Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stampvoetend via de teststraat naar het Stamcafé

Vaccineren is niet verplicht. Totdat ze het verplichten

Onderweg naar het Stamcafé bezochten we een teststraat alwaar de klunzen-communicatie van ongemeende sorryzeggers Mark & Hugo in de praktijk tot tranentrekkende taferelen leidde. Tranen van het lachen, welteverstaan, want alles gaat mis. In de mailings. In de communicatie. Tussen het kastje en de muur. We roepen het vaker: laat dat vliegen toch zitten (tenzij je Cuba wilt bevrijden met Mia Khalifa), want 2021 is de zomer van de autovakanties. Bijvoorbeeld om niet naar Frankrijk te rijden, want het etatisme (een moeilijk korter woord voor doorgeslagen staatsbemoeienis - red.) van de stokbroodsabbelaars koerst vandaag direct naar een deels verkapte en deels letterlijke vaccinatieverplichting: zorgpersoneel moet verplicht prikken vóór 15 september (anders boete), in de rest van het land is vanaf augustus een coronapaspoort verplicht voor alle dingen die leuk zijn. Zoals stamcafés. Ach ja, Frankrijk was in ons reisgidsje toch altijd al voornamelijk een doorreisland op weg naar betere oorden. Maar laten we 14 juli nog even afwachten: coronadebat Quatorze Juillet! Of zwaaien de Fransen de witte vlag weer eens?

Macron, nagesynchroniseerd in een verstaanbare taal

"Niet verplicht", zeiden ze. Totdat het verplicht is.

Social
Social

Chinese toestanden in Flanklijk

Ook Disneyland niet langer soeverein

Social

Kalmeren met meneer Menno van de SGP

Reaguursels

Inloggen

www.youtube.com/watch?v=SsBNDryJYSs
Try not to cry when you listen to this cover of FIX YOU by Coldplay
Fix You
Coldplay
Wanneer je je best doet, maar het niet lukt
When you try your best, but you don't succeed

Wanneer je krijgt wat je wilt, maar niet wat je nodig hebt
When you get what you want but not what you need

Als je je zo moe voelt, maar niet kunt slapen
When you feel so tired, but you can't sleep

Vast in achteruit
Stuck in reverse
En de tranen stromen over je gezicht
And the tears come streaming down your face

Als je iets verliest, kun je het niet vervangen
When you lose something, you can't replace

Wanneer je van iemand houdt, maar het verloren gaat
When you love someone, but it goes to waste

Kan het erger zijn?
Could it be worse?
Lichten zullen u begeleiden naar huis
Lights will guide you home

En ontsteek je botten
And ignite your bones

En ik zal proberen je te repareren
And I will try to fix you
En hoog boven of beneden
And high up above or down below

Wanneer je te verliefd bent om het te laten gaan
When you're too in love to let it go

Maar als je het nooit probeert, zul je het nooit weten
But if you never try, you'll never know

gewoon wat je waard bent
Just what you're worth
Lichten zullen u begeleiden naar huis
Lights will guide you home

En ontsteek je botten
And ignite your bones

En ik zal proberen je te repareren
And I will try to fix you
Tranen stromen over je gezicht
Tears stream down your face

Als je iets verliest dat je niet kan vervangen
When you lose something, you cannot replace

Tranen stromen over je gezicht en ik and
Tears stream down your face and I

Tranen stromen over je gezicht
Tears stream down your face

Ik beloof je, ik zal leren van mijn fouten
I promise you, I will learn from my mistakes

Tranen stromen over je gezicht en ik and
Tears stream down your face and I
Lichten zullen u begeleiden naar huis
Lights will guide you home

En ontsteek je botten
And ignite your bones

En ik zal proberen je te repareren
And I will try to fix you

Fopdoek | 13-07-21 | 21:01

Ik hoor vooral veel over 'Reform France'.

ik zei het toch | 13-07-21 | 19:14

The Innocent | Official Trailer

Fopdoek | 13-07-21 | 16:42

'Besmet', uitgelegd met een voorbeeld:
Ik pot plantjes zonder handschoenen. Ik krijg vieze handen (besmet). Nu heb ik er last van.
Ik pot plantjes met handschoenen (vaccin). Ik krijg vieze handschoenen (besmet). Ik trek handschoenen uit en heb er geen last van.
.
Ik kan niet half beschrijven hoe incompetent onze 'leiders' zijn.

Beroepshufter | 13-07-21 | 13:15

Als je jezelf niet laat vaccineren en daarmee bewust het risico neemt om ziek te worden dan is het ook logisch dat je geen salaris krijgt gedurende de ziekte. Het ingehouden salaris kan dan worden gebruikt om een vervanger in te huren.

priwax | 13-07-21 | 12:36 | 8

@Guy Fawkes | 13-07-21 | 13:24: u trekt vreemde conclusies en leest slecht

priwax | 13-07-21 | 13:29

ok, akkoord. Maar dat ook gelijke monniken gelijke kappen wat betreft: alcohol, roken, kitesurfen, skiën, voetballen, wielrennen, rijden zonder gordel, bellen op de fiets en op vakantie met je schoonmoeder. Dat zijn overigens activiteiten waarbij bewust een risico wordt genomen op ernstig lichamelijk letsel. Het niet laten vaccineren als jonge gezonde 20-50'er is dat niet, als we ons baseren op de cijfers.

BRAAP | 13-07-21 | 14:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Het hogere aantal besmettingen leidt niet meer ziekenhuisopnames en zeker niet tot meer doden.

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 11-07-2021 tot 12-07-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 0 personen
70-79 1 persoon
80-89 0 personen
90+ 0 personen
Totaal 1
Waarvan 1 in het ziekenhuis
Waarvan 0 in het verpleeghuis
Waarvan 1 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 2 personen
20-29 3 personen
30-39 0 personen
40-49 0 personen
50-59 0 personen
60-69 2 personen
70-79 1 persoon
80-89 1 persoon
90+ 0 personen
Totaal 9

mikes43357369 | 13-07-21 | 11:36 | 5

Nee, daar zit dan ook een vertraging van twee weken in. Data schrijven en data interpreteren zijn twee verschillende dingen. Doe vooral het eerste, maar laat het laatste aan anderen over.

Sakamoto Ryoma | 13-07-21 | 12:08

@Nederlandop1 | 13-07-21 | 11:38: Dat hoort bij het leven, je wordt ouder, ontwikkelt kwalen en uiteindelijk ga je dood. De een iets eerder dan de ander.

MoonBeebe | 13-07-21 | 12:36

Volgens die cijfers moeten we ook stoppen met een heleboel andere dingen, zoals autorijden !

Kim-Jung-Un | 13-07-21 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zijn vooral jongeren die "besmet" raken.

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 11-07-2021 tot 12-07-2021 is;
0-9 170 personen
10-19 2099 personen
20-29 4307 personen
30-39 784 personen
40-49 456 personen
50-59 473 personen
60-69 112 personen
70-79 23 personen
80-89 15 personen
90+ 2 personen
Totaal 8441

mikes43357369 | 13-07-21 | 11:34 | 2

Waarom zet jij het woord besmet tussen aanhalingstekens?

omanders | 13-07-21 | 12:30

Misschien bedoelt hij, die een positieve pcr test hebben. Niet zegt dat ze besmet zijn.

Snelheidsduivel | 13-07-21 | 13:13

Vous etiez monsieur Macron, vous etiez….

D-Fens_1963 | 13-07-21 | 11:09

Kan iemand mij vertellen hoe lang er tussen 2 Pfizer prikken moet (?) zitten?
En was/is dit nu een voorraad-, logistiek of fysiek verhaal?

D-Fens_1963 | 13-07-21 | 11:05 | 1

Er is een optimaal moment waarop het afweersysteem nogmaals opgewekt moet worden. Is getest met aantallen IgG antistoffen, meen ik. Moet je effe zoeken.

omanders | 13-07-21 | 12:31

Het Briefje van Jan van vandaag is ook weer geweldig.

TonAlias | 13-07-21 | 11:02

Toch fijn, dat ze met zijn allen zoveel moeite doen om mij te beschermen. Dat heb ik in de 58 jaar dat ik leef nog nooit meegemaakt.

TonAlias | 13-07-21 | 10:51

De alcoholverslaafden op een plek.

MoonBeebe | 13-07-21 | 12:38

Ben zelf volledig gevaccineerd dus voorstander van beperkende maatregelen voor niet gevaccineerden. Ben ook van mening dat de lasten van de covid crisis, als iedereen de kans heeft gehad om de prik te halen, uitsluitend te verhalen op de vaccingekkies. Zoals onder andere een hoger eigen risico wanneer ze besmet worden.

Ikblijfnietstil | 13-07-21 | 12:50

Artikel 14 EVRM is hier toch duidelijk over.
Verbod van discriminatie <> zonder enig onderscheid op welke grond ook, <> of andere status.
www.echr.coe.int/Documents/Convention...

