Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Komt een voormalig Kamerlid in de echte wereld...

Het ondernemersleven is geen ijsje

Kees Verhoeven heeft het zwaar in de Echte Wereld. Het voormalige Kamerlid van D66 probeert een bedrijf binnen te komen te beginnen maar loopt tegen allerlei ongemakken aan (mirror). Zoals het kopen van een treinkaartje (!!!), dat vroeger kennelijk door zijn superstagiaire gedaan werd. En contracten zijn "taaie juridisch kost", wat postuum-politiek toch een raar gevoel geeft over al die wetsteksten die Kees de afgelopen Kamerjaren heeft moeten lezen. Begreep ie daar dan wel wat van, of snapt u  nu waarom hij ineens 180 graden draaide van tegen de Sleepwet naar vóór de Sleepwet? Het allermeestveelzeggendst is nog wel deze zin: "Als Tweede Kamerlid vond ik soms dat ondernemers veel klagen maar nu begrijp ik wat mijn collega's bedoelen." We hopen maar dat Kees beseft dat ie zonder z'n politieke netwerk en z'n jarenlange brave aarslikkerij bij de fractiebaas nu gewoon al twintig jaar verkoper op de afdeling herenkleding van de Bijenkorf was geweest. Maar verder wensen we 'm veel e-facturen bij de overheid toe.

Reaguursels

Inloggen

,,Nee, ik ben niet voor niks uit de politiek gegaan. Ik vind het heerlijk om mijn eigen agenda te bepalen. Mijn ambitie is om binnen een paar maanden geen wachtgeld meer te ontvangen, en om de komende jaren mijn bedrijf op te zetten en vanuit een andere rol met digitalisering bezig te zijn.”

M.a.w. De heer Verhoeven ontvangt maandelijks 80% van EUR 8.431,26 en met dit vangnet zet hij dus “een eigen zaak” op (en neemt daarbij geen enkel financieel risico, dus niet echt bepaald een ondernemer….meer een uurtjes schrijver).

Sparley | 14-08-21 | 11:51 | 2

Heb je een link naar de bron?

Goofy Goofball | 14-08-21 | 13:10

Heb de bron al gevonden.

Goofy Goofball | 14-08-21 | 13:21

Als je zelf niets kunt, neem dan een goede accountant joh lul. Trouwens, op basis van je deugachtergrond en bekende kop wat lezingen gaan geven die verkocht worden door een ander en veelal betaald worden van subsidie of belastinggeld heeft helemaal niets met ondernemen te maken.

Arjan9401 | 14-08-21 | 10:53

Patience is a beauty kees, Kees.

zwarte_weduwe | 14-08-21 | 10:20

Welke weldenkende ondernemer zal er advies over digitale zaken inhuren bij het bureau van Kees terwijl Kees zelf al moeite heeft met digitale zaken die voor de meeste ondernemers gesneden koek zijn. Wees geen Kees, als je goed advies nodig hebt ga dan naar een expert.

Sieg Hein | 14-08-21 | 10:18

Kees heeft een consultancy burootje. Samen met zijn netwerk en de stront die hij weet over de meesten uit zijn netwerk kan hij lekker factuurtjes schrijven a raison 200 per uur. Want dáárvoor gaat men in de politiek tegenwoordig.

Sans Comique | 14-08-21 | 10:08 | 1

Wat een ondernemer is het toch.

Wiezewalakristalix | 14-08-21 | 10:59

Tijd om af te spreken dat onze volksvertegenwoordigers eerst minstens een decennium onderdeel van de.maatschappij zijn geweest alvorens ze starten met vertegenwoordigen van iets waar ze totaal nul besef van hebben.

sr69 | 14-08-21 | 09:59

Had hij wat oppp?

inCol | 14-08-21 | 08:44

Zal die man zelf niet door hebben dat wat hij hier nu schrijft gewoon een bekentenis is dat zijn periode in De Haag 1 grote faal is geweest?

DrachiR | 14-08-21 | 07:39 | 1

Nee.

Cor Netto | 14-08-21 | 09:09
-weggejorist-
DavidleeRoth | 14-08-21 | 06:04

Nou, mooi man. Er hat es geschafft.

SIogra | 14-08-21 | 04:43

Wees geen Kees.

revolte | 14-08-21 | 04:20

Wat een lul ben je als je jaren niet hebt willen begrijpen wat je vooral zelf niet gedaan hebt voor ondernemers totdat je zelf in het ondernemerschuitje komt.

Lafayette | 14-08-21 | 03:21 | 1

Een ontzettende domme eikel ben je dan. Daarom heeft werkelijk iedereen een hekel aan ambtenaren, ook ambtenaren zelf.

Wiezewalakristalix | 14-08-21 | 10:58

Bureau digitale zaken heeft moeite met het digitaal aanleveren van facturen?

Pecunia | 14-08-21 | 02:47

Dat lukte mij allemaal als 18-jarige broekie probleemloos. Wat een pannenkoek

Pecunia | 14-08-21 | 02:36

Een contract afsluiten taaie juridische kost: als dat zo is is je economie ver heen.

Schwanzeleber | 14-08-21 | 01:17

Zojuist nog even snel www.weesgeenkees.nl vastgelegd als domeinnaam...

Mark zit te Dutten | 14-08-21 | 00:40

Oh ja, ik wens hem goede zaken en veel personeel toe.

Harrie-Couvert | 13-08-21 | 23:36 | 1

Lol

rifraf | 14-08-21 | 00:45

Dit moet toch genieten zijn voor Kees. Ik snap het wel. Na al die jaren, waarin hij onderdeel was van de ambtenarij.

Nu eindelijk ook zelf lekker vanaf de zijlijn ongefundeerd zijn gal kunnen spuwen.

Tjoerd | 13-08-21 | 23:31 | 1

Kees was nooit onderdeel van de Ambtenarij. NOOIT.

Sans Comique | 14-08-21 | 10:02

Laat die uitvreters, zuigers en wereldvreemde politici eens eerst een paar jaar stage opdoen in de echte wereld van ondernemen voordat ze überhaupt politiek mogen bedrijven.

Harrie-Couvert | 13-08-21 | 23:29

Kees wie???!

poepaanmijngaatsie | 13-08-21 | 22:09 | 1

Goedemiddag u spreekt met Josien van Emarketing.
Mag Ik de eigenaar van Verhoeven consultancy service aan de telefoon?
-Ja ! daar spreekt u mee.
Meneer Verhoeven, ik bel voor de plaatsing van de advertentie om u bedrijf meer klanten te bieden.
-JA ?
Daarbij wil ik nog vermelden dat al onze gesprekken worden opgenomen, de factuur is onderweg. tuut tuut tuut

Piet-Kietelaar | 13-08-21 | 21:40 | 2

Ha ja. Ik mis de clou een beetje, maar in uw hoofd is dit vast vermakelijk.

Magna Carta | 13-08-21 | 22:37

@Magna Carta,
Schrijf je maar eens in bij de KVK, dan snap je de clou misschien wel.

Piet-Kietelaar | 13-08-21 | 23:09

Laat me raden hij is een ijssalon begonnen.

A.I. van Dee | 13-08-21 | 21:40 | 1

Nope. Hij heeft een zakkenvulstudio geopend, De zakken had ie al dus het was een logische stap.

Lafayette | 14-08-21 | 03:23

Nu zou Kees ook nog even in een multikul wijkje moeten gaan wonen en we hebben er weer snel een PVV-stemmer bij.
Nederland blijkt een land waar velen weg kunnen blijven van de realiteit.

Veepert | 13-08-21 | 20:59

Als hij al moeite heeft met het openen van een bankrekening gaat het ondernemen nog lastig worden voor hem. Maar het is natuurlijk wel een fijne start met klusjes voor de overheid, betaalde praatjes en een berg wachtgeld als vangnet.

bamitoren | 13-08-21 | 20:34

Kees die via de overheid zaakjes regelt

Hoe heeft de aanbesteding plaats gevonden
Hij kan niet beter zijn dan de concurrenten

Dit stinkt

Triple2K8 | 13-08-21 | 20:30

-Beauty Kees
-Worst Kees
-Er zijn hier veel kees, maar er is slechts één Kees
-Is het niet te zoet, Kees?
Etc., etc.

Naadblaffer | 13-08-21 | 19:56 | 1

Nagelkees

Harrie-Couvert | 13-08-21 | 23:35

Heeft zijn stagiaire hem al gedumpt voor een nieuw kamerlid?

BASinnic | 13-08-21 | 19:56

Ik durf wel te voorspellen dat Kees de komende tien jaar 95% van zijn omzet direct via de overheid verwerft tegen schunnige tarieven. Hij moet alleen nog even 'sociaal ondernemer' aan zijn profiel toevoegen. En dat hij in zijn éénmansbedrijf diversiteit nastreeft.

Grachus | 13-08-21 | 19:55 | 3

Ik durf te voorspellen dat Keesje binnen 5 jaar weer in dienst is bij een semi-overheid.

Henk5 | 13-08-21 | 22:11

Dat het zelf moeten doen van de administratie een hele onderneming is voor Kees, betekent nog niet dat Kees daarmee een ondernemer is.

Dampende_aardappel | 13-08-21 | 22:33

Altijd blijven plukken van ons.

inCol | 14-08-21 | 08:47

De overheid betaalt snel… Zelden zo’n ei onder een ander ei vandaan zie kruipen.
Het was en is nog steeds een enorme slijmjurk die blijkbaar de overheid als klant heeft.
Fuckinghell

Fuckinghell | 13-08-21 | 19:47 | 1

Fuck yeah!

vander F | 13-08-21 | 20:50

Laat hem vlogger worden, kan hij de Haagse Stolp mooi laten zien hoe het normale leven eruitziet.

Hij is gewend om er figuurlijk tot z'n elleboog in te gaan en ik heb gehoord dat zoiets in de realiteit van het normale leven, tot 70K per maand op kan brengen.

Zoelense Hobbyboer | 13-08-21 | 19:42

Wat is er mis met verkopers op de afdeling herenkleding van de Bijenkorf?

RuigVanDeTichel | 13-08-21 | 19:34 | 1

Als ze leuk zijn mogen ze mee in het pashokje. Derhalve kort voor sluitingstijd doorpassen … schijnt

Analia von Solmsch | 13-08-21 | 20:58

Eén van de meest trieste mensen in Nederland.

Droef Toeter | 13-08-21 | 19:31

Nou toch mooi dat 'ie het ruiterlijk toegeeft. Elke D66 gewoon eens voor een jaar boer, voor een jaar agent, voor een jaar zorgverlener in de thuiszorg, een jaartje mee helpen straten met dito salaris en een jaar naast een AZC wonen. Misschien komt het dan eens goed met dat D66-volk, dat het zo goed voor een ander weet en voor zichzelf een probleemloos maar wereldvreemd eiland heeft gecreëerd.

jochum1980 | 13-08-21 | 19:26 | 1

A'dam was goed bezig. Windmolens bij huizen linkse nuttige idioten. Maar ja, keutel weer ingetrokken. Was iets te veel realiteit.

metdedag | 13-08-21 | 20:26

Heeft waarschijnlijk bv-tje aan huis. Ondernemer?
Dat de brandweer langskomt met alweer een nieuwe regel waar je niet aan voldoet.
Er precario rekeningen binnenstromen die niet kloppen. Je geacht wordt te betalen voor muziek die je niet draait.
Ieder jaar weer nieuwe loonregelingen, belastingen voor het gehele personeel.
Het stopt nooit.
Ik wens deze clown veel personeel!

geen koning | 13-08-21 | 19:20 | 4

Je zeurt over dingen die ik telefonisch moest uitleggen aan “””hardwerkende ondernemers””” en ik had geen opleiding … precario, rioolrecht: dan dacht ik: als je het dagelijks leven niet begrijpt, waarom begin je dan een bedrijf?

Analia von Solmsch | 13-08-21 | 21:01

Ik denk dat veel ondernemers die goed boeren ook andere talenten kunnen bezitten zoals een enorm doorzettingsvermogen en verrkracht.

Reaaalist | 13-08-21 | 23:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb in het verleden al vaak gezegd dat politici hun kop zover in hun reet hebben zitten dat ze door hun mond naar buiten kunnen kijken, nu is er een die zijn hoofd uit dat slakkenhuis heeft kunnen wurmen en geeft hij me nog gelijk ook. Soms is vrijdag de 13e ook gewoon fijn, en zeker als je gelijk krijgt van een papieren tijgerworstelaar die zomaar in de grote boze wereld gesmeten is zoals mister bean in het begin van al zijn filmpjes.

brie-de-penis | 13-08-21 | 19:18

En 20 jaar later blijft er alleen nog frustratie ergenis en apathie over als ondernemer.
FUCK deze overheid!!! Keihard!!!

Je eigen boontjez doppen wordt in dit land niet gewaardeerd.

Piep Knars | 13-08-21 | 19:11 | 1

Als je geen goede werknemer bent, waarom zou je dan wel een goede werkgever zijn? Ik begrijp dat niet …
Je eigen boontjes doppen … leef dan van je eigen moestuin. Maar dat doe je dus niet. De tegels komen niet uit de lucht vallen. “Eigen baas”; ja, maar ook jij moet je aan de regels houden, dus ja, je hebt meerdere bazen, gemeente provincie, Rijksoverheid. Niets nieuws.

Analia von Solmsch | 13-08-21 | 21:07

Tijdje niet gereaguurd, wel altijd blijven lezen,.... ik mis iets. Weet iemand wanneer het + en - weer terugkomt? Zou geweldig zijn als dat weer mogelijk is. Ook de passievelingen die zelf geen tegels bakken, maar zich wel of niet kunnen vinden in andermans tegels kunnen dan hun kracht weer toevoegen aan dit medium.

Bassanova | 13-08-21 | 18:53

Ik dacht dat Kees nog Kamerlid was.

Amsterdamsko | 13-08-21 | 18:42 | 2

020, logisch dan loop je achter.

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 18:52

Kees V heeft zijn taak volbracht en meegeholpen het referendum de nek om te draaien. Vervolgens alle stagiairs en ijsjes afgelikt. Toen mocht hij gaan.

Graaf_van_Hogendorp | 13-08-21 | 19:06

aarslikkerij

Bouwfraudeur | 13-08-21 | 18:40

Incestueus “ondernemerschap” op kosten van de belastingbetaler. Geen reet doen, links lullen en rechts vullen. Enge deugers.

MrTrue | 13-08-21 | 18:36

Kees in wonderland

Poke the Woke | 13-08-21 | 18:20

“Overheid betaalt wel snel” De eerste opdracht van de overheid heeft ie dus al binnen. Zullen er wel veel volgen.

Mallenmoe | 13-08-21 | 18:00 | 1

De overheid is juist een notoire wanbetaler. Maar waarschijnlijk niet voor @keesvee. Driewerf bah.

Graaf_van_Hogendorp | 13-08-21 | 19:07

In de dierentuin die politiek heet eindelijk één die geld gaat verdienen. Het merendeel van deze opportunisten heeft nog nooit een bedrijf van binnen gezien en hebben zich bekwaamd in het uitgeven van gemeenschapsgeld.

P. Breidel | 13-08-21 | 18:00 | 3

Nouja verdienen.... ja hij verricht er arbeid voor, dus je kan denken: hij verdiend het. Maar ik betwijfel of hij ook iets aan de economie toevoegt of dat er alleen belastingcenten herverdeeld worden...

ReyNemaattori | 13-08-21 | 18:12

In de kamer zitten is vier jaar pseudo intelligent aandacht trekken met een meer dan behoorlijk inkomen, daarna ruim drie jaar recht op wachtgeld. Dus ruim zeven jaar is inkomen veiliggesteld. Wat wil je nog meer toch. . ...

Opajoop | 13-08-21 | 18:29

@Opajoop | 13-08-21 | 18:29: metdedag is jaren ondernemer. Inkomen is vier maanden zekergesteld. Het zijn goede tijden

metdedag | 13-08-21 | 20:29

Ik vond het altijd al geen lampje.

herstelkous | 13-08-21 | 17:59

Ondernemer als titel, maar nog steeds staatsruivenier van beroep. Weinig creatief, maar dat wisten we al.

Pierrepoint | 13-08-21 | 17:58

die gaat via zijn maatjes bij het partijkartel alleen maar overheidsopdrachten binnen hengelen want wat heeft zo'n onnozel figuur voor zinnigs aan bedrijven mee te delen.

wlodek | 13-08-21 | 17:55

Ze zouden beroepspolitici moeten verbieden. Van die prefabs die nooit echt hebben gewerkt maar gelijk na hun studie de politiek inrollen. Eerst 25 jaar werken, daarna mag je de politiek in omdat je dan genoeg werk- en levenservaring hebt. Dan filteren we in ieder geval de idioten als Kees Verhoeven eruit.

Old_Spice | 13-08-21 | 17:54 | 1

Aanvulling: politici mogen in de eerste 10 jaar als ondernemer geen overheidsgerelateerde opdrachten uitvoeren. Er wordt een godsvermogen verdiend door allerlei sociale adviesbureau'tjes.

Grachus | 13-08-21 | 20:02

Geef het geld uit zoals de overheid altijd doet en ik geef je 2 maanden voor je faillissement.

Maasje | 13-08-21 | 17:54

Alvast een voorproefje op het café. Onze Kees in manager geworden! /watch?v=J9Da8XJXJu8 Nu ja, Kees was al manager. Daar kon hij ook niets.
Voor hoeveel meer kamerleden zal dit gelden? Nog nooit een echte baan gehad, geen contact met de echte wereld, voortdurend mensen die wel wat kunnen en willen voor de voeten lopen, en genoeg geld in de beurs van een ander. En dat moet dan beleid maken. Een aanfluiting voor de mensheid.

Frau Merkel | 13-08-21 | 17:54

Kees zal inmiddels wel weten dat niet belangrijk is wie je bent, maar wie je kent. Vooral als je niks tot bijna niks kan. Zoals wanneer je economische geografie (?) hebt gestudeerd. (wiki)

isitsoornot | 13-08-21 | 17:51

Daarom vestig je dus je bedrijf in Letland. Je belasting zakt naar rond 20%, je bent van de Belastingdienst af en kunt vanuit een veilige omgeving werken. Een postadres regel je in Nederland als het echt nodig is. Je hebt geen KVK terreur en ander gezeik meer. Leve de EU!

Frau Merkel | 13-08-21 | 17:49 | 3

Kan niet voor een verzekeringsadviesbedrijf heb ik begrepen ??

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 17:55

@Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 17:55:
Het is binnen de EU, dus moet het kunnen. Bel of mail ze even. Aanbieders genoeg: migrationPUNTlt/virtual-office

Frau Merkel | 13-08-21 | 18:14

@Frau Merkel | 13-08-21 | 18:14: OK

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 18:54

Vermoeiend, Kees Verhoeven blijft z'n hele leven uit de ruif van de overheid eten.

Probeer je diensten eens te verkopen aan een partij die er toegevoegde waarde aan ontleent en daarvoor wilt betalen.

Ervaringsdeskundige | 13-08-21 | 17:45

Even over de gedachte dat "ondernemerschap" en "het bedrijfsleven" de ECHTE wereld vertegenwoordigen: In de top van bedrijven heersen dezelfde krankzinnige woke flapdrollen-theorietjes en geschifte maatschappelijke en bedrijfskundige theorieën als elders. En bureacratieën van bedrijven - ISO9000! - is vaak erger dan die van de staat.

Het enige verschil is een keiharde afrekencultuur. Maar die pakt nooit degene die het verkloot (Zwaait naar Boonstra).

Nee, als je ergens een diepe minachting voor mensen kan ontwikkelen is het in de bedrijfsleven.

omanders | 13-08-21 | 17:44 | 3

Helemaal eens, hoe groter het bedrijf hoe groter het theoretisch gehalte aan de bovenkant v/d piramide, die gasten zijn ook los gezongen van de echte wereld, gaat hen niet om de klant maar om hun functie/status.

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 17:58

Is dat niet gewoon omdat deugen/virtue signaling tegenwoordig een marketing strategie is?

ReyNemaattori | 13-08-21 | 18:13

@ReyNemaattori | 13-08-21 | 18:13: Absoluut. Heeft helemaal niets te maken met internalisatie van Woke gedachtegoed. Marketing en de angst voor een hetze-campagne door Woke figuren zijn de drijvende krachten daarachter.

Grachus | 13-08-21 | 20:05

The one that got away.... Maar die andere honderden oud-kamerleden die van bestuursfunctie naar bestuursfunctie roteren en uit de staatsruif blijven eten zijn naast superdure werklozen ook nog eens in staat om veel schade aan te richten... Behalve Teeven. Die bestuurt tot nog toe schadevrij.

Odin | 13-08-21 | 17:43

Een onderneming is een ,….eh……onderneming waarbij personen bepaalde goederen of diensten verkopen aan klanten. De dienst of het product moeten ze aan de man zien te brengen of ze hebben onderzoek gedaan naar de vraag naar betreffend product; De afzetmarkt.

Kees echter heeft een bedrijf opgericht dat naadloos gaat aansluiten bij zijn aanzienlijke netwerk, opgebouwd in zijn politieke leven. Hij hoeft geen onderzoek te doen of voor zijn aanbod wel een vraag bestaat in de echte wereld, die van burgers en bedrijven. Neen; hij krijgt via het old boys and girls netwerk gewoon orders aangeleverd vanuit de overheid en dat wordt door die overheid dik betaald met belastinggeld.

Niks ondernemen, gewoon een uitwerkt veilige manier om belastinggeld binnen te harken.

Nuuk | 13-08-21 | 17:43

Digitale Zaken, maar zo'n algemene naam kiezen dat je niet te vinden bent op internet...

W_F | 13-08-21 | 17:42

Wat een aanfluiting die Kees. Straks gaat ie ook nog claimen dat hij de klappen van de zweep als startende ondernemer kent terwijl die gewoon met z’n wachtgeld en z’n opdrachten van de D66 potjes is gestart met z’n bedrijf…

Ernstige Zaken | 13-08-21 | 17:42

Kwartje is gevallen.
Kees gaat minister van economische zaken worden omdat hij de enige van het zootje is die ervaring heeft in het bedrijfsleven. Zelfs 4 maanden is al bijzonder.
Hoewel bij de Pvda loopt er eentje rond, Hans Nijboer, die over centen denkt mee te moeten lullen en die heeft 2 jaar als afwashulp in een zorginstelling gewerkt, dus die moeten we ook niet uitvlakken.
Blijkt moeilijk te zijn in de grote gemene buitenwereld, dus Kees gaat als minister de ondernemers helpen !!.

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 17:41 | 1

Geen Hans maar Henk Nijboer met dat rode hoofd, valt geen meisjes lastig dat dan weer wel.

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 18:01

Tsja, wat een sneuneus die Kees. Dat is waarom je ervaren mensen in de kamer nodig hebt, die iets van geld verdienen begrijpen en niet alleen maar geld kunnen uitgeven.

Gele Beer | 13-08-21 | 17:36 | 1

Van Haga bijvoorbeeld.

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 17:41

Jezus Kees, als je al met de meest elementaire dingen van het beginnen van een zaak moeite hebt: Wat kun je dan eigenlijk wel?

Graaisnaaiert | 13-08-21 | 17:32 | 2

Likken?

Cor Netto | 13-08-21 | 18:54

@Cor Netto | 13-08-21 | 18:54: Er worden tegenwoordig nog erg weinig brieven met postzegels verstuurd. En ik denk dat Kees inmiddels zo sterk is gedigitaliseerd dat hij een automatische frankeermachine heeft.

Grachus | 13-08-21 | 20:08

Misschien heeft hij aan een ijsje likkend uit moeten zoeken hoe vaak Sigrid haar gordel om heeft? Of de relatie tussen 66 en de vpro moeten onderhouden?

Watching the Wheels | 13-08-21 | 17:30

Nou Keesje hartelijk dank voor je betoog. Superleuk en super leerzaam.
Wil je nu je ook zo'n mooie lulverhaal over je ontmaagding vertellen, Kees?

TERUGVANWEGGEWEEST | 13-08-21 | 17:30 | 1

Ondanks alles gingen die stagiaires toch niet met de benen wijd, dus je zult nog even geduld moeten hebben.

Grachus | 13-08-21 | 20:09

Dus Kees komt er in retrospectief achter dat hij incompetent is.
1 geluk dat Keesje nog jaren en jaren door betaald gaat worden, de lutser.
Als je dit zielige verhaaltje leest, weet ik zeker dat hij geen opdrachten meer krijgt.
Hoewel meneer verstuurd rekeningen aan de overheid, hoe zit dat, Wobben maar.

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 17:26

Dus ik moet de facturen van de toeslagen affaire indienen als e-factuur ? Zijn ze dan binnen twee weken betaald ?

HaaiBaai | 13-08-21 | 17:25 | 1

Toeslagenaffaire? Daaraan bestaat geen actieve herinnering. U kunt zich bij loket 2 vervoegen, te herkennen aan de paarse krokodil.

Frau Merkel | 13-08-21 | 17:41

En hoe voelt dat nou Kees, écht werk doen?

Tietmier | 13-08-21 | 17:23 | 1

Zet dat "echt" eens tussen aanhalingstekens.

Watching the Wheels | 13-08-21 | 17:31

laat deze dombo rustig in sop gaar koken.

Nietnagel | 13-08-21 | 17:22 | 1

Dat gaat ook gebeuren, althans als hij van zijn overheidsvriendjes geen opdrachten krijgt.

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 17:28

Je bedrijf Bureau digitale zaken noemen en niet in staat zijn een treinkaartje te kopen. Nee, geeft vertrouwen in je skills hoor Kees!

Vega Mindy | 13-08-21 | 17:17 | 1

Moest toen ik voor het eerst een zaak opstartte het hele land door, acquisitie, je gezicht laten zien en ze overhalen om een bestelling te doen. Heb toen even een maandkaart gehaald om zoveel mogelijk eerste schifting mee te kunnen pikken zonder dat ik mezelf failliet reed en onderweg ook nog werk kon doen.
Enfin, als er 1 ding simpel is is het wel bij de NS een kaart regelen, BTW-nummer aanvragen, zakelijke rekening openen etc. Het binnenhengelen van opdrachten, planning en de administratie, daar komt pas echt wat bij kijken.
Oftewel, Kees, jongen, kap er nu mee want #ongeschikt of besteedt het papierwerk uit want anders is het kansloos. Echt.

Graaisnaaiert | 13-08-21 | 17:38

Dacht dat hij ondernemer was, hangt hij nog aan het overheidsinfuus.
"Een e-factuur bij de overheid indienen is trouwens ook niet eenvoudig maar ze betalen wel snel!" is dat veranderd of zo of herkennen ze Kees en vinden ze het zielig als hij lang op z'n geld moet wachten?

Watching the Wheels | 13-08-21 | 17:16 | 6

@Fele | 13-08-21 | 17:19:
lol, heb gewoon een e-mailadres waar een pdf naartoe kan, dus dat loopt wel stukken beter dan vroeger, maar er blijft altijd veel gedoe met name voor kleine opdrachten van een paar uur.

Watching the Wheels | 13-08-21 | 17:23

Hij vindt het indienen van een e-factuur niet eenvoudig? Nog meer reclame voor zijn 'Bureau digitale zaken'. Of is hij zover heen, dat hij denkt dat hij de hele IT infrastructuur van de overheid kan verbeteren?

Grachus | 13-08-21 | 20:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Het kan niet anders dan het gemiddelde IQ in de kamer is gestegen na het vertrek van dit subject. Best wel zorgwekkend eigenlijk.

Noobster | 13-08-21 | 17:16 | 2

U bent gespecialiseerd in optimistische zaken? De rest is net zo erg, op een heel enkele uitzondering na.

Frau Merkel | 13-08-21 | 17:43

@frau Merkel.. idd het glas is altijd halfvol, doch ok drink dapper door. Je moet immers niet drinken dat ik dronken ben.

Noobster | 13-08-21 | 18:43

Welkom in de echte wereld, Kees! *plop*

Flapoor | 13-08-21 | 17:15

Een ex kamerlid dat contracten afsluit met zijn vriendjes bij de overheid. Vroeger had men daar een woord voor. Maar, o nee, dat gebeurt alleen in balkanstaten.

bergsbeklimmer | 13-08-21 | 17:14

Kees! Joh, jij maakt wat mee man. Tjonge zeg.

Cor Netto | 13-08-21 | 17:11

Beroepskeuze vertrekkende kamerleden 1815-2021.

Een topbaan met een topsalaris bij een overheidsinstantie of maatschappelijke organisatie gesubsidieerd door de overheid: 3327

Ondernemer in de adviesbranche gericht op het adviseren van overheden en/of maatschappelijke organisaties gesubsidieerd door de staat: 1724

Een topfunctie met een topsalaris bij een financiële instelling die volledig of gedeeltelijk in eigendom is van de overheid: 375

Motivational speaker/dagvoorzitter/lezingen geven/linten doorknippen op feestelijke openingen: 428

Buschauffeur: 1

Fele | 13-08-21 | 17:09 | 1

Wachtgeld is dat ook een beroep?
Wat zou Bertje van der Roest nog uitspoken...

Piet-Kietelaar | 13-08-21 | 22:06

Sukkel, eigenlijk meer een stakker, bewijst weer eens te meer hoe ver te politiek afstaat van de dagelijkse realiteit op de werkvloer.

Smoelensmid | 13-08-21 | 17:08

Aan de tiet van de overheid hangen altijd goed... tis alleen geen ondernemersschap.

BL!ZZ | 13-08-21 | 17:07

En dan nog als laatste: vier maanden weg uit de Tweede Kamer en dan nu al facturen mogen sturen aan 'de overheid', mag dat überhaupt?! Is daar al enig voorwerk verricht? Gelukkig voor Kees betaalt 'de overheid' wel snel!

JJMS | 13-08-21 | 17:04 | 1

Ik kan mij ook geen werk voorstellen wat de overheid niet zelf zou kunnen maar Kees wel.

W_F | 13-08-21 | 17:47

En weer een adviesbureautje dat handelt in geblaat en gebakken lucht.

2voor12 | 13-08-21 | 17:04 | 1

Kennelijk is er nog een markt voor ook, dat is nog het ergste.

Tietmier | 13-08-21 | 17:26

Lachen als deze gast personeel in dienst krijgt en zelf de salarisverking bijvoorbeeld gaat doen. Hilarisch

brawler | 13-08-21 | 17:02 | 1

Die zit gelijk thuis met een burnout. En komt er dan achter dat hij wel premie betaald heeft, maar niets krijgt!

Frau Merkel | 13-08-21 | 17:44

Wat een geestelijke armoede. Het regelen van een NS kaart moeilijk? De 66 van D66 slaat duidelijk op het IQ.

El Rico Grande | 13-08-21 | 17:02 | 2

Mag hij niet meer mee in de al qack wagen

Coolcalmcollected | 13-08-21 | 17:05

Ha, hopelijk krijgt als bonus ook nog wat asieltypes naast hem. Komen ze er misschien achter dat het makkelijk lullen is, in hun schijnwereld. De werkelijkheid is soms onthutsend.

bqbq | 13-08-21 | 17:07

Mijn vriendin is ook onlangs begonnen als zelfstandige en die had binnen een kwartier een zakelijke bankrekening en die NS-kaart zal niet veel langer duren. Wat LULT deze man in vredesnaam en waarom zoveel uitroeptekens! Daar komt een hoop bij kijken zeg!! Oke, ik ga even onder de koude douche, mazzel!

JJMS | 13-08-21 | 17:01 | 3

Geeft wel aan hoe wereldvreemd deze snuiter is.

Muxje | 13-08-21 | 17:06

Het is Kees.

Cor Netto | 13-08-21 | 18:56

Vandaag las ik iets over Lizard-people. Dit is er eentje. Met een vies liktongetje.

Normpje | 13-08-21 | 17:00

Onvoorstelbaar dat zo'n dropl#l kamerlid geweest is. Zegt iets over het algemene niveau!

Schriever | 13-08-21 | 17:00 | 2

Is hij echt weg uit de kamer,wat een feest,dit wordt een goed weekend.

Coolcalmcollected | 13-08-21 | 17:02

Er hebben mensen op hem gestemd. Zegt ook iets.

Cor Netto | 13-08-21 | 18:57

Aanrader: De regelhulp van de overheid die ondernemers helpt hun weg te vinden in het woud aan wetten van de overheid en regels van de overheid.
www.digitaleoverheid.nl/overzicht-van...

Bent u daar nog, beste belastingbetaler? Hallo? Leuker kunnen we het niet maken, wel duurder en vervelender.

funda | 13-08-21 | 16:59 | 1

Dank voor de link. U zou met dergelijke goede adviezen uw boterham kunnen verdienen!

W_F | 13-08-21 | 17:50

'Voor een menselijke samenleving in het digitale tijdperk', zegt de slogan van zijn bureau.

Aldus de man die groot voorstander is van kunstmatige intelligentie. Godskolere wat een hypocriete lul is dit toch. En wat een parel van een topic is dit. Elke zin in dat Facebook-bericht is bijna een leugen of hypocriet.

JJMS | 13-08-21 | 16:56

Keesie doet/onderneemt tenminste wat, na 11 jaar in de Kamer heeft hij recht op flink wat jaren wachtgeld.
De (semi)overheid als klant is een leuk startpunt.
Als je eenmaal binnen bent kan je schrijven met een vork en weglopen doen ze al helemaal niet.
Been there done that
Succes Keesie, ik hoop dat je snel geen wachtgeld meer nodig hebt.

Chupa-mos | 13-08-21 | 16:55 | 2

Kees doet alsof-ie iets doet. Kees leeft voor de bühne.

Cor Netto | 13-08-21 | 18:58

,,Nee, ik ben niet voor niks uit de politiek gegaan. Ik vind het heerlijk om mijn eigen agenda te bepalen. Mijn ambitie is om binnen een paar maanden geen wachtgeld meer te ontvangen, en om de komende jaren mijn bedrijf op te zetten en vanuit een andere rol met digitalisering bezig te zijn.”

Sparley | 14-08-21 | 11:53

Die stagiaire die liever ergens anders aan likt ?

Hebbiehemookweer | 13-08-21 | 16:54

Kees laat even een klaagzangetje op de socials achter. Maar uiteindelijk komt het allemaal goed. Dat komt vooral omdat Kees een bekende naam en heul veul contacten op de juiste plekken (subsidieruif) heeft. Ik gun iedereen succes. Maar Kees zal nooit het echte ondernemen (zelf een naam maken) ondervinden. Hij zit er al warmpjes bij en zal er ook wel warmpjes bin blijven zitten. Als t niet lukt, kan hij altijd weer ff een belletje doen naar iemand die wel weer een opdrachtje op baantje voor hem heeft.

JB86 | 13-08-21 | 16:53 | 1

En dan krijgt ie ook nog reclame op Geenstijl!

kapoerewiet | 13-08-21 | 16:55

Mooi dat hij is opgedonderd uit de 2e kamer, dat mensen daarop stemmen zegt genoeg, op iemand die nog te stom is om een treinkaartje te kopen, een softijsje lukte hem blijkbaar nog net.
De wachtgelduitkering bedraagt 80% van de schadeloosstelling in het eerste jaar. Vanaf het tweede jaar is het 70% (van 117 duizend euro per jaar)

28 | 13-08-21 | 16:52 | 1

Bizar. Zo kan iedereen zichzelf verhuren.

Sparley | 14-08-21 | 11:55

Voorbeeld #3754 van "om politicus te zijn hoef je ECHT niets te kunnen".

Leviticus_ | 13-08-21 | 16:51

Ga je schamen zielige flapdrol met je e-factuurtjes .

dubbeltjeopznkant | 13-08-21 | 16:51

Betreft het hier ondernemertje spelen met deels behoud van wachtgeld of ben ik nu te cynisch? Kees Verhoeven is echt de verpersoonlijking van alles wat ik verafschuw aan een politicus in het algemeen en D66 en in het bijzonder.

JJMS | 13-08-21 | 16:49 | 3

Nope, je bent realistisch. Kees is een nitwit.

Basil Fawlty | 13-08-21 | 19:47

In theorie zou Kees de inkomsten uit deze "onderneming" van zijn wachtgeld inkomsten moeten aftrekken. Dus of Kees thuis op de bank zit of met een 'real life' poppenhuis speelt maakt in principe niet uit,

Grachus | 13-08-21 | 20:18

@Grachus | 13-08-21 | 20:18: is dat zo? Wat moet hij precies afdragen? Hij heeft gewoon dik wachtgeld en loopt financieel geen enkel risico.

Sparley | 14-08-21 | 11:56

Dat is een bekend probleem bij onze Tweede Kamerleden. Ze hebben nog nooit een bedrijf van binnen gezien. Je zou denken dat er dan ooit één opstaat en zegt: jongens, ik weet hier te weinig van, dus laten we wat ondernemers vragen wat zij er van vinden. Maar nee, ze blijven liever bewust incompetent.

Stijlicoon | 13-08-21 | 16:47 | 4

Ik heb een ingelijst briefje op mijn kantoor, een artikel uit de telegraaf, waarin geschreven wordt dat de overheid Lachwekkend Incompetent is. Waarvan akte.
Het is meer om te huilen, maar dat lachen is meer uitlachen.

Hebbiehemookweer | 13-08-21 | 16:59

In ben BI, Bewust Incompetent, goed gevonden !

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 18:03

En dan zo’n Jesse Klaver of Thierry Baudet. Jongens die geen enkel besef hebben wat het bedrijfsleven precies inhoud. Geen benul hebben ze. Nog nooit een dag gewerkt.

Sparley | 14-08-21 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

Heb 1juli jl. onze zaak na 32jaar moeten beiindigen je weet niet wat het een werk is om als stop te zetten.Knurft .

Kilroywashier | 13-08-21 | 16:44 | 1

Succes, hoop dat het niet TE pijnlijk was.

Leviticus_ | 13-08-21 | 16:53

Wat is dit voor een gezwets van een kleuter.

zhirek | 13-08-21 | 16:44 | 1

Echt super-duper-spannend allemaal!! *likt aan softijsje*

JJMS | 13-08-21 | 16:51

Meest stuitende is nog dat deze man voordat hij in de kamer kwam directeur is geweest van MKB Nederland in de regio Amsterdam en dan rustig tweet dat hij als Tweede Kamerlid vond dat ondernemers soms veel klagen maar dat nu begrijpt...

www.mkb.nl/over-mkb-nederland/wat-doe...

"Ondernemers durven risico's te nemen en creëren banen. Daarom moeten ze gefaciliteerd worden en niet gehinderd door onduidelijke of overbodige regels en eisen."

bots! | 13-08-21 | 16:43

KeesVee kon niks, kan niks, maar kost ons nog steeds heel veel. Waarom toch? En uiteraard, D66. Je verwacht het niet hè?

Goofy Goofball | 13-08-21 | 16:43

Hij loopt als startende ondernemer tegen muren aan. Op zijn website staat te lezen dat zijn bureau juist hulp biedt aan ondernemers die tegen muren aan lopen. Dat bureau ga je dus even niet inhuren.

goedverstaander | 13-08-21 | 16:42 | 1

Tot de smeerolie die partij kartel heet opwarmt, de ene na de andere opdracht want belastinggeld kan niet op.

28 | 13-08-21 | 16:55

Ondernemerschap bestaat niet.
Buiten de plantage is het ondernemen verboden; digd is niet optioneel.

De illustratie bij dit artikel legt uit waarom
@Bert Brussen | 26-05-21 | 20:01 | 133 reacties

Cookiewet voedt het panopticon.
Al je ezelsoren zijn gemarkeerd.

hallevvezool | 13-08-21 | 16:41

Dat is ook de enige club die m zal inhuren hahaha

Flow_Snake | 13-08-21 | 16:40

Kees:
“een e-factuur bij de overheid indienen is trouwens ook niet eenvoudig maar ze betalen wel snel!”

Zo gaat dat dus, Keesje begint een bedrijf en krijgt werk toegeschoven van zijn oude werkgever de overheid.

MargauxGrandCru | 13-08-21 | 16:39 | 3

Het is toch te treurig voor woorden. Wat een faalhaas. Maar ja. Driekwart vd ondernemers verdienen wat mij betreft sowieso dit predikaat niet.

kokkie klaphaak | 13-08-21 | 16:41

@kokkie klaphaak | 13-08-21 | 16:41:
Kun je die cijfers onderbouwen?

J.Cash | 13-08-21 | 16:43

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat de overheid erg slecht is in het op tijd betalen van facturen.
Zelf aanmanen is een ramp. Snel betalen... echt niet!

tis_wat | 13-08-21 | 16:55

Weet of kan Kees dingen waar andere mensen wat aan hebben?

J.P.Drapeau | 13-08-21 | 16:39

Dat is geen ondernemer inderdaad. Die komt in een gespreid bedje en factureert met een vork zo een paar ton per jaar bij elkaar. Ik denk zelfs nog meer.

YoMoms | 13-08-21 | 16:38

Als ik het zo lees is Kees van ruifvreter in overheidsdienst naar door de overheid ingehuurde ruifvreter gegaan.

Kortom, hij kost u en mij gewoon nog steeds belastingknaken.

Wijze uit het Oosten | 13-08-21 | 16:37

Lekker schnabbelen bij de overheid. Met je e-factuur.

Vula | 13-08-21 | 16:37

Het zal wel een Kruiwagen Adviesbureau zijn.

goedverstaander | 13-08-21 | 16:36

'Belasting betaal ik met liefde.'
Vier maanden is ook nog wat te vroeg voor een naheffing.

goedverstaander | 13-08-21 | 16:34 | 1

Hij denkt dat BTW de vennootschapbelasting is. Leuke verrassing einde boekjaar.

J.Cash | 13-08-21 | 16:45

Kees heeft nog niet iets gefinancierd uit de schatkist ontdekt.Ga is met sywert praten of bel een oranje.

van stampij | 13-08-21 | 16:33

Het kan bijna niet anders of het wachtgeld loopt gewoon door, anders zou ie toch nooit gaan werken..

G.M.I.M. Pet | 13-08-21 | 16:32
-weggejorist-
tata570417531 | 13-08-21 | 16:31

Welke ervaring heeft deze kluns met digitalisering? En welke klanten zouden willen betalen voor zijn diensten?

DenkenDanDoen | 13-08-21 | 16:29 | 1

Geen en wie denk je zelluf ??

Flow_Snake | 13-08-21 | 16:42

Wat een kneus. Zakelijke bankrekening? 3 x klikken. Factureren? Boekhoudprogramma maximaal 15 minuten per maand werk. Instellingen 2 uurtjes.
Contracten en incasso? Voorwaarden en goedgekeurde contracten zijn simpel te verkrijgen bij zzp-organisaties.
Of maak het jezelf makkelijk. Gooi 10 euro op je uurtarief en besteed het uit aan een administratiekantoor.

BoerKoekoek | 13-08-21 | 16:29

Kom jongens, niet zo lui. Zijn CV staat gewoon op wikipedia. Directeur geweest bij MKB Nederland regio A'dam.

Tip voor Kees als ie meeleest: Neem gewoon een boekhouder in de arm als je het lastig vindt, maar wel genoeg binnen kan harken met die speakers academy en dat adviesbedrijfje. Bespaar je jezelf een hoop sores mee.

MFvGeel | 13-08-21 | 16:27

Nou Kees, welkom in de echte wereld. Het leven valt niet mee buiten de politiek.

Pummetje | 13-08-21 | 16:27

En hij stuurt gelijk al facturen aan de overheid? Hoe komt hij aan die klant? Toch niet zo van ons kent ons toch? Wellicht kan Kees maar beter weer aan ijsjes gaan likken dat lukt hem wel volgens mij.

Rdock | 13-08-21 | 16:27

Jezelf verhuren via de speakers academy, is dat niet een verkapt dienstverband?

General McAuliffe | 13-08-21 | 16:26

Het zal nu ook wel wat moeilijker voor 'm zijn om van die lekkere stagiaire's te versieren. In ieder geval een stuk duurder.

Schoorsteenveger | 13-08-21 | 16:24

Welkom in de wereld van het ondernemen, pannekoek.
Denk je werkelijk dat de politiek het de ondernemer makkelijker heeft gemaakt?
Het antwoord is NEE.
Je moet je kantoor in 3-4 jaar tijd naar minimaal energielabel C vergroenen. Je moet onrendabelen aannemen. Je moet veel meer belasting betalen (ten opzichte van 10 jaar geleden). Je moet gehandicapten aannemen. Je moet de AVG regelen, je moet, je moet en je moet. Verder moet je natuurlijk gewoon je muil houden en netjes belasting betalen. Succes uitvreter met je baantjes-carroussel-contacten met het ondernemen na 4 periodes Rutte, van de VVD godbetert!

pibasso | 13-08-21 | 16:23 | 2

Ondernemen onder Fidel was nog eenvoudiger. Mensen hebben geen flauw benul met hun broodtrommeltje onder de snelbinders.

J.Cash | 13-08-21 | 16:40

@J.Cash | 13-08-21 | 16:40: Juist Johhny, juist. Maar wat moeten wij anders doen? Ik ben veel te lastig om ergens werknemer te zijn......

pibasso | 13-08-21 | 17:03

Politici, kunnen niet eens poepen zo incompetent zijn ze. Fred Teeven is een baas zo fout als wat, enige zelfkennis heeft Fred dan weer wel. Kan niet veel, maar vind rijden op de bus leuk, ga ik dat maar doen.

EmilioEsteves | 13-08-21 | 16:23

Feitelijk nog steeds aan het geldinfuus vd overheid.
Da’s geen ondernemen, dat is graaien uit de subsidiepotjes.
Kees weet goed de weg op overheidskaart.
Kees is geen ondernemer, Kees is een parasiterende uitvreter.

Ruimedenker | 13-08-21 | 16:23

Jankerd.
Ik werk inmiddels ruim twintig jaar voor mezelf *borstroffel* en het zou niet in mijn hoofd opkomen om te jammeren. Werk is werk, teren doe je op krenten in de pap en verder is het gewoon onwijs leuk en spannend.

Madame Poitiers | 13-08-21 | 16:22 | 1

Precies, hier idem.

pibasso | 13-08-21 | 18:07
-weggejorist-
ZureSloot83 | 13-08-21 | 16:21 | 1

Zullen we met zijn allen voortaan alleen nog op echte ondernemers stemmen bij de tweede kamer verkiezingen? Nederland wordt er zoveel beter van.

dihydrogenmonoxide | 13-08-21 | 16:20

Denk dat we voor deug-Kees maar een inzamelingsactie moeten houden “ help Kees de winter door” De echte wereld, iets waar een D66 adept geen enkele kaas van heeft gegeten. De andere altijd maar de maat nemen, lekker achteraf met een oplossing komen en nooit echte verantwoordelijkheid en besluiten durven nemen die erom doen. Misschien kan Keesje nog als agentje bij het politiebureau bij het AZC in Ter Apel? Of zou dit keesje allemaal teveel worden en hem een burn out bezorgen?

Hollandse_blauwe | 13-08-21 | 16:19

Ook al stagiaires gehad?

Mart6037 | 13-08-21 | 16:18 | 2

Op de kopieermachine...

Air van Boven Dorens | 13-08-21 | 16:35

@Air van Boven Dorens | 13-08-21 | 16:35: Double A: youtu.be/y6gljP9RiHY

Grachus | 13-08-21 | 20:34

Kees, ondernemer ben je in hart en nieren. Ondernemers zeiken niet over dit soort pietluttigheden. Ja, vervelend is het soms wel. Maar ondernemer zijn vereist doorzettingsvermogen. Lopen zeiken op internet komt best heel lullig over. Kees is een soort vuilnisman die bij zijn baas klaagt over dat het steeds stinkt op zijn werk.

Leptob | 13-08-21 | 16:18

Kees weet ongetwijfeld bar weinig van digitale zaken, dus de overheid wordt vast zijn grootste klant.

Hetze Haatstra | 13-08-21 | 16:18

Als je geen treinkaartje kunt kopen maar wel de regering mag controleren......

Rest In Privacy | 13-08-21 | 16:17

Als hij al moeite en gedoe ervaart bij het openen van een zakelijke rekening is ondernemen niet voor de beste man weggelegd. Mijn advies, zoek een werkgever. Doe er uw voordeel mee.

plaksnorhater | 13-08-21 | 16:17 | 1

Hij zal wel moeten. Geen hond wil hem op de loonlijst.

goedverstaander | 13-08-21 | 16:29

Nu kan wel stellen dat het geen "volksvertegenwoordiger" was.

Wat betreft speakersacademy: Dat bedrijven daar werkelijk nog intrappen om een inspirerende marionet te huren.

Remi A. | 13-08-21 | 16:15

De overheid betaalt snel??? Reken gerust op drie maanden.

MaarFeitelijk | 13-08-21 | 16:15 | 1

65 werkdagen.

plaksnorhater | 13-08-21 | 16:18

Als je problemen hebt om als ondernemer een treinkaartje te kopen, dan hoop ik dat het wel lukt om iets nuttigs met een touw en een stoel te doen.

hangtiet met knoop | 13-08-21 | 16:15

"Ongewenste vertraging", dat gaat natuurlijk over die NS-kaart...

Air van Boven Dorens | 13-08-21 | 16:14

Heb zo het idee dat Kees lekker gaat ondernemen, om zich vervolgens uitsluitend door de overheid of publieke instellingen te laten inhuren.

Duifmans | 13-08-21 | 16:14 | 2

Je bedoeld door mensen die op bepaalde plekken zitten en het juiste partijboekje hebben?

Misschien wordt het eens tijd, dat de overheid alle contracten (en ook wie ze afgesloten heeft) openbaar maakt.

hangtiet met knoop | 13-08-21 | 16:16

“Het bureau adviseert branches, overheden en bedrijven op het gebied van digitale vraagstukken."
Je stelling klopt dus.

TonAlias | 13-08-21 | 16:16

Enorme sukkel van corrupte communistische apparatsjiks allure.
IJsjes likken met stagiaires.

De verwarde man | 13-08-21 | 16:14 | 1

Liever stagiaires likken met een ijsje...

Wijze uit het Oosten | 13-08-21 | 16:39

Kees is een nietszeggende l*l die in zijn leven nog nooit iets gepresteerd heeft. Zijn onderneming is ook nietszeggend, Kees zal nooit iets toevoegen aan de maatschappij.

thekolere | 13-08-21 | 16:11

Vanaf nu graag een maandelijkse update, waarin we lezen hoe Kees erachter komt dat hij 5 keer zoveel kwijt is aan zijn energierekening, vullisdienst en verzekeringen dan niet-ondernemers. Met lekker veel uitroeptekens!!!!

Poesmobiel | 13-08-21 | 16:08

Ach gossie, ach gosssie.
Oh gut, oh gut, oh gut.
Verdomd interessant, maar gaat u verder.

Kapitein Sjaak Mus | 13-08-21 | 16:08

Er zijn dus al een bedrijfjes "Bureau Design Digitale Zaken" en "Digitale Zaken", benieuwd hoe zij denken over de bedrijfsnaam van Ome Kees. Wel knap dat hij al klanten heeft zonder website, of is zijn klant gewoon de overheid? In dit geval ben je geen ondernemer maar gewoon een corrupte ex-ambtenaar.

BobDobalina | 13-08-21 | 16:06 | 1

Zo te lezen doet hij inderdaad dingen bij de overheid.

ZOMG | 13-08-21 | 16:07

11 Jaar in de Tweede Kamer en weet niks. Wat doen die mensen daar?

ChalinaRosa | 13-08-21 | 16:06 | 2

En wat heeft ie nou eigenlijk bereikt die 11 jaar? Naast wat stagiaires

Transgender-Airlines | 13-08-21 | 16:09

U stelt de juiste vraag!

pibasso | 13-08-21 | 17:12

Vroeger was ondernemen nog een beetje exclusief, maar dat is ook alweer verkloot door de komst van kamerleden

hendrikjandetuinman | 13-08-21 | 16:05

Dat over die treinkaart: onzin, dat moet heel makkelijk kunnen als ik de NS-website zo bekijk. Over zakelijke rekeningen: banken zijn een stuk strenger geworden met wie ze als klant toelaten ivm fraudebestrijding.

ZOMG | 13-08-21 | 16:05 | 4

@J.Cash | 13-08-21 | 16:07: Ik ken mensen die laatst met een stichting door een bank er uit zijn geflikkerd omdat het te duur werd voor de bank.

ZOMG | 13-08-21 | 16:18

@ZOMG | 13-08-21 | 16:18:
Dat zal best.
Een rekening voor een BV of eenmanszaak open je in een dag.

J.Cash | 13-08-21 | 16:21

@J.Cash | 13-08-21 | 16:21: Niet iedere BV of eenmanszaak: er zijn bepaalde beroepsgroepen die bij banken geweigerd worden (seksindustrie).

ZOMG | 13-08-21 | 16:54
▼ 1 antwoord verborgen

Kees Verhoeven heeft gelukkig de overheid als opdrachtgever. Wat een lul; nooit echt gewerkt en nu nog steeds met het vangnet van wachtgeld beetje interessant lopen doen oh oh wat is het zwaar.

RGV42 | 13-08-21 | 16:04 | 5

@eerstneukendanpraten | 13-08-21 | 16:14: Weet u hoe een WOB procedure werkt ik niet, anders zou ik vragen aan onze alwetende overheid of het klopt dat ene Kees werk/opdrachten van hun krijgt.
Hoeven we aan de VK of NRC niet te vragen.

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 17:33

Hij en meerdere van die kamerlieden(niet allemaal, gelukkig) hebben nog nooit gewerkt en liegen is het enige wat ze heel goed kunnen.
En als je liegen werken noemt, dan weren ze heel veel.
Ophangen aan de hoogste boom dat soort volk.

loekdeleeuw | 14-08-21 | 07:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Thanks GeenStijl, hij was nou net uit mijn actieve herinnering verdwenen.

amateurrr | 13-08-21 | 16:04

Zo te lezen heeft hij nog geen dag gewerkt, maar zich alleen ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Ik zou Kees V. aanraden iets te doen wat hem na aan het hart ligt.
Open een ijssalon met allemaal lekkere stagiaires!

Osdorpertje | 13-08-21 | 16:04 | 1

Je was me voor !!
Hoewel als Kees zich er mee gaat bemoeien zal het ijs ook wel niet te vreten zijn.
Wat een kansloze sukkels staan er toch op de overheidsbetaallijst.
Wat Kees niet begrijpt is dat een ondernemer die geen gratis ton per jaar krijgt hier erg boos over kan worden

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-21 | 17:31

Vier maanden geleden gestopt als Tweede Kamerlid. Wat heeft hij in de tussentijd voor werk gedaan dan om financieel rond te komen...?

Oh, wacht...

Air van Boven Dorens | 13-08-21 | 16:03 | 2

Oh, wachtgeld???

HGL | 13-08-21 | 16:07

nou en?

MaarFeitelijk | 13-08-21 | 16:14

Kneus Verhoeven...

Jip van Janneke | 13-08-21 | 16:03

En, als hij een keer problemen krijgt met de fiscus, zegt die laatste genoemde “ongezien de typhus, had je maar geen ondernemer moeten worden”. Zo denkt men daar namelijk letterlijk vanachter hun ramen …..

Von Bliksum | 13-08-21 | 16:02 | 1

Yuuuuuup

Dan maar zo! | 13-08-21 | 16:16

Misschien snapt hij #weesgeenkees ook ineens?

Non_Smoking_Gun | 13-08-21 | 16:02 | 1

Haha nee, dat zou impliceren dattie zelfreflectie heeft. Dat hebben politici niet, net als een ruggengraat en een geweten.

Bakkeleures | 13-08-21 | 19:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl