Zet u schrap. De Asielinstroom bedraagt volgende maand ongeveer 25.000 (p/w). Noodwet ingezet
Pik in, het is winter
Social
Zeg maar dag met je handje tegen desolate datacenters, daar kunnen makkelijk 1000 gezinnen in - lekker warm ook. In een megawindturbine passen ook makkelijk 35 gezinnen, Miele inpluggen en klaarrr. Jonge viriele mannen kunnen wel naar zonneparken - hebben ze ook een dak boven hun hoofd + stroom voor hun smartphone. Al die kantoren met mensen die thuiswerken wegens 2 cm sneeuw worden ook gevorderd, uw dochter van 11 krijgt drie Eritreeërs te logeren & de rest van de instroom flikkeren we in de gasopslag, want die zijn toch leeg. Wat al die extra mensen iedere dag gaan eten? Geen idee, we zijn boeren aan het uitkopen. Vreet maar pleepapier ofzo. Groetjes, het kabinet.
Reaguursels
InloggenHet is nu toch wel duidelijk, ook voor de meest naïeve personen, dat er een omvolking plaatsvindt? Enkele jaren geleden dacht ik nog dat dat een beetje rare theorie was, want waarom zou de regering dat willen? Het antwoord op die vraag weet ik nog steeds niet, maar dat er een omvolking gaande is, is duidelijk. De agressie waarmee Bruls gemeenten dwingt asielzoekers op te nemen, Ankie Broekers-Knol die enkele maanden geleden nog gemeenten aanwees die VERPLICHT werden asielzoekers op te nemen (let wel, dit was voor de oorlog in Oekraïne) - wat ze later weer afzwakte overigens. Last van een slecht geweten? Het eeuwige pamperen van gelukszoekers uit veilige landen die niet terug willen, alleen als ze een verblijfsvergunning krijgen wordt er direct een vakantie naar het thuisland geboekt. De rechtszaken die tot in den treure aangespannen kunnen worden door vertrekweigeraars, de vele kinderpardons..... Het is toch gewoon overduidelijk dat Rutte en co. zoveel mogelijk buitenlanders in Nederland willen huisvesten terwijl de grens op woon- en klimaatgebied allang bereikt is? Nu moet er weer een vleestaks ingevoerd worden omdat ze van gekkigheid niet meer weten hoe deze enorme golf aan asielzoekers bekostigd moet worden. Ondertussen komen de lage en middeninkomens steeds meer in de knel. Ik heb overigens geen enkel probleem met de opvang van Oekraïners als ze maar teruggaan als het veilig is in hun land, Dat zou voor elke vluchteling moeten gelden zodat er altijd ruimte is om mensen op te vangen die daar nood aan hebben. Dat valse sentiment ook altijd, dat 'we' mensen niet terug kunnen sturen want in Nederland is het beter, het is zielig voor de kinderen etc. is volkomen misplaatst. We moeten eerst eens denken aan de inwoners van dit land en wat zij nodig hebben.
"als ze maar teruggaan als het veilig is in hun land, Dat zou voor elke vluchteling moeten gelden zodat er altijd ruimte is om mensen op te vangen die daar nood aan hebben.''
Inderdaad, Toos, een soort 'roulatiesysteem': je verblijft hier tijdelijk totdat de situatie in je land weer beter is geworden, en dan ga je terug.
Maar zo'n roulatiesysteem is er dus niet. De praktijk is nog steeds zo, dat iedereen die hier binnen weet te komen, een levensgrote kans maakt om hier voor altijd te kunnen blijven.
Het is geen omvolking. Het is een soort naieve zelfoverschatting gecombineerd met ongepaste zorgzaamheid. We willen voor iedereen in de wereld zorgen, denken dat ook te kunnen. We voelen ons verbonden met mensen 4000 kilometer verderop. We denken dat we iedereen blij en gelukkig kunnen maken.
Ik heb niets met russen, oekraieners ook niet, ook niet met arabieren en moslims, somalieren, syriers.
Ik heb wel wat met mijn buren, mijn buurtgenoten, mijn familie. Ook wel wat met Nederland, en misschien met mensen in de landen om mij heen. Daar houdt het wel mee op.
Als je meent voor iedereen in de wereld te moeten, kunnen en willen zorgen, dan graaf je uiteindelijk toch je eigen graf.
@zeeman73 | 31-03-22 | 15:54:
Ik denk ook dat de term ''omvolking'' niet correct is. Hij wordt meestal gebruikt door mensen die menen dat er een soort bewust beleid achter zit, en regelmatig krijg je dan verwijzingen naar Coudenhoven-Kalergi, die vroegah (jaren 20, 30?) een obscuur plan zou hebben gehad om de Europeanen te gaan mixen met 'andere' volkeren. Ik ben niet aluhoedje genoeg om te geloven dat de EU politici en elite dat plan in het geheim aan het uitvoeren zijn.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zich niet een vorm van 'omvolking' daadwerkelijk aan het voltrekken is, maar die is het gevolg van labbekakkerig beleid, het niet daadkrachtig bewaken van de buitengrenzen, het niet tot prioriteit maken van het uitzetten van allerhande illegalen, het weigeren om echte - financiële - druk uit te oefenen op 'weigerachtige' landen van herkomst (terwijl je toch ziet wat de EU nu vermag mbt boycots en sancties tegen Rusland).
Dit allemaal, in combinatie met wat je terecht noemt 'het moeten, kunnen, en willen zorgen' voor de hele wereld, hetgeen m.i. ook veel te maken heeft met schuldgevoel over het kolonialisme en de slavernij, maakt dat wij al decennia werken aan de ondergang van West-Europa.
@zeeman73 | 31-03-22 | 15:54: Correctie D66'ers en GL kruidenvrouwtjes voelen zich verbonden met een onbekend iemand 4000 km verderop, maar ze halen hun neus op voor hun eigen medeburgers.
Uit De staatsruif wordt door steeds meer mensen gegeten terwijl zij door steeds minder mensen gevuld wordt. Dit gaat goed totdat de groep die niets meer te verliezen heeft groot of boos genoeg is.
Die 'staatsruif', of de 'verzorgingsstaat', of de 'sociale vangnetten', of hoe je het verder ook noemen wilt, werd voor het grootste gedeelte opgetuigd in de tweede helft jaren 50 en eerste helft jaren 60 (net als het Vluchtelingenverdrag uit 1951 in een totaalandere tijd met totaal andere omstandigheden).
Die hele sociale wetgeving, van AOW tot WAO tot WW tot bijstand, met nog allerlei aanvullingen en toeslagen, werkt alleen bij een 'gesloten' systeem. In de eerste helft jaren 60, met een bevolking van ca 12 miljoen inwoners, en een nagenoeg volledige werkgelegenheid, kun je met gemak een beroep doen op de 'solidariteit' van de werkenden om 'pechvogels' die om wat voor reden dan ook niet 'kunnen' werken te voorzien van voldoende middelen om ze een 'menswaardig' bestaan te laten leiden.
Maar als er decennialang vele duizenden en nog eens duizenden lieden per jaar uit het buitenland zichzelf hier uitnodigen om zich hier voorgoed te vestigen, die vanaf dag 1 een vol beroep op die verzorgingsstaat doen zonder er ooit ook maar één cent aan te hebben bijgedragen, dan gaat dat spaak lopen en erodeert die 'solidariteit' van de werkenden.
De grote vraag is uiteraard: waarom ziet iedereen dat, en eist dat eea eindelijk eens drastisch wordt ingeperkt, behalve die Haagse kaasstolp op die vierkante kilometer, en de Gutmenschen die nergens last van hebben?
@Dr_Johnson | 31-03-22 | 15:36: omdat zij bezig zijn met een andere agenda. Laat de boel maar imploderen, dan kunnen we daarna zeggen dat de oplossing is dat we een provincie van de EU worden en alles daardoor is opgelost.
Draconische maatregelen? Ah, misschien dat alle uitgeprocedeerden per direct het land worden uitgezet? En economische immigranten worden bij de grens geweigerd zodat wij ons kunnen focussen op echte asielzoekers uit oorlogsgebieden? Zou toch mooi zijn....
"Ah, misschien dat alle uitgeprocedeerden per direct het land worden uitgezet?''
Nee, want geen mens is illegaal, en de wereld is van ons allemaal. En met name is Nederland van ons allemaal. Indien het je, om wat voor reden dan ook, niet bevalt in je 'eige' land, en ook niet in je buurland, en ook niet in het buurland van je buurland, dan kun je altijd nog afreizen naar Nederland.
Want Nederland is het echte 'Wir schaffen das' land (Han vd Horst schreef het vorige week nog op de Joop); ''wij'' passen er altijd wel een mouw aan; ''wij'' zijn een natie van ''inschikkers'': sinds de uitspraak van Wim Kok in Paars I of II - dat weet ik niet meer - die al zoiets zei als: ''Als we allemaal een beetje inschikken, is er altijd plaats voor een nooddruftige armoezaaier uit de derde wereld'' Nee, dat laatste zei hij natuurlijk niet, dat maak ik ervan, maar daar komt het wel op neer.
Sindsdien zijn we aan het 'inschikken' dat het een aard heeft, barst de verzorgingsstaat meer en meer uit zijn voegen, verdampt de 'solidariteit', de 'lotsverbondenheid', en het ''wij'' gevoel uit alle wijken in de grote steden waar er tig 'nationaliteiten wonen, en zal Nederland meer en meer ontwricht raken, of als je het eufemistischer wilt formuleren: zal het ''aanzien'' van Nederland ingrijpend veranderen.
Maar of je daar blij mee moet zijn? Ik zelf ben het in ieder geval niet.
@Dr_Johnson | 31-03-22 | 15:20: Inschikken houdt een keer op. Als je te veel ratten bij elkaar zet gaan ze elkaar bijten en opvreten. Zo ver zal het hier niet komen. Hoop ik.
Welkom. Welkom in mijn pand? Zoiets?
Ik wil ook gratis met het ov.
Gewoon doen, controles zijn er nauwelijks.
Ik mag toch hopen dat de eerste draconische maatregel zal zijn dat de leden van VVD, CDA, D66, CU verplicht een aantal asieleisers in eigen huis moeten opvangen.
De wachtlijsten in sommige verre landen voor een Nederlandse woning zijn bizar lang. Dit is allemaal onderlinge concurrentie.
Dit is dus echt waar. Uit Bangladesh sturen ze iemand die hier zich aanmeld. Krijgt een huis en dan komt de 'familie' uit Bangladesh over om de rest van de Nederlandse verzorgingsstaat uit te kleden.
Hey Ray..... ga je zo meteen met je emoji....
De souvenir wikeltjes rond Nieuwezijds, en de winkelstraten rond de Dam. Kijk maar wie er daar achter de toonbank staan. Bijstand + witwas inkomsten. 20 jaar ongehinderd cashen.
Misschien kunnen we onze gespaarde pensioen gelden ten gelde maken om de arme asieleiser te ontzien. De complete pensioen pot van 1.200 miljard kapot slaan. Complete wijken kunnen we hiermee bouwen en naar goed Midden Oosten gebruik, gebouwen van ruim 10km hoog zodat heel Nederland in de schaduw komt te liggen. Dan kunnen we lekker gaan deugen met zijn alle en wekelijk zeker 100.000 mensen naar binnen halen met een lijnvlucht. Zo iets..
Pensioenpot is 1900 miljard.
De gasbel van 500 miljard hebben we er al aan op gemaakt. De koopkracht van de Nederlander vs. de rest van de wereld is keihard achteruit gehold.
Ik wil mijn pensioen afstaan voor een muur om Nederland. Met daarvoor een hek met stroom. Dan een gracht met krokodillen zodat uitzetten sneller kan. Dan weer een hek met stroom, en dan 30 meter mijnenveld.
@Veepert | 31-03-22 | 13:27: 110 volt of 220/230 volt of 400 volt op dat hek?
Als dat zo doorgaat hoeft de Oekraïne niet meer bevrijdt te worden. Voor wie?
Aast Hongarije op een Oekraïense provincie? ‘Als Kyiv valt, zal Orbán troepen sturen’
De relatie tussen Oekraïne en Hongarije verslechtert. De starre houding van premier Orbán over de oorlog wekt ergernis in Kyiv. Maar het knettert al langer tussen beide landen. Dat heeft te maken met grensregio Transkarpatië.
12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.vol...
Gaat lekker zo.
Kunnen we de leegstaande ziekenhuizen dan misschien wel gebruiken voor die import, of anders de leegstaande bedden / IC capaciteit in de ziekenhuizen die we gebruiken?
Calamiteitenhospitaal is up and running as we speak voor de Oekraïense vluchtelingen....
@MK27 | 31-03-22 | 13:56: Toch apart?! Hier in Nederland werden mensen die zich niet wilden laten vaccineren buitengesloten van het openbare leven, en verketterd, door degene die nu ongevaccineerden uit Oekraïne met open armen ontvangen?
En dan vooral die "wappiezeggers", zij wilden mensen buitensluiten van medische zorg, en nu kunnen ze niet hard genoeg roepen om dezelfde wappies, maar dan met een ander paspoort, zoveel mogelijk in de zorg te proppen, buiten nog die slachtoffers die ze willen opofferen om een WW3tje met Rusland te beginnen?
Wie zijn dat toch die mensen en wat bezielt ze, zelfhaat, een haat tegen alles wat autochtoon Nederlands is?
@BadPatNL | 31-03-22 | 14:58: hearhear!
Hoe is het eigenlijk afgelopen met al die Afghaanse tolken en familie die nog zouden komen. Überhaupt met Afghanistan? Hoor er niet veel meer over. Hebben die mensen allemaal al een huis?
Stonden er nog rond de 1.000 te trappelen om hierheen te komen las ik van de week.
@Plaque-doctor | 31-03-22 | 12:17: www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/arti...
Maak er maar rond de 1200 van...
Er moet hier in de EU een absorptiegraad komen: Een formule van oppervlakte, aantal inwoners, aantal personen wat van lokale producten kan leven, huisvesting. In Italië bijvoorbeeld staan halve dorpen leeg met daaromheen landbouwgronden.
On hele verzorgingsstaat stelsel wat we hebben opgebouwd met ondernemen en behouden zijn is en wordt nog verder omver getrokken.
Nee, we moeten hier zelf over kunnen beslissen. Anderen hoeven ons niet te vertellen hoeveel mensen we als land moeten huisvesten.
Tsja als die noodwet iets zou oplossen... Maar het grote probleem is dat de vluchtelingenopvang in Nederland nooit bestendig is geweest. We vangen al decennia voor de hele wereld op. Iedereen met een status blijft premanent en maakt dus als dat mogelijk geen ruimte voor een volgende golf vluchtelingen. In plaats daarvan gaat men, eenmaal met zijn Nederlands paspoort op zak (of zelfs nog tijdens de procedure), naar het land van herkomst op vakantie of familiebezoek. En asielvragers die na meerdere beroepen geen recht hebben op een status blijven uiteindelijk ook. De regering is zelfs te onmachtig om criminele asielzoekers naar het land van herkomst uit te zetten.
De asielwetgeving is dus een verkapte migratieregeling en wordt in de praktijk grootschalig misbruikt om zich permanent in Nederland te vestigen om zonder eigen bijdrage volop te profiteren van alles wat de bewoners hier hebben opgebouwd. De goeden niet te na gesproken. En ondanks de groeiende maatschappelijk problemen weigert de overheid keer op keer daar verandering in te brengen.
En nu we dan in Europa een eigen vluchtelingenprobleem hebben, zijn er ineens draconische maatregelen nodig om de mensen op te vangen. Wat rest de overheid daarna nog als men het beleid zo blijft voortzetten?
Want het is een welbewuste politieke keuze om steeds verder in dat asielmoeras weg te zakken. Alternatieven genoeg. Het is een keuze om de rekening steeds hoger te laten worden. Want ook al zou het kabinet er in slagen om met draconische maatregelen genoeg opvangplekken af te dwingen, het verhult niet dat de problemen in de samenleving op de langere termijn steeds groter worden, zo niet onoplosbaar. Zoals tekorten in huizen, ruimte en in sociale structuren.
Helemaal mee eens. En het is me een raadsel waarom de politiek zo acteert. Het wordt steeds duidelijker dat er welbewust wordt gekozen voor de vernietiging van het Nederland zoals we dat tot pakweg 10 jaar geleden nog kenden, ten faveure van een onduidelijke toekomst die waarschijnlijk chaos tot gevolg zal hebben. Waarom in vredesnaam, dat is de vraag die mij bezighoudt.
@Here's Freddy | 31-03-22 | 12:38: Hier de oplossing voor uw persoonlijke raadsel:
Creëer crisissen en chaos om daarna alles te MOETEN veranderen om de rust weer terug te laten keren, verdeel en heers, dat soort tactiek.
Deze week 2 maal een moment in de Kamer die bepalend is voor de Nederlandse Grondwet, die ze aan gaan passen op meerdere punten.
Wat weet jij hiervan en hebben we dit nu uitgebreid in het de MSM voorbij zien komen, of zijn we allemaal zo'n beetje bezig met één of andere crisis?
www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plena...
Met andere woorden: Het moet makkelijker gemaakt worden om de Grondwet aan te passen...
@Here's Freddy | 31-03-22 | 12:38: dat is vrij basic, alle bedrijven willen groei zien, altijd. De Nederlandse bevolking zelf groeit niet en geeft niet meer uit maar spaart tegen de klippen op. Meer mensen die allemaal moeten eten, wonen,reizen etc is dan de oplossing. Spaargeld verdwijnt dan vanzelf. Alles wordt kneiterduur. Kijk wat er nu gebeurt en je hebt je antwoord. Shell, unilever, BAM etc lachen zich kapot. Evenals alle asiel instanties.
Nu er 25.000 PER WEEK komen wordt er gesproken over het bouwen van nieuwe dorpen om DE NIEUWELINGEN woonruimte te bieden. Misschien kom ik van een andere planeet waardoor ik het misschien niet goed snap, maar was er voor onze eigen mensen al geen woningnood??? Nu zouden er ineens " tijdelijke opvang dorpen" gebouwd kunnen worden voor NIEUWELINGEN, zal wel nodig zijn. Maar konden de dorpen dan ook niet voor onze eigen mensen gebouwd worden???
Kwestie van prioriteiten stellen. Nederlanders zijn uitschot, tuig van de richel, als ik het kabinetsbeleid goed inschat. Ten eerste betalen ze te weinig belasting en ten tweede houden ze woningen bezet die beter aan Noord-Afrikaanse virieliërs gegeven kunnen worden.
/Ruttiaanse denkwijze
Voor eigen mensen geldt de stikstofnorm.
Ik zie hier de laatste tijd opvallend veel jonge Somaliers. Of Eritreers. Jonge jochies, jaar of 17. Gisteren ook weer een groepje, op nieuwe fietsen. Breedlachend. Lanterfantend. Op weg naar een nieuwe pakjes Marlboro in deze gratis Punica oase. Want in hun vaderland willen ze niet in het leger. Het is daar inmiddels een soort van vrede. Die gaan pas weg als hier de pleuris uitbreekt. En tot die tijd wordt er goed aan ze verdient.
Dat wil de meerderheid van Nederland toch? Ze hebben zelf massaal op Rutte, Kaag, Hoekstra, Segers, Klaver, Ploumen, Ouwehand en dat soort figuren gestemd. Het is niet alsof dit allemaal nieuw is en het ons "overkomt". Dus tot de verkiezingsuitslagen compleet anders worden moeten Nederlanders niet zo klagen....
Voor eigen mensen geldt de stikstofnorm.
@pga | 31-03-22 | 12:36: Oeps ,verkeerde plek
Neeeheee, dat zijn oorlogsslachtoffers bang voor vervolging. En het leek hun het veiligst om 14 landen verderop te gaan zitten. En dat heeft niets te maken met de verstrekte voorzieningen. */ D66-modus uit /*
Ik ben wel benieuwd naar de samenstelling van die 25000. Komt 90% uit de Oekraine?
Ik mag het hopen. Dan is in ieder geval 90% oprecht vluchteling.
@Plaque-doctor | 31-03-22 | 11:54: dat maakt geen verschil, meeëters zijn meeëters.
Het lukt Putin aardig, het destabiliseren van west-europa ...
Poetin is inderdaad bijna half zo desastreus voor ons voortbestaan als de EU.
Maar, dat gezegd hebbende, de enige verantwoordelijken voor woningnood en omvolking in NL ligt bij de Nederlandse politici. Dat NL nauwelijks huizen bouwt maar wel onbeperkt iedereen binnen laat kan Poetin niet worden verweten.
Hij destabiliseert vooral het debiele Nederland.
Toch knap dat Nederland er in is geslaagd om de woningnood sinds de Tweede Wereldoorlog in stand te houden, maar als het er echt op aankomt kunnen we 25.000 mensen per week opvangen.
Was die woningnood van de laatste 77 jaar dan kunstmatig in stand gehouden?
De prioriteit lag kennelijk ergens anders. Geeft wel te denken inderdaad..
Ja.
Kunstmatig in standgehouden? Ja, deels maar er werd in de jaren vijftig en zestig een actief emigratie beleid gevoerd, bijna een half miljoen mensen zeiden Nederland vaarwel, al dan niet met subsidie van de overheid. En dat was niet het minst ondernemende en minst productieve deel van de natie waar we afscheid van namen.
Miele heeft nog steeds forse leveringsproblemen. Binnenkort komt de (r)overheid onze vaatwasser en wasmachine confiskeren.
Het is allemaal voor korte duur....
Legde de EU nou maar eens een fractie van de boycots en sancties die het Rusland oplegt, op aan landen als Marokko, Algerije, en al die andere kutlanden die weigeren om hun eigen onderdanen terug te nemen, dan zouden we eindelijk eens verlost worden van al die uitgeprocedeerden, kansloze, criminele asielzoekers, en allerlei andere illegalen, die hier niet thuis horen.
En die instroom gaat nog wel even duren.
Oekraïene denkt wel even een jaar nodig te hebben om een referendum te organiseren om de vredesvoorstellen door het volk te laten gpedkeuren .Wat je zo uit straatinterviews hoort is iedereen tegen en moet de Krim teruggegeven.En begint alles dus weer van voor af aan.
www.welingelichtekringen.nl/samenlevi...
En die
Ergens in 2022 zou Poetjin overlijden.
Wacht eens even - het ís 2022 !
Die burgeroorlog gaat niet als laatste plaatsvinden, dat is één ding wat zeker is. Wanneer er bijna niks meer te plukken is wat er voor op langere termijn is te plukken is en die directe omgeving aan de beurt is dan worden de mensen ook direct bedreigd.
Wat kunnen de meeste mensen van tussen de 20 en 45 het nu schelen dat er zo meteen geen euro meer in de potten van de pensioenfondsen zitten, dat voor voor veel later pas een probleem.
Hetzelfde geld voor het afschaffen van WW en WIA voor de mensen die werken, voor later zorg want ze werken nu.
Dat zijn rimpels in de vijver waar je voorbij loopt en zelf nog niet in hoeft te zwemmen.
Binnen nu en 2030 zal je een herintroductie zien van iets gelijk aan het Tientje van Lieftinck, en dat zal de start van een hoop narigheid zijn in Nederland.
Een voordeel. Alleen Nederlanders eten zo belachelijk weinig vlees. Als we dan zo veel mensen hierheen halen nemen we misschien ook de traditie om wat meer vlees te consumeren over, in plaats van het knettergekke idee om een vlees-tax in te voeren in een land waar het gemiddelde biefstuk een vergrootglas vereist om het te kunnen zien.
Elk nadeel heb z’n voordeel.
Ik hoorde dat er gezocht wordt naar vrijwillige begeleiders voor Oekraïners die bij Ikea werken. Wat is dit voor waanzin? Goedkope arbeiders in tiny housing. Kan deze hedgefundmaatschappij dan zelfs geen echte vluchtelingen respecteren?
Wat is er nu nog over van het "vluchtverhaal" van middenoostiërmannen en hun navolgelingen en nakomelingen. Niets. Wat mij betreft zijn hele bevolkingsgroepen aan dubbelpaspoorters door de mand gevallen, met hun hoogopgeleide blanke beschermheren voorop. Want waarom zitten zij dan massaal thuis en waarom mag dat? Waarom zitten de mannen in het thuisland niet in het verzet? Waar is de remigratie van criminelen en ideologische engerds nu er op Europees grondgebied oorlog is?
Draconische maatregelen. Draconisch het grote plan doordouwen zullen ze bedoelen.
Moet je daarvoor naast Russisch ook de Zweedse taal kennen? En het betaalt niks? Lijkt me echt geweldig.
Dit volk krijgt de regering die ze kiezen
De zorgverzekering dreigt in 2023 flink duurder te gaan worden. Het ministerie van Volksgezondheid gaat in een eerste berekening uit van een premiestijging van zo’n 15 euro per maand. Mocht de premie inderdaad zoveel hoger uitvallen, dan worden de lagere inkomens hier wel ook voor gecompenseerd. De zorgtoeslag stijgt dan namelijk mee met de premie.
Kortom, de middenklasse krijgt de rekening twee keer. Een keer betalen voor de eigen duurder geworden zorgverzekering, en de tweede keer voor hogere belastingen omdat de hogere zorgtoeslag voor meer dan 4,5 miljoen (1/3 van het aantal volwassenen) moet worden opgehoest.
Het vervelende is dat lageloonarbeiders zich niet meer mogen opwerken. Wie zich gedwongen voelt om deze "banen" aan te pakken (of denkt dat het later financieel beter wordt) zal nooit tot de middenklasse behoren en kàn niet voldoende bijdragen aan een sociaal vangnet. Het salaris is te laag en alles te duur. Ze kunnen zelfs niet sparen voor zichzelf. De middenklasse krijgt deze groep er bij tenzij de overheid met wetgeving de lageloner laat verpauperen. Dat laatste zal het wel worden want wie werken kan is nooit zielig volgens vvd.
@zeurmachine | 31-03-22 | 11:18:
De salarissen zijn niet te laag, de belastingen zijn veel te hoog. Die hoge belastingen zorgen niet alleen voor halvering van je loon; ze maken ook alles wat je koopt veel duurder.
Door accijnzen en btw daarover, maar ook door alle belastingen over het uurloon van je tomatenplukker, winkelier, loodgieter, etc.
Hogere lonen vergroten het probleem van te hoge belastingen en daardoor ontstane inflatie.
En tientallen verschillende toeslagen en subsidies voor de "allerarmsten" volgens discutabele en bovendien fraudegevoelige richtlijnen vergroten het probleem nog meer. Want alle belastingbetalers draaien daar voor op, ook de minimumloners. En die hebben niet automatisch recht op die toeslagen; een overuurtje teveel en ze krijgen zelfs een forse boete. Veel mensen weten niet eens waar ze allemaal recht op hebben, zelfs ambtenaren bij de belastingdienst komen niet meer uit alle regelgeving.
Onze hoge belastingen zijn het echte probleem.
Als al die belastingen fors omlaag gaan zijn al die "extraatjes" van de overheid niet nodig. Dat zijn op zijn best sigaren uit eigen doos. In werkelijkheid is dit peperdure vestzak-broekzak-rondpompsysteem ook nog eens extreem fraudegevoelig.
Hier zijn 200 tijdelijke woningen gebouwd bedoeld voor inwoners van de gemeente, die om wat voor reden dan ook binnen een korte periode tijdelijke huisvesting nodig hebben.
Duur en met heel veel regels.
Althans dat werd gezegd.
De 40 nieuwste worden per direct beschikbaar gesteld aan Oekraïense vluchtelingen, weg regels en weg hoge huur.
En gezien deze ontwikkeling weet ik wel waar de rest heen gaat, zonder regels en zonder hoge huur.
Die hoge huur wordt wel betaald, hoor. Door de overheid.
Die 25.000, is dat inclusief Oekraïners, of komen die er nog bovenop? En waar komt dat getal vandaan? Is Artsen Zonder Grenzen in rap tempo bezig de hele bevolking van Gambia (2 miljoen) hierheen te halen?
Het is bezopen dat er een noodwet nodig is omdat je veligelandiers niet weg kan sturen. Blijft bijzonder hoe willekeurig noodwetten toegepast worden.
Lekker dan. Plus, ik begreep dat er van de "Oekraïners" die Frankrijk op nam ook zo'n 30% uit MENA / Azië kwamen. Ik begrijp wel dat ze niet op goodwill durven blijven vertrouwen en dus de dwangmiddelen maar vast klaar zetten.
Verder helemaal eens met alle posters hieronder die het volstrekt logische punt maken dat je eerst maar eens ruimte voor echte vluchtelingen moet creëren door uitgeprocedeerden en veilige landiërs versneld uit te zetten. Als je dan toch al naar noodwetten grijpt, wees dan ook maar eens creatief op dat dossier.
Dat zijn meer personen dan dat ik aan € 0,50 muntjes binnen hark. Met een werkweek van 40 uur
Waar komt dat geld toch allemaal vandaan ?
Dit is qua kosten toch niet meer op te brengen.
En daarnaast moeten we ook nog het klimaat redden.
De geldpers. En wat dekt dat geld? Nou u. Een ieder die belasting betaalt en netto betaler is. Via verkapte belastingverhogingen via inflatie.
Vergelijkbaar met een monopolybord waarachter vrachtwagens vol vrolijke geldbriefjes klaarstaan mochten de papiertjes op het bord hun waarde verliezen.
Dat zijn uw belastingcenten.
Per week??? Wat is dat dan? Waar zijn die idioten nou in godsnaam mee bezig?
Vergrijzing tegengaan door massa immigratie te bevorderen. Heeft u voor gestemd. En zo niet u het overgrote deel van de bevolking wel.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-22 | 10:24: Beter zouden er huizen zijn voor jonge Nederlandse gezinnen zodat wel de vergrijzing tegengaan met eigen aanwas ipv omvolking.
@du Roi Soleil | 31-03-22 | 10:28:
Nu de huidige bevolking voldoende verrijkt is ben ik het met u eens, maar onze beteren en hun slippendragers in de politiek en (semi)ambtenarij denken dat heel, heel anders over.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-22 | 10:24:
Ik stem al jaren PVV. Laatst ook weer. En vergrijzing tegengaan door massa-immigratie te bevorderen is een sprookje. Gaat hem niet worden.
@Kameraansteker | 31-03-22 | 10:32:
Mee eens. Maar dat is hun motivatie voor massa immigratie. Als ze erover praten. Ze kletsen liever over de zondes van de witmang uit het verleden, socjus idpol geneuzel en climate change bullsh*t overigens.
@Kameraansteker | 31-03-22 | 10:32:
In 2023 bedraagt de zorgpremie ongeveer €1700 per jaar. Dat mag de middenklasse weer ophoesten
En daar komen de Oekraïense vluchtelingen nog bovenop?
Wir sind alle Oekrainer.
Er zijn in Europa duizenden verlaten dorpen. In Frankrijk en Spanje zijn er ook al wat initiatieven om er nieuw leven in te blazen. Dit is de kans. Het geld is er kennelijk. Dus geef ze een plek, help ze op gang en wens ze verder veel succes. Van de noodopvang naar klein Oekraïne a la campagne. Win/win.
Het geld is er dus niet, en die dorpen zijn onbewoonbaar volgens de vigerende normen.
@funda | 31-03-22 | 10:15: hebben ze dus iets te doen. Het is er veilig.
@Rohin | 31-03-22 | 10:18: Het schijnt dat de mensen die er nog wel wonen ook nog rechten hebben, maar dat is slechts een raar racistisch praatje wellicht.
Er is geld zat, de wil ontbreekt. Met een beetje creatief denken kom je een heel eind.
@donkieshot | 31-03-22 | 10:20: Geld bedenken is niet zo creatief, dat kan elke fantast.
"De Asielinstroom bedraagt volgende maand ongeveer 25.000 (p/w). Noodwet ingezet''
Ik weet niet waar dat getal 25.000 precies vandaan komt. Is dat inderdaad genoemd in die Nieuwsuur uitzending? Of is het een soort overdrijving uit de koker van GS?
Toch, voor de grap heb ik het even op mijn 'zakjapanner' uitgerekend. Indien 25.000 p/w werkelijkheid zou worden, betekent dat per jaar 1.300.000 nieuwe Nederlanders erbij. Dan zouden we in 2 jaar tijd al de 20 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde aantikken.
Vorige week schreef ik hier dat m.i. al die Oekraïners in de grenslanden - Polen, Slowakije, etc - opgevangen dienen te worden, zodat ze snel weer terug kunnen als de wapens zwijgen. Pas indien Polen etc bij 'Brussel' aangeven dat ze eea niet aankunnen qua aantallen, zou Brussel een 'herverdelingsplan' moeten maken, waarbij alle EU lidstaten naar draagkracht Oekraïners ingekwartierd krijgen (waarbij je dan Italië en Griekenland zou moeten ontzien, want die vangen al jaren van alles en nog wat op).
Maar wellicht moet straks Nederland wel bij Brussel aandringen op herverdeling, want wij kunnen een dergelijke toestroom niet aan. Ik zou ook wel eens willen weten waar de Oekraïners heen gaan buiten Duitsland, Nederland, en België. Zijn er cijfers bekend over Frankrijk, Spanje, Portugal, etc?
De grote denkfout hier is dat u probeert visie te hebben. Dat is niet van deze tijd.
U vergeet tevens dat de EUSSR een transferunie is. Zelfs de VVD achterban moest keihard lachen toen Rutte dat halfslachtig ontkende tijdens zijn debat met onze Tjer (in betere tijden).
Maw asieleisers zullen in rijke patserlanden worden opgevangen (VK, mofrika, verNederlandje) terwijl zij doekoe mogen overmaken naar 'arme' knoflooklandjes en ijzeren gordijniërs.
Overigens, nu ik toch met de zakjapanner zit, heb ik ook eens uitgerekend hoeveel er per week binnen moeten komen om in 2013 de 20 miljoen aan te tikken (daarbij e ven buiten beschouwing latende dat 2022 al drie maanden bezig is: dus simpel 2.500.000 delen door 8, en dat dan weer door 52: met een wekelijkse instroom van ca 6000 lieden gaat dat zeker lukken.
@Dr_Johnson | 31-03-22 | 10:38:
Kut, ik bedoel uiteraard 2030, niet 2013.
Er zijn er wel in Spanje, hoeveel weet ik niet, maar land is leeg en groot genoeg, dus er kunnen best veel hier naar toe, Andalusie , lekker warm voor ze.
@Dr_Johnson | 31-03-22 | 10:38: Je vergeet de gezinsherrenigingers nog
@funda | 31-03-22 | 10:18: Het over de schutting slingeren van je problemen vind ik geen visie. De enige echte visie en oplossing is dat we stoppen met het opnemen van het triefel uit Afrika of het Midden-Oosten.
Wegens die laatste opmerking wens ik je kuilengraven bij Chernobyl toe.
Weten al die mensen dan niet dat Nederland een institutioneel rascistisch land is? Met heel veel stikstof? En om de dag weeralarmen en aardbevingen? De helft straks onder water loopt door het klimaat? De rest Natura2000 stiltegebieden zijn, voor beschermde soorten onkruid? Met een belastingdruk van 50% behalve voor de leden van de narcostaat? Snel, iemand moet het ze vertellen !
Ja hè, en met zoveel mensen op een vierkante meter zakt de bodem ook nog sneller, krijg je dat weer.
Thuis is er ook een dingetje met institutioneel racisme dus dat moet wel kunnen wennen. Weeralarm in plaats van luchtalarm is vooruitgang. Aardbeving in plaats van thermische schokgolf ook een plus. Ik verwacht dat deze dames niet in de 50% schaal gaan vallen. Dus vertel jij ze het maar.
We hebben ( gecreeerde ) schaarste aan alles, inmiddels zelfs aan water. Dus wat doen we, inzetten op stabilisatie van het bevolkingsaantal, voorsorterend naar krimp om het leefbaar te houden?
Integendeel, we zetten in om massale import van reutelende baarmoeders en zaadgranaatjes uit landen waar grote gezinnen een teken van status en welvaart is en we financieren dat ook nog eens met allerlei foksubsidies.
Oftewel, even knettergek als kansloos, dit beleid maar ja, er wordt gewoon heel veel aan mensen verdiend in dit land.
@Graaisnaaiert | 31-03-22 | 12:23:
Het zou me trouwens niets verbazen dat met een jaar of 15 a 20 enclaves als Wassenaar, Bloemendaal en Aerdenhoudt inderdaad een soort van compound gaan worden, inclusief toegangspasjes, omheiningen, id-plicht en bewakers... In Azie zie je dat al in sommige expatprojecten. Neokolonisatie. Gaat hier ook gebeuren.
Gooi er maar een bom op Putin, Europa is toch al verloren.
Een bom die alleen Brabant leegt zou een reeele optie kunnen zijn. "Allo Vlad?"
Die Putin lacht zijn lul uit z'n broek over al domme politici in west Europa.
@loekdeleeuw | 31-03-22 | 10:12: Putin de Blunderaar heeft niet veel reden meer tot lachen.
@loekdeleeuw | 31-03-22 | 10:12:
Ik denk niet dat Poetin met een grijs rond aan het lopen is. Het gaat allemaal niet lekker he.
@SterF... | 31-03-22 | 11:48:
Ik maak me toch wel zorgen over die tijdelijke hergroepering. De fouten die hij tijdens de eerste aanval heeft gemaakt zal hij nu niet meer maken.
*In de categorie "hadden we maar...." aan dat stilstaande konvooi terugdenkt*
Immigratie is een feest
Een verzorgingsstaat met de facto open grenzen - dat kan helemaal niet man.
Milton Friedman wees daar duizend jaar geleden al op. Elke baviaan zou dat toch moeten snappen, Jezus.
In Den Haag snappen ze dat pas als het echt mis gaat. Let maar op, nog ff.
We leveren gewoon allemaal een stukje verzorging in (namelijk tot 100%) anders is het niet eerlijk.
Het laatste wat we moeten hebben is Visie.
Meer Emo hebben we nodig !!1!!
@Harry.Langezwaal | 31-03-22 | 10:04: Voor als je het leuk vindt, Friedman. Legt het in drie minuten uit.
youtu.be/JQzW6DNkP_8
Wat?? U bent racist, xenofoob, antisemiet en islamofoob! [/sarcasm]
@Harry.Langezwaal | 31-03-22 | 10:04: Waarom denkt iedereen dat ze daar niet op uit zijn? Ik zie het als en stel kleuters: Eerst bouw je een toren van blokken, en dan duw je hem om. We hadden alles redelijk voor elkaar in Nederland. De generatie die er nu zit bleek te incompetent om de samenleving nog beter te maken (de toren nog hoger te maken) en is dus nu aan het kijken hoe hard je moet duwen voordat de zaak in elkaar klapt.
(Zonder complotten of andere flauwekul, we hebben het hier gewoon over totale incompetentie)
@Ichneumonidae | 31-03-22 | 10:08: Ja, dat is idd ook mijn visie. Een verzorgingsstaat met open grenzen en zonder deugdelijk immigratiebeleid is op langere termijn kansloos.
Tegelijk schat ik in dat D66/Kaag (we laten niemand vallen) niet iedereen gaat helpen die in armoede vervalt, want dat zal dan wel weer 'onvoorzien' zijn (zie TheEgg hieronder). Poetin en de Chinezen lachen zich een breuk intussen, om 'onze' naïeve westerse politici.
Zijn ze wel gevaccineerd?
30%
Nee. En door vaccinatie en PCR te weigeren kunnen ze vervolgens niet worden terug gestuurd. Leuk hè
@Vunzigheid | 31-03-22 | 10:03:
Lijkt me reden ze in voortdurende quarantaine te plaatsen. Ophokken tot ze vanzelf wel terugwillen. En het eeuwige gejank van de asielindustrie totaal negeren.
Het zal wel niet lang duren, eer grote bedrijven hun personeel weer gaan verplichten om naar kantoor te komen. Dat thuiswerken is nu ff niet meer de oplossing.
Heeft GroenLinks al geprotesteerd wegens het importeren van extra CO2-uitstoot?
Die zijn dol op Zelenski, Laura Bromet voorop.
Do as we say, not as we do. Dus u kunt 100 eikeltjespyama's aantrekken en er ook 4 kinderen uitpoepen maar dan nog bent u een grote asociale baarschaamteloze 7-vinker.
Noodwet om niet-Oekrainërs gedwongen in gemeenten op te vangen... Beter maken ze eerst een noodwet om die veiligelandiërs en de uitgeprocedeerden eens terug te sturen. Kijken we erna naar de plaatsing van erkende vluchtelingen en de Oekraïners vinden hun plek wel bij gastgezinnen. Lijkt wel of ze uitgeprocedeerden en veiligelandiërs nu door de strot van gemeenten willen douwen nu er ook veel Oekraïners aan zouden komen. Burgemeesters: trap er niet in!
Exact! De incompetentie en impotentie van de overheid in de kwestie van veiligelanders is verbijsterend.
Laten ze ook even een noodwet maken m.b.t. de toeslagenslachtoffers, en de mensen met aardbevingsschade. En dan achteraf bij de overheid zelf uitzoeken hoe de schade wordt verrekend.
@Bigi Bana Boy | 31-03-22 | 09:59: Het is in eerste instantie vooral heel veel onwil, dan een tijd niets en pas dan komt de incompetentie.
@Bigi Bana Boy | 31-03-22 | 09:59:
Incompetentie? Impotentie? Op plekken 2 en 3. Op plek 1 is bewust beleid om zo weinig mogelijk Veiliglandiërs terug te sturen.
@Harry.Langezwaal | 31-03-22 | 10:06: Plus meteen een noodwet die alle beschermende regelingen afschaft en ons toestaat het hele landje nokkievol te bouwen, uiteraard met geleend geld.
Onze kinderen schaffen de terugbetaling wel.
Juist. Discrimineren mag niet, dus als we veel vluchtelingen uit Oekraïne gaan opvangen, dan krijgen we er gratis heel veel gelukszoekers bij die niet vluchten voor oorlog, maar Nederland zien als luilekkerland met een paar vervelende kafirs.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-22 | 10:12: Maar wat denk jij dat daar dan de motivatie voor zou zijn? Want ik zie die niet, zonder in wappie logica te vervallen.
@Bigi Bana Boy | 31-03-22 | 10:22:
Vergrijzing tegengaan. Geen complot of anon, Mutti Merkel heeft dat zelf gezegd rond 2015 bij de vorige "vluchtelingen" crises.
Verder mee eens dat op de treurbuis en in papieren kattenbakvodden weinig politici precies uitstippelen wat de routeplan is mbt massa immigratie. Maar het is dan ook een groot taboe in de MSM, bij politici en bij de bevolking zelf. Want Dolfie was een ding ~80 jaar geleden en iets met kolonialisme en slavernij en zo. En er is in het publiek debat met groot succes massa immigratie gekoppeld aan WOII/holocaust en kolonialisme/slavernij.
Naar mijn mening slaat dat nergens op en is het juist pure wappiepraat want je kunt historische gebeurtenissen niet zomaar een op een vergelijken met het heden zoals FvD en Gina Carano dat deden (ook al werd hun punt kwaadaardig misbruikt door hun tegenstanders). Maar hey, zolang ik bewust ben van het publieke debat is dit de situatie.
@Bigi Bana Boy | 31-03-22 | 10:22: Geld. Zoals altijd. De instroom garandeert subsidie inkomsten die niet in vraag gesteld mogen worden (rassies!) en vervolgende teert een complete industrie op de belasting betaler en de aflaat die betaald wordt voor een rein geweten. De culturele problemen die het met zich meebrengt concentreren zich in stadswijken waar de netto ontvangers van dit gedoe nooit komen.
Maar, maar, weet u wie er ook ongewenst volk deporteerde?
Komop Jan, u weet hoe de mediahazen in dit land lopen, dat gaat nooit gebeuren. Kinderen op school in huiliereportages, deugende BNners bij staatssecretarissen en ministers, optochten met linksdraaiende burgemeesterinnen ( m/v/woef! ) van "Halil moet blijven want hij speelt zo leuk piano" etc etc.
Dit land is volledig de weg kwijt.
Mij stoort met name die totale machteloosheid en incompetentie in de omgang met veiligelanders. Hoe onze overheid totaal niet in staat is om dat probleem op te lossen. Zelfde verhaal bij die wantoestanden in Calais. Ik heb volop begrip voor de situatie rond de Oekraïners en vind dan ook dat moeilijke tijden betekent dat we misschien inderdaad moeten inschikken, maar hoeveel plaatsen hadden we niet kunnen vrijmaken als we dat stelende kansloze tuig uit veilige landen niet terug hadden gestuurd. Het jaagt mij werkelijk angst aan om te zien dat onze overheid zo onmachtig is en niet in staat is om te handelen.
Ik geloof er niet in dat de overheid ‘onmachtig’ is, en ‘niet in staat te handelen’. Er is geen wil, er is geen wens, het boeit ze niet. Dat is feitelijk nog veel erger. Er is echt wel een manier. Ik deel overigens je frustratie.
Veiligelandiërs en uitgeprocedeerden bedoelt u.
Nu pas? U leidde tot nu toe een gezegend leven. Welkom in onze toekomst.
En die angst zal alleen nog maar erger worden. Wacht maar. It isn't over yet.
@Jan, Leiden | 31-03-22 | 09:59: Yep. Bedankt voor de aanvulling/correctie.
Wat dacht je hiervan BBB? Mooi initiatief toch?
www.nrc.nl/nieuws/2022/03/30/in-kosov...
@The-loopy-cowboy | 31-03-22 | 09:59: Ze kunnen mij niet wijs maken dat de EU een land als Marokko niet de wil kunnen opleggen. Dat land zal best het eea bijdragen aan de EU, maar dat zal in geen verhouding staan met wat hoe dat land voordeel heeft van een goede relatie met de EU. We kunnen ze dus vrij eenvoudig de arm op de rug draaien als het om het terugnemen van veiligelandiërs gaat.
@The-loopy-cowboy | 31-03-22 | 10:04: Zeker.
Dat is vanwege het extreem linkse morele klimaat dat de politieke partijen zelf hebben gecreëerd door de jarenlange uitsluiting van rechts. Elke politicus die zich hard maakt voor het terugsturen van profiteurs wordt onmiddelijk gecancelled. Daarmee is er steeds minder ruimte voor reele oplossingen.
En stel dat dan tegenover de "daadkracht" van diezelfde overheid richting toeslagouders en soortgelijke zaken als het om de eigen inwoners gaat. Dan pakken ze wel door tot aan de poorten van de hel.
Maar als het gaat om het volkomen terecht terugsturen van dat binnnengewaaide volk zouden ze opeens niets kunnen doen.
@Bigi Bana Boy | 31-03-22 | 10:05: Wat schiet je ermee op als je 180 mensen terug stuurt naar Marokko?
@ChatBot | 31-03-22 | 10:06: Precies, en verantwoordelijk voor het ontstaan van 'extreem-rechts'.
Veiligelanders op een boot en midden op zee de stop uit de bodem trekken. Visvoer!
@ChatBot | 31-03-22 | 10:06: Alles en iedereen die maar een opmerking maakt over asiel wordt gecancelled/ gegijzeld door links. Zo willen ze het kennelijk in dit land.
@ChatBot | 31-03-22 | 10:06:
Dat ligt niet aan het extreem (s)linkse moraal onder politieke partijen maar dat de grote meerderheid voor het huidige beleid stemt. Maw op het gebied van migratie is de tata extreem (s)links. Ook al klagen ze privé er hard over - decennialang.
We mogen niet praten over gelukszoekers want is niet iedereen een gelukszoeker?
@Cobarde | 31-03-22 | 10:08: 180 mensen kunnen naar verhouding buitensporig veel schade aanrichten. Al is het maar aan het draagvlak onder de bevolking om überhaupt nog asielzoekers te willen opnemen.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-22 | 10:18:
Dat komt omdat mensen te bang zijn om te zeggen wat ze werkelijk denken. De grootste angst in NL is om af te wijken van wat men denkt dat het gemiddelde is.
@Bigi Bana Boy | 31-03-22 | 10:05:
De angst regeert, Bigi. Angst om voor racist, fascist of Islamofoob te worden uitgemaakt. In combinatie met angst voor de reactie vanuit die bepaalde bevolkingsgroep inclusief moskeeen. Plus de angst dat je dan minder stemmen krijgt want ja, iedereen verdient een derde kans en wij hebben het al zo goed en zij hebben het ook wel heel zwaar want blablabla....
Oftewel, politieke en maatschappelijke zelfmoord om daaraan te beginnen.
@thanseeuwen | 31-03-22 | 10:24: Nee, Nederlanders zijn gelukswerkers. Die steken zelf de handen uit de mouwen om er iets van te maken ipv naar een ander land te reizen en daar de boel te komen plunderen, dan wel een levenslange gratis vakantie krijgen.
De druk een beetje opvoeren. Overal noodsituaties creëren. De generaties na ons zullen ons blijvend herinneren
En 'we' maakten het mogelijk door de Overheid op te splitsen in onderdelen die elkaar allemaal konden gaan bevechten: gemeenten, provincies, stadsbesturen, stadsdelen, waterschappen met eigen verkiezingen (weet u nog?)en nu de EU.
Een Centrale Overheid zoals vroeger, die altijd verantwoordelijk is voor haar eigen geblunder moeten wij nooit meer willen, dat is gevaarlijk en wakkert het populisme alleen maar aan !
@funda | 31-03-22 | 10:04: De centrale overheid is formeel systeemverantwoordelijk en eindverantwoordelijk, maar ze wijzen naar gedecentraliseerde/geprivatiseerde anderen als iets mis gaat, en reageren op alles met gel*l.
Hoe zouden ze zelf vinden dat het gaat?
@Harry.Langezwaal | 31-03-22 | 10:09: Vraag dat niet, want ze zijn in staat daar weer speciale studie-organen en evaluatiecommissies voor op te richten.
@funda | 31-03-22 | 10:04: Centrale overheid? Welke? Nederland is een samenwerkingsverband van provinciëen. De centrale overheden die we hier gehad hebben zijn die van Duitsland en Frankrijk. Of het 1000 jarige EU rijk.
Het is wachten totdat er groepen, buiten de autochtone bevolking om, met elkaar op de vuist gaan over "zij wel, wij niet"-onrechten.
Deze happening zal plaats gaan vinden ergens rond de rivieren.
Kaarten verkrijgbaar bij Mojo-events ...
Ehmm, dat gebeurt toch al lang? Ok, de ruzies gaan vooral over distributierechten van bepaalde substanties, maar ze schieten elkaar al jaren het licht uit de ogen.
Hoezo buiten de autochtone bevolking om?
Juist de autochtone bevolking zal deze strijd met elkaar aangaan.
Rekent u de IJsel trouwens ook tot “ergens rond de rivieren”?
@D-Fens_1963 | 31-03-22 | 10:18: Natuurlijk niet. Bij de eerste wanordelijkheden roepen de GL/D66'ers direct hun buitenlandse huurlingen op. Tot aan hun laatste snik zullen ze blijven volhouden dat de wereld een Betere Wereld is zonder Henk, maar met Ali de moslim.
Rutte heeft in Den Haag een penthouse van 1,3 miljoen. Kaag kocht er ook een van 1.3. Tijdens de pandemie. Dus plek zat. Voila.
Met het relatief karig salaris uit de tweede kamer gaat ze dat niet lukken, hoop nevenactiviteiten dus
In de Bruls residentie schijnt ook heel veel plek te zijn.
@likdoorn | 31-03-22 | 10:18: Jamaar dat is de voedselopslag.
@likdoorn | 31-03-22 | 10:18: Die ruimte heeft dat wandelende Convoi Exceptionel nodig om zich om te draaien.
En bij het binnenhalen/laten van alle eerdere """vluchtelingen""" was er weer een andere reden om dat te doen. Toen was de reden om het Niet te doen gelegen in de toekomst. Nu zijn we daar en heeft NL de luxe niet meer om het te doen.
Gisteravond op POW een staatssecretaris van de christenunie, niet in staat om acuut noodzakelijke dingen voor ALS patiënten te regelen.
Maar hierin zijn we dan gelukkig wel heel erg goed.
Er word zelfs een noodwet van stal getrokken.
Waar komt dat getal 25.000 (p/w) vandaan?
Als een idioot sparen. Voor een normaal leven in een redelijk dunbevolkt land met een minder divers nationaliteiten mix zeg maar. (Ik vind iedereen leuk hoor, maar ik raak in de war van al die talen die ik niet machtig ben, ik wil dan me toeleggen op 1 taal) nu nog uitzoeken welk land. Het plebs die hier reaguurt, daar bevinden zich ook sujetten in die altijd opscheppen " heb IK geen last van want ik woon al in..." Nou, ik hoor het wel, want ik ben al jaren aan het sparen en ik ben er nou nog niet uit waarheen.
Hopelijk kan jij ook ooit opscheppen. Je hebt het goed voor elkaar hoor ik. Enkelt nog even een land uitpikken, vreemde taal leren de boel hier verkopen en je bent klaar.
Over 5 jaar zit k in een randgemeente van een miljoenenstad in het zuiden.
Ik raad je wel aan; spréek de taal. Dat biedt zoveel voordelen. Vrienden, zakelijke zaken, contracten. enz.
Probeer eerst Vlaanderen eens uit. Dat is al een hele opluchting.
En wil geen betweter wezen, echter: een "vreemde taal leren" doe je het best door eerst periodes in dat land te verblijven. En gewoon praten met mensen. Verkopers, werkgevers, buren, kennissen, boeren burgers en buitenlui.
Zó leer je een taal weet k uit ervaring. Niet uit een boekje of een DVD (hoewel dat wel helpt qua woordenschat).
Die Wet verplaatsing bevolking die ze willen inzetten moet ook wel heel ver worden opgerekt bij de interpretatie, maar dat is de boven ons gestelden wel toevertrouwd.
Zo gauw de mensen doorhebben dat Nederland aan het veranderen is in een land met dezelfde rotzooi als waar ze vandaan komen, komen ze hier graag naar toe.
Tenslotte wordt alles gefinancierd door de opgeleide witte oorspronkelijk bewoner met maar EEN vink: die van schaapachtige domheid......
Sorry Jantje, je moet nog even wat langer bij papa en mama blijven wonen. Dat je al 38 jaar bent maakt niet uit hoor, er komt vanzelf wel een keer een woning voor jou. Nog even geduld.
Het zal een container zijn, wees er gelukkig mee.
Er wonen andere mensen in je huis.
Bij mij op het werk: 1 van 35 die nog thuis woont, en 1 vrouw van 46. Ik vind dat heel gek. Hoe hebben die sex enzo.
@onesizefitsall | 31-03-22 | 09:51: Dan rijden ze naar elkaar toe lijkt me. Of over de telefoon?
@onesizefitsall | 31-03-22 | 09:51: vraag het eens, misschien kan je al naar gelang je sexuele voorkeur nog wat aan de haak slaan.
@onesizefitsall | 31-03-22 | 09:51: Opgegroeid met een broer samen op 1 kamer, in een 3-kamer flatje, kan ik u zeggen: Dat lukt best...
@Boterhoofd | 31-03-22 | 10:04: Mag dat wel, met uw broer?
Ik wil dit niet
Nee, maar alle NIMBY's en kortzichtigen wel, hetgeen tot een draagvlakverhaal wordt geboetseerd door de overheid. De mensen die nu nog steeda welkom zeggen hebben nu eenmaal niet zoveel met NL en dus ook niet met onze eigen jeugd. Het boeit ze niet. Ja, als het te laat is...
Terecht dat wij ook een klein deel van de >4 miljoen gevluchte Oekraïners opvangen. Wij zijn nota bene de regio.
En dat we eten tekort zouden komen is ook zijn grijsgedraaide fakenews plaat; meerendeel vd landbouwproducten gaat naar het buitenland.
Exact. Geen enkel probleem hiermee.
Tering jantje. En die export geven we gratis weg ofzo aan het buitenland? In welk universum leeft u?
Dat! En het feit dat Nederland geen graan voor menselijke consumptie kan produceren vanwege ons klimaat. De BBB weet het leuk te spinnen.
Het grootste deel van die export betreft volgens mij sierteeltproducten. Dat is lastig als voeding te zien. Daarbij komt ook nog dat in veel exportcijfers ook de producten worden meegenomen die via Nederland eerst zijn binnengekomen maar niet in Nederland markt verwerkt worden. Ongetwijfeld zijn er reaguurders die daar het fijne van weten.
@Pardoes | 31-03-22 | 10:03: In ieder geval producten waarmee geld verdiend wordt dat voor een zeer flink deel in de belastingkist terecht komt.
Geld waarmee we opvang en zorg voor onze eigen kinderen en anderen moeten bekostigen.
Ja die voedselcrisis gaat dan ook niet hier niet plaatsvinden maar in Afrika, overigens heb ik ook totaal geen moeite met de vluchtelingen, opvang in de regio. Wel moeten we plannen maken dat ze hier ook ooit moeten vertrekken. Het leefgeld wat ze hier krijgen is hoger dan daar een normaal maandsalaris
Muh, wappies...
Geen spoor van verzet in NL. Als de regering al haar inwoners verplicht om een nier af te staan dan gebeurt dat gewoon. Fascinerend om te zien hoe een heel land zichzelf nivelleerd tot het niveau van Albanie.
Dat is nog een rijk land vergeleken met NL.
@Zitvlak | 31-03-22 | 09:42:
Merendeel van de Nederlanders zijn de afgelopen jaren gegaslight door de politiek en de media, ze hebben geen idee wat er gebeurd.
@Toki | 31-03-22 | 09:50: En ze willen er niet aan denken, want één foute opmerking en je wordt maatschappelijk 'kaltgestellt'.
De globalisten zien dat ze macht aan het verliezen zijn, dus nog snel even draconische maatregelen door onze strotten duwen, de schoften.
80% van dit land stemt op globalisten.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-22 | 09:42:
Zeker, maar er is steeds meer opstand, zie USA of Canada bijv.
@Toki | 31-03-22 | 09:45:
Ja, daar, niet hier. Overigens is het protest in Canadastan door Justin Castreau met harde hand neergeslagen. En in 'murica is het maar afwachten of voldoende staten mail in ballots zonder voter id gaat afschaffen. Anders is kasplantje of heels up harris nog 4 jaar president na 2024.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-22 | 10:14:
We gaan het meemaken, ik heb nog een béétje vertrouwen in de mensheid.
Zorgpremie volgend jaar ook waarschijnlijk 15 euro per maand duurder. Gaaf land! Waar betaal ik überhaupt zo treurig veel belasting voor
Ik denk dat het heel wat meer dan 15 euro gaat worden.
@Mr_Natural | 31-03-22 | 09:40: Denk ik ook. Er komt heel wat achterstallig onderhoud over de grens. De moderne slaaf is een financiële slaaf.
Komt natuurlijk door gestegen olie- en gasprijzen !
Moet wel anders gaat het ten koste van goed onderwijs.
U betaalt de belasting voor de opvang van alle instromers. Dat moet toch onderhand wel duidelijk zijn?
Amerika neemt 100.000 vluchtelingen op, Nederland 2,5 miljoen?
We zijn een groeigemeente van de EU.
@Zitvlak | 31-03-22 | 09:40: Prachtig verwoord.
Nu nog extra grond om te kunnen groeien.
@Het Licht | 31-03-22 | 09:50:
Lebensraum.
@Het Licht | 31-03-22 | 09:50: Tot die tijd, eerst wordt die noodwet uitgebreid; "u heeft vier slaapkamers en maar 1 inwonende dochter? u krijgt een asielzoeker"
Dat gaan wij schaffen. Ik hoop dat "We gaan ze halen" ook nog altijd actief en "We are here" gesettled is want er staan alweer miljoenen straatarme kinderen in Afrika klaar om naar het rijke en veel te lege Nederland te komen. Die moeten wij ook schaffen, und schnell.
Afrika is een demografische tijdbom, en nu El Nino ook een duit in het zakje doet qua onleefbaar klimaat en de prijs van graan explodeert, is er voor al dat volk straks echt niets te knagen. Het is wachten tot de machetes weer uit het vet worden gehaald en de bootjes weer 'zeewaardig' gemaakt worden.
Yes, jij schnappt het! "Wij" gaan dat betalen - in 2030, you will own nothing, and be happy. En Mark en Siegried zitten dan in hun Toren van Babel, te Brussel.
Er wordt een astronomisch bedrag uitgetrokken voor tolken voor Oekraïners. Gegeven dat deze op dit moment even niets om handen hebben, zouden ze ook gewoon een spoedcursus Engels kunnen volgen via hun smartphone. Dit land is gekmakend. Alles op een presenteerblaadje.
Niet alles. Als jij eens wat wilt is het presenteerblaadje zoek.
Als wij de Ukraïniërs krijgen die geen engels spreken, dan krijgen we echt de hoogbejaarden en het afvoerputje van de Ukraïne binnen. Welke Ukraïniër spreekt er nu in hemelsnaam geen engels?
@MickeyGouda,
Allemaal handel,net als COA.
Hele volksstammen hebben er een dikke boterham aan.
Willen we meer of minder vluchtelingen.
Gewoon opvangen in de regio,kunnen ze daarna de boel weer van opbouwen.
In dit land van melk en honing gaan ze nooit meer weg.
En liefst ook niet aan het werk.
Meer, meer, meer ! En van andere vluchtelingen ook natuurlijk.
Hoog tijd voor een Ministerie van Hereniging trouwens.
Mooi man. Er kunnen er nog veel meer bij. We gaan ze halen. Hoe meer hoe beter. De wal moet het schip keren de komende tijd, dus kunnen we maar beter zoveel mogelijk snelheid maken. Dan is de crash des te groter en gaan er hopelijk ook de meeste oogjes open. Built back better.
Iets zegt me dat asieleisers geen genoegen gaan nemen met leven in een pod, kleding lenen, leven in de meta en insecten knagen. Onze beteren en hun slippendragers in de politiek, (semi)ambtenarij, onderwijs, cultuur en MSM ook niet. Dus wie gaat straks in de pod zitten met een kommetje insecten?
De oogjes blijven te lang dicht. Dit gaat echt niet meer goedkomen, hoor.
Welkom welkom welkom
Als er te weinig draagvlak is voor vluchtelingen uit Syrië dan wordt dat gewoon toegeëigend door de overheid.
Ik zei het weken geleden al, zet u maar schrap.
Broek omlaag, voorover bukken, kadetten spreiden, Rutte komt eraan, met aanloop en zonder glijmiddel. Maar goed daar heeft het gros zelf voor gestemd. Enjoy!
Jammer genoeg was u de enige.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-22 | 09:37: En hij doet het met een grote grijns.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-22 | 09:37:
Waar het hart van vol is, loopt de mond van over.
@ikdenkwat | 31-03-22 | 10:16:
Ik constateer tevens dat veel van mijn medelanders ervan genieten. Ik neem het hem dan ook niet kwalijk eigenlijk, doet alleen maar waar hij voor gekozen wordt!
Alles voor de economie; Rutte zag dat het goed was
Onze economie gaat naar zijn grootje, waar heeft u het over? Miljarden funny money, peperdure energie, eindeloze belastingverhogingen... en dan raar op de neus kijken dat er toch zoveel inflatie is.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-22 | 09:36: Inflatie?
Ja maar, dat is tijdelijk. Jamaar het was weleens hoger. Jamaar rijk land.
Als burgemeester zou ik zeggen: Steek die noodwet maar waar de zon niet schijnt. Jaren lang kun je geen huis in je gemeente bouwen, want tientallen debiele regels. Oude meuk afbreken kost effectief 2 jaar, want vleermuizen. Dan nog meerdere milieu effect rapportages over van alles en nog wat. En dan mag er niet gebouwd worden want "stikstof".
Regeren is vooruitzien. De huizencrisis kon je al van verre zien aankomen. (Die oorlog in Oekraïne trouwens ook.) Je gebrek aan vooruitzien opvangen door de ellende met een noodwet bij iemand anders te dumpen is gewoon misdadig.
Mijn voorstel als ik burgemeester zou zijn: Als er echt nood is, kun je ook de beperkingen waar ik tegenaan loop opheffen. Dus jullie heffen per direct de wetten op die mij verhinderen om huizen te bouwen, dan gaan we zodra dat geregeld is iets voor die vluchtelingen betekenen.
Gezond verstand is niet hoe wij met elkaar moeten willen omgaan, meneer.
Mochten er überhaupt zulke moedige burgervaders zijn, dan worden die heel snel uit hun ambt gekieperd en vervangen door een betere versie van hun stro-man (m/v/x). Soort sokpop komt er dan voor in de plaats, een ja-knikker (oh wat een fout woord want fossiele associatie). Het lijkt hier verdorie Rusland wel! Voelen die Oekraïeners zich wel welkom hier dan??
Lekker man straks 4 dagen aan het werk voor de overheid en eentje voor u zelf.
Ik ben al 4 dagen voor de overheid aan het werk
Straks? Als u boven-modaal verdient werkt u nu al iedere werkweek van maandag tm donderdag lunchtijd voor al uw directe & indirecte belastingen, accijnzen en lokale heffingen. Maar volgens het CBS bent u dan nog steeds een graaier.
@pibasso | 31-03-22 | 09:33: Dus u betaalt u helemaal de tandjes aan belasting, u kan nog wel wat missen volgens de regering.
@Zitvlak | 31-03-22 | 09:36: Volgens giro 555 is nederlandsche burgerd nog rijk genoeg, ja.
Ah joh, straks even Zelensky kijken en we zweven weer even verder op vluchtig en goedkoop emogas.
Die man is wel erg veel op tv met zijn ingestudeerde praatje.
Ik snap de FvD ergens wel, al doen ze het om de verkeerde redenen. De epic cringe van over elkaar buitelende partijen die steun beloven en hun afkeer voor Poetje publiekelijk tentoonstellen zal niet te harden zijn.
Ondertussen schiet de geweaune Oekrainer er geen bal mee op, met al dat religieus collectieve gegil van onze 2e slaapkamerleden. Maar goed, dat zijn geweaune tata's ook wel gewend, dat 2e slaapkamerleden er niet voor hun zijn maar hun eigen ego. Weet alleen niet of Zelensky er zo blij mee zal zijn.
@Zitvlak | 31-03-22 | 09:31: Voor elke doelgroep heeft hij een speciale boodschap. Dat is raar.
@squadra | 31-03-22 | 10:00: Dat is pragmatisme, een eigenschap die bij onze politici hier nu als hoogst onwenselijk wordt gezien.
"Noodwet inzetten" dat komt me bekend voor. Zoals de noodwet in wat was het, april/mei 2020. 2 weeks to flatten the curb. Noodwet bleef 2 jaar van kracht.
Dus nog 2 jaar 25k vluchtelingen en asieleisers p/week opnemen. Denk dat er wat noodgebouwen bij moeten worden gebouwd jongens...
Meer dan een miljoen vluchtelingen. Valt wel mee toch?
Correctie:
2,5 miljoen.
@Mr_Natural | 31-03-22 | 09:32:
Ooit wel eens gevaren op de Friese meren? Plek zat daar voor een superstad. Worden die Friezen ook eens verrijkt.
Het geld klotst tegen de plinten op.
Al deze maatregelen zijn gratis( instromers en dobber .... )
Voor autochtonen is maar een plicht, betalen.
Verder hoeft de autochtoon nergens aan te kloppen.
Voedselbanken floreren, helaas minder aanbod.
Gaaf land, het zijn een stel blinde vinken in Den Haag.
Maar wie stemmen er op de blinde vinken en wie zijn er dan schuldig?
Blinde vinken zitten in de bevolking. Den haag ziet euro's door goedkope arbeid binnen te halen. Asielzoekers zorgen voor lage lonen en meer noodzaak van overheid om hun instituten te verbreden en macht aan te grijpen. Want we moeten die "zielige" mondjes wel vullen, dus het broodje kaas van jan modaal de bek uit rukken doen ze dan wel. Stem op een partij tegen de huidige overheid.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-22 | 09:30: Beste graaf, dat zijn de roeptoeters , welkom in mijn land, boomknuffelaars en mensen die in een ruime finaciele bubbel leven.
@adriaans | 31-03-22 | 09:32: Mee eensch.
Wat Graaf hier in reactie zegt. Met als toevoeging, de macht die aan media wordt toebedeeld door dezelfde schapen.
Voedselbank deelt uit wat supermarkten niet meer kunnen verkopen
Vlees wat ingevroren is op uiterste verkoop datum
Ipv van in de vuilnisbak verstrekken ze het gratis aan lage inkomens
@Schaaldier | 31-03-22 | 09:34: De media is hier mede debet aan , correct.
@adriaans | 31-03-22 | 09:32: en deze nieuwe nederlanders mogen binnenkort ook stemmen....
Waarom vluchten mensen altijd naar het Westen en nooit naar het Oosten. Oh wacht....
Ik voorzie een generaal pardon voor de kinderen die over 5 jaar al helemaal Nederlands zijn geworden. Item op het Jeugdjournaal, "ja want ik vind het gewoon vet oneerlijk want wij zijn heel rijk en zij zijn heel arm en dat is echt heel ejrrg en Olga is gewoon Nederlands"
En haar gender wordt daar gediscrimineerd.
Noodwetje....
Gespreidbedje....
Watletje....
Ik vind mooi.
Ach, dan gaat het lastig worden voor arme mensen om aan eten te komen. Dat is van alle tijden. Een soort darwiniaans reguleringsprincipe. Daar komen we ook wel weer over heen.
In Zeewolde hebben ze nog plek nu dat mega datacenter van Facebook niet door gaat.
En genoeg groene stroom voor 750.000 huishoudens.
Wir schaffen das.
We schaffen dat kennelijk.
En hoeveel tolken zitten erbij?
Voldoende. Ook een hoop eitjesbakkers. De aboriginal medelanders kan wel een jaartje of 5 langer wachten op een sociaal huurhutje.
Momenteel gooit boze Poetje aldaar wat grote biems, ik zou eerder naar 'murica vluchten (Aussieland en Canadastan niet, daar zitten dictators), zeker als kasplantje daar weer is weggejaagd (als dat mogelijk is gezien mail in ballots zonder voter id systeem).
Als het waar is dat de staatssecretaris meer weet dan hij nu zegt is dat echt schadelijk. Oké het is een uitzondering situatie, maar er moet dan wel gewoon openheid van zaken geven.
25k per week klinkt enorm veel, maar het zou zomaar een storm in een glas water kunnen zijn. Laten we niet gaan speculeren, gewoon openheid van zaken vanuit het kabinet.
Laat ik het zo zeggen... als je bij de meeste IT-bedrijven kijkt (ook die van de overheid) is iedereen gewoon thuis blijven werken na corona crisis. Nou zullen die commerciele bedrijven op een gegeven moment de conclusie wel trekken dat ze kantoorruimte gaan afstoten. Maar die van de overheid interesseert dat natuurlijk geen biet.
Kantooruimte afstoten wat leidt tot meer woonruimte: altijd puik plan.
Alleen moet die woonruimte naar onze eigen jeugd. Maar dat geeft op de deugschaal klaarblijkelijk te weinig punten.
Dat voordringen van iedereen die hier binnen komt dobberen, moet stoppen.
Het is net als bij de Toko, dan scheppen ze die bakken ook altijd zo vol tot het er weer uitvalt. En dan met het volle gewicht op die deksel. Zie je wel, past makkelijk!
En hoeveel huizen ging Hugo ook alweer bouwen dit jaar…?
Geen,
Hij begint in 2024 met 100.000 woningen.
Maar een handvol zijn voor Nederlanders bedoeld.
Overigens wordt 75% van de landbouwproducten uitgevoerd. We kunnen dus nog heel wat mensen voeren als het moet.
Zelfs als we helemaal niets zouden uitvoeren dan zouden we met eigen produktie hooguit de helft van de bevolking in leven kunnen houden, de rest van ons voedsel moeten we importeren.
Allemaal aan de babymelk en 12 paprika’s!
Uitvoer betekent inkomsten. Waarvan zou dat eten dan van betaald moeten worden ?
@LucaBrasi | 31-03-22 | 09:26: dat wordt dan weer verdiend door die paar intelligente reaguurders die hier rondlopen. Ik niet hoor.
@BobDobalina | 31-03-22 | 09:32: Bloemen. Ga lekker tulpenbollen eten?
Mensen zijn tot fysiek economisch goed verworden. Een 'vluchteling' hier houdt weer tig ambtenaren aan het werk. Gouden tijden voor de branche dus.
kunnen beter naar Oblast Kaliningrad, is groot genoeg en dan
weten de oekrainse oorlog vluchtlingen dat het daar wel beter is bij hun broeder volk dan doorreizen naar onbekende bestemming. Het liefst met 100.000 tegelijk daar naar toe
Allemaal bij Claudia de Breij (en niet alleen maar deug-promotie "leuke"vluchtelingen opnemen ...... maar ook gewoon Islamitisch man-volk in huis nemen)
"Onwaardig mens" noemend Marcel van Dam heeft trouwens ook ruimte genoeg op z'n landgoed.
Gezien de uiterst eenzijdige en censuristische manier van berichtgeving van de NPO en de MSM betreffende de Coronaproblematiek, neem ik de informatiestroom over de gebeurtenissen in Oekraïne met de nodige korrels zout.
Ons land wordt onder onze kont vandaan gestolen en we staan erbij en kijken er naar....
Huis verkopen en emigreren kan wel eens groot worden in 2022.
Huis verhuren voor 2200 euro p.m.
Niet in 2022 maar zeker wel voor 2030.
@2voor12 | 31-03-22 | 09:46: Ik denk dat het aanzienlijk korter duurt voordat de oorlog ons bereikt, ik zou eerder in maanden dan jaren denken.
Is er op de Antillen eigenlijk nog plek? De Bea-eilanden zijn immers Nederlandse Gemeenten.
Anitllen vormen de springplank richting Europa voor Zuid-Amerika. haitianen, dominicane, jamaicanen, bolivianen etc. sluiten schijnhuwelijken met Antillianen en reizen daarna af naar Nederland. Dus uh, geen plek!
Nee, Curaçao en Aruba hebben veel te stellen met 'vluchtelingen' uit Venezuela, heb ik gelezen. Ik vermoed dat ze die Venezolanen het liefst op het vliegtuig zouden zetten richting Nederland, en dat zal ook wel een keer gebeuren als de toestroom uit Venezuela doorgaat. Krijgen we die er ook weer gratis bij.
'Oekraïners in NL lopen leefgeld, werk, zorg en school mis' - 'Telegraaf online'
Die mensen zijn hier een blauwe maandag. Ze zijn veilig voor het oorlogsgeweld, hebben onderdak en eten. Dat ze leefgeld en zorg krijgen is logisch, maar het moet wat mij betreft vanaf de eerste dag duidelijk zijn dat hun leven niet hier kan zijn. Ik voorzie dat een groot deel van hen straks zo geïnstalleerd is dat zij niet meer weg willen.
En met straks bedoel je dan na een dag of twee?
Oekraine is een kutland met een corrupte clown als president, dus die mensen zijn blij dat ze weg zijn. Dat wij nu eventjes doen alsof Oekraine fantastisch was voordat de Russen kwamen, maakt dat nog niet waar.
@C1O2 | 31-03-22 | 09:19:
En dus kunnen we er gewoon van uitgaan dat de meerderheid hier zal blijven en nooit meer teruggaan. Laten ze daar ook eerlijk over zijn.
Kortste weg naar een permanent verblijf is hier zo snel mogelijk een kind te fokken en daarna beweren dat het kind geworteld is. En tadaaa....een levenlang all-inclusive voor de gehele familie is veiliggesteld. Dat is precies de reden waarom er zoveel weerstand tegen vluchtelingenopvang is. Iedereen weet dat ze nooit meer weggaan, en dat was nou precies niet de afspraak.
@C1O2 | 31-03-22 | 09:19:
Dat maakt het zeker niet waar. Ik ben zelf ook sceptisch over de culturele match, want het is duidelijk een temperamentvol volkje.
Vluchtelingen uit Bosnië, Somalië, Syrië etc. zijn nooit teruggekeerd. Nederland is de Hotel California van de EUSSR. You can check-out any time you like,
But you can never leave!'
@_pacman_ | 31-03-22 | 09:22:
Probleem is dat de procedures zo lang gerekt kunnen worden dat er tijd is om kinderen te kunnen fokken. Kort die tijd enorm in en die uitweg is niet meer mogelijk voor ze.
@C1O2 | 31-03-22 | 09:19:
Met een hele grote groep armen.
De Oekraïeners die in België in de bouw werken pakken (de illegalen dan) 100 euro per dag.
Hebben ze hier een huis/kamer, eten en transport en dan onderhouden ze ook nog een hele familie daar met ouders en grootouders.
Bij diverse scholen wordt er al school misgelopen door NL kinderen.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-22 | 09:23: Euh ze kunnen wel, maar ze willen absoluut niet terug. Dan lopen ze die levenslange gratis verzorging mis.
@C1O2 | 31-03-22 | 09:19:
"Oekraine is een kutland met een corrupte clown als president, dus die mensen zijn blij dat ze weg zijn.''
Nul reden om Oekraïners zich hier permanent te laten vestigen. Ze ontvluchten de bommen en granaten van Poetin, zodra die ophouden te vallen, vervalt de reden voor hun verblijf hier, en moeten ze terug.
Maar Mickey heeft volkomen gelijk:
"Ik voorzie dat een groot deel van hen straks zo geïnstalleerd is dat zij niet meer weg willen.''
Iedereen, uit alle windstreken, die hier eenmaal kennis heeft gemaakt met de verworvenheden van de Nederlandse verzorgingsstaat, wil hier de rest van zijn/haar leven doorbrengen.
Als ik de 'crap' op de arbeidsmarkt nu zie, ben ik er zeker van dat wij meer hebben aan de Oekraïners dan aan de gemiddelde Nederlander. De Nederlander wil nauwelijks werken, denkt vanaf dag 1 overal recht op te hebben en presteert gemiddeld genomen ondermaats. Dat is helaas bij 8 op de 10 werknemers het geval de afgelopen 2 jaar
@pibasso | 31-03-22 | 10:01:
Dat zeiden we ook van de polen die nu na precies op de dag af 2 jaar werken om daarna hier in de uitkering te duiken.
@pibasso | 31-03-22 | 10:01:
"Als ik de 'crap' op de arbeidsmarkt nu zie, ben ik er zeker van dat wij meer hebben aan de Oekraïners dan aan de gemiddelde Nederlander.''
Nul reden om Oekraïners zich hier permanent te laten vestigen.
Van "de zorg is overbelast en er is massale leegloop" naar "iedereen die binnenkomt heeft (gratis) recht op en toegang tot zorg".
Kan snel gaan. Zijn de wachtlijsten bijgewerkt?
Hahaha topic van het jaar! Jammer dat het onderwerp dramatisch is voor ons allen maar qua opbouw en originaliteit geniaal!
Ik heb zunne teringhekel aan die zogenaamde jonge en viriele gelukzoekers wiens dromen het zijn om de rest van hun bestaan hier uit de staatsruif te vreten en om geen dag verder ooit nog te gaan werken. Ik moet er soms van kotsen.
Ik kan daar heel ver in meegaan. Wij werken ons een slag in de rondte en betalen braaf belasting en vervolgens komen mensen daar de vruchten van plukken die nooit iets hebben toegevoegd.
@Plaque-doctor | 31-03-22 | 09:24: En straks als het geld op is krijg je als toetje een extra gratis burgeroorlog waarbij alle geimporteerde volkeren even gezelig met elkaar aan de haal gaan. Zin an!
@Plaque-doctor | 31-03-22 | 09:24:
En ze doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
We hebben wel 17 Russen het land uitgezet, dus netto zijn het er nog maar 24.983.
Kijk, de ware optimist!
Gezellig.
500 bussen viriele veiligelandiërs. Per week.
Elke twee weken de ArenA vol.
En zingen maar. Welkom, welkom in ons land.
die zijn er helemaal niet.
Gaat wel erg makkelijk allemaal. Eén of andere minkukel activeert zo'n noodwet en hoppa, je kunt doen wat je wil. Zo bizar.
Geldt vooralsnog alleen voor Oekrainers, maar ja.
Nederland is toch echt een land wat geen keuzes kan maken, terwijl dat echt nodig is. In Den Haag willen ze alles tegelijk (logisch want formatie), maar dat kan niet (meer). Open grenzen en geen woningtekort gaat niet samen. Net als hoogwaardige natuur en een overbevolkt land. Net als eerlijke belasting en multinationals binnen halen.. en ga zo maar door. Kies nou eens wat (!!!) en maak daar een 10-20 jarige strategie voor. Onze bestuurders/poltici zijn momenteel alleen goed in paniek voetbal/last minute reacties ipv vooruitzien en regeren. Jammer
Die keuzes zijn allang gemaakt, ze delen ze alleen niet met ons. Open grenzen, overbevolkt land, belastingen bij de burgers leggen.
Die andere optie komt alleen naar voren in verkiezingsprogramma's.
@C1O2 | 31-03-22 | 09:17:
De andere optie is anders stemmen maar het grootste deel van het stemvolk kijkt niet verder dan NPO en RTL en lezen de VK.
@C1O2 | 31-03-22 | 09:17:
De keuzes worden volop gedeeld. Vervolgens mort en klaagt en volk. En stemt vervolgens in grote getallen op dezelfde partijen waar ze over morren en klagen.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-22 | 09:22: Precies, onbegrijpelijk.
Mark Rutte vindt visie een eng woord, terwijl visie juist is wat wij nodig hebben.
En die pannekoek zit er in november al 10 jaar..........
Alles op zijn beloop laten en enkel bij grootste crisis ingrijpen, is ook beleid.
Of het verstandig beleid is, is de vraag. Maar het is wel beleid.
Zolang er geen grote opstanden uitbreken, gaat het gewoon zo door.
Goh wat verrassend weer... wat zijn wij toch een gaaf land. #Noodwetje
Noodwetten gaan nog eens heel groot worden. De ene is nog niet opgeheven, of de volgende staat alweer klaar.
Past mooi in de "tri-state" dystopie van het WEF: Nederland als 1 grote betonnen multiculturele hel, waar elke m2 goud waard is.
25000 per week is pas het begin.
*tijd voor koffie*
Plop.
Om Pinhead van Hellraiser te parafraseren. Voor de een een hel, voor de ander (Schrans Timmerfrans, Robje EasyJetten, Sieg Kaag cum suis) een paradijs: www.tristatecity.nl/
Op beleidsniveau wordt gewoon geplanned met 3 miljoen emigranten voor de komende 20 jaar. Wordt niet al te veel ruchtbaarheid aan gegeven natuurlijk, maar wordt gewoon gezien als realistische cijfers.
Het Nederlandse volk zal volledig uitgeknepen moeten worden om dit mogelijk te maken en gestaag uitsterven wegens gebrek aan woonruimte en dus mogelijkheid tot gezinsstichting.
Nogmaals. Alle veiliglandiers eruit want ze houden plaats bezet van echte vluchtelingen.
Lijkt mij een mooi moment om er ECHT een keer werk van te gaan maken.
Alle veiligelandiërs en "echte vluchtelingen" eruit, want ze houden plaatsen bezet voor ons jongeren die nu hun vleugels niet kunnen uitslaan..
Dat is wat ik ook dacht, al zijn we daar nu te laat mee. Onze regering had al jaren geleden moeten stoppen met het opnemen van gelukszoekers en nu zitten ze met de gebakken peren.
Regeren is vooruitzien maar daar heb ik onze regering nog nooit op kunnen betrappen.
Men zal toch een repatriëringsdienst in het leven moeten roepen. en dan een met een militaire tak zodat personen met dwang gedropt kunnen worden op stranden of verlaten vliegvelden van het het thuisland.
@Bakkeleures | 31-03-22 | 09:40: Niemand zag deze oorlog aankomen.
Geen probleem.
Plek zat in de noordelijke provincies, langs de oostgrens en in Flevoland.
En in Amsterdam uiteraard. Gezien de leegstand in onze hoofdstad, plus het stemgedrag van de lokale bevolking, worden ze er gewoon allemaal welkom geheten. In één keer klaar dus, en iedereen blij.
Laten we dat maar niet doen. Laten we de provincie nog maar wel even Nederlands houden. Onhoudbaar trouwens, deze asielaantallen van gelukszoekers.
Nee, geen wc-papier! Daar hebben we al zo weinig van.
25k per week. Oekraïners. Neem ik aan. Oekraïners met migratieachtergronden uit l'Afrique, Levant, Arabische schiereiland en centraal Azië vermoed ik.
Oekraine is 1 groot rangeerterrein
Al het volk dat eerst via Belarus de EU wilde binnendringen proberen het nu via Oekraïne. Gelukkig houden de polen dit tegen wat natuurlijk gejank van de asielindustrie oplevert. Want die willen geen onderscheid tussen oekraïense vrouwen en kinderen die echt moeten vluchten en de afrikaanse jonge mannen die puur voor de rijkdom hier willen komen.
Russisch vastgoed bevriezen en volplempen met Oekrainers. Daar kan geen deugmens tegen zijn.
Wie zou tegen een wet zijn dat elke deuger verplicht een paar vluchtelingen in z'n huis op moet nemen.
Meteen het beste idee dit! Alleen al daarom gaat dit vast niet gebeuren. Daarom graag ook meteen maar een nieuw elan in het kabinet.
REAGEER OOK