2_amazing | 13-07-21 | 10:13

Ik blijf het nog steeds gek vinden waarom ze al in 2018 Covid-19 testkits hadden:
"COVID-19 Test kits (300215) exports by country in 2018"

TonAlias | 13-07-21 | 09:17 | 5

Dat lijkt me een broodje-aap verhaal. Sterker nog: Het is een broodje aap verhaal. De handelscode is een algemene code voor farmaceutische goederen, waaronder dus testkits. Andere producten met die code werden inderdaad in en voor 2018 verhandeld met die code.

Beste_Landgenoten | 13-07-21 | 10:29

@Beste_Landgenoten | 13-07-21 | 10:29: Er stond expliciet bij vermeld: Covid-19 testkits. Wat is daar zo aap aan, en waarom hadden ze het zo snel aangepast op die website toen het bekend werd?

TonAlias | 13-07-21 | 10:42

@TonAlias | 13-07-21 | 10:42:
Geen fotoshop? Nou ja, het kan zijn dat de variatie in China al eerder intern bekend was maar dat ze het hoopten onder controle en onder de pet te kunnen houden. Aids kwam op in de jaren 80 maar de oudste bekende besmettingen dat hebben ze uiteindelijk ook een jaar of 50 terug in de tijd weten te plaatsen.

Graaisnaaiert | 13-07-21 | 11:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Valt het meer mensen op dat 'long-covid' eigenlijk pas sinds 2 weken in play is? Voelt een beetje gemaakt en bedacht. Via Google Trends ook duidelijk te zien dat verkeer op deze term x4 is gegaan afgelopen week.

Lijkt bedacht om zo de jongeren tot vaccinatie over te halen. Zoiets van je gaat niet dood, maar je kunt er heeeeeel lang veel last van houden dus ga toch maar die prik halen.

Virus is inmiddels al bijna 2 jaar actief, waarom nu pas de long covid gevallen?

BRAAP | 13-07-21 | 09:15 | 13

@Gulliver | 13-07-21 | 10:47: Dat is zo voor beidde kanten. Ik lees ze allebei maar geloof niet alles wat ik lees

echtepleb | 13-07-21 | 11:49

@lekgoot | 13-07-21 | 10:53: O, ik heb wel wat links hoor. Komen ze:

In de UK worden per week 100 kinderen opgenomen met postvirale symptomen: www.dw.com/en/covid-more-cases-of-pos...

Meer dan de helft van de patiënten op de IC in Brazilië is jonger dan 40: www.france24.com/en/americas/20210417...

In Brazilië zijn meer dan 800 kinderen jonger dan 9 gestorven aan Covid: www.nbcnews.com/news/latino/brazil-al...

32% van de mensen met een asymptomatische infectie ontwikkelt Long Covid: www.nytimes.com/2021/03/08/health/lon...

Sakamoto Ryoma | 13-07-21 | 12:17

@lekgoot | 13-07-21 | 10:53: Overigens is een wappie iemand die antivaxer is. Ik ben juist het tegenovergestelde.

Sakamoto Ryoma | 13-07-21 | 12:20
▼ 10 antwoorden verborgen

"We will do whatever it takes .."

Because we know the Dutch will fork the bill.

UpdateAvailable | 13-07-21 | 09:12 | 1

You're damn right...

DeCynischeAmbtenaar | 13-07-21 | 10:43

Getverdemme, de Staatszender uit Bruxelles weet wel hoe het geld er doorheen gedraaid moet worden, het simultaan vertalen met spraak kost vele duizenden Euro's per uur. En het klinkt zo smerig, je kan niet verstaan wat die man zegt, omdat er iemand doorheen praat, je kan ook niet verstaan wat de vertaler zegt omdat er iemand doorheen praat en omdat de persoon die je ziet spreken op andere tijden met zijn lippen andere uitspraken doet.

Bruxelles kost de gewone burger MILJARDEN PER JAAR, alleen maar om het volstrekt nutteloze overbodige ambtenaren-apparaat gaande te houden. Niemand zit te wachten op een vierde bestuurslaag, niemand heeft er baat bij, het kost alleen geld, en de 24-uurs nieuwszender van Über-staat Europa heeft geen publiek, want alle kijkers spreken voor 90% een andere taal.

Wat Bruxelles de burger gebracht heeft in de laatste jaren is het stofzuiger-verbod. Vroeger was een stofzuiger 1200 Watt en was een vrouw een half uur aan het stofzuigen, daarna ging ze liggen blowen op de bank. Nu mag een stofzuiger slechts 750 Watt vermogen hebben, waardoor de brouwen twee keer zoveel tijd nodig hebben om het huis te stofzuigen.

Elke keer dat de ambtenaren en hobbie-politicie in Bruselles iets verzinnen is er half over nagedacht, en altijd komen de kosten voor de rekening van de burger.

vanhetgoor | 13-07-21 | 09:06 | 2

Dus begrijp ik goed dat de Vrijheid van Stofzuigervermogen nu ook al onder druk staat??

"Malieveld, here we come!"

Yrrab | 13-07-21 | 09:13

Sorry hoor, een beetje stofzuiger had vroeger een vermogen van minimaal 2000 watt en mogen nu nog max maximaal een vermogen hebben van 900 watt...

PieterC | 13-07-21 | 09:49

Volgens regel 1 van de grondwet mag niet op medische grond worden gediscrimineerd. Dit staat dus werkelijk gelijk aan een Jodenster een negerpas, een blankenpas of een homopas. Waar is de woke beweging nu? de aangifte formulieren, marsen op straat….Beschaving is maar een heel dun schilletje.

Hiram | 13-07-21 | 09:02 | 3

Er mag áltijd van afgeweken worden in het 'algemeen belang'.

TonAlias | 13-07-21 | 09:23

@Jiet Panssen | 13-07-21 | 09:46: Dat zou kunnen. Maar kijk maar wat Urgenda voor elkaar krijgt voor het 'algemeen belang'.

TonAlias | 13-07-21 | 10:06

Nou dan kun je de EU ook wel afschaffen met als voornaamste voordeel het zogenaamd ‘vrij reizen’.

Finn | 13-07-21 | 08:56 | 4

Eens! Sowieso is Schengen verdrag in stand houden anno 2021 complete waanzin, gezien immigratie, criminaliteit enz. EU heeft tijdens deze crisis haar onvermogen om tot uniforme besluiten te komen maar weer eens aangetoond.

Terug naar een EEG model zou ik zeggen. De EU als project is mislukt, kan gebeuren. Maar nu verder aub.

BRAAP | 13-07-21 | 09:36

@Henri | 13-07-21 | 09:24: Laten we het anders doen, leg maar uit waarom het geen goed idee is om er met Nederland uit te stappen?

PieterC | 13-07-21 | 09:52
▼ 1 antwoord verborgen

Volkomen terecht.De enige oorzaak dat we straks nog COVID hebben (en dus mutaties die de circel rond maken), is dat niet iedereen gevaccineerd is. Vroeger, met polio en andere gevaarlijke ziektes, werd je apart op een eiland gezet maar dat kan nu niet meer dus moeten we wat anders…

Homer P. Simpson | 13-07-21 | 08:56 | 7

@drolloman | 13-07-21 | 09:32: Lees jezelf eens in voordat je dit soort onzin plempt. en.wikipedia.org/wiki/COVID-19 Is COVID-19 more dangerous than influenza?

An analysis of those IFR rates indicates that COVID-19 is hazardous not only for the elderly but also for middle-aged adults, for whom a fatal COVID-19 infection is two orders of magnitude more likely than the annualized risk of a fatal automobile accident and far more dangerous than seasonal influenza.

Sakamoto Ryoma | 13-07-21 | 09:55

@Sakamoto Ryoma | 13-07-21 | 09:55: Oh, op wiki. Dan geloof ik het.

TonAlias | 13-07-21 | 10:04

@TonAlias | 13-07-21 | 10:04: Wat geloof jij dan wel? Je eigen plempsels? Of je eigen wensdenken? Die bewering komt rechtstreeks uit het European Journal of Epidemiology. Is beter dan die Biostabiel-website waar jij je info vandaan haalt.

Sakamoto Ryoma | 13-07-21 | 12:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Griekenland, Frankrijk en straks meer gaan voor de 100% met medisch paspoort dus tweedeling, terwijl je hoort dat het VK nu zegt, dood aan ziekten gaan de meeste toch wel. Je leeft er maar mee. Wij hebben ons best gedaan.
En wat vaccins betreft. Men roept meteen dat je een anti vaxxer bent als je deze prik (nog) niet wilt en mensen schreeuwen moord en brand als kinderen die naar een kinderopvang gaan niet geprikt zijn een dus een 'gevaar' vormen.
Er is wel degelijk een verschil tussen de "klassieke" vaccins en de experimentele Covid vaccins. En ik heb ook geen enkel bezwaar tegen de klassieke varianten.
Die zijn bewezen over tien tallen jaren. Echter, ze lijken misschien hetzelfde, maar het is net als 'Pils' en bier. Dat zit vaak in een zelfde fles, ziet er hetzelfde uit, krijg je op dezelfde plek, maar is niet het zelfde. En de ene drinkt alleen pils en de ander alleen bier...

verlegenmaarlief | 13-07-21 | 08:45 | 5

De ontwikkelingen de laatste weken dringen de niet-gevaccineerden steeds meer in de verdomhoek. Of nog erger (no jab, no job).
-
Ik wil me niet laten vaccineren, juist door de redenen die jij omschrijft. Maar wij zijn roependen in de woestijn.
-
Mind you, als mensen zich willen laten vaccineren: prima. Eventuele gevolgen zijn dan wel voor de eigen rekening. En dat geldt andersom ook. Eigen verantwoordelijkheid, dus. Maar een keuze mag nooit met geweld of zware pressiemiddelen worden afgedwongen.

Wayfaring stranger | 13-07-21 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoeven de niet gevaccineerden dan ook geen belasting meer te betalen? Dit gaat de verkeerde kant op. Iets met schapen.........

F1802 | 13-07-21 | 08:44

Kom al jaaaaren in Frankrijk, nog nooit een Fransman tegengekomen

eismc2 | 13-07-21 | 08:40
-weggejorist-
steekmug | 13-07-21 | 08:37 | 2

Prima. Ook hier verplichten. Klaar met die t wappies

Lievewitteman | 13-07-21 | 08:35 | 7

@42 | 13-07-21 | 08:43: Feesboek is voor mongolen, punt uit. Alleen "domme ezels", hebben feesboek. Tis een linkse echo chamber, voor onrendabelen

Guy Fawkes | 13-07-21 | 09:28

@Lievewitteman: Prima, dan kom ik bij jou de kast leeg eten en je mag nog toekijken ook, geen problemen mee. :-)

PieterC | 13-07-21 | 09:59

@lievewitteman Wat een kortzichtig trieste reactie.
Wat krijg je als het overgrote deel van de bevolking denkt als jij?

Het meteen scheeuwen van wappies, omdat er met een kritische blik naar het vaccin wordt gekeken en mensen niet direct zich willen wagen aan de vaccinatie, omdat het bang is voor de bijwerkingen of gewoon niet willen bukken voor de overheid, is precies wat de overheid wil.

Verdeel en heers.

Ik hoop van harte dat de overgrote deel van de wereld niet zo bekrompen is als jij bent.

Warme_rosbief | 13-07-21 | 10:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Goedemorgen! Het Franse gezondheidspaspoort komt eraan, niet gevaccineerd? Dan testen tot je scheel gaat zien. De druk om te vaccineren neemt toe in la douce France.

DeCynischeAmbtenaar | 13-07-21 | 08:35 | 1

Ik heb van een Fransman vernomen dat als je gevaccineerd bent en je gaat a.g.v. deze vaccinatie het hoekje om. Zegt de levensverzekering, hoho meneertje een beetje dood gaan door het Covid vaccin. Ik keer niet uit.

EmilioEsteves | 13-07-21 | 09:10

Hoog tijd voor het Franse en Griekse zorgpersoneel om massaal ontslag te nemen.

intrigant | 13-07-21 | 08:30 | 8

@viejohuevon | 13-07-21 | 09:10: Serieus?!?!?!?!?! Als je je baan opzegt, krijg je een Bijstandsuitkering, die wordt opgebracht door werkenden. En in Frankrijk geldt onderhand een zachte 'vaccinatie verplichting', als je werkt (zeker binnen overheden. NGO's en publieke taken).

Vaxholes, geven klunzen als prutte en vander(kolere)leyen hun macht en daarmee veroorzakers en stimuleerders van de ons voorliggende situatie. Makke schappen, die zich al lemmingen, naar de afgrond hebben laten leiden.

Guy Fawkes | 13-07-21 | 09:34

@Guy Fawkes | 13-07-21 | 09:34: Hoe zou een lichaam en het immuunsysteem reageren, zeg maar in 2025, wanneer men de 15e shot Pfizer gaat pushen?

PieterC | 13-07-21 | 10:04

@PieterC | 13-07-21 | 10:04: Ik wil er niet aan denken, om nog naar te zwijgen over vaccinatie-schapen, die na vaccinatie nakomelingen hebben gebaard, ondanks alle waarschuwingen en gevaren, waar zij stringent op gewezen zijn.

Levengevaarlijk, voor de algemene volksgezondheid.

Guy Fawkes | 13-07-21 | 11:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Landen worden eindelijk verstandig. De tijd van aanrommelen is hopelijk voorbij. De harde aanpak waarvan men hier zo fan is, is het antwoord.

BobDobalina | 13-07-21 | 08:28 | 6

Tot het om uzelf gaat, dan praat u anders.

tjongerschans | 13-07-21 | 10:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Die festivals kunnen wel een rechtszaak beginnen maar ze zijn kansloos. De rechterlijke macht heeft een pad betreden waar geen weg meer terug van is. Elk onnozel diepingrijpend vrijheidsbeperkend hersenspinsel van dit kabinet hebben ze hun zegen over gegeven.

Freezzz | 13-07-21 | 08:23

De VK meldt dat de skinny jeans verleden tijd zijn en er zeer ruime en losse kleding voor in de plaats komt. Dat komt vrouwen die al langer dan een jaar op hun reet hebben gezeten en zijn aangekomen, wel goed uit. Maar ik zie vrouwen ook wel graag als sexobject. Dat wordt nu wel moeilijker.

SchimmelSchwanz | 13-07-21 | 08:17 | 1

Het "met de ogen uitkleden" zal weer tot kunst verheven moeten worden.
Heeft u trouwens interesse in een partijtje Röntgenbrillen? Dat gaat weer gouden handel worden!

Kapitein Sjaak Mus | 13-07-21 | 08:21

Het was dan ook de enige reden voor mij om die prikken te halen. Ik wil gewoon mijn kleinzoon zien. Het geloof in die prik zit er bij mij niet in, veels te snel waren ze ermee.
Heb dus alles geprint, want telefoon is niet zo lekker, staat wel ergens en dochter heeft alles naar iedereen doorgestuurd , mocht het kreng uitvallen, heerlijk zo een Iphone, maar daar gaan we ook aan werken, maar welke is de vraag, LG was goed maar die worden niet meer gemaakt. Nu maar hopen dat van der Valk open blijft, want daar zit ik een maandje in september.

gato | 13-07-21 | 08:08 | 7

Heb zelf de Xiamo redmi 9.
Een beest van een accu zit daarin!
Wel even youtube tutorial doen om de bloatware eraf te halen.

General Dripple | 13-07-21 | 08:56

U kunt uw kleinzoon gewoon zien, niks of niemand zal u tegen gaan houden.

tjongerschans | 13-07-21 | 10:20
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
steekmug | 13-07-21 | 08:08 | 2

Daar waar we in de panelen altijd redelijk op 1 lijn zitten, staan we nu vaak loodrecht tegenover elkaar. Goed gespeeld van ons aller regeringen. Verdeel en heers.

Andersdenkend | 13-07-21 | 08:06 | 3

Precies dat......

nope | 13-07-21 | 08:22

we?

dathoujetoch | 13-07-21 | 08:27

Griekenland is ook de weg kwijt:” Alleen volledig gevaccineerden welkom in Griekse horeca
In Griekenland mogen vanaf vrijdag alleen volledig gevaccineerden naar binnen in cafés, restaurants, bioscopen en theaters. De nieuwe regel geldt tot zeker eind augustus, zowel voor Grieken als toeristen. Op buitenterrassen zijn mensen die niet zijn ingeënt wel welkom.

Sinds eind juni stijgt het aantal coronabesmettingen in Griekenland. "Dit land gaat niet opnieuw op slot vanwege de houding van enkele mensen", zei premier Mitsotakis gisteravond in een televisietoespraak. "Het is niet Griekenland dat een gevaar vormt, maar niet-gevaccineerde Grieken." Mitsotakis kondigde ook aan dat Grieks zorgpersoneel verplicht wordt om zich te laten inenten tegen het coronavirus.”

J.Cash | 13-07-21 | 08:04 | 4

Is dít dan misschien het moment om die lening terug te vorderen?

MickeyGouda | 13-07-21 | 08:07

Maar, mensen die beweerden dat dit eraan zou komen waren toch wappies?

Vunzigheid | 13-07-21 | 08:28

Prima. Binnen flikkeren ze toch alleen maar borden kapot.

Montgomery Burns | 13-07-21 | 08:47
▼ 1 antwoord verborgen

Goedemorgen. Nu we het toch over de surveillancestaat hebben, een wederom een fraaie column van een van de beste in de Vlaamse vodjes: www.nrc.nl/nieuws/2021/07/13/misdaadb... Een stap verder doorgedacht is de cruciale vraag waarom de Nederlandse Staat de bestrijding van georganiseerde misdaad niet ter hand wenst te nemen.

In plaats daarvan haalt Justitie types als Captain Vleespet van de Zuidas als hoogst politiek verantwoordelijke. Over de minister voor Rechtsbescherming wil ik het niet eens meer hebben. Hetzelfde patroon kun je doortrekken naar de coronastrategie van de Staat: waarom bestrijden als je er ook leuk mee kunt verdienen? Of het klimaatprobleem.

De risico's van vaccinatie zijn te overzien, zelfs bij een zeer listig virus als covid-19. Maar maak van dat vaccineren dan niet zo'n idioot bureaucratisch circus. Op basis van het Burgerservicenummer zou een redelijke organisatie van de vaccinatiecampagne niet al te moeilijk moeten zijn.

Maar dan moet je als Staat wel ter goede trouw moeten zijn. Idem een Macron: het baasje spelen terwijl je land implodeert onder alsmaar toenemende tegenstellingen van hoofdzakelijk eigen makelij.

Genoeg gemopperd. Nog een bakkie warme vloeibare cafeïne. Geen idee wat te doen vandaag. Laterz!

Hetkanverkeren | 13-07-21 | 08:03 | 6

@TonAlias | 13-07-21 | 09:04: Mogelijk verwart u mij met de wereldberoemde microbiologe Rosanne Hertzberger? Ik ben me van geen kwaad bewust, maar dat maakt mij uiteraard nog geen minister van Volksgezondheid.

Hetkanverkeren | 13-07-21 | 09:23

@Hetkanverkeren | 13-07-21 | 08:46:

OKAY, OKAY... Wanneer jullie alles regelen dan wil ik me best opofferen om een jaar of 4, max 5, de dictator te spelen. Daarna neemt één van jullie het stokje over, en trek ik me terug naar Vlieland of zo?

PieterC | 13-07-21 | 10:13

Dat is een prima column van Dhr Februari, dank voor je link.

Nuuk | 13-07-21 | 10:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Het slavernijgezeur. De oma en opa van mijn opa woonden bij iemand bij de kippen in het kippenhok. Is dat niet ook een sorry waard? En een paar euro's?

SchimmelSchwanz | 13-07-21 | 08:01 | 7

Dank je. Grote blij nu.

Lorejas | 13-07-21 | 08:56

@Lorejas | 13-07-21 | 08:34: Ik lees net dat Gato geen interesse heeft in dat museum. Ik heb altijd al een museum willen hebben. Lijkt me leuk.

Usumani | 13-07-21 | 09:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Zelfbeschikking.
Liberaal concept.

Geen lijfeigene kunnen zijn
Hoewel dat door werkgevers tot de uiterste grens wordt opgerekt, zeker in de 19e eeuw door arbeiders financieel met de rug tegen de muur te zetten en het mes op de keel of met schulden op te zadelen.

Je eigen leven kunnen bepalen
Slavernij, dat vrouwen hun eigen leven kunnen kiezen (zonder toestemming van een man), dat ook kinderen van ongeschoolde arbeiders naar school kunnen (leuk bedacht, maar dan moet dat wel betaalbaar en realiseerbaar zijn, daar komen ze bij de VVD nog steeds niet helemaal uit).

Je eigen vrijheid kunnen verdedigen.
Toegankelijkheid recht moet geen macht- of geldkwestie zijn (Dat is nog steeds niet in orde. Procederen tegen een rijke verdachte of de staat is haalbaar afhankelijk van je geld. Als je geld hebt is de vrijheid niet duur).

Lichamelijke integriteit. Je lichaam is van jou.
Dus geen genitale verminking bij jongens en meisjes vanwege een geloof. Lijfstraffen, geweld, sterilisatie abortus (wie gaat over het ongeboren kind?) bloedtransfusie, vaccinatie, donorcodicil.

Het zijn verworvenheden van de afgelopen honderden jaren.
Maar we zijn ons dat niet bewust genoeg. we nemen het voor granted als verwende rijkeluiskinderen.

Dit kan ook onderdeel zijn van een cultuurverschil waar voor mag/moet staan.
Dus ook nu. Belangrijk.

kloopindeslootjijook | 13-07-21 | 07:59 | 3

De biblebelt kent een aparte cultuur inderdaad.

Papa Jones | 13-07-21 | 08:02

@Papa Jones | 13-07-21 | 08:02:
Zo, echt wel. Sociale druk vanuit de kerk of geloofsgemeenschap is ook niet bepaald liberaal te noemen. Je moet geloven wat die anderen geloven (waarom eigenlijk) en doen wat de anderen doen en anders wordt je verstoten door mensen die bang zijn zelf verstoten te worden. En niet alleen bij sommige Christenen.

kloopindeslootjijook | 13-07-21 | 08:15

Kinderopvangtoeslagaffaire is ook een voorbeeld. Die mensen stonden in hun recht, maar waren niet in staat zich te verweren tegen de overheid. En sommige mensen bij de overheid lieten dat gebeuren en hielden het zelfs in stand. Dat is best creapy.

kloopindeslootjijook | 13-07-21 | 08:20

Wat is de voornaamste reden die aangehaald wordt om niet te vaccineren? Onduidelijke ffecten op de lange termijn?

kleybeuker | 13-07-21 | 07:59 | 6

@Guy Fawkes | 13-07-21 | 08:44: Die ga ik onthouden.

hoejeheette | 13-07-21 | 08:48

@Guy Fawkes | 13-07-21 | 08:44: breng ze niet op het idee...

TonAlias | 13-07-21 | 09:07

De vaccinfabrikanten hebben vrijwaring bedongen voor schade die ontstaat op de langere termijn. De twijfel leeft dus niet alleen bij mensen die zich niet laten vaccineren, maar zeker ook bij de makers van de vaccins. Maar goed, zij weten ook niet alles.

intrigant | 13-07-21 | 09:15
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
horsteknots | 13-07-21 | 07:54 | 3

Ik ben een paar maanden geleden gevaccineerd. Nu krijg ik pijn in mijn knie. Komt dat van de prik????

Leffe Blonde | 13-07-21 | 07:51 | 3

Ja maar dan indirect, is psychisch.

MargauxGrandCru | 13-07-21 | 07:55

Nee, door ouderdom. Je geeft aan dat je een paar maanden geleden al gevaccineerd bent. Je bent dus een 80=plusser. Komt niet door het vaccin.

Freezzz | 13-07-21 | 08:04

Dat is van de prik ja. Ik zou maar snel mijn derde halen als ik jou was.

J.Cash | 13-07-21 | 08:16
-weggejorist-
IndoFortuyn | 13-07-21 | 07:46 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Sterke text Matteüs 10-34 vooral omdat het ook 107 kan zijn.

steekmug | 13-07-21 | 07:34

Gelukkig hebben ze in Frankrijk vrijheid van demonstratie. Dus ik zet alles in op de kritische burgers aldaar. (Tenzij ze ook die vrijheid inperken door een vaccinatiebewijs eerst te moeten voorleggen.)

mozaard | 13-07-21 | 07:25

Macron schendt de Universele Rechten van de Mens.

Pollekelife | 13-07-21 | 07:24 | 7

@MargauxGrandCru | 13-07-21 | 07:59: Dat andere mens mag zich vaccineren. Zelf ben ik een groot voorstander dat je niet mag roken in openbare ruimte. Maar een zwaar tegenstander van een tabaksverbod: wat je in je eigen huiskamer doet, is immers je eigen zaak.

ZoekEenVrijeNick | 13-07-21 | 08:13

@ZoekEenVrijeNick | 13-07-21 | 08:13:

Natuurlijk, ik ben ook tegen verboden, maar als iemand in zijn huiskamer rookt terwijl daar ook diens kinderen zijn is het een ander verhaal.

MargauxGrandCru | 13-07-21 | 08:32

@ZoekEenVrijeNick | 13-07-21 | 08:13: Bij een ander rook ik niet, maar thuis, wie er ook zit, rook ik wel. Zeg gewoon, in mijn huis doe ik wat ik wil.
Maar niet bij babies of oudere mensen, dat is weer een uitzondering. sorry.

gato | 13-07-21 | 08:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat van Rossem en veel reaguurders niet willen, dat weet ik inmiddels wel. Daar staan ook best goede argumenten bij, zoals de glijdende schaal van een soort 'medische apartheid'. Gecombineerd met een intrinsiek onbetrouwbare overheid (is wel zo).

Maar hoe willen jullie het dan wel? Erop vertrouwen dat iedereen zijn gezond verstand gaat gebruiken vind ik nogal wiebelig. Want is van Het Volk (Ons Volk!) veel te vinden, maar gezond verstand is nogal eens afwezig. Lijkt me zelfs ondoenlijk om altijd maar verstandig te zijn, met gepaste afstand en zo.

All_yall | 13-07-21 | 07:18 | 2

Daarom hebben we leiders nodig die alle die beslissingen die we kunnen doen, voor ons nemen. Iedereen vleesbonnen zodat je één keer per week vlees kan eten, dit tegen hartklachten. Natuurlijk geen peuken meer en edit alle beelden van sigaretten uit oude film, kan niemand verkeerde ideeën krijgen. Hele commissies experts gaan een vette boterham verdienen met ons een levensstijl opleggen (hoe meer beperkingen, hoe groter de salarisstrook want men zal niet roepen: "we zijn er dus ontsla ons maar"). Voor je het weet doe je iedere ochtend oefeningen voor het telescherm...

Dus ja, ik vertrouw liever er op dat iedereen zijn gezond verstand gebruikt. Het alternatief is onvrijheid, Democratie en vrijheid zijn niet voor bange mensen.

ZoekEenVrijeNick | 13-07-21 | 08:05

@ZoekEenVrijeNick | 13-07-21 | 08:05:
Normaal menselijk gedrag (althans, in het westen) wordt dan onverstandig gedrag. Niet abnormaal maken wat normaal is.

All_yall | 13-07-21 | 08:10

Het is toch nu wel klaar met dat vaccin? Een boostervaccin erbij, zijn ze gek geworden?

De_fluitlokker | 13-07-21 | 07:18 | 2

En dan nog een , en dan nog eentje . HaHa

likmegaties | 13-07-21 | 07:23

Ik vind het vreemd hoe ouders hun kinderen zo makkelijk laten inspuiten met iets waar de gevolgen op de langere termijn niet duidelijk van zijn.
Kinderen die eerst geen gevaar vormden, de scholen en opvang werden als laatste gesloten en als eerste weer geopend.
Bovendien worden de werking, regels en uitleg van het vaccin steeds veranderd.

Damoos | 13-07-21 | 07:10 | 17

@Papa Jones | 13-07-21 | 08:17: de kans hierop is even groot als longembolie door vaccinatie. Dat staat er ook.

hoejeheette | 13-07-21 | 08:27

@Wilhelm Tell | 13-07-21 | 07:36:
Vertel me eens waar wetenschappelijk onderbouwd staat dat de lange termijn effecten van een COVID infectie erger zijn dan van een vaccinatie. Oh. Dat kun je niet. Schaap

-PR- | 13-07-21 | 08:46
▼ 14 antwoorden verborgen

Degenen die het hardst boe riepen over mensen die hun kinderen niet laten inenten vanwege geloof of vermeend autisme etc., willen dat ouders tijdelijk uit de ouderlijke macht ontzet worden om hun kinderen in te enten, verbod willen voor niet gevaccineerde kleuters om naar de creche te gaan roepen nu om het hardst dat het schandalig is dat je gevaccineerd moet zijn als je aan bepaalde dingen in de maatschappij wil meedoen. Het kan verkeren.

bergsbeklimmer | 13-07-21 | 07:07 | 3

Als je denkt dat het niet gekker kan..
Er wordt een waanzinnige wereld gecreëerd.

Ben Adam | 13-07-21 | 07:12
-weggejorist-
TijdelijkOptimist | 13-07-21 | 07:17

Dit zag ieder weldenkend mens wel aankomen. En de ethische vraagstukken en stampvoetend en krijsend er achteraan. Ik ben van middelbare leeftijd en ethiek kon altijd besproken worden in een (nog)niet bestaand kader. Nu is dat omgedraaid. En dat is wel even schrikken voor sommigen.

horsteknots | 13-07-21 | 07:23

Ongevaccineerden zijn als petrischaaltjes om nieuwe (kloteriger) varianten te kweken. Covid dooft uit of er komen vervelender versies. Dat is dus de gok die genomen wordt.

Risingson | 13-07-21 | 06:54 | 10

@ratelaar | 13-07-21 | 09:41: Die man zit fout. En dat zeg ik niet omdat ik zo goed ben, maar omdat hij een aanname doet die aantoonbaar niet klopt: Dat het vaccin transmissie niet stopt.

Maar dat doet het wel. En zelfs heel goed.

omanders | 13-07-21 | 11:44

juist de gevaccineerde maken de nieuwe varianten aan, diegene die wel door de bescherming komen en verspreiden ?

echtepleb | 13-07-21 | 12:00

@omanders | 13-07-21 | 11:44:
Dat klopt niet, althans volgens het RIVM. Transmissie gaat omlaag, maar je kunt nog steeds corona krijgen, alleen je wordt minder ziek.
Het verminderd in ieder geval de besmettelijkheid, daarover is men het eens.
www.gezondheidsraad.nl/binaries/gezon...
Punt is, dat het virus muteert. En de overdraagbare mutaties blijven over.
Maw, de vaccinatie strategie KAN (niet zal) tot varianten leiden die resistent zijn tegen de huidige vaccins.
Dat is het argument dat wordt gemaakt.
Dus zowel gevaccineerden als ongevaccineerden zijn petrischaaltjes om nieuwe kloterige varianten te kweken.

ratelaar | 13-07-21 | 12:32
▼ 7 antwoorden verborgen

Als ik nou gewoon gepaste afstand blijf houden, de massa's vermijd, goede lichamelijke en huishoudelijke hygiëne betracht, thuis blijf bij symptomen, elke dag d3 slik, veel beweeg en mijn BMI op 22 hou, mag ik dan dat hele corona en al die mensen met hun opgeheven vingertje verder negeren? Als zij al kritiek willen hebben op anderen, laten ze zich dan focussen op degenen die met twee prikken in hun systeem meteen weer ongebreideld losgaan. Gewoon je gezond verstand gebruiken en de natuur laten doen waar zij goed in is: werken aan immuniteit. Als mensen dit proces willen bespoedigen middels een vaccinatie is dat hun eigen keuze. Het zou alleen fijn zijn als zijn als zij al die anderen in hun waarde lieten. Er zijn gegronde redenen voor twijfel over de langetermijneffecten van deze vaccinaties, maar er zijn ook de mogelijke naweeën van corona bij niet-vaccinatie. Iedereen voert een risicoanalyse uit voor zichzelf en zijn directe omgeving op basis van de beschikbare informatie. Laten we elkaar alleen niet wijsmaken dat altruïsme daarbij voorop staat, want dit is zo'n beetje het enige dat nog met zekerheid over dit land kan worden gezegd: ego en eigenbelang staan voorop.

MickeyGouda | 13-07-21 | 06:36 | 23

@omanders | 13-07-21 | 09:49:
Dat dr Malone, de uitvinder van de mRNA technologie een stuk minder stellig is dan Omanders. En dat hij geenszins uitsluit dat er onvoorziene consequenties zijn aan vaccinatie. Er waren bijeffecten, zoals bloedstolling die niet voorzien waren. “That came out of the blue”. Maar ook dat er lipiden in het lichaam van gevaccineerden zijn gedecteteerd die niet natuurlijk voorkomen en ook dat die lipiden zich verzamelen rond de eierstokken van vrouwen. Bij test ratten lijkt dat geen effect te hebben. Maarrr we weten ook dat effectenmop het voortplantingsorgaan zich niet altijd manifesteren in de eerste generatie... Zoveel heeft de thalidomide zaak ons getoond. Daarnaast vraagt dr Malone zich af, of pfizer de testen wel zorgvuldig genoeg heeft gedaan.
Bottom line is er is nog veel onzeker.

ratelaar | 13-07-21 | 10:09

@ratelaar | 13-07-21 | 10:09:

Dan heeft hij het fout. De lipiden zijn niet in gevaccineerden ontdekt maar in proefdieren. En ze verzamelde zich niet zozeer rond de eierstokken - die in ratten relatief veel en veel groter zijn, wat die meting ook nog eens beinvloed - maar in de lever. De plek waar ze keurig door het lichaam worden afgebroken.

Verder kregen de ratten een vele malen grotere dosis per lichaamsgewicht dan mensen.

healthfeedback.org/claimreview/covid-...
sciencebasedmedicine.org/covid-19-vac...

En verder, Softenon is geen goede vergelijkinjg omdat het daar om een langdurige constante blootstelling gaat.

omanders | 13-07-21 | 11:19

@omanders | 13-07-21 | 11:19:
Ok, dingen worden iets duidelijker.

Over het algemeen blijft een vaccin in de omgeving hangen waar het is geplaatst. De schouder. Wat men nu ziet is dat spikes en lipiden van het vaccin door het hele lichaam worden gevonden. Dat is een onverwacht effect.

In de klip die ik linkte (weggejorist) ging het daarover. De context is dus het gerucht dat je onvruchtbaar kan worden van het vaccin. Dat zal waarschijnlijk niet zo zijn, maar het is ook niet uit te sluiten. Dat is wat er wordt gezegd.
Een ander argument is dat het uitblijven van nadelige bijeffecten bij dierproeven geen garantie is dat dit bij mensen ook zo is.

Gezien de druk die er heerst om de crisis onder controle te krijgen is het niet ondenkbaar dat in de haast oplossingen aan te dragen er slordigheden plaatsvinden. Dat is het punt.

Dus scepsis zeer terecht. Vaccinatiedruk vanuit de overheid: niet zo’n goed idee.

ratelaar | 13-07-21 | 12:51
▼ 20 antwoorden verborgen

Sinds 1 juni geldt in Oostenrijk 3G (Getest, genezen, gevaccineerd) anders mag je een restaurant of bepaalde evenementen niet bezoeken. Als je dat niet wil, dan moet je thuis blijven. Hoewel de meeste restaurants niet echt (kunnen) controleren werkt dat prima. Natuurlijk moet je daar wel bij vermekden dat iedereen die in het gezondheidsfonds (=ziekenfonds !) zit, dus nagenoeg iedereen, per maand 25 gratis zelftests krijgt, die je per QR code aanmeldt via je mobieltje en 24 uur geldt.

De getallen stijgen hier ook licht, maar zitten nu rond de 150 per dag (9 miljoen inwoners). Het is maar waar je voor kiest.

bergsbeklimmer | 13-07-21 | 06:06

Het plaatje geeft de werkelijkheid aan, we zijn verloren met zulke hulptroepen , de echte badman hielp, deze helpt je naar de klote met zijn knecht robin rutte.

Zitvlak | 13-07-21 | 05:54 | 1

Geen paniek . Er zijn nog steeds hulptroepen onderweg zo'n 700 per week .
Je kan er gerust op zijn .

likmegaties | 13-07-21 | 06:38

Even Apeldoorn bellen voor een imagoschadepolis is voor Rutte, De Jonge & de Rebellenclub bij voorbaat zinloos. Want wat zegt de van de nooit uitgezonden tv-reclame op de sociaalmediaas bekende centrale assuradeur uit Apeldoorn die verzekeringen aanprees tegen gevolgen van heaumeau, youtu.be/_Qm9LuVoxDE ?
"Zo moet het niet.
Wat u vooral niet moet doen bij imagoschade? Het probleem eerst verzwijgen en dan ontkennen en/of verdraaien. Door schuld af te schuiven, laat u zien dat u zelf niet weet waar u mee bezig bent. Of dat u klanten niet serieus neemt. Want u liegt hen voor en neemt uw verantwoordelijkheid niet. Zo wordt de imagoschade alleen maar groter. Door het bepalen van een goede strategie en deze naar uw medewerkers te communiceren, blijft de imagoschade beperkt." www.centraalbeheer.nl/zakelijk/blog/i...
Maar hoe dan wel? GeenStijl to the rescue! Hier sponzen, bedrijven.centraalbeheer.nl/km/in/leg... de minigids imagoschade...

F. von Zeikhoven | 13-07-21 | 04:45

Ik ga er in, Tot morgen lievelingetjes. laf you all

entredeuxbieres | 13-07-21 | 04:44 | 1

Laf you 2.

schijtzat | 13-07-21 | 07:07

Overheden en corporate states… ze denderen graag over je heen met hun snode plannen. Rutte & Co die zojuist het klimaat geschapen hebben voor eenzelfde redenatie, zullen ook snel inhaken. Knibbel-knabbel-knuisje wie eet er niet van mijn huisje?

HebjeHemweer | 13-07-21 | 04:39

Volgende excuses van Peppi en Kokki : sorry jongens maar wat Macron doet in Frankrijk gaan we straks ook in Nederland doen, want EU, sorry Ducan Stutterheim.

IndoFortuyn | 13-07-21 | 03:44

Grote Arend contacteer mij op Alopi. De count staat op 14.000. Volgende week zal de storm razen.

wilderst | 13-07-21 | 03:34 | 5


Jesus, heb je niet wat te eten ofzo?

entredeuxbieres | 13-07-21 | 04:03

@RickyLaRue | 13-07-21 | 03:43: voor 14.000 mensen surinaamse saoto soep besteld in Suriname, daarna flinke winderigheid op komst, crimineel lekker...

steekmug | 13-07-21 | 07:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb echt een hekel aan bovenaan staan met mijn reactie. Daar ga ik even korte metten mee maken.

entredeuxbieres | 13-07-21 | 03:06 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Mocht bij mijn begrafenis iemand perse een muziekje willen draaien, dan maar zoiets:
Erik Satie-Gnossiene Nr 1.
Ok, niet echt een opbeurend binnenkomertje.

TheOne48 | 13-07-21 | 03:01 | 7

@Binnenbaan | 13-07-21 | 03:09:
Ook bizar mooi. Satie was niet echt virtuoos op piano dus hield het simpel, wat een
fenomeen.

TheOne48 | 13-07-21 | 03:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik had trouwens en prachtige droom vannacht. Er was een demonstratie tegen iets. Er was een hoop politie maar er waren meer demonstranten. Op een gegeven moment begonnen de demonstranten tegen de politie te roepen Wij zijn de politie! niet jij maar wij zijn de politie, wij zijn de politie! Is waar als je wilt. Ik bedoel het wordt tijd.

entredeuxbieres | 13-07-21 | 02:24

Micron zeker bang voor de granny waar'ie mee in bed kruipt...

xpto | 13-07-21 | 02:00

Ik lig in bed, ik hoor een geluid of de cv ketel water door de radiatoren verplaatst. Maar dat is niet zo, dat zijn die drie windmolens die ze hier van de week langs de A59 bij hebben gezet.

Sinterbikske | 13-07-21 | 01:59 | 4

Bagger.

VP732 | 13-07-21 | 02:15

Staat het water zo hoog bij u...?

F. von Zeikhoven | 13-07-21 | 04:46

En dat bij windstilte,...

horsteknots | 13-07-21 | 06:44
▼ 1 antwoord verborgen

Vanmiddag een heerlijk biertje gedronken op een Frans terras. Geweldig weer en leuke mensen om me heen.
Ben gelukkig al helemaal gevaccineerd (incl werkend vaccinatie paspoort).

Morgen lekker een pizza en een wijntje doen. Ik ben blij !!

nietnietniet | 13-07-21 | 01:58 | 4

Hij's braaf. Doe eens opzitten?

VP732 | 13-07-21 | 02:16
▼ 1 antwoord verborgen

Dat wordt dit jaar dus niet naar Frankrijk.
Morgen maar even bellen, toch handig zo'n gratiesch omboekgarantie.

Sjiek | 13-07-21 | 01:57 | 1

Je kunt ook gewoon thuis blijven in solidariteit met de financieel zwakkeren, schijnt sinds 1,5 jaar een trend te zijn, keihip

Oxithius | 13-07-21 | 08:07

Lekker nummertje.

keestelpro | 13-07-21 | 01:56

Poll.
Ik wil:
1 - deaud gaan door ceaureauna,
2 - deaud gaan door faillissement/depressie
3 - Dat de Randstad opgeslokt wordr door HeT kLiMaADt (wat ook al niet zal gebeuren)
Krijg allemaal de TOZO-TERING!

keestelpro | 13-07-21 | 01:48 | 2

*kuch*
Uh oh.
De keronadood. Aaaaagh.
Ga effe peukie doen.

RickyLaRue | 13-07-21 | 01:52

Nog meer reden dat achterlijke land met zijn verwijfd brabbeltaaltje te mijden als de pest.... zelfs niet erover te vliegen!

xpto | 13-07-21 | 01:45 | 7

@entredeuxbieres | 13-07-21 | 02:15: Ik heb natuurlijk geen idee waar jij je boodschappen doet maar de supermarkten waar ik kom liggen vol met heerlijkheden.

nietnietniet | 13-07-21 | 02:44

@nietnietniet | 13-07-21 | 02:01: Nou inderdaad! Mensen denken hier echt dat AH de top is. Alleen voor de supermarkten ging ik al naar Frankrijk, maar nu dus niet meer.

pjisonline | 13-07-21 | 07:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb speciaal voor jullie in deze barre tijden een mooi rustgevend lied uitgezocht:
www.youtube.com/watch?v=4Tr0otuiQuU
Met niks geen anecdote.

WirMachenMusik | 13-07-21 | 01:44 | 4

@TheOne48 | 13-07-21 | 03:24: Triest! Hier is de stemming momenteel ook zeer droevig. De jongste zus van mijn vrouw (69) heeft hooguit nog maar twee à drie weken te leven door een snel voortschrijdende en uitgezaaide galwegenkanker. Raakt me net zo hevig als het overlijden van mijn moeder en mijn vrouw zelfs nog heviger. Ze was, alhoewel de jongste, een waardige opvolgsters van mijn schoonmoeder, in de zin dat ze, ondanks veel levenspech, alles heeft gedaan om mijn grote schoonfamilie te binden en bij elkaar te houden. We zullen haar meer missen dan welk familielid dan ook.

WirMachenMusik | 13-07-21 | 04:51
▼ 1 antwoord verborgen

Helemaal prima toch? Degenen die zich niet willen laten vaccineren maken óf de ziekte door óf je doet je tests. Niemand die je verplicht je te laten vaccineren. De eis van een negatieve test lijkt me terecht om een acute besmetting te voorkomen.

gozoman | 13-07-21 | 01:36 | 4

Met vaccinatie voorkom je ook geen acute besmetting... pfff

VP732 | 13-07-21 | 01:44

Ook gevaccineerde zouden zich moeten laten testen, er is immers geen enkele rede om aan te nemen dat je niet besmet kunt worden, de redeneringen over mensen die niet willen of (medisch) kunnen vaccineren worden met de dag dommer, ik proef wat tunnelvisie in de lucht

Oxithius | 13-07-21 | 08:10
▼ 1 antwoord verborgen

Laat ik maar niet zeggen wat ik denk.

RickyLaRue | 13-07-21 | 01:43
-weggejorist-
cugel | 13-07-21 | 01:24 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

-edit.
Naar boven gegooid.

knutsel_ | 13-07-21 | 01:23 | 2

Hey! :-} Ik heb een voltooid leven!!1!

keestelpro | 13-07-21 | 01:24

Voor de meeste reaguurders waarschijnlijk moeilijk voor te stellen, maar weet je hoe vet je op dit nummer los kon gaan? Pilldriver -Pitchhiker m.youtube.com/watch?v=3E53IM0jF-s

Sinterbikske | 13-07-21 | 01:17 | 2

Of misschien deze van weer een jaartje daarvoor youtu.be/bQKiYm4H2B4

Oxithius | 13-07-21 | 08:15

Ik ben zelf niet vies van een min of plausibel samenzweringstheorietje gebaseerd op indirecte (indicatieve) bewijsvoering. Maar vind ook dat sommige reaguurders toch wel erg ver gaan met het zoeken naar tegenargumenten tegen vaccineren.
En dan bedoel ik niet dat zelfs over met name Pfizer en Moderna nog niets bekend is over mogelijke negatieve gevolgen op middellange en lange termijn. Die natuurlijk voor jongere mensen zwaarder kunnen wegen dan voor een oude zak van 74

WirMachenMusik | 13-07-21 | 01:16 | 7

Als je de geschiedenis bekijkt van deze vaccin producenten. Dan kom je in een enorme beerput terecht, uiteenlopend van vervalsen van onderzoeksresultaten tot asbest in talkpoeder. Dit is echt een hele korte samenvatting, als je alles leest zou je denken dat je met de mafia te maken hebt. Gifmengers. Deze gasten hebben in het verleden echt enorme schadevergoedingen moeten betalen. Met enorm bedoel ik niet een duizendje nee 500 miljoen is gangbaar in die regionen. Na jaren procederen door de slachtoffers. Fuck them ik neem hun prikje niet. Ze hebben nu al vernelde een derde speed prik aangevraagd. Zonder onderzoeksresultaten natuurlijk HAHA!

entredeuxbieres | 13-07-21 | 01:41

@WirMachenMusik | 13-07-21 | 01:29: Ik geef je gelijk ouwe.
De jeugd is nogal aso. Maar dat is logisch want ze zijn jong en best nog dom.

nietnietniet | 13-07-21 | 02:04

@entredeuxbieres | 13-07-21 | 01:41: buiten dat, in tegenstelling tot wat de propaganda ministers en hun schoothondjes stellen, bijvoorbeeld dat het 'vaccin' is goedgekeurd is een regelrechte leugen die Pfizer op z'n .com site bijv zelf niet claimt. Op hun site staat letterlijk 'the covid-19 vaccine has not been approved by the FDA and is not licensed'. Leuk dingetje op de .nl site is trouwens de uitleg over gen-therapie, die 30 maart 2020 al in de Staatscourant is vermeld, en dat dit een therapie is die je DNA verandert. De Wappies worden vervelend. Altijd maar gelijk hebben. Zucht...

Sandronique | 13-07-21 | 08:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb een heersende mening.

keestelpro | 13-07-21 | 01:16

Ik kom alleen even langs om sorry te zeggen. Sorry.

HeerVanStand | 13-07-21 | 01:07 | 3

Je liegt!

knutsel_ | 13-07-21 | 01:08

Altijd prettig om hier een heer van stand te ontmoeten, niet waar jonge vriend!

cugel | 13-07-21 | 01:26

Kan Marcel Levi Hugo de Jonge niet vervangen.

CarelJan7937 | 13-07-21 | 01:04

True Romance - Sicilians
youtu.be/Jsh4SvPdfl8
Favoriete scène uit een van m'n favoriete films. Scène waarin Balki (Perfect Strangers) een kilo coke in zijn gezicht krijgt gegooid net voordat de politie eraan komt is ook classic youtu.be/YLLb5_YN3j4

R. Skickr | 13-07-21 | 01:01

Macron heeft ons nu echt de oorlog verklaard.
Maar de stencilmachines ratelen weer, nu in de vorm van PDFjes, 1 negatief testbewijs is straks genoeg om met zijn allen naar de kroeg of een restaurant te kunnen. Broeva Haro dat de Fransen digibeet zijn! Als ze straks inlopen, soit, dan trekken we weer verder. Voor de fascistische troepen uit.

entredeuxbieres | 13-07-21 | 00:58

Tim Finn - Fraction Too Mich Friction
youtu.be/nP0v4lL_rZw
Met dat grappige hondje. 1983 btw.

R. Skickr | 13-07-21 | 00:54

*nog 'n shotje whiskey doet met een chaser*
The Doors "Whiskey Bar/Alabama Song/Backdoor Man/Texas Radio/Love Me Two Times" Live
www.youtube.com/watch?v=Wt079HIHD6Y

prekert | 13-07-21 | 00:53

Ten bedde, hoop morgen weer wakker te worden,

You tube: Tommie - Dood zijn duurt zo lang (Harry Bannink)

Bibop | 13-07-21 | 00:46

Goeie keus Skickie.
*overweegt hem toch weer toe te voegen aan de favorieten*

knutsel_ | 13-07-21 | 00:41

@knutsel_ | 13-07-21 | 00:41: Geen idee hoe dat werkt, maar gewoon doen. Baat het niet...
Nog een liedje datzelfde jaar
Eddy Grant - Electric Avenue
youtu.be/vtPk5IUbdH0
Dacht destijds dat het over een electrische Ivanhoe ging.

R. Skickr | 13-07-21 | 00:48

Ach ja, dat dit ging komen wisten we een jaar geleden al. Dit is toch geen verassing?

gebakkenzuchten | 13-07-21 | 00:37 | 1

Een Godwin zit in een verrassend klein hoekje.

entredeuxbieres | 13-07-21 | 01:06

VA-T’EN meneer Macaroni !!!!!!!

Hercule Poirot | 13-07-21 | 00:29
▼ 4 antwoorden verborgen

@Lorejas | 13-07-21 | 00:28:
Ja ik vind dit halfzachte weer ook beter dan een verzengende hittegolf. Hittegolf heet voortaan ook code rood of zo. Die kneuzen in De Bilt vinden het ook allemaal helemaal nix.

keestelpro | 13-07-21 | 00:32

Die codes ook allemaal. Zeg gewoon dat het tering heet gaat worden of dat er zandzakken voor de deur nodig zijn. Lijkt me duidelijk genoeg.

Lorejas | 13-07-21 | 00:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou die 97 procent consensus is in ieder geval ver te zoeken.

knutsel_ | 13-07-21 | 00:20

Zoiets wellicht ?:
Stel dat dit corona-drama toch een serieuze poging is om controle te krijgen over de hele wereld bevolking, en het toch een complot blijkt te zijn?
Als dat het geval is, is ze er alles aan gelegen om te voorkomen dat ze met dit voornemen door de mand vallen.
Dan zal er echt alles aan gedaan moeten worden om dit project te laten slagen.
Men kan niet anders, want als uit komt , en bewezen wordt, dat dit gepland is, zal een poging om het nog eens te proberen nooit meer kunnen slagen.
Dan is hun kans verkeken.
Omdat dan teveel mensen, die nu nog gemotiveerd eraan meewerken, het verhaal niet meer geloven.
Dus langzaam gaan ze nu werken, met hun 'compagnons' corona, angst en dwang, naar hun 'ideaal'.
Steeds een stukje verder, tot er geen weg meer terug is.
Nu in Frankrijk, en straks hier?

________

Ik krijg associaties met 'Invasion of the Body Snatchers'

Kijkeensaan | 13-07-21 | 00:19 | 3

Die hele ‘green deal’ van Timmermans had nooit zo’n vaart kunnen nemen als Corona er niet was geweest.

Sinterbikske | 13-07-21 | 00:38

Ik zou echt graag weten waarom dit gaande is. Het lijkt een beetje op een oefening, hoe krijgen we mensen op het juiste spoor als er echt iets gebeurt.
Het was al verdacht aan het begin van de pandemie, dat er alleen gepraat werd over een vaccin, terwijl een normaal mens en zeker een arts, die te maken krijgt met een dodelijke ziekte als eerste denkt, wat is het medicijn? Tenminste, dat dacht ik. Hoe kunnen we mensen genezen? Maar de reactie was, we laten iedereen die ziek is doodgaan en wachten rustig op het vaccin. Een idiote en onmenselijke reactie. De enige conclusie die ik dus kan maken is dat het inderdaad niks met gezondheid te maken heeft.

entredeuxbieres | 13-07-21 | 01:18

Het is hier een Sodom en Gomorrah en het moet maar eens afgelopen zijn met dat gesodemieter. Kijk nooit om naar wat geweest is.
www.youtube.com/watch?v=gU-MJELwvMA

Arnold Layne | 13-07-21 | 00:18

Def Leppard dan maar
Love Bites youtu.be/W4XiSFyYRE8
Prachtige Power Ballad.

