Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Daar komt de griep. Overheid doet niets!

Ja ja riemen vast

Want langzaam maar zeker wordt erin gemasseerd dat het eigenlijk best wel lekker zou zijn om de infrastructuur van maatregelen tegen coronagriep ook in te zetten ter bestrijding van ONZE gewone griep. Dat offensiefje begon 18 september in de staatskrant. Zaterdag jl. was het hoogleraar virologie en OMT-lid Menno de Jong bij EenVandaag: "Als de besmettingen met het griepvirus te hard stijgen en ziekenhuizen te veel worden belast, dan kunnen er maatregelen volgen die vergelijkbaar zijn met de coronamaatregelen." En hedenochtend kopt de Tele het: "’Griepprik voor alle kinderen’, (...) „Een griepepidemie kunnen de ziekenhuizen niet aan als er ook weer corona-uitbraken zijn”, zegt Ted van Essen van de Nederlandse Influenza Stichting. Virusdeskundigen verwachten deze winter een griepepidemie. „Onze weerstand tegen de griep is verlaagd omdat er nauwelijks griep was vorig jaar. Door de lockdown waren er weinig besmettingsmomenten.”" Vandaag komen Nederlandse experts bij elkaar om de griepprik voor alle kinderen te bespreken. De Gezondheidsraad adviseert op dit moment niet om kinderen te vaccineren.

En ook de NOS is vanochtend tussen de regels door van de partij, in hun bericht over het oplopende aantal ziekenhuizen dat hun spoedeisende hulp sluit wegens "te weinig gekwalificeerd personeel en het stijgend aantal patiënten met complexe problemen. (...) Ze vrezen in het ziekenhuis een nieuwe coronagolf en griepepidemie. "Ik maak mij vooral zorgen om het verpleegkundig team", zegt arts Holkenborg. "Er zijn al tekorten en ze werken onder grote druk. Als er nog meer verpleegkundigen wegvallen, bijvoorbeeld door ziekte, dan vraag ik me af hoe het eruit gaat zien.""

De herfst zal het leren.

Er is ook verzet! #blijfsmullen

Social

Reaguursels

Inloggen

Tsja, een probleem zou geen probleem zijn als onze “verzorgingsstaat” niet eerst het probleem zou hebben gefaciliteerd. Anderhalf jaar lang mensen opsluiten en angst inmasseren tot een punt waarop men al voor de minste of geringste snotneus in paniek raakt… ja dan krijg je zo’n vaccin wel aan de man… eehh kind. Eenieder die nog steeds niet inziet dat elke vorm van logica hierin ontbreekt is m.i. zóver van de realiteit verwijdert, dat ik zeg: neem die prik lekker!! Tot over 20 jaar! Toet Toet!!

aln250 | 11-10-21 | 23:23

De coronamaatregelen kan ik inkomen, evenals die vaccinatie. Maar voor de simpele griep ga ik niet meedoen. Het probleem is dat met al deze flauwekul je juist meer griepgolven gaat krijgen, omdat iedereen veel te veel geïsoleerd blijft.

elco485 | 11-10-21 | 20:36

Onze zorg is ziek dus we gaan iedereen opsluiten en prikken. Logisch toch.

dihydrogenmonoxide | 11-10-21 | 20:26

Bij ons op het werk heeft de ene na de andere buikgriep. Saillant detail: vooral mensen die thuiswerken.

Draak uit Brabant | 11-10-21 | 18:53 | 1

Buikgriep klinkt in mijn oren altijd als het simpelste werk-ontwijk excuus.

DolfWeerwolf | 12-10-21 | 05:23

En vaccineren in ziekenhuizen:

www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1...

Authors' conclusions

Our review findings have not identified conclusive evidence of benefit of HCW vaccination programmes on specific outcomes of laboratory‐proven influenza, its complications (lower respiratory tract infection, hospitalisation or death due to lower respiratory tract illness), or all cause mortality in people over the age of 60 who live in care institutions. This review did not find information on co‐interventions with healthcare worker vaccination: hand‐washing, face masks, early detection of laboratory‐proven influenza, quarantine, avoiding admissions, antivirals and asking healthcare workers with influenza or influenza‐like illness (ILI) not to work. This review does not provide reasonable evidence to support the vaccination of healthcare workers to prevent influenza in those aged 60 years or older resident in LTCIs. High quality RCTs are required to avoid the risks of bias in methodology and conduct identified by this review and to test further these interventions in combination.

Nichtsneues | 11-10-21 | 18:38 | 1

HCW= HealthCare Worker

Nichtsneues | 11-10-21 | 18:40

Griepvaccinatie overrated voor volwassenen, bij kinderen houdt het niet over en moet je maar zien wat het wordt:

Volwassenen:
www.cochrane.org/CD001269/ARI_vaccine...

Authors' conclusions:
Healthy adults who receive inactivated parenteral influenza vaccine rather than no vaccine probably experience less influenza, from just over 2% to just under 1% (moderate-certainty evidence). They also probably experience less ILI following vaccination, but the degree of benefit when expressed in absolute terms varied across different settings. Variation in protection against ILI may be due in part to inconsistent symptom classification. Certainty of evidence for the small reductions in hospitalisations and time off work is low. Protection against influenza and ILI in mothers and newborns was smaller than the effects seen in other populations considered in this review.

Vaccines increase the risk of a number of adverse events, including a small increase in fever, but rates of nausea and vomiting are uncertain. The protective effect of vaccination in pregnant women and newborns is also very modest. We did not find any evidence of an association between influenza vaccination and serious adverse events in the comparative studies considered in this review. Fifteen included RCTs were industry funded (29%).

Kinderen:
www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1...

Authors' conclusions

In children aged between 3 and 16 years, live influenza vaccines probably reduce influenza (moderate‐certainty evidence) and may reduce ILI (low‐certainty evidence) over a single influenza season. In this population inactivated vaccines also reduce influenza (high‐certainty evidence) and may reduce ILI (low‐certainty evidence). For both vaccine types, the absolute reduction in influenza and ILI varied considerably across the study populations, making it difficult to predict how these findings translate to different settings. We found very few randomised controlled trials in children under two years of age. Adverse event data were not well described in the available studies. Standardised approaches to the definition, ascertainment, and reporting of adverse events are needed. Identification of all global cases of potential harms is beyond the scope of this review.

Nichtsneues | 11-10-21 | 18:29 | 1

ILI = Influenza-Like Illness

Nichtsneues | 11-10-21 | 18:31

Daar komt de griep, en de overheid doet niets. Natuurlijk doet de Rutte overheid niets, die is neoliberaal. Ieders voor zich en God, als die bestaat, voor ons allen. En wie niet mee kan komen is een steuntrekkende luie flikker en kan barsten. Maar belasting ontduiken en ontwijken (is ordinaire klaploperij en jatten van de gemeenschap ) vinden ze bij de VVD en consorten cool. Ondertussen zijn het de lage inkomens die indirect het hoogste belasting tarief betalen via de maandelijkse huurkosten. Ook dit is onderzocht door Pieter Omtzigt,

www.aedes.nl/artikelen/financi-n/verh...

Als tegenprestatie voor hele hoge belastingdruk, betaald via je huurbaas, de hele sociale woningbouw naar de knoppen laten gaan, nu met een giga woningnood als gevolg. Bedacht door die ouwelijke Stef Blok, die met z'n kale knikker en uitgestreken grijze muis bankierssmoelwerk een van de VVD'ers is die ik het meeste haat. Bah bah bah, wat een kutland met veel mensen die op dat soort Stef Blok en Mark Rutte partijen stemmen.

Vuurspuger | 11-10-21 | 17:47 | 1

Rutte geeft 100den miljarden per jaar uit, dus er gebeurt wel wat

Nichtsneues | 11-10-21 | 18:43

Sowieso is het te druk op de aarde en moeten we gewoon een keer dood. Zal me jeuken mocht de mens uitsterven. Rare zoogdieren, egoïstisch, natuur slopen en bang om te sterven. Laf eigenlijk gewoon.

www.udrop.com/61s2/wp-content-11.jpg

Ragnar_Lodbrok | 11-10-21 | 17:43

„Onze weerstand tegen de griep is verlaagd omdat er nauwelijks griep was vorig jaar. Door de lockdown waren er weinig besmettingsmomenten.”

Wat een quatsch. Dat griepvirus heeft kunnen sluimeren maar als het niet gekopieerd wordt (lees; niemand raak besmet), muteert het ook niet. En onze weerstand is nergens heengegaan, die is er nog steeds en heus niet 'verzwakt' omdat het een jaartje griep heeft overgeslagen.

Dat mag ik morgen weer aan doe knuppels op het werk gaan uitleggen. Daar schieten ze direct in de stress van dit soort paniekzaaierij.

Sans Comique | 11-10-21 | 16:26 | 4

Er zijn wel mensen besmet geraakt door de griep, maar niet heel veel, althans niet in Nederland en andere westerse landen. In Azië, de Amerika’s is het anders. De griep zal zeker gemuteerd zijn en nu voor ons wat heftiger kunnen zijn dan het was. Nadruk op “kunnen” want een mutatie hoeft niet heftiger te zijn.

Ironisch dat we door de lockdown nu een probleem hebben met de griep en de oplossing is………meer lockdown maatregelen!! Hoe zou het volgend jaar zijn met de griep?

Nuuk | 11-10-21 | 17:25

@Sans Comique,
Je schreef dit: "Dat mag ik morgen weer aan doe knuppels op het werk gaan uitleggen."
En daar vind ik wat van.
Even buiten die hele corona- en nu ook grieppaniek vind ik dit een vervelende uitspraak, je lijkt jezelf boven andere medewerkers, werknemers of "ondergeschikten" (ook al zo'n naar woord) te plaatsen.
Zonder die doe knuppels die jij noemt zat jij ook zonder werk en de kans dat ze jouw blunders oplossen is ook bijzonder groot.
Praat gewoon niet zo denigrerend over jouw medemensen. Eikel dat je d'r bent.

warmeballen | 11-10-21 | 17:30
▼ 1 antwoord verborgen

Maar.... In 2020,. van alle overleden mensen, overleed 1 op de 8 aan Corona. Ik weet niet of de griep dat getal ooit heeft gehaald.

Beste_Landgenoten | 11-10-21 | 16:00 | 3

@Beste_Landgenoten | 11-10-21 | 16:00 | reageer

Nou ja, eigenlijk stierf 1 op de 8 mensen met corona, niet persé aan corona. Sommige mensen stierven misschien aan een jarenlang kankertraject, toevallig met corona en dan wordt dat als een corona-dode gezien in de statistieken.

DolfWeerwolf | 11-10-21 | 16:03

In week 7 van 2018 zijn er 3622 mensen overleden aan griep.(CBS)
Ik weet niet of de corona dat getal ooit heeft gehaald.

Hupusculupus U.Dufus | 11-10-21 | 16:11
-weggejorist-
weldanniet | 11-10-21 | 17:30

Ze moeten die kinderen eens achter die schermpjes wegschoppen. Naar buiten! Spelen, gras en modder vreten, slootwater binnen krijgen, uit bomen vallen, net als vroegah. Worden ze sterker van, hebben ze die prikken niet nodig. Maar dat snappen die halfzachten niet meer...weekdiergeneraties incoming.

Nuchtere_Tukker | 11-10-21 | 15:55 | 1

Klopt helemaal

Den-Pol | 11-10-21 | 17:54

Straks moeten we voor elk hoestje in lockdown. Dat het leven risico's heeft is blijkbaar voor sommige lafbekken niet meer acceptabel.

Zeurders | 11-10-21 | 15:39 | 2
-weggejorist-
Sans Comique | 11-10-21 | 16:28

Communistisch hoestje is het. Maar dat zien die lafbekken niet.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 16:54

Die QR-code was eerst alleen voor een corona-vaccin. Straks voor griep; dan hooikorts; dan noem maar op. En straks volhouden dat je medische informatie geheim blijft.

loser | 11-10-21 | 15:35 | 1

En daarom adviseerde KPMG om de qr-code te koppelen aan medische dossiers. Het begint te zot voor woorden te worden.

Ome_BW | 11-10-21 | 15:56

Bedenk me net; er zijn hopen jongelui die voor een utopische studie gaan op diverse uni's; daar wordt niemand beter van. Het wordt tijd dat de verwende facebookgeneratie iets nuttigs gaat lern als verpleegkundige of bankwerker of installateur, al die studies ter glorificatie van je deugzaamheid zijn net zo min op hun plek en zinvol als uitgeprocedeerde asielzoekers in ter Apel.

GuruOuwehuru | 11-10-21 | 15:25

Rectificatie graag; de griep heft niet kunnen muteren door de weinige besmettingen dus als gewoonlijk paniek om niks. Ik kreeg als zovelen ook een griepprik aangeboden, nee dank u.

GuruOuwehuru | 11-10-21 | 15:21
-weggejorist-
Twannie | 11-10-21 | 14:55

Ik heb me nog nooit ge-griepprikt. Ben ik dan nu een gewone-griepvirus-wappie, en gevaarlijk vor alle griep-geprikten?

Scepticus | 11-10-21 | 14:37

Vanmorgen op tv, de onvermijdelijke Tedje van Essen, vuistdiep in de griepvaccinlobby van de EU, z'n zakken al lekker gevuld en reken maar dat het een topjaar voor hem wordt !

Knut Knudsen | 11-10-21 | 14:33

Weet u nog. Geen extra maatregelen voor ziekenhuizen ic opvang, etc maar wel 5000 extra controle BOA's voor zo'n slordige 150 miljoen. Snapt u het nog? Ik wel.

matrixbluepill | 11-10-21 | 14:29

Dus maar mensen vaccineren ja, zodat ze niet opnieuw eraan gewend raken en ze telkens een nieuw excuus hebben om door te gaan met deze onzin..

bcsk | 11-10-21 | 14:23

Ik mag denk ik geen linkjes plaatsen, maar google even naar CBS, dashboard-bevolking/bevolkingspiramide en je weet dat we hier nooit meer vanaf komen.
Even op pauze bij 2020... Het aantal bejaarden springt van 144.000 (geb 1945) naar 206.000 (geb 1946). Een factor 1,43 meer! Wat gek dat we oversterfte hebben en de zorg meer belast wordt... Zou je een grafiek met percentage bevolking met overgewicht er ook nog bij doen wordt het nog duidelijker. Oplossing: gezonde jonge mensen en kinderen gaan prikken. Tuurlijk.

Root_Of_All_Evil | 11-10-21 | 14:22 | 1

Je kunt het nog gedetailleerder bekijken: in 1950 waren er 138.269 jongens van 3 jaar oud (geboren 1946) in NL. Per 1 januari 2020 waren er 88.132 Nederlandse mannen van 73 jaar (dat is 76.51 %).
Daarnaast waren er per 1-1-20 ook nog 12.174 mannen van 73 jaar met een migratieachtergrond.

In 1950 waren er op 1 jan. 99.086 jongens van 4 jaar oud (geboren 1946) in NL.
Per 1-1-20 waren er 59.829 NL mannen van 74 jaar oud (60,38 % t.o.v. het aantal 4 jarigen in 1950).
Daarnaast waren er op 1-1-20 nog 9.608 mannen van 74 jaar oud met een migratieachtergrond in NL.

Als je het aantal overledenen ook verwerkt in de cijfers, dan zie je dat er de l.l. jaren bijv. 6 mannen van 71 jaar of ouder van Antilliaanse herkomst bij zijn gekomen (van geboortejaar 1946).

De zorgkosten voor deze doelgroep (Antill. mannen 70-75 jaar), liggen een stuk hoger dan die van NL mannen in dezelfde groep - faktor 1,25

Verblijf in institutionele huishoudens (zoals een verzorgingshuis): Nederlandse mannen 70-75 jaar - 1,26 % van de Nederlandse (mannen) bevolking;
en 3,61 % van de Antilliaanse (mannen) bevolking.

Wering | 11-10-21 | 17:04

Een handreiking... Mooie omschrijving voor een lapje tekst.

Ron_Paul | 11-10-21 | 15:41

Gaan we nu allemaal deaudt?

Brabeaulander | 11-10-21 | 14:20
-weggejorist-
Canis.bonus.es | 11-10-21 | 14:19
-weggejorist-
Dweepy | 11-10-21 | 14:16

Maar hoe gaan we nu de mensen noemen die zich niet laten griepprikken?
Voor corona hebben we Wappie dus voor griep moet er ook iets komen.
Iemand? Aan Gulliver kunnen we het niet vragen.

K1100 | 11-10-21 | 14:15 | 2

Gappie

alexanderpechtold | 11-10-21 | 14:20

Dat dadelijk de griepprik in jullie coronapaspoort / QR code gaat komen zie van mijlenver aan komen. En daar blijft het niet bij.

Lafayette | 11-10-21 | 14:09

Boeven zijn het, doordat ze zelf jaren lang stelselmatig de zorg hebben uitgekleed en geprivatiseerd leggen ze dit probleem nu bij de burgers neer. Die moeten dan maar een vaag goedje in de aderen laten pompen. Flikker op met je valse gelieg en bedrog.

DeJaVu5225 | 11-10-21 | 14:04

Wat gaat die mrna-griepprik eigenlijk bij kinderen doen , de Thymus is nog aanwezig en die zit er niet voor niets.

ja,diedus! | 11-10-21 | 13:59 | 2

De zwezerik…

Canis.bonus.es | 11-10-21 | 14:24

Het idee is dat dat mRNA in afweercellen wordt opgenomen, die die eiwitten gaan maken en dan die aanbieden aan de rest van de afweer. Daarbij wordt die afweercel wel gedood. Ik vraag mij dan af; als dat mRNA wordt opgenomen door een zenuwcel of een spiercel, wordt die dan ook gedood? En wat als het afweer niet alleen op dat ene eiwit afgaat dat in eerste instantie wordt aangeboden, maar ook op andere eiwitten die het aantreft bij de indringer die net is vernietigd? Krijg je dan geen auto-immuunziekte? Waarom zou mRNA alleen door afweercellen worden opgenomen?
Nee, mij te experimenteel. Ik kijk over een jaar of 5 wel wat de bijwerkingen zijn van dit experimenteel medicijn dat er in een jaar tijd doorheen is gejast en nu voor mega, MEGAwinsten bij de farmaceuten zorgt.

Sans Comique | 11-10-21 | 16:37

Kan ik met de griepprik weer baggerfood bij de mek kopen? zo ja, dan doe ik het gelijk.. en krijg ik ook een groen vinkje meneer? en traditionele griepprik is toch vrij van 5 G? zo ja .. ben al onderweg..

broervandenhollander | 11-10-21 | 13:58

Straks ook lockdowns voor uitbraken van verkoudheid. Je zal het maar hebben! Of naast iemand in de trein met een loopneus. Dat kan echt niet meer.

Beste_Landgenoten | 11-10-21 | 13:45

Pas op! Buiten is de griep! Zonder griepprik gaat u DOOD!

SinisterNL | 11-10-21 | 13:28
-weggejorist-
endofdays | 11-10-21 | 13:27 | 1

De griepepidemie kunnen we toch makkelijk aan. Corona was veeeel erger dan griep.

zevensprong | 11-10-21 | 13:24

"Een griepepidemie kunnen de ziekenhuizen niet aan als er ook weer corona-uitbraken zijn”
Een losstaande griepepidemie konden we in 2017-2018 ook al niet aan omdat de zorg jarenlang afgebouwd is terwijl er steeds meer mensen bijkomen. Bij elke realtime strategy game zoals red alert / sim city / age of empires zou je al lang af zijn. Ik ben benieuwd hoe toekomstige geschiedenisboeken dit prutswerk gaan duiden.

area78 | 11-10-21 | 13:22 | 3

Niet. Net als dino's en de oerknal zal ook dit uit de schoolboeken gezuiverd worden.

JanVergoor | 11-10-21 | 13:51

@JanVergoor | 11-10-21 | 13:51: Over de ondergang van het Romeinse Rijk lopen nog steeds verhitte discussies, maar de kans is groot dat het door iets banaals is gekomen zoals een door en door verrot en gecorrumpeerd bestuur dat te ver van de mensen stond.

Sans Comique | 11-10-21 | 16:39

@Sans Comique | 11-10-21 | 16:39: Zonder gein je herkent t patroon
Chaos orde chaos orde , de geestelijke evolutie , we zitten erin hoor , meemaken en derbij zijn , zwieren zwaaien rondjes draaien.

alexanderpechtold | 11-10-21 | 16:47

Binnenkort mag je met mooi weer niet meer naar een speeltuin. De ziekenhuizen kunnen het aantal gewonden kindertjes niet meer aan.

echtpaul | 11-10-21 | 13:18

1. Vaccineer de oudjes en de vetzakken. Dat zijn de groepen die, net als bij corona, met griep het grootste risico hebben om het ziekenhuis in te draaien.
2. Betaal het zorgpersoneel meer, dan willen mensen wél komen werken.
3. Val me niet lastig.

JanVergoor | 11-10-21 | 13:07 | 1

Als je er niet lastig mee gevallen wilt worden moet je je er ook niet mee bemoeien. Het is het één, of het ander.

Sans Comique | 11-10-21 | 16:40

Zeg laat wat ouderen toch eens rustig sterven. Komen dr weer wat woningen vrij, lopen de pensioentekorten niet verder op krijgt deze of genenog n erfenisje, rijdt t verkeer weer lekker door en wordt de staatskas weer wat gespekt. Ik zie alleen maar voordelen. En ojaa, de druk op de zorg neemt ook wat af

Flow82 | 11-10-21 | 13:05

Sinds wanneer draai je met een griep het ziekenhuis in? Heb ik, in mijn 70 levensjaren nog nooit van gehoord. Of ik wel eens griep heb gehad? Vast wel. Ben ik daarvoor thuis gebleven, vast wel een keer, al kan ik het mij niet herinneren. En sinds mijn 60de krijg ik de antigriepprik en heb ik zeker geen griep meer gehad. Ik kan de vaststelling dat de griep de ziekenhuizen zal gaan belasting dan ook niet plaatsen. Het lijkt mij stug dat ik als kind een antigriepprik heb gehad. Misschien hadden kinderen toen wel voldoende weerstand in hun donder in tegenstelling tot de kinderen nu.

forecastle | 11-10-21 | 13:05 | 10

Een complicatie van echte griep kan longontsteking zijn. Ook bij gezonde mensen.

letopuwzaak | 11-10-21 | 13:57
▼ 7 antwoorden verborgen

HANS. De griepbesmettingen stijgen. HAAANS

Fijn_dat_je_er_bent | 11-10-21 | 13:03 | 1

Hahahah fijn dat je er bent .

alexanderpechtold | 11-10-21 | 13:23

je kan het beste plan ter wereld hebben, maar de overheid voert het altijd verkeerd uit! komt omdat ze onschendbaar zijn, gewetensloos en bovenal egocentrisch.

Sjefke_pro | 11-10-21 | 13:02

Goede zaak. De overheid moet meer verbieden en strenger handhaven

thanseeuwen | 11-10-21 | 13:01 | 2

Ja, onder leiding van Blokhuis.

Lorejas | 11-10-21 | 13:08

Nee, bemoei je niet met mij. De overheid moet ten dienste staan van het volk, niet erover heersen.

culture_vulture | 11-10-21 | 13:21

Ik wist het, ik wist het.
Als je riep dat corona een soort griep was dan ben je een Hufter en dan spoorde he niet want corona is veeel ergerder, en dan gaan ze nu, nu het uitkomt, ineens roepen dat griep eigenlijk best wel vergelijkbaar is met de corona. Ja zo lust ik er nog wel een paar.

Zo voorspelbaar allemaal dit.

VanBukkem | 11-10-21 | 13:00 | 5

Ze, de prik- en testlobby.

VanBukkem | 11-10-21 | 13:03

Natuurlijk,... met een griep epidemie hoeft men zich geen zorgen te maken over de verpleeg capaciteit.

botbot | 11-10-21 | 13:05

@van Oeffelen | 11-10-21 | 13:01: Hunnie

alexanderpechtold | 11-10-21 | 13:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland is een lobbycratie geworden. Heb je geen grote invloed? Heb je geen lobby achter je staan? Dan heb je in dit land helemaal niets te vertellen.
Tweede Kamer, doe er wat aan!

L.E. Raar | 11-10-21 | 12:52 | 1

Helaas lobbiet er niemand tegen de lobby.

naglfar | 11-10-21 | 12:57

Een griepprik die eerder nooit aan kinderen werd gegeven, zal de natuurlijke weerstand bij kinderen ook niet echt verhogen. Totaal onnodig. We maken ons op deze manier alleen maar meer afhankelijk van de farmaceutische industrie. Die hebben nu kinderen ontdekt als doelgroep.

Lomo | 11-10-21 | 12:43 | 5

@VanBukkem | 11-10-21 | 13:03: Als het ze lukt om ook de griep te gebruiken , aan de QR gekoppeld en 80 % pikt dit .

Ben zeer benieuwd naar de derde variant dan .

VanBukkem we gaan er allemaal aan :)

alexanderpechtold | 11-10-21 | 13:29

@culture_vulture | 11-10-21 | 13:23: Niets moet inderdaad! Alles is een vrije keuze en zo soms word je wat geholpen om de juiste keuze te maken.

EEGlivesagain | 11-10-21 | 13:58
▼ 2 antwoorden verborgen

U is hopeloos verloren.

ademende aarde | 11-10-21 | 12:35 | 1

Dachetnie.

NiCeY | 11-10-21 | 12:48

"In 2060 moet één op de drie werknemers in de zorg werken, aldus de WRR. Nu is dat één op de zeven."
Die 100.000 Afghanen hebben we dus hard nodig.

Ds_Dre | 11-10-21 | 12:34 | 1

Oh, maar die komen ook wel hoor. Wees gerust.

Lorejas | 11-10-21 | 13:09

Links heeft hele goede ideeën, lol. Luisterde stuk van de livestream.
Weet je, als rechtse knakker erken ik dat er momenteel ook een probleem is. De druk van de mens op de leefbaarheid van de openbare ruimte.
Links wilt meer overheid en meer belasting e.d. en vervolgens subsidiesmurven subsidiëren die het leven van rechts en/of conservatief Nederlander moeilijker maakt ipv de openbare ruimte beter. Ik pas ervoor.

Ben overigens wel voor echte oplossingen zoals een beleid instellen dat een bevolkingscap met verregaande gevolgen voor bevolkingsgroei door immigratie te beperken en subsidies te beperken bij het verkrijgen van meer dan twee kinderen. Acuut zet dit geen zoden aan de dijk, maar over generaties genomen komt de stip aan de horizon, ruimte voor milieu, dier en gezondheid, wel dichterbij.
Qua acute maatregelen stel ik voor om 40% van de stroomvoorziening te halen uit kernenergie en een masterplan op te stellen om alle gebouwen naar energieklasse B of hoger te halen binnen nu en 15j.

Dr.Platypus | 11-10-21 | 12:30

Geen prik, geen toegang.. wel consistent blijven. Want ook dit kan de IC's overbelasten.
Prachtig als er opeens een interactie tussen de vaccins ontstaat.

de_beer_van_de_meer | 11-10-21 | 12:23 | 3

Dan pak ook gelijk door: u rookt? Geen toegang! U drinkt? Geen toegang! Dik? Geen toegang!

HornoxNL | 11-10-21 | 13:01

Het Radboud ziekenhuis onderzoekt nu hoe de twee prikken het best te combineren, de lange termijndata duurt nog wel even

Canis.bonus.es | 11-10-21 | 14:23

Singapore, vaccinatiegraad: 85%-90%.

Nu: Recordaantal covid besmettingen en doden.

Begrijpt u het nog?

rachid82 | 11-10-21 | 12:22 | 11

Er is overbevolking.
Je kunt niet zomaar mensen uit gaan roeien.
Een ‘gevaarlijk’ virus vormt een mooi excuus om de bevolking zichzelf uit te laten wissen.
Achteraf sorry zeggen dat dat echt niet de bedoeling was.
Je houdt alleen wel veel religieuzen over zo.
Ach, je weet hoe je die kunt manipuleren.
Die paar kritische figuren die zich niet laten prikken kun je later alsnog wegwerken.

Nostra da Mus | 11-10-21 | 13:36

@Nostra da Mus | 11-10-21 | 13:36: En dan ?
Wat gaan de bedenkers van dit plan daarna doen ?
Leven in overvloed ?
Het is nooit genoeg , die gaan onderling door , als je dit soort plannen maakt en uitvoert .

Maargoed je kan er een boek over schrijven .

alexanderpechtold | 11-10-21 | 15:05
▼ 8 antwoorden verborgen

Heel lang geleden postte ik hier al de gecensureerde Zembla aflevering over de onzinnigheid van de griepprik en de dubbele agenda's met als doel aan te geven dat we die kant op gaan. Dat leverde mij uiteindelijk een ban op.

Het zou mooi zijn als die aflevering hier gewoon wordt gepost zodat elke reaguurder die kan zien.

(is nog wel te vinden via alternatieve kanalen)

Kevf | 11-10-21 | 12:22 | 3

Had de uitzending even geleden ook gezien via een link hier op GeenStijl.

jitro | 11-10-21 | 12:35

Doe deze er maat achteraan dan: www.dumpert.nl/item/7877051_b0d9fc87 Ken je die aflevering van South Park waarbij Stan oud wordt en een cynisch mannetje werd? Met iedereen die spetters en klodders poep praat... Precies dit is wat ik altijd zie en hoor als ik die Ab op TV zie blaten.. Wat een figuur.

Theo? | 11-10-21 | 13:25

Follow the lobby.

Naall | 11-10-21 | 12:20

De natte droom van elke vaccin fabrikant. Kinderen levenslang aan het vaccin infuus. Ka$$a !

Der Schnitzeljäger | 11-10-21 | 12:18 | 3

Was gisteren in de krant te lezen dat in de USA veel kinderen te lijden hebben van covid en richting ziekenhuis moeten. Wordt parallel getrokken met de griepprik die ze jaarlijks vanaf hun 6e maand al ontvangen.

NerdAlert | 11-10-21 | 12:22

Iedereen die straks wat snottert door verkoudheid of een beginnende griep rent in paniek naar de GGD voor een test. Gaat weer druk worden daar.

Der Schnitzeljäger | 11-10-21 | 12:12

Dan vind ik ook dat iedereen die zich laat griepprikken en dat kan aantonen met een QR-code meer moeten mogen.

Rest In Privacy | 11-10-21 | 12:11 | 1

Inderdaad; gelijke monniken gelijke kappen. En iedereen die niet meedoet is een wappie.

jemagookniksmeer | 11-10-21 | 12:42

Geen enkele wappie meer injecteren, geen ziekenhuisopnames bij ziekteverschijnselen, als proefkonijnen opsluiten in krappe kooitjes...

Bouwfraudeur | 11-10-21 | 12:04 | 10

Moet jij eens kijken wie het uiteindelijk overleefd.
Ik gok op de mensen die zich niet door Hugo hebben laten vertellen hun eigen immuumsysteem aan gort te helpen, door de hygiene maatregelen toe te passen.

entredeuxbieres | 11-10-21 | 13:04

@entredeuxbieres | 11-10-21 | 13:04: De meeste anti wappies gokken op bescherming tegen de dood via een prik , de meeste wappies gokken erop dat je toch wel dood gaat .

alexanderpechtold | 11-10-21 | 14:09
▼ 7 antwoorden verborgen

Het begint allemaal steeds meer op wondermiddel van bedrijf Brawndo uit de film Idiocracy te lijken.

tek | 11-10-21 | 12:03 | 2

It's Got Electrolytes, It's Got What Plants Crave!

Abject | 11-10-21 | 13:00

Hugo "Not Sure" de Jonge

BakkerHenk | 11-10-21 | 21:59

Het OMT gaat adviseren om met mooi weer de speeltuinen gesloten te houden. De ziekenhuizen kunnen de gewonden kindertjes niet aan.

echtpaul | 11-10-21 | 12:02

Covid (Delta) wordt ondanks vaccinatiegraad (besmet raken en doorgeven gebeurt -weliswaar minder- nog steeds) komend herfst/winterseizoen toch gewoon weer de dominante griep? Waarom zou dat anders zijn als vorige editie?

Caparzo*Inc | 11-10-21 | 12:00

Je moet het begrijpen om het te zien, en wat ik nu zie is dat er naar toegewerkt zou kunnen worden om de zorg compleet te ontmantelen, want duur, door jan en alleman plat te spuiten ter preventie. Doe je hier niet aan mee, dan word je levensruimte beperkt als zijnde een gevaar voor de volksgezondheid, doe je wel mee, dan verdien je privileges, totdat de overheid je zat is (67 jaar). Dan stoppen ze met de spuit en ben je in een paar maanden ter ziele omdat je gehele weerstand is gesloopt.

NerdAlert | 11-10-21 | 12:00

Onze grondrechten zijn een onderhandeling met het kabinet. Waarom pikken we dit?

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 11:59

Is legionella al gesignaleerd?

Lukiluuk | 11-10-21 | 11:58
-weggejorist-
Schwanzeleber | 11-10-21 | 11:57 | 2

Chriep Titulaer. Dit wist alles over griep.

Nederlander1 | 11-10-21 | 11:55 | 1

*Die

Nederlander1 | 11-10-21 | 11:55

Welke griep komt dit jaar dan?

ceriel82 | 11-10-21 | 11:55 | 2

Dat is dus weer onbekend, dus vaccinatie zal ook weinig helpen, vermoed ik.
Gewoon ouderwets uitzieken.
Ingrijpen van Hugo de J lijkt men ongewenst.
Het schrikbeeld van in elk tv programma weer virologen is niet geheel denkbeeldig.

bqbq | 11-10-21 | 12:03

Hoor net dat Hans Kazan weer getroffen is door de goochelgriep.

pfew | 11-10-21 | 12:29

Gezellig in het Griepcafe.

dhrat | 11-10-21 | 11:51

Alles om de huizenprijzen te drukken.

Dr.Utker | 11-10-21 | 11:51

Krant 2018: “ Ziekenhuizen puilen uit van de grieppatiënten
Ziekenhuizen in heel Nederland moeten dagelijks passen en meten om mensen met ernstige complicaties van de griep op te kunnen nemen. De ziekenhuizen verzorgen een paar duizend mensen met ernstige griep op hun verpleegafdelingen.” Tel erbij, leraren en verpleging massaal 2 weken uitgeschakeld, dat wordt lachen met Corona erbij. Waar blijft de avondklok onderhand.

Lukiluuk | 11-10-21 | 11:50 | 3

Doe gelijk 2016 erbij aub.

bekijk_ut | 11-10-21 | 11:51

Er bestaat ook een verband tussen het langer thuis moeten wonen van onze ouderen in de participatiemaatschappij van Rutte.

Door het sluiten van de bejaardentehuizen, en een groot deel van de verpleeghuizen, waar de bewoners interne zorg kregen wanneer het nodig was.

Moeten deze mensen zelfstandig blijven tot het eigenlijk al lang niet meer lukt, komt er dan een echte kink in de kabel dan is vaak het enige alternatief een opname in het ziekenhuis.

BadPatNL | 11-10-21 | 14:08

Heb nog nooit een vaccin voor een ander genomen en ook nog nooit een griepprik. Geen enkele reden om dat nu ineens wel te doen.

Vrijwillige inenting op basis van risicogroep, zoals altijd het geval was, is voldoende.

Zoelense Hobbyboer | 11-10-21 | 11:49 | 4

Dat heet "rationeel voorschrijven". Dat rationele is er maar weinig geweest.

nobodiesunmighty | 11-10-21 | 12:13

Ja maar, daar wordt niet genoeg aan verdient. Dus de hele goegemeente vaccineren ajb.

Charred_Metal | 11-10-21 | 13:12
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe kan dit nu? De griep was toch niet zo erg?

SailingDuck | 11-10-21 | 11:48 | 1

Corona lijkt niet op griep maar we gaan voor de griep wel hetzelfde doen als tegen Corona!

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 11:49

Gelukkig wel 5000 boa’s erbij. Dat zet zoden aan de dijk

Carlos_I | 11-10-21 | 11:48 | 2

Beulen op afroep ?

ja,diedus! | 11-10-21 | 14:03

Ja druk op de ketel

Carlos_I | 11-10-21 | 15:11

Dat worden dus weer heel wat avonden Gommers en de rest van de kliek op tv.

Bibop | 11-10-21 | 11:45

Al die lui die maar om elke scheet gevaccineerd willen worden, sporen jullie wel? Ben je echt zo bang? Man man, de volgende generatie bestaat straks alleen nog uit mietjes. Met deze mentaliteit is de mensheid straks uitgestorven.

TahPhallus | 11-10-21 | 11:45 | 13

@Mbovenka | 11-10-21 | 14:28: Natuurlijke weerstand opbouwen bedoel ik dus. zodat je niet de rest van je leven lek geprikt hoeft te worden.

Hangtietsmurfin | 11-10-21 | 14:43
▼ 10 antwoorden verborgen

Iets met sociaal kredietsysteem en het massaal nee hadden moeten zeggen tegen de QR-code.
Nu hebben ze al één vinger, de rest van jouw lichaam volgt met stapjes. In het geval van D66 inclusief uw organen.

Bogoris-le-Grincheux | 11-10-21 | 11:45

Gezondheidsraad zegt doe maar niet.
Minister zegt, goed idee, ik ga weer met de gezondheidsraad praten.
... En de uitkomst kunt u dadelijk wel raden.
QR codes voor kinderen!!!

ecobubble | 11-10-21 | 11:43

Opbouwen meer persoonlijke weerstand en meer aandacht voor frisse lucht in binnenruimtes. Dat zijn logische dingen om in te investeren. Maar logica, daar doet deze overheid niet aan. Alles is immers op te lossen met een spuit tegenwoordig. Kinderen gaan vaccineren tegen de griep, het ontstijgt elke logica.

Mr Moore | 11-10-21 | 11:42 | 11
-weggejorist-
Mr Moore | 11-10-21 | 12:34
-weggejorist-
Mr Moore | 11-10-21 | 12:35

@Mr Moore | 11-10-21 | 12:34: hear hear.

Kaposi_Sarcoom | 11-10-21 | 12:49
▼ 8 antwoorden verborgen

Ben blij om te zien dat de jarenlange bezuinigingen op de zorg door kabinetten Rutte nu toch echt z'n vruchten begint af te werpen.

Borrom | 11-10-21 | 11:41

Er is dus een extensie om premium artikelen bij o.a. de televaag te lezen (niet dat je dat je wil, maar het kan).
Net getest, werkt ook nog echt dat zelfs met uitgeschakelde scripts.
'Wanneer ergens iets fout zit ontstaat vanzelf piraterij' ook hier klopt dat weer.

Bogoris-le-Grincheux | 11-10-21 | 11:40

En big pharma is de lachende 3e...

4HoogAantWater | 11-10-21 | 11:39

Er zijn meer dan 200 virussen bekend die verkoudheid en griep tot gevolg hebben (griepvirussen (incl. vogel, varken, runder), rhinovirussen, adenovirussen, enterovirussen en ook coronavirussen). Wat krijg je bij de volgende griepprik? Een cocktail van wat men denkt dat het komend seizoen zal circuleren. Aangezien we twee seizoenen geen griep gehad hebben... wordt dat dus al lastig. Nu komt er een uitbreiding bij. Gevoelsmatig met een covidvaccinatie op dezelfde basis (dus uitgaand van dood viraal materiaal en niet gemengd met mRNA). En over 20 tot 50 jaar? Dan hebben we weer een pandemie...

Louter Leuter | 11-10-21 | 11:38 | 13
-weggejorist-
Charred_Metal | 11-10-21 | 13:33

@botbot | 11-10-21 | 13:23:
Ja, dat betekend dat je een virus heel makkelijk overspringt van persoon op persoon. Heel vaak zijn dat relatief onschadelijke virussen zoals verkoudheid, griep en corona (zie de risicocalculator).

Vandaar ook de volkswijsheid de “r” zit weer in de maand of het griepseizoen is weer begonnen. Omdat in die periode virussen extra goed gedijen want: Droge lucht en veel mensen binnen en dicht op elkaar in slecht geventileerde ruimten ( hallo klimaathysterici, ramen en deuren openen is misschien energieverspilling en slecht voor het klimaat, maar goed voor de gezondheid ) dicht op elkaar.

ratelaar | 11-10-21 | 13:56
▼ 10 antwoorden verborgen

Leuk al die complotwappies hier. Maar die griep is wel echt een serieus probleem. Het gaat beslist -NIET- over 'anderhalve week thuis op bed liggen'. Dat is namelijk wat er normaal gebeurt met griep omdat mensen voldoende afweer hebben. Die afweer is nubweg, dus wat we straks gaan zien is dat ook jonge gezonde mensen op de IC terechtkomen met 'griep'. Die 'griep' is, net als covid19, een virus waartegen het immuunsysteem kansloos is als het in eerdere seizoenen niet al afweer heeft kunnen bouwen. Fitte en sportieve twintigers en dertigers die gezond leven kunnen door zo'n 'griepje' echt heel hard onderuit worden gehaald, vergis je daar vooral niet in.

Dat betekent dat naast de standaard griepgroepen (zieken en bejaarden) die in het griepseizoen de ziekenhuizen vullen ook nog eens gezonde jongeren erbij komen en ook nog eens de covid-patienten. Dat kan geen zorgstelsel aan.

Extra vaccinatie is een effectieve en relatief goekope bescherming hiertegen (geen oplossing overigens). Ik begrijp niet waarom daar zoveel tegen is eigenlijk. Vaccineren tegen griep werkt goed, en er is vrij weinig risico aan.

Ja Big Pharma verdient er aan maar maakt dat een vaccin automatisch verdacht? Ze verdienen er aan omdat het werkt, net als elk ander geneesmiddel. Is er ook zoveel weerstand tegen oogdruppels, tandpasta, paracetamol, peninciline of pijnbestrijding? Daar verdient Big Pharma pas echt aan.

Op de een of andere manier moet er achter vaccinaties perse een soort groot complot zitten, al weet geen enkele wappie welk complot precies. Dat een vaccinatiecampagne al meer dan 150 jaar het ei van Columbus is op geneeskundig gebied en onnoemelijk veel leed, levens en geld heeft bespaard doet er kennelijk niet toe.

Je kunt natuurlijk vinden dat iedereen zelf moet weten of hij ziek wordt, maar bij besmettelijke virussen en een grote populatie is het individu per definitie ondergeschikt aan het collectief. Wie ziek wordt is ook een gevaar voor de rest, als die rest ziek wordt is er geen mogelijkheid meer de volksgezondheid op het huidige hoge niveau te houden. En helaas is dat al snel een negatieve spiraal.

Je bent tegen vaccinaties. Prima, maar stel jezelf de vraag: wat als zich per ziekenhuis honderden mensen meer melden dan er plek is? En wat als je dat voor letterlijk een prikkie kunt voorkomen?

Aan Big Pharma ligt het niet, die verdient een stuk meer als iedereen voor weken in het ziekenhuis terecht komt.

blikjegrolsch | 11-10-21 | 11:38 | 14

@blikjegrolsch | 11-10-21 | 11:45:
Ehmmm nee. En het grote probleem nu in de ziekenhuizen zijn de MRSA bacteriën, de Methicillin-Resistant Staphylococcus Aureus. De huis, tuin, en keuken stafjes die op jouw huid zitten.

Ik heb ooit in het ziekenhuis een pseudomonas aeruginosa (al meer dan 100 jaar bekend) infectie opgelopen. Dat had een staartje (open wond) van meer dan twee jaar tot gevolg...

Louter Leuter | 11-10-21 | 12:45

Omdat dit een vicieuze cirkel wordt van meer meer vaccineren en minder minder afweer tegen nieuwe varianten van gangbare virussen. Daarom niet. Ik ga liever gewoon dood als het mijn tijd is.

dihydrogenmonoxide | 11-10-21 | 20:47

@blikjegrolsch | 11-10-21 | 11:47: Nee dat zijn geen feiten. Dat zijn dingen die jij beweert, opgeschreven alsof het feiten zijn. Feiten zijn feiten. Cijfers, statistiek, met bronnen en context.

dihydrogenmonoxide | 11-10-21 | 20:52
▼ 11 antwoorden verborgen

Natte scheet: vaccin. Juk an je pluk: vaccin. Juk aan je aars: vaccin. Puistje: vaccin. Schimmelteen: vaccin. *Oprahmodus* En jij een vaccin en jij een vaccin!! Iedereen een vaccin!! *off*

Gumush | 11-10-21 | 11:38

Ik begrijp al die heisa niet.
Haal gewoon de griepprik en men heeft nergens last van.

botbot | 11-10-21 | 11:38 | 1
-weggejorist-
Charred_Metal | 11-10-21 | 13:40

Hoeveel mensen belanden er normaal gesproken dan met griep in het ziekenhuis?
Kunnen ze eens stoppen met ons angst voor alles in te praten.

usb stok | 11-10-21 | 11:38 | 10

@botbot | 11-10-21 | 12:29: We komen er niet uit Bot .
Allebei te star in onze overtuiging van de ‘waarheid’.
Het zal een kutleven voor me worden ,mocht ik moeten gaan testen voor de buurtsuper ( doet mijn buurman de boodschappen wel voor me denk ik )
En de kindjes niet meer overal naar binnen mogen ( dat word een lastige )

Maar laat me gewoon niet meer dwingen , he le maal klaar mee .

Ongeacht alle emotionele chantage die er voor mn voeten gegooid word .

Geef mijn prikkie maar aan fikkie .

alexanderpechtold | 11-10-21 | 13:48

@botbot | 11-10-21 | 16:26: Klopt de angst om aan mijn buurman te moeten vragen of hij mn eten wil halen in de supermarkt, ik wil hier nog even blijven .
En voor mijn kids vind ik het zielig.

Er is geen angst , echt niet .

En ben blij dat jij dat ook niet hebt .

alexanderpechtold | 11-10-21 | 16:54
▼ 7 antwoorden verborgen

Er komt binnenkort een nieuwe kliko bij. Waar laat ik al die spuiten?

Nederlander1 | 11-10-21 | 11:37 | 1

lol

sinecker | 11-10-21 | 11:49

Gaan we toch weer een tegeltje bakken; als we in een noodtoestand verkeren, zeg maar net als in oorlogtijd. Dan stuur je toch ook iedereen die een wapen kan vasthouden naar het front? Die krijgen een basis training, 10 kogels en een ferme handdruk.
We hebben nu 1,5 jaar de tijd gehad om een bataljon verpleegkundige te trainen die basishandelingen kunnen verrichten. Zodat je die druk kunt opvangen. Of wacht.. was het niet zo dat onze regering die extra capaciteit onnodig vond? www.tweedekamer.nl/kamerstukken/motie...
Dan is er toch geen noodtoestand?! Waarom dan al die paniek om fucking GRIEP?!

Libertarianism | 11-10-21 | 11:35 | 4

@TeeJee | 11-10-21 | 11:37: Ik denk dat er genoeg mensen bereid zijn om te willen helpen, alleen is de werkdruk onmenselijk, de werktijden onchristelijk, de betaling abominabel en de regeldruk te onverantwoord.

En ja, zie dan idd maar eens mensen te vinden als je ze te veel werk geeft, onderbetaald en vervolgens wegpest met allerlei triviale regeltjes en steeds armoediger arbeidsvoorwaarden.

ReyNemaattori | 11-10-21 | 12:11
▼ 1 antwoord verborgen

Wil je een plooibare en onderdanige bevolking, dan moet je ze bang maken.
Bijvoorbeeld door een tekort aan eerste levensbehoeften te creëren.
En dat is natuurlijk makkelijk te realiseren.
Gelukkig heeft onze overheid een volk dat het geloofwaardig en acceptabel vindt dat ze de hoogste zorgkosten van Europa hebben, terwijl het zorgniveau zowel kwalitatief als kwantitatief ver beneden het Europese gemiddelde is.

jemagookniksmeer | 11-10-21 | 11:35 | 1

Dit dus. Die hele boel zou eens goed doorgelicht moeten worden waar het geld allemaal naar toe verdwijnt. Een Omtzigt-waardig echt onderzoek.

2voor12 | 11-10-21 | 11:40

Ze willen wel heel erg graag iedereen prikken, morgen zeker een prikje tegen zweetvoeten.
Maar ik sta er niet van te kijken dat ze de Mrna Covid schotjes omdopen naar een griepvaccin.

endofdays | 11-10-21 | 11:34 | 2

Graphene oxide is er voor iedereen!

ecobubble | 11-10-21 | 11:46
-weggejorist-
weldanniet | 11-10-21 | 12:25

Het probleem ligt in de zorg.
Niet bij de verzorgenden (want die worden onderbetaald), maar bij de overheadkosten die de zorg zo duur maken.
Dus gooi al die volkomen overbodige en duur betaalde managers er uit en ga kijken wat je echt nodig hebt.
En ga die managers een vak leren: bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeur.

ZZP-er | 11-10-21 | 11:34 | 4

Zorgmedewerkers -ik ook- worden niet onderbetaald (<mbo wellicht wel), maar de werkdruk is vaak een probleem. Niet hard werken op zich, maar wanneer je met te weinig medewerkers op een x aantal patiënten staat om de primaire zorg te kunnen leveren werkt dat uiteraard enorm demotiverend. De bezetting is vaak niet op orde en dat kan niet altijd maar efficienter.
Je kan bijv toiletzorg wel reduceren tot bijvoorbeeld max 6 minuten, maar veel kun je daar niet van af knibbelen.

letopuwzaak | 11-10-21 | 11:40

Is dat niet overal in Nederland zo? Ik woon er niet, maar als ik trrugkom is iedereen aan het overleggen, vergaderen of rapporten opstellen. Echt werken of iets doen doet niemand.

Henk de Vries2074 | 11-10-21 | 11:44

@2voor12 | 11-10-21 | 11:38: Volgende maand beginnen de reclamecampagnes weer. Gemiddeld stappen per jaar 1,1 miljoen inwoners van Nederland over. De kosten per overstap aan marketing waren een paar jaar geleden 58 euro. (tv reclame, commissie tussenpersoon, etc etc) Dus in een jaar tijd verdampt er dus 65 miljoen euro in de broekzakken van een paar van die marketingmanagers.

muggetje | 11-10-21 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga maar eens even aan de vitamine A van Afweersysteem. Lekker twee gerookte palingen nu naar binnen werken.

Leptob | 11-10-21 | 11:33 | 1

juist!

sinecker | 11-10-21 | 11:52

Waar is de weerstand gebleven, c19 prik kan ik inkomen, maar iedereen maar een griepprik geven? Doe even normaal. Een zak mandarijntjes en wat meer fruit doen wonderen.

Nee, we wassen onze handen stuk met unicura en dettol en kunnen nergens meer tegen. We proppen iedere ochtend een multi-vitamine pil in ons mik (waarvan niemand de bijwerkingen leest (behalve bij de C19 spuit)

muggetje | 11-10-21 | 11:32

Tja, wel handig, over 2 jaar worden elke ziekten in die app en qr code geplempt. Kun je aan de bar -voordat je haar een drankje aanbiedt- al checken of die slet naast je chlamydia heeft.

Henk de Vries2074 | 11-10-21 | 11:30 | 3

Goed plan eigenlijk best wel.

Lukiluuk | 11-10-21 | 11:36

daar gaan we wel naar toe,vergeet ook de verzekeringen niet.

sinecker | 11-10-21 | 11:54

@sinecker | 11-10-21 | 11:54:
Die op hun beurt weer al uw betaalgegevens verzamelen van supermarkt, bedrijfskantine, plaatselijke slijterij en alle horeca zodat zij alle "eigen schuld" gevallen gaan uitsluiten?

Wering | 11-10-21 | 14:08

Ik haat het om een tegel te typen , omdat de meeste reacties die ik hier lees vaak kansloos zijn, maar ik wil toch mijn kansloze mening geven: kap met deze onzin maatregelen, en laat het gewoon gebeuren, wordt ziek. Des te eerder ben je er weer vanaf. En ga je dood, dan heb je pech, maar ben je wél verlost van je qr code, het "sociale" internet, al het gejank en gedram over zwarte piet tot vuurwerk, en van je zeekoe op de bank. Dus eigenlijk heb je dan gewoon geluk.

bekijk_ut | 11-10-21 | 11:29 | 5

Best wel goede reactie, vindt hem zeker niet kansloos, ben het er wel mee eens eigenlijk... of is dat kansloos misschien... ach kan mij het schelen.

Toepin | 11-10-21 | 12:05

Zit nog in mijn proeftijd , mag alleen nog reageren op reacties .
Dat wat jij zei !

alexanderpechtold | 11-10-21 | 13:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Als we dit als volk accepteren en dat gaan we waarschijnlijk, zijn we rijp voor de sloop. Naties floreren niet wanneer iedereen bang is voor elkaar. Bang om ziek te worden, om dood te gaan etc.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 11:28

goed idee, laten we de economie de nek om draaien. totale waanzin. omtrent moet nu stoppen

Briver | 11-10-21 | 11:28

Prima toch! Scheelt een hoop gedoe ook van de winter.

joker3 | 11-10-21 | 11:28

Wanneer gaan we weer eens normaal doen ?

De energie crisis zal de griepcrisis wel overstijgen.

Wattman | 11-10-21 | 11:28 | 2

Ook al weer een crisis gecreëerd door de overheid.
Altijd gedacht dat de functie van een overheid is om een land in goede banen te leiden ipv andersom.

keestelpro | 11-10-21 | 11:39

De Coronavarianten zijn op

van heinde en verre | 11-10-21 | 11:27 | 2

Oh nee hoor. Ze waren pas bij de D. #deltavariant

keestelpro | 11-10-21 | 11:37

@keestelpro | 11-10-21 | 11:37:
En dit is nog maar het Griekse alfabet. Hierna komt het kmher alfabet met 74 letters.

Niet_Van_Hier | 11-10-21 | 11:49

Nederland onder Rutte, van crisis naar crisis bewegen. Zo blijf je wel aan de macht.

DeCynischeAmbtenaar | 11-10-21 | 11:26

Ik voel een verkoudheid aankomen, ga ik nu naar een quarantaine hotel?

van heinde en verre | 11-10-21 | 11:26 | 2

Nee, direct naar de teststraat! Nu!

DeCynischeAmbtenaar | 11-10-21 | 11:27

Hebben we nog mazzel dat malaria niet besmettelijk is met al die goudzoekers die hier de grote ruif leeg roven. Worden die geiten neu quers eigenlijk wel verplicht ingeënt tegen griep, covid enz.

Lukiluuk | 11-10-21 | 11:26 | 2

Malaria wordt niet door mensen overgebracht, maar door muggen.

DeCynischeAmbtenaar | 11-10-21 | 11:27

Ik kreeg voorheen altijd een griepprik en was toen altijd wel 2x per jaar ziek (zomer en winter). Sinds ik verhuist ben naar een andere gemeente is dat gestopt en ben ik niet of nauwelijks nog ziek.

Voor gezonde mensen is het helemaal niet erg om af en toe de griep te krijgen. Laat de natuur gewoon zijn gang gaan, het lichaam zorgt zelf voor anti-stoffen.

Keutels | 11-10-21 | 11:26

Heb de jaarlijkse oproep voor de griepprik, die ik nooit neem, per post ontvangen. Brief is ten eerste geadresseerd en bezorgd op het adres van m'n ex waar ik nooit gewoond hebt / ingeschreven heb gestaan en te tweede staat in de brief dat ik geregistreerd sta als griepvaccinatie weigeraar. Ik sta dus ergens in een landelijke database geregistreerd als griepvaccinatie weigeraar. Gvd !!!!

Bibop | 11-10-21 | 11:26 | 2

He he, big brother is watching you.

Lukiluuk | 11-10-21 | 11:27

had u iets anders verwacht?

sinecker | 11-10-21 | 11:57

Optiefen. Laatste beetje weerstandsopbouw en natuurlijke immuniteitssysteem ontwikkeling onderdrukken met weer een prik. Opgerot.

Dima Beeline | 11-10-21 | 11:25 | 1

Ook voor jou: je weet hoe een vaccin werkt?

Mbovenka | 11-10-21 | 14:21

Neem dan een keer mensen aan. Jezus, hoe moeilijk kan het zijn. Bezuinigingen terugdraaien.

van heinde en verre | 11-10-21 | 11:25 | 1

Het gaat niet om de volksgezondheid.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 11:25

Nee!

Briver | 11-10-21 | 11:23

Nederland is een open inrichting met steeds nieuwe idioten die op het mediapodium worden gehesen.
Na de privatisering van de zorg is er ook driftig gesnoeid in de zorgcapaciteit.
De bevolking neemt jaarlijks toe in omvang, maar de ratio en het IQ op Haagse burelen komt niet verder dan Hugo de schoen die liever de bevolking tegen elkaar opzet met een QR pas.
Neem nog een banaan zou ik zeggen, en wellicht zit er ook nog een lijntje coke in verborgen.
'Das Narrenschif' is verworden van parodie tot een beeld van de harde werkelijkheid.

Eppo | 11-10-21 | 11:23 | 1

+f dus.

Eppo | 11-10-21 | 11:23

Denk dat de derde pandamie(Cov.19) of epidimie(griep)hooikoorts is.

Henri | 11-10-21 | 11:22

Binnenkort weer de griepprik halen.
Altijd lachen, broek laten zakken "prik h'm maar in mijn bil"
"Nee meneer Osdorpertje, U krijgt h'm in uw bovenarm"

Osdorpertje | 11-10-21 | 11:22

Een vrijwillige griepprik voor iedereen aanbieden lijkt me prima. Maar onze overheid heeft het begrip vrijwillig overboord gegooid, dus er zal ongetwijfeld een sanctie volgen.
Prima joh, dan gaat mijn kind toch niet meer naar de opvang. Vind het toch veel leuker als ze thuis is.

C1O2 | 11-10-21 | 11:21

Ik zat laatst naar dr. Fauci in Amerika te kijken die iets kwijt wilde over influenza, en wist daarna wat het Nederlandse beleid ging worden ...

SmurfenSlurfje | 11-10-21 | 11:21 | 4

@keestelpro | 11-10-21 | 11:25: Vroeger moest de farmaceutische industrie het hebben van zieke mensen, en nu hebben ze pas echt een grote vis te pakken: Aan de gezonde mensen hun producten slijten, al dan niet met: overleg/drang/zachte dwang/dwang/verplicht, iedereen aan de medicatie!

Even terug in de tijd RTL Late Night 2015:
www.youtube.com/watch?v=49yHdhkW3w0

BadPatNL | 11-10-21 | 12:01

@BadPatNL | 11-10-21 | 12:01: Kijk ik even in mn omgeving dan ken ik 1 vrouw die overleden is aan corona (ze had wel al jaren bloedkanker) en 1 die overleden is aan een vaccin (bleek zelf al corona te hebben en dan is zo'n vaccin dus gewoon levensgevaarlijk). En ik ken iemand die een hartstilstand van het vaccin kreeg. Die heeft het ook overleefd. Verder ken ik tientalloen mensen die corona hebben doorgemaakt. Gewoon thuis op de bank. Met al het nepnieuws overal zie ik dit toch maar als een betrouwbare afspiegeling van wat er aan de hand is in den lande.

hoejeheette | 11-10-21 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen, schudt elkaar de hand en kus elkaar zoveel mogelijk. (Ook goed voor de wereldvrede). Het kost wat mensen het leven, misschien, maar anders zijn we verloren en is er geen weg meer terug.
Allemaal even flink uitzieken en niet bang zijn.

hoejeheette | 11-10-21 | 11:20

Ik begin maar met de disclaimer dat ik geen medicus ben, maar heb ergens ook wel het idee dat we steeds meer worden gevormd tot een slap volk.

Goed dat iedereen wordt gestimuleerd om zich te laten vaccineren tegen covid, maar griepprikken voor kinderen vind ik wel weer een volgend station.
Ik kan me niet herinneren dat pre-pandemie de ziekenhuizen vol lagen met kinderen die griep onder de leden hadden?

Snap volkomen dat we ouderen dit aanraden, maar kan me er gewoonweg niet aan onttrekken dat we steeds meer generaties aan het kweken zijn die nergens meer tegen kan, mee overweg kan, niets geen tegenslagen kan handelen etc..

benbenieuwd2021 | 11-10-21 | 11:20 | 7

@hoejeheette | 11-10-21 | 11:23:
Dat is toch al met het aanpraten van overal en altijd je handen te wassen. Het liefst met een zwaar middel als Dettol. Gevolg is dat op termijn je afweersysteem compleet lam gelegd word en als er dan echt iets is dan is er geen redden meer aan.

2voor12 | 11-10-21 | 11:25

Het gaat om €€€, als genoeg mensen bang zijn, of de ‘noodzaak’ inzien van vaccinatie, dan is dat goed voor de farmaceutische industrie en mijn aandelenportefeuille.
Kortom, neem meer medicijnen! Tegen depressie, tegen suikerziekte, tegen corona, tegen griep, tegen een hoge bloeddruk, tegen een lage bloeddruk. Maar bij god, ga niet gezond leven! Dan moet ik gaan werken voor m’n centjes.

ratelaar | 11-10-21 | 11:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Binnenkort breekt hier ook nog de Ebola uit . Zijn we helemaal in de aap gelogeerd.

Lukiluuk | 11-10-21 | 11:18 | 1

Dan download je toch gewoon de ebola app aansteller! ;-)

keestelpro | 11-10-21 | 11:22

Wat een overheid/bestuurlijke elite. Alles gaat nu gebruikt worden om de ‘noodtoestand’ te recyclen zodat men niet in opstand komt. Griep, Corona, klimaat, terrorisme etc. U moet bang zijn, mensen mens! Zodat u buigt en volgt.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 11:18 | 3

Vertrouw op uw schepper die u heeft uitgerust met een prima immuunsysteem tegen griep en een gezond verstand tegen al het andere kwaad.

hoejeheette | 11-10-21 | 11:30

Yup, doe ik ook. Heeft er alleen wel in geresulteerd dat ik ben verworden tot een tweederangsburger omdat ik een gevaar zou zijn voor de maatschappij. Ongekend. Begint steeds meer een Kudtland te worden.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 11:31

Daar gaan we weer '"Ik maak mij vooral zorgen om het verpleegkundig team", zegt arts Holkenborg.'
Wat is er mis met KEIHARD werken als de nood aan de man is?
Als je in de horeca werkt wil je ook niet de hele dag uit je neus vreten.
Dan verveel je je dood.
Tijd vliegt voorbij als je lekker hard werkt en gaat tergend langzaam als je niets te doen hebt.
Mijn collega's en ik hebben ons bijna letterlijk dood verveeld tijdens de verplichte lockdowns.
Dat nooit meer!
Bij een volgende verkoudheiduitbraak gaan jullie maar eens de handen uit de mouwen steken. En als het een heel dodelijk virus is wil ik verdomme ook volle mortuaria zien. DAT is een pandemie! Desnoods lig ik zelf tussen die slachtoffers. Liever op een normale manier dood dan leven in deze dystopische waanzin!

keestelpro | 11-10-21 | 11:18

Er was onlangs nog een neoliberaal pleidooi om de IC-capaciteit te verlagen. Aanval is de beste verdediging? En de veiligheidscapaciteit? Die bevindt zich toch in Duitsland? Opgelost.

Rest In Privacy | 11-10-21 | 11:17 | 1

IC verlagen inderdaad en een Semi-IC (sic) toevoegen die makkelijker uitbreidbaar is en met iets mider apperatuur en zorg. IC echt voor reanimaties, steekpartijen en auto-ongelukken. SIC is voor zware griep etc.

small_town_dude | 11-10-21 | 11:22

Wel 6.000 BOA's in een achternamiddag aan kunnen schaffen, maar geen extra mensen voor de zorg?

Pimp my Voortuin | 11-10-21 | 11:17 | 8

@_pacman_ | 11-10-21 | 11:29:
Wellicht gaat het niet om de salarissen maar om de boel er om heen. Niet voor niets lopen ze allemaal weg uit de zorg.
Iets met werkdruk of administratieve rompslomp die moet verminderen?

2voor12 | 11-10-21 | 11:33
-weggejorist-
Takki Yah | 11-10-21 | 13:50
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Waakvlam | 11-10-21 | 11:17 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Los van de hele covid kermis of je nou voor of tegenstander bent van de maatregelen. Dat thuiswerken had niet alleen een hoop 'griepjes' kunnen voorkomen, maar zou ook een hoop stress, frustraties en daarmee burnouts kunnen schelen. Niet te spreken over de files..

FLP_du_Stok | 11-10-21 | 11:16 | 1

Nee over die files ben ik inderdaad ook niet te spreken.

2Little2Late | 11-10-21 | 13:20

Door de maatregelen is onze natuurlijke weerstand tegen het griepvirus afgenomen , de oplossing lijkt me dan niet meer van de zelfde maatregelen !

Castor12 | 11-10-21 | 11:16

Je zou bijna denken dat er iemand belang heeft bij het verkopen van zo veel mogelijk injecties.

Pimp my Voortuin | 11-10-21 | 11:16

Kortom, de zorg is niet meer in staat te leveren wat tot voor kort normaal was.

de honden blaffen... | 11-10-21 | 11:14

Den Haag heeft de gezelligheid vermoord.
Nu 'er weer van alles mag' is de sjeu er helemaal uit bij velen.
Mensen zijn bang gemaakt voor elkaar en DAT vanuit overheidswege.
Ga je schamen overheid!

keestelpro | 11-10-21 | 11:12 | 1

Ach, gisteren fietste ik lang een bomvol restaurant waar de mensen het gezellig hadden.

Zolang zij maar niet uitgesloten worden. Door zich te laten prikken en een app op hun mobieltjes te installeren vinden ze het wel best.

Buffetrestaurants zullen ook wel weer bezocht worden door geimpften waar ik minstens vier keer inpas. Toch mooi dat ‘kwetsbaren’ weer van het leven kunnen genieten. Heb ik graag anderhalf jaar vrijheidsbeperkende maatregelen voor ondergaan hoor en ik vind het ook niet erg dat ik niet als eerste weer van m’n halsband wordt bevrijd. Echt waar…

Nostra da Mus | 11-10-21 | 12:52

Nederland is aan het crashen in slow-motion..

Woodywoodhacker | 11-10-21 | 11:12 | 1

Gaat anders wel erg hard de laatste paar jaar.

Nostra da Mus | 11-10-21 | 12:45

Anderhalf jaar de tijd gehad om dit te zien aankomen, en nog niets aan de ICs veranderd. Met griep hoef je niet aan de beademing dacht ik, dus is een griephotel een optie? Of zitten alle hotels vol met Afghanen?

small_town_dude | 11-10-21 | 11:12 | 2

Griep als doorslaat naar longen
Dubbele longontsteking

Therrie | 11-10-21 | 13:20

Maar als onze gezondheidszorg dan in elkaar lazert en we de helft van de zorg minder krijgen, mogen we dan ook de helft betalen? Dat is natuurlijk wel de keerzijde van de geweldige marktwerking in de zorg. Niet leveren is geen geld.

Kopieerapparaat | 11-10-21 | 11:12 | 1

Het is hier wel Nederland: U gaat de helft minder zorg krijgen en het gaat u de helft meer kosten.

BadPatNL | 11-10-21 | 12:13

Voor alles wordt om de overheid gebruld geroepen en geschreeuwd. Man man man wat een verloren generatie.

van Oeffelen | 11-10-21 | 11:12 | 6

Bij alles heeft de overheid zich ingewrongen en roept en brult en schreeuwt dat zij en hun commerciële partijen Echt Niet Anders Kunnen dan afschaffen, inkrimpen, fors duurder maken en juridisch klemzetten. Man man man wat veroorzaken ze een hoop verloren generaties.

zeurmachine | 11-10-21 | 11:16

@Giotto | 11-10-21 | 11:14: Hij zei ook: The nine most terrifying words in the English language: 'I'm from the government and I'm here to help'

Mbovenka | 11-10-21 | 14:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Iedereen verdient een kans, de griep ook. Laat maar komen. Ik laat me niet tegen ALLES inenten, anders wordt mijn immuunsysteem lui. Weekje op bed is per saldo gezonder.

Giotto | 11-10-21 | 11:11 | 2

Je bent bekend met hoe een vaccinatie werkt?

letopuwzaak | 11-10-21 | 11:32

@letopuwzaak | 11-10-21 | 11:32: maakt dat uit?
Waarom mogen we niet meer ziek worden cq ons immuunsysteem onderhouden?

Maytheforcebewithyou | 11-10-21 | 21:56

Waarschijnlijk ben ik niet hoogopgeleid genoeg om sommige zaken goed te begrijpen. Maar als de ziekenhuizen de laatste anderhalf jaar hun zakken hebben gevuld dankzij de Covid problematiek snap ik niet waarom ze niet hebben geïnvesteerd in uitbreiding van het gekwalificeerd personeel. Konden ze het personeel van de afdelingen die tijdelijk gesloten waren niet opleiden tot gekwalificeerd personeel voor de IC voor tijdelijke problemen. Volgens mij kun je daar toch echt wel een oplossing vinden. Het kan ook zijn dat de grote slimme bazen niet voorruit kunnen kijken en alleen naar hun eigen premies omdat ze zoveel winst boeken. Nu kunnen ze weer lekker gaan huilen en smeken om meer geld.

bobby33 | 11-10-21 | 11:11 | 1

De grote slimme bazen waar u het over heeft, kijken simpel gezegd niet verder dan het lopende boekjaar, aan het einde van het jaar moeten er zwarte cijfers geschreven zijn.

BadPatNL | 11-10-21 | 12:22

De fundamentele vraag is volgens mij wat moet de overheid wel, maar vooral ook niet doen. Zolangzamerhand is niemand meer ergens verantwoordelijk voor. Je mag gvd niet eens meer griep krijgen.

Bruikersgenaam | 11-10-21 | 11:09

In het VK zijn ze ook al begonnen met Flu and Covid booster shots...

De QR samenleving is er voor U en zal blijven!

Louter Leuter | 11-10-21 | 11:09

Dankzij Corona is nu een normaal griepje verheven tot chantagemiddel. Geweldig.

Gladiator Fap | 11-10-21 | 11:09
-weggejorist-
Zitvlak | 11-10-21 | 11:08 | 1

Nou, ze gaan maar wat verzinnen en wat ze doen. Ze kunnen de vinkentering krijgen, goed. Dat zal lastig worden want ik begreep dat hier over 2 weken ook een vaccin tegen komt... KAK!

Theo? | 11-10-21 | 11:08

Angst voor corona, angst voor griep, angst voor wat voor ziekte dan ook, angst voor omvolking, angst voor (energie)armoede, angst voor het 'klimaat'. De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest. Helemaal klaar mee.

osolemio | 11-10-21 | 11:08 | 5

How dare you!

Louter Leuter | 11-10-21 | 11:10

En zo creëert de politiek iedere keer weer een 'probleem' waarvoor ze (zeggen) een oplossing te hebben.

Hersenletsel | 11-10-21 | 11:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel mooi dat mensen kennelijk liever meer bedden in het ziekenhuis zien en dus meer doodzieke patienten ipv een investering in meer vaccinaties. Dat laatste is niet alleen goedkoper, het is ook een stuk prettiger.

BobDobalina | 11-10-21 | 11:08 | 2

Gewoon uit interesse: Wat is de hobby waar u in de vrije tijd de meeste tijd aan besteed? Hoe gaat u richting uw werk?

Theo? | 11-10-21 | 11:11

Op de middelbare school nooit iets gehoord over griepvaccins? Die zijn er al tientallen jaren en toch zorgt de griep ook al jaren voor een overbelasting van de zorg. Vooral de laatste jaren, omdat de zorg steeds meer wordt uitgekleed, de bevolking stijgt en de vergrijzing exponentieel toeneemt. Juist dat gedeelte van de bevolking wat ondanks de jaarlijkse griepprik toch gedeeltelijk ernstig ziek wordt. Maar we moeten minder bedden, minder personeel maar meer managers en vooral nog meer vaccineren. Of niet, Bob?

zegmaarwij | 11-10-21 | 11:15

De Maatregelen zijn gelukkig gratis, dat scheelt.

HoogToontje | 11-10-21 | 11:08

Hoe wist ik dat wanneer ik die kat zag, dat het een topic van Spartacus zou zijn.

Adriel | 11-10-21 | 11:08

Zijn er echt nog mensen die denken dat het semi-verplichte prikcircus en de QR-waanzin alleen tijdelijk voor corona is?

2voor12 | 11-10-21 | 11:07 | 2

De standaard griepprik wordt er straks in ieder geval vast aan toegevoegd, want ja, we hebben nu toch al eenmaal geinvesteerd in dat mooie systeem, en het werkt allemaal ook zo handig. Dussu: Why nut!

Theo? | 11-10-21 | 11:12

@Theo? | 11-10-21 | 11:12: Standaard griepprik is al niet meer standaard. Is nu ook op basis van mRNA. Blijkbaar moet en zal iedereen dit goedje in zich krijgen.

klaasjanhenk | 11-10-21 | 11:17

Maar hoe zit het met de opleidingen verpleegkunde, zijn er ineens geen afstuderende studenten die versneld ingezet kunnen worden?

lanexx | 11-10-21 | 11:07 | 3

40% van de nieuwe instromers verlaat na twee jaar de zorg/ziekenhuis volgens een artikel van de T.

Adriel | 11-10-21 | 11:09

Een paar jaar geleden zijn er twee enorme ontslagrondes geweest in de zorg. In vrijwel alle takken op het niveau 'handen aan het bed'. Ik ken stagiairs die dit aanschouwden en toen gauw van opleiding zijn gewisseld.

letopuwzaak | 11-10-21 | 11:14

Waarom zou je nog de verpleging ingaan als je op 1 salaris amper een huis kunt huren en een auto kunt laten rijden?

Graaisnaaiert | 11-10-21 | 15:10

De zorg piept en kraakt... en we blijven kansloze migranten binnenhalen die niet alleen de vrijgekomen sociale huurwoningen opeisen, maar ook de (psychische) zorg onevenredig zwaar belasten.

En het wordt alleen maar erger.

Papa Jones | 11-10-21 | 11:07 | 2

Ja. Weten de bestuurders in Den Haag dat niet al heel lang. Waarom wordt dat gewoon genegeerd.

ChalinaRosa | 11-10-21 | 11:10

@Pietie | 11-10-21 | 11:10: ik denk dat je versteld zal staan hoeveel mensen in Den Haag dit niet weten. Veel boomers die in hun eigen bubble zitten en overtuigd zijn van hun eigen gelijk.

Hersenletsel | 11-10-21 | 11:30

Gelukkig zet het kabinet alles op alles om te zorgen voor voldoende gezondheidszorg personeel.

Echt waar

Stinkend_zadel | 11-10-21 | 11:06

Wie zijn toch die mensen die met een griepje naar de huisarts gaan? Veel zwakkeren waarvoor griep daadwerkelijk levensbedreigend is wonen vaak al in verpleeg- / verzorgingstehuizen. Voor 95% van de rest van NL is het een weekje of anderhalf met zelfmedelijden in bed liggen terwijl je salaris / uitkering gewoon doorloopt?

_pacman_ | 11-10-21 | 11:06 | 4

Bijna al mijn collega's vroeger hadden twee weken "griep", zelfs wanneer ze op vakantie in Spanje of zo waren.

uisge baugh | 11-10-21 | 11:12

Zeker drie keer in de week hoor ik dat Jones, nee hoor.

uisge baugh | 11-10-21 | 11:16

Er kan heel wat personeel vrijgemaakt worden als we stoppen met allerlei diagnostiek vanwege ongeruste mensen.
In het hele land worden dagelijks ziekenhuizen bezocht, artsen geraadpleegd en foto's gemaakt om mensen gerust te stellen na een ongelukje o.i.d.

Harry.Langezwaal | 11-10-21 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ja hallo, de griep is maar een griepje.

MrLahey | 11-10-21 | 11:06 | 1
-weggejorist-
R. Ketelsteen | 11-10-21 | 11:32

Iedereen bang voor volle ziekenhuizen en we investeren niet in nieuwe ziekenhuizen??

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 11:05 | 6

Inderdaad Kees, dat lijkt de tendens. Onbegrijpelijk wel. Ons kabinet faalt, heeft geen visie en de bevolking delft het onderspit.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 11:09

@Zitvlak: als ik premier was had ik die als eerste opengegooid.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-10-21 | 11:10

Kalm aan met die oplossingen, weet je wel wat dat allemaal kost?

ReyNemaattori | 11-10-21 | 11:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Zouden ze dan werkelijk eens op tijd zijn met maatregelen ipv continue net te laat zoals met corona? Ik zeg: goede zaak! Snel uitvoeren ipv discussie aan gaan met huilie antivaccers

richardsp1 | 11-10-21 | 11:05 | 1

Want tijdens de griepepidemie van 2018 hadden we ook maatregelen? De logica toch, nergens te vinden.

Adriel | 11-10-21 | 11:10

Wat een geweldig idee om de zorg af te schalen.

Cunts-en-kitsch | 11-10-21 | 11:05

Dan kunnen er dus nog meer bedden uit het ziekenhuis worden wegbezuizigd in plaats van er nog een paar bij te regelen. En dat geld kunnen we dan vermenigvuldigd met een heleboel aan de farmaceuten uitgeven. Goed plan zeg!

IJschpegel | 11-10-21 | 11:05

Quote uit Snatch:
Turkish:
What's happening with them sausages, Charlie?

Sausage Charlie:
Five minutes, Turkish.

Turkish:
It was two minutes five minutes ago.

Daar denk ik denk ik aan wanneer ik iets hoor in de zin van:
''two weeks to flatten the curve”.

Toetsenbordcomplex | 11-10-21 | 11:04

Al decennia lang is dit het geval en ineens willen ze de griep aanpakken? Waar zijn de cijfers over de zieken die op de IC eindigen en hun vaccinatiegraad?

Deflatiemonster | 11-10-21 | 11:04

Hou het volk angstig, en je kan doen wat je wil.
Die kat ziet er wel goed uit trouwens, die is bijna weg.

Harry.Langezwaal | 11-10-21 | 11:04

Ik pak jaarlijks de griepprik al. Zal ook dit jaar weer een prikkie pakken. Nog nooit last van gehad en kan me niet herinneren ooit griep te hebben gehad #team moderne geneeskunde

BobDobalina | 11-10-21 | 11:04 | 8

Ik ben er 10 jaar geleden mee gestopt. Kan me niet herinneren ooit griep te hebben gehad.

echtpaul | 11-10-21 | 12:01

Ik haal die prik niet. Heb eigenlijk nooit de griep. Als ik ziek ben zal dat ongeveer 2x per decennium zijn en dan maximaal 1,5 dag + nog 2 halve dagen doodmoe. That's it. Los van de covidsituatie, we moeten natuurlijk niet voor het minste of geringste die spuit laten zetten, er is ook nog zoiets als een immuunsysteem en natuulijke weerstand ( kwetsbaren daargelaten natuurlijk ).

Graaisnaaiert | 11-10-21 | 15:07

een groot ego hebben en denken dat je altijd gelijk hebt is ook een bijwerking van de griepprik ; )

Sjefke_pro | 11-10-21 | 15:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Stel dat je als jongere artiest wil worden maar deze plannen laat varen vanwege .... de griep.
Hey Rutte weet je nog die mafkezen die op pannetjes stonden te slaan tijdens uw zoveelste ceaureana toespraak?
'Het is niet maar een griepje' zei u.
Denk daar maar eens goed over na.

keestelpro | 11-10-21 | 11:03

Steeds. maar. weer.

sander3488 | 11-10-21 | 11:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl