Lol. Minister Schreinemacher bekijkt zelfde Oekraïense kapotgebouw als Hoekstra en Rutte
Meest fotogenieke gebouw van Oekraïne
Is het een soort ontgroening? Mogen ze niet meepraten in de ministerraad voordat ze hun fotomomentje hebben gehad in het Oekraïense Irpin? Na Wopke Hoekstra en Mark Rutte staat deze keer Minister Liesje Schreinemacher van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking op exact dezelfde plek in Oekraïne meelevend te doen voor exact hetzelfde kapotgeschoten flatgebouw. Een witte gevel met schade aan de linkerkant, een herkenbaar puzzelstukje aan pleisterwerk dat mist en een kapotgeschoten dak: het is het vaste decor van de toeristentour voor meelevende politici die hun staatskas alleen openen als ze er een fotomomentje voor terugkrijgen. Snappen we ook wel, al die aandachtsgeile politici die "met eigen ogen" willen zien hoe erg het wel niet is, ga je als Oekraïne zijnde ook niet allemaal een persoonlijke route voorschotelen. Je hebt wel wat beters te doen, zoals oorlog voeren. Dus gooi je die aandachtspolitici met hun plaatjesschieters in een busje richting het dichtbij en nu relatief veilige Irpin en laat je ze paraderen voor het meest fotogenieke gebouw. Zij blij en Oekraïne blij, want na zo'n persoonlijk momentje moeten deze buitenlandse politici uiteraard wel geld of militaire steun toezeggen. Logisch vanuit Oekraïnes oogpunt, maar waarom wij in hemelsnaam ministers blijven sturen voor hetzelfde ritje in dezelfde draaimolen is een raadsel.
De pionier
De volger
Social
Reaguursels
InloggenHilarisch, en bijzonder ook dat jullie dit soort dingen dus gewoon opvalt.
Wat moeten jullie gelachten hebben op de redactie toen je dat vaststelde. Prachtig om zoiets te achterhalen! Begrijpelijk van de Oekraïners, maar wat laten die Hollanders zich in de kaart kijken......
De volgende tranche aan miljoenen richting Oekraïne na het bezoek van de twee dames bedraagt dus ongeveer 76 miljoen euro. Als je het breed hebt laat je het ook breed hangen, nietwaar.
Twee Nederlandse blondjes gaan een middagje naar Oekraïne en geven 80 mio uit. Ik ben nog niet zo ontevreden over mevrouw Netto.
Als ik Liesje zo zie staan dan lijkt het wel of ze in de houding staat om de metseltroffel gelijk ter hand te nemen.
Gratis metsel cursus voor de Oekrainers en hopla snel terug naar huis en vrachtwagentje met troffeltjes sturen.
Problem solved, check.
Next problem…….Oorlog in Den Haag.
Nederland is straks nog zo gek om al de Oekraïense vrouwen met kinderen die toevlucht hebben gezocht in Nederland, een weduwen- en wezen uitkering te geven voor het leven, mocht hun echtgenote sneuvelen in de oorlog daar.
Just saying.
Met Liesje er voor oogt dat gebouw een stuk beter, maar je zou denken dat er thuis wat 'probleempjes' zijn die aandacht nodig hebben.
Als er vroeger geld voor één of ander doel werd opgehaald, zei men altijd dat de ergste beelden de hoogste opbrengst gaven. Zal nu wel hetzelfde zijn en of je het wilt of niet, ook wij zijn onderdeel van propaganda.
Ja hoor Jochum. Allemaal propaganda.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 12:50: Propaganda? Nou daar ben ik het dus niet mee eens. Onze premier heeft zelf gezegd dat het onze oorlog is. Dan ga ik ervan uit dat hij het volk adequaat en waarheidsgetrouw voorlicht.
@fokkewoelf | 23-08-22 | 13:00:
Sommige propaganda is heel effectief.
https://twitter.com/mmeeuw/status/1561785321867644929
Zo denkt FvD dat de bom ook voor hen bedoeld was.
In het verlengde van dit bericht, vandaag weer buitengewoon kostelijke bijdrage van Jan Dijkgraaf: www.briefjevanjan.nl/
Ondertoon: Oekraïne gaat ons geen reet aan en alle geld is weggegooid.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 12:57: Oekraïne gaat ook extreem veel geld kosten. Alsof het water naar de zee dragen is. Dat geld mag allemaal door het plebs opgehoest worden. Net zoals de kogels in Oekraine door het plebs opgevangen mogen worden.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 12:57:
Dat is jou bevooroordeelde conclusie, veel meer bedoeld hij hier op een treffende wijze de zinloosheid en het oppervlakkige publicitaire belang van de 2 bewindslieden weer te geven om voor de zoveelste keer met een Nederlandse delegatie Oekraïne te bezoeken om ter meerdere eer en glorie voor zichzelf met de geldbuidel te rammelen.
Scott Ritter is pro Amerikaans. Was ie ook al ten tijde van de Irak-oorlog. Is nooit "nogal pro-Iraaks" geweest bijv. Er is een verschil van mening over wat pro-Amerikaans inhoudt, dat veelal ontsnapt aan een Europese horizon dat geprojecteerd wordt op de VS.
Joh, je vertrouwt Scott Ritter "niet helemaal"? Die graag geziene spreker bij RT als er wat anti-westers te melden valt, de anti-Zelenki propagandist en de man die ooit iets betekende als wapeninspecteur in Irak? Die niets vond?
Deze oorlog is een tragedie voor beide zijden, hoor ik je tussen de regels door zeggen. Kunnen we niet beter onderhandelen? Met Poetin. Kunnen we niet beter onze handen er vanaf trekken? En wegkijken? Want de slachtoffers die nog gaan vallen door terreur, deportatie, verkrachting, plundering, marteling en verwaarlozing tellen we nu niet mee en tenslotte is het ook heel sneu voor die Russische jongens die nietsvermoedend een leger-contract tekenden. Heel sneu.
@VrijdenkerDavid | 23-08-22 | 12:49:
Hoor je best veel over dus dat heb je mis, maar nog steeds gaan de meeste vrijwillig ook al is het een hel.
Er is ook geen alternatief. Ja, ze kunnen zich overgeven, maar zoals je ziet leidt dat tot filtratie (= marteling en de dood voor ex-soldaten), deportatie naar Rusland, annexatie, onderdrukking, plundering, verkrachting en het wegvoeren van kinderen naar onbekende bestemmingen. Plus het wissen van de Oekraïense cultuur, de democratie, alle aspiraties om een vrij land te zijn. Kortom, alles, behalve misschien hun leven zelf of wat daar dan nog van over is, zonder waardigheid of identiteit.
Leuk; allemaal ellende en kosten omdat wij zonodig achter Oekraine moeten staan.
gewoon een leuke fotoshoot voor demense
even de burgers herinneren dat het nog bestaat, het boeit ons te weinig (er lijkt ook niets meer te gebeuren voor een lange tijd)
Voorstel: laat die snoepreisjes voor de bühne/CV en boek die paar duizend eutjes voor de reis + entourage gewoon direct over als extraatje. Kunnen ze goed gebruiken daar.
Waar ik me trouwens veel meer zorgen over maak zijn de ongetwijfeld honderden miljarden "wederopbouw-steun" die ergens in 2023 betaald mogen worden door de belastingbetaler. Honderden miljarden, waarvan natuurlijk de vele interesseclubjes, consultants, bouwbedrijven, partnerprojecties, snoepreisjes, lobbyclubs en anderen dan grote delen gaan afromen, terwijl de inflatie de pannen uitrijst en de energierekening niet meer te betalen is. War = big business.
Precies, we zien het al komen.
Zeker de Ukraine, hoe zielig ook, en hoe mooi de vrouwen daar soms zijn, het is een van de meeste corrupte gaten op deze aardbol. De 80 miljoen zijn al verdwenen voordat we het uitgesproken hebben.
@Ray Skak | 23-08-22 | 12:06: Het lijkt Curacao wel.
Handel en ontwikkelingssamenwerking,
Handel: op basis van vraag en aanbod worden er producten en diensten geleverd en gekocht.
Ontwikkelingssamenwerking: ergens is er een fonds van 500 miljoen om de gehele ngo industrie in stand te houden en om afroming van de corruptie van de plaatselijke machthebber te bekostigen , uiteindelijk is er een waterput geslagen die daarna wordt vernield omdat de vrouwen niet de gehele dag water halen maar thuis commentaar hebben op de nietsnut van een man. De ltbtq voucher genderbewust van 10 miljoen voor de Taliban wordt gebruikt om meer boerka's aan te schaffen
Soort toeristenuitje van 300 miljoen.
20 miljoen per Nederlandse afgevaardigde die naar dat gebouw mocht kijken schat ik.
Dit is zo'n beetje de eerste keer dat Schreinemacher de media haalt.
Zo wordt het natuurlijk nooit wat met de handel.
En morgen heeft ze een afspraak met haar notaris, voor haar derde huis, Gok ik.
80 mio is zakgeld en pas het begin.
Reken maar dat NL in totaal zo’n miljard gaat bijleggen,
Los vd wapens en onze eigen economische schade.
En dan deze:
“Het geld is onder meer bedoeld voor Nederlandse ondernemers die in Oekraïne bijvoorbeeld willen helpen bij het herstel van bruggen en ziekenhuizen.”
Wat een giller….
We hebben hier niet eens bouwvakkers lopen, om ons huizen probleem op te lossen.
(Stikstof is niet het enige obstakel).
Dus weer zo’n loze belofte.
De Polen gaan ism de Oekies Oekraïne weer opbouwen, da’s prima.
Het enige wat NL te bieden heeft is geld.
Grote bek altijd, beloftes die je niet kunt waarmaken.
Bah!
Begin hier verdomme eens met bouwen en dan bedoel ik geen AZC’s maar woningen.
Inmiddels al 300 miljoen+
“Het geld is onder meer bedoeld voor Nederlandse ondernemers die in Oekraïne bijvoorbeeld willen helpen bij het herstel van bruggen en ziekenhuizen.”
Dat zegt eigenlijk al alles.
Er moet staan:
“Het geld is onder meer bedoeld voor Nederlandse ondernemers die in Oekraïne willen profiteren van de lokale ellende en zoveel mogelijk geld van de Nederlandse belastingbetaler in eigen zak willen steken, waarbij de hoogte van de afroming en uiteindelijke bestemming van het geld niet aangetwijfeld mogen -want zielig- worden."
En voor de Oekraïners die liever vluchten doen we het op eigen grondgebied nog eens dunnetjes over met hetzelfde concept.
Ka-ching!
@Gladiator Fap | 23-08-22 | 11:58:
Nou dat zou je dan tevreden moeten stemmen, dat dit geld toch via een omweg weer op Nederlandse bodem terecht komt? Beter dan dat het in de zakken daar verdwijnt. Maar goed je lijkt me het glas-half-leeg type.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 12:05: nou, dat is wat ze met deze opmerking willen suggereren. Maar ik denk inderdaad dat daar meer Poolse dan Nederlandse bedrijven aan de slag zullen gaan. Op een enkele consultant na.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 12:05: Beste Landgenoot. Waarom toch altijd weer zo'n laatste zin? Wat maakt het uit wat voor "type" ik ben? Zoals al eerder gezegd: ik heb gemerkt dat we prima kunnen praten als we de identiteitspolitiek weglaten en gewoon op inhoud discussiëren. Neen, het geld komt niet "weer op Nederlandse bodem" terecht. Het komt onder voorwendselen van "hulp" terecht in de zakken van een paar profiteurs, die over de rug van slachtoffers veel geld verdienen. Dat is dus gewoon een vorm van oplichting. Het komt alleen "op Nederlandse bodem terecht" als de opdrachten niet a) tegen woekerwinsten, b) bij bedrijven van "vriendjes", c) ontdoorzichtig voor wat betreft de uitgaven en d) bij Nederlandse bedrijven terechtkomt, terwijl een lokaal bedrijf de opdracht ook had kunnen uitvoeren. Als het "wederopbouwhulp" is, zorg dan ook dat het geld dáár terecht komt. Maar dan kom je dus bij het eigenlijke probleem: Oekraïne is een corrupt boevennest. Geen goed idee dus. Wat dan wel doen? Moeilijk te zeggen. Maar in ieder geval níet de Nederlandse belastingbetaler op laten draaien voor de woekerwinsten van een paar graaiers terwijl de inflatie door het dak gaat. Dat zou gewoon misdadig zijn.
@Gladiator Fap | 23-08-22 | 13:29:
"Het komt onder voorwendselen van "hulp" terecht in de zakken van een paar profiteurs, die over de rug van slachtoffers veel geld verdienen."
Ja dat vind ik dus extreem wantrouwig. Alsof alle hulp sowieso verkeerd terecht kom en vandaar mijn glas half leeg opmerking. Het zou ook zomaar kunnen dat een groot deel van dat geld wel ten goede komt aan waarvoor het bedoeld is. Ik vind je aanname daarom voorbarig. Is er bewijs dat hulp geheel verkeerd terecht komt? In dat geval zouden we geen westerse wapens aan het front zien, maar slechts op de bazaar in Mazar-al-Sharif. Bijvoorbeeld.
Je ziet wel vaker dat een land met (grote) binnenlandse problemen de aandacht daarvoor probeert af te leiden door bv. een oorlog te beginnen.
Ik denk daar wel eens aan, ook bij wijze van gedachtenexperiment, als ik de houding van de EU t.o.v. Rusland bekijk (met averechts werkende sancties). Oekraine is niet eens lid van de EU, ook niet van de NATO.
Zou de EU ook zo handelen als Rusland, om iets geks te noemen, Mongolië zou binnenvallen?
Denk zomaar van niet.
Niet dezelfde belangen. Ukraine zit vol met grondstoffen en graan, etc. I
Mongolië ligt dan ook niet in Europa en grenst niet aan 7 NAVO landen. Misschien heeft dat ermee te maken? Laat die hersens van je eens werken, je kunt het!
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 11:02: Waar zou de NATO zich druk over maken? Denk je werkelijk dat Poetin een NATO-land gaat aanvallen? Met conventionele wapens gaat dat niet lukken en de man mag mogelijk niet helemaal sporen, maar zo zelfdestructief lijkt hij me nou ook weer niet.
Ik denk niet dat Poetin een NATO-land gaat aanvallen, wat hij verder ook moge kletsen.
Enfin, is maar een opinie hoor.
Heb weleens gelezen dat de St.Petersburg-clan van Putin er anders in staat dan de Moskou-clan. Die laatste zou meer pro-Westen zijn.
Dus ook Putin heeft eenzelfde afleiding nodig om het land te verenigen.
Die man heeft het ook niet makkelijk. Denk ik altijd maar.
@Ichneumonidae | 23-08-22 | 11:05:
"Denk je werkelijk dat Poetin een NATO-land gaat aanvallen?"
Aan de taal die al maanden zo niet jaren uit zijn mond komt, denk ik dat het heel goed zou kunnen dat Poetin op een dag gaat proberen de NAVO wilskracht te testen door zijn teen in het water van Estland te steken. Ja zeker. Het rabiate vijandbeeld dat hij schetst van het westen laat ook eigenlijk weinig ruimte aan hemzelf om eeuwig vriendelijk te blijven. En hij is duidelijk gaan geloven in zijn eigen propaganda over nazi's, westerse vazallen en dat soort KGB-lulkoek.
@Hadena | 23-08-22 | 11:01: Je bedoelt toch niet dat de EU zich er om die platte materialistische redenen mee bemoeit? Dat lees je vrijwel nergens. Het gaat vlg veel media om de Grote Boze Wolf tegen maar 1 Klein Geitje te stoppen.
Wij 'moeten' dat Geitje helpen. Enfin, zal wel.
Overigens ging het mij om de mogelijke gedachtenafleiding door de EU, nu de EU niet maar een paar probleempjes heeft. Megalomanie is daar een van. Hoe dat uitwerkt in bv. NL kun je dagelijks lezen.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 11:10: Daar verschillen dan onze gedachten over, meer niet. We schatten het anders in, that's all.
@Ichneumonidae | 23-08-22 | 11:10:
Je hebt nog steeds niet door dat dit een oorlog is van Poetin tegen het westen, om zijn eigen plaats te veroveren in de wereld, om zijn wil op te leggen aan zijn buren en aan ons. Je hebt nog steeds niet door dat Poetin al jaren bezig is Europa te ondermijnen, kapot te maken, te chanteren, te dreigen en nu ook daadwerkelijk, met oorlog, hel en verdoemenis, nucleaire wapens en bommen op Londen, als we de staats-TV moeten geloven. Er is een oorlog tussen Poetins KGB-maffia en het westen, waar jij woont, leeft en misschien wel werkt. Gaat blijkbaar helemaal aan je voorbij?
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 11:16: lekker bezig met de kernbommenoorlog, meneer Landgenoten.
Er is geen oorlog tussen Rusland en 'het westen'. Stop even met die angstpraatjes en leugens.
@Ichneumonidae | 23-08-22 | 11:10: helaas niet alleen materialistisch. Veel van die grondstoffen zijn essentieel voor onze overleving. Wat denk je dat er gebeurt als de halve bevolking van noordeuropa kou lijdt in de winter of honger omdat ze het eten niet meer kunnen betalen. Ook allemaal geen probleem? Want jouw huis is wel warm? Of we gaan naar Putin's poppen dansen. Is dat voor jou echt aantrekkelijk?
@sjef-van-iekel | 23-08-22 | 11:41: okok, een speciale operatie tussen Rusland en het westen.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 11:16: Gaat ook aan mij voorbij. Net als veel onzin wat ik niet meekrijg. Of althans waarvoor ik geen geheugenruimte wens in te delen.
@Hadena | 23-08-22 | 11:48: tssss... reteslecht deze reactie. En ook vol leugens.
@Mazzelstof | 23-08-22 | 11:48: niet schikken, beste is een radicaal op achter het toetsenbord.
Iets wat er niet is kan niet aan u voorbijgaan.
Terechte vraag overigens in uw eerste post.
Ze krijgen allemaal dezelfde rondleiding op de set. Putin is een gevaarlijke gek maar die Zelenski is net zo erg.
Lol @ "net zo erg". Poetin voert letterlijk een genocidale oorlog, hij wil Oekraïne als staat uitwissen. De grootste misdaad die je kan begaan en jij stelt de leider van Oekraïne aan hem gelijk.
@StiekemeBunzing | 23-08-22 | 10:59: 8 jaar lang is er op de eigen bevolking geschoten in oost Oekraïne.
@Sinterbikske | 23-08-22 | 10:58: ik geloof het gewoon niet. Heb je echt bewijs daarvoor?
Zelenski "net zo erg". Yeah sure.
En dan dat "schieten op eigen bevolking". Je bedoelt, honderden, zo niet duizenden pogingen van de Russen negerend om nog meer gebied in te pikken? Je bedoelt, nadat Rusland daar in 2014 binnenviel? Er is een verschil tussen "zomaar" gaan schieten en proberen een annexatie in te dammen. Moeilijk voor sommigen, dat weet ik, maar toch.
Je geeft ze een vinger, die Poetin-apologeten en hoppakee ze nemen de hele hand. "Ja maar Zelenski", zodra er een kansje is op kritiek, zodra er een misstapje wordt gezien. Bam, meteen erop.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 11:02: Wolf in schaapskleren
@Sinterbikske: Dat heet nou corruptie. Corruptste land van Europa en dan kun je kiezen: mee doen en schatrijk worden, of niet mee doen en alles verliezen.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 11:02: Ik heb helemaal niets met Putin. Die man moet opgesloten worden.
@Sinterbikske | 23-08-22 | 11:12:
Toch zijn er verschillen: Ik heb het Oekraïense leger nog steeds geen Russisch dorp zien platgooien, verkrachten, vermoorden, plunderen. Nog steeds geen kruisraketten op Rusland, op ziekenhuizen en scholen. Ik heb ook Zelenski nog geen Russische krijgsgevangenen massaal zien martelen, doden of deporteren. Zie jij die verschillen ook of liever niet?
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 11:18: Zeker zie ik die verschillen. Maar omdat de een nog slechter is dan de ander maakt dat die laatste niet goed.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 11:18: Dan heb je een abonnement op een verkeerde krant.
@osolemio | 23-08-22 | 12:11:
Ik vind Zelenski een extreem politiek talent hebben, en bijzonder waardevol voor zijn land. Zonder hem was de oorlog heel anders gegaan. Zijn enorme inzet om de moed erin te houden, wereldleiders te ontvangen, overleg te voeren, hulp te mobiliseren heeft Oekraïne grotendeels van een ondergang gered en al vind je hem een klootzak, Poetin kan niet in zijn schaduw staan, op geen enkele manier.
En natuurlijk is Zelenski geen heilige, hij is ook ondernemer, komiek, acteur, zakenman, zoals bijna iedereen met succes in dat land, je ontkomt er niet aan. Maar Churchill was ook geen heilige, hij had vele tekortkomingen maar was toch zijn gewicht in goud waard.
Cameraman Dennis H. is overigens wel een icoon inmiddels.
Die mag de postume schoenen van Stan Storimans nog lang niet poetsen.
@Prieelvogel | 23-08-22 | 10:58: Dat is niet waar.
@Piet Karbiet | 23-08-22 | 11:00: Nou vooruit. Z'n veters strikken dan maar.
Is dat niet gevaarlijk, zo'n gebouw dat op instorten staat?
Stront ziek van die politici.
Eerst bezoekt heel links als vakantietrip omgeving Curaçao en overige eilanden met als excuus om het over kolonialisme te hebben, en nu dit weer.
Ga aan het werk, stumpers!
Ach ja, het zullen prachtige snoepreisjes zijn. Eerlijk gezegd zou ik er ook even gaan kijken als dat gratis wordt aangeboden. Anyway, voorlopig zit Oekraïne nog niet in de EU, dat is even m'n grootste zorg.
Ik voel hem, Oekraïne binnen nu en 20 tot 30 lid laten worden is geen goed idee, nog zo'n instabiele factor in de EU zou je ook niet moeten willen.
Wopke was daar om te vertellen dat het halveren van de stikstof voor 2030 voor Oekraïne geen harde eis was maar meer een doelstelling waar ze hun best voor moesten doen.
En Mark Rutte was uitgenodigd omdat ze gehoord hadden dat de Lachende Leugenaar alle problemen kon weglachen en ze wilden zien of dat in Oekraïne ook werkte.
Dat hadden ze dan niet goed begrepen, de Lachende Duivel kan alleen voor zichzelf en z’n coalitiepartijen problemen weglachen. Voor de rest van het land maakt hij het alleen maar erger.
Russische "strategie" A.) "Wij nemen wel eventjes Kiev in binnen een paar dagen. Russische "strategie" B.) "Wij maken dat hele Oekraïne onleefbaar met gesloopte gebouwen, land- en zeemijnen en desnoods een nucleaire holocaust." Westerse "strategie" A.) "We sturen wel wapens en leveren trainingen". Westerse strategie B.) "We sturen wel geld en komen af en toe langs om onze "steun" te betuigen.
Ik ben maar een leek maar volgens mij zijn er maar 2 opties. Of je laat Oekraïne vallen. Krijg je straks gedonder met Estland. Of je grijpt in en maakt van delen van Oekraïne, vooral die met kerncentrales, DMZ's net zoals in Korea. Erg onwenselijk dit gedoe in onze achtertuin.
Mensen die willen "ingrijpen" zouden moeten worden verplicht uit te leggen wat ze daar concreet mee bedoelen. De wereld is geen magische plaats waar je door woorden te zeggen dingen tevoorschijn kunt toveren.
Afwezig met reden...
Altijd vlakbij een plek gaan staan waar een bom gevallen is, de kans dat er een bom op dezelfde plek terechtkomt is nihil.
Welke natuurwet was dat ook alweer?
famous last words
Ik neem zo een bom mee in een vliegtuig. De kans dat er twee bommen in een vliegtuig liggen is statistisch nul.
@Duwbak_Linda | 23-08-22 | 10:43: Kansberekening: op de lange termijn worden dingen evenredig verdeeld.
Maarrrrrr: juist op de korte termijn krijg je clustervorming.
Doe er u voordeel mee in het casino.
Het is gebombardeerd tot een filmset. Efficient qua beveiliging enzo.
Rambo 10 ?
Sigrid Kaag en Rob Jetten kunnen als setje. Wel zo veilig.
Een hoop leegstaande opknappertjes. Daar kunnen heel wat Nederlandse woningzoekenden naar toe vluchten voor een dak boven het hoofd.
Wel eventjes de schouders eronder en aanpakken maar dat is aan Nederlanders wel besteed.
Bedoelt u Nederlanders of inwoners van Nederland? Een deel van die laatste groep zou namelijk ook daar weer aan hun toekomst kunnen werken. Maar ik realiseer me dat het woord werken waarschijnlijk de remmende factor is hier.
Ondertussen in de Oekraïne,
Rusland voert artillerie- en luchtaanvallen uit in de regio Zaporizja, waar gevechten die in de buurt van de grootste kerncentrale van Europa plaatsvinden de vrees voor een catastrofaal nucleair incident hebben doen toenemen, zegt de Oekraïense generale staf.
*jodiumpillen, blikvoer en flessen water in slaat*
Sterkte daarmee dan. De westenwind zal stralingslucht richting Rusland blazen.
Daarom gaat er ook niets gebeuren, of Oekraine doet het zelf.
wordt een artikel 5 als het oostenwind wordt heeft de navo al aangegeven
@Dr.Utker | 23-08-22 | 10:40: lol, vraag es die Hongaarse weermensen...
En dan ook gewoon weer een wit shirt met een enorme diepe V bovenin die de ogen van veel mannen instinctief langs de V-lijnen naar beneden laten afglijden. Heteromannen geboren zonder baarmoeder hebben gewoon vaak te maken met zulke aangeboren niet tegen te houden reacties. Als je als vrouw serieus genomen wilt worden denk dan na over de kleding.
Serieus 'nemen' in welke zin?
Ze wil waarschijnlijk graag serieus genomen worden door Zelenski. Schijnt voor veel vrouwen te gelden.
Herkenbaar. Afgelopen vakantie heel wat mooie kathedralen bezocht maar werd regelmatig afgeleid door al het vrouwelijk schoon wat daar halfnaakt rondliep. In de sagrada familia liep zelfs een Japanse toeriste rond in een doorschijnende bh die in sexy poses selfies aan het maken was. Probeer je ogen dan nog maar eens op het orgel gericht te houden. Ben gelukkig niet religieus anders had ik daar meteen mogen biechten.
Arme man. Alweer.
Moest wel even zoeken. Zo enorm is die V nou ook weer niet.
@Sinterbikske | 23-08-22 | 10:43:
Wat zoek je dan in kathedralen??
@VW, alles ist vorbei | 23-08-22 | 10:51: Kunst, geschiedenis en architectuur.
Liesje Schuinsmarcheerder
Maar: Er gaan zware aanvallen komen op Kiev, zeker na de "Oekraïense moordaanslag" op Dugina. De VS waarschuwt haar burgers om heel snel Kiev te verlaten:
https://twitter.com/Isa_Yusibov/status/1561984927691849729
De VS hadden al eerder goede intel over de op handen zijn invasie.
Je bedoelt dat Schreinemacher toch maar mooi op tijd is voor haar fotoshootje?
Al moeten ze het zelf afschieten, die aanvallen gaan door!! ;-)
Die schrijver en zijn dochter waren een beetje de Maarten van Rossum van Rusland. Putin heeft 'm zelfs nog nooit ontmoet.
De VS hadden satellietfoto's van Russische militairen aan de grens. En hun inlichtingen verkondigden luid dat Kiev binnen een week zou vallen.
Slechte intel, goede satellieten.
@calamiteiltje | 23-08-22 | 10:37:
Nooit ontmoet. Dus hij was het ideale offer? Hij zal zich nu ook afvragen: Wie wil mij dood hebben? Want dat verhaal over die Oekraïense spionne gelooft hij natuurlijk ook niet.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 10:45: Misschien al gezien, misschien ook niet
twitter.com/kamilkazani/status/156175...
@HerzlichWillkommen | 23-08-22 | 10:42:
Wat je wil kerel. Heel slechte intel. Toch klopte de voorspelling van de invasie zeer zeker wel. En iedereen dacht dat het zo voorbij zou zijn. Ook veel mensen in Oekraïne zelf. Al werd de kracht van het Russische leger nogal overschat.
@Duwbak_Linda | 23-08-22 | 10:47:
Ja gezien, maar dat gaat erg ver. Dugin zou dan zijn dochter willens en wetens hebben laten offeren? Daar kan ik echt niet bij. Het is een bizarre theorie.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 10:49:
Klopt, bizar. Toch is het Dugin zelf die openlijk filosofeert over eigen kinderen opofferen.
En wellicht had ook Dugin weinig keus.
twitter.com/sumlenny/status/156131853...
Maar goed, we weten het niet.
@Duwbak_Linda | 23-08-22 | 10:51:
Ja maar dan zal hij de kinderen van anderen hebben bedoeld! Dat soort ophitsers heeft het altijd over offers, maar het zijn altijd de anderen die ze brengen.
De begrafenis wordt groots gebracht. Het Kremlin doet er haar PR voordeel mee, alles om het vuurtje maar op te stoken. Het zou me niet verbazen als morgen, op de onafhankelijkheidsdag van Oekraïne een heel zware aanval komt op Kiev. Bommenwerpers, raketten, de hele mikmak.
https://twitter.com/maxseddon/status/1561992156730036225
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 10:53:
Eerstvolgende tweet:
"Whatever your political party, faith, or age, there is only one way. One country! One president! One people!"
God waar heb ik dit toch eerder gehoord..
@Duwbak_Linda | 23-08-22 | 10:58:
Aber dann wieder Wiedergutmachungschnitzel.
Zie ook het briefje van jan vandaag
Al gelezen!
Ook raak!
Het lijkt wel geschreven door FustViking! XD
www.briefjevanjan.nl/
Mijn voorzichtige conclusie is dat politiek en showbizz tegenwoordig niet al teveel meer van elkaar verschillen: alles fake en voor de bühne.
Wat mij betreft, tegel van de dag!
* duim opsteken doet*
https://en.wikipedia.org/wiki/Elections_in_the_Roman_Republic
Quote: "To attract voters candidates instead held banquets and gave away free tickets to the games."
Al zo oud als de weg naar Rome!
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 10:58:
Maar je zou verwachten dat we in ruim 1500 jaar zouden zijn geëvolueerd en bovendien is het Romeinse Rijk gevallen, misschien wel deels door decadentie.
@LoesjeP | 23-08-22 | 10:27:
Ik glim en dat komt niet door mijn dagcrème. ;-)
@MickeyGouda | 23-08-22 | 11:04:
Ja, helaas, ik zie ook niet veel vooruitgang.
@BL Drogredenen zijn al uitgebreid beschreven en gedefinieerd door de Romeinen. Toch zie ze op GS herhaaldelijk door u gebruikt worden. Dus hier ook geen evolutie kennelijk
Zouden de Amerikanen Nederlanders accepteren als Europees vluchteling?
Er is immers oorlog in Europa.
Da's ongeveer net zo krankzinnig als dat wij in Nederland Oekraïense vluchtelingen op nemen want 'er is oorlog in Oekraïne'.
Weet je hoe groot Oekraïne is!
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
Daar past Nederland ruim 14 keer in qua oppervlakte.
Dat land is bovendien bijna compleet veilig. Er wordt immers maar op een paar plaatsen gestreden. Het opnemen van Oekraïense vluchtelingen door Nederland heeft duidelijk niet alleen een humanitair karakter maar ook een politiek karakter.
Het moet heel dichtbij komen en we moeten hierbij zoveel mogelijk betrokken raken. We moeten dit voelen. En dat doen we.
Dat past gewoon niet in het narratief en is daarmee al gelijk einde oefening. Je hebt overigens uiteraard wel een punt.
Helemaal mee eens.
Ik ben van mening dat de opvang van oekrainers ook moet stoppen. waarom zijn ze niet 500 km verderop gevlucht waar niets aan de hand was, waarom naar Nederland met al zijn gratis voorzieningen?
Dat. Kazachstan is net zo groot als heel Europa maar daar "vlucht" niemand naartoe.
Weet je hoe groot Afrika is?
@Piet Karbiet | 23-08-22 | 10:28: for fuck's sake, Piet. Er ligt een landje tussen Oekraïne en Kazachstan. Dat landje heet Rusland. Je weet wel, dat land wat haar buurlanden binnenvalt.
@Mr_Natural | 23-08-22 | 10:30: 30.370.000 km². Heb dat helemaal zelf opgezocht, knap he?
@Enter Yeti | 23-08-22 | 10:31: Je kunt ook via de andere kant naar kazachstan, dat hoeft niet via Rusland. Bootje de zee over naar georgië, en je bent er.
maar je hebt er geen gratis voorzieningen vermoed ik.
4.x miljoen gevluchte Oekrainers herhuisvesten in andere delen van Oekraine?
Hebben ze vanwege de oorlog nu even geen opvangcapaciteit voor en het bouwvolk wordt aan het front gehouden dus ff snel wat megaflats uit de grond stampen gaat m ook al niet worden.
@Mr_Natural | 23-08-22 | 10:30: 10 x de Stoomboot van Sinterklaas en Zwarte Piet?
Even de wiki van Ons Liesje bekeken. Nog nooit een dag echt gewerkt in het leven druk geweest, dat wel, maar gewerkt? Nee, echt niet.
Er met wie gezellie in San Fransico aan de studie? De tassendraagster. Jawel
Is het geen filmset in Noord-Brabant of zo??
Ik heb ook zo'n reisje geboekt met verblijf in 5-sterrenhotel. Voor dat geld krijg je een rondleiding door nepruines waar geen oorlog is. Wat echt heel gaaf is, dat je (voor een paar euro meer bij te boeken) een virtual reality bril op kan krijgen, zodat je het gevoel hebt op het slagveld te lopen. Echt gaaf ! Je ziet dan ook lijken liggen en afgerukte ledematen, ontploffingen etc... Ik kan het iedereen aanraden en je steunt de Oekraine economie ook nog een beetje. En het is niet alleen voorbehouden aan rijke politici, er zijn ook vele betaalbare aanbiedingen.
Met zo'n VR-bril op hoef je toch helemaal niet op reis? Scheelt dan toch weer in de kosten, wat jij?
Is dat niet een enorm veiligheidsrisico? Al je internationale VIP bezoekers op exact dezelfde plaats hun publiciteitsmomentje geven? Waarschijnlijk ook via de zelfde route naar toe gereden. Dat valt toch niet alleen GS op?
Liesje wie? Druk druk druk geweest zeker dat ik mevrouw niet ken. Haar daden bennuh groot?
Die Schreinemacher is daar natuurlijk om de boel te repareren: Schrijnwerker: ambachtelijke meubelmaker. iemand die voor zijn beroep van hout sierlijke meubels, kisten of deuren en kozijnen maakt, wat vroeger een gangbaarder beroep was dan tegenwoordig; ambachtelijke timmerman en meubelmaker.
Nu nog een glasblazer voor de vaasjes.
Mooi woord, ja. Wikipedia : "Meestal wordt met een schrijn een reliekschrijn bedoeld: een reliekhouder in de vorm van een kist (je), waarin relikwieën worden bewaard. Het woord wordt echter ook gebruikt voor een tempel, kapel of ander heiligdom met een zekere aantrekkingskracht op bedevaartgangers." Natuurlijk nauw verwant aan het Engelse "shrine", al heeft dat meer de betekenis van "altaar" gekregen. Een schrijn heeft dus altijd decoraties en verfraaiingen.
"Na Wopke Hoekstra en Mark Rutte staat deze keer Minister Liesje Schreinemacher van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking op exact dezelfde plek in Oekraïne meelevend te doen''
En vergeet Ollongren niet, die zo maar even 80 miljoen weggeeft aan Oekraïne. Hou me ten goede, ik ben helemaal vóór Oekraïne en Zelenski in hun strijd tegen de onvoorstelbare Russische agressie, maar dat 'ramptoerisme' van onze kabinetsleden is totaal overbodig.
Maar ja, dat doen ze nu eenmaal in navolging van de westerse landen die er internationaal toe doen, voorop de VS uiteraard, maar ook mensen als Boris Johnson, Emmanuel Macron, Olaf Scholz, etc. Als die het eerst doen, dan durft Nederland het ook, en denkt dan dat ze er internationaal toe doen.
Het zijn overbodige reisjes, net trouwens als die TK-leden die onlangs naar Suriname gingen op een soort 'deug'reisje om te 'onderzoeken' hoe het daar nu zat met het slavernijverleden. Vandaag in de Volkskrant een paginagroot artikel over een familie Smitt, die in de eerste helft van de 18e eeuw in de slavenhandel actief waren. Het zal er wel toe leiden dat iedereen met de achternaam Smitt/Smit excuses zal moeten moeten aan de mensen van kleur voor hun aandeel in de slavenhandel.
80 miljoen, hoeveel Bayraktarussen (ja ik doe maar wat) zou je daarvan kunnen kopen?
Die 80 miljoen is een habbekrats maar inderdaad zijn deze reisjes zinloos. Het is pure politieke marketing, kijk naar ons!
Een telefoontje met Zelensky die vervolgens een paar foto’s stuurt was voldoende geweest voor de kern van de zaak.
Oeps. moeten moeten = moeten aanbieden, natuurlijk.
Dit dus!
Het dedain richting de Nederlandse burgers neemt zo langzamerhand groteske vormen aan.
Stuitend!
Eerst mogen de Ashanti in Afrika hun excuus aanbieden. Die waren eerst.
@Piet Karbiet | 23-08-22 | 10:33:
LOL!
Schreinheilig.
wat Geert zei: wel met miljoenen smijten in het oosten maar je eigen burgers in de kou laten staan. Letterlijk.
Bij wijze van gedachtenexperiment denk ik wel eens dat het mss beter zou zijn geweest als we van meet af aan de Russen zouden hebben gesteund.
Niks achter zoeken, is alleen maar, als gezegd, gedachtenexperiment.
Ik denk het tegenovergestelde. We hadden al bij de eerste dreiging moetenzeggen dat we nukes gingen inzetten als Oekraïne werd aangevallen.
Misschien zijn we al jaren te lief geweest. Ook gedachte-experiment.
www.groene.nl/artikel/het-ziet-er-bij...
Denk het niet. Onze belangen zijn veel groter met de Engelssprekenden, Germanen en andere EU/NAVO-gelederen. Als klein handelslandje heb je niets anders te willen dan met de grote club mee te varen. In de geopolitiek is onze beweegruimte uiterst beperkt. Op kleinere vraagstukken kunnen we wel weer eigen weg kiezen. Niet dat we dat doen, onze politieke klasse is daartoe niet bereid.
@HerzlichWillkommen | 23-08-22 | 10:17: Het is/was ook maar een gedachtenexperiment. Met 'we' bedoel ik overigens niet alleen NL, maar het Westen.
@Duwbak_Linda | 23-08-22 | 10:15: Kan het artikel niet lezen, behalve de kop. Wat het allemaal met fascisme te maken heeft, ontgaat mij. Dat roept men bij De Groene nogal snel (of men citeert iemand die dat roept).
@Ichneumonidae | 23-08-22 | 10:23: Ai jammer. Voor mij niet altijd goed in te schatten wanneer iets wel of niet vrij te lezen is van blad.
Overigens eens hoor over dat fascisme geroep, maar dit was wel een interessante analyse van een Russische hoogleraar politieke filosofie.
@Ichneumonidae | 23-08-22 | 10:19: Ok ja in dat geval is het enigszins anders, maar het Kremlin wil geen warme banden met het westen. Daarvoor is de tijd niet rijp. Pas als elders een grotere dreiging opduikt (China die Siberische grondstoffen wil zonder te betalen) zal het politiek mogelijk worden. Daar gaat nog wel een decennium overheen.
Je hebt wel vaker dit soort gedachtenexperimenten. In de lijn van: Dat was vast goedkoper voor ons geweest. Ja dat klopt. Maar wat krijg je ervoor terug? Doe ook dat gedachtenexperiment eens. De burgers van Bucha hebben wel een suggestie.
@Beste_Landgenoten | 23-08-22 | 10:35: Heb dat wel vaker ja, dat ik een gedachtenexperiment doe. Helaas ben ik niet in voor verzoeknummers, heb al genoeg aan m'n kop.
Moeten die ministers en kamerdelegaties nou echt allemaal naar het buitenland? Echt niks beters te doen?
Na afloop een lunch op een zonnig terrasje.
Ich bin ein Schreinemacher.
Zo'n naam die je heerlijk stampvoetend kunt uitschreeuwen en dan klinkt het nog steeds heel serieus.
Net als Sophie’tje zeg maar.
Misschien komen er morgen weer wat extra ruines bij. Schijnt dat de Russen een rakettenregen voorbereiden volgens de USA.
Denk dat de aanvallen zich nu rechtstreeks gaan richten op de regeringscentra in Kiev. Het uitschakelen van Zelenski bijvoorbeeld.
Minister Liesje wie???
Zusje van Lotje.
Hoef je niet te weten, binnenkort toch weg.
Ah, was persoonlijk medewerker van Remkes. Cirkeltje weer rond
@Mr_Natural | 23-08-22 | 10:10:
Dat was toch Leentje?
@Kapitein Sjaak Mus | 23-08-22 | 10:16:
Liesje leerde Lotje lopen op de lange Lindelaan.
@Mr_Natural | 23-08-22 | 10:19: l a n g s. de lange Lindelaan
@Lubbberrtt | 23-08-22 | 10:34:
Oh ja.
Kunnen ze in Den-Haag niet gewoon een fotowand neerzetten zodat iedereen die in de Oekraïne wil hier even kan poseren. Lijkt me wel goedkoper.
Het schijnt zo te zijn dat er een heel groot green screen staat in Polen, waar al die opnames worden gemaakt. Dat is veiliger dan naar Oekraine te gaan.
Denk dat ze daar momenteel nog wel een kamertje voor beschikbaar hebben... of komen de corona persco's er alweer aan?
De Nederlandse regering doneert nog even 80 miljoen extra naar Oekraine. De gedupeerde Groningers en de gesloopte Toeslagen ouders, even geduld a.u.b.
Raak stukje @struikrover! Alles wat de MSM ons voorschotelen is zowat in scene gezet. Of het nu dit is, rouwende Palestijnen, vluchtelingenkampen "vol" met vrouwen en kinderen. Maakt allemaal niet uit, alles voor de bühne. Enige plek waar het nogal lastig is om leuke plaatjes te schieten is Ter Apel want daar zijn bijna geen vrouwen en kinderen te ontwaren, slechts weldoorvoede """jongeren""".
Maar ze moeten wel buiten slapen hè.
Toch in ter Apel zijn wel vrouwen. Dat zijn vrijwilligers die b.v. kantinedienst hebben en welkom neuriën en hopen toch nog is een "leuke" man te ontmoeten.
@J-van-de-Bontekoe | 23-08-22 | 10:10: Doen ze op de camping ook en betalen er ook nog voor.
Ben benieuwd waar de Nederlandse hulp terecht komt. Las net ontluisterend verhaald over de UKR-corruptie: "In the two months she spent in Ukraine, Morris says she encountered theft and corruption more times than she could count. “The lead doctor at the military base in Sumy has ordered medical supplies from and for the military at different points in time, and he has had 15 trucks of supplies completely disappear,” she said. The military first aid kits she had intended to give to soldiers once they graduated her training program were stolen. She saw the same kits for sale at a local market days later." Bron: thegrayzone.com/2022/08/18/ukraine-ve...
Ja het is allemaal vreemd. Is dat nu echt zo of proberen de russen je met dit soort verhalen te vergiftigen.
@jan huppeldepup | 23-08-22 | 10:21: Zo vreemd is het niet wanneer je bedenkt dat UKR, voor de oorlog, volgens Westerse beoordelingen hoog op de corruptie index scoorde. Ik kan me niet voorstellen dat de oorlog de mensen eerlijker heeft gemaakt.
@VrijdenkerDavid | 23-08-22 | 10:43: Als de pakkans en straffen omhoog gaan houdt het wel op.
Je bent altijd wel dagen zoet met het zoeken van ellendige verhalen over Oekraine geloof ik. Wat drijft je daarin? Je gevoel voor "rechtvaardigheid"? Iets met balken en splinters, Vrijdenker.. Kijk, het is vast geen model-land, dat Oekraine en dat kan ook nauwelijks als ex-Sovjetstaat. Maar ze zijn wel op weg naar een betere manier en dat kost ongetwijfeld tijd en verandering van mentaliteit. Maar het land is ook in oorlog en dat lijkt me momenteel iets zwaarder wegen dan wat achterovergedrukte spullen. Ellendig, maar niet de hoofdzaak lijkt me.
Het ligt misschien gewoon op een steenworp afstand van Zelenskys verblijf.
Precies. Veiligheidstechnisch is het handig om iets te zoeken dichtbij de bunker van Zelensky
Propaganda……. Van alle tijden
De Oekraïners zullen wel een standaard rondleiding hebben, wel zo makkelijk en efficiënt. Je gaat niet voor elke bezoeker een nieuwe route uitzoeken als je er een hebt die ellende laat zien en redelijk veilig is.
Nieuwe rondleidingen op elk heel en half uur.
Zoiets zal het wel zijn. Veilig een kort rondje rondom een schuilkelder.
Wat moeten die mensen daar toch. Ja, dat gebouw is echt kapot, het is echt oorlog. Maak gewoon de knaken over, transporteer het militaire wapentuig en laat ze verder met rust.
Dit is hetzelfde als instasletjes die dan foto's gaan maken op beroemde plekken. Puur om te laten zien 'kijk eens waar ik geweest ben'.
Wat sneu, wat ongelofelijk sneu.
Nu gaat iedereen denken dat er maar 1 gebouw kapot is in heel Oekraine.
Terwijl het er vast meer zijn. Moet haast wel, toch?
Fotogeniek gebouwtje hoor, ik snap het wel.
Zoveelste bewijs van een gebrek aan durf en fantasie.
Zal een plek zijn waar men de veiligheid wat betreft snipers kan garanderen. Zou natuurlijk een afgang zijn als een of andere sniper de minister van een buitenlandse vertegenwoordiging om legt. Dan sta je als Oekraine zwaar voor lul.
Waarom voor lul staan? Het is oorlog, het zijn maar buitenlanders die nog geen toezeggingen wouden doen.
Nederland zit een beetje in een economische crisis en heer Rutte gaat eventjes op bezoek in Oekraïne?
Een beetje?
We hebben Auschwitz toch ook laten staan om te zien hoe erg het was en dat we dit niet opnieuw willen....
Ze hebben daar voedsel genoeg. (exporteren weer volop graan)
Ze hebben daar wapens genoeg. (zoveel dat ze niet eens toekomen aan inzet van al dat spul)
Maar een steiger en een beetje verf is te veel gevraagd?!
Hebben ze een palliewood regisseur ingehuurd daar in Oekraïne? Die doen dat ook. Paar kapotte gebouwen voor show. Maar goed, met buitenlandse bobo’s naar het front is wat onpraktisch, en, anders dan de pallies krijgen ze daar (nog) geen miljarden om het weer op te bouwen die dan weer makkelijk weg te sluizen zijn. Overigens wel een buisnis model om te overwegen voor de Oekraïne als de Russen het oosten in handen houden. Het pallie model van de eeuwige aangevallene.
Yep, en heel hard genocide! roepen. Terwijl je pallie bevolking met 400% is gegroeid. Mooi verdienmodel.
Het exhibitionisme is stuitend. Kijk mij eens goed doen. En ondertussen niets doen.
Het in de maling nemen van mensen is ook een kwaliteit.
Wat een trieste vertoning.
Het lijkt wel of er een draaiboek is m.b.t. de bezoeken van onze bovengestelden.
Verder niets aan de hand, we gaan geld overmaken, wedden?
80 miljoen las ik op Teletekst.
@Johnny_Hoogerland | 23-08-22 | 10:26: Schande, meer woorden niet aan vuilmaken.
@ Zitvlak | 23-08-22 | 10:03:
www.briefjevanjan.nl/
Leg rails neer en een treintje. Nog makkelijker.
Weet u wie ook goed was met treinen?
@sjef-van-iekel | 23-08-22 | 10:05: Thomas de trein?
Putin in ieder geval niet.
Zou ook leuk in de Efteling staan.
@Adriel | 23-08-22 | 10:05: die Thomas doet ook XXX. Echt grappig te zien hoeveel moeite mensen erin steken.
Schreinend. Okay. Stom grapje.
"Wat Betekent Schrein?
De betekenis van Schrein is:
schrijn, kistje, relikwiehouder"
Weer wat geleerd.
@RickyLaRue | 23-08-22 | 10:10: Schreinwerker = timmerman
Nee leuk grapje
Die ruines moeten bijna al weer worden gerestaureerd.
Het leven begint steeds meer op een Truman Show te lijken.
Volksmenners zijn het. Trap er niet in! Net afgelopen cpb praatje gehoord en dat waren ook alleen maar leuke praatjes. Nu gaan ze allemaal naar huis na een dag “werken”.
REAGEER OOK