Nationale Ombudsman wil aparte minister die helemaal niets aan Groningse gasschade doet
Centrale regie over falen
De Groningse gascrisis is zo'n stille ramp die al jaren op het ongelezen inlegvelletje van de politiek agenda staat. De gaskraan is dichtgegooid, maar niet helemaal dichtgegooid, en daarmee is de politieke urgentie voor Den Haag verdwenen. Ondertussen verloopt de verwerking van schadeclaims exact zoals u verwacht van een overheid die de toeslagenaffaire niet onder controle krijgt: belabberd. Daarom luidt de Nationale Ombudsman vandaag de noodbel met zijn rapport ‘Verscheurd Vertrouwen’, waarin hij spreekt over een "nationale crisis" en onder meer adviseert om in het nieuwe kabinet één minister aan te stellen voor de afhandeling van de gascrisis. Nu zijn het verschillende ministeries die de problemen niet oplossen, maar het is beter om één persoon te hebben die de afhandeling verkloot. Dan hoeft de politiek maar één persoon weg te sturen als wederom blijkt dat de problemen zich alleen maar opstapelen en maar één nieuwe minister te vinden die het daarna compleet kan verpesten. Een stuk efficiënter! Nu nog een minister voor de toeslagenaffaire, een minister voor de woningmarkt en een minister voor grote projecten die gegarandeerd over hun budget heen gaan en we hebben weer een regering. Gas erop!
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Grrrroningen. Instituut Mijnbouwschade raakt 329 dossiers van inwoners kwijt
Dit gaat je pet én Groningen toch te boven
Niemand mag Sjoerd Sjoerdsma
Wie had dat gedacht? (iedereen)
Compleet krankzinnig. 'Syriërs' plegen extreem geweld in Groningen
Begin maar eens met zoeken in Ter Apel
LONGREAD! Waterschap en provincie smijten met belastinggeld om Groningse boeren te pesten
Allemaal voor de geweldige natuur (?) in Lucaswolde (?)
