Video's. Shanghai verhongert in nieuwe lockdown
DÉJÀ VU
Eric Feldwebel Dinges die twittert hoe Erg alles is. WELK JAAR IS DIT. Maar toch lijkt het in Shanghai best erg allemaal. En met het (*heropent een ten diepste tribaal coronadebat alsof de pandemie nooit voorbij is geweest*) bedoelen we de zogeheten proportionele maatregelen tegen hun stadsstatelijke loopneus. Maar nog even los van of de nieuwe totale lockdown-maatregelen proportioneel zijn, de mensen hebben wel honger want zo'n voedseltekort ga je toch merken na een paar dagen.
The Guardians Rhoda Kwan vanuit Taipei afgelopen vrijdag: "Stories of desperation are emerging in Shanghai as the city enters its third day of strict lockdown, with increasingly widespread reports of residents being unable to access food, medicine and other essentials. (...) Frustrated cries of help are circulating on Weibo, China’s microblogging platform, where residents complain about a lack of food and haphazard lockdown measures. (...) There were also signs that medical volunteers who have been brought into the city to help with the pandemic effort are themselves struggling to access food. (...) One video posted to social media, but not verified, shows a man screaming on the phone to the authorities, saying he is starving to death."
Heel veel beelden van mensen die zich wél in het geschetste beeld herkennen, na de breek. Ook worden honden en katten massaal gedood. En we durven het eigenlijk niet te schrijven, maar kunnen ze die dan niet eventjes eten? Ondertussen lijken sommige districten in China's grootste stad hun lockdowns geleidelijk aan te verzachten. Maar voor je het weet is het herfst!
LOL. Drone: "Control your soul’s desire for freedom. Do not open window to sing”
Alles is niet precies wat het lijkt
Social
Ze hebben echt honger daar
Social
Het is er weer een totale toestand
Social
Social
Honden en katten massaal gedood. Maar worden ze ook gegeten?
Social
Ja dan ben je er dus nog niet
Social
Reaguursels
InloggenMietjes, ze zitten pas amper een maand in lockdown.
Drone: "Niet janken, alleen samen krijgen we corona onder controle."
Anticiperen kan je leren. Inreis verbod China. Anders begint hier ook weer die ellende opnieuw.
Oplichters gezocht. Oh wacht, gevonden.
Geenstijl, blok alles met die link!!!!!!!!!!!!!!!!!
We mogen in onze handen knijpen dat we in Nederland wonen - zelfs met types als de Jonge en Rutte.
China is de nachtmerrie die Orwell beschreef in '1984' en die resulteerde in één van de deprimerendste films ooit gemaakt, al lang & breed gepasseerd.
Heel normaal volgens de geschiedenis van China om een deel van de bevolking gewoon uit te hongeren bij voedselnood toch? Zelfs in 2022 zal het ze in Peking niet jeuken vermoed ik.
Dat geschreeuw in het bovenste filmpje is een gekrijs alsof de geesten van 10000 jaar oorlog, slachten en marteling terug op aarde zijn gekomen om te spoken. Machteloze angstkreten zijn het.
In september / oktober waarschijnlijk ook weer in dit theater…
Goed luisteren naar de grote bazen. Al eeuwen de grootste grootheid voor je land en cultuur. Jij bent niets, je opa niet, je hondje niet. Maar dat is helemaal tof en ok, want als de grootsheid blij is mag jij ook even blij zijn. Als de grootsheid ontstemt is ga je er aan. Maar de grootsheid blijft, en dàt is jouw innerlijke vreugde, jouw aanvaarding. Dat leerde je al op school en nu is de ontstemde grootsheid een feit. Ja, de grootsheid is alomvattend en vat jou bij je flikker. Schreeuw niet, jank niet want de grootsheid zal zegevieren. Vier mee zolang je nog stuipen kan. Over de kling gejaagd worden in opdracht van lui die je niet eens kent is de ultieme liefdevolle bemoeizorg van de grootsheid die in alles er altijd al voor je was. Zonder grootsheid geen beschaving, toch? Daarom mag je best wel even meewerken.
Hallucinant hoeveel mensen zich laten aanleunen.
Zelf weten hoor, als je je vrijwillig laat opsluiten en verhongeren en wat dien meer.
Er is geen vrijwilligheid. Het is China, pannekoek!
@pibasso | 12-04-22 | 00:15:
Je hebt altijd een keuze, flappie.
@zwenkwieltje | 12-04-22 | 00:17:
Met een AR15 op je hoofd en een dichtgelaste deur. Tuurlijk. Floppie
Iets zegt mij dat het narratief van voedseltekorten door lockdown niet helemaal klopt. Wellicht wordt de lockdown aangegrepen om fundamentele voedseltekorten te verbergen. Op 27 augustus vorig jaar konden wij al lezen dat door het dreigende voedseltekort in China de Chinese overheid al een campagne begon om voedselverspilling tegen te gaan. China heeft de afgelopen jaren vaak te maken gehad met slechte oogsten. Als je de berichten zoekt dan kom je ze wel tegen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat de CP liegt.
Alsof de CP niet eerst het platteland zou opofferen om deze media fail in Shanghai te voorkomen?
Waarom die paniek daar?.... hebben ze ondertussen daar covid 3.0 of SARS 2.0 uitgevonden (en zoals gebruikelijk weer eens niet wereldkundig gemaakt ...)
Afleiding voor het grote vastgoedprobleem daar en andere economische ellende.
Waarom die paniek hier, in dit GS topic?
In Nederland worden er per dag 1 miljoen(!) dieren gedood voor consumptie. Meeste voor export. 620 miljoen per jaar, maar de gemiddeld twitteraar of facebooker vindt 1 dode hond of kat veel erger. Kan ik van genieten
wat zal je mamma trots op je zijn ! loser.
@nietnietniet | 11-04-22 | 22:44: Hoezo. Het zijn er zelfs 1.7 miljoen. Per dag. Levende dieren die worden doodgemaakt. Elke dag weer. En deze aantallen zijn alleen voor Nederland. Maar dat maakt jou niet uit. Als jij je burgertje maar kan happen toch? Kutbeesten kunnen de tyfus krijgen. En dan nu; saté! Yum
Mensen eten vlees. Sommige dieren eten andere dieren. Zo ies natoer. Maar jij geniet van katten en honden die langzaam stikken in een plastic zak, om te kunnen deugen.
Nou moeten jullie niet gaan zeuren. Maandenlang heeft de reaguurder alhier continu verklaard dat "men in Azië de corona tenminste adequaat aanpakte en dat de bevolking daar zo gezagsgetrouw en zich sociaal (naar de ander toe) gedroeg. Een derde alhier vond dat NL (en de rest van westen) had ook zo moest aanpakken.
En nu kritisch gaan doen. Kom nou.
Helaas heb je gelijk....
Zou fijn zijn als die mensen zich verzamelen in Amsterdam... daar kun je dit best ook opzetten. Kan de rest vh land gewoon normaal en in vrijheid leven....
Een terechte opmerking.
Beter hou je wat blikken unox gehaktballen, haring in tomatensaus en wat potjes groenteconverven achter de hand. Zo moeilijk is dat toch niet?
Gotverdomme, wat zijn veel mensen toch barbaren tov van dieren, en chinezen spannen toch wel de kroon, walgelijk!
Spanjaarden kunnen er ook wat van hoor.
Zo blij dat ze in slachthuizen niet goed 'humaan gedoodde' varkens fillen die toch nog blijken te leven... je moet er niet aan denken als ze dat daar ook nog gaan doen.
@Mr_Natural | 11-04-22 | 21:43: Het is die idiote vals naieve hypocriete kijk van m.n. ook Nederlanders als Kotswalski11 die denken dat ons hamburgertje humaan gedood is. en de oorsprong van dit vlees niet lijdt in de slachthuizen
Ja echt walgelijk
@litebyte | 11-04-22 | 21:46: Pardon, ik ben veganist, juist om die reden.
@litebyte | 11-04-22 | 21:46:
Uitwassen zijn er altijd en worden terecht uitvergroot maar 99,9% van de dieren in slachthuizen merkt niet dat ze gedood worden. Dieren die op het menu staan van leeuwen, tijgers, hyena’s, krokodillen, haaien, bavianen, zeeleeuwen, panters etc. lijden pas echt
@litebyte | 11-04-22 | 21:44: . Ik ben al vanaf mijn 16e veganist, juist vanwege het feit dat ik van dit soort zaken op de hoogte ben. Neemt niet weg dat ze in Aziatische landen nog veel minder respect hebben voor het leven van andere diersoorten.Dus zout maar lekker op met je misplaatste cynisme.
@MargauxGrandCru | 11-04-22 | 22:07: Prooien in het wild raken vrijwel direct in een shock.Verschil met dieren in slachthuizen is dat ze vaak al een ellendig bestaan in gevangenschap achter de rug hebben en een hoop stress ervaren tijdens het transport.
@Kowalski11 | 11-04-22 | 22:09:
Hoezo geen kun je geen respect hebben voor een dier dat je slacht. Wat een onzin!
@MargauxGrandCru | 11-04-22 | 22:14: Uh, waar zeg ik dat specifiek? Ik heb het over respect voor het dierenleven in zijn algemeen en in Azie in het bijzonder. Heb je wel eens een willekeurige markt daar bezocht, met allerlei soorten dieren levend op mekaar gepropt,zonder water en in de hitte.Honden waarvan ze de poten hebben gebroken.Katten die ze levend villen door een klein sneetje bij de neus ,waarna ze de vacht er in een ruk
vanaf trekken en de levende kat in hete olie gooien? Ik wel, en dat is de reden dat ik er niet meer op vakantie ga.
@litebyte | 11-04-22 | 21:46: Ik zie nu trouwens pas hoe kinderachtig je mijn nickname hebt verhaspelt. Ben je een beetje trots op jezelf nou?
@MargauxGrandCru | 11-04-22 | 22:07: Totale lulkoek (zonder dierlijke eiwitten), en als je ooit een tijd in een slachthuis bent geweest weet je dat ook
Wie hier kan lezen, raad ik het boek Tombstone aan - dit gaat over de grote Chinese hongersnood, tussen 1959 - 1962. Een tijd dat Chinezen echt alles leerden te eten om maar te overleven, ook hun (dode) familieleden.
Veel Chinezen vinden nog niet eens de hond in de pot.
Hond is prima te eten en veel minder vet dan varken. Kat is zelfs een delicatesse (mits goed klaargemaakt) heeft het de smaak van konijn, vandaar dat de poelier/jachtslager vroeger regelmatig ook konijnen biefstukjes verkocht dat in werkelijkheid dus kat was.
@litebyte | 11-04-22 | 21:41: ik weet hoe konijn smaakt zowel tam(nee niet flappie) als wild waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de laatste al vind ik het eingelijk allebei niks,haas idem .zo zie je maar, smaken verschillen .
@bowlfabriek | 11-04-22 | 22:02: Veel valt of staat met rijpen en/of goed marineren, maar dat kost tijd dus geld
Ik hoop toch dat mensen eens gaan inzien dat overheden niet altijd het beste geven wat mensen en dieren verdienen, ondanks de vele experts en de beste professionals. Het is wel een cyclus die je altijd ziet. Macht en aanzien trekt bepaalde mensen, dat zijn nogal eens mensen die in hun eigen wereld zitten en geloven dat ze de beste zijn, anders kom je ook niet zomaar aan de top en in dat wereldje. Het is ook elke keer maar 1 of een klein clubje pipo's. Er tegenin gaan mag niet, dan krijg je straf of wordt je als wappie weggezet.
We zitten hier druk te maken over klimaat, transgenders en zwarte piet terwijl China al decennia martelkampen heeft (nauwelijks aandacht voor), Erdogan alle critici heeft opgeruimt en Azië ruim 600 nieuwe kolencentrales wil openen (waar zijn de boycots en maatregelen om dit aan te pakken?). Ook dat laten etteren en wegkijken, daar is de mensheid goed in.
Het is in elk geval mooi lullig voor de Chinezen dat de overheid naar eigen inzicht bepaald hoe hun leven eruit ziet en niemand kritiek durft te geven.
Ach, China. Weinig moeite mee.
Communisme in progress, zullen we maar zeggen. Kut dat je wieg daar heeft gestaan.
Alleen de beeldvorming is nog communistisch, het is vooral staatskaspultalisme en vooral extreem nationalisme, in veel opzcihten vergelijkbaar met Rusland.
@litebyte | 11-04-22 | 21:48: Staatskapitalisme
Wat mij betreft laten we de natuur lekker zijn gang gaan. De mensheid overleeft het wel. Wat dat betreft doen we niet onder voor de kakkerlak.
"the people seem to be purposely overly dramatic", Nee zo gaan dingen in China nou eenmaal. met veel geschreeuw en drama.
China is een controle staat pur sang, daar zijn wij in het 'vrije westen' nog lang niet....
Dus elke naieveling die denkt dat deze staatsterreur in China succes kan hebben voor een soort van revolutie.... helaas.
Controle staat? Nee, dat is wat ze mogelijk willen. Controle over het goede doen. Bij voedsel tekorten krijg je rellen. Waar dan ook ter wereld.
We moeten ccp China aanpakken zoals Rusland nu.
Waarom? Zijn ze ook een directe bdreiging voor westerse belangen? Volgens mij hebben ze nog geen mogelijkheid benut om Taiwan te bezetten/anaalexeren (niet dat ze dat ooit hoeven te doen.)
Laten we de hele wereld boycotten, waarom niet? Met onze keiharde sancties krijgen we iedereen op de knieën.
@litebyte | 11-04-22 | 21:30:
China is van de Lange adem, dus nu aanpakken is een goed idee
Geen medelijden mee. Vrijwel iedere pandemie de laatste 30 jaar is ontstaan in dat open riool wat China heet, we hebben ons 2 jaar lang moeten opsluiten, zaken zijn failliet gegaan, wereldwijd weet ik hoeveel doden hebben we geleden dankzij die viespeuken dus ze zoeken het maar uit.
Belangrijker, wanneer leggen wij als EU daar de rekening neer die Covid ons gekost heeft?
zie dit in Nederland ook nog wel gebeuren.
Zeker, sociaal kredietsysteem onder het mom van allerlei (verzonnen of zelf veroorzaakte) crises. Dat domme klootjesvolk dat op populisten stemt, willen ze het liefst opsluiten.
Je zal maar in Hong Kong of Taiwan wonen. Dan ken je echte vrijheid, en je ziet hoe makkelijk je die kwijt kan raken.
Vrijheid zoals een appartement van 20 vierkante meter?
@Eichhörnchen | 11-04-22 | 21:18:
Da is nog vrij ruim tegenover een kooiwoning, ik geloof dat de hippe millennials zoiets als een "community pod" noemen.
www.google.com/search?q=hong+kong+cag...
@Eichhörnchen | 11-04-22 | 21:18: 20 vierkante meter?
U is optimist?
Ik had medewerkers in Hong Kong met een appartement van 16 vierkante meter met toilet en douche meegerekend.
Oké, de keuken was een blokje van 60 bij 90 cm..
@Wijze uit het Oosten | 11-04-22 | 21:26: 60 bij 90 cm, wow! Kun je aardig wat sushi kwijt.
@nobodiesunmighty | 11-04-22 | 21:34:
Maar weer net te klein voor een Indische rijsttafel.
De vleermuissoep wordt daar ook niet zo heet gegeten (als hij wordt opgediend).
Ben al 3 maanden bezig met een moestuin. Bladluis en slakken komen er nu ook bij kijken maar ik hou het gaande. Alleen heb ik straks net genoeg voor een salade en een overschotel. Als dit al niet lukt, hoe ga ik het ooit redden zonder de Lidl om de hoek? Zelfredzaamheid is voor de meeste aardbewoners onmogelijk. Je bent afhankelijk, en dan plots val je buiten het rekenmodel.
je bent te vroeg begonnen met je tuintje. Daarom lult het niet.
Hier staat over twee maanden de hele tuin vol met lekkers.
En als je tuintje vol in bloei staat komen paar vodden met lege boodschappen tassen jouw tuin leegroven.
@Hondt | 11-04-22 | 22:15:
Een paar wortels en andere groenten volspuiten met een of ander naar middeltje. Wel goed onthouden om welke exemplaren het gaat.
@lekgoot | 11-04-22 | 23:52:
In Den Haag werden volkstuintjes geplunderd om deze op de markt te verkopen. Ook als de groentes/fruit onrijp waren.
Om zelfredzaam te zijn heb je minstens een hectare nodig.. Een tuintje is leuk voor de hobby, maar niet genoeg om jezelf een jaar van voedsel te voorzien.
Zo ongeveer iedereen in China is gevaccineerd, maar ze durven het blijkbaar niet aan om de effectiviteit van Sinovac te toetsen. Dus zero-covid beleid. Maar zolang niet de hele wereld werkende anti-stoffen heeft door de ziekte of een vaccin, blijft dat een gebed zonder einde, want het virus blijft rondgaan en muteren. Dus wat willen ze, China afsluiten voor de rest van de wereld voor de komende jaren? Misschien was het beleid van bv Europa en de USA zo slecht nog niet. Ergste ellende proberen te voorkomen middels tijdelijke 'milde' lockdowns, vaccinaties en gezond verstand, maar wel met een perspectief.
Eigenlijk heeft Nederland het zo gek nog niet gedaan. Even de herfst afwachten, maar met een beetje geluk heeft iedereen die nu al corona heeft gehad een veel lagere kans op ziekenhuisopname.
aah china, die schijnheilige viespeuken die de zgn weg vd neutraliteit kiezen maar ondertussen de boel koloniseren voor macht en vreten en proberen ons westen te slopen onder één hoedje met die russische malloot. Nou hopen dat de corona daar nog even goed toeslaat.
Zingen buiten de kerk moeten we ook niet hebben.
Dat krijg je dus als je de overheid teveel macht geeft. Hier hebben we er ook een beetje aan mogen proeven, met de corona-pandemie. Dat is dus waar het toe kan leiden. Ook in westerse landen zijn er absurde situaties ontstaan. Wat mij betreft gebeurd dat nooit weer!
Hoe minder macht een overheid heeft hoe beter het is. De regering zou niet eens over het merk wc papier mogen beslissen in de toiletten van regeringsgebouwen.
Eigenaarschap, verantwoordelijkheid en integriteit - burgerschap, dat is de remedie. Elk mens en elke situatie is uniek door vele externe factoren van invloed. Daarom moet de soevereiniteit en waardigheid van het individu (en dus automatisch ook jezelf) gerespecteerd worden. Daaraan tornen is onacceptabel. Hoe meer ruimte en vrijheid het individu krijgt en neemt hoe groter de welvaart. Want het individu kan alleen bloeien in een gemeenschap waar iedereen een bijdrage levert. De westerse democratieën hebben dat bewezen. De regering is er voor en van de burger, nooit andersom.
Het is bitter om te beseffen dat die waarden onder druk staan van binnenuit en vaak onder het mom van ‘veiligheid’, ‘gezondheid’ en ‘empathie’. Vaak door diegenen die het hebben over diversiteit, inclusie en egaliteit. Daar uit voort komt al te vaak de eis gevolgd door staatsdwang je te conformeren aan de opgelegde idealen een individu(eel) offer(en) voor het ‘grotere goed’.
juist. Daarom: waakzaamheid, ook in je eigen "democratische staat".
Fijn land, zorgzame regering. Laten we er zaken mee doen.
Kan alleen maar goed gaan.
Kleinigheidjes hou je toch..
Ik snap het niet, hier bij de Chinees is er volop eten.
Iets minder vaak naar de Chinees dan maar. Blijkbaar eten wij zoveel dat er voor de Chinezen niks overblijft.
@ratelaar | 11-04-22 | 21:19:
Laten we eerst het klimaat redden en daarna China, we kunnen niet alles tegelijk.
@Mr_Natural | 11-04-22 | 21:33:
Goed plan, Chinezen kijken niet zo nauw, de snappen best wel dat we niet alles tegelijk kunnen redden. We hebben het al zo druk met ‘het goede doen’...
Iemand zei misschien: Eet meer Chinees. Het vreten is op.
Doodlopend buffet.
Ik hou van Chinees eten!
Shanghai Blues youtu.be/uIg7PgX9F5Y
Afgelopen week rond de 20000 besmettingen in heel China, waarvan 80% van die positief getesten asympromatisch is. Die andere 20% milde symptomen. Waarom dan toch zo'n lockdown?
Om de economische meltdown te verhullen.
De Antiboedhha is verrezen
Omdat de besmettingen voornamelijk in Shanghai zitten en ze verspreiding naar het rest van het land willen voorkomen. En omdat het in Shenzen wel geholpen heeft. Maar hier is te laat ingegrepen.
of china weet meer over het covid virus. Komt daar toch vandaan. Of misschien is dit weer een mutatie die wij hier nog niet kennen. Lijkt Dec 19 wel weer.
Tijd dat het westen eens wakker wordt. Onder dit soort regiems (russen/chinezen) wil je niet leven. Productie terughalen naar Europa.
Dat sowieso. We sponsoren onze eigen ondergang door daar onze know-how in goedkope producten te laten omzetten en daarnaast faciliteren we ook nog de neo-kolonisatie van de halve wereld door China ermee. Productie terug en ze de moeder heffen wbt import. Laat ze de rambam krijgen daar.
Wisten jullie dat China maar 1 tijdzone heeft? Ik niet.
Reuze interessant..!
Piek- en daltarief kan nog een ding worden dan.
@grapjasz | 11-04-22 | 21:04:
En geen zomer/wintertijd.
@Mr_Natural | 11-04-22 | 21:06: Een fijn land..!
Klopt. En dat is eigenlijk idioot gezien dat de afstand van het uiterste westen naar het uiterste oosten in China zo'n 5000 km is. In Europa zijn dat al gauw 3 tijdzones. Maar heel China moet zich richten naar Peking, ook wat de tijd betreft.
Sambalbij..?
Dlie hele emmel!
Weet de Chinese overheid iets dat wij niet weten over het virus- bijvoorbeeld over langetermijngevolgen? De labtheorie is nooit bewezen maar allesbehalve dood... Of heeft de CCP 'gewoon' zoveel macht en zo weinig liefde dat ze dit kan maken? In elk geval onderstreept deze affaire maar weer eens waarom Taiwan al onze steun verdient.
Extreem succesvolle liberaal geleide economie (ze zijn groot deel West-Europa qua inkomen voorbij, als je corrigeert voor koopkracht), democratie, rechtstaat en vrije pers.
Covid komt uit het Wuhan Lab.
china weet meer dan wij denken. Lijkt dec 19 wel weer.
Tyfusland. Gelijk aan Noord Korea, Rusland, Iran etc
Wel bijzonder hoe een klein clubje mensen het leven bepaald van miljoenen of zelfs miljarden mensen. Dat is altijd een soort kwaaltje van de mensheid geweest. Je hoeft alleen maar dat kleine clubje mensen eruit te schuppen maar dat laat dat kleine clubje mensen niet gebeuren. Overal hetzelfde
Ja we doen het met z'n allen. Je bent toch geen wappie die gaat schreeuwen van de honger
Wij hadden vroeger een boterberg, in plaats van die boter goedkoop aan te bieden werd het aan de varkens gevoerd.
Verschrikkelijk land. Het hypocriete Westen durft het maar niet aan de kaak te stellen, in plaats daarvan laten we ons dociel assimileren door de Chinese aanpak. Resistance if futile.
Het hoofd van de WHO zal China wel weer gaan prijzen.
Om weer een bruin armpje te halen bij Winnie de Poeh.
Nul coronabesmettingen is het doel van hun regering. Dat is gelukt, vandaar dat de bevolking nu nul resistentie heeft tegen de milde Omikron-variant. De regering weet het beter en heeft altijd gelijk. Het doel van de regering zal bereikt worden. Die paar miljoen verhongerde paupers zijn slechts collateral damage. Gehoorzaam de Partij, burger. De Partij weet wat goed voor u is. Dichtlassen van deuren en hekken is slechts een noodzakelijk middel om het doel van de Verheven Partijleiders te bereiken. Maar decadente Westerlingen zullen deze superieure strategie nooit begrijpen.
China staat voor een mega economische crisis. Het bedrog komt uit. Het volk moet onder de duim.
Dat die hele nephuizenmarkt instort is echt bizar. Dat Chinezen een leeg casco huis kopen, en daar vervolgens niks mee doen, en dat er zo hele lege steden staan.
Die video met die drone. Doet me denken aan een scene uit Blade Runner.
Barend Braakbal | 11-04-22
Heb hem effe gekeken, inderdaad.
Ik word gvd zieker van die filmpjes dan dat ik van die hele omicron ben geweest. Voor die arme Chinezen zit er maar een ding op: terugvechten, massaal en met alles wat ze hebben.
Vechten tegen de partij, dat is er bijna helemaal uitgefokt.
Dat wordt Nike schoenen maken samen met de Oeigoer vrienden.
Ik ben 4 jaar geleden in Shanghai geweest, bijzondere stad, ik was graag nog een keer teruggegaan maar dat zit er niet meer in.
Het lijkt er toch op dat de Chinese overheid iets lijkt te weten dat we hier niet in het snotje hebben.
juist niet, het is halsstarigheid. Zoals hier met de vogelgriep en niet inenten van kippen enz
Australie is ook zo. Beleid is (of was) niet ziek worden.
@sjef-van-iekel | 11-04-22 | 20:49: Was. Heb je die afgeladen tribunes bij de f1 niet gezien gisteren?
Nu nog 1 miljard Chinezen te gaan..
Ik begrijp hier echt geen reet van. Is er daar soms weer een nieuw virus waar de staat doodsbang voor is? En ja ik weet dat ze daar totale controle op alles en iedereen willen, maar als het niet een angst voor een virus is, wat zou dan het argument zijn om mensen volledig op te sluiten en te laten verhongeren? Soort zieke manier om de bevolking te laten krimpen middels verhongeren en dood laten gaan?
"En ja ik weet dat ze daar totale controle op alles en iedereen willen, maar als het niet een angst voor een virus is, wat zou dan het argument zijn om mensen volledig op te sluiten en te laten verhongeren?"
U stelt een vraag waarop u daarvoor al een antwoord heeft gegeven.
het is gewoon de huidige covid omikron
Als ze het los laten verspreid het virus gemakkelijk naar heel China.
Daarnaast was in Shenzen een korte lockdown wel succesvol tegen Omicron.
De overheid weet het beter. Drama.
Voedsel moet eerlijker worden verdeeld. Mensen die metselen enzo hebben echt wel driemaal per dag eten nodig. Ambtenaren bijvoorbeeld, hebben aan eenmaal per dag eten meer dan genoeg.
Maar wel minimaal 8 koppen koffie.
En om 16:00 uur cup a soup!
Als we alle ambtenaren gewoon nog maar 1 maaltijd per maand geven zijn alle problemen binnen een maand ook opgelost.
@peterdh | 11-04-22 | 20:50:
Toen ik ambtenaar was, zaten er in het bedrijfsrestaurant hele gezinnen lekker goedkoop te eten, soms werkten ze niet eens in het gebouw.
Alsof het zoveel verschilt met de aanpak Rutte/de Jonge, we zouden wat meer naar binnen moeten pissen ipv alsmaar naar buiten pissen.
Ergens vraag ik me toch wel af waarom nota bene de Chinese staat zo bang is voor corona. Wat weten zij wat wij niet weten?
Chinese lab leak?
Wat hebben ze gedaan?
Tja nu maak je mij ook nieuwsgierig..
Bureaucratische reflexen van een machtige machinerie zonder tegenspraak en kritiek?
Abject | 11-04-22
Blijkbaar is binnen zo'n totalitair systeem iedereen bang zijn nek uit te steken.
"Ergens vraag ik me toch wel af waarom nota bene de Chinese staat zo bang is voor corona."
Nou ik denk dat China helemaal niet zo bang is voor corona, maar dat het eerder een gevalletje is van een paar hoge ambtenaren die deze besluiten genomen hebben. Die zelf geen enkele last ervaren van de regels, die wel gewoon 3 x per dag onbeperkt vers eten en drinken geleverd krijgen, naar buiten kunnen etc, dat die dit beleid bepaald hebben omdat ze "iets" moesten doen van een nog hogere ambtenaar die *helemaal* geen enkele hinder zal ondervinden van welke regels dan ook.
En iedereen die ze tegenspreekt, tegenwerkt of niet compleet 100% dociel gehoorzaam is, die zijn kop gaat er af. Dat is het geval. Niks geen angst voor corona. Angst voor een totailair regime met onbeperkte machtsmiddelen, niet gehinderd door welke mensenrechten dan ook. Een terechte angst want als je je pink 1 halve millimeter boven het maaiveld uitsteekt wordt je kop van je romp getrokken van jouw en je hele familie. Dat is het probleem. Niet de corona.
Als je 27 miljoen inwoners een week opsluit zonder eten drinken en medicijnen gaan er simpelweg meer mensen dood door de maatregelen dan door welke coronavariant dan ook.
Misschien zijn ze gewoon aan het experimenteren met hoever ze kunnen gaan, voor als het een keer echt mis gaat ofzo.
Wil je de reden weten? Gezichtsverlies is ongeveer het ergste wat er is daar.
Dus als je iets verzint en het komt niet uit dan is dat een complete afgang.
Vraag me niet waarom, gezichtsverlies doet me persoonlijk niets maar ik ben dan ook geen Chinees.
Het lijkt erop dat men in Azië zeer bang is voor virussen. Een angst die wij niet kennen.
Ik denk dat jullie verklaring ook daadwerkelijk wel plausibel is ja, een Kafkaiaanse toestand op z'n Chinees.
"They are killing all the cats and dogs in Shanghai"
Deden ze dat maar, dit is weer het smerige prutswerk.
Is dit het moderne China ?
Krijg de neiging al die communistische zooi over één kam te scheren.
Ze luisteren in elk geval netjes naar de professionals en experts van de overheid. Mensen die dat niet doen noemen we al jaren wappies. En het is belangrijk dat je geen wappie bent, zo heb ik begrepen.
Precies, gaat toch geen eigen onderzoek doen. Een drone aan je balkon die je informeert en opdringt vooral stil te verhongeren is heel normaal, de overheid en hun experts weten echt wel wat het beste voor je is.
Hey hey heb je niet gezien dat D̶i̶e̶d̶e̶r̶i̶k̶ ̶E̶z̶e̶l̶ Thierry van Deugkerke aanwezig is?
Pas op want voor je het weet noemt hij je een wappie.
Kan geen kwaad met al die vaccinaties denkt men dan.
De Chinezen elite in vooral Shanghai kan de t!!! krijgen. Cover up van Covid uit Wuhan, Chinezen staatsmedia met schuimbekkende tegen het Westen, steun aan Rusland en de invasie van Oekraïne.
schuimbekkende haat tegen het Westen*
@McCain | 11-04-22 | 20:35:
Uw reactie komt ook over als schuimbekkende haat.
@Eichhörnchen | 11-04-22 | 21:06: Ik ben niet Chinezen staatsmedia met invloed op 1 miljard mensen. Ze maken daar de hele bevolking dol om ons te haten. Dat gaat nog een dingetje worden als hier straks in de Noordzee Chinezen aircraft carriers varen.
@McCain | 11-04-22 | 21:15: Ik heb daar niets van gemerkt als blanke toen ik daar was. Daarentegen lees ik wel iedere dag de propaganda vanuit de VS in de MSM over China. De propaganda die op u al goed z'n werk gedaan heeft! En wiens aircraft carriërs varen voor wiens kust momenteel?
@Eichhörnchen | 11-04-22 | 21:24: Heeft u de afgelopen 2 jaar nog geprobeerd om naar China te reizen?
@Eichhörnchen | 11-04-22 | 21:06: lokken ze zelf uit, niet?
@nietnietniet | 11-04-22 | 21:30: Amerika heeft China bevrijd van Japan. Ze mogen daar op hun knietjes de VS bedanken. Wie verdient er deze aangewakkerde haat vanuit de CCP?
@McCain | 11-04-22 | 21:36: En vervolgens Mao op ze los gelaten. Fijne bevrijding.
@Arachne | 11-04-22 | 22:07: Nee Mao komt uit de hoed van de Soviet Unie.
Tjsa. Cultuur.
Tijd voor een culturele revolutie?
@Shoarmamasutra | 11-04-22 | 20:38: nee we moeten cultuur koesteren toch?
@Shoarmamasutra | 11-04-22 | 20:38: nee, divers cultuur is leuk en spannend en moet je respecteren. Lijkt een beetje op offerfeest zo met die katten, en offerfeest vinden we in Nederland ook een feest.
Die pakken. Alsof de pest is uitgebroken. Ik voorzie een heel naar najaar waarin we de hele teringzooi dunnetjes over gaan doen maar dan in de zesde versnelling. Stoelriemen vast, het voormalig Vrije Westen!
Zeker. Vanaf september alles weer dicht. We hebben dan ook zowat dezelfde coalitie.
@sjef-van-iekel | 11-04-22 | 20:35: daarmee bedoel ik dat het beleid wordt voortgezet.
Ik ga alvast honden en katten hamsteren.
dit is het resulataat van hin zero-covid. Hier zijn we een stik slimmer geweest. ONdanks al het gesaboteer door allerlei mafkezen.
Wat nu als China gewoon pfizer/moderna had ingespoten gekregen.
Looohoool!
Inderdaad. Blijft bizar dat China weigert Moderna/Pfizer vaccins in te kopen. Te trots?
@Diederik_Ezel | 11-04-22 | 20:35: Het Westen is hun grootste handelspartner. We hebben de Chinezen rijk gemaakt. Maar ze haten ons en willen als waar wij voorstaan kapot hebben. Dan gaan ze niet aan hun bevolking laten zien dat er een beter vaccine is.
@Diederik_Ezel | 11-04-22 | 20:35:
Want dan hadden ze nu niet dat bizarre aantal van 4000 nieuwe besmettingen in de afgelopen 14 dagen gehad? Op 26 miljoen inwoners? U probeert nog enige logica te ontdekken ofzo?
Alleen Omikron wint.
@Diederik_Ezel | 11-04-22 | 20:35: Ze kopen wel Pfizer's Paxlovid.
Ze hebben wel.Modelna en Pfizel gekocht maar ze wachten nog steeds op de Ali Expreslevering
@McCain | 11-04-22 | 20:38: Als ze ons kapot hebben, is hun verdienmodel weg. De Chinezen vinden dat wij ons niet met hun interne aangelegenheden moeten bemoeien; zij doen dat niet met ons. Maar ze houden wel bij wat er gebeurd.
Die Ed West substack... Geweldig. Lezen, iedereen.
edwest.substack.com/p/why-clever-peop...
Die lul gelooft en spuit propaganda van "onze leiders".
@keetla | 12-04-22 | 06:44:
Idioot.
Die autocratieen zijn 2022 ook niet echt goed gestart dus.
Kim Yong Oen bouwt gewoon rustig verder aan z'n kernwapens.
Terwijl ze allemaal zo'n "sterke" leider hebben.
Chinezen zat. Geen probleem dus.
Maar steeds minder jonge Chinezen.
@omanders | 11-04-22 | 20:39:
Ja, die 1 kind politiek breekt ze nu op. Plus: veel meisjes zijn bij de geboorte omgebracht.
@Mr_Natural | 11-04-22 | 20:47:
1 kind is al een tijd opgeheven.
@Mr_Natural | 11-04-22 | 20:47: Het is een fenomeen dat in alle geïndustraliseerde landen plaatsvindt, en in Azië met name erg is. In Zuid-Korea krijgen vrouwen gemiddeld minder dan 1 kind.
en.wikipedia.org/wiki/Low_birth_rate_...
Hier zitten we dichter tegen dat soort gekheid aan dan mij lief is. Laten we snel nog wat boeren uitkopen.
En nog veeeeel meer volk binnenlaten !
je ben gestoord, prijs je gelukkig waar men zich drukt maakt over de schoenen van een minister.
@AntiZanicz | 11-04-22 | 20:44: Ik maak me dan weer druk over zijn leugens, en de leugens van zijn vriendjes. Zijn schoenen boeien mij weinig maar die delfsblauwe dingen waren inderdaad wel foeilelijk.
Die eerste video... dat geschreeuw. Lijkt wel een scene uit een zombie horrorfilm.
Welke versie van het virus is daar dan nog dat ze zulke rigoreuze maatregelen blijven nemen?
omikron
Beter is het je af te vragen welke versie sheeple daar wonen. Wat een laf klotevolk zeg. Kapot gaan van de honger omdat je bang bent voor de griep.
Alsof de Chinezen zich aan welke versie van welk virus dan ook houden om hun bevolking te kunnen onderdrukken?
@WhiteShark | 11-04-22 | 20:33: Ze hebben niet echt een keuze.
Hier is een soort van groepsimmuniteit door vaccinatie en de diverse golven, daar is dat virus voor de meeste lichamen nieuw. Maar goed sterven door honger om niet te sterven door corona is natuurlijk noooit proportioneel.
Nou, wordt wel tijd voor een revolutie dan. Als er een land is wat zich elke eeuw weleen keer de nek om draait dan is het China wel.
Maar wie gaat dan mijn nieuwe telefoonhoesjes maken als ze allemaal deaudgehongerd zijn?
@sjef-van-iekel | 11-04-22 | 20:29: de Oekrainers
Boemerang
Operatie geslaagd, patient overleden?
REAGEER OOK