Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPO Niks Gemist: Non-Interview met Quinsy Gario

The Fat Quins of Bijl Mer bij de Breindode Bierflesgooier van BNNVARA.

BIJ1 is geen echte politieke partij maar een soort tehuis voor bazelende boosmensjes met woke identitaire genderspookjes in hun hoofd. Op1 is geen echte talkshow maar een zesjescultuur van bij elkaar geforceerde gelegenheids-gespreksleiders wiens omroepzuil belangrijker is dan hun interviewkwaliteiten (Jeroen en Sven uitgezonderd). Die berthuizen bij elkaar in de woonkamer van Ab Osterhaus, waar wisselende duopresentatoren iedere avond langskomen, aangevuld met tafelschikking van mensen die door Jort goedgekeurd zijn (of wellicht betaald worden). Dat leidt derhalve tot topics waarin we het programma op vorm trachten te beschrijven, want op enige inhoud is niemand te betrappen: Quinsy Gario, die al tien jaar de slachtoffertrol speelt, praat over BIJ1 alsof iedereen dat Bijlmerse nano-bubbeltje van boze kleurlingen & genderdwalers zou moeten kennen. En Erik Dijkstra en die mevrouw naast hem hebben een week lang alleen maar gehoord dat Gario “onveilig” is voor de overige sneeuwvlokjes om hem heen en vragen dus niet door die vooraf bepaalde conclusie, waar best wat gaten in zitten. Het gevolg is dat zowel partij als programma aan kiezer noch kijker iets te melden hebben. En dat een kwartier lang. Gelukkig zat beroepszwendelaar Ab Osterhaus er ook nog, om over KLM en de Olympische Spelen te praten! Tot zover dit stukje stijlloze publieke dienstverlening voor een breed en geëngageerd reaguurderspubliek dat al lang niet lineair meer kijkt. Altijd fijn om te weten dat je niks gemist hebt, toch?

Hier konden we ook al geen chocola van maken

Reaguursels

Inloggen

In de beste traditie van dictatoriale clubjes blijkt ook Bij1 (mwuhaha) er niet vies van om een interne purge van een vermeend dissident (en ja, Gario is een beroepsfluim) te faciliteren. Ogenschijnlijk geen wederhoor, anonieme (want ter bescherming van) aantijgingen en allesbehalve transparant, eerder schimmig, absoluut en waar de machtsgeilheid vanaf druipt.

Grijskijkert | 27-07-21 | 19:47
-weggejorist-
Veepert | 27-07-21 | 19:33

Ik ga echt geen 22 minuten naar een racist zitten kijken.

avrillavigne | 27-07-21 | 17:56

Ooit, vroeger, toen ik nog jong was, toen begekende “onveilig” dat je binnen 10sec een harde klap op je harses kon krijgen. Als ik het goed begrijp betekent “onveilig” tegenwoordig:
“WTF, iemand is het niet met mij eens en hij heeft nog argumenten ook, zometeen moet ik mijn hele bubbeltje aanpassen en blijken eenhoorns met regenboogkleuren niet te bestaan!!!!”

Zeddegeizot | 27-07-21 | 17:05 | 1

Zo jammer dat we hier geen plusjes kunnen geven voor een goede reactie want jouw reactie is meer dan prima! :D

warmeballen | 27-07-21 | 17:29

OK, dus Quinsy Gario is een homo en daar durft ie niet publiekelijk voor uit te komen, omdat dat in zijn culturele kringen nog niet helemaal bon ton is. Daarom reageert hij zich af tegen diegene waar hij stiekem stikjaloers op is, namelijk de vrije Nederlander die het eigenlijk geen snars interesseert wat je seksuele geaardheid is. En nu heeft ie wat stereotypisch "alfa"mannetjes gedrag vertoont, om z'n werkelijke geaardheid te verbloemen en dat werd niet gewaardeerd. In plaats van toch uit de kast te komen en excuses te maken voor ongepast gedrag graaft hij zich nu verder in de leugen.

Misschien had ik het hele stuk moeten lezen, maar ik kan er nooit ver naast zitten toch?

Godwint | 27-07-21 | 16:35

Quincy. Mag ik zeggen. Hoop dat je er lekker onder gaat lijden. Wij kennen elkaar niet maar toch had je een mening over mij. Alleen omdat ik blank ben. Dus dikke middelvinger.

DrachiR | 27-07-21 | 16:31

Situatie BIJ1 in een notendop:
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet…

Mark zit te Dutten | 27-07-21 | 15:55 | 2

De pot verwijt de kerel dat hij zwart ziet.

Schoorsteenveger | 27-07-21 | 17:22

Dat wist ik nog niet van sylvana Simons

RigouReus | 27-07-21 | 19:06

Now Quincy je zal toch een manier moeten vinden om de slechte blanke man de schuld te geven.
Want zwart is perfect

ray7900 | 27-07-21 | 15:36

Qua begrijpelijkheid van het opstel dat Sylvana heeft gedicteerd krijgt ze een 1, qua nietszeggenheid een 10, ik heb nog nooit zo lang een filmpje beluisterd met een woordenbrei waar je U tegen zegt maar waar echt geen touw aan vast te knopen valt; allemaal vaagheden, algemeenheden en zweverige insinuaties, geen enkel feit is genoemd, hoe krijg je het voor elkaar. Dat zo iemand een partij leidt, zegt duws erg veel over de partij mijns inziens.
Quincy lijkt mij een erg aardige rustige vent, mag 5 december als hij geen tijd heeft gerust met sinterklaas bij ons op bezoek hoor.

GuruOuwehuru | 27-07-21 | 15:19 | 3

Maar dat kluppie van haar gaat helemaal uit zijn dak bij haar taalgebruik. Eigenlijk is het toch heel knap hoe ze haar achterban blij kan maken met gebakken lucht.

MAD1950 | 27-07-21 | 16:27

De voordracht van Simons doet mij denken aan soortgelijke toespraken bij totalitaire regimes.
Niet toevallig, van het soort totalitarisme waar Bij1 zoveel affiniteit mee heeft.
Denk aan China, de Sowjet-Unie, Loekasjenko, Nicolae Ceausescu, Cuba, Saddam Hoessein, Kim Jong-un en papa Kim Jong-il.

Waar duizenden volgelingen, urenlang als klapvee figureren!
Die je allemaal aan één ding ziet denken: geen fouten maken, niet in slaap vallen! En vooral hopen niet plotseling uit de gratie te (zijn ge)vallen!

Dictators die de grootste bullshit oreren. En dat als heil-ideologie verkondigen.

Grootste verschil met Sylvana Simons?
Dat zij wél echt lijkt te geloven, wat ze voorleest....

michelpen | 27-07-21 | 16:59

Ooit een foto van dat clubje gezien? Nou, het is een parodie op de geschiedenis van de lelijkheid!

lanexx | 27-07-21 | 17:30

Er is maar één waarheid, en die is deze: het is altijd beter dit gedoe met Quinsi erbij te hebben, tesamen met het kamerlid Sylvana, dan een zwijgende huismus die ongezien steeds meestemt met de regeringscoalitie. Laten we het feestje meevieren met Syl en mét Quinsy. Die jongen is toch helemaal okay.

Ikreaguuralzesjaar | 27-07-21 | 15:05 | 2
-weggejorist en opgerot-
1of2 | 27-07-21 | 15:17

@1of2 | 27-07-21 | 15:17:
Maak je nou een aparte Zwitsal aan om dit van mij te zeggen? Het is toch helemaal waar wat ik zeg? Beter dit dat kamerleden die de kiezer negeren!

Ikreaguuralzesjaar | 27-07-21 | 16:38

Ik hb gisteren gekeken uit interesse en nieuwsgierigheid. Mevrouw Simons, ben t dr veelal niet mee eens en ben van mening dat ze wat overdrijft maar goed ze heeft een duidelijk verhaal.
Maar dit. Werkelijkwaar dr was geen touw aan vast te knopen. Ik snapte gewoon niet wat hij zei en waar t over ging. Ik dacht even dat ik in een parallel universum leefde.
Wat een niveau... asjemenou!!!

Flow82 | 27-07-21 | 14:41
-weggejorist-
Dr.Mabuse | 27-07-21 | 14:09

Halve Gario heeft er tenminste voor gezorgd dat "racisme" nu een volkomen holle term is die niets meer voorstelt. Zwarte Piet komt terug!

FirstAnnual | 27-07-21 | 13:51

Ik zei gister nog tegen mijn neefje (16) dat straks het nieuwe tv seizoen begint. Neefje: wat is dat? Conclusie dat nobody meer kijkt. Echt niemand meer.

Omebert | 27-07-21 | 13:44 | 2

Adverteerders laten zich nog foppen door de neppe kijkcijfers.

GeheidEenGeit | 27-07-21 | 13:59

Ik begrijp je niet. Keek jij nu nog? Goh.

Ikreaguuralzesjaar | 27-07-21 | 15:01

Wat ik in dezelfde uitzending veel interessanter vond is, dat de Duitse -Nederland correspondente vertelde, dat Duitsland met ontzetting gade slaat wat Hugo er hier allemaal uitgooit over met vakantie gaan in heel Europa.
Zij vertelde dat de Duitsers die uitspraak net zo dom vonden als "Dansen Met Janssen".
En dat Nederlanders op doorreis naar Italie, konden verwachten om eerst in Duitsland in quarantaine te moeten gaan.

Roadblock | 27-07-21 | 13:42

Waarom is Erik Dijkstra nog niet vervangen door een donkere interviewer? Dit kan toch niet?! Allemaal 'kritische' vragen .. "u heeft wel eens leukere weekenden gehad, denk ik zo?", "hoe is het nu?".

Watching the Wheels | 27-07-21 | 13:30

Ben blij dat ik het niet gezien heb.
Gario en Osterhaus ( wie anders ) in dezelfde talkshow.
De horror.

LonelyWanker | 27-07-21 | 13:26 | 1

Had Ab weer dezelfde stropdas om?

Watching the Wheels | 27-07-21 | 13:29

Ach, de speech waarmee Syvania, Gario compleet weg radeert, was een van haar betere geschreven door? Voorgelezen door haarzelf. Maar wat is het verschrikkelijk om naar haar te moeten kijken en luisteren. Dan er toch wel prettigere en intelligentere mensen van kleur.

Ray Skak | 27-07-21 | 13:21 | 1

Rebecca Timmer meestal. Zal nu ook wel zo zijn.

The-loopy-cowboy | 27-07-21 | 13:26

Sylvana, Halve Gario, Bij1, lekker belangrijk allemaal. Allemaal geneuzel in de marge… Next topic please.

KritischeKrikker | 27-07-21 | 12:59

www.telegraaf.nl/nieuws/1455008999/in...

Ik wacht op duiding van Sylvana.
Ik ben een blanke en dus niet de aangewezen persoon om hier iets van te vinden.
Trouwens ergens in NL is ook een kind van 14 in elkaar geslagen door "een nobody van kleur" omdat het niet duidelijk was of ze en jongen of meisje was.

Kom d'r maar in Syl

Opblaas_boot | 27-07-21 | 12:59

tijd voor nieuwe verkiezingen zodat ook dit stuk borderline (SS) weer de kamer uit kan worden gestuurd.

richardsp1 | 27-07-21 | 12:56 | 1

Die is daar prima op haar plek.
Laat de Tweede Kamer maar met malloten als Syl en Baudet worden geconfronteerd.

Rest In Privacy | 27-07-21 | 12:59

Ik hoorde iets over "werken" (mislukt) en "een zootje" en dat vat misschien de partij wel samen? Heb me tot op heden niet verdiept in deze partij, maar ik denk dat dit een van mijn favoriete series gaat worden. En ik kijk zelden tot nooit series.

Wybe Wabes Abbema | 27-07-21 | 12:54

Idd, de daadwerkelijke reden voor zijn royement blijft nog onbesproken.
BIJ1 is wel 'verplicht' deze uiteindelijk in enig detail aan hem te melden,
lijkt me.
Ik ben zeer benieuwd...

hotmint | 27-07-21 | 12:49

BIJ1 is zowel racistisch als seksistisch. Zodra blanken het voortouw nemen binnen de partij gaan ze klagen.

In het filmpje hoor ik Sylvana brabbelen over vrouwelijk leiderschap en dat ze geen reddende engel nodig heeft in de vorm van welke man dan ook. Hieruit suggereer ik dat Gario te dominant/kritisch werd en dat ze geen blanken en/of mannen willen die te dominant/kritisch zijn.

Hefbrug | 27-07-21 | 12:47

Geen lachgas meer nodig.

inCol | 27-07-21 | 12:47

Het besef dat BIJ1 een mallotige en verwerpelijke partij is kwam intussen geen moment op bij je beste vrienden van de VARA.

J.P.Drapeau | 27-07-21 | 12:45

Bij1 krijgt het zwart voor de/zijn/haar/het ogen.....

J.Thee.Cohen | 27-07-21 | 12:43

Die mevrouw naast Dijkstra is de beroeps-woke van dienst bij radio 1.
Verder wel knap om zoveel lucht te kunnen verplaatsen zonder iets zinnigs te zeggen.

Sqbar | 27-07-21 | 12:40

Wanner gaat NPO nou eens een programma maken met gekleurde winnaars, mensen die maatschappelijk geslaagd zijn op welke manier dan ook ipv elke gekleurde Nederlander een ongunst te bewijzen door dat steeds weer herhalende slachtoffergebeuren. Belachelijk. De NPO heeft niet door dat ze de gekleurde Nederlander geen dienst bewijzen. Maar misschien is het goed voor de kijkcijfers, alhoewel je triest moet zijn om dit soor types interessant te vinden.

PokeAWoke | 27-07-21 | 12:39 | 3

De meeste zwarten kiezen bewust voor die slachtofferrol. Alles en iedereen is schuldig aan hun falen, behalve henzelf. Ditzelfde gedrag zie je ook bij Moslims en Marokkanen.

Totaal geen besef van verantwoordelijkheid. Totaal geen zelfreflectie. Gewoon 'racisme' en 'discriminatie' roepen wanneer je faalt of je zin niet krijgt.

Hefbrug | 27-07-21 | 12:51

Noem eens 3

Schriever | 27-07-21 | 13:18

Ga toch fietsen van. De meeste mensen willen gewoon met rust gelaten worden. Onafhankelijk van welke kleur. De media hijst de grootste jankers op een schild, dat is iets heel anders (en vele malen erger).

The-loopy-cowboy | 27-07-21 | 13:52

Wat fijn dat Jiskefet gisteravond weer op de buis was.

Cor Netto | 27-07-21 | 12:38 | 2

Haha, scherp.

Old_Spice | 27-07-21 | 12:49

Het was niet de blanke neger in ieder geval. Meer Maradona.

J.Cash | 27-07-21 | 13:33

Vraagje ??
Wonen we nog wel in Nederland......

J.Thee.Cohen | 27-07-21 | 12:37 | 3

Nee... U bent al geëmigreerd zonder dat U het doorhebt....

Kowalski11 | 27-07-21 | 12:53

We wonen in een land waarin vrijwel uitsluitend nog negers & negeressen wonen. Dus dat moet ergens in Afrika liggen.

Peter Emile | 27-07-21 | 12:56

Ik heb gisteren geprobeerd de handstand te doen. U heeft niets gemist. Moest ik toch even kwijt.

HeerVanStand | 27-07-21 | 12:36 | 1

Een heer van handstand?

Rest In Privacy | 27-07-21 | 12:51
-weggejorist-
old shaterhand | 27-07-21 | 12:36

GeenStijl inside the NPO, so you don't have to be.

TmC | 27-07-21 | 12:33

Intersectionaliteit in de praktijk. Zwarte man wordt beschuldigd, maar dat komt omdat een vrouw te wit is, maar zwarte vrouw verdedigt de witte vrouw omdat de zwarte man giftige mannelijkheid laat zien. Ik zie nog maar 2 opties voor Quincy om deze strijd te winnen, transformeren naar vrouw of ernstig gehandicapt raken.

Selassie | 27-07-21 | 12:33 | 1

Kunt u 'gehandicapt' definiëren? Er zit hier in de buurt een instituut en ik garandeer u dat hij niet zal opvallen in het dichtstbijzijnde winkelcentrum.

pietvanvliet | 27-07-21 | 12:46
-weggejorist-
pan.met.de.jet | 27-07-21 | 12:32

Wat is Op1?....

Peter Emile | 27-07-21 | 12:30 | 2

Wat is een Op1 idd.

Veni_Vidi_Vici | 27-07-21 | 12:49
-weggejorist-
pan.met.de.jet | 27-07-21 | 12:57

Het imploderingsseizoen is geopend. Na FVD nu BIJ1, wie volgt?

Harrie-Couvert | 27-07-21 | 12:29 | 1

Ruzie tussen varkens- en koeienboeren bij de 3B's misschien?

Rest In Privacy | 27-07-21 | 12:52

De eerste trekker is overgehaald in het cirkelvormige vuurpeloton dat intersectionaliteit is.

Mr Dixit | 27-07-21 | 12:28 | 2

dixit Bert Brussen

Knufter | 27-07-21 | 12:29

@Knufter | 27-07-21 | 12:29: geen idee wie deze uitdrukking gemunt heeft, maar Obama heeft de linkervleugel van de Democraten er twee jaar geleden voor gewaarschuwd. Het enige wat je bij ultra-progressieven hoeft te doen is achterover leunen en afwachten tot ze elkaar afmaken.

Mr Dixit | 27-07-21 | 12:35

Blancofobie is kennelijk ook diepgeworteld bij Bij1...

TimTomas | 27-07-21 | 12:28 | 1

Maar ja, blankeen vormen in NL (nog steeds) de meerderheid, dus tegen die mag je als voortdurend gemarginaliseerd, slachtoffer en verwende nakomeling van tot-slaaf-gemaakten, aanschoppen

TimTomas | 27-07-21 | 12:35

Wat is dit voor scheisse , Fidan waar ben je ?

Castor12 | 27-07-21 | 12:27 | 1

Ja Fidan, de lieverd. Ik mis haar echt.

J.Cash | 27-07-21 | 13:35

Overigens over die gekleurde presentatrice in het tweede filmpje (sorry ik ken ze echt niet bij naam, ik kijk nooit tv) die praat dus tegen die Gario alsof hij een soort kleuter is die moet bekennen dat hij een snoepje heeft gestolen (...'u bent uuuiitgenodigd...')

Dat doet ze dus best wel accuraat. Goeie!

Knufter | 27-07-21 | 12:25 | 1

Het is Natascha Gibbs die op de radio graag witte vrouwen hun polsen laat insmeren met kokosolie en bitterhout laat eten om het slavernijverleden te proeven. www.geenstijl.nl/5159954/rara-rense-n...

Selassie | 27-07-21 | 12:39

Heel duidelijk: ophef = zendtijd.

BBB heeft nooit ophef. En dus ook geen zendtijd. (Overigens zou ik tripple-B gewoon als geuzennaam aannemen als ik die partij was. Die zogenaamde tripple-A leugens hebben we wel genoeg van gezien maar dat terzijde).

Overigens is die Gario zo gay als wat als ik die mimiek zo zie. Niet dat daar iets mis mee is. Maar mijn eerste indruk is 'valse nicht'.

Knufter | 27-07-21 | 12:22 | 6

Ik dacht meer aan een borderliner.

Gravin v Kippenbouth | 27-07-21 | 13:08

Die kunnen ook heel charmant zijn, gravin. Helaas wat ervaring mee.

The-loopy-cowboy | 27-07-21 | 13:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Toxisch gedrag van Gario...

Als iemand je beticht van "toxisch" gedrag weet je dat het gesprek of discussie klaar is met deze persoon. Dit concept wordt altijd aangehaald als men hun gelijk of recht willen halen omdat ze het GEVOEL hebben dat zo moet zijn. Kan je niks mee als normaal denkende.

Iemand die "toxisch" verankerd heeft in zijn vocabulaire geeft meteen een hele sterke indicator af voor hun persoonlijk falen in de maatschappij. Ik krijg meteen een beeld van afgestudeerde genderstudie muts in een tiny house, met een onder gemiddelde schoonheid, versleten spijkerbroek tot aan de navel, hoge studieschuld en parttime werkende als een barista. Oja, met hun Dillen-en-Kamille katoenen tasje fietsen ze rond op hun swapfiets en zitten ze je chronisch in de weg.

Dude heb je eten | 27-07-21 | 12:17 | 3

Lol...

Amsterdamsko | 27-07-21 | 12:25

Quincy is toxic waist.

Cor Netto | 27-07-21 | 12:39

@Cor Netto | 27-07-21 | 12:39:
In zijn waist is hij waarschijnlijk ook toxisch, maar toxic waste is nog meer van toepassing.

Braboblanke | 27-07-21 | 13:41

Relnichten komen in vele kleuren.

Hiram | 27-07-21 | 12:14 | 3

Grappig dat ie zijn geaardheid zo buiten de spotlights weet te houden. Het straalt er telkens van af. Dat, en zijn mediageilheid.

Robske007 | 27-07-21 | 12:52

Zouden Quincy en Akwasi een stelletje zijn?
Die praat ook verwijfd en drinkt witte wijn.

Rest In Privacy | 27-07-21 | 12:54

@Gulliver | 27-07-21 | 12:54: Dank u. Ik krijg dit beeld voorlopig niet van mijn netvlies; Quincy in dameskledij, en Akwasi met een victoriaanse pruik zittend ik een schommelstoel voor hun koloniale plantage herenhuis.

Hiram | 27-07-21 | 16:00

Dit was -zoals wel vaker- een non-interview. Zonder één kritische vraag.
Hoewel hij zijn woorden zorgvuldig koos, of althans die indruk wekte, zij hij niets dat mijn argwaan wegnam bij deze boze zwarte man.
-

Bernhard de II | 27-07-21 | 12:12

De man loopt notabene met een zwarte zaadvanger boven op zijn hoofd, dan kan er één een conclusie zijn .....

Castor12 | 27-07-21 | 12:09

Ik heb ooit les gehad van Gloria Wekker en herken veel van haar terug in de tekst die Sylvana voorleest, zoals de verwijzing naar dat boek.

Ik vraag me af of Sylvana zelf überhaupt boeken leest, en niet alleen het verslag

Roos | 27-07-21 | 12:09 | 4

Syl is niet meer dan een voorleesmoeder zonder bronvermelding.

Cor Netto | 27-07-21 | 12:41

Hahaha nice. Die Timmer schrijft overigens alle teksten, dus SS nog steeds enkel een presentator. Alleen nu zonder danspaal.

The-loopy-cowboy | 27-07-21 | 12:54
▼ 1 antwoord verborgen

De komieken van tegenwoordig zijn toch ook niet meer wat het geweest is he?
Ik heb wel betere gezien toen ik nog wél tv keek.

elfenstein | 27-07-21 | 12:06

Die interviewster gaat totaal niet onbevangen het interview in.

Behalve haar gekleurde (..) en gesloten vragn die

Roos | 27-07-21 | 12:05 | 1

.-edit-.. blijkt uit haar toon de weerstand tegen deze man.

Slecht interview.

Roos | 27-07-21 | 12:06

Dat vergenoegzame lachje zegt mij genoeg, dit soort is voor anderen om mee om te gaan, niet voor mij.

Zoelense Hobbyboer | 27-07-21 | 12:05

Bij1 wil niet dat Gario de waarheid over Bij1 in de openbaarheid gooit, en Gario wil niet dat Bij1 de waarheid over Gario in de openbaarheid gooit.
Op deze manier houdt iedereen zijn subsidie en blijft iedereen in zijn waarde.
Dat ik die waarde niet erg hoog aansla moge duidelijk zijn.

funda | 27-07-21 | 12:04 | 1

Heldere analyse. Kort en duidelijk enzo. Mooie tegel.

Dirndl | 27-07-21 | 12:25

Hahahha!! Wat een geweldige ruimdenkende, inclusieve partij is dat toch..
Ik ga me gelijk aanmelden!!
Remus de nieuwe nr 2 van BIJ1.

Remus McMillan | 27-07-21 | 12:00 | 1

U bent een blanke man? Dan maakt u geen enkele kans.

Toos Bevergeil | 27-07-21 | 12:44

Wat helemaal godgeklaagd is dat Mariam el Maslouhi, bestuurslid Bij1 Den Haag zegt: “ Ik ben er niet van gediend dat een wit landelijk bestuurslid mij belt. Heb elke keer snel opgehangen.” Overweeg aangifte te doen tegen deze racist. Heeft het zin? Nee.

austinhealey | 27-07-21 | 11:59 | 1

O, maar dat doe ik ook altijd: als ik merk dat een neger me belt, hang ik gelijk op.

Argyronauta | 27-07-21 | 15:24

"Het waren 3 geweldige weken!"
Of gewelddadig, kan ook.

Hupusculupus U.Dufus | 27-07-21 | 11:58

Inderdaad,
Niemand heeft niks gemist.
Afgezien van het feit dat tussen de onzinnigheden toch een getal gemeld werd waar ik van schrok; de vaccinatiedekking in Nederland is momenteel SLECHTS 16%.
Mocht dit getal kloppen, dan is dat reden genoeg om meteen een spoeddebat te organiseren in de TK.

Boris Poepnagel | 27-07-21 | 11:57 | 4

volgens RIVM zijn dit de recente cijfers, dus het gaat wel goed.
87% van de 65-plussers is volledig gevaccineerd. Van de 45-64-jarigen heeft inmiddels 84% een eerste prik gekregen en van hen is 65% al volledig gevaccineerd.

small_town_dude | 27-07-21 | 12:02

60% dus.

De_Denker | 27-07-21 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

Jacques Brinkman niet uitgenodigd om zijn bier te promoten?

The_Black_Knight | 27-07-21 | 11:53

Best wel een kleurrijk gezeik, helaas steeds het zelfde kleurtje, mensen zijn het zat inclusief mijn donkere vrienden .

Zitvlak | 27-07-21 | 11:51 | 1

mijn donkere vrienden kijken nooit naar de NPO, lezen ook geen krant dus dit gaat grotendeels aan hen voorbij. Ze zijn gewoon lekker aan het werk en maken iets van hun leven.

small_town_dude | 27-07-21 | 12:04

Woke is een glijdende schaal waarbij de een nog een stukje verder gaat dan de ander. Beweeg je niet mee. Dan word je onder de bus gegooid.

James-de-Dames | 27-07-21 | 11:51 | 3

Zag gisteren een oproep die in Dallas werd gestuurd aan blanke ouders:

"You earned or inherited your money through oppressing people of color': Affluent Dallas residents receive BLM letter urging them not to send their kids to Ivy League schools so black students can get a spot instead"

www.dailymail.co.uk/news/article-9826...

www.youtube.com/watch?v=ExFaBQtKYeE

De_Denker | 27-07-21 | 12:01

Woke is soft fascisme.

Rest In Privacy | 27-07-21 | 12:57

De meesten doen hier maar een beetje Gario ondertrappen terwijl ze niet beseffen hoe groot de bezem is waar Simons op vliegt.

SchimmelSchwanz | 27-07-21 | 11:51

Blegh die partij is toch ook gewoon te walgelijk voor woorden. Alleen de intro van Sylvana zegt al genoeg, als de pijn van buitenaf komt is dat een bewijs van systematisch racistische maatschappij, en als de pijn van binnen de zwarte gemeenschap komt dan is het geïnternaliseerd gedrag, ofwel altijd de schuld van de onderdrukkende buitenwereld. Linksom of rechtsom ben je dus altijd een slachtoffer als je zwart bent. Het gaat er bij zo'n ideologisch bezeten kliekje gewoon niet in dat er in iedere gemeenschap rotte appels, peren en bananen rondhuppelen, met witte, gele, bruine en zwarte gezichtjes. Tenenkrommend om dat eindeloze gejammer te horen. Wat een pathetisch droevig voorbeeld stel je dan zeg. Maar goed, de partij profileert zich dan ook zonder scrupules als dè partij die opkomt voor slachtoffers. Mag ik een aub een teiltje.

Thuinman | 27-07-21 | 11:50 | 1

"Systemisch" i.p.v systematisch. En 'community" i.p.v maatschappij. Dan zit je woke wat beter in de vocabulaire

horsteknots | 27-07-21 | 12:03

Waarom krijgt zo'n non-valeur zendtijd?

wapster | 27-07-21 | 11:50 | 2

Opdat wij weer iets om te lachen hebben.

Reaguurdeskundige | 27-07-21 | 12:34
-weggejorist-
FogerRederer | 27-07-21 | 11:50 | 2

Qua haar hoeven ze niet bang te zijn voor culturele toe-eigening van mijn kant.

uisge baugh | 27-07-21 | 11:49 | 2

Hahaha!

Poesmobiel | 27-07-21 | 11:56

En lipsgewijs?

J.Cash | 27-07-21 | 13:38

Grote explosie in Duitsland in Leverkussen : bayer chemical staat in de hens en mensen moeten direct hun ramen en deuren dichthouden

All_Anonymous | 27-07-21 | 11:48

Erik Dijkstra die op Staatsradio1 een sportprogramma mag verkrachten met zijn grof geschreeuw en gescheld. Wat een kansloos figuur is dat.

2voor12 | 27-07-21 | 11:46 | 2

De portier of koffiejuf heeft meer talent.

Swoop | 27-07-21 | 12:03

@Swoop | 27-07-21 | 12:03:
Hij begon toch bij de Eurokok? Die werd ook altijd zo kwaad op hem, lol,

J.Cash | 27-07-21 | 13:39

Alsof het niet al vanaf dag één duidelijk was dat het draait om the Black Queen.

knutsel_ | 27-07-21 | 11:46 | 1

Pas op: March of the Black Queen is een nummer van Queen, waar het woord nigger in voorkomt. youtu.be/SoBMhx_ap_g
Wel gecensureerd in de ondertiteling overigens.

Arnold Layne | 27-07-21 | 11:52

Er wordt op een ongelijkwaardige of onrechtvaardige manier met elkaar omgegaan, er worden nare dingen over elkaar gezegd en ik moet ingrijpen als werk niet gedaan wordt.
Nogal een VOC cultuurtje in de BIJ1 partij.

Zack Hooi | 27-07-21 | 11:42

Ik heb een godsgruwelijke hekel aan Sylvana maar toch zou ik haar dwingende lokroep vanuit een jacuzzi niet kunnen weerstaan. Ik ben gepuzzeld.

goedverstaander | 27-07-21 | 11:41 | 6

@Roadblock | 27-07-21 | 11:51: Daar kan ik in komen. Mijn voorkeur is voorspelbaar banaal: een stevige langharige blonde bimbo met dikke toeters en dito reedt. Daarom begrijp ik mijn fascinatie voor dit kale gratenpakhuis ook niet.

goedverstaander | 27-07-21 | 11:56

Ik snap dat ook niet. Lees dit soort reacties vaker, maar het is nou niet dat Simons een aantrekkelijk hoofd heeft ofzoiets. Dus waar komt dat vandaan?

Reaguurdeskundige | 27-07-21 | 12:38

@Reaguurdeskundige | 27-07-21 | 12:38:
Een expertneukert met 400+ op zijn lijst zei mij eens dat de meest hatelijke en chagrijnige vrouwen de beste zijn.
Van horen zeggen hoor, ik kom nog niet aan 10%. Maar heb eens een hatelijk schorpioentje gehad, daar lustten de hond geen brood van. Wat een beest.

J.Cash | 27-07-21 | 13:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Het gaat in het begin al mis. Dario dacht dat hij revolutionaire dingen zou gaan doen.

Tommi | 27-07-21 | 11:41

Voor het eerst in zijn leven is Quinsy Gario echt slachtoffer.

de euro middenweg | 27-07-21 | 11:41 | 1

Vertel hem maar niet dat het hoge hekwerk om Nederland niet bestaat. Voordat je het weet is hij er van tussen naar een veel beter oord.

Waar-is-niets | 27-07-21 | 11:47

Ik heb gekeken en ik dacht dat ik iets had gezien, maar nu zegt Van Rossem dat als je niet hebt gekeken, dat je dan niets hebt gemist, maar nu heb ik dus wel gekeken en nu blijkt dat ik niets heb gezien, want anders hadden de mensen die niet hebben gekeken wel iets gemist. Nou ja, Van Rossem zal wel gelijk hebben.

HeerVanStand | 27-07-21 | 11:36 | 1

U moet iets en niets in overdrachtelijke zin opvatten, dus dan kan iets niets zijn en niets toch iets. Snapt u?

Reaguurdeskundige | 27-07-21 | 12:39

Bij1 Roeleert!

Kaan78 | 27-07-21 | 11:36 | 3

Een grote zegetocht!

Lorejas | 27-07-21 | 11:37

Ja dat heet waarschijnlijk ook Intersectionele Televisie nu nog je tv op een draaischijf en de kolder is compleet.

Smoelensmid | 27-07-21 | 11:46

Bij1 brouilleert.

Gravin v Kippenbouth | 27-07-21 | 12:09

Arm in arm met je vriend over straat lopen... ik begrijp dat je je onveilig voelt, Gario.

Ichneumonidae | 27-07-21 | 11:35

Waarom heeft u eigenlijk niet meegewerkt [aan het onderzoek]?
- 'dat is dus en leugen..........
En waarom zou het bestuur hier over liegen?

Erik Dijkstra en Natasja Gibbs, voor het betere keuvelwerk....
Waar is Sven Kockelmann, vraag je je op zulke momenten af!

michelpen | 27-07-21 | 11:35 | 4

@goedverstaander | 27-07-21 | 11:46:
Voor serieuze kruisverhoor-interviews, is Kockelmann eenvoudigweg veruit de beste.
Maar Pauw's gespeelde onnozelheid, werkt wel heel goed naar de geinterviewden. Die blijven er massaal 'intrappen'.
Alleen, als kijker gaat het inderdaad tegenstaan.

michelpen | 27-07-21 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

Alsjeblieft GS, nodig Quinsy uit aan de stamtafel en geef hem de gelegenheid om zijn verhaal te doen. Maak hem duidelijk dat verreweg de meeste reaguurders het volledig met hem oneens zijn en dat hij ook kritisch ondervraagd zal worden, maar dat hij wel de kans krijgt om zijn kant van het verhaal te laten horen. Op1 doet dat in ieder geval niet.

Arnold Layne | 27-07-21 | 11:35 | 2

Over wat zijn verreweg de meeste reaguurders het met hem oneens? Ik weet nog steeds niet waar dit allemaal over gaat. Het enige dat ik nu weet is dat Simons voor vaccinatieplicht is en hij tegen. En dat zij het filmpje van G. Floyd wilde gebruiken in de campagnefilm en hij niet. Tot dusver ben ik team Quinsy, als ik dan toch zou moeten kiezen.

grietmetgroenefiets | 27-07-21 | 11:44

@griet: dat is helemaal fijn voor hem om te HOREN. Quinsy heeft medestanders op GS. Misschien zijn er hier nog wel meer medestanders dan bij Bij1

Arnold Layne | 27-07-21 | 12:13

Het was weer tenenkrommend op de VARA-avond. Kwinsie was de enige reden waarom ik er op maandag even langs af zapte. Ik had beter moeten weten dat het de VARA-interviewers niet ging om waarheidsvinding maar een sussend slaapverwekkend 'interview' vol antwoorden "geen idee, ik weet het ook niet" zodat niemand het er nu nog over gaat hebben (want er blijkt eigenlijk niks bekend en niks aan de hand en dan wordt je toch gewoon van je zetel gehaald).

Robske007 | 27-07-21 | 11:33

Als het allemaal niet klopte wat er wordt gezegd zou meneer Gario het royement keihard aanvechten. Het feit dat hij dit niet doet en in de eerste talkshow na dit royement een beetje op de vlakte blijft doet vermoeden dat er veel meer stront aan de knikker was en dit royement meer een afspraak is om het te laten rusten. Geen aangifte tegen Gario, geen schandaal voor BIJ1.

JanVergoor | 27-07-21 | 11:33 | 4

Waarom zou je bij een club willen blijven die jou niet wil?
Allemaal negatieve energie die je beter in iets nuttigs kunt steken.
Een vogelhokje timmeren, bijvoorbeeld.

Kapitein Sjaak Mus | 27-07-21 | 11:47

De redenen waarom zijn dan ook zeer vaag. Komen van gekwetsten die zich "onveilig" voelden en die geen leider kunnen verdragen omdat die misschien wel gaat vertellen wat ze moeten DOEN. Wijven die het niet kunnen hebben als er een man eens aangeeft dat er dingen anders moeten. Die hele partij is allang gekaapt door gekwetsten en snowflakes, daar kan je niet mee discussiëren of je tegen verdedigen.

BekiekUtMoar | 27-07-21 | 11:57

@BekiekUtMoar | 27-07-21 | 11:57:
Dan nog, Gario is wel heel terughoudend en redelijk. Dat strookt niet met eruit gegooid worden met serieuze beschuldigingen en onderzoeksrapporten die je niet mag zien maar wel over jou gaan. Dit zaakje stinkt harder dan dit interview laat zien.

JanVergoor | 27-07-21 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een wijven geneuzel met dat onveilig voelen. Nog niet één concreet argument gehoord waarom hij weg moet. Die hele hoek bestaat uit malloten dus neem ik de 'onveilig' gevoelens vooralsnog niet serieus. En verder gun ik die types elkaar. De ene jankerd die de andere jankerd voor "disrespectvol", ook zo'n jeukwoord, uitmaakt. Verder heb je een ondergrens in een talkshow en de meeste presentatieduo's zitten inmiddels ver onder de ondergrens. Er moet toch wel wat beters te vinden zijn?

osolemio | 27-07-21 | 11:33 | 2

Ooit was gebrek aan respect een soort geuzen-kwalificatie. De VPRO is er groot mee geworden. Prins Bernhard deed zijn das af. Je zegt geen 'u' tegen de baas, dat soort dingen. Nu, dankzij de tomeloze import van culturen die 'respect' er al vanaf hun nulde in geramd krijgen, dien je opeens overal 'respect' voor te hebben. Mooi niet. Ik hou me aan de wet, en ik ben aardig voor die mensen die aardig voor mij zijn. Respect kun je voor de rest verdienen, maar zeker niet automatisch krijgen.

konjodebonjo | 27-07-21 | 11:41

Die das was Claus.

dedwarsligger | 27-07-21 | 11:58

Bij1 bestaat uit een bonte verzameling chronisch gekwetste, intolerante en discriminerende individuen. Dit patroon zet zich door binnen de partij zelf waardoor er binnen de kortste keren onrust en heibel uitbreekt onder de chronisch gekwetsten. Ze vechten elkaar de tent uit. En wat betreft dhr G: die spoort niet. Je hoeft geen zieleknijper te zijn om te zien dat er sprake is van een rammelende bovenkamer.

Gravin v Kippenbouth | 27-07-21 | 11:32

waarom richt hij niet een eigen partij op als het hem niet bevalt? Hoe meer versnippering hoe beter. Bijvoorbeeld de Slavenpartij.

small_town_dude | 27-07-21 | 11:32 | 4

Zou ik als ik hem was lekker mee wachten tot nieuwe verkiezingen. Meneer is nu de opvolger van Sylvana. Valt zij weg dan mag hij de troon bestijgen; even zetelroof doen en voila Partij Gario is geboren.

Lorejas | 27-07-21 | 11:42

Darker dan Zwart?

ScumbaggusMaximus | 27-07-21 | 12:00

VSP: Vrije Slaven Partij. (Niet: Onafhankelijke Slaven Partij, want die kunnen natuurlijk geen uitkeringen nastreven.)

Aisie | 27-07-21 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

There is no talk-show but Oranjezomer and Johan Derksen is the Messenger of it…

wezen | 27-07-21 | 11:31

Die drie dames-met-zeer-veel-functies (Leonieke, Rebekka en Ivanka) zijn alledrie hartstikke blank trouwens. Kan me op zich niks schelen, maar wel frappant.

konjodebonjo | 27-07-21 | 11:31 | 1

Tja blanken kunnen dat, multitasken. Daarom hebben ze die nodig binnen de partij. -politiek incorrect modus uit-

Braboblanke | 27-07-21 | 13:48

Ik geloof Quinsy, ik heb de rest niet gehoord maar geloof hem wel. Lijkt me een beetje een relnicht maar toch geloof ik hem.

EmilioEsteves | 27-07-21 | 11:31 | 2

Leefde Willem Oltmans nog maar. Die zou met hem een prachtige dialoog kunnen voeren. Het zou me zelfs niet verbazen als ze het op veel punten met elkaar eens waren. Ze zouden in ieder geval beide overtuigd zijn van hun eigen gelijk.

Arnold Layne | 27-07-21 | 11:38

Tis moeilijk kiezen tussen Halvegario en Silly Syl.

Swoop | 27-07-21 | 12:05

Wat een kutpartij. Zelfs de rellen zijn tiefus saai en ontbreken iedere vorm van passie, inzet, knokken voor een visie. Dit interview overstijgt nauwelijks een gesprek die een kind uit groep 7 heeft bij de leraar bij het pesten van een andere klasgenoot. Wat een treurig niveau. Maar goed, als je een partij opricht dat zich enkel richt op het verongelijkt zijn, dan krijg je dus mensen die de hele dag verongelijkt gaan lopen doen tegen elkaar. Mijn hemel zeg, de sfeer zal er om te snijden zijn.

Do-na-zi | 27-07-21 | 11:30

'gespreksleiders WIER', niet wiens.
Dit is al zo vaak verkeerd geschreven en bijna net zo vaak gecorrigeerd door ijverige reaguurders, dat het onderhand toch goed zou moeten gaan.

bintang | 27-07-21 | 11:30 | 1

Naamvallen zijn met recht en reden uit de Nederlandse taal gejorist.
Sinds die tijd komt wier voornamelijk nog voor in het water.

Kapitein Sjaak Mus | 27-07-21 | 11:44

Niet gezien, maar ik geniet wel van deze BIJ1 beerput.

DeCynischeAmbtenaar | 27-07-21 | 11:30

Zo te jammer dat silly Sil niet het lef heeft ook aan te schuiven aan tafel bij OP1 terwijl hij er ook zit; dat is pas echt vermaak; 2 bitches, gaver als Badr tegen Rico.
Stel je de emoties, het verdriet, de bekende quotes, de Engelse zinnen eens voor; pruikje versus lampenkap.
Haar speech op YouTube; tenenkrommend slecht iedereen heeft het gedaan behalve zij, en weer haar 'kennis' van wat anderen ooit zeiden of schreven; wat een volwaardige galbak onzin deze ontspoorde V.J

Nicolas1954 | 27-07-21 | 11:29 | 2

gaver dan.

Toetsenbordcomplex | 27-07-21 | 11:35

Overigens vind ik het royeren van Quincy strategisch erg dom. Los van het gebrek aan deugdelijke onderbouwing daarvoor, gaat het hier om de nummer 2 op de kieslijst. Als de fragiele Sylvana omvalt (en daar hint ze zelf op), is hij de wettelijk bepaalde opvolger, ook al is hij geroyeerd uit Bij1.
Om te voorkomen dat hij er met de zetel vandoor gaat, móet Sylvana dus deze bestuursperiode vol maken. Dat legt dus weer een extra psychische én fysieke druk op haar.
Quincy kan nu lekker achterover leunen en wachten tot Syl instort.
Dat Syl, Quincy en de partij in deze positie zijn gebracht, valt alleen het bestuur aan te rekenen.
Wat een blunder!

Amsterdamsko | 27-07-21 | 11:29 | 2

Heeft niemand die what if vraag gesteld aan hen?
Want zijn ze echt zo stom geweest dat ze de regels niet kennen? Of zal er voor hen een uitzondering worden gemaakt en mag men zelf een opvolger aanwijzen...
Heb net stukje met geluid gekeken maar zonder geluid is paar seconden beter.

28 | 27-07-21 | 11:37

@28 | 27-07-21 | 11:37:
Neen, die uitzondering gaat niet gemaakt worden want de Kieswet is - terecht - onverbiddelijk.

Amsterdamsko | 27-07-21 | 12:29

Dit is gewoon de nieuwe norm in Nederland. Dat komt door uitgezaaide deugkanker (dank Bert) en angst. Lekker laag blijven en van salaris naar salaris glibberen.

Super Vaagstra | 27-07-21 | 11:28

BIJ1 een "wespennest" op 0:45. De naam zegt het al. En waar wordt zo'n theemutskapsel geknipt?

jochum1980 | 27-07-21 | 11:27 | 1

Bij een zwartknipper?

Waar-is-niets | 27-07-21 | 11:41

Die Gario met z'n revolutie, typisch 'A rebel without a clue'.
Snap wel waarom Bij1 die malle aandachtshoer de partij uitflikkert.
Hup Sylvana! Ik sta achter je, meid!

Ichneumonidae | 27-07-21 | 11:26 | 3

Het wordt ook tijd voor een revolutie! Maar dan wel 's middags.

skoftig | 27-07-21 | 11:30
-weggejorist-
goedverstaander | 27-07-21 | 11:33

Ook mijn favoriete standje. Aan de andere kant kan je alleen zo iemand een mes in zijn rug steken.

Swoop | 27-07-21 | 12:06

Haha en dan weer met Ab aan tafel.

De_Denker | 27-07-21 | 11:27

Weer een topic dat zegt: klik niet. Een bindend advies lijkt me.

de visser | 27-07-21 | 11:22

Als iemand snapt wat er nu aan de hand is zou ik het graag horen, wat een gelul van twee dronken aardbeien. Zowel Simons als Quinsy.

ikdenkwat | 27-07-21 | 11:21 | 1

Aan de hand is een club die zich druk maakt over witte mensen met macht, die intern een machtstrijd voeren en daarvoor hun eigen onderdrukker-onderdrukte argumentatielijnen toepassen. Een voorproefje van de ellende waarin ze NL of heel westeuropa willen storten. Enger dan de de communisten. Enger dan de rechts-nationalisten.

BBRDWR | 27-07-21 | 11:28

Je moet voor de grap eens tellen hoeveel keer Sylvana in haar toespraak "ik" zegt. Het gaat Sylvana alleen maa om Sylvana. Soort Thierry dus

YoMoms | 27-07-21 | 11:20 | 6

Ze laat ook vaak de woorden "leider" en "leiderschap" vallen, maar zegt tegelijkertijd dat er bij BIJ1 geen hiërarchie is, dat er niemand de baas is, dat iedereen gelijk en gelijkwaardig is. Ze gedraagt zich als sekteleider.

Schoorsteenveger | 27-07-21 | 11:28

@Meister Jäger | 27-07-21 | 11:24: Marten Luther King

small_town_dude | 27-07-21 | 11:35
▼ 3 antwoorden verborgen

"Altijd fijn om te weten dat je niks gemist hebt, toch?"
You're goddamn right Bartman.

Tierelier | 27-07-21 | 11:20

Op1, Bij1....hoeveel voorzetsels met 1 krijgen we nog? Aan1 (belangenbond voor Siamese tweelingen), In1 (werkgroep voor bange wegduikers), Achter1 (vereniging van filerijders).

Kaal-dik-en-lelijk | 27-07-21 | 11:19 | 6

Voorheen; een organisatie die zich met geschiedenis bezighoudt

Arnold Layne | 27-07-21 | 11:44

Fopspeen; een partij die pretendeert op te komen voor de zwakkeren in de samenleving

Arnold Layne | 27-07-21 | 11:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Sylvana denkt echt dat als ze dood is dat ze de kleurlingen in Nederland heeft bevrijd van het juk van de blanke man, ze denkt dat er documentaires over haar gemaakt zullen worden, postzegels, standbeelden, en andere vrouwen zullen haar op handen dragen en als voorbeeld zien.

Ze zal alleen maar een keer na haar dood in de Pis Quiz voorkomen met de vraag: "Wie was deze racistische zeikert?"

Patje | 27-07-21 | 11:18 | 2

Het probleem met Sylvana is dat ze de Amerikaanse maatschappij en cultuur 1 op 1 over de Nederlandse maatschappij en cultuur wil leggen. Ze schraapt alles bij elkaar wat er in Amerika niet goed gaat en kopieert dat naar Nederland om er vervolgens zeer geforceerd voorbeelden bij te zoeken. Andersom is het maar de vraag of de kleurlingen in Amerika wakker liggen van Sylvana's probleempjes, die hebben wel realistische en serieuzere problemen aan hun hoofd.

Ruikbaard | 27-07-21 | 11:36

Ab de Vinoloog/voormalig viroloog, zit deze week in elk programma, mits hij een doos rode wijn meekrijgt. Hij zat zelfs bij SBS6 in hun praatprogramma met Derksen en consorten. Je zou bijna denken dat het een verstokte alcoholist is, die altijd op zoek gaat naar de hoogste beloning. Een glas wijn, of eigenlijk het liefst een hele fles. Het had ook heroïne of een ander genotsmiddel kunnen zijn, want ik wil niet elke junk over een kam scheren. En wat op1 betreft: Dat programma is totale tijdverspilling. Veelal activistische presentatoren, zoals BNN/VARA alleen maar heeft te bieden. Dat meisje zit overigens bij de Nieuws BV. Dat is een half racistisch programma op radio1. Eigenlijk is het een programma voor mensen van kleur, want van de tijd dat Felix Meurders dat programma op de radio presenteerde is niks meer over. En da's geen compliment.

LV-225 | 27-07-21 | 11:17

Ik heb het zitten bekijken evenals de toespraak van Syvana.
Irritante manier van spreken heeft die gast.
Vast gepikt van Obama.
Ik ben absoluut geen fan van deze racisme verspreider, maar wat ik wel opmerkelijk vind is, dat hij uit de partij gegooid wordt op basis van een rapport, dat hij zelf niet mocht inzien.

Roadblock | 27-07-21 | 11:17 | 2

En dan? Als er 17 meldingen zijn heb je toch licht de schijn tegen. of het zou van een en dezelfde persoon moeten zijn.

Swoop | 27-07-21 | 12:10

@Swoop | 27-07-21 | 12:10:
Als ze allemaal van dit niveau zijn:
-Hij keek mij doordringend aan, en dreef toen zijn eigen zin door.
-Hij luisterde niet eens naar mijn argumenten, maar keek langs mij heen.
-Hij zat de hele tijd naar het bewegen van mijn borsten te kijken inplaats naar mij te luisteren.
Ja, dan heb je er al gauw 17.

Roadblock | 27-07-21 | 13:54

Gisteren voor het eerst naar OP1 gekeken en dan specifiek naar het Gario-item, maar mijn hemel: wat een slecht programma. Die vrouwelijke interviewer, wie is dat en wat doet die daar? Dat beperkt zich maar tot pogingen om een interessante vraag te stellen. Geen enkele vraag leidde ook maar tot het begin van enige diepgang. De conclusie van Van Rossem is correct. Het was écht bar slecht en leidde tot helemaal niks.
Hopelijk gaat het niet elke avond zo...

Amsterdamsko | 27-07-21 | 11:16 | 3

Mevrouw zit daar op basis van diversiteit.
Het is soms beschamend om te zien, hoe zij het woord richt tot gasten.

Roadblock | 27-07-21 | 11:18

"... wie is dat en wat doet die daar?..."
Die zit daar vrouw te zijn en Zwart te zijn. Diversiteit en inclusie, weet je wel.

Schoorsteenveger | 27-07-21 | 11:21

Het was overigens een fascinerend stukje tv van Jiskefet-achtige proporties.
Twee "interviewers" die geen echte vragen stelden en een geïnterviewde die bij iedere vraag lang moest nadenken om vervolgens geen antwoord te geven.
Dezelfde "vragen" en "antwoorden" bleven zich herhalen.
Het was niet meer dan verplaatsing van lucht in de studioruimte.

leo de pejo | 27-07-21 | 11:16

Ik heb helemaal geen zin om die filmpjes te bekijken, want ik weet nu al dat ik die personen en hun omgeving echt niet trek.

Nuchternederland | 27-07-21 | 11:16 | 2

Onderzoek alle dingen maar behoudt het goede.

Roadblock | 27-07-21 | 11:19

In de wereld van BIJ1 draait alles om onrecht, macht en slachtoffers. Een objectieve waarheid bestaat niet. Waarheid is slechts een concept van de onderdrukkers. Gelijk krijg je door het goed spelen van de slachtofferkaart. Anekdotisch bewijs (lived experience) van slachtoffers is al genoeg. Wat er feitelijk gebeurd is doet er niet toe. Quincy krijgt even een voorproefje van de Marxistische heilstaat.

ED-209 | 27-07-21 | 11:15 | 1

Exact dit. Gecanceld vanwege oneens. Vroeger werd je kapotgemaakt door de communisten als je hun uitgangspunten net iets anders uitlegde. Of wanneer zij dachten dat je dat deed. Of dat werd gebruikt omdat jouw kop hen niet aanstond. Dat is Quinsy nu ook gebeurd. Enige probleem van Quinsy is dat hij een piemeltje heeft.

BBRDWR | 27-07-21 | 11:26

Is er wel een safe space met correct toilet voor de tot gekwetsten gemaakten?

Hemmenaar7 | 27-07-21 | 11:15

Het issue is dat de Woke-antifa-racistische-piepols een allergie tegen conflict hebben. Want conflict komt per definitie vanuit een racistisch of macht-onderdrukker-narratief. Dus alle conflict is 'toxisch'. Quinsy is iemand die zich uitspreekt, net als Sylvana. maar Quinsy is een man en daarom een onderdrukker en binnen de woke-club is de onderdrukker de paria. Zo draaien ze zichzelf vast in hun eigen web. Ik ben het principieel oneens met die club en iedereen die daar bij wil horen, maar het lijkt alsof er gewone een normale discussie is gestart en dit zijn de slinkse manieren van de woke-mensen om gelijk te halen. 'Onveilig', 'manipulatief'. Jezus.

BBRDWR | 27-07-21 | 11:15

Bij1 een partij met een verzameling gekrenkte mensen.
tsja dan krijg je dit.

harries | 27-07-21 | 11:14 | 1

Om met de woorden van J-P Geelen van de Volkskrant te spreken:
'Intussen is Bij1 vooral een antiracismepartij waar ze elkaar zwart maken.'

leo de pejo | 27-07-21 | 11:18

Ze hadden ook Sylvana uitgenodigd en dat was natuurlijk leuk geweest, Quincy en Sylvana ruzie tv. Nu was het een beetje slappe hap. Quincy kon makkelijk de moeilijke vragen ontduiken

thanseeuwen | 27-07-21 | 11:14 | 2

Hoe komt het toch dat zoveel mensen zijn naam verkeerd schrijven?

HankHill | 27-07-21 | 11:16

Deze man zou een fantastisch zwarte Piet kunnen uitbeelden.

Cor Zakov | 27-07-21 | 11:13 | 1

Stiekem wil ie dat ook wel, maar hij is een keertje overgeslagen met uitdelen op de lagere school, dus is hij nog boos.

tis_wat | 27-07-21 | 11:15

Hij ziet er wat bleekjes uit.

Ruimedenker | 27-07-21 | 11:12

Die Natasja Gibbs poogt geregeld tussen 12 en 13.30 op radio 1 interessant te doen, wat volledig mislukt, keer op keer. Meisje is van het FunX-kinderrappen, minder dan niks maar van de juiste BNNvara-divikleur... wel van belastinggeld.

hagelkruis | 27-07-21 | 11:12

"Ik heb mij aangesloten bij de partij omdat ik dacht we gaan revolutionaire dingen doen"

Jullie willen revolutionaire dingen doen omdat je dat schijnbaar leuk en interessant vindt en daar hebben jullie een onderwerp bij gezocht.

Jullie zijn geen vrijheidsstrijders, jullie zijn geen zwarte Amerikanen waarvan jullie wel het leed en de geschiedenis jatten. Sylvana is geen Dr. King, Malcom X of een Rosa Parks.

Jullie hebben net zoveel kansen in Nederland als blanke mensen, maar jullie willen jullie afzetten tegen de huidige machtsverhoudingen die door de eeuwen in ons land zijn ontstaan. Jullie willen meer zijn onder het mom dat blanke mensen jullie minder zouden vinden. Jullie willen gewoon een project en jullie storten jullie er vol op. Het maakt niet eens uit of je een gebroken samenleving creëert met mensen die denken dat ze als minder worden gezien en achtergesteld. Stelletje racisten!

Patje | 27-07-21 | 11:12 | 6

Dat iswat silly Sil eigenlijk voor ogen heeft; zich scharen onder de noemer Martin Luther King, Mandela of een RosaParks; de waarheid is dat ze alleen schopt tot meest verachtelijke gehate verzuurde bitch in Nederland.
Zelfs de kleinste keutel van de 3 echte oprechte genoemde 'voorbeelden' heeft nog meer IQ en verstand dan deze haatzaaister

Nicolas1954 | 27-07-21 | 11:34

Zolang Sylvana telkens woorden van De Groten citeert is zij zelfs haarzelf niet maar een kopie van een ander. Inhoudsloos.

IdeasAreBulletproof | 27-07-21 | 11:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Meneer had crack gebruikt

Bouwfraudeur | 27-07-21 | 11:11

En dan te bedenken dat Erik Dijkstra blij was dat hij niet meer OP1 hoefde te presenteren. Want voor de zoveelste keer Ab Osterhaus aan tafel te hebben hing Dijkstra al lang de keel uit.
En wie zit daar weer OP1 te presenteren en wie zit er weer voor de zoveelste keer als gast?
Juist ja.

leo de pejo | 27-07-21 | 11:11 | 3

wij van wc-eend....

Adriel | 27-07-21 | 11:12

Het schuift goed voor beiden.

De_Denker | 27-07-21 | 11:22

Dus dan kijk ik daar bewust niet naar, maar hier dan tóch nog een samenvatting van iets van wat ik niet wil zien. En dan mezelf weer verwijten dat ik dit had kunnen weten bij t lezen vd titel.
Kortom:
Next
MAND

Mr.Nuance | 27-07-21 | 11:09

Draagt hij een hoed of een pet?

kibambam | 27-07-21 | 11:09

Het gesprek geeft wel goed aan wat de inhoud van zijn hersenpan is.

Wijze uit het Oosten | 27-07-21 | 11:09

Je hoeft geen psycholoog te zijn om te constateren dat er iets mis is met Quinsy.

Stinkend_zadel | 27-07-21 | 11:09

Ach, het is vooruitgang. Men klaagde (terecht) dat zwarte mensen eigenlijk alleen maar voor praatprogramma's werden uitgenodigd als het over muziek, sport of discriminatie ging. Nu mogen ze ook voo politiek meedoen.

Muxje | 27-07-21 | 11:09 | 1

En ziet wat daarvan terecht komt

Tobi | 27-07-21 | 11:14

Een partij van angst.

Ko Ranzig | 27-07-21 | 11:08

Die man is wit van binnen.

RickTheDick | 27-07-21 | 11:08 | 3

Bounty?

thanseeuwen | 27-07-21 | 11:15

daar lijkt het wel op, reglementen, dead-lines en verplichtingen. Welke Antilliaan hoor je daar over?

AntiZanicz | 27-07-21 | 12:20

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ik zou van geen van de hoofdrolspelers een tweedehands fiets kopen.

goedverstaander | 27-07-21 | 11:08

Je hoeft geen fan te zijn van Osterhaus, maar waarom is hij een zwendelaar? En kom niet aanzetten met die claim dat hij heeft verdiend aan de Mexicaanse griep. Zelfs ftm heeft toe dat ze daar geen bewijs van hebben. Als je de onderzoeksjournalistiek wil bedrijven moet je misschien afstand nemen van ‘tendentieus en ongefundeerd’.

BobDobalina | 27-07-21 | 11:07 | 10

Lees anders even www.ftm.nl/tag/ab-osterhaus. Er is geen bewijs dat Osterhaus door de mexicaanse griep rijk is geworden. Maar goed, er staan wel veel lettertjes in en dat is voor sommig zwakbegaafd volk wellicht net iets te moeilijk.

BobDobalina | 27-07-21 | 12:06

@slim blontje | 27-07-21 | 12:04: "Ondanks het gegeven dat Viroclinics een bedrijf is dat in de farmaceutische wereld opereert, verkocht – en verkoopt – het geen vaccins. Het is een laboratorium dat onderzoeksdiensten verleent aan farmaceutische bedrijven. Het bedrijf was voor het grootste deel in handen van het Erasmus MC, waar het een spin-off van was."

en:

"Argos blikte in 2013 in de serie Medialogica kritisch terug op de uitzending waarmee het allemaal begon. Was het wel fair geweest om als ‘feit’ te stellen dat Osterhaus economische belangen had bij de grieppandemie? ‘Misschien was dat te kort door de bocht,’ zegt journalist Eric Arends van Argos in die uitzending. ‘Wij hebben niet kunnen aantonen dat Viroclinics miljoenen extra heeft verdiend door die Mexicaanse griep.’"

Maar uiteraard zal De Vlieger wel hele mooie bewijzen hebben. Zo goed dat het in een podcast aan elkaar moet worden geluld. Flikker toch op. Podcasts zijn voor analfabeten.

BobDobalina | 27-07-21 | 12:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Eng mannetje

Diederik_Ezel | 27-07-21 | 11:07

Die Natasja Gibbs komt uit dezelfde kliek, dus die zou nooit kritisch geweest zijn op de boodschap.

ZOMG | 27-07-21 | 11:07 | 1

wie zegt dat en daar bleek niets van.

AntiZanicz | 27-07-21 | 12:19

Iemand die een organisatie een wespennest noemt. Dat zegt ook iets. Ik weet het even niet. Wellicht is Gario toch iets meer voor rede vatbaar dan we denken. Behalve als het over Zwarte Piet gaat.

SchimmelSchwanz | 27-07-21 | 11:06 | 1

Pas op dat je 'm, enkel vanwege wat er nu om hem heen gebeurt, sympathieker gaat vinden.

Schoorsteenveger | 27-07-21 | 11:14

‘Het is een leugen’ , en er dan ook zo even bij kijken van ‘hopelijk gaan we nu door naar een andere spreker’.

aardt | 27-07-21 | 11:06
-weggejorist-
Eduardo- | 27-07-21 | 11:05 | 2

Wat we in ieder geval (niet) hoorde is dat Rebekka Timmers en Quin Sygario zeer aan elkaar gewaagd zijn in het vuile spel der Bij1-machtspolitiek. Go so doro, jongens MVX.

Lepo | 27-07-21 | 11:04 | 1

' Rebekka Timmer' , haar ' Indische achtergrond' wordt zeer benadrukt. Verder is ze zo blank als vla.

DeCynischeAmbtenaar | 27-07-21 | 11:31

Hoe is het nu? Het is raar!! Dat komt omdat je een ongelooflijk rare flapdrol bent!

@NL | 27-07-21 | 11:03 | 1

Zo te horen heeft Gario gelijk en is bij1 vooral een club waar het leuk moet zijn en men niet zo aan de verplichtingen tilt en doet.

AntiZanicz | 27-07-21 | 12:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl