Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Carnavalsfestival 11devande11de werkt met gezichtsherkenning bij QR-code

Wel zo makkelijk en met een zachte g klinkt alles minder eng!

BLIEP. Nou, werkt dus als volgt. U downloadt de app "People Flows", uploadt een foto van uw ID-bewijs, daarna een selfie en dan vult u al uw gegevens in. Vervolgens wordt "De data dan geregistreerd en gekoppeld aan de QR-code" en kunt u er weer als vanouds tegenaan met de feestdagen. En wees gerust hoor, u bent absoluut niet verplicht de gezichtsherkenningssoftware te gebruiken. Want, zoals projectleider Silke Geerts zegt: "Je mag biometrische gezichtsherkenning niet als enige alternatief aanbieden. Je moet mensen de kans geven om het op een andere manier te doen." Ah, nou, gelukkig maar. Desondanks heeft inmiddels al 25% van de bezoekers zich geregistreerd, het blijft immers wel Nederland hè. "Het is heel eenvoudig. Je downloadt gewoon de app en volgt de stappen", aldus Geerts. Filmpje na de breek. BLIEP!

Reaguursels

Inloggen

ik pleit voor een chip in mijn reet en een qr code op mijn voorhoofd getatoeëerd.
dat gedoe met je telefoon....
Kunnen we misschien gelijk de AH kortingskaart daarop verwerken, gaat sneller bij de kassa. En nu we toch bezig zijn het OV.
Laten we alles maar koppelen, superhandig, lekker transparant.

fabeltjesland | 04-11-21 | 09:14

kutland

naamengetal | 04-11-21 | 08:31

Leipzieke Chinashit

muppet020 | 04-11-21 | 01:55

Wanneer gaat deze ongelovelijke onzin nou eens ophouden. de QR code WERKT NIET! RIVM zegt zelf. 13 procent van de infecties gebeuren in de kroegen... Dus met andere woorden, QR ... Werkt niet.. infecties gebeuren toch. afschaffen dat ding !!

adam76 | 03-11-21 | 23:23 | 2

Verkeersregels afschaffen want er gebeuren nog steeds ongelukken.
Sloten afschaffen want er wordt nog steeds ingebroken. Politie zegt het zelf.
Scholen afschaffen want er zijn nog steeds mensen die vrij klein snappertje in hun schedel hebben zitten...

Veteranus | 04-11-21 | 01:45

@Veteranus | 04-11-21 | 01:45: alle patatzaken dicht, die vette troep is gevaarlijk. kroegen dicht, want alcohol. En leipos toegang tot GS ontzeggen. En niet de qr maar mensen zijn die schuld, met mensen iets afspreken dat werkt niet, omdat ze het niet snappen of gemakzuchtig zijn.

fabeltjesland | 04-11-21 | 09:36

Best wel creepy eigenlijk.

ZoltarTheMagnificent | 03-11-21 | 22:33

We moeten nog veel meer uit communistisch China overnemen. Dat is een ideale staat.

Lentehaas | 03-11-21 | 21:01

Dat hebben ze ook gedaan tijdens Halloween. De enige die herkend werd was heks Kaag.

Leffe Blonde | 03-11-21 | 20:42

Gewoon stoppen met die binnenfeesten.

van Oeffelen | 03-11-21 | 19:42 | 1

De 11e van de 11e is een buitenfeest... Was altijd in Maastricht en buiten, op het Vrijthof. 1 jaar binnen geweest in het Mecc. Dat was de laatste keer voor kerona. Dit was omdat het in de stad te druk werd. Evenement verhuist nu naar Roermond en ook daar is het buiten.

More_Bazz | 03-11-21 | 20:28

Serieus? Wordt dit het nieuwe normaal? Gaat het merendeel van onze bevolking hier nou echt in mee?

MoonBeebe | 03-11-21 | 19:38 | 2

Yep. Heerlijk, een automatisch tokkie filter. Wat gaan we genieten deze winter. Rust in de Efteling. Rust in de bios. Rust in het restaurant.

Bromsmurf | 03-11-21 | 20:08

Tuurlijk, tot nu toe bijna geen weerstand op een paar keer knokken op 't malieveld na...

ReyNemaattori | 04-11-21 | 00:18

Gezichtsherkenning bij een feest waarbij iedereen zich verkleed?

grom | 03-11-21 | 19:37 | 1

Ook mijn eerste gedachte. Daar heeft vast een of ander onbenul heeeeeel lang over nagedacht.

Waar-is-niets | 04-11-21 | 08:59

Mooi man. Brabo’s zijn de nieuwe Chinezen.

Azijnist | 03-11-21 | 19:18 | 2

Je weet dat dit over een Limburgs evenement gaat?

More_Bazz | 03-11-21 | 20:29

Lol

Veteranus | 04-11-21 | 01:46

Verboten bij wet. In de reeks cijfers onderaan je paspoort is het BSN nummer te vinden. Verwerken (dus ook opslaan) van een BSN is verboden wanneer je niet onder de BSN wet valt. Een commercieel bedrijf mag niet/nooit een BSN verwerken. Je bent wel echt oliedom als je dit doet: daarnaast moet je vrijelijk toestemming geven voor gezichtsherkenning. Deze bijzonder persoonsgegevens zijn extra beschermd. Toestemming hiervoor moet vrijelijk, ondubbelzinnig en vanuit goede informatie gegeven worden. Ik denk niet dat je daartoe in staat bent met je dronken kop. Kortom. Dat wordt een hele, hele dikke boete van de AP die kan oplopen tot 8 ton. Tot zover People Flows. Gaat over tot orde van de dag. Koffie zetten.

Glaspaswas | 03-11-21 | 19:03 | 7

Verboten. En of dat wat uitmaakt. Ze rommelen ons overal in tot je geen keuze meer hebt.

Rocknrolla7372 | 03-11-21 | 21:19

@photto | 03-11-21 | 19:48: voor banken geldt een andere wet: Banken en financiële dienstverleners zijn niet verplicht om een kopie of een scan van uw identiteitsbewijs te maken. Wel zijn ze verplicht de gegevens van uw identiteitsbewijs te controleren en vast te leggen. Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme. Dus: stuur nooit een kopie op. Bescherm jezelf voor id fraude. En neem de app check ID. Een soort fotografe waardoor je een kopie kunt maken en kwetsbare gegevens (of combi ervan) afgeschermd zijn.

Glaspaswas | 04-11-21 | 06:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Zo'n coronavirus is natuurlijk wel de uitgelezen manier om gezichtsherkenning en QR-codes algemeen geaccepteerd te krijgen. De nieuwe wereld op een slimme manier straks aan iedereen opgedrongen zonder weerstand van enige betekenis. Einde aan criminaliteit, want je wordt voortdurend overal gescand. Nu maar hopen dat er geen mensen doorflippen als ze zich te benauwd gaan voelen.

Watching the Wheels | 03-11-21 | 19:01

Je zou Compo Software een mailtje kunnen sturen en wat vragen kunnen stellen mbt de AVG, hoe lang ze de gegevens bewaren en wat ze er allemaal mee doen. Maarja dat betekent wel tijdsafname van het insta-scrollen...

PaardenliefhebberVet | 03-11-21 | 18:44

Mooi hoor, zo'n kijkje in de nabije toekomst.

Kan snel gaan: eerst QR massaal invoeren, vervolgens de controleurs laten klagen over gebrek aan capaciteit en dan dit als oplossing bieden.

Zoelense Hobbyboer | 03-11-21 | 18:23 | 1

Ja, slim. Er komt vanzelf draagvlak, mensen die er tegen zijn krijgen straks de mogelijkheid om op elke hoek van de straat in een rij te gaan staan wachten tot iemand een wattenstaaf in hun neus duwt of aan hun neus of oor trekt. Zie je wel, geen drang of dwang. Wat een wereld.

Watching the Wheels | 03-11-21 | 19:03

Sorry? Upload een foto van uw ID? Er werd nonedju op npo3 geloof ik uitgelegd nooit je ID op je telefoon te zetten voor hackers. En ik ga dat ook nooit doen. Elk kind van 17 kan een telefoon hacken.

Feehetpoesje | 03-11-21 | 18:23 | 4

Ze zullen het veilig maken. Eerst de telefoons uit de belwinkels, daarna alleen nog op naam toesturen na inloggen met je DigID. Vervolgens is het veilig door de extra laag die er bij de overheid bekend is, je chipnummer of IMEI of hoe dat ding heet keurig aan je ID gekoppeld en maar roepen dat ze daar niet naar toe wilden ontwikkelen, maar het was er ineens en nu kunnen we niet meer terug. nl.wikipedia.org/wiki/International_m...

Watching the Wheels | 03-11-21 | 19:09

@Watching the Wheels | 03-11-21 | 19:09: Je krijgt straks gewoon een telefoon toegewezen door de overheid, die heb je sowieso nodig als huissleutel om naar buiten te kunnen. Makkelijk toch?

Lomo | 03-11-21 | 19:55
▼ 1 antwoord verborgen

Over een jaar houdt 1/3 van de werkende bevolking zich bezig als data analist van de rivm cijfertjes. 1/3 is werkzaam in de qr code check business. 1/3 werkt als boa. Lekker circulair.

janjoker | 03-11-21 | 18:21 | 1

Iedereen wordt ambtenaar.

VoltaireJohn | 03-11-21 | 18:23

Hoe lang nog totdat we een chip geïmplanteerd krijgen?

Ruimedenker | 03-11-21 | 18:13 | 1

Hebben we in feite al of je moet je telefoon thuis laten, maar dat mag dus binnenkort niet meer want je wilt wel overal naar binnen kunnen.
nl.wikipedia.org/wiki/International_m... het is ook vast niet toevallig dat alle telecombedrijven deze week besloten hebben om nieuwe toestellen alleen nog op naam toe te sturen. Eerst alleen de dure, binnenkort alles. www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

Watching the Wheels | 03-11-21 | 19:13

Man o man haha, zo rollen we wel heel makkelijk op onze rug voor de nieuwe god genaamd social credit systeem.

Wat zijn wij toch ook weke dieren.

tjongerschans | 03-11-21 | 18:12 | 1

Jankerd.

Bromsmurf | 03-11-21 | 20:14

Ik ga echt geen twintig seconden reclame kijken die je niet weg kan klikken.

knutsel_ | 03-11-21 | 18:04

Vandaag is echt corona dag. Man, normaal reageer ik niet veel bij coronatopics, toch vermakelijk hoor.

VoltaireJohn | 03-11-21 | 18:02

Ja, verschrikkelijk allemaal maar het zijn wel dezelfde klagers die zelfs hun pilsje met pin betalen, want dat is normaal, cash is voor bejaarden en je pin app is niet traceerbaar natuurlijk.

zwellevertje | 03-11-21 | 18:00

Je mag toch hopen dat Silke binnenkort een bus kopt.

Darwinian | 03-11-21 | 17:55

Als je geen gezichtsherkenning wilt dan mag een permanente tatoeage van je BSN als QR code op je eikel ook.

Osdorpertje | 03-11-21 | 17:54 | 2

En dan een soort van Glory Hole om de controle uit te voeren...

EenGoedBegin | 03-11-21 | 18:14

Onder 'Paramaribo'?

van Oeffelen | 03-11-21 | 18:15

Begint allemaal wel een beetje creepy te worden op deze manier en Halloween is nog maar net achter de rug.

Tishetnetnie | 03-11-21 | 17:54

Carnaval... ... was dat niet dat katholieke volksvermaak dat verantwoordelijk was voor de decimatie in de bejaardentehuizen in Oost-Brabant in het voorjaar van 2020?
-
Er zijn er nog een paar die het overleefd hebben, en die moeten er nu ook aan geloven? Welke halve zool durft het woord 'carnaval' in de mond te nemen bij oplopende besmettingscijfers? Of zij er nog optimisten die denken dat op 27 februari 2022 de ellende voorbij is?

bisbisbis | 03-11-21 | 17:52 | 4

was het niet carnaval danwas het wel door wat anders be-virust. Carnaval op de hak nemen is goedkoop pepermuntvretend grefo gelul.

horsteknots | 03-11-21 | 17:57

Katholiek? Whut? Het komt van de heidenen maar jij bent waarschijnlijk niet slim genoeg om te weten wie dat waren.

Feehetpoesje | 03-11-21 | 18:01

"Welke halve zool durft het woord 'carnaval' in de mond te nemen bij oplopende besmettingscijfers?"
Wie brengt ze aan het verstand dat ze het moeten afgelasten?

Lomo | 03-11-21 | 19:58
▼ 1 antwoord verborgen

Past Bruls wel op zo'n schermpje?

Mr_Natural | 03-11-21 | 17:50

Hoorde het weekend van mijn neefje van 20 dat hij en zijn vrienden massaal met valse QR codes op hun telefoon overal binnen komen.
Heb maar niet doorgevraagd.

jaja | 03-11-21 | 17:50 | 12
▼ 9 antwoorden verborgen

Niet meer naar QR vragende partijen gaan. Simpele oplossing voor een probleem wat erg overdreven wordt.

LeukGeweest | 03-11-21 | 17:48

Is het misschien een idee om een tatoeage op de onderarm te plaatsen met de id gegevens?

Arnold Layne | 03-11-21 | 17:47 | 1

Gewoon een rfid chip injecteren. Zie je niets van joh.

Flightless bird | 03-11-21 | 17:50

Je zult Rico Verhoeven maar zijn, kom je er mooi niet in.

Sinterbikske | 03-11-21 | 17:47

Overigens..
Als mensen ergens hun stinkende best doen om niet op zichzelf te lijken is het carnaval wel. Daar sta je dan met je kop vol schmink.
*computer says no*
Kan je weer afschminken.

Abject | 03-11-21 | 17:44 | 2

Gewoon een foto meenemen waar je opstaat zonder schmink.

Mr_Natural | 03-11-21 | 17:46

Of geen schmink, maar je hebt bijvoorbeeld een masker opgezet van Hugo de Jonge (de horror overigens..): geen groen vinkje, wel "bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge".

Natu-San | 03-11-21 | 17:49

Binnen enkele jaren ook bij uw buurtsuper.
En bij het afrekening zal menigeen een rood vinkje krijgen want "uw zorgverzekering staat alcohol niet toe".

Die QR gaat blijven!

Abject | 03-11-21 | 17:42
-weggejorist-
Mark zit te Dutten | 03-11-21 | 17:37 | 2

Wanneer krijgen we spuit elf, dat is de vraag.

Mr_Natural | 03-11-21 | 17:35 | 1

*rits weer dichtdoet*
U riep mij?

elfenstein | 03-11-21 | 17:36

Het zou me trouwens verbazen als 'elfde van de elfde' überhaupt doorgaat volgende week donderdag.

Lomo | 03-11-21 | 17:33 | 1

Zeker. Maar wel even stilstaan voor de QR camera.

Here's Freddy | 03-11-21 | 17:45

"Je mag biometrische gezichtsherkenning niet als enige alternatief aanbieden. Je moet mensen de kans geven om het op een andere manier te doen."

/remindme over 5 jaar als dat alternatief er niet meer is.

General Dripple | 03-11-21 | 17:33 | 3

Die zin, precies die zin. Niet als enige alternatief, kans op een andere manier. Het is al lang duidelijk waar het heen gaat.

Sinterbikske | 03-11-21 | 17:40

Kwestie van de brave burger ijven bestoken met propaganda totdat hij/zij ervan overtuigd is dat het niet anders kan. Die tactiek wordt al decennia lang met succes toegepast.

Here's Freddy | 03-11-21 | 17:50

correctie. 2 jaar.

Joyce | 03-11-21 | 18:10

Is ook een idee voor al die klagende winkeliers die geen zin hebben om de hele dag QRcodes te scannen Gewoon winkelen op afspraak, tijdslot en binnenstad afzetten met hekken en cameraherkenning.

Lomo | 03-11-21 | 17:31

Ik wantrouw elk bedrijf dat vol zit met zachte g-ers, uit limbabwe of brabant komt en vermoedelijk heel veel onverantwoorde subsisie van Hugeau heeft gekregen, zonder bonnetjes.

dathoujetoch | 03-11-21 | 17:28

Gaat storm lopen ja, al helemaal als je weet dat er vrijwel nooit om een id wordt gevraagd.
Heb je een geprinte qr, dan moeten mensen een kwartier zoeken naar hun id en heb je allang gehoord dat je door kunt lopen. Wat zouden boa's e.d. ook moeten, razzia in het restaurant?
Goed dat in elk geval Halsema nuchter blijft.

Ichneumonidae | 03-11-21 | 17:28 | 1

Whoeha nuchter dat is ze voor 14.00 ja.. Kak wijf of kaak klem

niv01 | 03-11-21 | 17:36

Hahaha.. Hoe ga je om met carnaval als iemand een masker of Smink op zijn gezicht heeft?

mrdb83 | 03-11-21 | 17:28 | 1

getatoeëerde streepjescode uitlezen natuurlijk, duh.

Nuchternederland | 03-11-21 | 17:38

Dit doet me denken aan wat ik van de week bij het Kruidvat meemaakte. Ik stond bij een van de onbemande kassa's om mijn boodschappen af te rekenen toen een wicht (of moet ik zeggen: overgewicht?) naar me toekwam die me vroeg of ik wilde pinnen. Ik zei argeloos ja, waarop ze me naar een rij scanners troonde en me vroeg of ze het me mocht uitleggen. Ik reageerde door haar uit te leggen dat ze me in die tijd even makkelijk kon helpen aan de kassa. Glimlachend (ze had een cursus gevolgd) pakte ze mijn boodschappen uit mijn hand en scande ze. 'Nu weet u het voor de volgende keer' riep ze op een toon van een newborn christian. 'Er is geen volgende keer', reageerde ik, 'hier kom ik niet meer'. Eindelijk verdween de cursusglimlach van haar gezicht. En ik meende het: ik ga nooit meer naar het Kruidvat. Scanners zouden scammers moeten heten. Klanten betalen dezelfde prijs voor artikelen, maar doen zelf al het werk. Arm overgewicht, ze had niet in de gaten dat ze haar eigen ontslag aan het promoten was...

Albert61 | 03-11-21 | 17:28 | 9

Ik koop niet bij die Chinezen, oplichters bende als je ziet dat het bij de DM over de grens vaak minder dan de helft kost..

Smoelensmid | 03-11-21 | 17:50

@Abject | 03-11-21 | 17:50: Dank voor de Ludditische revolte. Vaak vergeet ik wat ik weet, totdat zoiets mij weer wijzer maakt. En ik ben het helemaal eens met uw reactie. Waar is de tijd gebleven dat de klant koning was?

Albert61 | 03-11-21 | 18:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Handig joh... Een app van de overheid op je telefoon met potentiele toegang tot al je gegevens die erop staan. Maar dat terzijde
Als je scant weet de overheid waar jij (BSN) bent (gps) , wanneer (tijd) en met wie (alle andere die daar gescand hebben)
Ach en of je besmettelijk bent is bijzaak want dat weet die qr helemaal niet.
En de grap is: we scannen elkaar....

zevensprong | 03-11-21 | 17:26 | 2

Komt het argument dat iedere discussie hierover doodslaat: wat maakt het uit, want “ze” weten toch al “alles”.

Magna Carta | 03-11-21 | 17:43

@Magna Carta | 03-11-21 | 17:43: klopt, dus 3x in een snackbar vreten en je zorgpremie gaat omhoog en je mag, zodra het druk is in het ziekenhuis, wat langer wachten dan je gezonde buurman. Dus ze wisten al veel, nu kunnen ze er ook wat mee. Handig.

zevensprong | 03-11-21 | 20:20

Tadaa, zoals voorspeld. Binnenkort gaan we overal toch maar wel over op gezichtsherkenning, toch veel gemakkelijkerder dan zo’n QR code joh. Welkom in China, stap er vooral vrijwillig in!

Nohara | 03-11-21 | 17:24

Nog een reden om geen carnaval te vieren, en ik had er al 28.

Mr_Natural | 03-11-21 | 17:22

Mooi, kan ik mooi een selfie maken met m’n carnavalsbakkes met m’n masker op

xtree | 03-11-21 | 17:21

Welke CdA'er verdient hier aan?

dathoujetoch | 03-11-21 | 17:20 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

All aboard?!?!? One way road to 1984!

Remi A. | 03-11-21 | 17:20

Haha, denken jullie nog steeds dat jullie Het Verzet zijn?

RogierJosef | 03-11-21 | 17:20

Gemak dient de mens.

van Oeffelen | 03-11-21 | 17:19 | 2

Mens die het algoritme.
2011 - - > haal de robot uit de mens
2021 - - > stop de robot in de mens
2031 - - > alleen robots

Remi A. | 03-11-21 | 17:22

@Remi A. | 03-11-21 | 17:22: die = dient

Remi A. | 03-11-21 | 17:22

Lijkt me tijd worden voor een snelle DNA test en bloedscreening, incluis volledige openheid van mail, apps, bezittingen etcetera, dan maken we eens en temeer duidelijk met wie we te maken hebben, wat voor ziektes die heeft, hoe besmettelijk, hoe oud diegene wordt, wanneer deze ziek wordt en hoe, psychische weerbaarheid, verdienmodel, kortom of iemand waardevol genoeg is om in de maatschappij te vertoeven, zo niet dan afvoeren, scheelt een hoop gedoe. Al dat trage slappe gedoe, bah, schiet allemaal niet op zo.....

GuruOuwehuru | 03-11-21 | 17:18 | 2

En een hele zak chips erin, hopsakee.

Mr_Natural | 03-11-21 | 17:20

En moeten we dan naar Ter Apel?

NiCeY | 03-11-21 | 17:25

Maar... hoe weet je nou of het John Travolta is of Nicolas Cage?

Mr_Natural | 03-11-21 | 17:18 | 2

Scherp.
Nog een extra testje, met een spin en een sigaret?

Frau_Ferkel | 03-11-21 | 17:24

Gewoon laten zingen, dan hoor je het wel.
Voice//off

Nuchternederland | 03-11-21 | 17:42

Dit gebeurt er dus als het menselijke bewustzijn overprikkelt is (hallo moderne consumtie maatschappij) Het is dan niet meer mogelijk helder na te denken. Lekker door het leven gaan onder invloed van je eigen 'lizard brain' stemming.
Bliep bliep..

hallofreen | 03-11-21 | 17:18

Wat je kwijt ben is zeker, maar wat schiet je ermee op?
"Het is geen alternatief voor de QR-code, want die moet iedereen alsnog laten zien"

Joris Beltsin | 03-11-21 | 17:15

Dit gaat zo erg in een monster veranderen. Hoe weet ik niet, maar de macht die je hebt als je mensen zo makkelijk kunt volgen. Een kleine handeling, en wat je er allemaal mee kunt...

ratelaar | 03-11-21 | 17:12

1984 was een waarschuwing, geen handleiding.

James Lastig | 03-11-21 | 17:12 | 3

Meer een soort moodboard ondertussen. Inspiratie voor nóg grootsere plannen.

elfenstein | 03-11-21 | 17:16

@elfenstein | 03-11-21 | 17:16: Zeg dat wel. Mocht George Orwell nog leven, hij draaide zich om in zijn graf. (vrij naar Urbanus).

James Lastig | 03-11-21 | 17:34

@James Lastig | 03-11-21 | 17:34:
Prachtig.

elfenstein | 03-11-21 | 17:38

Ik dacht (hoopte eigenlijk) dat het een grap was. Maar schijnbaar is het gros rijp voor alles nu.

Manny Calavera | 03-11-21 | 17:11

Iets over zichzelf uitroepen. Zo doet een volk dat.

DeJemelscheet | 03-11-21 | 17:11

Waar moet het in hemelsnaam heen in deze achterlijke, idiote wereld?
Zit er iets in het water ofzo? Ze zijn hartstikke mesjogge geworden.

Paaldanseres | 03-11-21 | 17:10 | 2

het is natuurlijk wel Roermond, die weten niet beter. Als ze maar kunnen zuipen dan leveren ze graag al hun data in.

2voor12 | 03-11-21 | 17:12

Eens even zien, waar hebben ze nou onlangs zo ongeveer de hele wereld mee ingespoten?
/wappiemodus/off

elfenstein | 03-11-21 | 17:15

De schapen hebben niet eens door wat ze zichzelf hiermee op de hals halen.

2voor12 | 03-11-21 | 17:10

Nu ook al biometrische gegevens afstaan, ik blijf volhardend ontkennen dat wij China achterna gaan.

Reebensteeltje | 03-11-21 | 17:09

Ik dacht dat ze daar dan allemaal met masker rondliepen, of minstens onherkenbaar geschminkt?

Joris Beltsin | 03-11-21 | 17:09

"All your datas are belong to us!!"

marcoplarco | 03-11-21 | 17:09 | 1

"It's you!"

sioux_ | 03-11-21 | 20:11

Als ik het goed begrijp dien je je gegevens en foto van je identiteitskaart voorafgaand te uploaden via software People Flows van het bedrijf Compo uit Margraten. Kan niet fout gaan!

WilburScoville | 03-11-21 | 17:08 | 2

In een klap de identiteit van pakweg tienduizend mensen stelen. Het is de moeite waard om te proberen moet iemand gedacht hebben.

Niet_Van_Hier | 03-11-21 | 17:16

@Niet_Van_Hier | 03-11-21 | 17:16: en ik heb een donkerbruin (of groen in dit geval) vermoeden dat er straks uitkomt, dat er een usbstick met deze duizenden identiteiten "verloren" is, of dat er ergens op internet ineens een kopie van de database rondzwerft....
Ongelooflijke aardappels zijn het ook.

Delfts Blauw | 04-11-21 | 08:54

Ik hou er niet zo van om mijn ID te uploaden.

Maar carnaval is toch on-Hollands dus boeit mij weinig.

sjef-van-iekel | 03-11-21 | 17:07

Ik mis die kerel zijn zwemdiploma

Den-Pol | 03-11-21 | 17:06

Als het maar met een app een een QR code kan zou half Nederland nog vrijwillig de gaskamers inlopen geloof ik. "Het is heel eenvoudig. Je downloadt gewoon de app en volgt de stappen." Oh nou, als het maar eenvoudig is en met een app dan zal het wel goed zijn!

snakedogman | 03-11-21 | 17:06 | 4

En daar was íe al! De Godwin!

RogierJosef | 03-11-21 | 17:20

@RogierJosef | 03-11-21 | 17:20: Niet eens erg misplaatst hoor. Veel makke schapies denken dat de overheid het beste met ze voor heeft.
Zou jij een tweedehandsauto kopen van Rutte of De Jonge?

Ichneumonidae | 03-11-21 | 17:31
▼ 1 antwoord verborgen

Opmerkelijk. Kopietje ID mag alleen door overheid gevraagd worden. Belwinkels en festivalboeren mogen dat zeer zeker niet. Kijk anders even op je ID, staat een pracht van een copyright op.

elfenstein | 03-11-21 | 17:06 | 2

Klopt...geldt ook voor die hotels die je ID willen copieren...meteen op de rem

Den-Pol | 03-11-21 | 17:07

@Den-Pol | 03-11-21 | 17:07:
Je mag er volgens de wet niet om vragen en de klant mag er volgens diezelfde wet niet aan meewerken als je het toch doet.
Toch werkte ik ooit nog eens bij een dixons en verkocht daar telefoontjes en abbo's, lucratieve handel wel, achterin de zaak lag een hele dikke ordner met honderden ID's en volledige NAW's plus bankpas. Wij deden 'm nog iedere dag in de kluis maar oh jongen wat was dat een akelige map als die in verkeerde handen zou komen. We moesten dat als verkoper gewoon doen van de belco's, zonder kopie geen abbo, heel simpel. Of dat nu nog steeds zo is weet ik niet maar de wet is duidelijk, het mag niet.

elfenstein | 03-11-21 | 17:12

Het lijkt China wel …
Social credits in ruil voor opgeven privacy, meelopen met wat de staat je opdraagt, anders verlies je je baan …

Analia von Solmsch | 03-11-21 | 17:05 | 1

Daar gaat alles gewoon heen op deze manier.

zilverrug | 03-11-21 | 17:07

We nemen de next step gewoon zelf.. haha.. zo doe je dat, iets met VOC mentaliteit.

mark' | 03-11-21 | 17:05 | 1

Was het niet het verdrag van maastricht? Deze stap verbaasd me niet.

sgaapje | 03-11-21 | 18:05

Als je niks misdaan hebt, hoef je je gezicht ook niet te verbergen.

thanseeuwen | 03-11-21 | 17:02 | 2

Jij stond zeker achteraan toen de bovenkamers werden uitgedeeld.

HankHill | 03-11-21 | 17:06

Hugo zit nu met een lange lat in de broek.

Super Grover | 03-11-21 | 17:02 | 2

Even een goede cockring er omheen om het blaffen zo lang mogelijk uit te kunnen stellen. Moet toch heerlijk zijn!

Theo? | 03-11-21 | 17:09

Hij hoeft niets te doen, burgers zijn nu zover dat ze ZELF met de meest dystopische ideeën komen. En ze nog uitvoeren ook. Man dat wordt een mega climax.

Super Grover | 03-11-21 | 18:12

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com