Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oekraïense ambassadeur VK: "Oekraïne kan gooi naar NAVO-lidmaatschap laten vallen om Russische invasie te voorkomen"

Opmerkelijke ontwikkeling en een intrekking van die opmerkelijke ontwikkeling

Als Oekraïne een echt land is dan is België dat ook, en dat gaat ons echt iets te ver. Maar toch even aandacht voor de onderstaande ontwikkelingen.

Bovenstaand: deze Reuters write up van een BBC-interview met de Oekraïense ambassadeur van het Verenigd Koninkrijk, de vorige minister van buitenlandse zaken Vadym Prystaiko. We citeren: "Ukraine could drop its bid to join NATO to avoid war with Russia, the BBC quoted the country's ambassador to Britain as saying, in what would amount to a major concession to Moscow in response to the build-up of Russian troops on its borders. Ambassador Vadym Prystaiko told the BBC Ukraine was willing to be "flexible" over its goal to join the Atlantic military alliance, a move Russian President Vladimir Putin has said would be a trigger for war. "We might - especially being threatened like that, blackmailed by that, and pushed to it," Prystaiko was quoted as saying when asked if Kyiv could change its position on NATO membership."

En toen kreeg-ie een appje van Lockheed Martin uit Kiev.

Onderstaand, twee uur later: zeg maar, een volledig intrekking van bovenstaande overweging van de concessie. Prystaiko benadrukt dat de ambitie NAVO-lid te worden onverminderd overeind blijft en verwijst naar de grondwetswijziging uit februari 2019, waarin Oekraïnes ambitie om NAVO- én EU-lid te worden verankerd ligt [officiële tekst]. Je zou soms bijna denken dat Ruslands gestage troepenopbouw rond Donbass iets met die grondwetswijziging te maken had. En je zou soms ook bijna denken dat die grondwetswijziging iets met de Russische annexatie van de Krim te maken had.

Nou, wat te denken van dit compromis: Rusland krijgt alle Russisch-achtige delen van Oekraïne en het overige EU-achtige deel inclusief alle neo-nazi's worden NAVO-lid? En dat EU-lidmaatschap moet eerst maar even een Nederlands referendum afwachten oh nee toch niet.

"Oh nee geintje toch niet"

Putin vorige week na zijn vergadering met Macron

same

Social

Reaguursels

Inloggen

Niemand wil gezichtsverlies lijden.

wiers | 14-02-22 | 18:57

Begrijp ik nu goed dat "wij" wel mogen oefenen aan de Russische grens met Letland. Maar Rusland mag niet oefenen aan de grens met Oekraïne?
Want wij zijn wel bang voor hen , maar zij hoeven niet bang voor ons te zijn. Want de westerse landen hebben bijna nooit andere landen veroverd en de Russen hadden heel veel kolonies. Omdat het zo dicht bij Amerika lag hebben de Russen Alaska maar voor een paar centen.verkocht. niet aan Canada natuurlijk dat zou te logisch zijn geweest. We gaan deVStich niet verwijten dat ze over de hele wereld marionettenregeringen wensen die naar hun pijpen dansen?

strawdog | 14-02-22 | 18:45 | 3

Met 2000 man oefenen in Litouwen is net even wat anders dan met 175.000 man rondom heel Oekraine. Maar goed, je moet die verschillen wel willen zien natuurlijk.

Beste_Landgenoten | 14-02-22 | 21:15

zeg hij had er ook een ultimatum bij met eisen en hardop suggereren over millitaire consequenties

Shoarmamasutra | 14-02-22 | 23:42

De Oekraïne interesseert mij geen moer. Enig historisch besef over "Oekraïners" zou op zijn plaats zijn.

strawdog | 15-02-22 | 00:25

Ik begrijp alle ophef niet
“Wij” het westen besteden 1400 miljard dollar aan “defensie” Rusland 70 miljard.
We kunnen met beentjes op de tafel en een Churchill sigaar onder de neus rustig afwachten.
Al dit gerommel is niet nodig alleen als “wij” graag Rusland onderuit willen halen.
En daar lijkt het op dat Poetin de Democraten hun geldschieters in de weg zit.

Rest In Privacy | 14-02-22 | 17:22

Wij gaan Timmermans in de frontlinie zetten, met wat contra-spionage Russisch van een schriftelijke cursus is dat zo gefixed.:
Of Putin haalt bv bakzeil
Of Timmermans blijkt slecht Russisch te spreken
Of Putin doet een CO2 aanbod: nadat we OostOekraine hebben ingelijfd en jullie horden je kiest, hoeven mijn tanks minder te rijden. Win-win

En later kan Frans altijd verklaren dat zinj Russisch niet toereikend was maar hij niet onbeleefd wilde zijn. Iedereen blij, wat een diplomaat

Rest In Privacy | 14-02-22 | 16:57 | 1

houden je koest

Rest In Privacy | 14-02-22 | 16:58

Als Rusland besluit tot een invasie, wachten ze eerst tot de Olympische Spelen afgelopen zijn.

Flapuitx2 | 14-02-22 | 16:36 | 4

@Spie | 14-02-22 | 16:41:

Joh, dat zal het zijn he.

Poetin heeft daar niets te zoeken, maar dat daargelaten. Toen Oekraïne hun gebied weer terug wilden veroveren waren ze er bijna om vervolgens helemaal vernietigd te worden door o.a. artillerie en tanks uit Rusland. Letterlijk uit Rusland. Niet een paar dronkenlappen uit Rusland. Nee het leger.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 16:55

Woensdag zijn de spelen nog niet afgelopen.

litebyte | 14-02-22 | 17:12

Deden wij niet toen we de Oekraine destabiliseerden . Dat deden we juist tijden de spelen in Rusland waren.

Ikdoemisschienmee | 14-02-22 | 17:28
▼ 1 antwoord verborgen

"De Russische minister van Defensie Sjojgoe deelt aan president Poetin mee dat een deel van de militaire oefeningen afgelopen zijn en dat andere oefeningen in de komende dagen beëindigd worden."
zie tweet Carolien van Nunen journalist VTMNieuws
twitter.com/cvnunen/status/1493221276...

2_amazing | 14-02-22 | 16:07 | 5

@Spie | 14-02-22 | 16:39: Ja van het centrum voor analytische studies, ik kan geen Russische links hier delen. Maar als Rusland kenner moet je deze kennen.

litebyte | 14-02-22 | 17:11

@Wayfaring stranger | 14-02-22 | 16:44: perfecte Clingendael persiflage.

litebyte | 14-02-22 | 17:43
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
2_amazing | 14-02-22 | 15:38

Het opgeven van de wenst tot lidmaatschap is het beste en slimste wat Ukraine kan doen. Als Rusland dan alsnog binnenvalt, kunnen de Putin adepten tenminsten niet zeggen dat het schuld is van de oprukkende NAVO, EU, Amerikanen, Yoko Ono et cetera. Als ze er van afzien en Rusland valt alsnog binnen dan moet het wel aan Putin liggen.

Mokum Kosher | 14-02-22 | 15:35 | 2

Inderdaad! Gewoon neutraal zijn. Dat bespaart aanzienlijk om de defensiekosten. Verder een algehele amnestie evt. met een verzoeningscommissie a la Zuid-Afrika en verregaande decentralisering, zodat lokale problemen lokaal kunnen worden opgelost. Erkenning van alle minderheidstalen en stimulering daarvan in het onderwijs, de overheid en cultuur. Handel drijven met de EU maar ook met Rusland, gewoon met iedereen die je producten wil kopen. Dat zou al veel kou uit de lucht halen en het gehele Oekraïense volk ten goede komen.
Helaas is dat niet het doel dat de VS en Navo voor ogen staat…

Spie | 14-02-22 | 16:03

Oekraïne is al neutraal. Alleen Rusland erkent dat feit niet.

Beste_Landgenoten | 14-02-22 | 17:45

Rutte, schrijf eens op dat inlegvel dat ze geen lid worden van de NAVO.

HaaiBaai | 14-02-22 | 15:33

@GrandMechantLoup | 14-02-22 | 15:23 | reageer

".... Beste schaakzet m.i. is massaal troepen (met toestemming van Oekraïne) vanuit Slowakije, Polen, Bulgarije, Roemenië enzovoort in Oekraïne plaatsen voor "oefeningen..."

Dat is de domste zet die je kan doen. Het geeft namelijk Putin alle excuus-ruimte om (nu gelijk) binnen te vallen, hoeft hij niet eens meer te wachten tot woensdag.

"... Denk dat Rusland echt wel het lef heeft om Oekraïne binnen te vallen..."
Ze gaan binnenvallen, of Ukraine (NATO) moet besluiten om voor woensdag aan te geven dat het afziet van lidmaatschap.

"... Ik zou het doen. En daarna die troepen daar gewoon legeren en Oekraïne een protectoraat maken..."

U heeft de toespraak van Putin gemist denk ik. Daarin schetste hij dit beeld en heeft aangegeven dat er dan geen winnaars zullen zijn (m.a.w. kernoorlog)

litebyte | 14-02-22 | 15:33 | 4

Je gebruik van de term ‘protectoraat’ is veelzeggend! Alsof Oekraïne een soort bantoestan is waar eerst maar eens beschaafd moet worden.
Maar het lost ook niets op: Rusland is absoluut niet van plan om zijn vingers te branden aan een inval van of bezetting van Oekraïne. ‘You break it, you own it’: wij in de EU mogen nog eindeloos geld in die failliete boedel investeren. Het zal een gigantisch blok aan ons been blijken en de enorme sommen die het westen in dat land moet investeren (bodemloze put) zal in Europa tot nog meer ontevredenheid en protest leiden. Poetin kan heerlijk achterover leunen en toekijken.
Hij weet dat Hongarije en evt ook Kroatië en Duitsland dat lidmaatschap tegen zullen houden. In het oosten (en zuiden) van Oekraïne wonen voornamelijk russischtaligen en die zouden de schade van een inval moeten verduren, dus alleen al om die reden wil hij dat niet. Zelenski heeft zich afgezet tegen de stemmingmakerij van Biden. Blijkbaar wil hij de inval in Donbas toch maar liever niet doorzetten, want dat geven de Russen met hun troepenopbouw wel aan: als je Donbas aanvalt, mengen we ons in het conflict. Dan zijn de rapen echt gaar, maar dan heeft Poetin ook een prachtig excuus: we redden de plaatselijke bevolking van agressie, onderdrukking, ja van de ondergang! Dat is de enige kans dat Rusland zich militair in Oekraïne inmengt, en daar is Biden op uit. Dat leidt af van zijn problemen thuis, roept iedereen op om zich achter de leider te scharen en zet Rusland in Europa voor lange tijd buitenspel (geen NS-2).

Spie | 14-02-22 | 15:55

@GrandMechantLoup | 14-02-22 | 15:46: Je kent geen ene drol. Want je hebt niet te maken met 'de Russen' Je hebt te maken met Putin. En als je maar iets hebt opgelet de afgelopen 20 jaar, dan weet je dat Putin zich als despoot geen ene ruk aantrekt zolang het hem zelf niet schaadt.
En op dit moent schaadt het hem nog geen ene bips,

Begin eerst maar eens met 2 boeken (leestip) The Strongman en The New Tsar en vergeet al die Clingendael wijsheden op basis van VS denktanks

litebyte | 14-02-22 | 16:00
▼ 1 antwoord verborgen

Wat stond er ook al weer op het inlegvelletje van Rutte?
Dat Oekraïne nooit lid zou worden van de NAVO en dat wij ze nooit militair zouden steunen in een conflict. En dat iedereen dit toen getekend heeft.
Hadden wij dat referendum nou maar gewoon doorgevoerd dan zaten we nu niet met die ellende.

Osdorpertje | 14-02-22 | 15:29 | 1

Dat inlegvel was een fantasiedocumentje van Rutte, dat buiten ons parlement, dat het als zoete koek opvrat, verder geen enkele betekenis heeft. Helemaal conform de Rutte-doctrine dus.

Schmalz | 14-02-22 | 16:07

Geen wijziging in beleid is binnenvallen Ukraine, en wel a.s. woensdag

litebyte | 14-02-22 | 15:08 | 8

@GrandMechantLoup | 14-02-22 | 15:23: een kijktip voor u, de beste documentaire reeks m.i. ooit, the death of yugoslavia van de BBC. Een inkijkje in een complex multi etnisch land met allerlei fracties die met elkaar de strijd aangaan. Een echte eyeopener voor u dat alles niet zo zwart wit is zoals u dat graag zou willen zien.

therealbraindump | 14-02-22 | 15:47

@therealbraindump | 14-02-22 | 15:47:

Het waren de Serviërs die de doodseskaders oprichtte om de andere volkeren te knechten. Daar is in Oekraine geen sprake van. Zo is de grootste militie in Oekraïne, het Azov bataljon vooral Russischtalig. Het hele Novorossia federatie plannetje van de neo-nazi's uit Rusland sloeg dermate slecht aan bij de overwegend etnische Russen daar dat ze daar ook maar snel van zijn afgestapt. Ze hadden al moeten weten dat Rusland niet populair was onder de bevolking omdat juist de etnische Russen het hardste terugvochten. En ook dat ze alcoholisten uit Rusland moesten werven en jihadisten uit Tsjetsjenië om tegen de Russen en Oekraïners te vechten in Oekraïne.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 15:54
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
2_amazing | 14-02-22 | 15:07 | 3
-weggejorist-
Deug.niet | 14-02-22 | 15:03

Oekraïne zal nooit lid worden van de NAVO.

Dat moet gewoon een keer eerlijk worden gezegd en duidelijk worden gemaakt.

En als de VS het nu opeens heeft over het met hand en tand verdedigen van dat land en de mensenrechten daar dan moeten ze wat beter kijken welk corrupt regime ze blijkbaar opeens zo belangrijk vinden en graag steunen en gesteund hebben.

Dit zo op de spits drijven is enerzijds te danken aan de Amerikaanse haviken die op oorlog aansturen, de Amerikaanse oorlogsindustrie die er onder zal floreren en last but not least : een afleiding voor de complete (politieke) ramp die Biden voor de VS is.

Dr.Mabuse | 14-02-22 | 14:49 | 11

Ooooh. Bidens zoon! Ja dat verklaart alles. Op die lowlife junk is heel het Amerikaanse beleid gebaseerd. Daar zal ook de generale staf het unaniem mee eens zijn, plus het huis van afgevaardigden. Want als de president aan zijn zoon en kadootje wil geven doet iedereen een stapje opzij in een echte democratie. Zo werkt dat toch?

Beste_Landgenoten | 14-02-22 | 18:03

Oh dus iedereen die het mes op tafel legt moet je maar zijn zin geven? Ook als de eisen nogal absurd zijn? Dat doe jij zo ook in je eigen leven?

Beste_Landgenoten | 14-02-22 | 18:21
▼ 8 antwoorden verborgen

Puntje is dat landen vooral zelf lid willen worden van de NAVO. Dat moet dan na veel vijven en zessen door alle andere NAVO lidstaten unaniem worden aangenomen. Je wordt dus niet zomaar lid. Vraag is of we iedereen die graag wil, maar moeten toelaten. Principieel zou dat fraai zijn en moreel juist, maar praktisch en militair gezien een niet optimale situatie.

Militair gezien moet NAVO gebied enigszins verdedigbaar zijn, anders is artikel 5 sowieso een verloren zaak, en dat punt is al bereikt met het lidmaatschap van de Baltische staten. Die zijn militair gezien niet verdedigbaar. Hun lidmaatschap is dus puur politiek, bedoeld als signaal ter afschrikking van Rusland. Tot nog toe werkt dat want Rusland heeft nog niet aangevallen maar de vraag is of artikel 5 in dat geval de test zou doorstaan. Ik denk van niet.

Dat Oekraïne nu zelf overweegt af te zien van lidmaatschap is een interessante ontwikkeling, die best eens de enig werkbare oplossing zou kunnen zijn voor deze crisis. Misschien ook het verstandigste voor nu, ik bedoel, Poetin leeft ook niet eeuwig tenslotte dus een beetje geduld kan ook goed uitpakken.

Kiest men hiervoor dan is dit tevens de face saving oplossing voor Rusland, waarmee ze als overwinnaars uit deze ruzie hun volk kunnen verblijden. Men heeft de NAVO een poepie laten ruiken.

Ondertussen zal Oekraïne zich verzekerd weten van betere en meer westerse wapens en steun, zonder lid te zijn van de NAVO. De toekomstige kosten voor een annexatie zullen dus toenemen voor Poetin en dat gegeven zou dan weer mogelijk toch een inval nu de betere optie maken. Als tenminste Poetin's werkelijke doel annexatie zou zijn. Hij zegt uitdrukkelijk van niet. De vraag is, moeten we dat geloven?

Beste_Landgenoten | 14-02-22 | 14:48 | 8

@GrandMechantLoup | 14-02-22 | 15:14: Hoe gaan de EU soldaten reageren? Niet! Want er is absoluut geen sprake van ‘sneuvelbereidheid’ en dat is een eerste vereiste als je een oorlog wil voeren en winnen. Voor de VS is het ook geen halszaak, getuige de verklaring van Biden, dat de VS er geen oorlog voor over heeft. Ook Oekraïeners zelf voelen er niet veel voor om als schietschijf te fungeren. Hooguit een groepje Galiciërs, maar of dat veel zoden aan de dijk zet … Bovendien zal het vechten niet in Galicië zijn…

Spie | 14-02-22 | 16:31

@Spie | 14-02-22 | 16:31:

Het strijdbereidheid zit veel meer in het oosten dan het westen. Je wil meepraten over iets waar je niets van weet. Er zijn geen EU-soldaten. Zelfs dat weet je niet. Er zijn wel EU-landen die de grens trekken bij Oekraïne. Zelfs Duitsland.

Wil je ophouden met jezelf voor lul te zetten? Het is niet grappig.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 17:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Als je met alle geweld probeert een land als Oekraïne bij de Noord ATLANTISCHE VerdragsOrganisatie probeert te krijgen kun je niet ontkennen dat je probeert in de invloedssfeer van Rusland invloed probeert uit te oefenen. Er zitten Godbetere het minimaal drie landen tussen Oekraïne en de Atlantische oceaan.

Sans Comique | 14-02-22 | 14:42 | 6

Ukraine is in feite al in oorlog met Rusland, zou niet een zinkend schip verzekeren. Ukraine moet zelf haar boontjes doppen. We zitten niet te wachter op WW3. En europa moet niet het "theater" worden zoals de USA ons west europa noemde in de koude oorlog. Vind de situatie erg somber.

Schilder58 | 14-02-22 | 15:17

@GrandMechantLoup | 14-02-22 | 14:51: Waar haal jij vandaan dat ik die geweldig vind? Waar haal je vandaan dat ik vind dat volken blij moeten zijn? Ik heb je toch niet getriggerd hoop ik.

Sans Comique | 14-02-22 | 15:26

@Sans Comique | 14-02-22 | 15:26:

Je geeft geen antwoord. Waarom vind je dat nu. Vertel.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 18:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Zoek op Youtube de video "Why is Ukraine the West's Fault? Featuring John Mearsheimer" van University of Chicago. Video is uit 2015, maar beschrijft exact wat er nu aan de hand is in Oekraine en Europa.

Baguette | 14-02-22 | 14:16 | 1

Thanks voor de tip.. de EU en NATO uitbreiding die (hier) niemand wilde is de onderliggende factor

Devox85 | 14-02-22 | 15:04

De engelstaligen willen dat ik een hekel heb aan Poetin want Oekraïne, een hekel heb aan China want Oeigoeren (niet om Mongolië of zo, hoor), een hekel heb aan Myanmar want Rohinga's, een hekel heb aan mezelf want institutioneel islamofobisme, een hekel heb aan protesterende simpele arbeiders want welvaartsbehoud eisen = weigeren omdenken = niet willen delen met 4 miljard aanstaande winstgevende nieuwkomers op deze aarde.
Want daar gaat het om: die globale supereconomie van morgen. Er zijn nog zoveel consumenten te winnen en natuurlijke grondstoffen te graaien. Er staat nog zoveel woud overeind. Nog zoveel steden en dorpen zonder opstandige gothicjeugd en haveloze migranten. Daarom trekt Biden een pijnlijk en dreigend gezicht. Ze worden ongeduldig. De belofte van vrije markt had volgens hem allang iedereen moeten overhalen. Biden is oud, maar hij wil het nog meemaken.

zeurmachine | 14-02-22 | 14:11 | 2

Biden is Seantor sinds begin jaren 70. Gewoon tekenen waar dat gevraagd wordt je je hand ophouden. Verwacht je van hem enig eigen initiatief? Die man zit stevig genesteld in Het Systeem.

Sans Comique | 14-02-22 | 14:44

@Sans Comique | 14-02-22 | 14:44: Ik vrees dat hij een beetje erger is dan een omhooggevallen senator. Hij kan net zo goed een van de architecten zijn van het huidige beleid.

zeurmachine | 14-02-22 | 14:54

We moeten gewoon eens ophouden met werkelijk alles en iedereen bij de EU en/of de Navo te willen binnenslepen.

Cor Netto | 14-02-22 | 14:04 | 13

@Jee-Dee | 14-02-22 | 15:18:

Een NAVO lidmaatschap kost je alleen maar geld. Je moet niet alleen wat administratiekosten betalen maar je moet je leger op orde hebben. Nederland geeft dit jaar ook 3% van het budget uit aan defensie. Moet helaas.

Je denkt misschien aan de EU. Ja die geven inderdaad subsidies o.a. aan onze boeren.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 15:29
▼ 10 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
replover | 14-02-22 | 13:57

Laat we alle landen (ook rusland en China) toelaten als lid van de navo en het probleem is opgelost. Wereldvrede voor altijd.

Hypno2050 | 14-02-22 | 13:53 | 4

Meteen allemaal de EU in!

P-unit | 14-02-22 | 14:09

Een GLO, Globale Liberale Orde.

steekmug | 14-02-22 | 14:31

@JanVergoor | 14-02-22 | 14:07: Dan zal de wereldbevolking uiteenvallen in zij die voor hun vrijheid en die van hun naasten en die van de Mensheid in het algemeen willen sterven en zij die liever zoete broodjes bakken met de bezetter en die steeds een stapje verder laten gaan.

Sans Comique | 14-02-22 | 14:46
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Eeuwig..Op..Vakantie | 14-02-22 | 13:52 | 2

Of we laten Oekraine per direct toe tot de NAVO. Dat voorkomt ook wel een oorlog.

flame_me | 14-02-22 | 13:42 | 18

@Jee-Dee | 14-02-22 | 15:15:

Rusland is een imperialistisch land. Het grootste land met 180 volkeren hebben is niet genoeg. Ze willen ook zo'n beetje alles tot Lissabon bezitten.

Was je trouwens vergeten dat de Russen met de nazi's heel Europa hadden verdeeld en dat Hitler uit angst voor de Russen aanviel omdat hij al aanvoelde dat de Russen niet gingen stoppen bij Finland en Polen?

Of wist je dat echt niet?

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 15:31

@GrandMechantLoup | 14-02-22 | 13:51: Gelul in de ruimte, mijn zoon speelt altijd handbal met ze, spreekt zelf ook Russisch en zegt altijd, verdomd aardige mensen, die Russen.

gato | 14-02-22 | 17:46
▼ 15 antwoorden verborgen

Weggeven dat kutland. Destijds heb ik het niet gewild (tegengestemd bij het associatieverdrag) en nu wil ik die zooi nog steeds niet. Niks te zoeken, niks te halen. We kunnen het alleen als een bodemloze put toevoegen aan onze samenwerkingsberbanden (niet doen dus).

Robske007 | 14-02-22 | 13:34 | 13

@GrandMechantLoup | 14-02-22 | 14:00: Het gaat niet om de puur militaire dreiging, er dreigt geen militaire inval in Rusland. Eens! Maar het gaat om de politieke druk die ervan uitgaat: iedere keer een stapje verder gaan, telkens een nieuw punt waarop en waarmee druk wordt uitgeoefend. Dat zijn de Russen zat en ze trekken nu een streep in het zand. Poetin liet destijds in 2010 in München al een duidelijk verontrust signaal horen: de VS schuift de grenzen steeds meer in westelijke richting en bedreigt ons. Die raketten in Roemenië en Polen zijn behoorlijk bedreigend. Vergelijk het maar met hoe de VS zou reageren als Rusland zulke raketten in Cuba zou plaatsen!
Poetin is niet meer (maar ook niet minder) een grote boef dan iedere willekeurige westerse regeringsleider. Kijk maar hoe Rutte zich gedroeg tegenover medekamerleden, hoe Trudeau tegen protesterende truckers optreedt, hoe Macron zich opstelt tegenover burgers die een vaccinatie afwijzen enz. enz.
Politici zijn schoften en boeven, allemaal. Misschien zijn er zo nu en dan uitzonderingen (Ghandi, Mandela), maar dat zijn en blijven witte raven. Poetin zal ook eerder in de eerste groep thuishoren, dan in de kleine groep uitzonderingen, maar hij is gewoon een nationalistisch politicus die een mate van steun geniet waar andere westerse regeringsleiders alleen maar van kunnen dromen. Daarvoor hoeft hij de peilingen niet eens te vervalsen: hij wordt echt breed gesteund en een opvolger zal eerder een veel hardere politiek volgen, dus pas op voor wat je wenst.

Spie | 14-02-22 | 14:44

@Spie | 14-02-22 | 14:44:

De vragen blijven...

Waarom lik jij Poetin? Waar is Poetin zo bang voor?

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 15:04
▼ 10 antwoorden verborgen

Al jaren geleden werd gewaarschuwd dat het bij de Navo halen van Oekraïne problemen zou geven met Rusland. De grens met de Navo komt dan veel te dicht in de buurt van Moskou, de Navo krijgt teveel invloed in de Zwarte Zee.
Denk bij dat laatste ook aan het oude ijzervreters gezegde: "De Russische beer wil altijd met een poot in het water staan"
De enige reden om te doen alsof Oekraïne Navo lid zou kunnen worden is dat de VS hiermee de Russen kan pesten. En uiteraard omdat Hunter Biden (wie kent hem nog) forse zakelijke belangen heeft in Oekraïne.
En de EU is de klos, wat de VS ook niet slecht uitkomt, een zwakke EU is goed nieuws voor de VS.
Daarnaast, wat moeten wij (EU) in hemelsnaam met dat land?

JanVergoor | 14-02-22 | 13:33 | 8

@_pacman_ | 14-02-22 | 13:49:

Wat een onzin. Hij was General Counsel. Ofwel advocaat. Het leek ze destijds een goed plan om een Amerikaan in te huren en zeker de zoon van. Het is allemaal tragisch eigenlijk want dat bedrijf is hartstikke corrupt en zijn eigen vader heeft aangedrongen om dat bedrijf aan te pakken. Maar Hunter is ook een ex-junkie en had een affaire met de vrouw van zijn overleden broer. Het is allemaal triest. Maar dat geeft nog geen reden om te liegen.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 14:08

@GrandMechantLoup | 14-02-22 | 13:42:
De levensstandaard van de Oekraïner stijgt echt niet als het Navo lid wordt.
He probleem met Navo lidmaatschap van Oekraïne bestaat al sinds het uiteenvallen van de Sovjet-Unie.
Oekraïne bij de Navo betekent een hele lange rechtstreekse grens van de Navo met Rusland. Daar gaat Rusland nooit mee akkoord. Dat was in 1991 al duidelijk. Dat heeft niets met extreen rechtse fabletjes te maken, deze kennis hoort gewoon bij je algemene ontwikkeling als je de val van de muur en ineenstorting van de Sovjet-Unie bewust hebt meegemaakt.

JanVergoor | 14-02-22 | 14:15

@JanVergoor | 14-02-22 | 14:15:

Oekraïne wilde destijds helemaal geen NAVO lid worden. Dat vonden ze onzin. Naar aanleiding van het Boedapest Memorandum wisten ze zeker dat hun soevereiniteit en veiligheid zou worden gegarandeerd door Rusland, Frankrijk, het VK en de VS.

Dat bleek allemaal een leugen.

De kille werkelijkheid is gewoon dat Rusland onder Poetin nooit gestopt is met de koude oorlog. Dagelijks indoctrineren ze miljoenen mensen met vooral extreemrechtse sympathieën en dat blijkt.

Oekraine had destijds NAVO lid moeten worden. Of tenminste in 2004. Maar niemand had daar oren naar. Het is nooit verder gekomen dan een MAP in 2008 en toen was het al veel te laat.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 14:35
▼ 5 antwoorden verborgen

The great reset maar dan anders als voorgesteld.

NLgaatnaardeklote | 14-02-22 | 13:14
-weggejorist-
Zoelense Hobbyboer | 14-02-22 | 13:10 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Oekraïne samenvoegen met Slowakije. Ook een idee.

Colin.Fart | 14-02-22 | 13:01 | 2

Een provincie van Andorra maken. Kan ook.

Earl_of_Doncaster | 14-02-22 | 13:05

geitepaadjes, inlegkruisvelletjes, desinformatie, agitprop. NPO doet er ook lustig aan mee. Enige reden van Oekraine om met EU en euro mee te doen is de vleeschpot van netto ontvanger. En Nato=VS invloed in europa . Boris Johnson zit er ook vol in vanwege persoonlijke problemen op Downing Street. Wat gaat woensdag brengen rien ne va plus

HetOorAakel | 14-02-22 | 13:01

Ach er gaat helemaal niks gebeuren, de Dems staan op verlies en de midterms komen eraan, dus komt de angst voor een oorlog weer. Dit loopt met een sisser af, de Dems en links Europa doen alsof ze de grote redder zijn en ondertussen worden alle andere signalen structureel gecensureerd in de media. Vergeet niet het is de media en politiek die u verteld wie er goed is en wie er slecht, hetzelfde doen ze in Rusland en Noord-Korea.

Statix | 14-02-22 | 13:01 | 5

@P-unit | 14-02-22 | 13:24: En nog belangrijker: de huidige VS-minister van BZ wordt daarin als (kwalijke) partij genoemd!

Spie | 14-02-22 | 13:56

@Spie | 14-02-22 | 13:56: ja als spin in het web. Die gast die in de persconferentie woensdag aanwees als dag dat de oorlog gaat beginnen. Zonder verder bewijsmateriaal uiteraard. De implicaties van het rapport zijn echt zeer ernstig en het is een zeer diepgravend onderzoek geweest. Benieuwd naar de volgende stappen want dit gaat niet zo makkelijk onder het tapijt geveegd worden.

P-unit | 14-02-22 | 14:02

@P-unit | 14-02-22 | 14:02: Nee, Trump heeft al zeer nadrukkelijk van zich laten horen en zal echt niet nalaten om dit van de daken te schreeuwen.

Spie | 14-02-22 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Oekraïne kan een tweede Finland worden

thanseeuwen | 14-02-22 | 13:00 | 2

Kan niet, dat is West-Europa al.

Ruimedenker | 14-02-22 | 13:01

Misschien hebben ze wel geen zin om een flink deel van het land het tweede Karelië te laten worden

Shoarmamasutra | 14-02-22 | 23:51

Heeft Timmermans al gereageerd op dit alles? Een oorlog beginnen past ook niet helemaal binnen zijn greendeal?

bosmaloot | 14-02-22 | 12:59 | 4

@thanseeuwen | 14-02-22 | 13:02: Er kunnen minstens drie Oekraïnse gezinnen achter het enorme ego van die windbuil schuilen, dus zet hem maar aan het front neer. Doet ie eindelijk iets nuttigs.

Spie | 14-02-22 | 14:12

Hij houdt zijn bek. Straks komen de kaviaaraanvoerlijnen nog stil te liggen...

Shoarmamasutra | 14-02-22 | 23:52
▼ 1 antwoord verborgen

Voordeel is dat we de infrastructuur al hebben liggen voor Jodiumbooters...

First Contact | 14-02-22 | 12:58 | 1

De post?

jcvjcvjcvjcv | 14-02-22 | 13:27

Hans van Baalen had dit conflict zo opgelost.

ChatBot | 14-02-22 | 12:57 | 1

Hans ! Hans! De bedreigjngen nemen toe. Er wordt meer geobserveerd. Er blijkt meer gevaar. Hans!

Shoarmamasutra | 14-02-22 | 23:54

Net als België is Nederland ook echt niet echt een landje, maar alleen een semi autonome kutprovincie van de Heimat.

Ludendorff | 14-02-22 | 12:54
-weggejorist-
Sinterbikske | 14-02-22 | 12:54 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Spreek je het uit als Reuters of als Roiters

jeweettochniet | 14-02-22 | 12:53 | 2

Roiters.

Zbrodj | 14-02-22 | 13:54

Hangt van je taal af.

Shoarmamasutra | 14-02-22 | 23:54

Krijgen we weer oorlog? Nou, dan zal ik de weckpotten maar weer eens van stal halen. Je moet toch voldoende boontjes onder de trap hebben als de nucleaire armageddon begint.

Tashtego | 14-02-22 | 12:51 | 1

Nuked food.......... ping

Opblaas_boot | 14-02-22 | 13:03

Waar is trouwens die Oekraïne-held van een Verhofstadt gebleven? Staat-ie al aan het front klaar, met een blaffer in de hand, om de Russen tegen te houden?

KeesBruin | 14-02-22 | 12:51 | 12

@Mispel | 14-02-22 | 13:23:

Dat is een gore leugen. Die protesten waren al langer aan de hand. Dit kwam omdat Oekraïne destijds een associatieverdrag wilde met de EU EN met de Russische federatie. Janoekovitsj veegde plots uit het niets zijn reet af (in opdracht van Poetin) met het EU-verdrag. Dat gingen vele mensen geld kosten en ellende. Dit speelde al trouwens sinds 2004. Je moet niet blind alle Russische propaganda geloven. Van Baalen en Verhofstadt waren daar alleen maar om de miljoenen Oekraïners een hart onder riem te steken. Miljoenen zeg ik? Ja miljoenen van oost tot west. In alle steden was het raak. Ze pikten het niet meer. Maar helaas heeft de Russische propagandamachine bij zoveel breinrot gezorgd dat sommigen deze onzin van je echt geloven.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 13:31

@van Oeffelen | 14-02-22 | 13:46: Het een sluit het ander natuurlijk geenszins uit. En de mensen die hem uitnodigden waren vermoedelijk erg blij met zijn ophitsende praatjes.

KeesBruin | 14-02-22 | 16:53
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 14-02-22 | 12:50 | 2

Ho ho we hebben het inlegvel van Rutte bij het Oekraïne verdrag toch met keiharde garantie dat ze nooit lid kunnen worden van de NATO?

Blonde Nel | 14-02-22 | 12:50 | 1

Dat staat daar helemaal niet in. Beter opletten.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 12:54

Nu wachten op de false flag, ben benieuwd hoe de yanks dat gaan aanpakken.
Van af foto of video waarbij een compagnie Oekrainse soldaatjes opgeofferd worden....
De geld schieters van Bidden zijn campagne hebben haast staat die seniel op omvallen?

Rest In Privacy | 14-02-22 | 12:49

Wat mij betreft is Ukraine het niet waard. Een koude oorlog omzetten in een oorlog met een kernmacht lijkt met niet slim. Een neutrale bufferzone tussen Europa en Rusland lijkt me redelijk, waarom zou je éénzijdig militair vertoon accepteren? Dus de Ukraine buiten de NAVO houden en dan verder met leven.

First Contact | 14-02-22 | 12:48 | 2

Oekraïne zou zich het best als neutraal land kunnen verklaren, en daarna van twee walletjes eten. Binnen Europa zijn dat soort landen de rijkste landen.

Sinterbikske | 14-02-22 | 12:51

De snelle uitbreiding van de EU naar Balkanlanden is ter voorkoming dat Rusland daar meer invloed krijgt. En het dan gek vinden dat Rusland uitbreiding van de NAVO en de EU richting Rusland niet ziet zitten..

Sinterbikske | 14-02-22 | 12:47 | 5

@GrandMechantLoup | 14-02-22 | 12:54: Die ex-Baltische staten willen inderdaad helemaal geen corruptie en zo. Russen zijn stout!
Kiev; schoner, mooier en moderner dan menig westerse stad. Allemaal eerlijke hardwerkende ondernemers daar.

Bootvisser | 14-02-22 | 13:04

@Blonde Nel | 14-02-22 | 12:54:

Waarom begrijpelijk?

Wat voor snode plannetjes hebben ze dan dat ze zo bang zijn voor de NAVO? Het kan niet veel goeds betekenen. Dat snap jij zelfs natuurlijk.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 13:06

@Bootvisser | 14-02-22 | 13:04:

Die landen die graag vriendjes willen zijn met het westen doen iets aan de tomeloze corruptie. De kliek van Poetin is de corruptie. Poetin verdient iets van 1 ton per jaar maar heeft een collectie horloges van enkele miljoenen. Om maar niet te beginnen over zijn paleizen. Wie probeer jij voor de gek te houden? Jezelf?

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 13:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Van alles wat er beweerd wordt is ongeveer het tegenovergestelde het geval. Het is een beetje als het omgekeerd volgen van CNBC met betrekking tot de stock market.

FogerRederer | 14-02-22 | 12:44

Als we Oekraïne opdelen tussen Rusland en Polen is er geen nieuwe EU-toetreding nodig. Staat Polen ook eens aan de ontvangende kant van zo'n deling

JTKDM | 14-02-22 | 12:44 | 2

Mogen de Polen zélf ook nog iets vinden van de door u voorgestane 'oplossing'?

KeesBruin | 14-02-22 | 12:53

@KeesBruin | 14-02-22 | 12:53: Mochten wij wat vinden van de toetreding van Polen? Mag het voetvolk überhaupt ergens iets van vinden van onze Brusselse overlords?

TheEgg | 14-02-22 | 13:38

Mijn vertstand (en hoop) zegt ook dat Putin het niet gaat doen.
Maar ja, er is feitelijk wel die grote troepenopbouw in het oosten,
en nu ook in aan de noordgrens via Belarus..
.
Putin, die steeds roept dat er niets gaat gebeuren, kan natuurlijk ook
deze *kuch* "oefeningen" vandaag beeindigen en zijn troepen naar huis sturen.

hotmint | 14-02-22 | 12:43 | 1

PS :
Geen militaire steun geven als het toch gebeurt.
Het associatieverdrag hebben we weggestemd.
(ook al is daar niet naar geluisterd)

hotmint | 14-02-22 | 12:50

dat kon toch al niet volgens het inlegvel, of waren de plannen toch anders

shimanski | 14-02-22 | 12:40 | 1

Dat inlegvel is natuurlijk net zo makkelijk gewoon een uitneem vel.

Balgesjaakt | 14-02-22 | 12:41

Oekraïne kan helemaal geen NAVO lid worden, ook geen EU lid. Wat Oekraïne wel kan doen is zich militair en economisch gelijkstellen aan de EU/NAVO waardoor het land economisch beter draait, de corruptie mindert en het militair zijn mannetje kan staan tegen o.a. Rusland. Daar is Poetin dan ook bang voor. Poetin wil geen succesverhalen rondom Rusland waar de bevolking het plots veel beter heeft dan de Russen. Grote kans dat de (jongere) Russen een staatsgreep gaan plegen en Poetin en zijn boevenkliek af gaan zetten. Poetin is dan ook onofficieel de rijkste man ter wereld. Rusland heeft zo'n 620 miljard euro in kas en die pak 'm beet 70 miljard die dit gaat kosten kan hij wel betalen. Als hij wint. Als hij niet wint kunnen er nog rare tijden komen. Zeker als we niets meer van Rusland kopen. Dan drogen de reserves cash geld snel op en dan gaan de Russen mokken.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 12:40 | 6

Rusland is helemaal geen bedreiging. De NATO en de EU zijn dat wel. Daar zit de agressie.

Atheist-Priest | 14-02-22 | 14:17

Ook niet waar, dat is Queen Elizabeth.

gato | 14-02-22 | 18:20

"de corruptie mindert" u denk dat corruptie een knop is die kan worden omgezet? De corruptie in Oekraïne zit zo verweven in de maatschappij, van de hoogste tot laagste regionen, om daar vanaf te komen ben je echt nog wel 2 a 3 generaties verder.

pili-pili | 14-02-22 | 20:11
▼ 3 antwoorden verborgen

We worden de afgrond in gedreven, als het niet economisch is dan is het wel de echte nucleaire. Wat als CSTO zou uitbreiden naar Iran? of Zuid Amerika? In mijn jeugd scheten we in onze broek van de Rus in Oost Duitsland. Da's verder weg volgens mij dan de grens Oekraïne tot Moskou

laat ik het nog maar een keer aanhalen: als de pleuris uitbreekt heb je een overlevingskans van 10 minuten op het slagveld in een Leo 2. Nog zonder nukes. 1 Neutronenbommetje en half Europa ligt gefrituurd in zn tuin.

Flikker op met die oorlogshitsers. Fokking Bokito's. Oekraine blijft een bufferstaat, of ze het leuk vinden of niet. Poetin vraagt niets raars. Ik ga niet mijn lijf en leden wagen voor een voormalig komiek en zn gevolg of een bejaarde die een bliksemafleider zoekt. Ga maar spelen in de Chinese zee of zo. Been there, done that.

Dr.Utker | 14-02-22 | 12:38 | 9

Zoals ik heb begrepen zijn er wereldwijd 20k (live) atoomkoppen van, deze mogen tegenwoordig niet zwaarder zijn dan 2MT, maar wie geeft die garantie? Wie weet heeft Putin de Tzar Bomba 2.0 klaar liggen als laatste vergelding/redmiddel (wat er dan nog overblijft).

First Contact | 14-02-22 | 12:54

@Drs. D. | 14-02-22 | 12:45: Nuke van 20MT heeft radius van 30km. Met de Tsar Bomba (50MT) pak je Nederland in een paar seconden, de aftermath pakt de rest van Europa...

First Contact | 14-02-22 | 13:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Natuurlijk is Oekraïne een land, het grootste land van Europa met het 3e leger van Europa.

De 8 jarige Russisch - Oekraïnse oorlog die al 8 jaar duurt en 15000 doden gekost heeft (was afgelopen week bij de begravenis van een grenswacht die midden in de nacht door zijn oog geschoten is door een Russische sluipschutter) maakt dat de Oekraïnse bevolking zowel westelijk als oostelijk weinig meer met de Russen te maken willen hebben.

Zolang Rusland Donbass en Crimea bezet kan UA geen lid worden van de Nato, daarom doet Putin dat ook.

Het dreigen met opschalen van de oorlog door Rusland, van de 44 miljoen inwoners, hoeveel zullen naar NL vluchten? 1 miljoen?

Ken in mijn omgeven vele mensen die naar Italie, Duitsland of Nederland gaan omdat ze niet onder de gifmoordenaar Putin willen leven.

i-Wonder | 14-02-22 | 12:38 | 7

@Graaier | 14-02-22 | 13:00:

Er worden bijna dagelijks Oekraïense militairen doodgeschoten door sluipschutters. Dat zijn geen ongelukjes hoor.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 13:15
-weggejorist-
TheEgg | 14-02-22 | 13:35
-weggejorist-
dinges_123 | 14-02-22 | 13:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze hele Ukraine shitshow is een "Wag the dog".. Afleiding voor Brandon's clusterfucks: inflatie, ontrafeling vh Covid beleid en leugens, maar bovenal de 2016 Russia Hoax.. Special counsel Durham heeft weer feiten naar buitengebracht waaruit blijkt dat Trump ook als zittende president is bespioneerd door de FBI ism een "big tech" (nog niet onthult welke). Dit is een schandaal vele malen erger dan Watergate, en daarom moet Rusland snel tot vijand worden gemaakt... MSM zal het Brandon regime helpen door dit schandaal niet of zo min mogelijk te verslaan..

Rest In Privacy | 14-02-22 | 12:36 | 2

Fijn om te lezen dat er nog meer mensen wakker zijn.

Statix | 14-02-22 | 13:05

Wel fijn dat prijzen voor benzine, gas en elektriciteit alvast door het plafond knallen terwijl er nog geen zak aan de hand is. Het is bijna alsof allerlei bedrijven snappen dat je prima zonder verantwoording de prijs omhoog kunt gooien onder de noemer “dreiging in Oekraïne”.

Do-na-zi | 14-02-22 | 12:35 | 6

@kindapaas | 14-02-22 | 13:34: Prima boek in twee delen van Alexander Solzjenitsyn trouwens. Ik heb de Franse vertaling gelezen omdat ik een Nederlandse of Engelse vertaling in boekvorm niet kon vinden.

WirMachenMusik | 14-02-22 | 13:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Al dat onnodige wapengekletter, als Poetin 10 miljoen Russen asiel laat aanvragen in NL zijn ze hier zo de baas.

sokkenpluisje | 14-02-22 | 12:34

Of het handig is dat de NAVO steeds groter wordt?

Het is de afweging tussen principes en praktische oplossingen. Stel je woont naast een crimineel, die bekend staat om het schoppen van stennis in de buurt. Hij intimideert en menig auto heeft al een kras opgelopen. Deze crimineel heeft zijn oog laten vallen op een paar openbare parkeerplaatsen in de buurt en de oprit van ome Kees, omdat hiji zijn UV daar wil parkeren wanneer hij dat wil.

Nu zijn er twee oplossingen. Of je houdt de poot stijf en zegt komt niks van in, of je buigt bij en geeft toe. Dat laatste voorkomt ellende. Op korte termijn. Want je hebt nu toegegeven en als meneer zin heeft wil hij straks ook de oprit van tante Truus in bezit nemen. Het komt erop neer dat ome Kees zijn oprit maar inlevert. Hij wil auto niet vernield terugzien op een ochtend.

Beste_Landgenoten | 14-02-22 | 12:34 | 5

Dat heet nou appeasement politiek. En feitelijk is men daarmee begonnen door de Krim te laten innemen.

Hadena | 14-02-22 | 12:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien moeten we een poultje maken, ik denk de 16de van februari

Drs. D. | 14-02-22 | 12:31 | 2

de winnaar van het pooltje heeft er alleen geen ruk aan , want hij/zij moet naar het oostfront

Dr.Utker | 14-02-22 | 12:41

@Dr.Utker | 14-02-22 | 12:41: Beste asielzoekee, goed nieuws, we hebben werk voor je. Hophop, naar het Oostfront.

Stijlicoon | 14-02-22 | 12:46

Misschien dat ze daar in de Oekraïne eerst eens een referendum over kunnen houden. Dat kan daar toch want Oekraïne is toch nog steeds een vrij land zonder de knoet van een D66 erover?

Conan de Rabarber | 14-02-22 | 12:29

Bij geen invasie heeft de NL en VS overheid zich schuldig gemaakt aan nep nieuws.

JamesYounger | 14-02-22 | 12:29

www.themoscowtimes.com/2022/02/14/ukr...
Ik las het juist! Dit zou wel eens de deal achter de schermen kunnen zijn die een oorlog op het laatst nog voorkomt. Geen slip of the tongue lijkt mij.

Beste_Landgenoten | 14-02-22 | 12:29 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Tijd om flink te gaan hamsteren. Weet iemand hoe ik gas kan opslaan?

Kattie | 14-02-22 | 12:25 | 1

Kurk in je anus proppen.

Hadena | 14-02-22 | 12:47

Geen sprake van! Geen NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne, en ook geen EU-lidmaatschap. Gaat ons alleen maar ellende opleveren en veel geld kosten. Het Westen heeft NIETS aan Oekraïne.
De NAVO is sowieso al veel te ver naar het oosten gegaan. En nee, ik ben géén fan van Poetin of Rusland, maar dat gedoe met Oekraïne is gewoon vrágen om trammelant.

KeesBruin | 14-02-22 | 12:23 | 3

Dit

ikworstelengadouchen | 14-02-22 | 12:33

Gaat Eu heel veel geld kosten id

Therrie | 14-02-22 | 13:43

En de USA verdient miljarden aan de wapens en uiteraard LNG. Wel oorlog/ geen oorlog; USA gaat er met de miljarden vandoor.

“LNG imports into Western Europe totalled 294 million cubic metres per day (MMcmd) in January 2022, a new all-time high utilising 100% of the region’s regasification capacity.

Providing European countries are willing to pay elevated prices, the Rystad research revealed that the bulk of the extra LNG supply could come from the US.“
www.gasworld.com/us-lng-could-help-br...

YoMoms | 14-02-22 | 12:22 | 2

We zijn er weer ingetuind zo te zien.

wilmeister00 | 14-02-22 | 12:23

win-win: Ukraine met high tech wapens van USA en onderhoudscontracten en VS instructeurs en westerse invloed en USA krijgt money en buffernatie, en Putin blij, 100.000 kinderen weer terug naar huis en wij weer gas om het leger van Rusland te financieren. Iedereen happy?!

nobodiesunmighty | 14-02-22 | 12:34

Kunnen we niet wachten met die toetreding tot de NAVO tot na de laatste presidentschapsdag van meneer P?

Tiscali-2 | 14-02-22 | 12:19

Bufferzone van maken. Russen eruit (ook de Krim) en Oekraïne geen lid van de NAVO.

Der Schnitzeljäger | 14-02-22 | 12:19

Amerika was hartstikke stom toen Trump er zat. Nu is het heel erg fijn dat Biden er zit. Dat hebben we nu eenmaal zo afgesproken. De ik hebben we afgesproken dat Rusland niet democratisch is en geen goede dingen doet. Weet je wie wel heel erg democratisch en verheven is? Juist, de EU. En nu allemaal uit volle borst: de EU is goed! Putin stom!

opblaasschaap | 14-02-22 | 12:18 | 2

En Trump supporters zijn ook stom uiteraard.

SailingDuck | 14-02-22 | 12:23

Altijd zo kut hè als je A roept en je baas daarna meteen naast je komt staan met een ontslagdreigement en je gedwongen B moet roepen. Wat heerlijk om met pensioen te zijn, lekker verlost van alles.

VolgendjaarkrygikAOW | 14-02-22 | 12:17

Alsof het iemand in de wereld enige flikker kan schelen wat er met Oekraïne gebeurt of wat de Oekraïners(?) willen.

wilmeister00 | 14-02-22 | 12:15 | 6

@Der Schnitzeljäger | 14-02-22 | 12:20:
Nooit van de DDR gehoord?

kapotte_stofzuiger | 14-02-22 | 12:31

Vlak wijlen van Baalen en Verhofstadt niet uit. Plus al die voor het associatie verdrag met Oekraïne stemmers.

swassannuf | 14-02-22 | 12:33

Ukrainiers zijn ook mensen, die zijn best wel geinig net als de Russen.

nobodiesunmighty | 14-02-22 | 12:36
▼ 3 antwoorden verborgen

EU lid worden? Dan hebben ze zeker nog niet gehoord van Rutte's inlegvelletje.

NLgaatnaardeklote | 14-02-22 | 12:13 | 2

die tampon bedoel je?

Tiscali-2 | 14-02-22 | 12:22

Oekraïne was er met de afspraken als de kippen bij. Letterlijk. Maar dat zou nooooit gebeuren.

Harry_Witkamp | 14-02-22 | 14:05

Evil America

onesizefitsall | 14-02-22 | 12:13 | 1

Nee, Evil Dead part 3: Army of Darkness.

nobodiesunmighty | 14-02-22 | 12:37

Of Rusland zich goed gedraagt daargelaten, maar ik betwijfel of het verstandig is de NAVO steeds meer op te willen schuiven richting Moskou.

moonshiner3519 | 14-02-22 | 12:13 | 1

Nee, dat is niet handig, dat is dom, en vragen om nodeloze problemen.

KeesBruin | 14-02-22 | 12:25

Dat onderste filmpje van Poetin heeft een Engelstalige ondertiteling. Net zoals zoveel filmpjes van Poetin dat hebben. Wie garandeert mij dat die ondertiteling juist is? Ondertitelen de media en laten ze dat 2 of 3 keer checken door onafhankelijke vertalers? Ik weet het niet.

Leptob | 14-02-22 | 12:13 | 3

Misschien is het hele filmpje wel nep, dat kunnen ze allemaal in elkaar renderen op basis van een foto, een natte wind en een filmpje van je buurman.

wilmeister00 | 14-02-22 | 12:20
-weggejorist-
Graaisnaaiert | 14-02-22 | 12:22

Gewoon een inlegvelletje bij de NAVO-overeenkomst, daar zal Poetin wel intrappen.

kapotte_stofzuiger | 14-02-22 | 12:11

Op Nederland hoeven ze niet te rekenen want wij hebben iets van inlegvel te hebben ofzoiets.

Autobonker | 14-02-22 | 12:11 | 1

en al onze tanks weggedaan

Boeddha18 | 14-02-22 | 13:46

Waar kan ik mijn schadeclaim neerleggen voor de harddalende beurskoersen als gevolg van de aanhoudende ophitserij.

Dit gedrag van de EU doet me denken aan een spelletje 'hou me tegen, anders sla ik hem' van een zuigertje dat weet dattie geen kans maakt als zijn vriend (de USA) hem niet tegenhoudt. Helaas is de USA ook een ongeleid projectiel geworden.

_pacman_ | 14-02-22 | 12:09 | 5

_pacman_ | 14-02-22 | 12:09
Wees blij. harddalende koersen zijn een mooi instapmoment.

Der Schnitzeljäger | 14-02-22 | 12:21

@Graaisnaaiert | 14-02-22 | 12:20: Ik bedoelde het iets minder letterlijk maar bedankt voor deze Postbus51 tegel. Op macroschaal wordt de samenleving nu al nauwelijks te bevatten schade toegebracht door dit oorlogsgekonkel maar wordt de relatie nauwelijks gelegd.

_pacman_ | 14-02-22 | 13:36

@Der Schnitzeljäger | 14-02-22 | 12:21: net nog gekocht.

Boeddha18 | 14-02-22 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat moet die opgeblazen lelijke dwerg op de pony met een ander souverein land? Laat deze lafaard zijn energie steken in het oppakken van de daders van het neermaaien van honderden onschuldige burgers in een passagiersvliegtuig. Bah bah.

van Oeffelen | 14-02-22 | 12:06 | 4

Was nou toch meegegaan met Rutte en Hoekstra.

Schriever | 14-02-22 | 12:14

...... het oppakken van de daders ....
Huh ? Moet hij als eindverantwoordelijke zichzelf oppakken ?

Der Schnitzeljäger | 14-02-22 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

Hoera het wordt oorlog, iedereen zijn zonen inleveren en allemaal sneuvelen voor europa..

hoffrevisited | 14-02-22 | 12:04 | 8

Dan identificeer ik me gewoon als vrouw, gelijkheid zal tegen die tijd niet zo'n dingetje zijn gok ik.

Statix | 14-02-22 | 12:29

Ik stuur mijn zonen weg naar Australië.

Boeddha18 | 14-02-22 | 13:45

@Graaisnaaiert | 14-02-22 | 12:14: de OPKOMSTPLICHT is opgeschort, de dienstplicht is levend en schoppend.. overigens komt een wijze snaaiert, net een wijze hoff helemaal niet opdagen bij een mobilisatie.not my war.

hoffrevisited | 14-02-22 | 14:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Hm, zei Tom Poes.
Het lijkt er op dat onder de spanning van die invasie de kikkers daar toch uit de kruiwagen springen en op persoonlijke titel gaan kwaken. En zo krijgt Poetin dan toch zijn zin. Zonder een invasie.

Graaisnaaiert | 14-02-22 | 12:04 | 4

@Graaisnaaiert | 14-02-22 | 12:06: Het punt is dat de NAVO / EU / USA niet langer wegkijken. Het is de Russische beer, maar de West-Europese Grizzly.

Nederlandop1 | 14-02-22 | 12:20

@wilmeister00 | 14-02-22 | 12:17:
Vraag is hoe betrouwbaar Erdolf is. Het antwoord is "niet".

@Nederlandop1: Is ook wel nodig. Poetin kent geen grenzen en ook in Polen, de Baltische Staten, Roemenie/Moldavie, Georgie en de Kaukasus worden ze behoorlijk zenuwachtig daarvan. Ons borstgeroffel is nodig, helaas.

Graaisnaaiert | 14-02-22 | 12:30
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is het Westen afgegleden zeg.

Kaas de Vies | 14-02-22 | 12:03 | 4

Ligt het nu te zuidelijk?

Earl_of_Doncaster | 14-02-22 | 12:14

Nederlandop1 dat het westen zo afgegleden is inderdaad een probleem wat is veroorzaakt door de over migratie.

Patjep | 14-02-22 | 15:44
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen