Benzine opnieuw nog duurderderder dan ooit
Je tank volgooien is het achtste vinkje
Hisorisch screenshot uit tijd dat we dachen dat 2,009 euro DUUR was
Ja goedemorgen wij zijn even onderweg naar Oude Pekela omdat je daar maar 2,079 euro betaalt voor een litertje Euro 95. Dat leest u goed. 2,079 euro de liter is tegenwoordig GOEDKOOP. Tanken was de laatste tijd sowieso nogal duur, maar dankzij de oplopende spanningen tussen Vitesse-supporters en de rest van de wereld is het alleen maar erger geworden. De huidige adviesprijs 2,347 euro en dat is 3,6 cent hoger dan gisteren, toen de adviesprijs al op zijn allerhoogste mega record ooit stond. De Financiële T. is vandaag in diepe rouw gedompeld. "Het het lijkt in Nederland nergens meer mogelijk om een liter Euro95 voor minder dan €2 blijkt uit een rondgang langs websites met actuele benzineprijzen." Toet toet.
Shell, ondertussen:
Social
Hahaha ANP wat is dit nou weer?
Reaguursels
InloggenToch wel vreemd, ik kom meermalen door Luxemburg en daar was de brandstofprijs in bijna 2 weken slechts 4 cent gestegen, bij ons 20 cent in een paar dagen. Betaalde 2 weken geleden 1,66 voor v-power, afgelopen donderdag was dat 1,70.
Paar maanden geleden was het verschil nog rond de 50 cent, nu al bijna 70 cent.
@deMoer70 | 06-03-22 | 08:59: de kale benzine prijs ligt volgens onderzoeken slechts 3 a vier cent hoger dan de ons omringende landen.
90 cent gaat naar de overheid per liter,gecorrigeerd naar heden is dit nog steeds 60 %.
De benzine is niet duur,de belasting op belasting maakt de brandstofprijs hoog.
Natuurlijk wordt er een oorzaak door prutte gezocht en gevonden,Oekraïne.helaas is dit een heel klein aandeel in de exorbitant hoge prijs.
Sta ik daar met mijn hoogtoerige V8 te tanken. Snif.
Straks is een liter benzine zelfs duurder dan een liter water bij het tankstation!
hahaha
Vergeet niet dat de euro aan het wegglijden is tov de dollar.dat krikt de prijs ook fijn op. Dollar nog maar 1 euro en 9 centjes.
Huidige brandstofprijzen zijn een goudmijn voor de NL schatkist. De overheid kan met een simpele, evt. tijdelijke, belastingverlaging, per direct de prijzen op een enigszins acceptabel Europees (gemiddeld) niveau brengen. Het gebeurt alleen niet want de wil is er niet. Dus de lachwekkende retoriek van Rutte dat 'het ons allemaal maar overkomt en dat het héél vervelend is', is complete onzin.
Denk daar nou eens een keer aan in het stemlokaal.
"De overheid kan met een simpele, evt. tijdelijke, belastingverlaging"
Dream on: de Nederlandse overheid, aka politici, kennen het begrip 'tijdelijke belastingverlaging' niet, gaan ze nooit doen, enkel tijdelijke belastingverhoging. Dat die tijdelijke verhoging uiteindelijke blijvend worden. ach dat heeft de gemiddelde Nederlandse kiezer dan allang niet meer door.
Even wachten tot 2 dagen voor de verkiezingen denk. Zijn ze Rutte weer heel dankbaar....
De benzineprijzen in Venezuela zijn ook alweer gestegen naar 0.022 eurocent per liter.
Alles moet kapot.
Het kwartje van Kok is peanuts vergeleken met alle overige tijdelijke belastingen van de laatste jaren.
Was er ook niet een tijdelijke crisisheffing een paar jaar geleden? Daar is maar een kwart van verminderd waardoor we nog steeds met een tijdelijke heffing van 15 miljard per jaar zitten. Ik hoor er niemand over terwijl tijdens de invoer van deze tijdelijke heffing de kranten er vol van stonden.
De 21% BTW was ook tijdelijk.
vvd-ers hebben het geheugen van een goudvis, ze hebben nog steeds niet door dat ze stilletjes worden uitgekleed.
“Ondernemers partij” “Liberaal ” “kleinere overheid” “lagere lasten” dat is wat in die kleine hersentjes blijft plakken, nieuwe informatie of realiteitszin blijft gewoon niet plakken …
Maar zeg Joop den Uyl en het schuim staat op hun bek, en dat is alweer 50 jaar geleden …
Merk er niets van, sterft van de motoren op de weg vandaag.
Het wordt nog veel erger omdat de westerse deug elites de ruski beer zo nodig moesten prikken met een enorme moraal paal.. al die verhogingen zij dus eigenlijk een deug tax..
Haal dan gvd het kwartje van Kok eraf!!! Stelletje aasgieren!!!
En dan ergens anders het kwartje erbij!
De benzine prijzen hebben inmiddels wel een grote invloed op mijn rijstijl; als het dan toch duur is moet je er ook een beetje van genieten.
kijk, jij snapt het.
Gewoon alle versnellingen ten volle benutten.
Jij rijdt 50 op de snelweg en gaat de natuur bewonderen..
En dan wordt er gezegd dat bier nog goedkoper is dan benzine, want dat argument zou die belachelijke prijs nu hier in NL doen relatieveren?!
Alsof ik 1l bier op 20km zuip als ik onderweg ben.... @#$% bezopen is het!
Mijn Mondeo diesel rijdt 1:21 bij de huidige 100 kpu. Ik zou niet graag met de benzine versie rondtoeren.
Fiat Punto Evo diesel: 1:24 (en ik trap 'm wel eens op zijn staart).
20 jaar oude 3.0 6 cilinder turbo diesel 1:8 helaas met mijn zware voet. Maar dat betalen gelukkig mijn huurders en hoef ik er niet voor te werken.
Accijns, btw?? Hier in Maleisië wordt de Ron95 benzine gesubsidieerd. €0,45 voor een litertje. De Harley gaat er heerlijk op.
Deze week in Duitsland nog €1.82,9 betaald voor Euro95. Wanneer komt dat kwartje van Kok terug? En wanneer stopt onze roverheid met btw te heffen over accijns? Dat is een ander woord voor diefstal.
Klaag ze aan, met de vermogenstax is dat ook aardig gelukt.
Kok is pleite, maar zijn kwartje blijft voor eeuwig!
@KeesBruin | 05-03-22 | 17:56:
rutte ook!
En die kleedt jou pas uit …
Maar je hebt het niet door dus dan is het niet erg ineens of zo.
De VanEck vectors Russian ETF is ook wel mooi geprijsd op het moment.
Als er ooit een ecologische ramp ontstaat op de booreilanden, en een olievlek ons strand raakt, staan wij als klootjesvolk klaar met onze tupperware en jerrycans. Voor het milieu, natuurlijk.
F§¥£$ het milieu
Ik kom hier eigenlijk niet meer zoveel, maar af en toe zeuren en lullig doen is wel leuk.
Dus, zowel hier als in Portugal hebben we zonnepanelen, 60 daar, 40 hier. In combinatie met een batterypack als opslag, en in het bezit van twee Tesla’s, lachen we nu iedereen uit. Oh, en een zonneboiler, vergeet dat ook niet, 3000 euro, en dat verdien je echt in 4 jaar terug, qua gasverbruik.
Haha luster had veel goedkoper gekund en dan ook. Nog een tropische stranden.. zit je dan met je zonneboiler, sukkel..
Wn dan ook nog Portugal, tokkie
Mark is nogal jaloers merk ik. Ik zelf ook wel, zie zo'n Portugees strand wel zitten.
Van het geld dat daar in is gaan zitten had menig uitgelachen voorbijganger deze crisis 10 keer kunnen overleven. Je lacht gewoon de armen uit en (on?)bewust voor je campagne voor groenlinks/Klaver en EU/Timmermans. Mag allemaal. De rijken extra belasten wordt zo in ieder geval een stuk laagdrempeliger en gaat nog eens heel groot worden. Maar daar zal u wel op voorbereid zijn middels grijs-gebied belastingparadijsvoordeeltjes. Criminelen legitimeren criminelen.
Shell zat er, zoals ik het las, contractueel aan vast en heeft deze olie nodig voor de raffinaderijen in Duitsland.
Het alternatief was geen olie en dus geen benzine op de korte termijn in Duitsland, precies wat Putin graag wil, meer onrust op het continent.
Kiezen uit 2 kwaden dus.
Shell gaat tenminste weg uit Rusland, kan je van Total niet zeggen.
Duitsland met de mislukte Energiewende heeft gewoon olie en gas nodig.
Niet zo zeiken vrinden, markje vindt dat wij gewoon moeten bloeien en onze mond houden, want oorlog, dus gewoon betalen en niet mauwen!
Hallo Mark, mag er even wat accijn vanaf? Ik vind het niet grappig meer zo.
Zo, vanmorgen om half acht vertrokken naar Duitsland, 32 Euro aan benzine verstookt op 150 km en minimaal 150 Euro bespaard op wijn en andere boodschappen voor een maand. Benzine in België nu toch ook op 1,86. Zat om half twee al weer thuis aan een biertje.
Ben er nog niet helemaal uit of het een Economisch delict of een verzetsdaad is.
Ja, ja. Maar besef dat er ook kansen zijn: soft commodities, industial materials. En uiteraard energy.
Vreemd, die Engelse termen door het Nederlands heen
Das gewoon lekker popijopi doen, je weettoch
Dus er zijn mensen die naar een benzinestation gaan en daar benzine in hun auto gooien en daar heel veel euro's voor kwijt zijn?
Buitengewoon vreemd. Hier worden de auto's op de oprit geladen met stroom uit de tesla powerwall welke is gekoppeld aan 45 zonnepanelen. Of anders worden ze beiden gratis opgeladen bij de werkgever. Dat kan iedereen doen dus hou eens op met dat klagen over die brandstofprjzen. Daar kies je zelf voor. Stelletje milieuterroristen met je ice's.
“Dat kan iedereen doen”?
Moet ik nog verder gaan, of besef je je uit jezelf dat je de plank volledig misslaat?
Jij bent zo ver verwijdert van de realiteit dat ik je je tegel vergeef.
Wat een denigrerende tegel. Hopen maar dat jullie situatie altijd zo zal blijven. Dat je niet net als het ‘pleps’ in een volksbuurt moet gaan wonen in een huis zonder oprit en zonnepanelen of Tesla voor de deur. Wie van hoog komt kan diep vallen.
Eikels zoals jij zijn dus onder meer de reden dat er nooit en te nimmer een fucking Tesla bij mij op het terrein komt, laats staan om z'n subsidie bak op te laden op mijn kosten, ze gaan maar naar de Lidl of naar hun ambtenaren baantje.
Het vermogen van zonnepanelen gaat ieder jaar achteruit. Een accu van een Tesla, eens moet je die verwisselen, kost 20.000 euro.
Gaat hij goed boertje? Beetje hautain met je 45 zonnepanelen en 2 Tesla's. Schouderklopje nodig?
@Verderkijker | 05-03-22 | 16:04: binnen de 3 jaar van de leastermijn? Dan is het garantie. Buiten de 3 jaar? Dan heb ik al weer een nieuwe.
@Harris Pilton | 05-03-22 | 14:55: en jij bent gezien je nick van amerikaanse afkomst dus ik vergeef je de verkeerde spelling van verwijderd.
@Rimfree | 05-03-22 | 15:22: ik maak me geen zorgen maar hartelijk dank voor uw bezorgdheid.
@zwellevertje | 05-03-22 | 15:24: heeft u wel ruimte bij uw woonwagen voor een laadpaal?
@GoedGaan | 05-03-22 | 16:18: uw sympatieke gebaar zal meer steun betekenen voor het plebs bij de pomp maar desalniettemin dank.
Boerkoekkoek stemt dan ook op de VVD.
@BoerKoekoek | 05-03-22 | 16:51: Als er hier iemand een paupertje is ben jij het, jij bent het type dat avond aan avond uit zit te rekenen hoe hij het goedkoopst rond kan komen, waar hij het meest subsidie uit kan slepen, waarschijnlijk nog nooit een dag in je leven echt gewerkt, altijd de ambtenaar uitgehangen of lekker lucratief "advies" werk gedaan, maar zelf nooit enig risico gelopen maar zichzelf wel een hele pief vinden, met je kut Tesla. Verder woon ik niet in een woonwagen maar in een vrijstaand huis en als ik een Tesla had hoefde hij niet, zoals die van jou, op je pauper opritje opgeladen te worden maar kon hij gewoon de garage in.
De geschiedenis leert dat grote multinationals extra winst pakken met een oorlog. Was in 45 al zo en nog steeds. Zo ook shell, één van de grootste onethische duivelse bedrijven op deze planeet.
De ene z’n dood…
“Shell gaat op termijn stoppen met goedkoop inkopen.”
Dat zegt natuurlijk geen enkele inkoper.
Tenzij je graag een statement maakt.
Maar waarom dan nú wél goedkoop kopen?
Van mij mogen ze hoor, maar houd dan verder je hypocriete muil.
Shell is voor leasebakken-tankpashouders.
Een weldenkend mens tankt niet bij Shell, om de omgekeerde reden; te duur.
Sta je daar te tanken met de wetenschap dat ze “goedkoop”hebben ingekocht, je betaalt wel de hoofdprijs.
Is natuurlijk marktwerking en veel te veel belasting.
De overheid is spekkoperT.
Heb het al eerder gezegd, met deze inflatie en benzineprijzen lacht de overheid zich suf.
Kan Rutte in September weer trots vertellen hoe goed het gaat met NL.
Alle gaten in de begroting gedicht.
Koud kunstje.
De Staat loopt lekker binnen.
Ik tank nooit meer dan €50,-
En we gebruiken onze polo 1 liter TSI alleen voor lange afstanden, 1 op 25.
Je rijdt dan wel rustig, gewoon de snelheid die mag.
Zolang als mensen met de auto naar de bakker gaan, 500 meter verderop moeten ze niet gaan klagen over de benzine prijs
En hoe ga jij naar je werk? Dat mis ik even in je verhaal.
He? Je doet niet gewoon zoals de rest gewoon je ogen dicht als de pomp loopt? Hopen dat de rest eerder blut is, en dat je overwaarde ooit handje-contantje komt. Want besparen doe je toch alleen door meer te consumeren met voordeel krantjes en kortingen op A-merken?
U heeft nooit gedacht aan alleenstaande ouderen die moeilijk ter been zijn maar ook graag mobiel en onafhankelijk willen blijven? Ouderen betalen voor heel veel zaken de rekening en hun geluid wordt vaak afgedaan als 'gezeur'.
Okee, als je telkens maximaal 50 euro tankt, dan ben je dus vaker aan het tanken? Financieel gezien ben je dan waarschijnlijk een dief van je portemonnee, gezien het feit dat de brandstof nu elke dag duurder wordt.
U doet precies wat prutte wil; aoto aanschaffen en er nooit mee rijden maarwel de hele belasting hap betalen en tevens de onterechte BPM natuurlijk,lekker deugen hoor.
En de accijns en belastingen stijgen mee met dank aan de roverheid.
Zet me toch te denken:
Die sancties zijn er om Rusland te raken. Bijkomende nadeel is uiteraard dat het iedereen zal raken.
Nu kan Europa wel leuk een spierballetje laten zien, maar wie denkt u dat de langste adem heeft?
- de gemiddelde Rus die het toch al kudt heeft en wel wat gewend is (in combinatie met Russen die deze opoffering voor lief nemen.)
- De Europeaan die bij de eerste beste prijsstijging al enorm zit te janken en straks niet meer rond komt?
Met alle respect, maar volgens mij gaat dit averechts werken. Dat solidaire Europa zal uiteindelijk zwichten en versplinterd raken omdat hun eigen spaargeld verdampt.
(Wat er nog van over is natuurlijk.)
Niet om te demotiveren - en zeker niet pro-Putin - maar volgens mij heeft de hufter ons stevig bij de cohones.
Ik vrees dat de oplossing nog zéér ver van ons is.
Een doorgedraaide tiran die pertinent z'n ideeën tot uiting wil zien (ten koste van alles), tegenover de wereld die echt geen WWIII wil (en het dat ook niet waard vindt).
Ik vind het een lastig verhaal.
Maar ik heb er verder 0,0 verstand van.
Hoe financier je de 42.000 nieuw binnengekomen asielzoekers 2021? Nou zo dus.
Nu staan er ineens echte asielzoekers voor de deur en is het Rijk niet thuis. Mogen de gemeenten oplossen. Staat te druk bezig met arabieren importeren.
Net hier op Gran Canaria de huurauto volgegooid a € 1,26 de liter. Langs de snelweg.
Een jaar of tien geleden stond de olieprijs ook zo hoog. De belastingen waren toen vergelijkbaar met nu. Toch betaalden we toen veel minder voor een liter benzine dan nu. Heeft iemand hier een verklaring voor?
De belastingen waren blijkbaar niet vergelijkbaar
De belastingen zijn weer omhooggegooid toen de prijs weer daalde. Zodoende...
Was de Euro meer waard toen dan nu ?
Edit 10 jaar terug was de Euro inderdaad meer waard, tussen de 1,30 en 1,40 dollar
Olie gaat in dollars.
Euro/Dollar zoals Wattman al aangeeft.
www.macrotrends.net/2548/euro-dollar-...
@Basil Fawlty | 05-03-22 | 15:28:
Dat lijkt inderdaad de verklaring, zo te zien. De euro is een stuk zwakker geworden t.o.v. de dollar.
Shell kocht ONDER spot de olie. Niet op spot.
Als ze hem direct kochten, kochten ze on the spot.
@grapo | 05-03-22 | 14:15: da's ook weer zo
@haddem | 05-03-22 | 14:29: En het was hoedkoop, dus voor een spotprijsje op de kop getikt.
De overheid heeft al meer dan 5 miljard extra ontvangen door de hoge olie en gasprijzen.
Waar komt dat geld vandaan?
Juist van u en ik.
Reinste diefstal.
Het weggeven geld moet ergens vandaan komen.
Dit is dé manier om de ongelijkheden tussen de landen in de EU gelijk te trekken.
'Never waste a good crisis' toch?
Mooi excuus om alles stervend duur te maken.
Op naar de 'sjoe will own nothing and sjoe will be happy'...
De overheid moet accijns op benzine en gas verlagen. Als ik goed begrijp wordt de schatkist extra gevuld. Maar deze regering doet niets. Voor mij zijn dit wel de slechtste ministers sinds hele lange tijd.
Eens.
Door en door slecht zelfs. Echte slechteriken. Hoe slecht moet je wel niet zijn om het ministerschap te aanvaarden op een terrein waarvan je de ballen verstand hebt? Zie Ollongren, Kaag, Jetten, Hoekstra. Pure volksverlakkerij uit eigenbelang.
Oh ja, want de ministers van de afgelopen decennia zouden volgens u wel de accijns verlagen? Vergeet het maar.
Naast bakken met geld naar oa migratie en klimaat komen ze ineens met defensie aan. Je denkt toch niet dat je ergens anders minder gaat uitgeven toch? Zeker niet die klimaat miljarden die niet eens gedefinieerd zijn...
@Baksteenbakker | 05-03-22 | 14:29: nee joh, maar klimaat, das belangrijk en hip om te roepen want dat staat op instoren volgens onze kenners, dus al het geld daarheen. En wij kunnen de klote krijgen.
Waardeloze bende in den haag..
Beter om de accijns en belasting op stroom te verlagen, dat stimuleert meteen ook warmtepompen en elektrisch rijden een beetje.
Wel fijn dat onze energiebehoefte naadloos wordt over genomen door bijna gratis zonne- en windenergie. Dankzij het " feest voor de portemonnee" dat Ed Nijpels ons een paar jaar geleden al had beloofd.
Is dit bericht trouwens waarheid of fake. Tienduizenden wieken worden her en der opgestapeld en begraven op stortplaatsen waar het eeuwen zal duren alvorens ze afgebroken zijn
@speed48 | 05-03-22 | 14:09:
Het ergste is dat ze het nog prima doen maar dat er subsidie is op grotere, nieuwere dingen dus daar is nog meer aan te verdienen. En die oude worden uiteraard niet verpatst aan particulieren of geexporteerd want ja, verdienmodellen. Klimaatmaffia dat het ook is.
Je hoeft maar effe in Wiki te kijken en je leest dat er honderden miljarden kubieke meters gas in de Noordzee, Wadden en Friesland zitten.
Waarom halen we dat er niet uit en stoppen met gas aan Duitsland en Italië te leveren.
Denk toch eens aan je eigen burgers ,stelletje fuckers in dehaag
Denk aan climate change, you bigot.
Wat moet dat nou als de Rus straks ook de Baltische staten over neemt? Waar halen we dan onze oerbossen vandaan om klimaat neutraal te verstoken?
Hee wacht daar even mee, tot ik mijn huis in Friesland aan de waddenzee ( de waddenzee staat op de unesco lijst, dus eerst even omkopen ) verkocht heb.. ik namelijk geen aandelen alabastine..
China bouwt alleen dit jaar al 140 kolencentrales en helft van de wereldbevolking stookt iedere dag een vuurtje om te kunnen eten.
Als je beseft dat het landoppervlakte van de EU slechts 2 procent van de planeet is
en de oppervlakte van Nederland is zelfs nog minder dan 1 procent van deze EU.
Misschien dat er dan wat besef komt hoe het in elkaar zit
Climate changed al vanaf den beginne, de mensheid versnelt het iets maar zal het niet kunnen stoppen of zelfs vertragen. Weggegooid geld dus, die vele miljarden voor de transitie. Gewoon doorgaan met fossiele brandstoffen en nieuwe kerncentrales bouwen geeft het meeste rendement.
Wacht maar af, als de benzine ooit fl2,50 gaat kosten wat er dan gebeurt!!
Dat weet ik wel wat er dan gebeurd: dan betalen we ongeveer 20 eurocent per liter meer dan nu.
Wat gaat er dan gebeuren? Lappen met je bek Nederlanders.
Dat is ongeveer €1,10 per liter. We zullen veel Duitsers en Belgen op bezoek krijgen.
2 gulden 50 kostte het vele jaren geleden. Je bedoeld
€ 2.50 neem ik aan ?
Hep jij dat nog meegemaakt joh hee
Misschien moet er een grote landelijke staking komen om de brandstofprijzen omlaag te krijgen, want als bedrijven bij rutte & co gaan klagen dat zij hierdoor schade lijden is ineens veel mogelijk. Je zou dan ook verwachten dat de vakbonden hier achter staan, die verdedigen immers de belangen van werknemers die ook hard genaaid worden door de exorbitante brandstofprijzen.
Vakbonden (en dan met name dat fnv gespuis) verdedigen de belangen van werknemers???
Hahahahahahahahahahahaha.
Ik heb u aangemeld bij de NPO om de oudejaarsconference te mogen verzorgen, u maakt een hele goede kans want uw vorm van humor is onovertreffelijk.
@Teekje_Tippel | 05-03-22 | 14:31:
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Kortom, we laten ons verzetsloos door de staat financiel uitkleden. We stonden er bij en keken er naar. Holland op zijn smalst
Tank altijd in Rütenbrock gisteren EUR 1,919 :)
Nou, spotprijsje!
Ik zou even extra op en neer rijden, kun je nog een keer die tankervaring beleven.
Net Super 98 getankt net voor de grens, €1,98, kilometer verder euro 95 €2,31. Moest zelfs in Luxemburg iets van €1,53 betalen voor 95… tandjes.
Dure brandstof is mooi excuus om niet meer naar je schoonfamilie te hoeven.
Gisteren getankt in Belgie, lukoil euro 178.9 , 25 cent goedkoper per liter.
Hey Rutte en CO..... sadisten!
Waarom stemmen we dan op hem en zijn vriendjes?
@Graaf_van_Hogendorp | 05-03-22 | 13:34:
Omdat VVD en D66 onze lastenverlagende liberale partijen zijn. Die andere partijen zorgen alleen maar voor hogere belastingen enzo. Ofzo.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-03-22 | 13:34:
Ik val niet onder 'we'.
Ik wil gekust worden voor ik droog in mijn ster genomen word.
Hopelijk wordt het nu weer wat rustiger op de weg.
Deze week nog voor 1.84 in Duitsland weten te tanken. In Nederland ruim 60 cent duurder. Maar ja, we moeten vooral door blijven tanken voor die prijs. Iets voor de vrede of zoiets.
Zojuist in Maasmechelen volgegooid voor 1,79.9 de liter.
Zelfs voor belgiqueskes absurde prijzen …
Als inkoop duurder wordt, betaalt consument de prijsstijging. Als inkoop goedkoper wordt, houdt men de prijs constant. Als er geen omzet wordt gedraaid in restaurant of winkel vanwege nutteloze lockdowns, krijgt de vastgoedbezitter gewoon de volle mep aan huur maar wordt ondernemer slechts gedeeltelijk gecompenseerd. Deze asymmetrie zie je overal, in het voordeel van en in stand gehouden door de bezittende klasse. Mede mogelijk gemaakt door kartelmensen van de vvd. Rutte bedankt man.
De meeste mensen houden graag de VVD in het zadel. Helaas maar waar. De brandstof prijzen hoeven helemaal niet zo duur te zijn. De olieprijzen zijn weleens hoger geweest dan nu, maar we betalen wel het dubbele aan benzine. We laten ons ook gewoon naaien. Gelukkig krijg ik veel van de belasting terug. Compenseert een beetje voor mijn gevoel.
Als ik tank denk ik vooral ook altijd IS die liter ook werkelijk een liter?
Dat denk ik met u mee ja …
Jerrycan kopen, 5 liter tanken en nameten
Dat zou wel moeten, want die pompen worden jaarlijks gekalibreerd. Dat kun je zien aan de stickers die op de pomp zitten.
En ga er maar van uit dat die prijs nooit meer zal zakken, al zou Rusland zich morgen volledig terugtrekken uit de Oekraïne en de Olie en gas gratis leveren aan west Europa. Die zal voorgoed op 2,36 euro blijven staan, en voor iedere cent die er af gaat, wordt deze een week later met twee cent verhoogd. De lachende derde is hier de fiscus
Bij ons in Hongarije betalen we tot 15 mei ,voor de benzine en diesel een vaste prijs van 480 Huf (omgerekend 1,30 per liter)
We worden zwaar genaaid hier.
Weet u meteen weer even op welke partijen u niet moet stemmen.
Helaas weet ik dat 95% op een partij stemt die meer overheid in stand houdt.
Vertel... welke partij moet je dan stemmen om de prijs omlaag te krijgen.
Ben benieuwd hoe erg de Nederlanders het vinden dat ze geript worden. Wacht met spanning de uitslag van de Gemeenteraadsverkiezingen af
Toen: vat ruwe olie €114, benzine €1.45/liter.
Nu: vat ruwe olie €100, benzine €2.34/liter.
Fijn dat u dit plaatst.
Schijnt iedereen vergeten te zijn.
We worden gewoon voor de gek gehouden door onze overheid.
Maar de overheid kan er niets aan doen hoor. Echt niet. Gelukkig zijn de treinkaartjes nog steeds wel spotgoedkoop want we moeten allemaal het OV in, toch? Toch?
*zucht*
Vraagje, wanneer was toen en wat stond de Euro/Dollar toen?
Bizar he. We laten ‘t ook gebeuren.
Kom net uit Oostenrijk, Euro 95 €1,70. Afgelopen zomer was het daar €1,45, dus maar €0,25 gestegen. In NL is de prijs dus veel harder gestegen en volgens mij komt die olie allemaal in Rotterdam aan. Dan weet je door wie je genaaid wordt.
De Transalpine pipeline brengt ruwe olie van Haven Triest naar de raffinaderijen en chemische complexen in Oostenrijk en zuid Duitsland, dus niet via Rotterdam. Dat we genaaid worden klopt wel.
Valt nog mee moest naast me diesel een kan ad blue van 5 liter kopen die was maar liefs €18,99 bij de Esso dat is pas duur.
Koop die adblue dan bij de action, 5 euro
Ureum in AdBlue is 16 keer geconcentreerder dan in uw eigen pis. Als u lang genoeg uw pis opspaart, tot 80 liter, dan kan u die reduceren tot 5 liter AdBlue.
Twee euro is toch niets?
Op het terras krijg je daar 330ml cola voor.
Das een goedkoop terras dan. Eerder 2,60€ voor een 0,2 flesje...
Ja maar doorgaans drink je geen 40+ colaatjes op het terras.
Kremlin vindt westerse leiders 'economische bandieten’ (AD)
Ik geef ze niet graag gelijk maar hier ga ik in mee.
Ik ook, maar veel mensen zijn simpelweg te dom om dit te zien.
Gelukkig zijn ze in het Kremlin goud eerlijk. Hoor ik daar het het woord Oligarchen en zelfverrijking van Russische politici?
Tot slot een tip voor minister van Defensie, mevrouw Ollongren: breng mobiele keukens met proviand naar Oekraïne. Maak beelden van het dankbare gebruik ervan door die dappere al dan niet neonazi's en zorg dat die in Russisch-dienstplichtige handen komen: schijnt psy ops te heten.
Vergeet hearts and minds: een leger marcheert op zijn maag. Heeft ook iets met een energiehuishouding te maken.
U stelt voor om Wilderst naar de frontlinie te sturen?
Een ‘goulashkanon’
gebruikten ze in de DDR.
Leuke veldkeukens.
@BrutusBosch | 05-03-22 | 13:04: Nope. Zeer gewaardeerd medereaguurder @Wilderst schrijft trouw recepten die mij 's ochtends helpen om mijn bovenkamer te focussen. Een wat flauwe manier om te zeggen dat ik zijn levensopvatting met zorg aanschouw.
Rolstoelen kun je leren. Of een booster. Tip: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorg...
@laurentius | 05-03-22 | 13:05: Even een veldkeukenanekdote, maar dan op de kazerne. Een Limburgse maat vroeg mij om hem te vervangen bij de commissie die blijkbaar ging over het voer van al die hofmeesters. Ging het over de blauwe hap. Ondergetekende, een heuse negentien jaar oud: die gele drab met al die forse stukken groente erin, dat is toch geen vreten?
Het werd mij vergeven door de medecommissieleden. Als beloofd, kreeg ik de woensdag erna flink opgeschept. Niemand komt aan de stoofschotels van mijn moeder, maar die blauwen kunnen er dus ook echt wel wat van.
Ik wilde vandaag gaan tanken met de auto, maar ik denk dat ik toch maar ga lopen.
Hoe ga je die bezine dan weer mee naar huis nemen?
@dasechtgeenstijl | 05-03-22 | 13:06: 2 kannetjes benzine dragen.
Dicht bij mij in de buurt zijn een Lukoil en een Shell tankstation. Bij Lukoil tank ik uiteraard nooit, want Putin.
Nu blijkt Shell naar goede Hollandse traditie te collaboreren met de vijand.
Dag Shell, en tot nooit meer.
Lukoil is in Frankrijk nu het goedkoopst, zag ik in het voorbijgaan gisteren. 1.72
Als je aan m'n portemonnee komt, kom je aan mij; leve de Shell! Kom maar door met die goedkopere brandstof.
Dat krijg je: een perfecte storm van kortzichtige politieke ideologie. Het ene narcistische dwaallicht: “Oekraïne is onderdeel van Rusland en als ik het niet mag hebben, dan mag niemand het hebben.” Het andere dwaallicht: “We gaan het klimaat ‘redden’ koste wat het kost, fossiele brandstoffen zijn de duivel!”
En het ergste is: ze geloven ook nog dat ze het beste voor hebben met hun achterban, de dwaallichten.
Lees Simon Rozendaal in EW nu, het hoeft niet zo moeilijk te zijn voor ons.
Misschien maar eens een videoboodschap sturen?
Dat zal ze leren.
Ik heb overigens 42 afzonderlijke ramen in mijn huis.
En mijn laptop heeft 100 toetsen.
Straks de dakpannen maar eens tellen.
Maar zeg nu eens eerlijk, aflossen of niet. In mijn beleving is aflossen beter.
Niet alfossen.
In Nederland kan je beter schulden hebben, zeker met de huidige rentes
Precies en als je schulden hebt dan betaalt de staat alles voor je. Heb je vermogen dan betaal je alles zelf en ook voor de rest die alles uitgeeft aan leuke dingen.
@frickY | 05-03-22 | 13:00: Kunt u de kredietcrisis nog herinneren? Half NL liep te mekkeren dat hun 'hypotheek onder water' stond. En een groot deel die daadwerkelijk in de problemen kan. Ons op in Lyon en Moskou is cash gekocht. Alleen in NL hebben we een kleine hypotheek. En dat is maar goed ook als u weet hoe de Russische economie onder druk is komen te staan. En wat denkt u dat er met uw rentestand gaat gebeuren nu de wereld hardlopend in een chaos veranderd? Mijn advies: zorg dat uw zaakjes op orde zijn en maak weinig schulden. Dat is goed voor uw nachtrust en welzijn.
@Red shirt | 05-03-22 | 13:11:
Ik denk dat ik de uwe maar opvolg. Schulden verdampen met inflatie, maar laat onverlet dat ik rente en aflossing blijf betalen. Ik sta ca. 65 % qua waarde in de plus ten opzichte van de schulden.
En blijft ook nog het ouderwetse, betalen wat je koopt.
Om de tijd te verdrijven kunt u die 42 ramen (nog een keer) wassen.
Het hele land loopt zo vast. Bedrijven moeten dit door gaan berekenen, sector maakt niet uit. Van de patattent tot de bouwbedrijven.
En degene die met hun minimumloon (of zelfs modaal) die afhankelijk zijn van hun auto (want geen OV in de regio) kunnen straks niet eens naar hun werk. Tenzij ze natuurlijk even een nieuwe e-auto kopen zoals Kaag vast voor zal stellen.
Tis friettent.
We gaan richting recessie?
Maar volgens Rutte moeten we dit gewoon slikken. Op wie heeft u gestemd bij de verkiezingen?
Ik had niet verwacht dat het morele kompas van Shell er zo naast zou zitten, ahum..
Gelukkig tank ik in Gran Turismo 7 (nog) gratis.
Ik ben 10-12 jaar terug mijn leven gaan omgooien en heb dankzij mjn lieve vriendin een bestaan opgebouwd in Ned en Azië.op dit moment zit ik relaxed met een 0,6L singha bier op mijn terras. Ik wil iedereen dit toewensen maar helaas beslissen de machten anders. Oekraïne is klaar, we kunnen vlaggetjes opspelden wat we willen maar de overmacht is te groot., hoe verder… begin onderhandelingen, praat met elkaar, niemand wil dit.. zelfs Poetin niet.. ga nu ff de waterbuffels op stal zetten.. haha.. you gotto like you life
0,6 liter? Jaloers. Zit ik met mijn 0,5 liter pauperbier.
Heb je zo'n postorderbruidje?
Haha, het steekt duidelijk een beetje bij sommige thuisblijvers.
@Pekketrikker | 05-03-22 | 12:45:
Koop dan ook geen Heineken.
Kun je die ook eten, waterbuffels?
Ik dacht even dat dit weer zo'n thuiswerkspam was.
Die zijn heerlijk
@Pekketrikker | 05-03-22 | 12:45:
Heeft u Singha wel eens geprobeerd? Buiten de Thaise entourage niet echt super. Wij drinken daar altijd Tiger, is toch wat aangenamer.
Voordat je gaat tanken eerst een halve krat bier leeg zuipen. Dat maakt tanken wat draaglijker.
"To alcohol! The cause of, and solution to, all life's problems."
- H. Simpson
Nu ben ik toch wel heel blij dat ik voor mijn werk geen auto meer nodig heb.
Kaag. Ollongren. Jetten.
Een Rariteitenkabinet.
Mag ik dat zeggen?
Ja dat mag ik zeggen.
Yey, alle maatregelen opgeheven, eindelijk weer de deur uit, op kantoor werken, collega's zien, weer wat meer plezier in het werk. Whoppa gewoon de benzine naar 3 euro. We houden de mensen wel thuis.
Of je het nou echt voortschrijdend inzicht mag noemen durf ik niet te zeggen, maar Mark Rutte die niet langer in hoogst eigen persoon de Nederlander vlak voor een verkiezing 1.000 euro komt toezeggen? Of die man is heel erg van zijn toekomstige opvolgers overtuigd, of hij gelooft al dat stemvee verder wel.
Net als zijn hoogsteigen kabinet blijkbaar: www.rtlnieuws.nl/columns/column/52926...
Zou Sigrid Kaag verhongerende Nederlanders eigenlijk als acceptabele collateral damage zien? "Let them eat Toyota's !"
"Wie zijn toch die mensen die creperen en verhongeren?"
@Graaisnaaiert | 05-03-22 | 14:26: Ach, 1.000 euro. Onze huidige bevrijders met hun manna from heaven: www.youtube.com/watch?v=-Q1kB0R4Ijs Alle zegen komt van boven, vooral als er geen dak tussen hullie en je hoofd zit.
19 cent per km...
Nog altijd beter dan de 0 cent per kilometer hier.
Vanochtend in Barrier, Lommel België. 180 centjes pl euro95. Ook in een paar weken tijd 40 ent duurder geworden
Baarle Hertog, vandaag €1.799, euro 95, bij de Tango aldaar.
Op de weg merk je anders nog helemaal niets van de hoge benzine prijzen. Volgens mij is het nog nooit zo druk op de weg geweest als nu .
Probeer je maar eens te verplaatsen van A naar B , je staat meer stil dan dat je kan rijden.
Moet weer terug, heb half jaar van de andere kant van de wereld gewerkt.. beviel me uitstekend ..
Maakt voor mij niet uit. Ik tank altijd voor 25 euro.
Wel steeds vaker dan
Drie keer per dag tanken gaat ook een keer vervelen.
Red je het benzinestation wel steeds met 25 euro in de tank?
Ik had die foto verwacht met ''Bier goedkoper dan benzine. tanken!"
Maak je op voor een inflatie des doods. Zit je dan met je tophypotheek ie je halve inkomen opeet. Wees , gewaarschuwd, vlees,,brood en groente zullen stijgen. Hoeveel is je Vrijheid waard. Vrijheid natuurlijk vrij interpretabel.
Tijd dat de Navo ballen gaat tonen en Poetin nu voor eens en altijd laat zien wat we met oorlogsmisdadigers doen! Hoelang laten we deze prestige oorlog van die gestoorde Poetin nog dooretteren?
Naco heeft Poetin niet bij de ballen, als de navo dat toont is het over voor de mensheid
Oorlogshitser gespot, dit soort gebral begint een beetje vervelend te worden!
Ga alsjeblieft z.s.m. naar het Oostfront, de opleiding en eerste militaire vorming krijg je op landgoed Avegoor, ze kunnen je daar goed gebruiken als kanonnenvoer...
Collectief het Kremlin swaffelen... is dat al overwogen? (Geen idee waar ik dat nou ineens vandaan haal.)
@Yrrab | 05-03-22 | 12:49: hebben ze toevallig het Kremlin op madurodam? Dan boek ik wel wat kaartjes en een rechtsbijstandverzekering.
Oplichters.
Zeg het ze!
In Venezuela ligt toch veel olie, en voor de kust van Suriname opnieuw een groot veld ontdekt, ik zou zeggen EU, aan de onderhandelingstafel
Venezuela, was daar niet iets mee... hmm...
@hotbrasil
De prijs van crude-oil is niet eens zozeer het probleem. Het probleem is de enorme hoeveelheid belasting die we in Nederland over onze brandstof betalen. Helaas zie ik niet gebeuren dat de belastingen verlaagd worden, de Nederlandse overheid heeft namelijk geld voor iedereen behalve voor de eigen burgers.
@Alfred E. Neuman | 05-03-22 | 12:32: Door het percentage accijns/belasting/btw hetzelfde te houden wordt er door de schatkist extra goed verdiend. Dat het de gemiddelde Nederlander in ellende stort mag de pret niet drukken. Land van melkkoeien en stemvee.
@Pekketrikker | 05-03-22 | 12:38: Alleen nu al voor 2022 een extra inkomstenbron voor Markie van een dikke 5 miljard euro, en bij elke cent die benzine prijs stijgt komt er nog een 200.000.000 euro bij op de teller. Die vermiste 5 miljard van Hugo worden zo meteen nog eens dubbel overgedaan...
Goed idee om Suriname weer in te lijven. En de meeste Surinamers zullen er nog blij om zijn ook.
@BadPatNL | 05-03-22 | 12:48: als je diep genoeg met je vuist in Markie zn kontgat gaat dan kom je die 5 miljard van Hugo vanzelf tegen.
Stimuleert wel elektrisch rijden. Tot die tijd: never sell Shell.
Van Oef vraagt op u voor hem wilt tegelen?
Het grappige is dat mijn VS georiënteerde investeringen als een malle gaan de afgelopen maand, voelt gezien de situatie niet helemaal lekker.
Als Nederlands belasting/accijnsbetaler heb je wat dat betreft toch iets gemeenschappelijk met een Oekraïner. Je krijgt heel veel sterkte and we stand with you toegewenst door MP Rutte EN NIET MEER DAN DAT!
Met Ramadan en Suikerfeest wil hij ook nog weleens uit zijn slof schieten.
Hier in France nog steeds rond de 1.70 voor een liter diesel en 1,80 voor benzine maar goed, we betalen dan ook geen wegenbelasting .
Toch wel een tax regionale? gerekend naar de fiscale pk,s..
@broervandenhollander | 05-03-22 | 12:26: Nee.
Maar voor straf moet je dan wel jn Frankrijk wonen he.
@Schriever | 05-03-22 | 12:32: Voelt meer als een bevrijding om eerlijk te zijn, maar blijf vooral weg hier ja, voor je het weet zit half NL hier, the horror...
Ok, iets goedkoper dus. Maaaar ehhh hier heb je dan ook geen tolwegen,
@Pantoffelo | 05-03-22 | 12:38: Die hoef je dan ook niet te gebruiken he. en dan nog, als ik al 100 euro per jaar aan tolwegen uitgeef is het veel, nog steeds niet te vergelijken met NL wegenbelasting.
@Schriever | 05-03-22 | 12:32:
Hoeft niet hoor.
In Duitsland en Frankrijk heeft de overheid de belastingen op brandstof reeds verlaagd of een maximum op de brandstofprijs gezet
om de burger tegemoet te komen.
In nederland wordt shell door de overheid toegestaan nog even extra te cashen over de rug van de burger.
Het tekent onze overheid.
Shell? De grote winnaar is onze overheid.
@NLgaatnaardeklote | 05-03-22 | 12:21: shell kocht zojuist als eerste groot bedrij russische olie tegen 28% korting.. you got to love the dutch.. haha
Ach die Shell aankoop.
USA koopt 650.000 vaten PER DAG van Vladimir.
Lalalalala
Klopt en de keystone pipeline mag niet want we moeten groen.. misdadigers zijn het.
In Den Haag hebben ze een nieuwe schatkist erbij moeten plaatsen omdat de miljarden accijnsen en de BTW op accijnsen op de hoge brandstofprijzen niet meer in de oude vertrouwde schatkist pastte.
LOL. Een soort van overloopschatkist dus.
Ze hebben een schatkist er naast gezet.
En als je dan weet dat het terugkomt bij de nederlandse burger is het nog oke. Maar ik ben bang dat dit weer in de bodemloze putten die ontwikkelingshulp, klimaat en brussel heten. Die idioten in Den Haag zullen ergens op de wereld wel weer een gelukkige vinden waaraasn ze het kunnen uitgeven.
Voor uw beeldvorming: bij deze adviesprijs voor oprijbenzine graait Kaagmens €1,24 per litertje aan accijns en BTW uit uw poepflap.
Wilt u die naam niet noemen? Dat associeer ik telkens weer met miljoenendonaties aan haar favoriete hobby, Palestijnen.
Ik denk dat de huizenprijzen op Kaag ook zijn beinvloed sinds Kaag in de politiek zit. Is dat al gecompenseerd?
Aanstekergas is nog steeds onder de 1 euro per bus.
Geprobeerd.
Auto is erdoor gaan roken.
@Kapitein Sjaak Mus | 05-03-22 | 12:28: Heb je nog geluk, mijn Tesla vloog ervan in de fik.
@Thies | 05-03-22 | 13:04:
Of ie nou in de fik vliegt of door zijn hoeven zakt.
Wat je als kabinet ook zou kunnen doen is een tijdelijke accijnsverlaging, maar ja...
"We gaan ernaar kijken want ja, ik merk het ook, het is elke keer weer duur" en dat soort hol geneuzel. Kan me Jeroen v/d Veer nog voor de geest halen toen hij nog chef Shell was. "Ja, ik schrik ook van de hoge brandstofprijzen". Sjongejonge.
Ze zeggen het te doen nét voor 14 maart, wanneer de verkiezingen beginnen. En na de verkiezingen wordt er gezegd dat het niet gaat.
Zoiets?
@TonAlias | 05-03-22 | 12:17:
Dat denk ik ja. Want dan zal er wel weer een andere put zijn die gevuld moet worden. Want het klimaat he...
Rutte en Kaag kijken elke morgen en zien dat het goed is.
Overigens zijn de struikrovers langs de wegen ook weer behoorlijk actief.
@likdoorn | 05-03-22 | 12:24:
Klopt. Het lijken er zelfs meer te zijn dan de laatste 2 maanden van 2021. Zij denken zeker ook, melken zolang het nog kan. Enfin, ben een hele brave rijder zonder haast dus het zal wel loslopen hier.
Tsja, die Russische sancties beginnen nu echt te bijten.
De prijzen voor zwavelarme stookolie voor de scheepvaart zijn donderdag voor het eerst ooit boven de 900 dollar per ton gestegen, ongeveer twee keer zo veel als een jaar geleden en ruim vier keer zoveel als medio 2020.
Dat is wat oplichter Rutte bedoelt met dat "iedereen offers moet brengen"
@Ommezwaai | 05-03-22 | 12:22: Kotters die niet meer uitvaren omdat het niet rendabel is. Klimaat is dan wel de grote winnaar. Ben benieuwd hoe dat met de gemeenteraadsverkiezingen gaat. Als de VVD en D66 daar klappen gaan krijgen komt de lastenverlichting. Nog even volhouden!
@Klaus Herzog | 05-03-22 | 12:27:
Gewoon lokale partijen stemmen. Het is weleens genoeg met dat gelieg, gedraai en gegraai van de VVD en aanhangsels.
Begrijp hier geen ruk van. Ga toch lekker fietsen. Kost geen kont! Eikols met je auto’s.
Je begrijpt er inderdaad geen hol van nee. Overigens, in de wijk doe ik alles te voet, buiten de wijk op de fiets - tenzij er iets groots/zwaars gehaald moet worden - en buiten de stad met de broem. Maar die haat tegen auto's, begrijp er niks van.
Waarom zou ik mezelf vermoeien als ik ook de auto kan pakken?
Een mensch heeft toch een auto nodig om de fiets naar een leuk fietsgebied te brengen?
Zadelpijn kost je wel je kont.
@Met_baard | 05-03-22 | 12:31:
Sommige mensen houden van kontpijn. Zou Pferdefotze daar ook toe behoren?
Dachen?
Je tankt nu met gemak voor €2.30 de liter. Gisteren nog langs de A4 een pomp die onder de €2 zat met 1,899. Daar rij ik wel voor om.
Schandalig die prijzen hier in Spanje.. zal vandaag wel weer een cent of 2 bijkomen euro 95 :
SAN ISIDRO COOP. V. en CORTES DE PALLAS (VALENCIA / VALÈNCIA)
AVENIDA DR. SANCHEZ URZAIS, 28 - Margen N
1,149 €/l
04/03/22
Diesel :SAN ISIDRO COOP. V. en CORTES DE PALLAS (VALENCIA / VALÈNCIA)
AVENIDA DR. SANCHEZ URZAIS, 28 - Margen N
1,149 €/l
04/03/22
Ok das dan wel de goedkoopste.. gemiddeld is het 50 cent meer.. tis een schande.
Correctie diesel:
SAN ISIDRO COOP. V. en CORTES DE PALLAS (VALENCIA / VALÈNCIA)
AVENIDA DR. SANCHEZ URZAIS, 28 - Margen N
1,047 €/l
04/03/22
De copy paste bleef hangen..
Hier ook en Tarragona hetzelfde. 1.49 euro.
@gato | 05-03-22 | 12:13: Niks goedkopers in de buurt? je dieseltje rijdt ook prima op gasoleo C..
@broervandenhollander | 05-03-22 | 12:18: We hebben alleen Repsol in de buurt. Maar Carrefour heeft ook verhoogd naar 1.49 euro
Vergeet electrisch rijden, Toyota zet in op waterstof voor de toekomst.
Hyundai doet dat al jaren. Gewoon te koop. Alleen zijn er nog bijzonder weinig pompstations waar je kunt tanken.
Ja, het moet alleen wel van gas komen, omdat we nu al te weinig elektriciteit hebben. En dat is goed nieuws voor de boeren. Dit gas kan namelijk bij deze prijs ook gewonnen worden uit koeienstront
Gas is ook niet meer te betalen.
*Handvol Poppeltankjes in CV-hok gooit*
Ik dacht 3 euro/ltr wel eens mogelijk zou kunnen zijn maar ik was niet grensoverschrijdend genoeg, 4 of 5 zie ik inmiddels ook wel als mogelijk.
4 euro de liter, 90% belasting en accijnzen. Ik zie het ze al plannen.
@sjef-van-iekel | 05-03-22 | 12:20: Dan hoeven ze dat regeerakkoord niet open te breken voor financiering van Defensie, dan gaat 90% van elke liter die getankt wordt direct naar die andere tank.
@sjef-van-iekel | 05-03-22 | 12:20: Ja, maar klimaat...
Zou dan nu het moment zijn voor de Revolutie der Proletariers. Is dit het plan van Putin, beste leerling van het Young WEF management program? Proletariers sta op en verzet u tegen de salonsocialisten, kapitalisten en bourgoisie!
En, gebeurt er al wat....?
Mijn buurman rekent alles nog om naar guldens.
Hij kwam net snikkend vragen of wij nog tissues is huis hebben.
En? Voor F 8,95 had je wel twee velletjes?
De gulden is toch één op één vervangen door de euro? Alleen uw salaris werd gedeeld door 2,20371.
Zo mijn fiets maar eens volgooien, het weer is er naar
met deze hoge prijzen.. het is er weer naar toch ;)
Groningse gasvelden leeg pompen en de verzakking vullen met water. Hebben we er weer een leuk meer bij om op te zeilen.
Of om vis in te kweken
Zojuist mijn dieseltank volgegooid met zonnebloem olie. 1,75 euro per liter. Daar kan de tankstation niet tegenop.
Je motor ook niet
@Mark van Leeuwen | 05-03-22 | 12:06: Ik heb nog een Golfje uit begin 2000, niet kapot te krijgen. Ik zou het bij moderne auto's niet doen. Zonnebloem olie van de Lidl is veel te stroperig voor moderne auto's.
Je tankt toch niet stiekem rode zonnebloemolie?
* streng kijken doet *
Jarenlang op oude olie van de chinees gereden.. na filtering uiteraard.. de restanten babi pangang gingen niet door de injectors.. ben er mee gestopt, kreeg er teveel honger van, die heerlijke uitlaatgassen..
@Suncatcher | 05-03-22 | 12:08:
Wat is het gemiddelde verbruik dan van zo'n auto uit 2000?
@RandyBiel | 05-03-22 | 12:17: 1 op 17
Vandaag dan maar niet met mijn Hummer naar de fitness.
Tja, Zo krijg je mensen wel uit de auto. Maar ik moet nog steeds naar mijn werk. Dit komt uiteindelijk gewoon omdat we btw over accijns betalen (wat insane is) maar goed.
nee niks maar goed, de mensen die het betalen zijn insane, ik doe al voor het 9e jaar niet meer mee aan die onzin.. en bij de snellader zo te zien ,steeds meer verstandige mensen.
@Smoelensmid | 05-03-22 | 12:06:
Subsidieslurper.
@Graaisnaaiert | 05-03-22 | 12:13: Subsidies, kreeg ik zoals bij mij zonnepanelen achteraf contant overgemaakt, bij die elektrische auto prive aangeschaft heb ik nog geen subsidies gezien op mijn bankrekening hoor ...
@Smoelensmid | 05-03-22 | 12:06: Mooie dingen die elektrische auto's maar qua bereik nog steeds niet handig als je grotere afstanden rijdt, of je moet van laadstation naar laadstation rijden en wie heeft daar nou zin in?
@Met_baard | 05-03-22 | 12:27: ik rijd gelukkig maar 10 kilometer in de week dus doet me niks. Op naar de 5 euro!
Omebert, nee op naar de 20 euro per liter toch? Ik neem aan dat je met pensioen bent? Of lui als je een kilometer per dag enkele reis naar je werk gaat. Maargoed, je snapt denk ik we dat als benzine 20/l wordt, dat dan de prijzen van alles wat vanaf grondstof tot eindproduct, inclusief de arbeiders die daar voor nodig zijn, duurder wordt? De inflatie is pas 7.5%.
@Omebert | 05-03-22 | 12:28: Hoop dat u een groentetuintje heeft, want die vrachtwagens die het weinige voedsel dat we nog kunnen kopen in de supers aanvoeren rijden ook niet elektrisch.
@Smoelensmid | 05-03-22 | 12:21: Contant overgemaakt? Hoe dan?
Smoelensmid begrijpt (nog) niet dat ook de stroom rijdert gewoon deze brandstofprijzen voelt. Namelijk in alle producten die hij koopt.
€2,45 bij de duurste pomp aan de snelweg, lees ik net bij de NOS. Hoeveel dagen nog tot de €3,-, GS?
Ik reken op donderdag. Gok op vrijdag.
Ik zet een litertje op volgende week zaterdagmiddag.
Volgende week. Alsof die oorlog zo 1 2 3 minder wordt.
En dan versnijden ze onze peut ook nog met bio rotzooi.
65% belasting op een liter peut, opdat u niet vergeet.
Wat is plan B?
Heren politici en bestuurders wat is plan B?
Of moet je dat nog bedenken?
Waterstof, waterstof en waterstof.
Ja waar blijft die zooi he?? 17 januari 2017 – Na Duitsland is Nederland nu al de grootste waterstofproducent van Europa. ECN schat dat in Nederland momenteel ruwweg zo'n 8 miljard m3 per jaar aan waterstof wordt geproduceerd.17 jan. 2017
Plan B is nóg meer belasting heffen zodat ze zelf niets hoeven in te leveren.
We hebben wel een gasbel, geen waterstofbel
Nee, dat is goedkoop.
@Alexander des Burgus | 05-03-22 | 12:53: Ja, als je naar de hele keten kijkt wel.
Goedkope energie ligt achter ons.
Straks loont het nog in Rusland te gaan tanken voor € 0.50 per liter.
Als Poetin zijn zin zou krijgen komt Rusland naar ons toe deze zomer.
Om benzine te besparen loop ik naar de pomp.
Lol
Wat een zegen, dat de Europese regeringen al langer een vooruitziende blik hadden m.b.t. onze energievoorziening.
De reactie van Shell klinkt als een junk "die op termijn er mee wil stoppen" maar eerst nog wat dope gaat scoren.
Het meeste geld wordt verdiend op het moment dat het bloed rijkelijk door de straten vloeit. Ook nu weer.
Gaskraan open, gaspedaal dicht, zoiets?
Kerncentrales bouwen, fracking toestaan en gaskraan open svp. Streef energie-onafhankelijkheid na. Om Poetin te pesten .
Ik pest Poetin zijn cornuiten alweer meer dan 8 jaar , de man achter de kassa van de Lukoil pomp vraagt zich vertwijfeld af waarom ik steeds naar hem zwaai als ik langs scheur.
@Smoelensmid | 05-03-22 | 12:01:
Hier alles elektrisch. Warmtepompen, auto, fiets en scooter. Met dit weer is het mooi laden via mijn paneeltjes. Benieuwd wanneer Poetin zijn pijlen op mij gaat richten.
@Ommezwaai | 05-03-22 | 12:14: Mark R. zal dat eerder doen vermoed ik zo.
Nee. We kopen vloeibaar gas van de VS. Precies zoals Trump al wilde afdwingen. En daar gaat dit conflict o.a. over. Want totale afhankelijkheid van de VS, dat is zo als het hoort. Ze hebben ons tenslotte bevrijd (sommige landen zelfs 2x).
@Drembil | 05-03-22 | 12:20:
Putin is inderdaad net zo "betrouwbaar" als Mark R.
REAGEER OOK