Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Iemand aanspreken op troep = potentieel dodelijk

Hé knapen ruim dat eens o... AU AU NIET DOEN

Dit is: de stand van het land, nu al enkele jaren. Touwtjes uit brievenbussen, dat is iets van 1940 (en toen kwamen de Duitsers binnen dus dat ook maar niet meer doen). En iemand aanspreken op zijn (meestal zijn het ventjes) gedrag is al helemaal potentieel dodelijk. Zoals een meneer deed in Hoogerheide. Drie gappies pleurden afval op straat, een 51-man sprak de heren aan en werd daarop volgens goed nieuw-Hollands gebruik finaal in elkaar gebietst. De drie timmermannen naaiden eruit in een auto met Belgisch kenteken en daar hebben we inmiddels ook wel kotsbeu van; die hele en halve Belgen en die vieze nep-Fransen die tijdens de lockdown het Nederlandse straatbeeld komen vervuilen met hun zachte g's en harde wollah's. Blijf lekker in je eigenste land dan.

Reaguursels

Inloggen

Iemand aanspreken, dan moet je tegenwoordig bereid zijn om of te sterven of om een paar jaar te brommen

Lijer | 22-12-21 | 19:02

Niet verwonderlijk als ik in de Nederlandse media al lezen moet over criminele veroordelingen, politiek en sportief geharrewar aldaar. Dit komt waarschijnlijk door de overname van de Vlamingen door onze dagbladen.
Omgekeerd denkt het tuig bij onze zuiderburen waarschijnlijk dat hun tochtjes naar Nederland een soort strafexpeditie zijn vanwege het in het verleden onderdrukken van onze opstandige voormalige landsdelen. De Nederlandse rechtspleging is voor hen wel een lachertje.

strawdog | 22-12-21 | 18:14 | 1

Jazeker, in diverse continenten op deze geweldige aardbol leven nu eenmaal heel veel verschillende culturen, van een beetje simpel tot een beetje minder simpel. Het zoogdier de mens zal altijd, gezien de geschiedenis, bezig blijven zijn eigen nest te bevuilen. Gelukkig voorziet onze aardbol in zelfreiniging doormiddel van wat heftige virusjes, de problemen van het overschot van het dier de ""mens""" lossen zich van zelf op. duurt even maar dan heb je ook wat, bijvoorbeeld een mooiere wereld waar de mensen wel hun kont afvegen.

Jonkheer-Carolus | 22-12-21 | 18:24

Is toch bekend dat in bepaalde culturen het niet gebruikelijk is verantwoordelijkheid te nemen, en zeker niet voor de doos troep die je net uit je auto hebt geflikkerd?

Zeurders | 22-12-21 | 18:12 | 1

Jazeker, in diverse continenten op deze geweldige aardbol leven nu eenmaal heel veel verschillende culturen, van een beetje simpel tot een beetje minder simpel. Het zoogdier de mens zal altijd, gezien de geschiedenis, bezig blijven zijn eigen nest te bevuilen. Gelukkig voorziet onze aardbol in zelfreiniging doormiddel van wat heftige virusjes, de problemen van het overschot van het dier de ""mens""" lossen zich van zelf op. duurt even maar dan heb je ook wat, bijvoorbeeld een mooiere wereld waar de mensen wel hun kont afvegen.

Jonkheer-Carolus | 22-12-21 | 18:22

Pas als het gemiddeld typisch laffe en conformistische 'unilever gezin' ook last gaat krijgen van de schadelijke bijproducten van het globalisme en de omvolking, dan zal zal de tijd rijp zijn voor een Europese revolutie. En dan is het snel afgelopen met bijv. types als Timmermans en von der Leyden.

Dus hop EU, maak maar haast met al je onmenselijke plannentjes en we oogsten straks de chaos wel.

hallofreen | 22-12-21 | 17:33

Tip voor McDonalds. Zet een QR op de drinkbekers. Koppel dit aan de kassasystemen. Als er afval op straat wordt gevonden kan je de daders terugvinden via de piontransactie en of camerabeelden tijdens de aankoop.
Dank.

nerugaer | 22-12-21 | 15:54 | 3

Prima plan, al heb je dan veel te snel de boosdoeners in beeld. Dan zul je ze ook moeten straffen, en dat is misschien niet zo fijn of zo. Wellicht willen ze geen straf. Laat ze maar via de achterdeur vrij, foei, e.d.

GeheidEenGeit | 22-12-21 | 16:17

Is ooit geprobeerd. Bij een drive thru gewoon het kenteken op de verpakking printen. Simpel te verwezenlijken. Mag niet. Privacy wet.

strawdog | 22-12-21 | 18:17

Discimitie

rifraf | 22-12-21 | 18:24

Altijd weer die 51-jarige mannen...

Zeurders | 22-12-21 | 18:12

Krijg je geen ellende met de jonge dader krijg je het met prinsenmoeder.
Begin deze maand zag ik een prinsenkind troep achterlaten (=afkomstig van vuurwerk) voor de ingang van een winkel.
Ik maakte de opmerking 'Ruim je het ook effe op?'
Nou daar kreeg ik hel en verdoemenis toegewenst door de prinsenmoeder.
Die vervolgens haar beklag deed bij de prinsenvader, die toevallig in dezelfde straat een vreettent heeft.

MK27 | 22-12-21 | 15:08

Het treurige is dat de politie machteloos staat, als ze ingrijpen is het al snel 'racisme' of etnisch profileren, en de straffen, daar lachen ze om. We zijn in het westen slachtoffer geworden van onze tolerante houding, ofschoon, doe zo voort, de wal keert het schip.

HaegscheLandloper | 22-12-21 | 15:02

Autochtonen hier moeten een keer doorhebben wat onze plek is.
We zullen altijd tegen de vlakte gaan tegen bepaalde groepen, ze zijn gewoon te sterk voor ons.
En we stemmen op partijen die dit zelfs willen.

Muissolini | 22-12-21 | 14:25 | 3

Wie zijn die mensen toch die zichzelf altijd met 'we' betitelen? D66'ers, vermoed ik.

funda | 22-12-21 | 14:45

Nog een jaar of dertig, dan is dit probleem ook weg. Want dan zijn we in de minderheid.

Rest In Privacy | 22-12-21 | 14:46

@funda | 22-12-21 | 14:45: Dat zie en lees je toch elke dag, en zie je toch op opsporing verzocht.
Ga maar eens turven hoe vaak je leest/ziet hoe vaak de autochtoon weer met blauwe ogen op opsporing verzocht komt, en andersom.
Hoe vaak Mo, Achmed en Hassan slachtoffer zijn van Sem, Bikkel en Ferre.

Muissolini | 22-12-21 | 15:14

Heb ze vaak genoeg aangesproken zolang ze maar in hun auto zaten nog. Heb nooit de deur dicht hoeven trappen of iets geks. Maar ze dreigden wel direct. Al stonden ze pal voor het politiebureau op Nieuwezijds. Moet wel iets crimineels zijn. Met een ballonnetje zijn ze half verlamd maar toch komt de aggressie d'r vlot uit. Vorig jaar benaderde ik slechts toen er een wiet walm hing. Daarmee nooit gedonder gekregen. Coffeeshop naast de voordeur, dus niet moeilijk te treffen. Fout geparkeerd, met een bergje afval naast de open raampjes. Ik kreeg ze aan de babbel met: "Kerel, de politie aast op kleine zaken als dit. Dan komen ze meteen jou en je auto checken." Stoned zijn ze dan normaler dan als ze niks gebruikt hebben. Verdacht veel kwam ik volk tegen dat in of naast Molenbeek woonde, in Brussel. En er hoef maar 1 naffer in de groep te zitten, dan is meteen de hele groep naffer. Al komt de rest uit een vinex wijk. Politie aandacht is not-done, heb ze zelfs hun troep op zien rapen achteraf. Ze verwachten alleen niet dat de politie ze iets kan maken. Triest dat het al zo lijkt voor mensen die hier niet eens wonen.

GeheidEenGeit | 22-12-21 | 14:24 | 1

De politie krijgt haar instructies vanuit " De Driehoek", waar Halsema zich zo graag achter verschuilt.

funda | 22-12-21 | 14:49

Zit net de herhaling van opsporing verzocht te kijken.
nu hoor je de strafbaren feiten en daarbij de uitgedeelde straffen.
Ongeloof en dood ziek van onze zogenaamde rechtstaat. Veel te soft, en ze houden te veel rekening met de dader, en te weinig met de slachtoffers.
En dat het voornamelijk getinte kotszakken zijn mag weer niet voluit gezegd worden.

zoalsikhetzeg | 22-12-21 | 13:59

Touwtjes uit de brievenbus is iets van 1940 en toen kwamen de Duitsers ongevraagd binnen. Hoe Nederlanders in 2021 wraak nemen door, ondanks dat ze netjes wordt gevraagd niet binnen te komen dat toch doen, kan je hier lezen.
www.gelderlander.nl/berg-en-dal/duits...

Vuurspuger | 22-12-21 | 13:44

Het zadel in je tas meenemen werkt.

bigstone | 22-12-21 | 13:43 | 2

Zijn er ook zadels te koop die je remote kunt laten exploderen?

Bena | 22-12-21 | 14:07

zal je eerlijk zeggen, vind ik heel dapper van de man. Dat is doorgaans de reactie die je voor een solide 90% kan verwachten.

Baksteenbakker | 22-12-21 | 13:18

Eigensland is dan vast Marokko of zoiets..

Zenek | 22-12-21 | 13:17

Wanneer begint die mass surveillance nou eindelijk?

Merkwaardeloos | 22-12-21 | 13:12 | 2

Die is er al, maar alleen om u in de gaten te houden.

CamaroHans | 22-12-21 | 13:15

In menig Nederlandse wijk lopen al witte racisten vrijwillig in hesjes de buurt te bewaken.

funda | 22-12-21 | 13:51

Het is een hard gelag. *mept f7 terzijde*

funda | 22-12-21 | 13:09

Dus in plaats van "Jongeren" heten ze voortaan ""Ventjes", "Gappies", "Timmermannen", "Halve Belgen" en "Nep-Fransen"?

Respect, cultuur en de toekomst.

Rest In Privacy | 22-12-21 | 13:08 | 1

persoon met onbegrensde potentie

Baksteenbakker | 22-12-21 | 13:19

Onze overheid pakt dit probleem keihard aan dmv camera's plaatsen, onderzoeksrapporten, verbodsborden, etc. Klabammm!!

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 22-12-21 | 13:07 | 1

Je vergeet het snoeien van struiken en heggen, ook heul belangrijk.

zoalsikhetzeg | 22-12-21 | 13:43

Is sowieso racisme broer

Merkwaardeloos | 22-12-21 | 13:06 | 1

Is niet mijn rassies, vriend

funda | 22-12-21 | 13:08

Dat aftuigen doen we in NL natuurlijk ook al sinds mensenheugenis (Joes Kloppenburg). Maar echt vreselijk dit je zou toch hopen dat het verdwijnt. Gatver. Zijn er statistieken van dit soort geweld?

Auchie | 22-12-21 | 12:59 | 3

Die zijn er zeker, maar worden angstvallig in de onderste bureaulade bewaard. Stel je voor dat we bevestigd worden in ons vermoeden.

Zoontzettendklaarmee | 22-12-21 | 13:24

Al net zo relevant als Sint Bonifatius in Dokkum.

funda | 22-12-21 | 14:06

Ahum
"De dader, Joelan Ritchard L., werd veroordeeld tot 8 jaar gevangenisstraf."

Leon Tosti | 22-12-21 | 15:46

Wat dacht je van lachgasballonnetjes en patronen of mondkapjes waar volwassenen zich ook schuldig aan maken om op de grond te gooien??

dubbelicious | 22-12-21 | 12:53 | 3

Je kunt wel volwassen zijn , maar dan ben je nog niet volwaardig.

Smoelensmid | 22-12-21 | 12:57

Lui van welke leeftijd dan ook, die lachgas gebruiken, zijn geen volwassenen.

Kapitein Sjaak Mus | 22-12-21 | 12:59

Dat zijn volwassen "Jongeren".

Trouwens moeten die hun spul wel op straat gooien want ballonnen hoor je in een auto te snuiven voor het extra-gevaarlijk effect.

Rest In Privacy | 22-12-21 | 13:09

Gisteravond ging onze dochter haar fiets ophalen bij het metrostation en toen stond er een Oostblokker aan haar fiets te prutsen. Zij erop af natuurlijk en die loser gelijk in de verdediging 'no no' en stapte snel op zijn 'huurfiets' waarop zij hem nog er vanaf probeerde te schoppen, niet verstandig maar ik snap het wel, helaas niet gelukt dus hij kwam weg. Mijn dochter is niet bang uitgevallen en had van mij wel een paar tanden uit z'n bek mogen rammen, zoveel had hij er niet meer in zijn smoel staan. Haar voorwiel had hij al voor de helft los, als ze een kwartier later was terug gekomen dan was 'ie waarschijnlijk weg geweest. Staat wel met een flink kettingslot aan een hek maar als ze hem willen hebben dan houdt geen enkel slot een dief tegen met een beetje gereedschap. En dan te weten dat we binnenkort een asielschip om de hoek krijgen, zitten er niet op te wachten. We gaan haar fiets maar laten repareren want het wiel draait niet meer. Nog maar een flink kettingslot erbij halen, met drie sloten hopen we dat ze er met hun jatten vanaf blijven. Dochter doet bijna alles op haar fiets dus tsja het is geen wrak, aantrekkelijk voor dieven.

dubbelicious | 22-12-21 | 12:53 | 6

Het zadel in je tas meenemen werkt.

bigstone | 22-12-21 | 13:43

" doet bijna alles op haar fiets dus tsja het is geen wrak, aantrekkelijk voor dieven.", dat is duidelijk, maar vertel eens wat over die fiets? Wel een stoere jongedame overigens, maar voorzichtigheid geboden, die man uit Hoogerheide was ook zo stoer.

Mr. C | 22-12-21 | 13:51

@patpatter
Lekker beetje trollen?
Want ik neem toch aan dat je wel snapt dat haar fiets voor een tientje werd doorverkocht door dezen Oostblok junk, aan mensen die jouw manier van beveiligen toepassen?

peterdh | 22-12-21 | 14:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan ik hier iemand aangeven voor het veroorzaken van geestelijke vervuiling en dumping van ' verstandelijke' rommel? En krijg ik dan nog 7,50 en ook spaarzegels?

dathoujetoch | 22-12-21 | 12:47

De verloedering van dit land...
Ook goed af te lezen aan het dalende aantal mensen wat hun richting aangeeft op een rotonde.

Timide_Aso | 22-12-21 | 12:41 | 4

Met twee woorden spreken is er óók al niet meer bij, meneer!

Kapitein Sjaak Mus | 22-12-21 | 12:55

Bumperkleven en rechts inhalen via de vluchtstrook

ofarim | 22-12-21 | 13:13

Op de stoep fietsen met de groenlinksbakfiets.

Here's Freddy | 22-12-21 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Hier in Zaandam sprak ik een tijdje geleden een dame op leeftijd (eind 50, begin 60) van Surinaamse afkomst met een stevig postuur (model Big Mama). Zij woont op een 13 hoog flat en zag vanaf de 9e verdieping een groepje "jongeren" op de parkeerplaats rondhangen te midden van een hoeveelheid lege milkshakebekers en ander afval van de McDonalds die daar op een steenworp afstand is.
Het was toch tijd voor haar dagelijkse wandelingetje en zij begaf zich naar beneden en beende zonder enige vorm van terughoudendheid op het groepje af.
Met luide stem sprak zij woorden uit als: "Wat is dat voor een rotzooi hier?? Opruimen jullie! Nu meteen!!!" Een van de jongeren durfde nog bedremmeld iets in te brengen als: "Dat is niet van ons. Dat hebben wij niet gedaan". Big Mama verhief haar stem nog iets meer: "Niets mee te maken! Opruimen!!!"
De jongeren zetten zich langzaam in beweging. Een jongen probeerde nog iets goed te maken: "U bent toch juf Rosie? Ik zat bij u op de kleuterschool". Juf Rosie (iets milder): "Ja? Jij bent toch Rachid? Nou snel aan de slag en niet meer doen anders stap ik naar je moeder"
De rommel op de parkeerplek werd netjes in de dichtstbijzijnde prullenbak gedeponeerd en de "jongeren" dropen bedremmeld af. Juf Rosie concludeerde dat ze daarna een andere hangplek hadden gevonden want ze heeft deze "jongeren" sindsdien niet meer op de parkeerplek gezien.

Arnold Layne | 22-12-21 | 12:40 | 4

Mijn vader zaliger zei vroeger al , van de Rosie kan je veel leren !

Castor12 | 22-12-21 | 12:46

@van Oeffelen | 22-12-21 | 12:45: waar slaat dit op? Wilt u, heel triestig, de show stelen van dit mooie verhaal? Ga eten, of, wordt gevoederd. Het is er de tijd voor.

dathoujetoch | 22-12-21 | 12:50

@Castor12 | 22-12-21 | 12:46:

Ja, Rosi hat ein Telefon
Auch ich hab ihre Nummer schon
Unter zwo und dreißig, sechzehn, acht
Herrscht Konjunktur die ganze Nacht
Und draußen im Hotel L'Amour
Langweilen sich die Damen nur
Weil jeder, den die Sehnsucht quält
Ganz einfach Rosis Nummer wählt

Hebbiehemookweer | 22-12-21 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

Deze jongen hier werkt op een benzinestation. Elke maandagmorgen de zooi opruimen die men de avond(en) ervoor lachend en in hoger sferen verkerend uit het raampje heeft geflikkerd. En de rest van de week natuurlijk peuken opvegen, want je zou toch eens het asbakje in je auto moeten gebruiken!

Ik fantaseer wel eens dat zo'n gast wordt gepakt en veroordeeld, maar dan niet tot taakstraf, nee, dat we een vuilniswagen eens in zijn huis laten leegdraaien. Maar gelukkig ben ik niet bitter ofzo.

plamoen | 22-12-21 | 12:37 | 1

Onlangs zag ik iemand 's avonds in zijn auto stappen, waarna hij het blikje dat hij in zijn hand had op de grond naast de auto zette, het portier dichtsloeg en de motor startte.

Ik tikte op het raam en zag hem geschrokken opkijken en het raampje openen.
'Zet u dat blikje nu expres hier op de stoep neer?" vroeg ik.
De jonge man antwoordde dat hij schrok dat er iemand in het donker opdoemde.
"Mooi zo", zei ik.
Hij mompelde een excuus dat hij het blikje er even had neergezet (m'kay) en haastte zich het op te pakken.
Fat chance dat hij het verderop weer uit de auto heeft gepleurd, maar als ik bovenstaand verhaal lees mag ik blij zijn dat hij degene was die schrok..

Sterkte aan de man uit Hoogerheide!

Roos | 22-12-21 | 12:27 | 1

In Hoogerheide durven burgers dit soort kereltjes nog aan te spreken op hun asociale gedrag. Ze weten niet beter en krijgen dus klappen of erger. Hier in Rotterdam kijkt iedereen weg. 90% loopt met wapens rond, die ga je echt niet aanspreken of uberhaupt aankijken. Nee, de stammencultuur viert hier hoogtij.
Overal groepjes, stammen of noem het gangs, van "broeders". Als ik er langsloop, kijk ik niet maar uister wel vaak: "Wollah, wollah, kk broer ik zeg je je moeder kk lijer lol".

Omnisofos | 22-12-21 | 12:25 | 1

Precies het is gewoon een proces van andermans cultuur accepteren en omarmen.
Veel Nederlandse inboorlingen snappen dat nog altijd niet.

funda | 22-12-21 | 12:31

In Nederland worden we zo onderhand kapotgedoogd. Het resultaat: te veel mensen passen wetten en regels toe zoals het hen uitkomt, waardoor asocialen kunnen doen wat ze willen, en mensen die zich wel aan regels houden krijgen steeds meer regels om zich aan te houden.
Mijn voorstel is derhalve: boetebedragen flink omlaag, en in ruil daarvoor handhaven, handhaven, en nog eens handhaven. Ben je het er niet mee eens, dan kun je daarna in de rechtszaal je gelijk proberen te halen.
En, de wetenschappelijke onderbouwing; een geweten is aangeleerd, en er zijn te veel mensen die niet of slecht worden opgevoed. Door enorm veel meer te handhaven met lik op stuk beleid kun je ook bij asocialen en egocentristen die niet goed zijn opgevoegd een gedragsverandering bereiken.

DePsych | 22-12-21 | 12:22 | 1

Ik ben blij te vernemen dat u nog nooit over de stoep heeft gefietst of uw hand niet uitstak bij het afslaan. Als iedereen zo was...

R. Skickr | 22-12-21 | 12:32

Wij Nederlanders stemmen hier nog steeds voor, direct of indirect. We zijn wereldvreemd, naïef, laf en dom. De Denen zijn misschien nog net op tijd wakker. Nou wij nog. Een Great Reset zeg maar. Dat moet Kaag en alle andere WEF´fers als muziek in de oren klinken. Dat wordt dansen op tafels.

squadra | 22-12-21 | 12:16

Politie zoekt getuigen, dus ze zullen de daders wel vinden.

zokanhetookja | 22-12-21 | 12:16 | 1

Precies , wanneer was dit ...2017 ?

Castor12 | 22-12-21 | 12:48

Hogerheide. Dicht bij grens. Belgisch kenteken.
Runners, doorgesnoven gespuis of beide.

Kapitein Sjaak Mus | 22-12-21 | 12:15

Zielig voor die man. Verder heb ik niet zoveel met mensen die met hun moraliserende vingertjegaan wijzen als iemand iets op de grond gooit of zijn mondkapje niet recht heeft zitten. Irritante mensen zijn dat, die zelf zeker nooit eens iets verkeerds doen. Ik gooi zelf niks op straat omdat het asociaal is. Als ik iemand het wel zie doen dan denk ik 'goh wat een aso' en leef weer verder. Wie ben ik om mensen op regels te gaan wijzen, ik fiets ook wel eens over de stoep. Misschien is dat ook wel asociaal.

R. Skickr | 22-12-21 | 12:14 | 4

@Roos | 22-12-21 | 12:31: Nee hoor. Ik ben gewoon niet de juiste persoon om iemand mijn moralen op te leggen daar ik zelf ook wel eens de fout in ga. Maar fijn dat u nooit iets heeft gedaan dat niet mag. Verder huren ze maar boa's in om te handhaven. Ik heb geen zin om iedereen die zijn mondkapje scheef over de niet heeft zitten terecht te wijzen.

R. Skickr | 22-12-21 | 12:35

@R. Skickr | 22-12-21 | 12:35: nee hoor. Dat zeg ik niet. Het leven is niet zwart wit.

Roos | 22-12-21 | 12:38

@Roos | 22-12-21 | 12:38: Daar is een mooi liedje over, daar werd ook iemand in neergestoken.

R. Skickr | 22-12-21 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

Als 51 jarige moet je weten dat je bepaalde jongeren niet zomaar op gedrag moet aanspreken. En als je dat wel doet, moet je weten hoe je jezelf moet verdedigen.
Helaas weten de meeste mensen dat niet, dus muil houden is het verstandigste.

pibasso | 22-12-21 | 12:13 | 3

Zo erg is het tegenwoordig al inderdaad. Beter je mond houden, want anders…..

Plaque-doctor | 22-12-21 | 12:18

Neen. Ik trek zelf mijn mond ook niet open. En wel om bovengenoemde redenen.

Plaque-doctor | 22-12-21 | 12:48

De laatste keer dat ik wat op straat heb geflikkerd is zeven jaar geleden. Mijn toenmalige wijf. Nooit bekeuring gehad ofzo.

Leptob | 22-12-21 | 12:13 | 1

Had het nou even naar het grofvuil gebracht man.

Mokum Kosher | 22-12-21 | 13:56

Signalement overbodig.

The Green*Machine | 22-12-21 | 12:08

Als kleine jongen liep/stond ik een keer voor een ambachtelijke eenmanszaak.

Ik had een blikje cola leeg gedronken. Hierna legde ik het blikje op straat.
De eenman liep naar mij toe om er wat van te zeggen. Ik zag het niet omdat ik met mijn rug naar hem toe stond (richting de straat).

Het blikje had ik op straat gelegd om er op te staan zodat deze in elkaar zou deuken (plat maken). Ik deed dat dus.

Net voordat de eenman mij aan wilde spreken (hij hoefde alleen nog maar de deur open te doen) had ik het blikje weer opgeraapt.

De eenman sprak mij aan en was zeer verrast omdat ik het platte blikje in mijn hand had.

Hij wist niet wat hij moest zeggen. Hij zei: "Euh, ja kom maar hier met dat blikje."

Ik was ook verrast maar snapte de situatie omdat er niet veel mensen een blikje op straat leggen op plat te trappen en vervolgens in de prullenbak te gooien (onorthodox).

Ik zei: "Naja, ik gooi het zelf wel in de prullenbak."

Hij zei: "Nee joh, ik gooi het wel weg." en griste het blikje zowat uit mijn handen (waarschijnlijk was de eenman geschrokken door zijn eigen negatieve gedachte i.c.m. de situatie: 'jeugd van tegenwoordig'\ 'allemaal rommel maken' \ .......

Op het eind was iedereen verrast maar toch erg tevreden.

(Nederland 2006)

huh!? | 22-12-21 | 12:08 | 3

Ik ga dit verhaal vanavond aan mijn neefje voorlezen.

SterF... | 22-12-21 | 12:10

Wanneer komt het boek uit? Erg benieuwd hoe het nu met eenman gaat, na al die hectiek in 2006.

Ad Fundum | 22-12-21 | 13:03

Het is de schuld van domrechts en privilegewappies. Waarom kan ik niet beargumenteren.

De Pilsvogel | 22-12-21 | 12:03 | 1

Hoeft ook niet beargumenteerd te worden. Je hebt de twee magische woorden genoemd. Rechts en wappies. Dan kun je gewoon onnadenkend, ongefundeerd klakkeloos je gal spuwen.

peterdh | 22-12-21 | 14:36

Mag ik even mijn walging uitspreken over het stuk op Omroep Brabant?
"De ruzie ontstond ...". Er was geen ruzie. Er was sprake van drietal stukken menselijk vuilnis die afval op straat gooiden en daarop werden aangesproken. Dat is geen ruzie, dat is mishandeling.

Goofy Goofball | 22-12-21 | 12:02

Om 12:22 ga ik dit gedrag afkeuren, maar alleen omdat het 22-12-21 is.

RickTheDick | 22-12-21 | 12:02 | 5

@R. Skickr | 22-12-21 | 12:20:
Getallensymboliek jongen!

RickTheDick | 22-12-21 | 12:22

@RickTheDick | 22-12-21 | 12:22: Ja dat snap ik. Magisch denken. Heel leuk ook. Maar de getallen kloppen niet. Het is geen 21, het is 2021.

R. Skickr | 22-12-21 | 12:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Als de rechters zouden zeggen: “Dat heeft u goed gedaan meneer Normpje, om die drie zakkenwassers neer te beuken”, dan deed ik het wel. Maar rechters zeggen dat niet.

Normpje | 22-12-21 | 12:01 | 1

¨Groot aantal rechters met D66 achtergrond baart zorgen.¨ Was 12 jaar geleden al te lezen in sommige kranten.

squadra | 22-12-21 | 12:26

Vooral Mcdonalds vreters flikkeren hun troep zo op straat. Zelfs ongezien de tyfus als daar op 5 meter lopen een afvalbak staat.

SterF... | 22-12-21 | 12:00 | 3

Tegenover de laatste AH in Zwolle zijn twee bankjes met ertussen een afvalbak. Bijna leeg, maar de grond ligt bezaaid. Je zou ze….
A.H. dicht voor een maand. Als ik de baas van dit land was.

Normpje | 22-12-21 | 12:05

Zelf heb ik het gevoel dat de ettertjes het express op de grond gooien, om jou en mij te laten tandenknarsen, te sarren.

Voeten in het ov op de bank? Ik waag me er niet aan, klappen of prikken is je deel.

KlaagGraag | 22-12-21 | 12:17

Ja hallo?! Misschien was het wel warm. Of eb. Of beide. Graag het verhaal van 2 kanten laten horen.

Piet Karbiet | 22-12-21 | 12:00

Reden voor mij om me niet met dit soort geïmporteerd tuig te bemoeien en er met een boog omheen te lopen. En ja, dat is zwak maar mijn gezondheid is mij belangrijker.

2voor12 | 22-12-21 | 11:59 | 3

Beter is het te verhuizen naar een buurt waar je niet eens om ze heen hoeft te lopen.
Gewoon het voorbeeld van politici, bankiers en managers volgen, zeg maar.

funda | 22-12-21 | 12:01

@funda
Welke buurt is dat dan? Is dat in Nederland?

HoniSoit | 22-12-21 | 12:45

It's only teenage wasteland.

Mr_Natural | 22-12-21 | 11:58 | 1

Who's next?

UnderTheDevil | 22-12-21 | 12:29

Maar dit is nou cultuurverrijking. Al domme Hollanders die onhandig doen en naar vuilnisbakken gaan lopen, tsss. Het is veel gemakkelijker om spullen die je niet meer nodig hebt gewoon uit je handen te laten vallen. Wordt de straat dan een rotzooi? Daar hebben we toch mensen voor om het op te ruimen?

schoneslapert | 22-12-21 | 11:56

In Rotterdam is het sinds een aantal jaar ook continu 1 grote teringbende door zwerfvuil. Jeugd groepjes zitten hier s,avonds op bankjes te chillen, met echt er naast de prullenbakken. Maar die imbecielen flikkeren het afval (blikjes/verpakkingen van McDonald's) echt voor hun voeten neer. Echt elke dag weer. Het lijkt wel of het "stoer" is om je afval op straat te pleuren. Maar ja niemand (zeker de opvoeders niet) treden op tegen deze primaten.

jan druif | 22-12-21 | 11:55 | 3

Iedereen weet aan welke zijde zijn boterham gesmeerd is. Kan de ruif even doorkomen?

funda | 22-12-21 | 11:59

En de ratten vieren feest in Rotterdam.

SterF... | 22-12-21 | 12:01

@SterF... | 22-12-21 | 12:01: Nee geen ratten, dat zijn wij kakkerlakken, straks aan het einde van dit huidige seizoen!

BadPatNL | 22-12-21 | 12:32

tja, allah,s prinsen menen dat de wereld aan allah en dus aan hen is

win | 22-12-21 | 11:53

Wees welkom in mijn land. De prachtige Noord Afrikaanse cultuur en gebruiken.

omwenteling | 22-12-21 | 11:52 | 2

Van mij mogen ze optyfsteenstralen.

TheGreatMachine | 22-12-21 | 11:57

In Rdam zeggen we opsodetieften

BASinnic | 22-12-21 | 12:05

hmm vreemd dus niet alleen jongeren uit Nederland maar ook Belgische opgefokte jongeren in groepsverband. Wat kan de gemene deler en rode draad dan zijn? combinatie van dubbele nationaliteit , middellandse zee temperament, kleine criminaliteit, groepsgedrag, takkieja, werkeloosheid en laag opgeleid dan. Of is dat de kameel in porceleinenkast benoemen

HetOorAakel | 22-12-21 | 11:50 | 2

U rijdt nooit over de a16 meestal komen deze belgibontkragen in matte Mercedes AMG hun drugs of Doekoe mulen vanuit Antwerpen, broers van de broers in nederland

Habe das Gewust | 22-12-21 | 12:41

Gemene deler = drugs.

Bataafje | 22-12-21 | 12:47

Oh ja? Dit is nooit anders geweest. In de jaren 70 of 80 deden autochtone tokkies dit bijv. ook. Heel primair gedrag. 'Ik laat me niks vertellen want anders' etc.

zxcv | 22-12-21 | 11:50 | 6

Probeer een beetje de ironie te herkennen bij zxcv

HoniSoit | 22-12-21 | 12:04

@grapo | 22-12-21 | 12:00: Het woord gastarbeider hield twee dingen in:
1. Ze waren te GAST, ze zouden dus weer vertrekken
2. Ze waren ARBEIDER en werkten dus voor hun geld.

Van beide begrippen is niet veel meer over.

James Lastig | 22-12-21 | 12:17
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
J.Dokstijl | 22-12-21 | 11:49 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Voor het opruimen van berm afval zijn er toch mensen die een werkstraf hebben.
Zie ze vaak genoeg lopen met van de gele hesjes en een prikstok.

Het leven is zwaar | 22-12-21 | 11:46 | 3

Dus mag je alles op straat gooien, het wordt toch wel opgeruimd?

dathoujetoch | 22-12-21 | 11:48

Als ze op gewone Nederlanders lijken zijn het ook vaak vrijwilligers.

uisge baugh | 22-12-21 | 11:51

@uisge baugh | 22-12-21 | 11:51: Sad but true.

funda | 22-12-21 | 11:53

Net zoiets als niet verliezen door het schaakbord van tafel te gooien.
Blijf je lafbek en een slechte verliezer, maar dat schijnt er niet toe te doen op dat moment.

Kun je die ouwe wel in elkaar schoppen
maar er ligt inderdaad nog steeds rotzooi op straat.
Dus dat in elkaar schoppen helpt niet echt.

Hoe werken de hersentjes van die ventjes?

AdvocatusDiaboli | 22-12-21 | 11:46 | 1

Niet...

ReyNemaattori | 22-12-21 | 11:58

51jarige man heeft de ‘fout’ gemaakt ze aan te spreken terwijl ze in een groep waren. Dan is er natuurlijk geen andere weg voor ze dan geweld en intimidatie om dat verschrikkelijke gezichtverlies weg te nemen. Enne…. Meer dan 1 man onder de 35 in een Franse of Belgische auto? Drugs brengen of halen of iets anders onkies. Ik pleit voor een permanente politie A6 op de A4-A16-A2.

Risingson | 22-12-21 | 11:43 | 4

@risingson
Je mag je eigen grenzen niet zomaar gaan bewaken, aldus de eu

HoniSoit | 22-12-21 | 11:47

@funda | 22-12-21 | 11:45: Onbegrijpelijk inderdaad dat die groepen altijd tegelijk een snipperdag hebben.

Het leven is zwaar | 22-12-21 | 11:48

@Het leven is zwaar | 22-12-21 | 11:48: Het is het soort sociale cohesie waartoe onze overheden weleens oproepen met slappe slogans.
Lachwekkend als die oproep het niet zo Kafkiaans was, of Kafkiaans als het niet zo lachwekkend was.

funda | 22-12-21 | 12:04
▼ 1 antwoord verborgen

Ies koeltoer. Zo lang de Nederlander zich niet mag wapenen tegen deze vijfde kolonne gaat het nooit meer goedkomen.

Vanilla | 22-12-21 | 11:43 | 4

"De Nederlander" heeft al jaren de kans om zich via de politiek uit te spreken tegen de "vijfde colonne". Maar het merendeel vindt het blijkbaar allemaal wel prima.

2Little2Late | 22-12-21 | 12:41

@2Little2Late | 22-12-21 | 12:41: Ik denk dat het voor een groot gedeelte aan de niet kritische media en de vergrijzing te wijten is. Dat is tenminste mijn observatie als ik zo naar mijn ouders / schoonouders en ouders van vrienden kijk. Die geloven nog heilig in wat er op de TV en in de courant verkondigd wordt. Hun tijd zal het wel duren en wij zitten met de shit.

Vanilla | 22-12-21 | 12:50
▼ 1 antwoord verborgen

Kan iemand mij uitleggen waarom het racistisch is als de daders een Marokkaanse nationaliteit hebben (en dat dus niet vermeld mag worden), maar niet als ze een Belgische of Franse nationaliteit hebben?

James Lastig | 22-12-21 | 11:43 | 2

Neeeee, dat is niet uit te leggen.

J-van-de-Bontekoe | 22-12-21 | 11:55

marekaan = bruin dus ander "ras" volgens de ethisch zuivere MSM
belg = ook blank net als de redacteur dus helemaal toppiejoppie om te vermelden

sioux_ | 22-12-21 | 11:59
-weggejorist-
van Oeffelen | 22-12-21 | 11:42 | 2

Bij Maaskantje is blikjes op straat gooien nog wel het minste, heb ik wel eens gezien in een of andere film. Dit is toch ook Brabant?

dathoujetoch | 22-12-21 | 11:42 | 1

in de film is om te lachen. totdat je zulke lui in de straat krijgt.

AntiZanicz | 22-12-21 | 13:26

Nou ben ik geneigd om maar meteen de afvalstrooiers te veroordelen maar HOE heeft de 51-jarige meneer die mensen aangesproken? Wat heeft ie gezegd? Ik neem het echt niet op voor de mishandelaars. Maar soms is een beetje tact ook wel handig.

Leptob | 22-12-21 | 11:42 | 4

Nee, komop, da's ook victim shaming. Net als mijn vraag waarom er zoveel geld op de rekening staat.

Met_baard | 22-12-21 | 12:16

Er is niets wat je kunt zeggen waarvoor je een mishandeling verdient, toch?

Zal wel weer iemand gekwetst zijn. Of er was niet genoeg respect, ofzo.

frickY | 22-12-21 | 12:23

Zoals een kortharige handhaver dat betaamt.

KlaagGraag | 22-12-21 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

"De maatschappij, dat ben jij" was ooit zo een hippe postbus 51 spot. Ik trek m'n bek niet meer open. Hier in de speeltuinen pleuren ze alles naast de vuilnisbak ipv er in, terwijl dat ding naast de banken staat. Ik loop liever niet het risico de touwtandjes in getimmerd te worden.

Super Grover | 22-12-21 | 11:41

Ik heb dit ook ooit eens geprobeerd, resultaat: spuug op het raam (had deze net op tijd dicht) en een deuk in mijn auto getrapt. Toen andere weggebruikers het heerschap maanden om even gauw door te rijden omdat de hele weg werd geblokkeerd door zijn debiliteit is hij snel doorgereden. Ik denk voortaan wel na en tel eerst het aantal bontkragen in de wagen voordat ik er weer wat van zeg.

amateurrr | 22-12-21 | 11:40 | 3

Dat is hun doel hé.
Angst zaaien tot het moment dat niemand meer iets zegt en ze vogelvrij zijn.

Je ziet nu al dat fysiek minderen een grote.bek geven. Gewoon bluf is om te testen of ze er al zijn.

frickY | 22-12-21 | 12:26

Ook ooit een 'jongere' van een jaar of 8 aangesproken toen hij zijn blikje Monster Energy 500 ml op straat gooide, 3 meter naast een vuilnisbak in een speeltuin. Twee minuten later stond de bekende roedel om me heen: waar ik het gore lef vandaan haalde om dat jongetje aan te spreken. Ben er zelf gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen maar ik herken me dus wel in dit treurige verhaal.

_pacman_ | 22-12-21 | 11:40 | 2

Beschouw het als een korte, gratis vakantie in een ver land.

funda | 22-12-21 | 11:42

Ik zeg altijd dat ik bewapend ben, dan taken ze altijd heel snel af…

eerstneukendanpraten | 22-12-21 | 12:33

In sommige culturen houd men er niet van om te worden berispt door mensen die als minderwaardig worden gezien.

Leon Tosti | 22-12-21 | 11:40 | 2

Het krenken van de eer dient met alle mogelijke middelen te worden afgestraft.

paleface | 22-12-21 | 11:43

Heldere en juiste omschrijving. Alleen realiseren de Sjakies (van Flodder) hier in NL dat niet.

Vanilla | 22-12-21 | 11:44

Was Brent Leysen weer eens in Nederland?

MAD1950 | 22-12-21 | 11:39 | 2

Als we kansenberekening toepassen is die kans klein. Waarschijnlijk gewoon weer van die opgeschoren spraakgebrekkigen met stomatasjes.

The Green*Machine | 22-12-21 | 12:11

@The Green*Machine | 22-12-21 | 12:11:
Triest, maar waar: mijn autocorrect maakt daar tegenwoordig automatisch kansenparelberekening van.

Maytheforcebewithyou | 22-12-21 | 15:14

Finse Belgen of Belgische Finnen?

gristen | 22-12-21 | 11:38

Hoe grappig (bedoeld) geschreven ook, walgelijk blijft het. Woedend kan ik worden van dit soort verhalen.

Lewis | 22-12-21 | 11:37 | 2

Ik heb hetzelfde. Begrijp niet waarom er een beetje lacherig wordt gedaan over dit soort berichten. Het laat de verloedering zien, je krijgt de indruk dat het geteisem overal mee wegkomt. Als zo'n nieuwsbericht nou wordt afgesloten met de mededeling dat ze gepakt zijn door de politie dan voelt het wat minder erg, maar helaas is dat bij dit bericht niet het geval.

Barend Braakbal | 22-12-21 | 12:00

Waar is Charles Bronson? Werk aan de winkel!

Captain Ahab | 22-12-21 | 15:08

Andere culturen, andere mores. Gewoon mee leren leven.

funda | 22-12-21 | 11:36

Nederlanders zijn netjes?

dathoujetoch | 22-12-21 | 11:36 | 4

Over het algemeen zijn Nederlanders wel wat netter dan veel import ja.
Het echte probleem is echter niet de rommel op straat, maar het aftuigen van iemand die daar wat van zegt. En dat is pas echt een geïmporteerd probleem.

Dandruff | 22-12-21 | 12:52

gebeurde 40-509 jaar geleden ook al. Het is de toon van de muziek.

AntiZanicz | 22-12-21 | 13:23
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl