Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66-draaimolen Kees Verhoeven, van Wiv-hater naar Sleepwetliefde in 1 jaar. #WeesgeenKees

Weet je wie je niet wil zijn? Kees Verhoeven. We zochten beelden van zijn draai over de Sleepwet, van felste opponent in 2017 naar meest enthousiaste voorstander in 2018. Terwijl de wet niet is gewijzigd, alleen zijn positie: van oppositie naar de macht.

Hierboven een vanouds knullig knip- en plakwerkje in iMovie, samengesteld uit debatten & dergelijke, waarin Kees zijn lange draai maakt van tegenstander van de Sleepwet naar woedende campaigner voor de Wiv. Hieronder wat strakker gesneden toelichting per tekst.

Toenmalig oppositiekamerlid Kees Verhoeven van toenmalig D66 had 75 minuten spreektijd aangevraagd voor het Wiv-debat van 8 februari 2017, waarin hij keer op keer sprak over het 'sleepnet' dat de overheid over de data van alle burgers werpt met de nieuwe Wiv. Hij maakte zich zó veel zorgen over de Sleepwet, dat hij een twintigtal amendementen indiende om de privacy van burgers te waarborgen, bulkdata-verzameling tegen te gaan en andere aanpassingen aan de wet te doen. Bijna al die moties werden verworpen, evenals moties van andere kritische partijen. D66 stemde vervolgens tegen de Sleepwet, want ze voelden zich niet serieus genomen.

KeesVee is 180 graden gedraaid
Een jaar later is Kees Verhoeven coalitiekamerlid namens '66, en is zijn mening over de Sleepwet 180 graden gedraaid: "Ik ga campagne voeren voor de Inlichtingenwet", zegt hij in januari 2018.  Als toegewijd criticus van de Sleepwet in 2017, wordt hij anno 2018 boos op iedereen die 'Sleepwet' zegt in plaats van 'Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten' of 'inlichtingenwet'. Volgens de man van de vele verworpen moties is één zinnetje in het regeerakkoord van Rutte III namelijk voldoende om de gehele Sleepwet, pardon, inlichtingenwet te repareren en privacy-proof te maken - en om er dus campagne vóór te gaan voeren. 

Dat zinnetje luidt: "Van het willekeurig en massaal verzamelen van gegevens van burgers in Nederland of het buitenland (‘sleepnet’) kan, mag en zal geen sprake zijn." Daar zijn twee dingen mis mee. Ten eerste: een zin in een regeerakkoord wijzigt in geen enkel opzicht iets aan een aangenomen wet, het zegt alleen iets over onderlinge afspraken tussen de vier regeringspartijen. Als dit kabinet ophoudt te bestaan, houdt het zinnetje ook op te bestaan. In juridische zin beschermt het geen enkele burger tegen een Sleepnet.

'Willekeurig' staat er niet willekeurig
Ten tweede en nog erger: het woordje 'willekeurig' in het zinnetje van het regeerakkoord maakt de hele zin betekenisloos. Zodra de diensten een argument bedenken om niet-willekeurig, dus met een reden, te gaan slepen, dan houdt een zin in het regeerakkoord hen niet tegen - en de letter van de Wiv-wet ook niet. Kees weet dat heel goed, want in een betoog op Facebook op 1 november 2017 (kort na het sluiten van het regeerakkoord) laat Kees dat cruciale deel van het zinnetje weg, maar liegt hij zijn lezers wel voor dat hij letterlijk citeert uit het regeerakkoord.

Dat zinnetje in het regeerakkoord is bovendien totaal niet anders dan wat sleepwetvoorstanders Plasterk en Hennis jarenlang al zeiden (en waar D66, terecht, niet mee akkoord ging). D66, dat zichzelf niet serieus genomen voelde in hun kritiek op de Sleepwet, neemt nu de kiezer en de burger niet serieus, en hun recht op privacy al helemaal niet.

Een ander zinnetje in het regeerakkoord, dat er na twee jaar een evaluatie van de Wiv moet komen, claimt Verhoeven ook als formatie-overwinning, maar dat is een eis die niet D66, maar de Eerste Kamer stelde om in juli 2017 in te kunnen stemmen met de Wiv. Een evaluatietermijn van niet vijf, maar twee jaar was de enige verandering die de Senaat bedong, en die dankbaar door Rutte III (en dus met name door D66) als hun eigen bedenksel in het regeerakkoord is opgenomen. Fake news.

#WeesgeenKees
Kees Vee draait dus nogal, snauwt collega's die hem daarmee confronteren van zich af en noemt zijn eigen wispelturigheid liever 'voortschrijdend inzicht'. Ja, dank je de koekoek, Kees. Niet je ideologie maar je positie bepaalt wie je bent en wat je vindt. Oppositie? Toen had je vrij spel om de sleepwet aan te vallen op wat het is: een sleepwet met kwestieuze gevolgen voor de privacy, die ongeacht de tekst van het regeerakkoord per 1 mei van kracht wordt. Coalitie? Zwijgen, bukken en meestemmen met de baas (en dus met last), ongeacht wat ooit de standpunten en overtuigingen van jou of je partij aan de overzijde van de Kamer waren.

Kees Verhoeven van '66 is dit kabinetsseizoen het meest sprekende voorbeeld van deze machtsgeile fractiediscipline, waarin '66 het eigen partijbelang boven het algemeen belang van (de privacy van) de burger plaatst. Dat hij ook nog durft te zeggen dat hij enorm uit ziet naar het referendum van 21 maart over de Sleepwet, terwijl zijn eigen partij het referendum net de nek heeft omgedraaid en terwijl we weten dat de uitslag in het geval van een 'nee' bij het grofvuil gaat, en bij een 'ja' (waar Kees op hoopt) als een 'zie je wel' onthaald zal worden, dat maakt Kees helemáál tot een doorzichtige opportunist. Echt. Als we één advies hebben voor iedereen die dit leest: Wat je ook doet. Wees geen Kees.

Bronnen:
Wiv-debat 8 februari 2017, video
'College van B&W', 15 oktober 2017, YouTube
Begrotingsdebat 15 november 2017, video

P.S. op GeenPeil.nl staan de voors van de Wiv & tegens van de Sleepwet keurig tegenover elkaar, voor wie zich eerlijk wil informeren voor een democratische keuze op 21 maart.

Reaguursels

Inloggen

Draaikonten66.

EefjeWentelteefje | 08-03-18 | 14:12

Kees Verhoeven is een Oostvaardersplassen rund.
Jammer genoeg kwam voor Kees het hooi te laat !
Kees is daarna geruimd, zoals het hoort, door een jager.

poëpjes | 08-03-18 | 13:10

Uit hetzelfde hout gesneden als die smeerlap Penthouse en Ollongren, net zo onwaarachtig en ondermaats. Geen enkel respect meer voor dit soort bestuurders.

lanexx | 08-03-18 | 08:54

Ik ben tegen een sleepnettende overheid.

Daarom weiger ik nog steeds pertinent ergens met pin te betalen.

ZKH EénOog | 07-03-18 | 23:34 | 1

Maar u hebt wel een paspoort met vingerafdruk?

Lupuslupus | 08-03-18 | 09:51

Wat een ongelofelijke hypocriete, cynische, pathologische, omhoog likkende leugenaar is die Kees Vee toch eigenlijk. In dienst van een partij die op dit moment nog steeds 13 zetels zal halen mochten er morgen verkiezingen zijn. Niet te bevatten.

Scepticus | 07-03-18 | 23:22


Kijk naar Pechtold bij Pauw: kereltje P. zwelgt in grootheidswaanzin, met een aardappel in zijn keel, slaat nog geen deuk in een pakje boter, neemt Baudet de maat maar kan niet in zijn schaduw staan. D66 is voor referendum, nu tegen.
D66 is tegen sleepwet, nu voor.
D66 staat voor niets. De bodemloosheid van de schijn.

xavier | 07-03-18 | 23:03

Kees Verhoeven: het juichaapje van A. Pechtold

oliebolletje123 | 07-03-18 | 21:42

”Politiek is smerig, het is allemaal veel vuiler en vunziger dan mensen denken.”

Dit zijn de woorden van een van onze grootste politieke huichelaar D66’er Pechtold, deze man barst dus van de zelfkennis.

Dit is nog maar het begin van alle ellende u stemde telkens weer opnieuw op deze hypocriete huichelachtige zelfverijkers.

Deze lieden hebben ons hele systeem kapot gemaakt geleid door partijbelangen en eigenbelang.

Het hele systeem is smeriger dan u kunt bedenken.

Ankerspil | 07-03-18 | 20:22

Het is héél simpel: Kees Verhoeven heeft ook een hypotheek- en daar moet ook iedere maand op afgelost worden. De oplossing? Je mag twee regeertermijnen de kamer in, met een maximum van acht jaar. En daarna mag je twee jaar lang geen publieke functie vervullen, niet in bestuursdienst en geen functie bij een organisatie die voor meer dan twintig procent afhankelijk is van overheidsgelden aanvaarden. En mocht je voor een lobbyclub gaan werken: twee jaar lang geen contacten met bestuurders of politici. Wachtgeld: maximaal twee jaar, 70 procent. Daarna: bijstand. Moet je eens opletten, wat dat betekent voor het stemmen ‘ zonder last’ ....

bisbisbis | 07-03-18 | 20:03 | 1

Laten we er vijf jaar van maken, zo duur is het niet en het is redelijk dan om te verwachten dat ze niet corrumpeerbaar zijn dan.

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:06

Sleepnetnieuws. In novini.nl vandaag het artikel Wie tipte de Volkskrant? Geen bewijs voor AIVD- hack Cozy Bear. De AIVD heeft eind januari 2018 twee journalisten iets m.b.t. Cozy Bear op de mouw gespeld. Deze VKjournalisten brachten het naar buiten zonder nader & onafhankelijk te checken of ze betrouwbare info hadden ontvangen. Dit schandaal maakt wederom duidelijk hoe betrouwbaar MSM & de AIVD zijn en hoe ze naar de pijpen dansen van 'buitenlandse' mogendheden. Wat een geziek om bij het ene buitenland slaafs hielen te likken en bij het andere buitenland te gaan brullen als een muis.

Eeuwig..Op..Vakantie | 07-03-18 | 19:38 | 1

Misschien kan een van de kamerleden haar controle functie een keer inzetten hiervoor?

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:04

Haha arme Kees hij dacht dat de D in D66 voor demoncratie staat. Engnek Alexander Penthouse pechtold heeft hem snel uit de droom geholpen

Jacktheflipper | 07-03-18 | 19:24 | 1

'66 zelden een partij gezien die echt zijn uiterste best doet om ten onder te gaan. Wat heeft Kees eraan om af te zinken?

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:06

PvdA: "wij kunnen als geen ander onze voormalige achterban in de steek laten en onze ideologie verloochenen"
VVD: "pff daar zijn we beter in..."
CDA: "#metoo"

D66: "hold my beer..."

Graaf_van_Hogendorp | 07-03-18 | 19:19 | 2

Is het al eens opgevallen dat vorig jaar voor de TK verkiezingen Groen links voortdurend op de npo te ZIEN is en nu D666

Jacktheflipper | 07-03-18 | 19:28

Het is inderdaad soms net of je naar een wedstrijd ondermijning van de laatste democratische instrumenten in onze staatsinrichting kijkt.

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:08

We kunnen ons er druk om maken maar het doet geen drol. Gister Arrogander P weer bij Pauw gezien maar het is net Poetin. Hoe dichter bij de verkiezingen hoe meer hij af reageert op PVV/FvD. Doet Poetin met het Westen. Inhoudelijk hoor je niets en ze komen er mee weg. Pauw probeerde hem nog ff aan te pakken op z’n uitspraken bij Niemann maar dan komt zijn toneelstukje wat ie al tig keer gedaan heeft. En weer komt ie er mee weg.

Trumme | 07-03-18 | 19:14 | 1

Ben benieuwd wat hij nu gaat doen, Greet en Bidet willen al niet meer met deze doorgedraaide man in gesprek, inhoudelijk heeft '66 niets meer te bieden, wat kunnen ze nu nog aan ons vertellen?

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:09

Tijdens zijn geboorte met de lepels gehaald, een kijzersnede was onmogelijk door de slappe ruggengraat, hierna van de commode gestuiterd, zijn moeder twijfelt eraan of de verloskundige de navelstreng wel tijdig heeft doorgeknipt waardoor vermoedelijk blijvend acuuthersenletsel is ontstaan deswege is zijn gedraai verklaarbaar en voor D66 goed bruikbaar.

Goedverdoemme | 07-03-18 | 19:07
-weggejorist-
justthefactsplease | 07-03-18 | 19:02

KeesVee: de personificatie van alles wat er mis is met de politiek en het gros van de politici. En nog steeds zijn er genoeg usefull idiots die hem en zijn Fuehrer blindelings volgen.

spekpater | 07-03-18 | 19:02

In de tijd van paars niet anders

Omebert | 07-03-18 | 18:52

D66, dè draaikontenpartij! Al sinds 1966. Verschrikkelijke club...

Marvin_NL | 07-03-18 | 18:36 | 1

Ze zullen niet lang meer bestaan, Alexander Penthouse en Orwellongren proberen '66 zelfs al op te heffen lijkt het wel.

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:10

Gadverdamme wat is die Verhoeven en tirannetje. Die vent zie ik nog wel gaan stampvoeten als hij zijn zin niet krijgt.

doskabouter | 07-03-18 | 18:35

Na de teleurstellende verkiezingen voor '66 zullen ze Alexander Penthouse laten vallen als een steen samen met Ollonkreng...... daarna splitsen de zeteltjes zich af in de 2e kamer. Ziedaar, nieuwe verkiezingen,!

Oepsie1234 | 07-03-18 | 18:00

Dat hele D66 naar Russisch model collectief naar de goelag graag.
En niet eerder weer naar buiten dan dat ze al die domme initiatieven afzweren.

slipsniffer | 07-03-18 | 17:40

Ik denk dat die engerd nog geweigerd als zaaddonor

likdoorn | 07-03-18 | 17:34

Draaien doet Kees al vanaf zijn geboorte, hij is namelijk in een stuitligging geboren.

Spare Rib | 07-03-18 | 17:32

Kees is eng. Heel eng. En niet alleen vanwege die enge glimlach die verdacht veel lijkt op die hele enge volksverlakkende glimlach van engnek Pechtold.

HaatbaardKnipper | 07-03-18 | 16:55

De deur staat open.
Daarna het huis volhangen met microfoontjes en cameraatjes.
Dat is wat je noemt vooruitgang.
D66 wil vooruit.

marjen | 07-03-18 | 16:44 | 2

Daar was eerst dat touwtje in je brievenbus voor nodig.

Gele Beer | 07-03-18 | 17:15

1984, het is een draaiboek geworden. Straks gaan ze war is peace doen met Rusland, daar is al een totalitair staatsapparaat dus die willen wel.

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:12

Hey Keesie Verhoeven! Ga toch koken man.

Cobalt bomb | 07-03-18 | 16:31

Het zijn allemaal draaikonten bij D'66. Deze partij laat zijn ware aard zien.
Allemaal volksverlakkers. Pechtold voorop!
Hoe heerlijk voelt de macht.....
en maar roepen en wijzen naar anderen

AnnaJL | 07-03-18 | 15:45

Las net het Tweakers interview en moest denken aan mw. Rijbroek. Over massasurveillance - "Van massaal en willekeurig heb ik steeds gezegd dat dat niet goed is." Zo lispelt de IT specialist Kees V. van D66. Natuurlijk gaat de AIVD over tot massasurveillance: omdat het kan. Kees V. ziet voor zich hoe iedere PC of smartphone/tablet individueel met fluwelen handschoentjes aan gescand zal worden. Leugenaarpraatjes.

Eeuwig..Op..Vakantie | 07-03-18 | 15:28 | 1

Is ook niet goed te doen, ze gaan alle meta-data verzamelen en analyseren. Straks weten ze van elk contact moment. Wat kan er nu misgaan??

Slaap lekker mensen, de overheid beschermd u wel tegen van alles, terwijl we boren naar schaliegas onder uw huis, een kansloze onderklasse creeren, de lonen proberen laag te houden door werknemers voor de multinationals uit Oost- en Zuid-Europa met lager loon te halen en u ondertussen voor racist uitmaken omdat u Sinterklaas wilt vieren. Wat een gaaf land zou Prutte zeggen.

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:15

Pechtold moeten ze vooral laten blijven ,de "Samsom'' van D'66.
Helpt ze vlot naar de 0 zetels.

pga | 07-03-18 | 15:27

Na de draai past z'n kop wel een stuk beter bij de inhoud.
Druiloor, dat is het eerste woord wat in me opkomt bij zo'n kop.

McMarx | 07-03-18 | 15:25

Kees verkoopt zijn ongeboren baby nog als het hem pluche oplevert. Zonder zijn opportunisme zou hij een Xenos bedrijfsleider zijn. En waarschijnlijk nog een slechte ook.

Linkse allergie | 07-03-18 | 15:22 | 1

Roflcopter!!

Cobalt bomb | 07-03-18 | 16:32

Soms denk ik wel eens stiekem; stel dat die klojo's die wet er door drukken en er komt een keer een kabinet Baudet-Wilders, wat zouden die er een hoop leuke dingen mee kunnen doen. Ze kunnen hem gebruiken om al de terroristen in GroenLinks mee op te pakken, om corrupte VVD-ers op te sporen, om PvdA-ers die in het geniep baantjes aan het carrouseleren zijn te betrappen, om 'D'66-ers die zich laten fêteren met onroerend goed en luxe vliegreizen in ruil voor verdragen mee aan te pakken, om Denkers met plannnen voor een Turks-islamitische staatsgreep mee op te rollen. Met andere woorden, ze hoeven er wat mij betreft maar één zinnetje aan toe te voegen en dat is; dat deze wet alleen mag worden toegepast op politici en nooit op burgers.

down | 07-03-18 | 15:20 | 2

Als het aan Kees en de zijnen ligt worden Baudet en Wilders naar een deug66 / EU interneringskamp gestuurd ter hersenspoeling en worden FvD en PVV verboten.

HaatbaardKnipper | 07-03-18 | 16:58

Nou dat is tenminste iets gunstiger dan de ex hoofdcomm van Amsterdam Van Riessen met PVV-ers en hun leider voorhad: 'Wilders mollen en zijn stemmers deporteren'.
Dat zou je eens over Rutte moeten zeggen, voordat het laatste woord getypt is staan de busjes al voor je deur.

Lupuslupus | 08-03-18 | 09:57

Snap met dat gedraai niet dat er meer dan 1 Nederlanders zijn die nog op dit gedrocht stemmen..... VVD idem

Oepsie1234 | 07-03-18 | 15:11

De Kees Verhoeven van 2018 zou dus niet op de Kees Verhoeven van 2017 stemmen. Mooi om te zien dat onze democratie van om de vier jaar stemmen zo uitstekend werkt.

Ares | 07-03-18 | 15:03 | 2

#LOL

Linkse allergie | 07-03-18 | 15:14

+1

Dutchbeaurouge | 07-03-18 | 16:58

Kees lijkt me ook zo'n type die het hardste lacht als de grote leider Pechtold een grapje maakt.
U kent ze vast wel, zulke collega's.

Yperiet | 07-03-18 | 14:59

Ik heb zo een vuile vieze smerige kut mening over die Kees en die Alexander dat ik weer spontaan over me nek ga.*zum kotzen* /effe rennen, net op tijd voor teiltje*/

Matwetwe | 07-03-18 | 14:53

D66, politieke windvaan.

Nietgek | 07-03-18 | 14:48

De Wiv teruggebracht tot 3 woorden. Zo waar, briljant in al zijn eenvoud.
Wees geen Kees!
Nou Lubach daar kan je een puntje aan zuigen.
ps
Is er een handige snuiter(in) die daar iets leuks van kan maken zodat je het voor je Whatsapp account kunt gebruiken?

bwanabanjo | 07-03-18 | 14:48

Tekenende quote uit het Tweakers-interview wanneer hem gevraagd wordt of ie niet stiekem hoop op een 'nee'-uitslag:

"Nee, ik hoop op een 'ja'. Steun voor de wet geeft mij de maximale ruimte om de wet te blijven controleren en, als deze niet goed functioneert, aan te passen. Dat lijkt me een betere weg dan een 'nee'-stem, want dan moeten we die vervolgens in een halve 'ja' gaan vertalen."

De gedachte om de invoering van de wet te heroverwegen komt blijkbaar niet eens meer in hem op.

Bulloch | 07-03-18 | 14:39 | 3

Stemmen tegen de partijlijn doe je maar 2x, zei pechtold. Noted.

boerk | 07-03-18 | 15:17

Tweakers weigert mijn VPN. Hoezo ironisch?

Basil Fawlty | 07-03-18 | 16:52

Op de oneven dagen de ene helft en op even dagen de andere, dag willekeur. Vervolgens is iedereen die zinsnede allang weer vergeten. En zijn de mensen weer druk bezig met hun dagelijkse beslommeringen.

netniet | 07-03-18 | 14:34

Alsof zo'n sleepwet enig nut heeft. Mocht die wet erdoor komen, dan neemt een beetje crimineel of terrorist toch gewoon een VPN?

JackStick | 07-03-18 | 14:25 | 6

Eerst zelf een probleem creëren (migratie) en daarmee je volk naaien, en vervolgens het probleem willen oplossen door je volk opnieuw te naaien. ‘We no longer fuck the country, we DP it' -D66.

JackStick | 07-03-18 | 15:14

VPN verbieden, net als China gedaan heeft. Dat zou ‘66 zo doen met een of ander kletsverhaal.

Nichtsneues | 07-03-18 | 15:18

En wie hebben de eigenaren van de VPN's in de tang denkt u? Of beter, waarom zou je als centrale overheid er niet een beginnen, alle goedbedoelende burgers (precies de lui die ze willen onderdrukken) gaan daarop, hebben ze meteen een lijst voor nader onderzoek.

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Heeft Aal-exander al een reactie gegeven ?

ja,diedus! | 07-03-18 | 14:24

Het zal toch niet dat deze “ 66 er ook stiekem een penthouse heeft gekregen ? Rare draai , overigens.

ja,diedus! | 07-03-18 | 14:23

.. maar goed. Het is hoog tijd dat dit kabinet valt, voordat het Nederland helemaal in 1984-stijl naar de afgrond van shithole-EU meesleept.
Onze voorouders deden er honderden jaren over om van Nederland een tolerant land te maken waar iedereen vrij zijn rare religie kan beleven en daarbij ook nog een eigen mening mocht hebben.
Jammer, dat politieke schurken als de voltallige EU, Rutte, Pechtold, de Toverkol, P66, extreemGroenlinks, PvdA en VVD dat allemaal binnen 1 generatie naar de verdommenis willen helpen.
Samen met hun handlangers-bij-dit-kwaad van de islam.

Jan Passant mk2 | 07-03-18 | 14:18

Waar niemand het over heeft, ik las daarnet de de nieuwe sleepwet de WIV, ook inhoudt de aanleg van een DNA databank van alle burgers, lijkt mij nog een trapje verwerpelijker dan het afluisteren waar het meestal omgaat.

gebrokenvleugel | 07-03-18 | 14:16 | 2

En hoe willen ze aan dat DNA komen? O wacht dat hebben ze al: paspoorten.

Lupuslupus | 07-03-18 | 15:51

Zoals altijd, als er meerdere eigenlijk ongerelateerde zaken bij elkaar worden gevoegd is het slecht nieuws voor de gewone burger, ongetwijfeld gaan ze het uitleggen door u te vertellen dat het onderdeel is van een groter pakket. Maar sleepnetwet en DNA zijn echt verschillende zaken en kunnen best apart behandeld worden.

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:20

Ik zat te me af te vragen of het haalbaar is om massaal lid te worden van D'66, en vervolgens de partij van binnenuit kapot te trollen. #WeeseenKees

obominotie | 07-03-18 | 14:11 | 3

Om zoiets te voorkomen is Wilders dan ook zo enorm verstandig geweest om geen (mogelijke saboteur-)leden toe te staan. Hetgeen (natuurlijk) alweer misbruikt wordt door zijn tegenstanders om hem te betichten van anti-democratie.

telelezer | 07-03-18 | 14:16

@telelezer
Ja dat is toch ook amti-democratie, als je geen leden hebt en er dus niet gestemd kan over de partijlijn.

diederik12345 | 07-03-18 | 14:25

@diederik12345
Dat is ook precies de bedoeling als de partijlijn gebaseerd is op principes.

obominotie | 07-03-18 | 15:09

Om Dewegkwijt'66 te stemmen of er lid van te zijn moet je óf arrogant zijn én/óf de weg kwijt zijn. Zie daar MafKees Verhoeven!

benjeallanggek | 07-03-18 | 14:10

Opdracht van,
Rutte -> Pechtold -> Verhoeven

BosrandDirk | 07-03-18 | 14:06 | 2

Je vergeet Brussel->>

telelezer | 07-03-18 | 14:18

En Merkel.

Memek | 07-03-18 | 14:40

Dit zou kunnen zijn gebeurt: VVD: "Hier D66, 10 miljoen voor jullie TK campagne, daarna willen we dat julie alleen op deze punten meestemmen. Oja, geld moet terug mocht dit uitlekken!" Het gaat ver, maar een 'redelijk alternatief' verklaring zit er niet in!

Einde van de Domheid | 07-03-18 | 14:06

D66 heeft nooit principes gehad. Bij de oprichting wisten ze al niet hoe ze 'andere politiek' moesten bedrijven. Nu hebben ze nog steeds geen principes en de standpunten die ze hebben worden massaal overboord gegooid. Wat dat betreft is Gays V. een prachtig uithangbord voor de huidige partij.

BozePaarseMan | 07-03-18 | 14:06

Kees Verhoeven. Kajsa Ollongren. Rob Jetten. Alexander Pechtold. Leugenachtig, burgerhatend, hielenlikkend en regentesk. Democratie is er alleen voor '66 zelf, de rest mag van '66, uiteraard volledig democratisch vinden ze zelf, keihard hun bék houden. Die partij heeft niets maar dan ook niets meer met democratie te maken, maar alles met de niet uitgesproken wens voor een op dictatoriale leest geschoeide, federaal bestuurd Europa. Met natuurlijk de hielenlikkertjes van '66 op fijne bestuursfuncties.

Dutchbeaurouge | 07-03-18 | 14:04 | 2

Niemand neemt deze club meer serieus, het is een grap geworden. Een soort opera.

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:21

Nou maak er dan maar operette van.

Lupuslupus | 08-03-18 | 10:00

Een contradictio in terminis van het zuiverste water. Mij verbaasd het overigens dat er geen '66 lokalo's zijn die onder een andere naam (à la PvdA) aan de GR2018 deelnemen. Zal ongetwijfeld iets met de opgelegde partijdiscipline te maken hebben. De '66 vlag omhoog, de rijen aaneengesloten. '66 marcheert ondertussen rustig door richting de EU heilstaat.

Grijskijkert | 07-03-18 | 14:14

Ik ben een voorstander van de sleepwet. Er os niks mis mee om de opsporingsdiensten extra mogelijkheden te geven om grote criminelen en terroristen op te sporen.

Wie tegen is heeft bloed aan zijn handen bij een volgende aanslag.

je suis bier | 07-03-18 | 14:02 | 20

Geen enkele reden om in dit land hetzelfde te willen.
“Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.”

Stormageddon | 07-03-18 | 14:33

je suis bier | 07-03-18 | 14:12
Jij moet duidelijk wat vaker naar buiten.

Cobalt bomb | 07-03-18 | 16:36

Hahahaha, degene die de grenzen open hebben laten staan hebben bloed aan hun handen biertje. Ik zou is naar een dokter gaan voor die rare hersenspinsels van je.

reagluurder010 | 08-03-18 | 08:15
▼ 17 antwoorden verborgen

Op zich ben ik niet tegen "van mening veranderen" zolang het maar om voortschrijdend inzicht gaat. Maar bij @KeesVee merk je gewoon dat hij gestuurd wordt door z'n partij en z'n eigen ego. Die paar vodjes die volgens eigen zeggen ervoor hebben gezorgd dat de wet nu wél goed is, voegen daar niets aan toe.
.
Maar de meest stuitende opmerking vind ik dat hij roept dat "een wet die goedgekeurd wordt na een paar jaar altijd nog verbeterd kan worden"... waar was deze opmerking tijdens de torpedering van de Referendumwet, Kees?
.
Heel D66 heeft zich ontzettend te kakken gezet de afgelopen weken… wat aan de ene kant heerlijk is omdat ze (hopelijk althans) nu zelf ook getorpedeerd worden tijdens de komende verkiezingen. Maar aan de andere kant is het absurd dat ze er nog mee weg komen ook, terwijl als een andere partij zoiets zou flikken (Denk, FvD, PVV, PvdD, etc), de wereld te klein zou zijn.
.
Wat een smerige partijen zijn de VVd, d66 en zo toch ook… hopelijk heffen ze hun eigen bestaansrecht op na de komende verkiezingen, en als ze me echt gelukkig willen maken zorgen ze er ook eigenhandig voor dat ze deze regeerperiode niet uit gaan zitten. Het liefst heb ik dit jaar nog nieuwe verkiezingen, nu dit ge-eikel van deze gevestigde partijen nog vers in het geheugen zitten bij de steevaste VVD/D66 stemmers.

kanon0503 | 07-03-18 | 14:02

De overheid gaat niet alleen u digitale poep opslepen maar,
bewaard dit ook heel netjes achter een fijne brandmuur.
Want men weet : "laat de ICT maar aan de overheid over, die weten wat ze doen....!"

Kanarie_Geil | 07-03-18 | 14:02

Zijn lichaamstaal speekt wat mij betreft boekdelen. Te klein voor het het tafellaken, te groot voor het servet in het besef dat het zilveren bestek
elders gestolen dient te worden.

Ernst Oosters8389 | 07-03-18 | 14:02

Heeft een injectiespuitje van Pechtold gehad, verder beneveld geraakt door de lijklucht uit de stofzuigslang van Pia en door de ogen van Ollongren onder hypnose gebracht om 180 graden te draaien zoals de top van D66 vereist.

Goedverdoemme | 07-03-18 | 14:00

Even off-topic als het mag:
kan GS niet een topic wijden aan het gedoe over die Selmayr? Daar staat de EU en in het bijzonder Juncker en de Commissie zich toch zodanig mee voor lul te zetten dat zelfs de NOS er bijzonder kritisch op is en de legitimiteit van de Commissie zelfs door anderszins niet heel EU-kritische media in twijfel wordt getrokken.

Voxxx | 07-03-18 | 13:59

Privacy, referendum en onderwijs. 3 belangrijke verkiezingsbeloftes waar D66 nu de reedt mee afveegt.

lsimon | 07-03-18 | 13:58

Peggold, Ollengren en windvaan Kees V., de kopstukken van deze partij lijken zich dagelijks verder los te zingen van draagvlak onder de burgers. Niet dat dat deze lieden ook maar enigszins boeit natuurlijk. En hoewel de uitslag van het komende Sleepwet referendum, Rutte III voor geen meter zal boeien, ben ik wel benieuwd naar de potsierlijke draaikonterij van Rutte en Ollengren om die wet er tóch door te drukken.

Grijskijkert | 07-03-18 | 13:58

Als ik de video's zie van hoe deze Kees zichzelf voor schut zet voel ik mij zeer ongemakkelijk. Vreemd he,, dat is dan toch weer de plaatsvervangende schaamte die op komt. Ben ik de enige die dat heeft?

Munchhausen | 07-03-18 | 13:58 | 2

Zou het niet weten. Ik kijk niet naar die filmpjes.

kwark001 | 07-03-18 | 14:01

Ik snap ook niet waarom ze het uberhaupt doen, kan ze alleen maar stemmen kosten, beter mond dichthouden als je je tegen je eigen volk richt.

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:22

Er staat me iets bij dat Wilders voor de sleepwet was, maar als D66 voor is, dan kun je alleen maar tegen stemmen.

Ko Ranzig | 07-03-18 | 13:58 | 1

Klopt, veel mensen denken dat sleepnetwet hun gaat helpen tegen terrorisme. Een veel voorkomend misverstand. En vergeet niet dat u het straks allemaal mag gaan betalen. En denk maar niet dat het met de jaren goedkoper gaat worden, Kees V. en co willen wel een beetje verdienen, ze hebben immers veel dossierkennis en dat is duur (kwaliteit, haha).

O2Neutraal | 07-03-18 | 20:24

Sommige levens zijn best wel heel rap al voltooid. Kees is er zo eentje, die als een rood blad aan de boom omslaat. Maar Kees heeft wel het hart op de goede plek zitten, vindt Kees vooral zelf. Zoals trouwens al zijn partijgenoten dat van elkaar en vooral zichzelf vinden. Dan is het heel gemakkelijk anders denkenden de maat te nemen, dat dan ook te pas en vooral te onpas wordt gedaan. Een gewone pas kent Kees niet meer. Zo wandelt hij nu continu in een Pruisische hanenpas heen en weer over het Binnenhof en proberen alle leden van DDR66 hem na te doen. Maar niemand, zelfs Gauleiter Alexander niet, weet zijn hakken zo ver de lucht in te gooien als Kees. En ook in het heel hard tegen elkaar aan slaan van de hakken is Kees kampioen. Kees zal het landverraad ongetwijfeld later niet geweten hebben, maar voor nu gaat Kees voor de totale waanzin omdat de onzin hem te weinig exposure opleverde. Zo valt er nog heel veel over Kees te zeggen, maar bottom line is; Kees is ook maar gewoon een vertegenwoordiger van de zelf benoemde elite.

hoochee | 07-03-18 | 13:57

Als je nu nog steeds 66 stemt, dan ben je dus echt wel schizofreen... net zoals al die Bilderbergslaafjes en overige debiele partijleden daar.

saintinel | 07-03-18 | 13:57

Duidelijk is dat het penthouse genootschap wordt geregeerd door een totalitaire gek, de ayatollah alexander al akbar die zijn sekte volgelingen gelijk de Charles Manson family, voor hem laat kruipen enerzijds en ze anderszijds als huurmoordenaar inzet om in dit geval anderen te kleineren, te beledigen en te schofferen.
Keeshond Vee is zo'n opper sektelid die zich zonder blikken of blozen (hoewel hij loopt wat rood aan) verlaagd tot een gore leugenaar. Een Quisling van zijn eigen geweten. Inderdaad Wees geen kees, trek hem door alles plees!

Memek | 07-03-18 | 13:57

"Zwijgen, bukken en meestemmen met de baas", maar wie is die baas nu eigenlijk?

mozaard | 07-03-18 | 13:52 | 1

Brussel.

Lupuslupus | 07-03-18 | 13:54

Het is heel simpel: Verhoeven is D66-er, en D66 zijn marionetten van Brussel. Naast orgaanroof, afschaffen referendum (want Oekraine), moslim-import tsunami, open grenzen, enz. enz, wil Brussel daarbovenop de sleepwet invoeren om tegenspraak van het volk kapot te maken.
Een volk met een nationaal saamhorigheidsgevoel is het tegengif tegen de Brusselse bureaucraten. De saamhorigheid moet dan ook kapot gemaakt worden
Mensen, onderschat de lange arm van de Brusselse megalomanenclub niet!

telelezer | 07-03-18 | 13:51

Ik weet het, elk woord besteed aan dit zieltogende draaikonten partijtje is er één te veel, maar toch nog even:

1) Ik was zelf eigenlijk wél een voorstander van de sleepwet ivm terrorisme bestrijding en wederkerigheid mbt buitenlandse veiligheidsdiensten (voor wat, hoort wat). ECHTER de recente demophobe strapatsen van 66 hebben mij 180 graden doen draaien.In omgekeerde richting. Sleepwet in combinatie met 66 aan de knoppen: LEVENSGEVAARLIJK!! Sleepwet wordt vanaf dat moment nl niet tegen terroristen gebruikt, maar tegen eigen bevolking. Zoveel is duidelijk.

2) Wat verder opvalt is dat 66 met ongekend enthousiasme en blinde ijver de eigen ideeën, idealen en 'kroonjuwelen' lachend omzeep helpt. Ik begrijp dat politici draaien, maar een normale politicus had iets gemompeld als: "Tja eigenlijk ben ik ook niet echt blij met de sleepwet, maar gezien..... blablablabla" Maar nee hoor, met lachende en extatische smoeltjes (zie ook Ollongren mbt referendum afschaffing) staan de 66 debieltjes de hele flikkerse zooi door de plee te spoelen. Vreemd..

echt_links | 07-03-18 | 13:50 | 2

Vreemd? Nee hoor, zie mijn reactie van telelezer | 07-03-18 | 13:51

telelezer | 07-03-18 | 13:55

Klopt helemaal wat u daar zegt. Echt vreemd vond ik het trouwens niet hoor, was beetje sarcastisch bedoeld...

echt_links | 07-03-18 | 13:56

#WeesgeenKees... potentie om over één jaar in de dikke Van Dale te worden opgenomen als gezegde. Geweldig! Wanneer kan ik de t-shirts bestellen?

Knoopsgat | 07-03-18 | 13:50

Effe iets NH17's. Op poliziek24 zojuist dat clipje van Timmerfrans die betoogd over hoe gruwelijk het is om te zien hoe iemand de ring van je dierbare steelt. Wat dus Fake News was!
Effe melden?

www.geenstijl.nl/4116781/wat_zijn_we_...

Abject | 07-03-18 | 13:49

Totale droplul Kees.

Ali Bundii | 07-03-18 | 13:49

Niet te lang blijven stilstaan bij de inhoud van die zinnetjes in het regeerakkoord. Ze hebben namelijk nog minder waarde dan het beroemde inlegvelletje. Als alle regeringspartijen het er over eens zijn dat willekeurig en massaal verzamelen van gegevens niet dient te gebeuren, dan moet dat IN DE WET geregeld worden met waarborgen, controles en sancties, niet met vage beloftes.

Muxje | 07-03-18 | 13:49

We kunnen nou concluderen dat het oosten van alle kanten naar het westen is opgeschoven,verder is het zuiden ook keihard haar best aan het doen om naar het noorden op te schuiven. Stasi wet dus in combinatie met sharia wet,gezellig hé.

kzegje | 07-03-18 | 13:48

Kees is overassertief om zijn onzekerheid te verbergen. Top op het hysterische af.

BozePaarseMan | 07-03-18 | 13:48

Een lul, met vingers!

Eucalyppta | 07-03-18 | 13:47

Meneer Kees is nou een voorbeeld van zo'n man die je vierkant in z'n smoelwerk uitlacht.

Zalbe_Hijlstra | 07-03-18 | 13:46 | 1

Lacht hij of lach jij?

Road to serfdom | 07-03-18 | 14:26

Zoveel moties, zoveel vragen, 75 minuten spreektijd; wat een overkill. Dan valt die draai wel erg op.
Ik heb altijd gedacht dat het de liefste wens van de overheid is, een BSN nummer in te toetsen, waarna alle gegevens van de burger overzichtelijk tevoorschijn komen.
Bij elke gelegenheid moet het BSN getal opgegeven worden; bij cursussen, diploma's, dossiers, overal dat BSN getal.
Die sleepwet voegt aan uw dossier ook nog uw surfgedrag toe.
Ik vind het rare ontwikkelingen.

marjen | 07-03-18 | 13:45 | 2

Niet alleen je browser history, ook je online aankopen, je mailverkeer, je whatsapp contacten, je Facebook vrienden, instagram volgers en gevolgden, je telefoondata. Ze nemen het gewoon even mee, als ze een postcode gebiedje in de gaten willen houden omdat er een wietkwekerijtje zit. Of je zit toevallig in de IP-range van een verdachte die met meerdere abonnementjes bij dezelfde provider zit, of in regelmatig in hetzelfde 4G zendmastgebied zwalkt. Dan trekken ze gewoon even alles binnen en slaan het allemaal op.

Stormageddon | 07-03-18 | 13:57

In Zuid-Korea doen ze dat al, ja ZUID, anders kom je het internet niet op.
*heb ik horen waaien*

Bijtendehond | 07-03-18 | 17:44

Heb vernomen dat de smerige Kees geen enkele spiegel meer in huis heeft,steeds als Kees er in keek braken ze aan gruzelementen ,zelfs zijn autospiegels zijn kapot ,en Kees is nu een wettelijk erkent spookrijder. Kwestie van tijd dus en Kees is niet meer,en ja de pechvogels die hij meeneemt is electricaldamage voor stoere keesie.

gelukzoeker | 07-03-18 | 13:45

DDR66 is wel zo'n waardeloze kut club, dat had ik eigenlijk nooit voor mogelijk gehouden. Ik wist dat Arrogander Pechtold een arrogante veilingmeester was maar DDR66 is écht niet klaar om te regeren. Zo de wind waait, waait mijn jasje. Echt om te kotsen.
Maar met een beetje pech moeten we dit nog 3 jaar aanzien. Ik verwacht echter nog een paar flinke lijken uit de kast, leugens en onmogelijkheden waardoor dit kabinet straks zodanig beschadigd is, dat ze niet meer verder kunnen. Het zal niet vallen door onenigheid (alhoewel...) want dat zou inhouden dat iemand principes heeft, dat heeft geen enkele van die 76. Maar áls er 2 opstappen of de boel laten knallen, krijgen ze van mij applaus.

Bakkeleures | 07-03-18 | 13:44 | 1

Er liggen nog een paar D66 voorstellen op de plank waar de CU onmogelijk mee kan instemmen. Dus ik zie dit kabinet *niet* de eindstreep halen.

Lupuslupus | 07-03-18 | 13:48

Meneer Kees Verhoeve is dus een gewone standaardpoliticus van P66, 1 op 1 uitwisselbaar met een goedkope kamer-ventilator die NOG beter keren&draaien kan en daarmee zelfs frisse lucht bij warme dagen maakt.

Ergo, ruil politici van P66 in tegen kamerventilatoren, die doen (soms) nuttige dingen! Plegen daarmee geen frauduleuze privézaken, richten geen onherstelbare schade aan bij de democratie in het algemeen - en voor Nederland in het bijzonder.
Zo'n ventilator kam je bij de Gamma kopen en die is stukken goedkoper (minder schadelijk) dan een Pechtold-laaf.

Jan Passant mk2 | 07-03-18 | 13:42 | 1

kamerventilatoren

Begint dat TPO advertorial pluggen hier nu ook al in de comments :P.

Vanilla | 07-03-18 | 13:51

Waar weinig aandacht aan wordt besteed is dat als je ongewild en ongewenst in de bestanden van de AIVD beland je gegevens legaal in handen van een andere mogendheid kunnen komen, ook al wordt je nergens van verdacht. Wel met waarborgen. Maar je kunt ook illegaal in de handen van hackers komen, zonder waarborgen uiteraard. Hoe kan de NL-overheid garanderen dat dit soort gegevens niet wordten gehackt? Hoe kan de NL-overheid garanderen dat, als jouw gegevens bij een buitenlandse overheid terechtkomen, de gegevens niet door deze overheid worden misbruikt of worden gehackt? Dat kunnen ze niet garanderen. Daarom is het verstandiger om niet in te stemmen met deze wet.

AntonPantoffel | 07-03-18 | 13:41 | 1

na de orgaanroof wil X66 ook een dataroof.

El Rico Grande | 07-03-18 | 13:46

Kees V is een ideale luitenant voor D666. Hij is agressief, gewetenloos en draait sans gêne. En het mooie is dat hij nooit verder zal komen dan tweede viool in de Kamer. Want regeren is halveren voor de Draaiers-66 en Keesje zit al te lang in de Kamer om de volgende keer nog hoog genoeg op de kieslijst te komen.

Irnerius | 07-03-18 | 13:35

Voor de goede orde, GS is toch ook voor de sleepwet? Tegen is nl.een vrij "linksig" standpunt.

Luchtbakfietser | 07-03-18 | 13:32 | 3

Tegen = een linksig standpunt? Hoe komt u daar in vredesnaam bij. Rechtser dan ik ben is moeilijk te vinden en toch zal ik tegen stemmen. Ik denk dat u de voor's en tegen's onder de link van GeenPeil niet eens hebt gelezen. En GS is geen 'instituut' waar iedereen hetzelfde denkt. Sommige standpunten van de redacteuren komen overeen, anderen liggen heel ver uit elkaar. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn, gewoon de artikelen lezen.

Lupuslupus | 07-03-18 | 13:39

Luchtbakfietser: u bent een linkse lummel? Wetende dat "links" genoemd worden best een onder-de-gordel belediging is voor gewone burgers?

Jan Passant mk2 | 07-03-18 | 13:46

Lupuslupes

Ik ken de bezwaren, ben er zelf nog niet uit. Maar ik constateer alleen dat dit een atypisch GS standpunt is, niet meer niet minder.

Luchtbakfietser | 07-03-18 | 15:48

Kees Vee is een lul, en demoon 66 is een dood demoon,met nog wat achterblijfsel`s van leugenachtige nageboortes, mooier kan ik het niet maken .

gelukzoeker | 07-03-18 | 13:29 | 1

Ik zit mij af te vragen aan wie ik een grotere hekel heb, Pechtold of KeesVee. Maar heb besloten dat ze een gedeelde 1e plaats hebben. Heb sowieso altijd al een schurfthekel gehad aan Demonen66 met hun christenhaat en moslimgeslijm.

Lupuslupus | 07-03-18 | 13:41

Waar die wet voor dient mag Joost weten. Vrijwel altijd is een dader een bekende van de diensten.

kwark001 | 07-03-18 | 13:29 | 2

Dat ja.

Lupuslupus | 07-03-18 | 13:32

Precies. Met die nieuwe wet verzuipt men alleen maar meer in de data waar men niet in staat is informatie van te maken. Duizenden mensen erbij waarschijnlijk ook nog eens en er zal achteraf blijken dat er geen betere resultaten bereikt worden.
Nou daar wijzen we ze nu vooraf even op.

Gele Beer | 07-03-18 | 13:33

Smerige draaikont. Ik ben nog steeds helemaal vóór deze wet, maar na het zien van deze kwal zal het wel uitlopen op een tégen.

Zwizalletju | 07-03-18 | 13:27 | 1

Ik begrijp echt niet hoe iemand vóór deze wet kan zijn als je de 'tegen's hebt gelezen onder de link van GeenPeil.

Lupuslupus | 07-03-18 | 13:34

Kees V gedraagt zich als een loyale huursoldaat zonder een moreel kompas. Principes zijn niet te koop..

therealbraindump | 07-03-18 | 13:25 | 1

Bij hem wel.

El Rico Grande | 07-03-18 | 13:36

Dit stukje tekst zou je eigenlijk als advertentie in NRC, Trouw en Volkskrant moeten plaatsen. Anders komt het die mensen nooit onder ogen. Daar zal geen journalist zitten die hier een artikel van kan en mag maken.

Gele Beer | 07-03-18 | 13:20 | 1

Mooi crowdfunddoel

Wafel | 07-03-18 | 13:24

Dat is partijdiscipline, Pechtold zegt waar je voor moet zijn, en dan ben je daar voor.
Andere mogelijkheid is dat Kees V. gechanteerd wordt met een compromitterende foto van hem en een Thaise shemale.

Osdorpertje | 07-03-18 | 13:18 | 1

Penthouse Pechtold zegt waar je voor moet zijn. Hij regeert binnen X66 met ijzeren vuist.

El Rico Grande | 07-03-18 | 13:34

Uiteindelijk zijn alle partijen voor.Ook de PVV en de SP ja. In de kamer zitten enkel en alleen politici die controle willen,controle over uw centen,gedachten,beweging en al wat meer.Dit soort wetten zijn er niet voor terroristen en zware criminelen. het gaat er om dat ze straks precies weten wat mensen doen. De oppassende burger moet nog oppassender. Daarom wil men ook zo graag van cash geld af.

miko | 07-03-18 | 13:18 | 3

Je moet eens goed kijken wat de supermarkten voor apparatuur gebruiken.

Jos Tiebent | 07-03-18 | 13:26

Met u eens. Daarom zal ik als PVV-stemmer dan ook tégen deze wet stemmen. Wat de PVV in de 2e kamer doet moeten zij weten. Ik denk dat Wilders vanwege zijn jarenlange beveiliging deze wet niet van 2 kanten kan bekijken en zijn partij daarom voor stemt. Weet dat natuurlijk niet zeker, maar het zou kunnen.

Het gaat bij mijn 'nee' niet eens om mijzelf want ach een beetje nieuwssites kijken en op GS reageren zal het probleem niet zijn. Maar dat de gegevens nota bene verkocht kunnen worden aan andere landen is horror. .... Worden 3 jaar bewaard. Ja zeker en wie controleert dat? Ze weten nu al bijna alles vanwege het oormerk (BSN) dat ons is aangesmeerd. Nee blijft nee.

Lupuslupus | 07-03-18 | 13:29

miko | 07-03-18 | 13:18
En ook er vanaf dat je autonoom over je eigen uitgaven kan beslissen. Wat worden we toch een gaaf deel van de EUSSR

Cobalt bomb | 07-03-18 | 16:45

Je mag toch je mening herzien op basis van voortschrijdend inzicht, ampele overwegingen, 'de kennis van nu' etc etc bla bla?
Met het zelfdestructieve karakter van '666 politici maak ik mij met de dag minder zorgen over de toekomst, want op enig moment houdt het gewoon op met de Pechtolds, Ollongrens en Verhoevens van deze wereld. Al hoop ik wel dat Nermina Kundić, lijsttrekker voor D66 Veenendaal te zijner tijd(ig) overstapt naar FvD.

NeedIsaymore? | 07-03-18 | 13:18

Dat deze arrogante draaikont nog steeds in de politiek actief is dat zegt toch genoeg, bah!

Rdock | 07-03-18 | 13:18 | 1

Ja omdat het een trekpop van de builderberg/koningshuis/soros clubjes is.

Sjonie01 | 07-03-18 | 14:23

Een uitermate smerig, demoniserend, hoogmoedig, draaiend, schaamteloos, machtsgeil, arrogant, elitair, framend, bestuurlijk incompetent clubje regenten. Dat is wat D66 de afgelopen jaren onder Pechtold is geworden. Voor die tijd was de partij slechts elitair, wereldvreemd en betekenisloos. U zult begrijpen, ik stem nog steeds niet op ze.

KlunsJohannus | 07-03-18 | 13:14 | 1

Een soort VVD dus?

Wafel | 07-03-18 | 13:22

Bij ons thuis noemen we deze man Kees Stemvee

El Rico Grande | 07-03-18 | 13:13

Mooi filmpje wel. Waarom zegt Kees niet: 'Hé, ik heb ook een teringhekel aan die sleepwet die ik nu van het kabinet WIV moet noemen. Maar ik heb geprobeerd om het maximale eruit te halen om de wet te verbeteren. Ik heb mijn best gedaan, maar meer zat er tijdens de coalitieonderhandelingen niet in. Ik zou willen dat ik meer kon aanpassen maar dat is niet gelukt, dat is politiek, geven en nemen. Nu is het aan jullie om te bepalen of ik er genoeg uitgehaald heb of niet en of Nederland met deze wet kan leven. Als er een duidelijke uitslag is dan zal D66 die respecteren'

Ardbeg | 07-03-18 | 13:12 | 5

Het referendum gaat over de hele wet.

Ardbeg | 07-03-18 | 13:34

Het referendum kan wel over de hele wet gaan, de facto gaat het over de wijziging van de wet. De Wiv bestaat immers al een tijdje.

El Rico Grande | 07-03-18 | 13:43

Waarom die dat niet zegt? Omdat dat allemaal niet waar is wat je suggereert.

Cobalt bomb | 07-03-18 | 16:39
▼ 2 antwoorden verborgen

KeesV die V staat voor varken?

Ant-Warp | 07-03-18 | 13:12 | 1

Hier doe je een varken ernstig mee tekort. Ik stel voor de V van Vuilnisbak

Linkse allergie | 07-03-18 | 18:27

Ik begin ervan te balen dat ze mijn geboortejaar continu negatief belasten met hun betweterige en draaikonterige gezever.

ches | 07-03-18 | 13:11

Een walgelijk ventje. Het eigen gelijk druipt ervan af.

kwark001 | 07-03-18 | 13:11

dat je zonder principes bent is nog tot daaraantoe. Wat mij het meest tegen de borst stuit met die lui van D66 is dat ze enerzijds nihilistisch en principeloos zijn, maar anderen op hoge toon de maat nemen vanaf hun hoge moraalpaard.

Glasgow Argus | 07-03-18 | 13:07 | 1

Dat hoort daarbij, anders zijn de psychische problemen helemaal niet meer ver weg.

Cobalt bomb | 07-03-18 | 16:41

Het obsessief en dwangmatig demoniseren van de politieke tegenstander D66 begint nu wel een beetje door te slaan. We weten onderhand wel dat die partij hypocriet en onbetrouwbaar is.

Ardbeg | 07-03-18 | 13:04 | 10

Ardbeg | 07-03-18 | 15:15
Je bent behoorlijk vergeetachtig.

Cobalt bomb | 07-03-18 | 16:42

Nuchternederland | 07-03-18 | 13:53

U weet toch dat Het Koreaans Syndroom van Gilles de la Tourette, Drampiet, Barbaar en Beste_Landverrader de hoofdtrollen zijn bij GS?
Op de voet gevolgd door Donkersloot, Zuid-Hollander, Nic(k?)olaas, waarbij er bij Gilles de la Tourette soms nog wat zinnigs uitkomt. Dat kan ik van de rest niet zeggen.

Bijtendehond | 07-03-18 | 17:38

Bijtendehond | 07-03-18 | 17:38

Ik vergat Aardbei nog.

Bijtendehond | 07-03-18 | 17:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Draaikonten sinds 66.

Aardsengelmichael | 07-03-18 | 13:04

Iemand die 1 betrouwbare politicus kan noemen die neem ik mee uit eten.
Aanbod geldt alleen voor vrouwen!

HoerieHarry | 07-03-18 | 13:03 | 3

hé jammer nu..

006 | 07-03-18 | 13:08

Bosma? Agema?

Veni_Vidi_Vici | 07-03-18 | 13:10

Wilders? Enne, doe mij maar bami.

kwark001 | 07-03-18 | 13:11

Hooggelegen appartementen. Geven je ook voortschrijdend uitzicht.

LibertasSimplex | 07-03-18 | 13:02

Draai66

Dutch_Viscount | 07-03-18 | 13:02

D66, need I say more?

langzullenweleven | 07-03-18 | 13:01 | 1

Spreekt u mee!

NeedIsaymore? | 07-03-18 | 13:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken