ZoekZoek! Hond haalt negende leven van kat af
"Aaaaah die is hartstikke dood"
Honden! Hartstikke leuk hoor, maar wel in de pan! [nog aan onze Zuid-Koreaanse neef vragen of dit klopt, red.] In Papendrecht hebben de campervrinden van Niels Kalkman een kat doodgeknuffeld. "Aaaaaah die is hartstikke dood", horen we iemand in de video zeggen. We zien van een afstandje dat het beessie inderdaad z'n negende leven heeft ingeleverd bij die losgezaagde Kerberos en dat asomans met z'n drie blanke beulen verder hobbelt naar hun volgende slachtoffer. En onthoud mensen: het ligt altijd aan de hond, nooit aan het baasje!
Reaguursels
InloggenOh, dit wordt weer zo'n hond-katten issue.
Terug naar basic. Als hond en kat vechten, is dat meer dan afschuwelijk om te zien. En zowel kat als hond gaan voor de kill op een vieze manier. De kat gaat vol op de ogen, de hond probeert de nek/rug te breken door de kat in zijn hals te pakken en te schudden. Het krijsen, aan beide kanten, is afschuwelijk om aan te horen. Zitten ze allebei in die modus, daar kun je daar als baas helaas niet meer tussen komen.
Wat ik in dit filmpje de hondeneigenaar wel kwalijk neem is dat ie doorloopt. Nou heeft ie ook drie kadeeërs bij m, die 'parkeer' je niet zomaar ergens.
Maar toch, nee, niet oké meneer de hondenbegeleider, u loopt door en dat is niet oké.
Alle honden zwaarder dan 5 kilo gewoon verbieden. Krijg het schijt maar met je labrador. Veel te veel ongelukken met grote honden, en ze schijten ook nog eens als beren. Dat is het niet waard.
Krijg Het schijt?
@VerbodenStoelgang | 01-06-22 | 19:37:
Ha ha, met die nick.
Een langzame pijnlijke dood voor de eigenaar van die honden
Dan is dit hopelijk niet iemand van de uitlaatservice.
Nog veel erger: doorlopen, aangesproken worden en dan nog doorlopen! Echt? Onvoorstelbaar, dan ben je toch echt wel een klootzak. Wanneer gepakt ook maar eens nagaan of die honden wel vaker dit gedrag kunnen vertonen dat ze niet goed zijn opgevoed. Zo ja, weg ermee, met die honden! En die doorlopende baas in de cel graag.
Ik lees reacties over dat het “bepaalde honden” zijn maar die middelste lijkt toch echt verdomd veel op een koningspoedel of anders een mix waar er eentje in zit, niet echt agressieve of status honden.
Verder is het al gezegd: de kat mag vogeltjes brengen maar de hond geen kat. Waar zit het verschil precies in dan?
Het verschil met een peuter is er ook al niet.
"Doet ie anders nooit."
Ja precies. Voor veel van hen is het jachtinstinct en het uitvoeren daarvan bij de kat vele male belangrijker dan het leven van een beschermde diersoort. (Van katten zijn er grofweg 3 miljoen in Nederland en van sommige beschermde diersoorten slechts duizenden) Kattenhouders die nog steeds niet om zijn wat betreft het binnenhouden of aangelijnd naar buiten gaan van hun kat zijn asociaal. Gelukkig zien steeds meer katteneigenaren het licht en houden ze de beesten dus wel binnen/ in een tuigje aan de lijn of aan een koord. Helaas nog lang niet genoeg. Daarom moet de overheid net als in Duitsland doorpakken. Loslopende kat is 500 euro boete, Kat die iets als prooi vangt tot 50000 euro boete. Dan leer je het snel af als onverantwoordelijke baas. En vergeet de tuinen niet.... Als jij fulltime in je grote tuin werkt en het gras twee keer per week maait maar katten pissen allemaal gele vlekken in je gras heb je ook gewoon recht van klagen.
@pieterS | 01-06-22 | 19:34: Nee hoor, ik ben die persoon die heel de maand niet heeft gemaaid voor de insecten. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen wel gewoon 2 keer maaien en 5 keer per jaar de heg snoeien.
Ik lees reacties over dat het “bepaalde honden” zijn maar die middelste lijkt toch echt verdomd veel op een koningspoedel of anders een mix waar er eentje in zit… niet echt agressieve of status honden.
Verder is het al gezegd: de kat mag vogeltjes brengen maar de hond geen kat… waar zit het verschil precies in dan?
Een kat is een huisdier, geen buitendier. Hou dat mormel binnen of neem geen huisdier als het kreng per se naar buiten moet. De honden hadden de kat best even kunnen opvreten. Dat houdt de kringloop zo klein mogelijk.
Zo zo.
Een hond is een huisdier.. wat je onder controle moet hebben, of anders zo,n korf om zijn muil moet doen.. En het type boskat wat ik hier rond heb lopen, is een echte buitenkat, die ligt alleen in de winter bij de kachel.. en woont niet op zo,n lullig flatje, waar ze ook vaak samengepropt zitten met 3 formaten a la siberische herder..
Klare wijn! Zou rutte zeggen.
@Roos | 01-06-22 | 15:58: Hoe! Hoe!
Even een toevoeging aan het signalement; de drie daders waren wit.
Kom net terug uit Griekenland en daar lopen overal honden en katten vreedzaam los en door elkaar. Ik snap niet waarom hier in Nederland die beesten elkaar nie motten. Wellicht heeft de kat vies gekeken of zo...
Sommige honden krijgen een koekje als ze agressief zijn en een pak slaag als ze braaf zijn. Heeft te maken met respect kweken ofzoiets.
Een paar huizen bij mij vandaan woont een hond die regelmatig wordt uitgelaten (ik zeg het er maar even bij), maar ook vaak los mag rondlopen in de tuin. De omheining is zo ontworpen dat de hond niet weg kan, maar de buurkat kan wel in de tuin komen. Dat doet ze ook regelmatig en dan speelt ze een tijdje met de hond. Zo kan het dus ook.
Hoeveel levens hebben peuters eigenlijk?
Dit gebeurt in deze wijken overal in Europa met dit type honden en idem baasjes. Je zou er toch tussen wonen. D66’ers begrijpen dat ook en die zie je daar dus niet.
Mijn hond moet ook niets van katten hebben. Maar de meesten zijn verstandig en kiezen het hazenpad. Maar hier in de buurt heb je een paar katten die gewoon gaan liggen. Wat is er mis met die beesten? Gelukkig heb ik de hond altijd aan de lijn in de bebouwde kom maar het blijft water en vuur die hond van me en katten. Tot dusver is het altijd goed gegaan maar het kan natuurlijk mis gaan. Wel zo netjes om je excuses aan te bieden aan de eigenaar van de kat die overigens ook weinig verstandig is want voor hetzelfde geld wordt zo'n kat gegrepen door een auto of een brommer of een scootmobiel.
Nou dat bedoel ik dus..... Ik heb er al twee doodgereden op dezelfde weg. Trauma. Ik haat geen katten maar ik vind wel dat die beesten alleen naar buiten mogen als ze aangelijnd zijn. De ENIGE uitzondering is wat mij betreft boeren bedrijven waar ze last hebben van muizen. Dan is er voor die beesten ook genoeg te vangen dus dan gaan ze niet weg en slachten ze geen beschermde diersoorten in het bos.
@Leyolm | 01-06-22 | 14:20:
Ah, de "ik ..... maar".
Vermoeiend op verjaardagen en in panelen.
@Rammstein | 01-06-22 | 14:23:
De persoon die "ik, maar" aanhaalt. Evenzo vermoeiend! Zelfs buiten verjaardagen en panelen.
@Theodorus.Goldbach als een baby ergens in een kinderwagen ligt dan dien je je hond aan de lijn te houden. Je zegt nu dus eigenlijk dat het zomaar een keer mis kan gaan. Als een kat gewoon ergens ligt te liggen dan dien je je moordwapens bij je te houden
@Leyolm | 01-06-22 | 14:20: hoe krijg je dat voor elkaar? Hard optrekken? Heb nog nooit meegemaakt of gezien dat ze voor de auto springen als je normaal op de weg rijd
Al met al lijkt het me beter dat we met een totaalverbod komen op huisdieren. Katten pakken vogels, honden pakken katten en mensen. Als het gezeik moet stoppen dan gewoon verbieden.
@Leyolm heeft gewoon een punt. "Ja maar (hihi), het is een buiten kat". Dus mag hij in je tuin schijten, je vogels een hartaanval bezorgen, je konijn opjagen, maar o wee als jouw hond er lelijk tegen doet of erger. Dan ben jij de lul. Binnen houden, of aan een lijn, zo moeilijk is het niet.
@Leyolm | 01-06-22 | 14:20: een kat is geen hond. U heeft een beperkt wereldbeeld.
Theo, er is niets mis met katten.
Sommige honden gaan toch ook liggen als ze een andere hond tegenkomen?
Als eigenaar van een dier kun je je inleven in wat een dier voor iemand betekent. Of dat nu een hond of een kat is.
Kun je dat niet zoals de walgelijke "baas" uit dit filmpje, dan verdien je het niet om een dier te mogen hebben.
@Leyolm | 01-06-22 | 14:48:
Sorry, ik wilde u niet beledigen ?
@area78 | 01-06-22 | 14:53: volkomen mee eens. In veel gevallen is het zo dat als iemand katten heeft, de hele buurt die katten heeft. Feitelijk gewoon asociaal, maar menig baasje vindt het vooral een soort recht ofzo. Honden, zeker indien niet aangelijnd, idem. Helemaal als de baasjes niet thuis zijn en ze de buurt bij elkaar blaffen. Op een boerderij zie ik nog een soort bedrijfsnut. In gewone woonhuizen niet. Te vaak buurtoverlast gevend.
@area78 | 01-06-22 | 14:53: Ik werkte een jaar of acht op ongeveer 10 km afstand waardoor ik altijd langs een 80 weg moest aangrenzend aan een groot natuurgebied. Het is best een drukke weg. Geloof me die beesten steken gewoon over en uitwijken is geen optie.
@Rammstein | 01-06-22 | 15:06:
Ik U ook niet.
@Roos | 01-06-22 | 14:57: Nu ben ik beperkt terwijl U degene bent die geen rekening wil houden met wat eventueel uw loslopende kat aanricht in de natuur en bij andermans tuin. Zoals je in Azië kan zien veroorzaken loslopende zwerfhonden veel overlast. Wij hebben dat voorkomen door een aanlijnplicht in te stellen. Je ziet hier in Nederland dus hoogst zelden zwerhonden. Zwerfkatten daarentegen.... Hoeveel meoite kost het nu om daar ook een aanlijnplicht voor in te voeren. Probleem is vooral de baasjes die zelf te lui zijn of uberhaupt onwillend om met dat beest naar buiten te gaan aan een lijn. Dat is namelijk vooral de reden dat mensen katten nemen in plaats van honden. Ze zijn zogenaamd veel minder werk en kunnen onbeperkt thuisgelaten worden ten opzichte van honden. Maar dit zijn dan wel de mensen die ze heel de nacht buiten schoppen als ze zelf thuis zijn.
De hondeneigenaar moet de dagwaarde van de kat vergoeden en waarschijnlijk crematiekosten. Verder had hij de honden aan de lijn. Doorlopen was niet netjes. Aan de andere kant, je kunt escalatie verwachten bij het onbedoeld doden van een huisdier. Huisdiereigenaars zijn mogelijk emotioneel en onredelijk in dit soort situaties.
Bij het kattenlijk blijven staan is ook geen optie met 3 grote honden, het worden wel erg lugubere beelden als ze gaan scheuren.
Ik heb geen hekel aan honden en ik heb geen hekel aan katten. Ik heb wel een hekel aan mensen die een hond hebben als compensatie van enig gebrek bij zichzelf. Deze mensen zijn vrijwel nooit in staat om een hond op te voeden, laat staan om te gaan met het soort hond dat meestal ter compensatie wordt gehouden. Dat is nooit een teckel, zeg maar. Overigens zijn ze ook niet in staat om een teckel op te voeden. Want te dom, te a-sociaal en te egoïstisch. Een hond die een kat doodbijt is niet grappig, niet de schuld van de kat of zijn baasje, maar een voorbeeld van de verhuftering van onze samenleving. De reaguurders die het allemaal prima of lollig vinden zijn ook verhufterd. Verder ben ik van mening dat katten niet los buiten horen te lopen. Ze zijn deels verantwoordelijk voor de terugloop van de vogelstand. Maar ook dat kan de gemiddelde hufter niks boeien, omdat die te dom is om buiten het kader van zijn eigen dichtgestrate achtertuintje te denken. Hersentjes aangetast door alcohol, webwinkelen en glyfosaat. Zo. Dat moest ik even kwijt. Ga nu lekker in mijn tokkievrije tuin klaproosjes kijken en naar de merel luisteren.
Amen.
Behalve enkeke wat overbodige neerbuigende typeringen en tekstjes in de tegel, inhoudelijk verder mee eens. Mensen zouden eens wat meer kunnen proberen anderen niet onnodig te hinderen met hun gedrag en zaken zoals huisdieren bv. Het begrip samenleving lijkt mij voldoende allesomvattend om dat aan te duiden.
Als die hufters in Den Haag nou eens het goede voorbeeld zouden stellen, zou de maatschappij al een stuk minder verhufteren. Alles is voor de regering/Rutte en de samenleving kan verkutte. Dat is het beeld wat vele zien, daarom is het inlevingsvermogen in een ander gekrompen tot miniem.
Zou graag wat meer samenhorigheid zien, maar zelfs ik denk aan ik.
Want ergens samen uitkomen kan niet…
Ik heb honden en katten die opgevoed zijn, beter als dit in de video hondenhebbend zwijn.. doei
Lekker gefilmpd weer dit. Verticaal (altijd fout) en super kort , heel irritant. Verder RIP kat, en ik hoop dat ze die lamlul oppakken.
Gister zelfs een Gorilla aan m'n deur!
Hij kwam de kattenbrokjes brengen, zei hij, en had ook een zak ribbelchips en de pure XXL hagelslag (De Ruyter) onder zijn arm.
Bleek er toch iets niet te kloppen met de postcode. Hij moest in Gouda zijn...
Je herkent ze meteen het volk met dit soort honden. Ze denken wat te zijn maar uiteindelijk zijn ze tokkies van het ergste soort. Ik ben ook niet voor loslopende katten, maar een beest vermoorden gaat toch echt te ver.
En zeer laf door weg te lopen.
Loslopende katten. In bepaalde delen van Duitsland levert dat al een boete op van 500 Euro. Wanneer de kat weidevogels knaagt, kan de boete oplopen tot 50.000 Euro.
De honden in het filmpje zijn aangelijnd. Prima toch?
Mooi, hier ook meteen invoeren. Nu worden hier alleen katten gevangen ( Ook al zijn ze van baasjes) geslachtsdelen onklaar gemaakt en weer losgelaten.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:48: Het vangen en castreren wordt nu uitgeprobeerd in Nederland, dat is niet standaard. En kost eigenlijk veel te veel moeite en geld.
Tot nu toe worden ze door een gebiedsbeheerder afgeschoten.
Iesh natoer. Op de savanne eten leeuwen ook hertjes (hoe heten die savanne-hertjes ookalweer)?
In het filmpje zijn ze aangelijnd. Maar vóór het filmpje?
@MAD1950 | 01-06-22 | 14:04: "Maar vóór het filmpje?
Voor het filmpje was de kat ook niet aangelijnd."
Ziek
@Roos | 01-06-22 | 15:03: "Ziek"
Inderdaad. Toxoplasmose.
Tuinieren in een tuin, besmet met kattenpoep, en ongewassen rauwe groenten van eigen tuin eten is gevaarlijk. Besmetting tijdens de zwangerschap kan ernstige gevolgen hebben voor het kind: afwijkingen aan zenuwstelsel, oogafwijkingen of zelfs een miskraam.
In duitsland mag je ook 300 rijden, en in spanje mag je stiertjes pesten, en er vooruit blijven rennen.
@broervandenhollander | 01-06-22 | 16:05: Ik begrijp Uw punt niet. Wat heeft Uw tegel met katten te doen?
@Frau_Ferkel | 01-06-22 | 16:09: net zoveel als uw tegel over Duitsland met Nederland heeft te doen
@Roos | 01-06-22 | 16:27: Ik probeerde een goed stukje Duits beleid te beschrijven.
Zowel in Nederland als in Duitsland worden loslopende katten "opgeruimd". Dat lijkt me een voor U slechter alternatief dan katten binnen houden, of aanlijnen.
En wanneer de kat uit het filmpje niet los had gelopen, dan hadden we geen filmpje gehad. Toch?
Wanneer het argument is, dat een kat zijn vrijheid moet hebben, en binnen gek wordt: dan is het geen huisdier.
Wat vind U van Toxoplasmose?
@Frau_Ferkel | 01-06-22 | 16:51: ik ben een dierenliefhebber. Vogels, honden, katten, bijen, mieren... Noem maar op.
Ik vind dat dieren zoveel mogelijk dier mogen zijn. Het binnenhouden van katten vind ik absurd. Je kunt ze ook een belletje om doen. Zelf heb ik een diervriendelijke tuin, waar alle dieren mogen komen en dat gaat goed.
Het beest in dit filmpje heeft zijn dieren zeer slecht opgevoed. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen het voor dit ongedierte opnemen.
@Roos | 01-06-22 | 16:55: Ik neem het niet voor de mijnheer in dit filmpje op.
Ik heb het alleen niet op loslopende katten. U doet Uw kat een belletje om, lovenswaardig.
Ik ben een paar jaar geleden wat kippen kwijt geraakt door een loslopende kat. Daar helpt een belletje ook niet.
En een belletje helpt ook niet tegen een bijtende hond.
Het binnenhouden van katten vindt U absurd. Ergo, het is voor U geen huisdier. Met alle risico's van dien.
Gewoon die honden voor straf in een arena met wat achterneven van die kat zetten: leeuwen, tijgers, luipaarden en jaguars.
En die tokkiebaas erbij
@Roos | 01-06-22 | 13:44: Dat schreef ik in de eerste instantie ook, maar toch maar aangepast. Ik kan het humeur van Joris niet toetsen vanaf mijn laptop...
Voor alle lolbroekjes hier, ja u, zal ik hopen dat jullie je vandaag allemaal verslikken in iets scherps en vervolgens dit tot na de kerst blijven voelen ?
De honden lopen aan de riem, de kat loopt los. Blijkbaar een vorm van suïcide boy cop door de kat.
Die kat zat verstopt in de bosjes maar agressieve honden ruiken alles. Volgende keer is het misschien wel een baby of peuter, is dat dan ook een vorm van suicide?
"doetieandersnooit"
Hier op geen stijl dus vooral ;
Kattenhaters
Hondenhaters
Honden en katten haters
Wel een aardige indicatie voor de gedachtegang van zolderkamertjes bewoner in het algemeen, het is blijkbaar allemaal zwart of wit. Wat ik zie is een dooie kat die waarschijnlijk door die honden gepakt is, was die kat blind, ziek, of debiel een normale kat blijft wel uit de buurt van vreemde honden? Liepen die honden eerst los of zo? Zonder te willen oordelen is het een vrij onduidelijke situatie iig.
Volgens mij zijn het vooral mensen die pro-inheemse diersoorten zijn en mensen die veel waarde hechten aan hun tuin/ gras/fauna in hun tuin die anti-kat zijn.
Als die beesten gewoon binnengehouden werden ( zoals het hoort) was er denk ik voor 90% van de mensen die zich hierover uitgesproken hebben geen probleem.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:37: Ja en als die mensen gewoon binnen blijven, waar het lekker veilig is kan hen ook niks overkomen, buiten komen, daar waar het echte leven geleefd wordt is levensgevaarlijk!
@zwellevertje | 01-06-22 | 13:43: Denk dat jij verkeerd leest. Gaan we alle inheemse diersoorten opsluiten zodat ze niks overkomt?
@Leyolm | 01-06-22 | 13:37:
Aangezien iedereen tegenwoordig een volledig betegelde tuin heeft, omdat ze op RTL4 zagen dat dat hip is, krijgen de mensen die nog wel een normale tuin hebben alle buurtkatten op bezoek om te komen schijten.
Gelukkig leren de meesten het wel af na een rondje schrikdraad aangeraakt te hebben.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:37: Met andere woorden; wij als uitheemse diersoort pikken de grond in van inheemse diersoorten, brengen de oorspronkelijke natuur uit balans door uitheemse dieren te importeren en dan is het verschrikkelijk dat die vervolgens ons aangeharkte omgeving betreed, dus dan moet die maar opgesloten worden.Misschien moeten wij eens met onze tengels van de natuur afblijven (zoals het hoort).
@Leyolm | 01-06-22 | 13:47: Nederland is geen natuur reservaat maar een dichtbevolkte stadsstaat waar mensen leven die huisdieren hebben, dat is idd niet ideaal voor de inheemse dieren maar dat is nou eenmaal zo.
@Kowalski11 | 01-06-22 | 13:56: Dat klinkt leuk maar behalve de wolf die echt nog amper aanwezig is in Nederland bestaat er gewoon geen beest dat de populatie katten in bedwang kan houden. Er worden er 100 per dag afgeschoten maar er komen er 200 voor terug.
Als we niks doen is 3/4 van de oorspronkelijke inheemse (weide)vogels, muizen, reptielen en hermelijnachtigen uitgestorven binnen nu en twintig jaar. Het is dus aan ons om te zorgen dat we baasjes opvoeden ( kat alleen buiten aan een tuichje/ wandelen aan koord) en elkaar daar op aanspreken. Je ziet dus ook zoals nu in de reaguurderspanelen dat de #Freethecat movement kleiner en kleiner wordt. Nog een paar jaar en je bent super aso/tokkie als je je kat loslaat en kan een belletje en of bezoek aan de deur verwachten van een instantie blijf je het doen. Altijd wel mensen die je graag verlinken als dat wat levens spaart van dieren die ze wel hoog hebben zitten.
@zwellevertje | 01-06-22 | 13:56: Dus we moeten maar accepteren dat we alles dood laten gaan terwijl we dat makkelijk zouden kunnen voorkomen door gewoon te zorgen dat het strafbaar is om die beesten ongelijnd buiten te laten lopen. Succes, met die opvatting komen we er wel. Laten we dan meteen maar heel Afrika dood laten gaan want ja.
De kat liep los en als je snel bent kan je hem van het stoepje halen voor dat een ander het doet. Eet smakelijk
Het probleem is dat het type mens die het meest ongeschikt is om een ( vecht ) hond te hebben er gek op is.
En dan lijkt ie ook nog in discussie te gaan met de verbijsterde toeschouwers die hem aanspreken op zijn debiele hond. Wat een ontzettende tyfuspauper.
Walgelijke bazen van de hond.
Spuitje!
Overigens is het me gelukt om het filmpje niet te kijken.
Voor de mensen hier die het vermakelijk lijken te vinden: een volgende keer hebben die beesten een peuter te pakken.
Ik hoop dat nav dit filmpje die tokkies worden (op)gepakt. Maakt mij niet uit door wie.
Ik denk dat niemand het vermakelijk vindt.
Het wakkert alleen wel lekker de discussie aan. Het hup kattenkamp wil een verbod op bijthonden en tokkies. Het hup inheemse diersoortenkamp/ mijn tuin kamp: Verbod op loslopende katten en onverantwoordelijke kattenbaasjes.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:16:
Alsof iemand het normaal vindt dat een kat wordt doodgebeten door een hond.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:16: Alsof zo'n hond een aangelijnde kat niks doet?
Ik heb wel gekeken. Maar de goden zij dank dat er van de daad niks te zien was. Uitsluitend de weglopende tyfusbaas met zijn 3 honden en een pan naar rechts waar poesbeest levenloos ligt.
@grapo | 01-06-22 | 13:21: het IQ zal wel weer de helft van zijn gewicht zijn.
Dit soort mensen hoort aan de riem te worden gelegd. Onder curatele.
@ReyNemaattori | 01-06-22 | 13:18: Dat is maar helemaal de vraag. Ik heb toevallig een vriend die een kat heeft en hem eens buiten in zijn tuicje liet. Kwam er een Golden Retriever van de overburen even snuffelen. Die heeft nu nog drie littekens over zijn snuit.
Nog een voorbeeld:
Ik loop met het boomertje van de buren aangelijnd een rondje. Komt uit het niets een zwarte kat uit een tuin aangerend met het doel die Boomer te pakken. Heb dat beest aan de lijn rond moeten zwieren en die kat een schop moeten geven. Het kan dus ook gewoon andersom waar de kat de agressor is. En wie weet was dat hier wel aan de orde. We zien namelijk alleen de aftermath.
@Roos | 01-06-22 | 13:18:
Lijkt me niet. Alhoewel. Mij hoor je het niet zeggen maar kennelijk is volgens sommige in dit topic: Katten die vogels afslachten is natuur. Honden die katten afslachthten is natuur.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:26: wat een ontzettend domme vergelijking. Appels en peren.
Hey hallo doe eens normaal met die boomers het zijn ook gewoon mensen
@Hoeveel | 01-06-22 | 13:29: welke boomers en wat hebben die ermee te maken?
Ja pak maar een kind op het woonwagenkamp. De verhuftering blijft maar doorgaan en de groep Tokkies & asos blijft groeien. Wanneer beginnen de nieuwe middeleeuwen of zijn doe al begonnen?
@Roos | 01-06-22 | 13:28: Dus een vogelleven is minder waard dan dat van een kat? Ook als het gaat om een beschermde diersoort? Beetje hyprocriet niet?
@Leyolm | 01-06-22 | 13:38: u legt me woorden in de mond. U kunt de kat een belletje omdoen en geloof me, dan vangt hij echt geen vogel.
@Roos | 01-06-22 | 13:46:
Ahh nu komen we ergens: Dus wat gaan we doen met al die onverantwoordelijke baasjes die hun kat wel buiten laten stropen maar ze geen belletje omdoen? Geven we die verplicht een nekschot? Of nemen we hun de kat af want onverantwoordelijk? Leg maar uit.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:58:
Nee
@Roos | 01-06-22 | 14:11: Ok, de aap komt redelijk uit de mauw. U bent dus iemand die geen tot weinig waarde hecht aan de inheemse natuur en de overlast die mensen ervaren van loslopende katten. Tevens vindt u het niet nodig maatregelen te nemen deze inheemse natuur in stand te houden/ te verbeteren. Wat u betreft is de vrijheid van de (uitheemse)kat om zijn drive en jachtinstinct te vervullen vele malen belangrijker. Gefeliciteerd! U komt uit in de categorie asociaal. Gelukkig wat betreft het standpunt: "loslopende katten" een steeds kleiner wordende groep. Ik mag het natuurlijk eigenlijk niet zeggen maar ik hoop dat u ooit wordt geconfronteerd met het feit dat een van uw katten: afgeschoten is door een boswachter, overreden is door een getraumatiseerde bestuurder, hij gewoon nooit meer thuiskomt en U niet weet wat er mee gebeurd is of binnen nu en een aantal jaar geconfronteerd wordt met een hoge boete i.v.m. loslopende/ stropende kat.
@Leyolm | 01-06-22 | 14:32: u doet veel aannames. Ik ga geen discussies in dergelijke beperkte ruimte aan
@Roos | 01-06-22 | 14:53: Blijkt gewoon uit uw antwoorden in eerdere reaguursels hoor. Niks met aannames te maken. Knop moet alleen bij U nog even om en ik vrees dat het alleen lukt als u keer op keer geconfronteerd wordt met verschillende mensen die zeggen dat uw gedachtegang fout is. Het liefst nog uit uw eigen omgeving. Buren, familie en vrienden zouden het meeste kunnen betekenen.
U heeft ze allemaal op een rijtje?
Ah, dus als jij niet in de buurt van je vrouw, kind, hond of parkiet bent, is het prima om deze te slopen?
Correct. Mits niet strafbaar.
En een loslopende dier wat ruzie heeft met een aangelijnd dier heeft de keuze gemaakt om niet weg te lopen. Een keuze die de vastgebonden dieren niet hebben.
@Cadaver | 01-06-22 | 13:22: uw brein werkt op een bijzondere manier. Ik hoop dat u geen opvoeder bent.
Uw kind zou wel eens kunnen loslopen in de buurt van zo'n tokkie
Helaas voor u ben ik wel een opvoeder. Bloempje, misschien is wat praktische realiteitszin iets voor u.
Maar ik ben bang dat wij het niet eens gaan worden. Helaas.
In Nederland zijn ongeveer 1.8 miljoen honden. Jaarlijks worden ongeveer 150.000 Nederlanders door honden gebeten. Kleine kinderen zijn relatief het vaakst slachtoffer. Meestal gebeten in het gezicht. Maar een katje is natuurlijk het allerergst...
Even wat quote's:
Staatsbosbeheer en de Vogelbescherming maken zich zorgen over de slachtingen die de kat aanricht. Jaarlijks zijn zeker 40 miljoen muizen, vogels, konijnen, eekhoorns en andere kleine zoogdieren slachtoffer van het jachtinstinct van onze huiskatten.
Hierdoor staan kwetsbare diersoorten in bepaalde natuurgebieden onder druk. "Denk bijvoorbeeld aan weidevogels zoals de grutto.
In het Brabantse bos Zoomland zijn vooral bosvogels prooi voor de kat. Maar ook veel zeldzaam voorkomende zoogdieren in het bos neemt hij te grazen: "Recent nog een hermelijn
"Meer dan 10 huiskatten in het bos per nacht"
Het ligt er dus maar aan wat jij belangrijker vindt: Die paar gebeten (maar niet dood) mensen waar we er toch genoeg van hebben of ernstig bedreigde diersoorten die en masse afgeslacht worden door Milou, Tijger en Sammie als ze 's nachts op strooptocht gaan. Oh en laat ik meteen even vertellen dat die bijtincidenten vaak in huis plaatsvinden omdat die kinderen niet weten/ leren hoe ze met dat beest om moeten gaan.
squadra | 01-06-22 | 13:06
Vanwege die schijt katten zijn alle eekhoorns uit de buurt verdwenen.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:13: Als jij zo nodig met je vingertje wilt wijzen naar katten die ernstig bedreigde diersoorten te grazen nemen, moet je je eens afvragen hoe het eigenlijk komt dat die diersoorten ernstig bedreigd zijn.
@HankHill | 01-06-22 | 13:31: Makkelijk. Mensen en katten. Vooral de mensen die katten als huisdier nemen en ze los laten lopen de afgelopen 30 jaar...
Honden veroorzaken inderdaad in absolute zin vrij veel leed. Alleen een goede hondenbezitter beperkt het gevaar door te kiezen voor a) een vriendelijk ras, b) een opvoeding met voldoende oefeningen en regels met voldoende blootstelling aan prikkels zoals lopen door een meningte e.d., c) nooit naïef te zijn door de hond alleen te laten bij kinderen.
Honden die bijten zijn bijvoorbeeld honden waarbij een kind een stukje eten opraapt. Opeens heb je dat conflict en een incident.
Gewoon realistisch zijn. Mijn eigen hond heeft een blauwe afdruk veroorzaakt doordat ik tussen mijn hond en een andere hond sprong op een heel erg smal stukje pad. Zo gebeurd en zo onverwacht. Verder is het een knuffelkont eerste klas en echt iedere hond heeft de potentie.
Ik loop in de natuur 90% van de gevallen aan de flexriem. Bepaalde stukjes los daar waar ik het overzichtelijk acht.
Qua katten ben ik realistisch. Ze vernaggelen de wildstand. Als kind had ik katten en die brachten mij altijd levend wild. Had ik opeens een konijntje levend vast of een merel.
De frequentie van los lopende katten is problematisch. Hier is een nieuw natuurgebied voor wilde vogels en in de nabij gelegen straten lopen circa 10-15 katten los die ik kan tellen.
Ik heb ze altijd gehad en je krijgt er meer liefde van dan van een hond is mijn ervaring. Maar het loslopen is een groot probleem omdat de aantallen zo duizelendwekkend hoog zijn.
Die ene kat die je vroeger op een boederij had maakte het verschil niet. De rijtjeshuizen langs een bosweg met 15% die een kat of zelfs 4 katten hebben wel.
Ik hou van katten maar helaas een ongemakkelijke waarheid. Op zijn minst een kattenbelletje zou al wat leed voorkomen.
@Dr.Platypus | 01-06-22 | 14:20:
Ja of gewoon realistisch zijn als baas en het besef dat jij ondertussen hebt ( Het zijn er gewoon veel te veel) voor waarheid aannemen en daarop handelen. Dus alleen naar buiten aan de lijn of in een tuigje aan de lijn met een paal in de grond. En zelfs dan een belletje.
Mensen die hun kat alleen buiten laten lopen zijn gewoon tokkies. Ze weten dat hun kat zijn/haar behoefte bij iemand anders doen en door hun toedoen is de veiligheid van niet alleen wilde dieren, maar ook in de tuin vrijlopende kleine huisdieren (cavia’s, konijntjes, etc.) niet zeker. Maar ja, de gemiddelde kattenbezitter interesseert dat gewoonweg niet. Of gooit het op “de natuur, want katten zijn jagers”. Zo ken ik er nog wel een paar. Wat niet ziet, wat niet weet, wat niet deert. En dan ben je dus een enorme tokkie. Bah!
Overigens: niet dat ik het goedkeur dat een tokkie met pitbulls een kat laat doodbijten.
Als die kat zo'n lompe hond niet kan ontwijken was ie oliedom of niet in vorm, of allebei.
Daar heeft u een punt ja. Alhoewel de kat zeer snel en lenig is, zijn ze snel uitgeput. Dat geldt trouwens voor alle katachtigen. Als iets te veel moeite kost om op te jagen, staken ze de jacht of beginnen ze er niet eens aan. In de zin dat als de jacht meer energie kost dan de prooi zelf oplevert.
Het gaat hier om huisdieren, dus die buitenshuis onder controle gehouden moeten worden. Geldt zowel voor de hond als de kat.
Desalniettemin dien je als hondenbezitter gewoon in te grijpen wanneer jouw hond een andere dier kwaad wil doen. Het beest heeft nu bloed geproefd en het blijft een roofdier. Succes met je neefjes en nichtjes wanneer ze weer eens op bezoek komen. Ik zou er niet meer voor garant staan.
Kijk, die eigenaar van die honden is gewoon overduidelijk een tokkie. Maar zoals we allemaal weten geldt dat vanzelfsprekend ook voor de eigenaar van die kat.
Bij ons lopen die poldertijgers ook altijd door de tuin, maar gelukkig heb ik een buks.
Ik heb al jaren schrikdraad van de Welkoop op de schutting staan. Sindsdien geen last mee van katten.
Hoop wel een kogelbuks dan, want anders is het zielig.
Walgelijk . Dat karma je ten deel mag vallen.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:18:
Een schot met een flinke 5,5mm PCP is echt meer dan voldoende.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:18: met de loop achterstevoren gericht
@Roos | 01-06-22 | 13:27: Wat denk je dat Staatsbosbeheer iedere dag doet? Ik denk dat er misschien wel 10 katten per dag worden afgeschoten. Als het er geen 50 zijn in Nederland. Probleem is dat er 100 nieuwe voor terugkomen omdat er steeds meer verwildere katten nestjes maken.
Goed dat ik niet in de buurt was dan.
Honden blijven wilde beesten, net zoals katten. De kat die een vogel is ook een “ k*tkat”.
Maar ik pleit voor een verbod op dit soort hondenrassen. Overigens waar de dierenbescherming altijd op tegen was / is.
Het is altijd dezelfde type mens die met dit soort honden loopt.
Dat is dus het probleem. Het zijn over het algemeen tokkies die hun hond niet goed opvoeden of nog jonge gasten die denken status te verwerven met een Pittbull.. En juist dit soort honden moeten extra goed opgevoed worden.
Mijn hond is ook een Pitt. Maar dat beest wordt behandeld zoals het moet. Moet naar de bench in mijn huis of naar de woonkamer bij mijn ouders als we eten. Loopt nooit voor mij, mag alleen als tweede naar buiten. Pak geregeld haar eten weg en zet haar bewust in het hondenparkje bij grote mannetjeshonden die haar af en toe even goed op haar plaats zetten.
Het blijven echter beesten. Dus vertrouw ze NOOIT 100%. Zelf politiehonden pakken wel eens de verkeerde.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:03:
Politiehonden bijten naar alles wat voor ze loopt, of het een uniform aanheeft of niet.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:03: Waarom zou je in godsnaam een vechthond als huisdier willen hebben? Dan is er een steekje los, of je moet iets compenseren.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:03: Neem liever een Jack Russell. Of geen hond. Dan hoef je al die opzichtige overdreven poppenkast ook niet uit te voeren. Vrij krankzinnig om een hond te willen die in de bench moet als je schoonouders komen eten. Sorry, maar ook dit is tokkiegedoe.
@Tjoelker | 01-06-22 | 13:48:
Om te laten zien dat het echt onzin is en aan de baas ligt. Als je zo'n hond goed opvoedt heb je er een geweldige aan. Vroeger liepen mensen met een straal om me heen en nu appen ze zelfs of Sandy komt. Dat vechthond gebeuren is alleen een verzamelnaam voor honden die ze destijds verboden hebben. Een hond is een hond. En als je die opvoedt, aangelijnd houdt en sociaal maakt met andere honden maakt het niet uit of het een Pitt is of een labrador. Nog sterker. De grootste plaag zijn die kutkeffers die niet opgevoed zijn omdat ze toch ze klein en schattig zijn. Nou dat zijn dus precies de honden die 75% van de hondengevechten veroorzaken hier in het hondenpark.
@CupDCake | 01-06-22 | 13:50: Je snapt het punt niet. Die bench is gewoon open. Ze moet hier niet zijn als wij eten. Gewoon weg. Ik hou niet van schooiende honden of überhaupt beesten als ik eet.
@Leyolm | 01-06-22 | 13:52: ik wordt liever door een kutkeffer gebeten dan door Sandy. ik denk dat de schade in het laatste geval iets groter is. Dat doet ie normaal nooit........
@Tjoelker | 01-06-22 | 14:46:
Dat kan ik niet ontkennen. Als Sandy zou bijten heb je een probleem. Maar dat geldt ook voor Duitse herders of zelfs Golden Retrievers of bijvoorbeeld een Deense Dog of Ierse wolfshond. daar hoor je dan weer niemand over. Feit blijft dat geen enkele hond hoort te bijten. Sandy niet, die Golden retriever niet maar die Boomer, Chihuahua of teckel ook niet. Het probleem zit hem er in dat die kleine honden een gevecht uitlokken door te bijten maar als ze zelf gebeten worden na die initiële hap zogenaamd het slachtoffer zijn.
@Leyolm | 01-06-22 | 15:04: Ik ben toch reuze benieuwd waarom je kiest voor een vechthond, gefokt om te vechten, i.p.v. een " normale" hond, gefokt om huisdier te zijn. Vechthonden krijgen eerder de kolder in de kop, bijten harder, schudden met het slachtoffer, en laten niet meer los. De schade na een aanval is veel groter dan bij " normale" andere honden. Kijk even naar de types die een vechthond hebben. De meeste moeten echt iets compenseren. Zo kijk ik helaas ook naar jou.
@Tjoelker | 01-06-22 | 15:18:
Dat is dus echt een misvatting. Ik snap dat er in bijvoorbeeld de V.S. of Mexico honden letterlijk gefokt worden voor hondengevechten. In Nederland is dat bijna niet aan de orde. Mocht dat al zo zijn dan is dat in beperkte kring en deze honden worden zeker niet aan de massa verkocht want ze zouden tienduizenden euro's waar zijn. Natuurlijk zitten er bepaalde karaktereigenschappen in bepaalde rassen. Ze zijn van oudsher gefokt met een taak. In het geval van veel rassen die onder "Vechthonden" vallen is dat het verslaan van vijanden zoals Wolven, Cougar's Puma's, wilde zwijnen of andere roofdieren. Het onder controle brengen/ vangbaar maken van veel grotere tegenstanders (bijvoorbeeld stieren) in vorm van een "pack" is een ander voorbeeld. Dus ja, Mijn hond schut met zijn prooi in de vorm van het touw dat ik gooi. Dat ga ik er nooit uitkrijgen. Maar dat is doodmaken van de prooi. Dat is heel iets anders dan een andere hond op zijn plaats zetten/ in het gareel brengen. Dan wordt er een hap uitgevoerd maar wordt er niet vastgehouden of geschud. Dus wanneer wordt iets een vechthond? Ik heb hier Boxers, Bouviers, Herders en een Golden Retriever in mijn omgeving die al vele malen honden en soms mensen hebben gebeten om pijn te doen in plaats van in het gareel te brengen.
Terwijl mijn hond hooguit een nipje heeft gegeven uit zelfverdedingen of corrigerende tik.
Ik ben het helemaal eens met het feit dat de bezitters bepaalde "types" zijn. 1/2
@Tjoelker | 01-06-22 | 15:18:
Maar dat maakt het des te interessanter en belangrijker om als goede baas zelf zo'n hond te nemen en aan het grote publiek te laten zien dat het dus niet aan de hond ligt maar aan de baas en opvoeding. Zelfs binnen rassen bestaan ontzettend grote verschillen. Wat is een "normale" hond? Wat mij betreft een hond met "medium" energie die consequent wordt opgevoed, gesocialiseerd en tot op bepaalde hoogte te vertrouwen is zonder dat er eten, sex of territorium in het spel is.
Dat jij mij in een bepaalde categorie zet omdat ik "zo'n soort" hond bezit ligt echt bij jou. Ik denk als je me in het normale leven tegenkomt met een van mijn zijden stropdassen aan zonder dat ik mijn hond bij me heb je een ander beeld zou krijgen. Mijn doel om een "vechthond" te nemen is dan vooral om te laten ziendat je als ervaren hondenbezitter er wel gewoon een "normale"hond van kan maken. Ik hoop dan ook dat er in de toekomst meerdere ervaren hondenbezitters (3honden waarvan 1 lastige hond) bereid zijn een "vechthond"ras te kiezen en er een voorbeeldfunctie van te maken. Hier is het in ieder geval gelukt mag ik wel zeggen na 12 jaar.
@Leyolm | 01-06-22 | 16:08: nu je nog een beetje inleven in andere dierenliefhebbers en inzien dat uw gedachtengang niet de enige en juiste is
@Roos | 01-06-22 | 16:23: Ik vind dat iedereen de huisdieren mag houden die hij of zij wil hebben (zolang legaal). Maar dan wel verantwoord. Een hond los laten rondlopen is onverantwoord en het maakt niet uit wat voor hondenras dat is. Hetzelfde geldt echter voor een kat. Dat beest hoort niet los, zeker niet als je het besef hebt hoeveel schade hij en zijn soortgenoten aanrichten in Nederland. Daarbij gaat het dus niet om het individu maar de groep.. Wat betreft het los laten lopen van huisdieren is mijn gedachtegang de enige en juiste. Het probleem is dat sommige kattenbezitters heropgevoed moeten worden en vanuit een allergiereactie heel hard protesteren en nee roepen maar er op termijn toch echt aan zouden moeten. Dan kan U de kont tegen de krib gooien maar dan hoop ik dus dat U een of andere NSB'er in de buurt heeft die U verlinkt waardoor U het na meerdere boetes wel afleert uw kat buiten te laten.
@Leyolm | 01-06-22 | 16:08: Ik hoop dat in de toekomst alle vechthondenrassen verboden worden. Dit zal veel leed voorkomen. Elke keer dat in het nieuws een bericht staat van: baasje aangevallen door eigen hond, kind in gezicht gebeten, zwaargewond na aanval hond denk ik al meteen " het zal wel een vechthond zijn". In 9 van de 10 gevallen klopt dat dan ook. Ik begrijp er dan ook niets van dat mensen, zeker met kleine kinderen, dit risico nemen met een vechthond als huisdier. Ik ben nog weinig, correctie geen, vechthondbezitters tegengekomen in 3 delig kostuum. Wel lopen ze allemaal in camping smoking. Onzekere mannetjes die dat proberen te compenseren met een vervaarlijk uitziende hond die ze niet onder controle hebben. Misschien ben jij de uitzondering. We zullen niet tot elkaar komen. Hopelijk krijgt jouw Sandy niet de kolder in de kop en hoef jij niet te ervaren wat teveel vechthondbezitters, of hun kind, al wel hebben ervaren.
@Leyolm | 01-06-22 | 16:45: treurig hoe u maar doorgaat met uw aannames . U bent duidelijk geen dierenliefhebber.
@Tjoelker | 01-06-22 | 17:10: Je haalt nu een aantal keer dezelfde argumenten aan. Kennelijk overtuigd mijn hele relaas U voor geen moer. Weinig zin om er verder nog op in te gaan om U van iets anders te overtuigen zoals U al aangaf. Even goede vrienden. Stiekem hoop ik dat ik U een keer tegenkom terwijl ik de hond uitlaat in mijn pak inclusief stropdas en bretels.
@Roos | 01-06-22 | 17:15: Hoi Roosje, Je blijft maar aankomen met aannames. Maar welke bedoel je precies dan? En dan ben ik ineens geen dierenliefhebber omdat ik de mening heb dat katten aangelijnd moeten zijn als ze buitenshuis komen? Over aannames gesproken. Nog een vraag: Al die mensen die hun katten wel binnenhouden. De zogenoemde binnenkatten. Zijn dat nou allemaal verschrikkelijke dierenbeulen volgens jou? Dan scheer je wel even meer dan de helft van de kattenbezitters over een kam...
@Leyolm | 01-06-22 | 18:13: Jouw relaas kan me niet overtuigen omdat feiten feiten zijn. Jij bent ervan overtuigd dat jij jouw hond goed hebt opgevoed en onder controle hebt. Mooi zo. Dan ben jij echter een van de weinigen die dit lukt. De asiels zitten vol met onhandelbare vechthonden. Gedumpt door hun baasjes die er niet mee konden omgaan. Mocht ik je ooit tegenkomen dan zal ik aan de overkant van de straat naar je zwaaien. Better safe than sorry. Groetjes.
Nooit nooit nooit neem ik een hond
Ik neem geen Duitse herder
Geen boxer en geen kees
Geen poedel en geen teckel
En ook geen pekinees
Ik vind de meeste diersoorten
Al grof en onbesnaard
Maar van het hele faunarijk
Is de hond het minste waard
Nooit nooit nooit neem ik een hond
Honden zijn zelfzuchtig
Oppervlakkig, dom en laf
Ze verpesten de beschaving
Met hinderlijk geblaf
Een beschaafd mens moet ze haten
Het is schorem tot en met
Om over het tuig maar niet te praten
Dat je honden uit ziet laten
Nooit nooit nooit neem ik een hond
Geen bouvier en geen retriever
Dat maakt toch geen verschil
Ik nam als huisdier liever
Een slang of krokodil
Mocht ik ooit tot rijkdom raken
Dan nog mocht dat gespuis
Mijn villa niet bewaken
Tegen dieven in het huis
Nooit nooit nooit neem ik een hond
Ik heb liever nog syfilis
Een druiper, gonorroe
Aangezien dat netter is
Dan een teefje of een reu
Ik ben liever nog straatarm
Zwakzinnig, ongezond
Dan dat ik de bezitter ben
Van een of andere hond
Nooit nooit nooit neem ik een hond
(Hans Dorrestijn)
Hans Dorresteijn is een hondenhater.
Die honden hebben vast een te lage suikerspiegel.
Schiet deze zak en zijn drie kuthonden ook maar af. Mis je niks aan. Nu is het een kat, straks is het een kleuter.
En ook daarom: geen dieren in een overbevolkte mensensamenleving. Geen honden, geen katten, geen cavia's geen papegaaien, geen boomkikkers. Gewoon: een totaal verbod op 'huis'dieren. Dieren horen namelijk niet in huizen.
-
Als wij morgen -geleidelijk aan- alle honden en katten in Nederland afschaffen, (op voorlopig een paar speur-, werk- en geleidehonden na) dan halen wij allerlei milieudoelen op onze sloffen, dan hebben wij genoeg weidevogels, geen 'bijtincidenten' en dan hoeven wij geen honderdenzestigduizend ton hondenpoep per jaar (stel je die hoop effe voor...) op te ruimen.
-
Eenzame bejaarden nemen lekker een huisrobot (die ook nog eens bijhoudt of ze hun pillen hebben geslikt, die spelletjes met ze doet en die de thuiszorg kan waarschuwen). Probleem -want dat IS het!- opgelost.
-
Weg.met.'huis'dieren.
Dierenliefhebbers die dieren opsluiten in een hokje of kooi.
Of vissen in een kommetje doen.
Of die bij mensenbaasjes van alles niet mogen zoals heel lang aan iemands kruis ruiken of lekker je nagels in een dure bank zetten.
En op dierendag krijgt poes een speciale traktatie: gemalen paard.
@AdvocatusDiaboli | 01-06-22 | 13:04:
Precies. Mijn dochter wilde een konijn. Zei: prima, maar dan ga jij aan het begin van de vacantie een week op de plee zitten. Je krijgt eten en 's avonds mag je naar bed. Als je dat volhoud krijg je een konijn. Even om te voelen hoe het is. Probleem opgelost.
Ah, jij wilt die slimme WEF-pil eerst op bejaarden testen?
Ook maar kappen met de bio-industrie dan...
Arme kat, zo slecht verzorgt door zijn baasje/bazinnetje, los laten lopen buiten...
De katternidioot die hier in de straat woont heeft er 6 (naast de katteschijt en pis) liggen er overal dode vogels (vooral tijdens het broedseizoen) in de tuinen.
Paar keer de eigenaresse erop aangesproken, die geeft dan aan "dat is de natuur"
Nou bij deze - doodgebeten kat - dat is de natuur. Dat staat dan los van de enorme tokkie - het gaat om de hond. Had je kat lekker in je huis gehouden, was het niet gebeurd
Next!
+1
Die gast heeft die honden aan de lijn en moet gewoon ingrijpen, dat is het punt. Als zo'n beest in een losloopgebied een kat pakt, niemand ziet het en de kat gaat eraan, dat is natuur. Dit is gewoon een sadistisch baasje die lachend doorliep.
Ik kom wel eens in de supermarkt en daar liggen iedere dag heel veel dooie dieren. Die zijn doodgemaakt door mensen. Dat is de natuur volgens die mensen want we moeten tenslotte eten en we vinden dieren lekker. Diezelfde mensen pissen en schijten niet alleen maar maken een grote tyfusbende van de hele aardkloot. Miljoenen dieren worden uitgemoord door die mensen. Dus als morgen een hond op straat een mens aanvalt en doodbijt dan is dat de natuur? Dan moeten we niet zeuren?
Mensen met een fascinatie voor en overmatig gebruik van het woord tokkie vallen doorgaans zelf onder die categorie maar dat wist u waarschijnlijk al wel.
"katternidioot", "katteschijt en pis", "overal dode vogels" , "je kat lekker in je huis gehouden"
Aha.
Een oprecht dieren / katten liefhebber.
Ik bedoel natuurliefhebber.
Volgens de zoogdiervereniging is de huiskat een exoot. Het heeft met natuur niets te maken want poekie krijgt eten uit de winkel, waardoor een dynamisch evenwicht nooit kan worden bereikt. Ondertussen is een enorme slachting aan de gang onder inheemse dieren, is de kattendruk in veel gebieden idioot hoog, en zitten baasjes onzin te kletsen op de bank terwijl hun 'huis'dier bij anderen overlast en (natuur)schade veroorzaakt. En dan nog het risico op hybridisatie van de Europese wilde kat (soortvermenging met een gedomesticeerde exoot).
M.a.w. van mij mag je er 10 hebben, maar wel op eigen terrein houden graag. Dan blijft poekie ook nog eens gezonder en leeft langer vanwege het ontbrekende risico op voedselonveiligheid, gevechten met andere dieren en ongelukken.
@Harry.Langezwaal | 01-06-22 | 13:05:
Ik zie bij hen nergens een kat staan, als exoot :
www.zoogdiervereniging.nl/zoogdiersoo...
Alleen deze , bij Roofdieren :
www.zoogdiervereniging.nl/zoogdiersoo...
En die is zo goed als uitgestorven.
@Harry.Langezwaal | 01-06-22 | 13:05: Hoe kan een kat zowel exoot zijn als gevaar voor hybridisatie met de wilde kat opleveren? Dat laatste impliceert namelijk een aanwezige wilde populatie waarmee de huiskat per definitie geen exoot is.
Die genetische lijnen zijn nog geen 10.000 jaar van elkaar gescheiden? 't zijn geen verschillende soorten, maar at best ondersoorten van elkaar.
Ik zal zo'n hond eens een light bite uit ú laten nemen....
Melding politie. Beestje horen jammer genoeg niet bij baasje.
Als baasje een onzekere lul is die zijn ego'tje tentoon wil spreiden door met een bepaald hondenras rond te lopen dan is het jammer voor de omgeving maar dan heb je een agressieve hond die zijn baasje niet respecteert en vertrouwd.
Honden die hun baasje respecteren gedragen zich heeeeel anders....
youtu.be/Cbtkoo3zAyI
Houdt je huisdier binnen of aangelijnd, geldt zowel voor de tokkie hond als de tokkie kat
@litebyte | 01-06-22 | 12:49: Ja, precies. Die mensen die hier allemaal janken dat een kat buiten hoord die kopen net als die vrouw uit mijn wijk maar een lijn van 5 meter en gaan er net zoals bij honden maar drie keer per dag mee lopen. Hebben we het uitmoorden van fauna voorkomen en ze hebben zelf hun zin want hun kat komt buiten. Maarja, moeite. En dat is het typische aan kattenbezitters. De moeite die het kost om drie keer per dag naar buiten te gaan is echt teveel.
hier zijn het meestal gekleurden, wellicht in de drugs die zo een beetje bescherming denken te hebben. Meestal is bescherming nodig tegen de eigen soort en niet tegen de rest van de maatschappij.
aantal vragen:
A. Waarom loopt die kat in hemelsnaam los buiten. Anno 2022 is dat echt onverantwoord huisdierenbezit. Zo'n beest massamoord allerlei inheemse vogels en reptielen uit.
B: Hoe konden die honden bij die kat komen als ze aangelijnd zijn? Of waren ze dat niet?
C: Waarom rent die kat niet gewoon weg van die honden? Hij is veel sneller.
D: Waarom houdt niemand die man tegen?
A maar ze begraven hun drollen wel netjes
B type hond gezien?
C Moet dat dan?
D zie B
Idd... en dan vooral A en B.
Niet aangelijnde honden en katten zijn een plaag, niet alleen voor de mens.
@club704 | 01-06-22 | 12:51: ja het liefst in de andbak of iemand anders zijn/haar tuin.... vergeet de aggresieve kattezeik ook niet
een kat is behendiger, niet perse sneller.
Er vanuit gaande dat deze kat vogels of andere beesten doodt. Dat hoeft niet altijd. Bij mij in de straat lopen een paar dikke katers die de hele dag liggen te zonnen. Krijgen genoeg thuis en bij de buren waar ze op bezoek komen.
Hoop dat iemand die gast goed sloopt!!
het liefst met die handen erbi dan
De eigenaar van de kat... idd,.. tragisch... maar ja zo is ook de natuur (aldus een kattenmens als de kat thuis komt met een vogeltjs)
Ooit na een zware operatie van de artsen het advies gehad om te gaan wandelen ter bevordering van het herstel. Met een operatiewonde wandelen in de natuur, dan leer je de Nederlandse hondenbezitters kennen. Minder dan 1% van de honden staat onder commando en als je er niet van gediend bent dat die kutbeesten tegen je opspringen doe je naar tegen die lieve puppies, die alleen nieuwsgierig zijn. Asociaal kutvolk.
En nu? Nu je operatiewond verdwenen is?
Helemaal leuk als ze mensenpoep gegeten hebben en hun hele bek zit nog vol.
onwaarschijnlijke aantallen
@AdvocatusDiaboli | 01-06-22 | 12:45: Hoe weet je dat het mensenpoep is? Ik vraag het voor een vriend.
Wachten op het vervolg filmpje wat ze met die stoere baas gedaan hebben, er was gelukkig genoeg plebs aanwezig.
Ben ook een hele lieve kat kwijt geraakt door een pleuris hond. koste me nog 5000 euro in een poging om hem weer bovenop te krijgen. Helaas geen videobeelden :-(
Zelfs met die relatief rustig lopende honden heeft dat overcompenserende stuk tuig moeite met de lijnen. Dat wordt nog wat als de honden kleine kinderen uit de buurt aanzien voor een hapje.
Per dag slachten we in Nederland
4 koeien, 28 varkens en 1150 vleeskuikens
per minuut.
(2018)
Denk even daaraan als je op wc zit.
Mevrouw van de video.
En dan mekkeren over een kat die vogeltjes vangt. Mensen moeten binnengehouden worden. Dan zijn alle dieren een stuk veiliger.
Dat denken, niet alleen op de WC, ben ik inderdaad gaan doen.
En daarom eet ik al heel wat jaren geen vlees meer.
Mag ik die hondeneigenaar dan wel een verdomd grote aso klootzak vinden?
Alleen al vanwege het feit dat hij vrolijk doorloopt alsof er niks is gebeurd.
Inderdaad, en dat dat roken idioot duur maken maar wel goedkoop vlees blijven aanbieden.
flora en fauna horen buiten de grot. wat ze daarbuiten doen moeten ze onderling maar uitmaken. Neanderthalers die het ene dier tegen het andere opzetten verdienen het zelf tot kluif te worden gereduceerd
Dat zijn geen honden maar identiteits verrijkers
Ineens is iedereen dier-genetisch expert hier. Prachtig dat er zoveel experts zijn. Je kan ook gewoon zeggen: je bent als baas verantwoordelijk voor je dier. Dus als jouw dier iets doet, is dat op jouw rekening. Dat voorkomt achterlijke zinnen zoals: dat doet ie anders nooit of hij is eigenlijk heel lief.
bepaalde hondenrassen trekken bepaalde baasjes aan.
Helaas voor hem is Papendrecht een dorp en is zijn NAW vlot bij de veldwachterij terecht gekomen.
cor123 | 01-06-22 | 12:32
Ja en die kat blijft geduldig zitten tot ze gepakt wordt ?
Zulke aggressieve honden kunnen vroeg of laat ook kleine kinderen aanvallen. Die kans is groot. Ook bij zulke incidenten lopen tokkies het liefst weg.
Hersenloos volk die hier blijft brallen over katten die binnen moeten blijven. Meer kan ik er niet over zeggen.
Joh, neem het met een korreltje zout zou ik zeggen...
Hersenloos volk dat hier loopt te brallen dat het natuur is als een kat een vogeltje vangt maar gaat liggen janken als die kat in diezelfde natuur ook een snack is.
Meer kan ik er niet over zeggen.
@Franciscus Borchwerf | 01-06-22 | 12:47: Een snack? Die honden hebben hem alleen maar afgemaakt, niet opgegeten.
@Franciscus Borchwerf | 01-06-22 | 12:47: als een kat een vogel vangt is het een ramp. Maar als weidevogels het veld moeten ruimen omdat we huizen moeten bouwen is het allemaal prima. We rammen allemaal onze dakpannen dicht, waardoor de mussen geen broedplaatsen meer hebben. Maar vang een kat een vogel, nou dán heb je de poppen aan het dansen.
Onder de windmolens is het een kerkhof van vogels. Maarja, die katten hè?
Mijn punt is, lekker tunnelvisie op de katten zetten maar ondertussen niet om je heen kijken naar alle andere oorzaken.
@Korrel_zout | 01-06-22 | 15:18: Als het nou 1 vogel was..... Het zijn 40 miljoen (wijde)vogels, muizen, knaagdieren, reptielen en Hermelijn-achtigen per dag.. Het is gewoon een feit dat die katten zelfs meer schade aanrichten aan de mens. Terwijl dit zo makkelijk te voorkomen is. Gewoon aangelijnd naar buiten en niet meer los laten.
@Leyolm | 01-06-22 | 16:22: Sorry per jaar.
@Korrel_zout | 01-06-22 | 15:18: mijn punt is dat als je het niet erg vind dat een kat een vogel pakt dan moet je ook niet zeuren als de kat zelf eens aan de beurt is. Maar ja, tunnelvisie op je eigen geliefde diersoort.
@MAD1950 | 01-06-22 | 13:48: net een kat dus, die vreten ook niks op.
niks tegen honden in het algemeen hoor, maar is het echt zo erg als bepaalde doorgefokte hondenrassen die genetisch aangelegd zijn voor opgefokt agressief gedrag dat die in tegenstelling tot honden die wel een meerwaarde hebben (drugshonden, waakhonden, blindegeleidingshonden) gewoon morgen verdwenen zijn? gewoon, *poef*
en dat hun eigenaars (mompelrappers met de glock op kwartslag gedraaid, kom-vechten-dan-figuren, tatoeagepaupers, kickbox en boksbeugel uitkeringspaupers, hun wijven met namen zoals cheyenna, priscilla, meygana, bontkragen van alle kleuren, opgefokte barrio finos figuren, balr-figuren en mo-bicep figuren) ook allemaal verdwenen zijn?
Heel goed. Wordt aan gewerkt. Rapture
Als je dit soort onvoorstelbare tokkies, met zijn onopgevoede statussymbolen op 4 poten, passeert met bijvoorbeeld kleine kinderen, speel je een soort Russisch roulette.
Heb 30 katten, nam een hond uit asiel, zette haar bij de katten, bleven erbij, nooit last gehad.
Als er een vreemde kat komt, blaft ze, zo van jij bent hier nooit, verder niks. Maar gaan ze in haar mand liggen buiten of aan haar eten. jaagt ze de kat weg, klein stukje van een meter, dus die kat weet, niet doen, is van de hond.
30 katten?
U is het stereotype 'gekke katten vrouwtje'?
Opmerkelijk als de honden aan de riem zaten dat ze een kat pakken, die kans is dan nihil.
Sorry hoor, maar katten zijn echt een plaag.
Katten zijn huisdieren en horen binnen te zitten.
Ik heb uit pure ellende schrikdraad op de schuting geplaatst, me tuin was een openbaartoilet en nu ruzie met de buren maar een fris ruikende tuin. Dus jammer voor de kat Maarten is schuld van de eigenaar van de kat
Katten horen inderdaad binnen maar dit ligt toch echt aan de eigenaar van de honden.
@Deflatiemonster | 01-06-22 | 12:33: Blijf zelf binnen.
ultrasoon werkt prima voor de meeste katten. Ben nu bezig met AI kattenherkenning op een arduino, gecombineerd met een objectvolgende waterspuit. Bij mij scheten ze ook de boel vol, nu schijten ze zichzelf onder als ze in de buurt komen
Katten horen buiten
Me tuin. Ik vind niet mooi.
Schuld van Maarten.
Helemaal eens. En dan nog niet gesproken over het trauma dat ik hem omdat ik al twee keer zo'n beest onder mijn auto heb gehad op een 80 weg. En nee uitwijken de berm in waar bomen staan van een meter doorsnee is geen optie.
De volgende keer dat het gebeurd sla ik de verantwoordelijke katteneigenaar op zijn bek.
@Duwbak_Linda | 01-06-22 | 12:47: Mijn Marlo Morgan boek is aangekomen: benieuwd.
Gast heeft waarschijnlijk een uitkering en is ook waarschijnlijk niet helemaal lekker in z'n bovenkamer. Daarom, gewoon doorlopen dus..
oggut sneeuwvlok mellenial zieltjes .. nog nooit katten met dooie muizen of vogels gezien. Katten zijn schadelijk voor de fauna in de steden. maken vogels dood.
wat als die hond een rat te grazen genomen had... was dat dan ook erg geweest?
Ja, een hond heeft een baas en een kat heeft personeel zoals ze zeggen.
@pejoar | 01-06-22 | 12:31: Nou, mijn hond ook.
1 Blowende kikker met 3 Dogo's... recipe for disaster.
Treurige types.. echt geen knip voor de neus waard.
Het is triest voor de kat ... maar zo gaat het soms tussen hond en kat en kat en vogel.
Je voelt het aankomen... Stille Tocht... bloemen op het trottoir... de ME paraat... Tweede Kamer terug van reces...
RIP, Cat!
Volgens de advocaat was het zelfverdediging. Hij doet vaker dit soort zaken.
De enige reden dat ik op straat een mes bij mij zou willen dragen is vanwege dit soort honden. Gelukkig woon ik niet op een locatie waar dit soort lieden vaak rondloopt.
Honden happen naar alles, dus als ze aanvallen kun je ze in je onderarm laat happen, desnoods met iets er omheen, dan til je ze op en ligt hun buik open en bloot voor je mes.
Klinkt gemeen, maar het is puur zelfbescherming. Als de baas de hond niet onder controle heeft, dan moet het maar zo.
Hopen dat die honden de eigenaar opvreten.
Dat gezegd hebbende: mensen die katten hun huisdier noemen zijn niet goed. Lekker je beest op straat pleuren en dan heel verbaasd zijn als dit soort dingen gebeuren of het beestje weg is of wordt aangereden. Lekker die beesten bij anderen in de tuin laten schijten, in welk opzicht is dit een huisdier?
Wij hebben ook een kat als huisdier.
Mensen zijn beesten. Dieren zijn dieren.
Lekker bezig pik. Er zijn ook katteneigenaren die hun tuin hebben afgerasterd (ik dus). Mijn kat is dus een huisdier (okee, tuindier).
Ach kijk, daar is Spuit "waarom schijten katten altijd in andermans tuin" Elf hoor. Ik dacht al, waar blijf je ?
Zo, jouw comment kan in de hoek op de hoop "is al duizenden malen gezegd".
Feli.
@Blote Bertus 2000 | 01-06-22 | 12:45: Wij hebben voor drie katten een buitenren laten maken van 3x2x2 meter, zodat ze 24/7 naar buiten kunnen zonder vogels te mollen of in tuinen van anderen te schijten.
Het is dat ik een hekel aan honden heb, anders zou ik ook een hond willen hebben, die de katten in mijn tuin doodbeet.
Niets arme kat. Het zijn moordmachines.
@Flightless bird | 01-06-22 | 12:19: Dat horen 'de mensen' niet graag. En dan heb je ook nog eens gelijk, daar ga je geen vrienden mee maken, vogel.
@Flightless bird | 01-06-22 | 12:19: Zekers, net zoals mensen. Die moorden de meeste dieren uit. Ik stel voor om mensen voortaan binnen te houden.
Honden waren aangelijnd, dat weer wel. Ik denk dat de kat zelfmoord heeft gepleegd.
Voor vuurwapens moet je een vergunning aanvragen en aan allerlei voorwaarden voldoen.
Maar dit soort 'killing machines' mag iedere retard aanschaffen.
Verbieden dit soort loslopende projectielen!
Sterker nog : het zijn alleen maar retards die dit soort aanschaffen!
Drie compensatiehonden maar liefst.
Pinkie!!1!
@Lorejas | 01-06-22 | 12:12: Handen af van Pinkie Pie Pony!
Pinkies rijden in Audi's. Petje op en gaan met de compensatie!
@Lorejas | 01-06-22 | 12:17:
Misschien een idee voor audi om hun auto's naar tokkiehonden te vernoemen. Audi pitbull, audi Staffordshire, enz.
@Lorejas | 01-06-22 | 12:17:
Deze Pinkie ziet eruit alsof hij helemaal geen auto kan betalen. Al wat hij bezit zijn een voordeelzak hondenbrokken (Aldi), drie halve liters pilsbier (Aldi), pak frikandellen (Aldi) en een zakje verdroogde wietkruimels.
Ja dat kan ik allemaal op afstand zien. Het is een gave.
Verkoopt Aldi ook shag?
Geen idee. Wel ingeblikte bami.
Nice. Blik open. Pan. Niks meer aan doen. Ik zag ooit stoofvlees in blik bij de Aldi. Maakte me net nog niet zo nieuwsgierig dat ik het gekocht heb.
Honden en katten verbieden binnen de bebouwde kom
Tijd voor Man bijt hond!
LOL
Scheelt weer een hoop overlast. En je hoort inderdaad nooit iets over het baasje dat verantwoordelijk is en toezicht hoort te houden op de eigen huisdieren.
Precies, katten lopen altijd los en verlaten zonder eigenaar het eigen terrein.
@Veepert | 01-06-22 | 12:12:
dat doen katten al sinds mensenheugenis.
Katten, de meest nutteloze dieren op aarde. Mooi dat er eentje is opgeruimd.
@Bakkeleures | 01-06-22 | 12:38: Nu jij nog.
@Bakkeleures | 01-06-22 | 12:38: Wanneer ga jij ?
@lekgoot | 01-06-22 | 12:22: dus? Cat privileges of wat?
Een rat die vechthonden uitlaat. What else
Dan heb ik liever een rat die zijn vechtschildpadden uitlaat.
@JWZ_JMK | 01-06-22 | 12:16: Cowabunga!
Blij dat Geenstijl ook nu weer boven op de belangrijke zaken in NL zit. Morgen in het nieuws: Duif te pletter gevlogen op ruit? Kikker verdronken in sloot? Ja het is een aso klootzak, nee het is absoluut geen artikel (hier en elders) waard.
Veel plezier op de Joop.
Ben jij de redactie? Of bepaal jij ook eb en vloed?
Iemands kat / een kat wordt doodgebeten en de eigenaar loopt vrolijk door alsof er helemaal niks aan de hand is.
En dat is niet vermeldenswaardig?
Kolere.
Gedrag van aso's, in welke zin dan ook, mag altijd openbaar gemaakt worden. Dat je maar weet op wat voor planeet je woont. Als dat jouw mooie droom verstoort, jammer dan.
@Dr.Mabuse | 01-06-22 | 12:08: Ik zou zeggen, een prachtig artikel voor feestboek.
Niet echt onbelangrijk nieuws om te weten als er zo'n gewetenloze tokkie met 3 moordmachines rondloopt in de wijk, grote kans dat zo'n beest een keer losgaat op spelende kinderen.
Kunnen wij hier niet weten, echte reaguurders komen niet op Feestboek....
Ik stel voor dat GS u voortaan even toestemming vraagt alvorens iets te plaatsen,
hoe durven ze iets zonder uw goedkeuring te doen?
Hondenbezittert?
Gut gut gut, kijk die zwitsal eens een muiltje hebben ...... als het niet belangrijk voor je is, scroll je toch lekker door gast, in plaats van je kennelijk zuurverdiende getyp te besteden om te reageren op een artikel wat je niet interesseert ? Of wil je even je balletjes laten zien "ik ben nieuw maar ik zeg het jullie mooi maar effe wat ik er van vind". Stop maar weer gauw in je broekje en houd je klep voortaan als iets je niet bevalt.
Stakker.
Stereotype patjakker die amper zijn tokkiehondensoorten onder controle kan houden.
Het zullen vast hele lieve honden zijn die nooit iets doen en goed met kinderen zijn als je het de eigenaar vraagt.
En zo zijn er velen. . Met evenzoveel 'incidenten'.
Wanneer worden deze honden verboden .
@Troyan horse | 01-06-22 | 12:15:
De politiek laat het weer eens afweten, zelf loop ik met een grote boog om deze figuren met tokkiehonden.
Als zoiets mijn huisdieren zal overkomen neem ik het recht in eigen handen, de rest laat ik aan de verbeelding over.
@Troyan horse | 01-06-22 | 12:15: het is niet te handhaven, het gajes weet altijd weer een nieuw defect aan te boren om een andere soort te hebben.
@Reebensteeltje | 01-06-22 | 12:22: heeft u een hond of een kat?
@Jos Tiebent | 01-06-22 | 12:56:
Ik heb zelf een hond.
Je ziet niet wat er vooraf is gebeurd. De hond verdedigde zich misschien alleen maar.
Yep, Dat kan ook. Dat dat kleine poesje de agressor is, en niet die 3 pluto's.
Prima denkwerk.
U doet uw naam eer aan
@snivoos | 01-06-22 | 12:04: al ff wakker?
@drastic | 01-06-22 | 12:10: vanaf 6:00. Tig koffie achter de kiezen en gruwelijk scherp.
@snivoos | 01-06-22 | 12:04: De poes loopt los en de honden zijn aangelijnd. De poes had gewoon weg kunnen lopen.
Hond 1 zat te wachten op zijn nieuwe Ziggo modem en is daardoor extra gestressed.
Hond 2 is net vader geworden, en diens hele leven wordt nu op de kop gezet door dit incident (maar vindt het ook best vervelend voor de kat)
Hond 3 had graag willen achterblijven bij de kat om die hulp te bieden, maar werd meegesleept aan de riem door de eigenaar.
De kat wilde een pakje bezorgen?
@Zack Hooi | 01-06-22 | 12:20: Zeg je dat ook als de hond een spelend kind had aangevallen en (dood) gebeten? " Ach, het kindje liep los, dus die had weg kunnen lopen".
Ik denk dat die hond zijn modem niet kreeg van de kat, en de hond zich moest verdedigen waardoor de kat met zijn hoofd op de straat is gekomen. En nu moet die hond zijn modem bij een pakketpunt ophalen. Vragen vragen vragen. Of zit ik nu in het verkeerde topic?
Lol
Vooral doorlopen alsof er niks is gebeurd. Naar persoon. Ik wens hem al het slecht in de wereld toe.
Mensen met dit soort honden zijn meestal niet helemaal honderd.
popo bellen, er is bezit beschadigd en waardeloos gemaakt.
@AntiZanicz | 01-06-22 | 12:41: daarbij is het geweldpleging en heterdaad, reden genoeg voor een aanhouding ter plekke.
REAGEER OOK