Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van tafel: de antistoffentest voor QR-toegang

Onderstaand: een clandestiene serologische testfaciliteit je mag ook niks meer

87% van de Nederlandse volwassenen is keurig gevaccineerd. De gehele QR-maatschappij met impliciete vaccinatiedwang als neveneffect wordt dus ver na begin november in stand gehouden voor die 13% strijders van wie het maar zeer de vraag is of hun vaccinatiestatus te merken zal zijn in ziekenhuisopnames. Ziekenhuis Isala te Zwolle lijkt nu al wel sommige reguliere zorg te cancellen omdat ze het nieuwe aantal coronapatiënten - 25, waarvan 5 op de ic - niet aan kunnen. Vorig jaar hadden ze 60 coronapatiënten waarvan 16 op de ic en toen hoefde er geen reguliere zorg te wijken, maar dat was omdat de reguliere zorg al preventief afgeschaald was en er nu bovendien een hogere toestroom van "acute zorg en verloskunde" is.

Maar goed, dat is 1 ziekenhuis nabij de bijbelgordel, waar 25% van de coronapatiënten in dat ziekenhuis vandaan komt.

Het landelijke QR-beleid valt dus nog steeds moeilijk uit te leggen, en om het nog minder aannemelijk te maken dat het QR-beleid om volksgezondheid draait in plaats van dat het een ministerieel prestige-project is, gaat de serologische antistoffentest voor QR-toegang nu zeer waarschijnlijk ook definitief van tafel. 

"Het ministerie van VWS laat zondag dan ook weten geen ’nieuwe besluitvorming’ te verwachten over de inzet van antistoffentests." Ondanks dat natuurlijke immuniteit veel beter beschermt dan vaccins. Zeggen wij niet, zeggen Pfizer-wetenschappers zelf.

Het OMT adviseerde vorige week al tegen omdat het tijdstip van infectie en daarmee de duur van immuniteit niet vast te stellen is. En daarmee hebben ze heus een punt. Maar het is ook laf en bovendien saai want een beetje spanning hoort gewoon bij het leven ja toch en in Israel zijn serologische testen wel geldig en daar nemen ze covid ook veel te serieus. Bovendien neemt de werking van vaccins ook af en is nog altijd onduidelijk of boostershots daar nou tegen helpen of niet.

De boodschap is helder: prikken of testen maar het liefst prikken.

Reaguursels

Inloggen

Hoe kan het nou zo zijn dat een ziekenhuis andere zorg moet afschalen omdat er 5 mensen met corona op de IC liggen? Is het ziekenhuis zo klein dan?

LeukGeweest | 19-10-21 | 11:42

Antistoffen leveren geen winst bij aandeelhouders op, aldus $cien$e

ecobubble | 18-10-21 | 18:32

Omdat ik wilde weten waar ik stond heb ik de antistoffen test laten doen en uit eigen zak betaalt. Resultaat negatief, dus heb maar besloten me alsnog te laten vaccineren, vanwege verder privéredenen. Maar wat ik me afvraag is het volgende: Deze zomer concludeerde Sanquin dat ongeveer 90% van de onderzochte bloedsamples antistoffen bevatten, en dat daarom veel meer Nederlanders immuun zijn dan alleen het percentage gevaccineerden. Anderzijds hoor ik mensen (ook van het test bureau) zeggen dat een negatieve antistoffen test niet hoeft te betekenen dat je geen corona hebt gehad, want je antistoffen nemen weer af met de tijd. Maar hoe heeft dan op enig moment 90% van de bloeddonoren bij Sanquin antistoffen in hun bloed gehad? Die zullen toch niet allemaal toevallig vlak daarvoor corona hebben gehad of net hun vaccin hebben gekregen? Het is me in die zin wat onduidelijk wat de antistoffen test nu werkelijk zegt.

Ten slotte, we zien weer een hoop besmettingen toenemen en het lijkt me ongelofelijk sterk dat die slechts door zo'n 15% van de mensen (ongevaccineerden) worden doorgegeven in de populatie. Gevaccineerden blijken dus toch alsnog enorm besmettelijk te zijn?

Thuinman | 18-10-21 | 17:36 | 2

Volgens het RIVM zijn 40% (Begin oktober tot de 12e) van de gemelde besmettingen bij de GGD volledig gevaccineerden. Vergeleken met augustus is dat een verschil (stijging) van 15% terwijl het aantal ongevaccineerden met 5% daalde. Wie besmet hier wie?

VoltaireJohn | 18-10-21 | 18:01

Ik zou deze vraag bij dat Green Team van Maurice De Hond neerleggen.

Cherokee | 18-10-21 | 23:43
-weggejorist en opgerot-
pleemobiel | 18-10-21 | 16:51
-weggejorist-
Eugen Sandow | 18-10-21 | 16:48
-weggejorist-
pleemobiel | 18-10-21 | 16:32 | 1

Is het raar dat ik wel wil testen of ik anti-stoffen heb maar niet onnodig (want geen klachten en/of symptomen) wil testen of ik corona”positief “ ben.

VanGeffen | 18-10-21 | 16:26 | 2

Ja, t het getuigd van n zelf gerichte benadering.
Voor jezelf is weten of ie al dan niet voorlopig afgestreept kan worden. Voor anderen is je besmettelijkheid van belang. Al kan je je ook afvragen of je nu nog mensen generiek moet beschermen als ze zichzelf al lang hadden kunnen beschermen met een vaccin.
Dan is t vooral van belang als je erg zwakken en/of ongewenst ongevaccineerdeb treft

Shoarmamasutra | 18-10-21 | 16:39

@Shoarmamasutra | 18-10-21 | 16:39:
‘Voor anderen is je besmettelijkheid van belang”

Maar niet heus want die persoon laat zich om die reden bewust vaccineren. Mij wel of niet laten vaccineren is zelfbelang. Een vaccin pak je ook voor je zelf net zoals je dat festivalletje wil pakken.

Haatejaculaat | 18-10-21 | 18:26

"Viruses revealed to be a major driver of human evolution" (vele artikelen over, even pre 2019 zoeken) - Ook iets om over na te blijven denken. Is er een reden om te blijven vertrouwen in een gepolitiseerd vaccine? Is er een reden om te vertrouwen in de natuurlijke gang van zaken?

Er bestaat zelfs een hypothese dat we ons bewustzijn aan een RNA virus te danken hebben. Pre 2019 was dat nog geen wappie taal.

SmurfenSlurfje | 18-10-21 | 15:24 | 4

Evolutie is verandering, niet noodzakelijk verbetering.
En de vaccins, al of niet "gepolitiseerd", hebben miljoenen mensen behoed voor ernstige ziekte of overlijden.

J.P.Drapeau | 18-10-21 | 15:38

@Louter Leuter | 18-10-21 | 15:30: Hoe meer ik me verdiep in RNA "virussen" hoe nuttiger ze blijken te zijn (geweest). Gister het konijnenhol van de evolutie van spraak ingedoken. In mijn mening zou een virus ook betrokken kunnen zijn geweest bij het kleine stukje DNA wat we FOXP2 zijn gaan noemen.

Ben inderdaad die 10% virale oorsprong ook ergens tegengekomen.

Maar we leven na 2019 dus dit is allemaal wappie taal geworden.

SmurfenSlurfje | 18-10-21 | 15:56

@J.P.Drapeau | 18-10-21 | 15:38: Inderdaad. Dus de mogelijke evolutionaire gevolgen van het vaccine hoeven geen verbeteringen te brengen, hopelijk krijg je geen gelijk. Voor de gehele mensheid gaan bepalen welke veranderingen "slecht" of "goed" zijn is een welhaast goddelijke last om te dragen.

SmurfenSlurfje | 18-10-21 | 16:07
▼ 1 antwoord verborgen

@Spartacus

"Ondanks dat natuurlijke immuniteit veel beter beschermt dan vaccins."

Ik weet dat jullie van de menswetenschappen geen wetenschappers zijn. Maar Project Veritas is geen bron. Echt niet.

Ik begin nu wel meer van die hele replicatiecrisis te begrijpen..

en.wikipedia.org/wiki/Replication_cri...

omanders | 18-10-21 | 15:18 | 6

@culture_vulture | 18-10-21 | 16:17:

Nee, PV ontmaskerde helemaal niets. En bronnen betreffende hoeveel meer natuurlijke besmetting dan een vaccinatie ZOU beschermen dienen gepeerreviewed te zijn, of minstens preprint als ze in peer review staan, MET beschrijving van data. En daaruit komt een realistisch beeld, geen mening, naar voren. De mate waarin bepaalde afweer bescherming biedt is namelijk geen "mening", maar een meetbaar gegeven.

omanders | 18-10-21 | 16:58

@omanders | 18-10-21 | 16:58: Ik weet het. Het is niet fijn als de werkelijkheid niet strookt met je mening/wereldbeeld. Het doet even pijn, maar uiteindelijk zal de waarheid toch overwinnen van de propaganda.

culture_vulture | 18-10-21 | 17:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Je zou toch denken dat het steeds moeilijker voor Hugeau wordt om de schijn op te houden dat het de regering om de volksgezondheid gaat.

Is het Nederlandse volk dan zo blind en volgzaam?
Ik dacht dat dat voornamelijk-niet exclusief- gold voor de oudere generaties maar blijkbaar niet. Bijzonder.

Nostra da Mus | 18-10-21 | 14:59

Je zou bijna denken dat Hugo alleen antilichamen accepteert waar hij (haha nee grapje u natuurlijk) voor betaald heeft...

plaatjesdraaiert | 18-10-21 | 14:53 | 1

Of voor betaald kreeg?! (Haha, natuurlijk ook een grapje.)

Zo meteen na het ministerschap, wat zou het gaan worden voor Hugo? Pfizer, of toch Johnson&Johnson’s?

BadPatNL | 18-10-21 | 19:39

Bij de Rijksbegroting is er mooi de kans geweest om extra geld en middelen vrij te maken om de IC capaciteit op te schalen, maar in plaats daarvan worden er miljoenen vrijgemaakt om Boa's aan te nemen die de tyfus QR-zooi moeten gaan controleren.

Derkaderr | 18-10-21 | 14:51 | 1

Waarom zou je de IC capaciteit opschalen? Om de antivaxxers van een bedje te voorzien als ze wat meer last hebben van Covid.? Het beste is om de antivaxxers, wanneer code zwart is bereikt, het IC bedje te onthouden.

Ikblijfnietstil | 18-10-21 | 19:29
-weggejorist-
Ben-Bataaf | 18-10-21 | 14:26

Mogen we hier naar blackbox afleveringen verwijzen?

fokkewoelf | 18-10-21 | 13:44 | 2

U bedoelt Black Mirror?

nowomowa | 18-10-21 | 14:44

Soms wel soms niet.

Veepert | 18-10-21 | 15:01

Jongens, geen zorgen, zodra 50-60% het virus heeft gehad dan hebben we groepsimmuniteit aldus het RIVM. Laten we nou geen fake news verspreiden maar gewoon bij de feiten blijven: Jaap van Dissel, hoofd van het RIVM, weet het echt wel beter dan wij.

nos.nl/nieuwsuur/artikel/2327338-50-t...

En nog een smakelijke alinea van nature.com:
Unfortunately, the vaccine’s beneficial effect on Delta transmission waned to almost negligible levels over time. In people infected 2 weeks after receiving the vaccine developed by the University of Oxford and AstraZeneca, both in the UK, the chance that an unvaccinated close contact would test positive was 57%, but 3 months later, that chance rose to 67%. The latter figure is on par with the likelihood that an unvaccinated person will spread the virus.

Vaccin geeft dus 10% minder risico op verspreiding en dat effect is na 3 maanden alweer weg. Aldus wetenschappers die tevens expert zijn.

area78 | 18-10-21 | 13:38 | 3
-weggejorist-
Pater.Koekkoek | 18-10-21 | 13:44

@area78 | 18-10-21 | 13:38

"Vaccin geeft dus 10% minder risico op verspreiding en dat effect is na 3 maanden alweer weg. Aldus wetenschappers die tevens expert zijn."

Maar snap jij wel wat ze zeggen? Dat een *gevacinneerde die een besmetting oploopt* desalniettemin minder besmettelijk is, gedurende 3 maanden. Maar dat zegt niets over hoe goed vaccins beschermen tegen besmetting.

omanders | 18-10-21 | 15:34

Ze kunnen nog steeds mijn rug op, soort van verplicht prikken en hijgerig lopen doen met een QR code. Het gaat gewoon nergens meer over, zolang ik nog adem haal wordt de 100% niet gehaald www.youtube.com/watch?v=xmHB1bU10OM

keistad | 18-10-21 | 13:25 | 6

@priwax | 18-10-21 | 14:43: Geweldig toch een land waar je een vrije mening mag hebben en een vrije keuze. En waar je ook nog eens de vrijheid hebt om die op een nette manier te uiten. Waar we grondrechten hebben die dat beschermen, al zijn er klojo's die dat maar al te graag zien veranderen. Als dat liefhebben je egoïstisch, dom, en asociaal maken dan klopt dat als een bus.

keistad | 18-10-21 | 14:52

@priwax | Je bent zelf dom. De overheid alles laten bepalen, geen baas meer over je eigen lichaam. Voel even aan je voorhoofd dombo.

Gaat het niet dan? | 18-10-21 | 15:01

Jan koopt een auto om van A naar B te komen. Kees koopt geen auto. Jan noemt Kees daarom egoïstisch, dom en a-sociaal voor het niet kopen van een auto. Logica anno 2021

nutsniet | 18-10-21 | 15:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is ook zo logisch allemaal. Frisse lucht in binnenruimtes; nee boeit niet zo. Immuniteit door een natuurlijke infectie; nee boeit niet want ingewikkeld. Vaccineren is heilig! “Studies confirm waning immunity from Pfizer's Covid-19 vaccine”. https://amp.cnn.com/cnn/2021/10/06/health/pfizer-vaccine-waning-immunity/index.html

Mr Moore | 18-10-21 | 13:25 | 26

@Frau_Ferkel | 18-10-21 | 16:35: en ik wil die risicofactoren nog wel een keer langslopen hoor.
Vit D: kom vaak buiten en in de winter soms een vit D pil
Selenium: via dieet voldoende inname
Immunodeficiëntie: lijkt me weinig waarschijnlijk bij 1 keer griep in 20 jaar
Stollingsaandoeningen: nog nooit iets van gemerkt, niet in de familie - weet je natuurlijk niet zeker maar kans is uiterst klein
Overgewicht, hoge bloeddruk, luchtwegaandoeningen als astma: nope

Is dat allemaal 'zeker weten'? Nee, maar dat is een beetje inherent aan het leven he. Geldt trouwens ook voor vaccinatie.

raskol | 18-10-21 | 17:13

@Frau_Ferkel | 18-10-21 | 16:11: U vraagt zich af waarom mensen zich niet laten vaccineren en geeft aan het typerend te vinden dat de argumentatie zich steeds aanpast, als ik het goed begrijp?

Aanvankelijk luisterde ik naar de experts. De experts waar nog steeds regelmatig op geleund werd. Die wisten te melden:
- de kans dat het naar hier kwam was minimaal.
- de kans dat het overdraagbaar was van mens op mens, was verwaarloosbaar.
- carnaval wordt gevierd in kleine kring.
Vanaf daar, was ik klaar met het beschouwen van de experts, als 'expert in de vorm van 'expertise aanwezig.'
Dan ben je op jezelf aangewezen.

Ik werk vanuit huis. Ik houd het liefst mensen op 5 meter afstand. (a la dagobert duck: 'als je dit kunt lezen, sta je te dichtbij.' )
Ik kom niet / zelden buiten, noch heb ik een grote sociale kring.

De kans dat ik überhaupt ernstig ziek wordt, is minimaal. 98% van de mensen die covid krijgen, ervaart het niet als 'ernstig', of als een zware griep.

Dan pas ik gewoon simpel 'verstand' toe. De kans dat ik op de IC terecht kom is simpelweg minimaal. Ik gok erop niet die 'Timmy' of 'Cartman' te zijn in de 1:100 verhouding.

Vervolgens het vaccin. Er wordt door eerder genoemde 'experts' vermeldt dat het veilig is, want, er zijn geen negatieve korte of lange termijn effecten bekend. Maar, dat weten we dus helemaal niet, want het wordt nu getest op de populatie.

IndoorexpaT | 18-10-21 | 17:19

@IndoorexpaT | 18-10-21 | 17:19: Wilt u a.u.b. niet zo nuchter beredeneren? Daar kan betreffende namelijk niet zo goed tegen, zo meteen komt er weer een riedel...

BadPatNL | 18-10-21 | 19:56
▼ 23 antwoorden verborgen

Als bijna 85% gevaccineerd is, zal het aantal ziekenhuisopnames ca. 15% bedragen van de aantallen tijdens de eerste golf.
Moet makkelijk te doen zijn.

de honden blaffen... | 18-10-21 | 13:17 | 31

@KritischeKrikker | 18-10-21 | 14:19: "maar de meest in het oog springende is dat naglfar niet het slimste eitje uit het doosje is."
U weet het netjes te omschrijven.

Frau_Ferkel | 18-10-21 | 15:17

@naglfar | 18-10-21 | 15:16: "Kijkende naar mijn leeftijd en medisch verleden"
Heeft U zich laten testen op
- Immuundeficienties (komt voor bij ca 5% van de Nederlanders).
- Vitamine D en/of selenium deficientie.
- Bloedstollings afwijkingen.
- Cytokine reactie.
Wanneer niet, snel laten doen, of toch een vaccinatie nemen.

Frau_Ferkel | 18-10-21 | 15:24
▼ 28 antwoorden verborgen

De instroom in ziekenhuizen wordt voor het grootste deel veroorzaakt door nietgevaccinerrde zwangere vrouwen met migratie achtergrond en niet gevaccineerde geloofs waanzinnigen. Het wordt tijd keuzes te maken. Jij niet gevaccineerd en corona dan keurig in de rij wachten totdat je aan de beurt bent en geen voorrang meer in de zorg voor jou....

Blonde Nel | 18-10-21 | 13:08 | 25

@Nostra da Mus | 18-10-21 | 15:08: Het is niet een discussie over uitsluiten maar over prioriseren. Jij hebt iets acuuts en moet naar een IC. Jij kunt hier niks aan doen, het is je overkomen. Je IC plek is bezet door iemand met corona die zich niet wilde laten vaccineren. Jij moet wachten en gaat dood, de niet gevaccineerde overleeft......dus zo wil je het graag geregeld hebben?

Blonde Nel | 18-10-21 | 17:25

@Blonde Nel | 18-10-21 | 17:25: Ziek zijn overkomt je, janken om het ziek zijn is een keuze, en keuzes hebben consequenties: Dus achter in de rij aansluiten, net als iedereen moet doen.

BadPatNL | 18-10-21 | 20:01
▼ 22 antwoorden verborgen

Zelfs al wel vast te stellen is wanneer de besmetting heeft plaatsgevonden, bijvoorbeeld omdat men met klachten een GGD test locatie heeft bezocht, is de herstelcode maar 180 dagen geldig. Dit betekend dat nu een zeer grote groep aantoonbaar hersteld is toch tussen de wal en het schip valt omdat die geen verlenging krijgen van hun status. Zelfs nu vaststaat dat natuurlijke immuniteit langer duurt dan die- door vaccinatie. Je hoeft helemaal geen complotdenker te zijn om dan te vermoeden dat er blijkbaar andere motieven spelen dan volksgezondheid. Immers, waarom anders vaccins verspelen aan reeds mensen die dat niet nodig hebben. Ook zie ik steeds filmpjes en artikelen langs komen waarin de jeugd na gevaccineerd te zijn blij verzucht dat ze nu tenminste weer overal kunnen komen. Dat zou nu juist in geval van een medische ingreep (wat een vaccinatie tenslotte gewoon is) de laatste motivatie moeten zijn. Als ik nu zou horen en lezen dat ze nu gelukkig niet meer zo ziek kunnen worden en niet meer zo snel iemand kunnen besmetten, zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar alles (ook al die propaganda dus) lijkt alleen maar gericht op: niet zeuren en vaccineren. Een hele gevaarlijke ontwikkeling, want zo verdwijnt het vertrouwen in de overheid en witte jassen en daarmee ook de houding ten opzichte van vaccineren in het algemeen. Het bestaat dus echt, denkt men, "Big Farma" die bepaalde medicijnen en behandelingen puhst voor de winst.
Daarom is get goed en ethisch juist als er huisartsen zouden zijn die valse Qr codes helpen afgeven op basis van een zogenaamde prik. Beter de juiste ethische keuze maken tegen de wet dan de wet volgen en je geweten negeren.
De Godwin ligt voor de hand met op tijd rijdende treinen al zal ik hem niet maken hier.

pleemobiel | 18-10-21 | 13:08 | 6

@omanders | 18-10-21 | 14:05: Klopt, alhoewel anti vaxxers het tegendeel beweren wat betreft het effect na vaccinatie.
Immuniteit aantonen met B-cellen is mogelijk. Maar duur, omslachtig, en ik denk niet dat mensen een beenmerg punctie willen laten doen om een geldige QR-code te krijgen.

Frau_Ferkel | 18-10-21 | 14:18

"want zo verdwijnt het vertrouwen in de overheid"
*PROEST* en bedankt, toetsenbord vol met koffie....

B_Roekvol | 18-10-21 | 16:07
▼ 3 antwoorden verborgen

En zo is het: prikken of testen en anders niet zeuren als je even niet naar je kroegje kunt. Wat een ongelooflijk gejank van een kleine groep beroepsjankers in dit land. Al moet ik wel zeggen dat je er in het 'echte leven' bijna niemand over hoort klagen. Alleen op bepaalde social media poppen ze telkens op.

Achenwee | 18-10-21 | 13:05 | 9
-weggejorist-
pleemobiel | 18-10-21 | 14:28

@Vunzigheid | 18-10-21 | 13:11:

Ja, op doordeweekse dagen en in het weekend toegang voor gevaccineerden, en alle andere dagen geen toegang voor niet-gevaccineerden...

Air van Boven Dorens | 18-10-21 | 17:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Arno Wellens doet een poging om het QR-beleid uit te leggen en onderbouwt dat met documenten uit de Europese "boardroom" www.youtube.com/watch?v=kQQTKNYeCSg

QR als voorloper van het digitale paspoort. Dood eng!

fokkewoelf | 18-10-21 | 13:03 | 3

Nee joh, dat zijn allemaal wappie-theorieën. Zoiets zal hier nooit komen..

Toch?!

Systematic Chaos | 18-10-21 | 13:16

Toch snap ik niet waarom voor zo'n digitaal paspoort er eerst een verplichte vaccinatie moet hebben plaatsgevonden.

lekgoot | 18-10-21 | 15:48

@lekgoot | 18-10-21 | 15:48: @ lekgoot Met alle perikelen rondom veiligheid waar het gaat om vertrouwelijke persoonsgegevens, hacks en zo zeker als we bedenken dat overheden en IT nooit een gelukkig huwelijk is, zijn mensen niet erg happig op de invoering van een digitaal paspoort.
Blijkbaar neemt de aangejaagde angst rond COVID bij veel mensen hun twijfels weg.

fokkewoelf | 18-10-21 | 19:20

Al wordt dit feit massief dood genegeerd is het misschien toch een idee om "coronapatienten" te vervangen door "positief getesten".

fokkewoelf | 18-10-21 | 12:57 | 6

@Nuchternederland | 18-10-21 | 13:10:

Nee, jij hebt niet gezocht naar dat cijfer. Want dat huilt niet zo fijn en verzorgt niet wat iemand uit de anglosfeer zo treffend "Ragegasm" noemde.

omanders | 18-10-21 | 13:41

Want?

van Oeffelen | 18-10-21 | 13:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Als geen begin is vast te stellen voor de serologische test begin je toch met een relatief kortere geldigheid van bijvoorbeeld 3 maanden? Naarmate de tijd vordert kun je dan alsnog overwegen de geldigheid te verlengen net zo als nu met het genezen vinkje gebeurt.

SailingDuck | 18-10-21 | 12:55 | 2

Nee joh. Dat is toch veel te logisch?

naglfar | 18-10-21 | 13:04
-weggejorist-
LonelyWanker | 18-10-21 | 12:55 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Het opschalen in de ziekenhuizen moet echt anders. Gewoon alle niet gevaccineerden niet meer opnemen in het ziekenhuis en zolang het gaat door de familie laten verzorgen of uiteindelijk de laatste verzorging door een uitvaartonderneming.

Ikblijfnietstil | 18-10-21 | 12:55 | 9

@Transgender-Airlines | 18-10-21 | 12:57: Als je de laatste verzorging hebt gehad bij de uitvaartverzorger hoef je inderdaad niet meer te dokken. Bijkomend voordeel is dat er een ic-bed over blijft voor mensen die het echt nodig hebben.

Ikblijfnietstil | 18-10-21 | 16:10

@pleemobiel | 18-10-21 | 14:30: Van Oeffelen heeft gelijk. De antivaxxers blijven de maatschappij ontwrichten en besteden hun tijd liever aan rondjes lopen op De Dam. Werken die lui trouwens nooit?

Ikblijfnietstil | 18-10-21 | 16:28

Ook alle gevaccineerden niet meer opnemen, want die zijn klaarblijkelijk te zwak om nog door een vaccin geholpen te worden.

nasty_django | 18-10-21 | 19:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Welke landen keuren antistoffentest wel goed? Ijsland.

McCain | 18-10-21 | 12:54 | 1

Ik hoop op Noordwesten wind

ecobubble | 18-10-21 | 18:33

En iedere dag weer de vraag: Hoe kan het nu dat er toch gevaccineerden in het ziekenhuis komen?

Nou beste lezers, dat zit zo. Als straks 100% gevaccineerd is, liggen er alleen nog maar gevaccineerden op de IC. Toen 0% gevaccineerd was lagen er 100% ongevaccineerden op de IC. Snap je het idee?

Beste_Landgenoten | 18-10-21 | 12:54 | 5

Maar als straks 100% gevaccineerd is en de ziekenhuizen liggen nog steeds vol én we weten inmiddels dat we nog steeds besmettelijk zijn voor elkaar. Wie gaat u dan de schuld geven en de maat nemen?

BRAAP | 18-10-21 | 13:05

@Homer P. Simpson | 18-10-21 | 12:57:
Homer, als 90% straks gevaccineerd is, met een 30x lagere kans op ziekenhuis, zal je toch zien dat
90% x 1 = 90
10% x 33 = 330
een verhouding in het ziekenhuis oplevert van 90 : 330, ofwel 90 / (90 + 330) = 21% gevaccineerden in het ziekenhuis.

Snap je het nu?

Beste_Landgenoten | 18-10-21 | 13:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Tuurlijk laat ik mij niet vaccineren. Ben niet gek

Transgender-Airlines | 18-10-21 | 12:54 | 8

@Frau_Ferkel | 18-10-21 | 13:07: Ah. En dat moet u natuurlijk betalen. Ja precies. U rookt natuurlijk niet, zuipt niet begrijp ik en neemt afstand van medische zorg wanneer vaccinatie schade optreedt?

Milovsky | 18-10-21 | 13:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Die '13% strijders' zal een groot deel ook wel al covid opgelopen hebben.

Ik lees hier dat 87% van volwassenen gevaccineerd 'immuun' is en ik schat dat meer alsdan 5% van de wappies natuurlijk 'immuun' is. En dat is nog een voorzichtige schatting.

Zo zitten we op 92% die antistoffen heeft.

Even kappen met die waanzin. Beste wat Hugo kan doen is ongevaxxte 60plussers 1000 euro geven in ruil voor een prikje en er een punt achter zetten. Reguliere zorg moet echt doorgaan nu.

sjef-van-iekel | 18-10-21 | 12:54 | 5

@BoerKoekoek | 18-10-21 | 13:04: die 1600 en 8000 komen niet tegeljjk. En waarschijnlijker is de IC kans veel kleiner dan 1%. En de ziekenhuisbedden ook niet zoveel u zegt.

sjef-van-iekel | 18-10-21 | 14:19

@BoerKoekoek | 18-10-21 | 13:04: die 8% is trouwens van alle volwassenen. Dat zijn er veeeeeeeeel minder dan 2 miljoen dus.

sjef-van-iekel | 18-10-21 | 14:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Life is like a box of viruses, you never know what you're gonna get.

Mr_Natural | 18-10-21 | 12:53

Vaccineren macht frei of haal Ik nou wat dingen door elkaar.

likdoorn | 18-10-21 | 12:52 | 2

9 (op zijn Duits)

Remi A. | 18-10-21 | 12:54

@Remi A. | 18-10-21 | 12:54: kunt u ook in het Engels zeggen.

sjef-van-iekel | 18-10-21 | 12:55

Zonder code kan je de recente kutfilms in de bioscoop niet zien. Ook het geserveerde biertje/biefstukje die steeds kleiner en duurder worden kan je niet nuttigen. Weten die mensen niet wat ze missen, hup.

Dattis-Natoer | 18-10-21 | 12:50

Hiermee word dus bevestigd dat Hugo de schoenen kan niks ook helemaal nergens verstand van heeft.

likdoorn | 18-10-21 | 12:49 | 1

Hij weet het precies. De achterliggende vraag is of hij eerlijk is met zijn doelen.

Remi A. | 18-10-21 | 12:55

Wout Weghorst, ook zo'n strijdertje. Corona. Niet bepaald de champions league van de maatschappij die Wout.

van Oeffelen | 18-10-21 | 12:49 | 4

@Bob, lekker uit gaan van 17 miljoen mensen LOL!

Illuminati1989 | 18-10-21 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Dat reaguurders het nog steeds hebben over ziekenhuizen en besmettingen, ondertussen is de vaccinatiegraad (86,9% eerste prik, 83,2% tweede prik, vanaf 18 jaar) al meer dan het vereiste (67%) [berekend op basis van geen maatregelen en een reproductiegetal van 3]. Bron NRC.

VoltaireJohn | 18-10-21 | 12:45

Vertrouw jij de overheid?
Vertrouw jij big pharma?
Vertrouw jij wetenschappers die hun onderzoeken sturen op basis van hun broodheren?

Mastermattie | 18-10-21 | 12:44 | 5

@Diederik_Ezel | 18-10-21 | 12:47:
Gommers, Kuipers of Koopmans staan daar echt niet aan een bed hoor.
Die "wetenschappers" staan geheel in dienst van de overheid.

LonelyWanker | 18-10-21 | 12:51

Hear hear

Homer P. Simpson | 18-10-21 | 12:56

@van Oeffelen | 18-10-21 | 12:50: nog nooit gezien. Wel gelezen dat Afrikanen daar een handje van hebben.

sjef-van-iekel | 18-10-21 | 12:57
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
gespierdespijkertje | 18-10-21 | 12:43 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
raskol | 18-10-21 | 12:39 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Nu de ziekenhuizen volstromen vraag ik me af of de redactie nog steeds vierkant tegen QR codes is. Ik gok dat ze voor december om zijn.

BobDobalina | 18-10-21 | 12:39 | 10

@Bernhard de II | 18-10-21 | 12:49: die zit er anders nog steeds

eentweehuppekee | 18-10-21 | 14:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik reaguur al een heel jaar vanuit een bed op de IC.
*kuch kuch*

Reebensteeltje | 18-10-21 | 12:36

Prikken of stikken bedoel je ,of prikken maakt vrij.

rein9576 | 18-10-21 | 12:35

"Strijders"

Ironisch bedoeld hoop ik? Want eh, het is nog steeds niet zo dat we de vrijwel 100% heropening van de samenleving (zonder lockdown) te danken hebben aan deze strijders, integendeel. Ze teren 100% op het succes van de gevaccineerden maar klagen volop over hun ingeperkte "vrijheid". Gevaccineerden die wel het risico namen en de bereidheid toonden om die prik te laten zetten.

Daar hoeven gevaccineeren denk ik geen lintje voor, want ze doen dat toch vooral voor hun eigen veiligheid, maar graag ietsje minder uit het vaatje "strijders" tappen want het zijn geen strijders maar profiteurs en dan bedoel ik niet die mensen die niet willen of kunnen en hun toon al wat gedimd hebben, maar die welke zich nogal luidkeels roeren in de mediaas.

Beste_Landgenoten | 18-10-21 | 12:33 | 8

Strijders zijn de mensen die corona doorstaan hebben en bij hebben gedragen aan groepsimmuniteit. Die verdienen een lintje en een QR voor de rest van hun leven.

nasty_django | 18-10-21 | 13:55

@Nasty: waar kan ik het lintje ophalen?

Jet 777 | 18-10-21 | 20:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat doet een pfizerwetenschapper precies?

BobDobalina | 18-10-21 | 12:31 | 2

Klinkt een beetje als een wappie verhaal.

Diederik_Ezel | 18-10-21 | 12:34

Lood om oud pfizer.

Lorejas | 18-10-21 | 12:35

Heb een heerlijk weekend gehad, meermaals QR code nodig gehad, maar is een kleine moeite. De samenleving is al vrijwel helemaal open doordat de meeste Nederlanders gewoon hun verantwoordelijkheid hebben genomen. Eerste inhaaloperaties worden al weer uitgesteld in Zwolle, met dank aan de anti-vaxxers die enorm oververtegenwoordigd zijn in ziekenhuisopnamen. Mochten ziekenhuisopnamen verder oplopen dan is het terecht als extra beperkingen alleen nog voor ongevaccineerden gelden of bv een lokale lockdown in de Biblebelt of achterbuurten als Kanaleneiland/Rotterdam-Zuid.

Diederik_Ezel | 18-10-21 | 12:29 | 20

Toch wel bijzonder dat in Rotterdam-Zuid en Kanaleneiland hele woonblokken leeg staan, door sterfte van deze mensen. Straten leeg. Mannen en vrouwen in Witte pakken. Je zou bijna zeggen, dat het woontekort is opgelost door de niet gevaccineerde medemens. Hele biblebelt is bijna uitgestorven door Covid.
Je zal maar je been breken en worden opgehaald door een niet gevaccineerde ambulance medewerker.

franck7020 | 18-10-21 | 14:13

@ceriel82 | 18-10-21 | 12:56: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/actueel/gemeente/GM0935
Ik zie het niet....

RonnieTuitL | 18-10-21 | 15:28

@RonnieTuitL | 18-10-21 | 15:28: Echt alarmistisch: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/gemeente/GM0935/ziekenhuis-opnames

RonnieTuitL | 18-10-21 | 15:35
▼ 17 antwoorden verborgen

Kijkt u ook vooral niet naar de wekelijkse sterftecijfers bij CBS.

Om die reden snap ik ook dat er geen vinex of iets dergelijkse plannen zijn. Want het lijkt wel niet nodigt te zijn met deze CIJFERS week in week uit.

Dus woningzoekende het komt vanzelf goed want er komen huizen vrij omdat een hoop mensen "veel kleiner" gaan wonen.

Remi A. | 18-10-21 | 12:27 | 2

In een vaasje?

Mr_Natural | 18-10-21 | 12:29

Van duurzame materialen.

Earl_of_Doncaster | 18-10-21 | 12:39

Zwolle. Ligt dat niet vlakbij Ter Apel? "hogere toestroom van "acute zorg en verloskunde"?? Iets van 1+1 = 2

Waakvlam | 18-10-21 | 12:27 | 1

Nee.

grietmetgroenefiets | 18-10-21 | 12:30
-weggejorist-
grietmetgroenefiets | 18-10-21 | 12:25 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Escalation of commitment is a human behavior pattern in which an individual or group facing increasingly negative outcomes from a decision, action, or investment nevertheless continues the behavior instead of altering course.

HaveXS | 18-10-21 | 12:23 | 4

Altering course is wel een beetje lastig als je eenmaal bent geïnjecteerd.

Ramsesz | 18-10-21 | 12:49

@Grijskijkert | 18-10-21 | 12:37: Precies, mee eens. Alleen ben jij al geprikt en kun je nu niet meer terug. Toch fijn dat je je inzichten desondanks hebt bijgesteld. Kudos to you.

Kaposi_Sarcoom | 18-10-21 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

Bukken of bukken mensen.

Remi A. | 18-10-21 | 12:23

Echt onbegrijpelijk.

Het gaat dus om controle.

rachid82 | 18-10-21 | 12:22 | 2

Ja duh. Controle lijkt me best handig om een pandemie te bestrijden.

(Ok ok, vrij flauw, snap wat je wenst te zeggen)

Lorejas | 18-10-21 | 12:24

@Lorejas | 18-10-21 | 12:24:

Deze controle is puur om te controleren,
pandemie bestrijden is ondergeschikt belang!
Waarom geen QR verplicht bij de moskeet of koffiehuizen, synagoge en meer van dat soort gezelligheid!! Maar wel bij alle "blanke" uitgaansdingetjes?

TijdelijkOptimist | 18-10-21 | 13:09

En als ik nou een boostershot wil, ook al is het niet echt nodig, wat ben ik dan? Ook een soort van wappie, maar dan anders? Dat wil ik erg graag weten.

HeerVanStand | 18-10-21 | 12:21 | 10

Ik zou zeggen, dan deugt u bovengemiddeld. U zou eigenlijk een deug medaille moeten krijgen voor uw onversaagde loyaliteit naar uw leiders. Wellicht willen ze van u wel hun poster boy maken. Leuk!

Kaposi_Sarcoom | 18-10-21 | 13:03

Swappie?

ceriel82 | 18-10-21 | 13:22

Een vaccie

onbekend | 18-10-21 | 13:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is duidelijk dat we nu snel van alle maatregelen verlost zullen worden. De kerkelijke ongevaccineerden krijgen nu of Corona of gaan toch maar over tot vaccinatie en dat geldt ook voor de allochtonen in de achterstandswijken. Van het kleine groepje wat overblijft zal een klein deel heel ziek worden en nog kleiner deel sterven. Vooral de antivaxxers op leeftijd. Ben benieuwd of die ook snel gaan vaccineren als er in hun groepje mensen omvallen. Dat natuurlijke immuniteit beter is dan vaccinatieimmuniteit is niet te verwachten omdat veel mensen met milde klachten weinig immuniteit opbouwen. Maar het maakt mij helemaal niets uit. Immuun is immuun.

dartfrogger | 18-10-21 | 12:20 | 1

"omdat veel mensen met milde klachten weinig immuniteit opbouwen" anders lees je eens een wetenschappelijk artikel hierover? De consensus is dat ook mensen met milde klachten afdoende bescherming opbouwen.

quazi | 18-10-21 | 12:30

"die 13% strijders van wie het maar zeer de vraag is of hun vaccinatiestatus te merken zal zijn in ziekenhuisopnames."

Pardon? Overal kun je lezen dat lieden die nu nog in ziekenhuizen en op IC's worden opgenomen in 9 van de 10 gevallen ongevaccineerd zijn. Dus die vaccinatiestatus is overduidelijk te merken.

Overigens, op de Joop wordt uiteraard bericht over de ongevaccineerde 'biblebelters', die de ziekenhuizen op de Veluwe op dit moment verstoppen, en een reageerder merkt terecht op dat de Joop daar wel aandacht voor heeft, maar natuurlijk zwijgt als het graf waar het ongevaccineerde allochtonen betreft, toch veruit de grootste groep. Dan moet je eens lezen hoe zo'n veel-reageerder als Daan Ouwens (waarvan ik vermoed dat het gewoon een moderator van Joop is) dat verklaart (biblebelters hebben alle informatie, en allochtonen niet). Wat een policor getiktelingen maken daar toch de dienst uit.

Dr_Johnson | 18-10-21 | 12:19 | 19

@VolleBak | 18-10-21 | 12:
Op dit moment zo'n 20 patiënten wat eenvoudig te voorkomen was geweest, bovendien is een wap met visie voor de toekomst moeilijk te vinden.
Wel zijn ze makkelijker te vinden in de verpleeg afdelingen van zieken en revalidatiehuizen.

botbot | 18-10-21 | 13:11

"4 op de 5 COVID-19-patiënten op de IC is niet gevaccineerd"
Publicatiedatum 14-10-2021, RIVM. 20% vacced is toch een best verschil.

nsfl | 18-10-21 | 15:27

@TeeJee | 18-10-21 | 13:01: het gaat niet om 25 ic plekken, maar om gewone bedden. Als je een toestroom van 25 mensen niet kunt handelen is er iets anders aan de hand

VolleBak | 18-10-21 | 16:08
▼ 16 antwoorden verborgen

Traci Lords, daar was wat mee. Het ligt op het puntje van mijn tong. Iets met valse identiteitsbewijzen en het rijmde geloof ik ook nog op prikken.

Afijn, geld stinkt niet. Of het is dat dat hele OMT op mij een wat vroegrijpe indruk maakt. OMiTd: aaaahhhh, dokter Gommie https://www.youtube.com/watch?v=vmwMhjbThKg

Hetkanverkeren | 18-10-21 | 12:19

De hele wereld prikken is al heel lang een streven. Ik vroeg me destijds nog af hoe "ze" dat voor elkaar dachten te gaan krijgen.

Ramsesz | 18-10-21 | 12:18

“‘ De boodschap is helder: prikken of testen maar het liefst prikken “. Echt ? Ik zou de onderliggende boodschap wel willen duiden, die is helder . Ik zou zeggen , als het de overheid oprecht om de gezondheid te doen is, waarom dan zoveel geweld, repressie ,controle en tweedeling ? Geweld gebruik je om je zin door te drukken, niet uit bezorgdheid.

ja,diedus! | 18-10-21 | 12:17

"Prik them in. All of them" — Darth Sidious, the Emperor.

wezen | 18-10-21 | 12:17

87 % heeft het vaccin
13 % niet, maar....

De 13 % heeft een grote kans op corona, maar dan ben je wel beter beschermd dan met een vaccin.
2 % van die 13 %t gaat dood of wordt ziek,. dan hou je over. 12,74 %
87 + 12,74 is 99.74 %

Maar hoeveel van die 13 % heeft nu corona gehad. Dat zijn wel bepaalde groepen die bij elkaar wonen.
10 - 20 procent ???
90 procent van de bevolking die beschermd is tegen corona, dat zou best wel kunnen.

VanderGeelen-Coppens | 18-10-21 | 12:17 | 3

Mag niet benoemd worden want is RaCiSt
beter de focus op de autochtone bevolking houden,
een QR code voor een Turks koffiehuis of gezellige moskeet
dat moeten we niet durven als regering natuurlijk..

TijdelijkOptimist | 18-10-21 | 13:03

2% van die 13% gaat dood? Dat is zeer grof overschat. Dat is bij lange na niet juist.

Kaposi_Sarcoom | 18-10-21 | 13:11

op de totale populatie is vanaf het begin tot nu 0,1% overleden. dus die 2% is wel rijkelijk overdreven.

naglfar | 18-10-21 | 13:30

Gourmetpandemie: iedereen moet lekker zelf doen wat hij wil.

Mr_Natural | 18-10-21 | 12:14 | 2

Je mag mijn bakkie wel lenen.

Nederlander1 | 18-10-21 | 12:17

<hatsjoe, snirf, kuch en goormet pannetje aanbieden doet> "Well, do you feel lucky, punk?"

Grijskijkert | 18-10-21 | 12:22

De boel los gooien zorgt voor groepsimmuniteit voor de resterende 13%. Maar die hebben er dan ook zelf voor gekozen als het goed is.

AdvocatusDiaboli | 18-10-21 | 12:14 | 1

lekker alles open gooien. De 'ongezonde'vallen af. Scheelt weer op de overspannen huizenmarkt

de SENSEI | 18-10-21 | 12:28

Het gaat niet om extra veiligheid, die paar procent extra vaccinnaties gaat weinig meer toevoegen en is disproportioneel belastend.

Zeurders | 18-10-21 | 12:11 | 5

"en is disproportioneel belastend"

Voor wie?

Dr_Johnson | 18-10-21 | 12:20

@Dr_Johnson | 18-10-21 | 12:20: Voor iedereen die als gevolg van de maatregelen tijd en geld kwijt is aan onnodige en veelal nutteloze handelingen.

Zeurders | 18-10-21 | 12:31
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Saja | 18-10-21 | 12:09 | 3

Ik heb gewoon een hekel aan prikken. Wil de dokter dat ik bloed prik? Doe ik niet. Wil de tandarts een verdovingsprik geven? Wil ik niet. Heb wel eens een ruggeprik gehad voor een liesbreukreparatie. Die vond ik wel grappig trouwens. Als ik na de operatie mijn piemol vastpakte, voelden mijn handen dat wel maar mijn piemol voelde dat niet. Ik hoef dus ook geen prik om te testen of ik immuniteit heb opgebouwd en ook geen vaccinatieprik. Als ik prikjes geil vond, zat ik al lang aan de heroïne. Nu blijft het bij af en toe een lijntje.

Leptob | 18-10-21 | 12:09 | 3

Ooit een operatie met een ruggenprik aan mijn enkel gehad. In gesprek mt de chirurg en de stand van zaken zei hij "wil je het zien?". Natuurlijk. Daarop lichte hij mijn been op en kon in volle glorie zien wat hij gedaan had en nog wilde doen. Bizarre gewaarwording. Je weet dat het jouw eigen voet is maar je voelt helemaal niets. Je staat er als buitenstaander naar te kijken.

Louter Leuter | 18-10-21 | 12:19

@Louter Leuter | 18-10-21 | 12:19: doktoren die een ruggenprik in je enkel zetten zou ik niet vertrouwen.

BobDobalina | 18-10-21 | 12:30

Dat ik daar nooit aan gedacht heb, ik had zo een Amsterdammetje naar binnen kunnen schuiven!

Sjeintje | 18-10-21 | 12:42

Schaf die testmaatschappij in een keer af en neem een risico, zijn we van het gezeik af. Holy fuck.

Meer leven, minder in spreadsheets zitten met je neus.

ratelaar | 18-10-21 | 12:09 | 1

Is een ego-dingetje, Hugo wil het doorzetten tot corona weg is, en dan doen alsof het door zijn maatregelen komt.

Zeurders | 18-10-21 | 12:14

Vorige week gaf De Jonge al aan: 4 op de 5 mensen op de IC zijn ongevaccineerd.
Met als conclusie dat de zorg overbelast raakt door de ongevaccineerden.
Maar wat we niet weten, of in ieder geval WIJ niet weten is het volgende:
Wat is het effect van vaccinatie juist op die 4 van de 5?
Zijn dat "toevallig" ook de mensen met Obesitas en gevoeligere genen, die ook MET vaccinatie op de IC zouden komen?
Want de feiten zijn helder, naast de bijbelbelt zijn het vooral de allochtonen in de grotere steden die een zeer lage vaccinatiegraad hebben. En statistisch ook nog eens een grotere mate van Obesitas in hun groep hebben, en door slechtere voeding/minder vitaminen vatbaarder zijn voor van alles.
De ziekenhuizen hebben al vele jaren een relatief hoog percentage allochtonen als patiënt. Dat is niet racistisch, dat is een feit.
Kan het niet zo zijn dat vaccineren bij deze mensen veel minder helpt, en dat ze ook met vaccin in het ziekenhuis komen?
Oftewel, nog meer prikken , prikken en prikken zou dus nu niet meer helpen.
In dat geval. Puur hypothetisch natuurlijk, want ik ben geen politicus eh wetenschapper.

Nuchternederland | 18-10-21 | 12:09 | 6

Deze waarheid komt de vaccinatieschaapjes niet zo goed uit,
de bruinhemden zijn niet voor de allochtonen gestreken, want ies rascist!
maar voor de blanke autochtone percentage,
die het prettig vind zelf na te denken, en natuurlijk de stuipen op het lijf te jagen van al de gevaccineerden!! Want hun zijn gevaccineerd, hebben dus nu niets te vrezen want denken nu onsterfelijk te zijn!! dusch is de ongevaccineerde ( niet de allochtonen natuurlijk, want ies rascist!!!! ) maar die andere blanke,
de duivel&vernietiging der wereld!! De uitingen van het lage iq mogen daarom door de gevaccineerden weer uitgestald worden!! dom volk in 3. 2. oeps was al begonnen, my bad.

TijdelijkOptimist | 18-10-21 | 12:23

Ze staan in Den haag Ziekenhuis al met wapens, de dienders.

Sjeintje | 18-10-21 | 12:41

Dat maakt het extra absurd dat de kroeg een QR-code heeft. Zet zo'n check dan in bij de moskee.

quazi | 18-10-21 | 12:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Gezeur om paar mensen die niet gevaccineerd zijn .

Is dit nog nieuws? | 18-10-21 | 12:08 | 1

Erg he?!
En steeds rekken ze het magisch getal van de aantal mensen die gevaccineerd moeten zijn op.
Alsof de overheid nog geloofwaardig is. Zij hebben mijn dieptepunt over hun laten vinden.

Sjeintje | 18-10-21 | 12:39

Strijders? Nee, de meesten zijn sukkels. Vaccinatie moet een vrije keuze blijven zonder dwang of drang, dat is niet alleen een principekwestie maar ook verdedigbaar met de huidige vaccinatiegraad. Maar! Dat wil nog niet zeggen dat elke keuze ook een even goede keuze is. Sommige tegenstanders hebben een goede reden om zich niet te laten prikken. Sommigen doen het niet vanwege hun geloof (geen goede reden maar wel begrijpelijk). Maar een te groot deel valt onder de noemer “wappies”.

Muxje | 18-10-21 | 12:08 | 2

Team "wappies" (is mijn vrije keuze) of je het leuk vindt of niet, interesseert mij niet.

Buiswater | 18-10-21 | 12:15

Wappie? Je bent zelluf een wappie! Zo, verlaag ik me even tot jouw niveau, dan begrijp je me hopelijk.
Je bedoelt natuurlijk te schrijven dat jij niet elk keuze een goede keuze VINDT. Dat het zo IS - zoals het gegeven dat gras groen is - is natuurlijk ridicuul.

Kaposi_Sarcoom | 18-10-21 | 13:16

"Het OMT adviseerde vorige week al tegen omdat het tijdstip van infectie en daarmee de duur van immuniteit niet vast te stellen is. En daarmee hebben ze heus een punt."

Ja en? Wat heeft dat tijdstip van infectie ermee te maken.
Ik had in maart 2020 Covid-19 en in februari 2021 nog steeds antistoffen in mijn bloed. Blijkbaar ben ik in tussenliggende tijd nog met SARS-CoV-2 in aanraking gekomen en heeft mijn immuunsysteem dat gedaan waarvoor het bedoeld is. Opnieuw antistoffen aanmaken en een 2e ziekteverloop voorkomen.

En ja, je immuunsysteem blijft niet tot in het eeuwige antistoffen aanmaken, maar er is wel zoiets als je immunologisch geheugen, zeg maar het instructieboekje om na een lange periode een hernieuwde blootstelling aan het virus weer antistoffen aan te maken en de 'aanval' af te kunnen weren.

Maarja... levert geen Euro's op, hè...

Onkel Bratwurstbude | 18-10-21 | 12:07 | 4

Voor SARS hadden ze in zuid-oost azië voor langere duur mensen geobserveerd die besmet zijn geweest en tot in elk geval 12 jaar na de eerste besmetting blijft het immuunsysteem goed reageren (T-cellen en antistoffen)

Dezenaamhier | 18-10-21 | 12:40

precies, idem situatie en beredenering. En dan hoor je de ongezond levende, overgewichtige, gestresste, bangzijnde gevaccineerden die je even komen vertellen dat jij de wappie bent en een gevaar voor de capaciteit van het ziekenhuis bent... omgekeerde wereld. (het groepje 'wappies' is veel heterogener dan verondersteld wordt, en er zijn zeker ook ongezond levende antivaxxers die juist een extra druk op de ziekenhuiscapaciteit zijn)

springstuff | 18-10-21 | 12:44

@springstuff | 18-10-21 | 12:44: hier nog zo eentje. Heb COVID-19 gehad (snotneus) en heb nog steeds antilichamen (testje van drogist). Het zeer kleine risico op bijwerkingen is voor mij een stuk groter dan het risico op COVID-19 herinfectie. Geeft mijn spuitje maar aan Afrika.

quazi | 18-10-21 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

"De boodschap is helder: prikken of testen maar het liefst prikken"

HHAHAAHAHAHAHAHAHAHa

WillemBaas | 18-10-21 | 12:07 | 1

Scherp zeg. Met name dat je je caps-lock gelach dan symbolisch laat uitfaden met een kleine a. Goed gevonden zeg.

Lorejas | 18-10-21 | 12:15

De vaccinatiegraad zal en moet omhoog. Acceptatie van de serotest is medisch gezien een no-brainer, gewoon doen dus, maar ja, het streefgetal van de vaccinatiegraad is een eigen leven gaan leiden. Lekker bezig daar in Den Haag.

Frederik Fluweel | 18-10-21 | 12:07

87% procent levert dus de verstandige en logische bijdrage aan het onder controle krijgen van de pandemie. Dat betekent dat het clubje tegendraadsen steeds kleiner wordt en iedereen weet welke bevolkingsgroep een aanzienlijk deel uitmaakt van de ontbrekende 13%. Kunnen we dan ophouden over het inent-gezeur? En nee, ik vind het QR-code toegangsbeleid ook een overtrokken maatregel.

_pacman_ | 18-10-21 | 12:07 | 7

@DePsych | 18-10-21 | 12:38: ja totaal geen belasting, net als zo'n geel lapje stof op je jas, totaaaal geen belasting

springstuff | 18-10-21 | 13:01

Ik ben voor natuurlijke immuniteit nog beter voor de samenleving

Steifnek | 18-10-21 | 13:50

@DePsych | 18-10-21 | 12:38: Voor Chinezen is het ook niet zoveel moeite om hun gezicht te laten scannen op straat.

HGL | 18-10-21 | 15:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Gaat van tafel want het werkt.

Mr_Natural | 18-10-21 | 12:07

Alles wordt uit de kast getrokken om niet aan het licht te laten komen dat er verkeerde oplossingen zijn.
Opschalen in de zorg is het devies. Want er komt echt weer een nieuw virus.
Maar ze schalen liever af en dan dreigen met 'we moeten andere operaties cancelen'.
Brevet van onvermogen maar men schaft het dus Den Haag gaat lekker door

de_beer_van_de_meer | 18-10-21 | 12:06 | 6

@botbot | 18-10-21 | 12:08: Da's dan mooi, maar het aantal bedden laat al decennia een dalende trend zien, iets wat gezien een groeiende en vergrijzende bevolking, op mij totaal onlogisch overkomt.

Charred_Metal | 18-10-21 | 12:22

@botbot | 18-10-21 | 12:08: Klopt.
Dus meer kosten voor minder zorgcapaciteit. Goed systeem. Hans Hoogervorst VVD.

Schmalz | 18-10-21 | 12:30

Juist!

Pietie | 18-10-21 | 15:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Klopt, neem die ajb die prik zo snel mogelijk. Zijn we er een keer van af.

DeCynischeAmbtenaar | 18-10-21 | 12:04 | 8

@Wplay; ik heb geen nicht en die zegt dat het allemaal wel meevalt wat je loopt te beweren.

Lorejas | 18-10-21 | 12:17

@De Eierbal | 18-10-21 | 12:15: hoeveel vaccin zit er gemiddeld in een milkshake. En wordt het meegemengd of later geïnjecteerd

Steifnek | 18-10-21 | 13:53

Nee, dankjewel. Maar toch liev aangeboden hoor.

Kaposi_Sarcoom | 18-10-21 | 20:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Neem dan gewoon die prik, holy shit. Zijn we eindelijk allemaal van het gezeik af.

De Eierbal | 18-10-21 | 12:04 | 11

Gelooft u dat echt?

BRAAP | 18-10-21 | 12:58

Geheel mee eens!
(Zo, de polarisatie is op orde nu.)
-

Bernhard de II | 18-10-21 | 14:01

@BRAAP | 18-10-21 | 12:58: Ik geloof dat hij dat zeker echt gelooft, net als vele medelanders met hem. Dit houdt echt niet vanzelf op, helaas. De teerling is geworpen, het begint nu pas. Kom er maar in, Orwell en Kafka.

Kaposi_Sarcoom | 18-10-21 | 20:14
▼ 8 antwoorden verborgen

Raar. De antistoffentest lijkt me beter dan een vaccinatiebewijs of een corona-gehad papiertje.
Als je het maar periodiek herhaalt: hoe lang antistoffen blijven is nog niet uitgeklaard

Shoarmamasutra | 18-10-21 | 12:03 | 8

Die booster shot kan wel degelijk nodig zijn. Er zijn zat vaccinaties die niet direct voor eeuwig werken, waaronder de kindervaccinaties. Zomaar plempen dat 't niet nodig is zonder onderbouwing gaat er bij mij niet in.
Leg uit.

Bakkeleures | 18-10-21 | 13:02

@AntiZanicz | 18-10-21 | 12:27: hoe komt u daar bij? Er is vrij brede consensus dat natuurlijke immuniteit beter werkt. Is ook logisch, het doormaken van een volledige virale infectie levert het immuunsysteem veel meer aanknopingspunten op dan het bloodgesteld worden aan een stukje van één enkel viruseiwit.

quazi | 18-10-21 | 13:04

@Bakkeleures | 18-10-21 | 13:02:
Zo was Gele Koorts vroeger 10 jaar geldig. De nieuwe van tegenwoordig blijft voor altijd geldig. Tegen TBC levert levenslang een beperkte bescherming op. Covid zal bij de vaccinaties tegen griep- en verkoudheidsvirussen (die op basis van eiwit) meegenomen gaan worden. YMMV.

Louter Leuter | 18-10-21 | 13:36
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com