Hey Google, de Floriade 2022 was een faalproject dat Almere meer dan 100 miljoen euro kostte
Opdat we niet vergeten
De Floriade 2022 was een prestigeproject voor enkele overijverige wethouders waar helemaal niemand op zat te wachten. De plantjesshow verwachtte twee miljoen bezoekers, droomde over drie miljoen bloemkijkers en kreeg er uiteindelijk slechts 685.189. Niet verwonderlijk met een entreeprijs van 29 euro, plus 14 euro voor parkeren, voor een evenement dat in de weken na de opening nog nauwelijks bloeide (letterlijk en figuurlijk). En nadat de deuren definitief sloten bleef de gemeente Almere achter met een verlies van meer dan 100 miljoen euro. De Floriade is een enorm bestuurlijk fiasco en had nooit moeten plaatsvinden. Dit wist u allemaal al, maar we wilden het nog een keer extra benadrukken nu de organisatie van deze botanische blunder hun online aanwezigheid probeert weg te snoeien. De social media-kanalen zijn al geoogst en ook de website is tot de stam toe teruggeknipt, dus dit leek ons een mooi moment om speciaal voor de zoekresultaten een extra boom op te zetten over deze enorme clusterfuck, zodat we niet vergeten dat dit echt is gebeurd. Dat aandachtsgeile ambtenaren daadwerkelijk de begroting van Almere volledig naar de klote hielpen om hun prestigetuintje aan te leggen. Dat helemaal niemand daar leerde van de fiasco's van het verleden. En dat deze show met zijn duurzame thema een kabelbaan met een dieselgenerator had. Ze kunnen veel verwijderen, maar het internet zal niet vergeten wat een enorm faalproject de Floriade in Almere was.
Reaguursels
InloggenEcht humor. Over 20 jaar komt dit topic bovenaan Google drijven.
Ambtenaren zijn, zonder uitzondering, laffe parasieten.
Naam en functies, s'il vous plaît
Is er nog geld over van de Stichting Open Nederland eigenlijk?
En hebben ze een leuke verantwoording voor dat miljard?
De floriade is een absoluut succes.
Voor een paar mensen die er goed aan hebben kunnen verdienen.
Weggegooid Geld
Zou het net zo gegaan zijn als bij deze topper: de Hilversumse Media Mile?
In Hilversum vind je de Media Mile, 'dé trekpleister' van onze mediastad.
Een suffe looproute langs suffe 'attracties' die nietszeggend zijn of niet werken.
Intussen weten 'ze' de kosten voor dit soort kul uit de hand te laten declareren.
Want ja, vergaderen kost geld.
30.000 voor een logo
100.000 voorbereidingskosten voor een stichting (wtf, hoe doe je dat?)
900.000 voor de uitwerking door die stichting (wtf, hoe doe je dat?)
100.000 voor een vuilcontainer
Hier is 1,5 miljoen euro tegenaan gegooid.
En toch weten mensen niet wat het precies is en werken veel 'games' op de route niet.
Kanniewaarzijn doet onderzoek.
www,bnnvara,nl/kanniewaarzijn/videos/...
Maar voor de floriade geldt hetzelfde alswaar kanniewaarzijn mee eindigde:
"Zo'n wethouder, is die niet vreselijk belazerd door een stel mensen die gierend achter hun bureau dit soort onzin hebben bedacht?"
We zien een patroon.
Follow the Money...
En wat je nergens meer hoort: ze telden het aanwezige personeel mee als bezoekers. Elke dag opnieuw.
Ben paar keer naar een Floriade geweest. Ook die in Venlo. Dat was meteen de laatste keer. Viel erg tegen, eigenlijk saaie vertoning. En hoge entreeprijs. Dat begrijp ik wel gezien de grote en langdurige opzet.
Dus daarom ook niet in Almere geweest. Recensies waren slecht en entreeprijs te hoog.
Beter om er mee te stoppen. Of andere opzet.
Na twee keer een Floriade heb je het wel gezien.
Hoe lang zijn ze daar al neit mee bezig, maar goed, de locale bestuurder mag natuurlijk best zijn vriendjes wat miljoenen toeschuiven.
Floriade, eens in de 5 jaar. Meer is echt niet nodig.
Is nu om de tien jaar, dus nog vaker?
Als je bloemen wil zien dan plant je ze maar in je tuin(bakje). Afschaffen al die onzin.
29 pp + 14 voor parkeren (met het ov is nog erger). Zijn ze gek geworden?
IK hoor veel over D66, maar er is ook veel VVD bij betrokken geweest. Jorritsma en wellicht iets minder bekend: Eric van der Burg
www.ad.nl/amsterdam/oud-wethouder-eri...
Onze huidige stad voor asiel... Eerst wethouder. van Amsterdam en daarna dus RvC lid bij de Floriade en dan nu stas voor asiel en migratie.
Op Wikipedia zie je de rol bij de Floriade overigens niet terug.
In elk geval dus een VVD''er, met heel veel D66 raakvlakken en ook niet iemand die erg op de centjes let. Dat is wel duidelijk
De Floriade is de Olympische Spelen van Nederland. Iedereen weet dat je ervoor zou moeten passen om het te organiseren, omdat je er gegarandeerd op leegloopt, maar iemand moet de handschoen oppakken.
Ik vond het wel leuk/ mooi. Alleen duur; na het entreegeld mag ik dus ook belasting betalen om ze achteraf uit de brand te helpen waarschijnlijk.
Ben een aantal keren met de kids naar de kerstshow van Intratuin geweest. Gratis en prima appeltaart in het restaurant.
Prima om Japanse gasten mee te vermaken, maar moeilijk te begrijpen dat het niet rendabel te maken is,
Maar wie zijn dan de verantwoordelijken? Namen en rugnummers?
Jorritsma, Duivesteijn, Weerwind, Lindenbergh een hele rits aan gemeenteraadsleden en wethouders, ambtenaren en nog wel wat meer luitjes.
Pvv Almere had al jaren gewaarschuwd voor dit drama.
Maar ja, pvv hè !
Toon van Dijk pvv , wil onafhankelijk onderzoek ,of floriade niet beter afgeblazen kan worden. Gemeente Almere weigert dat.
Toon van Dijk wil onderzoek met pvv budget starten. D.d. 17 oktober.2017.
Tja.....
Het is het persoonlijke feestje van Adri DuiveSteijn (die ultra linkse rakker bekend van Rara, kraken enzo), later bobo in Den Haag (met rel) en Almere.
Floriade Almere is niet gefaald. Geen enkele floriade heeft niet voldaan aan de opzet. Want opzet is:
- kosten worden betaald door de argeloze belastingbetaler
- opbrengsten gaan in de zakken van diegenen die organiseren, adviseren, bouwen, personeel leveren etc..
Zo is het opgezet en het heeft daar prima aan voldaan.
En dit model geldt niet alleen voor de floriade maar denk ook aan de start van de Tour de France, EK, grote tentoonstellingen, Formule 1 Zandvoort etc... Eigenlijk elk megalomaan project waar zwaar geld (belastinggeld) bij moet.
0,1 miljard is echt veel voor een stad. Om daar van af te komen ben je wel even bezig.
Het model moet op de schop en minimaal kostendekkend zijn. Maar vergeet ook de aftersales niet en de goodwill die zulke projecten opbrengen.
Zo rollen de zogenaamde professionele bestuurders. Geven vriendjes wat klusjes, en de vriendjes denken vervolgens dat ze carte blanche hebben om te declareren.
De overheid geeft toch al veel geld uit aan nutteloze dingen, dus dit past er prima bij.
Ik weet niet hoe het georganiseerd is, maar het is goed te doen als je het wat interessanter en commerciëler maakt. Zoals de wereldbekende Chelsea Flower Show. Daar kan je de nieuwste tuintrends zien. Andere Tuin ontwerpers en architecten zijn soms jaren bezig met de voorbereiding. Je ontmoet de bekende media "sterren " die zich met dit onderwerp bezig houden. Er worden prijzen uitgedeeld voor beste ontwerpen en producten en last but not least bijzondere planten en andere producten kunnen gekocht worden. Daarnaast worden er continu uitzendingen over gemaakt wat met heel veel enthousiasme wordt gepresenteerd. De kosten worden ook enorm gedrukt omdat het altijd op dezelfde plaats wordt gehouden. Een enorm succes waar tuinliefhebbers uit binnen en buitenland elkaar vinden. Ja, wij hebben ook wat tuinshowtjes, maar dat stelt niet voor vergeleken met de Chelsea Flower Show.
In Nederland krijg je de media niet mee. Zonde. Gemeente Almere had het kunnen weten.
Het wordt tijd dat bestuurders persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden voor idioterie. Dat scheelt miljarden.
Dan blijft er weinig over.
We hadden bij ons op het werk ook een overijverige "facilitair manager".
Die mevrouw kwam een jaar of twee geleden binnen.
Begon als een malle bijna ALLES wat los lag weg te gooien, zelfs priveeigendommen van mensen als foto's en boeken. (mensen van onze afdeling vroegen nog of bepaalde spullen als hele dure monitor-armen wel mee mochten naar huis). Nee, alles moest vernietigd worden.
Kocht daarna een partij meuk als design banken waar je met goed fatsoen niet eens op kon zitten, tafeltennistafel, waar niemand op speelt, en andere design-dingen.
Na twee jaar is het saai en leeg, maar mevrouw is opgerot naar een ander bedrijf (NS), kan ze daar weer opnieuw beginnen haar fetish uit te voeren.
Dus zelfs in het klein zijn er bestuurders die kapitalen weggooien om vervolgens weer uit te geven. en het gek vinden dat de belastingen omhoog moeten omdat de regering zijn broek niet op kan houden.
Ach, als ieder kind van Weerwind een tientje lapt is het tekort zo weg.
Wacht maar. Volg je hem met de kindertoeslagaffaire? Wanstaltig!
Net leuk tripje naar Suriname, nou, dat zal wat gaan kosten! En dan bedoel ik niet de reiskosten!
De hele website staat dus gewoon hier :
web.archive.org/web/20220511190448/htt...
( Is 10-tallen malen in het Webarchief gezet.)
Leuk voor historici om zich over een paar honderd jaar te kunnen verbazen over zoveel onkunde.
Vraag me af of de onkunde in de toekomst afneemt
Over een paar jaar komt er vanzelf weer ergens een of andere idiote gemeenteraad op het idee om dit opnieuw te organiseren, niet gehinderd door enig besef van realiteit.
Gemeenten kunnen zich nu al aanmelden voor floriade 2032.
Leeuwarden 2018 Culturele hoofdstad ging de Floriade al voor. Wie/wat volgt?
@Harrie-Couvert | 24-12-22 | 14:44: van Europa zelfs. Het zijn dezelfde incompetente sukkels die zelf nog geen 100 euro kunnen sparen.
Is zo'n floriade nou net zoiets als de flevohof?
Welke Floriade is WEL met een positief resultaat afgesloten?
De Floriade 1992 in Zoetermeer
@Zapata10 | 24-12-22 | 14:36: Verlies 11 miljoen. Het is wel een stuk positiever dan 100 miljoen maar nog steeds negatief.
@Zapata10 | 24-12-22 | 14:36: volgens een artikel in de televaag vorige week niet. De momenteel in het nieuws staande Mandelabrug bij zoetermeer is indertijd gebouwd als toegang naar de Floriade. Vond het wel grappig om te zien. Staat een bordje bij, Mandela, bruggenbouwer tussen zwart en blank. Is het nou ironie dat die brug op instorten staat?
@DanskeRob | 24-12-22 | 14:43:
Blank!?
Geen een.
@DanskeRob | 24-12-22 | 14:43: Uiteindelijk behaalde de Floriade 1992 in Zoetermeer een positief resultaat, omdat de gemeente 20 miljoen meer dan begroot overhield aan de verkoop van de in de jaren tachtig aangekochte grond van het Floriade-terrein aan projectontwikkelaars voor de aanleg van de wijk Rokkeveen.
@Zapata10 | 24-12-22 | 14:36: En 1972 Amsterdam. En dan heb je allebei gehad.
"kosten onteigeningsprocedures". En dat voor de meest waardeloze locatie ooit.
In ieder geval hebben onze nationale grootheden, Jorritsma, Duivesteijn, Weerwind, Lindenbergh de bloemetjes eens lekker buiten gezet van de taxpoet.
Een feestje op zijn tijd moet kunnen.
Overigens is die Duivesteijn de Duivesteijn van de verhuurdersheffing. Overal waar ze dingen faliekant kunnen laten mislukken duiken ze op en krijgen ze het voor elkaar.
Prioriteiten, hadden 200 eensgezinswoningen met infrastructuur voor Nederlandse starters kunnen zijn.
Maak er een flat van met 500 eengezinswoningen, is net zo duur en 300 extra geholpen.
Maak er een wolkenkrabber van met een duizend appartementen en er zijn er nog veel meer geholpen.
Van alle attracties is een floriade by far de meeste sneue oninteressante optie. Wie de neuk gaat voor de lol (en dus niet voor een geeltje) naar keurig aangeharkte bloemenperkjes kijken en rijdt daarvoor naar een van de meest depressieve plekken in Nederland. Je had voor dat geld een enorme racebaan voor elektrische auto’s kunnen bouwen. Of de grootste rollercoaster van de wereld. Nog steeds dom vermaak, maar wel van het soort waarvoor het volk wel in beweging komt. Zo’n floriade is namelijk helemaal niets: het volk ziet liever brute motoren of domme attracties, de elite haalt zijn neus op voor floriades en almere.
Of eenvoudiger en vermakelijker: zet Frans Timmermans daar op een centrale plek en een kraampje met eieren. Dan had je pas een succesvolle attractie eersteklas gehad en betaalden mensen misschien wel het dubbele.
@Harrie-Couvert | 24-12-22 | 14:40: En Frans raken is een eitje.
Sorry maar ik vind de regio Den Haag of onder Rotterdam toch depressiever. Het Westland.. dat is is net zoals Brabant. Er brandt altijd licht.
Frank Weerwind(D66), ging vreemd, maakte zijn minnares zwanger en toen ze te dik werd, ging met weer een ander naar bed. De man past 100% bij D66, waar ook Pechold zijn minnares zwanger maakte. Wat een smerige partij.
Heeft alles te maken met zijn slavernijverleden hoor.
@Ommezwaai | 24-12-22 | 14:17: ja, dat drukt op je als je betovergrootouders schandalig behandeld zijn.
Hij ging niet vreemd, hij ging inclusief. Als in; meerdere/verschillende/andere. Wordt erg gepromoot!
Mores bij Minerva, Leids studenten corps.
Toen de Floriade in Haarlemmermeer was ben ik wel drie keer geweest. Mijn vriend (die bij de NS werkt) had een vrijkkartje gekregen en daarna mocht NS-personeel en hun gezinsleden voor half geld naar binnen. (Voor zover ik me kan herinneren kostte een kaartje 9 gulden - of 9 euro.)
Het was prachtig en er was elke keer genoeg te beleven aan activiteiten. Er was bijv. een Frans paviljoen waar je voor een habbekrats franse wijn kon proeven. Elke keer was het weer leuk om er te zijn. En Haarlemmermeer heeft er ook nog een zeer fraai park aan overgehouden.
Kortom, er kan dus heus wel wat van gemaakt worden.
Maar wat ik over de Almeerse Floriade hoorde en las, deed vermoeden dat er weinig aan was en dat dan ook nog tegen een bizar hoge entreeprijs.
Ja, dan wordt het niks natuurlijk.
Maak er een soort kwakoe van. Kost ook meer dan het oplevert maar dat is naar verhouding een peulenschil. En kwakoe was wel leuk!
Het rapport over de floriade waar reaguurder P. Breidel naar linkt is zeer interessant:
"Zo ook in 2012, toen burgemeester Annemarie Jorritsma (VVD) en wethouder Adri Duivesteijn (PvdA) vol trots aan de gemeenteraad van Almere meldden, dat zij erin geslaagd waren om deze zogenaamde unieke “Wereld Tuinbouw Tentoonstelling”, na een helse concurrentieslag binnen te slepen. Hierbij “vergaten” ze te melden dat alle andere kandidaatsteden zich al wijselijk hadden teruggetrokken en Almere nog de enig overgebleven kandidaat was voor de Floriade 2022.
De overdonderde raadsleden durfden geen kritiek te uiten en al helemaal niet leden van de VVD en PvdA-fracties. Hun politieke carrière zou ter plekke zijn geëindigd wanneer zij tegen de wil van deze twee machtige partijcoryfeeën zouden zijn ingegaan. Als gevolg hiervan werd het sprookje “De nieuwe kleren van de keizer”, letterlijk in de gemeenteraad opgevoerd."
Dat andere steden zich 'wijselijk terugtrokken' zou trouwens wel een hoopvol bericht voor de toekomst kunnen zijn.
"Dat andere steden zich 'wijselijk terugtrokken' zou trouwens wel een hoopvol bericht voor de toekomst kunnen zijn."
Waarom? VVD en PvdA bestaan nog steeds, evenals D66, GL, CDA...
@Sans Comique | 24-12-22 | 14:55: Nou ja, kennelijk is het animo al niet meer zo hoog bedoel ik. Maar nou ik het teruglees denk ik je kunt ook zeggen dat het juist niet hoopvol is als gemeenten zich überhaupt al kandidaat stellen.
Naast verantwoordelijk burgemeester Weerwind (hieronder/boven al veel genoemd) nog twee andere nauw betrokken capabelen in de schijnwerper: Jorritsma (bij welk fiasco is zij niet betrokken?) en "toezichthouder" (jawel) Eric van der Burg.
Ha, "Italië heeft voor 1,5 ton aan rekeningen bij het Almeerse Reimert Bouw nog niet betaald. Het bedrijf denkt te kunnen fluiten naar het geld als het pand wordt afgebroken, en dus is er beslag op gelegd." Niet dat die bouwwerkjes nog iets waard zijn, maar de nieuwe projectontwikkelaar zit nu dus met een stukje grond waar hij omheen moet bouwen omdat er beslag op ligt. De gemeente moet dus nog 1,5 ton uitgeven voordat ze het terrein kunnen verkopen.
Prima roerwerk @Struikrover.
Doet sterk denken aan dat "democratie" feestje waar ambtenaren zo ongeveer at gunpoint naar toe werden gedwongen zodat er nog enig volk liep. Waar was dat ook alweer?
www.geenstijl.nl/5149263/helemaal-nie...
www.geenstijl.nl/5167158/eens/
@goedverstaander | 24-12-22 | 14:03: Ahh dank, ze leren er wel van he?
Het Democratiefestival werd in 2019 o.a. georganiseerd door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten, dus toch weer een beetje Almere.
Ambtenaren willen gewoon op hun CV hebben staan dat ze een keer aan een groot project hebben gewerkt. Dat het project een fiasco is geworden doet er niet toe.
Als je eens wat plantjes wilt bekijken maak dan een fietstocht in het duinwatergebied (aanrader) ga wandelen op decwoeste gronden in Braboland (in de buurt van de Efteling) of pak de tram naar tuincentrum Osdorp (gratis toegang, gratis parkeren voor als je niet met de tram komt)
En even ter volledigheid, die woeste gronden in Brabant zijn het gevolg van een ecologische ramp door mensenhanden (er werd op grote schaal heideplaggen gestoken, met als gevolg
grootschalige zandverstuivingen en stuifduinen).
Nog eens, wethouders zijn geen ambtenaren.
@Roos | 24-12-22 | 14:21:
Nee wethouders zijn politici (die in grote getale ambtenaren zijn omdat ze een terugkeergarantie hebben van de roverheid). Tegenwoordig zijn 'wethouders van buiten' toegelaten, die duiken gelijk een Kaag en Orwellogren, uit het niets op om in een andere gemeente aan de slag te gaan. Zie de wethouders die uit A'dam opeens ook in de Haagse politiek opduiken.
Weerwindje is dankzij dit enorme succes geheel in lijn met de gangbare mores gepromoveerd tot minister. Hoe dan.
Bestaand beleid bij X66. Weet u van toeten noch blazen over het vakgebied, bent u een rekentechnische ramp en heeft u een vel voor uw kop als een olifant voor de knieën? Dan maakt u bovengemiddeld kans om bij die partij op een hoge functie terecht te komen.
Het is de cultuur in bestuurlijk Nederland. Dit zie je ook kleiner terug binnen instellingen zoals ziekenhuizen, CBR, jeugdzorg, belastingdienst, noem maar op. De echte werkers daar worden helemaal gek gemaakt met reorganisatie’s die zo om de 5 a 6 jaar worden losgelaten op het personeel zonder dat het een doel heeft. Wanbeleid, vergadercultuur, mismanagement. De onverantwoordelijken reppen altijd van “verantwoordelijkheid nemen” maar juist dit zijn de mensen die dat het minste doen. Is er gedoe, dan wordt men eervol “een andere functie” geboden. Met afkoopregeling, een grootse receptie en dito cadeau’s, dat spreekt vanzelf.
Deze mensen hopsen zo rond van betrekking naar betrekking. Een baan noem ik het niet, dat is voor werkende mensen. Ze laten overal rotzooi achter en beginnen glimlachend aan een nieuwe “uitdaging”.
Niet zo moeilijk... Het kabinet van Rutte werd de laan uitgestuurd. Harbers, Kaag en meer sujetten moesten al eerder hun biezen pakken. En zie wat er gebeurd is.
Minister van "Rechtsbescherming", ook dat nog.. een gecreëerde post om niks... Nederland heeft wetten en een ministerie van V&J, of J&V.. meer hebben we op dat vlak toch niet nodig?!
@Nuuk | 24-12-22 | 13:59:
Applaus voor je tegel. Vooral de laatste zin.
@Nuuk | 24-12-22 | 13:59: Zoals in het bedrijfsleven waar het geld gegenereerd wordt, verantwoordelijk en afrekenbaar maken (kan nu niet) en het probleem is opgelost.
@P. Breidel | 24-12-22 | 14:07:
Ze kunnen de grootste onzin veroorloven, gezinnen kapot maken, onwettig handelen, en toch komen ze ermee weg (worden zelfs bevorderd), allemaal met de rugdekking van de Raad van State. De ongenaakbare ambtenaren en de ons kent ons politici die elkaar in de baantjescarusel elkaar alles toeschuiven, zijn de wortel van dit kwaad. Ik ben het goed zat inmiddels.
@Nuuk | 24-12-22 | 13:59:
Omhoogfalen Nuuk, omhoogfalen is het credo daar.
Breaking: "Nadia in goede gezondheid teruggevonden"
www.ad.nl/binnenland/grote-zoektocht-...
O wat fijn.
Zelf vertrokken denkt de politie..
Gaat ze ook zelf alle kosten betalen die er gemaakt zijn om haar te zoeken?
De Floriade is toch een marketing project voor Nederlandse tuinbouwers? Waarom betalen die dat niet?
Die hebben geen concurrentie op de binnenlandse markt dus waarom zouden ze? Die maken wel reclame in het buitenland.
@Zapata10 | 24-12-22 | 13:55:
Dat is de manier waarop de tuinbouwsector werkt. Eerst de rekening zoveel mogelijk naar de belastingbetaler schuiven. CDA en VVD tekenen blind bij het kruisje.
@theo-is-dood | 24-12-22 | 14:38: ik geef de tuinbouwers geen ongelijk, de regering is zelf ook geen haar beter.
Het zou mooi zijn indien het project bedacht was door mensen in plaats van ambtenaren.
Ik ken niet veel van bloemen en planten, maar die bollenvelden kosten minder dan 20 Euro toegangsprijs, trekken bezoekers uit 100 landen, en hebben een record aantal van 1,5 miljoen bezoekers tijdens een topjaar.
Op welke manier een lokaal projectje méér bezoekers zou aantrekken dan de bekendste attractie van Nederland, dat is een raadsel.
Bloembollen scoren altijd. In Nederland was de tulpenbol in de Tweede Wereldoorlog razend populair als lekkernij.
Het zijn de wethouders (B&W) die dit soort dingen optuigen, ambtenaren voeren, als het meezit, alleen maar uit. B&W is alleen maar druk met monumentjes optuigen die goed voor de carriere zijn. Altijd en overal.
@goedverstaander | 24-12-22 | 13:48: Eigenlijk is een bloembol een soort ui. Maar ik heb uit eerste hand vernomen (oma) dat de bloembol nou niet bepaald het etiket "lekkernij" verdient, al schijnt deze bulb wel enige voedingsstoffen te bevatten.
@Asteroid-B612 | 24-12-22 | 14:27:
Mijn vader at ze. Walgelijk qua smaak zei hij.
Flortriade
Maar Jorritsma Bouw had zeker weten een goed jaar.
Maar wel een stoere kabelbaan. Toch altijd een beetje wintersport gevoel als ik er onderdoor rij.
Die is inmiddels verkocht. Met verlies.
Verkocht aan Duitsland. Daar worden de meeste onderdelen gebruikt voor een andere tijdelijke kabelbaan.
Als je eur 14 voor een parkeerterrein zou kunnen vragen waar nauwelijks kosten voor zijn gemaakt was dat misschien wel een goede investering. Misschien een grote tippelzone/afwerkplek van maken? Past ook beter bij hat karakter van de omgeving. Ik associeer Almere nog steeds niet met bloemen namelijk.
Maar u associeert Almere wel met prostitutie?
@zaaddodende pasta | 24-12-22 | 13:43: ja maar wel met de goedkoopste variant daarvan.
@BobDobalina | 24-12-22 | 13:52: geil!
Uw voorstel geeft gemeenschapsgeld wel een heel andere lading.
@zaaddodende pasta | 24-12-22 | 13:43: Als "verneukt worden" deel uit maakt van prostitutionele handelingen, klopt het.
Franc Weerwind en zijn kornuiten pisten in no-time meer dan 100 miljoen euro door het afvoerputje. Dan kom je bij D66 natuurlijk al snel in beeld als minister.
Of D66 was wat onderbedeeld met talent en heeft 2e garnituur uit onze 3e wereld polder gerekruteerd om een regering te vormen.
Bij D666 formeert men niet naar competenties maar naar diversiteit:
Hebben we een vrouw? Kaag, check
Hebben we een man? Kuipers, Check
Hebben we een pot? Olongren, Check
Hebben we een homo? Jetten, check
Hebben we een neger? Shit waar halen we bij D666 zo snel een neger vandaan? En zo werd Frank Weerwind minister, niet om dat hij de financiën in Almere zo goed in de greep had en budgetoverschrijdingen heeft weten te voorkomen maar omdat hij past in het diversiteitsdenken.
@Sieg Hein | 24-12-22 | 13:57: Maar dat diversiteitsgedoe ging bij de Surinaamse herstelbetalingsvoorstanders op tv, niet echt soepel. Leek een beetje op het kerstdiner bespreken met de kalkoen.
Diegene die het pissen door het afvoerputje op de rails hebben geholpen waren Jorritsma (VVD) en Duivesteijn (PvdA) Toen Weerwind burgemeester werd nam hij het toen al zeer twijfelachtige project waar al tientallen miljoenen inzaten alleen maar over.
@P. Breidel | 24-12-22 | 14:01: daar zie je hoe rascisties de Surinamers zelf zijn, ze hebben er moeite mee dat een neger de Nederlandse regering vertegenwoordigt.
@Sieg Hein | 24-12-22 | 15:16: Ze hebben er ook geen probleem mee als een moordenaar president wordt.
@Zapata10 | 24-12-22 | 14:02: en die Weerwind is nu weer betrokken bij het excuus voor de slavernij hetgeen ook weer een fiasco blijkt te zijn.
Tja. Willen we dan dat er nog meer geld wordt verbrand om de 'hoogopgeleide' communicatiemutsen van de afdeling sosjul media en web care te bekostigen? Stuur dat dorre hout in godsnaam nu ook maar naar huis.
Je zou maar als inwoner van Almere geld vragen voor een leuk speeltuintje in de buurt en te horen krijgen dat de aanvraag afgekeurd wordt. Of dat onderhoud van wegen etc. achterwege blijft wegens ‘Corona enzo’. Of dat er dit jaar geen festiviteiten voor de inwoners zijn vanwege slechte economie.
Na zo’n Floriade gelooft niemand dat toch meer?
Een beetje zoals een Groninger met aardbevingsschade over de gulle en onvoorwaardelijke hulp aan Oekraïners zal denken.
Geen andere stad heeft een kabelbaan, zullen die kids toch wel leuk vinden?
@P. Breidel | 24-12-22 | 13:46:
er zijn in Nederland best goede alternatieven voor een kabelbaan. Wegen bijvoorbeeld.
In plaats van die 100 miljoen euro in de Floriade te steken hadden we dat geld beter naar Oekraïne kunnen sturen toch?
Die krijgen al meer dan genoeg.
Hoezo zo ver weg? Er kwamen tot voor kort gemiddeld 1000 ‘behoeftigen’ PER WEEK (=52000 per jaar) waarvan ruim 80% permanent mogen blijven. En daar is gemeenschapsgeld voor nodig. Geld dat we allemaal maar wat graag kunnen missen. Toch?
Zijn er projecten van de overheid die wel kans van slagen hebben?
Kan allemaal veel goedkoper, sneller en mooier.
Maar dan zonder de overheid
"Op YouTube in LinkedIn bestaat de Floriade nog wel." Tja, Whatsapp is gekoppeld aan een telefoonnummer, en voor een telefoonnummer moet je rekening betalen.
Ter lering en de vermaak: pretwerk.nl/wp-content/uploads/Floria...
Thanx
Ben toch wel benieuwd welke kneuzenwethouders er over 10 jaar weer intrappen. Elke 10 jaar weer verbazing, dat er weer verlies is gedraaid. Ik kan in ieder geval niemand, die er ooit op één geweest is.
Edit, reactie bij verkeerde tegel...
Wie zijn er nu met het geld vandoor gegaan?
Namen en rugnummers graag.
Bouwers, planners, ingenieurs en architecten.
Een van de hoofdrolspelers is nu minister van rechtbescherming.
Daar komen we nooit meer achter. Maar reken maar dat ook hier weer veel onder de tafel is doorgeschoven. (vermoed ik want dat kan ik niet bewijzen)
Niemand, er is vrijwel geen cent binnen gekomen.
@4HoogAantWater | 24-12-22 | 13:33:
En zijn handlanger is weggepromoveerd als Staatssecretaris van Justitie.
@normanius | 24-12-22 | 13:35: Maar er is wel veel uitgegaan zonder echte verantwoording.
Het bewijs dat ambtenaren complete minkukels zijn!
Volgens mij gaat het hier om wethouders.
Dat zijn geen ambtenaren.
@Roos | 24-12-22 | 13:35: Geen "gewone" ambtenaren maar wel gewoon in dienst bij de overheid. Politici is misschien een betere term, al zijn ze vaak niet (direct) door het volk gekozen.
@Roos | 24-12-22 | 13:35:
Voor mij is iedereen in dienst van de overheid een ambtenaar.
@Roos | 24-12-22 | 13:35:
Ja, het zijn de wethouders die dit soort plannen maken. Kan best zijn dat het in overleg met ambtenaren gaat, maar zij beslissen en de gemeenteraad stemt er over.
Het is een politiek faalbeleid.
@WasHetMaarMakkelijk | 24-12-22 | 13:44: dat in onjuist. Net zoals elke inwoner van Nederland niet automatisch een Nederlander is .
@Nuuk | 24-12-22 | 13:46: precies. De ambtenaren mogen cq moeten het uitvoeren. Groot onderscheid en sluit aan bij wat jij in een andere tegel zegt: bestuurders denken makkelijk en hoppen verder als het verkeerd afloopt, degenen daaronder moeten het uitvoeren en zitten eventueel met de gebakken peren.
Mensen die bij de Belastingdienst serieus en hard werken worden allemaal aangekeken op het fiasco bij Toeslagen. Dat je bij een totaal andere dienst in Heerlen of Middelburg werkt, doet er niet toe. De Uilenbroeken van de wereld zijn al lang vertrokken.
@Roos | 24-12-22 | 14:23:
Het is mijn mening. Over jouw stelling delen we dezelfde mening.
Gewoon hetzelfde als bij de mondkapjesdeal van minister De Jonge. Bijna hetzelfde bedrag. Ook hier was het imago en prestige van wat wethouders belangrijker dan een goede besteding van het belastinggeld.
100 miljoen verlies, hoe kan dit geld ooit terugverdiend gaan worden? Wat voor gevolgen heeft dit voor Almere? Retorische vragen, maar goed, op papier is die gemeente toch failliet lijkt mij
Boekhoudkundig kan het vast worden uitgesmeerd over meerdere jaren, maar er kan in ieder geval nu ook een hoop niet in Almere de komende tijd.
Gemeentes kunnen niet failliet in praktijk. Slimme ondernemers weten dit. Vooral bij ICT valt er helaas een grote poot uit te draaien. Maar ook bij dit soort eenmalige ego-projectjes lachen de leveranciers zich de lul uit de broek
Ik hoop dat de schade verhaald word op de inwoners van Almere, die verantwoordelijk zijn voor het kiezen van een dergelijke lokale regering, niet de rest van de Nederlanders. Het liefst de extra bijdrage apart specificeren op de factuur voor de gemeentebelasting, zodat het misschien een positief effect heeft op de stemopkomst volgend jaar.
>> Artikel 12-gemeenten
Heeft een gemeente over lange tijd grote financiële tekorten op de begroting? Dan kan die gemeente om extra geld uit het gemeentefonds vragen. De gemeente levert haar financiële zelfstandigheid voor een deel in en krijgt een zogenoemde Artikel 12-status.
Aanvullende uitkering
Een Artikel 12-gemeente krijgt het geld bovenop de gewone uitkering uit het gemeentefonds. Daarom heet het geld een aanvullende uitkering. Alle gemeenten betalen dus aan de aanvullende uitkering mee. Artikel 12 is het 12e artikel uit de Financiële-verhoudingswet.
Onze overheden willen dus een systeem optuigen waarbij iedere cent die de burger uitgeeft getraceert kan worden, maar even een duidelijk openbaar rapport waar deze tientallen miljoenen zijn heen gegaan kan niet, Dan moeten we genoegen nemen met : "tja het waren onvoorziene kosten".
Dit riekt toch aan *alle* kanten naar het feit dat er gewoon miljoen achterovergedrukt zijn in handjesklap-politiek en genomen besluiten waar betrokkennen direct of indirect persoonlijk voordeel mee behaald hebben?
Die "onvoorziene kosten" zouden normaliter al IN het budget moeten zijn opgenomen. In mijn ervaring is dat 10 - 15 %.
web.archive.org/web/20220511190448/htt...
Genoeg te zien in het web archief.
Over 10 jaar weer zo'n festijn. Mocht u in de uitverkoren gemeente wonen, zet de boel direct te koop zolang de potentiële kopers het nog niet doorhebben.
Haal het geld maar terug bij Jorritsma (ook VVd), die was er zo enthousiast over.
Iemand heeft dit bedacht.
Iemand heeft dit goedgekeurd.
Een mens kan zich vergissen.
Een organisatie (een beetje anoniemer, dat is fijn) ook.
Een overheid (nog een beetje anoniemer) ook.
Maar wat is die vergissing dan?
O, nee wacht... we gaan hier niets van leren.
Of toch wel?
Mevrouw Jorritsma. Vertel het eens.
Op een iets minder zelfovertuigende toon en zonder het gebruikelijk VVD-lachje misschien deze keer.
Hier het lijstje van alle winstgevende floriades:
...
Ik ben er richting het einde nog geweest, met de goedkopere tickets enzo. Ik kwam op het terrein wel wat leuke innovaties en andere dingen tegen, en mensen die hun best deden, maar er had inderdaad een stuk meer in gezeten. Alles was zo groots opgezet maar tegelijkertijd was er eigenlijk niet zoveel te doen. Het had niks wat eruit sprong, niks waarvan je dacht "daarvoor ga ik erheen!" en met zoiets groots moet je juist een dozijn van dat soort dingen hebben. Maar goed, ik denk niet dat dat ervan geleerd zal worden. Waarschijnlijk een dik rapport met veilig bestuurlijk gereutel dat ook de volgende keer weer tot ongeveer hetzelfde resultaat zal leiden.
Ik denk niet dat de mensen die daar hun best deden dezelfde mensen zijn als waar die 100 miljoen naartoe is gegaan.
Herkenbaar. Een "Lessons Learned" rapport dat niemand meer leest wanneer het afgetekend is en verdwijnt in het archief.
[opa vertelt] Ik kan me de Floriade alleen nog een klein beetje herinneren als kind in 020. Omstreex het jaar 1970 ?? Bloemen en groene dingen enzo weet ik nix meer van. Maar WEL dat er een enorme diep kuil was waar je met 300 man (m/v) in kon staan, en dan hadden ze een soort PA system met 4 speakers zodat de minseh QUADROFONIE konden beluisteren. Want dat zou nog beter zijn dan stereo en the sound of the future worden. Ze hadden ook een ENORM geel springkussen, maar dan gevuld met water, als een soort enorm waterbed waar je op kon klauteren. En, last but not least een ORANGE JULIUS !!! met een heel cool logo van een knalrood duiveltje met een hooivorkje in zijn hand en alles wat ze daar verkochten was sinaasappelsap met melk ofzo. Van dat oranje spul wat om een "split" ijsje zit, eigenlijk. Maar dan als sapje. Verder weet er niets meer van.
Maar het KAN DUS WEL, een Floriade die geen 200 miljoen kost.
Ook die heeft een miljoenenverlies geleden, alleen kan ik niet vinden exact hoeveel.
"Van de investering van 5 miljoen gulden, die Amsterdam al in 1967 als werkkapitaal had ingezet, kwamen enkele miljoenen terug."
Wil je aangeharkte bloemen velden zien, ga dan naar bv Noord-Holland als de bloemen velden in bloei staan. Boeren dus, die weten wel een veld bloemen rendabel te maken, maar die moeten weg……plek maken voor nog meer Almeres, met paarse broeken-moderne brillen wethouders die overal een Floriade aanleggen waar Mo en Fatima helemaal niet heen willen voor een gezellig dagje uit.
@Nuuk | 24-12-22 | 13:45:
Dat komt omdat er geen smulbos is. Mo en Fatima schijnen volgens de paarse broeken en ambtenaren dol te zjin op smulbossen (het woord alleen al. Tenenkrommend).
@Nuuk | 24-12-22 | 13:45: Er is ooit serieus onderzoek verricht naar de "participatie" van Mo & Fatima, en de schrikbarende conclusie was dat de allochtoon niet bijster geinteresseerd was/is in wandelen in wat hier "de bossen" of "vrije natuur" (LOL) noemt of andere vormen van recreatie. Dan denk ik persoonlijk "so what ? Ieder zijn (m/v/x) ding." MAARRR dat was voor onze paarsgebroekte bestuurderts natuurlijk een heikel punt. Wegens integratie ofzo. Toen heeft men er WEER een onderzoek laten uitvoeren, en daaruit bleek dat allochtonen gewend zouden zijn om in de landen van herkomst vruchten, bessen, paddestoelen en noten te plukken/vergaren. En dat kan niet in NL om diverse redenen. Vervolgens heeft men SERIEUS overwogen om zg. "smulbossen" aan te leggen, waar naar hartelust geplukt kan worden. Dit idiote plan is er uiteindelijk niet doorgekomen, naar ik vermoed ivm de kosten die e.e.a. met zich mee brengen, maar het feit dat dit echt een agendapunt is geweest, bewijst dat ze hier kompleet geschift zijn.
@Basil Fawlty | 24-12-22 | 14:08: Je was me net even voor !
@Basil Fawlty | 24-12-22 | 14:08:
Dat werkt alleen als er voldoende schapen rondlopen.
@Asteroid-B612 | 24-12-22 | 14:19:
Lol!
Overigens kleine OT en terugkomend over tegel in GS kroeg en over de voordringcultuur die jij aangaf. Zeer herkenbaar. "effe wat vragen klootjokers en mutsen." Mijn gedachten hetzelfde als die van jou: Uh nou nee, gewoon achter aansluiten.
@lekgoot | 24-12-22 | 14:46:
Ghe! Of beh!
Geintje.
Falen en overheid.
2 woorden, 1 begrip.
Honderd miljoen euro, hoeveel azc's had je daarvoor niet kunnen bouwen...
Aan de ene kant; laten we ze niet op een idee brengen. Aan de andere kant; laten we blij zijn dat het geld er niet meer is...
1992 Floriade Zoetermeer
Verlies 11 miljoen
2002 Floriade Haarlemmermeer
Verlies 7,2 miljoen
2012 Floriade Venlo
Verlies 5,4 miljoen
2022 Floriade Almere
Verlies 159 miljoen
Maar Almere mag de wisselbeker meenemen.
Daar komt voorlopig niemand weer aan!
Dat is toch ook wat waard?
Zoetermeer nog 11 miljoen gulden?
@entwederoder | 24-12-22 | 13:31:
Verlies.
Haarlemmermeer heeft er wel een prachtig bos aan overgehouden, wat anders misschien was ingevuld met Vinex wijken. Winst!
@Deksmaat | 24-12-22 | 13:33: Ik bedoelde niet ' winst of verlies', maar bedrag in euro's of nog (1998 immers) in guldens'.
@lanexx | 24-12-22 | 13:40: Dat bos was er al voor de floriade, wel een provinciale weg en een expositie terrein.
@lanexx | 24-12-22 | 13:40:
Ik kan me van zoetermeer herinneren dat de gemeenteraad vroeg aan de inwoners of ze een aangeplant rijtjesbos wilden, of een "wild" bos.
Men wilde geen rijtjesbos.
Dus is het een rijtjesbos.
Staat nog steeds naast de snelweg.
100.000.000 rinkelende euri's aan taxpoet delen door 218.000 huilende inwoners is maar 458 euri per persoon. Who cares...
En de traditionele bloemenpracht was ook al geofferd op de klimaattafel. Dus er was ook weinig te zien voor de toerist die juist voor dit soort van zaken komt.
Wat is nou 100 miljoen euro? Er gaat volgend jaar 2,5 miljard euro naar Oost-Europa.
Het komt uit de zak van de gemeente. Die heeft heel wat minder budget dan onze regering. Dus ja het is veel geld.
En die 2.5 miljard gaat letterlijk in rook op daar.
Ach ja, it's only public money.
Maar gezellig dat het was op die Floriade. Denk ik dan. En dan nog een vraagje, hoeveel van die uiteindelijke bezoekers waren echt betalende bezoekers en niet genodigden of bedrijfsuitjes of schoolklasjes met groepskorting?
Acj ja, over een paar jaar trekt de volgende linkse gemeente wel weer de publieke poeplap want ja, groen moet je tenslotte toch wel doen. Met dieselgeneratoren en al.
Ik denk niet dat mevrouw Jorritsma zichzelf zal omschrijven als links.
@Zapata10 | 24-12-22 | 13:19: Volgens mij was Minister Weerwind als Burgemeester van Almere wel gedeeltelijk verantwoordelijk voor dit fiasco.
Ook weer een VVD feestje. Die mevrouw, hoe heet ze ook al weer, die overal opduikt als er gesjoemeld wordt of als er dingen faliekant mis gaan. Die mevrouw zonder noemenswaardige opleiding maar die wel heel hard kan lachen. Oh ja mevrouw Jorritsma. Die was er bij betrokken.
En die Julius Lindenbergh, kan heel hard huilen en centen verbrassen. Uw centen.
Lief land. Breekbaar vaasje.
Jorritsma is voor mij hét gezicht van de desastreuze privatiseringsgolf van de jaren 90, toen allemaal héle foute mannetjes (hoi Hubert Möllenkamp!) en vrouwtjes geld roken en prima functionerende openbaar nutsbedrijven leeg gingen trekken.
@Zenzeo | 24-12-22 | 13:20: Voor eigen eer en glorie.
@Zenzeo | 24-12-22 | 13:20:
Pim Fortuyn (toch geen fan van links) maakte onderscheid tussen ondernemen en onverstandig (dom) privatiseren van nutsbedrijven. Zag hij niets in. Alleen de salarissen aan de top gaan omhoog en de kwaliteit voor de burger wordt minder.
www,youtube,com/watch?v=tpAlpdiPxmE
En haar man een groot bouwbedrijf heeft.
@Zapata10
Ik wilde net bijna dezelfde tegel plempen maar dacht, laat ik dus eerst effe alles doorlezen en idd je was mij voor. Waarvoor dank. Dat mens is werkelijk een grote ramp. Zelfde generatie VVD-ers als Nijpels en Dijkstal die de VVD de EU linkerkant richting D66 hebben geduwd en Rutte werd daar een exponent van.
@AdvocatusDiaboli | 24-12-22 | 13:33:
ok
www.youtube.com/watch?v=tpAlpdiPxmE
het is eventueel geld uit de bestaande reserves van Almere
Welke partijen en welke wethouders zijn verantwoordelijk voor deze ongekende miskleun? 100 miljoen voor een stad als Almere. Dat maakt dan dat er talloze zinvolle uitgaves niet meer gedaan kunnen worden.
De verantwoordelijken mogen echt wel met naam en politieke partij bekend gemaakt worden. Ik hoop dat de plaatselijke oppositie in elke raadsvergadering een opmerking maakt over deze schandelijke toestand.
VVD feestje. Maar natuurlijk is de hele raad er mee akkoord gegaan.
@Zapata10 | 24-12-22 | 13:16: Neen. 31 stemden voor, 14 (o.a. SP, PVV en PvdD) tegen.
@entwederoder | 24-12-22 | 13:19: Dank voor de aanvulling. Ik had dat niet uitgezocht omdat de meeste gemeenteraadsleden knipmessen zijn.
"Op 23 juni 2022 boden alle wethouders van Almere hun ontslag aan wegens de nijpende financiële situatie van de Floriade."
Weerwind D66 en vd Burg VVD...
"Op 23 juni 2022 boden alle wethouders van Almere hun ontslag aan wegens het schip verlaten voordat de sh*t de fan raakt."
@W_F | 24-12-22 | 13:51:
Daar moest ik ook aan denken. Wat Hugo de Jonge ook deed door een ander ministerschap te eisen en mompelen dat hij niet meer de verantwoordelijk minister is toen er steeds meer drek naar boven kwam (en komt) vanwege zijn coronabeleid.
u heeft geen idee hoe de finaci"en lopen. De gelden komen eventueel uit de bestaande reserves.
@W_F | 24-12-22 | 13:51: ze zijn ef allemaal nog
@AntiZanicz | 24-12-22 | 16:44:
En reserves zijn er niet om lichtvaardig doorheen te jagen. 100 miljoen voor een stad als Almere gaan ze zeker merken als het komt op zinvolle uitgaven.
Geef geld.
niet nodig, het was er altijd al.
Ze kunnen niks verbloemen, begrijp ik?
U wordt inderdaad het bos ingestuurd.
Sywert van Lienden had zeker een tuindersbedrijf in Almere?
Het is maar belastinggeld
Onzin, het zijn bankgaranties. Niet zeker is welke feitelijk betaald zouden moeten worden. Daarbij is geld uit de reserves.
@AntiZanicz | 24-12-22 | 16:42:
oh... uit reserves, dat is geen belastinggeld. Over onzin gesproken
Alleen bij de overheid kun je je werkgever voor 100 miljoen euro het schip in laten gaan en gewoon lekker op je plekje blijven zitten. Toch wel makkelijk hoor, andermans geld.
Tot iemand aangifte doet en dat hoop ik dat 't gebeurt. Dit is grove nalatigheid en dat moet bestraft worden zodat een volgende gemeente het niet in z'n harses haalt.
Het si een een BV geweest.
Als er na dit fiasco ooit nog één gemeente het in zijn harses haalt om een Floriade te organiseren weet je het zeker: Die zijn knettergek.
Almere was de 4e gemeente dus nog 338 die het ook gaan proberen.
Parkeren in de polder des doods á € 14,= lees ik. Iemand die dit bedenkt is niet aangesloten op de realiteit.
Maar dat is inclusief CO2 heffing.
Zo bezien valt het wel mee.
@Kapitein Sjaak Mus | 24-12-22 | 13:13: Ohhhhh, dan valt het eigenlijk wel mee, De antidepressiva in de koffie is daar gratis.
@P. Breidel | 24-12-22 | 13:15:
Zie je wel, met een beetje goede wil en wat omdenken komen we met z'n allen wel is de Kerstsfeer!
Wat kost een dag parkeren bij de Efteling?
Floriade.
In Almere.
Of all places.
En niemand die van tevoren zei: "Mwoâh. Zullen we daar nog eens over nadenken? Misschien even Haarlemmermeer bellen, daar was in 2002 het verlies 7,2 miljoen of met Venlo, waar ze in 2012 voor 5,4 miljoen het schip in gingen?"
Ja raar, het wordt Al mere.
Er zijn penningmeesters van zangkoortjes om minder gevierendeeld. Zet ook nog even wat boekhouders op die 5 miljard van Huug die naar de onbekende crediteuren zijn gestroomd.
dat is helemala niet gebeurd
Alle wettelijke vereisten voor een wethouder, gemeenteraadslid of lid 2e kamer: 18 jaar en Nederlanderschap. Raar he 100 miljoen verlies. Maak ze aansprakelijk.
Dat. Als we politieke partijen mogen verbieden, mogen we ook politici hoofdelijk aansprakelijk stellen.
er is helemala geen Euro 100 miljoen verlies. Bij onbenul beter niet reageren.
En de volgende ronde gaat het weer precies zo, het houdt niet op, niet vanzelf.
Wethouders afgetreden of schaamteloos ?
Nee, de burgemeester en wethouder maken nu deel uit van de D66 regering, vd Burg en Weerwind.
hoezo, het zijn raadsbesluiten geweest. Daarbij is er geen eindrapport en het geluk hier is vooral voorbarig.
De volgende Floriade komt in Helmond(Limburg) of in Doha(Qatar).
Ik had ooit een leidinggevende wiens achternaam met Hel... begon. T was de duivel in eigen persoon, dus de Floriade in Helmond, gaat goedkomen...
100 miljoen, maar dan heb je ook een braakliggend terrein.
www.omroepflevoland.nl/nieuws/314476/...
Hebben ze die kabelbaan laten staan?
Altijd handig, in de polder.
@Kapitein Sjaak Mus | 24-12-22 | 13:12:
Lol! van -5 naar -2 NAP of vice versa, daar heb je dus echt een kabelbaan voor nodig.
@Kapitein Sjaak Mus | 24-12-22 | 13:12: Nee die zie ik niet meer over de A6.
onzin, het is gereed voor bebouwing met wegen en wateren en al. Ook een mooie verbinding naar hetcentrum. enz.
"Het heeft onze aandacht. Er gaat ook heel veel wel goed."
Toch was het in de laatste weken best de moeite waard, fraai en OK.
Eens. Maar de prijs-kwaliteitverhouding was wel heel heel erg scheef...
Dat is de ervaring van vele burgers van Almere en in de regio.
Ik hou erg van planten, maar de floriade heeft vanaf het begin zo'n ontiegelijke, burgerlijke lulligheid uitgestraald dat ik er geen moment aan heb gedacht daar eens heen te gaan.
Wat je zegt , Venlo een keer geweest en nooit weer , want burgerlijke lulligheid!!
Planten zijn leuk als ze in het wild groeien, niet die aangeharkte parken. Dat is nep.
Venlo.
Tja, Brabant.
Wat had je anders verwacht.
@Nuuk | 24-12-22 | 13:12:
Dat is het punt. Dank voor je link gisteren trouwens heb geluisterd, maar te bekaf voor een reactie.
@Kapitein Sjaak Mus | 24-12-22 | 13:17: Ja? Venlo in Brabant?
vreemd dat te weten zonder er op bezoek geweest te zijn
Met de kennis van nu...
De kennis van nu is gelijk aan de kennis van de Floriade in Venlo. Ook een clusterfuck van vele miljoenen die al voorspeld was voordat de eerste spade de grond in ging.
Dat wetende moeten de bestuurders strafrechtelijk worden vervolgd. Als je dit als ondernemer met je BV doet dan word je opgehangen aan de hoogste boom maar als bestuurder kom je er kennelijk mee weg.
Als ik inwoner van Almere was (de here zij geloofd en geprezen dat 't niet zo is) zou ik bij de raadsleden aandringen op aangifte. Bewijs genoeg.
Met de kennis van toen deugde het marketingplan ook niet. Als het wel deugde dan hadden ze gewoon bij een bank geld kunnen lenen, in plaats van bij de gemeente Almere.
@Bakkeleures | 24-12-22 | 13:29:
Prestigetribualen is een prima idee. Ophangen aan de hoogste boom gaat dan net iets te ver. We kunnen ook, bij veroordeling de Japanse methode opleggen.
inderdaad, en voorts was het eigelijk zeer geslaag maar de verwachtingen te hoog. Velen uit de buurt hebben spijt dat ze niet wat vaker zijn geweest. En vreemd geneog zaten de restaurantjes altijd vol. Gelukkig is er ook onverwacht resultaat zoals een betere sfeer, trots, enz. Ook zijn honderden personen mooi aan het werk geweest en kunnen ze plots met ervaring bij de tijdelijke werkgever blijven. Alleen al die besparing en winst is enorm.
REAGEER OOK