Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'CBR ontving meerdere meldingen over Edwin M., de moordenaar van motoragent Arno'

Alexander Pechtold deed niks

Okee jongens, vaak is het hier lachen, gieren en brullen, soms is de toon serieus, soms zitten we te janken en nu rammen we gewoon weer een keer onze kop door het bureau. Edwin M., de totale volidioot die motoragent Arno heeft doodgereden, was 'psychisch ongeschikt' om op de wagen te mogen zitten. "Drie signalen van de politie en het verzwijgen van het mishandelen van een ambtenaar van de Inspectie Leefomgeving en Transport bleken niet voldoende om vrachtwagenchauffeur Edwin M. (46) van de weg te halen." Dus. 'De licht ontvlambare' Edwin gebruikt in 2011 geweld tegen twee ambtenaren van de Inspectie Leefomgeving en verzwijgt dat bij psychische keuringen van het CBR. In 2015 rijdt hij motoragent Dennis halfdood. Vervolgens rijdt hij een fietsster helemaal dood, en dat verhaal krijgt nog een staartje: nabestaanden willen heropening van de zaak. Dan krijgen motoragenten de instructie chauffeur Edwin niet meer aan te houden, omdat hij een moordmachine op wielen is. En daarna rijdt hij motoragent Arno dood. En al die tijd 'achtte het CBR de trucker mede op basis van een herkeuring bij twee psychiaters geschikt om door te rijden'. Denk dan eens aan je eigen examinator die met een shaggie op z'n lip staat te grijnzen dat het 'm niet geworden is omdat je een knipperlichtje bent vergeten. Het CBR wist van de ongeschiktheid van de chauffeur. En Alexander Pechtold en zijn vriendjes deden... NIKS. 

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Huis regels schrijf je als volgt; huisregels.

herrJuncker | 30-07-21 | 23:12

Ik vind het zielig voor Edwin M. en hoop dat hij snel hulp krijgt. Want zo doen wij dat in Dit Land. De daders zijn zielig en de slachtoffers hebben we het niet meer over.

Proud Infidel | 30-07-21 | 19:31

Ik heb een broer die zwaar suicidaal depressief is. Bij de eerste opnames zat ik bij het ZorgAfstemmingsgesprek en er was ook een psychiater aanwezig. Mij werd meegedeeld dat 'men had besloten dat het om een psychose en depressie ging. Die psychiater zat in een hoekje en keek alleen even op om te noteren wat het verplegend personeel had besloten dat moest worden voorgeschreven om 'het hier eens mee te proberen'.

Bleek anderhalf jaar later dat mijn broer iets anders onder de leden had waardoor zoveel neurale schade was die zich nu uitte als psychose en depressie. Wat hij onder de leden had was iets dat ik ook al had gesuggereerd bij dat eerste gesprek omdat dat a) de symptomen verklaarde (hoewel je nooit op Google moet vertrouwen als het om medische kwesties aangaat weet ik wel een beetje iets van de basisbeginselen van Medicijnen) en b) paste bij de werkzaamheden én de hobbies van mijn broer.
Maar ja, je hebt er niet voor gestudeerd en zij wel. Denk je dan. Nu ben ik nog zekerder van mijn mening over de incompetentie van de geestelijke gezondheidszorg. Er is een schat aan degelijk wetenschappelijke kennis beschikbaar maar in veel instellingen wordt naar hartenlust geëxperimenteerd door mensen die hun eigen ideeën al hadden voor ze aan hun studie begonnen én met een messiascomplex. Dat is een toxische combinatie.
Het is heel goed mogelijk om een echte medische studie te volgen en na behalen van de papiertjes lekker homeopaat of chiropractor te worden. "Dan heb je dus niets geleerd tijdens je studie maar ze hebben je wel laten slagen", denk ik dan.

Sans Comique | 30-07-21 | 17:50 | 2

Grootste probleem is dat er nergens tijd genomen kan worden.

Watching the Wheels | 30-07-21 | 19:04

@Watching the Wheels | 30-07-21 | 19:04: en het liefst digitaal met video bellen. Diagnose op afstand??? Tsja.....

potjandorie | 30-07-21 | 23:42

Psychiaters hebben niks te zoeken in het strafrecht of bij het CBR, of bij welke publieke taak dan ook.

Het is heel simpel: de straf of maatregel wordt bepaald door de geconstateerde misdaad/overtreding. Dus bij moord opbergen (behandeling desgewenst achter de tralies) en bij roekeloos of dodelijk weggedrag een permaban. Die schedel hoef je helemaal niet te lichten: dat heeft de dader zelf al gedaan.

dihydrogenmonoxide | 30-07-21 | 15:44

En een vrachtautochauffeur in het melktransport die al jaren met één arm veilig kan rijden mag van op één na andere dag van het CBR niet meer rijden.

PeterJanssen | 30-07-21 | 15:31

Kun je in NL meteen een hele dure examen afleggen op eigen kosten zodra je het label "Autist" hebt gekregen, ook al rij je jaaaaaren schadevrij en zonder problemen.
Maar aan de andere kant mag je gewoon blijven mensenkegelen met je bakwagen als je al een paar levens op je vrachtwagendeur mag schilderen.
Hoe krom is regelland Nederland!

tis_wat | 30-07-21 | 15:18 | 1

Helemaal gelijk.

Ik vraag me echter wel af of die zogenaamde beoordelingen door psychiaters van het CBR bij het groot rijbewijs langer duren dan die paar minuten die ze aan autisten besteden.

Nog even en ze zijn zo goed dat ze slechts een pasfoto nodig hebben voor een diagnose.

Anomiemus | 30-07-21 | 17:48

En als overheid maar wauwelen over burgers die een heksenjacht beginnen omdat ze het zat zijn dat de overheid, die zij terecht niet meer vertrouwen, keer op keer niets doet terwijl dat hoognodig wel moet gebeuren. Waar was de Nederlandse politie toen die groep laffe moordenaars, net voordat die zouden worden opgepakt voor een stevig verhoor door de Spaanse politie, voortijdig in staat bleken Spanje uit te vluchten? Bureaucratische politieleiding sufkoppen, ik zou niet weten waarom de NL politie niet het recht heeft, in deze zaak zelfs de heilige plicht heeft, om die groep laffe moordenaars meteen bij terugkomst in Nederland in de kraag te pakken voor een stevig verhoor op het politiebureau voordat die lui alles, in samenwerking met hun door hun vermogende ouders duur betaalde advocaten, op elkaar te kunnen afstemmen.

Meteen veel druk zetten is hier het devies er is op heel laffe manier een jonge man die nog een heel leven voor zich had zomaar vermoord. In actie komen en wel nu, meteen want het heeft allemaal al veel te lang geduurd in plaats dat die lamlendige bureaucraten wekenlang op hun reet blijven zitten, wachtend op informatie uit Spanje en daarmee de gevoelens van heel veel geschokte Nederlanders kwetsend. Het woord heksenjacht, uitgesproken door die huichelende overheid die zelf jarenlang en snel tegen beter weten in een onwettige heksenjacht hield op onschuldige kindertoeslagouders, ik kots zo langzamerhand op die overheid. Zeker ook omdat de politieke hoofdverantwoordelijken van dat schandaal, de Rutte doctrinekliek die nog veel meer heeft geflikt dat het daglicht in een rechtstaat niet kan verdragen nog steeds niet is afgetreden. Dat alles bij elkaar doet ook mijn bloed koken. Van ons wordt blijkbaar verwacht dat we altijd passief blijven toekijken, je mondje dicht houden, zoals dat ook in overheidsdictaturen het afgedwongen gedrag van burgers is.

Een NL overheid die als het haarzelf even uitkomt de mond vol heeft over het moeten handhaven van het recht en rechtstaat puim ik niet meer, simpel omdat ik een bloedhekel heb gekregen aan die gewetenloze Haagse huichelaars die blijkbaar nooit een keer echt tot de orde kunnen worden geroepen, ook vanwege de Tweede Slaapkamer. Geert Wilders, blijkt achteraf gezien toch gelijk te hebben toen hij die parlement kliek (uitgezonderd de groep goedwillenden daarin) een nep parlement noemde.

Vuurspuger | 30-07-21 | 14:08 | 1

Toch een hele andere insteek dan het beginsel in de VS, waar de overheid "van de mensen, voor de mensen, en door de mensen" is.

Niet dat het in de praktijk daar altijd zo werkt, maar het is toch duidelijk een andere insteek.

Ik vind dat idee van een jury ook wel mooi bij rechtzaken. "A jury of your peers". Toch wel anders dan die geleerde, ontwaakte, pseudo-wijze zwartjurken bij Nederlandse rechtbanken. Niet dat het jury-systeem feilloos is, maar het heeft toch wel voordelen.

Anomiemus | 30-07-21 | 17:54
-weggejorist-
MK27 | 30-07-21 | 14:07 | 2

Pechthold is ongeveer het grootste politieke onbenul van de meest Vaderland- en democratiehatende politieke partij sinds WOII, maar om hem hier de schuld van te geven gaat mij te ver.

Phantomas | 30-07-21 | 13:47 | 1

De arrogander heeft het druk met zijn TV bijbanen.....

vranac | 30-07-21 | 14:15

NRC had van de week een genuanceerd verhaal: www.nrc.nl/nieuws/2021/07/28/de-gevaa... Politie die na een ongeval een burger intimideert (rondje over het erf rijden). Kan natuurlijk best zijn dat er 7 julie iets geknapt is toen hij voor de zoveelste keer van de weg wordt gehaald.
Als je trouwens de verkeerssituatie op de weg waar die vrouw is doodgereden bekijkt zie ik niet hoe die chauffeur daar fout zat.

Vula | 30-07-21 | 13:38 | 1

Ach het NRC....
Ik las een uitgebreid artikel over deze "chauffeur" op
femkefataal.nl van Jolande de Graaf: Reed trucker motoragent Arno én fietsster Hennie met opzet dood?
www.femkefataal.nl/reed-trucker-motor...
Daar wordt i.i.g. níet de hand boven het hoofd van de chauffeur gehouden, de schuld in de schoenen van de politie geschoven of de doodgereden vrouw van 79 vergeten/iets verweten.
Laten we eerlijk zijn: deze chauffeur is een grote smet op het héle beroepstransport.

MK27 | 30-07-21 | 13:45

Wat moet je doen om wél van de weg gehaald te worden?!

Hommel | 30-07-21 | 13:19 | 1

Wilde gok:
30/50/80/100/120 km rijden waar 30/50/80/100/120 km is toegestaan.
stoppen bij stopbord/haaientanden/oranje/rood licht.
altijd juiste verlichting aan, gordel om,2 handen aan het stuur
Etc.
I.c.m. typisch Nederlands uiterlijk en degelijke oudere auto.
Mwah dan kan het rijbewijs zomaar definitief gevorderd worden......... toch????

MK27 | 30-07-21 | 13:40

Alexander Pechtold is er niet voor het CBR. Dat is nooit de opzet geweest. Het CBR is er voor Alexander Pechtold. De belangen van de Nederlandse samenleving tellen immers niet voor dit griezelige figuur.

Croisantneuf | 30-07-21 | 13:04

Kereltje Pechtold was laatst te gast op Radio1. Kreeg alle ruimte zijn zelf benoemde (of verzonnen: in zijn wereld hetzelfde) kwaliteiten te etaleren.

No1Nol | 30-07-21 | 12:57

'Chauffeur' probeerde in 2020 nog effe bij de hoge raad herziening te krijgen dmv een opgedoken 'getuige' die hem in 2018 (3 jaar na de eerste aanrijding) zou 'vrijpleiten' van schuld. Hoge raad wees het verzoek wijselijk af.

"Uit de verklaring van deze nieuwe getuige zou blijken dat – anders dan door de rechtbank is vastgesteld – de motoragent zich direct voorafgaand aan het ongeval niet steeds aan de voorzijde van de vrachtwagencombinatie van de aanvrager heeft bevonden. Ter staving van deze stelling is onder meer een e-mailbericht van 21 mei 2018 van [betrokkene 1] bijgevoegd, waarin zij verklaart te hebben gezien dat de motoragent direct voorafgaand aan het ongeval vanaf een naastgelegen rijstrook een snelle manoeuvre van rechts naar links voorlangs de vrachtwagencombinatie van de aanvrager heeft gemaakt en dat de motor vervolgens door de aanvrager “aan de zijkant achter” werd geraakt."
bron: rechtspraak punt nl

Gebakkenvis | 30-07-21 | 12:48

Die mafkees zou zonder rijbewijs gewoon blijven rijden. Dan maar beter met rijbewijs dan is ie nog verzekerd. Klinkt heel krom.
Die kerel is een psychopaat.
De man had al jaren vast moeten zitten, liefst in alle beperkingen voor het leven.

Hiesjes | 30-07-21 | 12:47

CBR en Pechtold dat verklaart weer t één en ander..!

aardv@rk | 30-07-21 | 12:33

Maar welk bedrijf huurde deze totale gek in? Hun product hoef ik niet meer te hebben. Al komt het vast heel vaak snel bij je in huis, supermarkt tuincentrum.

WodieBlumensind | 30-07-21 | 12:19 | 4

Bizar ook weer dat zo'n vader de hand boven het hoofd houdt dan. Die van mij zou me onterven voor minder.

WodieBlumensind | 30-07-21 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Tja.... Pechtold aan het roer. Dat is een blauwdruk voor ellende.
Overal waar hij is, is er shit.

ik_word_gek_in_NL | 30-07-21 | 12:08 | 1

U was me voor..! Het is een gigantische mooi prater!

aardv@rk | 30-07-21 | 12:34

Één keer is een drama, twee keer is verdacht, drie keer is moord.
Deaudschieten, klonen en nog een keer deaudschieten...

Air van Boven Dorens | 30-07-21 | 11:58

Spoiler: Uiteindelijk gebeurt er niks.

winkelwagenmuntje | 30-07-21 | 11:57

Het grote afschuiven is begonnen en de politiebobo's gooien het cbr onder de bus, eh... vrachtwagen. Natuurlijk heeft het cbr grove fouten gemaakt, maar als ik het cv van M. zo bekijk denk ik niet dat die zich zou hebben laten tegenhouden door het niet hebben van een roze papiertje. Tel daarbij op de ronduit schandalige instructies om hem niet aan te pakken en de je hebt voldoende argumenten om de aandacht naar een andere club te verschuiven.
Om Herman Koch te parafraseren in zijn mening over de doodstraf: sommige exemplaren zijn defect en moeten uit de roulatie worden genomen. Dit geldt ook voor dit sujet.

Caveman48 | 30-07-21 | 11:55 | 1

@Caveman48 | 30-07-21 | 11:55 |
"Natuurlijk heeft het cbr grove fouten gemaakt, maar als ik het cv van M. zo bekijk denk ik niet dat die zich zou hebben laten tegenhouden door het niet hebben van een roze papiertje."

Indien 'meneer' zich nergens wat aan gelegen en nergens door laat tegenhouden laat is het simpel; Dan sluit je hem op en verwijder je hem voorgoed uit de maatschappij. En of dat nu in een gesloten inrichting of een gevangenis is zal me eerlijk gezegd aan de anus oxideren. Sommigen moeten inderdaad uit de roulatie worden genomen voor het welzijn van de rest van de samenleving.

Sjefke7807 | 30-07-21 | 12:29

Het treurige maar op waarheid berustende feit dat in dit land O.M/Justitie/Politie geregeerd worden door een koppel mega debielen die bij overtuigende informatie en bewijs alles willen verdoezelen of beter diep weg stoppen in een laatje.....
3 dodelijke aanrijdingen van 1 mongool [familie link met de eerder benoemde debielen top] en ze doen niks!
HOE DAN EIKELS?

Nicolas1954 | 30-07-21 | 11:51

Lekker kort: s c h a n d e.

Lorejas | 30-07-21 | 11:43

Opportunist, pak je kans. Dè slogan in deze ruttense dystopie. Transportaso's zijn nodig voor de extra extra winst, dus motoragentje moet de bek houden.
Rechters gaan hier niet tegen in. Ze zouden mooie uitspraken kunnen doen, maar het gebeurt niet. Ook Nieuwsuur bericht liever over een politieke moslima die de eerste hijabvoorvechtster gaat worden op de rechtersstoel. En een andere hijabofiel die met internationale steun de hijab in het politie-uniform aan het integreren is.
Blijkbaar verdienen de politie en rechtbanken geen andere aandacht.
Negeer de criminelen die op steeds grotere schaal vrij spel hebben, negeer de overbelaste agenten maar, negeer de slachtoffers maar die na tien hulpkreten nooit meer normaal kunnen slapen.
Nee, Nederland toont diversity en wokeness. Dat stukje emancipatie en inclusiviteit.

zeurmachine | 30-07-21 | 11:40

Heeft Kaakklem al gezegt dat zij geen baas van het CBR wil worden
Haar zoon is bijna 18 volgens mij
Sarcasme off

666d | 30-07-21 | 11:37

De kwaal van Nederland. Ze grijpen niet in als er een beslissing (constateren, toetsen, valideren, zaak van maken etc) moet worden genomen (oei! verantwoordelijkheid nemen! fijn weekend en tot maandag!) maar als ze je een knipperlichtje vergeet dan kunnen ze zeggen 'ja, dat staat in de eindexamenvoorschriften, dus gezakt'. Deze kwaal is werkelijk overal; AirBnB, hotelstops, illegalen, krakers, huurauto's, 6000 nutellawinkels, stroomnet verpesten aan Google en zo voort.

Risingson | 30-07-21 | 11:22

Dit verhaal doet allemaal een beetje denken aan het dalen van diensten voorafgaande aan het drama in de Ridderhof, Alphen aan de Rijn, waar Tristan V los ging met legale wapens terwijl men wist dat hij wacko en suïcidaal was......

Nederlanddraaitdoor | 30-07-21 | 11:12

Pechtold - CBR: parkeerbaan.

bisbisbis | 30-07-21 | 11:06 | 4

@Graaier | 30-07-21 | 11:14: Ik begrijp van intimi dat hij het best behoorlijk doet in zijn nieuwe rol en echt dingen in beweging weet te zetten.

Caveman48 | 30-07-21 | 11:50

@Caveman48 | 30-07-21 | 11:50: Vooral dat laatste. De vraag is wat die beweging kost en of het de goede kant opgaat. De tarieven van het CBR zijn in 2021 met een whopping 5,8 procent gestegen (andermans geld uitgeven kan Peggold heel goed), de rijschoolhouders vinden dat ze eerder worden tegengewerkt dan geholpen en Peggold heeft nog een achterstand van honderdduizenden examens. Ach, en Alexander kost bijna 200.000 eurootjes per jaar. Daarvoor mag je ook best wat behoorlijks verwachten. Mijn conclusie is nog steeds dat hij uit het Haagse carrousel komt en niet omdat hij een uitstekende bestuurder is voor een vrij complexe uitvoeringsorganisatie.

Graaier | 30-07-21 | 12:02

@Caveman48 | 30-07-21 | 11:50: "dingen in beweging weet te zetten" moet on topic toch heel duidelijk zijn "dingen in STILSTAND weet te zetten".

MK27 | 30-07-21 | 12:55
▼ 1 antwoord verborgen

Noem een ambtelijke organisatie in dit land en er kleeft shit en bloed aan hun poten. Van OM tot CBR, Belastingdienst tot Justitie, VWS tot I en W enzovoorts, enzovoorts. Het enige waar ze goed in zijn is blunderen en doofpotten.

Broadsquire | 30-07-21 | 11:06 | 4

Door het Pikmeer-arrest ook nogs eens vrij van ambtelijke vervolging.

hagelkruis | 30-07-21 | 11:23
-weggejorist-
Lpkbouter | 30-07-21 | 11:38

@Lpkbouter | 30-07-21 | 11:38:
Het Centraal Justitieel Incassobureau, gevestigd te Leeuwarden, is een uitvoeringsinstantie van het Nederlandse Ministerie van Justitie en Veiligheid. Het CJIB houdt zich voornamelijk bezig met het innen van boetes en administratiekosten op basis van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften.

MK27 | 30-07-21 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja, mensen die het hier voor het zeggen hebben zijn veelal ook psychisch niet in orde. Helaas.

Gaat het niet dan? | 30-07-21 | 11:04

Als slachtoffer 1 kind van een rechter was geweest ,had meneer vanaf al jaren geen rijbewijs meer gehad.

chausson61 | 30-07-21 | 11:01

Ach ja, het CBR. U moet is weten hoeveel moeite we moeten doen met psychologische testen en beoordeling rijvaardigheid om onze zoon überhaupt te mogen laten afrijden wegens ADHD terwijl hij beter rijdt als menig weggebruiker die ik als diender in 23 jaar tijd naar de kant heb gehaald.

Rotterdammert1965 | 30-07-21 | 10:59 | 3

Vervelend, maar uw voorbeeld betreft juist de kerntaak van het CBR: beoordelen op basis van de persoon zelf. Op het moment dat er zaken spelen die voor de rechter zijn geweest is het primair taak van het OM om tijdens zo'n zaak een rijbewijs in te trekken. Achteraf naar het CBR wijzen is dan een beetje flauw, vooral ook omdat zij geen inzage hebben in de strafzaakgeschiedenis van de betreffende persoon En zelfs als ze dat hadden, dan mogen ze niet nog eens daarop beoordelen: dat heeft de rechter immers al gedaan.

Rooie Kater | 30-07-21 | 11:12

Wat stelt zo'n psychische test eigenlijk voor.... wat kun je er mee? Ik heb laatst een kennis weggebracht naar zo'n keuring en die stond na tien minuten al weer goedgekeurd buiten a raison 550 euro.
Deze chauffeur was veroordeeld wegens het aanvallen van inspecteurs leefomgeving en verzwijgt dit (zou ik uiteraard ook doen als ik in zijn schoenen stond), zodat een psychiater geen goed oordeel kan vellen. Waarom krijgen die psychiaters niet gewoon van het cbr en justitie alle relevante informatie. Of waarom komt er geen meldplicht bij een gesprek met een psychiater? Privacy is in dit land ondertussen toch al een dode letter, en het had twee doden en een zwaargewonde gescheeld.

me163komet | 30-07-21 | 11:17

@me163komet Daar kan men tegenwoordig een kort en bindend antwoord op geven: praaivesie. Dat is tegenwoordig zó veel belangrijker dan eerlijkheid en naar behoeven je/ een taak uitvoeren.

DikkeLollie | 30-07-21 | 12:13

Dit falen hier van het CBR en overheid (want niet alleen het CBR zit hier fout) gaat grote gevolgen hebben voor de rest van Nederland. Want geheel volgens het Nederlandse model draait het CBR nu als een blad aan de boom om en is de geringste aanleiding denkbaar reeds aanleiding om onverwijld een rijbewijs in te trekken, dat pas na veel moeite en dure testen onder voorwaarden terug gekregen kan worden.

Ooit overspannen geweest... weg rijbewijs. Ooit behandeld met pijnstillers... weg rijbewijs.... medische afwijking .... weg rijbewijs. Het CBR gaat nu het pad van 'geen enkel risico nemen' bewandelen om in de toekomst haar straatje schoon te kunnen vegen. Ga er maar vanuit dat we in de nabije toekomst een golf van ingetrokken en ongeldig verklaarde rijbewijzen gaan zien als gevolg van deze affaire.

me163komet | 30-07-21 | 10:59

En die werkgever dan, Mijnders Handel en Transport, waarom hadden zij hem niet op non-actief gezet? Vind ik ook nalatig.

Deksmaat | 30-07-21 | 10:58 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zakte omdat ik niet milieuvriendelijk genoeg reed: niet 50 in z’n 4 op een stuk waar elke 200 meter een rood stoplicht staat.

Trekhaas | 30-07-21 | 10:57 | 2

Ha, ja. Geweldig dat CBR. Zo ken ik iemand die zakte omdat ie te dicht langs containers reed en daardoor de gevaarsetting onderschatte. Er zou iemand uit kunnen springen. Een ander zakte omdat ie met 75 km/u invoegde op een 80 km/u weg. Dat maakt het functioneren van het CBR hallucinant...

Enter Yeti | 30-07-21 | 11:06

Serieus. Wat een aanfluiting.

fail | 30-07-21 | 11:07

Voor Pechtold is het CBR een hobby functie waar hij ééns per maand eens in de materie duikt. Veel te druk met allerlei belangrijkere zaken zoals een NPO programma presenteren.

Roze_bril_drager | 30-07-21 | 10:56

Ik mag graag Penthouse Pechthold de schuld geven van alles maar hier is het echt het systeem welke niet deugt. Waar je ook kijkt in Nederland wordt het belang van de dader groter gevonden dan die van het slachtoffer. Dat is echt een systeemfout in ons denken en dat komt door politieke correctheid. Dat gaat voorlopig echt niet beter als we niet gaan opstaan tegen de Woke Wappies die nog meer censuur willen plegen.

Prutser | 30-07-21 | 10:54 | 2

Gelukkig hebben we franske timmermans nog ,
Die heeft ook geen last van menselijke trekjes

666d | 30-07-21 | 11:00

En daar is Penthouse dus WEL verantwoordelijk voor!

aardv@rk | 30-07-21 | 12:44

En wat vindt het pedante kereltje er zelf van?

thanseeuwen | 30-07-21 | 10:53 | 1

Hij heeft Wilders een baan aangeboden zodat hij hem de schuld kan geven.

VP732 | 30-07-21 | 10:58

juist, dit zijn de vragen die gesteld moeten worden. Al dat gedweep met emoties moet iedere keer het falen van de overheid verbloemen. Trap er niet in.

Bert Konterman | 30-07-21 | 10:53

Alexander was vast te druk met het aanduwen van weer een D66-vrouwtje in zijn kantoor in Scheveningen.

Grauwbaard | 30-07-21 | 10:50

Alle gekken van de weg halen, alle 3 miljoen!

Mr_Natural | 30-07-21 | 10:50 | 1

Zoals mijn instructeur al zei: alle anderen zijn normaal: jij bent de gek. En nu plankgas!

VP732 | 30-07-21 | 11:00

2019: Pechtold gaat volgens eigen zeggen " puinruimen " bij het CBR
2020: Jaarverslag CBR dat er nog weinig is verbeterd , CBR nog onder curatele
2021: Protestacties van rijschoolhouders tegen zooitje op CBR onder Pechtold .

Castor12 | 30-07-21 | 10:48 | 6

Pechtold zoekt nu een plekje waar hij het puin kan storten
Wellicht ergens binnen de D66 baantjes carrousel

666d | 30-07-21 | 10:55

Een veilingmeester en onderwijzer zijn zeer geschikt om complexe organisaties te leiden.

Pensionista | 30-07-21 | 11:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Vanwege het knipperlicht signaal (rust, dode,rust,dode,rust) ging het CBR er vanuit dat meneer naar het goede pad zou afslaan.

PaardenliefhebberVet | 30-07-21 | 10:47

Wat verwacht je dan in een 6-cultuur waar niemand meer wordt afgerekend op non performance ? Top prioriteit wordt gegeven aan diversiteit, multi-culti en biodiversiteit en een uiterst subjectieve NPO die dagelijks de hersenen van de kijkers vergiftigd met links geleuter......??

Blonde Nel | 30-07-21 | 10:46 | 2

Alsof het vóórdat er openlijk en zichtbaar deugdzaam de voorkeur werd gegeven aan ondergepriviligeerde, kwetsbare, kansarme homofiele Joodse negers met een bult zo’n perfect georganiseerde machine was, bij onze overheden...

bisbisbis | 30-07-21 | 10:59

Het jugend journaal is nog het ergst.

Acidstain | 30-07-21 | 11:01

Even eerlijk; waar kunnen we in 2021 echt trots op zijn in Nederland? Wat gaat er goed of zelfs beter dan goed? Even zonder sarcasme en ironie hè? Serieuze vraag.

Super Vaagstra | 30-07-21 | 10:46 | 8

Mijzelf. Dat ik me ondanks alle idioterie niet gek laat maken. Mede dankzij alle nuchtere mede-reaguurders hier.

schijtzat | 30-07-21 | 11:06

Cynisch genoeg: dat ondanks dat praktisch ALLES fout gaat of een staartje krijgt, Nederland zich verbazingwekkend genoeg nog steeds in de betere regionen van 'land om in te wonen' bevind(van waar ook de aantrekkingskracht voor migratie).

En da's best een prestatie, justitie faalt, de belasting faalt, politie faalt, de Kamer faalt, geld verdwijnt in zakken of naar de EU, ministeries falen, armoede vliegt om hoog, misdaad vliegt omhoog, prijzen vliegen om hoog, vrijheden worden links en rechts afgenomen en onderwijs begint een lachertje te worden. Desondanks hè, desondanks is het nog lang niet zo puinhoop als in de VS, China, of een van de many shithole countries.

Is uiteraard een kwestie van tijd, als de val eenmaal is in gezet, is het makkelijker te versnellen dan te remmen....

ReyNemaattori | 30-07-21 | 11:09
-weggejorist-
Lpkbouter | 30-07-21 | 11:43
▼ 5 antwoorden verborgen

De regels die anno 2021 gelden voor het verstrekken van schriftelijke bewijzen om met een gemotoriseerd voertuig deel uit te mogen maken van de openbare ruimte dienen nodig te worden aangepast.
Enwel in discriminerende zin.

D-Fens_1963 | 30-07-21 | 10:43

Pechtold rijdt regelmatig over een doorgetrokken streep. Dus dit verbaast me niet zoveel.

LucaBrasi | 30-07-21 | 10:43 | 1

hij rijdt ook nog eens een scheve schaats, zet de bloemetjes buiten, schijt waar hij eet, bevuilt zijn nest en doet of zijn neus bloedt.

small_town_dude | 30-07-21 | 10:52

Dat komt ervan als je in een corrupt land woont waar de poppetjes worden neergezet omdat ze aan de beurt zijn. Wie had ooit het idee opgevat dat Alexander Pechtold wel eens directeur van het CBR zou kunnen worden of Femke Halsema burgemeester van Amsterdam? Dat heet cliëntelisme ofwel vriendjespolitiek en nepotisme. Corruptie. Voorts wordt dit land systematisch gesloopt door de wegkijkers van de linkse kerk zodat Johan Derksen wel degelijk een punt heeft.

kalescheet | 30-07-21 | 10:40 | 2

De linkse kerk kijkt niet weg, ze zien het heus wel. Het interesseert ze alleen geen flikker, omdat hun nieuwe religie critical theory heet en daar zijn competentie en integriteit geen belangrijke begrippen.

Blauwpetje | 30-07-21 | 10:49

@Blauwpetje | 30-07-21 | 10:49: Dat zwarte mensen in de VS elkaar en masse overhoop schieten ligt echt niet aan de witte man .. Het is wat je er zelf van maakt, de Amerikaanse Droom. Obama is ook President geworden - Niet bepaald door andere zwarte mensen neer te schieten.

De ultra linkse, miniscule woke horde mag op Twitter zich zelf he-le-maal uitleven (Zie bv. het geneuzel rondom Zwarte Piet), echter O-wee als een rechts georiënteerde iets roept. Die aanpakt van 'canceling' werkt niet, evenmin als de mislukte aanpak hierboven. Mensenlevens gaan verloren. Echt ongelofelijk. De zoveelste totaal faal in Nederland - Ooit (Inderdaad) een gaaf land.

En nu ? Zijn er nog meer van die lui die anderen overhoop rijden ? Wat gebeurt daar mee dan ? Iedere goede en gezonde trucker weet als het goed is dat hij met zijn vrachtwagen júist extra op moet letten. Agressieve truckers, daar loop je als wetgever niet voor weg (Wat is daar in Godsnaam gebeurt dan) - Echter die haal je permanent van de weg. Ongelofelijk dat deze psychopaat gewoon door kon blijven rijden, alsof er niets gebeurd was.

Nederlandop1 | 30-07-21 | 11:16

Gelukkig gaat de leiding van de politie onderzoek doen naar de vorige onderzoeken die blijkbaar niet helemaal goed gingen, komt er ook niks uit dan doen we daar onderzoek naar .

Castor12 | 30-07-21 | 10:38

Heette Edwin M eerst niet Willem M van M Handel en Transport te M?

Lepo | 30-07-21 | 10:37 | 2
-weggejorist-
Lpkbouter | 30-07-21 | 11:52

AVG en privacy wetgeving maakt ons land nog erger kapot in de toekomst. Niemand mag meer iets delen , geen overkoepelende lijstjes. Maar uw privacy is veilig hoor.

tiku99 | 30-07-21 | 10:37 | 1

Het ene lek naar het andere. Dagelijks, op grote schaal, mensen hebben alleen geen idee. We hebben iets als 30 jaar zo gedaan en toen was het goed, en nu niet meer .... bureaucratische bende die AVG. Als ze nu eens aanpakken wat aangepakt moet worden: verbod op colportage, een sluitend bel me niet register, verbod op telefonische verkoop. Zwaardere aanpak Whatsapp Fraude en straf daarbij vooral de betrokken partijen. Whatsapp (FB) straffen bij Fraude omdat die toestaan dat bepaalde nummers worden gebruikt die al gemeld zijn. Door verkopen van gegevens etc. Dan heb je de grootste ergernissen opgelost.

Von Bliksum | 30-07-21 | 10:43

Als je twee doden maakt en een invalide dan is er weinig ruimte voor discussie lijkt mij. Maar misschien ligt de lat wel bij 5 ongelukken

Mark van Leeuwen | 30-07-21 | 10:35 | 1

Nee hoor bij het eindresultaat worden er 3 (%) afgetrokken , dus geschikt

666d | 30-07-21 | 10:39

Oké we weten allemaal dat het een bende was, is en blijft bij het CBR.
Alexander zet de boel niet recht op zijn poten maar vult zijn diepe zakken als directeur a.i.

En dan die moordchauffeur;
2011: geweld tegen twee ambtenaren van de Inspectie Leefomgeving
2015: motoragent Dennis wordt door deze randdebiel aangereden en raakt zijn arm kwijt
2020: fietsster (79 jaar) doodgereden
2021: motoragent Arno doodgereden

CBR ontving meerdere alarmsignalen over verdachte.
Maar het CBR achtte de trucker mede op basis van een herkeuring bij twee psychiaters GESCHIKT om door te rijden?!?!?

CBR is als controlerende instantie:
()geschikt
XONgeschikt
Alexander is a.i. bij CBR:
()geschikt
XONgeschikt
Moordchauffeur is als verkeersdeelnemer;
()geschikt
XONgeschikt

MK27 | 30-07-21 | 10:34 | 3

En dat zijn alleen de geregistreerde zaken. Dit is een psycho met een kort lontje die vaker voor problemen zorgt.

Deflatiemonster | 30-07-21 | 10:37

Er zou eens goed onderzoek gedaan moeten worden naar serieuze ongevallen waar rode baantrekkers bij betrokken waren op routes waar deze gast heeft gereden.

Lepo | 30-07-21 | 10:39

@Deflatiemonster | 30-07-21 | 10:37:
Kun je nagaan: op grond van geregistreerde zaken wordt NIET ingegrepen door het CBR.... en gaat de imbeciel gewoon door.....

MK27 | 30-07-21 | 10:40

Alexander P (van verdachten mag je geen achternaam nemen heb ik begrepen) in geen velden of wegen te bekennen. Dat heet verantwoordelijkheid nemen, grote jongen hoor.

dathoujetoch | 30-07-21 | 10:33 | 4

Je bedoelt Abortus Penthouse?

knutsel_ | 30-07-21 | 10:49
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien is het tijd voor een raadplegend enquête voor Het hoofdelijk aansprakelijkheidstelling voor top ambtenaren
Oh wacht

666d | 30-07-21 | 10:33

Tijd geleden las ik een verhaal van een motorrijder die in winterse omstandigheden naar kantoor reed. Op kantoor waar de verwarming hoog stond ging die door de overgang koud/warm van zijn stokje. Ambulance werd gebeld en er werd melding gemaakt bij het CBR die zijn rbw introkken.
Ondanks dat de persoon met verklaringen van artsen kon aantonen dat hij geen aandoening had die gevaarlijk is voor verkeersdeelname duurde het maanden/jaren voordat dit opgelost werd.

En dan lees je dit....

fubarmf | 30-07-21 | 10:30 | 1

Of wat dacht je van mensen die vanwege hun autisme geen rijbewijs konden halen, van het CBR, ondanks vele verklaringen van psychologen en psychiaters dat er geen enkele belemmering is. Alsof mensen met autisme volledige idioten zijn.

Gelukkig is de regelgeving hieromtrent recentelijk aangepast, maar dat heeft dus decennia geduurd.

ReyNemaattori | 30-07-21 | 11:23

Wanneer zijn sommige mensen in deze maatschappij nou eens echt gewoon af. Iedereen kan een fout maken maar 2x eenzelfde fout en je bent gewoon af.

Alles mogelijk gemaakt dankzij brave D66 rechters, mensen die willen deugen en natuurlijk de dromers die geloven dat ieder mens goed is en dat alles maakbaar is.
Als je zo je kind opvoed krijg je vervelend kutkind. Alles valt en staat met regels en vooral het handhaven daarop en voor iedereen zijn de regels gelijk.

Rallydriver | 30-07-21 | 10:30 | 2

3x, de man heeft (tenminste) 3x iemand van het leven proberen te beroven, dat het hem maar 2x is gelukt, mag een godswonder heten.

ReyNemaattori | 30-07-21 | 11:24

@ReyNemaattori | 30-07-21 | 11:24: Precies, na die 2e keer was hij af, en had ie zijn rijbewijs in moeten leveren en de rest van zijn leven met het openbaar vervoer/fiets.

Rallydriver | 30-07-21 | 11:32

Aleksander Pechtold verdiende in 2020 192.557 euro.

Best wel lekker. Beetje lunchen met mensen. Beetje zoomen. Beetje anderen vertellen wat ze moeten doen.. "Wat denk jij Henk", "Ik denk dat we x moeten beslissen, Alexander", "OK, ik beslis x".

Heerlijke baan lijkt me dat.

Knufter | 30-07-21 | 10:28 | 3

Ja, ik heb ook zo'n soort baan. kan het iedereen aanbevelen.

small_town_dude | 30-07-21 | 10:48

@small_town_dude | 30-07-21 | 10:48: En momenteel vakantie?
Of kunt u net als een ons allen bekende medereaguurder micropauzes aaneenrijgen tot een grote megapauze?

D-Fens_1963 | 30-07-21 | 11:05

In Nederland heeft de politie de opdracht gekregen om alleen middenklassers die tot maximaal 10 km te hard rijden op de snelweg of op de fiets appende brugklassers aan te houden.
Al het andere is veel te gevaarlijk.

zuurtjeregen | 30-07-21 | 10:27 | 1

Zoiets vermoed ik al jaren
te veel moeite om harder rijdende auto's aan te houden

Tobi | 30-07-21 | 10:34

Werkt(e) deze Edwin M. niet voor een baas?
en kreeg die geen van de signalen over zijn werknemer door

Tobi | 30-07-21 | 10:27 | 2

Ergens hier heb ik begrepen dat pappa zijn baas is.

Alsdan | 30-07-21 | 10:34

Quote site Femkefataal.nl:
Het bedrijf waarvoor Edwin M. rijdt is eigendom van zijn broer.
De afgelopen dagen probeerde ik (Jolande de Graaf) contact met hem te krijgen. Als werkgever heeft hij immers de verantwoordelijkheid om zijn chauffeurs thuis te houden als er sprake is van mogelijk gestoord en gevaarlijk gedrag of andere problemen. Waarom zag hij geen reden om zijn broer Edwin van de weg te houden?

Hoewel het lukte om telefonisch contact met Edwin’s broer te krijgen, leverde dat helaas niets op. Hij wilde op geen van mijn vragen reageren, wilde evenmin laten weten welke advocaat zijn broer bijstaat en verbrak voortijdig de telefoonverbinding.

MK27 | 30-07-21 | 10:46

CBR zal binnenkort de portemonnee wel moeten trekken voor de gigaclaim die eraan gaat komen.

laurentius | 30-07-21 | 10:27

Maar de voorafgaande dreigingen van de chauffeur aan het adres van de politie was toch werkgerelateerd?

Nou, dan kan de politie dus geen bescherming bieden. Dat moet zo'n agent dan zelf regelen.

Knufter | 30-07-21 | 10:26

Vreemd, mijn auto rijd ook gewoon zonder rijbewijs. Waarom heb je die dan nodig?

2voor12 | 30-07-21 | 10:26 | 2

die auto of die rijbewijs? rijd? (etc.)

Pater.Koekkoek | 30-07-21 | 10:40

Is er eindelijk iemand die netjes werkt en wat oplevert, moet die weer eindeloos op de huid gezeten worden. Snap wel dat je dan een graf hekel krijgt aan de politie. Ze voelen zich het baasje maar uiteindelijk leg je het toch af tegen een vrachtwagen en dan huilie huilie doen.

Kale dodo | 30-07-21 | 10:25 | 3

Wat een tegel van u zeg…

Cunts-en-kitsch | 30-07-21 | 10:37

Mag hopen dat u sarcastisch doet maar voor het geval dat: Krijg de tyfus.

bwi | 30-07-21 | 10:37

Heb je ze allemaal wel op een rijtje staan?
Deze idioot, een degenen die zoals u zijn dodelijke/invaliderende handelswijze goedkeuren/verheerlijken, zijn een schande voor alle andere beroepschauffeurs.

MK27 | 30-07-21 | 10:54

Maar goed Alexander moet ergens zijn zakken kunnen vullen. Wat een waardeloze nul, zonder Wilders had niemand er ooit van gehoord.

Ko Ranzig | 30-07-21 | 10:24 | 1

Alexander Pechtold, dat is toch die veilingmeester?

small_town_dude | 30-07-21 | 10:46

Instructie of bevel? De grenzen van de redelijkheid zijn overschreden. Het lijkt me dus eerder een bevel ook al noem je het instructie. Straks gaan ze nog ¨adviseren¨. Rot op. . Willens en wetens Wild West toestaan. Zelfs aan een misdrijf kun je denken. Dood door schuld. Aanpakken die buropopo´s.

squadra | 30-07-21 | 10:23

Moet je als MKB eens een economisch delict begaan, dan komen er uit alle hoeken en gaten ambtenaren alsof het ratten zijn (dat zijn ze ook) en zijn de geldboetes torenhoog.

MargauxGrandCru | 30-07-21 | 10:23 | 2

Moet je ook niet doen hè…

Plintenladder | 30-07-21 | 10:29

@Plintenladder | 30-07-21 | 10:29:

Laat ik het anders formuleren: een mogelijk economisch delict. (Ben door de rechtbank vrijgesproken)

MargauxGrandCru | 30-07-21 | 10:53

Dat wordt een educatieve maatregel gedrag plus een sociale huurwoning, nooit meer doen

stipjes | 30-07-21 | 10:22

Kunnen ze Pechtold niet verantwoordelijk maken
Voor het ontwikkelen van een aantal kerncentrales , dan wordt NL vanzelf een stukje leger en hebben we na de halveringstijd weer genoeg grond over voor woningbouw win win lijkt mij zo

666d | 30-07-21 | 10:22

Zitten het OM en CBR in hetzelfde pand ofzo?

amateurrr | 30-07-21 | 10:21 | 1

Ja samen met UWV en de belastingdienst.

Alsdan | 30-07-21 | 10:33

Dus de chauffeur is zo gevaarlijk dat ze hem niet mogen arresteren of aanhouden en controleren.
De nieuwe logica.

laurentius | 30-07-21 | 10:20 | 2

Dan hoort die idiioot niet op de weg maar bij voorkeur in een klein kamertje, sober ingericht en afsluitbaar met een hele dikke deur.

MK27 | 30-07-21 | 10:55

Logisch toch, even een cursusje en een foei gesprekje en dan krijgt ie een 4e kans.

ReyNemaattori | 30-07-21 | 11:26

Op het moment dat er straf- en/of civielrechtelijke zaken voortvloeien uit verkeersgedrag is het aan het OM om door te pakken en ontzegging van de rijbevoegdheid op te leggen. Als zij dat niet doen moet je achteraf niet naar het CBR wijzen, zij mogen en kunnen alleen op basis van hun eigen psychische tests beoordelen en mogen niet op de stoel van de rechterlijke macht gaan zitten door zaken die voor de rechter zijn geweest erbij te pakken.

Zoals hier vaker in de panelen is gezegd: het OM moet strikter en strenger optreden.

Rooie Kater | 30-07-21 | 10:19 | 3

Onjuist. Het CBR kan (moet soms) op basis van gegevens die eerder verzwegen zijn maar later boven tafel komen besluiten tot niet verlengen of intrekken van het rijbewijs.

Sterker nog: er zijn maar zat Nederlanders die wel een x, y of z gehad hebben en eigenlijk prima kunnen rijden maar 'computer says no' krijgen van het CBR. En probeer dan je gelijk maar eens te halen.

Knufter | 30-07-21 | 10:24

Ik denk dat Cbr niet door hun eigen test Komen

666d | 30-07-21 | 10:37

@Knufter | 30-07-21 | 10:24:
Deels waar op een manier die ik niet bedoelde: het CBR kan hoogstens kijken naar eerdere vaststaande feiten (gemeten alcoholpromillages bijvoorbeeld) maar kijkt niet naar het oordeel van rechters of de inhoud van die zaken. Het CBR mag immers niet de bewijsvoering van dat soort zaken nog eens dunnetjes overdoen en dan daar een oordeel op baseren.

Rooie Kater | 30-07-21 | 10:48

De heer Pechtold had het natuurlijk te druk met de voorbereidingen van het televisie-format 'De achterkant van het gelijk', waarin hij de Nederlandse elite het vuur na aan de schenen legde over moreel-ethische kwesties. Waarvan akte.

Zenzeo | 30-07-21 | 10:19

In de top van het OM zit iemand die weet hoe je met psychopaten moet omgaan; die laat je namelijk vrij rondlopen. Zie Anne en nu dit geval.

Eugen Sandow | 30-07-21 | 10:19

Waarom blijft het hier stil bij Edwin M. en moesten bij de Mallora schoppers zo vaak en zo veel mogelijk de achternamen vermeld worden? Misschien is zijn moeder wel een advocaat.

small_town_dude | 30-07-21 | 10:19 | 6

@small_town_dude | 30-07-21 | 10:37:
Oh oh hij heeft een opleiding gevolgd bij het Cbr
En 1 van de vragen luid u rijd iemand dood mag dat en het antwoord is nee
Dus fout cbr kan zijn ouders niets aan doen
Echter de vraag bij de kopschoppers is
Mag je iemand doodschoppen dat is een fatsoensvraag dus de ouders

666d | 30-07-21 | 10:47

Edwin is een foutje van de natuur

Roos | 30-07-21 | 10:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Alexander Pechtold is sowieso een waardeloos bestuurder zo werd hem ten tijde van het associatie-verdrag met Oekraïne gevraagd, of hij het verdrag gelezen had. “Nee” was zijn antwoord, maar wel gewoon ja stemmen. Lul.

MargauxGrandCru | 30-07-21 | 10:18 | 3

Nouja. Je kunt in dit land onmogelijk de hoeveelheid wet- en regelgeving bijhouden. Ook niet als parlementariër. Daar heb je als fractie ondersteunend personeel voor. Daarom zijn al die eenmansfracties ook funest. Die hebben die ondersteuning niet en stemmen dus echt zonder enige kennis van zaken.

Enter Yeti | 30-07-21 | 10:44

@Enter Yeti | 30-07-21 | 10:44:

Dus legbatterijeieren zijn alleen een probleem als ze in Nederland staan, om maar een voorbeeld te noemen.

MargauxGrandCru | 30-07-21 | 10:54

@Enter Yeti | 30-07-21 | 10:44: Je kan vast niet alles bij houden, maar iets waar een referendum over wordt gehouden(een van zijn partijpeilers), lijkt me toch dermate belangrijk dat je even de moeite neemt om tenminste de management samenvatting door te nemen.

Eigenlijk zou je als kamerlid helemaal niet moeten stemmen als je de documenten niet hebt door gelezen of principieel tégen stemmen als je niet de wettelijke termijn hebt gekregen om een paar duizend pagina's door te nemen.

ReyNemaattori | 30-07-21 | 11:32

Welke overheidsorganisatie faalt niet?
Die semi-ambtenaren kunnen er ook niets aan doen. Die hebben het ook heel zwaar.

pibasso | 30-07-21 | 10:18 | 2

Laat mij raden de ambtenaren zijn de echte slachtoffers?

MargauxGrandCru | 30-07-21 | 10:19

De overheid en zijn lemmingen falen dagelijks.

Zitvlak | 30-07-21 | 10:20

Iemand de rijbevoegdheid ontnemen, weet je wel hoeveel werk dat is? Best wel veel. En was al zo uitgeblust. Bekijk het maar: 1 of 2 doden extra zal geen statistieken doen stijgen hoor. Ik neem lekker een middagje vrij.

TmC | 30-07-21 | 10:16

Uit zelfbescherming heb ik de berichtgeving over dit drama nauwelijks gevolgd.
Slecht voor de bloeddruk.
Even voor mijn begrip: zit deze knakker nou vast, of rijdt hij gewoon door in afwachting van de rechtzaak?

Kapitein Sjaak Mus | 30-07-21 | 10:16 | 1

Hij wordt beveiligd. In een cel, dat wel.

nietoftochwel | 30-07-21 | 10:18

Adolf Pechtold vond het vast een “ heerlijk bericht” toen hij het las.

du Roi Soleil | 30-07-21 | 10:15

D66 prutser.

wiers | 30-07-21 | 10:15

Gaaf land

Obleaumov | 30-07-21 | 10:15

Totale incompetentie aan de top leidt tot totale incompetentie van de organisatie. Een volledig verrut land, maar gelukkig wel divers met allemaal regenboog politici and woke ambtenaren.
Het enige dat bepaalt of je een baan krijgt is jouw lidmaatschap van een politiek partij, de toegangskaart tot een salaris met baangarantie bij de overheid.
En CBR? Net als de NPO zo’n organisatie die niks toevoegt, alleen maar geld kost en snel moet worden opgeheven.

Klapsigaar | 30-07-21 | 10:14

Oh oh ,
Arno ging zelf voor de wagen rijden het is dus werk gerelateerd,
Dus Edwin is niet verantwoordelijk
Je zou er cynisch van worden

666d | 30-07-21 | 10:13

Het cbr is totaal vergiftigd door hun air in de nederlandse samenleving ,de arrogantie straalt er vanaf, ik merk steeds meer dat er in dit land zoveel mis is, men heeft geen notie van de troep in dit land.
Er zijn zo veel luizen in de pels dat er geen plek is voor mensen met een andere mening, worden gelijk af gedaan als,.......... vul maar in .

Zitvlak | 30-07-21 | 10:11 | 2

Weet u wie dit ook een kutland vindt?

gestoptmetroken | 30-07-21 | 10:15

Welk Land? Een land wordt gevormd door een eigen financieel beleid. Je kunt zeggen dat momenteel Nederland niet bestaat, aangezien dit financieel beleid grotendeels is overgedragen aan de EU. Miljarden wordt overgemaakt naar het zuiden van Europa en het politieapparaat in Nederland moet op miljoenen worden bezuinigd...

ProFail | 30-07-21 | 10:11

Ach, je kan dit niemand kwalijk nemen. Want niemand is verantwoordelijk. Alleen jammer dat onze politie zo netjes en correct is. In andere landen weten ze wel raad met dit soort moordenaars op wielen. Mag ik nu wel aannemen dat die schoft na zijn vrijlating uit de gevangenis nooit meer de weg op mag, of vindt zijn advocaat dat de slachtoffers schuldig zijn?

Nivelleermarionet | 30-07-21 | 10:09

Het is duidelijk: Het Pikmeer arrest was een voorbereiding voor de baantjescaroussel. Het stelt totaal incompetente idioten in staat om leuke baantjes te hebben, en als er dan doden vallen is glas, plas, was.

TheEgg | 30-07-21 | 10:05 | 3

Alles wat Pechtold aanraakt, verandert in peop.
De belangrijkste kwalificatie voor iedereen met een verantwoordelijke functie in het publieke domein.

Met andere woorden: Geschikt.

jemagookniksmeer | 30-07-21 | 10:10

kletsverhaal, het pikmeer arrest gaat over uitvoerende ambtenaren en niet over politiek aangestelde leiding. het legde alleen vast wat al praktijk was.

MaarFeitelijk | 30-07-21 | 10:52

Derksen heeft wel gelijk ja, wat een KUT land zijn we geworden.

Do-na-zi | 30-07-21 | 10:04 | 5

Vind dat toch een lastige, persoonlijk vind ik kut best wel iets positiefs hebben. Zal aan mij liggen natuurlijk, maar je kunt me er doorgaans voor wakker maken.
Zo heb ik ook best wel een goede relatie met een specifieke lul, zegt niets over andere lullen, maar totdat ze iets verkeerds doen is het wat mij betreft leven en laten leven.

SmurfenSlurfje | 30-07-21 | 10:16

@small_town_dude | 30-07-21 | 10:12: Op basis waarvan. Dat is een interessante vraag. Wellicht andere regels en andere normen. Wij hebben strakke regels en strenge normen, en allerlei instanties en mechanismen om die te handhaven.

Als een maniakale chauffeur gewoon op de weg kan blijven omdat alles binnen de regeltjes valt ("op basis waarvan?"), dan moet je over je regeltjes gaan nadenken. Dat is hier niet het geval. De verantwoordelijke instanties hadden moeten zien dat die vent niet spoorde, ze hadden het mandaat om geheel binnen de regels het rijbewijs in te trekken, en toch is dat niet gebeurd. En nu is er nog iemand dood. De vraag "op basis waarvan" kan hier zo beantwoord worden. De vraag is hier waarom er niet is ingegrepen.

Muxje | 30-07-21 | 10:24

@Muxje | 30-07-21 | 10:24: 'maniakaal' is moeilijk te bewijzen. Dan zou mijn vrouw ook in aanmerking komen.

small_town_dude | 30-07-21 | 10:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet echt verrassend. Die alcoholist van gisteren zien we tzt ook wel weer terug.

Diederik_Ezel | 30-07-21 | 10:04

Wat zei Johan Derksen ook alweer?

Toetsenbordcomplex | 30-07-21 | 10:04

Rutte gaat in de toeslagen affaire ook over lijken en die mag ook blijven besturen.

de visser | 30-07-21 | 10:04 | 2

Is traditie.

VoltaireJohn | 30-07-21 | 10:05

En 80% van de bevolking bestaat uit figuren zoals Rutte en Edwin M., dus wen er maar aan.

Reaguurdeskundige | 30-07-21 | 10:07

Heeft Justitie al gereageerd?
Onthutst , geschokt , onwerkelijk , verschrikkelijk, denken en bidden voor de nabestaanden , onderste steen , emotioneel, traan ,
En weer over tot de orde van de dag

666d | 30-07-21 | 10:03

Gerrit is niet echt een woordkunstenaar en haalt spreekwoorden door elkaar. Maar het punt is duidelijk.

Dubbelepunthoofd | 30-07-21 | 10:03

Oei! Het wordt hoog tijd dat Pechtold burgemeester wordt. Dan wordt hij tenminste niet meer verantwoordelijk gehouden voor de puinhoop bij het CBR.

MAD1950 | 30-07-21 | 10:03 | 1

Ben bang dat het mijn stad wordt.

Dubbelepunthoofd | 30-07-21 | 10:04

Dit is niet alleen de fout bij Pechtold. Dit is staande praktijk bij het CBR over een veel langere periode.. 10 jaar geleden heeft mijn, inmiddels overleden vader, een vpetganger aangereden op een zebrapad. Zijn ogen gingen achterui en had eerste tekenen van dementie. Als kinderen twijfelden wij aan zijn rijvaardigheid, ook de officier van justitie die het ongeval onderzocht had dat. Een verzoek tot een herbeoordeling van de rijvaardigheid werd resoluut van de hand gewezen door het CBR. Toen ik ze daarover belde, kreeg ik min of meer de suggestie van het verwijt dat wij op zijn auto uit waren. Die lui zitten er niet voor de veiligheid van het land, zorgen alleen maar voor meer onveilige situaties.

Nebuchednezzar | 30-07-21 | 10:03 | 7

Ik heb de auto van mijn demente vader eigenhandig in beslag genomen.

knutsel_ | 30-07-21 | 10:46

@MazrFeitelijk: hij was bang dat zij vader iemand zou aanrijden en wilde preventief optreden.
Maar die sleutel houden mocht dus niet, met als gevolg dat die vader gewoon weer de weg opging. Onverantwoordelijk, maar dat waren de regels

Roos | 30-07-21 | 11:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Of je nou epilepsie hebt of alcoholist bent in Nederland heb je gewoon het recht om auto te rijden. Ook als het verstandiger zou zijn om dat niet te doen.
En de rechten van de brokkenpiloot wegen in dit geval zwaarder dan de belangen van het slachtoffer.
Sorry, maar dit is Nederland. Het is niet dat die mensen dan maar met de bus kunnen of zo.

Osdorpertje | 30-07-21 | 10:02

Ieder mens verdient een zesde kans. In Nederland dan.

Cor Netto | 30-07-21 | 10:02

Pas nou op jongens.
Straks weer een vurig betoog van het OM.

Transgender-Airlines | 30-07-21 | 10:01 | 1

Die arme zielige Edwin heeft nu dankzij GeenStijl de strafvermindering al in zijn zak zitten.

MAD1950 | 30-07-21 | 10:05

Goh verrassend... NOT
Oud klasgenoot is ooit op 1 nacht 3 keer straalbezopen van de weg gehaald.
Mocht dus ook bij het CBR op bezoek, psychiaters onder tafel geluld, roze vodje weer terug en een maand later zat ie weer bij het CBR.

normanius | 30-07-21 | 10:01 | 8

@Joost Maghetweten | 30-07-21 | 10:50: net als die trucker bedoelt u?

J-van-de-Bontekoe | 30-07-21 | 11:01

@Joost Maghetweten | 30-07-21 | 11:06: dus:
“Gestraft zouden moeten worden”
Ok.

J-van-de-Bontekoe | 30-07-21 | 11:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Ja maar ze hebben achterstand en Pechtold, ik kan het ze niet kwalijk nemen.

Kaas de Vies | 30-07-21 | 10:00

De-escalerend optreden van de organisatie waar ene Pechtold de scepter zwaait.

BrutusBosch | 30-07-21 | 10:00

Tja, dat krijg je als de leiding van ALLE overheidsinstanties wordt verdeeld onder leden van het partijkartel. Stel je voor dat ze managers gingen selecteren op inhoudelijke geschiktheid, dat zou een revolutie zijn.

Koning Willy | 30-07-21 | 09:59 | 6

@Tobi | 30-07-21 | 10:18:
Als het alleen bij musea zo zou zijn, was het nog te overzien, hoe ergerlijk het ook is. Het is echter overal zo. Het is niet voor niets: Het is niet wat je weet, het is wie je kent!

Wachtmaar! | 30-07-21 | 10:46

flauwekul, het heeft helemaal niets met de leiding te maken.

MaarFeitelijk | 30-07-21 | 10:47

@Tobi | 30-07-21 | 10:18: dat lijkt mij vooral horen zeggen. mensen met voldoende kwaliteit en ervaring zijn altijd al bekend bij de leiding. Het 'hoofdbestuur', is er ander bestuur gaat helemaal niet over afdelingshoofden.

MaarFeitelijk | 30-07-21 | 10:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Te triest voor woorden.

pete1023 | 30-07-21 | 09:59

Als je als CBR deze verantwoordelijkheden wilt, namelijk beschikken over de mogelijkheid mensen uit te sluiten van het wegverkeer, hoort daar ook de verantwoordelijkheid bij. En dus een schuldvraag, en een vorm van sanctie bij fouten.
Die gaat echter niet komen, dat weet iedereen, helaas.

Nuchternederland | 30-07-21 | 09:59 | 1

Mensen niet laten rijden zonder geldig rijbewijs kan alleen wanneer auto's een ID en rijbewijs leesapparaat hebben. Dat is er voorlopig niet. Kwaadaardige lieden blijven gewoon rijden, met of zonder papiertje. Ik ben sinds de militaire dienst niet meer op papieren gecontroleerd, en dat is 600.000km geleden.

MaarFeitelijk | 30-07-21 | 10:36

Tja, meneertje pechtol. Je weet toch.....

Moeimaker | 30-07-21 | 09:59 | 3

Zou hij nu een camper krijgen ?
Vragen vragen

666d | 30-07-21 | 10:05

Het liefst zonder stuur en remmen. Eigenlijk zoals hij is. Ongeleid projectiel.

Moeimaker | 30-07-21 | 10:11

Ik wist niet dat Pechthold via de baantjescarrousel bij het CBR was terechtgekomen. Een corrupte brokkenpiloot aan het hoofd van het CBR .... Wat kan er fout gaan?!

James Lastig | 30-07-21 | 10:21

Ik begin steeds minder te begrijpen waar in dit kutland de prioriteiten liggen.

RGV42 | 30-07-21 | 09:58 | 1

bij het nepotisme en de partijkartels

langzullenweleven | 30-07-21 | 10:02

die heeft er helemaal niets mee te maken anders dat hij op de permanente haatlijst staat. schijnbaar wat lelijks gezegd.

MaarFeitelijk | 30-07-21 | 10:37

Niet handig dit... Nu krijgt hij vast strafvermindering!
Oh wacht...

T. Rammel(l)an(d)t | 30-07-21 | 10:39

502.187 voorkeursstemmen, dus dat is meteen al een flinke zwarte-lijst.

W_F | 30-07-21 | 10:48

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino