Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alec Baldwin schiet cameravrouw dood

Niet expres!

Er gaat een rekwisiteur of een setdresser slecht slapen, daar in Amerika. Tijdens de opnames van de westernfilm Rust heeft acteur Alec Baldwin een cameravrouw, ene Halyna Hutchins, doodgeschoten. Baldwin speelde een scène dat hij iemand moest neerschieten en dat deed hij blijkbaar meer dan voortreffelijk: het geweer had losse flodders moeten bevatten, maar was kennelijk toch geladen. Regisseur Joel Souza raakte gewond en ligt in het ziekenhuis. U kent de 63-jarige Baldwin, uitgesproken anti-wapens en anti-NRA, vooral als persiflator van Donald Trump. Ook speelde hij in films, maar niemand weet in welke.

Well now you know

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Allemaal gericht opgezet... er zal geen onderzoek ingesteld worden... meneertje wordt op een schild gedragen worden om nieuwe held tegen de 2e amendmement te strijden als tegen pool van Ted Nugent... alleen Ted hoefd niemand dood te schieten en Alec wel om z'n punt te maken.... maar goed... da's een links dingetje....

Annie MG 42 | 22-10-21 | 23:27

Alec Baldwin. Die samen met zijn vrouw jarenlang fakete dat zij Spaanse is. Beetje psychopatengedrag. Zet me toch aan het denken.....
Ook het feit dat de cameravrouw vrij aantrekkelijk was. Wellicht zijn handen niet thuis gehouden en haar op deze manier het stilzwijgen opgelegd? Je kunt het niet uitsluiten.

Berend_Breedreet | 22-10-21 | 23:03

Afgekeken van een aflevering van Columbo! Ook daar werd een echte kogel verwisseld met een losse flodder. Bijna de perfecte moord…

kniesoor2 | 22-10-21 | 19:01

Juist Baldwin. Zo grappig dit. Niet voor het slachtoffer overigens.

Themistocles | 22-10-21 | 17:24 | 1

Karma?

JustMe | 22-10-21 | 19:24

Heel bijzonder dat je, ook al is het met een rekwisiet, toch je wapen richt op een cameravrouw en schiet.

Gele Beer | 22-10-21 | 17:23 | 2

hij richtte helemaal niet op hen.

MaarFeitelijk | 22-10-21 | 18:40

De vraag is natuurlijk: Gaan ze deze scene in de film gebruiken of wordt het ge-edit?

Psycho3 | 22-10-21 | 16:37

Ze waren vast niet gevaccineerd.

GuruOuwehuru | 22-10-21 | 15:29

sputniknews.com/20211022/alec-baldwin... Opsomming van dodelijke schietpartijen op een Hollywood film set.
Baldwin speelde in de film de grootvader van een 13-jarige jongen die per ongeluk iemand doodschoot...

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-10-21 | 14:34

Maar waarom echte wapens gebruiken op de set, alles kan toch CGI tegenwoordig ?

Droppie | 22-10-21 | 14:14 | 2

Met die hoeveelheid wapens in Amerika is een echt wapen waarschijnlijk eenvoudiger en goedkoper.

PisFinger | 22-10-21 | 14:42

Ik snap niet goed waarom u “CGI” gebruikt maar oké, zal wel aan mijn digibetisme liggen.

D-Fens_1963 | 22-10-21 | 15:15

Heb ik het gemist of is het (nog) niet bekend om wat voor wapen het is gegaan?

D-Fens_1963 | 22-10-21 | 13:48 | 7

@D-Fens_1963 | 22-10-21 | 18:09:
Ik zag de afgelopen week inderdaad het een en ander liggen bij de Lidl. Al een idee over hoe lang dat materiaal meegaat?

lekgoot | 22-10-21 | 18:32

@lekgoot | 22-10-21 | 18:32: mijn 20V accu boormachine doet het inmiddels alweer 2 jaar met huis tuin en keuken gebruik.
Inmiddels al wat andere parkside machines aangeschaft, maar positief verrast

Boterbloempje | 22-10-21 | 19:35
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
28 | 22-10-21 | 13:26 | 1

Van Baldwins naar godwins in dat twitterdraadje. Een werkelijk bizarre reactie waarin iemand stelt dat iemand op de set aanhanger is van Trump. Vervolgens dat Baldwin blijkbaar anti Trump is en dat deze beoogd Trump aanhanger expres scherpe munitie geladen heeft, wetende wat zou gebeuren.

Nuuk | 22-10-21 | 13:06 | 2

Tja, twitter. Waar alle dorpsgekken een platform hebben.

quantumcollider | 22-10-21 | 13:30
-weggejorist-
Haatejaculaat | 22-10-21 | 12:51 | 2

Waarom is er überhaupt "life" munitie of een filmset?!

_Roy_ | 22-10-21 | 12:17 | 2

*Live

mrpete | 22-10-21 | 13:29

die is er niet.

MaarFeitelijk | 22-10-21 | 18:38

Dit is echt bizar. Zelfs met losse flodders wordt er niet meer OP de persoon geschoten in Hollywood, maar er naast. Waarom zou je sowieso op de cameravrouw en regiseur richten en schieten? Je mag in Hollywood niet eens meer shots maken waarbij een pistool op de camera is gericht, laat staan dat je dan ook nog gaat schieten zoals de laatste scene van Goodfellas. Hier moeten echt een tal van zaken fout zijn gegaan, inclusief dom gedrag van meerdere personen; wat dat betreft lijkt het nog meer op opzet dan een ongeluk.

IslamPislam | 22-10-21 | 12:11 | 2

Hij heeft ook niet de acteur/tegenspeler geraakt maar de regisseur en cameravrouw.

Zack Hooi | 22-10-21 | 12:58

U weet helemaal waar op gericht werd en of dan in de verte iemand anders in schot kwam. Daarbij is er geen normale kogel afgevuurd. Er is schroot verspreid door het scheuren van het wapen.

MaarFeitelijk | 22-10-21 | 18:38

Regel 1: Behandel een (nep)vuurwapen altijd als zijnde geladen! Vreemd dat dit fout kon gaan?
Lijkt op een geval van aanname. Assumption is the mother of disaster.

ff serieus nu! | 22-10-21 | 11:41 | 1

Dus geen Godwin maar een Baldwin.
Gruwelijk weer, dit.

Nederlandop1 | 22-10-21 | 11:54

18 februari 2006, 19:39 ( Trouw)
"Baldwin hoopt dat Cheney voor de rechter wordt gesleept vanwege het schietongeluk vorige week. Daarbij verwondde de vice-president een vriend."

-Be careful what you wish for....

Roos | 22-10-21 | 11:17 | 1

Inderdaad, kijken of deze vinger zwaaiende Democrat ook zichzelf aan zijn eigen standaarden kan houden.

Old_Spice | 22-10-21 | 12:03

Een ongeluk zit in een klein hoekje, zeker bij zo'n oud wapen als dit. Ik had me aangewend bij de laatste check altijd bewust naast mijn voet te richten bij het ontladen, ook als ik zeker was dat het wapen leeg is. Daardoor toch een keer geluk gehad. Je bent even afgeleid, haastig, ongeconcentreerd of moe en het gebeurt.

jan huppeldepup | 22-10-21 | 11:14 | 3

ALWAYS Keep The Gun Pointed In A Safe Direction is zeg maar les 1.

Vula | 22-10-21 | 11:24

Dat was dan dus geen geluk.

Super Vaagstra | 22-10-21 | 13:15

was 'ie bezopen..?

grapjasz | 22-10-21 | 11:08 | 4

@EEnzame SchizofrEEN | 22-10-21 | 11:14: acteurs kun je nooit geloven.. whatever.

grapjasz | 22-10-21 | 12:07

@EEnzame SchizofrEEN | 22-10-21 | 11:14:
Op die eerste wel een mondkapje in zijn hand, dat is wel weer zo veilig.

Maar goed, of nee niks goed. Dit is een bizar incident. Ik dacht bij de kop dat het weer een grap van GS was, maar niet dus.

Nuuk | 22-10-21 | 12:19
▼ 1 antwoord verborgen

Maar hoe schiet hij dan de writer-director neer, is de kogel dwars door die vrouw heen gegaan? Wel een verschrikkelijke ervaring, sterkte aan alle betrokkenen

NaughtiusMaximus | 22-10-21 | 10:49

Alex Baldwin.... is dat niet die grapjurk die zo anti Trump en anti.... euh.... WAPENS is?????

Nederlanddraaitdoor | 22-10-21 | 10:47

Drama voor iedereen. Wat ik mij wel afvraag: zou het niet logischer zijn geweest dat de tegenspeler die het beoogde slachtoffer moest spelen geraakt zou worden? Hoezo richt je op de camera vrouw? Kan natuurlijk als pov optie.. Nou ja, hoe dan ook verschrikkelijk.

Achenwee | 22-10-21 | 10:43 | 2

Als je ook beelden wilt vanuit degene die beschoten wordt schist je inderdaad richting camera. Vaak wordt het schieten meerdere leren herhaald on vanuit verschillend hoeken beeld te krijgen.

Sunir | 22-10-21 | 10:58

Een spiegel inzetten, of een ballistische plaat tussen camera en (vermoedelijk) met een blank geladen wapen. Vermoedelijk, omdat je altijd ervan uit moet gaan dat er alsnog iets in de kamer kan zitten dat het wapen bij vuren verlaat. Of het nu vuur / brandend gas of erger is.

EEnzame SchizofrEEN | 22-10-21 | 11:12

Weet zeker dat als echte nederlanders wapens mochten hebben het land er anders uit zou zien......

2CVOcean | 22-10-21 | 10:30 | 4

Dan moet de overheid zijn burgers vertrouwen zoals in Zwitserland.
Deze overheid doet dat niet.

Roadblock | 22-10-21 | 11:18

@Roadblock | 22-10-21 | 11:18:
"If they don't trust you with guns, why do you trust them with power ?"
aldus een Amerikaans familielid.

Asteroid-B612 | 22-10-21 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

En dat, beste kinderen, is waarom je nooit een wapen op een persoon richt, ook al weet je heel zeker dat ie ongeladen is.
En waarom je een wapen altijd controleert als iemand het aangeeft, ook al zegt die persoon dat het ongeladen is.
Verrek, dat is waarom je een wapen controleert als je het uit de kluis pakt, ook al weet je zeker dat je het er ongeladen in had gelegd.

TheEgg | 22-10-21 | 10:29 | 6

@TheEgg | 22-10-21 | 10:50: plus ook losse flodders zijn gevaarlijk op korte afstand, de gaswolk verlaat de loop op hoge snelheid en is krachtig genoeg om iemand serieus te verwonden

pantera | 22-10-21 | 11:01

@TheEgg | 22-10-21 | 10:50: Dat laatste is ook zoiets.
Ik las vanochtend ergens dat het is voorgevallen dat in één scene een close-up van het laden van een kogel werd gefilmd, het wapen niet geleegd werd en enige tijd later in ditzelfde wapen een blank werd geplaatst... Slechte controle door de armourer en assistent director maakten dat er op dat moment dus een wapen op de set was dat volledig doorgeladen was.
Inderdaad, te allen tijde procedures blijven volgen, hoe dom het ook lijkt.

EEnzame SchizofrEEN | 22-10-21 | 11:06

@Roadblock | 22-10-21 | 11:00: Je moet em ook alleen afsmeren tegen tegen het binnen slaan van hete gassen/andere ellende als de kamer ernaast afgevuurd wordt. Je hoeft em niet te begraven (moppert iets over die smerige vetvlekken op de baan als zwartkruit weer eens bezig is geweest)
En precies wat je zegt: zelf controleren, zelf controleren, enz.

TheEgg | 22-10-21 | 11:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat de Fransen altijd zeggen: Un accident sits in a small corner.

Beste_Landgenoten | 22-10-21 | 10:22

Duidelijk een teken aan de wand en bovendien een goed moment om alle wapens per wet te verbieden. Je ziet immers hoe gevaarlijk die dingen zijn. Weer een onschuldige die het leven laat door zo'n onding.

Rest In Privacy | 22-10-21 | 10:17 | 16

Hahaha ! Good luck with that.
Second Amendment : "the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed."

Asteroid-B612 | 22-10-21 | 12:10

Goed plan. Westerns en oorlogsfilms filmen zonder wapens. Alleen nog maar "Little house on the prairie" en "Het Achterhuis".

Lopende-Hollander | 22-10-21 | 16:08
▼ 13 antwoorden verborgen

Het is wel interessant om te weten, in welke periode deze film speelde.
Het maakt namelijk nogal wat uit, of je een Colt 1860 Army met losse flodders moet laden of een Colt Peacemaker.

Roadblock | 22-10-21 | 10:17 | 1

Dacht ik al.
In 1880.

Roadblock | 22-10-21 | 10:47

Rust zacht

Santtulainen | 22-10-21 | 10:15 | 1

Niet hard ?

Droppie | 22-10-21 | 14:33

Dat is wel dom ja. Maar die man kon er niks aan doen. Het is wel een knappe man waar de vrouwtjes bij wegdromen als ze naast hou op de bank zitten. Ik had vooraf tich echt wel eerst even een proefshot genomen. Zo erg voor die cameravrouw om op zo'n kutmanier dood te gaan.

VolgendjaarkrygikAOW | 22-10-21 | 10:11

geen losse flodders op een filmset? Alles van bordkarton behalve de kogels?
schiet mij maar lek....

Dr.Utker | 22-10-21 | 10:06 | 1

Losse flodders zijn niet onschadelijk. Het gas van een losse patroon is krachtig genoeg om op korte afstand iemand blind te maken, verwonden, of zelfs te doden.

quantumcollider | 22-10-21 | 13:33

Toch wel een behoorlijk bekend acteur. Speelde o.a. de hoofdrol in de semi-klassieker "The Hunt for Red October (met Sean Connery).
Trouwens, ook die zogenaamde 'props' zijn echte vuurwapens. Het is alleen wel de bedoeling dat ze geladen worden met 'blanks' (losse flodders)...

Hendrick9999 | 22-10-21 | 09:58 | 4

@TheEgg | 22-10-21 | 10:33:
De blanks die ik meegemaakt heb, werden/worden met een felgekleurde mondingsstop gebruikt.
Bij gebruik van scherp bij voorbeeld bij een schietserie mochten die mondingsstoppen niet mee, en/of werden ze ingenomen.
U kunt zich voorstellen wat er gebeurd, als een wapen met een vernauwing in de loop met scherp geladen wordt.

Roadblock | 22-10-21 | 11:15

@Roadblock | 22-10-21 | 11:15: Dat laatste hangt een beetje van eht wapen af, maar is natuurlijk een serieus probleem. Aan de andere kant: Er zijn hier al de nodige voorbeelden langs gekomen wat er gebeurt als er geen vernauwing in de loop zit... Bij een (semi-)automaat zou je er ook voor kunnen zorgen dat je een scherpe patroon niet eens kunt kameren.

TheEgg | 22-10-21 | 12:20

@Roadblock | vernauwing in de loop ?? Alleen een hagelgeweer heeft een choke. En die is onschuldig.

bigstone | 22-10-21 | 17:18
▼ 1 antwoord verborgen

Die zoon van Bruce Lee overkwam toch hetzelfde lot bij The Crow. De film deed het daarna best aardig.

BobDobalina | 22-10-21 | 09:55 | 3

Yep,Brandon Lee,triest verhaal.Wel goede film idd met beetje wrang idee.
Een zanger die vermoord werd en terugkwam uit de dood.

roberto9715 | 22-10-21 | 10:00

Toen was het slachtoffer een veelbelovende acteur. Nu een naamloos crewlid.

H. Caulfield | 22-10-21 | 10:09

@H. Caulfield | 22-10-21 | 10:09: Halyna Hutchins heette ze. Staat overal in de media.

Super Vaagstra | 22-10-21 | 13:20

'speelde een scene dat hij..' gast..

klimaatsloper | 22-10-21 | 09:55

Doet mij denken aan dat drama op schietkamp Oldenbroek/ ''t Harde en ook aan Brandon Lee, de zoon van.

Acidstain | 22-10-21 | 09:54 | 1

Was dat met die losgetrilde bouten van die MAG opstelling?

Weetikveel.. | 22-10-21 | 17:54

Die gasten gaan met guns om alsof het tuingereedschap is.
Lijkt een beetje een USA probleem te zijn, het verschil niet kunnen ontwaren tussen een heg trimmertje en een pistool na zoveel 100'en jaren?

nobodiesunmighty | 22-10-21 | 09:50

Hij is zó anti-vuurwapens dat hij geen flauw benul van gun-safety heeft. Maar niet genoeg anti-vuurwapens om er maar van af te blijven.

Chuck the plant | 22-10-21 | 09:45

Vervelende situatie waar een hoop mensen gefaald hebben.

Remi A. | 22-10-21 | 09:41

Gelukkig blijft hij wel fervent anti NRA aanhanger.

hoochee | 22-10-21 | 09:41

Een gevalletje camera obscura....

Roorda van Eyssinga | 22-10-21 | 09:38

Ook bekend in de rol van Jack Donaghy in 30 Rock. Blijft een leuke serie.
Prop master van deze flm heeft wel flink wat uit te leggen.

Pillendraaiert | 22-10-21 | 09:32

Waarom heeft hij nou een mondkapje in zijn hand als ie belt?

Kwakjeszalver | 22-10-21 | 09:31 | 1

Om het op te zetten als iemand opneemt natuurlijk.

LonelyWanker | 22-10-21 | 10:31

@derksje | 22-10-21 | 09:32: Toen hij gevraagd werd even het wapen te regelen voor de scene, belde hij gelijk met z'n matties in da hood. Het wapen werd helemaal gereed na 5 minuten bij de achterdeur bezorgd.

Dima Beeline | 22-10-21 | 09:52

Duidelijk verhaal. De wapenexpert en de assistent regisseur zijn dus verantwoordelijk.

deministerpresident | 22-10-21 | 10:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Harry, hol den Wagen.

Tikkie Terug | 22-10-21 | 09:23

Guns don't kill people, Alec Baldwin does.

Esper25059566 | 22-10-21 | 09:19 | 1

Lol. Gemeen.

MickeyGouda | 22-10-21 | 09:30

Glengarry Glen Ross, de film die elke salesknaap gezien moet hebben:

A-B-C. A-always, B-be, C-closing. Always be closing! Always be closing!! A-I-D-A. Attention, interest, decision, action. Attention -- do I have your attention? Interest -- are you interested? I know you are because it's fuck or walk. You close or you hit the bricks! Decision -- have you made your decision for Christ?!! And action. A-I-D-A; get out there!! You got the prospects comin' in; you think they came in to get out of the rain? Guy doesn't walk on the lot unless he wants to buy. Sitting out there waiting to give you their money! Are you gonna take it? Are you man enough to take it?

JWZ_JMK | 22-10-21 | 09:16 | 1

A sales conference?

zetje01 | 22-10-21 | 16:17

Mooi scenario voor een film of voor de serie murder she wrote. Of voor Columbo met Peter Falk, O wacht.

Bibop | 22-10-21 | 09:13 | 6

Of een aflevering van Baretta met Robert Blake.... o nee laat maar.

Lopende-Hollander | 22-10-21 | 16:11

Ik wou ook al posten: Columbo is er op af gestuurd, en heeft nog een paar vragen voor Baldwin.

zetje01 | 22-10-21 | 16:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe komt die Baldwin daar ooit overheen? Wat een drama.

Bigi Bana Boy | 22-10-21 | 09:13 | 2

And the Academy Award for Best Production Design - Hyperrealistic use of a blank firearm goes to …

stekkerinjeoor | 22-10-21 | 09:21

Precies, een jaar geleden kon hij ten minste Trump nog de schuld geven.

Festen | 22-10-21 | 09:45

Once upon a time in Hollywood...

Mark zit te Dutten | 22-10-21 | 09:13

Eigen schuld. Ik accepteer niet dat iemand een wapen op mij richt, NOOIT. Zou ik een acteur zijn, wil ik beslist controleren waarme op mij geschoten gaat worden. Ik leef al 62 jaar met vele wapens.

bigstone | 22-10-21 | 09:07 | 7

Hm, interessant als u naar een land gaat waar een roadblock doodnormaal is.
Er is ontelbare malen een automatisch vuurwapen op mij gericht.
Ook binnen Europa.
Ook tijdens vakanties met mevrouw Roadblock in sommige tropische vakantiebestemmingen.

Roadblock | 22-10-21 | 10:00

Mee eens. In dienst (in mijn tijd nog verplicht) werd je geleerd om nooit te vertrouwen op mededelingen dat een wapen leeg en ongeladen is. Altijd zowel visueel als fysiek controleren.

Hendrick9999 | 22-10-21 | 10:49

@Hendrick9999 | 22-10-21 | 10:49:
En dan komt de stress en vermoeidheidsfactor ook om de hoek kijken.
Ik heb toch zeker een paar maal meegemaakt, dat er na een patrouille/wacht bij het ontladen en veiligheidsmaatregelen in de kogelvanger/buis/put bij het 'afvuren in veilige richting' alsnog een schot afging.
Slordig van de vent, maar het gebeurt.

Roadblock | 22-10-21 | 11:27
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
zoalsikhetzeg | 22-10-21 | 09:05
-weggejorist-
Wim-Ig | 22-10-21 | 09:03

Dit was de opname van een Western. Geen moderne, standaard, veelgebruikte props dus. Maar wellicht keuze voor gebruik van iets ouds en authentieks. Geleend van een verzamelaar of wapenfanaat. Niet goed gecheckt. Zoiets?

Jimmydepimmy | 22-10-21 | 09:02 | 1

Geen budget beschikbaar voor de controle, het salaris van Baldwin en zijn entourage drukken zwaar op het budget.

derksje | 22-10-21 | 09:35

Ik kan mij alleen maar voorstellen hoe getraumatiseerd hij en de rest van de crew zijn. Wat een onvoorstelbaar en bizar drama.

MickeyGouda | 22-10-21 | 09:01

Alec Baldwin: A History of the Actor's Arrests and Other Brushes with the Law
Alec Baldwin has a long history of fiery behavior
people punt com

J.P.Drapeau | 22-10-21 | 08:57 | 2

Vreemde kerel

van Oeffelen | 22-10-21 | 09:00

Dat weten we Oeff, en toch accepteren we jou.

zoalsikhetzeg | 22-10-21 | 09:02

Bijna net zo erg als een knie in de nek van een junkie.

derksje | 22-10-21 | 08:56

Tja je kunt inderdaad wat vinden van de armorer die de wapens beheert. Feit blijft dat je zelf ook verantwoordelijk bent voor de wapens die je gebruikt.
Mensen maken fouten vuurwapens niet.

Vlasbaard | 22-10-21 | 08:56

Wat een hoop filmexperts lopen weer hier op de set rond.

Maar nog nooit met een turboprop gewerkt.

Kaas de Vies | 22-10-21 | 08:50 | 1

Wel veel turboflaps ervaringsdeskundigen, dat wel.

Charred_Metal | 22-10-21 | 08:54

Tijdje geleden bij de Action. Jochie vraagt aan moeder of ie een geweer met foamkogeltjes mocht. Moeder streng 'Nee! Wij kopen géén dingen waarmee je kan schieten!' Ik dacht wat een zeikwijf. Nu begrijp ik haar. Voorzichtigheid boven alles.

Leptob | 22-10-21 | 08:44 | 3

Hee zeg! Verman je!

Papa Jones | 22-10-21 | 08:46

Rubbertegel ouders.

Roadblock | 22-10-21 | 10:06

En als dat jochie dan een keer een vuurwapen in de bosjes ziet liggen of bij het magneetvissen omhoog haalt gaat ie ermee spelen want spannend.

Harry_Witkamp | 22-10-21 | 10:29

Tja zijn politieke tegenstanders hebben nu een field day met zijn open riool twatter feed. Waar hij inderdaad nogal toxic is. To say the least.
Zelfs naamgenoot Adam Baldwin (Animal Mother!) zeikt hem af.

Ik snap alleen niet a) de rol van de armorer, is er wel voldoende uitleg gegeven en de wapens gecontroleerd? b) Waarom Baldwin, die al jaren met vuurwapens werkt, besloot om op mensen te richten en c) hoe in feite personeel achter de camera geraakt konden worden, niet eens een medeacteur... waar was hij op aan het richten?

Maar anyway hij weet nu hoe het voelt om iemand "wrongfully" te vermoorden ja...

Graaf_van_Hogendorp | 22-10-21 | 08:33 | 2

Kan toch zijn dat het een opname was waarop hij op de camera moest richten (dus dat de kijker het vanuit het perspectief van de beschotene zou zien).

John McClane | 22-10-21 | 08:51

@John McClane | 22-10-21 | 08:51: Dan heeft de camera normaal gesproken altijd een ballistic shield. Want een wapen.

TheEgg | 22-10-21 | 10:41

Zijn er ook beelden van?

gestoptmetroken | 22-10-21 | 08:31 | 2

Een Oscar? Waarom niet.

Papa Jones | 22-10-21 | 08:47

U kicked daarop?

Roadblock | 22-10-21 | 10:07

Tja, dan kun je Trump een domme man vinden.

Maar misschien kan Trump nou zelf een kleine persiflage doen.

Knufter | 22-10-21 | 08:27 | 3

Chaney moest van hem in het cachot gegooid worden na zijn jacht "ongeluk", ben benieuwd of hij van zichzelf nu ook vindt dat hij moet brommen.

Graaf_van_Hogendorp | 22-10-21 | 08:35

Je neemt me de woorden uit het toetsenbord. Great minds think alike.

Monie | 22-10-21 | 10:37

Arec Bardwin, leader of the Film Actors Guild.
Was de zoon van Bruce Lee ook niet op eenzelfde manier aan zijn eind gekomen bij de opnames van the Crow?

Vanilla | 22-10-21 | 08:27 | 3

Team America: Word Police.

Cunts-en-kitsch | 22-10-21 | 08:29

*World

Cunts-en-kitsch | 22-10-21 | 08:30

Herro!

Toetsenbordcomplex | 22-10-21 | 08:38

Ik ga zijn vrouw wel troosten.

jaja | 22-10-21 | 08:27

Nu brengt dit de man van Halsema wel in een ander daglicht.

#toosoon

Kaas de Vies | 22-10-21 | 08:26

Tragisch ongeluk. Heel erg stom van de safety manager. Zelf onklaar gemaakte wapens moet je testen

SinisterNL | 22-10-21 | 08:26 | 1

Regel nummer één: ga ervanuit dat het wapen geladen is en controleer de status zelf. Alleen een anti-gunner weet dat niet, kennelijk

Canis.bonus.es | 22-10-21 | 08:30

Wel lekker hoor anti NRA zijn, maar wel je geld verdienen door in films met wapens te schieten.

heldheino | 22-10-21 | 08:25 | 4

@Risington, re-enactment?

Canis.bonus.es | 22-10-21 | 08:32

Zeker zon zelfde typetje dat denkt dat videospelletjes moordenaars kweken.

Sokonomi | 22-10-21 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

Het politieonderzoek is nog in volle gang, maar van een afstand twee personen (dodelijk) verwonden met een neppatroon is bijzonder vreemd. Scherpe munitie komt een filmset niet op en het verschil is duidelijk zichtbaar.

-edit- plus dat je op de dp en de regisseur moet mikken. Heel raar.

Hetkanverkeren | 22-10-21 | 08:24 | 6

@Roadblock | 22-10-21 | 10:30: Die loden bal is een behoorlijke hint. Zelfs als je de kamer afsmeert met vet. Verder: Als je er nou voor zorgt dat een kogel niet door de loop kan, dan ben je al een heel eind. Juist hiervoor heb je een enorm voordeel bij een revolver omdat de kamer en loop 2 verschillende onderdelen zijn. Maak een vernauwing in de loop, en een passende kogel kan niet door de loop, en iets wat eventueel door die vernauwing zou kunnen, krijgt geen energie mee.

TheEgg | 22-10-21 | 10:46

@TheEgg | 22-10-21 | 10:46: die kogel zal het wapen kapotscheuren en losse delen verspreiden. Zoals hier gebeurd is.

MaarFeitelijk | 22-10-21 | 14:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Bizar….. mooi verhaal om een film van te maken.

de rijdende vechter | 22-10-21 | 08:23 | 2

lol

4thoseabout2rockwe.. | 22-10-21 | 08:33
-weggejorist-
steekmug | 22-10-21 | 08:22 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Rust zacht.

Pretzel Logic | 22-10-21 | 08:22

Kan bijna niet per ongeluk gaan. Een scherp patroon ziet er heel anders uit. Misschien sabotage actie van nra? Of zelfde wapenleverancier als bij Brandon Lee?

geheelvergeter | 22-10-21 | 08:21 | 2

Hou toch op.
Mensen zoals jij zoeken overal iets achter.

jaja | 22-10-21 | 08:35

De stagiaire had uitgezocht wat voor patronen er in moeten.

Harry.Langezwaal | 22-10-21 | 09:11

Belachelijk dat ze nog met losse flodders schieten. Waarom niet gewoon n schietpistoolgeweer maken die er echt uitziet maar waar een klein rookwolkje uit komt. Later ff een knal monteren en hoppa.

BroddelwerkBillie | 22-10-21 | 08:21 | 2

Omdat ze dan van elk soort wapen dat in de film voorkomt zelf een nepversie moeten maken. Het is een stuk makkelijker om gewoon een echt exemplaar (of een replica) van de plank te kopen.

Muxje | 22-10-21 | 08:30

Airsoft replica's worden idd al vaak gebruikt.
Je herkent ze makkelijk aan de opdraai wieltjes van de magazijnen om de bb's te feeden.

General Dripple | 22-10-21 | 09:06

Dubbel pech voor Alec: hij was ook co-producer. De film kan zo hup de prullenbak in en de portemonnee moet flink worden getrokken. Dat zijn meteen gekke bedragen daar.

de Voorzittert | 22-10-21 | 08:20 | 2

Net als de verzekeringspremie.

Kaas de Vies | 22-10-21 | 08:21

Nou…. Ik denk dat die film nog wel gaat opleveren.

Dubbelepunthoofd | 22-10-21 | 08:44

FAG
“Niet express”
…Wie zegt dat?!

getergde kaasboer | 22-10-21 | 08:18

Cut!

Normpje | 22-10-21 | 08:12

Een geluk bij een ongeluk is dat ze wit was en geen POC want anders had je de poppetjes aan het dansen....

Bierum | 22-10-21 | 08:11

En zo te zien op foto 1 is er op hem ook geschoten. Maar dan met Botox. Wat mankeert die lui dat ze denken dat je er dan beter en jonger uit gaat zien?

YoMoms | 22-10-21 | 08:10 | 1

dat is al decennia zijn gewone gezicht

MaarFeitelijk | 22-10-21 | 14:48

Dat wordt een vette schadeclaim... pff.. maken ze niet meer goed met die film.. drama

habemuspapam | 22-10-21 | 08:10

Staat de scene er wel goed op? Of moet die alsnog over met een losse flodder?

Leptob | 22-10-21 | 08:10

Onder praktisch identieke omstandigheden is dit Brandon Lee zoon Bruce Lee ook overkomen op een filmset.

william7055 | 22-10-21 | 08:09 | 1

Lee go Brandon!

A.I. van Dee | 22-10-21 | 16:02

Als ik ooit doodgeschoten word, dan liever door Alec Baldwin dan door een of andere miserabele nobody. Maar thoe dan ook een vreselijke tragedie.

Barend Braakbal | 22-10-21 | 08:08

Volgens mij is een gun geen geweer maar een revolver.

Jezus_Boeddha | 22-10-21 | 08:08

Het wapen controleren staat niet op de checklist? Beetje nalatig. Deze eikels, want dat is het, heeft haar niet vermoord, maar wel doodgeschoten.

Reaaalist | 22-10-21 | 08:07

Trump revenge?

UpdateAvailable | 22-10-21 | 08:06 | 1

daar is bonkers te dom voor. die is meer van loze kletspraat waar de republikeinen dan wel de hakken voor klappen.

MaarFeitelijk | 22-10-21 | 14:47

'Ook speelde hij in films, maar niemand weet in welke.'

Slecht geslapen jongens? Teveel zure dingen gegeten'? The aviator', Mission Impossible', The getaway en zo'n 60 andere films.

PolderTaliban | 22-10-21 | 08:02 | 2

Nooit van gehoord.

Degrelle | 22-10-21 | 08:07

hij staat op de haat lijst en de kun je zogenaamd niets.

MaarFeitelijk | 22-10-21 | 14:46

Half God Trump straft direct, ofzoiets?

steekmug | 22-10-21 | 08:02

Ik ken hem van etoro reclames op YouTube verder nergens van.

JamesYounger | 22-10-21 | 08:00

De wapenexpert van de film heeft een serieus probleem.

Kaas de Vies | 22-10-21 | 07:57 | 1

Ja die moet op zoek naar een nieuwe cameravrouw.

keestelpro | 22-10-21 | 11:48

Hunt for red october, erg goede film. En wat een drama verder, een heel triest ongeluk.

Marius | 22-10-21 | 07:57

Tandjes, dit gun je niemand. Prima acteur die Baldwin.

PolderTaliban | 22-10-21 | 07:57

Niet te filmen!

Stoned Hengst | 22-10-21 | 07:57

Niks moord, dat is opruierij. Het is een afschuwelijk en tragisch ongeluk en een nachtmerrie voor alle betrokkenen en nabestaanden.

Madame Poitiers | 22-10-21 | 07:56 | 3

Was het maar Sid geweest, dan hadden we er niets over gehoord.

-Sloppie- | 22-10-21 | 08:04

*bijna alle. De idioot die echte kogels in dat geweer heeft gedaan mag een paar jaar afkoelen in de gevangenis wat mij betreft. Hoe verzin je het?

Leyrann | 22-10-21 | 12:07

Afschuwelijk. Cameraman is wel in het harnas gestorven.

Barend Braakbal | 22-10-21 | 07:56 | 4

Camerapersoon met een baarmoeder.

_pacman_ | 22-10-21 | 08:28

Het is een best wel kanppe vrouw.

MaarFeitelijk | 22-10-21 | 14:45

Cameraman was Camera regisseur.

Lopende-Hollander | 22-10-21 | 16:16
▼ 1 antwoord verborgen

Hooguit dood door schuld, en zelfs dat is de vraag. Wel een tragedie voor iedereen.

_pacman_ | 22-10-21 | 07:55 | 1

Dood door schuld van de idioot die echte kogels in dat geweer heeft gestopt. Niks "dat is de vraag", als je echte kogels in een geweer stopt waarmee geschoten gaat worden met de verwachting dat er losse flodders in zitten, dan ben je gewoon verantwoordelijk.

Leyrann | 22-10-21 | 12:06

Dan ben je dus weken/maanden aan het acteren en op welk moment is het dan een goed idee om met het pistool welke je voor de film gebruikt, te vullen met echte kogels? Tijdens de lunch voor als er plots weer rassenrellen uitbreken?

aardt | 22-10-21 | 07:55 | 1

dat is helemaal niet gebeurd. de mondingsstop is er uit geschoten. vroeger niet goed aangebracht.

MaarFeitelijk | 22-10-21 | 14:45

Prettig acteur (serieus); dus echt drama voor velen!

Bouwfraudeur | 22-10-21 | 07:54

Kuch. Moord kan niet per ongeluk

hendrikjandetuinman | 22-10-21 | 07:54

Wat een verhaal zeg, tragisch.

Eduardo- | 22-10-21 | 07:53 | 1

waiting for Your story on the shoot-out.
Did you shoot once or twice to be sure?
Did you have en affair?
Was this they way to break-up?
Are you going to blame Trump for changing your fake bullits?

Astroturfer | 22-10-21 | 09:14

Die stagiair die het geweer moest laden gaat nog wat te horen krijgen. Dat is er vast geen van tempo team.

zaaddodende pasta | 22-10-21 | 07:53 | 1

Het was wel Tempo-Team, Twee onvergetelijke dagen.

Kroondop | 22-10-21 | 08:17

Achterlijk.

Panos88 | 22-10-21 | 07:52

Net als in de film....

Earl_of_Doncaster | 22-10-21 | 07:51

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com