Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hugo: 'QR-bewijs blijft na begin november, vaccineren is enige uitweg'

Opmerkelijk

Even het letterlijke citaat vanaf 1:40. Thijsie vraagt: "ook de coronapas is er nog, door sommige mensen echt fel verfoeid. Kunt u hen hoop bieden dat dat begin november wordt afgeschaald?" Waarop Hugo zegt: "Nee, als je weer bij elkaar wilt komen in grotere groepen wil je met name dat dat bij elkaar komen niet versnellend is in de verspreiding van dat virus. En waar zien we nu dat dat virus zich verspreidt? Met name onder ongevaccineerden. Dus als je wilt dat gevaccineerden en ongevaccineerden weer in groepen bij elkaar kunnen komen, moet je zorgen dat je het wel veilig doet, en dat is met die coronapas. We kunnen niet nu al daar van af, zou ik denken."

Vervolgens stelt Hugo dat de maatregelen die daadwerkelijk economisch belemmerend zijn als eerst gestopt moeten worden, zoals de maximale capaciteit van 75% en de nachtsluiting van horeca om 00:00. "De coronapas is hooguit vervelend" zegt hij vervolgens, suggererend dat de pas geen economische belemmering oplevert. Thijsie parafraseert vervolgens: "Okay, dus die coronapas blijft langer dan die andere maatregelen?" waarop Hugo antwoordt met: "Daar ga ik nu niet op in". "Denkt u dat de coronapas de hele winter blijft?" "Weet ik niet, daar kan ik echt niet op vooruit lopen".

Nou, bepaald verwarrend maar ook weer niet want de strekking is kraakhelder: die QR-pas blijft na begin november gewoon van kracht en dat zal-ie zeer waarschijnlijk blijven als de herfst/winterstijgingen in het aantal besmettingen naar verwachting doorzet. Toch vreemd dat Denemarken, Zweden en Noorwegen bij een lagere vaccinatiegraad wel open gingen.

In ander nieuws adivseert het OMT herstelbewijzen een jaar in plaats van zes maanden geldig te maken, maar adviseert het tegelijkertijd ook "tegen de serologische test voor het krijgen van een coronatoegangsbewijs." Ze vinden "de test niet bruikbaar voor het coronatoegangsbewijs, omdat het tijdstip van de infectie niet is vast te stellen. Daardoor is het volgens hen niet mogelijk een termijn aan het toegangsbewijs te koppelen."

Reaguursels

Inloggen

In de politiek is niets zo permanent als een tijdelijke maatregel.

Mr Moore | 14-10-21 | 06:41

Je kunt zeggen wat je wil, maar ik zou graag een broer als Hugo hebben. De broers die ik nu heb vertikken het zo hun best te doen als Hugo dat doet voor de bankrekening van zijn broer.

Count_Bassie | 13-10-21 | 23:59

Het gaat niet om gezondheid, het gaat om controle.

MistaRazista | 13-10-21 | 16:59

Zal wel aan mij liggen, maar wanneer je je laat testen of gevaccineerd bent en je die qr laat scannen zegt dat toch niets over het al dan niet besmet zijn op DAT moment? Het voelt toch als een soort dwang, zeker nu je (om te testen) 60+ euro kwijt bent. Zou liever zien dat testen van kracht blijft ongeacht of je gevaccineerd bent. Je wilt toch hen die besmet zijn buiten de deur houden? Enfin, in Italië is de pas inmiddels verplicht op veel meer plaatsen, zie dat hier ook nog wel gebeuren.

Super Grover | 13-10-21 | 16:39 | 1

Dankzij de Tweede Kamer is Testen voor Toegang nog steeds gratis en geeft een negatief resultaat in NL gelijkwaardige toegang als gevaccineerd (of hersteld) zijn. Voor reizen naar het buitenland is de betaalde PCR-test nodig.

Mister-Right | 13-10-21 | 17:14

Sinds de corona-pandemie zijn een groep mensen opeens 'relevant' geworden. Denk hierbij aan de OMT-leden, 'specialisten' die opeens BN'ers zijn geworden via journaals en praatprogramma's en politici die voor het eerst in hun leven in de spotlights staan/serieus genomen worden. Deze groep zal er álles aan doen om de 'pandemie' levend te houden, álles! Ze zullen hun macht/invloed blijven gebruiken om maatregelen te blijven opleggen, welke gefabriceerde 'gevaren' ze ook moeten verzinnen. Zij vrezen niet het virus, maar de irrelevantie van hun bestaan van vóór de pandemie.

Mister-Right | 13-10-21 | 16:31

Krijg steeds meer de indruk dat onze regeringsleiders slechts trekpoppen zijn van een stelletje machtige Amerikanen. De VS hebben de strengste vaccinatiebeleid ter wereld, daar worden leraren, politiemensen ontslagen als ze geen prik nemen. Het lijkt erop dat wij steeds meer die kang op worden geduwd.

Nappa | 13-10-21 | 15:33

Morgen team uitje, dus vanavond voor het eerst een pcr test doen.
Teamuitje is wel in Amsterdam maar ik wil geen gok nemen op het niet handhaven.

SinisterNL | 13-10-21 | 15:13 | 1

"Teamuitje is wel in Amsterdam"

Dat lijkt me reden genoeg om niet mee te doen.

Hans Kwalzan | 13-10-21 | 15:59

Schiet eens op met dat social credit systeem! Nu is het allemaal zo halfslachtig

ecobubble | 13-10-21 | 14:52

Bij je vaccinatie krijg je een papier wanneer en met wel goedje je gevaccineerd bent.. waarom dan die stomme QR app? Je hebt immers al bewijs.

timmey | 13-10-21 | 14:40

(C)hina (D)ictates (A)ll, goed afgekeken Hugo.

HebjeHemweer | 13-10-21 | 14:16
-weggejorist-
Harrie Nak | 13-10-21 | 13:51

Hahahahahaha... Hugo de Domme.
Testen voor toegang -> Mensen die niet gevaccineerd zijn, moeten zich laten testen, de gevaccineerden uiteraard niet.

In welke populatie zal dan het gros, ik schat zo'n 95%, van alle testen uitgevoerd worden?
Juist,ja. De ongevaccineerden.
En in welke populatie vind ik dan de meeste 'besmettingen'?
Juist ja, ook de ongevaccineerden.

Dat maakt het vingerwijzen naar die groep wel erg makkelijk, hè Hugo de Domme.

Man, man, man... wat zijn het toch een stelletje domme eikels.

Onkel Bratwurstbude | 13-10-21 | 13:49 | 1

Je zou haast zeggen dat hij dit expres zo geregeld heeft en dat dit dus niet dom mar doortrapt is...

lkGeIoofErNiksVan | 13-10-21 | 16:18

En wederom volledig naar verwachting. Terug naar "normaal" zit er niet in, voor zowel gevaccineerde als ongevaccineerde. steeds een stapje verder en als het volk er aan "gewend" is draai je de duimschroeven aan. Ben benieuwt wanneer deze winter de griepprik aan de QR wordt gekoppeld. Volksgezondheid weet je wel, fuck je grondrechten.

keistad | 13-10-21 | 13:39

Gevaccineerden kunnen het ook doorgeven, waarom dan die tweedeling door Mark en Hugo? Wel BOA’s erbij voor QR horeca controle, maar IC capaciteit voor de zorg historisch laag, dan heb je duidelijk een andere agenda.

Portemonnee van de A | 13-10-21 | 13:38 | 2

Juistem

hete wind | 13-10-21 | 14:06

Maar stukken minder.

van Oeffelen | 13-10-21 | 14:41

Zolang gevaccineerden besmet ergens binnen mogen vormen zij de grootste bedreiging. Iedereen testen voor toegang is een betere methode. Testen voor toegang + vaccinatie is de beste methode.

Balgesjaakt | 13-10-21 | 12:55 | 2

Het gaat ook niet meer om de Corona maar om de qr met andere “positieve” gevolgen. Alles digitaliseren. En die druk je er dus doorheen door Corona. Les in gehoorzamen.

superb_de_lux | 13-10-21 | 15:17

Waarom zijn er dan minder covid besmettingen in Scandinavië waar deze maatregelen niet zijn?

lkGeIoofErNiksVan | 13-10-21 | 16:20

Nu punt nl, 14/10/2020:

"Welk percentage zou nodig zijn?
Wanneer zouden we wel dicht bij groepsimmuniteit zitten? Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) schatte in maart dat 50 tot 60 procent van de Nederlanders afweer tegen het coronavirus moet hebben voor een natuurlijke groepsimmuniteit. Heesterbeek legt uit dat dit een hele grove schatting is en dat die is gebaseerd op het aantal mensen dat één COVID-19-patiënt besmet als er geen maatregelen tegen het coronavirus zijn."

boerk | 13-10-21 | 12:53 | 1

Bedankt, vroeg mij al af welke percentages eerder genoemd waren.
Goed dat je niet linkt naar die website, iets met foute 'journalistiek', spyware en privacy.

Bogoris-le-Grincheux | 13-10-21 | 13:06

Die Coronapas is m.i. net zo tijdelijk als het kwartje van Kok, we stonden erbij en keken er naar. We worden gewoon recht in onze bek getuft met dat gedraai en gelieg, Vandaag is het tijdelijk morgen niet meer. Vandaag blijft de koopkracht gelijk morgen niet meer. En over 3 jaar hebben we er geen actieve herinnering aan, ondanks dat het op beeld staat. Ja, maar zo heb ik het niet bedoeld. Hebben die mensen eigenlijk verstand van regeren, kijken naar waar ons land behoefte aan heeft in de toekomst, wat er op het wereldtoneel speelt? en hoe zorgen ze voor het volk?. Echte problemen oplossen? Woningmarkt, armoede, asielzoekers, energie armoede/ transitie, gasproblematiek, Integratieproblemen?? Inflatie? Voedselproductie?

Geenjoris | 13-10-21 | 12:42

In Canada en Amerika is er een uitzondering voor medische en ...... RELIGIEUZE redenen om niet gevaccineerd te zijn. Dus hersteld, waardoor immuun : toch prikken.
Godsdienstwaanzinnig = ok. En dan het raar vinden dat het volk de overheid niet vertrouwt. De Taliban is tenminste nog consistent.

pleemobiel | 13-10-21 | 12:16

“Je bent een liegbeest, een jokkebrok van achteren en van voren maar ga er alsjeblieft mee door want het is zo grappig om te horen!”

superb_de_lux | 13-10-21 | 12:06 | 2

Stratemaker-op-zee-show... Da's lang geleden!

Jos Tiebent | 13-10-21 | 12:14

Inderdaad maar de tekst is timeless..

superb_de_lux | 13-10-21 | 12:21

Als je dit opmerkelijk vindt of er verontwaardigd over bent ligt dat echt aan jezelf hoor. Het hoogseizoen voor corona komt er nu aan dus toen dit werd ingevoerd was al duidelijk dat het tot het voorjaar zou lopen, tenminste voor mensen die een beetje logisch kunnen nadenken wel.

Capt. Iglo | 13-10-21 | 12:00 | 3
-weggejorist-
Nostra da Mus | 13-10-21 | 12:06

Ik ben al natuurlijk immuun dus ik moet die spuit niet. Wetenschappelijk gezien zinloos namelijk.

quazi | 13-10-21 | 12:39
-weggejorist-
Norman N. Warden | 13-10-21 | 13:06

Orwelliaans kudtland met een corrupte bestuurscultuur. What could possibly go wrong?

OuweOuweLekkerMauwe | 13-10-21 | 11:59

De coronapas zorgt tegelijkertijd ook voor verbintenis en is genderneutraal

stipjes | 13-10-21 | 11:51

Betekenis 'messias'; Je hebt gezocht op het woord: messias.

Mes·si·as (de; m)
1 de Heiland: Christus
2 Hugo de Jonge

Hugo wil de boel helemaal niet opengooien, hij is machtsgeil en het moet allemaal om hem draaien en hij is onze verlosser.

Megalomanie, grootsheidswaan, het messiascomplex.

Alleen met nieuwe verkiezingen komen wij van deze man en de totaal buiten proportionele QR-code af. Wat een feest. Nog 4 jaar te gaan.

Brabeaulander | 13-10-21 | 11:48

Waarom ben ik nou weer gejorist..?

Als ik twee keer een pfizer heb ingespoten gekregen, kan ik met mijn DigiD een groene vink krijgen via een QR code.
RIVM meldt dat pfizer 90% dekking geeft. Dus zo'n qr-code is voor 10% onbetrouwbaar.

Hetzelfde als in een vliegtuig stappen waarin de gezagvoerder meldt dat er een kans van 10% is dat het vliegtuig zal neerstorten. En dan kijken hoeveel mensen er uit zullen stappen.

Zo'n QR code met groene vink als resultaat is gewoon maar voor 90% betrouwbaar.

Jos Tiebent | 13-10-21 | 11:46 | 8

Jos, hoe was het op de Mavo?

van Oeffelen | 13-10-21 | 14:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Zijn er nog mensen die denken dat het ooit nog terug gaat naar het oude normaal?

Carlos_I | 13-10-21 | 11:34 | 2

Nee, maar die weg was ver voor corona al ingeslagen natuurlijk. Ergens midden jaren 90 zijn we van het padje af geraakt.

Lorejas | 13-10-21 | 11:45

@Lorejas | 13-10-21 | 11:45: ja, groeien richting 20 miljoen mensen in Nederland zoals bijvoorbeeld vermeld in de plannen van vno ncw voor Tri State City en tegelijkertijd bezuinigen op (gezondheids)zorg. Verelendung in een notendop

Carlos_I | 13-10-21 | 12:06

Hoppakee..... daar gaan we!

Veepert | 13-10-21 | 11:37

Ach nog eventjes, dat moet je voordat je online kunt eerst even inloggen met DigiD. Dan komt het volk echt wel in opstand. Onee, toch niet 99 procent vindt privacy geen dingetje...

Bogoris-le-Grincheux | 13-10-21 | 13:02

Gezien de gemiddelde reacties van gevaccineerden naar ongevaccineerden, dan wil ik niet in de buurt van gevaccineerden komen. Dus Hugo kan de pot op met zijn toekomstvisie van "dat gevaccineerden en ongevaccineerden in groepen bij elkaar komen ....".

loser | 13-10-21 | 11:06 | 3

Mooi. Wegblijven overal dus.

Lorejas | 13-10-21 | 11:33

@Lorejas | 13-10-21 | 11:33:
Geen punt lijkt me. Doe het al, al was het maar om schending te voorkomen.

Rest In Privacy | 13-10-21 | 12:01

Het is allemaal een grote grap. Afgelopen week iemand naar de testlocatie gebracht, wat een onzin allemaal. Om te testen moeten mensen sowieso een uur uittrekken om naar de locatie en terug naar huis te gaan. Dan moet je nog ongeveer anderhalf tot twee uur wachten op de uitslag. Dus spontaan uit eten kunnen de testers niet meer.
Het testen zelf is letterlijk dezelfde test als de thuistest die bij de supermarkt in de schappen ligt.
Dus iets wat je zelf voor ongeveer €2,50 kan doen met de uitslag binnen 20 minuten moet nu uren duren. Het is wel een prachtig verdienmodel.
Je zet wat jongeren in een portacabin met een laptop en een doos testjes van de Lidl en vanaf dat moment is het geld harken.
Volgens mij was het de bedoeling de ongevaccineerde medemens te beschermen, laat die mensen dan lekker zelf een testje halen voor ze uit eten gaan. Dit kost klauwen met geld en is dus echt alleen bedoeld als dwang.

Bill_KozP | 13-10-21 | 11:02 | 6

@BRAAP | 13-10-21 | 11:53:
Nou weet ik een beetje wat voor uurlonen er in de Horeca betaald worden, dus zou het niet aan de Horeca zelf liggen?

Roadblock | 13-10-21 | 12:04

@Veepert | 13-10-21 | 11:42:
Straks staan we sowieso weer gelijk met al die genen die de 3e (ook weer niet werkende) prik nog niet gehad hebben. 4e prik is immers ook al besteld door de EU. Vraag jezelf af waarom je ueberhaupt een niet-werkende prik zou nemen. En nog belangrijker: hoeveel prikken ben je bereid te nemen. Of wordt het prikken tot je erbij neervalt?

Rest In Privacy | 13-10-21 | 12:07

@Roadblock | 13-10-21 | 12:04: nee, horeca wint het nooit van de staat of door de staat gesubsidieerde clubs op het vlak van uurlonen.

BRAAP | 13-10-21 | 13:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Hugo, lutser. Pak dan eens door en wees eens duidelijk. Vaccinatie verplicht of niet.

Scepticus | 13-10-21 | 10:59 | 2

Niet dus. Zo moeilijk is het toch niet.

VP732 | 13-10-21 | 11:11

Hij ramt de vaccinatieplicht er pas doorheen als de besmettingen weer stijgen.

OuweOuweLekkerMauwe | 13-10-21 | 11:57
-weggejorist-
floppyhoes36 | 13-10-21 | 10:58 | 1

De beschermde moet beschermd worden tegen de onbeschermde. Door de onbeschermde te dwingen om de bescherming te gebruiken dat de beschermde niet beschermd.
Doei Hugo!

Libertarianism | 13-10-21 | 10:53 | 3

Nee, voorkomen dat ongevaccineerden worden besmet door gevaccineerden.
En dat alleen omdat de zorg het niet meer aan kan nadat deze in de marktwerking (kortetermijn) alles kapot heeft bezuinigd en veel personeel is weggelopen, dan wel in de ziektewet zit.

boerk | 13-10-21 | 12:57

@boerk | 13-10-21 | 12:57: "voorkomen dat ongevaccineerden worden besmet door gevaccineerden". Als dat je doel is, dan moet je de gevaccineerden testen. Of leuker: alleen positief geteste ongevaccineerden toelaten, aangezien die toch al besmet zijn. Negatief getest? Dan thuis blijven! Positief getest? Party-time!

DatIsJouwMening | 13-10-21 | 14:14

@boerk | 13-10-21 | 12:57: en er is werkelijk geen enkele kans dat gevaccineerden en ongevaccineerden elkaar buiten de horeca ontmoeten? Beetje kulargument hoor.

Vandeanderekant | 13-10-21 | 14:21

Daar is 'ie weer. Je kan de leugen nog zo vaak herhalen, de realiteit past zich er niet op aan. Zoek het maar uit Hugo. Ik geloof je niet meer.

IndoorexpaT | 13-10-21 | 10:47

Als vaccineren de enige uitweg is, waarom is er dan niet gewoon een vaccinatieplicht voor iedereen?
Wat te doen met de mensen met een medische contra-indicatie? Levenslange quarantaine en eenzame isolatie?
Wat te doen met de mensen die dan nog steeds niet willen? Opsluiten?
Wat te doen bij een nieuwe variant van een of ander ander virus? Weer verplichten tot vaccinatie?
Griepvaccin jaarlijks ook maar meteen verplichten voor iedereen?
Religieuze groepen en andere verenigingen die tegen vaccinatie zijn aanmerken als criminele organisaties? En dus allemaal opsluiten?
Net zo lang vaccineren tot er geen virussen meer zijn in het hele heelal?

Kosmo | 13-10-21 | 10:35 | 3

@Kosmo En wat als ondertussen vast komt te staan, dat er veel uitval is juist onder gevaccineerden. Zoals nu al het geval is in de zorg. Kijk naar de cijfers in Israel, Uk en VS.

Rest In Privacy | 13-10-21 | 12:11

Letterlijk verplichten hoeft niet. Je kan het wel een voorwaarde maken om te kunnen werken, zoals in diverse landen al gebeurt. Binnenkort ook in NL?

DatIsJouwMening | 13-10-21 | 14:16

@Wachtmaar! | 13-10-21 | 12:11: niet helemaal onlogisch, want juist ouderen en zwakkeren zijn als eerste gevaccineerd. En hoe je het ook wendt of keert, die gaan altijd als eerste onderuit. Niet de jongeren en gezonden.

Vandeanderekant | 13-10-21 | 14:23

Mag Hugo alsjeblieft weg? Wat een totale non-valeur dat het is.

OuweOuweLekkerMauwe | 13-10-21 | 10:28 | 2

“We” laten dit zelf toe..

All_Anonymous | 13-10-21 | 10:30

Dan komt er een nieuwe trekpop.

Ramsesz | 13-10-21 | 11:29

Die QR is om gevaccineerde en niet gevaccineerde 'veilig' samen te laten komen..
Er zullen altijd niet gevaccineerde blijven.
Dus.... Hoelang blijft de QR?

Cannabooze | 13-10-21 | 10:25 | 4

GevaccineerdeN

Ali Bundii | 13-10-21 | 11:00

En dat allemaal voor een pandemie, die eigenlijk geen pandemie is. Waar de kans op bijwerkingen van het vaccin groter is dan doodgaan aan de kwaal en waar werkende medicatie (hcq, ivermectin) wordt verborgen voor het volk.

In Amerika zijn 100-200 congress members met succes behandeld met ivermectin. twitter.com/PierreKory/status/1446312...
Do as we say, not as we do.

culture_vulture | 13-10-21 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

In Italië is vanaf vrijdag een kroepoekgriep pas verplicht als je naar je werk gaat.
Op straffe van naar huis gestuurd te worden en als ‘ongeoorloofd afwezig’ beschouwd te worden. Dus: na 5 dage daarvan schorsing en geen salaris meer.

Fascisme 2.0.
En alweer vindt deze variant zijn oorsprong in Italië.

Nostra da Mus | 13-10-21 | 10:22 | 4

Ik ben in Italië en aan het werk. Buiten Milaan en de vliegvelden is er geen hond die om de Green Pass vraagt. Ook niet in het werk.

Scepticus | 13-10-21 | 11:02

@scepticus:
Vanaf aanstaande vrijdag zou dit ingaan.

Nostra da Mus | 13-10-21 | 12:12
▼ 1 antwoord verborgen

Afgelopen weekend gewerkt op een festival. Tijdens de plaspauze van de beveiliger als ongevaccineerde QR weigeraar het scannen even over moeten nemen.
Prachtig vind ik zoiets, geeft de schijnveiligheid van het QR gedrocht perfect weer.

Voor de bange en/of principiële zeikerds:
Ik heb voor aanvang van mijn werkzaamheden negatief getest, en vanochtend (4dagen later) weer.
Waarschijnlijk kunnen alle QR gasten die er waren en bezopen om mijn en elkaars nek gingen hangen dit niet zeggen.


Veepert | 13-10-21 | 10:15 | 5

Dit geeft de idioterie van het gebruik van QR codes perfect weer. Totale schijnveiligheid, want als je gevaccineerd bent of hersteld, kan je nog steeds (opnieuw) besmet zijn en personeel heeft geen QR code plicht. Verder is er een gebrek aan transparantie over wat de grens van voldoende vaccinatiegraad is. Het is ook onduidelijk hoe aannemelijk het is dat de groep ongevaccineerden (1,5 miljoen?) allemaal in korte periode besmet raken, hoeveel daarvan dan worstcase in het ziekenhuis en welk deel daarvan dan vrijwel tegelijk op de IC zouden komen, waardoor er weer een tekort zou zijn. Maar kennelijk is dit alles irrelevant en gaat het gros van het volk gewoon als een kudde mee in de waanzin. Want ja, wat is nou het probleem van effe zo een code laten zien, toch?

volksvaderland | 13-10-21 | 10:58

Ja grappig, mijn puber dochter werkt bij in de horeca. Is hersteld en niet gevaccineerd. Geen haan die er naar kraait.

pleemobiel | 13-10-21 | 12:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Een chippie in je voorhoofd lijkt me dan toch makkelijker.

Rest In Privacy | 13-10-21 | 10:15 | 2

Afgelopen zaterdag in een sportkantine.
Grote borden: Indien u binnen wilt plaatsnemen in de kantine is een QR scan verplicht.
Dus ik na het in ontvangst nemen van mijn bestelling:
U wil mij zeker scannen?
Welnee, zei het barpersoneel, Ga maar zitten hoor.
Een Farce dus.

Roadblock | 13-10-21 | 10:25

Een chippie in je voorhoofd. Ik denk dat half Nederland in de rij staat als je het voorstelt.

VanBukkem | 13-10-21 | 11:17

Elke keer als ik Hugo op TV zie krijg ik een onwezenlijk gevoel over mij.
Die mond bleef maar praten en praten.
Niemand let er meer op of het logisch is wat hij zegt, en/of consistent met beweringen in het verleden.
Men is "sufgeluld" zou mijn oude instructeur zeggen.
In tegenstelling tot de strak geregisseerde perconferenties waarbij hij steevast de spreekstijl van Rutte probeert te imiteren, kabbelde de woordenvloed, zonder merkbaar adem te halen, maar voort.
Ik hoopte op een kritische vraag. Het wijzen op een tegenspraak.
Helaas.
De presentatoren wilden blijkbaar zo gauw mogelijk van hem af.
Begrijpelijk.

Roadblock | 13-10-21 | 10:15 | 6

@naglfar | 13-10-21 | 11:22:
Ik ben benieuwd waar u dat checkt.
Op het RIVM dashboard is het aantal ziekenhuisopnames geen 81 maar max 45(8 okt).
Aantal virusdeeltjes in rioolwater stijgt licht (112) maar is stukken minder dan begin september (178).

Roadblock | 13-10-21 | 11:50

@naglfar | 13-10-21 | 12:01:
Hehehe, dacht ik al. Ze verdommen het hun eigen grafieken bij te werken.
Kijk eens bij: Ziekenhuisopnames door de tijd heen.
Nergens 81.

Roadblock | 13-10-21 | 12:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat is het ook een waardeloze niks. Met z'n 'hooguit vervelend'. Niks 'vervelend', het is pure segregatie en daarom fundamenteel onjuist.

Ik kan er niet bij dat mensen niet willen vaccineren om anders dan medische redenen en ik ben het daar ook helemáál niet mee eens. Maar dat wil niet zeggen dat Hugo en zijn faalhazenbende hen dan maar mag dwingen.

Waar is Voltaire als je hem nodig hebt?

pietvanvliet | 13-10-21 | 10:13 | 2

Sterke tegel.

OuweOuweLekkerMauwe | 13-10-21 | 10:24

Hulde!

zwenkwieltje | 13-10-21 | 12:54

Er zijn vele landen, veruit de meeste, waar veel stringentere maatregelen 24/7 van kracht zijn dan bij ons. In die landen geen gemor of dagelijks geklaag. Men weet dat kennelijk beter dat het jammer is maar ook noodzakelijk en hopelijk tijdelijk. De vrijheid die we hier al dagelijks hebben is daarmee vergeleken ongekend groot. Je kan of mag hier vrijwel alles. Behalve dus zonder QR of test uit eten of in sommige andere attracties. Nauwelijks beperkingen in het normale leven en in de eerste levensbehoeften. Zojuist weer aan den lijve kunnen ondervinden wat die verschillen zijn. Letterlijk is het een verademing om in dit land te zijn. En ja, Denemarken en Zweden. Er zijn altijd die het nog vrijer aanpakken dan wij. Maar 90% is veel beperkter.

Beste_Landgenoten | 13-10-21 | 10:01 | 30

@Beste_Landgenoten | 13-10-21 | 10:13:
Je hebt ook mensen, die geen enkele kritiek op de berichtgeving van de NOS hebben.
Ik zou hier "Alles als zoete koek aannemen" willen laten vallen.
En dat is geen religie, maar verregaande naiviteit.
Er is een compleet zwartboek om aan te tonen dat de berichtgeving van de NOS frequent niet helemaal "Neutraal" is.
www.thekarskenstimes.com/weblog/item/...

Roadblock | 13-10-21 | 12:17

Precies de reden dat Nederland dus zo'n vrijgevochten eigenwijs land is wat moeilijk ergens anders te vinden is op deze planeet. Als we precies deden wat andere landen in de geschiedenis hadden gedaan dan waren we niet zo ver gekomen als waar we nu staan. Dus ja, dat we in vergelijking met andere landen minder strengere maatregelen hebben is deels ook het gevolg van een stukje cultuur/geschiedenis/eigenwijsheid. Juist nu is nog steeds het moment om je niet mee te laten slepen wat de rest van de wereld doet. Dat heeft tot nog toe ons land redelijk succesvol gehouden.

Wybe Wabes Abbema | 13-10-21 | 14:11

Wat een fantastisch kul argument. In andere landen is het veel slechter dus accepteer maar gewoon dat het hier k*t is. Ja het gaat slechter met Nederland als voorheen, maar nog lang niet zo slecht als in Botswana, dus eigenlijk gaat het heel goed hoor....

Wat in de comments aangegeven wordt, juist vanwege het feit dat vrijheid in Nederland een groot goed is, hebben wij ons kunnen ontwikkelen. Maar kijk gerust naar communistische heilstaten hoor, sociale cohesie mijn neus vooral angst. Ik hoef u hopelijk verder niet te betogen dat vrijwel alle experimenten met communisme falikant zijn mislukt als je de geschiedenis bekijkt?

Ik snap al dat gezever over collectief en 'samen' ook niet. Juist doordat mensen individualistisch (mogen) zijn komen je talenten tot bloei, niet door domweg dogma's te volgen, en kritiekloos alles maar accepteren. Juist door kritisch na te denken en niet aan group thinking te doen kom je juist verder.

Het verbaast mij hoe (eng) vaak veel mensen collectivistisch denken, en wel even uit te willen maken hoe jij dient te leven. Die landen waar er zoveel 'sociale cohesie' is zijn juist de meeste shithole countries.

TrickMeister90 | 13-10-21 | 15:47
▼ 27 antwoorden verborgen

De ziekenhuizen kunnen het amper aan de huisartsen klagen over de werkdruk.
Maar de reaguurders die menen verstand van zaken te hebben zeggen gooi alles maar los.

botbot | 13-10-21 | 09:49 | 20

@General Dripple | 13-10-21 | 09:59:
Heeft niets te maken met bezuinigingen in de zorg waaronder het sluiten van nieuwe ziekenhuizen hoor.
Nee, het ligt aan incapabel bestuur.

Roadblock | 13-10-21 | 10:32

Nee 5000 nieuwe boa’s in gevechtsuniform steken is zinvoller dan ze op te leiden tot verpleeghulpen/verpleegkundigen
Zucht

Carlos_I | 13-10-21 | 11:39
▼ 17 antwoorden verborgen

Ik ben klachtenvrij, dus niet getest en niet gevaccineerd. Ik kan nog besmet raken en ik kan anderen nog besmetten, en misschien heb ik anderen om mij heen onbewust ook wel besmet, maar dat zullen we dus nooit weten.

Mijn buren zijn klachtenvrij, maar wel gevaccineerd. Kunnen nog steeds besmet raken en kunnen nog steeds anderen besmetten, en misschien hebben ze dat onbewust ook wel gedaan, maar dat zullen we dus nooit weten...

Air van Boven Dorens | 13-10-21 | 09:45 | 11

Gaat om kansen verkleinen en sociale verantwoording pakken. Niet als een bange schijterd naar anderen wijzen.

van Oeffelen | 13-10-21 | 11:47

@Roadblock | 13-10-21
*geluid van krekels*

zwenkwieltje | 13-10-21 | 12:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Hugo moet gewoon overstappen naar de VVD. Waar wacht hij nog op? De leugen laten regeren heeft hij al dubbel en dwars bewezen.

HebjeHemweer | 13-10-21 | 09:44

People who stand for nothing, fall for everything!

Nico1000 | 13-10-21 | 09:43 | 1

Prachtig!
Einstein had gelijk: lf you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
U begrijpt het.

zwenkwieltje | 13-10-21 | 12:45

De Schoene: "[..]moet je zorgen dat je het wel veilig doet, en dat is met die coronapas. We kunnen niet nu al daar van af, zou ik denken."
.
Vreemd. 'Zou hij denken.' Denkt hij het of denkt hij het niet?
Plus, wat heeft dat persoonlijke "ik" van die kwast ermee van doen dan?
Hij staat daar anders toch ook gewoon de Van Dissels en consorten na te bauwen.

chicago river | 13-10-21 | 09:40

Gelukkig is een PCR test super betrouwbaar. De met een Nobelprijs bekroonde uitvinder hiervan vind dat zelf ook. Verdiep u maar eens in de werking van deze geweldige test. Het maakt van weinig heel veel

Het leven is zwaar | 13-10-21 | 09:38 | 6
-weggejorist-
endofdays | 13-10-21 | 11:50

@endofdays | 13-10-21 | 11:50: misschien moet je mijn linkjes eens openen en de context van zijn uitspraken beter begrijpen:

The context around the quote shows Lauritsen is not saying PCR tests do not work. Instead, he is clarifying that PCR identifies substances qualitatively not quantitatively, detecting the genetic sequences of viruses, but not the viruses themselves: “PCR is intended to identify substances qualitatively, but by its very nature is unsuited for estimating numbers. Although there is a common misimpression that the viral load tests actually count the number of viruses in the blood, these tests cannot detect free, infectious viruses at all; they can only detect proteins that are believed, in some cases wrongly, to be unique to HIV. The tests can detect genetic sequences of viruses, but not viruses themselves.”

Even if Mullis had voiced a similar statement before his death in 2019, this quote does not mean the PCR test is unable to detect the presence of SARS-CoV-2 - the virus that causes COVID-19 - rather that it cannot determine whether the individual tested is infectious.

BobDobalina | 13-10-21 | 12:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Hugeau, je bent een vuile huichelaar en ik wat ik wil opschrijven kost me een ban dus doe ik dat maar niet.

4HoogAantWater | 13-10-21 | 09:38 | 1

Ik sluit mij hier bij aan. Af en toe moet ik gewoon letterlijk op mijn handen gaan zitten, want anders typ ik iets verkeerds.

VanBukkem | 13-10-21 | 10:03

Denemarken, Zweden en Noorwegen daar lopen de mensen niet hutje mutje zoals in dit over, overvolle Nederland. Dus ja, ik begrijp dat ze daar de boel opengooien.
Persoonlijk mag dat hier van mij ook hoor.

ParaPiet | 13-10-21 | 09:35 | 3

Heeft u de hoofdsteden van deze landen al eens bezocht?

Het leven is zwaar | 13-10-21 | 09:40

Yep.

ParaPiet | 13-10-21 | 10:33

En Canada en Australië dan?

endofdays | 13-10-21 | 11:51

Wat ik me afvraag is al die 1100 gelukzoekers die per week de sociale pot op komen slurpen.... worden deze mensen gevaccineerd?, is hier zicht en controle op?

DeJaVu5225 | 13-10-21 | 09:30

Ik stel voor die gesjeesde overblijfmees aan een leugendetector te leggen en hem één simpele vraag te stellen: "bent u en zijn uw gezinsleden gevaccineerd"? Ik ben zeer benieuwd. Minstens vier keer een fotomoment met opgestroopte mouw zegt mij helemaal niets.

kaplaarzenverkoper | 13-10-21 | 09:30 | 1

Zelfs een leugendetector kan daar geen chocola van maken

pjaveld | 13-10-21 | 09:40
-weggejorist-
Jos Tiebent | 13-10-21 | 09:23 | 3

De Jonge zat maandag, met stropdas, bij HLF8 en gisteren bij Op1 dus dan weet je dat er iets op stapel staat. De massa moet weer zachtjes ergens voor gemasseerd worden. Zo doorzichtig allemaal.

Lomo | 13-10-21 | 09:21 | 1

Precies dit. Bij 25 patienten op de IC is dat al VERSCHRIKKELIJK. Jongens, we zitten er deze winter weer knusjes bij met de kids thuis, thuiswerken, je oma opgesloten in het bejaardenhuis. Kijk maar uit voor die helse griep euhh corona die om zich heen grijpt.

sander3488 | 13-10-21 | 09:31

In Brussel wordt overmorgen de Coronapas ingevoerd. En dus het voorlopig einde van jeugd-voetbalteams, zwemles etc.
In een stad met 200 nationaliteiten blijkt georganiseerd protest niet mogelijk; alles is opgedeeld naar afkomst, zoals de recente lelie-blanke klimaat demo.
www.bruzz.be/gezondheid/als-de-ene-we...

CiTy3 | 13-10-21 | 09:20

Ondertussen rodekoolt het van de studies die een link leggen tussen een seleniumtekort en een ernstig verloop van een coronabesmetting.

In welk voedsel zit selenium? Met name platvis, in het bijzonder tong, vaak bekend als sliptong.

Er is een dorpje waar men elke zaterdag traditioneel een tongetje eet, waar men niet geprikt is, waar geen QR-tweedracht in stand wordt gehouden, waar geen besmettingen, ziekenhuisopnames of coronadoden zijn.

Van Urk | 13-10-21 | 09:18 | 7

In paranoten zit ook extreem veel selenium.

endofdays | 13-10-21 | 11:54

500 mg selenium en je krijgt gegarandeerd nooit meer corona of enige andere ziekte. Ik raad het alle antivaxxers ten sterkste aan.

bdn01 | 13-10-21 | 16:48
▼ 4 antwoorden verborgen

"en waar zien we nu dat dat virus zich verspreid? Met name onder ongevaccineerden."

Onder 40+ers met een positieve testuitslag is het percentage gevaccineerden meer dan 50%
Onder 60+ers meer dan 75%

Nu zijn er natuurlijk meer gevaccineerde mensen dan ongevaccineerd, maar gevaccineerden laten zich ook veel minder testen.

De positieve testuitslagen onder oudere gevaccineerden lopen gelijk op met het prikpercentage.

bron ; rivm punt nl sites default files 2021-10 COVID19_WebSite_rapport_wekelijks_20211012_1259 punt pdf

Biermeister | 13-10-21 | 09:17 | 6

@Rechts door zee | 13-10-21 | 09:59: Maar die 70-jarige heeft dankzij die vaccinatie wel minder kans het te krijgen.

Pardoes | 13-10-21 | 10:13

@TheBigKirth | 13-10-21 | 09:21:
Veel minder ziek: Klopt, maar ongevaccineerden ook, volgens deze zelfde gegevens. Werk het vaccin of wordt het virus minder zwak zoals voorgaande virussen? Onderzoeken lopen nog.

Verspreiden nog eens minder: Klopt niet. Integendeel, veel gegevens duiden er op dat het juist onder gevaccineerden meer verspreid wordt. Deze groep laat zich niet testen, voelt (in theorie) minder snel dat ze iets onder de leden hebben en blijven minder snel thuis. Onderzoeken lopen nog.

Waar haalt u uw conclusies vandaan als ik vragen mag?

LangeTijdGeleden | 13-10-21 | 10:25

@Pardoes | 13-10-21 | 10:13:
Volgens het RIVM rapport, dat ik hierboven aanhaal, zijn meer dan 75% van de positief geteste 70+ers gevaccineerd.

Biermeister | 13-10-21 | 11:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Het virus verspreidt zich binnen 2 maanden van China tot Nederland. In de daarop volgende 18 maanden weet het ongevaccineerden niet te vinden?

Nederlander1 | 13-10-21 | 09:16 | 4
-weggejorist-
Rechts door zee | 13-10-21 | 10:00
▼ 1 antwoord verborgen

Laat ze dit land maar kapot maken met hun asielzoekercrisis, milieu idioterie, inclusieve samenleving, anti discriminatie geouwehoer, black live matter etc etc. Die laatste jaren dat ik hier rond wandel kijk ik met verbazing om me heen en denk het zal mijn tijd wel duren. Als je nu jong bent, ja dat wordt een ander verhaal.

Eminent | 13-10-21 | 09:16 | 3

Het is er de laatste jaren inderdaad niet leuker op geworden hier. NL is NL niet meer, en nee, das geen sentimenteel geneuzel…vroeger was niet álles beter, maar heel veel wel.

pjaveld | 13-10-21 | 09:47

Herkenbaar. Ik heb zelf tegenwoordig ook zoiets van 'erger u niet, verbaas u slechts.' Maar het valt soms niet mee om je niet te ergeren. Helemaal als die misselijke kop van Hugo weer eens op tv is.

VanBukkem | 13-10-21 | 09:59

@VanBukkem | 13-10-21 | 09:59: Inderdaad valt het niet mee om je niet te ergeren. Veel vrienden van mij hebben hetzelfde gevoel. Als je de éne dag denkt: Dit is de bloody limit, blijkt het even later toch nog weer gekker te kunnen. In California moeten grootwinkelbedrijven naast jongens en meisjesafdelingen nu ook verplicht gender neutrale afdelingen hebben.............................

Eminent | 13-10-21 | 11:09

Dus terwijl onderzoek na onderzoek binnendruppelt die stellen dat de vaccins minder dan 6 maanden 'werken' en natuurlijke immuniteit wél langer dan 6 maanden werkt (meer dan een jaar!)... Gaan we vaccins nog steeds de topprioriteit maken (waarom?) en gaan we serologische testen niet toelaten want... Niet vast te stellen wanneer infectie is. Ja en?

Je zou bijna zeggen dat er meer aan de hand is en er een 'verborgen' agenda achter dit hele corrupte en bizarre zooitje van het OMT, RIVM en vervolgens onze eigen overheid ligt. Want anders kan je nooit dit soort idiote conclusies trekken.

Vervolgens gaat die trekpop van de 'verborgen' agenda houders Hugo ook nog beweren dat besmettingen door ongevaccineerden komen (hoe dan? uit welke cijfers blijkt dat?) terwijl bij mijn weten de meeste (medische en protest-) ongevaxten minder of niet meer uit eten gaan, niet naar de bios, niet naar feesten, etc. Vergelijk je het met de cijfers van Urk, dan kan je deze conclusies die Hugo doet al helemaal niet trekken.

Waar komen deze 'cijfers' (als deze er al zijn) vandaan? Uit de plek van hugo's lichaam waar de zon nooit schijnt waarschijnlijk?

LangeTijdGeleden | 13-10-21 | 09:15 | 4

Wil je iedereen ziek maken om de druk op de ziekenhuizen te verminderen? Dat slaat toch helemaal nergens op.

Shoarmamasutra | 13-10-21 | 09:25

@Shoarmamasutra | 13-10-21 | 09:25: Welke druk op de ziekenhuizen?
Er is, ALS alle RIVM cijfers kloppen (en deze geloof ik al een tijdje niet, maar het zij zo) een potentiële druk van 180 IC opnames en minder dan 2000 ziekenhuis opnames nóg mogelijk. Deze zullen ook heus niet allemaal tegelijk worden opgenomen.

TENZIJ de vaccins niet, of minder goed zouden werken dan dat ze (overheid en vaccin producenten) beweren. Dán zou er een groter probleem kunnen komen en daar van kan geen greintje schuld bij de ongevaccineerden komen te liggen.
Dus welk narratief wil je aanhouden is de vraag?

LangeTijdGeleden | 13-10-21 | 10:30
▼ 1 antwoord verborgen

nee.ik.kan.die.eikel.niet.meer.zien

wilmeister00 | 13-10-21 | 09:14 | 1

U werkt voor Rumag?

Madrox | 13-10-21 | 10:47

Als echte alfa begrijp ik iets niet. Het r getal boven 1 betekent dat 100 besmette personen meer dan 100 anderen besmetten. Gister 2914 positief getest/besmettingen. Uitgaande van de R van 1,1 gaan deze positieven het doorgeven aan ruim 3200 mensen, die het weer doorgeven aan 3500 anderen, die weer aan 3850….. Iedere dag weer. Terwijl ook nog niet eens iedereen met een besmetting zich zal laten testen. Dit is nu al meer dan 1 1/2 jaar zo aan de gang, waarbij besmettingen lange tijd ook meer dan 10.000 per dag waren met een r van bijna 3. Inmiddels moeten dus vele miljoenen besmet zijn geweest, uitgaande van deze cijfers. Maar er zijn niet miljoenen mensen hiermee bij de huisarts gekomen en in het ziekenhuis geweest. In de groep van 1,5 miljoen niet gevaccineerden moet ook een heel groot deel een besmetting hebben doorgemaakt.
Elke keer komen er allerlei rekenmodellen tevoorschijn. Dan is er toch ook wel betere kansberekening te maken van wat de niet gevaccineerden voor de ziekenhuizen zouden kunnen betekenen?
En ik vraag mij ook steeds af hoe het kan dat we zijn blijven hangen in de Delta variant. Ik had gedacht dat we nu wel een keer bij jota hadden moeten zijn.

Choco Chanel | 13-10-21 | 09:12 | 5

Ik hoor nogal vaak dat mensen al een tweede keer ziek worden. De overheid schat dat er al.ruim 2 miljoen t gehad hebben.

Shoarmamasutra | 13-10-21 | 09:27

@LangeTijdGeleden | 13-10-21 | 09:18: "Als je hun modellen en reken methoden in twijfel trekt ben je een wappie."
Dat hangt er vanaf. Als je de rekenmodellen bestudeert en aanwijst waar in het model een rekenfout zit, dan ben je geen wappie.
Als je daarentegen zonder inhoudelijke kennis, zonder inhoudelijke kritiek het model in twijfel trekt puur omdat je de bron niet vertrouwt, dan ben je een wappie.

koeberg | 13-10-21 | 09:55

@koeberg | 13-10-21 | 09:55:
Klinkt logisch.
U vergeet alleen een aantal punten.
Door het nu al twee jaar lange aanwijsbare gekloot met definities en cijfers is het vertrouwen toch redelijk verminderd.
Verder weet u net zo goed als ik, dat die rekenmodellen niet gepubliceerd worden, en dus niet na te rekenen zijn.
(Waarom zou dat nou zo zijn?)
Wappie noemen is trouwens etiketjes plakken, om de opponent monddood te maken, en dus verfoeibaar.
Reaguurders die met "Wappie" strooien, beseffen niet dat dit meer over henzelf zegt.
Ik geef Dampende Aardappel in deze gelijk:
"Statistieken worden voornamelijk gebruikt ter ondersteuning van de doelstelling van de overige maatregelen, namelijk gedragsbeïnvloeding."

Roadblock | 13-10-21 | 10:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Huidige vaccins zijn slecht. Anders had de 60% x 60% doctrine wel gewerkt.
Huidige vaccins beschermen slechts zeer kort - CureVac heeft haar programma deze week gestopt en dat vaccin is minstens zo goed als rest die in miljarden doses is verkocht.
Pfizer, Moderna zijn louter wat handiger geweest met de statistiekjes in hun te korte clinical trials - nu zitten we met vaccins opgescheept die niet die naam zouden mogen dragen - want veel te korte bescherming.
Lekker verdienmodel wel voor veel mensen.
Plus komt lekker uit zo voor de economische crisis met hyperinflatie - dan is er namelijk een 'externe reden'.

MaximusAurelius | 13-10-21 | 09:12 | 1

De omstandigheden van de trials qua locatie en in welke periode van het jaar werken natuurlijk ook mee. Pfizer en Moderna zijn getest in een tijd van lage besmetting. Astrazeneca in een periode van veel besmettingen. Natuurlijk zit er dan verschil in werking onder de streep.

General Dripple | 13-10-21 | 09:21

Bij RTL was het 'nieuws' dat corona besmettingen weer toenemen. Maar hoe dan? >82% heeft een vaccin. Die gaat zich niet meer laten testen. Van die overige <18% is er ook een deel die al antistoffen heeft, dus .. wie krijgt corona en wie laat zich nog testen bij de eerste snotneus? Hoe betrouwbaar zijn die 'cijfers'. Of wordt er maar weer wat geroepen.
En wie geloofd er nog nu nog steeds wat Hugo zegt? Je weet dat het gewoon niet waar is Coronapas blijft. Het is te makkelijk middel voor de overheid. Hij verzint wel weer wat om de pas te behouden en eerder nog uit te breiden.

Libertarianism | 13-10-21 | 09:09 | 5

van de positief geteste 40+ers is het merendeel gevaccineerd.

Biermeister | 13-10-21 | 09:21

Wat zou er gebeuren als mensen zich helemaal niet meer lieten testen?

pjaveld | 13-10-21 | 09:54
▼ 2 antwoorden verborgen

En wat je ook kan (en mag) zeggen over Hugo de Jonge. Hij heeft 100% gelijk als hij zegt dat vaccineren de beste oplossing is. Dus een beetje druk om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen is welkom. Ik geloof niet inde coronapas, niet in de werking, niet in de uitwerking op de samenleving. Maar je moet wat als overheid om de volksgezondheid te beschermen. En ergens kan ik leven met het feit dat er meer mogelijk is voor gevaccineerden dan voor ongevaccineerden, want in die laatste groep zitten wat mij betreft veel te veel freerunners.

rederijker | 13-10-21 | 09:03 | 12

@rederijker | 13-10-21 | 09:33: Het is precies andersom met een vaccin dat het virus niet dood. Mutaties vinden plaats bij een virus dat moeilijker kan overleven, maar wel overleeft. (in gevaccineerden dus) Zeggen dat iemand z'n medische beslissing "niet altijd om zichzelf draait" is natuurlijk hilarisch totalitair. Helemaal als de risico's voor jou zijn en de werking op de bevolking als geheel niet zeker is. (hallo Israël) Zo moeilijk is het niet.

Rechts door zee | 13-10-21 | 10:05

@Rechts door zee | 13-10-21 | 10:05: Een vaccin zelf doodt geen virus. Dat is ook niet de werking van een vaccin. Mutaties komen juist meer voor als er veel virussen gegenereerd kunnen worden, dus bij ongevaccineerden en personen die de ziekte nog niet hebben gehad.

Pardoes | 13-10-21 | 10:18

@rederijker | 13-10-21 | 09:20:
Ik lees ‘die zichzelf hebben verkocht voor vrijheid’. Want dat is het. Nee, deze mensen die zich zsm hebben laten volspuiten zijn niet onze redders. Dit zijn meelopers en de werkelijke freerunners die al bij het horen van de scheet van Hugo de vrijheid roken om weer festivalletje te kunnen pakken, weekendje Barca te doen en weer ouderwets gaan hoerenknallen. Deze vrijheid ruikt gewoon naar stront en je weet het zelf dondersgoed.

Haatejaculaat | 13-10-21 | 12:04
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
hagelkruis | 13-10-21 | 09:02 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom zouden ongevaccineerden niet samen met gevaccineerden in groepen bij elkaar kunnen komen?
De gevaccineerden zijn toch goed beschermd dankzij het vaccin?
Of zit het toch anders?

Glorix | 13-10-21 | 09:01 | 2

Precies en als je ongeinjecteerde het krijgt wordt je ziek, soms zelfs minimaal ziek, en weer beter.

Carlos_I | 13-10-21 | 09:03

Yep. Veel gevaccineerden geloven er zelf ook helemaal niet in en laten zich omwille van de groepsdruk vaccineren. Zelfs mensen die helemaal niet tot de inmiddels al meer dan een jaar bekende risicogroepen behoren.

Ichneumonidae | 13-10-21 | 09:04

Ik verwacht zelf dat hij er tot oud en nieuw zal zijn. Ik heb er niet zo'n moeite mee, alles kan weer. En nee ik ben geen schaap, ik snap dat dit een manier is om zoveel mogelijk weer open te gooien. In juli hebben we kunnen zien hoe het niet moet, namelik ongecontroleerd open gooien. Staphorst laat men nu inmiddels keurig zien dat vaccineren wel werkt voor het gos van de mensen...

Clavo | 13-10-21 | 09:01 | 3

Kijk even naar Engeland en de Scandinavische landen, dan zie je dat het wel ongecontroleerd open kan. En idd in Engeland zijn de besmettingen hard opgelopen maar de golf ziekenhuisopnames blijft uit. En in nederland met een van de hoogste vancinatiepercentages blijft vasthopuden aan (nutteloze) maatregelen enkel en alleen om nog meer mensen indirect te dwingen tot een vaccinatie.

Rallydriver | 13-10-21 | 09:16

Juist, volkomen mee eens

pibasso | 13-10-21 | 09:17

@Rallydriver | 13-10-21 | 09:16: Ik hoop dat je gelijk hebt. De komende weken zullen het uitwijzen. Als de ziekenhuizen rustig blijven komt het welgoed.

Clavo | 13-10-21 | 09:59

Er is een simpele check in hoeverre maatregelen noodzakelijk / proportioneel zijn: wat is de effectiviteit in de zin van beperkingen besmettingen?

Dat is onmogelijk aan te tonen. RIVM-modellen blijken steeds weer niet te kloppen, waarbij de parameters van die modellen geheim blijven, en het OMT zich altijd kan verschuilen achter de preventie paradox.

Lopen de besmettingen ondanks maatregelen op? Dan zou het nog véél erger zijn geweest zonder die maatregelen. Komen de doemscenario's niet uit? Dat is dankzij de maatregelen.

Hoe je ook over nut en noodzaak van de coronapas denkt, de totale oncontroleerbaarheid zou iedereen zorgen moeten baren ihkv ongebreidelde overheidsmacht.

raskol | 13-10-21 | 09:00 | 2

exact

hagelkruis | 13-10-21 | 09:04

De parallel kan je trekken met (te nemen) klimaat maatregelen.

NerdAlert | 13-10-21 | 09:15

Gisteren bij de appie zag ik een paar met ezelsoren lopen ook een langneus zag ik , ik heb wel de 2 prikken gehad en nu maak ik me toch een beetje zorgen , en iedereen een goedemorgen gewenst

witchmaster | 13-10-21 | 08:59 | 4

Misschien waren het wel pinguins

SinisterNL | 13-10-21 | 09:09

@SinisterNL | 13-10-21 | 09:09: Het zou kunnen. Je ziet ze vaak in groepjes rond waggelen of intensief begeleid worden door een mannelijke verzorger.

Graaier | 13-10-21 | 09:14

@Graaier | 13-10-21 | 09:14: vraag me ook steeds af waarom die vrouwen ingepakt worden, het is om andere mannen niet te veleiden... nou je schopt je hond er nog vanaf.!!

DeJaVu5225 | 13-10-21 | 09:28
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
flappie | 13-10-21 | 08:56 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Kreeg onlangs een brief binnen met oproep voor de griepprik. Stond in dat ik geregistreerd sta als griepvaccinatie weigeraar omdat ik verleden jaar de griepprik niet genomen heb. Griepprikvaccinatie weigeraar, wordt steeds gekker

Bibop | 13-10-21 | 08:55 | 4

Wel een mooi woord: griepvaccinatieweigeraar. Voor de minder geletterden overigens onbegrijpelijk.

Choco Chanel | 13-10-21 | 09:18

Ik geloof er geen zak van. Wel de brief, niet de griepprikvaccinatieweigeraar. Ga lekker op twitter je onzin spuien met een gefotoshopte brief.

rederijker | 13-10-21 | 09:38

@rederijker | 13-10-21 | 09:38: Iedereen uit een bepaalde doelgroep wordt opgeroepen voor een griepprik. Ik geloof ook niet in een specifieke griepprikvaccinatieweigeraaroproepbrief.

Pardoes | 13-10-21 | 10:20
▼ 1 antwoord verborgen

Dus een kleine minderheid bestaande uit gezonde mensen die bewust een zeer klein risico aanvaarden moeten net zo lang gepest worden totdat 100% gehoorzaamheid bereikt is. Wat een gevaarlijke machtswellust..

etwaboy | 13-10-21 | 08:54 | 1

Ik denk dat de kans om corona of een van die varianten te krijgen kleiner is als je je niet laat vaccineren dan wel. En dan hebben we het nog niet eens over de bijwerkingen, bloedstolling en hartfalen. Ze hebben het wel over 0,14%, maar voor iedereen onder 70 of laten we onder 50 nemen, is het nog veel veel lager. Dat er dan nog jonge mensen sterven, tja, die sterven ook aan de griep, dat is het leven zou ik zeggen... pech gehad...

flappie | 13-10-21 | 09:00

Helemaal eens met Hugo. Het verschil met DK is dat daar de vaccinatiegraad hoger is bij 50+ en ze geen dansen met Janssen debacle hadden vd zomer.

Gisteren weer een mooie Zweedse studie gepubliceerd in JAMA over hoe vaccinatie binnen een huishouden zorgt voor bescherming van andere ongevaccineerde leden van het huishouden. Voor iemand die samenwoont met 4 gevaccineerde huisgenoten daalt het risico op besmettingen tot wel 97%. Het is dus zeer sociaal om je te laten vaccineren en die QR code is een terecht middel om de samenleving open te kunnen stellen. Die kleine minderheid anti-vaxxers die nu ook voor uitbraken zorgen moeten idd een gesubisidieerde test doen voordat ze naar de kroeg kunnen. Big deal. Die kroeg is überhaupt open omdat de meerderheid gewoon z'n verantwoordelijkheid heeft genomen. Als het aan de anti-vaxxers had gelegen zouden de ziekenhuizen weer vol liggen deze winter.

Diederik_Ezel | 13-10-21 | 08:54 | 14

@Markoes0906 | 13-10-21 | 10:15: De kern van dit onderzoek is dat een geactiveerd immuunsysteem blijkt te werken tegen verdere verspreiding van het virus. Het maakt dan niet uit hoe het systeem is aangezwengeld, via een natuurlijke infectie of via een vaccinatie. De stelling dat vaccinatie minder goed beschermd dan een natuurlijke infectie wordt in dit onderzoek dus ontkracht.

Pardoes | 13-10-21 | 10:43
-weggejorist-
Markoes0906 | 13-10-21 | 10:53

Eens met Hugo is altijd af

djs | 13-10-21 | 12:06
▼ 11 antwoorden verborgen

Prima hoor, vergelijken met andere landen, maar doe dat dan ook volledig in plaats van selectief vergelijken met een ander land. Nederland heeft altijd tot de landen behoort met de minst zware maatregelen. En de ongelofelijk grote moeite in Nederland met het mondkapje (guilty) heeft ervoor gezorgd dat we hier boodschappen kunnen doen zonder kapje terwijl dat in veel landen absoluut niet het geval is. Of de maatregelen juist zijn? Ik weet het niet. Volgens mij weten we pas over een paar jaar wat, met de kennis van achteraf!, de juiste benadering was. En ook, wat voor Denemarken werkt, hoeft niet voor Nederland te werken.

rederijker | 13-10-21 | 08:54

Zou dit het begin zijn van het social credit systeem? Nee natuurlijk niet! Onze overheid is goed en zwaait alleen met inclusivity vlaggetjes! Hoera!

gebakkenzuchten | 13-10-21 | 08:51

Ik moet er niet aan denken dat we de QR code gaan afschaffen. De besmettingen lopen weer op en ik heb nog steeds slechte herinneringen aan vorig jaar. Laat de ongevaccineerden lekker thuis zitten. #team Hugo

BobDobalina | 13-10-21 | 08:51 | 15

@Clavo | 13-10-21 | 09:03: Veel mensen die besmet zijn merken er nauwelijks iets van en komen helemaal niet in het ziekenhuis terecht, mallerd.
Vertel maar, hoeveel procent van de 'besmetten' eindigt op de IC, in een ziekenhuis, hoeveel gaan er echt dood zonder comorbiditeit?
Succes met zoeken!

Ichneumonidae | 13-10-21 | 09:09

Ik zit nu al meer dan 48 uur in België. Ongevaccineerde en ongetest! Dan MOET ik wel corona hebben! AUSWEISS

SinisterNL | 13-10-21 | 09:14

Die viespeuken geven De Grote Agenda de schuld. Asociale eikels zijn het.

van Oeffelen | 13-10-21 | 09:24
▼ 12 antwoorden verborgen

Dat die pas zou blijven, is geen nieuws. Ze zouden alleen de grens op kunnen trekken naar 18 jaar. Nu worden kinderen die net aan nieuwe vriendschappen aangaan op de middelbare school gedwongen te gaan kiezen. Meedoen of uitgesloten van schoolfeestjes, schoolreizen, museabezoek etc. Met je 13 jaar. Ik vind het crimineel.

NerdAlert | 13-10-21 | 08:50 | 9

@BobDobalina | 13-10-21 | 09:33: eigenlijk wel ja, echter is deze onderdeel van het BMR vaccin waarbij mazelen en bof (voor kinderen) wel ernstige gevolgen kunnen hebben. Daarbij is dit vaccin wél effectief en verliest niet binnen 12 maanden grootste deel van hun werking.

Alles zou moeten gaan over effectiviteit en proportionaliteit. We worden nu al gemasseerd omtrent het inenten van kinderen met de griepprik. En waarvoor, om angstige boomers als u te beschermen. Ik vraag u wanneer is het genoeg? Wanneer voelt u zich veilig?

BRAAP | 13-10-21 | 09:50

@BRAAP | 13-10-21 | 09:50: ik ben nu een boomer? tsssssss. Daar ben ik wel wat jong voor. De griepprik wordt nu met name gepusht om de druk op de ziekenhuizen te verminderen, omdat we nog niet af zijn van corona. Regeren is vooruitzien. Lukt ze meestal bar slecht, maar dit is dan weer goed bedacht.

BobDobalina | 13-10-21 | 10:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Wie zijn die ongevaccineerden die corona hebben? Ik hoor daar in mijn omgeving niemand over...

Kennen andere reaguurders misschien voorbeelden uit die specifieke groep? En wat is de impact?

Remi A. | 13-10-21 | 08:49 | 7

Dat kun je beter op maroc.nl vragen.

frickY | 13-10-21 | 08:58

Ik ken er wel een aantal die binnen 1 week na de vaccinatie het loodje legde. Iedereen die ik ken die een vorm van corona gehad heeft, is na een paar dagen (max 10), weer hersteld....

Waarom je daarvoor de hele maatschappij moet ontwrichten en een gedwongen vaccine moet invoeren, is me een raadsel...

flappie | 13-10-21 | 09:03

Gisteren toevallig gehoord van een verpleegster van een ziekenhuis, dat de mensen die er liggen voor een groot deel ongevaccineerde personen van buitenlandse afkomst zijn! Laat ze het beestje eens bij de naam noemen!

BuckCherry | 13-10-21 | 09:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb me laatst met tegenzin laten vaccineren als gezonde 20er. Ik vind het erg triest dat de ongevaccineerde niet risicogroep nu nog langer wordt geconfronteerd met deze medische apartheid maatregel. Gergarandeerd een verdere verkankering van de samenleving, bedankt hugo en falende rechterlijke macht

Luckystriker | 13-10-21 | 08:48

Ik volg het niet hoor. De enige manier waarop gevaccineerden en ongevaccineerden bij elkaar kunnen komen is door te vaccineren. Ik ga uit van de ongevaccineerden vaccineren? Maar dan heb je toch geen ongevaccineerden meer? Dus dan klopt je hele setup toch niet meer? En Op1 maar dom kopiëren zonder door te vragen.

Met_baard | 13-10-21 | 08:47

Scandinavië is heel veel minder dicht bevolkt en mensen leven veel meer op zichzelf daar. Appels en peren.

Homer P. Simpson | 13-10-21 | 08:47 | 4

De meeste Vikingen wonen tegenwoordig in steden, op elkaar gestapeld net als hier.

Graaf_van_Hogendorp | 13-10-21 | 08:49

Oslo, Kopenhagen... Daar flikkeren ze bij bosjes dood neer volgens uw redenering.

Remi A. | 13-10-21 | 08:51

Vooral in de grotere steden ja, kuch.

Ichneumonidae | 13-10-21 | 08:51
▼ 1 antwoord verborgen

Imagine my shock. De krona ausweis bitte wordt verlengd. Goh. Niemand had dat aan zien komen.

Nu nog wachten tot er meer prikjes en andere "ik heb niks te verbergen" info wordt toegevoegd aan de app.

Graaf_van_Hogendorp | 13-10-21 | 08:46 | 1

Imagine my stock.

Nederlander1 | 13-10-21 | 08:50

Ik ben in juli gevaccineerd, en nu positief getest. Voel me beroerd alsof ik tegen een rijdende trein ben aangelopen. Ik zal ongetwijfeld een paar mensen hebben besmet op kantoor de afgelopen dagen. Die verplichte vaccinatie doet dus niet zoveel.

Henk de Vries2074 | 13-10-21 | 08:44 | 16

Maar je hebt wel een groen vinkje. Daar gaat het uiteindelijk om. Je mag meedoen.

Sukablyat | 13-10-21 | 09:08

@Clavo | 13-10-21 | 09:06: Daar heeft Clavo wel een punt Henk, als je een gezonde 50-minner bent, had je wel een kans van 0,05% gehad dat je op je buik op de ic was beland.

jemagookniksmeer | 13-10-21 | 09:21
▼ 13 antwoorden verborgen

Even een vraag: er wordt gesteld, dat ic’s volliggen met patienten die niet gevaccineerd zijn en daardoor ic-zorg nodig hebben, omdat Covid flinke schade heeft aangericht.

Zover ik weet, geeft geen enkel ziekenhuis informatie over patienten en hun ziekte aan media of personen. Enkel aan het ministerie en misschien aan verzekeraars.

Met welke stelligheid kan dan worden beweerd, dat de ongevaccineerden, lees: twijfelaars aan middelen en overheid, de oorzaak zijn van het voortduren van deze situatie ?

Alle informatie komt door het kwakkelende interim landsbestuur, dat alleen door kan met allerlei sturende maatregelen als gevolg van een dubieuze wet, die ervoor zorgt dat tegengeluid onderdrukt kan worden en de grondrechten buitenspel gezet blijven…

jvc | 13-10-21 | 08:43 | 4
-weggejorist-
jemagookniksmeer | 13-10-21 | 08:50

Is ook een leugen, er zijn genoeg klokkenluiders, die zeggen dat het precies het omgekeerde is, grootste percentage zijn mensen die 1 of 2x gevaccineerd zijn. Maar goed niet gevaccineerd zijn, betekent niet dat je niet ziek konden worden.

Alleen als je ziek wordt stel ik je voor dat je in je bed thuis blijft liggen, je overlevingskans is daar een stuk groter. En ook in het ziekenhuis krijg je geen HCQ of IVM, dus heb je er toch niets te zoeken.

flappie | 13-10-21 | 09:06
▼ 1 antwoord verborgen

hallo wereld. Hugo is een topper!

Ir. Wilhelmus | 13-10-21 | 08:43 | 1

Bovendien kunnen we wel wat extra leerkrachten gebruiken.

Nederlander1 | 13-10-21 | 08:58

Vanochtend zaten bij WNL twee allochtonen en een tuinkabouter met de Willemsorde (de opvolger van die met dat kikkerpak). Heb hem na een kwartier uitgezet, het is allemaal propaganda de laatste jaren. Dan moeten mensen uit Iran ons gaan vertellen dat de QR-code juist vrijheid betekent (koekoek, alsof zij van jongs af aan een goed beeld over vrijheid hebben meegekregen). En dan zo'n (ex-)militair erbij die dan een lezing gaat geven over Hugo de Groot en het eigendomsrecht dat bij vrijheid hoort, alsof het kabinet niet de box3 belasting verhoogd heeft naar 1,5% (geld verdiend na IB wordt later alsnog geconfisqueerd, waardoor iedereen verplicht moet gaan gokken op de beurs) bij een rente op de bank die negatief is tot ten hoogste 0,01%. Alsof er geen bijtelling over je eigen huis is. Er is geen complete vrijheid meer, we zijn allemaal slaven, wen er maar aan.

Watching the Wheels | 13-10-21 | 08:43 | 5

Volgens mij praat hij niks recht, maar wijst hij je er alleen op waar box 3 voor is. Lezen, het blijft ingewikkeld…

Homer P. Simpson | 13-10-21 | 09:05

@* Il Principe * | 13-10-21 | 08:51:
Begrijp ook niet dat mensen er niet mee zitten. Het beleid van overheden is er al op gebaseerd dat geld zijn waarde met zo'n 4% per jaar verliest (met al dat geld creeren) en je kunt op de ouderwetse manier bij een bank geen rente ter compensatie krijgen, dus je verliest altijd (of je moet gokken) en dan verzinnen zij een term "fictief rendement" en dat geeft ze dan het recht om nog meer af te pakken, terwijl je al belasting (IB) betaald hebt. Maar om dat dan te koppelen (recht op het hebben van bezit en Hugo de Groot) aan die QR-code, door direct erbij de vraag te stellen of de QR-code nou voor vrijheid zorgt of juist niet, dat begint op propaganda te lijken als 3 van de 3 mensen allemaal "vrijheid" roepen. Er is gewoon geen vrijheid meer, in ieder geval niet zoals dertig jaar terug.

Watching the Wheels | 13-10-21 | 09:07

@Watching the Wheels | 13-10-21 | 09:07:
Ik vind het eerlijk gezegd nog veel schandaliger dat mensen die niet zijn voorzien van een kapitaal dat rendeert, worden geplukt van 50% van hun inkomen uit arbeid. Wel bloed, zweet en tranen zwaar belasten maar mensen die in bed kunnen blijven liggen omdat ze rijke ouders hadden, nauwelijks belasten.

* Il Principe * | 13-10-21 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Houdt de minister er ook rekening mee dat de groep ongevaccineerden juist de groep is die geen last heeft van opgelegde beperkingen en zo ja ,wat gaat hij hier aan doen zodat de rest van de bevolking niet weer eens lijdt onder een minderheid..... iets wat nogal gangbaar is in dit land.

Koning BongoBongo | 13-10-21 | 08:42 | 2

“ Houdt de minister er ook rekening mee dat de groep ongevaccineerden juist de groep is die geen last heeft van opgelegde beperkingen...” Die begrijp ik niet.

ratelaar | 13-10-21 | 08:47

Wat een dimlicht is die Hugo. De reden dat we die QR code hebben is nou juist voor die groep die er het felst tegen gekant is: dE oNgEvAcCiNeErDeN. Is het al eens in het ijdele koppie van die achterlijke idioot opgekomen dat je ook gevaccineerd kan zijn en toch heel fel tegen die achterlijke maatregelen kan zijn. Omdat het een disproportioneel middel is en de corona hysterie vooral goed is voor mijn aandelen portefuille en die van Ab Osterhaus
www.nursing.nl/kamer-eist-einde-aan-d...
Echt, we zijn kort van geheugen. Corona is een verdienmodel, niets, niets minder. En die maatregelen die zijn er om ons te herinneren aan het feit dat er een spook door de samenleving waard: Corona. Bijna niemand krijgt ernstige klachten van, tenzij je op een leeftijd bent en je medische situatie dusdanig is dat je waarschijnlijk toch binnen een jaar of iets meer zou komen te overlijden. www.bhf.org.uk/informationsupport/hea... En dan heb je altijd uitzonderingen. Maar raad eens, er zijn gezonde jonge mensen, zonder klachten die tijdens het sporten ineens overlijden aan een hart-infarct. Sporten verbieden dan maar, voor de veiligheid en om de zorg te ontlasten?

ratelaar | 13-10-21 | 08:42
-weggejorist-
Nederlander1 | 13-10-21 | 08:39

Ben wel gevaccineerd, maar wil dat pasje niet. Als gevaccineerde is de kans dat je waar dan ook aan overlijdt nul procent. Kortom, ik heb nu het eeuwige leven, wat ook moet in een maatschappij die de dood heeft weten uit te bannen. Wat mot je dan nog met zo'n pasje?
Hier maakt onze basisschooldocent een ernstige denkfout.

Ichneumonidae | 13-10-21 | 08:38 | 3

Net als de regeringen en experts in Frankrijk, Italië en USA?

van Oeffelen | 13-10-21 | 08:40

@van Oeffelen | 13-10-21 | 08:40: Yep.

Ichneumonidae | 13-10-21 | 08:42

@van Oeffelen | 13-10-21 | 08:40: ik geloof dat Canada nog de kroon spant, wat hebben deze landen met elkaar gemeen?

small_town_dude | 13-10-21 | 08:43

Omdat we in een overbevolkt ***land wonen.

nsfl | 13-10-21 | 08:38 | 1

Waar wekelijks nog meer vrienden uit het buitenland bijkomen. Alsof we geen huisvestingscrisis hebben.

schijtzat | 13-10-21 | 08:43

Ik ging me gisteren laten 'Testen voor Toegang'. Het was best druk op de testlocatie en er heerste een fijne sfeer van kameraadschap. Er hingen bordjes met "Mondkapje verplicht" maar niemand droeg een mondkapje. Af en toe kwam er iemand binnen die er eentje op half zeven had hangen, maar die deed hem snel weer af. Het was een inkijkje in een wereld zonder gevaccineerden, en het beviel me best.
In het restaurant werd me gevraagd of ik een QR code kon laten zien, waarop ik aangaf dat ik dat kon maar liever niet deed. En dat was genoeg, er is niks gescand. Helemaal prima.

C1O2 | 13-10-21 | 08:37 | 1

Lekker man, langzaamaan terug naar normaal. *box*

ratelaar | 13-10-21 | 09:22

waar gaat het nog over? Die paar procent extra gevaccineerden maakt het verschil niet. En daarvoor een compleet land in gijzeling houden... Laten we ook gewoon ALLE auto's begrenzen op 30km/h OVERAL, ook op snelwegen, dan vallen er misschien ook geen verkeersdoden meer.

small_town_dude | 13-10-21 | 08:34 | 8

@Oeff
Jawel, zo simpel is het wel.
En ik vergeet Mark Rutte te noemen. Mark Rutte (de overheid) vind het ook wel prettig, zo'n ""bedreiging"" van buitenaf. Want dan ligt de focus daarop ipv op het falen van ons overheidsapparaat.

VanBukkem | 13-10-21 | 08:53

Als je -zoals in Nederland- met zijn allen boven op elkaar loopt heeft dat gevolgen voor het reproductiegetal. Wel eens in Noorwegen / Zweden / Denemarken geweest?Soort provincie Groningen, maar dan heel veel groter en dunner bevolkt.

Homer P. Simpson | 13-10-21 | 08:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Sprak gister een man die ruim op tijd beide vaccinaties heeft gekregen. Is tijdje daarna doodziek geworden. Was besmet met Delta variant. Heeft nu nog een longcapaciteit van 35 %

Bibop | 13-10-21 | 08:33 | 2

Ik sprak iemand die 5 jaar geleden ook longontsteking heeft gehad, En toen was er nog niet eens corona!!!!1
Doodziek geweest en inderdaad <50% longcapaciteit. Hij was nog jong en gezond

small_town_dude | 13-10-21 | 08:38

Tja, zonder had hij het in dat geval misschien niet overleefd. Ik ken iemand die rookte en87 is geworden, so? Ik ken heel veel mensen die rookten en die de 70 niet gehaald hebben. Uitzondering, regel..

Homer P. Simpson | 13-10-21 | 08:53

Goede lobby van Pfizer hoor. Laat die prikken maar komen, en Pfizer miljarden binnenslepen tot 2023. Daarom haat ik lobbies. Politieke speelveld beïnvloeden zonder volksvertegenwoordiger te zijn.

Adriel | 13-10-21 | 08:33

In Spanje mag ook weer alles, maar nog wel mondkapjes.

gato | 13-10-21 | 08:32 | 3

Niet alles dus.

UpdateAvailable | 13-10-21 | 08:36

In Belgie mag gelukkig ook vrijwel alles weer. Zonder pas, mondkapjes alleen in het OV en bij de dokter enzo. Heerlijk toch.

small_town_dude | 13-10-21 | 08:40

Gisteren ingechekt in hotel. Behalve paspoort mondkapjes plicht, ondertekenen van een corona verplichting ook QR code plicht.

nuchterbekeken | 13-10-21 | 09:04

Kijk hoe ze bij de MSM alles aan elkaar liegen.
Zoals in Kerkrade met een lage vaccinatiegraad en er een persoon was overleden.
Volgens de slecht acterende arts in Nieuwsuur had die persoon nog geleefd als ze maar dat prikkie had gehaald.
www.blckbx.tv/videos/fabels

endofdays | 13-10-21 | 08:31 | 2

Te triest dit. Zat gisteravond zelf in een appgroep van gevaccineerden, nadat bleek een ongevaccineerde collega was besmet. De hele club volledig in paniek en het arme kind kreeg letterlijk doodswensen. Omdat één van die gasten zich ook plots 'slecht' voelde, daarna alsnog negatief werd getest, maar daar geen genoegen mee nam en vervolgens uit zichzelf vijf dagen in quarantaine gaat en hiervan de schuld bij veroorzaker neerlegde, die achteraf gezien niet eens de bron blijkt te zijn geweest. Het ergste daarbij was ook nog dat zo'n GGD onbenul naam en gegevens doorgaf van de contacten van de achteraf verkeerde veroorzaker, aan die drukuitoefende lamzak.

Dubbelepunthoofd | 13-10-21 | 08:48

Hysterisch irrationeel handelen vind je aan beide zijden van het spectrum. Je herkent het aan de extreme denkbeelden en acties. Of het nou kopschoppers, neo-NAZI’s, Fortuyn-killers of Taliban is, allemaal een laken van hetzelfde pak: hysterische, liefst fundamentalistisch religieus de eigen mening uitdragend om zich heen slaande idioten. Prima als je 8 bent en alleen friet met kroketten wilt eten, minder als je volwassen bent.

Homer P. Simpson | 13-10-21 | 09:01

De Scandinavische landen worden niet geregeerd door mensen die in sprookjes geloven.

happen_maar | 13-10-21 | 08:30 | 1

Idem Vlaanderen. Daar testen voor toegang/coronapas bij evenementen met meer dan 500 bezoekers. Verder niet. Vaccinatiegraad ligt boven de 80%.

Bataafje | 13-10-21 | 08:47

Intussen gaan mensen toch weer "gewoon" uit naar feesten die dan van 18.00 tot 00.00 duren... Waarna ze wellicht thuis samen nog verder feesten...

RichardBandler | 13-10-21 | 08:28 | 2

Het is nog nooit zo druk geweest in de appie om 23:30 in Utrecht waar de drankstellingen leeggekocht worden.

antfukker | 13-10-21 | 08:29

In Belgié zijn er kroegen en tentne die de zalen opengooien die normaal dicht zijn. Druk met Nederlanders.

General Dripple | 13-10-21 | 09:00

Wat is het probleem dat corona zich verspreid? Corona, is in de meeste gevallen hooguit vervelend. Net als Hugo altíjd is.
De QR code die je krijgt als je gevaccineerd bent gaat daar ook niet tegen helpen, zeker als testen geen zin heeft omdat je het tijdstip van besmetting niet bekend is.
Nou, dan loop je met je snotneus, je verkoudheidje, gewoon overal binnen, geen benul dat die lichte verkoudheid full blown corona is lekker ‘het virus’ te verspreiden.
Die QR code is net zo zinloos en nutteloos als Hugo, het OMT en ‘de wetenschap’.
Het is politiek en het argument: ja maar de zorg. Ja de zorg. Maar Hugo, dwaallicht, de zorg is niet alles dat het meer trekt. Je bent volksvertegenwoordiger geen zorg manager en verder ben je in alles een gelovig man. Jij noemt god tegenwoordig ‘wetenschap’ (vzmh).

ratelaar | 13-10-21 | 08:27

"Denkt u dat de coronapas de hele winter blijft?" "Weet ik niet, daar kan ik echt niet op vooruit lopen"

Dat weet je wel vieze gore liegende gristenhond.

General Dripple | 13-10-21 | 08:26 | 2

Precies, hij weet het donders goed. De komende weken zullen er nog wel weer heel veel bangmaak berichten komen over stijgende besmettingen, Urk, de IC capaciteit.... en vervolgens maakt Hugo zijn plannetjes bekend en iedereen slikt het weer voor zoete koek.

Alfred E. Neuman | 13-10-21 | 08:40

Ik denk dat hij denkt van wel. Raar antwoord: “dat weet ik niet”, weet je niet wat je denkt?

Homer P. Simpson | 13-10-21 | 09:04

Niets is zo permanent als een tijdelijke maatregel.

Ome_BW | 13-10-21 | 08:25 | 2

'Never waste a good crisis' gaat ook hier op.

Bigaroque | 13-10-21 | 08:28

Daar hebben we al eens een kwartje voor mogen betalen als lesgeld.

oh no | 13-10-21 | 08:31

"Omdat het tijdstip van de infectie niet is vast te stellen. Daardoor is het volgens hen niet mogelijk een termijn aan het toegangsbewijs te koppelen."

Maar met de uitslag van een serologische test (waar een datum op staat) hoef je toch het tijdstip van de infectie helemaal niet meer te weten? Zitten er echt wetenschappers in dat OMT, of doen ze maar alsof?

dihydrogenmonoxide | 13-10-21 | 08:23 | 6

@Ikbenbeteralsjedenkt | 13-10-21 | 08:27: Yup dat zei Hugo vanaf het begin al voordat de vaccins er waren.
Hij kreeg toen een dossier overhandig met de middelen die bewezen hielpen tegen Corona.
Hij zei toen nop, wij gaan uit van vaccineren.

endofdays | 13-10-21 | 08:35

De datum van de uitslag van de test is natuurlijk niet gelijk aan de datum van de infectie zelf. Na een paar maand zal de test sowieso negatief worden omdat de immunoglobulinen, de antistoffen, inmiddels zijn verdwenen. (Wel is het zo dat het lichaam na een doorgemaakte infectie of na vaccinatie die antistoffen weer heel snel kan aanmaken.) Dus als men het tijdstip van infectie wil weten heft het geen zin om een serologische test af te nemen. Overigens kun je, als je een serie testen afneemt vaak wel wat meer daarover zegen omdat verschillende typen immunoglobulines verschillende belopen hebben. Door die naast elkaar te leggen zijn er soms wel schattingen mogelijk over dat infectietijdstip.

Pardoes | 13-10-21 | 08:37

@Pardoes | 13-10-21 | 08:37: Maar dat is niet het punt. Het punt is, je wilt toch alleen weten hoe het met de immuniteit staat van de persoon in kwestie, en niet hoe lang geleden de besmetting was?

dihydrogenmonoxide | 13-10-21 | 13:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederland is wel wat dichtbevolkter dan Zweden en Noorwegen. Kans op besmetting door virus (gevaccineerd of niet) is groter in ons volle landje.

Quichegerechtigde | 13-10-21 | 08:21 | 10

@Bigaroque | 13-10-21 | 08:40: Bovendien zijn de cijfers in India juist dramatisch. Men geeft daar zelf al aan dat die cijfers waarschijnlijk zes maal groter zijn dan de officiële rapportage. En in juli is men ook in India gestopt met het gebruik van ivermectine, etc. in de richtlijnen. Het wordt daar soms nog wel gebruikt in milde gevallen maar de cijfers laten geen effect daarvan zien, wat inmiddels wereldwijd ook bevestigd wordt.

Pardoes | 13-10-21 | 08:55

@Pardoes | 13-10-21 | 08:55: Ivermectine helpt wel degelijk, alleen is het patent verlopen en heeft de fabrikant Merck besloten Molnupiravir op de markt te brengen tegen Covid. Dat is ongeveer hetzelfde, maar dan met een kleine aanpassing zodat het patenteerbaar is en daarmee meer geld oplevert. Tegelijk met deze lancering is een desinformatiecampagne opgezet om ivermectine als onwerkzaam neer te zetten.

Zelfs op wikipedia staat inmiddels het omgekeerde van wat ik hierboven schrijf, want die pharmaboeren hebben veel macht. Als je vervolgens even wat dieper kijkt naar wat die producten inhouden zul je zien dat het praktisch hetzelfde is.

FrikandelSpeciaal | 13-10-21 | 10:21

@FrikandelSpeciaal | 13-10-21 | 10:21: Er zijn inmiddels heel veel goede onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat ivermectine niet helpt. Molnupiravir is een volledig ander middel en niet te vergelijken met ivermectine. Ik heb me erin verdiept. Molnupiravir werkt via een mechanisme dat replicatiefouten in het RNA aanbrengt en ivermectine via een mechanisme met ion-kanalen. (Dat is een ingewikkeld verhaal dat ik hier niet zo maar in het kort kan beschrijven.) Het zijn dus inderdaad twee volkomen verschillende middelen, zowel chemisch als qua werking.
Dat verhaal over uit patent gelopen zijn is geen argument. Als u de farmaceutische wereld echt zou kennen, zou u weten dat het eenvoudig is een molecuul een klein beetje te veranderen waardoor het juridisch een nieuw middel is maar feitelijk geen verschil uitmaakt. Zo'n zou veel winstgevender kunnen zijn.

Pardoes | 13-10-21 | 11:02
▼ 7 antwoorden verborgen

Ze stoppen dat gore ausweis maar waar de zon niet schijnt. Optiefen met die QR code und schnell!

En voor de met consumptie typende vaxxers. Ja ik heb de prikjes gehad.

Vanilla | 13-10-21 | 08:21

Heb het al eerder gezegd. Hugo heeft tegen de testlocaties gezegd dat de pas tot 31.12.2021 sowieso blijft. Heb het bewijs er ook voor. (Zal het de redactie mailen)
Er is zelfs verzocht op te schalen qua locaties.
En in december kijken ze naar 2022. Er liggen plannen (worst case) om ook 2022 de pas aan te houden.
De datum 1.11.2021 is enkel als zoethoudertje genoemd

de_beer_van_de_meer | 13-10-21 | 08:19 | 2

Het opschalen qua locaties vind ik wel interessant. Kan in mijn ogen twee dingen betekenen:
1. Ze blijven de komende maanden nog gratis (positief).
2. Ze gaan ze op veel meer plekken toepassen (werk wellicht?).

C1O2 | 13-10-21 | 08:27

De datum van 1/11 is geen zoethoudertje. Van begin af aan was dat de datum waarop alle maatregelen opnieuw tegen het licht worden gehouden en gekeken wordt of het de beoogde werking heeft. Het is nooit gecommuniceerd als einddatum van de maatregel. Overigens, van mij mag die maatregel eraf, maar het is ook niet zo dat die maatregel zomaar uit de lucht komt vallen. Een behoorlijk aantal landen in Europa alsmede staten in de USA voeren die maatregel. Iedereen doet zijn best om de negatieve gevolgen van de pandemie onder controle te houden. Daar kun je van mening over verschillen, maar die hysterische afwijzing van bepaalde maatregelen door sommige mensen gaat mij te ver. Leer er mee om gaan.

rederijker | 13-10-21 | 08:34

Wist u dat ik helderziende ben. Het blijkt maar weer

SinisterNL | 13-10-21 | 08:19

Het verhaal klopt gewoon niet. Als gevaccineerden het virus niet (of nauwelijks) verspreiden is er met de huidige vaccinatiegraad echt geen enkele kans dat we weer in een situatie zullen komen zoals vorig jaar. In dat geval is deze QR onzin onnodig.
Als gevaccineerden het virus wel verspreiden is het enige argument voor deze QR onzin dat je de ongevaccineerden wilt beschermen. Daar valt iets voor te zeggen, ware het niet dat ongevaccineerde jongeren nog altijd veel minder risico lopen dan gevaccineerde ouderen. Maar die gevaccineerde ouderen mogen alles en wanen zich veilig. Zij lopen straks in het mes dat Hugo voor ze heeft neergezet.

C1O2 | 13-10-21 | 08:18 | 4

@Propositie | 13-10-21 | 08:41: Je hebt eigenlijk helemaal gelijk. De ongevaccineerden worden hooguit beschermd omdat ze minder snel naar locaties gaan waar ze een QR code voor nodig hebben.

C1O2 | 13-10-21 | 08:53

Waar baseer je dat op? Voor elk virus zijn er meerdere factoren die bepalen hoe hoog de vaccinatiegraad moet zijn om een epidemie in te dammen. Wat ik begreep is dat mede door de hoge besmettelijkheid de vaccinatiegraad ver boven de 90% moet zijn.

Draak uit Brabant | 13-10-21 | 09:05

Draak uit Brabant 00:05; om een pandemie te bestrijden moet er eerst een pandemie zijn...

The7thGuest | 13-10-21 | 17:57
▼ 1 antwoord verborgen

Dan maar geen horeca meer.
Doooeeeiiiii

Transgender-Airlines | 13-10-21 | 08:16 | 4

Geen groot gemis inderdaad. Horeca is geen zak meer aan met verplicht ergens zitten. Alle spontaniteit is er per definitie vanaf. Ondergetekende heeft vrijdagavond toch maar een QR app geïnstalleerd (ruggengraat van een weekdier) nadat er zelfs bij de grootse kamperkroeg naar gevraagd werd. Nu al spijt van.

De Pilsvogel | 13-10-21 | 08:24

@De Pilsvogel | 13-10-21 | 08:24: Het is wel lekker rustig zo; dat bevalt mij eigenlijk prima. De uitbater vast wat minder.

Bigaroque | 13-10-21 | 08:31

@De Pilsvogel | 13-10-21 | 08:24: gewoon verwijderen die app en als je het eens nodig hebt voor een festival of zo, dan gewoon uitprinten of de pdf op je telefoon beschikbaar hebben. De horeca laat ik momenteel maar even links liggen want ik vind het de moeite (tijd) en de maatschappelijke kosten van testen voor toegang niet waard. Voorlopig maar gewoon thuis feestjes organiseren.

oh no | 13-10-21 | 08:42
▼ 1 antwoord verborgen

Lullen over corona en vaccins is zóóó 2021.

Montgomery Burns | 13-10-21 | 08:14
-weggejorist-
PR0FESSOR | 13-10-21 | 08:13 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Ze liegen voortdurend, what's new?

Watching the Wheels | 13-10-21 | 08:13 | 1

Dat dus, is eigenlijk de enige nodige en juiste guursel bij dit topic.

J-van-de-Bontekoe | 13-10-21 | 09:06

Dit gaat nog minimaal tot april duren. Wie weet nog een mooie lockdown en avondklok tussendoor, eventueel alleen voor ongevaccineerden.

Jonkerman | 13-10-21 | 08:13 | 3

En een gasvrije zondag (als het streng gaat vriezen).

Watching the Wheels | 13-10-21 | 08:14

Avondklok met oud & nieuw... zou me niets meer verbazen. Alles om ons andere dingen aan te leren behalve een gezondere levensstijl door dat via belastingverlaging (groente, fruit, sport, sportartikelen) te stimuleren.

oh no | 13-10-21 | 08:45

@oh no | 13-10-21 | 08:45: en mooi dat gezeik met dat vuurwerk voorkomen.
Hoeven we daar ook geen spastische reacties meer over te horen/lezen want stel je voor dat iemand een rotje of een pijl afsteekt.
Wat een land.
Echt walgelijk onderhand.
Bestuurd door narcistische, onbekwame politici en totaal van de realiteit losgezongen ambtenaren.

J-van-de-Bontekoe | 13-10-21 | 09:04

De mRNA vaccins blijken dus bij jongeren hartproblemen te geven. Vermoed dat de gezondheidswinst voor die groep niet toeneemt met vaccinatie.

impy | 13-10-21 | 08:12 | 8

@dihydrogenmonoxide | 13-10-21 | 08:48:

Ruwweg 1% tot 5% per besmetting van griep, verkoudheid en andere virale infecties, maar er zijn nog andere redenen - chronische ontstekingen zoals reuma - waardoor je het kan krijgen. Gezien het feit dat iedereen meerdere malen een infectie doorloopt is de kans dus groot.

"According to some estimates, 1% to 5% of all patients with acute viral infections may involve the myocardium."

www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK459259/...

omanders | 13-10-21 | 09:07

@omanders | 13-10-21 | 09:07: Zonder literatuurverwijzing, geen feiten? Tekstboek voorbeeld van wetenschappelijke mythevorming.

dihydrogenmonoxide | 13-10-21 | 13:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik heb mij laten vaccineren maar dat was mijn keuze.
Maar ik kan kan mij niet onttrekken aan de indruk dat Hugo de Jonge een enorme stijve krijgt van alle macht die hij over de mensen heeft. Naast dat Hugo de Jonge ook een enorme stijve krijgt van zichzelf en iedere keer als ie weer in het nieuws is.

Osdorpertje | 13-10-21 | 08:12 | 1

Hugo moet wat minder snuiven.

elfenstein | 13-10-21 | 08:15

Ik hoor ook veel mensen zeggen dat de QR pas altijd mag blijven want het aantal tokkies bij cafe's en bioscopen is sterk verminderd.

fubarmf | 13-10-21 | 08:11 | 2

Zijn dat diezelfde mensen die niet willen vaccineren egoistisch vinden?

elfenstein | 13-10-21 | 08:23

Schijnt dat het gros allochtoon is. Die kwamen daar toch al niet

marcoplarco | 13-10-21 | 12:47

Dit is mijn land niet.

mozaard | 13-10-21 | 08:11 | 2

Wegwezen dus...

appies | 13-10-21 | 08:17

Dan krijg je een huis en een Miele, gefeliciteerd!

Watching the Wheels | 13-10-21 | 08:26

Van al die talkshowhosts is er niemand die een keer zegt Joh Hugo je lult uit je nek.

Anjos | 13-10-21 | 08:11 | 3

Nee, want dan gaat Hugo de volgende keer naar de concurrent.

Terra | 13-10-21 | 08:14

Dat doen we allemaal. Ik lul niet uit mijn linkeroor.

nobodiesunmighty | 13-10-21 | 08:14

Grappig dat de huidige stijging zo'n 2 weken na het invoeren qr maatregel is.. Je zou haast zeggen dat die maatregel niet zo veel doet...

Terra | 13-10-21 | 08:09 | 3

Dus dan weet je het wel. Meer, meer, meer daarvan.

elfenstein | 13-10-21 | 08:15

Ssstt...

oh no | 13-10-21 | 08:47

U krijgt waarschijnlijk deze: als de qr er niet was geweest, was het nog veeeel erger geweest.

zwenkwieltje | 13-10-21 | 12:06

Het probleem met Hugo is dat hij zich veel te veel met de inhoud bemoeid, en ook veel te veel in de ik-vorn spreekt.

Als minister ben je eind-verantwoordelijk. Maar dat betekend niet dat ie zelf alle kennis in pacht hebt. Daar heb je deskundige voor. Je selecteert de mensen die dit soort keuzes kunnen maken. Daar ben je politiek verantwoordelijk voor.

frickY | 13-10-21 | 08:09 | 7

@frickY | 13-10-21 | 09:00:
Vervang het dubieuze werkwoord in kwestie door het werkwoord Lopen en zie wat er aan het eind komt. Of vervoeg op z'n Haags: Een dag nie geleâht is een dag nie geleif.

elfenstein | 13-10-21 | 09:09

@frickY | 13-10-21 | 09:00:
Denk aan het werkwoord lopen.
Ik loop
Jij loopT, met een t
Hij loopT, ook met een t
Maar let op: het is loop jij, zonder t. Maar loopT u is dan wel weer met een t.

VanBukkem | 13-10-21 | 09:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik adviseer om het OMT en de rest van dat circus op te doeken.
We worden al anderhalf jaar belazerd, als je dat nu nog steeds niet in kunt / wilt zien verdien je ook gewoon niet beter.

Mastermattie | 13-10-21 | 08:09 | 2

Correct.

Onze man in Mockba | 13-10-21 | 10:53

Eensch.

zwenkwieltje | 13-10-21 | 11:52

Ziek en gevaccineerd of andersom maakt voor de code niet uit en het wordt willekeurig ingezet met alleen de positieve test teller voor ogen. Alternatieven doen we niet aan. Anderhalf jaar om iets aan de zorg te doen, dat niet doen en nu klagen dat de zorg overwerkt raakt. Thuiswerk stimuleren zal meer zin hebben dan QR in de horeca.

Nichtsneues | 13-10-21 | 08:08 | 5
-weggejorist-
dihydrogenmonoxide | 13-10-21 | 08:38

Thuiswerken?
Nou.... ik en mijn collega's zitten al weer maanden op kantoor, verplicht kan ik je zeggen.
Thuiswerken wordt niet vertrouwd, en ja, zieke collega's moeten gewoon op kantoor zijn.
Zolang het geen kerona is, zit je aan je bureau.

Sjeintje | 13-10-21 | 08:41

@Sjeintje | 13-10-21 | 08:41:
Met de nu rondgaande buikgriep-des-doods wil echt helemaal niemand dat jij aan je bureau zit. Tenzij ze allemaal een nieuw, beetje okergeel interieur willen op kantoor. Dan wel.

elfenstein | 13-10-21 | 09:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus als iedereen gevaccineerd is kunnen ongevaccineerden en gevaccineerden samenkomen? Dan zijn er toch geen gevaccineerden meer?

korenslager | 13-10-21 | 08:08 | 3

Ongevaccineerden bedoelt u toch?

PolderTaliban | 13-10-21 | 08:09

Stel je voor dat een ongevaccineerde het restaurant binnenwandel, daar moet je toch niet aan denken. Of twee. Of -God sta ons bij- een handjevol ongevaccineerden. De ramp zou niet meer te overzien zijn.

VanBukkem | 13-10-21 | 08:17

@VanBukkem | 13-10-21 | 08:17: Dan mag je 112 bellen denk ik. Dan komt de ME. Restaurant dicht. Nieuwe Damocles beleid: ongevaccineerde in je tent? alles in quarantaine, tent een half jaar dicht.

nobodiesunmighty | 13-10-21 | 08:27

Klaus Schwab kan trots zijn op zijn minions.
Ze doen echt alles om te gaan Build Back Betteren.

endofdays | 13-10-21 | 08:07

Macht corrumpeert.

Adriel | 13-10-21 | 08:07

Het is maar een pasje.

keestelpro | 13-10-21 | 08:06 | 8

+10 social credits voor jou. Je energierekening zal goedkoper worden en je reisbare kilometers met 20 verhoogd. Ni Hao!

FrikandelSpeciaal | 13-10-21 | 10:29

U heeft blijkbaar even gemist dat vaxers ook corona oplopen en doorgeven.

zwenkwieltje | 13-10-21 | 11:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Wel gevaccineerd, geen QR-code. Heerlijk. Grootschalige bijeenkomsten en horeca mijd ik als......... corona.

#TeamJeMoetHetZelfRegelen

PolderTaliban | 13-10-21 | 08:06

Die pas is om wat voor reden dan ook het doel geworden en daarmee de medische apartheid een feit.

Zoelense Hobbyboer | 13-10-21 | 08:05 | 2

ach, die was er al, 't wordt nu wat duidelijker. Komende winter gaan we weer dezelfde of ergere modus in, gevaccineerd of niet. Er is weer verdere polarisatie op komst. Mooi toch? Bereid u voor op de volgende lockdown, want (mathematische) onzekerheid, dus (reflex): niet veranderen en (pleetegeltjes-wetenschap): iets doen is beter dan niets doen.
ha... ha... ha... I know a magical trick....

nobodiesunmighty | 13-10-21 | 08:10

Dat was waarschijnlijk al het doel van vanaf het begin.
Ze willen een sociaal kredietsysteem als in China.
Alles word straks aan je QR gekoppeld.
Dit blijkt ook na een motie, van van Houwelingen die verzocht om uit te sluiten om een sociaal kredietsysteem in te gaan voeren, voor nu of in de toekomst.
Hop verworpen.

endofdays | 13-10-21 | 08:17

Twee jaar geleden was er nog niemand gevaccineerd, en toen kon de zorg het nog maar net aan. Inmiddels is ruim 80% van de mensen gevaccineerd, dus zou je zeggen dat de zorg het deze keer makkelijk aan moet kunnen. Je mag namelijk verwachten, zou je zeggen, dat de druk op de zorg ongeveer 80 minder wordt dan twee jaar geleden. Maar goed, blijkbaar heb ik het niet helemaal goed begrepen.

VanBukkem | 13-10-21 | 08:05 | 5

Twee jaar geleden was het oktober 2019. Toen had nog niemand van Covid gehoord. Als je het hebt over een jaar geleden, toen de druk op de zorg inderdaad hoog was en niemand gevaccineerd: toen waren veel winkels dicht, de restaurants en cafés ook, werkten we massaal thuis en hielden de meeste mensen afstand.

koeberg | 13-10-21 | 08:10

"Vanwege corona moeten we de zorg snel verder afschalen".

dihydrogenmonoxide | 13-10-21 | 08:41
▼ 2 antwoorden verborgen

De situatie is beter dan vorig jaar, toen we rond deze tijd tegen een maandenlange lock down zaten aan te hikken. Neem een prikkie.

SterF... | 13-10-21 | 08:05 | 5

Dus u suggereert een prikje tegen lockdown i.p.v. tegen corona? Het is wel goed met u.

zwenkwieltje | 13-10-21 | 11:44

@zwenkwieltje | 13-10-21 | 11:44: de volgordelijkheid is iets anders. Prikje is tegen corona, minder corona is minder belasting voor de zorg, is geen lockdown. Een prikje voorkomt dus een lockdown :)

woutere | 13-10-21 | 11:58

@woutere | 13-10-21 | 11:58:
Dank, woutere. Maar zo lijkt het bijna nog absurder omdat dan komt bovendrijven wat er allemaal mis is. Prikje tegen corona is niet waterdicht, belasting zorg heeft een andere oorzaak dan corona namelijk afschalen en van de lockdown is bekend dat het betrekkelijk weinig heeft geholpen.
Vooralsnog lijkt het dat veel mensen meer zorgen hebben over de maatregelen dan over corona. Ik vind dat verdrietig.

zwenkwieltje | 13-10-21 | 13:07
▼ 2 antwoorden verborgen

De Ongevaccineerden. De griep ongevaccineerde dan.
Iedereen zag hem al aankomen.Daarna de griepbesmettingen.

van stampij | 13-10-21 | 08:05 | 4

@keestelpro | 13-10-21 | 08:23: Nee, we hebben een bestuurscrisis. Er zijn voldoende wetenschappers die beter weten. Maar het is aan alles duidelijk dat de zittende macht het niet duldt als er tegenspraak klinkt. Er zijn al meerdere wetenschappers uit hun vakkringen verstoten en van inkomen beroofd, simpelweg omdat ze zich uitspraken.

Net als bij de restaurants die tegenstribbelen worden er ook onder wetenschappers één of twee voorbeelden gesteld (meestal mensen die zich lastig kunnen verweren), en dan stapt de rest in het gelid. Het is geen gebrek aan kennis, het is angst en zelfbehoud.

marcoplarco | 13-10-21 | 08:46

Als je zegt dat corona maar een griep(je) is dan ben je een hufter, dan krijg je de hele goegemeente over je heen, maar je kunt er gif op innemen dat ze (de prik- en testlobby) straks gaan roepen dat griep eigenlijk ook een soort corona is. En het woord griep wordt vervangen door het woord influenza, want dat klinkt enger.

VanBukkem | 13-10-21 | 08:49
▼ 1 antwoord verborgen

Hier komen we nooit meer vanaf. Van Hugo, bedoel ik.

*valiumpje doormidden breekt*

Computer_says_no | 13-10-21 | 08:03

Wanneer zetten ze deze idioot en ook de andere leugenaars met pek en veren het land uit?

de SENSEI | 13-10-21 | 08:03 | 12

@theo-is-dood | 13-10-21 | 08:05: Jij hebt het duidelijk niet begrepen. Wat is het nut van die prik als degene die 'm niet nemen een gevaar vormen voor degene die 'm wel genomen hebben?

Mastermattie | 13-10-21 | 08:48

@Mastermattie | 13-10-21 | 08:48: Wat "ze" bedoelen is dat als een ongevaccineerde die nog nooit besmet is geweest besmet rakt, er een (klein) risico is dat hij op de IC belandt, dat daarmee de zorg overvoerd wordt en een ander (bijvoorbeeld gevaccineerde) die dan reguliere zorg nodig heeft moet wachten. Zo is het via een omweg dus altijd de schuld van de ongevaccineerde. knap he ! De herstelde met verlopen herstelcode is dus gewoon de lul of moet toch aan een nutteloos (want al immuun) vaccin. Dat zal ze leren die twijgelaars ! Dat kost sociale punten !

pleemobiel | 13-10-21 | 12:12
▼ 9 antwoorden verborgen

Omdat niet iedereen gevaccineerd is, of niet genoeg, hebben wij een derde prik nodig.

Kaas de Vies | 13-10-21 | 08:03 | 4

Kijk bijvoorbeeld eens naar India en stelt u zichzelf dan nog een keer de vraag of we een derde prik nodig hebben. Wat zegt het precies over uw 1e en 2e prik als er nu een 3e nodig is? Kwaliteitsproduct hè die prikken. En ook al geen garantie en/of aansprakelijkheid. Zo koopt u ook uw andere goederen en diensten?

PR0FESSOR | 13-10-21 | 08:28

Tuurlijk, je moet het toch ergens in spuiten.

dihydrogenmonoxide | 13-10-21 | 08:46

@keestelpro | 13-10-21 | 08:18: er gaat zeker een derde prik komen. En geen 3e zonder 4e. Er is namelijk niet maar 1 booster. Die bestaat uit 2 prikken.

Dat is 4 prikken in een jaar voor u.

sjef-van-iekel | 13-10-21 | 16:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begrijp die weerstand tegen die serologische test niet, gekregen is toch gekregen?

Wijze uit het Oosten | 13-10-21 | 08:01 | 6

Je mag het niet ophalen van het vaccin vooral niet belonen, stel dat die 85% gevaccineerden boos worden. Dan stemt niemand meer op je tijdens de verkiezingen.

zevensprong | 13-10-21 | 08:56

@BobDobalina | 13-10-21 | 08:49:
Ja nou he? meer of minder betrouwbaar dan die testjes bij de super en die ze gebruiken bij commerciële testlokaties voor toegang etc..?
Doe eens cijfertjes dan Bob, hoeveel false positives bij de pcr, hoeveel false negatives, en dat dan ook voor de serologische test.
Je kan wel zoiets beweren omdat het jouw dwangmatige pro-maatregelen en anti-wappie gedram niet goed uitkomt maar dan wil ik ook onderbouwing zien. Vooralsnog lijkt mij een gedegen bloedonderzoek betrouwbaarder dan een made-in-china stukje plastic met een wattenstaafje erin dat 50% van de keren verkeerd om in het blistertje zit waardoor je 'm hoe dan ook al verneukt hebt voor ie ooit in je snuffel ging. Diezelfde stukjes chinaplastic gebruiken ze ook bij voornoemde commerciële testenvoortoegang entrepeneurs. Benieuwd hoe intrinsiek onbetrouwbaar dat dan is.

elfenstein | 13-10-21 | 09:03

@zevensprong | 13-10-21 | 08:56: spijker kop! iets met tolerantie naar imbicielen om ze maar niet boos te maken want dan heb je geen macht meer.

Sjefke_pro | 13-10-21 | 09:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Let maar op: verplichte griepprik wordt toegevoegd...

Odin | 13-10-21 | 08:01 | 2

ja, zeker weten.

Boeddha18 | 13-10-21 | 08:06

Ook voor kinderen. Ik hoorde deze week een arts daarvoor pleiten.

sjef-van-iekel | 13-10-21 | 15:58

Hugo liegt.

hStripe | 13-10-21 | 08:00 | 2

net als Kaag, Rutte, Wiebes, Slob, Halbe, Schouten, van Huffelen, Menno Snel, Wobke de Vries etc. etc.

PolderTaliban | 13-10-21 | 08:08

Da's toch inherent aan politicus zijn, arglist, dus liegen? Gewoon eens psychiatrisch testen. Zal een duidelijke tendens uit komen.

nobodiesunmighty | 13-10-21 | 08:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl