Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Peilings Klikding! Vooral vvd, D66 en CDA gaan vervelende gemeenteraadsverkiezingen tegemoet (en tweederde van de Fvd'ers kreeg corona)

Glijdende schaal maar niemand weet waar het eindigt

Als u zich afvroeg waarom Mark Rutte en Sieg Kaag dit weekend al aan het CANVASSEN waren voor de gemeenteraadsverkiezingen, dan moet u hierboven even naar de verschuivingen kijken. Hun lokale afdelingen tellen meer lede ogen dan stemmen als het zo door gaat. Dus worden de landelijke kanonnen ingezet om de media te bespelen met afleidingstactieken, en net als die bolle hamsterwangen van GroenLinks te profeteren over wie ze allemaal uit zullen sluiten ná de verkiezingen. Vinden de MSM leuk om te horen. Ondertussen staat Rutte 4 landelijk op 26 zetels verlies maar de drie grote winnaars (JA21, Volt, BBB) kopen daar niks voor: die doen niet of nauwelijks mee aan GR22. Dus wie er precies gaan profiteren - geen idee. Maurice weet alleen dat "mocht Pieter Omtzigt aankondigen dat hij bij de volgende verkiezingen met een eigen partij zal gaan meedoen dan wordt het hele speelveld intensief opgeschud. Hij zal zowel van links, midden en rechts, en van de nieuwe partijen kiezers kunnen wegtrekken." Maar eerst dus GR22 en die gaan vooralsnog alleen over lokale democratie en plaatselijke kwesties uitsluiting van andere landelijke partijen door landelijke partijen.

En dan dit: tweederde FvD'ers kreeg corona, volgens FvD'ers

Ander geinig statistiekje bij Maurice. 62 procent van de FvD-achterban kreeg ("volgens eigen opgave") corona in de afgelopen twee jaar. Opvallend, voor een virus dat volgens hun partijleider helemaal niet bestaat. Ook is 20 procent gevaccineerd, waarvan een kwart zelfs mét boosterprik. Of dat gevolgen heeft voor hun lidmaatschap, weten we niet (maar we weten wel dat iemand uit de fractie-ondersteuning de partij uit gepest is omdat hij zich had laten vaccineren). Aan de andere kant van het spectrum is 90+ procent double jabbed with a booster to boot en daarmee is dit plaatje ook een soort medisch kieskompas:

Boze Hamster

Klaaglijke Kaag

Reaguursels

Inloggen

Kaag: In wat voor een stad wil je wakker worden?
Niet in een waar Kaag het hoge woord voert.
Ik wil in een stad wakker worden waar politici en ambtenaren met een hart wonen.
Politici die niet in een tweedeling geloven, zich niet achter een partij verschuilen, blinde volgelingen zijn of ideologische en financiële agenda's hebben.
Politici en ambtenaren die op de centen letten en het welzijn van de gemeenschap op het oog hebben en niet het welzijn van hun netwerk.
Politici die humor hebben en kunnen relativeren, nog gezond verstand en intuitie hebben, mensen dus.
Leiders, die niet verdwaalt zijn in het zelfbedachte recht op leiderschap, privileges en gelijk.
Geen teamplayers, maar fairplayers.

MistaRazista | 13-02-22 | 18:43 | 2

Waar politici zich niet met de samenleving bemoeien

Stijl_Loos | 13-02-22 | 18:53

Nou… succes met zoeken naar die gemeente! Laat het even weten als het voor de Verkiezingen nog lukt!

DatInternetDingetje | 13-02-22 | 20:21

Klaver zit het hele jaar in de kamer met PVV en fvd en nu er verkiezingen komen komt hij weer met een oude strategische tactiek van uitsluiten. Wanneer wordt er nu eens gestopt met dat uitsluiten. Momenteel worden er al veel Nederlanders uitgesloten voor veel dingen. Geef die hamster maar een molentje.

foxhunter | 13-02-22 | 18:05

Ik ben benieuwd hoeveel procent van DENK en BIJ1 gevaccineerd is. Jammer dat ze ontbreken op de lijst..

mghammer | 13-02-22 | 14:57

Bij mijn in de stad twijfelt de kiezer tussen D66, GL en VOLT. Ik denk bij mezelf, zijn er zoveel mensen in de stad die leven van een oitkiering, stufi en/of werken bij de (semi)overheid/NGOs? Mijn god zeg. Dat de stad uberhaupt nog bestaat is voor mij een wonder.

Graaf_van_Hogendorp | 13-02-22 | 14:24 | 3

Madurodam?

Blonde Nel | 13-02-22 | 14:42

Ik woon in hetzelfde reservaat. De stad bestaat totdat de achterstallige bruggen en kades de gracht in kruimelen, dankzij de bolsjewieken. Hoe kan je nu nog RGW stemmen als Tante Bel op het stemformulier staat?

Dampende_aardappel | 13-02-22 | 14:46

Ook mensen met een goede baan, die hun kinderen op een witte school kunnen doen, genoeg verdienen in een vast contract om een huis in hun eigen bubbel te kopen enz. stemmen ook massaal soft links. Die interesseert het gewoon niks, die willen deugen en overleven, voorlopig, alles nog wel.

Het brein erachter | 13-02-22 | 16:59

Niet om het een of ander hoor, maar ontbreekt er niet een hele belangrijke groep in die onderste grafiek: wel geboosterd, wel geinfectecteerd?

Majoor Pikindewind | 13-02-22 | 14:12 | 1

Zijn nog geen cijfers van. Iets te kort dag.

Harry058 | 13-02-22 | 16:04

Ben even spontaan over mijn nek gegaan na het bekijken van toespraakje Kaag. Zowel over de manier waarop ze het brengt alsmede over wat ze zegt. Wat een toneelspeelster zeg.Never nooit meer VVD, CDA en D66 hier,

Sjakie | 13-02-22 | 14:10 | 2

Waar ik me persoonlijk over verbaas is dat de "progressieve" kiezer uberhaupt Sieg Kaag progressief vindt. Ze zal misschien het tof vinden dat heaumeau's hokken maar verder straalt ze oer conservatisme uit... want The Great Reset™ en Agenda 2030™ zijn alles behalve progressief. Eerder regressief en totalitair.

Laat staan dat ze een gesprek heeft aangeknoopt met de Henken en Ingrids de afgelopen 40 jaar. Denk dat ze binnensmonds zou moeten kotsen als ze met een arbeider zou moeten kletsen, buiten de hulp of bediening.

Graaf_van_Hogendorp | 13-02-22 | 14:28

Helemaal mee eens, die buitensluiters krijgen mijn stem nooit meer. Niet dat ik nu opeens PVV of fvd ga stemmen, maar dit arrogante gedrag van die betweters mag op geen enkele manier beloond worden. Dan stem ik nog liever op de Turken partij dan deze kwezels voor hun zelfvoldane arrogante gedrag te belonen. Nooit meer krijgen die partijen mijn stem nog, ook de hele.aanpak van die QR code en buitensluiten van ongevaccineerden zit me ook nog dwars.

fatty | 13-02-22 | 20:27

GR22: stemmen op een partij links in de vaccinatie status grafiek: daar zitten de rationele mensen.
En je ziet dat BBB in feite dicht bij FvD staat, dus dat geeft toch het denkniveau daar aan.

cugel | 13-02-22 | 14:07 | 4

@amateurrr | 13-02-22 | 14:13: In de stemwijzers zit meestal een mogelijkheid te lezen waar de partijen staan op controversiële kwesties.

cugel | 13-02-22 | 14:23

Weet jij wat stigmatiseren is?

antfukker | 13-02-22 | 15:57

Rationeel als in : "ik lieg de tweede kamer meerdere malen voor, maak een zooitje van de aanpak van covid, geef miljarden aan Europa maar ben nog niet in staat om een bonus aan het verplegend personeel te geven, benoem na een jaar onderhandelen figuren als Jetten en de Jonge op de belangrijkste posten maar stemt vooral op mij ( Kaag / Rutte )" en u doet dat dan braaf want dat is zo rationeel?

Zorc | 13-02-22 | 19:14
▼ 1 antwoord verborgen

Is dit een sheet van Kuipers? Geef mij maar de oude overzichten met balkjes en getallen.

Harrie-Couvert | 13-02-22 | 13:52

Nieuw elan?
Welnee, oude politiek.
De politiek van zwartmaken.
Zelf geen visie hebben, zelf een tekort aan kwalitatief goede oplossingen, dus de andere partijen zwart maken.
Als PVV & FvD niet zouden bestaan, zouden ze SGP & CU volledig afbranden, vanwege hun standpunten vwb euthanasie, abortus, homohuwelijk etc.
Nieuw elan betekent ouderwets wapvingeren.
Natuurlijk moet er beschaafd gesproken worden in de kamer, maar het woord “knettergek” vinden ze al een probleem.
Kaag is emotioneel, begrijpelijk.
Wat gebeurt er met je als er een mongool voor de deur staat, met een brandende fakkel? Heftig.
Maar het uitsluiten van partijen zal niet voorkomen dat randdebielen domme dingen doen.
Het uitsluiten van Denk, zal niet voorkomen dat er ergens een aanslag komt, door moslim-extremisten.
Verder is Klaver een meeloophoertje.

Ruimedenker | 13-02-22 | 13:51 | 1

Ze werkt al continu met zwakzinnigen. Niets nieuws onder de zon dus.

Rico Tampeloerus | 13-02-22 | 14:03

Temidden van rechts-populistische schreeuwers en bedreigende fakkeldragers etaleert de beschaafde mevrouw Kaag haar voorliefde voor het beschaafde debat.

thanseeuwen | 13-02-22 | 13:43 | 6

@Papa Jones | 13-02-22 | 13:58: Klassiek D66 dus.

Rico Tampeloerus | 13-02-22 | 14:04

Mevrouw Kaag is dol op debatteren maar ze houdt niet zo van tegenspraak. Dat verdraagt zich slecht met elkaar. Daarom probeert ze degenen die haar tegenspreken maar de mond te snoeren. Op de meest beschaafde manier natuurlijk, dat spreekt voor zich.

grietmetgroenefiets | 13-02-22 | 14:08

Beschaafde mensen spelen soms heel vieze onbeschaafde spelletjes, in de politiek.
Beschaafde mannen die overal hun lul laten zien.
Kaag is dan wel een intelligent, beschaafd mens, maar óók mensen die met twee woorden spreken doen foute dingen.

Ruimedenker | 13-02-22 | 14:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens ene Gerard Driehuis van het blog Welingelichte Kringen Peiling gaat het 'gevaarlijk' goed met extreemrechts, althans in de peilingen: extreemrechts groeit naar 45 zetels aldus Gerard. En AT5 deelt GroenLinks, D66 en Volt in bij de 'progressieve partijen'. Ze zeggen nog net niet dat de andere partijen tot de fascisten behoren. Gaat lekker zo.

Colin.Fart | 13-02-22 | 13:39 | 3

Er bestaat dan ook geen 'rechts'. Alleen extreem rechts. Volgens hen die zichzelf links noemen.

Sans Comique | 13-02-22 | 13:42

Het rare is dat mensen ofwel zeggen dat iemand een (neo-)nazi is, of juist helemaal niet. Dus of het is helemaal fout of helemaal goed.

Alsof er geen nieuwe varianten van blinde haat of genieten van geweld en agressie kunnen ontstaan, in combinatie met een een of ander groepsgevoel (kan van alles zijn, zelfs gebaseerd op niets) inclusief leiders en vlaggen en wij en hunnie.

Wat je moet doen is stoppen met die labeltjes en vakjes, en gaan blootleggen waar het nou eigenlijk om gaat.

AdvocatusDiaboli | 13-02-22 | 13:43

@Sans Comique | 13-02-22 | 13:42: En dat is de reden dat fascisme extreem rechts genoemd wordt terwijl het uit het socialisme voortkomt. De tegenhanger destijds was communisme, hetgeen extreem links is dus alles wat niet communistisch was werd extrreem rechts genoemd.

yawni | 13-02-22 | 15:59

Neemt echt iemand die gekke klaver nog serieus eigenlijk? Als iemand toch feitelijk geweld predikte en zelfs van plan was, was het hij wel met zn extreem links communistisch clubje. En maar wiggen blijven drijven in de samenleving.
Hoe meer mensen luisteren naar links, hoe groter extreem rechts wordt.

richardsp1 | 13-02-22 | 13:16

Sharia, de nieuwe bestuurscultuur, vond Donner al.

bergsbeklimmer | 13-02-22 | 13:13
-weggejorist-
DulleGriet | 13-02-22 | 13:08 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

tweederde FvD'ers kreeg corona, volgens FvD'ers
Je kan zeggen blijkbaar werkt de vaccinatie. Je kan ook zeggen blijkbaar vinden FVD-ers corona niet zo erg dat ze alsnog zich laten vaccineren. Het zijn allemaal ervaringsdeskundigen.

mikes43357369 | 13-02-22 | 12:57 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

De extreem hoge vaccinatiegraad bij het CDA toont aan dat types als Mona Keijzer niet thuis horen bij het CDA. Alle christendemocratische partijen in Europa zijn fel voorstander van coronapassen en vaccinatieplicht. Wat ook past in het christendemocratische gedachtegoed van gedeelde verantwoordelijkheid. Het CDA laat al jaren lang de conservatieve kiezer in de kou staan die zijn uitvlucht zoekt naar BBB en JA21 maar die partijen zijn ook al te veel vervuild met links progressieve ideeën op veel punten.

JanP999 | 13-02-22 | 12:57

Zeg Sigrid, weet je in wat voor stad ik wakker zou willen worden? In een stad waar mijn 14-jarige dochter niet wordt lastig gevallen door overwegend Finse jongens, waar ze 's avonds veilig in het OV en naar de training kan. Waar overdag bij schoolpleinen en kinderopvang geen liquidaties worden gepleegd door 'jongeren' met een laag IQ, Waar 's nacht geen geldmaten worden opgeblazen door diezelfde groep. Waar je veilig met een keppeltje op straat kunt. En er geen miljoenen worden gedoneerd aan terroristische clubs. Waar oude bomen blijven staan en niet alles wat fijn, sexy, mooi of leuk is wordt verboden. Waar blanke mannelijke allochtonen niet worden gediscrimineerd bij overheidsfuncties. Waar alle jongeren een woning kunnen vinden en niet alle huurhuizen met voorrang naar liegende asielseisers gaan. En waar een kunstsubsidie niet afhankelijk is van het feit of je werk wel divers, inclusief, genderneutraal en pro-islam is. En waar politie en justitie bij demo's niet willekeurig optreedt, afhankelijk van het linkse doel. Allemaal zaken waar X66 niks nada niente aan doet.

Piet Karbiet | 13-02-22 | 12:57 | 3

Ik kom ook bij je in die stad wonen!

DRUCKIE1 | 13-02-22 | 13:11

Laten we Barabas bellen. Teletijdmachine.

Lorejas | 13-02-22 | 13:12

@Piet
Die stad heet Singapore. Voldoet, althans 26 jaar geleden, voor 100% aan jouw wensen. Maar niet zeuren over absurde zogenaamde grondrechten zoals men hier doet.

neolib | 13-02-22 | 14:34

Op het plaatje heeft BBB maar 1 stip? Of mis ik iets?

31 November | 13-02-22 | 12:56 | 2

Acht stippen. Even op de stemming 13-2-2022 klikken.

grietmetgroenefiets | 13-02-22 | 13:10

En ik maar denken dat juist groenlinks de partij van burgelijke ongehoorzaamheid was. Kraken, extinction rebellion, RaRa etc.etc.
Maar blijkbaar alleen als het hun doelen dient.

mikes43357369 | 13-02-22 | 12:53 | 2

Dat is altijd al zo geweest. Vóór de overheid als zij de baas zijn, tegen als het zo uitkomt.

KeesBruin | 13-02-22 | 12:53

Dat is meer SP.

grietmetgroenefiets | 13-02-22 | 12:58

Power to the lokale partijen!!!!11! Weggevaagd zullen die partijren worden met een landelijke partijtop. En terecht.

herstelkous | 13-02-22 | 12:52

Een ding, andere uitsluiten is geen democratie.

rifraf | 13-02-22 | 12:40

En Denk wordt niet uitgesloten door de d'66 en GL? Dan kan ik het niet anders dan een slimme zet noemen dat Baudet toenadering zoekt tot Denk.

grietmetgroenefiets | 13-02-22 | 12:33

OMG, mocht de bovenstaande peiling in 2025 werkelijkheid worden dan krijgen we een coalitie van 6 partijen: PvdA, PvdD, GL, Volt, D66 en VVD. Ik voel het gewoon aan mijn water dat PvdA, GL, D66 en vast ook Volt partijen rechter dan VVD zullen uitsluiten. Rutte stroomt gewoon met extreem linkse partijen mee.

Ierse_Setter | 13-02-22 | 12:25 | 1

Wacht, eerste kamer verkiezingen is volgend jaar al. Dat wordt lekker.

Ierse_Setter | 13-02-22 | 12:40

Triest hoe diezelfde partijen elke keer weer proberen - uit pure angst natuurlijk - om de PVV en FvD in het "extreem rechts" hoekje te duwen. In de basis is het gewoon een politieke kwestie: 'hoeveel belastinggeld wil je besteden aan de opvang van asielzoekers?'. En de tweede vraag hoort te zijn: 'wanneer vinden we iemand een asielzoeker; ben je dat ook als je uit een relatief veilig maar arm land komt?'. Twee vragen die veel partijen al jaren vermijden ondanks de problemen die er als gevolg door zijn ontstaan (woningtekort, criminaliteit, etc.). Men blijft die discussie vooruit schuiven en iedereen die het er eens over wil hebben voor racisten uit maken. En niet alleen dat, maar ze sluiten politieke partijen uit in een democratie. Schandalig en goedkoop.

memanta82 | 13-02-22 | 12:18 | 1

Wat hebben populistische en archaïsche bewegingen met democratie te maken?

neolib | 13-02-22 | 14:39

"Goedemiddag, wilt u alstublieft op mij stemmen zodat wij u de komende vier jaar weer kunnen belazeren en voorliegen?"

Cor Netto | 13-02-22 | 12:18

Hoe stond D66 tegenover het Referendum??? En hoe heeft de VVD de uitslagen van de referenda de nek omgedraaid? Wie sluiten democratisch gekozen partijen bij voorbaat uit????
Over DEMOCRATIE gesproken.

Leffe Blonde | 13-02-22 | 12:14 | 2

De mensen die er wel op stemmen worden in de hoek geveegd door de populistische uitspraken van deze linkse samenzweerders.

bqbq | 13-02-22 | 12:18

Als je die standaard partijen vraagt om bijvoorbeeld een oplossing voor een probleem, zoals immigratie en terugzetten van criminelen. Verstoppen ze zich gauw achter grote overkoepelende machten: VN, EU, WEF, rechten van de .. etc etc

Hoezo democratie.. ? Onze democratie is zo enorm verdund door de macht bij al die organisaties neer te leggen, het is alsof je een suikerklontje in tanker gooit, oplost, dan een schepje eruit neemt proeft en je afvraagt waarom het water niet zo zoet proeft.

timmey | 13-02-22 | 12:27

In Antwerpen werd het Vlaams Blok tientalken jaren geleden veruit de grootste tijdens de gemeenteraadsverkiezing. Men vormde een cordon sanitaire rond de partij.

Kijk hoe de stad er nu bij ligt in diverse wijken.

Wattman | 13-02-22 | 12:12

Die speech van Kaag. En die handjes. Wekelijk om te kotsen. Ze waarschuwt voor de tirannie van de meerderheid. Wat een gotspe. Zelf sluit ze op voorhand de minderheden van FvD en PVV uit. Jarenlang. En zet ze weg als ondemocratisch. Dat hypocriete wijf is echt geschift.

Piet Karbiet | 13-02-22 | 12:09 | 2

Ze zegt ook iets over wil je in een stad wonen waar bedreigingen normaal worden gevonden?
Mijn antwoord is NEE, dus stop Nederland te vermolenbeken. En dat is nu juist het speerpunt van de gevestigde orde: het vermolenbeken van oa ter apel

timmey | 13-02-22 | 12:15

Precies diversiteit, alleen als het haar uitkomt.

bqbq | 13-02-22 | 12:19

Ach, sinds “hier scheiden onze wegen” weten we hoe serieus we deze tafeldanstrekpop moeten nemen.

erkomenanderetijden | 13-02-22 | 12:08

Dat jonkvrouw Kaag het alleen maar over wonen in een stad heeft, zegt weer genoeg over haar smalle, randstedelijke referentiekader. Dat mens heeft werkelijk geen idee hoe de rest van Nederland woont, leeft, denkt, voelt, etc.

BtjeStijl | 13-02-22 | 12:05 | 4

Ze wil het ook niet weten.

Cor Netto | 13-02-22 | 12:19

Daarom heb je gemeenteraadsverkiezingen.

wiers | 13-02-22 | 12:26

Dat randstedelijk referentiekader heeft ze ook niet. Ringweg kent ze, haar sjieke kwartier kent ze en met een beetje mazzel pendelt ze wel eens met haar dienstauto tussen huis en sjiek restaurantje. Geen idee wat er in de wereld speelt, misschien wel van het MO maar niet hier.

Lorejas | 13-02-22 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

"virus ... volgens hun partijleider helemaal niet bestaat".

Dat is ook een manier om de werkelijkheid te beleven in het vuur van eigen rancune en altijd weer in te slikken achter de grap, de ironie en overdrijving (een leuke truc altijd, je analyses steeds naadloos afwisselen tussen waarheid en onzin en ooit te vangen ergens op, had iedereen maar die vrijheid om geluk de wereld in te sturen, in tekstvorm of visueel haha).

Maar goed Baudet zegt dus steeds dat wel corona bestaat en dan "gelukkig niet erger dan een stevige griep” maar ook in deze context: "influenza is een naar virus waar jaarlijks duizenden mensen aan overlijden". Verschil is dat je niet de samenleving stopt of nieuwe toegangspassen tot het leven gaat introduceren. Integendeel, je kunt het net zo als de griep bestrijden met het uitgangspunt dat je allemaal weerstand juist zo snel mogelijk moet opbouwen en alleen kwetsbaren (en omgeving) moet oproepen zich te beschermen. Dit uitgangspunt is inmiddels bewezen door elk land dat slechts maatregelen nam in de meest milde vorm en/of ze zo snel mogelijk weer afschafte. Ze lijken nauwelijks effect op de pieken gehad te hebben wat bepaalde experts die politiek willen blijven scoren ook zeggen. Je moet wat doen en wat maatregelen, zelfs vaccinaties ondersteun ik als optie voor individuele bescherming maar niet om "het volk" te redden laat staan de staat macht te geven, die verantwoording.

GeenAccount | 13-02-22 | 12:02

Uit het vaccinatiestatus figuur bijkt toch wel weer de kracht van het vaccin. Er is een duidelijke correlatie met het percentage (on)gevaccineerden en het aantal opgelopen besmettingen. Ik denk dat zelf een argeloze FvDer dit in kan zien.

Ruud-i | 13-02-22 | 11:59 | 1

Een statisticus zal nooit uitgaan dat beide groepen uniform zijn in samenstelling, motivatie en gedrag. Dus niet goed vergelijkbaar zonder op alle factoren (sociaal, economisch, levensstijl) te filteren. Dat laatste doet nog bijna niemand. In andere woorden de zoveelste statistiek die politiek en ideologisch gebogen wordt als een soort "bewijs". Dit doen alle politieke groepen helaas.

GeenAccount | 13-02-22 | 12:05

Die Kaag moet zich echt kapotschamen wat een absolute heks is dat wel niet gebleken. Zeer zeker niet vies van de smerigste spelletjes mogelijk.

Baksteenbakker | 13-02-22 | 11:59

Stem op een lokale partij. Laat de Haagse partijen barsten. Pluche-it!

Jan de Vries | 13-02-22 | 11:58 | 2

Of ga juist op de PVV stemmen, om haar wat extra grijze haren te geven.

bqbq | 13-02-22 | 12:21

@bqbq | 13-02-22 | 12:21:
Moet die wel meedoen in je gemeente , waar ik woon doet die helaas niet mee.

Nico_the_Sparrow | 13-02-22 | 12:53

Wat weer een flauwekul! Het maakt helemaal niets uit wat PVV en FvD zeggen of doen, want ze hebben geen enkele politieke macht. En dat weten die twee wijsneuzen van GL en D66 donders goed.
Degenen die de democratie wérkelijk bedreigen, omdat ze de macht wél hebben, zijn de partijen van de gevestigde politieke orde.

KeesBruin | 13-02-22 | 11:56

Mooie praat van D66 en GL over democratie. Let wel, van de twee partijen die middels de EU de democratie zo snel mogelijk om zeep willen helpen. Twee partijen die het referendum afgeschaft hebben, samen met de rest van de gevestigde orde.
Iedere vrome uitspraak van die clubs over 'democratie' is ongeloofwaardig.

KeesBruin | 13-02-22 | 11:54

Er komen weer verkiezingen aan. Het wegzetten van de PVV als extreemrechts door de MSM is weer begonnen. Zelfs het lokale suffertje " De Limburger" doet hier aan mee. Het kwartetten van de politieke partijen is ook weer begonnen. VVD, CDA, D666, Grien Slinks houden elkaar krampachtig vast. De PVV wordt op voorhand uitgesloten. En achteraf verbaasd zijn dat de opkomst bij de verkiezingen zo laag was. Wat een land.

Tjoelker | 13-02-22 | 11:50

Heb mijn plan hier al eerder gedeeld: studenten mogen stemmen maar in het door Godverlaten stinkdorp waar ze hun frustraties en linkse waanzin hebben opgelopen. Zadel je ouders daar maar op met je luchtfietserij en idealisme, en niet de stad waar je over 2 of 3 jaar toch niet meer woont. Zie Nijmegen, Tilburg, Enschede etc.

Piet Karbiet | 13-02-22 | 11:50 | 1

Juistem. En laat ons verder ook met rust!

Lorejas | 13-02-22 | 12:05

Ik weet niet of een vrouw inmiddels al priester mag worden.

Maar zoals Kaag hier spreekt lijkt ze voorbestemd om de allereerste of de volgende vrouwelijke priester te worden...

Nodeloos Kwetsend | 13-02-22 | 11:48

Ik vind gemeente verkiezingen veel belangrijker . Daar zitten de handlangers van het parlement circus. Zijn er geen handlangers
meer hebben die toch een probleempje.
Niet alles wordt dan als zoete koek
gegeten. Het stemmen over dit soort ellende ,die de mensen in dorpen en steden echt zelf mogen ervaren, zal dan wellicht eerlijker benoemd worden.
Nu is de weerstand nihil.
Dat er meer vanuit het volk moet komen is wel duidelijk de laatste jaren. Daarom wordt het tuig in het parlement nerveus.
Het volk wordt immers geacht zich slaafs op te stellen.

Mispel | 13-02-22 | 11:47

Kaag maar in minder mate zeker ook Klaver zijn de verpersoonlijking van wat er mis is met dit land. Liegen, liegen en nog meer liegen. En anderen de maat nemen. Kansloze figuren die we liever kwijt dan rijk zijn.

WatZalIkErvanZeggen | 13-02-22 | 11:46

Heb heel mijn leven links gestemd. Vanuit de gedachte dat ik een ander ook wat gun.
Ben allergisch wat betreft de EU en partijen die daar voor zijn. Neoliberaal en Hayek adepten zijn ideologisch verdwaasden in mijn ogen. Wilders stemt op sociaal economisch vlak altijd mee met de VVD ook al beweerd hij van niet. JA21 is een verlengstuk van de VVD. FvD, ik woon hier prima, hoef niet naar een FvD land en heb ook niets met anarcho kapitalisme. PvdA? electoraat ligt op het kerkhof en heeft altijd de VVD gesteund.
CDA en andere christengekkies? Nee dank u, en ik heb ook niets met boeren. Overigens ook altijd met de VVD in 1 bed.
GL? Hypocriete klimaatgekkies met een woke syndroom. D66? Hypocriete neoliberale EU gekkies met een woke syndroom.
Denk? Nou dacht het niet, dan ga ik wel in Turkije wonen.
Volt? Aaargh, nog erger dan D66
BBB? Nee ik heb niets met boeren en ik ben niet sociaal economisch rechts.
VVD? Dan kan je nog beter een maffia partij oprichten.
Rest de PvdD en de SP.
PvdD kan maar mijn kat heeft geen stemrecht.
SP is totaal kapot gemaakt door communisten.
Dus deze keer gaan we maar eens niet stemmen.
Waarom zou ik ook.
Ik kan per direct stoppen met werken, hoef niets meer te doen in mijn leven als ik zou willen en buiten ziekte om heb ik geen zorgen meer.
De Nederlander blijft decennia na decennia op VVD troep stemmen en op partijen die met de VVD in het nest kruipen en dus willen ze niets anders.
Waarom zou ik me nog druk maken?

Zapata10 | 13-02-22 | 11:40 | 12

@W_F | 13-02-22 | 11:47: Hebben dieren geen rechten volgens jou dan? Ik zou juist daarom op de PvdD stemmen, maar helaas ben ik het niet eens met hun standpunten inzake migratie en EU, te linksig.

Kowalski11 | 13-02-22 | 12:10

Je hebt niks met boeren? Bijzonder, de eerste reaguurder die van lucht leeft.

TheBigKirth | 13-02-22 | 12:17
▼ 9 antwoorden verborgen

Ook interessant: Relatief weinig besmettingen bij ongevaccineerde SGP stemmers. Je zou bijna denken dat een beetje je best doen om besmettingen te voorkomen beter werkt dan de vaccins.

W_F | 13-02-22 | 11:40 | 1

Jezus redt, dat wordt daarmee maar weer eens aangetoond.

FrankVeer | 13-02-22 | 11:49

Met steeds meer splinterpartijen, in de hoop de coalitie te doorbreken zodat de regering eens doet wat de kiezer wil, gaat de kiezer ook mee de boot in. Want dan treden GL en PvdA gewoon tot de regering om de ontbrekende meerderheid te maken. En daarna is er nog gedoogsteun van Caroline en Pieter Omtzigt of zo. We gaan dus nooit kunnen krijgen wat we willen, dat b.v. een referendum niet als bijlage bij de Oekraïne deal werd gedaan of een politiek zonder cordon sanitair en zonder demoniseren zoals Pim het wou.

Mijn fysiotherapeut komt nieuw van school. Hij wist niet wat diskettes waren. Zo zal de jeugd van tegenwoordig ook niet meer weten wie Pim was. Wat verouderd alles toch snel. Voor het gedachtegoed van Pim moet je naar het museum. Ik heb nog diskettes met WordPerfect 5.1. Die schijnen bijzonder te zijn want heel internet heeft niet meer, ook niet de torrent sites. Dus ik ben rijk!

VolgendjaarkrygikAOW | 13-02-22 | 11:39 | 3

WordPerfect 5.1, Windows 3.1 for workgroups, van werk gejat ?

Penus Decoratus | 13-02-22 | 12:01

@Penus Decoratus | 13-02-22 | 12:01:
Joh, ik heb de installatiediskettes van DOS 3.3 en de WP5.1 die daar op draaide. Zie mijn avatar, ik computerde al vanaf 1986. Mijn Tulip AT286 computer was te langzaam om Windows 3.1 te draaien. Zelfs Windows 1.0 was te traag. Ik heb toen die diskettes Windows 1.0 meeverkocht met de computer, want ja, wat voor dom programna was dat, waar je een Genius Mouse bij nodig had. Oh hoe dom kon ik toen zijn.

VolgendjaarkrygikAOW | 13-02-22 | 14:19

De meeste van die exotische nieuwe partijen doen helemaal niet mee met de gemeenteraadverkiezingen waar op hun beurt weer veel lokale partijen zijn. Bovendien ook veel lokale kwesties die de gemoederen doen oplopen als windmolen en Zonne parken. Dus zegt helemaal niets over de uitslag van de gemeenteraad. 0,0

JanP999 | 13-02-22 | 11:38

Jesse, ik ben ook boos. Maar mag dan weer niet he?

Pummetje | 13-02-22 | 11:36

toch wel apart, de argumenten die Kaag gebruikt tegen de PVV en FvD zijn precies die dingen die zij laten gebeuren als zij onderdeel zijn van het bestuur.

Fedde71 | 13-02-22 | 11:34

Mocht het populisme te groot worden dan richt de EU met vele miljoenen en hippe marketing gewoon een eigen jongerenpartij op: Volt.

Piet Karbiet | 13-02-22 | 11:33 | 2

Over White privilege gesproken :-). Volt is het grote voorbeeld, maar bij hen is het hip.

Bataafje | 13-02-22 | 11:34

Bij de gemeenteraadsverkiezingen stem ik altijd lokaal.

Hoe wordt er rekening gehouden met deze stemmen bij het omzetten naar zetels voor de landelijke partijen?

Roos | 13-02-22 | 11:32 | 4

In de senaat hebben ze een eigen partij. De naam weet ik even niet.

Piet Karbiet | 13-02-22 | 11:35

@Piet Karbiet | 13-02-22 | 11:35: De Onafhankelijke Senaatsfractie (OSF). De Eerste Kamer wordt via zogenaamde getrapte verkiezingen gehouden. Eens in de vier jaar mogen de leden van de Provinciale Staten stemmen.

goedverstaander | 13-02-22 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig kunnen vvd, cda en gl hier de pvv, ja21 en fvd nu én na de gemeenteraadsverkiezingen niet uitsluiten.

pa_niek | 13-02-22 | 11:30

Wat kaag voorleest klopt wel.
Dus snel de grenzen dicht, en alles wat illegaal in nederland verblijft retour afzender.

Het leven is zwaar | 13-02-22 | 11:28 | 2

Ze wijst op het beschermen van de democratische rechtsstaat. Is dat dezelfde rechtsstaat die door haar eigen partij vakkundig wordt afgebroken?

goedverstaander | 13-02-22 | 11:32

@goedverstaander | 13-02-22 | 11:32: Zij bedoelt "Democratisch", zoals in de Deutsche Demokratische Republik, waarin de burger bang moet zijn voor de overheid en vlucht zodra hij/zij de kans krijgt.

Janneus | 13-02-22 | 14:42

Vergeleken met de TK hebben we wel een lekker simpel lijstje hier: VVD, CDA, D66, GL, PvdA, CU, en 2 lokale partijen.

Muxje | 13-02-22 | 11:26

Noem een onderwerp (toeslagenaffaire, woningnood, polarisatie in de samenleving, gaskraan dicht) en het zijn problemen die de politiek/staat zelf heeft veroorzaakt. Vervolgens willen de schuldigen dat u op hen stemt zodat zij dat op kunnen gaan lossen, met behulp van heel veel van uw belastinggeld. Daar pas ik dus voor.

goedverstaander | 13-02-22 | 11:26 | 1

Een overheid die werkelijk al z'n kerntaken verkloot is je vijand.

Cor Netto | 13-02-22 | 18:30

D66, VVD en CDA zetten zich met name af tegen andere partijen. Logisch wanneer je zelf geen goed verhaal meer hebt.

Mahatma | 13-02-22 | 11:24

Die D in de partijnaam staat toch meestal voor democratie. Is het democratisch om andere partijen uit te sluiten ?

HaaiBaai | 13-02-22 | 11:23 | 2

Alles om aan de macht te blijven.

me163komet | 13-02-22 | 11:30

Stond misschien ooit voor Democratie maar die hebben ze afgeschaft.

voldemort | 13-02-22 | 11:52

Heimwee naar de tijd dat X66 nog maar 3 zetels had. Dat was realistisch. En kijk nu. Wat zijn dat voor mensen? Die het blijkbaar niks kan schelen om 35 miljard stuk te gooien om massaal bossen te kappen voor de biomassacentrales. En dat voor een groene partij. Massale import van illegalen zodat de jeugd geen woning meer kan vinden. Totale waanzin is het.

Piet Karbiet | 13-02-22 | 11:23 | 2

Mensen uit te goed nest met oogkleppen en een verongelijkt gutmensch gevoel

frickY | 13-02-22 | 11:32

Ik zat laatst naar een debat tussen Caroline van de Plas en Tjeerd de Groot (D66) te kijken, wat een misselijk makende arrogante klootzak is die Tjeerd.

Karel Kruizenruiker | 13-02-22 | 11:22

Voor mijn gemeente is de kieswijzer niet beschikbaar, maar mijn stem zal waarschijnlijk naar de VVD gaan. Doen het hier in de buurt volgens mij best oke.

de IJsman | 13-02-22 | 11:22 | 5

Zoek anders eerst even uit of dat "volgens mij" wel gegrond is. Stemmen brengt meer verantwoordelijkheid dan een gevoel.

frickY | 13-02-22 | 11:34

@Piet Karbiet | 13-02-22 | 11:26: Ik denk dat IJsman de laatste twaalf jaar het nieuws ook niet echt bij houdt. Zijn stemkeuze verbaast mij derhalve totaal niet.

goedverstaander | 13-02-22 | 11:35

Jeetje, ken nu al 3 VVD stemmers. Ogenschijnlijk normale gasten, maar er is iets niet goed. Lemminggedrag, ECS (Excessive Compliance Syndrome) of iets anders?

WhiteShark | 13-02-22 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Grootste winst zal dan wel bij de thuisblijvers en lokale partijen worden geboekt. Ondertussen mogen VVD, D66 en CDA nog jaren door regeren. En kletsen over transparantie en de verbetering van de relatie tussen burger en politiek, wat ze de afgelopen jaren ook al deden met als resultaat steeds meer zwarte lak over dat wat na heel lang traineren uiteindelijk dan toch moest worden vrijgegeven.

Waar sinds de uitzending van Nieuwsuur van vrijdagavond dus ook nog eens bij komt: het bewijs dat de regering tijdens de eerste golf zorgverleners en zorgvragers moedwillig de ziektewet resp. de dood injaagde, door ze vanwege de kosten mondkapjes te weigeren. Niks OMT en onafhankelijk advies dat mondkapjes niet zouden werken, gewoon regelrecht uit de koker van die immorele bende in Den Haag. Dat schandaal gaat de coalitie vermoedelijk nog meer zetels kosten.

Als je zo in- en inslecht bent, dan rest je weinig anders dan jezelf indekken en de serieuze oppositie zoveel mogelijk uit te schakelen. Misschien moet je de oproepen van VVD, D66 en CDA in dat licht zien. Ze zijn partners in crime en tot elkaar veroordeeld, daarom ook werd Nederland opnieuw met een Rutte IV opgezadeld.

jochum1980 | 13-02-22 | 11:21

Hoe is het mogelijk dat Volt zo stijgt. Het zijn malloten, je ziet ze niet, je hoort ze niet.

TheBigKirth | 13-02-22 | 11:20 | 9

Prima toch die versnippering aan de linkerkant. Als Omtzigt ook nog een eigen partij begint, dan heeft bij de volgende 2e kamerverkiezing de grootste partij iets van 20 zetels lol

yeps | 13-02-22 | 11:43

@frickY | 13-02-22 | 11:35: Je moet gelijk hebben denk ik. Dat zijn toch behoorlijk waterdichte bubbels dan.

TheBigKirth | 13-02-22 | 12:08
▼ 6 antwoorden verborgen

In hoeveel gemeentes doen die hype-partijtjes eigenlijk mee?

Komjehiervaker | 13-02-22 | 11:19

Stem nooit lokaal maar door die belachelijke uitspraken van Kaag en die andere snotneus ben ik van de partij.

Valka | 13-02-22 | 11:17 | 1

Precies dit, ik gun ze het licht nog niet in de ogen.

ceriel82 | 13-02-22 | 11:23

Alle grote problemen en schandalen over het afgelopen decennia zijn ontstaan onder de regeerperiode van dezelfde partijen die de PVV uitsluiten. Of deze partijen nu de redder in nood zullen zijn is zeer twijfelachtig. Dit alles onder de bezielende leiding van Dhr Rutte, de man die visie maar niks vindt.
Daar komt bij dat het vertrouwen in de politiek laag is. Nu zijn ze dan bezig met een campagne om de PVV uit te sluiten. Pure paniek, als je het mij vraagt

Tonyvanwychen | 13-02-22 | 11:15 | 3

De alom bekende f*****g hypocriete anti PVV kramp…..
Ze zouden beter eens in de spiegel kijken.
Als ze daarin door de barsten nog fracties van zichzelf terugzien that is.
En als ze dan echt goed kijken zien ze waarschijnlijk Eerdmans en vd Plas verschijnen.

D-Fens_1963 | 13-02-22 | 11:21

Inderdaad, ze vrezen de uitslag als een puber die weet dat hij zijn les niet had geleerd de uitslag van het SO vreest. We zullen de huidige machthebbers in Den Haag eens een leuke dag bezorgen. Met enig geluk komt er weer een Melkert-moment op de tv als de uitslagen geanalyseerd worden.

Spie | 13-02-22 | 11:22

@D-Fens_1963 | 13-02-22 | 11:21:
Nadeel is dat de PVV maar in een beperkt aantal -meestal grote- steden mee doet. In mijn woonplaats helaas geen PVV, en godzijdank geen FVD. Dat wordt dus gewoon op een lokale partij stemmen.

me163komet | 13-02-22 | 11:35

Gisteren hebben we opnieuw kunnen aanschouwen dat de lokale fracties van D66, VVD, CDA en GroenLinks vooruitgeschoven marionetten van de landelijke partijbobo’s zijn. Daarom: stem op 16 maart op onafhankelijke lokale partijen, weg met de Haagse bemoeienis.

Meroakels | 13-02-22 | 11:13 | 2

spijker op zijn kop!

vranac | 13-02-22 | 11:19

Ik stem op de partij waaraan ze in Den Haag de grootste hekel hebben, dus dat wordt nog moeilijk kiezen, hoor.

Spie | 13-02-22 | 11:24

Ik stem sowieso lokaal want het stembureau zit hier om de hoek.

goedverstaander | 13-02-22 | 11:07 | 1

He, dan woont u bij mij in de buurt!

NeedIsaymore? | 13-02-22 | 11:14

Die floeperd van een Klaver, met zijn 'regels van de rechtstaat'.

Het probleem is juist dat deze regels misbruikt worden om Nederland vol te pompen met kansarmen uit onontwikkelde landen, met bovendien een vrouwonvriendelijk geloof.

Papa Jones | 13-02-22 | 11:06 | 6

Zeg eens eerlijk Papa, jij kijkt/appt ook altijd alleen maar mamavriendelijke porno zeker?

D-Fens_1963 | 13-02-22 | 11:15

Juist en dat terwijl er boeken zijn geschreven over GL en de dwarsverbanden met organisaties die de rechtstaat ondergraven.

jochum1980 | 13-02-22 | 11:29
▼ 3 antwoorden verborgen

CDA versus SGP. Ze geloven in dezelfde God, maar toch een heel groot verschil als het om vaccineren gaat. God's wegen zijn ondoorgrondelijk.

Schoorsteenveger | 13-02-22 | 11:06 | 9

@Timide_Aso | 13-02-22 | 11:13: U begrijpt het businessmodel van God niet! U gaat ons straks nog overtuigen dat reclames ook niet kloppen.

JayJay | 13-02-22 | 11:21

@Timide_Aso | 13-02-22 | 11:10: Als er dan meerdere goden zijn wie is dan de oppergod? God1(b.v. putin), God2(b.v. biden) of God3(b.v. kaag)

pa_niek | 13-02-22 | 11:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Racist, wappie en vanaf vandaag ben ik weer extreemrechts en -nieuw- anti democratisch. En dat voor iemand die geflyerd heeft voor het houden van een referendum dat door dezelfde lui die mij bestempelen als anti-democratisch als de brandweer is afgeschaft toen de uitslag hen niet beviel. Welkom in mijn Kafkaëske wereld.

Toede_Le_Dokie | 13-02-22 | 11:04 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte moet hier worden gecomplimenteerd,hij heeft met 3 kabinetten voor elkaar gekregen dat niemand meer vertrouwen meer heeft in reguliere politici.
Malle extreemrechtse partijtjes zijn geen oorzaak maar gevolg.

pga | 13-02-22 | 11:04

Ankie uit Toren C spreekt weer eens ….onzin.

Southpark | 13-02-22 | 11:03

Maar is er al partij Omtzigt of wordt dat niet meegenomen?

Adriel | 13-02-22 | 11:03 | 1

Maurice neemt alleen partijen mee die zijn opgericht. Dus daar is het wachten op.

goedverstaander | 13-02-22 | 11:05

Nou Geert jij krijgt mijn stem weer.
En uit de EU.

wiers | 13-02-22 | 11:02 | 1

Zo is het, dan ben ik maar een kermisklant.

uisge baugh | 13-02-22 | 11:17

Mijn dwingende stemadvies voor iedereen met gezond verstand: stem lokaal. Tuurlijk, dat zijn vaak ook koekwauzen maar in elk geval aanspreekbaar en veelal zonder dubbele agenda’s. Anti windmolen is een grote pré.

de Voorzittert | 13-02-22 | 11:01 | 2

Ha... élke lokale partij is anti-windmolen. Althans, als het plaatsing in de eigen gemeente betreft.

Papa Jones | 13-02-22 | 11:14

@Papa Jones | 13-02-22 | 11:14: Zelfs de windmolenzwendelaars zetten ze het liefste een stukje verder op.

voldemort | 13-02-22 | 11:45

De verdeling van de covidpatienten-ziekenhuisbedbezetting op politieke vvoorkeur zal er hetzelfde uitzien als bovenstaande grafiek

pga | 13-02-22 | 11:01

Nee, het mocht eens denken dat het gelijk heeft.

dathoujetoch | 13-02-22 | 10:59

De oproep tot niet samenwerken met enkele andere partijen bevestigt toch mooi weer hoe sommigen het absolute gelijk in pacht menen te hebben.

Leptob | 13-02-22 | 10:59

D66 en VVD kleiner geworden maar nog steeds de grootste partijen. PVV derde grootste partij maar wordt uiteindelijk toch uit de coalitie geweerd. Ja21 (VVD-light) en Volt (D66+) daarna de grootste partijen dus er veranderd helemaal geen ene drol. Het enige wat we nog kunnen hopen is dat de peilingen straks totaal niet overeenkomen met de uiteindelijke uitslag.

2Little2Late | 13-02-22 | 10:54

Zou Mark het begrijpen als de GR verkiezingen een signaal afgegeven?

Wijze uit het Oosten | 13-02-22 | 10:52 | 2

Het gaat bij Mark toch niet om begrijpen!?

Kowalski11 | 13-02-22 | 10:54

ja, Mark is geschiedenisleraar en weet precies wat er in 2006 gebeurd is, door de slechte resultaten in de gemeenteraden is toen de pleuris uitgebroken. Laten we op lokale partijen stemmen zodat duizenden raadsleden en wethouders van kartelpartijen massaal hun plekje verliezen .

vranac | 13-02-22 | 11:18

D66 is de nieuwe pvda. Ze zijn de oorzaak van de problemen in oms land. Plucheplakkers die er alleen maar voor de macht en zichzelf zitten. Stem ze weg! Kaag redt zichzelf wel met een gesubsidieerd baantje

davesl1210 | 13-02-22 | 10:51 | 1

Als Kaag vertrekt , gaat ze vanuit Europa Nederland verzieken..

Nico_the_Sparrow | 13-02-22 | 11:12

Kaag wil de polarisatie in Nederland verkleinen.

Daarom sluit ze groepen stemmers uit en zet ze tegen elkaar op. Helder !

Wattman | 13-02-22 | 10:51 | 1

Woorden kunnen verwonden. Maar roddels over een informateur zijn interne d66 aangelegenheden. Volgens heksje

dedwarsligger | 13-02-22 | 11:02

Ter linkerzijde stijgen alleen Dieren en Volt. Verder zijn alle stijgers extreem radicaalrechtse Hitler Poetin verstehende fascistische naziblob / rechts van vvd*.

Je zou bijna denken dat Het Volk een andere koers wil.

Duwbak_Linda | 13-02-22 | 10:51 | 11

@Plastique | 13-02-22 | 11:07:
Strak plan , wordt de klimaathysterie naar de achtergrond geschoven en de woke warhoofden zingen ook een paar tonen lager.. vuurwerk mag weer ,,, het nadeel is dat iedereen even arm is...,hoewel aan dat iedereen even arm , nu al aan gewerkt wordt...

Nico_the_Sparrow | 13-02-22 | 11:19

@Kowalski11 | 13-02-22 | 11:05: U heeft gelijk, nu ik het nog eens lees, lag het er aardig bovenop, haha. Het was laat gisterenavond, mea culpa.

2Little2Late | 13-02-22 | 11:22
▼ 8 antwoorden verborgen

Mij is weer niks gevraagd, zoals gewoonlijk.

Mr_Natural | 13-02-22 | 10:50 | 1

Het is allemaal wat.

van Oeffelen | 13-02-22 | 10:59

@VoltaireJohn | 13-02-22 | 10:53: Groot Zakkenwassink is een rasopportunist. Als hij met behulp van de grote vijand op het pluche kan blijven zitten grijpt hij die kans.

goedverstaander | 13-02-22 | 10:54

Ik denk dat het deels uit persoonlijke rancune voortkomt.

Muxje | 13-02-22 | 11:19

Zijn eerste poging om Klaver een mes in de rug te steken is gedaald nu is zijn eigen hachje in gevaar.

bijna_raak | 13-02-22 | 11:45
▼ 1 antwoord verborgen

Een tabel met vier kolommen is overzichtelijker: partij, zetels 2021,zetels nu, verschil. Of desnoods een staafdiagram. Deze 'kameropstelling' is waardeloos.

lekgoot | 13-02-22 | 10:49 | 2

Ik haak af: kleurenblind.

Opajoop | 13-02-22 | 11:13

Het valt me al veel langer op dat kiezers van denk zelden voorkomen in dit soort staatjes. Wel als partij, maar als er een vraag is over opvattingen of ervaringen van kiezers staat denk er meestal niet bij.
Zijn die zo lastig te peilen?

C1O2 | 13-02-22 | 10:49

D666 en groenslinks ,de PVV verwijten dat ze mensen uitsluiten , en zelf met droge ogen nog veel meer mensen uitsluiten....

Nico_the_Sparrow | 13-02-22 | 10:48

Een democratie grens trekken? Gaat D66 deze dan eerst herstellen?

Arendsoogje | 13-02-22 | 10:47

Art.1 van de grondwet,

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Maar uitsluiten van PVV en FvD mag dat wel dan?

glaswasser | 13-02-22 | 10:46 | 4

PVV is een kwaadaardige ideologie en geen politieke partij. Zo nu mag het wel. Goed?

E2 | 13-02-22 | 10:58

Waar liggen de aangifteformulieren ?

Grifverkeerd | 13-02-22 | 10:58

Als ik in deze roze panelen sommige commentaren op het FvD lees, dan lijkt dat zelfs burgerplicht...

bisbisbis | 13-02-22 | 11:02
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga er van uit dat inmiddels meer dan tweederde van alle Nederlanders Corona heeft gehad.

knutsel_ | 13-02-22 | 10:46 | 3

Als ik zo in mijn werk- en vriendenkring rond kijk denk ik ongeveer de helft. Inclusief de mensen die zich niet officieel hebben laten testen maar overduidelijk wel een besmetting hebben doorgemaakt.

goedverstaander | 13-02-22 | 10:51

Het zal wel in die orde van grootte liggen inderdaad.

Diederik_Ezel | 13-02-22 | 10:57

Niet doen. Dan ga je van je eigen bubbel uit.
In mijn werk- en vriendenkring wordt die 2/3 echt niet gehaald. Dat ligt een stuk lager, nog niet eens de helft

Roos | 13-02-22 | 11:35

Den Haag en gemeenteraadsverkiezingen. Een prachtig schouwspel om de burger het idee te geven “een stem” te hebben. Het échte werk vindt in Brussel plaats. Dáár wordt het allemaal besloten. Lees “Sluiproute Brussel” van Lise Witteman.

Mr Moore | 13-02-22 | 10:45 | 2

Eens. Het maakt ook niet meer uit wat je stemt, je hebt enkel nog invloed op het tempo waarin ontwikkelingen zich afspelen.

Bataafje | 13-02-22 | 11:42

Vergeet sluiproute rechter niet.

bijna_raak | 13-02-22 | 11:46

Jammer van Volt maar verder goed nieuws. Redelijk conservatief (JA21) groeit en Wappie Baudet krimpt. Maar vooral dat VVD eindelijk in elkaar begint te storten, zouden kiezers zich eindelijk realiseren dat VVD niet meer rechts of conservatief is. Jammer van de winst van Volt.

Maar het blijven peilingen en helaas is het met Rutte net een horrorfilm: het monster blijkt toch niet het stof te willen bijten voor de sequal,,,

ZoekEenVrijeNick | 13-02-22 | 10:45 | 1

Als het monster wél in het stof zou bijten, dan zou er ook geen sequel zijn (- althans niet voor het betreffende monster)

bisbisbis | 13-02-22 | 11:05

Kutje Klaver en Kaagmens gebruiken wel grote woorden: één rechte glijbaan naar geweld, tribunalen, democratische grens, gezamenlijk strijd, bedreigde democratie, bloed zweet en tranen, tirannie, ophitsers, extremisten.
Man, man, man...
Het betreft gemeenteraadsverkiezingen. Met items als de bouw van een nieuw winkelcentrum, opknappen van oude wijken, subsidies voor sportverenigingen, parkeerbeleid.
En intussen doen Kutje Klaver en Kaagmens alsof we aan de Oekraïense grens wonen.

leo de pejo | 13-02-22 | 10:45 | 3

Voor hen is het belangrijk: stel je voor dat de leden van hun partijen ineens geen werk meer hebben in gemeenteraden. Het is niet de bedoeling dat de hond die vlooien af gaat schudden...

ZoekEenVrijeNick | 13-02-22 | 10:48

Je vergeet de industrieterreinen. Oude raken in verval en verloederen, nieuwe worden aangelegd, want dat brengt meer in het gemeentelijke laatje. Zie je overal.

Schoorsteenveger | 13-02-22 | 11:22

Dus stem vooral niet links-progressief. Je directe habitat gaat een hel worden als die lieden het voor het zeggen krijgen. Maar ja, nu met die knakkers van Volt erbij vrees ik het ergste.

Graaisnaaiert | 13-02-22 | 12:05

Wie zei ookal weer dat CU stemmers zich niet laten vaccineren? Ik ben zeker dat meerdere reaguurders vaker zeiden dat godswilligen zich niet laten vaccineren. Wel knap dat SGP bijna 50% al een vaccinatie heeft. Zegt toch wat.

Adriel | 13-02-22 | 10:45

Mooi om te zien dat Baudet met z’n complotmarmotten in de min staat :). Wat een enorme kans heeft hij met zijn debiele gedrag verprutst. Een enorm gat op rechts wordt nu gretig opgevuld door JA21…

Optelsommetje | 13-02-22 | 10:43 | 1

Wacht maar, die komt nog wel terug, nadat ie een 200 miljoen kostende villa op de Vaalserberg heeft gebouwd vanwaar hij over heel Limburg kan uitkijken met zijn herdershond.

skoftig | 13-02-22 | 10:47

Waar zijn die gruwelijke 2e klas middelbare school Excel sheets van Maurice de Hond gebleven?

skoftig | 13-02-22 | 10:43

De gemeenteraadsverkiezingen gaan de bliksemafleider worden voor het coronabeleid. De gemeentes worden opgezadeld met onmogelijke coalities van amateurs, en de landelijke regeringspartijen ontlopen hun electorale straf.

konjodebonjo | 13-02-22 | 10:43

De optie "geboosterd + infectie", zie ik er niet bij staan. Ben best wel ziek, helaas.

Diederik_Ezel | 13-02-22 | 10:42 | 10

@van Oeffelen | 13-02-22 | 11:11: U komt niet veel onder de mensen en u heeft geen vrienden, dus dat u niet ziek wordt dat begrijp ik wel. Diederik_Ezel behoort tot het FvD-tuig, dus die kan me niet ziek genoeg worden :). Ondergetekende had vorige week corona, opgelopen in een Turkse kapsalon waar iedereen de blafhoest had. Gevaccineerd maar niet geboosterd. Het viel mee, een weekje uit de roulatie.

goedverstaander | 13-02-22 | 11:20

@van Oeffelen | 13-02-22 | 11:11: Van uis, niet ziek, al 72 jaar niet.

uisge baugh | 13-02-22 | 11:21

Zal die frisse berglucht wel zijn + weinig stress. De laatste keer dat ik het echt te pakken had was op vakantie, jaren terug, een paar dagen kotsberoerd, kon niks binnenhouden.
Reden, was voor het eerst thuis bij mevrouw Graai en ik at met de pot mee. An sich niets vreemds, kan ik prima hebben maar ze eten 3x per dag warm en de restjes worden in de kast gezet, dus niet in de koelkast en dan weer opgewarmd bij de volgende maaltijd. En dat bij 30+ graden. En ja, daar kan dit buikje dan weer niet tegen. Duurde me toch nog een paar dagen om uit te vogelen dat het daaraan lag...

Graaisnaaiert | 13-02-22 | 12:02
▼ 7 antwoorden verborgen

Hopen dat mensen nu eens gaan veranderen van stem.

Adriel | 13-02-22 | 10:41 | 1

Van bas naar alt, bedoelt u?

bisbisbis | 13-02-22 | 11:07

Waar zijn de categorieën 'geboosterd, wel infectie' en 'geboosterd, geen infectie'?

lekgoot | 13-02-22 | 10:41 | 2

Exact. Het is incompleet.

goedverstaander | 13-02-22 | 10:43

"Ja, nou, kijk euh..." is het officiele antwoord, onofficieel wil niemand zeggen dat de booster minder goed helpt omdat er te weinig contrasterende kleuren zijn voor deze grafiek om het helder weer te geven.

Dezenaamhier | 13-02-22 | 11:03

Tijd dat ik ook eens ga stemmen, helemaal nu ze oproepen geen samenwerking met PVV en FvD te gaan ondersteunen. Ik ga Ja21 een hart onder de riem steken. Wellicht kunnen zijn dan een partijtje oprichten met PVV erbij en wellicht BBB.

DeJaVu5225 | 13-02-22 | 10:39 | 3

Moet je wel in Amsterdam wonen, anders nog drie jaar geduld (hopelijk eerder).

redthehaghue | 13-02-22 | 10:45

@redthehaghue | 13-02-22 | 10:45: dat woon ik niet, ik moet me ook verdiepen in de gemeenteraadverkiezingen.... normaal liet ik dat aan me voorbij gaan. Maar als D66 en GL nu al lopen te toeteren door partijen uit tesluiten. Ik vindt dat bijna strafbaar, je draait de democratie de nek om.

DeJaVu5225 | 13-02-22 | 10:49

Ik vindt zou ook strafbaar moeten zijn.

[x]-Ongeschikt | 13-02-22 | 11:19

Boosteren is nog steeds geen juiste vervoeging.

NiCeY | 13-02-22 | 10:39 | 2

Klopt, maar past mooi bij allerlei andere onzinnige terminologie.

JohanF | 13-02-22 | 10:54

Mooie statistiekpic.

Kaas de Vies | 13-02-22 | 10:38 | 3

Ik vind hem vrij onoverzichtelijk. Eerst voor alle kleuren uit m'n hoofd leren bij welke partij de kleur hoort, dan alle bolletjes tellen per kleur, onthouden, dan in het volgende plaatje weer alle bolletjes tellen, per kleur aftrekken van de bolletjes uit het vorige plaatje en van daaruit conclusies trekken. Nee doe mij maar een tabelletje.

Wim_Kut | 13-02-22 | 10:47

@Wim_Kut | 13-02-22 | 10:47: Op de desktop ziet het bolletjes diagram er anders uit dan op de telefoon. Als je er boven hangt met de muis zie je meer info.

voldemort | 13-02-22 | 11:38

Dit betekent voor de media dat ze nóg meer propaganda moeten maken voor VVD, D66 en GL dan ze normaal al doen. Zou de VPRO al bezig zijn met een nieuwe "documentaire" over Kaag?

2voor12 | 13-02-22 | 10:38

Och ja, je stemt op de gemeenteraad en vervolgens krijg je allemaal vreemde wethouders die de dienst uitmaken en de gemeenteraad knikt ja en amen.
Gewoon hetzelfde als de landelijke politiek, Nederland nep democratie.

MargauxGrandCru | 13-02-22 | 10:37

Ik vind nog niet echt van de grond komen die grootste strijd om de gemeenteraad.

SterF... | 13-02-22 | 10:37

Stem lokale partijen, die weten beter wat er speelt en zijn minder afhankelijk van landelijke partijdruk en uitsluiting.

Zoelense Hobbyboer | 13-02-22 | 10:34 | 4

@2voor12 | 13-02-22 | 10:40: Die rare ego krijgt echter geen dik betaald baantje aangeboden van de partij-carroussel na afloop van het mandaat. Het belangrijkste voor Nederland blijft dat het kartel gebroken wordt. De boel moet eens flink worden opgeschud. Dat lukt niet, zolang Nederland gegijzeld wordt door GL/D66 achtigen onder de bezielende leiding van Rutte.

Grachus | 13-02-22 | 10:46

@Grachus | 13-02-22 | 10:46:
De lokale partijen hier zijn zonder uitzondering links. Allemaal klonen van PvdA, GL en D66. Wat ze gemeen hebben is klimaatwaanzin en dat de werkenden nog zwaarder belast en de handophouders ontzien moeten worden.
Op rechts is er alleen nog PVV.

2voor12 | 13-02-22 | 10:52

Die zijn veel te makkelijk te paaien met een dooie mus of een paar vage toezeggingen over een eventueel mogelijke kruimeltje in de niet al te nabije toekomst. Weet nog niet wat het gaat worden eigenlijk, hou me niet meer met lokaal geneuzel bezig ( ja, onverstandig, ik weet het ).

Graaisnaaiert | 13-02-22 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Veel aannames weer, de mother of all fuck ups.

van Oeffelen | 13-02-22 | 10:34 | 3

Zuster, mag de TV aan. De verwarde man is weer bezig!

dathoujetoch | 13-02-22 | 10:47

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl