Vanaf vandaag: het Italiaanse openbare leven alleen toegankelijk met coronapas
Vanaf vandaag ook de Alpenturken op de Franse route.
Certificazione verde per favore. En dat dus vanaf vandaag voor iedereen boven de 12 in alle Italiaanse musea, kunstgalerijen, theaters, bioscopen, sportstadions, pretparken, binnenzwembaden, spa's, sportscholen en indoor bars en restaurants. Een OVERTREDING van de regels kan consumenten tussen de 400 en 1000 euro kosten, terwijl zaken bij herhaalde vergrijpen tot wel 10 dagen gesloten kunnen worden. Hotels, supermarkten en winkelcentra blijven tot nu toe trouwens gespaard, en we zijn te lui om uit te zoeken waarom een winkel buiten een winkelcentrum wel een covidpas van klanten moet vragen, en een winkel in een winkelcentrum niet. Maar dat weten de Italianen zelf vast ook niet.
De covidpas vanaf 1 september ook verplicht voor leraren, en na een absentie van vijf dagen wordt hun salaris stopgezet. Tevens is de covidpas verplicht voor studenten. Ook is covidpas vanaf 1 september wordt de covidpas verplicht voor binnenlandse langeafstandstreinen. De covidpas toont (blind) aan of gevaccineerd, negatief of recent hersteld bent.
Verplicht covidpas covidpas verpicht ver plicht c o vidpas covdispas vplicht covidpasverplicht.
Reaguursels
InloggenMei 2020: ondergetekende schreeft op de interwebs 'Dit circus draait om Het Pasje, waar later uw hele hebben en houwen aan wordt gekoppeld, China-stijl.'
Wat werd ondergetekende uitgelachen. Pasje, pffft. Ga weg, gek.
And here we are.
Ik leef met u mee, ik heb dezelfde ervaring, helaas….
@Bolder | 07-08-21 | 17:34:
Het is werkelijk te bizar voor woorden.
Maar feiten blijven feiten, ondanks de Waan van de Dag.
Voorwaarts.
Mooi zo'n land. Hoeveel hadden ze ook alweer gekregen van het EU steunfonds waar Rutte zo royaal de poeplap voor heeft getrokken? en wat gingen ze er ook alweer mee doen?
Ik had begrepen dat het meeste geld alweer door de Maffia is opgesoupeerd.
Ben net terug van drie weken vakantie in Frankrijk, Italië, Zwitserland en Duitsland. Ben 9 keer een grens gepasseerd, en maar 1 keer gecontroleerd in Monaco. Met 30 graden moest je zelfs buiten met een mondkapje daar gaan lopen, en om het casino in te komen moest je opnieuw een bewijs laten zien.
Sorry, maar ik ben ben in Italie. Geen Greenpas voor de kinderen, dus geweigerd in museum, waterpark en in het restaurant. Lees “Der neue Untermensch” op janbhommel.com als je wilt weten wat je te wachten staat. Ook ongehoorzame nu al gevaccineerden die het nieuwe onderhoudsprikje weigeren komen straks aan de beurt voor uitsluiting.
Gelezen, 1 jaar geleden zou je er om gelachen hebben, misschien een half jaar geleden nog, maar het gaat nu snel die kant op. Doodeng
Wat zullen de gevaccineerden onder ons in hun vuistje lachen, toch?
Of is dat te cynisch, hopelijk zijn er toch een paar waarbij het licht nu aangaat…
Grootschalige schendingen van de mensenrechten.
En men smeekt bijna om meer.
Wat zou Rainer Wenger hier van vinden...
Kijk, andere landen hebben toch heel wat minder moeite met pragmatische oplossingen voor al die wappies en hun gezever. En ach, Italie, alsof ze je daar ook maar 1 keer zouden checken. Alles voor de show.
Wordt streng gecontroleerd kan ik je uit eerste hand vertellen. Vooralsnog vooral in restaurants waar je binnen moet zitten en musea. Het zuiden wat minder strict dan het noorden maar daar gebeurt ook meer buiten, waar de pas (nog) niet verplicht is.
Toch grappig , aangezien de maatregel pas vanaf 1 september ingaat.
Dan ga je daar toch Cari_Compatrioti zijn, dit is niet jouw land, ga weg...
@Man-bear-pig | 06-08-21 | 23:43: Vanaf vandaag in restaurants en dergelijke. Viel mij tegen hoe streng ze zijn. Ben nu in Florence en wordt echt overal gevraagd. Staan ook overal bordjes bij de ingang. www.france24.com/en/live-news/2021080...
Mijn vrouw heeft long covid, als ik haar naar de vaccinatie sleep tegen haar wil heeft U dan rust.Ben in mijn werkzaam leven nog nooit zo kwaad geweest als op U.
Wie begint te schelden geeft aan geen inhoudelijke argumenten te hebben. Droldrie.
Het beleid verschilt per land, hier komt het iets later, want Rutte verwacht teveel weerstand.
@Sans Comique | 07-08-21 | 12:10: komt allemaal door de bijwerkingen
Heerlijk op vakantie in Italië. Verschillende overnachtingsadressen. Nergens ook niet onderweg in Duitsland is naar onze QR codes gevraagd. Dus wie nog gaat maak je niet te druk.
Als je je niet wilt houden aan de wetten van een land, moet je er niet heen gaan.
Maar, Wapster, wat als dat het land is waar je geboren bent?...
"Hotels, supermarkten en winkelcentra blijven tot nu toe trouwens gespaard, en we zijn te lui om uit te zoeken waarom een winkel buiten een winkelcentrum wel een covidpas van klanten moet vragen, en een winkel in een winkelcentrum niet. Maar dat weten de Italianen zelf vast ook niet."
Omdat die bedrijven meestal van beursgenoteerde bedrijven zijn en daarom mogelijk een hand boven hun inkomsten gehouden word?
Tis niet zo ingewikkeld hoor. Bij een winkelcentrum wordt bij de ingang gevraagd om de pas zodat het bij de afzonderlijke winkels niet hoeft...
Stel je voor: je gelooft in wetenschap, je hebt zelf en je gezin alle vaccinaties gekregen uit het Reichs programma want je vertrouwt op medici en de overheid.
Je hebt wat getwijfeld over vaccinatie tegen Covid. Intussen wordt hele gezin ziek. Blijkt Covid. Gezin knapt op. Pfoe, dat hebben we gehad. Goed immuunsysteem allemaal. Snel herstelcode aangevraagd. Gedurende 6 maanden blijkbaar hartstikke immuun. Een dag na die fatale datum wordt je een wappie, want dan is blijkbaar het immuunfeest ineens voorbij. Dus vaccineren maar ? De kinderen ? Die hadden al bijna nergens last van, dus de tweede infectie gaan ze waarschijnlijk helemaal niets van merken. Een beetje net als gevaccineerden dus. Die worden ook niet (meer zo) ziek maar kunnen het virus nog wel doorgeven zonder dat ze het weten, want testen doe je natuurlijk niet meer met die QR vaccinatie code. Zelf maar vaccineren dan ? Ik zal toch nog wel immuun zijn ? Even wat onderzoeken lezen in The Lancet en Nature. In het slechtste geval lees ik ninstens 10 maanden maar waarschijnlijk (veel) langer. Dus die termijn van de herstelcode moet sowieso verlengd. (Hoor - of lees je bijna niks over). Waar zijn al die herstelden ? waarom laten die niks van zich horen ? Zijn dat allemaal schapen geworden die zich laten wijsmaken dat ze plotseling na 6 maanden weer groot gevaar lopen ? En als ik er de eerste keer tegen kon, dan zal dat de volgende keer ook wel lukken ?
sterker nog, een positieve uitslag wordt tot nu toe bij dochterlief (en meer mensen in mijn omgeving) door app niet herkend..
Je beredenatie is begrijpelijk. Ik denk dat er nog onvoldoende overzicht is voor allerlei uitzonderingen en toepassingen.
Maar dit lijkt me een logische gedachtengang waar op den duur mogelijk iets mee gedaan wordt.
Kijk eens naar Three Identical Strangers…..ook iets met wetenschap.
@FrankVilein | 06-08-21 | 22:43: Dank. Hoewel satire, hier nog eentje die mooi illustreert hoe schapen zich laten slachten omdat ze denken dat de overheid het altijd goed bedoelt. www.youtube.com/watch?v=9mXYZHOXQnk
Wesley Sneijders in discussie met Johan Derksen. Ben groot fan van Johan, maar hier is hij echt een onnozele ouwe lul. Weley stelt terecht de vraag: "waarom wel" ? als antwoord op de vraag waarom hij zich niet heeft laten vaccineren. (Hij had natuurlijk moeten antwoorden: omdat ik na infectie immuun ben ouwe gek !!)
Ik denk dat de term 'wetenschap' een beetje aan deflatie onderhevig is. Een echte wetenschapper zal zeggen; we weten het domweg nog niet en het zal nooit zeker zijn. Die moet je dan ook geen uitspraken laten doen want dan zal het altijd een persoonlijke mening zijn die kreupel en selectief is onderbouwd. Wat nodig is zijn mensen die beslissingen durven te nemen en daar de verantwoordelijkheid voor durven nemen, in plaats van dat gedraai en gekronkel en gewijs naar anderen en hinkelen op drie gedachten.
Maar, nu komt het, Corona gaat nooit meer weg, iedereen moet ieder jaar opnieuw gevaccineerd worden, anders is het project voorbij en het oude normaal weer terug, dat is volgens Rutte niet de bedoeling, heeft hij gezegd.
Daarnaast heeft hij nog meer verassingen in petto.
Wat spannend allemaal!
www.healthevolution.com/insider/the-c...
Als ze op die demonstraties nu een QR code verplichten is het toch ook opgelost?
Dan krijg je vast antivax fake-QR-vrijheidsstrijders binnen en dan steun je juist de politiestaat die we niet zouden moeten willen.
Joints for jabs in New York:
twitter.com/gillianmckeith/status/142...
Wil je geen Corona oplopen dan is het beter de corona-kweekvijvers te vermijden die Nur für QR-code zijn.
Iedereen die zijn persoonlijke gezondheidheid laat afhangen van een leipe app verdient nauwelijks beter.
De prikkers dragen het virus de rest van hun leven bij zich, dus mischien niet eens zo'n gek idee die groep te mijden.
een Brave New QR Maatschappij!
George Orwell had het bijna goed.
In plaats van een Partij-pas en sociale controle en een constante surveillance gewoon een QR-code om het volk te controleren.
Het enige wat nodig was , was een draagbare telefoon, die je zelf moet kopen.
Ondertussen in de nederlandse provincie van de EU.
Ministerie durft niet te zeggen of ondernemers ongevaccineerden mogen weigeren: ‘Dat is aan de rechter’
www.dagelijksestandaard.nl/2021/08/mi...
Misschien gaan we zien dat een volk de interne constitutionele soevereiniteit terugneemt van het hoogste bestuursorgaan.
@Krijgtheenenweer | 06-08-21 | 20:21:
Ik gok op de Groote Friesche Opstand in het Jaar des Heeren 2022.
Misschien moet men de wetenschap volgen en geen leugens verkondigen dwz gevaccineerden verspreiden ongevaccineerdeerden ook
Dat is niet aan de rechter, ook die moet zich houden aan wat het wetboek zegt. En dan hoef je geen rechter te zijn om daar een uitspraak over te kunnen doen. Iedereen kan dat boek immers lezen. Zolang er geen rechtszaak loopt waar Rutte zich niet in kan mengen kan hij gewoon zeggen wat de wet daar over zegt. Het zou wel van groot onbenul getuigen als Rutten zich niet heeft ingelezen op dat onderwerp. Of zit hij ook hier weer gewoon te wachten tot anderen hem vertellen wat hij kan zeggen zodat het achteraf nooit aan Rutte heeft gelegen. Rutte draait en wurmt en kronkelt zich weer in alle bochten om zijn verantwoordelijkheid te ontlopen. Altijd maar wijzen naar anderen.
Volstaat een winkelmandje ook om deel te kunnen nemen aan de samenleving?
Leer statistiek.
Complete bullshit. Kom net terug van uit eten aan het Gardameer. 0,00 mondkapjes, toegangscontroles of maatregelen die afwijken van wat al maanden gangbaar is (obers met mondkapjes). Niets te zien, voelen of merken van wat voor maatregelen dan ook.
Gaat vanaf 1 september in dus dat kan wel kloppen lijkt me.
Niet tegen uw kop geschopt daar lang het Garda meer?
Waanzinnigen heb je overal, maar aan de westkant van het meer (Manerba, Padenghe, Moniga, Salo, Desenzano) is het veel rustiger en rustieker dan aan de Oostkant.met Peschiera en Lasize
Begrijp ik. Aan het Gardameer zijn geen Italianen. Alleen buitenlandse toeristen en Siciliaanse obers.
@Pimp my Voortuin | 06-08-21 | 20:28: Nee, wel een gebroken grote teen.
En dat allemaal vanwege die vleermuis uit Wuhan.
Eva had nooit die appel moeten aannemen.
En dat allemaal vanwege die vleermuissprookje uit Wuhan.
Zo, aangepast voor u.
Dit systeem zal niet standhouden. Vroeg of laat is men het beu. Europese lente waneer?
"Daar waar het Terras sluit, dooft het Licht der Vrijheid".
Jammer dat Jacobse en van Es niet meer meedoen.
De mensen achter het 20.00 uur Staatsjournaal zijn zich ook bewust van haar taak, en zijn de geesten van hun volgelingen alvast aan het voorbereiden op het verplicht vaccineren.
The capslock is back.
Dit word straks een mooi extra middel voor rechters om als straf uit te delen. Geen gevangenisstraf maar gewoon dat je je QR-code voor 5 jaar kwijt raakt met als gevolg dat je nergens meer heen kan.
Een soort enkelband zonder enkelband.
U ziet mogelijkheden voor een Brave New QR Maatschappij!
Blij dat u meedenkt.
Zakdoekje?
1989 was duidelijk niet het Jaar der Verlichting.
Tuurlijk jorisaen jullie dit weer weg. Maar die lappies mogen de hele dag wel iedereen het bloed onder de nagels vandaan halen en roeptoeteren, al anderhalf jaar lang
Is er een rechtsgeleerde in de zaal? Volgens mij moeten hiermee inmiddels toch wel wat mensenrechten met voeten worden getreden?
Mensenrechten, democratie en rechtsstaat zijn al een tijd geleden bij het grof vuil gezet.
Het laagje chroom is gebleven, maar begint langzaamaan af te brokkelen omdat de peop eronder zacht is.
Ik denk van: het belang van de staat/gemeenschap gaat boven het belang van de enkeling.
Aan de andere kant: de integriteit van het menselijk lichaam. Maar is dat niet: de Rechten van de mens, ik weet niet of dat in de grondwet staat.
Voorbeeldje wat ik nu verzin: stel Nederland is in oorlog met bijv. Duitsland. Kun je niet als burger zeggen: Hallo, ik heb niks tegen Duitsland. Ik ben niet in oorlog met Duitsland, hou mij erbuiten, ja? Is niet mijn pakkie an.
Nou ja, ik ben geen advocaat, of rechtsgeleerde, dat is wel duidelijk.
Ben meer een meester in slap ouwehoeren en trollen, maar die mensen zijn ook nodig.
Ik ben geen rechtsgeleerde, maar in mijn werk bij de UN hebben wij een andere boodschap meegekregen. Wat er nu aan het gebeuren staats haaks op de UN, en dat is de overkoepelende organisatie die de Rechten van de Mens hoort te beschermen. De pest is, dat de UN tijdens de Eerste Balkanoorlog de rug is toegekeerd door de USA. Door die beslissing is de UN een tandeloze tijger geworden en speelbal van de opkomende machten. Kijk naar het misbruik van het Vetorecht. Fatsoenlijke landen en regimes handelen netjes volgens de Rechten van de Mens. En ja, je kan via een sluipweggetje de grondwet omzeilen. Dat is als er een accuut noodgeval is. Maar dat is het al een poos niet meer, en ondertussen is een heel enge wet opgetuigd en door alle kamers heengejast. En daar kom je niet meer vanaf in je leven of die van je kinders leven. De waarschuwing hiervoor is al lang geleden uitgedragen. Maar het zou allemaal zo'n vaart niet lopen.
@King of the Oneliner | 06-08-21 | 19:57: Filosoferen noemen we dat, King, filosoferen! Beetje lief zijn voor jezelf. ;-)
@LV-225 | 06-08-21 | 19:59:
Bedankt voor dit stukje context. Dat van de VS en de UN wist ik tot mijn schande niet eens.
@MickeyGouda | 06-08-21 | 20:04: LOL en dank, je bent altijd zo lief. Volgens mij ben ik friendzoned. LOL
@MickeyGouda | 06-08-21 | 20:06: Check wel even of dat klopt. De VN is ondertussen overgenomen door schurken staten en dictatoriale regimes. Weet u wie er op dit moment in de commissie voor mensenrechten zitten in de VN?
En met een boosterprik mag je in de V.I.P. ruimte voor extra extra beste jongetjes van de klas en krijg je een Sönderbehandlung.
@King of the Oneliner,
Dat is dan ook maar tijdelijk.
Er komen nog veel meer boosters.
Dat spul werkt eenvoudigweg niet.
@Buiswater | 06-08-21 | 19:42: Ja, dat vermoeden heb ik ook. Alleen al het feit dat er een booster nodig is, geeft dat al aan, of zie ik dat verkeerd?
Aan de andere kant kun je het ook zien als: dus zo ingrijpend/gevaarlijk zijn de vaccinaties niet voor je systeem.
Aan de andere kant kun je het ook zien als een verdienmodel, zoals een abonnement op updates.
Kiest u maar welke (complot)theorie de juiste is.
@King of the Oneliner | 06-08-21 | 19:51: 'Aan de andere kant kun je het ook zien als: dus zo ingrijpend/gevaarlijk zijn de vaccinaties niet voor je systeem.'
Vertel je dat ook even aan de nabestaanden van de mensen die overleden zijn na vaccinatie?
En zonder derde spuit mag je de darkroom ook niet in.
Daarom heeft Gordon er voor de zekerheid vijf genomen..
@jaja | 06-08-21 | 20:12: in zijn reedt, neem ik aan?
@jaja | 06-08-21 | 20:12: Dan nemen de Sonderkommando's van de 2e/3e/4e/5e/6e booster weer de plek in van de voorgaande...
Ik heb de PROfaxxers (tijdelijk) geblokt. Daar komt de laatste tijd toch een partij onzin uit (VIND IK hé) en dat leest in de draadjes best wel relaxt.
Wel erg veel grijze balkjes, dat dan weer wel.
Sommigen hebben redelijke argumenten. The linkbetters zijn euh erg.
Het gevaar daarmee is wel dat je in een bubbel van gelijkgestemden terecht komt waarbinnen je altijd gelijk krijgt. De stap naar extremisme is dan heel klein.
@Quib | 06-08-21 | 19:55: Correct. Zo is links extreemlinks geworden.
@Quib | 06-08-21 | 19:55: Die waarschuwing komt net iets te laat voor de groepsfoto, denk ik.
@funda | 06-08-21 | 20:39: Haha, ik ben er bang voor inderdaad.
@Koning BongoBongo | 06-08-21 | 20:10: En rechts extreemrechts. Nooit vergeten.
@Quib | 06-08-21 | 19:55: Een bijzonder wijs antwoord, in een tijd waarin wijsheid allang niet meer het hoogste goed is.
Ik betrap me er zijn ook wel op gedachten om onwelgevallige meningen maar te weren, maar ik vrees hetzelfde gevaar van echo kamer waardoor links ongelofelijk gevaarlijke ideologie heeft gemaakt...
@ReyNemaattori | 06-08-21 | 22:35: Als links 40-80 miljoen eigen burgers over de kling jaagt, moet dat geen probleem zijn om hier ook maar socialisme in proberen te voeren. Jan Marijnissen was in ieder geval groot Mao fan.
U heeft mij op een idee gebracht, bedankt. Ik had geen weet van deze optie. Het leest inderdaad een stuk beter zonder Gulliver, Beste_Landgenoten en Van_Oefellen.
Stratego 2.0
Big Pharma maakt een vaccin dat net niet goed genoeg werkt om Covid uiteindelijk uit te roeien. Ondertussen rollen de overheden - die gerund worden door o.a. Big Pharma... Of gelooft u nog in democratie.. lol - wat programma's uit waarmee mensen richting de vaccins gepusht worden. Hierna komen de herhalingen. En dus moet men wel weer mee in de molen.
Zoals de commercial van onze Nederlandse overheid zegt:
Met de prik KRIJG je, en HOU je meer ruimte.
Owja.. maar het is allemaal voor de volksgezondheid.
Ik veronderstel dat u nogal wat deank op heeft? Dan excuseer ik u van harte voor dergelijk onsamenhangend dwaas geleuterkonter.
@Prinsemarij.
Dan kunt u mij ongetwijfeld uitleggen waarom we helemaal hard gaan op een vaccin dat de ziekte in leven houdt; in een wereld waar het woord medicijn verboden is.
Vaccin is de enige uitweg. Dat is het credo.
Ondertussen blijft de ziekte rustig verder dwalen. Ook onder de gevaccineerde.
En daar gaat de hele wereld mee akkoord. Sterker nog: we ontwikkelen een systeem waarmee we straks van booster tot booster voor onze vrijheden (zonder belemmering) mogen tekenen.
Maar goed... Misschien dat u na nog wat lockdowns iets sceptischer durft te worden.
Wat heb je aan veiligheid en gezondheid als je niet mag leven? Leef vrij of sterf !
Een wijs man zei ooit "on bended knee, is no way to be free"
@Badoer | 06-08-21 | 19:58: Wijze woorden. Ook toepasbaar op het BLM fascisme.
Vrij leven en leven bevalt me eigenlijk beter, maar ik woon dan ook niet in New Hampshire.
@Badoer | 06-08-21 | 19:58:
en voor het nageslacht; "dat was NIET Peter R. de V."
Gelukkig heb ik de vrijheid om niet naar Italië te willen.
That's the spirit.
Frankrijk valt trouwens ook af.
Net als de VS.
@wapster | 06-08-21 | 19:58: 'k heb getwijfeld over Belgie.
@funda | 06-08-21 | 20:42: Pluto?
@Grobbebol | 06-08-21 | 20:53: Dat is me te ver. *wijst op benenwagen*
Gewoon een beetje reverse engineering, door verschillende QR codes te vergelijken, en men kan er achter komen hoe het werkt.
Zie het als de Enigma uitdaging van deze tijd.
Het zal niet lang duren totdat het uitgedokterd is.
Zie het als een uitdaging voor nerds die van uitdagingen houden, zoals reddit etc.
Ikzelf zou het niet doen want ik ben een law abiding citizen, en spring met genoegen uit de loopgraf en over the top, als het fluitje gaat van de luitenant.
Doe ik graag voor volk en vaderland, het is een kleine moeite.
De broncode vd app is openbaar dus ga je gang.
Met dit soort maatregelen proberen ze het virus uit te roeien.
Maar volgens mij is dat een kansloze gedachte omdat er steeds nieuwe varianten zullen blijven komen.
Beter; het aantal besmettingen proberen zo laag mogelijk te houden. Cirkel doorbreken zodat de boel draaiende kan worden gehouden.
@Dr. Blechtrummel | 06-08-21 | 19:18:
Je kunt het ook omdraaien.
Laat die ongevaccineerden ziek worden.
Als ze het overleven hebben ze toch immuniteit?
Een virus valt niet uit te roeien met digitale informatie.
@jaja | 06-08-21 | 19:21: krijg ik daar dan ook een paspoort/code voor? Ik ben bang van niet….
@oculi_nostri | 06-08-21 | 19:23:
Ik heb die code nog niet eens aangevraagd.
Als we deze ellende hier ook gaan krijgen zal ik er wel even naar kijken.
@jaja | 06-08-21 | 19:21: Wat denk je nou wat we de hele tijd aan het doen zijn.
Nu in België: de Colombiaanse variant!
@Cheesy Poof | 06-08-21 | 20:02:
Ga je daar coke van snuiven?
Niet kansloos, maar je kunt lastig iets bestrijden dat er nog niet is.
@funda | 06-08-21 | 20:43:
En dan moet je ook nog afwachten of het vaccin dat je hebt gekregen hier ook tegen werkt.
@jaja | 06-08-21 | 20:48:
“It's tough to make predictions, especially about the future.”
― Yogi Berra (Cruyff der USA)
@funda | 06-08-21 | 21:06:
Als je schatrijk wilt worden moet je een glazenbol in de markt zetten die echt werkt.
@jaja | 06-08-21 | 21:13: Of je bouwt een model en overtuigt iedereen ervan dat de wetenschap erachter al helemaal uitgespeld is en de theorieën goed doorwrocht en dat 95% van 'de wetenschappers' (op straffe van sociale uitsluiting) het er over eens is.
De bijdragen en de geldstromen uit de Noordelijke landen blijven natuurlijk nog altijd welkom .
zo willen de Nederlanders het blijkbaar ook.
Stel men heeft geen werk en mag nergens meer naar binnen. Dan heb je niet veel meer te verliezen. Ze gaan niet thuis wachten tot ze doodgaan. Die gaan de boel afbreken.
En ik doe waarschijnlijk met hen mee.
Ach, de soep wordt niet zo heet gegeten, als opgediend.
There is a crack, a crack in everything.
That's how the light gets in.
@King, Sterk die ga ik lenen van je!
@Nico1000 | 06-08-21 | 19:16:
Van Cohen. Maar dat vindt hij vast niet erg.
@King of the Oneliner | 06-08-21 | 19:08: Laten we het hopen.
@Nico1000 | 06-08-21 | 19:16: Je moet Leonard Cohen bedanken, uit zijn song Anthem. Ik dacht, de mensen kennen de referentie wel.
@SterF... | 06-08-21 | 19:19: 1 seconde sneller dan mij. lol. Het was juist de uitdaging om het niet te vermelden. De betekenis is: ook al zijn er systemen, bedacht door overheden etc. om de mensen te controleren en te beheersen, er zijn toch altijd ezelspaadjes, en mogelijkheden om te ontsnappen, bijv. in WWII, joden deden zich voor als ariër, en soms lukte dat, en hebben ze de oorlog overleefd. Ook bijvoorbeeld, als je geen zin had om in de dienstplicht te gaan, kon je je S-5 laten verklaren, door gewoon een beetje depressief of neurotisch voor te doen.
@King of the Oneliner | 06-08-21 | 19:25:
Top King, ik kom een eind met je mee.
(Al blijft vaccineren zeer verstandig, lessen uit het verleden enzo....)
@SterF... | 06-08-21 | 19:44: Ja, kijk, ik ben eigenlijk gewoon een praktisch persoon. Toen ik zag dat mensen niet ter plekke dood vielen na een vaccinatie, dacht ik: ok, jets die 0,3 ml shit maar in mijn aderen.
Heb zelfs als baby een cocktail ongevraagd naar binnen gekregen.
Waarvoor dank, want laten we eerlijk zijn, was de kans op polio, difterie, kinkhoest, tetanus veel groter, dat is gewoon zijn.
Nou, en autist zijn is helemaal niet zo erg, je kan dan bijvoorbeeld heel goed dingen sorteren. lol.
Mijn advies is: neem gewoon die gratis prik, er gebeurt niks met je, en het helpt ook nog eens. Want in ademnood stikken wil niemand.
Aan de andere kant, want alles heeft minstens twee kanten:
ze moeten ook weer niet gaan overdrijven met controles en boosters.
En: kan de wetenschap eens uitzoeken hoe het komt dat het dodelijk is voor sommigen, en anderen nergens last van hebben?
En dan, misschien als beginpunt die ivermectine, gaan werken aan een kuur/medicijn, dus geen vaccinatie.
Of, misschien een immuunsysteem booster pil ontwikkelen?
@King of the Oneliner | 06-08-21 | 20:08:
Weet je wat het is.
Er wordt veel te moeilijk gedaan: wil je het dan neem je die spuit en anders doe je het niet.
Maar dat 2 kampen gezeur heb ik niks mee.
En je bereikt er ook niks mee.
Toen Trump president was sloegen ze elkaar op familiefeestjes nog net niet de hersenen in als een ander democraat was.
Dat ging nergens over.
En die kant moeten we hier niet op willen.
@jaja | 06-08-21 | 20:28: inderdaad.
@knutsel_ | 06-08-21 | 19:04: Je moet toch ergens je brood vandaan halen, en als ervoor werken niet meer mag, dan haal je het bij degene die je het met werken verbieden...
Bij dit soort berichten kan ik er niets aan doen dat ik moet denken aan mijn oude leraar geschiedenis. Als voorbeeld over vervolging en vrijheid en hoe dingen ongemerkt lijken te gaan, haalde hij altijd
Martin Niemöller aan.
Mij bekruipt het gevoel ook steeds meer dat we stap voor stap steeds meer in enge controle geduwd worden. Ik heb niets tegen vaccinatie, en heb beide prikken gehad. Enige reserve had ik zeker omdat het vaccin zo snel gemaakt is en de lange termijn effecten zijn onbekend. Dat laatste gaat echter ook op bij covid krijgen, dus heb in de afweging voor de mijn inziens minst schadelijke optie vaccinatie gekozen.
Dat mensen dit niet willen vind ik wel hun recht, het ìs zelfs hun recht en wat nu gaande is, is een verschrikking.
Wat volgt? Er is ook een duidelijke agenda bij de elite om hun heilloze klimaat plannen er door te drammen en daar hebben ze simpelweg dwang bij nodig. Ik word er paranoia van; nu even proberen hoe de burger reageert op vaccinatie dwang en gaat dat soepel dan ook maar allerlei klimaatdwang?
@Nuuk | 06-08-21 | 19:39:
Precies mijn idee. Dit gaat een heel enge richting op en de meerderheid schijnt het niet eens te merken of vinden het prima.
@Nuuk | 06-08-21 | 19:39: "dat we stap voor stap steeds meer in enge controle geduwd worden."
Als je dat gevoel nu pas krijgt heb je toch best lang in zaligheid kunnen leven, denk ik dan. Het is al tientallen jaren aan de gang, misschien langer.
@Nuuk | 06-08-21 | 19:39: ik geloof niet in de theorie dat de bovenlaag van de maatschappij bewust heeft aangestuurd op deze pandemie om bepaalde agenda's te forceren. Ik moet helaas wel constateren dat dezelfde elite onder het mom van coronamaatregelen bepaalde agenda's aan het doordrukken is waar niet veel draagvlak voor is onder de bevolking. Het hele EU coronafonds om mediterrane landen uit de financiële problemen te halen heeft niets met corona te maken maar wel met het creatie van EU schulden en het formaliseren van de transferunie waar de belastingbetaler uit de noordelijke EU landen om begrijpelijke redenen tegen is. En ook ik vind het doodeng dat er allerlei systemen/procedures/controles onder het mom van corona worden geïnstalleerd die uiteindelijk ook kunnen worden ingezet voor andere dwang- en controlemaatregelen. Waar eindigt dit? Socialisme en de bijbehorende dwang- en controlemaatregelen voor de minst bedeelden en de middengroepen en een vorm van hyperkapitalisme voor de rijke bovenlaag? Op zich kan ik nog wel leven met de coronamaatregelen, de hamvraag is m.i. veel meer wat daarna gaat gebeuren.. Welke politicus van enige statuur stelt dat de maatschappij uiteindelijk weer teruggaat naar het oude normaal?
Hou op over geschiedenisleraren..... Was die van jou trouwens ook zo'n ziekelijke leugenaar ?
Conclusie: je kan binnenkomen met de QR code van een ander, maar dan moet het wel een verse, recente foto zijn. Omdat de puntjes en streepjes steeds een beetje verschuiven, terwijl ze toch dezelfde boodschap overbrengen, Dit was bedoeld om de privacy te waarborgen.
Nou weer wat geleerd.
Bedankt, Google.
Het mag op papier. Daarmee is het verschuiven te omzeilen. Het is de vraag welke gegevens precies gecontroleerd worden en daarna wat de key is om de QR code te genereren. Verzamel een reeks aan QR codes en de tekst, beeldherkenning er overheen en een paar regels Python waarschijnlijk. Het moet decentraal kunnen functioneren, dus er kan niet met een server vergeleken worden.
http://www.qr-genereren.nl/qrcode.svg?text=U%20mag%20naar%20binnen.&foreColor=000000&backgroundColor=ffffff&moduleSize=16&padding=0&
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 19:10: Haha! Kom eraaan!
It works if you also ask for a proof of identity. You cannot cheat that. The QR code and your name and family name (and in other countries a bit more details) have to match. My apologies for writing in English folks, my Dutch is not good enough.
@Frank2021 | 06-08-21 | 19:21: Thank you, Frank.
@Frank2021 | 06-08-21 | 19:21: Als je zelf de QR code maakt kan dat prima. Iedereen kan typen.
@Frank2021 | 06-08-21 | 19:21: Are you it, Frank Drebin?
Waar?
LV-225 Prima initiatief ! Zorg voor een ionisator, en het is af.
Waar precies ? Als ik langs mag komen voor een borrel ben ik niet te beroerd er een kratje in te gooien !
Ik heb voor de zekerheid die spuiten genomen maar dit vind ik veel te ver gaan.
Mijn vader van 77 heeft MS en alleen z´n rechterarm werkt nog wat.
Hij wil die spuiten niet omdat hij bang is dat die arm er dan ook mee ophoudt.
Ik geef hem groot gelijk.
Als we deze idioterie hier ook krijgen is hij binnenkort ook een paria.
Mag ook in de andere arm, toch?
@goedverstaander | 06-08-21 | 19:02:
Het gaat erom wat dat middel met je gestel doet.
Dat bedoelde ik.
Ohh wat bizar, mijn echtgenote heeft medicijnen gestudeerd , heeft ook MS en neemt hem daarom juist wel! het kan verkeren he iedereen zijn eigen differentiaaldiagnose?
@Smoelensmid | 06-08-21 | 19:04:
Geen enkele arts kon hem zekerheid geven.
Dus dan maar niet.
People that for medical reasons, like your dad, cannot get the vaccine would be obviously excluded and allowed in with a test. In Italy and in France it is already the case, there is an exception for this specific category. I would not call the green pass it idiocy, rather the only real way to push (gently) the unvaccinated to do the right thing, protect themselves and the others around. I believe it will come here too, the patience of businesses is already running thin. Another wave in September would be the drop that spilled the glass and the pressure on the government will be enormous. On top of it add that the vast majority of voters is all fully vaccinated.
@Frank2021 | 06-08-21 | 19:30:
Probeer toch maar Nederlands te tikken. Ik krijg het gevoel met een EU trol van doen te hebben.
Nee, dat zal hij niet zijn, H. Maar mag ik vragen waar hij bang voor is? Een terugval/opvlamming? Veel met MS zijn juist bang voor luchtweginfecties.
@letopuwzaak | 06-08-21 | 19:45:
Hij is bang dat hij hevige koorts krijgt waardoor die arm ook uitvalt.
Heeft hij 22 jaar geleden een keer gehad en raakte daardoor volledig verlamd.
Behalve zijn rechterarm waarmee hij zijn rolstoel bestuurt en nog mee kan computeren enzovoort.
En mijn ouders hebben nogal wat specialisten in de kennissenkring omdat mijn moeder vroeger kinderarts in het ziekenhuis was.
En de meeste zeiden niet doen ook omdat niemand het eigenlijk weet.
@jaja | 06-08-21 | 19:50:
Ja, begrijp de angst. En koorts kan inderdaad een 'schub' uitlokken. Alleen koorts door het echte coronavirus kan dat uiteraard ook, en dan heb je ook nog de luchtwegen... Maar ik begrijp de angst zeker. Ik heb zelf ook een auto- immuunziekte (met medicatie goed mee te leven) en ben bang voor zowel koorts van het vaccin als voor het virus zelf. Ik kies wel voor vaccinatie.
Sterkte met je vader en zijn gezondheid.
@letopuwzaak | 06-08-21 | 20:24:
Dank je man.
En sterkte voor jou met je rotziekte.
@jaja | 06-08-21 | 20:38:
Vrouwtje!:-) en denk er ajb wel over; een covid besmetting geeft doorgaans langere en hogere koorts.
De artsen bij ons op het werk raden om die reden wel de vaccinatie aan. Ik heb het net nog even nagevraagd.
Maar dat zijn de artsen bij ons. En ieder maakt zijn eigen besluit. Sterkte!
(En ik leef goed zolang er medicatie is:-)
@letopuwzaak | 06-08-21 | 21:14:
Weet je wat het is.
Na dik anderhalf jaar zijn er wel stapjes gezet in het genezen van mensen op de ic en er zijn nieuwe inzichten.
Maar toch heb ik het idee dat de geleerden er nog amper iets van snappen.
@jaja | 06-08-21 | 21:19:
Sommige besluiten zijn ook niet altijd even logisch (bijv met betrekking tot maatregelen) en dat is dan ook weer koren op de molen van.... Ik hoop vooral op veel wetenschappelijk onderzoek.
En dat er dan weer rust komt in zowel het beleid als de maatschappij.
Mijn buurman voelde zich niet goed en is bij de huisarts geweest. Ontwenningsverschijnselen. Twee vaccinprikken te snel achter elkaar. Morgen gaat 'ie voor prik nummertje 3.
Goed verhaal.
Te vroeg haha.
Wacht effe, ben even bezig om een foto van een geldige QR code een beetje recht in beeld te krijgen.
QR-code ververst
Mits de QR-code en het testbewijs nog geldig zijn. Een testbewijs geldt veertig uur. Daarmee zou een bezoeker in veertig uur tijd bij een nachtclub, een concert en een wedstrijd naar binnen kunnen. Maar de app ververst de QR-code elke paar minuten. De zwarte en witte blokjes in de code verschuiven van positie, terwijl de informatie van een volledige vaccinatie of negatieve testuitslag hetzelfde blijft. De oude code is dan niet meer bruikbaar. Dat is juist om te voorkomen dat bezoekers foto’s doorsturen van de code. En het is om de privacy te beschermen: doordat de app de QR-code steeds ververst voorkomt hij dat iemand te volgen is aan de hand van die code. Er is een uitzondering: een op papier geprinte QR-code ververst niet. Maar ook daar geldt dat de scanner dan informatie toont die overeen moet komen met gegevens van een identiteitsbewijs.
Er is dus een mogelijkheid om met het testbewijs van een vriendin binnen te komen, maar dan moet een controleur de code op de afbeelding op een telefoon scannen voordat de oorspronkelijke code is ververst, dus binnen een paar minuten, en er zou geen controle naast moeten zijn met een identiteitsbewijs. Wat wel zou moeten, benadrukt een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, het departement dat over CoronaCheck gaat.
Met 3 vingers naar beneden swipen: screenshot.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 19:02: Oh, ja, digibeten uit 1955 kennen die trucjes allemaal niet. lol. Maar dank u, ga het gelijk uitproberen.
Als iedereen daar met een papiertje staat geeft de portier snel genoeg op. Het kost teveel tijd.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 19:02:
That's what she said. lol
Het is dus een cosmetische verandering. U zegt dat de data achter het plaatje niet verandert. Als dat klopt, dan is het een kwestie van tijd, voordat heckers of crackers aan de haal gaan met alle data. En ook u weet: Overheid en digitale wereld is als water en vuur die een duivels verbond hebben gesloten.
@LV-225 | 06-08-21 | 19:31:
We mogen nog vam geluk spreken dat de overheids ICT zo'n zootje is en blijft. Omarm altijd overheidsincompetentie, dat kost alleen maar geld.
Het hele systeem is zo lek als een mandje. Het hangt van boekjes en stempeltjes aan elkaar. In Nederland hebben ze een halfdichte database opgetuigd, maar het overgrote deel van de EU heeft dat niet. Dat is allemaal handwerk. Dat geeft meer dan genoeg ruimte om een oplossing te vinden. Je denkt toch zeker niet dat een Italiaan een Pools document kan lezen, laat staan dat hij het herkend?
Er moet een QR code zichtbaar zijn en dat mag op papier. Er hoeft maar een keer een key te lekken en iedereen kan zijn certificaat genereren. Je maakt mij niet wijs dat dit niet al lang gaande is. Het is door de EU opgezet. Denkt iemand nu werkelijk dat de EU wat kan? Als ze zo graag een vinkje willen zien, dan krijgen ze een vinkje. En een middelvinger.
Een middelvinkje. Mag ook.
Ik had zelf voor de vinkentering gekozen.
The Commons Project, Geenstijl zegt veel te Googlen in andere topics, maar dit hebben ze nog nooit aangehaald. Zoek maar eens uit wie hier achter zitten.
We roepen het een jaar, maar we zijn wappies.
Waylon. Ilse.
“Whatever the price of the Chinese Revolution, it has obviously succeeded not only in producing more efficient and dedicated administration, but also in fostering high morale and community of purpose. The social experiment in China under Chairman Mao’s leadership is one of the most important and successful in human history.”
—David Rockefeller, globalist, New York Times, August 10, 1973, Page 31
Het is dus volgens doorgaans goed ingelichte bronnen zo, dat Het Vaticaan weldra bekend zal maken dat je alleen op vertoon van een Coronapas in de hemel kan komen en iedereen met zonder Coronapas gaat naar de hel...
Het is niet de bedoeling dat u de absurditeit blootlegt.
Niks nieuws onder de zon. Ging altijd altijd al zo. De tijd van de aflaten vergeten?
De portier schijnt zilverlingen wel op prijs te stellen.
Wat zijn ze daar toch grappig. En nog niks veranderd. In Italië eindigt altijd alles in een operette. Wanneer gaat het Vaticaan zich er mee bemoeien?
Waar is Berlusconi als je hem nodig hebt?
But, Dick.
En we stonden erbij en keken ernaar...
Jaren van nu, krijgen mensen deze tijd in de geschiedenisles. De kinderen zullen de leraar vragen: "hoe konden de mensen dit allemaal zomaar toestaan?"
De leraar legt vervolgens uit hoe brainwashing werkt.
Vertellen over de grootaandeelhouder van de Nederlandse uitgeverij van schoolboeken?
De leraar is daar juist voor de brainwashing.
Ik had binnen een paar jaar nog naar daar willen gaan, nu dus niet meer. De afrekening komt nog wel, dit kan een land echt niet verantwoorden.
Als je voor een restaurant of winkel met wat bankbiljetten zwaait zal de deur rap opengaan , pas of geen pas .
Ze zullen onder de indruk zijn van die paar tientjes.
Dan moet je al meer smeergeld bieden dan de boete die zij riskeren. Voor dat geld kan je beter business class naar een ander land uitwijken.
Het wordt Hugo wel makkelijk gemaakt op deze manier.
Hij hoeft enkel maar te zeggen: “kijk naar de landen om ons heen”.
Lafaard Rutte zal wel weer met een variant komen omdat ze in kutland Nederland natuurlijk veel slimmer zijn.
Geen politie en geen ballen maar wel de grote bek zoals meestal.
Het is toch surrealistisch hoe snel dit soort "regels/wetten" nu ingevoerd worden? Nu is het om "COVID", maar je kunt er donderop zeggen dat deze wetten zo geschreven worden dat ze "breder inzetbaar" zijn. Never waste a good crisis zullen ze op diverse ministeries denken.
We hebben China uitgelachen om hun "sociale puntensysteem", maar Europa gaat heel hard diezelfde kant op. Nu is het een bewijs dat je geen COVID hebt, maar straks wordt het een bewijs van vaccinaties. Daarna volgen andere verplichtingen om je QR code te krijgen. En het is wachten tot "goed EU Burgerschap" daar eentje van wordt. Niet wezen stemmen? Geen QR code! Niet naar de verplichte EU cursus geweest? Geen QR code! Een Roze Kroontje op Geenstijl? Geen QR code!
Brrr, enge mensen. Ambtenaren die dit bedenken en politici die dit ongecontroleerd goedkeuren...
je maandelijkse CO2 uitstoot, internetgebruik, gereden kilometers, etc.
@horsteknots | 06-08-21 | 18:50: vleesconsumptie, energie transitie, vliegreizen, plastic en olie consumptie, drank gebruik, cash opnames, reaguursels, etc
Ach, mijn lieve anti-vaxxertjes, schrap gewoon Italië van je lijstje. Net als Duitsland en Frankrijk. En de VS trouwens ook. Weet je waar je straks nog wel heen kan op vakantie? Naar Urk. En ja het is allemaal heel oneerlijk en gemeen. Zo zijn wij. Fijne dag nog!
Kunnen gevaccineerden elkaar niet besmetten? Oh wacht www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/06/uitbr...
En met wij bedoel je bange laffe wezeltjes?
Is iedereen in Urk niet al overleden inmiddels?
@naglfar | 06-08-21 | 18:51: Gek genoeg niet.
@Zwezerik | 06-08-21 | 18:49: Inderdaad. Wij laffe bange wezentjes die wat minder vatbaar zijn voor mafketels op Youtube.
En straks (wanneer zij nergens meer komen) zullen zij ook weer de schuld krijgen van lockdown 25.
Nog een Godwin doen? Vooruit.
De joden gingen niet vanaf dag één aan het gas. Daar moest eerst wat haat tegen gecreëerd worden. Hoe de Duitsers zo knettergek konden worden?
Nou.. uh.. zo dus.
Spaart u ze?
@wapster | 06-08-21 | 18:55: Gefeliciteerd! Lafaard.
Groeten van een aaveetje uit Italie knul! Ps ik zou Urk graag nog eens bezoeken!
wapster | 06-08-21 | 18:46
Oei, de frustratie spat eraf. Geen knuffels van mama gehad vroeger ?
@naglfar | 06-08-21 | 18:51: Dat niet, maar ze hebben allemaal wel roze wangetjes
Straks lekker je derde, vierde en vijfde prikje halen ! Wat een rot virus he ! Het leven is niet eerlijk.
Dit hele gebeuren heeft weinig te maken met vaccinaties. Ik begrijp niet dat mensen dat niet kunnen zien. Het gaat om controle. Macht. Nergens anders om. Begrijp me niet verkeerd. De 'elite' heeft het goed uitgedacht hoor. Het is beter om het vaccin wel te nemen. Ik ben alleen een beetje bang voor de lange termijn als je na een tijdje 30 vaccinaties gehad hebt en het nog niet goed werkt en wie weet wat er gebeurt na een zooi vaccinaties. Rotten strakjes je ballen eraf of zo. En Mark maar lachen, die heeft toch geen ballen....
Na 30 vacinaties is uw lichaam vergiftigd, u bent een zombie; 'uw heeft niets meer als bezit, maar zal toch gelykkig zijn'.
Idd, er wordt heel geforceerd getracht de controle terug te krijgen. Verwar het niet met grijpen naar de macht, in dat onzin geloof ik niet.
@Wolverines | 06-08-21 | 18:51:
Lijkt me nog niet zo'n slecht perspectief.
Ik snap het hele probleem dat gevaccineerde personen maken niet. Diederik Gommers vertelde gister nog bij Tan aan de TV-tafel dat na verloop van tijd mensen een nieuwe prik moeten, een boostershot om het immuunsysteem weer op peil te krijgen. Maar, dit hoeft niet per se een vaccinatie te zijn, Gommers zei dat het doorlopen van een besmetting ook als een boostershot geldt. Omdat wij als gevaccineerden vrijwel niet ziek worden van corona, moeten wij zo nu en dan in contact komen met een zieke ongevaccineerde. Een gratis boostershot. Gooi gewoon alles open.
Ja ,ja,.. ga elkaar lekker besmetten ideaal voor mensen met een broze gezondheid.
Klinkt logisch, gooi alles maar open.
Gevaccineerden zijn ook besmettelijk. En men werkt ernaar toe om besmetten een vaccinelitefeestje te maken. Dus het komt vanzelf naar u toe.
@botbot | 06-08-21 | 18:44: Daarom moeten mensen met een broze gezondheid zich laten vaccineren, wappie. Beetje vertrouwen hebben in de kracht van een vaccinatie kan geen kwaad Botbot.
@VP732 | 06-08-21 | 18:45: You've gotta fight for your right to party... *neuriet*
@Krokettenfabriek | 06-08-21 | 18:47:
Ik begrijp werkelijk niet dat u nog niet weet dat vaccinatie geen 100% bescherming bied.
Bovendien moet een gevaccineerde eerst besmet worden door een ongevaccineerde wil hij het door kunnen geven.
Ook is de besmettingskans 2/3 minder.
@botbot | 06-08-21 | 18:57:
Gevaccineerden kunnen het ook aan elkaar door geven. Al jouw andere statistische disinfo ("besmettingskans 2/3 minder)" is onzin.
@botbot | 06-08-21 | 18:57: Geen 100%, maar dat is juist goed! Je lichaam moet natuurlijk wel even werken, anders krijg je het immuunsysteem niet up-to-date. Is je gezondheid dermate broos dat zelfs inclusief een vaccinatie (een vaccinatie krijgen is dan ook risicovol) een coronabesmetting fataal is, dan is het sowieso onverstandig om naar restaurants en et cetera te gaan, en zijn nog wel meer kwaaltjes dan corona, of wil je de gezondheidsverklaring uitbreiden met allerlei griepprikken? Corona is ondertussen endemisch, ook al is iedereen 100% gevaccineerd, van tijd tot tijd kom je er toch mee in aanraking. En dat is helemaal niet erg.
@Oeleflaffel | 06-08-21 | 19:04:
Sjonge, tjonge,.. moet ik u dat nog uitleggen de b-r-o-n is een ongevaccineerde dat had u moeten weten.
2/3 is bewezen waarom laat u zich niet beter informeren?
@Krokettenfabriek | 06-08-21 | 19:07:
"Aantrekkelijke middelbare zeeman, baarddragend, gevaccineerd en met flink postuur zoekt leuke, ruimdenkende en van alle gemakken voorziene ongevaccineerde jongedame om zijn afweersysteem mee te versterken. Brieven onder nummer 69 bureau van deze website. Foto op erewoord retour"
@botbot | 06-08-21 | 19:08: even een link naar je bewijs graag.
@Kapitein Sjaak Mus | 06-08-21 | 19:20: Houdt deze aantrekkelijke zeeman overmatig van spinazie?
je moet whappies met het iq van een mier tegen zichzelf beschermen.
whappies? Kruising tussen een wappie en een whopper?
Bent u al gesteriliseerd?
Laat dat soort one-lines over aan Gulliver. Die zijn tenminste leuk.
@[x] Ongeschikt | 06-08-21 | 18:45: "Leuk" is inderdaad een relatief begrip.
Precies het soort commentaar dat Mark en Hugo hebben ingespeeld in uw hersencel. Blijkbaar werkt het bij sommige mensen
Het nationaal socialisme bleek uiteindelijk toch linkse fascisme.
Nou nee, maar een feestje was het niet.
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10450268/nederland-is-eu-koploper-in-melden-bijwerkingen-coronavaccins
Tot nu toe kwamen uit Nederland maar liefst 111.904 meldingen over bijwerkingen.
ik vond die vergrote borsten eigenlijk wel ok.
"Agnes Kant, directeur van bijwerkingencentrum Lareb, ziet de cijfers als een compliment voor haar organisatie."
Ja, daar gaat het natuurlijk om.
Veel Nederlanders zijn toch ook wel de grootste schijtlijsters en hypochonders ter wereld. Snifje? Meteen melden! Snifje? Meteen testen! Voor alles is er een gesubsidieerd meldpunt. Geen wonder dat vroeger programma's als vinger aan de pols kijkcijferkanonnen waren. Op het bankstel ziektes bekijken met de zak chips na de slappe prak om 5 uur.
@Quib | 06-08-21 | 18:50:
Inderdaad, dat is toch niet te geloven deze onzin. Maar subsidie is wel weer verzekerd voor het volgend jaar.
@fabeltjesland | 06-08-21 | 18:43: dat hangt (pun intended) toch wel een beetje van de beginsituatie af.
@Basil Fawlty | 06-08-21 | 19:05: Ik geloof alle onzin al heel veel jaren niet meer. Het is alleen treurig dat het zo vreselijk veel goed geld kost waar heel veel mensen hard voor hebben gewerkt.
904 daarvan waren van mij, ik had wat hoofdpijn.
Ik ga het persoonlijk vanaf komende zondag checken.
Mevr en ik al die moeite gedaan om zonder gezeik in Fr rond te karren. Feest onder de brug over de Seine, Dansen op het strand etc. Zijn we potdomme nog niet gecontroleerd. Boerenbedrog !
Fascisme is dit land dan ook niet vreemd
>?
Wellicht hebben ze nog voldoende lantaarnpalen.
Zo... Nog even en we mogen alleen nog maar met Bitcoin betalen...
Dat wordt afwassen bij het restaurant dan. Die infrastructuur is een fail.
Ben zojuist uit eten geweest, een museum ingeweest en een of andere oude kerk bezocht en dat allemaal zonder green pass. De italianen hier zeggen ongezien de typhus met je pasje. Ciao!
En zo hoort het ook!
Mooi man! Houen zo hooo ik.
@IkwilJinekwel | 06-08-21 | 18:40: o=p
Goed om te lezen, ik stond al te bedenken hoe ik de Italiaanse design bank het raam uit kon krijgen. Fijne vakantie daar!
daarom gaat het daar zo fantastisch met de corona bestrijding
Momenteel sterft er hier 0,005% vd krona gevallen.. best aardig toch? Meer kans om invalide te worden gereden door een lokaal op zn vespa.
Mensen lezen jullie wel goed? Gaat pas 1 september in!
Voor het onderwijspersoneel mop
Los of je voor, tegen, of onverschillig bent over vaccineren. Was het niet zo dat je als bedrijf eigen baas bent en JIJ beslist wie naar binnen mag? Of heb ik iets gemist? Zo ver ik wist konden uitgaansgelegenheden mensen weigeren met deurbeleid. Maar blijkbaar gaan overheden dat dus overrulen? Welke wetswijziging is dat en hoe zit het met grondwetten? (Sorry ben geen jurist)
Vaccineren is vrijwillig. Tot je nergens meer naar binnen kan / mag.
Op die manier wordt je wel gedwongen.
De grondwet is door de shredder nu covid19 op de A-lijst staat.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:36: Misschien organiseren ze straks wel Happy Hours voor ongevaccineerden. Als er een markt voor is, komt dat ook. Geen paniek.
Als het puntje bij het paaltje komt kunnen ze het helaas verplichten.
Je mocht mensen zonder mondkapjes toch ook niet binnenlaten. Anders kreeg het bedrijf een boete.
Ka jij bepaald, maar basically kunnen ze gewoon je schenklicentie intrekken als je niet gehoorzaamt.
Daarom is het een vaccinatieplicht: er zijn simpelweg geen alternatieven.
Tis niet alsof de wappies hun eigen kroegen / musea(sws subsidie afhankelijk) / pretparken kunnen oprichten zodat mensen de keuze hebben...
Als we dan toch gaan discussiëren over (zorg)kosten? Wel gevaccineerd, niet gevaccineerd wel recht op zorg geen recht op zorg. (persoonlijk vindt ik dit helemaal nergens op slaan.) Waarom is er helemaal geen discussie over kosten verhalen op veroorzaker? Net als bij ongelukken. Waar komt dit Virus vandaan eigenlijk? Hoe zit het in deze dan met aansprakelijkheid?
"het virus" Komt uit de natuur. Net zoals bijvoorbeeld hooikoorts.
De natuur moet dus stuk.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:35:
Mn bek valt open, dat er mensen zijn die dit nog denken.
Vind ik ook wel, Tjina mag best wel behoorlijk dokken voor deze bende.
@Ben_Hur | 06-08-21 | 18:40: Oh? Omdat je denkt dat Covid uit een lab komt?
Waar komt de griep vandaan?
Natuurlijk kan je een ongevaccineerde geen zorg weigeren. Dat gaat tegen de Hippocratische eed in. Maar je zou er wel een duurdere verzekering aan kunnen verbinden.
@VP732 | 06-08-21 | 18:41: Jep. Helemaal.
Make.
Them.
Pay.
Maar helaas is het Westen de ruggengraat kwijtgeraakt.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:41:
Ja, want covid is hetzelfde als de griep? Neen. Niet álles komt uit een lab, sommige dingen wel
@Ben_Hur | 06-08-21 | 18:46:
https://www.forbes.com/sites/startswithabang/2021/06/03/the-wuhan-lab-leak-hypothesis-is-a-conspiracy-theory-not-science/
*gaap*
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:48:
Gaap.
@Oeleflaffel | 06-08-21 | 18:57: 'K wacht nog steeds op een bericht over de lab theorie die niet van complotsite.xyz komt.
Ik ga het nog steeds niet doen….!!!
Ik kom naast je staan. :-)
En ik evenmin. Dat ze naar de kloten lopen !
Geeft niet, de rest is beschermd. Vrijheid.
Maak even een groepsfoto jongens. Lachen naar het vogeltje.
Nu niet, straks niet, nooit niet.
Prima. Lost de rest het wel op voor jou he?
@funda | 06-08-21 | 18:31: Dat wordt wel een foto met leuke reaguurders als ik dat zo bekijk. Mag ik er ook bij op?
@Quib | 06-08-21 | 18:32:
Ik bestel hem!
@joker3 | 06-08-21 | 18:32: Eigen keuze, niets moet.
@Man-bear-pig | 06-08-21 | 18:29:
Wie is ze? Je medemens? De zorg? Je familie?
@MoonBeebe | 06-08-21 | 18:33: dat is precies het probleem. Zonder een beetje dwang gaat een deel lekker ongefundeerd freeriden waardoor het shit blijft
Makkelijk praten, neon. Jij hoeft niet naar Italië.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:29: Vrijheid: mondkapjes in het vliegtuig of OV; teststokjes in je neus; QR-code verplicht bij je; tijdslot reserveren in restaurant, museum, etc. Als jij dit vrijheid noemt, moet je toch je schoolgeld terugvragen.
@HeerVanStand | 06-08-21 | 18:38: Je kunt je pizza of espresso ook hier in Nederland halen.
@loser | 06-08-21 | 18:38: Schoolgeld is ook vrijwillig...
@MoonBeebe | 06-08-21 | 18:31: same here.
@joker3 | 06-08-21 | 18:37: Denk jij nu echt serieus dat kritische mensen die al maanden geleden hun keuze hebben gemaakt te dwingen zijn?
Ook niet hoor Neon. Cheeeese!
Zoals Willem van Hanegem een tijdje geleden zei: "Laat me alleen prikken door een mug."
Jeetje..!!!
Wat een gedoe..!!
@neonreclame | 06-08-21 | 18:28
IkwilJinekwel | 06-08-21 | 18:42
OuweOuweLekkerMauwe | 06-08-21 | 18:29
Man-bear-pig | 06-08-21 | 18:29
MoonBeebe | 06-08-21 | 18:31 |
VP732 | 06-08-21 | 18:42
Hoe komt het dat de samenleving nu grotendeels weer genormaliseerd is ? op sommige punten na, en waarom gaan instellingen /organisaties nu eisen stellen aan wie ze willen toelaten? Juist , door die egoïsten die alleen aan zichzelf denken en die anderen de shit hebben laten opruimen. Nou succes hoor. Blijf maar lekker thuis.
Mag een dubbelgeprikte die het allemaal wel best vindt en die uitgaat van 'leven en laten leven' ook op de groepsfoto?
"Als jij dit vrijheid noemt, moet je toch je schoolgeld terugvragen." hee Einstein : hoe zou dat komen ???????
@Zwizalletju | 06-08-21 | 18:57:
Van huis uit is mij mee gegeven dat ik controle heb /mag doen met mijn leven hoe ik het normaal zie…
Waarom vertrouwd u mij niet…??
@neonreclame | 06-08-21 | 19:04: " heb/mag doen met mijn leven hoe ik het normaal zie…" U lift nu mee op diegenen die wél hun verantwoordelijk hebben genomen en er beter over nagedacht hebben om de maatschappij uit de corona drek te trekken. U doet het niet en kan dan beperkingen tegenkomen.
Ik pas altijd voor neo-fascisme.
@Kapitein Sjaak Mus | 06-08-21 | 18:57: Kom erbij, kom erbij!
We houden duizend dagen vrij
Ja, kom erbij
Kom erbij, kom erbij!
Voor hem en haar, voor jou en mij
We sluiten niemand buiten
Dus sluit je bij ons aan
Want niemand, niemand, niemand
Hoeft alleen te blijven staan
@Zwizalletju | 06-08-21 | 19:18:
Uiteindelijk is het, ja sla me om de oren, niets om je extreem zorgen over te maken…
Dat is mijn conclusie… Als je vraagt om, om te kijken naar andere mensen… Dat doe ik, de hele dag door..!! Linksom of rechtsom..
Je twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen.. Daar raak ik ondertussen een beetje geïrriteerd van…
@joker3 | 06-08-21 | 18:37: Je hebt het deel dat gevaccineerden nog steeds besmettelijk zijn niet begrepen?
@Zwizalletju | 06-08-21 | 18:57: Je vergeet mij erbij te zetten. Ik wil ook bij een groep horen.
@neonreclame | 06-08-21 | 19:32: Je moet het zelf weten hoor. Je kunt als het bij je verkeerd valt alsnog je longen uitkotsen op de IC. Maar ga nu ook niet zeiken als je ergens niet meer in mag omdat je jezelf niet wilt beschermen en daardoor ook makkelijker andere besmet die ook weer ziek kunnen worden etc. Zo moe van , van dit kortzichtige gedoe.
@Zwizalletju | 06-08-21 | 20:16:
Daar begint het toch..??
Jij laat mij de vrije ruimte als ik doe wat jij wilt…!!!
Zeg mij maar eens waar daar gerechtigheid in zit….
@Zwizalletju | 06-08-21 | 20:16: niet jokken zwitsal, een vaccinatie betekent niet dat je anderen minder makkelijk besmet, of weet jij iets dat het RIVM niet weet?
Voor degenen die dit prima vinden...
"Geen slaaf zo trouw als de slaaf die denkt dat hij vrij is", maar gelukkig heb je dat dan zelf waarschijnlijk niet door en denk ja alleen maar dat je deugt.
"Na regen komt zonneschijn", ook al zitten de wolken in je hoofd, en denk je dat je slim bent.
Ik las ooit dat veel mensen in een gouden kooi leven waarvan de deur open staat. In deze tijd snap ik die zin beter dan toen ik 'm voor het eerst las.
@funda | 06-08-21 | 18:32: "Na zonneschijn komt regen".
De Friezen hadden er in 1345 ook eentje: "Leaver dea as slaef."
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:34: Ook weer waar, en zo zie je maar dat clichés met goede reden cliché geworden zijn.
en zo is iedere discussie direct overbodig, heeft namelijk geen enkele zin zo.
Dat was de deal: miljarden aan steun maar verneuk wel je eigen volk en de grondwet. Groetjes Klaus.
Als ik me vrijwillig nog een keer extra laat vaccineren, krijg ik dan een premium pasje met extra voordelen in winkels, restaurants, musea en bioscopen?
10 % korting bij alle aangesloten bedrijven.
Je krijgt ook een pluim en een kus van Pfizer.
Kunstenaars in diverse musea richten al prikinstallaties in voor nietsvermoedende kunstliefhebbers...
Jammer dat u een heer bent. Schijnt dat vrouwen grotere borsten krijgen van Pfizer.
Gratis urn?
Ik kan er naast zitten hoor, maar volgens mij is de huidige politieke elite kapotstuk. Grimmige tijden in 1,2,3..
Neuh, klopt wel ja.
Een groot deel van de kiezers juicht de maatregelen toe.
Grappig is dan weer wel dat 'notabelen' zichzelf hebben uitgezonderd van alle coronamaatregelen. Noblesse oblige, toch?
@Bataafje | 06-08-21 | 18:28: do as we say, not as we do.
@Bataafje | 06-08-21 | 18:28:
Reken maar dat zij en hun families al gevaccineerd waren voordat Jan en Truus er een mochten komen halen.
@Bataafje | 06-08-21 | 18:28: in de jaren 30 duitsland. De economie liep weer als een tierelier meerderheid blij. En dat er een minderheid werd buitengesloten? Ach.... (Ja is Godwin maar het is niet anders )
Dat is inderdaad zeer zichtbaar.
Ja maar Spartacus, weet u niet hoeveel slanke, jonge, zwangere en WITTE vrouwen met maagdelijke bovenarmen er tegenwoordig in het ziekenhuis belanden?!
Het waren er 4 las ik vanmorgen. Schokkend aantal
Italianen hebben vaak de neiging om ja te zeggen en nee te doen. Pas zal in de eerste paar weken in grote steden als Rome, Turijn en Milaan worden gevraagd en daarna verwaterd dat.
Doet mij trouwens denken aan een uitspraak van een Engelse journalist over hoe Italianen omgaan met stoplichten.
In Milan they stop for a red light.
In Rome they see a red light as a warning but don't stop.
In Naples they think that red/oange/green lights are a nice christmas tree and drive on.
Lol!
Ah... la bella Napoli... *zucht*
Klopt. Lombarden zijn germanen.
Lijkt me goed als leraren en verplegend personeel massaal het werk neerleggen. Moet je eens zien hoe snel de wappies deze maatregel weer terugdraaien.
Ik heb mijn twee spuitjes gehaald, maar verdom het om pasjes of codes te gaan tonen als ik ergens naar binnen wil. Dan blijf ik wel buiten wachten tot de extremisten failliet zijn.
* vaccinatie-hysterie ontkenners.
Het is inderdaad van de zotte. Ik heb ook 2 prikken gehad, prima. Maar dit gaat echt veel te ver. In Frankrijk leggen veel brandweerlieden en ziekenhuispersoneel hun taken neer, terecht. Het gaat al lang niet meer om het bestrijden van het virus maar een totale controlemaatschappij. Walgelijk
Boycotten van de totaalgekte is het enige dat uiteindelijk helpt.
Inderdaad, staken, staken en nog eens staken. En boycotten die handel natuurlijk.
@Lonely... het ging nooit om een virus.
@VP732 | 06-08-21 | 18:29: tot er niets meer in de schappen ligt en alles onbetaalbaar is geworden.
Italië is een vazalstaat van China. Geen wonder dat Rutte er zonder voorwaarden plus €30 miljard aan weggeeft. Als eerste land uit de G7 ging het in zee met China’s Belt & Road initiatief. Vanuit de sweatshops in Bergamo bemand door tienduizenden illegale Chinezen recent teruggekeerd uit Wuhan verspreidde het virus zich vervolgens over Europa. Een paar topics eerde zagen we de burgemeester van Bergamo samenspannen met een spion van de Chinese Communistische Partij.
Nu nog 5G en de Illuminatie erbij betrekken en je betoog is "compleet".
Sweatshops zijn met name te vinden in Toscane en lager.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:24:
Via Italiaanse sweatshops kreeg Covid19 voet aan de grond in Europa. Op de laatste zin na is bovenstaande volledig controleerbaar.
@Schwanzeleber | 06-08-21 | 18:26: Oh, kwam het niet uit Oostenrijk met de Vindicat studenten?
Winnie de Pooh arriveerde 's nachts hoogstpersoonlijk in Bergamo per vliegende schotel. het was een sprookjesachtig tafereel.
@Plaktong | 06-08-21 | 18:25:
Je hebt gelijk, het was de burgemeester van Florence, Toscane. Het is dan ook al weer anderhalf jaar geleden. Al dacht ik toch echt dat de illegale merktassenmakers in Bergamo veel Chinezen uit Wuhan aan het werk hadden gezet.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:24: Dit is best wel een mogelijkheid. Er zijn grote groepen illegale Chinezen in Noord-Italië die in naai-alteliers werken voor modeindustrie.
En wat typisch is: Er is een stam in Italië gevonden die rechtstreeks van een van de twee oerstammen van Wuhan afstamt die lange tijd verder nergens in Europa opdoemt. Kan je nazoeken op nextstrain.org.
Geldt die regel ook voor vluchtelingen?
Nee.
Nee, discriminatie.
Niet voor illegale migranten, nee.
Nah, ik vind het eigenlijk te ver gaan. Ik zou zeggen dat een negatieve test ook voldoende is om ergens binnen te komen. Een vaccinatie is niet verplicht, alleen erg dom om niet te doen.
Haal jij de jaarlijkse griepprik?
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:23:
Nee, ik ben geen risicogroep.
En je vergelijking gaan compleet mank, maar dat weet je wel gekkie.
Voor covid wel in de risicogroep dan?
@SterF... | 06-08-21 | 18:26: Jeetje, u heeft dus al jarenlang de griep verspreid onder zwakkeren. Goh.
Negatieve test geeft je daar volgens mij ook een groen vinkje.
@SterF... | 06-08-21 | 18:26: haal je dan 'binnenkort' wel je (half)jaarlijkse corona-prik? Zonder dat je in een risicogroep zit....
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:30:
Als je dit zegt snap je er niet veel van. Maar goed, dat etaleer je vaker omtrent dit onderwerp. Met je griep, haha, dat je daar nog niet overheen bent.
@HaveXS | 06-08-21 | 18:31:
Zou kunnen, corona is geen griep simpele.
@SterF... | 06-08-21 | 18:38: Dat is geen antwoord hè.
Negatieve test ook voor gevaccineerden, dan.
De Italiaanse regeringsleden zijn allemaal tutti pazzi.
youtu.be/YzrTEUdDkHo
Ik wacht rustig tot er op een zekere dag gevaccineerden en negatief-getesten ergens naar binnen willen en worden geweigerd omdat er een administratieve fout is gemaakt. Of nog erger, dat de covid-servers platliggen wegens een landurige (stroom)storing...
Stel dat ze gehacked worden door de Russen..
Gewoon de QRcode op mensen hun voorhoofd tatoeëren en met satellieten in de gaten houden. Probleem opgelost.
Lijkt me prima, voer dat hier ook maar in en de mensen die zo tegen het spuitje zijn laat maar hun ziekenhuisopname volledig zelf betalen. Kunnen ze hun principes waar maken.
Oh nee! Dat moet natuurlijk weer op andermans kosten, net als dat groene geneuzel van windmolens en warmtepompen. Allemaal leuk, alleen bij een ander..
Joris in 3,2,1….
FLP_du_Stok | 06-08-21 | 18:18 |
Net als rokers en alcoholisten. En van die kopschoppers die de zorg van hun slachtoffers betalen zeker?
Mafkees.
@Bakje Friet | 06-08-21 | 18:18: Want? een mening droppen is strafbaar?
Elke dag hetzelfde riedeltje. Vermoeiend.
Waanzin!
Ik ben niet gevaccineerd. Geef mijn plaats in het ziekenhuis maar aan een alcoholistiche kettingroker. Ik betaal overigens wel 130 eur zorgpremie per maand.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:19: Nou dat zou mij een prima oplossing lijken. You break it, you buy it.
@Patje | 06-08-21 | 18:20: Grappig, ik houd mij al een paar maand van deze discussie.
@FLP_du_Stok | 06-08-21 | 18:20: Helaas, mag niet, want recht op zorg.
@ff serieus nu! | 06-08-21 | 18:20: Ik heb mijn maximale eigen risico, en betaal zo veel als mogelijk zelf mocht er wat gebeuren. Iets met sparen.
Ik ben al bijna 50 jaar netto betaler. Ik schat zo in dat ik, als jij wel de baas zou zijn, die meer dan 50.000 euro niet terug zou krijgen.
@FLP_du_Stok | 06-08-21 | 18:21:
Ik bedoel het in het algemeen. Ik had wat duidelijker moeten zijn. In elk vaccinatie topic wordt dit gezegd ondanks dat er al zoveel tegenargumenten zijn gegeven:
"Lijkt me prima, voer dat hier ook maar in en de mensen die zo tegen het spuitje zijn laat maar hun ziekenhuisopname volledig zelf betalen. Kunnen ze hun principes waar maken"
Grappig, kerngezonde mensen die hun prikjes opeisen waarmee een het leven van een wereldburger uit de risicogroep gespaard had kunnen worden, noemen mensen die dat prikje niet opeisen, egoïsten.
@ff serieus nu! | 06-08-21 | 18:20: waarom laat u zich niet vaccineren? Wat zit er achter. Waar bent u bang voor. En waarom laat u anderen de kar trekken om de maatschappij te normaliseren?
Man wat kortzichtig, Als nu blijkt dat die vaccins over 1, 2 of 3 jaar allemaal bijwerkingen hebben. Mogen de "Wappies" dan ook eisen dat jullie zelf die vaccins gewild hebben en dat de ziekenhuis kosten voor eigen risico zijn? Als het zo door gaat vraag ik me bijna af of verharding van de maatschappij het doel is?
@ff serieus nu! | 06-08-21 | 18:20: Ik heb ook een potje voor onvoorziene uitgaven. Los daarvan leef ik zo gezond mogelijk: niet roken, weinig alchol, gezond eten en veel bewegen, sporten.
OK, als jij je schade door eventuele serieuze bijwerkingen (waarvan ettelijke meldingen zijn gedaan) zelf betaalt! Op die wijze kan jij dan je principes waarmaken.
@jemagookniksmeer | 06-08-21 | 18:25: LOL
Een wereldburger. Die boeide voor corona ook niet. Wel? *hamburger met spek op de post doet naar Somalie*
@Patje | 06-08-21 | 18:23: Nou, als ik mijn auto, of mijn huis wil verzekeren, moet ik betalen naar 'risico'. Dat lijkt mij toch ook prima met de huidige 'kennis' omtrent het weigeren van een spuitje?
Het is wel bekend dat er voordelen aan zitten, en ik steun iedereen die het weigert. Echt! Absoluut, als je niet wil, neem hem dan zeker niet. Maar met de kennis die er is, accepteer dan ook dat je je partner of kinderen achterlaat en 'andere Nederlanders' met de kosten en SBS - Hart van Nederland uitzendingen achterlaat, hoe zielig het wel niet is.
@Zwizalletju | 06-08-21 | 18:26: mijn moeder is afgelopen mei overleden op 70 jarige leeftijd, 2 dagen na haar Pfizer vaccinatie. Verder heb ik documenten van Pfizer gezien die vermelden dat er nog geen bijwerkingen bekend zijn in verband met de korte ontwikkel periode. Ook gaven ze aan zich uit te sluiten van iedere vorm van aansprakelijkheid.
@Zwizalletju | 06-08-21 | 18:26: De overheid heeft ons op alle grote thema's verneukt. Immigratie, energiebeleid, financieel beleid, enz. Waarom zou ik in dit geval moeten geloven dat ze het beste met mij voor hebben?
Oh, en die morele chantage ("Doe het voor een ander") werkt bij mij zeer averechts.
@FLP_du_Stok | 06-08-21 | 18:29: U bent asociaal als u uw huis niet laat verzekeren aldus de verzekerden.
Want stel dat die in de fik vliegt dan is dat een risico....
@marcoplarco | 06-08-21 | 18:32: Je laat je niet vaccineren voor een ander. De ander moet zichzelf maar laten vaccineren. Dan zijn ze ook niet meer kwetsbaar voor de niet gevaccineerden.
Maar blijkbaar snapt men dat niet.
Laten we dat maar niet doen. Want dan gaan ze hetzelfde doen voor mensen die slecht eten, roken, gevaarlijke sporten doen, te veel uur per dag naar hun scherm staren, erg veel kilometers afleggen, veel naar het buitenland reizen, of geen rubberen tegels in de tuin hebben liggen.
@Allen
Kunnen we het nog een beetje met elkaar eens worden hier?
Ik kan niet linken maar vandaag in het AD: Na een uitbraak van een zeldzame, zogenoemde Colombiaanse variant van het coronavirus zijn recent zeven van de 28 volledig ingeënte bewoners van een afdeling van een verzorgingshuis in de Belgische gemeente Zaventem overleden. Twee van hen waren al in slechte gezondheid, maar andere verkeerden voor de besmetting nog in relatief goede gezondheid.
Zelfde AD over bijwerkingen Jansen volgens de eu waakhond; Het gaat om duizeligheid en oorsuizen en immune trombocytopenie. Daarbij raakt het afweersysteem in de war en valt het bloedplaatjes aan die nodig zijn om bloed te laten stollen. Dat staat momenteel op de bijsluiter van Janssen als een belangrijk potentieel risico en dat moet voortaan een 'belangrijk geïdentificeerd risico' genoemd worden.
Me dunkt dat er nog veel meer bijwerkingen bijkomen. Moeten de mensen die vrijwillig die vaccinatie hebben genomen dan ook voor alle kosten opdraaien?
@FLP_du_Stok | 06-08-21 | 18:29:
Ik ga uit van uw theorie, hoe groot is de kans dan dat ik dood ga of dat ik de zorg belast? En dit staat dan los van dat ik mij scheel betaal aan zorgkosten en belasting. En dat ik de vrijheid heb om te leven zoals ik wil en dat ik, net zoals iedereen, recht heb op zorg.
@HeerVanStand | 06-08-21 | 18:34: Nee. Dit is het internet. Eeuwige discussies.
@Is dit nog nieuws? 18:38
Gelukkig maar. Ik vreesde even dat het richting consensus ging. Dat zou het einde van mijn dagelijks vermaak hebben betekend.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:38:
Nice.
@Geenjoris | 06-08-21 | 18:27: Vanzelfsprekend! Je kan je zelfs afvragen of de zorgverzekering wel, deze al dan niet chronische aandoeningen, gaat vergoeden want er is immers meegedaan aan een medisch experiment met een vaccin waar nog niet de gevolgen op de langere termijn van vast staan.
En dan voor hier op GS, de lijst met dwangmatige pro vaccinatie reaguurders is ondertussen lang, t.z.t. zal er bij artikelen en de reaguursels hierop, wat betreft gejank over chronische bijwerkingen van de vaccinatie, een karma/told you so/apart zetten/wegmaken reaguursel volgen. (En ik hoop op een premium opt in voor wat betreft een automatische reaguursel op betreffende, zo ongeveer als het automatische blokkeer stukje, dan is het helemaal win win! Ik een premium en GS een extra abonnee.
FLP_du_Stok | 06-08-21 | 18:18
Als jij van de motor flikkert of een poot breekt met skiën moet je dat voortaan ook maar zelf betalen. Ik wil geen rekening voor jouw idiote gedrag krijgen. Zoiets ??
@Der Schnitzeljäger | 06-08-21 | 19:07: Nou op zich vat u het prima samen. Doe gewoon beide niet? 4 wielen geven een hoop zekerheid en comfort. Een VW Up, Skoda Citi-go of een Seat Mi rijden heerlijk rustgevend wanneer je je weet aan te passen aan de mogelijkheden.
@Patje:
Inderdaad.
Doet me denken aan een loopgravenoorlog.
De tijd zal het uitwijzen welke kant wint en/of gelijk heeft gehad.
@Incidentje-doorlopen | 06-08-21 | 18:35: Ja.
@Geenjoris | 06-08-21 | 18:27: U bent warm.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:32: je huis moet je verzekeren van de financier. Als je die hebt betaalt geeft niemand er een zier om of je wel of niet verzekerd bent.
Gaan we er nog een keer achter komen waar dat virus nu vandaan komt? Of zijn we te bang om man en paard te noemen...
Uit Afrika. Door smokkelaars meegenomen naar China.
Het kwam van een man. Van dat paard is nog niet zeker
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
... iets meer dan honderd meldingen dat gevaccineerden last kregen van een piep of een suis in hun oren, maar de voordelen van het vaccin blijven groter dan de nadelen, benadrukt de organisatie. DIe hebben vast geen tinnius, zoals ik, anders zou je dit niet melden. Er zijn mensen die eigenmoord doen vanwege dat suizen. Wellicht is het een tijdelijk iets, maar dat staat nergens.
@NerdAlert | 06-08-21 | 18:27:
Als doorgewinterde wap zou ik voor het doem scenario gaan.
@NerdAlert | 06-08-21 | 18:27: Ik heb ook tinnitus en met ons nog een miljard mensen. Het is een vreselijke ziekte. Moet ik dan die prik gaan halen om het nog een beetje erger te krijgen?
@NerdAlert | 06-08-21 | 18:27: Welkom bij de GS-tinnitusclub!
@pete1023 | 06-08-21 | 18:44: Misschien wat lange haren in het oor? Trek ze er uit, misschien helpt het.
https://www.scheertips.com/wp-content/uploads/2018/05/haar-oren-verwijderen.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-AzzvcuairmU/Tt3cJ2AsfcI/AAAAAAAAc9c/WfzEYf1upX4/s400/extreem%2B%25284%2529.jpg
Goede zaak, er zijn daar al veel te veel doden gevallen voordat er vaccins waren.
Zekers, en in de Tweede Wereldoorlog ook.
Ondanks dat Italië achteraf gezien aan de goede kant van de geschiedenis stond.
Slechte zaak, er zijn daar al genoeg overlevenden voordat er vaccins waren.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:18:
Als de Italianen vervangen worden door Noord-Afrikanen hoor ik je nog wel.
@jemagookniksmeer | 06-08-21 | 18:18:
Dat was toeval, want ze maken eigenlijk overal een bende van sinds de Romeinen.
@funda | 06-08-21 | 18:23: Je bedoelt wanneer Nederlanders vervangen zijn door immigranten?
@funda | 06-08-21 | 18:24: u hebt beide punten die ik wilde maken, gemist.
Jammer, maar niet verrassend.
@jemagookniksmeer | 06-08-21 | 18:29: Je drukt je vaker onduidelijk uit?
Zorgmedewerkers stonden een jaar lang 24/7 in de vuurlinie zonder prik.
En nu vaccinatie verplicht stellen?
Politici zijn chronisch achterlijk ik dacht dat alleen Nederlandse politici zo dom waren.
Zorgmedewerkers zouden massaal moeten afzwaaien.
Wie zal hun werk uitvoeren?
De raamambtenaren zelf??
Moet je kijken hoe snel de verplichte regels worden teruggedraaid.
Hopelijk doen ze dat (afzwaaien en terugdraaien).
We will fight for the right to be free
We will build our own society
And we will sing, we will sing
We will sing our own song
(dromen mag)
youtu.be/xffPN-tAqwE
(ik hoop dat de nazaten van de slaven het mij even vergeven dat ik het liedje leen. Moeilijke mensen zijn het)
Als je dan geen gebruik meer mag maken van instellingen die door belastinggeld gefinancierd worden. Mag je dan ook minder belasting betalen? Gelukkig hebben wij in Nederland nog artikel 1 van de grondwet.
Artikel 1? De hele wereld is welkom?
Goedzo dat zal ze leren de onverantwoordelijke wappies! Hier al bijna normaal even je QR te laten zien, een fluitje van een cent. Lekker uit eten zonder wappies in de buurt. Natuurlijk houd je je nog wel aan de regels van afstand bewaren handen wassen e.d.!
Ja maar, jij bent toch gevaccineerd?
Je frustratie zal nog hoger worden als het mondkapje weer verplicht wordt. Daar ga je dan met je prikje en het waanidee: ik ben toch gevaccineerd dus veilig .....
De RIVM site zegt dit;
Als je gevaccineerd bent kun je nog steeds besmet raken met het coronavirus.
Je mede pro-vaccers met hun schijnveilige groene vinkje kunnen je nog net zo besmetten als de ongevaccineerden.
Dus wat is precies het voordeel?
Goed gevoel hè, dat geknecht zijn.
Vergeet niet dat je lekker varianten aan het produceren bent als gevaccineerde varianten-fabriek, ook een fluitjes van een cent. En lekker met je QR-code die varianten lekker overal verspreiden.
Blij dat bij die onverantwoordelijke wappies uit de buurt blijft
@ja,diedus! | 06-08-21 | 18:22: "geen slaaf zo trouw als de slaaf die denkt dat hij vrij is"
@Plaktong | 06-08-21 | 18:21: de besmettingen zijn tot tweederde minder
Zijn je kinderen al volledig gevaccineerd?
Vrijwillig!
Zou het? Zou het zomaar eens kunnen gebeuren dat we heel blij gaan zijn met Mark en Hugo? Omdat die het zover niet hebben laten komen?
Don't hold your breath on it
Misschien wel. Eerst de maanden met een "r" erin maar even afwachten.
De EU zal een eensluidend beleid eisen.
@de honden blaffen... | 06-08-21 | 18:19:
ok, dit is sarcasme toch?
Mondkapjes gaan we niet doen, want werkt niet..
6 weeks later
Geen Italië voorlopig.
Zit nu in Frankrijk. Papier en praktijk liggen werelden uit elkaar.
@Herr Inspector | 06-08-21 | 18:16: Met de Franse slag....
Kutworld gone mad.
Maffiapraktijken
Binnenkort in uw theater!
Italie kijkt ook naar het uitsluiten van ongevaccineerden van deelname aan de verkiezingen. Zoals Klaus Schwab al eens zei, de checks en balances in burgerlijke rechten worden op de proef gesteld.
Benieuwd of er nog rechters zijn die de bescherming van fundamentele burgerrechten serieus nemen.
De kritische mensen worden dan uitgesloten voor de verkiezingen, de makkelijk te sturen mensen mogen stemmen. Zelfs als wappie had ik dat niet vooraf kunnen bedenken.
Tuurlijk niet, het is immers voor ons aller veiligheid.
Als we die ongevaccineerden los laten lopen, gaan we allemaal dood!
Gelukkig hebben ze in Amerika het post stemmen uitgevonden.
@Quib | 06-08-21 | 18:09: Sorry, dat idee kwam al een hele poos geleden bij mij op. Het wachten is nu nog op uitsluiten van een zorgverzekering.
Hoewel ik altijd ben gaan stemmen want het is mijn recht. Maar als ik nu uitgesloten zou worden, maakt het mij geen fuck uit. Het maakt eigenlijk geen fluit meer uit op wie je stemt. Het is altijd toch weer dezelfde ellende.
@MoonBeebe | 06-08-21 | 18:19: Haha, ik ben misschien wat trager van begrip.
@MoonBeebe | 06-08-21 | 18:19:
Hoef je dan ook je maandelijkse premie niet te betalen?
Dan mij best
Bizar hoor. Iets wat we allemaal niet wilde gaat toch gebeuren.
Hey, EU!
Allemaal? Spreek lekker voor jezelf. Wij hebben destijds onze jongste van kinderdagverblijf verplaatst omdat hij (3 maanden) een tweeling in de groep kreeg die weigerden te vaccineren. Toen mochten de KDV's dat niet weigeren, nu gelukkig wel.
@Bigaroque | 06-08-21 | 18:09: och arme jullie.
@Bigaroque | 06-08-21 | 18:09: u kinderen waren toch ingeënt
Dan hoeft u zich geen zorgen te maken
@Therrie | 06-08-21 | 18:13: Met dat soort logisch nadenken kunnen mensen zich niet meer beter dan een ander voelen.
@Bigaroque | 06-08-21 | 18:09: ik heb echt te doen met jullie kind !!
@geenhakbar | 06-08-21 | 18:16: Die gevaccineerd en beschermd is....
@Bigaroque | 06-08-21 | 18:09: En leven die lieve kleine rubberenruggegraadjes nog of lopen ze contineu met een druipneus des doods.
Je bedoelt dat klotevirus? Ja, precies. Goed dat er iets gebeurt! Doorpakken
@GoedGaan | 06-08-21 | 18:18: hahaaha, druipneus des doods. Mooi
@Joffri | 06-08-21 | 18:08: Er is recent Amerikaans onderzoek dat laat zien dat mensen zonder enige vaccinaties ever gezonder zijn dan de gevaccineerden. Ga daar maar eens over nadenken.
@negorij | 06-08-21 | 18:43: Ligt dat aan de vaccinatie of aan de amerikanen?
@negorij | 06-08-21 | 18:43:
Logisch. Diegenen die het niet trokken zijn al overleden aan van alles en nog wat. Survival of the fittest.
Kutland
Kudt pad
Pas*
Kut telefoon...
@nutsniet | 06-08-21 | 18:10: Kut pizza.
Kut…
Het is vrijdag hè.
Leuker kunnen ze het niet maken...
Zo voert elke tweede generatie haar eigen strijd. Deze is best interessant.
En terecht dat dit wordt geëist. Leuk dat iemand een wappie wil zijn, maar wanneer je het denkvermogen van een klein kind hebt dan dien je ook op die manier te worden behandeld.
Gelukkig heb jij er genoeg van... Sheeple.
Exact. Je mag zelf kiezen of je wel of geen prik wil, niet of je je buurman daarmee in gevaar brengt. Dat is waar je zelfbeschikkingsrecht eindigt: bij het recht van een ander.
En zo wordt u ook benaderd door Hugo.
@Bigaroque | 06-08-21 | 18:07: met prik loop je nog steeds "gevaar" en ben je ook nog "gevaarlijk" voor anderen...
@Bigaroque | 06-08-21 | 18:07: mijn buurman is gevaccineerd. Dus beschermd, geen gevaar. Als dat er al was, zo gevaarlijk is corona niet als je naar de cijfers kijkt i.p.v. naar de emotie.
Wat een flauwekul weer. Je laat jezelf vaccineren, klaar. Waarom dan nog bang voor ongevaccineerden?
@NerdAlert | 06-08-21 | 18:15: Godwin!
@NerdAlert | 06-08-21 | 18:15: Laat je niet meeslepen NerdAlert. Het waait ooit wel weer voorbij.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:16: En geheel greechtvaardigd in dit geval
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:16: Niet echt een Godwin. Het is de geschiedenis die zichzelf herhaalt.
@Bigaroque | 06-08-21 | 18:07: Al jaren worden mijn rechten ingedamt ten behoeve van anderen. Mag zelfs niet meer zeggen dat er moedermelk bestaat: het is mensenmelk. Dus het wordt tijd dat ik mijn eigen vrijheid opeist. Als dat ten koste gaat van die vette, ongezonde, 3 x per week patat-vretende, elke weekend pizza en verbrande vlees aka barbeque en goed koop bier zuipende buurman: lekker boeiend. Als hij een houten jasje krijgt: niet mijn probleem. had hij maar gezonder moeten leven.
@Bigaroque | 06-08-21 | 18:07: Je buurman is toch gevaccineerd? Waarom moet jij dan een prik?
@Bigaroque | 06-08-21 | 18:07: De prik garandeert niet dat u uw buurman niet meer in gevaar kunt brengen. U kunt het virus alsnog verspreiden zonder zelf ziek te worden. De mogelijkheid dat juist gevaccineerden nieuwe varianten fabrieken is eveneens groot.
mambo43 | 06-08-21 |
Voor iemand die (blijkbaar) gevaccineerd is ben je wel erg panisch.
Ik vraag het nogmaals, want ik snap het echt niet, waarom word ik uitgehoord in het ziekenhuis over mijn medicijngebruik, over mijn levenstijl en over ziektes in de familie maar niet of ik covid heb gehad of dat ik gevaccineerd ben?
Omdat dat er niet toe doet?
Omdat ze hun eigen veiligheid wel regelen zonder het risico op leugenachtige antwoorden.
Waarschijnlijk om u niet de illusie te doen wekken dat artsen onderscheid maken tussen gevaccineerde en ongevaccineerde patiënten bij de behandeling, maar iedereen dezelfde zorg krijgt.
Gaat dit nog steeds over de bestrijding van een virus? Ik zal mijn collega aikidoleraren maar vast een berichtje doen dat de kans bestaat dat ik niet meer les mag geven in het najaar.
Weet je wie ook niet meer mee mochten doen in 1940?
Nou, dat zullen ze erg vinden zeg.
@Wiezewalakristalix | 06-08-21 | 18:04: Best wel. De leerlingen ook. Maar zoals ik al eerder schreef; ik ben niet te koop.
@Wiezewalakristalix | 06-08-21 | 18:04: Echt wel. Ze staan nu al te springen om docenten. Dus als mensen zoals hij gewoon zijn rug recht houdt en ander werk gaat doen, dan is het buigen of barsten. Fuck off met je vacinazi-verplichting.
@loser | 06-08-21 | 18:28: Docenten. Hele dag uitgekafferd worden door pubers die liever drugdealer worden... Leuk.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 18:51: Buiten de randstad heb je nog normale leerlingen.
Als hun dit lukt dan kunnen ze ook die zwarte economie even aanpakken daar.
Elke euro krijgen we terug met rente. Lang leve de bankenunie
Dat kunnen ze wel.
Maar dat willen ze niet.
Ze zijn niet zo dom als d'n Ollanders.
@Suncatcher | 06-08-21 | 18:03: ... Negatieve rente.
@Suncatcher | 06-08-21 | 18:03: Neej, dat was Jan Kees de Jager (wie?) over Griekse schulden. Italie heeft nog niets beloofd, maar al wel extra geld geeist wegens corona. Trek je poeplap.
@GeheidEenGeit | 06-08-21 | 18:19: u bent te slim. U moest juist die speknekken op hun bolle oogjes vertrouwen.
@Suncatcher | 06-08-21 | 18:03: Was dat niet Griekenland en Jan-Kees?
REAGEER OOK