Tim Hofman & Claudia de Breij eisen dat jij voor abortus bent

'Progressief' NL, voor al uw onvrije vrijheid.
Kijk eens hoe tolerant en inclusief ze zijn, onze BNN/VARA-BN'ers. Altijd springen ze als eerste op de bres voor uitzetasielzoekertjes, gekwetste consumenten, alfabet-gender-types en natuurlijk asielzoekers. Want: Tolerantie! Inclusiviteit! Diversiteit! Ieder1! En vooral: Vrijheid van meningsuiting! Ja. Allemaal leuk en aardig. Totdat die mening de verkeerde mening is. Dan blijkt al snel dat censuur, cancelen en demoniseren innig hand in hand gaan met het eeuwige deugen van Neerlands links-liberale tolerante 'Nederland is van iedereen!'-roepers. Want gewoon zomaar je mening uiten en gebruik maken van exact hetzelfde podium waar ook de Timmetjes Hofman en Claudiaatjes de Breij zo gretig gebruik van maken mag alleen als het de JUISTE mening is. Tegen abortus zijn = de foute mening. Zo denken die nu bijna 700 'progressieve' jankieboeboe-snowflakes die hebben geklaagd bij de Reclame Code Commissie in de hoop lekker even een mening van de radio te kunnen censureren er duidelijk ook over. Je gaat je dan toch afvragen wat dit soort dappere strijders tegen de vrije meningsuiting eigenlijk vinden van de 'vrouwenonderdrukking' (dixit Claudia de Breij) binnen de islam. Zouden zo'n Claudia, Tim en alle overige immer met zichzelf ingenomen deugertjes zich wel eens afvragen wat de gemiddelde moslim eigenlijk vindt van abortus? Nee zeker hè? Raar. Want daarvan zijn er toch echt een heel stuk meer dan van anti-abortus-christenen. Goh, je zou het zomaar hypocrisie kunnen noemen... Wij zijn nu even zeep en kleerhangers halen, Wierd Duk doet vandaag de aftersales.
Reaguursels
InloggenAlle recentgeboren mannelijke eendagskuikens vergassen en tot veevoer verwerken is verschrikkelijk! Maar kleine mensjes m/v levend aan flarden knippen en vermalen is ok? Raar volk.
"Hun eigen mening vanuit de bijbel doordrukken" Iets in die geest. Ja, mogen ze dan niet een eigen mening of geloof meer hebben net als Tim een mening heeft over alles. Het gaat overigens over hun overtuiging, dat is wat anders dan "een zin doordrukken". Precies dat doet Tim nu zelf met de tweet tegenover andersdenkenden.
Islam; Gedwongen huwelijk ook voor lesbische vrouwen.
Nog nooit bezwaar hierover gehoord bij BNN/VARA.
Hormonen even aan de kant..... waarom zou je eigenlijk kinderen nemen ?
Uit egoïsme en om de aarde verder te verkloten, dat is het enige eerlijke antwoord .
Ik ben niet tegen abortus maar wel tegen een late abortus, waarin een foetus die in sommige gevallen in een couveuse al prima levensvatbaar is even wordt verknipt en in stukken naar buiten wordt gehaald .
Als een vrouw in een wanhopige situatie zit, en overweegt haar zwangerschap af te breken betekent dat niet dat ze voorstander is van abortus. Ik denk dat niemand er voor is, maar je zal dat innerlijke conflict maar moeten doormaken. Het is een zeer zware beslissing, en het gaat niemand wat aan, behalve de vrouw zelf en eventueel haar partner. En de meningen van de Hofmannen en de Breijen en de religekkies doen niet ter zake. Ze mogen die meningen uiten, en wij mogen die meningen negeren.
Wel gek dat een actief kamerlid als Rob Jetten zijn blote buik op internet zet.
Ik heb geen bezwaar tegen abortus, maar begrijp heel goed dat mensen er moeilijkheden mee hebben, om wat voor reden dan ook. Mensen als Hofman zijn misselijkmakende klootzakken.
Vraag eens wat booslims denken van jouw seksuele voorkeur, Claudia. Praten we nog een keer over vrijheid. Maar dat durf je waarschijnlijk niet.
Militante selectieve deugers als De Brey en Jetten zien abortus als een verworven recht, dat bij elke opzettelijke vruchtafdrijving als feest van de ultieme vrijheid moet worden gevierd. Niet als een dramatisch en onomkeerbaar besluit, waar iemand later ook wel eens heel veel spijt van kan krijgen.
Het spotje een paar keer gehoord, niks raars gehoord, gewoon een paar dames die een alternatief voor abortus aanbieden. Lijkt mij in een open en vrije samenleving volkomen gepast. Zelfs gewenst.
Het past alleen niet in de kraam van de lichtzinnigheid van politici en de geilheid van BN-ers om de deuger uit te hangen. Hetgeen het serieuze debat over ethische kwesties in ons land al jaren gijzelt.
Ik ben niet tegen of voor. Zelf weten dat vind ik veel belangrijker.
Claudia de Breij en Tim Hofman lijden duidelijk aan meningfobie.
Zij zijn meningofoob.
Als je kunt neuken kun je ook voor een kind zorgen.
Nee, dat is juist het grootste probleem op de wereld. Iedereen kan neuken, maar voor de kinderen zorgen kunnen maar weinigen.
Als je een kind in de buik doodmaakt is het abortus, als je het buiten de buik doodmaakt is het moord.
Ik blijf het ethisch een heel moeilijk onderwerp vinden.
Volgens mij heb je het zojuist heel simpel gemaakt.
'My body my choice', ja, tot het op vaccineren aan komt, dan moet je je bek houden en 't doen voor een ander.
Ik vraag me af of ze ook zo hadden gereageerd als dit een andere religie dat het christendom dit soort spots maakte?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Ik ben tegen zomaar abortus. Ben niet compleet tegen Abortus maar deze Abortus propaganda moet stoppen. Alsof het iets leuks is. Om te gruwelen.
Ja maar van LINKS moet je voor abortus zijn als het om christenen gaat en in verband met verkeerde meningen vanuit een andere religie moet je je extreemrechtse bek houden. Heel gewoon.
Wat een zak die Rob Jetten ! Abortus is een heikel onderwerp waaraan niet louter medische aspecten zijn verbonden. Er zijn tal van ethische, morele, juridische en zelfs religieuze aspecten. De mensen van De Week Van Het Leven (het is niet mijn club ofzo) maken zich ernstige zorgen, om welke reden dan ook. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar ze hebben wel onderbouwde argumenten. En om die af te doen als "idioterie", getuigt m.i. niet van veel fatsoen van dit meneertje van het fatsoenlijke debat. O, het zijn christenen, die kan je natuurlijk niet onfatsoenlijk genoeg afzeiken. Over zeiken gesproken, in het NRC gisteren ook weer zo'n ZEIKWIJF met een column vol gejammer over het "gebrek aan fatsoen en de verruwing" die zij uiteraard met name bij Wilders en Baudet had geconstanteerd. Kiss my ass met je fatsoen.
Je kunt er een heel verhaal van maken maar er is maar één invalshoek: Is het jouw buik? nee? Dan heb je er niets over te zeggen. (punt)
@Marcel66664746 | 12-11-21 | 10:00: Rob Jetten, ben jij dat?
@Marcel66664746 | 12-11-21 | 10:00: Nee, er is dus NIET "maar één invalshoek". Al zeker wanneer je het over late termijn abortus gaat hebben zijn daar zijn morele, ethische, filosofische, legale, medische en religieuze aspekten aan verbonden. Dat jij deze complexe materie afdoet als "een heel verhaal" geeft aan dat het jouw petje te boven gaat.
Wat ben ik blij met GS, gewoon doorgaan de vinger op de zere plek. Claudia en Timmetje, om te janken. Maar binnen de mms worden aan hen nooit de ongemakkelijke vragen gesteld.
mms is msm
Deugen is cashen. Meer deugen is meer cashen.Geen creatieve inspiratie.... meer deugen!
'Vrouwenrechten'. Alsof er onder de vermoorde babies geen meisjes zijn.
"'Nederland is van iedereen!'-roepers."
Volgens het populistisch linke linkse geloof betekent dat wel de lusten maar niet de lasten of wel over de ruggen van anderen.
Claudia de Breij walgde destijds van Hirsi Ali die hier tegen oa vrouwenverminking, gedwongen huwelijken en eerwraak streed. Kennelijk staat Claudia daar 100% achter. De naam Tim Hofman zegt me niet veel, ik ken die naam vooral van discussies over hypocrisie en censuur.
En verder, ik ben niet tegen abortus maar wel tegen censuur over dat onderwerp. Je hoeft geen bibe belter (of moslim) te zij om tegen abortus te zijn. In mijn eigen omgeving ken ik 2 vrouwen die ooit voor abortus kozen, en daar jarenlang spijt en zelfs psychische problemen mee gehad hebben. Biologisch gezien best logisch omdat zowel mannen als vrouwen zich nou eenmaal voort willen planten. En voor vrouwen met rammelende eierstokken is de tijd nou eenmaal veel beperkter, en de band met leven in eigen buik veel sterker. Dat links de evolutietheorie tegenwoordig afwijst doet daar niks aan af.
Hetzelfde geldt voor de discussie over lhbtqwerty-etc. Er zijn de afgelopen 20 jaar zo'n 200 nieuwe genders bedacht, maar ik durf al mijn geld erom te verwedden dat 90% van die recent bedachte "special people" rond hun 30e weer gewoon hetero is en een gezin wil. Bij homofilie ligt dat anders, maar ook zij hebben vaak een kinderwens.
Ik ben tegen het verbieden van sekse operaties, maar daar moet natuurlijk ook gewoon over gediscussieerd kunnen worden. Want heel veel mensen krijgen spijt gezien de vele psychische problemen en zelfs zelfmoorden onder transgenders. Het is raar en vooral kwalijk dat dat feit tegenwoordig onbespreekbaar is. Want dat verdriet is volstrekt logisch als je weer uitgaat van de biologie; transgenders kunnen geen kinderen krijgen, waarschijnlijk zelfs geen partner. Tot op celniveau staat vast of je een man of een vrouw bent, en dat verander je niet met wat chirurgische ingrepen. Om het heel Southpark-lomp te zeggen; "you're not a woman, you're a guy with a mutilated penis". En andersom.
Wie zinnige argumenten heeft is niet bang voor de discussie. Het is veelzeggend dat links ook in deze discussie weer censuur nastreeft. Net als in alle discusies over immigratie, islam, criminaliteit, EU, Staatsmedia, energietransitie, gsubsidieerd anti-autochtoon geweld, etc.
Vrouwen blijven baas in eigen buik. Zegt Jette. Een man? Dus ook zij die tegen abortus zijn. Die 'reclame' heeft het niet over verbieden. Eigenlijk heel erg divers dus. En denken die deugklagers dat er geen vrouwen bestaan die tegen abortus zijn, maar dat het allemaal mannen zijn? Of zijn het de verkeerde vrouwen met de verkeerde buiken. Onderbuiken? En wat dan te zeggen van al die mannen die nu moord en brand schreeuwen (Jette en zijn deugmaten) bij de anti abortus boodschap. Maar goed, rationeel denken gaat links niet zo goed af. Links denken maakt meer kapot dan je lief hebt. En ja, de gemiddelde moslim vrouw schudt meewarig het hoofd. Maar die telde al niet mee in dit discours omdat links deze vrouwen graag in de onderdrukte positie ziet waar rechts liberaal wat over te zeggen heeft waar dan weer links deze rechts liberalen kan weg zetten als islamofoob en nazi om ook hier mee te kunnen scoren bij hun eigen blanke zusters en de Jettes van dit land.
Ik was vroeger ook voor abortus. Nu weet ik het niet zozeer meer. Eigenlijk hebben de pro-life lui betere argumenten dan de Tim Hofmannen van de wereld, en die zijn echt niet allemaal gebaseerd op de Bijbel. En die drang tot meningsonderdrukking is ook tenenkrommend inderdaad.
Je kan voor of tegen abortus zijn. Dat is goed. Maar je kunt je mening niet opdringen aan een ander. Niet jouw buik? Niet jouw zeggenschap.
@Marcel66664746 | 12-11-21 | 10:03:
Op zich mee eens. Maar regel gelijk ook even dat ik als man dan ook mag weigeren om ervoor op te draaien als ik het allemaal niet wil. Na een one night stand met gescheurde condoom kan je er volgens de wet gewoon voor krom komen te liggen. En de laatste man die voor de verrassing komt te staan dat de pil strategisch vergeten wordt moet ook nog geboren worden. Prima dat een vrouw bepaald, maar niet alles.
Claudje en dat andere ventje mogen een mening hebben, prima.
Mogen anders denkenden dat misschien ook?
Het opleggen van een wil, dwangmatig of niet, daar hebben we in de 2e kamer genoeg figuren, die dat al doen.
Verder zo genaamde bners, proest, sta gewoon eens in het leven en maak je druk om belangrijke zaken.
En daar zit de crux, geachte Zitvlak. Want wie bepaalt nou eigenlijk wat 'belangrijke zaken' zijn, en wat niet. En vooral: Hoe bepaalt iemand dat? Eén ding staat wel vast: Ik zou niet weten hoe ik voor iemand anders moet bepalen wat die persoon (MVLHBTQIZX) 'belangrijke zaken' moet vinden. Ik kan het bijna niet eens voor mezelf bepalen.
Het kunnen allemaal wel vervelende linkse deugneuzen zijn, deze keer hebben ze gewoon gelijk. Dat relituig mag best wat tegengas krijgen. Die spotjes zijn om kotsmisselijk van te worden.
De meeste reclamespotjes zijn om kotsmisselijk van te worden. Dat is geen reden ze allemaal te verbieden. Reclame voor abortus is tenslotte ook niet verboden, in een open en eerlijke discussie mogen alle partijen hun zegje doen.
Als ik zou reageren op elke spot waaraan ik me ergerde, dan had ik er een dagtaak aan.
Dit valt gewoontedier (betaalde) vrijheid van meningsuiting.
@Rico Tampeloerus | 12-11-21 | 09:16:
Gewoon onder
(K*t autocorrect)
Ik zou de dames, ja Rob, jij ook, willen voorstellen om vanmiddag bij het vrijdaggebed een moskee binnen te gaan met een spandoek: abortus moet (Wel ondertiteld graag). Maak er een vrouwengebed van. Kijken hoe snel ze hun schoenen achter zich aan gegooid krijgen (Ja Rob, jij ook)
Heeft links eens een goed punt; ze zijn ook voor het recht op abortus. Dan wordt dat toch weer iets tegen hen, omdat het ons zogenaamd door de strot wordt geduwd.
Het recht op abortus was er allang, dat blijft er, niks nieuws onder de zon. Beetje te ver gezocht dit topic.
Ja er is een tegengeluid, maar iedereen distantieert zich ervan, dus laat gaan
Het is inderdaad wel een kunst. Ik denk dat links gedram meer normale weldenkende mensen tot de adoptie van een anti-abortus standpunt overtuigt dan al de booswichten van NPV, SGP, ChristenUnie en Zilveren Kruis samen zouden durven dromen.
Het gaat niet om de vraag hoe links *zelf* denkt over abortus.
Het gaat om het feit dat links anderen *verbiedt* daar anders over te denken.
Een reflex die we eigenlijk in elk ander debat zien; immigratie, islam, criminaliteit, EU, kernenergie, energietransities, etc. Er is maar één Eewige Absolute Waarheid, en alle anderen moeten hun gore muil houden.
Die linkse reflex is het probleem.
@Dandruff | 12-11-21 | 08:18:
Eens! Inclusief, zolang je braaf met hen mee doet.
Begon gisteren al bij 'M' met twee vrouwelijke voorstanders van abortus en Margriet zelf. Lekker divers weer. Ik wist eerst niet waar het over ging, maar er schijnt een tv spotje te zijn van de anti abortusbeweging en dat is blijkbaar heel erg.
Ik begrijp werkelijk niet dat we het in 2021 nog over moeten hebben, het is legaal in NL, laat vrouwen zelf beslissen over het wel of niet zwanger worden, hun zwangerschap af laten breken, of niet.
Abortus moet onmiddellijk verboden worden! Immers om een abortus te krijgen moet je eerst zwanger zijn. Transvrouwen hebben geen baarmoeder en kunnen dus nooit zwanger worden en een abortus krijgen. Het toestaan van abortus is dus kwetsend voor transvrouwen en moet dus verboden worden. Wie het daar niet mee eens is, is een racist! Overigens is zwanger worden ook kwetsend voor transvrouwen en dat moet dus ook verboden worden.
In deze gevallen volstaat volledige verwijdering van de kwetsklieren
Meteen de kladden en de lurven ook verwijderen! Zo voorkom je dat je later nog last krijgt van "Peter-Jan Rens"
Snapt niemand dat het is zodat Nederland meer ruimte overhoudt voor Asielzoekers ?
Past perfect in hun toekomstvisie.
Tegen abortus betekent meer geboorten, ergo: meer mensen.
Dus dat helpt niet om minder huizen te vullen. Met azielzoekers of wie dan ook.
Al die bekende Nederlanders die een mening hebben. Wat moet ik daar mee? Wat hebben die mensen meer wijsheid dan mijn buurman? Mijn buurman verzorgt zieke mensen. De brei vermaakt mensen. Waarom vindt die de Brei zich zo belangrijk dat wij haar. mening moeten weten. Flikker op!
Zie het zo: zonder deugpropaganda zal het voor menigeen niet duidelijk zijn wat de toegestane deugmening is waarover.
De bedoeling is dat er alleen discussie gevoerd wordt over toegestane punten met een reeds bekende toegestane mening.
Ik ben onder bepaalde voorwaarden zeker niet tegen abortus. Ook begrijp ik de argumenten van de tegenstanders hiervan. Ik weet van enkele vrouwen die in een abortuskliniek hebben gewerkt dat menige vrouw het ziet als een voorbehoedsmiddel. Dat ze er van balen dat ze iedere keer weer zo lang in de wachtkamer moeten zitten. .
En heeft u dan ook een oplossing die precies de scheiding legt bij de "juiste" en "onjuiste" abortusgevallen?
@volksvaderland | 11-11-21 | 23:47: dat heeft niemand. Daarom is er veel discussie. En dat mag volgens de Brei schijnbaar niet. Vandaar dit topic. Een duidelijke grens is voor mij trouwens de levensvatbaarheid van het kind. Die is bij 24 weken ruim aanwezig. Op dat moment en iets er voor is abortus simpelweg moord.
@volksvaderland | 11-11-21 | 23:47: het gaat mij dus niet om wie wel en wie niet maar meer om wanneer
@metdedag | 11-11-21 | 23:58: een duidelijke grens tot wanneer het mag, wordt dacht ik al gesteld. Dat is idd wel essentieel.
Als het een keuze is voor een ieder met een baarmoeder om een kind ter wereld te brengen is, dan is arbortus dat ook.
Als man kon je vroeger het net geboren kroost van de rots afdonderen als het niet beviel (Boreale geschiedenis nakijken gaat doen).
Ondertussen zijn de meest streng gereformeerde gristenen minder dogmatisch dan de adepten van de linkse kerk. Van de gristenen mag je tenminste nog in de hemel komen, de linkse kerk begint al hier op aarde met de hel.
Scherp hoor. Maakt me blij.
Ja, dat werkt toch anders. Officieel in theorie gaan christenen niet over het hemeltoelatingsbeleid, maar onofficieel in de praktijk natuurlijk wel. Er is weinig sprake van onzekerheid over de beslissingen die de CEO van World Inc. afdeling Above and Beyond. zal maken. Ben je niet christen kom je niet in de hemel. Christenen van denominaties die in predestinatie geloven zijn in volmaakte tegenspraak met de logica van dit dogma over het algemeen nog het zekerst over wie wel en wie niet over zo'n ticket beschikken. Namelijk uitsluitend gelovigen van hun specifieke denominatie. Dus geen asielzoekers hier. Moslims zijn begrijpelijkerwijs wat onzekerder en geloven dat het doodmaken van personen op Aarde die om volstrekt inleefbare redenen niet hun intrek wensen te nemen in de moslimhemel voor hen wat versoepelde toelatingseisen zal doen laten gelden.
Persoonlijk hoef ik niet meer naar de hemel sinds ik ben geïnformeerd dat de heer A. Hitler en, sinds haar postmortale transitie mevrouw, Josephina Stalin, nog immer het links-progressieve boegbeeld, daar hun intrek hebben genomen.
Komt een vrouw bij de regressie- en reïncarnatietherapeut.
"Ik heb het gevoel dat niemand me leuk vindt, dat iedereen me afwijst. Ik wil weten waar dat gevoel vandaan komt."
Therapeut: "ok, we gaan je nu terugbrengen naar je vorige leven, doe je ogen dicht en zak helemaal weg, zak helemaal weg. Waar ben je nu? Probeer te voelen waar je angst vandaan komt."
"Ik ben in een donkere kamer, er komt een stofzuiger aan, help... ik wordt opgezogen, boehoe toen wilde ook al niemand me hebben."
Reïncarnatie is wat dat betreft een wonderlijk fenomeen. Zeer regressief van aard blijkt in de praktijk: roemrijke historische figuren blijken uitsluitend te reïncarneren als goedgelovige jandoedels opgeslokt in een volmaakt betekenisloze anonimiteit.
tim doet op twitter niet aan punten en hoofdletters
lastig lezen hoor en zo onverzorgd ook
Ik vind het altijd vreemd hoe mensen zo resoluut vóór of tegen abortus kunnen zijn. Het is een kwestie waarbij zoveel variabelen een rol kunnen spelen. Hoe ver in de zwangerschap is het? spelen er medische zaken? Had je zelf beter op moeten letten? Heeft de vader hier niets over te zeggen? Ben je in staat het kind een goed huis te geven?
Ik ben zeker niet rabiaat voor of tegen, maar abortus is geen voorbehoedsmiddel en hoort ook niet zo gebruikt te worden en aan de andere kant kan je iemand niet verplichten te zorgen voor een kind wat ze niet wil. Maar tussen die 2 uitersten liggen heel wat meer opties open dan gelijk abortus plegen.
Juist!
Nuance...
Dat is echt zo 2035.
Daar zijn we nog niet aan toe, sorry!
Hé. een goed verhaal. Ik haat dat gegil van voor- en tegenstanders. Dit is de betere tegel.
Ik vind voor pro als anti abortus iets te zeggen. Uiteindelijk mag van mij een zwangere vrouw de knoop doorhakken hoor die beslist, maar t is goed in de overwegingen de voors en tegens tegen mekaar weg te strepen en de beslissing niet over 1 nacht ijs moet gaan. Tevens wel een limiet van een periode dat het nog kan.
Ik kan me heel goed voorstellen dat een vrouw geen kind van een verkrachter wil bijvoorbeeld. Maar een vrouw die geen anticonceptie neemt en toch niet zwanger wil worden is gewoon dom bezig. Dus vooral inzet op preventie en niet op achteraf recht zetten.. tevens verkrachters levenslang geven.
Eens hoor over inzetten op preventie. Maar wat als die preventie dan een keer faalt? Je kunt moeilijk later tegen een ongewenst, slecht opgevoed kind zeggen dat die maar op de blaren moet zitten, want mamma is eens dom bezig geweest.
Onze samenleving waarin we elkaar vooral dwarszitten wordt mede mogelijk gemaakt door Tim en Claudia.
Mmmmm, formatiepuntje er bij?
Die Tim wil zich altijd zo vreselijk graag profileren, want hij heeft het deuggelijk aan zijn zijde.
Jammer knaap, maar als iemand vind dat bij de keuze voor abortus niet aan het kind gedacht wordt, dan mag die dat vinden. Die mening is evenveel waard als die van jou en zeker niet beter of slechter. Begin zelf een campagne.
Het recalcitrante in Tim is niet verkeerd, gaat meer om de richting.
Een man die niet neukt, ja jij Tim, moet zijn muil houden over alles wat er tijdens en na de conceptie gebeurt, mietje!
Goede observatie, je kunt dat inderdaad zien aan mensen. Hoe ze praten en aan hoe ze bewegen.
@Robert Haynes | 11-11-21 | 21:42: ook omdat zijn vriendin er een boek over heeft geschreven,”mijn seks is stuk” heet dat broddelwerkje geloof ik.
@Crankhead | 11-11-21 | 21:50: Is niet echt netjes van die vriendin.
Hij neukt echt niet. Check "mijn sex is stuk", docu van zijn vriendin of vrouw.
@pibasso | 11-11-21 | 22:00: Geen interesse, als je als vrouw aan een docu meewerkt met de titel "Mijn sex is stuk" is er veel meer stuk.
Ach, bij die twee stukken ellende is postnatale abortus inderdaad best te verdedigen. Zal er geen traan om laten.
Baas over eigen buik en vrijheid over wat de overheid bepaalt wat jij met je lichaam doet. Totdat het over vaccinaties gaat. De onlogica van progressievelingen kent geen grenzen.
Waarom vinden rechtse mensen eigenlijk dat vrouwen geen keuze mogen hebben? Het maakt niet uit of een meisje door haar vader verkracht is op 12 jarige leeftijd: dat kind moet en zal je grootbrengen! Uiteraard krijg je er geen steun bij van de staat: iedereen moet zijn eigen broek ophouden.
Ik dacht gelezen te hebben dat 99% van de abortussen maar gewoon gelegenheidsabortussen zijn.
Dat geval 12 jarig meisje door haar vader dat is het ultieme argument. Maar 99% is niet dat.
Ga eens abortusvideos kijken online. Ze zijn niet moeilijk te vinden. Ik vind niet dat u geen mening kunt hebben zonder een beeld erbij te hebben wat het precies is.
Wetende dat meer dan het overgrote deel het wegwerken van een foutje is, dan zou ik persoonlijk meer inzetten op anticonceptie.
Iedereen doet maar lekker hoor, maar ik mag er wel een mening over hebben.
@sjef-van-iekel | 11-11-21 | 21:36: Maar dan nog: jij bepaalt wat een vrouw voor de rest van haar leven moet doen? Waar komt die hoogmoed vandaan?
Oke, video's zullen vast vreselijk zijn en misschien dat je ze niet tegen wilt houden als je zegt "Iedereen doet maar lekker, hoor" En ja, anticonceptie is mooi, maar soms gaat er iets fout.
Wat ouwehoer je nou man? Wat heeft dit met rechts of links te maken? Je bent gewoon aan het stoken.
@Sinterbikske | 11-11-21 | 21:48: Dan moet je toch eens beter onderzoek doen: links is voor vrije keuze, rechts is tegen abortus, globaal althans:
Ook in de Texaanse hoofdstad Austin kwamen betogers samen tegen de zogenoemde ‘hartslag-wet’, die recent werd ondertekend door de Republikeinse gouverneur Greg Abbott.
Voor zover ik weet geldt Republikeins nog altijd als rechts.
Er is bovendien geen uitzondering mogelijk in geval van verkrachting of incest in de Texaanse wet, de strengste abortuswet van de VS.
www.demorgen.be/nieuws/tienduizenden-...
En kijk naar het artikel hierboven, van GS: kritiek op linkse mensen die voor abortus zijn.
@cugel | 11-11-21 | 21:57: wat heeft dit verhaal met de VS te maken? Helemaal niets. Je kwam hier een paar maanden met een zielig verhaal over Asperger etc, maar begin onderhand te denken dat je hier eigenlijk komt om te trollen met een zielig excuus. Hou toch eens op met je links rechts.
@Sinterbikske | 11-11-21 | 22:06: Wat is GS als het niet rechts is? Niks trollen: ik ben het eens met GS over de islam, maar daar houdt het mee op, alle andere standpunten zijn meestal verachtelijk: dat is een mening: geen trollen.
@cugel | 11-11-21 | 22:11: GeenStijl is geen mening, het is een verzameling van meningen die allemaal anders zijn en die allemaal gewaardeerd worden als ze oprecht zijn.
@Sinterbikske | 11-11-21 | 22:31: En zo is het!
@Sinterbikske | 11-11-21 | 22:31: Wel, mijn mening is oprecht en het komt mij toch voor dat de meeste mensen het met elkaar eens zijn hier. En die mening waar ze het hier over eens zijn geldt toch als rechts: kijk eens naar het gescheld op GroenLinks hier, en de PvdA etc. Maar misschien heb je gelijk en moet ik hier oprotten.
@cugel | 11-11-21 | 22:44: Ik heb niet gezegd dat je moet oprotten, deze woorden komen alleen uit uw eigen toetsenbord voort. Voor wat betreft dat gescheld, iedere politicus en iedere politieke partij die het verdient komt hier op het hakblok te liggen, zonder uitzondering.
@Sinterbikske | 11-11-21 | 22:57: Oh, ik ben het ook wat betreft woke en Zwarte Piet met GS eens en dat het onzin is dat witte mannen slecht zijn.
Maar de eerbiedige behandeling van "De T" stuit me dan weer tegen de borst. En kritiek op JA21 kan ik me niet herinneren.
Maar ik ben het ermee eens dat GS wel een nuttige functie heeft in de zin dat ze kritisch zijn. En het is ook prettig dat je je frustraties van je af kunt schrijven.
Maar hier ben ik niet meer on topic: abortus. Dus misschien moeten we het hier maar bij laten.
Wat heeft rechts hier in godsnaam mee te maken. Blijf bij het onderwerp.
U bent idd niet meer on topic. Wellicht vinden we elkaar in een volgend topic.
@cugel | 11-11-21 | 21:57: een aantal mensen vinden abortus moord. Vanuit hun visie zou je kunnen denken dat linkse mensen dus moordenaars zijn? De geschiedenis heeft wel aangetoond dat verreweg de meeste mensen door links zijn omgebracht. Dus zou het best kunnen.
@metdedag | 11-11-21 | 23:22: Dat heb ik hierboven, op 21:57, uitgelegd.
En kijk, met je reactie van 23:29 geef je inderdaad aan dat GS rechts is. Althans bijna alle reaguurders.
@Sinterbikske: ja, meestal in het stamcafe waar we niet zo voorzichtig hoeven te zijn dat we on topic blijven.
@cugel | 11-11-21 | 23:30: Toch weer die links rechts fixatie. Het gaat u goed Cugel.
@Sinterbikske | 11-11-21 | 23:37: Dank u wel, en u ook.
@cugel | 11-11-21 | 21:40: ik bepaal geen fluit en zeg; meer inzetten op anticonceptie ofzo. Of een duurzame relatie. Adoptie kan ook nog. Of nog gekker. Een kind opvoeden. Met alle steun die de overheid biedt.
Alsof abortus de enige optie is zo doet u. En willen ze het doen, dan doen ze het maar. Maar ga er niet een zielig iets van maken.
Enne... doe even Alexander Pechtold en abortus zoeken.
@cugel | 11-11-21 | 23 Ik ben rechts en vóór baas in eigen buik. Ik ben er ook voor dat tegenstanders hun mening daarover mogen uiten, zolang ze maar niet dwang willen uitoefenen om abortus te verhinderen. Gezien de huidige Nederlandse wetgeving is abortus, ondanks enige juridische slagen om de arm, toegestaan, dus "rechts" Nederland, dat toch een meerderheid vormt, is in meerderheid in principe voor baas in eigen buik. In ieder geval is de situatie hier absoluut niet te vergelijken met die in Amerika.
@sjef-van-iekel | 11-11-21 | 23:52: Ja, Anne Lok gevonden, in de Stentor.
Maar toch: als abortus verboden is kan niemand het doen. Als abortus is toegestaan kun je het doen, maar je kunt het ook laten. Iemand die tegen abortus is wil dus in feite de keuze van vrouwen afnemen.
@Argyronauta | 12-11-21 | 00:03: Oke! Dat is dan positief! Dank. Ja, ik had ook niet gedacht dat alle rechtse mensen in Nederland tegen abortus zijn: dat kan in Nederland gewoon niet. En ja, ik ben het met iedereen eens dat abortus tragisch is en anticonceptie veel beter. Maar om het onmogelijk te maken zoals dus in ieder geval veel rechtse mensen in Amerika willen, dat vind ik fout.
@cugel: de meeste rechtse mensen denken daar genuanceerder over. Misschien eens naar rechtse mensen zelf luisteren ipv op Joop propaganda te lezen wat rechtse mensen zouden denken...
Om op jouw punt in te gaan: tenzij je verkracht bent (dan zal bijna iedereen hier vinden dat je recht hebt op een abortus) heb je een batterij van prima voorbehoedsmiddelen. Zelf blijf ik ook dan voorstander van abortus (helaas want het blijft het doden van een ongeboren kind). Maar zelfs bij vrouwen die abortus als voorbehoedsmiddel gebruiken (grrrr) blijf ik voorstander. Wil je als kind echt zo iets als moeder als je uit de doos van zo'n doos geperst wordt? Nee, kruisje bij ongeschikt om een oude reclame aan te halen.
@ZoekEenVrijeNick | 12-11-21 | 08:31: Ik lees nooit op Joop en ik kijk nooit naar de Nederlandse TV, ik zit alleen op GS en lees wat in de Guardian, NRC en Blendle. Mijn ouders hadden NRC, VN, VPRO. Hoewel ze verder een tamelijk conservatief leven leiden. Dus je ziet dat ik al wat naar rechts ben opgeschoven, hoewel ik veel minder conservatief leef dan mijn ouders.
In Nederland zijn mensen van nature minder geschift rechts dan in Amerika. Dus je hebt gelijk dat er veel rechtse mensen in Nederland voor een vrije keuze voor de vrouw zijn. Maar je ziet ook hier op GS dat het giftige Amerikaanse discours hier doordringt. Ik heb niet alle reacties onder dit onderwerp gelezen, maar mijn vage indruk was wel dat er toch best wel wat mensen hier rondlopen op GS die tegen abortus zijn zonder uit de christelijke hoek te komen. De invloed van het rechtse gif uit Amerika, lijkt mij.
Natuurlijk zijn Christenen tegen abortus: De constante toevoer van jongenskutjes voor meneer pastoor moet natuurlijk wel gegarandeerd blijven.
Katholieken hebben geen probleem met abortus.
@jaja | 11-11-21 | 21:29: Na ja, iets minder dan de streng gereformeerden misschien.
Die boodschap van Jetten, ging ie daarom naar Iran om ze ook daar deze wijsheden bij te brengen?
Volgens mij is Jetten in Iran onder andere het progressieve homo-beleid van de ayatollahs gaan bestuderen.
Nadat hij ontdekte dat islamisme en progressiviteit toch wat mider goed door één deur gingen, of moet ik zeggen: aan één kraan hangen,
heeft Jetten niet één woord meer besteed aan zijn bevindingen.
Alles om de islam uit de wind te houden.
Want als het er op aankomt, verraadt Judas Jetten liever zijn iraanse homogenoten,
dan dat hij de islam afvalt....
Ik ben voor anticonceptie en family planning.
Urk wil niet vaccineren: heel progressief NL wil hun gereformeerde pens desnoods met “drang” volpompen met vaccin. Urk heeft een orthodoxe mening over abortus: hetzelfde hysterische zooitje is plotseling principieel voor zelfbeschikking over het eigen lichaam.
De abortusdiscussie is een beetje hetzelfde als de vaccinatiediscussie, hoewel de abortusjuichapen vooral op eigen voordeel uit zijn.
Zelf berekenen hoeveel de commissie betaald krijgt.
Hoe wordt de hoogte van de SRC-bijdrage bepaald?
Alle adverteerders ontvangen in april/mei een factuur voor een bedrag van 0,025% van hun bruto mediabestedingen van het voorafgaande kalenderjaar. Dat is € 250,- per € 1 miljoen aan bruto mediabestedingen. De jaarlijkse bijdrage is gebaseerd op de bestedingen van het voorgaande jaar, zoals opgesteld door Nielsen.
Die "baas in eigen buik"-demonstraties van toen waren om de gevestigde orde te jennen en hoe meer die orde zich op zijn pik getrapt voelde, des te blijer waren de demonstranten. De "Week van het Leven"-demonstranten van nu doen precies hetzelfde, keren zich tegen de nieuw gevestigde orde die ook exact op eenzelfde wijze blijkt te reageren, als een gevestigde orde. Die Jetten helemáál, met z'n misplaatst triomantelijke "wet is wet"-verklaring.
Ik ben totaal geen fan van Claudia.
Ze heeft niet mijn humor en denkwijze etc.
Maar ik denk wel dat ze oprecht is, en begaan met de wereld.
Ik denk niet dat ze een linkse bullshitter is, maar dat is mijn gevoel.
Ik denk dat dit gevoel fout is.
@knutsel_ | 11-11-21 | 21:14:
Zou best kunnen.
Ja, maar dat is toch wel een soort van oprechtheid en betrokkenheid die gepaard gaat met een behoorlijke portie vrijblijvendheid, zoals dat bij ons allen wel in meerdere of mindere mate het geval is. Tot op zekere hoogte heeft het totaal geen consequenties om begaan te zijn. Hoe begaan mensen zijn zie je in hun daden, niet in hun woorden. Ze zal het allemaal niet verkeerd bedoelen, ze komt niet over als doortrapt of zo, maar dat ik nou zo onder de indruk raak van haar betrokkenheid met de wereld, nou nee.
D66 is voorstander van 'baas in eigen buik' maar tegenstander van 'baas in eigen schouder'.
bovenarm*
Baas in andermans beurs.
Het hele lichaam is eigendom van D66 (Pia's leeghaalwet).
Bij de zaadlozing komen miljoenen spermacellen vrij, na een keiharde strijd ben jij van al die miljoenen de winnaar en dan word je nog niet geboren, lijkt me echt kut.
Besef komt pas rond het 4e jaar. Niks aan de hand dus.
@Lorejas | 11-11-21 | 21:12:
Oh, dat je de eerste bent van al die miljoenen is dus toeval? Ha!
Ik heb me vooraf ingekocht. Wedstrijd was voor lozing eigenlijk al gelopen.
@Lorejas | 11-11-21 | 21:16:
Ah, je bent zo'n voorvocht jongen.
Hahaha; ja een vrijgevochten voorvechter van voorvocht.
Nou als ik mij bij ongeluk, zwaar bezopen, zou hebben verleiden tot het hebben van zaaddonatie bij claudia.. zou ik keihard brullen arbortus. Bij andere vrouwen zou ik wel een probleem hebben..
Misschien een rubbertje omdoen of aan de pil gaan?
Het kan ook door de WC-bril komen hoor.
Opflikkeren leipe christenextremisten. Dergelijke voorhistorische waanideeën verwerk je maar gewoon in de preek op zondag in de kerk.
Ik heb de reclame half gehoord, maar hoorde niets christelijks in de boodschap. Wel een genuanceerde mening met eens een ander geluid. Geen pleidooi tegen abortus, maar een pleidooi voor meer ondersteuning van ongewenst zwangere vrouwen.
Dit dus: hoezo mogen 'christenextremisten' geen gebruik maken van de vrije meningsuiting? Hoezo is het niet gewoon onderwerp van debat maar een 'voorhistorisch waanidee'?
Moet je een abortus zelf betalen of wordt het vergoed?
In geval van betrokkenen van haatpartij D66 wordt er goed aan gedaan om daarbij ongewenste en gewenste zwangerschappen gelijkwaardig te behandelen en gelijkwaardig te subsidiëren.
Wat kost nou een breinaald?
Wordt vergoed, als je goedkeuring hebt van de huisarts.
@Robert Haynes | 11-11-21 | 21:14:
Dat vind ik dan minder ok.
Prima als je bent verkracht of een zwaar gehandicapt kind dreigt te krijgen.
Maar dronken je vol laten proppen en zwanger raken, dan betaal je het zelf maar.
@jaja | 11-11-21 | 21:19: Mee eens, abortus moet natuurlijk nooit iets gewoons worden.
Baas in eigen buik maar niet toen het sperma op zoek ging naar een eitje? Domme slogan: Baas in eigen buik. Prima maar betaal die abortus dan lekker zelf. Dan ben je echt baas in eigen buik en laat je de rest van Nederland niet mee betalen.
Tot 24 weken in de zwangerschap mag abortus worden gepleegd. Is dat niet heel laat in de zwangerschap? Denk eens aan de menselijke waardigheid. Er is nog meer in het leven dan alleen maar keuzevrijheid en gemak. En er bestaat ook nog zoiets als: snel actie ondernemen. Je verantwoordelijkheid nemen. Waarom eerst 20+ weken niets doen?
We struikelen over hetzelfde. Ik had ter illustratie al een linkje geplaatst naar een gezonde foetus van 24 weken. Mijn moederhart slaat een slag over als ik daarbij de ingreep visualiseer.
@MickeyGouda | 11-11-21 | 21:04: Dus u gelooft in een ziel? Niets ten nadele maar als er geen ziel is is het hele leven nutteloos en als er wel een ziel is dan komt die ergens waar het altijd beter is.
@Bootvisser | 11-11-21 | 21:16:
Ik zou eerder spreken van bewustzijn. Toen mijn dochter zestien weken was voelde ik haar voor het eerst bewegen. De gedachte dat ik daarna nog zo'n ingreep had laten uitvoeren is onvoorstelbaar.
In die 20 weken kunnen ze nog een aantal keer neuken zonder anticonceptie en daarna maar 1 keer abortus. Kost geen geld maar wel moeite. Een kind is na +/ _ 24 weken levensvatbaar. Dan is abortus in die periode gewoon dus echt moord
@Bootvisser | 11-11-21 | 21:16:
Ja, zo kun je elke moord goedpraten
Jetten heeft zich ondertussen echt ontwikkeld tot een onmens.
m/v/x?
@ivo_nl | 11-11-21 | 21:00:
Een robot heeft geen gender. De true non-binary.
Dat ze nog tijd hebben om te Twitteren en TV te kijken met al die vluchtingen die binnen komen. Je zou verwachten dat het een hele operatie is om die bed ‘n breakfast in hun achtertuin te organiseren.
Ik zie net - o/t - een reclame op de kijkbuis voorbijkomen die ik nogal ‘schokkend’ vind, geloof van bol.com.
Zo’n soort van typisch grachtengordel kut kind die z’n voetbal leuk als een geinige knuffel oid heeft aangekleed (zoals Wilson in Cast Away). Krijgt dan vd Sint een echte en gelijkende knuffel en schopt de zelf geknutselde knuffel patsboem naar de verdommenis met een vreselijk enge blik als in opgetyft kut bal.
Zegt dit iets over dit soort verwende jeugd vraag ik me als oude man dan af?
Bol was de eerste die boeken met ZP afbeeldingen in de ban deed. Amazon volgende enige tijd later.
Wilson uit de film is afgelopen week geveild voor 400.000 dollar.
Wat ik vreemd vind. Veel 'her body her choice' types vinden baby's uitzuigen prima de luxe. Want alleen de persoon die het vrucht draagt heeft zeggenschap over de eigen lichaam. Cool, vind ik ook trouwens. Maar vervolgens gaan deze lieden eisen dat je de jab neemt. Want dan ineens is een lichaam niet je eigen zeggenschap.
Wut? Nee lefties. Als je pro choice bent, moet je accepteren dat sommigen geen jab willen. Maar ja hypocriet en (s)links zijn synoniem...
Maar goed dat GS nog af en toe reclame voor TV maakt, anders zou er helemaal niemand meer kijken
Staat vaak als lamp aan. Beetje als sfeerverlichting. Geluid uit natuurlijk.
@Lorejas | 11-11-21 | 20:56: Ik luister vaak radio via de tv, studio Brussel, lekkere muziek daar, anders dan wat je op de Nederlandse radio hoort.
@Sinterbikske: Destelbergen!!1!
Om bij het begin te beginnen: Every sperm is sacred.
Massamoordenaar!
"I must've killed millions of babies just with my bare hands."
(zal in het café straks wel het bijbehorende liedje plempen)
Een bacterie op Mars wordt leven genoemd. Een hartslag in een buik niet. Zo rolt de deug commissie
Maar goed dat die klinieken er zijn.
Enig idee wat er gebeurt met al die moslimmeisjes die ongewenst zwanger raken, als vader of broer erachter komt?
Dan gaat het niet meer over het “verwijderen” van een kind, dan gaat het over eerwraak, het leven van de moeder, die misschien best een kind had willen hebben van een man waarop ze verliefd is, maar het onmogelijk kan houden omdat de familie wel even bepaalt hoe haar liefde eruit moet zien en ze bovendien haar eigen leven op het spel zet.
Een keiharde realiteit.
Zouden Tim de Jettebreij dáár wel eens over nadenken, zouden zij dát bespreekbaar durven maken?
Het antwoord is : Nee.
Maar als je niet gevaccineerd bent, mag je dan toch een abortus?
Alleen als jij jezelf ook gelijk laat aborteren. Groetjes Hugo
Ze zullen wel denken gelukkig zijn het christenen, dan kunnen we weer eens lekker ouderwets tegen gelovigen tekeer gaan.
Kom op mannen, dat kunnen wij ook: Baas in eigen bierbuik!
Baas onder bierbuik!
@Lorejas | 11-11-21 | 20:55: Baas in eigen onderbuik!
Baas in en onder eigen onderbierbuik!!1!
@Lorejas | 11-11-21 | 20:58:
Daar dek je de lading wel mee.
Dus als ik Jetten goed begrijp zijn we baas in eigen land ook.
Ik zal m wel verkeerd begrijpen.
Baas in onderbuik.
Zowel de onderbuik als de bierbuik zijn bij mij in orde, en ready for duty.
Let’s go Brandon!
Mijn dochter vroeg me hoe ik over abortus dacht. Ik zei "vraag dat maar aan je zus". Zij: "Maar ik heb helemaal geen zus"
Leuke zwarte humor.
Ach iedereen deugd tegenwoordig. Zie ook dat reclame spotje van Achmea (Rabobank) tegen vuurwerk. Bewijst ook hoe verweven politiek en groot kapitaal zijn en verenigd zijn tegen de burger die niet bij de 1% hoort. Die “elite” uit Amsterdam zijn echt wereldvreemd. De tunnelvisie uit hun echokamer begint echt rare vormen aan te nemen. En ze laten meer en meer blijken dat ze democratie haten en negeren,
*deugt
Geen idee wat er mis is met dat spotje van Achmea. Spot on wat mij betreft.
Alsof ik de mening van die twee overbetaalde BNN/VARA-nietsnutten ook maar een seconde serieus neem. Niet dus.
Kortweg: VARAders.
Een georganiseerde actie, de voorgedrukte aangiftebiljetten lagen al klaar.
Elkaar op lopen naaien een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie.
Zielig pestgedrag van linkse drammers, die democratie misbruiken op het moment dat vvmu even niet in hun straatje past.
Ik heb een paar keer een spotje voorbij horen komen op de radio.
Weinig op aan te merken, ook al strookt de boodschap niet helemaal met zoals ik erover denk, ben namelijk niet tegen abortus, maar ik ben wél heel erg voor de mogelijkheid voor iedereen om z’n mening te kunnen geven.
Keurige campagne waarmee je het prima oneens kunt zijn, maar klagen?
Zielige verontwaardiging en het hele deug peloton gaat los op de Socials.
Gefrustreerd volk.
Zal wel gezellig zijn met Rob 'bagger' Jetten en Christenunie samen aan de formatietafel.
Volgens menig CU stemmer (heden of voormalig), is de CU progressiever dan D66 en minstens zo gevaarlijk. Volgens hen heeft God zich afgekeerd van de CU.
Maar als je op zelfde universeel recht op lichamelijke integriteit (baas in eihen buik) beroept voor geen vaccinatie, is het wappie. Zo vermakelijk deze mensen. En eigenlijk ben ik wel blij dat ze helft van hun potentiele kroost aborteren...
Zwangerschap is niet besmettelijk (al lijkt dat soms wel zo).
Uuh duwbak, dat is niet relevant. Sorry, te moe om te onderwijzen.
@feiten_en _cijfers | 11-11-21 | 20:46: Prima.
Ik zag die 2 namen en ben direct gestopt met verder lezen. Mag ik nu wel kotsen of moet ik eerst de linken klikken en de cookies accepteren? Ik ben het ongelezen niet eens. P.S ik vraag dit niet voor een vriend.
De vriendin die ik 10 jaar geleden had ging met haar beste vriendin een middagje winkelen in Zwolle zei ze.
Kwam ik er weken later achter dat daar een abortuskliniek is en dat ze mee was om haar vriendin te ondersteunen bij de abortus na een one night stand..
Ik heb er niet zo'n probleem mee.
Deze moet je opsturen naar goede tijden..
@NiCeY | 11-11-21 | 20:42:
Hoe bedoel je?
Dat kan, maar het is en blijft een levend wezen dat in de buik zit. Ik ben wel benieuwd waarom dat leven minder waardevol is dan dat van u of mij.
@Allevezoel | 11-11-21 | 20:47:
Ik snap je punt helemaal.
Maar ik ben een man en ik kan niet voor een vrouw beoordelen hoe zoiets is en voelt.
Het mag klinken als een waardeoordeel, en dat is het eigenlijk ook: een zichzelf respecterende (volwassen) vrouw zorgt dat ze niet ongewenst zwanger wordt, en al helemaal niet van een onenightstand. Gevallen zoals deze bevestigen alle vooroordelen over abortus als quick fix, ten koste van de noodzakelijke ingrepen.
@MickeyGouda | 11-11-21 | 20:58:
Ja, een snelle oplossing voor een opduikend probleem.
Zo is het wel.
Het debat in Nederland is vaak van een tenenkrommend laag niveau. Geen discussie, maar: als je een andere mening hebt, dan deug je niet, of ben je belachelijk. Ethiek op z'n slechts.
Linkse lange tenen. Wat een gezeur zeg.
Ach ja, Rob Jetten is zo'n iemand die best op wil komen voor ongeboren leven, mits een imam een soortgelijke boodschap op vrijdagmiddag keihard door een moskeetoeter blaft. Dan moeten we dat divers en inclusief noemen.
Rob Jetten is zo iemand die best graag wil komen op een imam die hem op vrijdagmiddag keihard in zijn moskeetoeter blaft.
Als opvolger van Abortus Penthouse valt het nog te begrijpen.
Die Thunderbird zou de dames een moeten leren hoe ze fatsoenlijk door moeten slikken ipv ze deze hallucinate nonsens wijs te maken. Nare slang
Baas in eigen buik, een foetus heeft ook een buik.
Het is meestal toch te laat. Mijn vrouw en ik besloten dat we geen kinderen wilden toen de oudste 6 was.
Zat er nog garantie op?
Hoe meer abortus en hoe meer voorbehoedmiddelen hoe beter.
Liefst wel uit vrije keuze.
Uit vrije keuze dan valt er nog een wereld te winnen.
@Gaat het niet dan? | 11-11-21 | 20:32:
Hoe vraag je dat aan een foetus?
@Mr_Natural via de foetusfluisteraar?
Vervang dat 'links liberaal Nederland' maar gerust voor totalitair links, totalitair links dat meent het politieke discours in NL te kunnen bepalen. Laat deze lui maar lekker deugen en hun mening opdringen aan de meerderheid van de Nederlanders die daar helemaal niet op zitten te wachten. Wanneer je goed oplet merk je al steeds sterker wordende onderstroom in de samenleving die zich begint te irriteren aan deze betweters. Nog even en dan werkt het namen en shamen en het tot een taboe verklaren van veel politieke onderwerpen niet meer.
Ik ben van het vrouwelijke geslacht (nog wel, haha) en ik ben helemaal niet altijd voor abortus. Ja, bij verkrachtingen, het Down-syndroom of weet ik wat. Maar in 2019 werden 32.233 abortussen gepleegd. Dat is toch achterlijk veel? Dat is echt niet per ongeluk de pil die niet werkt of je ballonnetje die knapt.
Je kan ook fouten maken (als tiener bijvoorbeeld). Of er zijn situaties te bedenken dat je niet in staat bent om voor een nakomeling te zorgen. Niemand neemt een abortus voor de lol.
Verkrachting is een serieus iets waar menig manwijf (ja tegenwoordig kan alles) de doodstraf voor zouden moeten kunnen krijgen. Die wel ja! Maar daar kan het ongeboren leven ook niets aan doen. Die is hier niet schuldig aan. Dat zijn lastige vraagstukken.
Nee, dat laatste klopt helemaal. Overigens is het ook voor een eventuele partner behoorlijk heftig, heb ik van horen zeggen, zeg maar. Goed dat de keuze er is, dat dan weer wel. Maar ik denk dat de mogelijk heftige mentale impact behoorlijk wordt onderschat.
Ik begrijp dat mensen de afweging maken met ernstige dingen, maar Down vind ik overdreven. Levensverwachting ondertussen 55 en er is prima zorg en ze kunnen superblij in het leven staan.
@Shoarmamasutra | 11-11-21 | 20:40:
Het betekent ook dat de ouders, afhankelijk van hun eigen leeftijd uiteraard, 55 jaar lang voor een kind moeten zorgen. Dat is niet voor iedereen even makkelijk.
@Shoarmamasutra | 11-11-21 | 20:40: En dan zou de Josti Band uitelkaar gaan.
@TeeJee | 11-11-21 | 20:42: Wie zegt dat opvoeden en voor kinderen zorgen makkelijk is? Mijn moeder werkte met jong en oud volwassen met Down in Huize Ursula te Nieuwveen. Goede kwaliteit van leven en er werd goed voor ze verzorgd. Het was een dorp in een dorp. Eigen kroeg, voetbalclub, school, kerk etc. DAT is pas een zorgcultuur!
@Tha Analyzer | 11-11-21 | 20:55:
Leuk man. Zegt niks over andere mensen, hun mogelijkheden in het leven, en hun eigen wensen.
Maar ja, de meeste mensen kunnen alleen redeneren vanuit hun eigen optiek.
@SterF... | 11-11-21 | 20:36: Dan gebruik je of een condoom of je neemt de pil. N**ken heeft gevolgen. Als je die niet aankunt of je geen voorzorgmaatregelen wilt treffen, hou je de rits dicht.
@Arachne | 11-11-21 | 23:36:
Makkelijk gezegd. Met dit plempsel dicht je de praktijk niet af kan ik je zeggen.
Laat Tim en Claudia eens op vrijdag voor de moskee gaan staan actievoeren voor abortus.
Prima gedachte.
Punt is dat die moslims slim genoeg zijn om hun bakkes te houden… die laten de grefo’s de eieren uit het vuur halen, alle flack opvangen, en knielen vroom richting Smekka met een grijns op de bakkes.
Ik vind het een voorzichtige campagne, geen gruwelijke beelden van prenatale doodstrafvoltrekkingen. Maar Rob Jetten vindt het "bagger".
Als het op onverdraagzaamheid aankomt, doen links en de islam niet voor elkaar onder.
Iedereen moet zelf kunnen beslissen, persoonlijk ben ik tegen, het zou altijd aan mij blijven knagen want zo zit ik in elkaar. Vorige week vertelde mijn beste vriend over zijn broer wiens vrouw zwanger is. Hij niet gelovig, zij zwaar pinkstergemeente. Ze hebben al 2 kinderen, ze is nu zwanger van de derde, 15 weken. Kind blijkt een aandoening erger dan Down te hebben, levensverwachting maximaal een jaar, een kasplantje, meer zit er niet in. Zij wil het kind houden, hij niet. De problemen die dit op gaan leveren voor hen en de kinderen zijn enorm, de kosten zullen de pan uit rijzen. Moet je na een jaar afscheid nemen van je kind dan zal dat zwaarder zijn dan afscheid nemen van een ongeboren kind. Toch heb ik ook begrip voor haar standpunt ondanks dat je weet dat het waarschijnlijk nooit goed zal komen. Hoop. Eigenlijk is het uitgestelde teleurstelling, die ruimtepapa’s bestaan niet, gisteren wist ik voor de trekking van de Staatsloterij eigenlijk al dat ik niet de hoofdprijs zou winnen en anderen gelukkig kon maken. Maar toch, hoop, het is wat ons in de ochtend weer op laat staan.
Als je dit weet als vrouw dan kun je ook denken:
Ik heb al 2 gezonde kinderen en dit kind dat nooit een normaal leven zal kunnen hebben laat ik niet geboren worden.
En dan moet je wellicht rationeel denken in plaats van emotioneel.
Want je doet dat kind er ook niet een plezier mee als dat gaat lijden.
@jaja | 11-11-21 | 20:30:
Nee nee. Pinkstergemeente.
Dat is niet normaal religieus, dat is van het type fundamentalisten waar de gehele kerk dan zwaar op je leunt om het kind te houden, dat ze je constant in de gaten houden, en als je het in je hoofd haalt om TOCH een abortus te nemen dat dan zelfs je familie je verstoot.
U denkt er te rationeel over.
@TeeJee | 11-11-21 | 20:33:
Dat weet ik uiteraard ook.
En dat is heel erg lastig.
@TeeJee | 11-11-21 | 20:33:
Dat zijn echt van die sekte achtige gemeenschappen. Hoe haal je het ook in je hoofd zo'n vrouw te trouwen?
@SterF... | 11-11-21 | 20:40:
Ook dat was waarschijnlijk weinig rationeel.
@SterF... | 11-11-21 | 20:40: Dat is inderdaad een goeie. Elkaar leren kennen op het werk, zij kwam uit een probleemgezin uit een voormalige Nederlandse kolonie. Ze zat op het moment dat ze elkaar leerden kennen er helemaal doorheen. Hij heeft haar willen helpen, haar religie heeft zij echter niet losgelaten ook al was dat een oorzaak van de problemen. Niet echt een goede basis om een relatie te beginnen, maar het zei zo.
Claudia de Breij is bij ons al jaren geleden van de buis geabborteerdt,
geen moment spijt van gehad!
Baas op eigen buis!
Ik ben geen taalnazi maar deze? "Geaborteerd" aub.
@Basil Fawlty | 11-11-21 | 20:26: Taalnazi dus. Ken toch gebeuren.
@Basil Fawlty | 11-11-21 | 20:26: Is met puntjes: a.u.b.
Brilsmurf /
@Duwbak_Linda | 11-11-21 | 20:31:
Sorry.
Tim hoffman's vriendin( ot ex?) Zal toch niet zo heel vlot zwanger worden denk ik ?
www.rtlboulevard.nl/entertainment/sho...
Tim is transgender maar durft het nog niet te zeggen.
Haar seks is stuk. Zegt ze zelf.
Verbaast me niets met Tim als partner.
@RickyLaRue | 11-11-21 | 20:28:
Tim kan niet likken als Lassie ben ik bang.
@jaja | 11-11-21 | 20:46:
Hij kan wel prima zeiken.
Misschien iets voor La Paay.
nogal makkelijk,ze worden allebei nooit zwanger
Dit soort volk krijgt al zolang ik leef continu het podium in al onze media (de hele dag, iedere dag). En ze tetteren nog exact dezelfde veilige meningen als vroeger. Daardoor lijkt het alsof Nederland superprogressief en kneiterlinks is.
Abortus = cancelen dus tegen.
Is Timmermans ook baas in eigen buik?
Tja, het aantal blanken moet ergenz door verminderen toch?
Dat is wel grappig dat je dat zegt. Cijfers laten zien dat blanken voornamelijk genetische defecten laten aborteren en niet-Westerse allochtone vrouwen voornamelijk abortus als geboortebeperking toepassen. Met name zwarte vrouwen.
Abortus is dus een praktijk waar Tiergartenstraße 4 zich bijzonder over had verheugd. Damals.
Onzin, duidelijk nooit bij zo'n kliniek gekeken. Er is daar nogal een oververtegenwoordiging van mensen uit macho/straatculturen en schaamteculturen.
Die kunnen minder makkelijk aan de pil of condooms komen en missen vaak sexuele opvoeding
@Shoarmamasutra | 11-11-21 | 20:35: Condooms liggen potverdorie bij de Lidl in het schap. Iedere vrouw kan de anticonceptiepil krijgen. Via de huisarts of via een vertrouwensarts.
Pleeg abortus met een Claudia de Breinaald.
Het alternatief zou natuurlijk soms niet neuken zijn. De gruwel! Deze links-liberaal heeft een paar van die pasgeboren mensjes in zijn kolenschoppen mogen houden. Een voltooid leven als je nooit geboren hebt mogen worden.
De wanhoop van sommige aanstaande moeders kan ik mij maar lastig voorstellen. Maar ik veroordeel niet, laat staan in gevallen van verkrachting en incest en zulks. Maar abortus als een grondrecht? Ik hoop dat er een apart plekje in de onderwereld van Satan is voor dat soort humanisten.
Timmie en zijn valse nicht Claudia denken dat ze belangrijk zijn.
Jezelf progressief vinden en noemen om vervolgens hand in hand te lopen met oer-conservatieve, intolerante, vrouwonvriendelijke, homohatende baardapen in jurken.
Dan ben je totaal niet geloofwaardig meer.
Gelukkig gaan steeds meer mensen zien wat de realiteit is.
Mensen als de Breij en de rest van die woke-club vallen steeds vaker door de mand.
Hypocriete bange wezels, die een grote smoel durven te hebben over en tegen Christenen, maar de broek volschijten als het over moslims gaat.
Jackpot.
Denk zwart wit! Vergeet de vele tinten grijs.
Zaad morsen is moord!
youtu.be/fUspLVStPbk
Claudia de Breij vindt dat andere mensen geen kinderen moeten nemen maar neemt ze zelf wel ondanks dat zij in een relatie met een vrouw is.
Dat is hetzelfde als Dolf Janssen die zegt dat je niet moet vliegen maar wel een tweede huisje neemt in Ierland waar hij altijd naar toe moet vliegen.
Ja maar in Ierland is er één of andere vreselijke kudtband wat VARA-types 'goed' vinden en dus mag Dolfje een tweede huis en Ierland nemen en fuck het mileu want jij bent toch maar een kleinburgelijke rechtsmens. Zoiets zal de kronkel wel zijn in dat oerlelijke hoofd van die droogtrommel die al jaren geleden van Radio 2 opgerot had moeten zijn met zijn wauwelprogramma.
Geef die de Breij alles wat ze wilt zolang ik er op oudjaarsavond niet tegen deze 'deug-grapjes' mevrouw hoef aan te kijken.
Er zit een knop op je TV.
Er staat nergens dat ze het willen verbieden. Alleen dat ze het walgelijk vinden. En dat is ook een mening
Juist. Ik zie het probleem niet.
Ieder z'n mening.
Rob wordt geprogrammeerd...
@Toetsenbordcomplex | 11-11-21 | 20:21: Juist & i.d.d. : Rob is niet geboren. Hij is 'assembled' en daarna geprogrammeerd.
Onzin bewering, als je niet geboren wordt weet je dat niet.
@dijkbewaker | 11-11-21 | 20:24: dat zeg jij.
mafkees,
Hoe ziek is het eigenlijk dat een gezonde vrouw met afgeronde studie kiest voor een abortus vanwege gebrek aan een vaste aanstelling en een woning.
Of zoveel mogelijk kroos op de wereld zetten als verdienmodel, nog zieker.
Of als hoofddoekje vrouw je iedere jaar weer een kind op de wereld schoppen omdat je man verwacht dat als zijn snikkel jeukt je met gespreide benen hem zijn gang laat gaan. Meestal en man die je door een dwang huwelijk opgedrongen is.
Hoezo ziek???
Zouden meer mensen moeten doen, geen kinderen nemen als je het niet kunt betalen.
Ik sluit me hier bij aan.
Nog zieker is een neef die andere vrouwen bezwangerd en ze tot abortus 'dwingt'. Eén was te nuchter (Katwijker, dus) en trapte daar dus niet in. Helemaal over de zeik, maar wel een prachtig kind. De rest van het verhaal bespaar ik u maar.
Het ongeboren leven heeft het recht om te leven.
@Ashtrey | 11-11-21 | 20:16:
Ze zetten ze in ieder geval op de wereld, daar is niets zieks aan.
Er worden in Nl ongeveer een 30.000 abortussen pj uitgevoerd. Zijn dat dan 30.000 producten van een verkrachting? Nee.
Zijn dat dan 30.000 kinderen die zo vreselijk mismaakt zijn dat wanneer op de wereld gezet het leven een ondragelijk lijden zou zijn? Nee.
Het zijn overwegend jonge vrouwen die erop los neuqen zonder anticonceptie en waarvan een deel ook recidive vertoont.
Die vrouwen veroordeel er ik niet om, het zegt wel iets over onze beschaving en verantwoordelijkheidsgevoel.
@JdelaT | 11-11-21 | 20:27: 30K p/j ?! Dat is schandalig veel. En geen ophef. Het is gewoon doodnormaal (no pun intended).
@Tha Analyzer | 11-11-21 | 20:32:
www.google.com/search?client=firefox-...
@JdelaT | 11-11-21 | 20:37: Het is gewoon het werk van satan zeg ik u. Progressieve satanisten !
@Tha Analyzer | 11-11-21 | 20:49:
Ik was ook uit het veld geslagen toen ik dit las. Alleen leven we in een tijdperk waar imago en beeldvorming belangrijker zijn dan wijsheid.
U noemt het satan ik noem het een teken des tijds. U zou eens moeten zoeken op de cumulatieve abortuscijfers van de VS sinds 1970. Dan trek je helemaal wit weg. En nogmaals die vrouwen neem ik niks kwalijk!
zij zal inzien dat ze het kind nauwelijks kan verzorgen.
Overigens, wie krijgt er nog een vaste aanstelling?
Ik ben voor abortus, sterker nog ik doe het bijna iedere dag want mijn buik hoort mij. En alles wat mijn buik verlaat is ook van mij.
Mag ik dan bij jouuuuuu schuilen!? Nee tyft op, baas in eigen buik! Zoiets?
Goeie. Zo hypocriet.
Wat hebben die christelijken nu weer gedaan?
Het is makkelijk om zonder reserves voor abortus te zijn zolang je er niet te diep over nadenkt. Het aborteren van foetussen mag in Nederland bijvoorbeeld plaatsvinden tot de 24e week. Zonder directe medische aanleiding heb ik daar toch wel wat moeite mee. Ter illustratie: www.24baby.nl/zwangerschapskalender/2...
Dat lijkt toch wel verdacht veel op een prachtig klein mensje.
Ja, ik heb daar ook moeite mee.
Wat er niet gezegd wordt is hoeveel van de abortussen gedaan worden om medische redenen en om andere redenen. Die informatie zou ik eigenlijk wel eens willen zien.
@ZOMG | 11-11-21 | 20:28:
Hier nog één.
Heb daar ook moeite mee.
zo laat wordt nooit abortus uitgevoerd.
Een abortus is altijd een verlies voor betrokkenen. Dat wil niet zeggen dat ik altijd tegen abortus ben. Maar ergens voel ik meer sympathie voor de christenen dan de progressieve moraaldrammers.
Alleen als ze voor Claudia de Breij een uitzondering maken op de postnatale abortus regels. Alleen al bij het horen/lezen van haar naam kots ik een beetje in m'n mond. Blijft hilarisch dat BN'ers menen anderen de maat te moeten/kunnen nemen over hun leven, als de loodgieter mij vertelt hoe ik mijn leven moet leven dan accepteer ik dat toch ook niet?
In al haar begaanheid kan ze haar morele- en milieubelastende plek als mens vrijmaken voor zovelen die het beter verdienen dan zij, kom op Claudia, draag eindelijk iets positiefs bij.
"Progressief" Nederland heeft niets meer te bereiken, al hun (vroegere) doelstellingen zijn behaald. Ze zijn dus feitelijk nutteloos geworden. Op zoek naar een nieuw bestaansrecht, dan maar spijkers op laag water zoeken om over te kunnen zeiken.
u koestert zich in de door progressief verkregen voorzieningen en stemt nu voor een afbraakbeleid door CDA en VVD
Je weet nooit van te voren wat er uit kruipt.
Ik ben vóór een (ruim) recht op abortus. Maar ik vond die anti-abortusreclame verder prima door de beugel kunnen, en niet overdreven confronterend. En nee, de gevoelens van vrouwen die "ooit voor deze moeilijke keuze stonden" tellen niet mee, als we dat wel doen dan geven we toe aan de "jij mag niet want ik ben gekwetst"-beweging.
Nee, laten we het eens hebben over de reclame van Aprilmoorden.nl, waarin de staat, de samenleving en de zorg expliciet worden beschuldigd van systematisch racisme.
Poeh, die reclame hoorde ik ook voorbij komen ja, tussen de podcasts door. Wat de actuele neuk was dat? Ook even op de site gekeken, maar ik snap er geen enkele hol van. Aprilmoorden gaan over moorden in de 2e wereldoorlog op Curaçao, kwam ik achter. Maar dat boek gaat dan weer over de Bijlmer, en ongeventileerde huizen en hoe dat de schuld is van een racistische overheid? Of zoiets. Er zat geen logica in, in ieder geval.
@The-loopy-cowboy | 11-11-21 | 20:37: Komt nogal veel voorbij op Radio 1. De echte vraag is: wie financiert dat?
Groot voorstander van abortus al zou ik bijna van kamp wisselen wetende dat ik me in hetzelfde kamp begeef als Claudia de Breij.
Niemand is voor abortus, wel voor een vrije keuze.
Eensch
Ja inderdaad.
Wat er in Texas gebeurt, is idioot.
Kun je wellicht na 6 weken zwanger geen keuze meer maken.
@RickyLaRue | 11-11-21 | 20:15:
En wat weten we over de keuze van het kind?
@Allevezoel | 11-11-21 | 20:51:
Helemaal niets.
@Allevezoel | 11-11-21 | 20:51: het kind bestaat dan nog niet
Als Tim Hofman het zegt dan is het waar.
Ik weet niet wie deze linkse huilebalk op tv heeft gebracht, maar diegene snapt net als Tim niks van het leven.
Ik ben trouwens wel voor abortus.
Geheel begrijpelijk: aborteer alles meer dan twee, herstel, één kind
op naar de 1 miljard aardbolkruipers, langzaam maar gestaag
Graag in 0031 beginnen; hotspots zat.
@MoslimMolen | 11-11-21 | 20:08: inderdaad heeft men dan altijd andere regio's op het oog. Het zou ook het meest helpen in Afrika waar men op weg is naar de 3 miljard sub-sahara. Dan india, indonesië enz. Hier is het toch al dalende, vooral als men immigratie zou stoppen.
Het ongeboren leven kan de tyfus krijgen begrijp ik van deze lieden?
Infanticide is een heel groot links probleem.
Mag ik nog wel baas over eigen lijf zijn of is dat alleen maar selectief ?
Ik ben spontaan tegen abortus.
het stukje is er alleen om tegen claudia en tim te kunnen zijn. feitelijk zijn moderne rechtse mensen net zo voor abortus als alle andere normale mensen. Vooral als er eigen belang is. Zoals zwangere dochters in de familie
Die 2 mogen van mij ingepekt etc. op de bult.
Die twee hebben al heel lang afgedaan. Al met de asielinstroom. Walgelijke moraalridders.
Post-natale abortus is in sommige gevallen best een idee. Net als pre-natale abortus, hoewel het gemakzucht waarmee sommige dames met een dergelijke ingreep omgaan ook te denken geeft.
post nataal? U lukt maar wat. Voorts doen vrouwen niet gemakkelijk over abortus. Dat is bijbel-adepten-verzinsel.
Dan noem je ook 2 namen...
REAGEER OOK