Sigrid Kaag: 'Belasting op benzine kan er niet af want dan gaat het onderwijs kapot'
Minister van Financiën kan niet rekenen (en wel liegen)
De benzineprijzen pompen naar inflatoire hoogten (adviesprijs 2,34 en stijgende voor een litertje E10 die ook nog eens slecht is voor uw auto), maar MinBuZa MinFin Kaag WEIGERT de btw er (tijdelijk) af te halen. Kennelijk zei ze vanmorgen bij WNL op Zondag (waar wij echt niet naar kunnen kijken) dat het verwijderen van de btw zou leiden tot een ineenstorting van het onderwijsbudget en zelden hoorden we zo'n debiele tegenstelling. Ten eerste, als je die 21% er af haalt kost een liter nog steeds ± 2 euro en blijft er dus evenveel belasting over als vóór de brandstof door de twee euro-grens ging. Ten tweede: kennelijk zouden Onze Kinderen nooit fatsoenlijk onderwijs kunnen krijgen als wij niet blijven tanken? En als dat al zo zou zijn, hoe moet dat dan als iedereen straks elektrisch stofzuigert? Maar vooral: welke totaaldebiel gelooft deze retoriek? Nou, best wel veel mensen want de kartelpartijen klimmen weer in de peilingen. Zelf weten hoor, het is jullie land. Dan tank je maar cake.
Reaguursels
InloggenEen dag nadat de bezineprijs is gestegen ga ik tanken. Geen zin om in een fite te gaan staan tussen het 5 en 10 euro tankene arme gepeupel. De dag erna strooi ik wel voor €. 139,27 in mijn tank. Dat gezeur over een paar euro.
En jij gaat dat even oplossen? Of ga jij in zwitserland tanken. Ik heb trouwens geen benul van de benzine prijzen. Ik sta altijd met de rug tegen de benzinepomp te tanken. En anders interesseert het mij nog niet. De tank moet vol, ik heb een auto om er in te rijden namelijk. Dan is de tank voor €.139,27 vol en kunnen we weer.
Vat olie kost voor iedereen hetzelfde lul met vingers…….
Doet sywert onze inkoop……
D666 heeft het onderwijs al lang de nek om gedraaid. Daar kunnen heeel veeel managers en bestuurders (vrindjes van...) ontslagen worden, of even veel betalen als docenten, dat scheelt een hoop.
In België gaan partijen praten om de benzineprijs te verlagen naar 1,6 - 1,7 euro. Waarom wordt er in NL altijd zo moeilijk gedaan als het om verlaging gaat. Dat schijnt nooit mogelijk te zijn. Verhogen met onmiddellijke ingang is nooit een probleem. Het hierboven geschetste scenario van Kaag is idd ronduit belachelijk en ongefundeerd. Welke kleuter verzint zo'n antwoord.
Baudet zou deze onzin welzeker uitkramen
Sigfrid Kaag: wie zijn toch die Nederlanders die niet op D'66 stemmen. Nou mevrouw Kaag, dat zijn 14 miljoen hard werkende Nederlanders, die zo langzamerhand de eindjes aan elkaar moeten knopen omdat gas, elektra, benzine, brood duurder worden.
Maar ja, die 14 miljoen Nederlanders kunnen zich ook niet drie grote en dure huizen in Den Haag veroorloven, zoals u (hé) mevrouw Kaag.
Mevrouw Kaag, ik ben in 1979 begonnen te werken in het onderwijs, en dank zij partijen als die van u, is het onderwijs al 43 jaar kapot!
Kaag.
Tegen ONS, kijkt U daar nog van op ?
Ik ben zojuist berooft bij het tankstation en heb meteen de politie gebeld.
Ze vroegen wie het gedaan had.
Ik zei Pomp 3
Gisteren getankt in Luxemburg (€ 1,65 p/ltr) en België (€ 1,69 p/ltr), moet deze politieke roversbende zo langzamerhand niet eens weggestemd worden? Gratis geld natie.
Zowel met de gaskosten als met benzine zien we nu de pracht van nivelleren. De overheid krijgt ineens veel meer inkomsten, maar dat kunnen ze niet beperken/vastzetten. Dat is te duur ofzo.
Dus als ze eerst 10 miljoen kregen, dat inmiddels is opgelopen naar 15 miljoen, dan kunnen ze niet 5 miljoen gebruiken voor compensatie boor iedereen. Want dat is te duur.
Wel kunnen ze 5 miljoen uitgeven om minima/werkelozen/asielzoekers te spekken en vervolgens komt er weer een extra belasting voor de rijken… die 5 miljoen moet toch ergens vandaan komen toch?
Zo is het precies.
Hmm, was die hele btw verhoging naar 21% niet tijdelijk? Iets met crisis?
Het kwartje van kok was ook tijdelijk,
dus ik verwacht niet dat de benzine hier ooit weer onder de 2 euro gaat komen.
TXT is teruggefloten door D66 stasi
Uitspraak Kaagmens weggemoffeld
Inderdaad ja, dat zal wel weer nieuw leiderschap zijn
Kaag moet zo snel mogelijk aftreden. Met dedain shopt ze in de Europese regels en houdt ze alleen vast aan die regels die volgens haar 'té belangrijk' zijn, waardoor 60 miljard in een zwart klimaat- en stokstofgat wordt gedumpt. Dit terwijl klimaatpaus Timmerfrans weer oproept om vooral de kolencentrales weer te openen. Europese begrotingsregels, 2%-NAVO-regels lapt ze aan haar laars en ze laat de normale burger betalen voor de Tesla's en warmtepompen van D66-deugers.
De normale burger wordt door de sancties steeds verder in de financiële ellende gestort omdat zij internationaal wil deugen.
Net zoals wanbeleid bij bestuurders tot persoonlijke aansprakelijkheid leidt zou dit ook zo moeten zijn met ministers. De uitvoering tot het terughalen van de Kaag-miljarden kan wellicht bij de Belastingdienst worden belegd.
kan zo boos worden op mijn landgenoten.
Kaag komt doodleuk met dit soort uitspraken. En het volk stemt er gewoon weer op. Verschrikkelijk. Ga allemaal ....
Veel Nederlanders geloven wat MSM ze voorschoteld en stemmen daar vervolgens op.
Maar Kaag is niet populistisch, hoor. Ze is gewoon een demagoog.
Mevrouw Kaag wordt nooit door journalisten eens goed tegengesproken. Dat is het probleem. Ze schuift alleen aan bij bevriende journalisten waarbij waarschijnlijk vantevoren de vragen zijn doorgenomen.
D66 en beïnvloeding van de NPO.... zou het echt....?
Typisch D66 truukje. Roep 'onderwijs' en universitair personeel, studenten en leraren stemmen op je. Maar bij D66 weten ze nooit te zeggen hoe het geld voor onderwijs besteed moet worden. Dat zou reden moeten zijn voor zorgen. Ook over de staat van onderwijs want al dat geld heeft niet geholpen.
Het onderwijs in de jaren 70 en 80 was niets mis mee, daarna hebben ze het wiel meerdere malen opnieuw proberen uit te vinden. Had niet gehoeven en had honderden miljarden bespaard.
Dan de infrastructuur, beetje hetzelfde verhaal. Als je bevolking groeit dan krijg je meer belastinginkomsten en kun je de infra mee laten groeien. Alleen een van de hoofdaderen, de A28 tussen Amersfoort en Zwolle, zijn ze voor het gemak maar even vergeten.
Ze verzinnen maar een andere reden dat ze geld nodig hebben. Ik heb gisteren al genoemd dat ze de crisisheffing ook nog steeds hanteren a 15 miljard per jaar.
Nou, Balkende nog even quoten dan... "Na het zuur komt het ...."
Bovendien moeten we ook nog de dividendbelasting verlagen dus ik begrijp wel dat Kaag de rekening bij het onderwijs legt..
Vooral degenen die toch al veel geld hebben moeten natuurlijk worden beschermd. Dat zijn ook degenen die hun kinderen desnoods naar prive-onderwijs kunnen sturen dus die merken er niks van als er op het onderwijs weer wordt bezuinigd.
Alles maar dan ook alles wordt keer op keer gedaan om het grote geld/bedrijven voordelen te geven over de rug van de onderknuppels die niet onder het betalen van belasting uit kunnen komen. Onderin krijgt men erbij. Bovenin betaalt men verhoudingdgewijs meestal al minder omdat ze met allerlei constructies belasting kunnen ontduiken en zoals gewoonlijk betalen de middengroepen de rekening...
Net tijdens het zappen Toms Schotland, staat daar zo'n Tunberg te schreeuwen en de hele meute krijst mee.
Voor degenen die de film the wave niet gezien hebben, een echte aanrader in deze tijd.
1000 miljard voor zinloze klimaatplannen is geen probleem, maar als we iets van de belachelijk hoge accijns afhalen kunnen we geen goed onderwijs meer geven. De regering is rupsje nooitgenoeg en van bezuinigen hebben ze nog nooit gehoord.
Nou bezuinigen kunnen ze juist heel goed. De zorg, de politie, Jeugdzorg, etc. Alleen eens een eerlijk belastingstelsel invoeren waarbij iedereen verhoudingsgewijs evenveel betaalt is ze nog steeds niet gelukt.
Is het misschien handig om diverse ziekenhuizen die Rutte wil sluiten
Nog effe open te houden voor als de pleuris hier uitbreekt?
Of horen we dan; dit had niemand verwacht! Met de kennis van nu...................
Geen actieve herinnering aan het slopen van de gezondheidszorg, 1000 Euro, etc
Wanneer gaan we de straat op om onze grieven ten toon te spreiden..... we zijn geen Fransen wat dat aan gaat.
Hoop dat er mensen nu eens gaan nadenken over wat ze gaan stemmen. Het is dan wel de gemeenteraad maar toch. Het bloeden moet ergens beginnen.
Nee dan Caroline, die is zo lekker zichzelf gebleven hè.
Wat een lulverhaal van die Kaag. Dus in Duitsland, waar de benzine goedkoper is, is het onderwijs kudt?
Jahaa, dat weet u toch? Gaan ze nét honderd miljard Euro besteden aan nieuwe tanks - kan er niemand meer lezen of rekenen.
Ok. Dus als de prijs moet zo gigantisch was gestegen, dan hadden we tekort geld gehad voor onderwijs? Zo niet: Dan wisten ze bij het samenstellen van het regeerakkoord en het verdelen van de miljarden in het budget dus al dat benzine en gaskosten de pan uit zouden schieten. Of ze hebben een ondeugdelijk budget in elkaar gezet. Kies maar: a) Ze liegen, b)ze wisten dit van te voren, of c) ze hebben een kutbudget in elkaar gezet en meer verdeeld dan ze hadden.
A en C sowieso. B zou kunnen. Zou me zelfs niets verbazen maar doe ik verder geen uitspraak over, want (nog) geen bewijs daarvoor.
d) ze liegen
e) ze liegen
f) ze liegen
Rob Jetten wist niet hoe je met kernenergie een huis warm krijgt en had dat rare verhaal over stikstof dat hij ook al niet snapte. Hij mag er wel 60+ miljard op stukslaan. Dat geld komt op, het is zelfs te weinig. Gelukkig zit collega zonder financieel verstand op de schatkist. Het voorzorgprincipe geldt wel voor klimaatbeleid zonder meetbaar resultaat maar een meetbaar begrotingstekort is geen probleem.
Alle Coronasteun maatregelen voor bedrijven moeten toch ergens van betaald worden. Net als de vaccins die zijn ook niet gratis. En als je ziet hoe snel iedereen je voorbij rijdt op de snelweg dan denk ik van de prijs van een liter brandstof valt nog wel mee. Niemand lijkt het wat uit te maken.
Tesla's? dan moet je bedenken ook al zul je er nooit een meter in rijden je er wel aan meebetaald hebt.
Nee hoor Sig, Rob heeft nog een potje voor ideologische hobby’s, die worden nu verspilt aan: *misschien* goedkope energie in de toekomst. Het is beter om nu te zorgen voor betaalbare energie. Dan mag Rob weer naar huis en jij en de rest van Rutte IV ook. Doei tante Sig.
Kaag heeft geen lichaamswarmte laat staan ern hart. Een ijskoude, bikkelharde tante die geen idee heeft hoe het er toegaat buiten haar bubbel. Haar uitspraak slaat natuurlijk nergens op. 60 miljard wil ze uitgeven aan klimaatonzin en dat daarvoor mensen wegzakken in de armoede interesseert haar totaal niet. Ze zou een zusje kunnen zijn van ern bekende Russische heerser...
Hear hear!!
Zal vast al wel genoemd zijn, Maar wie heeft het onderwijs afgebroken, de afgelopen jaren> en de zorg? en de handhaving en defensie, etc..
Ach, zolang wij als makke schapen blijven rijden en tanken(dit weekend bv weer talloze motorrijders gezien en dat waren geen elektrische motoren, evenals klassieke 4wielers), blijft de prijs stijgen.
Het moet gewoon hard tegen hard, bv tanken zonder te betalen, ongeacht welke consequentie, de mensen op de hogere tredes van de ladder zullen dan misschien gaan nadenken, waar dat heen moet met de prijs. Of DH blokkeren.
Zo nu even mijn jas aantrekken, want verwacht de BVD zo voor de deur.
Het gaat altijd net andersom: als het volk z'n rug recht, schakelt de bestuurlijke elite op naar hardere repressie. En natuurlijke is de staats- en kartelmedia erg behulpzaam hierbij.
Lekker pleisters op pleisters blijven plakken, wordt het vast allemaal beter van
Straks hebben die vluchtende Oekraïners niet eens genoeg brandstofgeld om Nederland te bereiken. En als ze NL bereiken, dan zijn ze platzak en ontdekken ze dat al hun bona fide opvangplekken zijn ingenomen door opportunistische veiligelandiërs met hulp van Stichting Vluchtelingenwerk en wat moreel platgeslagen asielavocaten.
Dus: Verlaag de accijns. Kunnen de Oostblokkers hierheen komen, en de parasieten terug naar Naffië.
Hahaha dat dacht je zeker. De oekrainers komen hier en ik weet zeker dat deze gewoon op de voorrangslijst komen voor woningen. En dat betekend simpelweg dat je bij de normale aanvragen weer een aantal jaartjes kunt optellen. Je dacht toch niet dat iemand uit Oekraine hoeft te wachten hier op een woning. Ben je gek?
Wat hebben buiten de hoogste belastingdruk en de hoogste brandstofprijzen van Europa, ook de incapabelste regenten van Europa.
Ik ken ook echt helemaal niemand die op dit wrak gestemd heeft.
Dat is het kenmerkende van een bubbel, dat je niemand kent die a. heeft gedaan, maar dat je toevallig wel een heleboel mensen kent die b. hebben gedaan. Enfin, Kaag kreeg ruim een miljoen stemmen, dus je opmerking zegt meer over je beperkte bubbel dan over de vermeende impopulairiteit van Kaag.
@rederijker | 06-03-22 | 18:32:
Lijkt mij dat dat meer zegt over die ruim 1 miljoen mensen die hebben gestemd op die lekkende rode zeebaai.
@rederijker | 06-03-22 | 18:32: Kaag en co kregen ook een miljoen in de partijkas gedoneerd, gratis en “voor niets” van een tech-miljonair die ‘zo begaan was met de ideeën over milieu en klimaat” van die club. Ammehoela, er is gewoon gezwendeld met stemmen op dat mens, met haar ingestudeerde tafeldansje. Als Kaag praat, groeit haar neus!
@rederijker | 06-03-22 | 18:32:
Impopulair is ze zeker, die haalt de 1 miljoen stemmen nu echt niet meer. Net voor de verkiezingen nog even een grote gratis tv campagne op NPO waarin nieuw leiderschap werd beloofd, "Wij laten niemand vallen"!! en na de verkiezingen meteen miljoenen stemmers uitsluiten van deelname omdat democratie alleen geldt voor mensen die dezelfde gedachtes hebben als Destructie 66, wat een aanfluiting voor Nederland en de wereld.
Het isnatuurlijk jereinste onzin, de overheid kan prima overweg met een vaste 0,50€ per lieter, als de basis prijs omhoog gaat zijn er geen extra kosten voor de overheid. Kaag vindt het prima, want mensen gaan minder rijden, behalve de rijksten, die kunnen het betalen.
Mensen wen er maar aan, een auto, vliegvakantie, warm huis of gewoon eten wordt te duur voor een modaal salaris. Dankzij d66 meer armoede
Leugens! De prijs van benzine bevat 82 cent accijnzen en 21% btw wat (bij 2Euro/liter) 42 cent is. Totaal dus 1,24 Euro belasting. En omdat benzine nu meer kost is die btw alleen maar hoger.
De productiekosten van de benzine zijn ca 35%, op 2 Euro is dat ca 70 cent. Het kleine restje wat overblijft is winst voor de pomphouder.
Het merendeel van de prijs is dus belasting!
Productiekosten zijn overigens ook gewoon een vast bedrag, geen percentage. Het is niet duurder om benzine te maken van 1L ruwe olie van 50ct dan het is om benzine te maken van een liter ruwe olie van 90ct.
Het is zelfs nog erger want over de winst van de oliemaatschappij en de pomphouder wordt ook nog eens belasting betaalt. (behalve bij Shell natuurlijk) Van elke liter benzine komt met de prijzen van vandaag dus minimaal 1,50 tot 1,60 direct of indirect in de staatskas....
Overigens zat ik in de jaren 70 op het vwo, het onderwijs van toen echt niet slechter dan vandaag, eerder beter en een liter benzine kostte toen 1 gulden....
Ik zag haar kop even tijdens het zappen. Doodeng, kil en ook nog lelijk.
Hoe meer kilometers we maken, des te beter wordt ons onderwijs dus. Maar dan natuurlijk niet in een EV, dat zijn juist onderwijsslopers.
OK,dus volgens de logica van Kaag hadden we zonder de invasie van Oekraïne nog een lage benzineprijs van 2 euro ,waardoor er bezuinigd zou moeten worden op onderwijs.
Putin zorgt dus voor de financiering van ons onderwijs.
Dit is zo knap ,zo'n talent kan alleen door Rutte zijn geselecteerd.
Ze maakt zich zorgen, neemt het ter harte, ziet het probleem, voelt het probleem waarmee mensen worstelen (hoe?). Ze heeft goed opgelet tijdens de mediatraining.
Wat een ongelofelijk zwak lulverhaal, dus als de prijzen weer onder de 2 euro zakken dan moeten alle scholen sluiten?
Meisje Kaag wet weinig van Financien .... in de echte wereld zou ze die positie nooit gekregen hebben maar dit was een gevalletje van politieke uitruil.
Jesse Klaver(t) kan helemaal niets en misschien is dat wel de achterliggende reden dat hij zich nog niet achter de knoppen van het land heeft weten te manoeuvreren.
Dit is dezelfde debiele retoriek die je krijgt als Wilders zegt: "grenzen dicht". Ja maar dat kán helemaal niet, want dan:
- staat alle handel stil, verkopen we niks meer
- kan ik niet meer bij mijn oom op bezoek
- kunnen mensen niet meer op vakantie
Ze doen net alsof ze dom zijn, maar het komt vaak wel heel overtuigend over..
Hij zegt grenzen dicht voor illegale migranten.
@Lesc | 06-03-22 | 17:42: Hear hear.
@Lesc | 06-03-22 | 17:42: Uiteraard, en met 3x "minder" doelde hij ook op criminele Marrokkanen, maar ze doen net alsof ze dat niet begrijpen.
@Lesc | 06-03-22 | 17:42:
Dat zegt hij. Maar de regering antwoord: "De grenzen kunnen niet dicht want dan kunnen er geen mensen, goederen of dieren over de grens. Dan zit alles pot en pot dicht. Dan gaan we dood!"
Dat is wat ze zeggen. Ze geven antwoord op hele andere dingen. Net zoals bij interrupties in TK debatten. Die ken je toch ook wel:
Beste minister vind u A of B?: antwoord Groen. Nee A of B?: Ik heb u net het antwoord gegeven. Nee dat heeft u niet, A of B?: Blablablablabla groen, blablala en anders Banaan blablabla.
@peterdh | 06-03-22 | 19:50:
-
Gunst. Ome Bis is nog van de generatie slagboom, waarbij je even je paspoort moest laten zien als je het land in of uit wilde. Ging niemand dood van.
@bisbisbis | 06-03-22 | 20:04:
Idem hier. Nu was dat net wel een beetje het einde van die tijd. Maar in mijn jeugd keer op keer langs "de douane" gereden met Duitsland. Even paspoort tegen het raam houden en doorrijden.
Maar het is eigenlijk nog erger. Grenzen dicht betekend geen muur of foulleren en strikte paspoortcontrole. Grenzen dicht betekend:
- In beginsel, geen asielaanvraag.
- Geen recht op uitkering.
- Geen recht op sociale voorzieningen
- geen recht op woning met voorrang/urgentie. Gewoon op de wachtlijst achter aansluiten als je je ingeschreven hebt. Over 15 jaar ben jij het mannetje/vrouwtje.
- etc.
*dat* is wat grenzen dicht betekend.
Dus Kaag zegt dat de tax op de brandstof een doelbelasting is. De opbrengst is bedoeld en alleen bedoeld voor het onderwijs. Vreemd.
Als er jaarlijks 5 miljard naar het onderwijs gaat, wat doen ze er dan in vredesnaam mee?
@Flapuitx2 | 06-03-22 | 18:57: het met die volledig van elke vorm van realiteitszin verstoken woke ideologie hersenspoelen!
Meer dan de helft van de prijs gaat naar Frau Kaag. En die snapt geen reet van economie. In het onderwijs is per basisleerling ongeveer 7000 euri per jaar beschikbaar. Middelbaar is met 8500 wat duurder.
Een asielzoeker kost per jaar 27.900 euri. Alleen al vorig jaar kwamen er 35.000 asielzoekers plus gevolg in Nederland. Blijft u maar tanken aub.
Ja maar wel over de grens XD
Die asielzoeker kost ons allemaal écht wel wat meer dan die bijna 30.000,- Euro direct toerekenbare kosten.
Een echte nitwit is het toch. Een grote act met vooraf ingestudeerde volzinnen. Ze acteert een zogenaamde leider te zijn alleen ontbreekt het haar aan kwaliteit. Haar klimaatplannen moeten wijken voor alles.
Daarom rij ik in een Youngtimer, krijg 40 % terug v/d benzine kosten.
Idem, maar het leuke begint er wel langzaam aan van af te raken. Neemt niet weg dat ik mijn Volvo 740 niet de deur uit doe, hoogstens een auto ernaast (al dan niet electrisch, of gewoon een klap zuiniger).
Laat me raden... de armsten krijgen er straks geld bij. Die krijgen er fakking ALTIJD geld bij, staan altijd vooraan als er geld wordt uitgedeeld.
Misschien eens een keer de normale mensen steunen ipv de armsten, jeweetwel, de mensen die al dat geld ophoesten.
De middenklasse moet stuk jeweettog.
Beide kan ook. Als je die 60 miljard even herverdeelt stopt met 35k personen per jaar hierheen te halen, dat debiele stikstofgeneuzel gewoon links laat liggen en huizen bouwt zodat de prijs een beetje normaler wordt, etc
Ze stijgen in de peilingen dus het verhaal komt goed over. U krijgt wat u stemt niewaar?
Met Ollongren als minister van defensie. Lol. Dit land verdient niet beter. Ik vind het zo ongeloofwaardig als ik de ministers ploeg zie. Dat neem je toch niet serieus.
Wat is het plan? De analyse? Welke problemen voorzien ze?
Graag compente mensen in Den Haag.
Ollongren op die positie is tactisch gekozen, zo denkt de tegenstander al bij voorbaat dat hier niets te halen valt.
Volgens mij gaat het onderwijs al achteruit sinds het kwartje van Kok, dus snel weg die accijns, dan word het nog eens wat. De oude leerboeken waren goed, we hadden geen nieuw gehoeven.
Nee, die waren te moeilijk omdat de huidige generatie met passief vermaak is opgegroeid en niet echt meer uitgedaagd werd en wordt ( anders dan stomme internetchallenges zoals maak een selfie zonder make-up of doe je onderbroek over je bovenbroek heen, dat soort ongein ).
@Graaisnaaiert | 06-03-22 | 16:47:
Het gevolg is wel dat de jeugd echt helemaal niks meer kan.
Dat leidt vaak tot kortsluiting bij iedere jonge kassière als je aanbiedt om 20 cent er bij te geven zodat ze een rond bedrag terug kan betalen.
Je ziet gewoon de paniek in hun ogen.
We geven veel aan de EU.
We geven veel uit voor asielopvang
We geven heel veel uit aan iets vaags zoals stikstofreductie.
Maar de fuckers in Den Haag willen niks doen om de lasten voor de burger wat te verlichten.
We hebben nog honderden miljarden kuub aan gas die we kunnen winnen maar de opvang van moslims blijft voorgaan net zoals het niet terugsturen van illegalen (die na 5 jaar illegaliteit weer een pardon krijgen)
Accijnzen op tabak kunnen nog prima omhoog. Dat marginale groepje rokers dat nog in Nederland rondloopt mag ook wel eens solidair zijn met de rest.
20,2% is toch niet marginaal?
Ik rook voor de Oekraïne!
Met dergelijke nobele intenties mag het vast ook gewoon weer binnen.
En ik drink voor de vrede.
Dan laat je de BTW lekker op 21% staan en verlaag je de accijnzen waar die BTW over gerekend wordt.
het hele verhaal van haar is gewoon grote lulkoek. Ze moet linksom of rechtsom het bedrag terug rekenen naar het aantal cent belasting dat er 2 jaar geleden voor ontvangen werd + 1.3% inflatiecorrectie. Of dat nou via de BTW gaat, via de accijnzen of dat ze het direct je rekening op tovert zal me aan mijn reet roesten. Voor het maken van het regeerakkoord wisten ze ook met dat bedrag uit te komen. Dus nu ook, tenzij ze al rekening hielden met een oorlog natuurlijk.
Ik weet het aleen tijdje zeker maar Elke keer doet het kaagwezen haar best mijn oordelen te bevestigen. Het onderwijs met haar ongecontroleerde verspillingsdrang, haar overdaad aan indoctrinatie, het doorgeslagen "doorleren" dat komt straks geld tekort? Mooi dan kunnen onze jongens en meiden die graag et hun handen willen werken het werk gaan doen van de geïmporteerde arbeidskrachten. Dan wordt handenarbeid weer eerzaam e niet alleen een vunzige gedachte.
Ik lees het meer als dreigement: als kaag de bubbelende accijns- en btw inkomsten op energie moet beperken (want dat is het, het is de facto geen verlaging) dan gaat ze bezuinigen op onderwijs.
En rutte staat erachter.
Wat kan een mens toch verschrikkelijk dom lullen om zich ergens uit te moeten praten.
Wanvertoning pur sang!
Dit mens zou eerst eens moeten leren koken ( kan ze namelijk niet)
Met een minimumsalaris als inkomen.
Daarbij eigen auto en de verwarming in huis financieren.
Dan praten we weer verder trut!!
Zo maar even vraagje tussendoor:
Hoog hoog is de temperatuur in gebouw van 2 evkamer?
Volgens journalisten hebben ze daar door warmte altijd behoefte aan een open raam!
Nederlanders: Wij willen een verzorgingsstaat!!!!
Ook Nederlanders: Wij moeten betalen????
D66, wij willen een verzorgingsstaat voor iedereen die niet uit Nederland komt.
En jullie moeten dat betalen.
Misschien zijn dat niet dezelfde Nederlanders?
Volgens mij willen Nederlanders best betalen voor een goed opgetuigde verzorgingsstaat. Maar dat staat onder druk door het importeren van mensen die voor altijd afhankelijk zullen zijn van die zorg, zonder er ooit iets aan bij te dragen.
Dus je vergelijking raakt kant nog wal en is het gevolg van oorzaak en gevolg door elkaar halen.
Nederlanders: Wij willen onze verzorgingsstaat betaalbaar houden!!!!
Regering: Wij gaan per week 700 mensen hierheen halen, die wel allemaal jaren-, en jarenlang gaan verzorgen. Woning, ziektekosten, uitkering, alles!!!
Nederlanders: Wij moeten dat betalen????
Onderwijs? De staat van ons onderwijs is nog nooit zo slecht geweest.
Hoe kan dat nu? De brandstofprijs is al decenia torenhoog!
Daarom staat D66 ook zo hoog in de peilingen.
Ja, al dat Speciale Onderwijs kost bakken met geld. Allemaal om te ´bewijzen´ dat immigratie een succes zou zijn.
opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/8329...
Nog maar 29,89 % van de leerlingen op Speciale Scholen (2010/'21) heeft een Nl achtergrond - en dat is dan inclusief de derde, vierde en volgende generaties met migratieachtergrond.
Niet benoemen svp, dat maakt het allemaal nog erger. Zwijg en betaal, doe mee tot het niet meer gaat.
@Wering,
IQ lager dan 85,die kun je helaas niets meer leren.
Nemen de lesstof gewoon niet op.
Willen we meer of minder,willen we verbetering of downgrading?
Beste mensuh! U hoort te bukken en genomen te worden! En daarvoor moet u nog betalen ook.
Als kutje karnemelk & co de gasvoorraden adequaat hadden aangevuld (is voor gewaarschuwd maar vond men niet nodig), als die debiel van een Blok onze woningvoorraad niet op de buitenlandse investeringsmarkt had gepleurd (Is ook voor gewaarschuwd maar legde men naast zich neer) als Nederland nu eens eindelijk anders zou stemmen, maar ja: pal voor de verkiezingen weer een crisis waarin Rutte zich weer eens als de grote staatsman kan profileren, het is alsof de duivel er mee speelt. Die klimaatdoelen? Die worden echt niet meer gehaald met de CO2 uitstoot boven Oekraïne. De verhoging van het defensiebudget? Zodra Poetin dreigt met nucleair kan hij zijn gang gaan, dus wat heb je dan aan wapens? Kijk, heel logisch hoor dat men geen trek heeft in WO3. Wel jammer dat Oekraïne in het verdrag van Belgrado door zowel de VS en het VK veiligheid is beloofd, op voorwaarde dat ze hun kernwapens in zouden leveren. Die kernwapens zijn naar Rusland gegaan.
Rutte die zich als een groot staatsman profileert. Als ik dat nog eens mag meemaken!
We verkopen nog steeds veel gas aan het buitenland.
De overheid zegt dat we niet aan die contracten kunnen voorbij gaan.
Als overheid moet je toch contracten hebben die in tijd van nood aangepast kunnen worden.
Maar we mogen helemaal niet weten hoe die contracten er uit zien
Onze regenten zijn vooral met zichzelf bezig en de burger is er voor de staat.
Kaag komt uit de tijd dat er nog geen belasting op brandstof was en weet het dus zeker als ervaringsdeskundige.
Mijn kinderen kunnen niet meer naar school. Die moeten gaan werken om de brandstof te kunnen betalen.
Die brandstof hebben ze nodig om naar hun werk te gaan?
Nee, naar school. Maar daar kunnen ze niet heen omdat ze moeten werken. Om naar school te gaan. Waar ze dus niet heen kunnen. Welkom in NL!
Waarom het percentage accijnzen plus andere heffingen niet verlagen?
Daarbij valt de btw in het niet.
Won't somebody please think of the children?!
Nederland heeft een gigantisch hoge belastingdruk. Daarmee is Nederland ook absoluut geen land waarin je makkelijk rijk kan worden, omdat je heel veel mag inleveren. Het is alsof de bestaande elite niet wil dat mensen te rijk en/of machtig worden.
En wat betreft de belastingdruk: Als ze het belastinggeld nuttig zouden besteden, dan zouden we in een land leven met gratis hoger onderwijs en gratis zorg. Gewoon om een voorbeeld te geven hoeveel geld onze overheid binnenkrijgt dmv belastingen.
Rijk wordt men in box 3, niet van werken. Verder zijn er heel veel belastingontwijkende constructies goed gekeurd op de Zuidas, dus het is maar aan wie je het vraagt: is de belastingdruk hoog?
Neeeeh joh, makkelijk rijk worden is juist heel eenvoudig in Nederland. Volgens Pieter Tops gaat er zo'n 40,7 miljard omzet in de drugswereld NL rond. Je moet alleen je focus een beetje verleggen.
Daarom is Nederland een belastingparadijs.
Malle Sigrid, wil je nu zeggen dat het onderwijs kapot gaat als we de energietransitie doorduwen?
Zijn er dan echt geen andere niet-noodzakelijke hobbies waar iets te halen is?
El quack kan de 35 miljard voor de idiote klimaat plannen er aan spanderen,wat n mafklappers hebben wij toch i/ d regering.spelen met ons geld.
In Oostenrujk kost de benzine €1,56. Zouden ze daar geen onderwijs hebben?
Meer, daar worden luitjes zoals Kaag niet gekozen wat veel zegt over de intelligentie van het electoraat hier en daar.
Met zoveel accijnsinkomsten en een klaarblijkelijk rechtstreekse koppeling met het onderwijs, zou Nederland één van de hoogste onderwijsniveaus hebben en volgens mij is dat niet zo.
Ondanks dat men probeert al 40 jaar het onderwijs kapot te bezuinigen (sinds Deetman in de jaren 80) doen we het internationaal nog best goed.
Maar dat is vooral te danken aan de wil van individuele leraren om er nog wat van te maken, de overheid is dol om dom volk.
@Zeurders | 06-03-22 | 15:14: Het valt hartstikke mee hoor dat we het goed doen. In Nederland word je na groep 8 al ingedeeld op een bepaald niveau, dus als ze de capaciteiten van middelbare scholieren gaan toetsen, dan neem ik aan dat ze vwo-scholieren die toets laten maken. In andere landen zit iedereen gewoon in dezelfde klas, ongeacht je niveau, dus krijg je automatisch lagere resultaten .
@Argo182 | 06-03-22 | 15:26: Heb aan de uni regelmatig les gegeven aan buitenlandse studenten. Afgezien van sommige Belgen en Duitsers en Chinezen was het kennisniveau in het algemeen lager dan NL. Maar de trend is wel omlaag, dat klopt.
Oh ja. Onderwijs. Lekker de extreme opzoeken. En niet het stikstoffonds, ontwikkelingsgeld, EU afdracht ofzo? Nee onderwijs. Wat een grafargument.
Is allemaal spelen op de emotie joh. Als ze er een zielig kind bij had kunnen halen had ze dat gedaan. Maar ja jeugdzorg was al weg bezuinigd dus die kans moest ze laten liggen. Het illustreert wel, dit schieten met een kanon op een mug van Kaag, dat in paniek is en het zelf ook niet meer wat en daarom maar op de emo toer gaat.
Het was kiezen tussen honger voor kinderen, ouderen verzorgen en onderwijs. Morgen noemen we de volgende in het rijtje.
@TheseDays00 | 06-03-22 | 15:31: en dan voornamelijk het hogere en wetenschappelijke onderwijs. Het VMBO kan barsten, want zó niet D66
We behoren met de benzine prijzen tot de hoogste ter wereld als we al niet het duurste zijn. Met energieprijzen zitten we ook in de top van de wereld. Waar een klein land groot in kan zijn.
Daarentegen behoren we zeker niet tot de landen waar de mensen het meeste overhouden van hun bruto inkomen.
Wat weten mensen als Kaag met hun internationale studies nu van hoe het leven van de gewone man werkt.
Ga zelf eens een jaar op minimumloon en zonder reserves wonen en eten. Dan praten we verder.
Ga zelf eens een jaar op minimumloon fulltime werken (fysiek werk ook) en zonder reserves wonen en eten. Dan praten we verder.
Iedere drol kan minister worden. Vraag maar aan Hugo.
En Ollongren en Kaag en Jetten
En.... en.....
Hoho, zeker niet ieder drol, alleen Uber-drollen met niet te veel eigen ideeën worden geselecteerd.
Dezelfde mensen geloven het als die altijd al alle onzin geloofden. De mensen die Volt wilden gaan stemmen zijn deels naar VVD en D'66 gerend, waar ze waarschijnlijk ook vandaan kwamen. Ze wilden even hip doen, maar het beviel toch niet zo goed.
Welke groepen mensen...
En zo sluit het net zich steeds verder naar totale overheidscontrole op alles.
Die beláchelijke 60 miljard voor "het klimaat" relativeert álles.
Om dat absurde verhaal te verdedigen moeten deze politici het meest ongeloofwaardige geraaskal uitstoten wat je als mens maar kan doen.
Je hoeft alleen maar te wijzen naar die tientallen stikstof en Co2 miljarden om al de andere argumenten linea recta naar de prullenbak te verwijzen.
Geen geld voor onderwijs. Geen ruimte voor accijnsverlaging. Grote zorgen om naderende recessie maar helaas geen geld om te compenseren. Inflatie naar recordhoogte maar helaas geen geld om er iets aan te veranderen. Geen geld voor defensie waardoor 17,5 miljoen praktisch onbeschermd zijn. Geen geld voor de ziekenhuizen waardoor we allemaal voor de kat zn kut maanden binnen hebben gezeten. Er is gvd nérgens geld voor.
Oh wacht. Waar we wél geld voor hebben, in overvloed zelfs; is voor ons EIGEN probleem. Kijk dat die nutteloze kútburger, die zeurende, zeikende, racistische, intens domme kútburger zich een ongeluk betaalt aan alles? So the fuck whát? Die moet gewoon dokken, betalen, belast en uitgezogen worden tot op het bót. Ze rijden toch allemaal nog? De huizen worden toch verwarmd? Ze gaan toch allemaal op wintersport? Ze zitten toch massaal in de horeca als het kan? Nou dan. Ze moeten niet zo zeuren, vind mevrouw Kaag, het zijn 17 miljoen verwende rótkindertjes en die moeten maar indikken voor het Grote Doel.
Ja. Het grote doel. Zodat ZIJ hun eigen probleem en hun eigen hobby's kunnen betalen. Zodat Jetten miljarden kan weggeven aan onzin projecten die over 10 jaar allemaal bij het grofvuil liggen zonder een spatje resultaat. Zodat ze die megafaal met stikstof weg kunnen poetsen door het domweg af te kopen.
En dan zit daar zo'n fukking regent als Kaag te vertellen dat ze zich grote zorgen maakt om een komende recessie. Dat doet ze gvd helemaal niet. Interesseert haar geen hól, ze begrijpt niet eens waar ze het überhaupt over heeft. Het geld is in huize Kaag gratis en dat is het altijd al geweest. Ze kán het niet eens snappen, met haar intens domme Marie-Antoinette mentaliteit die ze zo gretig etaleert.
Je gaat verdomme bij dit soort mensen terug verlangen naar de Franse revolutie, en ik snap ineens zo goed hoe dat allemaal heeft kunnen gebeuren toen.
Is de domme Kudtburger nog zo dom om op deze politici te stemmen of zijn politici nou zo slim?
+veel
@Graaf_van_Hogendorp | 06-03-22 | 15:02: Ik denk dat in het land der blinden eenoog koning is. In dit geval. Niet dat NL'ers dom zijn, verre van dat, maar ik heb niet het gevoel dat politici meer betrokkenheid van het electoraat wensen dan een uiterst oppervlakkige beoordeling op een paar tweets, een paar oneliners, en wat containerbegrippen die in de mode zijn. Kortom; het volk moet zo onwetend als mogelijk worden gehouden en vooral nergens bij betrokken worden. Moedig ook vooral het stemmen niet aan; aangezien hoe minder er komen hoe groter de kans dat ze hun plek kunnen behouden. Men houd bewust het electoraat onwetend en daarmee dom. Dan blijft eenoog koning.
Ook recht uit mijn hart..... well spoken..... let them eat cake..... marie antoinette..... hahaha
Onze overheid zou zich moeten schamen met de hoge armoede in een rijk land. Het BNP is de afgelopen 30 jaar bijna 8 hoger geworden. Minimum loon was toen ~1700 gulden, is nu ~1700 euro. Het loon is minder gestegen dan de inflatie in die tijd en de inflatie betreft niet dat huur, voedsel en overige basisbehoeften meerdere malen over de kop zijn gegaan.
De regerende politiek staat veel te ver van het gewone volk af. Steeds meer kinderen groeien op in armoede, de wachtrijen bij de voedselbanken lopen in rap tempo op en de bewindvoerders schieten als paddestoelen uit de grond.
Maar ze stellen elke paar jaar de armoedegrens bij, zodat er op papier toch minder armoede is.
We hebben veel 1st world problem gedoe in Nederland, maar dit onderwerp is denk ik wel 1 van de grootste problemen die we nu hebben, dat ons land op termijn helemaal de tyfus in gaat helpen.
Rijk land, ammehoela. We zijn nauwelijks beter dan een 3de wereld land.
400 miljard is er de afgelopen decennia gegaan naar de asielindustrie. Op het onderwijs en de ouderenzorg is bezuinigd, maar dat maakt Kaag & Co niet uit.
#Wilderswhatelse?
www.wyniasweek.nl/de-immigratie-kost-...
#Wilderswhatelse #cordonsanitaire
Leuk weetje is dat dat ongeveer onze gehele staatsschuld was, voordat de huidige generatie politici weer op de pof wilden om hun vage semi-wetenschappelijke ideetjes te gaan verwezenlijken.
Dat neemt niet eens mee dat er ~2 miljoen migranten aan de uitkeringstiet hangen. Dat 'buitenlanders' een significant deel van onze zorg opslokken. Dat ze grotendeels de budgetten van politie en justitie leegzuigen. Daar komen de kosten van de individuele gemeenten nog bij en de enorme maatschappelijke puinhoop die ze veroorzaken bij de rest van de bevolking.
Die 400miljard is een lachertje, we betalen ~50% van de begroting + nog een stapel miljarden per jaar als samenleving. Die 400miljard jagen we er elke 4 á 5 jaar doorheen.
Immigratie is net als het Koninklijk Huis: niemand mag weten wat het kost. We houden het daarom expres niet bij en we maken het nooit openbaar.
(Niet eens de schuld van rutte, deze keer, het is een parlementaire traditie.)
Wat ben ik blij dat ik 15 Km van de Duitse grens woon
Anders benaderd: wat een uitgave is voor de één is een opbrengst voor de ander. In wiens zakken verdwijnen die hogere uitgaven, inclusief de overheid? Jammer dat de rijksoverheid, mede vanwege een jaar formeren, niet in staat is om voor de eerstvolgende verkiezingen met een duidelijk inkomensbeleid te komen.
Een inkomensbeleid voor de nukubu dat is.
Rutte, Kaag en Hoekstra zijn stiekem heel blij met de oorlog in Oekraïne. De “domheid” van de Nederlandse kiezers is typerend voor de staat van het onderwijs. Geloven in een partijen zonder visie op de toekomst.
Meh natuurlijke reactie van mensen om een huidige regering te steunen in tijden van oorlog. Maar de oorlog komt te vroeg vermoed ik, in ieder geval voor de volgende 2e slaapkamer verkiezingen. Het gemiddelde geheugen van een kiezer is 2 weken. Avond van tevoren vullen de meesten een stemwijzer in.
Dus nu hoog peilen zegt weinig. Vraag me af hoeveel invloed het heeft op lokale verkiezingen. De helft komt toch niet opdagen. De andere helft zal ook veelal voor lokale initiatieven kiezen. Charkov en Marioepol liggen nog best wel een afstandje van Vrouwenparochie en Sexbierum.
Moeras en partijkartel blijft aan de macht maar dat doen ze toch wel met alle verkiezingen met lage opkomsten. Daarnaast is het nog altijd onzeker wat Omtzigt gaat doen en dat kan een landverschuiving veroorzaken. Of er moet een nieuwe Pim komen maar dat verwacht ik niet.
Voor steeds meer van mijn collega's wordt de stijgende brandstofprijs echt een probleem. Mijn werkgever betaald echt niet slecht, flink meer dan de concurrentie, maar het wordt steeds aantrekkelijker om een lager salaris bij een werkgever dichter bij huis te accepteren. En werk genoeg te vinden, dus waarom niet.
Mijn vader gaat vanaf morgen dan ook met de metro naar werk. 80 euro per maand reisvergoeding waarvan de brandstofkosten meer zijn dan die 80 euro is het niet waard om met de auto te reizen. Een reisabonnement nemen is goedkoper.
Misschien moeten we dat niet willen, want 'dan loopt de schatkist veel geld mis'? /jk
@VoltaireJohn | 06-03-22 | 14:57: dan doe je precies wat el quack wil,auto laten staan ,wel voor betalen en lekker met de trein gaan.
@VoltaireJohn | 06-03-22 | 14:57: prima toch. Is niks mis met ov. En nog goed voor milieu ook. En bij abonnement kan je het in je aangifte nog van de belasting aftrekken. Dus alleen maar voordelen.
Wat een vreemde redenering.
Dus als de benzine goedkoper wordt is er minder geld voor het onderwijs.
Nu is de benzine duurder, dus is er meer geld voor het onderwijs dan voorheen.
Want de tank-tax is geen vast bedrag, vreemd genoeg, maar een percentage.
En dat is onze minister van financiën...
Niet het verhaal, maar wie het zegt is beangstigend.
Zij bespáárt ook geld als ze kussentjes bestelt op internet. Tsja.
Vraagje voor Kaag, als ik de 30 liter van onze oosterburen 1.76€ en minder verstook is dat ook goed voor het onderwijs.
Misschien voor het vak rekenen?
@Snoorderlag | 06-03-22 | 14:50:
Vergeleken met de rest van het kabinet is Kaag die niet kan rekenen op financiën niet eens een extreem onbenullige keus We hebben ook een minister van klimaat en energie die niet weet wat stikstof en kernenergie is; een minister van defensie die niks van defensie afweet; etc.
Gelukkig hebben we in ieder geval nog een premier met het geheugen van een goudvis. Duidelijk het hoogst haalbare in dit kabinet.
@Harry.Langezwaal | 06-03-22 | 14:53: Kaag gaat onze ondergang worden. Dat staat vast.
Inderdaad. Kaag wordt onze ondergang!!!
Bezuinigen kan wel.
Op D'66 stokpaardjes.
Daar merkt niemand wat van.
Behalve de D'66 achterban.
Sigrid Kaag heeft net 9 maanden lang de kabinetsformatie lopen frustreren om alle D'66 stokpaardjes er door te drukken. Die laat zich echt niet door zo'n oorlog in Oekraïne ook maar een standpunt op te geven.
Gelul. Ben beslist geen D66 fan, maar Rutte was degene die frustreerde.
Tijd om het kwartje van Kok het tijdelijke met het eeuwige te laten verwisselen. Of was het andersom.
Onzin. Als de prijzen stijgen omdat het aanbod daalt dan moet de consumptie omlaag. Kun je wel gaan compenseren maar dan stijgen de prijzen alleen maar meer.
Geldt dat ook voor brood?
@Ir_HardGelag | 06-03-22 | 14:48:
Kennelijk is het zo dat de hele wereldbevolking gevoed word uit Oekraïne.
Aldus de medias ,olie is ook al Oekraïens.
Als iedereen thuis blijft zitten, dat is ook niet echt fijn voor de economie.
Dit is zelfs voor Kaag een erg slechte uitspraak. Beetje dommig zelfs. Of ze heeft echt geen hoge pet op van u en ik.
Ik hou het gewoon op dom en te kort door de bocht.
Wat een domme opmerking van deze minister.
Hoe zat het 2 maanden geleden dan met het onderwijs ?
Ze geven gewoon te veel belasting inkomsten weg.
Stop daarmee en de benzine kn naar 1 euro
Bezuinigen op onderwijs is het beste wat onze capabele minister kan bedenken. Missch ook eens kijken hoe het kan dat het niet uit maakt wat een vat olie kost want bij 111 usd per vat een liter benzine 1,50 kan kosten maar ook 2,40 per liet, rara waar is het verschil? Geen vraag voor financieren kennelijk.
Kijk even naar de wisselkoers van de Euro <-> Dollar door de jaren heen. Dan zie je wat het jarenlang bijdrukken van 60 miljard Euro per maand door de ECB aangericht heeft. Griekenland, Italië en Frankrijk danken u hartelijk.
@marcoplarco | 06-03-22 | 14:48: Dat zie je maar gedeeltelijk, omdat de FED al net zo vrolijk 'bijdrukt', alleen zijn dat private bankiers.
Het enige dat een indruk geeft van de afgrond zijn de prijzen van edelmetalen.
Belasting er vanaf? Er nog wat extra’s op zetten zusje wel bedoelen. Ukraine solidariteitstoeslag —> btw naar 25% en andere belastingen ook omhoog, uitkeringen omlaag. Dat is uw toekomst.
Een beproefde truc in de politiek: een valse tegenstelling; opwerpen. Lagere benzineprijs = onderwijs minder geld. Het kan ook betekenen (ik noem maar wat): minder geld naar subsidies voor polarisatie- en beschuldigclubjes rond vermeende discriminatie, slavernij, enz. Of meer mensen aan het werk zetten (per abuis wordt vaak het woord 'helpen' gebruikt, alsof werkgevers niet op goed personeel zitten te wachten). Of minder geld aan Europa uit te geven. Of minder geld aan gebouwen van ministeries. Of minder geld naar cultureel werkers in kutbuurten. Enz enz enz.
En andersom is het merkwaardig dat de financieren van het onderwijs kennelijk uit de heffing op benzine moet komen.
minder geld naar de publieke omroep, minder geld naar de Palestijnen, minder geld naar consultants... kortom, de D66-hobby's.
Valse tegenstellingen opwerpen en onjuiste vergelijkingen maken zijn ondertussen de standaard-manier waarop politici (eigenlijk : hun mediatrainers) hun 'eerlijke verhaal' aan de kiezertjes vertellen.
Anders zouden die kiezers weleens verkeerde ideetjes kunnen krijgen.
Mw Kaag heeft het niet zo op met brandstof verstokend Nederland, en haar hekel aan auto’s op brandstof uit ze dan wel niet letterlijk (privé zal ze wel met Anis uit de nodige elekromobielen kunnen kiezen om tussen haar woningen te pendelen, maar van staatswege zit ze heerlijk comfortabel in een dikke A8 of 7 serie, ja dat moet want gepantserd en o wee als er weer eens een sukkel met een fakkel in haar buurt komt) maar door het aanstellen van een nietskunner als Jetten op haar favoriete andere departement (1. Financiën - want dan beheer je de pot met geld, en 2. energie/milieu - want dan kun je ook zeggenschap houden over al je zinloze hobby doeleinden die in haar ivoren toren bedacht zijn) laat ze zien dat ze de ooit wat rechtse maar nu flink linksaf geslagen VVD geheel bij de strot heeft, en fijn automobilisten mag pesten met torenhoog oplopende brandstofprijzen terwijl ze net doet of er geen ruimte is om de belasting te verlagen. Ze heeft het goed gemanipuleerd allemaal. Het “overkomt” haar ook maar allemaal. 60 miljard voor Robbie zijn hobbie, jippie-jaar-jee!
En waar gaat dat klimaatgeld dan naartoe, nu zelfs Timmermans heeft gezegd dat de kolencentrales maar wat langer moeten openblijven?
@grietmetgroenefiets | 06-03-22 | 15:15: het is allemaal pure hypocrisie, Kaag geeft geen reedt om het volk, alleen maar om haar eigen agenda. Net als lapzwans Timmerfrans. Hoeveel miljard had die bolle ook weer nodig om zijn agenda te financieren? Walgelijk dat zulke figuren aan de knoppen zitten.
Lol, de Poetin-fetish van Baudet kost die mafklapper maar 3 virtuele zetels. Blijven er nog 5 over. ‘Wie zijn die mensen?’ is nu toch wel een terechte vraag.
Baudet is af. Jammer; ooit leek het nog wat te worden. Lang, lang geleden.
Baudet snapt helemaal niet waar we mee te maken hebben.
Hij probeert het een beetje in zijn straatje te trekken en praat er zelfingenomen en glimlachend over, terwijl er jongens van 18 jaar in een tank omkomen en baby's geboren worden in schuilkelders.
Ze vinden het geen probleem (eigen en andere) mensen te offeren op een manier die wij helemaal niet kennen.
Sjoerd Sjoerdsma D66 snapt het ook niet trouwens.
Ik ken er één. Echt zo'n pro-Rusland figuur die beweert dat Nederland altijd aan de verkeerde kant staat. Bij dat soort figuren is het gras altijd groener aan de overkant.
We kunnen ook bezuinigen op asielzoekers en stoppen met economische vluchtelingen opnemen, blijven huizen betaalbaar, kan onderwijs nog beter, en kan de benzine prijs omlaag. Is dat misschien iets?
Dat is zeker iets! En als we dan ook weer gewoon 130 kunnen rijden staat het puntje weer op de i!
VVD was vroeger de partij voor de automobilist, wat laat Rutte zich inpakken door Kaag op alle fronten.
Rutte is MP puur dankzij Kaag. Die gaan min of meer hetzelfde doen als Poetin en medvedev: om en om van plek wisselen. Let maar op die Kaag wordt nog MP dankzij de kudde Nederland.
Wie geen ruggengraat heeft bukt.
Dit is een mooie tijd om iedereen klaar te maken voor rekeningrijden. Je betaalt je 2 jaar blauw en dan is de volgende 'oplossing' alleen maar hoopvol.
Waarheid zal wel tegenvallen maar hoop doet leven.
Inderdaad, ze hebben al een oplossing nu eerst een probleem creëren.
Exact, dat staat voor Kaag als stip op de horizon: rekening rijden. Meer controle dus. Wat zal ze in haar nopjes zijn dat de brandstofrijder nog strakker de strop voelt, en zich straks graag lucht laat geven door te moeten kiezen voor rekening rijden. Elektrisch rijden ligt al grotendeels aan de ketting, nu die brandstof rijders nog.
Dus als de hogere belastinginkomsten weer normaal worden is er ineens een probleem met onderwijs? Ik denk dat Kaag nog wel wat rekenonderwijs mag hebben.
Alles is duurder, en daarover wordt ook gewoon btw betaald.
Overigens is goed onderwijs volgens Kaag dat waar haar achterban de kroost het liefst naar toe brengt; een witte priveschool met veel aandacht voor creativiteit en zelfontwikkeling.
Dat van die witte school snap ik. Ik stuur m'n dochter ook niet naar een school met kleine hakbarren
@bosmaloot | 06-03-22 | 14:34: Yep. Snap ik ook. Echter, dat hoeft totaal niet haaks te staan op uw politieke opvattingen.
Lekker toch. Als het gaat om hobbies die de regering graag uitvoert, klotst het geld tegen de plinten. Als het gaat om voor de bevolking te zorgen, moet iedere euro drie keer omgedraaid worden en zijn er bezuinigingen nodig.
Ik kan ook maar moeilijk kijken naar het 'vrolijk rechts WNL' geluid. Neem wel aan dat de altijd uiterst kritische Rick Nieman onze MinFin flink het vuur aan de schenen gelegd heeft...
Niemand is ook een groot fan van D(DR)66.
Er wordt verdomd weinig gelachen in dat programma (toegegeven het huilen zou mij ook nader staan met die D66 en VVD gasten) en wat er rechts aan is (simpele overheid, niet alles moet altijd weer anders, landsgrenzen cultuur hebben waarde,...) ontgaat mij geheel. 'Zuur links' dekt de lading meestal beter. En als Kaag te gast is 'dom en naief links'. Vrolijk word je niet van dat programma, rechts wel.
Kortom volgens Kaag krijgt het Onderwijs nu meer geld door de oorlog in Ukraine...
Een cynische, juiste conclusie.
Mevrouw Kaag, dan kunt u toch bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking en subsidies aan schimmige clubjes aan de andere kant van de Middellandse Zee??
O wacht....... het/uw hemd is nader dan de/onze rok (=de/Kaags eigen belangen wegen het zwaarst).
Er kan gerust wat af van die plank met ,daar op 60 miljard van Jetten voor onderwijs hoor mevr.inclusie!!
Ik zie niet in waarom er op onderwijs bezuinigd zou moeten worden om de lagere BTW inkomsten op autobrandstoffen te compenseren. Waarom het bedrag van het stikstoffonds niet naar beneden bijstellen om de af benzinepomp prijs te verlagen? Mevrouw Kaag, de zeer competente minister van financiën, bedrijft hier goedkope politiek.
Ow, ik tank 95% van de keren in België, sorry schoolkindjes.
Lekker makkelijk als je dicht bij de grens woont. Het is een stuk lastiger als je in Groningen woont.
@VoltaireJohn | 06-03-22 | 14:19:
Dan is Duitsland weer dichterbij..
Van de huidige prijs van ca. 2,30 kan dus geen 21% af want onderwijs. Dus met een 'normale' prijs van een paar weken geleden van 1,70 ontstaat er bij onderwijs een tekort. Leg eens uit Siekriet?
Wie zijn toch die mensen die mij niet begrijpen?
Als den Haag zegt dat bepaalde groepen gecompenseerd worden, dan worden de rijken rijker.
Juist, op de een of andere manier verkopen en knutselen de politici wetten in elkaar "voor compensatie voor de minder bedeelden" terwijl de rijkeren rijker worden. Bijzonder, bijzonder, dergelijke constructies.
Daar men in Polen zo'n 40 bruin en steenkoolmijnen in werking heeft zal de Poolse bevolking er in ieder geval zonder gezeik warmpjes bij kunnen zitten.
Boeren kapot, visserij kapot, horeca kapot, retail kapot, mkb kapot. Alles wat klein, lokaal en onafhankelijk is moet kapot van Kaag en haar vriendjes.
De europese doctrine,eerst alles afbreken en dan met een europese oplossing komen ,viva de verraders.
Dat Kaag snel de graftyfus krijgt. Haar bezemsteel vliegt zeker niet op E10?
Vliegt met de airmiles van platinum Jetten
Op onderwijs. WT actual Fuck. Je kunt keuzes maken waarop te bezuinigen. Benzine btw is niet gelinkt aan onderwijs. Ze wil gewoon niet bezuinigen op al die lieve migranten uit waardeloze landen. Zeg dat dan gewoon.
Als je nu meer inkomsten krijgt doordat de prijzen zijn gestegen, dan is het compeseren in feite niet bezuinigen. Voor de begroting is het immers een meevaller.
Er ligt nog 60 miljard op de plank bij vriendje Jetten voor klimaat en stikstof: Dat kan net zo goed in een biomassakachel. Of je geeft het terug aan de burger als brandstofsteun. Is maar een idee.
Niks "teruggeven" dat wordt het volgende toeslagenschandaal.
Gewoon de belastingen fors omlaag. Het is onzin dat onze veel te grote overheid daar op inlevert want door de gestegen brandstofprijzen zijn ook de belastinginkomsten op die brandstoffen flink gestegen. Daar hoefden Kaag en trawanten niks voor te doen.
@Dandruff | 06-03-22 | 14:21: Precies, de belasting loopt mee op met de prijs.
Hoe kan het toch dat een VVD zoveel zetels krijgt. Ik snap het niet.
In het onderwijs is het adagium al langer dat kennis minder belangrijk is omdat je alles kan opzoeken. De ironie hierbij is dat je wel (brede) kennis nodig hebt om te weten waar je naar moet zoeken ..
Dat zijn gewoon van die stabiliteitsschaapjes. Die stemmen standaard gewoon op de leidende partij.
“Het raakt veel mensen” maar niet Eucalipta Kaag zelf natuurlijk.
Een minister van financiën die niet kan rekenen!
Wat kan er misgaan.
Berlusconi zei ooit als er dan toch vrouwelijke ministers moeten komen laat ze dan wel mooi zijn.
Die van “ons” is lelijk en ook nog eens dom.
Spuuglelijk en oliedom....
Ik zal m'n hond er nog vanaf schoppen.
Compensatie voor bepaalde groepen = groepen mensen nog meer afhankelijk maken van de staat. En het moeten natuurlijk wel de juiste groepen zijn hè.
De mensen die 'vinkje' niet kunnen spellen
Goedkoop spinnen, bij ieder ridicuul plan van NX66 is er geld en gaat het nooit ten koste van iets anders. Nu moet het ten koste gaan van het onderwijs en dat onderwijs hebben we nou juist enkel en alleen zogenaamd te danken aan de NX66.
Het minder populaire paradepaardje het verzonnen stikstofprobleem zet ze bewust niet in. Dat zou weleens heel hard van z'n voetstuk vallen als men echt de keuze had.
Als die slappe lul van een Rick Nieman nou eens kritisch doorvraagt en voorstelt om het geld bij het ministerie van Stikstof vandaan te halen. Hij is net zo links als Kaag. En dan pretendeert WNL rechts georienteerd te zijn.
Dat onderwijs is nog volledig naar de klote geholpen ook door dit faalkabinet.
De eerste vrouwelijke premier die Nederland nog niet heeft gehad.
Ik vraag mij af of al die hoogopgeleide D66 stemmers dit geneuzel van Kaag ook meenemen wanneer ze op haar stemmen of dat iemands geslacht leidend is. Je hebt een volk-hatend kutwijf met rare opvattingen betreffende overheidsfinancien waarvan je ook nog kan afvragen of ze het Nederlands belang wel bovenaan haar prioriteitenlijstje heeft staan.
Als dat het template moet zijn voor een vrouwelijke voorbeeldsfunctie dan zie ik het donker in met de emancipatie
Helaas werd het Rutte en niet Rita Verdonk, dan hadden we een iron lady gehad die wel wat kan. Nu beweegt ze ergens in de marge in Den Haag.
30 kindertjes in een hok, juffie ervoor, hoe duur kan het zijn? Ik denk dat ze bedoelt dat de totale overhead er omheen graaistuivers te kort komt
Precies, censuur en herschrijven van schoolboeken naar de gouden standaard van D66 gaat redelijk wat kosten aan kartel consultants (minimaal 150 euri bruto per uur).
onderwijs gaat stuk aan 12 weken vakantie per jaar, lesuitval door studie dagen, studieweekje, fokdrang en politiek verlof van de groen linkse en cu juffies.
Ik zag in geen partijenboek de verplichte vaccinatie ,waarom niet.
Ooit was er een tijdelijk maatregel, die duurt nou bijna net zolang de aarde bestaat.... nl.wikipedia.org/wiki/Kwartje_van_Kok...
Het onderwijs is al kapot, kudt
Niet kapot, maar afgeschaald. Geoptimaliseerd voor de Nieuwe Kinderen uit Doek-Analfabetië.
Als ik de peilingen moet geloven, gaat Nederland helemaal naar de knoppen.
Right, en als mijn arme oude buurvrouwtje stopt met roken kunnen we Defensie opdoeken
BTW op brandstof eraf, bezuinigen op onderwijs. Hhm, dus als je het EXTRA belastinginkomen niet int moet er bezuinigd worden. Misschien inderdaad beter om maar niet op onderwijs te bezuinigen.
En volgens mij was/is er dan al vanaf begin af aan iets mis geweest in het "regeerakkoord".
Dus voor meer geld voor het onderwijs moet ik niet D66 stemmen, maar meer tanken?
Dat was jaren geleden onder Wouter Bos ook al zo geloof ik, er werden te weinig verkeersovertredingen begaan om de schoolboeken te kunnen financieren.
Was gisteren (zaterdag) op de weg in de randstad. Wat een gekkenhuis op de wegen. Je kan echt merken dat de benzineprijs zo hoog is.
Zonder gekheid: dat zullen toch geen mensen zijn die op zaterdagmiddag allemaal een noodzakelijke reis maken.
En maar klagen .
Je weet niet alles van een ander.
Mensen willen na 2 jaar ook wel weer ergens heen.
Een van de weinige voordelen van de Randstad zou nog moeten zijn dat je hemelsbreed en dus goedkoop, ook nog vrij snel van A naar B kan rijden.
Fatsoenlijk onderwijs? De jeugd is bij het invoeren van het leenstelsel bestolen en voorgelogen. Meer geld naar het onderwijs, niet gebeurt. Lening zou niet meetellen bij het aanvragen van een hypotheek, niet gebeurt. Compensatie voor het leenstelstel, ondermaats. En dan nog de chantage dat het reduceren van de belasting op brandstof zou leiden tot nog minder fatsoenlijk onderwijs, terwijl het geld tegen de plinten klotst. Bah. Ik hoop dat het clubje clowns in Den Haag snel valt.
Dat kwam door de lage brandstofprijzen tijdens de coronacrisis.
Als u al op het randje leefde wordt u er mooi vanaf geduwd door dit kabinet. Voor heel veel mensen is die 50 a 100 euro per maand extra uitgeven aan benzine en boodschappen net teveel om op te hoesten voor een Ukraine. Met een variabel gas contract (wat heel veel mensen hebben) kan het zomaar 100 tot 200 euro per maand kosten, een Ukraine.
En daarnaast steunen we alleen het oorlogsapparaat Ukraine met onze petroEutoDollars. En dan spekken we via benzine en diesel het Ukraiense leger en via onze gas het Russische leger. Goed dat Groningen weer open gaat. Maar wat een rare situatie.
Laat werkgevers ook maar de prijs van een Ukraine betalen. Meer loon. Nu! 200 bruto p.p.p.m. op zijn minst voor het lagere personeel wat voor iets van 15 euro per uur het bed uit komt.
15 euro per uur? Ga werken op een tankstation, dan krijg je als nieuwe binnenkomer met mazzel 13 euro bruto per uur. Heb je pech, dan is dat nog twee euro minder.
@plamoen | 06-03-22 | 14:04: 11 a 12 euro is geen uitzondering voor starters nee. Maar er zijn genoeg mensen met huis en kinderen die voor 15 euro zwoegen.
Ue pakketbezorgen compenseert dat nog met 10 uur per dag bezorgen.
Maar dat extra uren verdampt nu gewoon even.
Dit beleid is zelfvernietigend en ik lees dat deze oorlog jaren kan doorgaan.
Ik ga die droomvakantie maar even boeken voordat...
Zolang ze maar in België de juiste keuzes maken betreft benzine. Woon 500m hemelsbreed van de Belgische grens. Rij altijd met plezier even om, ook al is dit ten koste van “onderwijs”.
Laatst daar Superplus in een lege tank + 6 jerrycans gegooid voor 1,92 de liter.
1.82 euro slechts
@Wattman | 06-03-22 | 14:00:
Oh ben jij dat?
Typisch Nederlands: de auto en de autorijder op alle mogelijke manieren wég zetten, bedillen, kleineren en op kosten jagen - en tegelijkertijd jammerlijk verslaafd aan de inkomsten.
Kennelijk kan Kaag dit zeggen omdat ze weet dat ze ermee weg komt.
BTW aanpassen gaat dus niet omdat de ICT van de Belastingdienst een te grote puinhoop is. Daarom ook kan de BTW op fruit niet omlaag.
Het lage btw tarief van 6% zou toch tijdelijk verhoogd worden na 9%. We weten nu wat tijdelijk is. Met tijdelijk bedoelen zeker dat het tijdelijk 9% is en komende jaren nog hoger gaat worden.
Dat is wat je krijgt als je vvd stemt. Iemand moet de belastingverlagingen voor bedrijven betalen.
Volgens mij was er een afspraak dat de 6% BTW op groente en/of fruit eraf zou gaan.
Tot zelfs dát kunnen ze niet realiseren wegens een ICT-probleem (wanneer niet) bij de belastingdienst.
@* Il Principe * | 06-03-22 | 13:56:
Het meeste belastinggeld gaat naar linkse hobby's. Natuurlijk heb je gelijk dat werkende mensen soms ook een voordeeltje krijgen, maar puntje bij het paaltje gaat de VVD altijd mee in het linkse beleid om heel Nederland verliesgevend te maken.
@Dandruff | 06-03-22 | 14:12:
De linkse agendapunten zijn ook behoorlijk uitgekleed de afgelopen decennia. Er is vooral flink bezuinigd aan uitgaven voor het volk om Shell en Unilever minder belasting te laten betalen in NL. Nederland heeft niet voor niets een reputatie als belastingparadijs.
Ik zat fout ik bedoel het Hooge btw tarief van 19% naar 21% wat 'zogenaamd tijdelijk' zou zijn in 2012? want huizen crisis bla bla
@* Il Principe * | 06-03-22 | 14:25:
Punt is dat links beleid altijd geld kost en nooit iets oplevert.
Geld naar de bedrijven die dit land opbouwen en onderhouden is niet alleen rechtvaardig maar levert ook weer nieuwe zinvolle investeringen op.
En zelf ben ik niet zo voor het bevoordelen van buitenlandse bedrijven, ten nadele van de Nederlandse. Maar dat is niet waar onze belastingdruk van ruim 50% aan op gaat. Integendeel, die reputatie van belastingparadijs voor levert ook weer geld op. Linksdeugende bandjes als het Ierse U2 richten hier een brievenbusfirma op en betalen hier belastingen over geld dat over de hele wereld verdiend is.
Zou jij ook doen trouwens, als je wereldwijd geld zou verdienen, denk ik. Dan kies je voor een vestigingsplaats die niet duurder is dan nodig.
Gelukkig hebben we de juiste mensen op de juiste plek zitten. Anders zou je toch maar ongerust worden als je een brokkepiloot op defensie hebt zitten. Of wat denk je van een money spender in het buitenland op financien ? Je moet er toch niet aan denken. Of een HR manager zonder empatisch vermogen die Nederland moet leiden en dus alleen kan bedenken dat iedereen zo ongeveer een ministerssalaris heeft. Nee, gelukkig hebben we het goed geregeld in Nederland en zijn dat soort situaties niet mogelijk want anders zouden we wel eens een bananenland kunnen worden.
Waar onze regering wel goed in is dat als de inflatie de pan uit rijst om dan niet simpelweg iedereen te compenseren. Nee, we gaan dan bedenken of we alleen bepaalde groepen kunnen compenseren door hele complexe ideeen uit te voeren want het verlagen van accijns of btw komt dan niet bij ze op. Doordat de inflatie erg hoog is komt er ook meer btw binnen en zou je dus eenvoudig aan deze knop kunnen draaien maar daar zou je misschien ook de middenklasse wel eens mee kunnen helpen en dat is echt niet de bedoeling.
Het mooie van dit alles is dat er overal een zooitje van wordt gemaakt en als beloning worden ze gewoon weer herkozen door de mensen die in hun poepert worden genomen.
Precies, technocratie. Elk probleem nodeloos complex maken en dan naar ingewikkelde oplossingen zoeken (met extra consultants, ambtenaren etc). Men zou iets kunnen leren van oplossendvermogen in techniek en machinebouw waar men juist eerst zoekt naar de meeste simpele oplossing voor het belangrijkste probleem, omdat men weet dat ingewikkelde oplossingen vaak negatieve gevolgen hebben die je niet kunt overzien. Ook duurt de implementatie van ingewikkelde oplossingen veel te lang en is veel te duur. Uiteindelijk maak je een Frankensteinmachine die niemand meer begrijpt. Een soort Nederland.
Ze hadden ook de zorg kunnen noemen want voor beide zijn we (semi) gevoelig. Maar om andere uitgaven, hallo energietransitie en ontwikkelingssamenwerking, te korten ho maar.
Nee Kaag, niet de BTW aanpassen maar de accijnzen! (Of de marge?) www.unitedconsumers.com/tanken/inform...
Interessant!
Checkt u even in hoeveel Europese landen u duurder uit bent bij het tanken van 50 liter benzine:
www.unitedconsumers.com/tanken/inform...
ha, goede link!
We vergelijken appels met peren. Bij voorbeeld, in Frankrijk is de wegenbelasting bij de brandstof inbegrepen, met uitzondering van de tolwegen.
@-Sloppie- | 06-03-22 | 14:00: Noemt u mij een land in Europa met hogere belastingen dan Nederland en een minstens dito linkshobby uitgavenpatroon. Ik wacht met smart.
@viejohuevon | 06-03-22 | 14:01: Het is dus nog erger. In Spanje betaalde ik tot voor kort voor mijn vier liter benzine vierwielaangedreven auto van 1813 kilo een wegenbelasting van 117 euro.
Per jaar.
@-Sloppie- | 06-03-22 | 14:00: Lol! Hij pakte dit "plaatje" van de grote hoop met plaatjes, keuze genoeg in producten en diensten waarin Nederland steevast in de top 3 van duurste landen staat, maar ja het gaat hier nu even over de accijns en belasting op brandstoffen...
Maar goed heb je nog wat toe voegen in het hele verhaal?
Ik zie je nick nu vandaag al wel een paar keer voorbij komen, met eigenlijk alleen maar wat venijnige opmerkingen.
Dus om nog iets van je intellect te kunnen tonen, ik hou het makkelijk:
Kom eens met een lijst van 10 diensten en/of goederen waarin de Nederlandse burger voordeliger uit is dan elders in de EU?
Weet je wat, ik maak het nog makkelijker, noem er 5?
@viejohuevon | 06-03-22 | 14:01: Ow, dus in Frankrijk betaal je 13% minder per liter benzine, en daar zit ook nog de wegenbelasting bij?
@BadPatNL | 06-03-22 | 14:23: ja, maar er zijn veel meer fransen, dus als absoluut bedrag betalen die dan weer meer belasting voor het onderhouden van een wegennet dat (even de logica uitschakelen) zo groot is als frankrijk. En omdat wegennetten bij elk land even groot zijn en evenveel kosten (kijk maar wat een weg als Le Mans kost per meter) is dat geregdvaardigd dat wij meer betalen voor minder.
@BadPatNL | 06-03-22 | 14:23: Yep.
@BadPatNL | 06-03-22 | 14:23: frankrijk heeft veel tolwegen
Natuurlijk hebben wij nog wel geld voor wat er nog overblijft van wat niet heel lang geleden tot de wereldtop van het onderwijs behoorde. Wat Heksje Sigrid bedoelt te zeggen is dat er dan geen geld zou zijn voor het krankzinnige, miljarden verslindende, compleet onuitvoerbare concept van het ‘ nieuwe’ onderwijs en de ‘ kansengelijkheid’ op scholen (en: universiteiten, maar daar noemen wij lekker anders).
Ze doet een Bolkesteintje: "natuurlijk kan er meer geld naar X, dat halen we dan gewoon bij Y weg". Je kan ook gewoon minder geld uitgeven, maffe heks. "Overheid" en "overhead" verschillen maar één letter.
Dit is wel een licht vermomd "denk toch om de kinderen!" argument van Kaag, waarbij ze aangeeft geen enkel ander inzicht en argument te hebben.
En een tip voor Kaag, als mensen zich niet kapotbetalen aan één product houden ze geld over om dat aan andere producten uit te geven, waar wonderbaarlijk ook BTW over geheven wordt.
Dus het maakt geen zak uit als de BTW op brandstof al dan niet tijdelijk wordt verlaagd, want het geld dat over is komt via andere kanalen toch wel in de schatkist.
Maar dat zal wel weer niet de juiste redenering zijn, de burger moet maar leren enzo (wat er geleerd moet worden mag ze dan wel eens komen uitleggen).
Kaag is echt in een ketel met Chardonnay gevallen. Wat een domme uitspraken komen er uit dat mens
Gemarineerd in de Sandeman.
Waar vindt men zo'n ketel? Ik vraag dit voor een vriendin.
@MickeyGouda | 06-03-22 | 13:54:
In een klein Gallisch dorpje.
@MickeyGouda | 06-03-22 | 13:54:
-
In een dorpje in Gallia, dat al geruime tijd dapper weerstand biedt tegen de Romeinen.
@Basil Fawlty | 06-03-22 | 13:58:
-
Nou moe. Twee zielen, één gedachte...
Nou, eerder in de Meursault, gok ik zo.
@bisbisbis | 06-03-22 | 13:59:
Ghe!
Als ze de immigratie poorten eens zouden sluiten voor al die gelukzoekers en andere geïnteresseerden in onze goedgevulde vleespotten, blonde vrouwen, gratis huizen en geld. Scheelt miljarden. Maar daar hoor je de heks niet over, nee, meteen het onderwijs noemen want dan....
Akelig arrogant rotwijfj
"Dan tank je maar cake."
Hoho, "Brioche" maar dat terzijde. Ze heeft het nooit gezegd, maar die uitspraak bleef lekker plakken (lol) toen die voor het eerst 50(!) jaar later opdook.
www.britannica.com/story/did-marie-an....
Je begon goed maar toen al snel een Wappie Alert.
@Risingson | 06-03-22 | 13:58: Jij hebt blijkbaar niet op de link geklikt. Geeft niet, slaap lekker verder.
@4HoogAantWater | 06-03-22 | 14:01: die filmpje is al helemaal over Twitter gespamed dus ja; ik heb het gezien (al heb ik soms geskipped, ik geef het toe). Al het aanhalen van het zinnetje 'you own nothing' is al zo vaak gedebunked en staat helemaal niet in de Great Reset programma. Je zult het wel niet gaan lezen maar hier is de link. (En nu ga ik ook NIET mijn tanden bleken) www.reuters.com/article/uk-factcheck-...
www.nieuwnieuws.nl/5155401/dronken-ma...
Dat krijg je wanneer benzine duurder is dan alcohol. De beste man kon niet verder rijden om benzine te besparen.
Tja waarom niet bijvoorbeeld een 'vaste' belasting van bijvoorbeeld 50 cent die omhoog gaat met inflatie. Lijkt me een stuk eerlijker dan dubbel genaaid te worden.
Accijns bedoel je?
In vrijwel ieder EU-land kan de accijns lager en de BTW nog meer maar in Nederland met veel minder schulden niet? Kaag volgt de D66-lijn van klimaatdrammer Jetten. Kaag wees en passant ook een terugkeer naar het winnen van gas uit Groningen af ondanks dat een grote meerderheid van de Groningers dat wel willen. Nogmaals: Klimaat gaat voor alles onder Kaag.
Ze kan beter een deel van haar ambtenaren ontslaan. Deze kunnen zich laten omscholen naar beroepen waar in diverse branches veel behoefte aan is.
Dit is win-win-win: minder uitgaven voor de overheid, een minder verhitte arbeidsmarkt, ex-ambtenaren die zinvol werk gaan doen. En nog een win: minder behoefte aan immigranten die we liever niet zien komen.
Omscholen naar docent bijvoorbeeld. Maar denk niet dat die lui van Financiën zullen slagen voor de rekentoets.
@R. Skickr | 06-03-22 | 13:47: Lol
Ik hoorde het haar zeggen, wat een schift!
Ah, onderwijs! Dan zou de afschaffing van het door D66 ingevoerde leenstelsel natuurlijk niet meer door kunnen gaan. Creëer een probleem en bedenk zelf de oplossing HAha, en geef anderen vervolgens de schuld!
Voorkennis ??
Lol alleen onderwijs noemen, nou Sigrid. Er zijn toch echt zaken waar we heel veel geld in pompen en niet uit eigen belang. Echter is dat wel jou belang dus betalen we ons wel scheel.
Ze zou kunnen beginnen met het afschaffen van het ministerie van Klimaat. Uiteraard doet ze dat niet want dat is een D666 stokpaardje...
Het budget voor onderwijs kun je gewoon afschaffen hoor.
Als ik het niveau van de ongemotiveerde jeugd zie dan is het water naar de zee dragen.
Dat is onzin natuurlijk.
30 jaar geleden waren er ook studenten die geen reet uitvoerden en/of andere studenten voor zich lieten werken.
Die zitten nu in de politiek.
Klopt ja. Als ze dan toch examens en toetsen gaan afschaffen (vermoedelijk omdat de beroerde examenresultaten "slecht afstralen" op bepaalde groepen leerlingen die je niet mag noemen omdat het leerlingen "met een migratieachtergrond" zijn), dan kan je natuurlijk net zo goed iedereen een diploma geven, of die hele poppenkast afschaffen.
Cake?
"You can't have your cake and eat it too."
Geldt dat ook voor hasjcake?
In Belgie onlangs nog voor 1.85 euro getankt, maar daar zal het onderwijs dan ook intens slecht zijn. Slecht in definitie van Kaag is vermoedelijk dat in Belgie geen schaamte voor slavernijverleden of stikstof en koolstofdioxide alarmisme wordt onderwezen - aan tere kinderzieltjes - met een poster van Guy en Timmerfrans aan de muur?
Veel ouders die vlakbij de grens wonen sturen hun Nederlandse kinderen juist naar Belgische scholen omdat het onderwijs daar veel beter is en niet de constante vernieuwingsdrang heeft ondergaan. Dus zal wel mee vallen.
Ik heb een poster van Greta boven mijn bed hangen. Mag dat wel? Ben hetero hoor.
@Nivelleermarionet | 06-03-22 | 14:02: Prima, onaneren en nivelleren gaan vaak hand in hand.
Um, de Belgen hebben zich in de Congo schuldig gemaakt aan de vreselijkste misdaden en ware genocide met naar schatting 5 miljoen (!) doden. Veel mensen werden ook verminkt door het afhakken van handen. Overigens was de Congo PRIVE bezit van de koning, Leopold 2, dus of het in strikte zin een kolonie was weeet ik niet. Maar wat de Belgen daar hebben uitgespookt is werkelijk verschrikkelijk. En dan zitten ze hier en beetje te zeiken over Zwarte Piet.
@Ing_HardGelag. Haha. Ik heb hard gelachen om uw one-liner. Ha ik onthouden.
Kaag, die zich als prolofoob, par excellence, ernstig zorgen zou maken over de inflatie en de effecten daarvan op de portemonnee van het gewone volk. "Wie zijn toch die mensen die geen autorijden of brood meer kunnen betalen?"
Dan eten ze maar brioche.
Ze schuift het nog even door naar de voorjaarsnota en intussen zijn de boodschappen niet meer te betalen, is je huis niet meer te verwarmen en staat de auto stil wegens torenhoge benzineprijzen. Wat een gaaf land...
Misschien kunnen ze iets met die biljoenen van de huizenmarkt. Onee, is ook maar lucht.
Heb met niemand medelijden. Dit is wat er is gestemd. Meer EU, meer klimaatgeneuzel, meer immigratie en meer belasting. Daar staat tegenover: minder zorg, meer islam, meer wokegeouwehoer en meer korenwolfjes. En het volk zal er weer opstemmen want is de toeslagenaffaire en Coronaperikelen alweer vergeten.
"You get what you f*cking deserve"
- dhr. Joker
@Graaf_van_Hogendorp | 06-03-22 | 13:41: Precies. Ik gun zelfs al die mensen die VVD, D66, CDA en CU hebben gestemd de hoofdprijs voor hun gasrekening. Ik hoop dat ze de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen binnenkort.
Als dit in ergens in een verkiezingsprogramma heeft gestaan, mag je het me laten zien!
@4HoogAantWater | 06-03-22 | 13:57: Je mag ze zelf gaan lezen. Resultaten uit het verleden is ook iets waar je lering uit kunt trekken.
Tja. Kaag. De levende bevestiging dat het er bij de overheid niet om gaat om wat je kunt maar om wie je kent. Olongren? Idem. Klaver? Idem in het kwadraat. Rutte? Idem in extremis.
Beste MinFin Kaag inkomsten 2022 E334,1 miljard. Uitgaven aan zorg E93 en sociale zekerheid E94,6 totaal is 188 miljard is 188/353 = 53% uitgaven. Verder OCW 44 miljard en gemeente en provincie 39 . 1 miljard gaat naar publieke omroep merendeel landelijk. Met de kaassschaaf is zeker 500 miljoen te halen binnen de publieke omroep maar dan wel gevolg minder domme kwis- en praatprogramma's op de buis. Hete hangijzers efficientie binnen de zorg en het uitkeringsinfuus waar ook nog de kaasschaaf met volle plakken kan worden toegepast
Om te beginnen bij NPO: flikker al die domme amusentprogramma's er per direct af. Weg met Wie is de mol en Boer zoekt vrouw!
@R. Skickr | 06-03-22 | 13:41: waarom zoeken die boeren een vrouw als ze binnenkort geen boer meer mogen zijn? 'Boer zoekt vergiffenis voor het kapotdoodmaken van de Nederlandse natuur' lijkt me een beter NPO programma. Toegegeven, bekt wat slechter. Maar dan kan dat blonde tutje wel steeds vragen: 'voel je al iets?' 'En nu, voel je al iets??'
@Ir_HardGelag | 06-03-22 | 13:49: Haha dat past veel beter. En hoezo zoekt een boer nou weer specifiek naar een wijf en niet naar een man of een transformer of 2 wijven? Beetje kortzichtig programma nu.
@Ir_HardGelag | 06-03-22 | 13:49: Nostalgie
@R. Skickr | 06-03-22 | 13:41: Kijk al een jaar of 25 geen tv meer. Dat heeft wel zo zijn voordelen. Heb geen flauw idee wie al die "BN-ers" zijn en mis er geloof ik ook weinig aan. De verrichtingen en meningen van Derksen, Jim, Gordon, Britt huppeldepup en al die retards interesseren me dan ook geen hol. Blijken voornamelijk ook mensen te zijn die "beroemd" zijn geworden door deelname aan stompzinnige zang- dans en reality programmas. Dat geeft heel goed aan hoe vreselijk gemiddeld en matig alles hier is, en het onverfgeeflijke gebrek aan rocknroll. Overigens zet het Parool het dance-propaganda offensief door met dagelijkse berichten over de clubscene, DJs en a die retards die dansen tot hun levensdoel hebben gemaakt. NL is hopeloos.
Kaag heeft geen idee hoe percentages werken noch andere belangrijke onderdelen van haar departement.
En zich maar afvragen wie toch die mensen zijn met zoveel kritiek en cynisme
Dat niet alleen, we hebben hier te maken met een stijging. Alsof die inkomsten al op de balans waren meegenomen. Het is pure kolder.
Het simpele idee dat de overheid zelf eens flink bezuinigd ipv de burger te laten bloeden gaat er gewoon echt niet in bij dat vreselijke mens (en de rest van dat stelletje luchtfietsers). Er is godverdomme overal geld voor, voor de hele wereld zo'n beetje maar een keer iets terug naar de eigen burgers die het hele circus mogen betalen is teveel gevraagd.
*mompelt iets over tribunalen*
Droomt over een autostaking,massaal,pas dan kan iets.Al lijkt het al een lockdown op sommige momenten.
Wie zijn toch die mensen van valse tegenstellingen, met dyscalculi en dystopische waanbeelden op financiën?
Voor iets onzinnige als 'klimaat' kan het geld niet op en zijn tientallen miljarden gereserveerd. Voor koopkracht behoud moeten we het maar uitzoeken.
Overigens als de kosten van brandstof verder stijgen dan voelt u dat terug in de supermarkt en de kroeg. Maar goed blijf vooral moeras en partijkartel stemmen. Iedereen €1000 erop vooruit (in Oekraine, Italie, Polen, Griekenland, Spanje etc.).
'als je die 21% er af haalt kost een liter nog steeds ± 2 euro en blijft er dus evenveel belasting over als vóór de brandstof door de twee euro-grens ging.' Dat is een soort kruideniersmentaliteit.
De supermarkten lopen te klagen over hogere prijzen van leveranciers. Stel een blik soep zou inkoop 15 cent hoger worden. Dan moet de supermarkt de prijs voor de klant met 19 cent verhogen want de procentuele marges moeten wel overeind blijven.
Dankje. Ik vond het ook al zo'n kromme gedachte.
Wij betalen btw op de accijns, dat is dubbel belasting? Laat ze maar die klimaatfondsen leeg halen. Tijdens de corona kon het geld niet op, en moet elk dubbeltje omgedraaid worden.
Met het salaris waar je al inkomstenbelasting over hebt betaald.
Op spaargeld is ook vaak twee maal belasting afgedragen en als je de pijp uit gaat moet dat nog een derde keer.
@FogerRederer | 06-03-22 | 13:39: wat een vreselijk is het hier toch. Ik zou naar Oekraïne verhuizen.
@FogerRederer | 06-03-22 | 13:39: Waarna de ontvanger ook weer vermogensbelasting af mag dragen.
dat heet eerlijk delen....
@Kattie | 06-03-22 | 13:52: flauw.
Het gaat erom dat de overheid belasting op belasting stapelt. Dát moet worden veranderd; gek als u oplossing is om te verhuizen.
Maar wel wil Kaag een nieuw toeslagencircusje opbouwen.
Man, man, man.
Gruwelijk.
Ik denk ook wel eens, waarom sloof ik me zo uit?
Ik ga lekker post bezorgen of zo, minder salaris maar ook minder stress. En netto maakt het steeds minder verschil.
Mensen/groepen tegen elkaar opzetten, daar is de politiek goed in in dit land.
'Wel wordt er gekeken op welke manier en voor welke groepen compensatie nodig is'
Ik vertaal het even.
Afschaffen/verminderen van btw zou het snelst uitvoerbaar zijn, en het eerlijkst.
Echter, dit linkse kabinet vindt dit een prachtige kans om eens flink te nivelleren. De vraag is nog even hoe de mensen, die wél iets bijdragen aan de BV Nederland, eens goed gepakt kunnen worden, voor ééns en altijd.
"En als dat al zo zou zijn, hoe moet dat dan als iedereen straks elektrisch stofzuigert?"
Simpel. Dan wordt er meer belasting op elektriciteit geheven.
Elektriciteit komt in tegenstelling tot wat nimby neo libs denken niet uit de lucht vallen. Stoken ook geweaun fossiele brandstoffen om de elektrische waggies vroem vroem te laten doen.
@Graaf_van_Hogendorp | 06-03-22 | 13:35:
Sterker nog, stroom kost pakweg twee keer zoveel fossiele brandstoffen voor dezelfde vroem vroem.
Zelfs een moderne gascentrale heeft een rendement van maar 60%. En daarna gaat er nog rendement verloren bij omzetting en transport. Een ei op stroom koken kost dus meer gas dan een ei op gas koken.
En bij het opladen van accu's gaat er ook weer rendement verloren. Verder verliezen accu's aan vermogen door ouderdom, vocht, kou; of als ze niet gebruikt worden.
En omdat niemand halverwege stil wil komen te staan worden elektrische auto's veel vaker opgeladen dan nodig. Dat is alsof je 90 liter benzine in een 50 litertank gooit, dat gaat allemaal verloren. Door dat overbodig opladen slijt de accu ook sneller, waardoor hij ook weer vaker opgeladen moet worden...
Deze vrouw staat zo ver weg van de realiteit. Die denkt dat 3/4 van de Nederlanders electrisch rijdt..
Nee heur het interesseert de neo lib kaste geweaun geen zak.
Als je fietsen meetelt kon die 3/4 wel eens kloppen.
@Graaf_van_Hogendorp | 06-03-22 | 13:34:
Dat klopt helemaal wat mij betreft
Kaag is een ... wijf maar we moeten niet vergeten dat er extra geld naar defensie gaat en de nieuwe opvang ook weer miljarden gaat kosten, niets mis mee. Aan de andere kant is er nog miljarden te bezuinigen op de asiel opvang en alles wat er aan vast plakt.
Ook op de asielzorg voor Oekraïners?
@Kattie | 06-03-22 | 13:53: indien nodig: ja.
Wij zijn het punt al gepasseerd dat we vol zijn.
Laat nu de voormalige Oostbloklanden hun verantwoordelijkheid nemen.
Die hebben én geen moslim/Afrikaan opgenomen én het is opvang in de regio.
Accijnzen op brandstof zijn een vast bedrag en worden enkel jaarlijks bijgesteld. BTW is een percentage over de totale prijs, dus inclusief accijnzen. Bij het wegnemen van BTW op brandstof zal de overheid meer geld mislopen, echter zou het percentage wel verlaagd kunnen worden zodat er dezelfde inkomsten uit brandstof worden gehaald in vergelijking tot de "normale" situatie. Wat dit verder met onderwijs te maken heeft is mij niet duidelijk.
Dank u, helaas gaat dit allemaal aan haar voorbij. Misschien dat ze daarom zo hamert op onderwijs...
Onderwijsveld gaat voornamelijk op aan de te hoge salarissen, m.n. in het hoger onderwijs zijn de salarissen te hoog.
"als je die 21% er af haalt kost een liter nog steeds ± 2 euro en blijft er dus evenveel belasting over als vóór de brandstof door de twee euro-grens ging"
Wait... What? Hoe dan?
0% Belasting levert toch geen belasting op bij 1, 2 of 3 euro?
accijns...
Accijns is niet gelijk aan belasting. Eerst wordt accijns gerekend en daarna over dat gehele bedrag ook nog eens belasting. De staat profiteert dus dubbelop.
Dat komt omdat de accijnzen hetzelfde blijven. Ook zonder BTW betaal je schandalig veel voor 90% benzine, 9% aanlengdrek en 1% water.
Bleib zu Hause.
Hé Rick!
Maar dat is toch deels procentueel die belasting?
Dus als de olieprijs dan stijgt de belasting ook procentueel en levert dit netto meer op. Maar blijkbaar moet de belasting omhoog is omdat de onderwijskosten ook aan de olieprijs is gekoppeld?
Er is inderdaad iets grondig mis met ons onderwijs, dat zeker.
De vorige keer toen de olieprijs meer dan 100 dollar per vat kostte.... zag je nergens 2,30 euro per liter..... hoe kan dat.
Stuur al die incompetente lui naar het front aub.
De prijs is ooit 140 Dollar per vat geweest, meen ik.
Toen was onze waardeloze Euro nog iets meer waard.
'''' hoe kan dat.''''
Toen hadden ze geen 42.000 asielzoekers (2021), nu dus wel...
@Verderkijker | 06-03-22 | 13:34:
Nee dat is slechts het symptoom. Onnozele tata's die VVD, CDA, PvdA, GL, D66 en CU stemmen is het probleem.
Dollar vs Euro.
Onderwijs. Ik weet wel een paar posten juffrouw Kaag waar 100% bezuinigd kan worden. Ontwikkelingshulp, NPO en die 7 miljard voor Schrans Timmerfrans en zijn klimaat geneuzel. nexit zou ook helpen, laat mofrika maar verder lappen voor knoflooklandjes en ijzeren gordijniërs.
Maar helaas bestaan mijn medelanders voor 80% uit (s)linkse lummels en stemmen voor deze troep.
Kaag is een kwaadaardig politicus en dat meen ik echt. Wat een burgerhatende elitaire trut is zij zeg. Het dedain naar het plebs straalt er van af.
Dan nu zo’n populistische truc uithalen met onderwijs noemen. Onderwijs is iets wat mensen belangrijk vinden en suggereert een één- tweetje tussen verlagen accijns en onderwijs.
Er zijn zat uitgaven van de overheid die we kunnen missen als kiespijn. Subsidies aan allerhande vage clubjes, bv mileudefensie en urgenda die werkelijk geen enkele levensvatbaarheid hebben. Geen achterban en zonder staatsinfuus (door de links geïnfecteerde instituties) gaan ze failliet. Opvang veiligelandiers, de bedachte stopikstofproblemen, enzovoorts.
Kaag wil benzine en gas heel duur houden en dat de lagere inkomens de pijn krijgen interesseert haar niet. Plebs en niet haar kiezers.
Gisteren 2.43,9 als hoogste voorbij zien komen op de snelweg
Als je dat ziet voel je je portemonnee bibberen in je kontzak..
Zo maar even een rondje rond het IJsselmeer. Auto buikje vol met oprijbenzine. Als X66-stemmer doe je toch wat je kunt voor het onderwijs.
Er kwam door het leenstelsel toch juist heel veel extra geld vrij voor het onderwijs? Dat je zoveel liegt dat je erin verstrikt raakt.
miss liegt ze niet eens maar denkt ze het echt terwijl de ambtenaar die het tegen haar zei het juist als een absurd grapje bedoelde
VVD profiteert weer electoraal van de oorlog, allemaal weer achter de leider.
Rally 'round the flag effect.
Remember Stockholm.
Het verhaal dat er moet worden bezuinigd op b.v. onderwijs als de btw van de brandstof af gehaald wordt, is al verdwenen van de teletekstpagina. Geen woord meer van te vinden. Bij de NOS zelf staat her er nu nog wel.
Het is gek ook: want dan lijkt het dat Kaag voorkennis heeft (gehad) en dat de regering rekening gehouden heeft met de opbrengsten van de alsmaar stijgende brandstofprijzen door de oorlog in Oekraine.
Vreemde zaak.
Voor de oorlog gingen de brandstofprijzen al door het dak.
@Lesc | 06-03-22 | 13:44: Nou, in haar eigen ploeg zit er ook eentje die even aan het wegmijmeren was over short gaan op Oekraine. Volgens mij was het ene Short Shortsma.
Alsof de benzineprijs niet al wekelijks door het plafond knalde voor er überhaupt sprake was van oorlog. Het liegt, kletst en verzint maar door.
Dat ga je nu zien, alle inflatie ligt vanaf nu aan de oorlog.
800 Miljoen bezuinigen op de NPO kan ook niet, want dat gaat ten koste van het intelligentieniveau.
Waar moeten politici dan gaan zitten om kritiekloos te kunnen liegen?
@JJMS | 06-03-22 | 13:27: De overige sjon de mol en luxemburge zenders.
Inderdaad, dat moet blijven dalen kennelijk.
Kaag is bij ons een veelgebruikt scheldwoord. Werkt ook goed als je op je duim slaat met een hamer of om kracht bij te zetten bij een paaltje slaan. Wij zijn niet wie zij denkt dat wij zijn.
Kutkaag!
Wie zijn toch die mensen .....
We kunnen ook iedereen met een iq van 100 en lager laten verhongeren. Dan blijft de toplaag van 2 miljoen inwoners over. Lijkt me heerlijk.
@Red shirt | 06-03-22 | 13:32:
Ouwe socialist dat je d’r bent.
@Red shirt | 06-03-22 | 13:32: Hoe stel je je dat voor? IQ is een normaalverdeling, dus heeft de helft van de inwoners van NL een IQ van boven de 100...
Tyf anders de kosten voor scholen ook over de schutting bij de gemeente. Kunnen die het via de OZB wel weer terugvragen.
Tjee, ik ben van een Saab 9000 hpt, 2,3 naar een Mercedes 1,6 t gegaan vanwege de peutkosten.
Straks kan ik niet eens meer in een Trabantje rijden.
Hoe moet dat nou, snik.
SAAB 9000, fijne wagen..
Vier keer per maand de Tundra volgooien, kun je een woning voor huren
Mja, de sancties tegen Rusland betekenen ook hogere benzineprijzen (en energieprijzen). We gaan het strakjes allemaal voelen. Dan maar wat vaker thuiswerken en een extra trui aan ;)
Sowieso tijd om extra energiecentrales te plaatsen. Of dit nu kernenergie is of hernieuwbaar. Tijd om te switchen naar volledig elektrisch. Weg met de afhankelijkheid van Rusland/midden oosten/amerika etc.
Ik werk in een fabriek dus kan niet thuiswerken.
Dat volledig elektrisch klinkt mooi, maar het Nederlands energienetwerk is daar niet op berekend. Iedereen z'n EV laden of massaal terugleveren van de opgewekte stroom is funest voor het net. En al die zaken die nodig zijn om te bouwen enz behoeven ook energie.
Ik zal mijn baas eens vragen of hij mijn huis in een laboratorium wil veranderen.
Er is geen causaal verband tussen accijns op brandstof en onderwijs voor onze kinderen. Maar het klinkt natuurlijk wel goed, zielig en vol emotie. De Minister vergeet graag dat er miljarden MEER binnenkomen. Er hoeft derhalve geen duppie bezuingd te worden op een andere post. Rotwijf.
Dat causaal verband zou er wel zijn als Kaag wist wat er in de wereld op handen was en dus met de opbrengst van hele dure benzine het onderwijs zou bekostigen.
Ik kijk nergens meer van op.
Van mij mag de benzine naar €3,- als de import van mensen uit Exotië maar stopt.
Dan kan het onderwijs tegelijkertijd naar een hoger niveau getild.
Maar dat zegt ze er niet bij.
Trap niet in de leugen dat het onderwijs eronder zal lijden als de belasting om benzine naar benee gaat.
Het is maar net waar je je euro aan uit wilt geven.
En anders gezegd…. Met al deze extra miljarden is het onderwijs gered?
Manmanman, wat een lulkoek.
D'66 koek. Vergeet dat niet.
Het onderwijs stelt al jaren niet veel meer voor het is vooral propaganda voor het klimaat en een verdienmodel om de grootste kneusjes toch maar een papiertje te geven.
Ik vond van de week een paar oude "Blij dat ik rij!" stickers ergens in een laatje. Ik ga er na 40 jaar maar weer eensch een achter op de auto plakken.
Zijn er nog andere posten, waarop bezuinigd kan worden?
Ja, op jouw aantal posten op Facebook.
De NOS?
Koningshuis?
Simpel: alle uitgeprocedeerden terug. Wil het land ze niet?? Dat uitkering stopzetten en meteen alle andere uitkeringen voor de niet in nederland wonenden uit dat land stopzetten. Dus AOW, WW, kindertoeslag etc.
In oplossingen denken, het kan wel, maar gebeurt niet.
@Toki | 06-03-22 | 13:26:
Inderdaad, kijk maar hoe snel en efficiënt de Russische banktegoeden in ons land konden worden bevroren vorige week.
Vlg mij is een van de allergrootste kostenpost inmiddels immigratie (bijstand, centra die bemand en betaald moeten worden). Iets waar D66 vol schuldig aan is. De VVD ook. Daarom ook mijn oproep of de VVD-D66 stemmer al een asielzoeker op kamer of in huis heeft genomen. Zou je de import stoppen, stop je ook met meer en meer geld uitgeven. Dat zal al enorm schelen. En dan Europa. Hoeveel heeft ons dat wel niet gekost en hoeveel blijft ons dit elke dag weer geld kosten. Ook de liefde van VVD en D66.
Schuldig en nog eens schuldig.
vergeet justitie, therapie NL en western union niet... MLDn per jaar meer
@oblix | 06-03-22 | 13:40: Western Union? Ik ken WU alleen als een geldtransfer systeem maar da's ongetwijfeld niet wat u bedoelt.
@appeltjesgroeneweide | 06-03-22 | 13:43: hoeveel denk je dat per jaar naar de thuislanden wordt geëxporteerd wat niet in onze economie gestopt wordt terwijl het wel daar had moeten rollen?
Ik kots op die morele koehandel en sociale chantage. Calculeren kan ze wel, maar dan voor haar eigen vinex-horde. Het is dat ik al ben afgegaan vanmorgen, anders zou ik beter mijn best doen.
Bezuinig op dat stikstofbeleid. De natuur verdwijnt toch wel een keer in zee, er komt toch wel te veel stikstof over de grens heen. Het hele idee om een overbevolkte rivierdelta voedselarm te krijgen is op de lange termijn niet houdbaar. Scheelt tientallen miljarden als je het direct opgeeft.
En dan te bedenken dat grote delen van het land vroeger juist nutriënt rijk waren maar door de roofbouw verarmd werden.
Het kost mij geld om te werken inmiddels ivm de achterhaalde reiskostenvergoeding.
Ja, die €0,19 per kilometer is al lang niet meer toerijkend, en ze willen het niet aanpassen. Vanaf 2006 is dit bedrag nooit meer verhoogd. MvF zei ooit dat dit bedrag zou mee moeten stijgen met de inflatie. En tot nu toe is het er nooit van gekomen, en dus onder Kaag óók niet.
Dit kabinet is er niet voor de Nederlanders, dit kabinet is er alleen voor de EU en hun eigen linkse hobbies! Doe een paar miljard minder naar klimaat en voila, het benzine/diesel accijns gat is opgelost. Kwestie van willen maar dat wil dit Haagse tuigh dus niet en daar wordwn ze toch een keee op afgerekend!
Gelukkig is er wel ruim voldoende geld voor windmolens.
Accijns is een Nederlandse belasting
BTW is een EU belasting, dus logisch dat EUSSR reichskommisar Kaag daar niets aan doet,
Aan de accijns kunnen ze wel wat doen, die gaat ieder jaar omhoog.
btw is een Nederlandse belasting. Invoerheffingen, die zijn Europees.
Hoe kom je aan deze wijsheid??? Slaat nergens op. Zowel de accijns als de BTW verdwijnen in de staatskas (als sneeuw voor de zon)..
Een minister die "niet kan rekenen, en wél liegen". Die combinatie van capaciteiten komt volgens mij vaak voor onder politici.
De Heks wil natuurlijk dat iedereen met het OV gaat.
Behalve zij zelf dan .. De privé jet taxiet zojuist voor.
@Nederlandop1 | 06-03-22 | 13:21: nee man, denk na.... heks.... bezemsteel.... :)
@appeltjesgroeneweide | 06-03-22 | 14:33: Welkom, welkom - Raketgeleerde, professor en nieuwe Einstein in één.
De Wet van de communicerende vaten gaat volgens mij in de economie niet op.
Ik was al bij de apotheker om benzine te kopen maar zo duur is het nog niet. Moet over twee weken nog maar is langs komen.
Ze schiet zichzelf in de voet, want nu gaan alle ouders niet meer met de auto die 700 meter naar school rijden, maar lopen ze hun kinderen heen.
2080 haartjes aan mijn afwasborstel....
Daar zeg je wat: dit draagt inderdaad bij aan het klimaat. Nou snap ik gelijk haar redenering om onderwijs en benzineprijs aan elkaar te linken…
Er zit 60 miljard in het milieu potje. Daar kun je ook een hoop nuttige dingen mee doen.
dat zou er in moeten gaan maar dat zit er feitelijk nog niet in. Die kun je dus ook niet herbegroten.
Jááááren geleden al ruim 48 palletjes met dik 8600 hectoliter raapzaadolie in een loodsje laten opslaan. Nu is het moment aangebroken om deze op te gaan rijden met mijn dieseltje.
In het kader van me too mag je geen rapeseed olie gebruiken.
Da's een flinke hoge pallet, met zo'n 18000 liter per pallet erop.
ruikt dat niet? kan je daarvoor niet een boete krijgen als je accijnsen probeert te ontlopen? zoals met rooie diesel?
@TonAlias | 06-03-22 | 13:22:
Het zijn cage pallets met silo tanks.
@oblix | 06-03-22 | 13:43:
Welnee. Het ruikt inderdaad naar barbecque, maar hei, overal wordt gebbq-t.
@Boris Poepnagel | 06-03-22 | 13:50: Hoop voor u dat geen common rail of modernere diesel heeft, anders gaat het problemen geven
hoeveel is een hectoliter en hoe groot moet dan de loods zijn en wat kost die per maand. Daarnaast een kapotte motor, tel uit de afwezige winst.
@AntiZanicz | 06-03-22 | 19:23:
Zo juist uw basiskennis weergegeven, ......
Oh nee, het kabinet maakt zich zorgen. Wat nu?
Zelfs nu blijft Den Haag de riedel volhouden dat er keuzes gemaakt moeten zullen worden.
Wat een emotionele afpersing.
"Maar juffrouw, ik heb eigenlijk recht op een 8 voor mijn opstel."
-"Maar dan moet ik jouw beste vriendinnetje die 4 geven. Dat wil je toch niet? Kijk, ze heeft al een pruillipje."
mooie vergelijking! DIe ga ik van u pikken.
slaat nergens op. cijfers zijn ieder voor zich en de begroting is een circuit met vaste grootte.
@appeltjesgroeneweide | 06-03-22 | 13:45:
een compleet manke vergelijking.
80% van ons onderwijs leidt sowieso op tot communicatieloog, social worker of wild life manager. Dus ik denk niet dat er iemand wat van merkt.
Eh, ik had ooit belangstelling voor de opleiding wild life manager. Tot bleek dat er geen werk in was. Het wemelt van de leuke en voor een VWO gediplomeerde relatief makkelijke opleidingen. Maar die baankans, hè.
Transitie Is wat anders, dit is een zelfgemaakte energie crisis.
ja natuurlijk, wij hebben de oorlog en spanning met Rusland gestart.
@AntiZanicz | 06-03-22 | 13:53:
Als u uit uw doppen had gekeken had u kunnen zien dat de brandstofprijs ruim voor er sprake was van een oorlog al historisch hoog was.
@AntiZanicz | 06-03-22 | 13:53: Ja door de Ukraine navo lidmaatschappen aan te bieden wel.
Kaag gaat op voor de beste Minister van Financiën ooit.
dat zou makkelijk kunnen gezien de eerdere ministers. Na Kok is zij al lang de beste.
@AntiZanicz | 06-03-22 | 13:52: Wat een geleuter, aan alle kanten gaat het financieel mis op het ogenblik.
Onderwijs is al jaren kapot.
Rekenen was nooit haar sterkste kant.
Maar als minister van financiën heb je dat ook niet nodig.
In Nederland dan.
gezien haar opleiding zal rekenen geen enkel probleem zijn. U lult maar wat.
@AntiZanicz | 06-03-22 | 13:51: Onzin, u neemt maar wat aan.
@funda | 06-03-22 | 15:05: zonder vaardigheden haal je geen diploma's
@AntiZanicz | 06-03-22 | 19:20: Wel als je je naar binnen likt en liegt , en zij kan dat als de beste, haar enige kunde.
We moeten de coronasteun ook nog ophoesten. En de kosten van immigratie uit zielige landen.
Want ja, kansarme asielzoekers houden nu plekken bezet voor arme Oekraïense mensen.
En we gaan niemand uitzetten.
Dus, terecht dat de accijnzen in stand blijven.
Welkom!
Denk dat ze een dagje verlof heeft van krankzinnigengesticht.
De auto een keer laten staan (als dat kan) en je hebt de hogere benzineprijs weer terugverdient. Zo moeilijk is het niet hoor.
Oh? Rij jij voor je plezier?
Bruikbare idioot.
@Is dit nog nieuws? | 06-03-22 | 13:17: lees goed: "als dat kan"
Ik kan ook af en toe even uw auto lenen (als dat kan) dan heb ik het ook zo weer terugverdiend.
@Hiram | 06-03-22 | 13:24: Prima. Wel afgetankt terugbrengen svp.
Terugverdient? Ik denk dat je meer profijt hebt van het onderwijs potje.
@Jos Tiebent | 06-03-22 | 14:37: onderwijspotje. Flauw, maar je had gelijk.
"Jullie land"
Ah, van Rossem is inmiddels tot Portugees geconverteerd?
Mentaal alvast afstand aan het nemen om niet te elfder ure alsnog waanzinnig te worden.
@Van Rossem | 06-03-22 | 13:24:
Pas maar op, dadelijk duiken er wat figuren bovenop u om u uit te maken voor landverrader!
@JJMS | 06-03-22 | 13:26: Die verraders zitten in het kabinet. Geen enkel ander land heeft momenteel zulke hoge brandstofprijzen. Waarschijnlijk betaal je nog minder in Oekraïne.
@Harry_Witkamp | 06-03-22 | 13:31: Zelfde voor ons eigen gas.
Ze lachen ons uit. Hahaha
Gvd, gewoon kappen met die achterlijke energietransitie!!
dat heeft er helemaal niets mee te maken.
De prijs stijgt door de grondstof inkoop. Accijns is een vast bedrag. Verminderen kanniet want het is begroot en dan kom je te kort.
Het beste zou zijn het gratis rijden met oude auto's en electrische auto's sofort af te schaffen.
Vissers varen sofort niet meer want in verhouding is de prijs zonder accijns veel meer gestegen. Wij zouden graag van de boot tanken. Dat zullen ze op Scheveningen en Urk ook wel doen.
@AntiZanicz | 06-03-22 | 13:50: Dus u beweert dat Nederland de slechtste inkopers ter wereld heeft?
@AntiZanicz | 06-03-22 | 13:50: Kulverhaal.
Accijnzen moeten omlaag omdat er anders steeds meer mensen koopkracht inleveren, waardoor de geldstroom richting belastingen in gevaar komt.
De olie is even duur als in 2012 en tóch is de benzine bizar duur. Rara politiepet, wie steekt dat verschil in z'n zakken? Het is niet Kaag in elk geval.
REAGEER OOK