Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hey. QR-scanners bij de @Blokker en @Intertoys

Zeg wie lopen daar zo ijverig op het script vooruit

Blokker en Intertoys, ziel van de natie, zelfde eigenaar. En die dachten zoiets van; nou denk maar niet dat wij ons laten verrassen door het voorgestelde 3G-beleid voor niet-essentiële winkels. Op de machines lezen we onder "Veilig winkelen": "Scan je QR-code: Bij groen dicht kun je doorlopen. Bij rood licht vragen we je om te winkelen op intertoys.nl". Ah, het is maar een vraag.

In de onderstaande toelichting op Twitter door Intertoys lezen we: "Wij bereiden ons alvast voor op eventuele wijzigingen aan het winkelbeleid vanuit de overheid. Deze materialen stonden op dit moment enkel als test in winkel en zijn inmiddels weggehaald. De QR-code check en aanvullende maatregelen zullen pas worden doorgevoerd wanneer de overheid dat aankondigt. Dit is dus puur ter voorbereiding.

Puur ter voorbereiding, voor de zekerheid, omdat je het maar nooit weet, zeg maar. Gedurfde investering voor een concern dat nog geen jaar uit de rode cijfers is! Enfin, inmiddels weer weggehaald dus, tot ze teruggehaald worden.

Naschrift 11:52 - Hey maar enkel zo'n machine mag helemaal niet, want het controleert geen ID. Dus staat er straks ook een medewerker naast? Of hangen ze er maar meteen zo'n gezichtsscanner naast, zoals op carnavalsfestival 11devande11de.
HH Mededeling: comments closed, aub verzamelen in persco topic

Blokker

Toelichting Intertoys

Reaguursels

Inloggen

Zorg dan meteen dat het poortje alleen open gaat als je je code laat zien prutsers.

sioux_ | 26-11-21 | 17:33

Je mag hier blijkbaar de grootste onzin verkondigen, zelf schrijven ze leuke verhaaltjes als dit "hey-qr-scanners-bij-de-blokker-en-intertoys" , maar wat hier achter schuil gaat mag je hier niet benoemen.

Damoos | 26-11-21 | 16:36

Als verkoper van de software waarmee deze scanners gemanaged worden wordt ik hier erg blij van!

ikpislauwbier | 26-11-21 | 16:27 | 1

De een zijn onzin is de ander zijn brood. Good for you!

Hoezo ben ik een lul | 26-11-21 | 18:40
-weggejorist-
Damoos | 26-11-21 | 16:27

Oftewel Herr Hugo heeft allang met zijn bedrijfsleven afgesproken hoe de tanks gaan rollen.

swuinm71 | 26-11-21 | 16:07 | 1

ik was nog niet op de hoogte, maar maandag zal ik wel een aanvraag voor licenties krijgen....

ikpislauwbier | 26-11-21 | 16:33

"Ter voorbereiding van een eventueel besluit." Juist ja. Het komt er dus gewoon.

Gladiator Fap | 26-11-21 | 15:47

Zelfs als die zuil een gloryhole zou hebben zou ik hem wantrouwen.

funda | 26-11-21 | 15:30

Goed te weten dat wnnr ik zo'n zuil zie ik direct om kan keren. Ondanks m'n prikkie. Fuck dit. Bij meeste winkels waar ik kom draagt niemand mondkapje.

2Benen | 26-11-21 | 14:50

Ik boycot simpel weg elk bedrijf dat hier zonder slag of stoot aan deelneemt. Kan mij niet schelen dat je het zwaar hebt, die hele QR code is onethisch (ik heb het voor de mensen met gevoelige tenen het over de QR code, niet het vaccin).

Libertarianism | 26-11-21 | 14:27

Gaat dus gewoon komen. Je gaat geen zuiltjes inkopen als daar nog twijfel over is.

Joffri | 26-11-21 | 13:50 | 3

Maar dat is toch gewoon al lang landelijk b3sloten

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 15:50

Fijn… weer een winkel waar ik nooit meer een voet binnen hoef te zetten.
En intertys.nl …mijn reet, nooit meer een cent naar deze volksverlakkers.

GekkeHenkieNiet | 26-11-21 | 13:43 | 1

Eens. Dit soort bedrijven hadden eigenlijk 85 jaar geleden al niet meer moeten bestaan.....

swuinm71 | 26-11-21 | 16:06

CAUGHT ON CAMERA:
Austrian politician from the ÖVP party, responsible for the "Unvaccinated Lockdown", Eva-Maria Himmelbauer makes herself a fake vaccination passport during a Parliament debate.
twitter.com/Bilbo52835554/status/1464...

Ben-Bataaf | 26-11-21 | 13:24 | 1

Ok ... Dus, binnenkort - Ex-'Politica'.
Kurz moest ook het veld ruimen, tenslotte.

Nederlandop1 | 26-11-21 | 13:37

Aah de Blokker. Waar de teringzooi klem tegen het plafond gestapeld staat.
Wat een horrorwinkel.

priks | 26-11-21 | 13:08

Regeren is vooruitkijken zouden Mark en hugeau nog wat van kunnen leren.

wibiwaba | 26-11-21 | 13:06 | 4

@funda dat klopt hij doet liever reageren dan regeren. En ergens denk ik dat hij op t moment samen met hugeau pijltjes op een dartbord staat te gooien. Met voor elke ring/cijfer/combinatie een maatregel. De vraag is alleen als hij 3x in de roos gooit, drukt hij dan de big red button of massdestruction in?

wibiwaba | 26-11-21 | 13:20
▼ 1 antwoord verborgen

De Blokker is de winkel waar je naar toe gaat om te horen dat ze het niet op voorraad hebben waarna je het alsnog online bestelt.
Nu heb ik wel een QR code, maar ik heb niks nodig van de Blokker wat ik niet bij de Action of Ali Express kan krijgen.

Osdorpertje | 26-11-21 | 13:00 | 4

Sowieso is 't meerendeel van blokker's assortiment troep van alibaba maar dan 4 keer zo duur. Als je dan toch troep wil hebben is de action meer waar voor je geld.

vermeubelmaker | 26-11-21 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Zie je wel er zijn ook ondernemers die vooruit kunnen denken en hun zaakjes nu al prima voor elkaar hebben. Kunnen Rutte en Hugo de Jonge nog een voorbeeld aan nemen, die nemen altijd achteraf maatregelen.

johnyl | 26-11-21 | 13:00 | 1

Er zijn enkele mensen die het achteraf gezien goed deden dus had iedereen het meteen goed moeten doen? Logica, man. Straks schaffen ze dat lastige, vertragende OMT nog af.

funda | 26-11-21 | 13:09

Misschien een ideetje voor Intertoys en/of Blokker. Als er geen groen vinkje tevoorschijn komt kan je dat apparaat dan zo instellen dat er gelijk een foto van je word gemaakt? Hebben we misschien later nodig als bewijsmiddel voor de wappietribunalen.

Ikblijfnietstil | 26-11-21 | 12:59 | 4

@Joffri | 26-11-21 | 13:51: Sorry over het hoofd gezien. Dan maar een robot die direct het vaccin inspuit in de bovenarm bij een rood scherm.

Ikblijfnietstil | 26-11-21 | 14:09

Rood lampje bij Blokker, ook als hij het fout heeft omdat Hugo’s app kreupel is (zoals bij mij):
Foto tbv gezichtsherkenning en automatisch aangifte ivm poging tot doodslag van aanwezigen. (Daar heeft Blokker ook een scan van opgeslagen). Moet kunnen met die D66 rechters van tegenwoordig.

Nichtsneues | 26-11-21 | 16:57
▼ 1 antwoord verborgen

En wederom juicht een grote groep Nederlanders het Vaccisme toe...

Teluitjewinst | 26-11-21 | 12:54 | 3

Ik juich alleen voor het Validisme...

funda | 26-11-21 | 13:10

Ik voor 't vandalisme, ben benieuwd hoe rotterdam er vanavond bij staat.

vermeubelmaker | 26-11-21 | 14:21

Vaccinazi's

intrigant | 26-11-21 | 14:35
-weggejorist-
ipadres | 26-11-21 | 12:53

QR'tje voor de sfeer?

Stoeptegel | 26-11-21 | 12:47

Wel grappig dat de bevestiging op aanhalingstekens lijkt. Want met ”veilig winkelen” heeft de QR-pas inderdaad helemaal niets te maken.

edelfigurant | 26-11-21 | 12:42

Ben er onderhand klaar mee. Ophouden met pappen en nathouden. Alles uit de kast voor een boosterprik aan alle volwassenen, scholen sluiten, de leerkrachten weten toch niet hoe ze met het vele uitval nog les moeten geven, avondklok en verplicht thuiswerken, 2 G beleid invoeren etc. Ik ben murw en pleit voor maatregelen die weliswaar zuur zijn, maar ms uiteindelijk eerder licht aan het einde van de tunnel geven.

Mallenmoe | 26-11-21 | 12:41 | 6

@bamitoren | 26-11-21 | 12:47:
De samenleving wordt onderdrukt door een knettergek duo.
De boel hier niet gaan omdraaien hè?

Baski | 26-11-21 | 13:22

@bamitoren | 26-11-21 | 12:47: Vergeet je niet de herstelden? Of moeten mensen met een natuurlijke weerstand van jou ook verplicht die meuk in zich gespoten krijgen? Je kan me wat, geen vaccinatie maar wel een QR code door bewezen herstel. Voel me veiliger dan jou dat dan weer wel als voordeel.

Sessine | 26-11-21 | 16:03

En daar zit het m nu juist in 'ms', want dat is best wel een hele grote 'misschien', want we zien genoeg landen met hele hoge vaccinatiegraden die behoorlijk in de shit zitten.

potsenmakkert | 26-11-21 | 16:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Blokker kan nu ook in het rijtje BASF, Bayer, Daimler Benz en Volkswagen.....

swuinm71 | 26-11-21 | 12:35 | 2

Ook grote multinationals geworden dankzij een doordacht beleid wat voor liep op de anderen.

johnyl | 26-11-21 | 13:02

@johnyl | 26-11-21 | 13:02: Een doordacht beleid met een verwoestende werking voor velen, op allerlei manieren. Echt iets om met trots op mee te liften.

brakke_lau | 26-11-21 | 14:21

Wie koopt er ook bij zo'n pauperwinkel.

swuinm71 | 26-11-21 | 12:27 | 1

Jij blijkbaar, anders had je dat oordeel nooit kunnen vellen.

funda | 26-11-21 | 12:31

Even een opmerking op het naschrijft van 11.52 : een ID mogen ze niet checken omdat dat in strijd is met de wet op de legitimatie, volgens de overheidssite zijn politieagenten conducteurs bevoegd om je ID te checken. intertoys medewerkers zijn daar niet toe bevoegd. ze mogen het vragen maar je hoeft het niet te laten zien. www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/iden...

pedro2300 | 26-11-21 | 12:24 | 14

Een winkel mag toch vragen om je ID voor het kopen van sterke drank. Intertoys heeft misschien ook een 18+ afdeling, weet het niet zeker kom er al een tijd niet meer. Dus als je niet wil laten zien dan geen sterke drank of 18+ speelgoed?

Sessine | 26-11-21 | 16:08

@Sessine | 26-11-21 | 16:08: Dat is een leeftijdcheck geen ID check ze mogen checken of je 18+ bent niet of je jansen heet die 18+ is

pedro2300 | 26-11-21 | 16:34
▼ 11 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Damoos | 26-11-21 | 12:22

Wat een treurnis hier. De zorg komt knarsend tot stilstand vanwege deze crisis en de mensen hier zijn bij elke maatregel om het in te dammen weer verontwaardigd dat ze niet gewoon hun kop in het zand kunnen houden. Probeer gewoon te begrijpen dat deze crisis het probleem van iedereen is.

pili-pili | 26-11-21 | 12:21 | 8

@Termineer_Babel | 26-11-21 | 12:41:
Dat deed de jeugd al vrijwillig door zich massaal een datacenter aan te schaffen dat door jan en alleman uitgelezen kan worden, en probeerde iedereen die die gekte niet deelt voor boomer uit te gaan maken. Niet echt kansrijk.

Niet een technocratisch keurslijf in, laat me niet lachen ; -)

funda | 26-11-21 | 13:02

"De zorg komt knarsend tot stilstand" Ja, (veel) meer mensen en 9 jaar bezuinigen op zorg. Dan krijg je dit.

keistad | 26-11-21 | 13:02
-weggejorist-
Termineer_Babel | 26-11-21 | 13:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Vooral dat opschrift "Veilig Winkelen" is bijzonder. Nog los van het feit dat inmiddels iedereen wel duidelijk is dat ook gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn, plak je onterecht een negatief label op mensen: niet gevaccineerd dus onveilig (terwijl gevaccineerden onveilig kunnen zijn en ongevaccineerden veilig kunnen zijn, afhankelijk van hoe men zich aan regels houdt). Daarnaast: serieus? Intertoys? De doelgroep ís voor 90% niet gevaccineerd maar nog niet QR-plichtig. De lagere scholen schijnen op dit moment de grootste besmettingshaard te zijn. En dan "Veilig Winkelen" op dat bordje zetten?

mbslc | 26-11-21 | 12:20 | 1

Een verder gezonde niet-geprikte is bij voorbaat een verdachte, netjes volgens het Amerikaanse "schuldig tot het tegendeel is bewezen" principe. Nu voor COVID-19, dit zet de deur open voor in de toekomst een uitgebreider lijstje van potentiele gezondheidsrisico's. Mag je allemaal het tegendeel van gaan bewijzen.

Wybe Wabes Abbema | 26-11-21 | 13:31

Vertaald uit het Zuid-Koreaans: 'rood licht groen licht'

hotbrasil | 26-11-21 | 12:18

Wat? Geen valluik bij het poortje ? Rood licht ? Gelijk de verbrandingsoven in of een tank met vleesetende vissen. Al die halve maatregelen ….

Drkildare | 26-11-21 | 12:16 | 1

Valluik met verborgen camera is dan wel weer enigszins humoristisch.

funda | 26-11-21 | 12:35

Mooi ben dus eerdaags nergens meer welkom. Bestel m'n spullen dan wel direct in China. Rest van m'n geld jaag ik doorheen aan drank en illegale ho*eren. En lekker gamen (Far Cry6)

Bibop | 26-11-21 | 12:12 | 3

Kijk je bij je hoerenbezoek wel uit voor een SOA. De medicijnen daarvoor zijn namelijk giftiger dan een covid vaccin.

Ikblijfnietstil | 26-11-21 | 13:01

Goed bezig! Ik vermaak me ook prima en zelfs beter dan met de afleiding door al die zogenaamd leuke dingen.

GekkeHenkieNiet | 26-11-21 | 13:51

Ach het komt toch al voor 90 procent uit china

Therrie | 26-11-21 | 14:43

Goed bezig bij de Blokker, proactief handelen. Ik zeg +1.

Spiderman1 | 26-11-21 | 12:10 | 2

Ik doe er 1 bij!

Schriever | 26-11-21 | 12:13

Wellicht is de CEO van de blokker beschikbaar als nieuwe minister van zorg in rutte 4. Dan zou een boel ellende voorkomen

bamitoren | 26-11-21 | 12:49

Misschien is het een idee om speciale winkels voor ongevaccineerde te hebben, die dan tussen 15:00 en 17:00 hun inkopen kunnen doen?

Atheist-Priest | 26-11-21 | 12:08 | 3

net zoiets als de tijd smorgens voor bejaarden dus...

dumbfarmer | 26-11-21 | 12:10

Dat is helemaal niet de bedoeling. Alle winkels worden straks failliet verklaard en kan je alleen nog je inkopen doen bij Amazon met je QR als inlogcode.

de SENSEI | 26-11-21 | 12:18

@de SENSEI | 26-11-21 | 12:18: Als je altijd braaf je zelfbetaalde, persoonlijke datacenter op je draagt is er geen QR meer nodig hoor.
Er wordt al geweten wat jij wilt kopen voordat je zelf op het idee komt.

funda | 26-11-21 | 12:38

Bij Droog (designwinkel en horeca gelegenheid) in de Staalstraat (Amsterdam) staat zo'n qr code scan apparaat al sinds de invoering van QR code horeca bij de ingang. Maar goed verschil is natuurlijk dat het met Intertoys geen horeca betreft.

straatsurfer | 26-11-21 | 12:06

Eigen verantwoordelijkheid helemaal prima. We kunnen ook zonder overheid zelf een hoop doen. Dit zijn de initiatieven waarop ik wacht. Nu ook de supermarkten.

Schilder58 | 26-11-21 | 12:04 | 2

M’n bek valt open.

GekkeHenkieNiet | 26-11-21 | 13:53


De eagerness, de slaafsheid, het overijverige, het gelijk toegeven aan de kleinste actiegroep, dat is wat me altijd ergert.
het vooruitlopen op dingen waar slechts een zeer klein groepje zich aan ergert, zoals:
-feeststol
-voorjaarsfeest
-lichtjesfeest
-voorjaarsvakantie
-negerzoen en jodekoek
enz.
Kijk op de verpakking van sommige producten:
-vega
-CO2 neutraal
-deze koeien lopen minsten 120 dagen in de wei
-fair eco geoogste bananen en chocola en koffie
-aangelengde benzine met ethanol
-diversiteitsbeleid in onze organisatie
wilt u eco verpakking?
-99% van natuurlijke ecovriendelijk geteelde grondstoffen
-in dit bedrijf hebben we respect voor elkaar

Ik had altijd al een hekel aan slijmballen.

King of the Oneliner | 26-11-21 | 12:04 | 10

@YoMoms | 26-11-21 | 12:16: Beste YoMoms, daar zit 'm nu net de crux. Vernieuwing en ontwikkeling worden als gemak voor de gebruiker verkocht. Top, ik ben voor en gebruik het veelvuldig. Het wordt problematisch als die, neem de smartphone als voorbeeld, vervolgens je elektronische enkelband blijkt te zijn.

r@face | 26-11-21 | 12:39

@King of the Oneliner | 26-11-21 | 12:38:
Altijd King! *slijmmodus off* Lolol.

MickeyGouda | 26-11-21 | 12:39

@dumbfarmer | 26-11-21 | 12:09: Ja, het is een beetje oud zeer, ik werkte in een bedrijf met dat soort slogans, en ben, ondanks mijn goede inzet jarenlang, keihard behandeld, naar mijn mening onverdiend, wanneer ik een algemene, technische fout signaleerde, inclusief de beste oplossing, kreeg ik alleen maar tegenwerking, terwijl het niet eens een persoonlijk probleem was, maar een verbeterpunt voor het bedrijf.

King of the Oneliner | 26-11-21 | 12:44
▼ 7 antwoorden verborgen

Gaat er gewoon komen natuurlijk. En de mensen die nu heel hard roepen "invoeren, fuck ongevaccineerde" gaan nog heel hard huilen als de klimaat onzin aan hun QR gekoppeld wordt. *bliep* Sorry, geen vlees meer voor jou deze maand.

keistad | 26-11-21 | 12:01 | 11

@keistad | 26-11-21 | 14:45: Net zoals je een rijbewijs hebt om aan te tonen dat je geen gevaar op de weg bent heb je nu (tijdens een wereldwijde pandemie) een qr-code om aan te tonen dat je geen gevaar in de kroeg bent. Hoe u erbij komt dat er straks 'klimaat onzin' aan een vaccinatiebewijs gekoppeld wordt is mij een raadsel. Daarom mijn opmerking dat ik bang ben dat u zich dingen laat aanpraten door mensen in youtube-videos.

bamitoren | 26-11-21 | 14:50

@bamitoren | 26-11-21 | 14:50: zo te horen vind je het allemaal normaal en doen we dit soort dingen allemaal al jaren. Ben dus even de kluts kwijt waarom je het over "obscure youtube-videos" hebt. Volgens mij ben je gewoon voorstander van dit nieuwe systeem en probeer je mij nu weg te zetten als een dom persoon die rare youtube videos kijkt om mijn mening ongeloofwaardig te maken. Hoe dan ook, ik wens je een fijne voortzetting van de avond.

keistad | 26-11-21 | 15:41

@keistad | 26-11-21 | 15:41: Ik zie niets anders dan een methode om covid in bedwang te houden. Er is geen ‘nieuw systeem’, slechts een vervelende pandemie. Fijne avond!

bamitoren | 26-11-21 | 16:14
▼ 8 antwoorden verborgen

Hebben ze ook een D-dimeren-thuiskit?

Ben-Bataaf | 26-11-21 | 12:00

Wat blijft er eigenlijk over van mijn bij geboorte verdiende white privilege als ongevaccineerde

jeweettochniet | 26-11-21 | 11:58 | 1

Schoenpoets en zonnetunnel, nu in de aanbieding bij Blokker.

funda | 26-11-21 | 13:05

Gaat Blokker die dingen ook verkopen?
Ik zet er een bij ieder vertrek in het huis- veiligheid voor alles.

funda | 26-11-21 | 11:55

Eigenlijk is het toch bizar en verontrustend dat er zo veel mensen zijn die dit acceptabel vinden.

Zalluf | 26-11-21 | 11:54 | 7

@de SENSEI | 26-11-21 | 12:00:
Rustâgh...

chicago river | 26-11-21 | 12:02

@chicago river | 26-11-21 | 12:02: Ik ben rustagh. alleen op de redactie is iemand dat niet

de SENSEI | 26-11-21 | 12:03

@de SENSEI | 26-11-21 | 12:00: inderdaad

Linke Soep | 26-11-21 | 12:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgende stap: scannen op de werkplek.
Graag zou ik de politici eraan willen herinneren dat de Tweede kamer en de fractiekamers óók werkplekken zijn, en fat boor freules geen uitzonderingen kunnen worden gemaakt.

Kapitein Sjaak Mus | 26-11-21 | 11:52 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

ik heb een Franse qr code, werkt die ook ?

Droppie | 26-11-21 | 11:51 | 4

Voor kaaswinkels in ieder geval wel.

funda | 26-11-21 | 11:58

Mais oui, mon chère mon frère avec nomme de fromage du pain du stok de oulalala QR codété etcetéra.
Gewoon losjes door je lippen blazen, iets mutteren, en je schouders optrekkend ophalen.
Doen Fransen doorgaans.
Alpinopet op en gaan. Alors!

chicago river | 26-11-21 | 12:09

Even de QR scanner uit de appstore op een andere telefoon installeren en proberen?

Boeloeboe | 26-11-21 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

Zou lekker zijn als de ziekenhuizen ook zich gaan voorbereiden. Zorgen voor capabele handen aan het bed zonder dat ze het juiste papiertje hebben is de oplossing aan die kant van het probleem.

Rest In Privacy | 26-11-21 | 11:51 | 1

Als ze deze scanners nu bij de ingang van de ziekenhuizen plaatsen is alles opgelost. Bij rood licht vragen we je te shoppen voor zorg op vumc.nl

Linke Soep | 26-11-21 | 11:56

Gaat dat apparaat ook mijn ID checken? Als ik echt persé en per direct een sapcentrifuge nodig heb dan leen ik wel even de QR van mijn gevaccineerde buurvrouw.

st_joris | 26-11-21 | 11:51 | 2

Als je haar nu eens vraagt het ding voor je te kopen en haar een koffie en/of een glimlach schenkt?

funda | 26-11-21 | 11:59

Wie had gedacht dat een Orwelliaanse samenleving in minder dan 2 jaar gerealiseerd kon worden. En dat alles door een griepje... De Boomers keken en zagen dat het goed was....

Linke Soep | 26-11-21 | 11:50

Zeg QR en de wappies slaan op tilt.

RandyBiel | 26-11-21 | 11:50 | 3

Als je een jaar geleden de huidige werkelijkheid beschreef werd je door hele bange mensen "wappie" genoemd.

Egerius | 26-11-21 | 11:52

Wapperds gonna wap.

funda | 26-11-21 | 11:59

Je loopt achter, het is nu snappie.

GekkeHenkieNiet | 26-11-21 | 14:31


Ik zeg doen!
Ik ben dol op eindeloze discussies op hoge toon te voeren met onderbetaalde winkelmeisjes, en dat er dan een filiaalchef van 21 jaar bij moet worden geroepen, waarop ik op hoge toon verkondig dat ik dan mijn geld wel bij een andere winkel ga uitgeven, terwijl ik helemaal geen geld heb!

King of the Oneliner | 26-11-21 | 11:48 | 3

Succes.

swassannuf | 26-11-21 | 11:53

You Will Own Nothing And Be Happy

Bennie Boos | 26-11-21 | 11:53

Ik geef mijn goeie geld wel uit bij je concurrent die al failliet is. Zo doe ik dat ook.

funda | 26-11-21 | 12:00

F*k de t*ing zeg. Krijgen we dat gelazer weer. Net zoals in de IKEA afgelopen zomer. We mochten wel kijken en kopen maar koffie in het restaurant nee dat kon niet. Een niet-Nederlands inentingsbewijs werd niet geaccepteerd. De poortwachter was ook niet de slimste: "Download de app van de overheid". Alsof een Nederlandse app in buitenlandse databases kan (en mag) kijken....

Louter Leuter | 26-11-21 | 11:47 | 1

Tja, we vertrouwen op een app (waarvan de parameters niet gecontroleerd kunnen worden) en zetten vervolgens een imbeciel neer die zelfs de simpele opdracht 'scan de qr-code en controleer bij een groen vinkje de initialen en geboortedatum op het ID' in 93% van de gevallen niet kan uitvoeren.

ReyNemaattori | 26-11-21 | 12:43

Waar is de Kijkshop gebleven? Zit er patent op die formule?

mozaard | 26-11-21 | 11:47 | 4

Ze konden de personeelskosten van die ene caissiere per filiaal niet meer ophoesten.

funda | 26-11-21 | 12:02

Er zat er eentje achter de Rotterdamse Blaak links. Ook weg inmiddels denk.

chicago river | 26-11-21 | 12:13

Kijkshop was effectief een stenen variant van een online winkel... dat die gasten niet direct op online shopping zijn gesprongen eind jaren 90 is waarom ze niet langer bestaan.

Ze hadden alles wat daar voor nodig was enige wat ze hoefden te doen is hun catalogus te digitaliseren en op een website te knallen. Zelfde verbazing dat bijv. Neckermann over de kop ging, ook zij hoefden alleen hun catalogus te digitaliseren en dan waren ze klaar voor de 21e eeuw. En vervolgens alle concurrenten opkopen of eruit prijzen a-la amazon/uber/facebook etc. zodat je ook de grootste blijft.

Maar ja, dan moet je niet eerst 12 jaar wachten tot Ebay, Markplaats, Bol.com, Amazon en meer dies zij grote successen zijn en dan daar en plaatsje tussen proberen te veroveren...

ReyNemaattori | 26-11-21 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

Bij de Blokker in Den Bosch staan ze er ook en worden ze gebruikt zag ik net, dus test of voorbereiding???

Sinterbikske | 26-11-21 | 11:43 | 2

Kan me voorstellen dat je even nadenkt over wat handig is en t even probeert

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 11:48

Staan die stevig? Want als ik er met mijn 130 kg tegenaan loop kunnen er wel eens zware kosten aan zijn.

kokenrel | 26-11-21 | 12:02

Tjeeuh, een dag zonder een Covid artikel is een dag niet geleefd......

Bierum | 26-11-21 | 11:42 | 2

Schijnt best actueel te zijn dat Covid.

GoedGaan | 26-11-21 | 11:45

Dacht eigenlijk dat het een nieuwe boyband was...

funda | 26-11-21 | 12:02

And so it begins.

matatwork | 26-11-21 | 11:41

Het polariseert hier ook lekker tussen de reaguurders die gevaccineerd zijn en een QR-code kunnen laten zien en reaguurders die ervoor hebben gekozen niet te vaccineren. Het gaat lekker jongens!

pibasso | 26-11-21 | 11:40 | 7

De jappies versus de wappies.
Voorlopig is het nog gelijkspel, hoewel er al wel doelpunten worden verwacht van beide kanten.

King of the Oneliner | 26-11-21 | 11:51

@van Oeffelen | 26-11-21 | 11:47: Ja, ook als jouw algehele immuniteit toch een klap heeft gehad door dat experimentele vaccin? Mag ik dan ook zeggen, keuzes hebben consequenties? Een keuze was geweest om mensen er toch vrij in te houden en gewoon zoals eerder met 1.5 meter afstand en maskertjes op te gaan winkelen. Afstand in restaurants bewaren, dan was het goed blijven gaan. Nu zitten we in deze situatie echt door die QR code waanzin en het rotsvaste geloof dat het dan wel goed zou gaan en tegelijkertijd dus die dwang om maar te vaccineren.

Sessine | 26-11-21 | 11:53

@van Oeffelen | 26-11-21 | 11:47: Eens van Oef.
Iedereen die dit jaar nog besmet is en niet werkt in de zorg of bij noodhulpdiensten heeft gekozen voor een besmetting door überhaupt het huis uit te gaan of anderen hun huis in te laten, en zouden eigenlijk niet moeten worden geholpen. Al het andere werk is electief en/of kan remote gedaan worden.

Vaccinatie maakt geen kont uit: als iedereen gewoon een maand thuis blijft, dan sterft 't virus vanzelf uit. Is even vervelend, maar dan heb je ook wat.

En nee de supermarkt is niet essentieel. Je hoeft je boodschappen niet dagelijks te doen, dat is ook een keuze namelijk.

ReyNemaattori | 26-11-21 | 13:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Nee. Nee. Neeneeneeneenee! NEE!

entwederoder | 26-11-21 | 11:40

niks mis mee, de knuffeltokkie's snappen het anders toch niet

Juular22 | 26-11-21 | 11:40

"Bij iemand vlak voor mij sprong ie op rood en ging er een zwaailichtje branden. Ik heb toen toch maar veiligheidshalve de anderhalve meter afstand vergroot. En ja, wat kon ik verder doen? Ik wist het niet. Heb toen mijn mobieltje maar gepakt en een foto gemaakt. Deze heb ik met verdere signalementbeschrijving maar geüpload naar de Politie. Tsja, nooit zelf ingrijpen zeggen die spotjes van Postbus 51 toch, maar wel een fotootje maken. Ik weet het niet, maar ik denk er goed aan te hebben gedaan. Je weet maar nooit. Kunnen ze een bestand opbouwen."

mozaard | 26-11-21 | 11:39 | 6

Koekoek, je kan ook achter alles iets zoeken. Moet zwaar zijn, leven met zoveel achterdocht.

JRShield | 26-11-21 | 11:51

@Egerius | 26-11-21 | 11:51:
Greta is nu volwassen geworden, en nu maar hopen dat boze kinderen haar niet haar hele leven : "How dare you!" gaan toeroepen.
Ze behoort nu immers tot de boomers die de wereld verpesten voor de onschuldige jeugd, die bovendien de toekomst heeft. *pokerface*

funda | 26-11-21 | 12:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Als blijkt dat er straks toch wat bijwerkingen zitten aan het vaccin zullen we nog wel zien wat nu eigenlijk de veilige keuze was.

HoogToontje | 26-11-21 | 11:39 | 17

@ThePozz | 26-11-21 | 13:16:
Je hoort mij nooit over wappies (behalve als grapje). Ik doe niet mee aan die tweedeling. Ga nooit niet mee in complotdenken. Ga ook niet mee in religieus denken over moeder natuur, de eigen afweer en dat soort dingen.

Overtuigingen hebben velen. Helpt dat de mensheid vooruit? Geen idee. Heeft de medische wetenschap de mensheid vooruit geholpen? Zeker weten. Zit er een perverse prikkel in medische wetenschap? You bet.

Duwbak_Linda | 26-11-21 | 13:40

@Duwbak_Linda | 26-11-21 | 13:40: Je wordt nu zweverig en religieus. Natuurlijk helpt je eigen overtuiging jezelf vooruit. En anders loop je wel met je neus tegen de deur en pas je je overtuiging aan. En wetenschap is tegenwoordig teveel politiek en financieel gekleurd. Toch maar weer terug naar een eigen afweging obv eigen rationele argumenten. En ik hoef de mensheid niet vooruit te helpen, maar mezelf. Niet zo groot denken. Think micro.

ThePozz | 26-11-21 | 13:46

@ThePozz | 26-11-21 | 13:46: Ik heb niets tegen mensen die eerst alles zelf proefondervindelijk willen onderzoeken. Succes.

Duwbak_Linda | 26-11-21 | 13:56
▼ 14 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Anita.Btje | 26-11-21 | 11:39 | 3

Een bedrijf dat gaat investeren in iets wat nog niet opgedragen wordt.
Ik wil er niets van geloven. Ze hebben de opdracht vanuit de overheid allang binnen liggen.

TonAlias | 26-11-21 | 11:39 | 1

Iedereen ziet dit toch al van 10 kiloometer aankomen? Dit is wat een verstandig bedrijf doet. Op deze manier hoeven ze geen dag dicht en geen extra kosten te maken door personeel in te moeten huren die met de hand moet gaan checken.

JRShield | 26-11-21 | 11:53

Ik mis nog een klaphek... en een bewaker die je een knuppel in de nek legt als je weigert. Oh, wacht dat wordt natuurlijk geregeld in de wet met hoge boetes wanneer je weigert Hugo te pijpen.

roevka | 26-11-21 | 11:37

Ik heb geen mobiele telefoon meer omdat ik die heb weg gegooid . Wat nu?

Welles! Nietes! | 26-11-21 | 11:36 | 6

Die QR kan ook op papier hoor. Hebben de andere 80 plussers die niets van Internet snappen ook gedaan.

JRShield | 26-11-21 | 11:54

@Duwbak_Linda | 26-11-21 | 11:38:
Nee, want ik wil me juist niet digitaal gevangen laten zetten door Brussel die een pas voorbereiden waar je hele hebben en houwen aan gekoppeld zal worden inclusief je CO2 deugpunten, Dus ik begin bij dédigitaliseren zeg maar.

Welles! Nietes! | 26-11-21 | 15:47
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
chicago river | 26-11-21 | 11:35

Straks mag ik niks meer, ook best maar krijg ik dan wel een uitkering? Of moet ik m’n huis verkopen en maar op straat gaan leven?

ikworstelengadouchen | 26-11-21 | 11:32 | 3

Uitkering krijg je wel maar om het UWV binnen te wandelen heeft u een QR nodig.

Vacuumbom | 26-11-21 | 11:34

Je huis wordt afgepakt, en dan krijg je van de overheid wat geld om te overleven. You will own nothing, and will be happy.

TonAlias | 26-11-21 | 11:38

Meer dan 10 jaar geleden voor het laatst bij een Blokker geweest, op zoek naar een grote soeppan.
"Die moeten we bestellen en dan kunt u hem volgende week ophalen".
Laat maar, ik bestel hem zelf wel, maar niet bij jullie en dan heb ik hem morgen. En nog een paar euro goedkoper ook. Doei.

Boeloeboe | 26-11-21 | 11:31 | 3

Ik koop amper meer in fysieke winkels juist om deze reden.
Hooguit kleding nog omdat ik dat meteen kan passen.
En dat is alleen maar enorm toegenomen sinds corona.

sinar2 | 26-11-21 | 11:35

Blokker was 10 jaar geleden misschien nog relevant... voor boomers dan. De rest heeft het internet al ontdekt.

GoedGaan | 26-11-21 | 11:49

@GoedGaan | 26-11-21 | 11:49: Dat met die bezorgers die al hun ziektekiemen op de pakketjes smeren die ze over de heg donderen? Koel man, vet teringhip.

funda | 26-11-21 | 12:11

Is een complot!

Vacuumbom | 26-11-21 | 11:31

Negen van de tien keer in die winkels: "Nee, helaas hebben we dat niet, we kunnen 't wél voor u bestellen". Ja hoor, dat kan ik zélf ook wel, maar zet dat dan op de website dan had ik me de rit kunnen besparen.

pa_niek | 26-11-21 | 11:30 | 6

@Baksteenbakker | 26-11-21 | 11:40: jemig, wel overheen gekomen verder? Blijf niet zitten met je verhaal he, praat erover. Dat is heel belangrijk. Er zijn groepen waar je terecht kan, informeer bij je plaatselijke buurthuis. kerk of moskee.

John McClane | 26-11-21 | 11:43

@John McClane | 26-11-21 | 11:43: Baksteenbakker heeft gewoon gelijk, een 5% coupon voor de online shop om daar het gewenste artikel te bestellen is een kleine moeite wanneer dit soort multinationals hun zaken niet op orde hebben.

hisxxx | 26-11-21 | 11:57

@John McClane | 26-11-21 | 11:43: Beste John verder dan lichte teleurstelling kwam het niet hoor. Maar als jij aan geeft dat je iets hebt in je winkel en ik kom naar je winkel om het meteen te kopen dan hoop ik meestal dat het in je winkel ligt.

Baksteenbakker | 26-11-21 | 12:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit werkt enorm averechts want het is helemaal geen veilig winkelen. Die paal geeft schijnveiligheid want het klootjesvolk denkt dat ze dan alles kunnen doen in die winkel omdat deze 100% corona-vrij zou zijn. Dus geen afstand houden en elkaar in de bek spugen.
Juist dan verspreiden de besmettingen zich.

sinar2 | 26-11-21 | 11:29 | 3

Dit dus...

Air van Boven Dorens | 26-11-21 | 11:41

Maar dat maakt niet zo veel uit want gevaccineerden kunnen er wel tegen, op toch al zieke m3nsen na.

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 11:50

Schijnveiligheid is een booming business; ik had nooit gedacht dat maatschappijen zo dom konden worden al deze lariekoek te slikken. Weg gezond verstand, hallo app.
Maarja, internet. De grootste bron van desinformatie sinds het ontstaan van de mensheid.

funda | 26-11-21 | 12:14

Het maakt zichzelf stuk.

Ben Adam | 26-11-21 | 11:29

Ik ga zo even naar de viskraam. Zonder vaccinatie. Zonder mondkapje.

Leptob | 26-11-21 | 11:27 | 4

Ik ga zo speervissen, mét masker en snorkel.

Forex | 26-11-21 | 11:36

Ik ga liever even langs bij mijn vriendin.

funda | 26-11-21 | 12:15
▼ 1 antwoord verborgen

daar gaat gewoon aliexpress de vruchten van plukken.. niks in nederland in ieder geval.

dumbfarmer | 26-11-21 | 11:26 | 5

@Shoarmamasutra | 26-11-21 | 11:52:
Europese veiligheidsregels dus. Nadat genetisch onderzoek en ontwikkeling in de westerse wereld werd verboden (veiligheidsregels) werd dit soort werk uitbesteed aan China. Nou dat heeft de veiligheid nogal bevorderd zeg.

DenBeert | 26-11-21 | 12:05

Yes! Aliexpress fan van het eerste uur!

Man-Bijt-Hond | 26-11-21 | 12:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Sommige mensen hier hebben denk ik nog nergens hun QR bij zo'n apparaat laten zien..

Of gaat er gewoon geen lampje branden dat het zonder ID geen zin heeft.

Iedereen zonder eigen qr loopt Allang met de QR van een ander.

J00PPIE | 26-11-21 | 11:25 | 2

Ik word nooit om mijn ID gevraagd. Ook niet in de horeca.

koeberg | 26-11-21 | 11:40

Ik koop al niet veel in echte winkels (behalve de supermarkt of bouwmarkt) en koop ook niet echt veel via internet. Maar als dit de nieuwe standaard wordt kom ik al helemaal nooit meer in de winkel. Lopen ze dus 10-15% niet-geprikten mis qua omzet?

Het gaat nog veel gekker worden. Ook al ben je wel/niet geprikt, dit gaat toch nergens meer over? We gaan richting een steeds zwaardere controlfreakmaatschappij.

Wybe Wabes Abbema | 26-11-21 | 11:25 | 3

Nou ja het is het verschil tussen alles dicht of uitzondering voor de minder kwestbaren.

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 11:54

Naast de niet-geprikten bestaat er ook een groep wel-geprikten die het gebruik van het QR-code systeem absoluut afwijzen. Vergeet die niet aub.

DenBeert | 26-11-21 | 12:08

Conclusie: dit is een voorgenomen besluit; wordt beleid.

Broadsquire | 26-11-21 | 11:24 | 2

Maar dat was allang bekend. Het is keurig in de persconferentie aangekondigd en in de kamer na felle discussie aangemomen.

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 11:55

Top van Blokker, alvast vooruitlopen met dure QR scanners, gewoon zomaar! Hugo belde mij laatst ook, bij de ingang van de zaak plaatsen wij daarom geheel uit eigen beweging alvast een QR scanner met een pek en veren machine die ongevaccineerd personeel besmeurd zodat ze in volle schaamte retour huis kunnen met het OV.

Vloberto | 26-11-21 | 11:24 | 1

Dat OV kan dan natuurlijk ook niet meer, geen code geen vervoer.

Charred_Metal | 26-11-21 | 12:03

Je kunt het ze ook niet kwalijk nemen natuurlijk. Ondernemers gonna onderneem en dus zullen ze moeten scannen willen ze nog wat verdienen.

Neem het D66 kwalijk, niet de Blokker.

algoritmos | 26-11-21 | 11:23 | 3

Als als bedrijf vooraan in de rij staat met dit soort “sancties” tegen gezonde mensen heb je alle reden ze iets kwalijk te nemen.

Goedvoorze | 26-11-21 | 11:29

@Goedvoorze | 26-11-21 | 11:29: vooraan staan? Zo n zuil voldoet in de verste verte niet. Het controleert je ID er niet bij en het houdt niemand tegen, je kan er gewoon langs lopen.

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 11:56

Ja, maar het was toch echt aan de ondernemers om het bordje "Voor Joden verboden" in hun winkels te plaatsen?
Waar is prof R P Cleveringa als je hem nodig hebt?

DenBeert | 26-11-21 | 12:12

Ik zie het probleem niet. Iedereen kan begrijpen dat dit gaat gebeuren en je wilt als winkelketen geen geklooi hebben op het moment dat het wordt ingevoerd dan je DAN nog die dingen moet gaan ontwerpen, bestellen, testen, instellen en in je winkels krijgen. Slimme mensen denken vooruit, domme mensen denken in wappie taal.

Leviticus_ | 26-11-21 | 11:22 | 3

Die domme mensen heten in grote mensen taal ook wel omzet. Als u dat niet begrijpt kunt u beter geen economie
les meer geven.

Goedvoorze | 26-11-21 | 11:31

@Goedvoorze | 26-11-21 | 11:31: Ja duh. Natuurlijk heeft de winkelier liever het volledige potentiële klantenbestand in de winkel dan 85% ervan. Daarom staan die dingen er nu ook niet.
Maar het gaat om de situatie waarin ze door de overheid verplicht worden. Dan is dit apparaat goedkoper dan een medewerker bij de deur zetten. Daar sorteren ze op voor.

koeberg | 26-11-21 | 11:46

@koeberg | 26-11-21 | 11:46: Wappieanarchisten begrijpen geen dagelijkse logica en betrekken alles op zichzelf. Zoals gezegd: het is gewoon logisch dat ketens er op voorbereiden zodat wanneer het wordt ingevoerd ze er klaar voor zijn.

Blijkt dat terwijl ze bezig waren om het te testen/proberen een zelfimportante twitterlul wappie dat ding zag en volledig uit z'n plaat ging.

Leviticus_ | 26-11-21 | 11:56

Mensen die zeggen 'reinig je handen' ipv gewoon 'was je handen'.

Reinigen. Gadverdamme wat een kutwoord.

Sorry ik zat even te schijten en ben niet mijn billen aan het afvegen maar mijn 'anus aan het reinigen'. Dat werk.

Knufter | 26-11-21 | 11:22 | 4

Ik zeg zelf altijd dat ik mijn kont aan het reinigen ben.

Ambrose | 26-11-21 | 11:42

Wim Sonneveld (?) had het al over de grijze gehaktballerij.

Ik zag laatst tot mijn ontsteltenis op TV een jongetje van nog geen tien verkondigen dat het goed was dat zijn school openbleef omdat hij dan [sic] "zijn werk kon afmaken".
Mijn hemel. Ik heb nu al medelijden met zijn toekomstige collega's.

funda | 26-11-21 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen

Die 2 hebben sowieso hun beste tijd al gehad. Dit zijn de winkels met onderliggende aandoeningen die veel risico lopen door covid.

sjef-van-iekel | 26-11-21 | 11:22

Ha ha, lol. De anti-vaxxers steeds meer in het nauw.

Mans5 | 26-11-21 | 11:22 | 8

@JRShield | 26-11-21 | 11:57: Oef, die tegel is vrij pijnlijk, sta je echt achter wat je daar nu neergeplemd hebt? Of is het ondoordachte een ragetegel?

Charred_Metal | 26-11-21 | 12:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Buigen! Buigen! Buigen!

SinisterNL | 26-11-21 | 11:20 | 1

... rustagh...

funda | 26-11-21 | 12:30

Maar maar maar...
Id bewijs tonen dan?

Is dit nog nieuws? | 26-11-21 | 11:20 | 2

Lol als je me een paar jaar geleden had verteld dat je in de toekomst een paspoort of ID nodig zal gaan hebben voor de Blokker, had ik op de grond gelegen van het lachen.

knutsel_ | 26-11-21 | 11:24

@knutsel_ | 26-11-21 | 11:24: En voor een ijsje halen bij de MC als < 13 jaar. Had mijn dochter vandeweek. Hoe oud ben je ? 12 Heb je ID ? Nee, want 12. Je komt er niet in.

NerdAlert | 26-11-21 | 11:56

Ik heb weleens gehoord dat er van die hele kleine spuitbusjes verf bestaan.

Choco Chanel | 26-11-21 | 11:19 | 3

Tectyl schijnt ook behoorlijk irritant te zijn voor camera's

Norman N. Warden | 26-11-21 | 11:21

Goedklevende sticker is ook al strontirritant om te verwijderen.

BrulSpin | 26-11-21 | 11:22

Schuurpapiertje korrel 80 en de scanner is out.

sjef-van-iekel | 26-11-21 | 11:23

Goed, Blokker is nog daaraantoe.
(Waaraantoe?)
Lampje, kaasschaaf, bordjes, elektrisch kachelke.
Prima weet je.
Maar Intertoys, man. Weleens geroken hoe het ruíkt in een Intertoys (of Bart Smit voor mijn part).
Die lúcht man, dat plastic, overal plastic. En die kleurtjes, overal suikerzoete, felgekleurde felle gifgroene gele roze paarse groene klote kleurtjes.
Een horrortrip in hell, die hele f***ing Intertoys.
Dante zou er een extra bouwlaag van kunnen maken in zijn meesterwerk.

chicago river | 26-11-21 | 11:19 | 4

U heeft duidelijk nog nooit een rood kinderfietsje gehad.

Henri | 26-11-21 | 11:57

Ah, de lucht van China... *wegdroomt*

funda | 26-11-21 | 12:46
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi zo. En nu hop hop, snel failliet. Op naar complete leegstand in de binnensteden. Alles lekker bestellen uit grote distributiecentra.

DI6 | 26-11-21 | 11:19 | 2

Dat soort winkels draait op de inkopen voor Sinterklaas. Die hebben de grootste buit al binnen.

mozaard | 26-11-21 | 11:43

Let ook op het gebruik van het woord 'wanneer' in plaats van 'als' in: wanneer de overheid dat aankondigt

omeslo | 26-11-21 | 11:18 | 1

Scherp. Via de branche-organisatie zal er al wel het nodige 'gelekt' zijn.

ThePozz | 26-11-21 | 12:07

Kan mij het schelen, ik neem geen QR-code, bestel wel alles online.

Patje | 26-11-21 | 11:16 | 7

@funda | 26-11-21 | 12:48: daar tussen die overheid en kiezers zit ook nog een heel speelveld. Zelfs internationaal.

sjef-van-iekel | 26-11-21 | 12:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Lol, zeg maar bye bye zwaai zwaai dan. Als ik word weggestuurd bij de winkel ga ik natuurlijk zeker niet bij diezelfde winkel online kopen, dan ga ik wel naar de concurrent.

knutsel_ | 26-11-21 | 11:16 | 2

Ik heb al moeite met 'heeft u alles op de band gelegd'. Tot nooit meer ziens. Of hooguit tot die ene hele goede reclameaanbieding dan.

sjef-van-iekel | 26-11-21 | 11:26

@sjef-van-iekel | 26-11-21 | 11:26: Of dat ze staan te kijken hoe je een opgevouwen plastic tas uit je jaszak haalt, de tas uitvouwt, de zooi die het kassameisje heeft gescand in de tas stopt en dat dan de beveiliger een stap naar voren doet en zegt dat hij in mijn tas wil kijken.
Nou, nee dus.

Boeloeboe | 26-11-21 | 11:42

En daarom heeft iedereeen een nep qr die er zelf geen heeft.

J00PPIE | 26-11-21 | 11:16

Intertoys is sowieso kudt. Vroegah gaf je kinderen een geweer en een kettingzaag en werden er echte mannen gekweekt. Nu spelen ze vanaf jongs af met 14 karaats kermisplastic vol weekmakers en andere kankerverwekkende zooi van de Intertoys en Ali en mag je blij zijn dat ze gezond oud worden. En Blokker is ook gewoon kudt. Wie z”n goeie idee het was om een paar strakgetrokken overbetaalde Hollywood wijven voor een paar miljoen reclames in Nederland te laten maken voor een fucking broodrooster en pannenset snapt het leven ook niet helemaal.

Enfin, mand.

Goedvoorze | 26-11-21 | 11:16

#jemaintiendrai
Minimalisme is goed voor de geest. Dan maar geen niet-essentiële aankopen.

MickeyGouda | 26-11-21 | 11:15 | 5

@ThePozz | 26-11-21 | 12:04: Kún je van afkicken, maar velen zien het probleem niet (en 'dus' is het voor hen niet).

Overigens valt dat afkicken best tegen hoor. En wordt door de sociale omgeving ook niet altijd gewaardeerd.

mozaard | 26-11-21 | 12:32

Bravo MickeyGouda. #ikdoemee.

zwenkwieltje | 26-11-21 | 13:38

Zo is dat.
Zonde om mijn mooie woonruimte vol met spullen te zetten.
Ich brauche lebensraum.

GekkeHenkieNiet | 26-11-21 | 14:21
▼ 2 antwoorden verborgen

'Veilig winkelen' zet ik vraagtekens bij.
Op mijn werk besmetten gevaccineerden elkaar in een rap tempo. Het is veilig voor degenen die wegblijven, geweerd worden, doordat zij daar geen besmetting kunnen oplopen en evt een beroep doen op de ziekenhuiszorg. Duidelijke taal, graag. Het is niet 'veilig'.

letopuwzaak | 26-11-21 | 11:14 | 17

@Norman N. Warden | 26-11-21 | 11:23: waar haalt u die lockdown in Gibraltar vandaan? Op de website van de Britse overheid staat hier namelijk helemaal niets over...

Enter Yeti | 26-11-21 | 12:05

De alomtegenwoordige taalomvorming, ziekenhuis wordt 'gezondheidspark', effe geregeld wordt 'goed en zorgvuldig', beleid dat niemand wil wordt 'samen met elkaar', en hopelijk niet levensgevaarlijk wordt 'veilig'. En schoenpoets 'racisme' natuurlijk.

funda | 26-11-21 | 12:53
▼ 14 antwoorden verborgen

Dit is trouwens typisch iets wat je absoluut niet in een winkel hoeft te testen.

John McClane | 26-11-21 | 11:14

Zolang er niemand bij de deur staat te controleren wandelt ieder mens hier toch gewoon aan voorbij? Ik zou die zuil geen tweede blik waard achtten als ik hem zou zien aangezien die desinfenctie zeep dispenser dingen bij iedere ingang staan, laat staan dat ik zou herkennen dat er een QR code scanner in zit.

Do-na-zi | 26-11-21 | 11:14 | 5

Bij de mac staan die dingen toch ook?

Eduard46 | 26-11-21 | 12:47

@Eduard46 | 26-11-21 | 12:47: Iedere McBurgerd zit vol onbekende dingen; waarschijnlijk zitten Pfizer, Moderna en Janssen er alledrie in.

funda | 26-11-21 | 12:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor dit soort situaties gebruikt ongevaccineerde small_town_wife mijn QRcode.

small_town_dude | 26-11-21 | 11:14 | 3

Duwbak koopt niet bij overijverige spoorwegenambtenaartjes (ja Godwin) en gaat een deurtje verder.

Duwbak_Linda | 26-11-21 | 11:16

In Zwitserland niet mogelijk. ID check altijd en overal.

van Oeffelen | 26-11-21 | 11:49

@van Oeffelen | 26-11-21 | 11:49: trotzdem immer pünktlich.

small_town_dude | 26-11-21 | 11:58

Dit gaat straks op scholen en opleidingscentra ook zo.

Gniffel, 25 jaar ervaring door het putje door het niet kunnen doen van een opleiding.

Ik vind het leuk.

Tot het moment dat ze mijn kinderen gaan dwingen.

De mensheid schijnt niet te begrijpen dat die geen grip op de natuur heeft.

GKJP | 26-11-21 | 11:12 | 3

Prikje = minder kans op ziek. We hebben wel een beetje grip op de natuur. Maar het is uiteraard veel makkelijker om overal tegen aan te schoppen en alleen te zeggen "maar je bent nog steeds besmettelijk hoorrr.".

Baksteenbakker | 26-11-21 | 11:50

@Baksteenbakker | 26-11-21 | 11:50: Je kunt je ook serieus afvragen of dit de richting is die we met z'n allen op willen? Er is niemand die belooft dat dit QR-verhaal stopt als de druk van de zorg is (if ever), daar maak ik me dan best wel zorgen over.

Charred_Metal | 26-11-21 | 12:16

@Charred_Metal | 26-11-21 | 12:16: Ik ben anti dwang, mijn punt ging ook niet over alles om de prik heen want dat stinkt gewoon ontzettend. ik zeg alleen we weten van de prik zelf dat die wat doet. Deze besmettingscijfers in juni 2020? had ontzettend gezellig geweest.

Baksteenbakker | 26-11-21 | 12:34

Dat 'winkelen' is me toch een ding voor veel mensen. Ze willen er basis vrijheden blind voor opgeven om te 'winkelen'. Dat dit een 'test' is zegt al veel, je zou verwachten dat zodra er zo'n ding staat de winkel leeg blijft.

Maar nee. Er gaan dus gewoon schapen met het juiste oormerk naar binnen.

En dan nog godbetert bij de Blokker. Dus er bestaan mensen, massa's, die zich bijkans een QR code op voorhoofd willen tatoeëren om in een treurhut als de Blokker te mogen ronddolen. Om Tupperware bakjes te kopen. Of een ludieke fluitketel. Of hersluitbare boterhamzakjes.

Mijn vertrouwen in de mensheid daalt sneller als de AEX.

Dutchbeaurouge | 26-11-21 | 11:12 | 9

Ik snap winkelen sowieso niet, beetje doelloos ronddolen in winkels om te kijken 'of er iets interessants tussen zit'. Het antwoord is steevast nee, maar marketing en verkooptrucs weten je vaak wel over te halen toch geld uit te geven.

Alsof je je wekelijke boodschappen doet zonder boodschappenlijstje of eerst in de voorraad te kijken...

ReyNemaattori | 26-11-21 | 11:31

@menage | 26-11-21 | 11:21: ik probeer schoenen en jassen gewoon liever even voordat ik ze koop, doe dit meestal alleen, heel erg vlot en de patatzaak bij ons in het centrum is zó goed dat dat alleen al de wandeling waard is.
ik ben oprecht benieuwd; wat snapt u daar niet aan?

the_w | 26-11-21 | 11:49

tegen de sinterklaas is het voor sommigen toch wel wat belangrijker dan anders.

AntiZanicz | 26-11-21 | 11:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom zit je emailadres nog niet in die QR-code? Zodat straks al die winkeliers je kapot kunnen spammen met zogenaamde aanbiedingen.

sinar2 | 26-11-21 | 11:12 | 2

Uh.. goed idee!

kleybeuker | 26-11-21 | 11:14

Er zitten alleen initialen en een geboortedatum in, niets meer.

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 11:59

F*ck! Ik was net van plan wat pannen te kopen om vanavond mee te gaan trommelen.

Swaffelswingert | 26-11-21 | 11:11 | 1

Het is nog niet ingegaan hoor

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 11:59

Dus eerst een artikel schrijven dat "ze" er te weinig aan doen als er een vliegtuig uit Afrika komt landen met een nieuwe variant aan boord. En daarna een artikel dat "ze" er teveel aan doen door vaccinatie-druk op te voeren...

Clay Regazzoni | 26-11-21 | 11:11 | 1

Je moet je toch érgens over opwinden.

Papa Jones | 26-11-21 | 11:15

Nog een idee: Laat bij het binnenkomen in de winkel zien of je wel saldo op je bankrekening hebt. Dan gaat het aantal diefstallen omlaag.

Aisie | 26-11-21 | 11:11

Stom testmateriaal. QR-code moet samen met ID bekeken worden.

Leptob | 26-11-21 | 11:10

Begint zo wel ernstige vormen aan te nemen.. Even concreet, wat doet dit voor de besmettingsgraad, iemand?

Terra | 26-11-21 | 11:10 | 1

Als je als ongevaccineerde steeds tegen dit soort dingen aanloopt ben je na een tijdje murw en besluit je alsnog een vaccin te halen? En dan stijgt de vaccinatiegraad met 2 procent en komen er 50 mensen minder op de IC. Of zoiets.

small_town_dude | 26-11-21 | 11:18

Het is maar een spelletjeswinkel.

Mr_Natural | 26-11-21 | 11:10 | 1

Een machtspelletjes winkel.

Niet_Van_Hier | 26-11-21 | 11:12

en weer krijgen de wappies gelijk

trottle | 26-11-21 | 11:10 | 5

Nou ik merk nog niks van betere 5gdekking

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 12:00

Daarom heten ze tegenwoordig snappies.

GekkeHenkieNiet | 26-11-21 | 14:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Prima dat ondernemers zelf gaan nadenken hoe het veiliger kan, zouden veel mensen zelf ook kunnen en moeten gaan doen ipv altijd een ander de schuld geven.

priwax | 26-11-21 | 11:09 | 5

@van Oeffelen | 26-11-21 | 11:10: Ja, maar je kunt ook niet 10 x per dag Hugo prijzen om zijn geweldige oplossingen.

TonAlias | 26-11-21 | 11:48

@TonAlias | 26-11-21 | 11:48: u had graag Graus op zijn positie gehad? Dan was Nederland van 17.5 naar 14 miljoen inwoners gegaan in 2 jaar tijd.

van Oeffelen | 26-11-21 | 11:50

Je zou bijvoorbeeld ook kunnen investeren in een gedegen ventilatiesysteem?

Charred_Metal | 26-11-21 | 12:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Goed zo, weg met die klanten.

Mr_Natural | 26-11-21 | 11:08

Het is sowieso een wassen neus om daar dan je QR code te scannen. Ik ben dubbel gevaccineerd maar was laatst positief getest op Corona.

Theoretisch kon ik met mijn snotterige harses gewoon daar naar binnen lopen, want mijn QR code werkte gewoon. Dus ja, leuk zo’n QR beleid.

Korrel_zout | 26-11-21 | 11:08 | 4

@Dutchbeaurouge | 26-11-21 | 11:15:
Jij laat je nog testen, velen anderen niet.
Loop rond met een snotneus zoals elk najaar maar ben niet van plan een wattenstaaf in mijn neus te laten steken. Als je daar al een afspraak voor kan maken.

sinar2 | 26-11-21 | 11:16

@sinar2 | 26-11-21 | 11:16: Ik was wel blij met de positieve test. De wetenschap dat ik corona heb (gehad) geeft me een veiliger gevoel dan al wat 'de overheid' onderneemt voor "mijn eigen veiligheid"

Dutchbeaurouge | 26-11-21 | 11:23

Praktisch moest u thuis blijven tot herstel.

AntiZanicz | 26-11-21 | 11:55
▼ 1 antwoord verborgen

Goede zaak, zsm invoeren. We ontkomen er denk ik niet aan anti-vaxxers zoveel mogelijk te weren zoals in veel landen al gebeurt. Anti-vaxxers moeten maar wat overhebben voor hun principes.

Diederik_Ezel | 26-11-21 | 11:08 | 8

@Charred_Metal | 26-11-21 | 12:22: Als je anti-vaxxer bent, dan ben je tegen vaccinatie. Dat heeft niks met genezen of niet te maken. Ik wacht nog steeds op het eerste steekhoudende argument om het niet te doen maar het laat lang op zich wachten...
De website van het collectief staat trouwens ook bol van aannames en vaagheden maar niks concreets. Dus ik weet nu nog steeds niet wat ze bezielt...

Bakkeleures | 26-11-21 | 12:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Ze moeten dat koppelen aan het poortje bij de ingang. Bij rood licht gaat het poortje gewoon niet open.

el burro | 26-11-21 | 11:08 | 7

@General McAuliffe | 26-11-21 | 11:10: Alsof niemand online wat kan kopen. Als er iets is wat ongevaccineerden vast goed kunnen is online dingen vinden

menage | 26-11-21 | 11:18

@menage | 26-11-21 | 11:18:
Ik ken nogal wat ogevaccineerden, dat zijn geen mensen die voor hun gevoel van bestaansrecht aankopen moeten doen bij Bol, Mediamarkt, Ali of weet ik wat.

General McAuliffe | 26-11-21 | 11:20

Poortje gaat altijd open wamt iedereen die zijn qr laat zien weet dat de qr goed is. Al dan niet de qr van een ander.

Top systeem

J00PPIE | 26-11-21 | 11:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vind Intertoys meer een naam voor seksspeeltjes.

Mr_Natural | 26-11-21 | 11:07 | 3

Moet je maar eens gaan praten met een radioloog. Die kunnen je mooie verhalen vertellen over speelgoed van Intertoys.

Prieelvogel | 26-11-21 | 11:47

Jah... zo gaat dat nu eenmaal in een vrij, democratisch gaaf landje. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Waar heb ik dat ook alweer eerder gehoord?

Paaldanseres | 26-11-21 | 11:06

Leefde Bart Smit nog maar. Onbegrijpelijk dat ze die hebben vermoord ten faveure van dat zielloze Intertoys.

John McClane | 26-11-21 | 11:06

Dit zijn duidelijk dummies. De mensen die boos reageren zijn dat ook.

oldandwise | 26-11-21 | 11:06

En stel je scant je QR code bijvoorbeeld gewoon niet. Wat dan?

Korrel_zout | 26-11-21 | 11:06 | 5

Dan zullen ze op hun achterste benen staan.

Lochos | 26-11-21 | 11:24

Dan moet je de winkel verlaten wegens het niet naleven van de huisregels. Niet weggaan na aanzegging betekent lokaalvredebreuk en dan pleegt u een misdrijf.

Bakkeleures | 26-11-21 | 11:31

dan zal de toegang geweigerd worden, net als elders. En waarom zouden mensen weigeren.

AntiZanicz | 26-11-21 | 11:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Als vluchten vanuit Zuid-Afrika vol besmettelingen gecanceld worden dan is de stap van Blokker/Intertoys niet meer dan logisch.

leo de pejo | 26-11-21 | 11:05 | 2

Maakt het vur die afrikaner variant nog ut of je blank of swart ben?

General McAuliffe | 26-11-21 | 11:08

er is helemaal niet vastgesteld dat personen besmet zijn

AntiZanicz | 26-11-21 | 11:53

Thou shall not pass!

Jos Tiebent | 26-11-21 | 11:05 | 1

Even QR-code registeren op mithrandir, wel kut dat de optie second era ontbreekt bij geboorte datum

Incitatus | 26-11-21 | 13:01

Scant deze het Afrikaans variantje ook al?

Lukiluuk | 26-11-21 | 11:04
-weggejorist-
GormSuil | 26-11-21 | 11:03

Klinkt als een leuke Squid Game! Red Light/Green Light...

StijlloosRH | 26-11-21 | 11:03 | 1

U heeft ROBLOX kinderen? lol

King of the Oneliner | 26-11-21 | 11:46

Daar kan ik dus gewoon doorlopen met de vaccinatie van mijn vrouw. Dikke prima.
Zolang die nog geldig is tenminste, want die booster gaat ze ook weigeren.

C1O2 | 26-11-21 | 11:03 | 4

trots zijn op domheid en bedrieger zijn.

AntiZanicz | 26-11-21 | 11:53

Ik geef je groot gelijk, ik beflikker de boel net zo hard als onze voorbeelden dan Haag.

Smeggel | 26-11-21 | 13:41

Ja inderdaad groot gelijk met dien verstande dat deze winkels op de zwarte lijst van Geen Geld Meer Uitgeven Daar horen.

GekkeHenkieNiet | 26-11-21 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

En terecht. Vaccineren of oprotten.

Rolletje-tape | 26-11-21 | 11:02 | 10

Wat zijn we weer lief tegen elkaar!

pibasso | 26-11-21 | 11:39

en verstandig, waarom wachten en dan maar zien wanneer je spullen krijgt.

AntiZanicz | 26-11-21 | 11:52
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Batavia Casino. Hét online casino van Nederland
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland