Bij1-brief gelekt: GERECHTIGHEID VOOR QUINSY
Boze leden schrijven brief aan bestuur
WAARSCHUWING! NIET OP DEZE LINK (PDF) KLIKKEN SVP! Dan krijgt u namelijk een interne brief van circa 200 Bij1-leden (waaronder bestuursleden van de afdeling Arnhem-Nijmegen) aan het Partijbestuur te zien over De Questie Quinsy, die niet bedoeld is om buiten Bij1 verspreid te worden. De ondertekenaars zijn woest om het nogal rommelige royement van de nummer 2 van de kandidatenlijst en eisen uitleg alsmede excuses. Tenminste, dat denken we, want het is weer erg ingewikkeld opgeschreven allemaal. "Door Quinsy neer te zetten als een gevaar voor een veilige werksituatie wordt er ingespeeld op de racistische 'enge Zwarte man' trope." En verder: "Waarom is besloten tot het inhuren van het advocatenbureau Van Overbeek De Meyer, bestaande uit uitsluitend witte mensen? Staat dit kantoor bekend om uit dekoloniale en intersectionele principes te handelen?" Dus: het partijbestuur van Bij1 is racistisch, maar de advocaten die de kwestie onderzochten hebben de verkeerde huidskleur. Zaterdag houdt Bij1 een Algemene Leden Vergadering. Hopelijk is Sylvana Simons dan weer terug van haar weekje ertussenuit. Hoe dan ook. Wij zijn altijd voor gerechtigheid, dus ook voor Quinsy. Gerechtigheid voor Quinsy!
REACTIE BIJ1: "We komen zaterdag met een reactie"
Oproep voor briefschrijvers
Reaguursels
InloggenWeggejorist omdat ik "zwarte piet" noemde, heb ik alle begrip voor.
Desalniettemin geniet ik erg van dit topic ; - )
Goh, onrust binnen een partij vol racisten. Wat onverwachts.
Geen geld voor jullie
Tijd voor een nieuwe naam: Uit1! Die Simons is zo’n ruziezoekster dat ze zelfs met haarzelf ruzie krijgt………
Sylvana is zo woke dat ze er een weekje van moet bijslapen.
Ik zit mentaal in een spagaat. Ik wil lachen om deze potsierlijkheid, maar moet huilen bij de gedachte dat dit onze toekomst is de komende tijden.
Alsof je als ouwere lul een iets jongere ouwe lul bij 50+ van leeftijdsdiscriminatie beticht...
Helaas, pinda- en roomkaas, je huidskleur is net 2 tinten lichter dan die van Quinsy, dus je bent van de cultuur van de blancocentrische samenleving...
Alleen dat lachje van Q vind ik al eng, heb het interview geluisterd van de VK podcast. Hij neemt er onnodig veel ruimte mee in gijzelt je als het ware tot hij vind dat het tijd is ermee op te houden.
Daarmee denk ik ook dat dat hetgene is wat hij heeft gedaan en in zijn natuur zit, een vrouw belemmeren in haar vrijheid tot hij klaar is met zijn ding doen. Verkrachting oid ik zou er niet van opkijken als ik zie hij mensen behandeld als gesprekspartner.
Heerlijk, binnen BIJ1 elkaar uit maken voor racist. Eindelijk klopt het eens een keer.
".... de veiligheid van betrokkenen te respecteren". Dat klinkt niet best. Wees waakzaam en voorzichtig!
Het zwartepieten is begonnen.
Gefeli, u bent nr. 100!
Aha. Er komt wat duidelijkheid..
twitter.com/BrigadierPoez/status/1418...
En de backup, voor het geval dat het afgeschermd wordt:
archive.is/GH1mm
En daar is nummer twee! Tinkebel!
twitter.com/looovetinkebell/status/14...
@omanders | 22-07-21 | 16:05:
En Tinkebel is niet zomaar een standaard woke SJW:
twitter.com/looovetinkebell/status/14...
Geen idee of die Gario zelf eng is. Z'n ideeën vind ik wel eng. Dat 'ik ben zwart, dus al jouw argumenten tellen niet' is een bijzonder nare manier van doen.
.
Dat ie zwart is en man is verder niet zo relevant, maar dat moet natuurlijk in de huiliehuilie reactie van de rest omdat het frame anders niet klopt: Gario kan (/mag) geen dader zijn, want hij per definitie slachtoffer.
.
Je zou bijna medelijden krijgen met mensen die hun eigen leven zo moeilijk maken. Bijna.
Hahahaha ook nog het "verkeerde" advocatenkantoor besteld! Spong was al druk zeker?
Stiekem hoop ik dat Spong iets gezegd heeft in de trand van 'opgesodemieterd met die onzin, daar leen ik me niet voor. Ik heb wel wat beters te doen'.
BIJ1 wordt UIT1
Feli, u bent nr. 100!
Misschien is er toch zoiets als witte suprematie. Witte mensen die zover boven dit soort gezeik staan dat ze niet eens vallen over het in en in racistische stukje over het inhuren van witte advocaten waarvan niet duidelijk is wat hun koloniale trackrecord is. Je ziet er nauwelijsk response op. Sommige trollen wijzen er op, maar afgrijzen, of verdriet bij de witte mens? Niet te zien. Blijkbaar staan ze er boven. Dit soort debiele statements...
Maar wij hebben dan weer het pareltje FVD
U bedoelt waarschijnlijk blanke mensen, verder eens
"niet duidelijk is wat hun koloniale track record is". Racistischer, over een groep mensen waarvan er niet één 300 jaar is, wordt het niet.
Hoeveel door de staat betaalde mensen werken er eigenlijk per politieke partij, ook al heeft een partij bijv. maar 1 zetel?
Zoals adviseurs, administratief personeel?
wat een krankzinnig lang epistel. je zou haast denken dat Sylvana eraan heeft meegeschreven, maar daar is het taalgebruik te simpel voor.. Waarom stapt Quincy niet gewoon naar de kortgeding rechter is eigenlijk de vraag.
Quinsy richt gewoon zijn eigen partij op en dan splitst BIJ1 en haalt geen van beide helften de kiesdrempel en dan hebben we weer een paar racisten minder in de politiek
Dat er mensen bij die club zitten die maar liefts 5 a4tjes vol kunnen schrijven. Had dit echt niet verwacht van deze anti alles wat wit betreft en pro alles wat zwart betreft "politici".
"Dit is de finale (?) versie.." Finale? is dit correct Nederlands?
Het is correct Engels, final version word vaak gebruikt.
Iets als eindversie ofzo zou beter zijn denk ik.
@DoeMaarNietOke | 22-07-21 | 13:12: Vind het altijd treurig als dat in bestandsnamen komt te staan. _finalversion_nowforreal_forprint_fixedtype.pdf.
We hebben hier te maken me wannabee-wokies die niet eens bekend zijn met hun eigen lore: het oneens zijn met een ander wordt in die kringen al beschouwd als 'onveilig'.
"... de racistische 'enge Zwarte man' trope."
Waar rook is is vuur, racist.
A. Ik ben blij dat ik geen lid of bestuurslid van deze partij ben.
B. Ik vermoed dat ik weet waar de oorzaak van dit conflict ligt.
Punt B; vertel, vertel, vertel!
@Xbitt | 22-07-21 | 13:22: iets met een club verstandelijk uitgedaagde marxisten die het instrument van racisme bespelen op de maat van verongelijktheid, die wortelt in besef van persoonlijk falen.
In het licht van al die tweets moet ik mijn mening bijstellen. Ik weet het nou niet meer. Het is wel bekend dat nieuwe partijen vaak interne ruzies hebben: fvd, 50plus, lpf vroeger, zelfs pvv.
Dan heb je een overwegend zwarte partij en zijn het de blanken die de boel moeten regelen. Vervolgens gaan die zwarten klagen dat dit koloniale vormen aanneemt? Eh... misschien zouden diezwarten zelf meer moeite moeten doen voor hun partij?
Alle blanken zouden die partij per direct moeten verlaten en dan zul je zien hoe snel alles in elkaar dondert. Maar ook dan zullen ze de blanken de schuld geven ipv zichzelf.
Hoeven we niet hier te doen, alle blanken eruit. Zie de Surinaamse regering als voorbeeld. Hoe Bouterse en Brunswijk hele plantage voor het inkomen van het land plat hebben gebrand.
@Rotterdammert1965 | 22-07-21 | 15:09: Net als Mugabes Zimbabwe. Die wisten het ook zo goed en vernietigden in vijftien jaar tussen de 50 en 80 procent van de totale productiecapaciteit in de landbouw.
"Gerechtigheid voor Quinsy".
Helemaal eens!
Laat de feitelijke redenen voor zijn royement maar op tafel komen,
En dan kan hij zich uiteraard verdedigen.
Dat wordt smullen... :-)
.
En nog even dit:
"Door Quinsy neer te zetten als een gevaar wordt een veilige werksituatie wordt er ingespeeld op de racistische 'enge Zwarte man' trope. Dit is volledig onacceptabel."
.
Dit toont weer haarfijn de denkwijze van BIJ1-ers aan:
Een getint iemand van een misdaad beschuldigen is blijkbaar per definitie racistisch en onacceptabel, de feiten nog niet gehoord hebbende.
DAT is racisme, beste BIJ1-ers...
Er zal wel een Zwartboek komen over de hele gang van zaken,
met de conclusie, dat er meer één kapitein op het schip is,
en dat de rest zich daaraan heeft te onderwerpen.
het gebruik van het woord 'zwartboek' wordt door minister van Engelshoven ernstig ontraadt
@Robhal | 22-07-21 | 14:13: volgens het witte boekje is het ontraden of afgeraden
@geenjagergeenneeger | 22-07-21 | 15:05: volgens mijn neefje van 10 ook.
@Robhal | 22-07-21 | 14:13:
Wordt ontraadt? Dat raad ik af.
Ok, Quinsy probeert op deze manier gewoon boven tafel te krijgen welke slachtoffers hem verlinkt hebben, zodat hij weet waar hij verhaal kan halen.
Ze zouden gewoon Sylvana Simons ff moeten uitnodigen bij Voetbal Inside. Denk dat Johan Derksen het er wel uit krijgt wat er aan de hand is. Dan krijg je pas mooie televisie.
Bij1 moet gewoon duidelijkheid verschaffen. Het is een partij van negers voor negers, en blanken hebben daar simpelweg niets te zoeken.
Te gek voor woorden eigenlijk, we zijn toch Nederland?
Mag dit nog wel zwart op wit staan?
Zwart OP wit wel want zwart staat er dan boven. Wit op zwart dus niet, deze mensen gebruiken dus ook geen dark mode wat toch ook weer tegenstrijdig voelt.
Nog enkele maanden en het hele zaakje is geïmplodeerd.
Onkruid vergaat niet.
Kleuters.
Grappig. Nederlandse tijd… daaraan wordt dan weer wèl geconformeerd.
Ze schrijven en wellicht spreken een door de blanke mens gemaakte taal. Mag dat in die kringen wel?
Misschien had hij gewoon teveel stekkers en verlengsnoeren in een stopcontact gedaan terwijl hij op een wankel trapje het plafond stond te witt.....ehh zwarten.
Wel geklikt, maar niet geïnhaleerd!
Laat onverlet dat ondertekenaars een terecht punt hebben indien QG niet is gehoord in verband met het onderzoek. Hopenlijk wordt dit tot het bittere eind uitgespeeld. Hoe meer smeuiige details hoe beter !
En wat betreft SS: was die toen bij Denk ook niet een tijdje ondergedoken toen er hommeles was ?
Nederlands is blijkbaar erg moeilijk.... Als aanhef: "BestE Partijbestuur..."
Correct Nederlands eisen is racisme.
Viel mij ook direct op. Gelijk daarna gestopt met lezen
Hoho! Letten op taalfouten is tegenwoordig ook al racisme in bepaalde kringen. Zelfs in academische kringen, met name in ons voorland de VS.
Helaas.. het is juist:
taaladvies.net/geacht-of-geachte-jury...
@Swedish Chef | 22-07-21 | 12:45: Verrek! U hebt / heeft gelijk. Belgen gebruiken het veel. Ik wist niet dat Bij1 Belgische leden had.
Noteert ........
Als een zwarte man vrouwen seksueel onder druk zet, mensen intimideert, een graai in de kas doet, de boel oplicht etc etc dan mag je daar nooit iets van zeggen want dan speel je in op de racistische 'enge Zwarte man' trope."
Hij is zwart dus altijd en overal mondje dicht .
Een schizofreen stemt dus Bij1 !
En ondertussen maar raaskallen over inclusiviteit, diversiteit, radicale gelijkwaardigheid en tegen giftige mannelijkheid.
Het tegendeel heeft zich verenigt in de open inrichting BIJ1/UIT1.
Quinsy wordt gediscrimineerd omdat hij zwart is. Misschien moet er een roetveegpiet op nr. 2 komen.
Ik hoop op een lange zomer moddergooien bij die partij met als apotheose een schisma.
*chips pakt*
Wat dat betreft jammer dat Quinsie niet ook een restzeteltje gewonnen heeft. Hadden we gelijk een splitsing gehad. Stammenoorlog tussen de Suri en de Afrikaan. Kunta kinte versus Bouterse.
Ik vind het verontrustend dat het merendeel van de reaguurders het woord "trope" blijkbaar wel kent.
tropen, ok. Maar trope?
Wikipedia: 'Een troop (ook: trope, tropos of wending) is een stijlfiguur (volgens sommigen een stijlfout) waarbij een bestaande uitdrukking (met name beeldspraak) op een min of meer oneigenlijke manier wordt gebruikt.
Gezegd van een voetbalspeler die stopt:
Hij hangt zijn voetbalschoenen in de wilgen.
Dit is een variant op de bijbelse uitdrukking: hij hangt zijn lier aan de wilgen, dat betrekking heeft op een zanger-muzikant die met zijn beroep stopt.'
Maar wat hier dan de troop is??
Een heleboel Nederlanders spreken Engels. Ik was me er niet van bewust dat dit verontrustend gevonden kon worden. En zo leer je iedere dag weer wat nieuws op internet. Vooral in het Engelstalige deel overigens.
@grietmetgroenefiets | 22-07-21 | 11:24: Kan ook slaan op een cliché. Hier is kennelijk het cliché dat een zwarte man eng is. Is sinds Donald Jones al niet meer zo in NL en al helemaal niet toen Ruud Gullit de 1-0 tegen Rusland inkopte
@BASinnic | 22-07-21 | 11:52: Volgens mij is het 'reasoning after the fact'. Quincy en Akwasi roepen enge dingen. Iedereen met enig gezond verstand zegt: 'hé, hou eens op met de enge dingen roepen'. BIJ1 en consorten: 'zie je wel, al die conservatieve populisten (mensen met gezond verstand) roepen dat wij zwarten eng zijn'. Rond cirkel zijnde
Keurig volgens het basisuitgangspunt van de Critical Race Theory. Vraag niet of racisme heeft plaatsgevonden, maar: hoe heeft racisme hier plaatsgevonden? Het is één grote clownsact.
Ook in reclames, blanke man, (sulletje) leert van een neger hoe je het best kan klussen of boodschappen moet doen.
Als we de rollen nu eens omdraaien?
De hele 2e Kamer inclusief Rutte op de knieën over zoveel racisme.
Wat hadden ze ervan gevonden als datzelfde advocatenkantoor onder het mom van "hand in eigen boezem" gezegd had: "sorry, maar wij kunnen jullie niet verdedigen, want wij zijn te wit voor jullie"?
Leuke situatie... wat doe je dan? Tja...
Advocaten en principes? Declarabele uren, daar draait het om, bij elk advocaten kantoor.
@JanVergoor | 22-07-21 | 11:09: Ho ho, dat zou suggereren dat het bedrijven alleen om $$$ zou gaan in een kapitalistische samenleving, hetgeen het complete slachtofferverhaal onderuit haalt... dat moeten we natuurlijk niet willen, vandaar de roep om een antikoloniaal advocatenkantoor, waarbij elk gedeclareerd uur direct verrekend wordt met de openstaande posten van het slavernijverleden.
Lijkt me een heel gedoe om bij elke blanke bakker, slager of fietsenmaker na te gaan of hij wel "intersectioneel" is.
@J.P.Drapeau | 22-07-21 | 11:27:
Ik ga er voor het gemak vanuit dat mijn bakker, mijn slager en mijn fietsenmaker allemaal niet intersectioneel bezig zijn. Zo kan ik met een gerust hart aldaar boodschappen doen danwel mijn fiets laten repareren omdat zij bezig zijn met hun metier en hierdoor kwaliteit leveren. Ware zij intersectioneel bezig zou een brood 24 euro kosten en oneetbaar smerig, vleesch zou alleen ersatzvlees zijn voor 65 euro de kilo en zou voor de fietsreparatie 134 euro afgetikt moeten worden voor niet verrichte arbeid en mijn fiets nog steeds stuk zijn.
De kronkel in je hoofd moet wel heel groot zijn wil je deelnemen aan deze partij.
In die kronkel zal inmiddels ook wel een gordiaanse knoop zitten: cancelled while black. Begin daar maar eens aan te pulken in zo'n geestestoestand.
Ras en Zwarten zijn een fetish bij een steeds groter wordende groep mensen.
Arme Quinsy, opgeofferd aan witte advocaten alleen maar omdat hij zwart is. Ik had beter verwacht van BIJ1
Stel je toch voor, dat er een brief uit zou lekken vanuit FVD, waarin men zich afvraagt waarom ze gekozen hebben voor een advocaten kantoor waar ‘teveel joden’ werken, en de leden bang zijn voor het ‘enge nazi in het uniform’ imago… de linkse media zouden volledig uit hun pan gaan. wat mij betreft blijft het in de zaak bij1 erg stil vanuit de linkse politieke hoek, een beetje meer verontwaardiging mag best, want het is natuurlijk gewoon discriminatie wat ze hier doon. De partijtop die blijkbaar blanke mannelijke advocaten verkiest boven de zeer gekwalificeerde zwarte advocaten kantoren, maar ook de leden die dus niet naar de kennis van het kantoor kijken, masr met name naar de huidskleur… hopelijk zijn dit de laatste stuiptrekkingen van een mislukt experiment
Serieuze vraag, maar zijn er eigenlijk zeer gekwalificeerde zwarte advocaten kantoren?
(Met 50% vrouw, vanzelfsprekend?)
@nero ulies | 22-07-21 | 14:30: ik zou verwachten dat er ook zwarte advocaten (kantoren) zijn, zoniet dan is het uiteraard het witte privelege dat blanke rechtenstudenten hebben. Zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat goede (zwarte) advocaten gewoon voor een kantoor kiezen dat niet beoordeeld op kleur, maar op kwaliteit, en dat hoop ik dan maar.
Dat dit stinkt maakt de volgende tweet wel duidelijk:
twitter.com/mariammaslouhi/status/141...
Marian el Maslouhi wist dus al weken van het onderzoek. Die heeft dus een enorme berg boter op haar hoofd.
( Archief hier: archive.is/3E6go)
Waarom inderdaad vroeg ze expliciet of het een metoo aangelegenheid was, welke grond had ze voor dat vermoeden? Was dat een gevalletje brown fragility dat paste in haar racistische enge zwarte verkrachter trope of was er werkelijk een redelijk vermoeden?
@Mazzelstof | 22-07-21 | 11:10: Nee, dit is een machtstrijd. Quinsy is bovendien een duidelijke homo.
archive.is/0rCEg
@Mazzelstof | 22-07-21 | 11:10: Maar misschien staat ie ook wel bekend om grensoverschrijdend en verwachtte ze het wel?
@omanders | 22-07-21 | 11:14: Ja, nou goed dat is niet met elkaar in tegenspraak. Lijkt me gewoon een beetje vreemde vraag om voor te leggen zonder dat er sprake zou zijn van een vermoeden daartoe.
@omanders | 22-07-21 | 11:12: Quinsy zelf heeft anders meerdere keren aangegeven dat hij vroeger altijd homofoob was.
@Grachus | 22-07-21 | 11:55: O ja? Was dat niet Jeffrey Airfryer?
Eigenlijk is die brief ontroerend. Ze hadden alleen maar hoeven schrijven: 'Waarom is Quinsy geroyeerd!' Dat doen ze niet, dit is de eerste vraag: 'Wat zijn de principes, criteria, regels die het bestuur hanteert of een lid in aanmerking komt om geroyeerd te worden?'
Maar ze doen ook nog wel aan introspectie: 'Een kwestie als deze laat zien dat wij nog heel veel werk te verzetten hebben, niet alleen in Nederland en ook in de wereld, maar juist ook met betrekking tot onze eigen interne structuur en cultuur.'
Heeft Quinsy die brief niet gewoon zelf geschreven de dichter en kunstenaar.
Haha, dank voor dit topic GS, zit schaterlachend te brunchen, meer hiervan graag, smullen!
Zie hier de nieuwe rascisten die zichzelf anti-rascisten noemen.
De grap is nu dat de leden tegen elkaar op gezet worden de tekenaars en de niet tekenaars. Nou dit is toch wel bitch fight garantie!
Na de LPF, PVV, 50+, FvD nu BIJ1; allemaal 1 pot nat. Selectie van leden die meer mogen doen is dramatisch. Niet gewoon een check of mensen wel goed bij hun hoofd zijn. Je weet wel, een gesprek met een HR functionaris ofzo die er verstand van heeft. Het is overal; kom er maar bij, gezellig en leuk. En voor je het weet zijn er weer 10 splinterpartijen bij, omdat het pluche voor eigen-gewin altijd veel lekkerder zit. Nu wisten wij wél dat de hele partij BIJ1 compleet geschift is, daar heb je geen expert voor nodig. Maar feit blijft dat niemand ongeschonden in corruptieland (lees politiek) uit de strijd komt.
Een psychologisch onderzoek zou onderhand wel eens standaard deel uit mogen maken van de selectieprocedure.
@Ruikbaard | 22-07-21 | 10:55: ja, liefs door een team van ervaren forensische psychologen. Zou voor iedere politieke of bestuursfunctie nodig moeten zijn.
Je vergeet het CDA nog; dat ligt ook in de kreukels. Weet je trouwens wat mijn diepste wens is? Slaande ruzie in de meest stalinistische partij van Nederland, D66. Kom op, "progressieve liberalen", doe mij eindelijk eens een plezier!
Waarom staat de PVV hiertussen? Op enkele kleine akkefietjes in de vroege beginperiode na is het daar een oase van rust. Alleen de SGP is stabieler.
Je vergeet de VVD. Gemiddeld wordt elke 4 jaar de helft van hun Kamerleden naar huis gestuurd vanwege hun criminele activiteiten. De andere helft mag blijven zitten, ondanks hun criminele activiteiten.
Ik heb ook een voorstel....
Als alle leden van BIJ1 nu eens vrijwillig zouden afzien van hun uitkeri.... sorry salaris,dat door witte mensen is opgebracht?
Danheb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat de meesten ver onder de armoedegrens gaan uitkomen.
donkerbruin vermoeden.... racisme!
Waarschijnlijk is hun uitkeri... sorry salaris aangemerkt als "niet-volledige herstelbetaling".
Wat zijn wittte mensen? (Een vraag van mijn blanke vriend).
Bijstand1
Mijn hemel die brief is krankzinnig. Hij is samen te vatten als: "we weten niet wat er gebeurd is maar omdat quinsie zwart is, is hij slachtoffer van racisme".
Had je wat anders verwacht van Bij1? Dat is hun standard brief template
@Gladiator Fap | 22-07-21 | 10:45: Dat ligt aan de geavanceerde autocorrectie-van-kleur. Elke tiende woord wordt vervangen door het woord racisme of discriminatie.
U bent toch geen wetenschapsontkenner of zit uw cultureel archief u in de weg?
@HoogToontje | 22-07-21 | 11:02: Als er iets in de weg zit, kun je dat, geheel naar extreem links voorbeeld, gewoon ontkennen en doen alsof het nooit zo plaatsgevonden heeft en iedereen die anders beweert als racist bestempelen. En tegen racisten mag je geweld aanwenden. Lekker makkelijk.
Zwarte man met hoofdletter. Ik ga hier even koffie bij zetten.
Melk & suiker of..?
'Staat dit advocatenbureau (met witte mensen, staat er eerder) erom bekend dekoloniale en intersectionele principes te behandelen?'
Lol! Dit krijg je wanneer je een stel racistische gekken met grootheidswaanzin bij elkaar zet in een partij.
@Ruimedenker | 22-07-21 | 10:48:
Ja, en een taartje speciaal voor de gelegenheid!;-)
@Ruimedenker | 22-07-21 | 10:48: Klappermelk denk ik.
@letopuwzaak | 22-07-21 | 10:50:
@Ronaldo. Excuus, die zin had je er al uit gevist zag ik.
Het is ook wel grappig allemaal. Het partijbestuur schijnt alleen uit 'witte mensen' te bestaan, en daar is onder anderen Anousha Nzume kwaad over, die ook lid schijnt te zijn van Bijeen. Dus eigenlijk hebben ze de eigen denkbeeldige wereld nagebouwd in de Partij, om daar weer op los te gaan. Want waar moeten ze het anders in godsnaam over hebben? Dit heb ik allemaal uit de Trouw van gisteren.
Eenvoudig op te zoeken dat dit niet zo is. Voorzitter en penningmeesteres zijn donker. Anousha Nzume is gewoon kwaad dat er überhaupt witte mensen lid mogen zijn van BIJ1.
@JanVergoor | 22-07-21 | 10:55: Dat kind heet gewoon Anna Stijn of Stein hoor.
@ml2mst | 22-07-21 | 11:12: En is een soort Lewis Hamilton. Zwarte pappa die bij blanke mamma is weggelopen, maar wel wordt veradoreert. Of misschien geeneens pappa zelf, maar meer zijn huidskleur. 't is de meest erge vorm van Stockholmsyndroom.
Voordat ik, des D66, in mijzelf naar de privileges ga zoeken die het maken dat ik als witte man schuld aan deze hele situatie ben. Ga ik even popcorn halen...
Begrijp ik nu goed dat je volgens Bij1 een verkeerde kleur kunt hebben en dat bedrijven/firma's geen opdrachten mogen krijgen omdat ze de verkeerde kleur hebben ?
Ja, het is een racistisch clubje dat mensen graag indeelt obv huidskleur.
Is dit niet gewoon een bericht van De Speld?
@Ruikbaard | 22-07-21 | 10:28 |
Dat heeft u helemaal goed begrepen, mijn beste. Het is omgedraaide Apartheid. Wee als deze lieden het ooit ècht voor het zeggen zouden krijgen in dit land. Dan is het leven van de inheemse bevolking daadwerkelijk in gevaar, want deze lieden zouden er niet voor schromen ze massaal over de kling te jagen, zo dat groot hun haat naar de blanke huidskleur is. U hoeft slechts naar hun valse retoriek te luisteren om te zien waar u mee van doen heeft.
Welkom in ons land.
Bij1 is gewoon zeer begaan met de gezondheid van allen die deel hebben aan die partij. Ik denk dat ze het gewoon zorgelijk vinden dat dat advocatenkantoor mensen in dienst heeft die eruit zien alsof ze dood zijn. Best nobel, eigenlijk.
Bedrijven die blanke mensen in dienst hebben die zichzelf geen racist vinden krijgen inderdaad geen opdrachten. Voor bedrijven met zwarte mensen geldt die eis niet. Dus discriminatie op basis van huidskleur, ja.
BIJ1 is een organisatie met een uitgesproken racistisch oogmerk.
Martin Luther King zou zich omdraaien in zijn graf.
Ff Axmed DM met zijn allen. 100.000 handtekeningen met namen als Michiel de Ruyter. Terwijl ze maar 20 leden hebben. Dat geeft kortsluiting in die koppies.
Op dit moment is er door de Woke brigade nog geen smetje op het blazoen van de Ruyter ontdekt. Ik zou dan eerder gaan voor een alias als van Heutz o.i.d..
Witte de With, J.P. Coen, zoveel opties, moeilijk te kiezen!
Ik ben opgehouden met lezen bij 'beste partijbestuur'.
Bij1, Bij2 tot Bij het vuilnis
Quincy laten terugkeren zodat bij1 niet meer bij1 zal zijn maar implodeert. Gewoon tactisch spelen dit.
Met deze brief laat 'BIJ1' opnieuw zien toch vooral in 'UIT1' denkbeelden te grossieren. De racistische drek die je met regelmaat uit die hoek voorbij ziet schuiven doen mijn tenen van ergernis achterwaarts van het tapijt krullen. De manier waarop er door die lieden over de inheemse bevolking gesproken wordt is niets minder dan verwerpelijk en schandalig te noemen! Je komt dus naar een inheems blank land om er te wonen om dan te gaan staan janken dat alles hier wel èrg blank is. Ja duhuh, als ik naar China zou verhuizen moet ik ook niet raar opkijken dat zo'n beetje alles om mij heen wel erg Chinees is.
Denkt u de ophef eens in indien de rollen omgedraaid zouden zijn; "Dat advocatenbureau is wel erg zwart." Mijn hemel, er zou 24 uur p/d weken, zo niet maanden aan één stuk over georeerd worden op de kwelbuis. Politiekers zouden zich uitputten in superlatieven om het onrecht aan de kaak te stellen en Rutte zou diep door het stof gaan voor deze schandalige vertoning. Nu echter? Krekels... Bijtjes... Tumble weed...
De manier waarop die lieden over de inheemse bevolking spreken is niet alleen verwerpelijk en schandalig, het is gewoon strafbaar volgens dezeflde wetten die ze zelf aanwenden om hun drek te verspreiden. Het is gewoon kwaadaardig en met voorbedachte rade.
Ik heb dit argument vaak ingezet tegen de vermeende Hollandse BLM aanhangers (ik ken er een aantal). Maar zij zeggen dat je het 'andersomprincipe' niet mag inzetten wanneer er groot onrecht moet worden rechtgezet.
Groot onrecht... in Nederland:)
Maar inderdaad, andersom zou walgelijk en wellicht strafbaar zijn en de hele wereld over gaan.
@letopuwzaak | 22-07-21 | 11:01: Zinloos. Moedig, maar zinloos. Precies dat wat u als voorbeeld laat zien, toont ontegenzeggelijk aan dat discussie met dit soort sujetten volkomen zinloos is. Niet voor rede vatbaar, dus ook niet redelijk. Als zij gaan bepalen wat de werkelijkheid is en tegelijkertijd óók gaan bepalen naar welke principes een discussie over diezelfde werkelijkheid gevoerd mag (of niet) worden, tsja, dan ben je dus bij het fascisme aangekomen. Het is gewoon kwaadaardig en niks anders.
@Gladiator Fap | 22-07-21 | 11:14:
Goed gezegd. Dit ga ik ze de volgende keer zeggen, ik had het nog niet zo mooi kunnen vatten als jij nu.
Al die clubjes vallen op een gegeven moment uiteen door onderlinge ruzies over bijvoorbeeld geld, zie je bij FvD, 50+ en de LPF.
toont des te meer aan dat het establishment dermate verankert is in alle hoeken van de maatschappij, dat ze zich over geld en zelfbehoud geen zorgen meer hoeven maken. Dan wordt het pas echt gevaarlijk...
Dit is gewoon een religieuze coup d'état. Bij1 is straks mohammedaans.
communistisch
Wie een land zuiver wil houden spaart de roede niet........
Denk dat de leden herstelbetalingen willen van mevrouw Simons.
lol
Wel duidelijk dat ze de belangrijkste stukjes in de brief gearceerd hebben.
Een schizofreen is nooit alleen Bij1.
het is net een dierentuin
"Door Quinsy neer te zetten als een gevaar voor een veilige werksituatie wordt er ingespeeld op de racistische 'enge Zwarte man' trope."
Totale kolder. De logische consequentie van deze bewering zou zijn dat Quinsy nooit een gevaar enz. genoemd mag worden, ook niet als hij dat wel degelijk is. De bedenker van deze zin zou zich ook moeten afvragen waarom de "troop" (het is helegaar geen troop) van de enge zwarte man dan niet wordt toegepast op al die andere zwarte mannen in BIJ1.
Heerlijk hypocriet. Erger me hier ook al tijden aan. Iedereen kan een lul zijn, behalve als je zwart bent. Want als je een zwart iemand dan een lul vindt, ben je een racist. Nee, iedereen kan een lul zijn. Ook zwarten en chinezen.
@BBRDWR | 22-07-21 | 10:23:
"Black Privilege" - being exempt from accountability
Ik snap het probleem niet van de schrijvers van deze brief.
de actie om Q uit Bij1 te pleuren is toch geheel volgens de normale manier van #Woke #CancelCulture. Prima staaltje van zelfreflectie en consistentie. Daar vroeg iedereen toch om?
ik denk eerder dat Q een #metoo heeft gedaan
Wel veel kleur in die brief... Geel, blauw, oranje, groen... Mooi.
Nergens is er zwartgelakt, dus niet alleen racist maar ook tegen de Rutte doctrine.
Ik ben nu wel benieuwd naar de aard van Quincy's strapatsen en schelmenstreken.
Was vast iets intersexueels van aard.
Hij is gay toch? En Afrikaans, dus een moeilijke verhouding tot (blanke) vrouwen en trans personen ligt voor de hand. Een sneer of verkeerde blik is genoeg.
Racisme werkt maar één kant op. Zag onlangs met stijgende verbazing een aflevering van 'Help, mijn is klusser', met de donkergekleurde presentator John Williams. Het komt er op neer dat hij de doorgaans blanke Kop van Jut een lui serpent noemt en dat hij eens de handen uit de mouwen moet steken. Vervolgens vertelt John een handvol blanke klussers hoe ze die luiwammes moeten helpen. Mijn onderbuik zegt me dat je dit format maar dan met een blanke presentator en een handvol negers niet op de kijkbuis krijgt. Dan hangen ze bij BIJ1 hoog in de gordijnen.
Ik vraag me af of John Williams alles wel 'wit' doet of nog ergens 'zwart' bij klust, ik las namelijk afgelopen week een interview met deze man waarin hij beweerde over 2 Rangerovers en een Mini Clubman te beschikken. Dat lijkt me toch wat overdadig/duur voor de presentator van een klusprogramma... Of doe ik dan teveel aan ethnisch profileren?
Laat ze bij BIJ1 vooral niet naar dat programma kijken, want uiteindelijk helpt die zwarte meneer deze witte racisten aan een mooi opgeknapt huis en een bestendige relatie (al dan niet na een hotelbedsessie met de vrouw in kwestie, wat dan weer nooit uitgezonden wordt), twee zaken die de van kleurigen nooit voor elkaar krijgen.
J Williams is veel te veel geintegreerd, die wordt door een partij als BIJ1 gezien als een collaboratuer of overloper.
@small_town_dude | 22-07-21 | 10:44:De term is oom tom of huis neger. In dit geval klus neger.
Dat zie je toch ook al in de reclames blanke man (sulletje) leert van een neger hoe je het best boodschappen kan doen.
Ik kijk altijd met plezier dat boomhutbouw programma met gelukkig een goedaardige blanke bouwvakker die de bouwsels op stevigheid moet controleren.
Activistische partij blijkt activistische leden te hebben. Water->nat.
Verbaas me altijd over die mededeling "retweeten mag" of "reposten mag" op sociale media. Nu doe ik zelf niet aan Faecesbook of Twatter maar als ik dat wel zou doen heb ik echt geen toestemming nodig. Je post die shit toch zelf for the whole world to see ?
Sterker nog - hier kun je zien hoe dom iemand is.
Je schrijft een heel epistel met een hoop interne zaken, die niemand buiten de partij zou moeten zien. Dan zeg je ook nog dat je dit niet buiten de partij zou moeten verspreiden, maar vraagt om retweets.
Ben ik nou zo slim of zijn zij zo dom?
Door Quinsy neer te zetten als een gevaar voor een veilige werksituatie wordt er ingespeeld op de racistische 'enge Zwarte man' trope."
Dus als je een kleurtje heb je vrijbrief om van alles fout te doen maar mag er niks van gezegd worden, want racistisch.
Ik vroeg mij meer af wat een trope was. Al die newspeak, ik hou het allemaal niet meer bij hoor.
Precies. Black privilege. O.J. Simpson kwam zo met moord weg.
@mr_awesome | 22-07-21 | 10:08: gewoon een ENG_NE woordenboek kopen, dan ben je settled
Begrijp ik het goed dat ik Quinsy geen enge zwarte man mag vinden? Maar dan weer wel als ik in het partijbestuur van Bij1 zit? Of ging de ruzie erover of het partijbestuur dat wel mag vinden? En Sylvana? Mag ik die een enge zwarte vrouw vinden? Vragen, vragen, vragen...
@onesizefitsall | 22-07-21 | 10:32: Het Enge woordenboek? Klinkt creepy.
Omdat de reden van het bestaan van Bij1 intrinsiek niet klopt en de leden valse motieven hebben, begint de rot van binnenuit. "We" hoeven alleen maar op een afstand de implosie gade te slaan. Net als bij het FvD. Als het fundament verrot is, volgt de ineenstorting vanzelf. Niks aan doen en genieten !
Inderdaad beter dan wat dan ook op Netflix.
Wat ik mij afvraag; wie is die mol die namens GeenStijl in deze partij is geïnfiltreerd?
@Nuuk | 22-07-21 | 10:04:
Een medewerker van GS die een Blackface heeft “gedaan”??
Zouden er ook hier "romeo's" zijn die vanuit overheid of ngo's dit klusje klaren?
Even een vergelijking maken met de vorige eeuw. Niet om de slachtoffers van WO2 onrecht te doen want wat er toen gebeurd is blijft onbeschrijflijk. Maar er is opnieuw een racistische, fascistische beweging opgestaan en die groeit nog steeds. Wat hebben we inmiddels:
- geschiedvervalsing
- boekverbranding
- 'foute' kunst wordt verwijderd
- een bepaald ras krijgt van alles de schuld
- mensen van dit ras raken hun baan kwijt en worden onder dwang vervangen
- kristalnacht, hele steden worden straffeloos geplunderd
Wat we nu nog missen is een volksophitser met een raar snorretje. Voor de rest herhaalt de geschiedenis zich al.
Leeft Mugabe nog?
@Kaas de Vies | 22-07-21 | 10:03:
Bedet heeft een raar snorretje. Het komt nu allemaal wel heel dichtbij.
@gekwetst | 22-07-21 | 10:00
Voeg daar aan toe:
- Genoegdoening voor historisch onrecht eisen.
Oei! Nu ben ik de afgelopen maand al twee maal in de GS panelen beticht als zijnde fascist* én ik laat mijn snor al staan! Ik zie mogelijkheden!
Waar kan ik me aanmelden?
* Was wel door Gulliver als ik me niet vergis, dus of dat dan telt?
@EEnzame SchizofrEEN | 22-07-21 | 10:10: Alles wat Gulliver schrijft moet je gewoon door de toilet spoelen.
@loser | 22-07-21 | 10:12:
Wapscist!
@EEnzame SchizofrEEN | 22-07-21 | 10:10: Jammer genoeg telt dat niet. Je moet eerst overtuigd extreem links liberaal worden, dan de rechtstaat verwerpen en als je dan nog je snor laat staan, kun je de geweldadig-fascistisch-linkse meute gaan aanvoeren.
@omanders | 22-07-21 | 10:09: En niet te vergeten:
- NSB: overlopers van het 'foute' ras die een wit voetje willen halen bij de nieuwe onderdrukkers (überdeugers)
- mensen met beide rassen in hun bloedlijn, die fanatiek hun best doen om bij de nieuwe onderdrukkers te horen (voorbeeld de knielende F1 coureur met zijn 'struggle')
"Waarom is besloten tot het inhuren van het advocatenbureau Van Overbeek De Meyer, bestaande uit uitsluitend witte mensen?
Omdat ze om 10.30 uur, eerst twee zwarte advocatenkantoren hadden gebeld maar daar de telefoon nog niet werd opgenomen.
Dat is ook logisch, want daar wordt meestal in de nachtelijke uren gewerkt, wanneer de clientele ook actief is.
OK, people, let’s have some dirt here. Heeft Koewinsie (te) dikke declaraties ingediend? De vingertjes in de partijkas gehad? De stagiaire gewipt? Of was hij autoritair? We don’t have all day. Als dit het FvD was geweest, dan zou Mosterd de laatste plooi op de balzak van Thierry tot in détail beschreven hebben. Aan je werk!
Thierry heeft geen plooien in zijn scrotum.
Elke ochtend strijkt hij deze glad, de ijdeltuit.
Vrouwelijke stagiaires zullen weinig last hebben van Quincy.
Die heeft duidelijk homeaux.
BIJna levert minder clicks op dan onze Tjer. Ik schaal overigens BIJna onder het kopje humor/vrijmibo en niet onder politiek.
Het gaat om de macht in de partij. Quinsy versus Leonieke.
Dit voorbeeld laat zien dat racisme daadwerkelijk maar 1 kant op werkt. Als een PVV, FVD of desnoods een D66 dit intern had gecommuniceerd, maar dan in de trant "waarom wordt er een advocatenkantoor ingeschakeld waar uitsluitend zwarte mensen op de loonlijst staan?" was werkelijk de hele partij gedecimeerd en waarschijnlijk ook verboden.
Helaas kan het andersom blijkbaar wel en is er nul ophef. Ongekend. Wat dit is pure racistische drek. Eng, heel eng.
Hè wat een naar zwart-witdenken.
Het blijft natuurlijk een grijs gebied, maar als je nou een blanke advocaat zwart betaalt, mag het dan wel?
Haal je dan een wit voetje?
Quincy is gewoon een lul. Nogal een desillusie voor de woke-tjes. Zwarte mannen kunnen ook gewoon grote lullen zijn (en niet alleen hebben).
Ik wacht rustig op de dag dat al dit soort types publiekelijk genoemd worden wat ze zijn; racisten.
Daar kun je nog héél lang op wachten... helaas.....
En wat als je een agressieve klootzak bent, en toevallig zwart? Mag je daar niks van zeggen?
Daarnaast, was nu juist niet de blanke man agressief? Of is die alleen maar boos en drinkt verder een kopje thee en leest een krantje?
Nee, die zit met dit weer op het terras met pizza en een witte wijn!
@ventilatiesysteem | 22-07-21 | 09:52: witte wijn met pizza, krijg er rillingen van
@Doctor | 22-07-21 | 09:55: Wie stopt er nou pizza in zijn wijn?!
@Doctor | 22-07-21 | 09:55:
U eet nooit pizza met oesters?
Nice, zelfs een interne kwestie is uiteindelijk de schuld van ‘witte mensen’.
Als ze zo'n kolossaal minderwaardigheidscomplex hebben, dan begin je je toch af te vragen of dat misschien niet terecht is.
En nu gaat er toch een hoop bagger over Quincy naar buiten komen, daar lusten de honden geen brood van. Ik vermoed dat ze hem juist de hand boven het hoofd hebben willen houden.
You can't make this shit up.
Grappig idee dat de de kans groot is dat voorouders van die Ghanese jongens van Bij1 de voorouders van de Surinamers en Antillianen hebben verkocht. Sterker, die kans is veel groter dan de kans dat mijn roomblanke voorouders erbij betrokken waren.
U als smerige witte probeert uw eigen straatje schoon te vegen. Racist.
@goedverstaander | 22-07-21 | 09:48:
Precies, want het maakt helegaar niet uit of de roomwitte voorouders slaven hebben gedreven, ze hebben er uiteindelijk van "geprofiteerd" en meegeholpen om een koloniale samenleving in te richten.
@goedverstaander | 22-07-21 | 09:48: jammer genoeg beschrijft dit exact hoe dit soort Bij1 volk denkt
@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 09:52: Dat "witte mensen" zouden hebben "geprofiteerd" van slavernij is een graag herhaalde mythe, maar het is gewoon niet waar. Totale kletskoek.
Wanneer Quincy inderdaad niet krijgt te horen wat de beschuldiging zijn en dat er geen wederhoor is, dan hebben deze brievenschrijvers helemaal gelijk.
Maar dan de toon van het debat………..
Wel heerlijk deze rel bij de woke-wappies. En die zinsneden!
Gelijk racisme er bij halen. Het is gelijk aan de afrekencultuur in communistische regimes waar machtsstrijd vaak zo gevoerd werd. Iemand die jarenlang trouw aan die partij was, werd dan beschuldigd van “contra-revolutionaire praktijken”.
De hoogmoed om op te merken dat deze partij nog veel werk te verzetten heeft “in Nederland en de wereld”(!!).
Nu moeten er dus publieke excuses gemaakt worden aan Quincy, zo is de oproep. En wat dan? Herstelbetalingen, een museum?
Een standbeeld, een Quinsy Dag (19 juli) en een wettelijke levenslange maandelijkse toelage voor iedereen van kleur die met of zonder reden ooit geroyeerd is.
@goedverstaander | 22-07-21 | 09:47: En ook iedereen die niet geroyeerd is. Anders is het discriminatie!
@Petrus Poortwachter | 22-07-21 | 09:49: Oeps! My bad.
@goedverstaander | 22-07-21 | 09:47:
Ik vind Quincy Dag een mooie. Verplicht vrij voor iedereen en dat je dan in bussen wordt geladen om in het Quincypark bloemen te gaan leggen bij het Quincy monument. Dan wens je elkaar een zalige Quincydag, of prettige Quincydag, of gezegde Quincydag al naar gelang je denominatie.
Advocaten zijn wit = racistisch.
Dit is het BLM-principe wat de racisten van Bij1 opdringen.
Dus Quinsy is geroyeerd vanwege een onveilige werksituatie en hierdoor ontstaat er een bedreiging voor zijn eigen veiligheid? En de door Quinsy's toedoen onveilige werksituatie komt door het vooroordeel omdat hij een zwart man (lees: eng) is?
Het is ook altijd hetzelfde liedje bij woke wappies: altijd alles zo draaien richting slachtofferrol en alles is racisme.
(Argumenten voor racisme volgen eventueel later wel.)
Mijn ex had een zwarte advocaat. Raad eens wie er toen won. Overigens ben ik van mening dat advocaat geel moet zijn. Met slagroom.
Dat jij een verband verwacht tussen de huidskleur en de capaciteiten van een advocaat is anders ook racistisch. Net als die briefschrijvers.
De advocaat, want die ging er met je ex vandoor.
Als je dan Zwarte Kip advocaat neemt. zit je altijd goed.
@Acidstain | 22-07-21 | 09:51: Goeie advocaat.
@Acidstain | 22-07-21 | 09:51: Biem!
@koeberg | 22-07-21 | 09:46: ik verwachtte niets. De man was gewoon niet een goeie. Zijn manier van spreken, het struikelen over woorden, zijn houding, het was niet wat het had moeten zijn. Ze ontsloeg hem dan ook voor het hoger beroep.
Heb al vaker gezegd die sneeuw, al dat wit, was behoorlijk racistisch afgelopen winter.
"gevaar voor een veilige werksituatie" Nu ben ik wel heel benieuwd over wat voor "werk" we het hier hebben.
Fucking hell, hebben deze mensen niks nuttigers te doen dan elkaar krankzinnige brieven te sturen? Moet er niet gewoon gewerkt worden?
Die woke shit is hun werk en er is genoeg aan te verdienen.
Dat is voor witten.
Ze hebben de zaken graag zwart op wit.
Helaas lees ik net in het BD dat Bijeengeraapt ook een afdeling in mijn stadje heeft geopend...
Ah een mede Tilbo. Dat betekent dat na de volgende gemeenteraadsverkiezingen er in Tilburg een stadsbrede KetiKoti viering komt, op de Heuvel wordt het beeld van witte Willen II vervangen door het standbeeld van Sylvana om het lijden van de zwarte tot slaafgemaakten uit te drukken, John Leerdam wordt burgemeester, want zijn 'blunders' blijken uiteindelijk toch enkel de schuld van de witman. Daarnaast komt er een witte-ingezetenebelasting die ingezet wordt om de Tilbos-van-kleur te vergoeden voor hun tijd als tot slaaf gemaakten. Iedere witte Tilbo moet een witte ananas op zijn voordeur schilderen om aan te geven dat in dat huis racisme heerst.
LOL. Typisch het kannibalisme van activisten. Uiteindelijk eten ze elkáár.
-'Zijn hier ook kannibalen?'
-'Niet meer. We hebben net als laatste opgegeten.'
Waarom moet iemand die nooit slavendrijver is geweest zijn verontschuldigen aanbieden aan iemand die nooit slaaf is geweest?
Omdat je "wit" bent.
Je moet niks. Gewoon niet meedoen aan die onzin.
Racisme is een verslaving.
Dat blijkt. Het is al aan de gang sinds de jaren '70. Toen was ook iedereen een racist. Inmiddels zijn blanken zowel in onze hoofdstad als in onze politieke hoofdstad een minderheid geworden. Maar nog steeds zijn het allemaal racisten. Al zou er nog maar 1 blanke in de stad wonen, dan zouden ze nog steeds met z'n allen het slachtoffer zijn van deze éne racist.
Onze huispsycholoog spreekt.
Zeer sterke opmerking. Je laat je hele identiteit opgaan in de onmogelijke aantrekkingskracht van dit volstrekt niet ultiem minitieus concetiseerbaar te krijgen concept. Het is zelfvernietigend. Complimenten, aanwinst voor GS. Maar dat wisten we al.
Gullible, we zijn het normaliter vrijwel nooit met elkaar eens, maar hier dus wel. En niet een beetje.
Wow, voor het eerst hoor ik iets nuttigs van jou.
In de slachtofferrol kruipen werkt verslavend
Als dit zo doorgaat hou ik mijn hart vast voor de veiligheid van de blanke boeren in dit land. #Zimbabwe #Zuid-Afrika
Blanke boeren hebben vooralsnog meer te vrezen van blanke partijen als VVD en D666, en hun blanke achterban.
Tuigh.
"wordt er ingespeeld op de racistische 'enge Zwarte man' trope "
De 1 in Bij1 staat voor de hoeveelheid zaken waar ze zich mee bezig houden, die ene namelijk, de wereld in zwart/wit onder te verdelen ....
Hoe handel je uit dekoloniale principes? Iemand?
Het is dan nooit jouw schuld?
Dat je als inhaalslag de komende 500 jaar alles fout mag doen zonder dat het fout genoemd mag worden.
Hoppa. 20 lange vragen aan het bestuur. Een beetje focus mensen. Ik betaal al zo veel belasting verdomme.
Een brief met ZWARTE tekst op WITTE achtergrond nog wel !!!1!1
"Door Quinsy neer te zetten als een gevaar voor een veilige werksituatie wordt er ingespeeld op de racistische 'enge zwarte man' trope."
Hier toont Bij1 zijn ware gezicht. Zelfs binnen de eigen gelederen wordt elk woord en elke daad op de meest kromme manier aan racisme gekoppeld. Of de man werkelijk iets op zijn kerfstok heeft, ik zou het niet weten, maar waarom zou Kwin Sigario niet een gevaar voor een veilige werksituatie zijn? En zou het één, de vraag of iemand als persoon deugt, niet volledig losgekoppeld moeten worden van de vraag hoe zijn pigmentwaarden zijn? Is dit waar Bij1 naar op weg wil zijn, naar een situatie waarin mensen van kleur nooit ergens van beschuldigd mogen worden omdat elke beschuldiging van een persoon van kleur racisme op zou kunnen roepen?
Dit is wat Bij1 in wezen is, een club die tot in het absurde gepreoccupeerd is met kleuren en kleurtjes en alles, letterlijk alles op kleuren en kleurtjes weegt.
Misschien, misschien ook niet, is Kwin Sigario een heel enge man, zoals bijvoorbeeld Bill Cosby een heel enge man bleek te zijn. Dat Kwin zwart is, dat Cosby zwart is, doet daarbij in het geheel niet terzake.
Laten we ten overvloede Martin Luther King nog maar eens citeren. Een positie die niet meer gedeeld wordt door the Woke en dus ook niet door Bij1.
"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character."
Bij1 is niet uit op een 'colorless' samenleving waarin het er niet meer toe doet wat de kleur van je huid is, o nee. Dat levert namelijk geen gemakkelijk verdienmodel op. Bij1 is uit op het accentueren, het uitvergroten van 'skin color', het is het wapen in de strijd, zelfs als het om een interne kwestie over 'content of character' gaat.
Het zal waarschijnlijk een meer dan ordinaire, platte machtsstrijd zijn, en een dergelijke strijd is een strijd tussen karakters, karakters van mensen die, o ironie, ook een kleurtje hebben, het kleurtje dat zij naar buiten toe altijd in de strijd werpen maar nu even niet willen tonen. Jammer, leden van Bij1, Kwin Sigario heeft een kleur, of hij nou eng is of niet, hij heeft een kleur. Dus ja, als blijkt dat hij een 'enge man' is, dan is hij een enge zwarte man, zoals er ook enge witte vrouwen zijn, en enge transgenders, en enge binairen.
Precies.
Ze snappen echt geen reet van MLK en propageren het tegenovergestelde.
@Rico Tampeloerus | 22-07-21 | 09:37: ze snappen hem 100%. Ze zijn het echter niet met hem eens.
Blanken hebben volgens de intersectionele gekkies een collectieve schuld enkel vanwege hun huidskleur.
Soms heb ik het idee dat het simpelweg “wraak” nemen is voor iets wat honderden jaren geleden gebeurde.
Dat dus.
MLK.... laten we het zo zeggen er zijn FBI surveillance tapes die een deze jaren vrijkomen en ik vraag me af of iedereen straks nog wel te prat opgaat met deze heerschap zeker in deze #metoo tijden.
Cosby is overigens onrechtmatig veroordeeld, los van wat hij daadwerkelijk heeft uitgevroten. Cosby had een deal met het OM om te biechten voor mindere vergrijpen in de jaren '70, in ruil voor dat hij niet vervolgd zou worden (plea bargains komen heel veel voor in Amerika). Vervolgens zijn er twee kandidaat prosecutors in Philadelphia gekomen die gingen campagne voeren om Cosby te vervolgen tijdens de hoogtijdagen van de #metoo heksenjacht. De uiteindelijke winnaar negeerde de afspraken die zijn voorganger had gemaakt en besloot Cosby te vervolgen. De rechter was de verliezende kandidaat. Daarna kropen allerlei vrouwen uit het houtwerk om te verklaren dat Cosby stout was geweest. Zonder bewijs want sommige beschuldigingen waren decennia oud. De rechter stond hun verklaringen toe, en zo ging onze Bill de bak in.
@Schoorsteenveger | 22-07-21 | 09:32 |
De naam van die politieke partij, "BIJ1", is zelf al een contradictio in terminis. Want men doet er vooral alles aan om de boel "UIT1" te spelen, met als kop-van-Jut de blanke inheemse bevolking die de meest racistische bagger over zich heen moet laten komen zonder er iets van te mogen zeggen. Als het niet zo intriest was zou je jezelf er kapot over lachen.
Vroeger was het streven inderdaad kleurloos denken (ook van King), nu is het in de mode om uitsluitend in slachtoffers en daders te denken, gelukkig niet ingewikkeld gebaseerd op feitelijke gedrag maar enkel en alleen op niet verwijderbare huidskleur. And it sticks om onverklaarbare reden.
@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 09:58:
Ik ben de laatste om Martin Luther King heilig te verklaren, maar ik ben ook de laatste om dat met Bill Cosby te doen. Heb dat ook met Nelson Mandela of met Che Guevara. Heb het niet zo op heldenvereringen, niet in het morele, niet in het militaire, en al helemaal niet op lieden die zich het heldendom aan laten leunen en erin zwelgen.
Ik denk dat je het met me eens bent dat de boodschap van King een andere was dan die van BLM, en dat het om verkeerde redenen BLM goed zou uitkomen als hij een schoft blijkt te zijn geweest.
Met Cosby is er nog wat anders aan de hand, Die man is in de comedy show die jaren en jaren als een van de populairste op de buis kwam via de rol die hij speelde tot heilige verklaard, en uitgerekend die heilige met zijn hoge morele standaarden bleek een amorele viespeuk eersteklas.
En ja, het rechtssysteem in de VS is krom, zeker met die dealtjes die kunnen worden gesloten, ben ik met je eens. En er zullen echt wel vrouwtjes zijn geweest die in deze kwestie op de golven van #metoo mee wilden deinen. Maar dan nog.
Wokies die zichzelf slopen blijft toch heerlijk om te zien. Lekker hoe dat gedram over ras, "de witte man" en kolonisatie nu recht in je bek terugklapt. Geniet ervan!
Hou is op met die zwarte letters op die witte achtergrond. Vuile racisten die vormgevers. Geen kleurtjes, geen intersecionaliteit.
Wat is het ook een narcistische jankpartij.
@Transgender-Airlines | 22-07-21 | 09:31 |
"Wat is het ook een Racistische jankpartij."
Daar, heb het even gefixed voor u.
Roer eens wat verder want tijdens de verkiezingen was er al een verstoorde samenwerking zeggen ze, waarbij leden op non actief zijn gesteld.
Die gare wil het liever wil oprakelen maar moet nu in inclusieve en gender racistische termen gaan uitleggen wat de reden is.
"Waarom is besloten tot het inhuren van het advocatenbureau Van Overbeek De Meyer, bestaande uit uitsluitend witte mensen? Staat dit kantoor bekend om uit dekoloniale en intersectionele principes te handelen?"
Moest hier erg om lachen. Bedankt voor het opvrolijken van mijn donderdag.
Hebben ze nou echt niet door dat ze hiermee racistisch en discriminerend bezig zijn? Bizar he?
Wat een verrassing.
Met de klemtoon op ras.
Nou nou nou, Gaylliver toch, wat racistisch, met de nadruk op ra(c)(s).
'Met de klemtoon op ras.'
*************
Ver gezocht.
Zo ver, dat het bijna sneu is.
>> "De ondertekenaars zijn woest om het nogal rommelige royement van de nummer 2 van de kandidatenlijst en eisen uitleg alsmede excuses."
En herstelbetalingen niet te vergeten.
Staan we er wel voldoende bij stil dat dit net Jiskefet is maar dan over de rug van de belastingbetaler
Goh. Ze zijn zelf zo racistisch als de pest. Wie had dat gedacht?
Heeft Koewinsie met z'n jatten in het broekje van vreer gezeten?
Nee dan was het wel me2 geweest en geen onveiligheid, ja ik snap lastig. Je moet je echt even inlezen bij dit soort gekkies, alles heeft handleiding en moet aan voorwaarden voldoen. Om moe van te worden, zou je denken.
Racisme binnen racisme binnen racisme, ad infinitum. Een soort Droste-racisme.
Droste is cacao is kolonialisme.
Wat een sneu clubje is dit toch ook, zelfs intern kunnen ze het nalaten de racisme en discriminatie kaart te spelen, Wat een armoedig en triest leven moeten ze daar hebben.
Ik vermoed dat ze nu in een purity spiral gaan. De een wil zich ten koste van de ander bewijzen toch echt geen rassies te zijn.
Silly S. heeft nu ook aan haar knieën getrokken en is nergens te bekennen, dus niemand die deze spiraal naar het riool kan tegenhouden.
Het zijn voorbeeldracisten en kneuzen.
@van Oeffelen | 22-07-21 | 09:34: nou, dat hakt er wel in. Ze kunnen wel inpakken nu.
Een surinaams gezegde is, 'als je met modder gooit verlies je je grond'. Misschien snappen ze hem niet.
Never wrestle with pigs. You get all dirty and the pigs just like it.
Hier zit gewoon een aangifte in wegens oproep tot discriminatie.
Moet een blanke proberen "He, Jan, waarom heb je advocaat Q ingehuurd, dat is een zwarte! Doe eens gewoon een blanke!".
Het land zou te klein zijn.
Dat dus
Personen van kleur kunnen geen racist zijn. Dat is de redenatie van hun en de overige (s)linkse klieken in dit land.
@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 09:27: racismemonopolie.
@van Oeffelen | 22-07-21 | 09:35: Ik heb zo geoordeeld, ik heb veroordeeld, en ik zal veroordeeld worden
Het RAL kleurensysteem bestaat al sinds 1927. Josef Mengele heeft in WO2 dus duidelijk de boot gemist. Hij had net als BIJ1 nu de bevolking langs de RAL-waaier kunnen leggen.
Als je in de BIJ1 epistels zwart voor Arisch vervangt, zie je onmiddellijk wat voor schedelmeet kkk club dit is. Intrinsieke racisten, vermengd met een voorliefde voor de politiek islam en marxisme. Prima kruidvat.
@Shortganger | 22-07-21 | 09:30: kruiTvat dus
interne poging om de boel omver te werpen van Rebekka Timmer en aanhang. Wat je ziet is een botsing tussen de harde internationale socialisten ( randstad en vooral 020 ) kern, en de pigment kern. Die 2 hebben totaal verschillende doelen. Syl heeft in haar hang naar bekendheid even vergeten wie ze precies heeft binnengehaald.
Het lijkt er inderdaad wel op dat Gario de zwarte piet toegespeeld krijgt.
Als onduidelijk blijft hoe of wat die ‘onveilige werk situatie’ is die hij zou creëeren, dan is het lastig je ertegen verweren. Maar goed de situatie wordt witgewassen door het advocatenkantoor dat royement dus kennelijk juridisch mogelijk achtte.
Ik moet aan een kinderliedje over een hek denken....
Worden die lui niet ontzettend moe van zichzelf?
Nee, dat is hun bestaansrecht.
Zouden die lui nu nog niet door hebben dat zij nog racistischer zijn dan FvD en/of PVV?
Daar moet je voor kunnen nadenken.
Ach , ze staan op de zelfde sport van de ladder, ze voelen zich alleen in moreel opzicht superieur.
Ze lachen FvD en PVV uit, ze verdienen niet half zoveel aan hun 'racisme' als wat zij doen.
Wat is er racistisch aan FvD en/of PVV?
@ploppy | 22-07-21 | 09:29: geen idee, maar dat zegt de media, dus dan moet het waar zijn... toch?
Wat mij betreft hebben racisten geen rechten, dus wat mij betreft al die adepten van BIj1 niet.
Wat mij betreft hebben ze exact dezelfde rechten (en plichten) als alle anderen. Alleen dan kunnen ze namelijk objectief veroordeeld worden voor hun racisme en geldt niet alleen het recht van de sterkste. Jammer genoeg staat de kern van het racisme -het feit dat bepaalde mensen méér rechten hebben dan andere, baserend op raciale kenmerken- haaks op dat principe. Kortom, clubs als Bij1 hebben helemaal niks met de westerse rechtsstaat, behalve als het even uitkomt (bijv. Wanneer de racismekaart gespeeld wordt)
Wel goed dat het er lekker informeel aan toe gaat, er worden alleen voornamen gebruikt
Achternamen zijn hun slave names you bigot.
… wanneer racisten met racistische argumenten een andere racist binnen een racismepartij, waarvan het gehele programma stoelt op racistische denkbeelden elkaar op racistische wijze de tent uitvechten… *popcorn pakt*
Precies dit, echt genieten dit.
Nee zou niet te lang lachen, hun ideologie voert helaas niet alleen de boventoon bij de race baiters, ook PvdA, GL en D66 zijn er ernstig mee besmet. En miljoenen witten stemmen op deze partijen (bizar genoeg) dus we krijgen het vol voor onze kiezen.
@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 09:20: blanken, mijn beste Graaf, blanken.
@Gladiator Fap | 22-07-21 | 09:25:
Blanken hebben dat recht opgegeven lang geleden, toen ze naar marxisten gingen luisteren die oa BIJna heeft voortgebracht.
@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 09:20: ik weet niet of het slecht is, deze heibel bij bij1. Dingen kunnen beter in het begin falen dan wanneer ze te groot zijn. Misschien is de les voor veel van die partijen die jij noemt, dat je niet alles racisme kunt noemen. Bij1 kan alleen maar falen. Eerst gooi je alle witten eruit omdat ze diensten afnemen van witte mensen, vervolgens hou je dan een Denk-achtige partij over, waar er ruzie komt tussen de zwarten en de moslims. Die moslims gaan dan vervolgens naar de echte Denk of Nida en wat je dan overhoud is een nieuwe kleine bij1 die zoals omroep zwart, alleen interessant is voor ongeveer 50k mensen.
@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 09:28: Vrij naar Bogarde: deze blanke buigt voor niemand.
Uiteindelijk zal de meest gekwetste wel winnen. Zwarte man Quinsy staat wel redelijk hoog op de piramide van historisch gekwetsten, maar hij staat nog wel onder vrouwelijke, homoseksuele, transgender en invalide negerts... spannund.
onderschat Sylvana Simons niet.
@small_town_dude | 22-07-21 | 09:21:
Silly Syl Simons heeft het intellect en de persoonlijkheid niet om partijlijder te spelen. Ze is een actrice, ingehuurd door de intersectionale CRT feministen volk van de UvA/Vu.
@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 09:22:
Ze is vooral presentatrice. Gewoon netjes andermans teksten oplezen.
@Rico Tampeloerus | 22-07-21 | 09:25: en af en toe een dansje erbij. Dat kan ze wel.
"Waarom is besloten tot het inhuren van een advocatenbureau Heul Erg Wit, bestaande uit uitsluitend witte mensen? Staat dit kantoor bekend om uit dekoloniale en intersectionele principes te handelen?"
I) waarom zijn ze zo boos dat in een (nog) grotendeels wit land externe witten deze zaak onderzoeken? *naar website gaat* Oh... oh ok ik snap wel waar de racistenpartij BIJna zo boos is #sowhite
II) Wat betekent "uit dekoloniale en intersectionele principes te handelen" eigenlijk? Hoe zie ik dat concreet voor me? Bij elke vraag aan Quinsy vragen waar de witmang hem pijn heeft gedaan of zeau?
II) Wat betekent "uit dekoloniale en intersectionele principes te handelen" eigenlijk? Eenvoudig: het betekent dat degene die het hardst schreeuwt en de meeste agressie toont gelijk krijgt, ongeacht de feiten en bewijslast. Per definitie zijn dat dus de beroepsgekrenkten, die raciale kenmerken aanwenden om anderen op de knietjes te krijgen: betalen dus. Wanneer slachtoffers die zelf geen slachtoffer zijn genoegdoening eisen van aangewezen daders, die geen daders zijn. Het zijn kromme tijden
Deels hebben de briefschrijvers gelijk. Als Quinsy is geroyeerd zonder opgaaf van redenen dan is dat uiterst bedenkelijk. Bovendien is het totaal stompzinnig om zo indiscreet met een delicate kwestie om te springen. Verder gaan ze er zelf vanuit dat er wordt ingespeeld op de racistische " enge zwarte man"- trope. Ik wist niet dat zwarte mannen enger waren dan andere mannen. Misschien vinden ze dat stiekem zelf, of zo? Waarom zwart met een hoofdletter trouwens? Typefout? Of een racistische verheerlijking van een Bepaalde Huidskleur? Wat een intersectioneel slachtoffer-gejammer weer.
Als je een reden geeft dan open je jezelf tot juridische zaken. In Amerika een bekend gebruik, dat je iemand de laan uitgooit zonder een reden geven.
@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 09:19: Yep, dat is ongetwijfeld de reden. Maar er gaat nu ongetwijfeld toch een partijtje moddergooien volgen. Deze narcisten kunnen hun mond niet houden.
Met andere woorden: graag alle drek over Quinsy op straat gooien.
De racistische "enge zwarte man" trope.
Is natuurlijk verkeerd geschreven. Het zou moeten zijn :
De "racistische enge zwarte man" trope.
Nog beter is: Die racistische zwarte man troep.
briljant gevonden
Van BIJ1 naar UIT1 ging toch sneller dan verwacht.
Ging Quincy In1?
@Ruimedenker | 22-07-21 | 09:18:
Dat was Kuzu bij die andere race hustlers partij DENK.
@Ruimedenker | 22-07-21 | 09:18: in meerdere, verwacht ik.
Ik vraag mij af of Quincy is weggebonjourd vanwege zijn ideeen als homo sapiens (de 'denkende mens'), of zijn handelen als homo erectus.
Homo sapiens sluit ik in dit geval uit want (na)denken is voor Quincy iets te veel gevraagd
Sletlana moet Kwinsie nog verwijderen van haar Twitter-achtergrondje!
Sylvana kijkt even wie er gaat winnen: Haar blanke zetbazin of Quinsy.
"Staat dit kantoor bekend om uit dekoloniale en intersectionele principes te handelen?". Nieuwsflits: dat is helemaal niet relevant. En dat had het partijbestuur ook begrepen: als het er op aankomt wil ook het partijbestuur een kantoor dat zaken adequaat afhandelt. En dat gaat meestal niet samen met onzinnig gezwets over dekolonisatie.
Partijbestuur is met een kleine letter.
Niet in communistische kringen.
Er worden excuses geëist. Nou, dan weet je het wel. Dat gaat geld kosten!
Ach, geef ze ieder 100.000 en het koloniale leed is vergeten! Allemaal zo doorzichtig, uitbuiting van het zogenaamde leed wat hun voorouders is aangedaan door de witte mens. Zo jammer dat ze de media op hun hand hebben. Ik zou zeggen TOTAAL geen aandacht aan dit luistergedrag besteden!
Luistergedrag is kleutergedrag
Gerechtigheid?
Over 4 jaar mag u weer stemmen!
Stelletje klagers. Zo werkt de democratie.
Het is me duidelijk dat iemand van buiten de partij de Affaire Quinsy bij het niet geheel pikzwarte bestuur heeft aangezwengeld. Zo'n vieze witte. Dat moet dus wel Thierry Baudet zijn.
je hebt dus enge zwarte mannen, en boze zwarte mannen en zielige zwarte mannen. Het zijn net mensen.
En verwarde zwarte mannen. Vergeet hun niet. Al komt dat door slavernij en het koloniale verleden.
"Door Quinsy neer te zetten als een gevaar voor een veilige werksituatie wordt er ingespeeld op racistische 'Enge Zwarte Man' trope."
I) wat als het waar is wat Quinsy zou hebben uitgespookt? Wat zegt dat dan over de 'trope'?
II) waarom niet gewoon het Nederlandse woord stigma gebruiken? Ze zitten niet op @nostyle of twitter of zo...
"Deze brief is enkel en alleen bedoeld voor interne BIJna doeleinden en dient daarom niet buiten BIJna verspreid te worden."
Maar even onderop:
"het achterlaten van persoonlijke gegevens gebeurt op eigen risico. Deze brief is alleen voor BIJna doeleinden bedoeld, maar de kans dat deze brief naar de pers of niet-leden lekt, kunnen we helaas niet uitsluiten."
I) ze wisten dus al dat deze brief zou uitlekken
II) of ze weten hoe ze zeer ze hun eigen achterban kunnen vertrouwen namelijk niet
Ze hebben hem zelf opgestuurd. Dat maakt het makkelijker om "ophef!!" te roepen...
De leden vragen tegelijk om eerherstel en opheldering ... ?!
Wat als de opheldering geen eerherstel brengt?
eerheldering dus.
@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 09:10:
Quinsy is 'van kleur' dus jouw opmerking is racisme.
Ben benieuwd of het OM nu in aktie gaat komen. Deze partij discrimineert en maakt zich openlijk schuldig aan racisme. Handelen in strijd met artikel 1 van de grondwet.
het OM is overwegend blank, dus die mag er niets van vinden.
Kansloos
@small_town_dude | 22-07-21 | 09:11: Nee die zijn ook al woke vrouwen en lichtgetinte helpers om de blanke man te pesten als deze 5 km te hard rijdt en om WIlders achterna te zitten.
"bestaande uit uitsluitend witte mensen"
Het feit dat je het constateert maakt je racist.
Een heel kantoor vol met Pierot’s?
@Wijze uit het Oosten | 22-07-21 | 09:10: ik ken maar een iemand die echt Pierrot heet, en die is zwart.
Niet in Nederland. Hier is alleen de blanke racist. Nu hebben we daar niet heel veel last van alleen jammer dat de wetgeving door het OM genegeerd wordt.
Correct - het gaat niet om kwaliteit of kundigheid of functionaliteit meer - alleen maar om huidskleur. En maar blijven roepen dat de Nederlandse maatschappij zo "racistisch" is. Het is een zielige vertoning. Maar wie had nu wat anders verwacht met de Freule Simons aan het roer ?
Nou, volgens mij ben je dan alleen aan het discrimineren. Het is alleen ongelukkig dat het om huidskleur gaat, en verval je zo in de racisme-hoek.
Postkoloniaal racisme.
Lek de inhoud niet,..... paar uur later;... GS.
Is er toevallig een kuchende man in trenchcoat lid van Bij 1?
De club waar je het juist NIET wil hebben…
Wie oh wie lekt.:!!
Als politiek leider is Simons nu wel heel erg onzichtbaar op het moment. Teleurstellend.
Slimme strategie. Kaag hanteert dezelfde en dat legt haar geen windeieren.
Tja, zet een organisatie op van activisten en je krijgt wat je verwacht.
Waren het maar activisten - dan kon je er nog een normaal gesprek mee voeren.
Het zijn GGZ kneusjes die goed subsidie kunnen aanvragen.
In feite hebben jullie gelijk: ze spelen alsof ze activisten zijn die de wereld moeten redden van één of ander verzonnen onrecht (LARP-en).
Quincy zorgde misschien voor een werksituatie waarin mensen zich onveilig voelde, maar dat deed Laurens Ivens ook. Maar bij Quincy is het onderdeel van zijn kultuur dus mag je er niks van zeggen. Plus dat Quincy een persoon van kleur (anglicisme) is en dan mag je er helemaal niks van zeggen want dan is terechte kritiek gewoon racisme.
Ho ho, hem beschuldigen van misbaar is voeden aan de enge zwarte mannen stigma.
“Waarom is besloten tot het inhuren van het advocatenbureau Van Overbeek De Meyer, bestaande uit uitsluitend witte mensen? Staat dit kantoor bekend om uit dekoloniale en intersectionele principes te handelen?"
Wow, een ‘blanke mensen zijn fout, tenzij’. Met mensen die dit soort dingen echt menen kun je geen samenleving vormen. En je kunt het weglachen, maar de heersende opinie gaat snel deze kant op. Buckle up!
Je kan je afvragen waarom er uberhaupt een advocaat wordt ingehuurd. Een advocaat is geen onderzoeker.
Meyer is een Jood, als iemand weet hoe het is om gediscrimineerd te worden...
@StiekemeBunzing | 22-07-21 | 09:09: de aanval is de beste verdediging, een soort "The law of the jungle". Of mag ik dat weer niet zeggen?
Critical race theory in de praktijk.
Kon Roethof CS geen smoezen verzinnen?
Wat een racistische drek. Wat een haat naar blanken en waarschijnlijk kom je er met lichtgetint-zijn ook al niet meer.
Ja - en dan krijgen we binnekort Omroep Zwart - moet je eens proberen Omroep Blank te stichten - kun je lachen.
Wat is lichtgetint? Half blank? Dan vallen Gloria Wekker en Anita Stein en al andere bleekneusjes al af. Arabieren en Turken willen al helemaal niet zwart bij1 zijn.
@unstable | 22-07-21 | 09:04: Die omroep is er al. Heet omroep Max en heeft de hoogste kijkdichtheid van alle lineaire tv aanbieders.
Programma aanbod bestaat uit: vakantiehuisjes kopen in het buitenland (vermogende witmensen), B&B beginnen in het buitenland (vermogende ondernemende witmensen), woord en kennisspelletjes (witmensen die kunnen lezen), taartenbakwedstrijden (culinair getalendeerde danwel uitgedaagde witmensen), ochtendgymnastiek (huppelende mensen soms ook van kleur want iets met ritme)
@JanVergoor | 22-07-21 | 09:11:
U vergeet het populaire "Witte mannen met een baard kijken naar niet-tropische vogels"
Snappen die mensen nou echt niet dat ze met termen als "dekoloniale en intersectionele principes" zichzelf alleen maar verder van de maatschappij verwijderen. Ieder normaal mens snapt toch dat deze mensen alleen maar kunnen functioneren in een "slachtoffer-rol". Geen enkel maatschappelijke waarde - geen enkele bijdrage aan deze samenleving anders dan zeuren - klagen - en zielig zijn.
En anderen vertellen dat ze alles anders moeten doen, lekker makkelijk ..
U tegelt in code?
Op zich een heldere brief met legitieme vragen. Maar grappig dat hier gelijk het racisme-kaart wordt gegrepen. Dacht dat alleen zij die volgens hen wit zijn, racistisch zijn. Daarnaast ben ik nieuwsgierig wat dekoloniale en intersectionele principes zijn. Betekent dat als je een hork van kleur bent, dat je dan anders behandelt dient te worden dan een blanke hork ?
Ik hoop dat het overduidelijke racisme tegenover de witte eeeeh... blanke mens niet onbesproken blijft binnen de partij. Helaas weet ik beter.
Ze zijn nog aan het uitdokteren wat racisme precies is. Vandaar de continue verwarring.
Ja dit is genieten, behalve GS blijft het jammer genoeg stil rondom bij1 en de omroepen
Zouden ze bij zo'n ALV dan ook op volgorde van kleur zitten, van licht naar donker? Voor het regenboog-effect zeg maar.
Van links naar rechts op kleur en van voren naar achteren op het al dan niet hebben van homo en/of een handicap.
Wat is een intersekuele en dekoloniseerde advocaten kantoor?
Of nie.
Vraag ik mij ook af. Bestaan die eigenlijk wel ? Zo niet, dan is dat toch racistisch.
Werkelijk in alles racisme zien.
*"dekoloniale en intersectionele principes"
De betekenis hiervan weet niemand precies. Het is voor een advocatenkantoor dan ook handiger om voor de vorm maar een paar gekleurde mensen in te huren.
Op het moment dat je als club onderling punten gaat uitdelen voor huidskleur, chromosoom-aantallen en -type en verschillende soorten handicaps om er een rangorde van te maken dan gaat het fout.
Want staat een zwarte man dan onder of boven een lesbische blanke vrouw? En wat als die man dan ook nog eens een handicap heeft?
Dat geeft onderling scheve gezichten.
Alsof een scheef gezicht geen handicap is.
LHBTQUINSY+ persoon
Quinsy's buck is broken. Zoek buck breaking even op, binnenkort komen de race baitende zwendelaars daar ook op terug.
Dit is dan de variant waarbij Koewins door andere poc ten overstaan van blanken anaal wordt uitgewoond.
Rascisme bestrijden en huidskleur benoemen en daarop onderscheid maken.
Als het niet zo ontstellend triest was, had ik er nog om kunnen lachen.
Nu schaterlach ik om die latente hypochrisie.
Is niet zo handig, met deze brief eisen de leden dat Silly Syl de vuile was op straat gooit.
Misschien gooien de leden Syl er ook wel uit en nemen vieze blanke mensen de partij over.
Is Sylvana ook partij hoofd? Is dat niet meer Gloria met de verzonnen anecdotes uit de speeltuin.
@MaarFeitelijk | 22-07-21 | 09:04:
Dit is het “bestuur”
bij1.org/bestuur/
Das idd niet Syl, maar ze heeft ongetwijfeld de hardste stem, denk ik.
Dat wordt lachen. In plaats van niet in de vlek wrijven wil men weten wat er allemaal voor een misstanden waren. Dat wordt een beerput met onmetelijke diepte die opengetrokken gaat worden. Veel sleeze en dirt? Op zou Quincy een keer sex gehad hebben met een blanke, oh nee witte, vrouw? Dat mag niet, enkel een zwarte HBTQALFABET persoon dient bemint te worden. LOL!
Het mag wel, maar hij liet haar bovenop.
En dàt kan natuurlijk niet!
@Kapitein Sjaak Mus | 22-07-21 | 09:00:
Vrijwillige onderwerping kan inderdaad niet. Dat doet te veel denken op de taferelen op de gouden koets.
Nou, als BIJ1 geen enkele duidelijke reden geeft, ook niet aan Quincy, dan mogen wij volop speculeren, toch?
Ik denk dat Quincy zijn handen op het achterwerk van vrouwelijke collega's legde, stiekem in het voorbijgaan.
Dan hebben we gelijk een mooie bijnaam voor Quincy:
Roet Lubbers.
Haha! Een hele grote blij hier
@Zalluf | 22-07-21 | 08:58:
Ik zou er haast van gaan tüüteren.
Roet? Racist!
@Petrus Poortwachter Roet Lubbers klinkt beter alsdan Racist Lubbers
@Petrus Poortwachter | 22-07-21 | 09:06: Nee, grappenmaker.
Er is een (subtiel) verschil.
Ik vind het woord 'lid' problematisch. We moeten er over praten.
Hebben vrouwen een lid, en zo nee waarom dan niet?
@Papa Jones | 22-07-21 | 08:58: Klit, Lid,... ja, vrouwen hebben een klein penisje. Zo zijn we geschapen.
@horsteknots | 22-07-21 | 09:01: eerst zien, dan geloven.
@horsteknots | 22-07-21 | 09:01: D'r zitten anders wat grote lullen bij.
Clid?
Ik word hier zo moe van....
Sylvana was er ook gelijk van uitgeteld.
Nou, ik ben benieuwd hoe de grote leidster van de partij - alom bekend om het samenbrengen van mensen en het tactvol oplossen van conflicten - dit weer even gaat rechtbreien.
Als mensen van buiten nu ook gaan reageren wordt het wel een rommeltje met de administratie. Is er een ledenlijst en weet men wel dat men bij een ledenvergadering de ID moet controleren en de lidmaatschapstatus ook. Is de contributie bij?
En is de hoogte van de partij-contributie omgekeerd evenredig aan de hoeveelheid huidskleur?
Contributie betalen is onderdrukking van de minder gestelden en dus witte onderdrukking!
Probeer dit eens bij het CDA...
Unchain Quinsy!
Wat is een 'enge Zwarte man trope' en waarom schrijven ze zwart met hoofdletter of gaat het over Erik de Zwart?
In het woke circuit is ooit bepaald dat zwarte mensen boven blanke mensen staan en daarom zwart met een hoofdletter moet.
Het is puur racisme op huidskleur.
Trope zal wel weer zo’n verzonnen woord zijn voor een verzonnen probleem.
@2voor12 | 22-07-21 | 08:56: Racisme kan alleen door blanken, aldus Bij1.
@Wijze uit het Oosten | 22-07-21 | 09:01:
Oh ja sorry. Ik ben nog niet zo goed ingelezen in die cultuur.
Koloniale racist die ik ben.
Valt me nog mee dat het niet voor de helft hysterisch is volgeblaat met uit Amerika overgewaaid Engels woke-jargon, zoals te doen gebruikelijk.
@Trekhaas | 22-07-21 | 08:58: "Trope" is een Engels woord wat staat voor een concept was met enige regelmaat terugkeert in verhalen. Denk aan "de held" of "elfen vs dwergen" of "the Starscream" (een second-in-command van de slechterik die probeert om de macht te grijpen) enzovoort.
Zie ook: tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/T...
@Leyrann | 22-07-21 | 09:32: *was = dat
@2voor12 | 22-07-21 | 08:56: Wat een achterlijke racistische bende is het dan.
@2voor12 | 22-07-21 | 09:18:
Je zoekt werk bij een advocatenkantoor?
@Trekhaas | 22-07-21 | 08:58:
Ik dacht altijd dat het een tiepfoutjewas en dat ze troep bedoelden. Nee dus...
Wie zit hier nu op te wachten? Wanneer komt de volgende sensationele post...
Let it burn... heerlijk, stelletje halve gario's die elkaar de tent uit deugen...
Haha elkaar de tent uit deugen.
@Kaas de VieDe hottentottentheetentoonstellingstent? | 22-07-21 | 08:54:
Brief zelf zit nog niet eens zo slecht in elkaar. De leden stellen terechte vragen (behalve of het advocatenkantoor ook anti-koloniaal is, hahahaha)
Ik werk alleen met pro-koloniale kantoren.
Maar wanneer wij ons land niet willen laten koloniseren is het fout terwijl je niet hoeft te denken dat je in veel andere landen dan in Europe nog vrij kan vestigen. Waarom koloniseert men niet in eigen land?
Mwa. Als het allereerste woord (beste) al fout is, (aangezien bestuur een enkelvoudsvorm betreft) , zit de brief toch ook niet al te best in elkaar dunkt me.
NB dat wordt nog lastig met de advocaten . Er is zoveel demand aan uren uit de gekleurde medemensen hoek dat die anderhalve man een en paardenkop aan gekleurde advocaten dat met 80 uur in de week niet gaan redden. Harlequin is het lekkerst en populairst, Roethof is voor de schuldigen dan heb je Spong voor de mensen met geld. Wie kunnen er nog bijspringen?
Valt me inderdaad op wat een keurig episteltje het is, met ook nog enkele terechte punten van kritiek, als het de gang van zaken correct schetst.
NB, inderdaad heeft men een grote schrjfvaardigheid en weet men de tekstverwerker te bedienen. Wellcht door het werk elders, zoals subsidie aanvragen en klachten indienen?
Maar waarom dan steeds alleen de voornaam gebruiken ? En waarom niet aan het eind even rechts uitlijnen ?
Racisme viert hoogtij bij BIJ1. Lekker onderling al die verschillende tinten huidskleur vergelijken.
Precies mijn gedacht. Als je deze brief zou verspreiden binnen - zomaar een voorbeeld - de JOVD en wit en zwart zou omdraaien, dan was de wereld te klein. Maar nu kan het prima want de witteman heeft het allemaal gedaan.
Wat een intellectuele armoede. Hopelijk roeit dit zich vanzelf uit.
@Bakkeleures | 22-07-21 | 09:02: Het houdt niet op, niet vanzelf.
Bij een BIJ1 lidmaatschap krijg je een graties kleuren staalkaart; handig !
Is toch ook binnen "zwart" zo; Hoe donkerder, hoe lager je op de ladder schijnt te staan. Iets met een dubbele moraal.
Ik heb de samenvatting gelezen. En hoewel ik Quinsy eerst vooral zag als een vreemde snuiter, zie ik hem nu vooral als een enge zwarte man. Bedankt Bij1!
Wat is het verwijt aan quinsy? Billen knijpen of opgedrongen decolleté inkijken? Of getracht een afspraakje te krijgen met een leuk vrouwtje wat niet mag als het vrouwtje dat niet wil.
@MaarFeitelijk | 22-07-21 | 08:58:
Dat laatste noemt men tegenwoordig al verkrachting...
@Ommezwaai | 22-07-21 | 09:01:
Als je naar dat soort vrouwen kijkt mag het niet maar als je niet naar ze kijkt zijn ze boos genegeerd te worden.
Ook komisch, hoe oud is de partij en waarom hebben ze al meteen een zero-tolerance beleid nodig? Men kan beter een goede ballotage instellen, dat mag in een beschaafd land echter ook niet.
@MaarFeitelijk | 22-07-21 | 08:58:
Klaarblijkelijk geen #Metoo-zaak:
twitter.com/mariammaslouhi/status/141...
Dat is de duivelskring. Jou en mij wordt aangepraat om 'm vooral als een enge zwarte man te gaan zien, en zodra we dat gaan doen zijn wij de enge witte mannen die in elke zwarte een enge zwarte zien, omdat wij dat altijd al wilden.
REAGEER OOK