‘Drugs veranderen de hele EU in de Balkan’
En dat allemaal dankzij bananenboten in de havens van Antwerpen (en Rotterdam)
Enerzijds een video met een hoog 'duh' gehalte voor geïnformeerde lezers, anderzijds ook wel weer een snelle snuif qua samenvatting, die neerkomt op: het feit dat de prijs van een grammetje neusbier al jaaaaaren ongeveer hetzelfde is, betekent dat de groei van tonnage aan douanevangst vooral zegt hoeveel méér marcheerpoeder er aan land komt dan tien, twintig of langer jaar geleden. Doorvoerhandel en douanevangst houden simpelweg gelijke tred in relatieve groei. Noem het een voordeel van globalisering: alles gaat makkelijker de aardbol rond. Hooguit zijn de bruine enveloppen met omkoopknaken hier wat dikker dan in arme landen. Grinnikste/grimmigste (kies zelf maar) zinnetje van een duider in de video: met het binnen de Brusselse ring halen van Balkanlanden, hoopte de EU die landen meer West-Europees te maken maar het omgekeerde is eerder het geval: de groei aan gevaarlijke misdaad, wetteloosheid en omkoping van politieke en justitiële officials tekenen zowel de harddrugshandel als de politieke naïviteit van opengrenzenbeleid. Een platte pet van de Vlaamse douane is nog stelliger: Europa is over tien jaar het nieuwe Zuid-Amerika. De eindgebruiker zal er voor zijn eigen narco-staat weinig van merken, want de prijs van coke blijft altijd ongeveer gelijk.
Reaguursels
InloggenKwam dit tegen.
Amsterdam is worse than Naples. If you ask me what's the most corrupted place I’ve visited in my life, my answer will not be Naples or Lagos, but London and Amsterdam. I am not speaking about the level of street corruption. In your country (the Netherlands) it is not the politicians or police officers that are corrupt, but the system. Especially your financial system. It is true that street crime in the Netherlands is dominated by Moroccans, Italians, and Serbs, but one should not be mistaken: Laundering is Dutch. The Dutch financial system offers more fiscal shadows in which criminals can thrive. Amsterdam is much more important than Naples. Clans from all over the world are present there, as the Netherlands is one of the most important transit countries. They all know: who owns the Netherlands, owns one of the arteries of the global drug market. In addition, you continue to claim that these type of violent outbreaks is to blame on Moroccans who happen to be very active in the Netherlands. But it doesn’t work like that. They are all active here because the Dutch system is so beneficial to them. They are here because you allow them.
— Roberto Saviano, author of the novel Gomorrah, in September 2019 during an interview with De Volkskrant.
Balkan worden we door de ongebreidelde groei van de EU. Ooit een mooi samenwerkingsverband tussen landen die op gebied van handel en verkeer van personen regels soepeler wilden laten verlopen. Dat was ook nog de Europese Gemeenschap. Technocraten binnen de politiek en hoge ambtenarij hebben dit mooie initiatief gekaapt voor hun niet democratische droom van een Verenigde Staten van Europa.
Een hoop volkeren bij elkaar gooien die dat nooit wilden en op te veel onderwerpen anders denken. Zie daar weer een nieuwe USSR, Joegoslavië of Oostenrijks-Hongaarse Dubbelmonarchie. Neplanden die uiteen vielen en een hoop dood en verderf er mee lieten samengaan.
Een schrale troost is dan wel dat drugshandel ook gewoon handel is. VOC enzo.
2% van 12 miljoen containers per jaar is 40.000, ofwel 124 per dag, ofwel ruim 4, bijna 5 per uur als je drie teams hebt die acht uur per dag werken. Dat scannen is leuk en aardig, maar ik zou inzetten op het tracken en tracen van verdachte Balkanezen, m.a.w. mannen tussen 30-65 die regelmatig op en neer wippen naar Bogota. Dat zullen er geen 40.000 zijn.
Wie gebruikt faciliteert. Geen excuses. Je blowt, tikt pilletjes of snuift? Dan ben je hier mede-verantwoordelijk voor. En hou je slappe excuusjes en goedpraterij maar voor jezelf. I’m not buying it.
Als u belasting betaalt betaalt u mee aan beleid
More Snickers, More Coke!
Legaliseren dan maar, en *poef*, weg criminaliteit.
.
(Want alleen de handel aanpakken en niet de eindgebruikers is kansloos (vraag geeft altijd aanbod). En het aanpakken van de eindgebruikers is ook kansloos en criminaliseert mensen niet (in grote meerderheid) geen vlieg kwaad doen.
Jouw beleid is nu dus kansloos, beste @Ernst Kuipers.)
Herstel: beste: @Dilan Yeşilgöz-Zegerius... (MinJus)
De doodstraf stellen op het gebruik van cocaïne leidt mogelijkerwijs wel tot een afname van het aantal gebruikers.
@Arnold Layne. Als alle gebruikers dood zijn wel ja.
Stel je eens voor hoeveel werkgelegenheid het legaliseren en reguleren van allerhande drugshandel zou opleveren! En hoeveel opsporings- en bestrijdingscapaciteit zou kunnen worden ingezet voor nuttiger zaken.
Verbied de import van bananen, dat zal ze leren!
Super toch? Dat de D66ificatie van Nederland er uiteindelijk toe leiden dat de waarde die D66 zegt uit te dragen uit Nederland zullen verdwijnen. Islam → weg vrouwenrechten. Knettergek, milieu- en energiebeleid → weg mobiliteit en welvaart voor de gewone man. Maffia staten knuffelen, regenteske bovenlaag → weg veiligheid voor de gewone man.
Net zoals het falende asielbeleid niet de schuld is van de asielzoeker die gebruikmaakt van de rechten die hem geboden wordt. De misdadiger niet de schuld is aan het gedoogbeleid op alle fronten en de slappe handhaving van justitie en recht. De levenlange uitkeringstrekker niet schuld is aan de mogelijkheden die hem geboden wordt. De subsidie slurpers niet schuld hebben aan de mogelijkheden tot zelfverrijking die hun geboden wordt. De huidige regering niet de schuld is aan de mogelijkheden tot afbraak van onze welvaart die hen gegeven is.
De ware schuldige zijn de kiezers, je familie, je buren, misschien jezelf (kijk in de spiegel). Dus ophouden met klagen en zeuren, ja!
Hoog tijd voor een War On Belgium.
Alle andere Wars waren al zo'n succes, we need moar War!
Rave en Zweef!
Ach, ze willen er ook niets aan doen, dus. Boei0n.
Je kunt als overheid heel simpel het goede voorbeeld geven door zelf elke ochtend voor de werkdag begint een plasje te doen en gebruik strafbaar te stellen ( ja, ik weet, herhalio dus vervelio, sorry Joris ).
Tot die tijd is het janken voor de buhne en ondertussen wel genieten van de bijvangst ( meer geld in omloop, meer fte's ) van die hele industrie.
*schouders ophaalt en iets nuttigs doen gaat*
Inderdaad. Voer dat eens in bij de politie bijvoorbeeld.
@theo-is-dood | 10-11-22 | 11:19:
Politie, artsen, amulancepersoneel, brandweer, en parlementariers, provinciale bestuurders en gemeenteraadsleden.
U mag niet onder een invloed een auto besturen want dat beinvloedt uw beoordelingsvermogen maar een stad, provincie of land besturen is geen bezwaar? Kom nou toch...
Oxycodon (Oxy) worden bv in het rapcircuit verheerlijkt, in hun rapnummers. Levensgevaarlijk spul (heb het nooit ingenomen en ga dat niet doen ook niet).
.
In Zimbabwe meen k - waar alcohol verboden is- liggen de lege flessen hoestdrank op straat alsof het bergen lachgaspatronen als hier wezen. Waarom? Er zit net genoeg alcohol en een ander middel in dat de Zimbabwanen innemen om onder invloed te raken.
Hoestdrank! Kijk, dat is wat een verbod op wat ook met mensen doet.
Oxymoron nog nooit gehoord zeker?
Dat is hoestdrank met codeïne. Kun je hier ook krijgen. gaat niet om alcohol
@YoMoms | 10-11-22 | 10:40: In de VS noemen ze het "lean", "purple drank" of "sizzurp". Men neme een flinke scheut codeine hoestdrank, mixen met Sprite, en dan gooien ze er ook nog een Jolly Rancher bij. Waarom weet ik niet maar dat is soort hard snoep. Een zuurtje. Vooral in Houston was/is dit goedje populair, en hele legers rap, ehm, artiesten lieten zich erdoor inspireren, waaronder ook een zekere "Big Moe", die maar liefst DRIE albums aan zijn favoriete drankje opdroeg. Datzelfde spul heeft hem uiteindelijk de das omgedaan.
www.youtube.com/watch?v=wsoMVxtKlGM
Oxycodon wordt hier ook door artsen voorgeschreven bij patienten met chronische pijn. Het is een opiaat. "The opiate crisis" ontstond omdat patienten deze legale drugs gebruikten maar eraan verslaafd raakten. Dus die begonnen op straat illegale heroine te scoren. Daarvan is het effekt op de gebruikerT vergelijkbaar. (Het heten niet voor niets verdovende middelen). Het werd allemaal nog stuk erger toen drugsdealers begonnen hun waren met Fentanyl te versnijden. Fentanyl, ook een synthetische opiaat is 30 tot 50 keer STERKER dan heroine. Dus die dealerTs verkopen een zakje talkpoeder of fijngestampte aspirine met een piepklein beetje fentanyl erin. De gebruikerT wordt knetter high en denkt dat hij ontzettend goeie dope heeft gescoord. Bijkomend probleem is dat je ook maar een heeeeel klein beetje fentanyl nodig hebt voor een overdosis. Ze vallen bij bosjes daar. Sterker nog, overdoses door fentanyl gebruik is momenteel doodsoorzaak nr. 1 in de leeftijdscategorie 18 tot 45 jaar. Dus het is met recht een crisis te noemen.
@Asteroid-B612 | 10-11-22 | 11:14:
Tijdje in de VS gewoond. Ik kreeg een stevige opiaat voorgeschreven bij een simpele tandartsbehandeling waar ik nog niet eens een finimal voor zou nemen.
Zelfs vrij normale burgers verklaarden me voor gek. Ophalen en doorverkopen in bevriende kringen was het advies. Tuurlijk niet gedaan maar het geeft wel aan hoe diep het probleem zit. Gewone mensen die zichzelf law-abiding citizens vinden halen recepten op om ze in de vriendenkring als pleziermiddel door te geven.
@Sjors W. | 10-11-22 | 11:29: Ik heb zelf ook in de VS gewoond. Mijn toenmalige vriendin kreeg voor haar ADD adderal voorgeschreven, en niet te weinig ook. Let's be honest here, adderall is pure amfetamine. Wij verkochten ze niet, er ging bij ons toch wekelijks wel een flinke pot van die oranje gabberbollen doorheen. "If you take too many of these you'll be mowing the lawn at 4 AM" waarschuwde die vent nog. No problem ! Dat je die pillen kon ophalen in de "Rite-Aid" drive-thru vond ik wel weer grappig want dat heb je hier niet. Maar die bereidheid om middelen voor te schrijven heeft ook te maken met de Amerikaanse mentaliteit : "Ik ga naar de dokter omdat ik NU beter wil worden. Ik wil medicijnen en ik wil ze NU." En als die dokter niets zou voorschrijven gaan ze gewoon naar een andere, die dat wel doet. Dus is de eerste dokter een patient kwijt. Mijn vriendin (en nog wel meer Amerikanen die ik ken) waren helemaal geschokt dat als je in NL naar de dokter gaat je het advies krijgt "neem een aspirientje, en als je volgende week nog last hebt kom je maar terug." Men wil en verwacht instant satisfaction. Toch een beetje een kultuurverschil.
@Asteroid-B612 | 10-11-22 | 12:02: Ik heb in Spanje gewoond en daar dezelfde mentaliteit gezien. Stapvrienden die na een nacht heel veel zuipen in combinatie met veel tapas eten, moesten overgeven en meteen naar de spoedpoli van het ziekenhuis gingen, om medicijnen tegen het kotsen te eisen.
@Après toi | 10-11-22 | 12:06: In Spanje verkopen ze overal anti-biotica zonder doktersrecept. Op elk schrammetje smeren ze anti-biotica. Niet normaal meer.
En dan heb ik zo'n millennial in mijn team die ook gewoon vertelt dat het in haar vriendenkring heel normaal is om af-en-toe op een feestje een snuifje te nemen en dat van haar vrienden niemand er verder verslaafd aan is "gewoon leuk". En het is nog een hele typische millennial ook, waardoor ik denk dat dit best wijdverspreid is in die leeftijdscategorie.
Is van iedere generatie. De mijne zat meer in de xtc, maar verder herken ik het verhaal precies. Ik had een goede vriend die op dinsdag op zijn werk zat te janken omdat hij in het weekend zijn chemische gelukzaligheidbalans in de war had gegooid. De dinsdagdip werd het genoemd.
Je millennial-punt is wat slap en onnodig. Volgens mij zijn de millennials unieker in het recreatief gebruik van bepaalde geneesmiddelen en anti-depressiva. Coke wordt volgens mij wijd en across generaties gebruikt, al dertig jaar lang.
Misschien eens op zo iemand reageren als op iemand die vertelt dat het in zijn/haar vriendenkring heel normaal is om sex te hebben met kleine kinderen.
Ter aanvulling: in de cocaïnehandel gaan er makkelijk beïnvloedbare kinderen dood.
Voor wie de vergelijking overdreven vindt.
@Sjors W. | 10-11-22 | 10:37: zou kunnen hoor Sjors en mijn tegel heeft vast een hoog "OK boomer" gehalte (ben eerder een Xennial) maar in mijn vrienden- en kennissenkring gebeurde dit echt vrijwel niet. Kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik had een brede vrienden- en kennisenkring. Tenslotte gaat het er natuurlijk om dat door het gedrag van deze mensen (hoe "gewoon leuk" af-en-toe een snuifje ook is) we wel geconfronteerd worden met afgehakte hoofden op straat en granaten aan de deurklink. Nee hoor, geef mijn snuifje maar aan Fikkie. (niet letterlijk aub Jorik!).
@sioux_ | 10-11-22 | 12:13:
Hehe, clear. Er zal vast een verschil zijn in locatie en de kringen waar je je in beweegt. Ik ben zelf geen drugsgebruiker maar in mijn professie, en de vakgebieden waar we mee te maken hebben, is coke geen ongebruikelijk fenomeen. Niet dat iedereen gebruikt, maar het cokegebruik is wel across all age groups. Ik ben er geen fan van.
Zou je het zonder coke volhouden op bv. Wallstreet?
De wereld is voor menigeen een gekkenhuis, niet zo vreemd eigenlijk dat mensen het leven dan soms of geregeld verdund tegemoet willen treden.
Wie gebruikt er (eerlijk) helemaal niks? Roken en alcohol zijn weliswaar redelijk geaccepteerd, maar ook dat zijn drugs (al kun je alcohol ook met mate gebruiken - veel goeds doet het niet).
Hier geen roken noch alcohol noch drugs. Voor wat het waard is...
De oplossing is een heel gedisciplineerd leven leiden. Maar dat houden slechts weinig mensen vol.
@DeterioraSequor | 10-11-22 | 10:22: Wel goed nagedacht over je nick?
@Après toi | 10-11-22 | 10:24: Niet het idee dat je dan een soort onverbiddelijk aflopende wekker bent? Plus heel veel saai?
@Ichneumonidae | 10-11-22 | 10:26:
Dat het leven zonder alcohol 'saai' zou zijn is de allergrootste drogreden om te drinken. Ik drink al ruim een jaar niet meer en ik voel me fitter, scherper en levenslustiger. Het leven wordt juist veel interessanter.
Ik gebruik helemaal niks ( ja, koffie, dat is mijn marcheerpoeder en muziek is mijn prozac ) maar ik ben dan ook Sjors Saaimus.
@JJMS | 10-11-22 | 10:30:
Eens, Ik drink 3 jaar niet meer en de winst is enorm. Echt. Spijt dat ik niet veel eerder die keuze heb gemaakt.
@Graaisnaaiert | 10-11-22 | 10:36:
Als in 24/7 op GS;)?
@Ichneumonidae | 10-11-22 | 10:38:
We zien wel waar ik eindig in de reaguurders top nogwat.
Maare, de pc staat aan zonder slaapmodus en ik ben automatisch ingelogd, dat wil niet zeggen dat ik niet elders bezig ben.
In mijn jonge jaren (16-35) enorm geblowd, gezopen, gerookt, gesnoven en geslikt. Compleet weggegooide tijd geweest. Sinds ik helemaal niets meer gebruik ben ik pas wakker geworden. Pieken en dalen maar alles met een heldere geest tegemoet treden, dat is pas hard gaan!
'The war in Iraq started the chain of events that leads now to the migration, maybe the destruction of Europe'
- een wijs man over de WMD die er nooit waren.
Ik denk echt dat er zoveel aandacht en geld en middelen naar dat gaat, dat andere problemen niet opgelost kunnen worden.
De globalistenklasse dacht dat met het vervagen van grenzen iedereen meer op ons zou gaan lijken. Deels is dat zo, westerse invloeden zijn op veel plekken te zien. Maar ze vergaten even dat het omgekeerde ook zou gebeuren en net zoals de landen die wij hebben beïnvloed niet zeker wisten hoe dat zou verlopen was dat hier ook het geval.
Als je twee vloeistoffen mengt krijg je ze niet meer uit elkaar. En het mengsel is in west-Europa al dermate vertroebeld dat het duidelijk minder kwalitatief is dan voordat we op deze grens-opheffende weg ging. Dus om in termen van vloeistof te blijven moeten we nu gaan filteren en destilleren om weer op niveau te komen. De instroomkraan moet dicht, want die vertroebelt. En de justitiële repatriatiekraan moet open, die zet weer een filter op de leiding.
Bij het mengen van sommige vloeistoffen krijg je een explosie.
Of ze dachten ‘verdeel en Heers’ zoals al duizenden jaren gedacht wordt.
Sommige vloeistoffen mengen niet, tenzij je goed roert. En als je daarna niks doet ontmengen ze weer in twee aparte lagen...
De Belgen kunnen dit niet aan, ken het land en het potentieel ambtenaren/werknemers dat nog ouderwets "handig" denkt is nog van het niveau Nederland in de jaren 80 en 90.
Bizar,
"Bij een controle op drugsgebruik onder vrachtwagenchauffeurs op het terrein van bloemenveiling FloraHolland in Aalsmeer is maandagochtend bijna een kwart van de gecontroleerde chauffeurs als verdachte aangemerkt. Een van de chauffeurs gaf ruiterlijk toe dat hij de dag begint met een lijntje"
www.nhnieuws.nl/nieuws/310805/met-lij...
Zal dat percentage veel afwijken van de GLVVD66-fractie? Denk het niet.
Dat bericht heeft wel indruk op u gemaakt geloof ik.
Is al vele jaren zo en dan vol gas op de Speed naar Zuid Europa.
Nog een nieuwtje voor je, heel veel Polen draaien ook op Speed. Wat werken ze hard hè ?
@Wattman | 10-11-22 | 10:28:
www.trouw.nl/binnenland/drugs-op-de-w...
Wanneer er door de war on drugs meer mensen komen te overlijden dan door de drugs dan gaat er iets fout en zou je moeten legaliseren. Mensen vinden het toch wel. En als farmaceuten/doktoren legale verslavende pijnkillers mogen voorschrijven die 50 keer sterker zijn dan heroine dan krijg je Philadelphia. Vraag mij af wanneer fentanyl en benzos naar europa komen. Ik hoop van nooit.
In een schuurtje in Eindhoven dook vorige week een kilo fentanyl op. Paar jaar terug...
www.omroepbrabant.nl/nieuws/3154303/f...
Maar benzos" zij́n toch in Europa reeds? Ken zat mensen die er af en toe aan zitten.
Benzos kun je gewoon op recept krijgen, ook in Nederlandje.
@chicago river | 10-11-22 | 10:22:
U kent diazepam en lorazepam toch? Gewoon op recept verkrijgbaar.
@JJMS | 10-11-22 | 10:25: Dat gecombineerd met armoede is het recept voor een terugkeer naar de jaren 80 (heroine). Er staat ons nog veel moois te wachten.
@littlelebowsky | 10-11-22 | 10:58:
Ik lees zelfs dat benzos het meest voorgeschreven geneesmiddel in Nederland is.
Als we dat spul gewoon hier kunnen maken dan hoeft het niet zo milieuvervuilend te zijn. Afvalstoffen netjes gescheiden inleveren, mocro’s op elektrische scooters, zuid-as kan nog langer doorsnuiven en werken. CEO’s ook tevreden. Kortom win win win voor iedereen!
Cocaïne is iets voor jongens die slecht zijn in sport.
Dan zou speed toch meer voor de hand liggen?
Maar komt dit nu omdat in de VS de fentanyl crisis overheerst. (Maar liefst) 100.000 dodelijke slachtoffers per jaar betekent ook een forse en permanente indamming van potentiële afnemers. Een ander effect kan zijn dat heroïne onder concurrentie van goedkope opioids heroïne verdringt, en daarom maar naar Europa wordt verscheept.
Ik heb die drugs zelf niet nodig, en eigenlijk ook nooit nodig gehad. Het leven is mooi, zonder die troep. Je lichamelijke en geestelijke gezondheid, wordt er eveneens mee geruïneerd.
Ja maar racisme, dat is pas een probleem in USA.
Drink al jaren Coke, nooit problemen mee gehad.
Daar hoor je dan weer niks over, terwijl het een beproefde en veilige methode is.
Maar toch wel een light of zero variant?
@Après toi | 10-11-22 | 10:06:
Meestal zero. Glas halfvol en aanvullen met whisky. Proef je die gore coke niet zo.
Nadeel is een beetje dat je er erg haai van wordt.
@Ichneumonidae | 10-11-22 | 10:13: Goed bezig!
Ik heb ook wel eens geprobeerd coke te snuiven maar ik kreeg die fles niet in mijn neus.
@Asteroid-B612 | 10-11-22 | 11:17: hard schudden, fles opendraaien en aan uw mond zetten, het bruist vanzelf uw neusgaten uit.
van die witte tandpastekorrelparacetamolcombi zooi wordt je alleen maar onrustig. en van een aantal bier slaap je slecht.
conclusie: affligem 0.0 blond en een handje chips.
Misschien eens met een drugshond door de tweede kamer wandelen, zou een hoop kunnen verklaren.
Eerder flaka
Misschien kunnen we een delegatie naar Zuidamerika sturen met wat captains of industry. Zo van: " wij kunnen echt keigoeie onderzeeboten maken, veel beter dan die van jullie". Contract (beetje stiekem en obscuur) opstellen met de lokale regeringen aldaar en dan hatsaflats: money! Werkgelegenheid!! en heel veel blije mensen (eindgebruikers, scheepswerven, politie, OM, gevangeniswezen, GGZ, douane, dealers, wapenproducenten, enz.), want baan en produktleverantie zekerheid!
*... What a wonderfull world.... doet luisteren
Voor een gratis pakkie kom ik een publiek debat!!
Iedereen die kleding draagt heeft ook bloed aan de handen - al die ongelukken in naaiateliers overal op de wereld waar onschuldigen - vaak kinderen - slachtoffer van worden.
shit... net geschoren.. ik heb bloed aan mijn vingers...
Met het gebruik van drugs financier je de drugshandel cq mafia. Die breiden hun imperium nu weer uit naar de handel in veel te zwaar vuurwerk. Och ja het zal wat..... Nou het zal niet wat, het einde van de rechtstaat is al aardig gepasseerd en we drijven steeds verder weg. Stop met drugsgebruik en stop met vuurwerk, dat is bij verre de goedkoopste criminaliteitsbestrijding.
@Schilder58 | 10-11-22 | 10:12: Met belasting betalen financieer je oorlogen overal op de planeet.
@funda het is niet hetzelfde, met belasting doe je heel veel meer anders dan met crimineel geld. Crimineel geld die mevrouw Funda creeert door het kopen van drugs en inmiddels ook vuurwerk.
De EU hoopte de Balkanlanden meer West-Europees te maken, inderdaad politieke naïviteit. Alsof het andersom wel zou lukken, de Balkan wil West- Europese landen meer Balkanachtig maken
Pro-tip
Stop Coke in een ballon
Slik ballon in
Zo maak je van je lichaam een plunjezak
En dan ga je op vakantie
Prettige vakantie
Nee, niet doen hoor
Stop liever helium in die ballons, dan vlieg je geheel autonoom naar je vakantiebestemming zonder lastige douane.
Okay Walter.
Je kunt natuurlijk ook gewoon naar zuid amerika op vakantie. Scheelt je ook nog eens de aankoop van een pak balonnen.
Tegenwoordig heb je ook de zgn. Designer Drugs". Puur vergif.
Ken een gozer die iets nam met de naam 3xfmm o.i.d., welnu, hij zat op de rand van O.D.
Kon 5-6 dagen niet slapen, ging totaal uit zn panty en werd geschorst uit het gebouw waar k woon.
Fijn joh, al die heftige harddrugs. En dat zeg k als alcoholisch persoon.
3MMC - zo heette het. Troep. Troep in je lichaam en in je hoofd.
Hij hoeft het niet te nemen natuurlijk. En als hij het wel doet dan graag in een ander gebouw als waar u woont.
Een pil tegen verslaving zou al een beetje helpen.
Een kwart van de gebruikers raakt verslaafd
Raak je daar weer verslaafd aan.
Dan maar meteen een pil tegen misdaad, dat is effectiever.
Psychische hulp zou effectiever zijn. Je gebruikt niet voor niets.
@funda | 10-11-22 | 09:53:
Pil van Drion is pas echt effectief.
Toch ergens wel slim gespeeld van de 'Nederlanders'. Waar Rotterdam en Holland jarenlang in een adem genoemd werden met de drugsimport is dat nu Antwerpen en Vlaanderen. Dat 90% van de trafiek nog steeds door Hollanders (of: een inclusief stelletje inwoners van Nederland) gebeurt maakt het nog moeilijker om aan te pakken.
Tijd voor een Postbus 51-campagne (na kinderbedtijd) waarin de rauwe werkelijkheid van de drugscriminaliteit wordt getoond, met als directe boodschap: hier werkt u aan mee als u op een zaterdagavond recreatief drugs gebruikt.
In een ideale wereld..
@Cunts-en-kitsch | 10-11-22 | 09:48:
In een realistische, maar dat is inmiddels synoniem aan ideaal.
Helemaal mee eens. Voorlichting gaat teveel over veilig gebruik, niet over de criminaliteit die je in stand houdt
De eindgebruiker de schuld geven is natuurlijk veel makkelijker dan realistisch drugsbeleid hanteren.
@The Green*Machine | 10-11-22 | 09:55: Zo is dat.
En verder lekker inactief deugen aan de zijlijn met wijzende vinger.
@The Green*Machine | 10-11-22 | 09:55:
Het één sluit het ander niet uit. Dit probleem moet wat mij betreft van twee kanten tegelijk worden aangevlogen. Aan het gedrag van de eindgebruiker kleven nog meer aspecten die een potentieel risico zijn voor de samenleving. Gewoon een totale oorlog tegen harddrugs. En voor wat betreft dat 'inactief vingerwijzen' aan de zijlijn' van @funda: zoals met zoveel zaken begint ook dit bij jezelf thuis. Je wijst je kind van jongs af aan op de consequenties van drugsgebruik voor zichzelf, maar zeker ook op die voor de samenleving. Wat gebruikt komt er bij ons niet in. Punt.
@The Green*Machine | 10-11-22 | 09:55:
Het begint allemaal bij de vraag. Als je die wegneemt, houdt het op. Zie Buckler, 1989.
Normale kinder-bedtijd is tegenwoordig een enorm rekbaar begrip, maar die campagne mag wel gevoerd worden. Vergeet de social media niet want de jeugd kijkt nog maar zelden TV.
@MickeyGouda | 10-11-22 | 10:00: een totale oorlog tegen hardrugs, goed idee! Laten we het een war on drugs noemen, dat is nog niet eerder geprobeerd. Dat wordt vast een succes
@Professor Superhirn | 10-11-22 | 10:04: een naïeve gedachte: de vraag kan niet worden weggenomen. Een deel van de mensheid wil geestverruimende middelen gebruiken, punt. Het is aan de overheid om daar een realistisch beleid op te voeren.
@The Green*Machine | 10-11-22 | 11:58:
Corrigeer mij vooral als ik mij vergis, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat u hier preekt voor eigen parochie.
Dussss... we voeren wel een maatschappelijk debat over vlees- en vliegschaamte (want zielig klimaat en dode dieren), maar niet over cocaïneschaamte (ondanks vermoorde advocaten, journalisten en andere onschuldige types)?
Ken of ben je iemand die cocaïne snuift? Laat de cokehandel stoppen, nu! Koop geen coke.
Al die klimaatdrammers slikken pilletjes op festivals. Daar waar je nog kunt twijfelen aan de invloed van het menselijk handelen op het klimaat is hier wel een direct causaal verband tussen grootverbruik en dumpen van afval in het milieu.
@MickeyGouda | 10-11-22 | 09:52: dat komt omdat de overheid iets onschuldigs als mdma tegen alle wetenschap in blijft criminaliseren.
@The Green*Machine | 10-11-22 | 09:57:
Hmmm, MDMA is niet helemaal onschuldig.... Net als alcohol trouwens.
Goed, dan legaliseren we MDMA, maar gaan we cokebezit en -gebruik verbieden en dat verbod ook keihard handhaven. Deal?
@MickeyGouda | 10-11-22 | 09:52:
Het is alsof je met een klein kind "kiekeboe" speelt; even je hand voor je ogen en je bent verdwenen. Echte magie!
Klimaatdrammers houden de handjes voor de ogen bij hun klimaatkeuzes.
"Stop oil" betekent dan overstappen op stroom uit Poolse kolencentrales. Afschaffing van de schoonste landbouw ter wereld betekent dan import van voedsel uit derde wereldlanden waar de landbouw veel meer schade aanricht.
Maar zolang ze hun oogjes netjes blijven bedekken is er niks aan de hand. En dat pilletje hebben ze na een lange week deugen wel verdiend.
@Professor Superhirn | 10-11-22 | 10:02:
En oh ja dan geven we tegelijk die Brabantse kampers eenmalig de gelegenheid om hun XTC-lab in een legale business om te zetten.
@Professor Superhirn | 10-11-22 | 10:02: mdma is zeker veilig. In een pil kan troep zitten, dat is waar, maar het waren o.a. de struisvogels van het CDA die het testen van pillen onmogelijk wilden maken, want "normalisering". Terwijl uit onderzoek blijkt dat alcohol veel schadelijker is, maar dat vinden de grijze muizen dan wel weer prima. Ach waar hebben we het over, CDA is straks even groot als de SGP
Aan de vraagkant zitten bange burgertjes die veel te verliezen hebben en niet de cel in willen. Begin daar eens mee, in Europees verband. Het bezit van ook maar de geringste hoeveelheid hard bestraffen.
Precies dat. Maar dat willen de linkse progressieve partijen niet. Want dan heeft straks het halve partijkader een strafblad wegens drugsbezit.
Hard straffen klinkt stoer maar het werkt niet, blijkt uit de afgelopen decennia. Hoogstens in een hermetisch afgesloten stadsstaat zoals Singapore. Daarnaast is er geen geld voor handhaving en het volstouwen van gevangenissen.
@TheGreen*Machine 09:59
Jan de Kantoorlul blijft in zijn vrije weekend echt wel af van het spul als er 10 jaar gevangenisstraf op bezit/gebruik staat.
@HeerVanStand | 10-11-22 | 10:08: ik herhaal: geen geld voor handhaving en gevangenissen. En er is al een tekort aan personeel, ga lekker Jan de kantoorlul tien jaar opsluiten. Slim hoor!
@TheGreen*Machine 12:07
Uw praktische bezwaren zouden volgens u er toe moeten leiden dat we afzien van het stellen van de norm. Dat er (o.a.) makkelijk beïnvloedbare kinderen al op zeer jonge leeftijd worden ingezet door geharde criminelen, met alle gevolgen van dien, soms tot de dood aan toe, neemt u dan maar op de koop toe.
Soms moet je gewoon de norm stellen, no matter what.
Nu mag u ergens na middernacht nog één keer heel hard 'Nietes!' roepen en dan zijn we klaar.
@HeerVanStand | 10-11-22 | 14:34: dat die geharde criminelen steeds meer macht hebben, komt door decennia van struisvogelbeleid tov drugs. En het zijn trouwens niet MIJN praktische bezwaren, maar ook de jouwe tenminste als jij ook in Nederland woont. Het is de realiteit. Dan kun je het verder over een norm stellen hebben, maar wie bepaalt die? En is die realistisch? Wel jammer van je laatste zin zwitsal, hou het liever bij de inhoud.
"met het binnen de Brusselse ring halen van Balkanlanden, hoopte de EU die landen meer West-Europees te maken maar het omgekeerde is eerder het geval"
Goed om te weten dat het expansiebeleid op "hoop" gebaseerd wordt. Hoop is uitgestelde teleurstelling, dat blijkt nu maar weer.
Legalisatie is op zich wel iets om over na te denken want deze manier van bestrijding werkt in ieder geval niet. Aan de andere kant denk ik niet dat de Taghi’s van deze wereld dan een eerzaam beroep zullen kiezen, die verzinnen iets nieuws waar we dan weer criminele overlast van gaan ondervinden.
Exact. Zie mijn response 09:42. Conclusie: legalisering helpt niet en is een hellend vlak.
Als de mocromafia al een fruitteler naar de rand van de afgrond afperst, brandsticht en intimideert vanwege een verloren partij bananenpoeder, dan kun je wel raden hoe het de legale drugsproducent zal vergaan.
@Professor Superhirn | 10-11-22 | 09:53: Die heeft zware beveiliging nodig.
@Professor Superhirn | 10-11-22 | 09:53: Ik ben dol op raden.
De legale drugsproducent zal een soort bankfiliaal worden, een soort moskee, of misschien wel een soort ministerie of democratische overlegruimte.
'Middenin de maatschappij' maar toch even anders.
Maar naarmate het product goedkoper wordt, zullen de aanslagen verminderen en zal de misdaad nieuwe grazige weiden opzoeken.
Als het hier Zuid-Amerika wordt scheelt dat in ieder geval veel vliegbewegingen.
Da's milieuwinst in de nieuwe economie. En in Zuid-Amerika kun je heerlijk eten.
Goede coke is goed lekker, en ook goed duur.
Maar slechte coke (lees; gemalen paracetamol en andere wit middelen als waspoeder bv) kan je aardig goed ziek maken. Én is even duur.
Heb het 4x gedaan, en na de vierde aankoop snuif van een sleutel werd k de volgende dag goed ziek.
Nu, jaren later, táál k er totaal niet naar. Geef mijn maar blikken Duitsers 12%. Of een lekkere rosé de Provence.
That will do. Geen drugs in mn lichaam.
"Drugs are bad, mkay.*
Drank is een veel schadelijker drug dan zo’n beetje elke ander, je bent dus gewoon op iets zwaarders overgestapt.
@Capt. Iglo | 10-11-22 | 09:44:
Klinkklare onzin, dat weet je best. De meeste mensen kunnen jaren of zelfs decennialang recreatief drinken zonder in de problemen te komen. Bij harddrugs kan recreatief gebruik al binnen enkele maanden ontsporen.
@Dandruff | 10-11-22 | 09:48: kan, kan bij drank ook, voorbeelden te over, net als dat er voorbeelden te over zijn van mensen die drugs gewoon recreatief gebruiken en niet ontsporen. Ik beargumenteer ook niet dat we allemaal aan de drugs moeten gaan maar drank is gewoon een harddrug net als coke.
@Dandruff | 10-11-22 | 09:48:
Ja, k snap je wel. Maar ook ik zie als grootdrankgebruiker dat alcohol een harddrug kán worden. Maar er is een groot verschil of je dagelijks 2 flessen sterk opdrinkt ipv een paar bier of 2 ltr wijn. Maar Iglo heeft in zoverre gelijk dat alcohol absolut een harddrug is. Echter, Capt. Iglo ging meteen in de overdrive en overdreef de gevolgen van alcohol t.o.v. bv harddrugs als meth, coke, heroine, speed, ketamine, ghb> zijn toch écht minder tof voor lichaam en geest dan wat liters bier.
@Capt. Iglo | 10-11-22 | 09:54: Huiselijk geweld komt voor 95% door drank. Maar niks mis mee hoor…
@Capt. Iglo | 10-11-22 | 09:54:
Nogmaals, dat is gewoon niet waar. Miljoenen Nederlanders nemen een wijntje bij het eten of een biertje voor de TV zonder onder een brug te belanden. Zelfs de lallende lullo's die in hun studententijd een paar jaar stevig zuipen worden uiteindelijk artsen, juristen, etc. En drinken dan nog steeds een biertje op een verjaardag.
Dat een klein percentage alcoholisten er net zo slecht aan toe is als 90% van de harddrugsgebruikers ligt niet aan de alcohol an sich, maar aan de genuttigde hoeveelheden. Vaak in combinatie met drugs trouwens.
Maar zelfs een avondje dronkenschap is minder problematisch dan een avondje coke of heroïne.
@Normpje | 10-11-22 | 10:10:
Is dat zo? Mannen die vrouwen slaan doen dat sowieso, met of zonder drank. De blijf-van-mijn-lijf huizen zitten tegenwoordig vol moslima's.
Als er al onderzoek zou zijn dat dergelijke resultaten zou geven dan is dat gebaseerd op enquêtes; dus op verklaringen van de betrokkenen. Die zullen alcohol eerder als excuus aanvoeren. Omdat ze dan niet hoeven na te denken over de realiteit dat hun man een klootzak is die schijt aan ze heeft.
De prijs blijft gelijk maar het percentage coke in een grammetje gaat keihard omlaag. Vroeger sprak men nog van 94% maar die tijd is al 20 jaar voorbij.
Narcostaat, asielstaat, heerlijk hoor wat een tijd om te leven!
Gisteren vond de koning van Nederland dat zijn onderdanen wel wat van de Italiaanse aanpak van de georganiseerde misdaad kunnen leren. Wat ik mij dan afvraag, ik ben er nooit geweest: zou Rome zijn eigen Zuidas hebben?
haha, een land dat al sinds WOII de mafia niet onder controle krijgt. Het is een rot zooitje in Italie, het enige dat de Nederlandse politie van de Italiaanse kan leren is het gebruik van de wapenstok tegen illegale immigranten.
Nee. Milaan daarentegen...
Nah, maar de Via Appia ligt er nog en kan nog gebruikt worden.
Misschien toch die Duterte methodiek eens bestuderen.
Legaliseren, belasting over heffen en de hierdoor vrijgekomen capaciteit elders inzetten, bijvoorbeeld bij mensensmokkel/grensbewaking.
Ik vraag me toch echt af of die verwoestende drugs gelegaliseerd moeten worden. Misschien alleen op recept oid. Maar je zal dan altijd nog een illegaal party circuit houden (sufkuttige gebruikers).
@Zuma | 10-11-22 | 09:26: Ik ken niemand die er *door* drugs aan onderdoor is gegaan. Wel *met* drugs, maar als die niet voorhanden waren geweest, dan hadden die personen wel gegrepen naar iets anders (alcohol, religie/sekte, Tiktok).
De meeste verwoestende effecten van drugs komen voort uit het feit dat ze illegaal zijn.
@Zuma | 10-11-22 | 09:26:
Nederland mag niets meer van Brussel, dus ook niet in zijn eentje legaliseren. (In dit geval maar goed ook.) Stel je eens het internationale verslaafdenvolk voor dat je aantrekt met zo'n maatregel. Rijen slapers op straat à la Californië.
@nattegeit | 10-11-22 | 09:34: Niet om te bekvechten, maar ik zou toch eerder zeggen dat de meeste verwoestende effecten van drugs voortkomen uit het feit dat ze toxisch voor je lijf zijn.
@nattegeit | 10-11-22 | 09:34:
Voor een flinke groep verslaafden zal inderdaad gelden dat ze vooraf al andere problemen hadden. Dat maakt die drugs echter niet minder schadelijk, ze hebben er dus vervolgens een extra probleem bij.
Daarbij komt dat drugs ook vaak geprobeerd worden door mensen die verder nog geen problemen hebben. Vooral de "iedereen doet het" sfeer kan rond de pubertijd veel invloed hebben. Legalisatie en algemene verkrijgbaarheid kunnen dan een gigantisch probleem creëren.
Begin niet aan die troep, het financiert direct en rechtstreeks de meest grote ellende in onze wereld, aantoonbaar.
Daarom. En een stem op vooral D66 is een stem voor de narcostaat in wording. Men denkt daar dat als het gelegaliseerd is, dat dan op magische wijze de onderwereld stopt. En we allemaal legaal aan de shit kunnen en ons hedonistische leven en moraal aan anderen kunnen opleggen. Maar vooral, de grootste hobby van progressief liberalen, de conservatieve waarden van anderen belachelijk maken.
Dus straks allemaal met zo'n zelfde uitgestreken kop als Rob Jetten tandenknarsen semi romantisch lopen dansen op een goedkoop techno feest. D66, Zin in de toekomst!
Yup grote sufkut als je er aan begint. Je kan nog zo ellendig zijn, de ellende wordt dan zeker alleen maar groter. En feesten? Tjeezus waarom moet dat persé met hard drugs?
@hallofreen | 10-11-22 | 09:26:
Inderdaad. Alsof legalisering misdaad stopt. Die lui gaan gewoon op zoek naar wat anders, bijvoorbeeld Fentanyl in de vorm van Smarties en supply aan kinderen.
www.dea.gov/press-releases/2022/08/30...
Wetteloosheid, omkoping en altijd drugs. Daarom wil D66 die pauperlanden bij de EU.
Bel Sonny&Rico
Vergeet Switek niet.
Die zijn al een tijdje met de VUT denk ik.
Weet je hoe makkelijk je “research chemicals” kunt kopen?
Bizar gewoon.
Alle soorten van drugs, waarvan de samenstelling nét iets anders is en daarom nog niet op de lijst van verboden middelen staan.
Sneller dan “select” van Bol.. com
Maar goed….. kan nu wel weer uitleggen waarom reguleren en legaliseren enzo, maar laat maar.
Laten we lekker blijven moorden enzo.
Prinsesjes bedreigen, journo’s omleggen.
Laat maar.
Als de Mexicaanse drugskartels hier vaste voet krijgen is het klaar. In Mexico worden jaarlijks zo'n 70.000 mensen vermoord of vermist. Vaak door de drugskartels maar ook "gewone" moordenaars kunnen hun gang gaan omdat justitie en politie meer bezig zijn met overleven dan met misdaadbestrijding. Het oppakken of zelfs veroordelen van een moordenaar kan levensgevaarlijk zijn als die de verkeerde connecties heeft.
We gaan nog terugverlangen naar de Taghi's.
Er zijn door heel Nederland drugsschuren waar contant onbewaakt ligt. Zou zonde zijn als het 101Barz volk dat zou leren en ze elkaar kunnen bestelen ipv die plofkraken.
Zou echt zonde zijn als de Mexicaanse cartels vroeg leren dat de loopjongens hier niet te vertrouwen zijn. Meer bezig met cash omzetten in Dior dan de stash te bewaken. Ik voorzie flink wat doden en een boel minder rap op de trending pagina's als gevolg.
Een goede reden om bananen zo snel mogelijk in een gebouw of kas te gaan telen. Desnoods in Spanje.
Noem het wat het is Van Rossem, een verslavende alles verwoestende klote drug en geen neusbier.
Vraag het anders Wim Kieft nog eens.
Neusbier is inderdaad nogal een eufemisme.
En vergeet Whitney niet en alle andere bekende slachtoffers. Geld zat en toch verwoest worden. Nee het is geen society fahig drugs, het wordt niet voor niets de grote sloper genoemd.
Eensch, en ook op GS overheerst net als bij links de gedachte dat je drugs moet legaliseren waardoor de drempel om het te gebruiken steeds lager komt te liggen. Steeds meer uitvallers (begint al op de middelbare school), steeds meer ontwrichting in de samenleving waarbij de talloze naïevelingen maar blijven geloven in de mythe dat na legalisatie het verdienmodel en de bijbehorende liquidaties verdwenen zullen zijn.
Ondertussen in België,
Ibrahim Ahmadoun, een investeerder van het luchtvaartbedrijf van ex-Rode Duivel Radja Nainggolan, gaat weer aan de slag in de luchthaven. Hij werd in 2016 in de Verenigde Staten veroordeeld nadat hij in opdracht van terreurorganisatie Hezbollah 1.100 kilo cocaïne moest uithalen op de luchthaven van Deurne.
www.hln.be/antwerpen/zakenpartner-rad...
Uiteraard, kans op herhaling natuurlijk uitgesloten. Oftewel, "we" willen er ook niets aan doen.
*hele diepe zucht*
@Graaisnaaiert | 10-11-22 | 11:32: Recidive is laag omdat ze in het gevang snel leren hoe ze er wel mee weg hadden kunnen komen.
Het enige verschil is dat het grammetje geen gram meer is, maar 0.8. Groeten, Jamal.
Slaat de inflatie ook daar toe?
@marcoplarco | 10-11-22 | 09:15: Krimpflatie.
REAGEER OOK