R. Skickr | 13-07-21 | 00:16

'Their blood is your cocaine
Our approval is your fuel
Is your fuel
You're living from their agony
And what you leave is broken'
.
.
www.youtube.com/watch?v=yZIeca_CCGQ

Gezwel | 13-07-21 | 00:09

Niks mis met patriottisme

RickyLaRue | 13-07-21 | 00:12

Nou, deze dan nog en dan wordt echt hoog bedtijd voor Dr_Johnson.

Vroegah, heel lang geleden, in 1972, had Dr_Johnson, net 18 geworden, autorijlessen. Ik vertelde mijn studenten, ook alweer jaren geleden, dat ik destijds 15 gulden per uur daarvoor betaalde, waarna ze hun monden van de grond moesten rapen of zo. Anyway, tijdens die wekelijkse lesritjes stond de autoradio altijd aan, en kennelijk was net dit nummer uitgebracht, dat ik toen vaak hoorde. Eric Clapton heeft het 20 jaar later of zo, akoestisch en in een 'laid-back' tempo, m.i. veel mooier uitgevoerd, maar dit is dus de oorspronkelijke uitvoering die ik vaak op de radio hoorde tijdens mijn rijlessen:

www.youtube.com/watch?v=3n92zksrhbc

Dr_Johnson | 13-07-21 | 00:07 | 3

Wat een classic rocknummer! Kan er niet genoeg van krijgen.

R. Skickr | 13-07-21 | 00:30

Hij pikte de vriendin van George Harrison in, misschien wel met dit nummer, een lage daad die George nog heel fatsoenlijk heeft opgenomen, maar George was dan ook een nettere man dan Eric.

cugel | 13-07-21 | 01:31

De stigmavariant wordt de dodelijkste.

lekgoot | 13-07-21 | 00:03

Toen: Deine Papiere!
Nu.. Deine QR code bitte.
Niet aan mee doen.

RickyLaRue | 13-07-21 | 00:03 | 1

Uiteraard niet.

VP732 | 13-07-21 | 01:12

dus we krijgen 2 kampen .
vax en no vax.
verdeel en heers komt erg dichtbij

Het leven is zwaar | 12-07-21 | 23:59 | 9

@de honden blaffen... | 13-07-21 | 00:18: juist ;)

VP732 | 13-07-21 | 00:24

Het scheelt iig wel een hoop belasting. Want ik ga natuurlijk niet een maatschappij volledig onderhouden die mij niet volledige rechten geeft.
En ik bepaal de korting op 90%

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 00:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Vaccins zijn in record tempo ontwikkeld en was ook nodig. Heb er alle vertrouwen in dat er op doorontwikkeld wordt. Kom maar op met die 2e prik verbeterde Janssen of een Pfizer erbij.

Alles beter dan testen, testen en testen.

CarelJan7937 | 12-07-21 | 23:59 | 10

Onder de tram lopen is nog dodelijker. Het leven van den moderne mensch staat bol van vaccinatie van wieg tot graf. Van hielprik (baby) tot stereoprik (dienstplicht), daarna af en toe een tetanusprik na oppikken straatvuil in schaafwonden als ze ernstig genoeg zijn voor een bezoekje aan de SEH.

Heb overig geen tetanus gekregen na minder ernstige schaafwonden zonder bezoekje aan de SEH.

Medici nemen het zekere voor het onzekere.

Baadt het niet schaadt het niet en zo is het ook met die Corona vaccins.
Infrastructuur is nu dik in orde, dus kom maar op met die extra prik.

Ben er wel van overtuigd dat het Corona virus een teringlijer is, nog net iets meer dan een gewoon griepvirus. Ziek zijn is nooit leuk, dus jaren geleden besloten om niet meer ziek te worden. Werkt tot op heden prima.

Testen voor toegang en Corona paspoort is wel bedenkelijk, maar vergelijk het met ongevaccineerde kinderen niet toelaten op de kinderopvang. Van micro naar macro niveau.

De mens is beter geworden dan de natuurlijke selectie en zwakkeren hebben tegenwoordig ook een kans gekregen om polio-vrij door het leven te gaan. Nadeel is dat we wel met een enorme vergrijzing zitten, maar dat zal god aan zijn reet roesten.


CarelJan7937 | 13-07-21 | 00:41

@CarelJan7937 | 13-07-21 | 00:41: ook al tegen Zwitsalletje gezegd: Het aantal antivaxxers is hier op GS verwaarloosbaar.
Je moet meerdere factoren laten meetellen. De snelheid waarmee het ontwikkeld en getest is. Of de fabrikant nog enige aansprakelijkheid heeft. Of de ziekte wel een massaal paardenmiddel nodig heeft. Bijvoorbeeld.

knutsel_ | 13-07-21 | 00:48

@CarelJan7937 | 13-07-21 | 00:41: aanvullen met de griepprik en hopelijk binnenkort een vaccin tegen migraine, haaruitval en hooikoorts. Lekker doorprikken, hoe meer prikken hoe beter. Dat kudtlichaam waarmee we geboren zijn ook.

VP732 | 13-07-21 | 01:17
▼ 7 antwoorden verborgen

Wie wilt zich niet laten vaccineren maar heefr wel een oordeel over stren gereformeeren en heeft hun niet ingeënte kroos liever niet in de klas van zijn of haar kinderen met de kans dat er mazelen of pokken of iets dergelijks uitbreken?

R. Skickr | 12-07-21 | 23:59 | 7

@de honden blaffen... | 13-07-21 | 00:20: Toen was alles ook beter, vroeger.

R. Skickr | 13-07-21 | 00:41

Vooral dingen blijven invullen hoe mensen die zich niet laten vaccineren denken over gereformeerde. Hugo is ook greformeerd en pakt zijn achterban hard aan. Maar liegt dat het gedrukt staat. Als een vaccin moet verkopen niet vanwege gezondsheidsaspect maar als vrijheidsprik dansen met Jansen dan snap je niet wat vaccineren is. Je krijgt je vrijheid niet terug.

franck7020 | 13-07-21 | 00:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Ben geen complotmeneer, en gevaccineerd tegen van alles (waarvan corona de meest onschuldige is gezien mijn leeftijdsgroep), maar whats next? Pinpas koppelen aan vaccinbewijs en contant geld verbieden zodat ongevaccineerde geen geld meer kunnen besteden in horeca en winkelcentra? Mensen ontslaan als ze geen boostervaccin willen nemen 2x per jaar? Of zijn dit de laatste stuiptrekkingen van de vergane Franse glorie? Staan de gele hesjes weer op?

Ir_HardGelag | 12-07-21 | 23:56 | 3

Dat en een gele ster en razzia's.

R. Skickr | 13-07-21 | 00:00

Volgens Openbaring 13:16-17 gaat het niet alleen om betaling bij horeca en winkelcentra, ik vermoed zomaar dat online betalingen ook niet meer mogelijk zijn.

SmurfenSlurfje | 13-07-21 | 00:12

Ja.. dat...
en sociale credits ook.. want dat kun je koppelen aan milieuvervuilende activiteiten, zoals vliegen.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 00:39

Gewoon verplichten die handel. Buurmeisje hier: 18 jaar oud. Gaat op stap. Met 5! vriendinnen die allemaal niet gevaccineerd. Ook niet! getest. Lopen gewoon de club in. Geen enkele controle. En de dag erna werkt ze in het verzorgingstehuis. Dom en onverantwoord. Zowel van die verwende kutkoters als van de horeca “bij ons kan alles veilig” Allemaal gelul. Maar dat komt die dikke krollenbol van KHN nu even niet uitleggen bij Humberto.

Arjan9401 | 12-07-21 | 23:49 | 23

En wie in dit scenario is een risicogroep?
Overigens wordt personeel in verzorgingshuizen regelmatig (preventief) getest, en mogen ze uiteraard niet werken met symptomen.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 00:45
-weggejorist-
franck7020 | 13-07-21 | 00:55
▼ 20 antwoorden verborgen

Beter dan die vorige. Ik vind dit een lekker nummer.

R. Skickr | 12-07-21 | 23:56

Te gek nr en artiest

franck7020 | 13-07-21 | 00:44

Luister eens naar deze man:

"There was no novel Coronavirus. Check of gene sequence vs all patent records showed not novel since 1999! There are 120 patented pieces of evidence showing total fallacy of claim 'novel'!"

A manufactured illusion. Dr David Martin with Reiner Fuellmich 9/7/21
brandnewtube.com/watch/a-manufactured...

prekert | 12-07-21 | 23:44 | 1

Use it before you lose it.

prekert | 13-07-21 | 00:46

@knutsel_ | 12-07-21 | 23:42:
Wat er wél aan klopt is dat ze mekaar niet kunnen begrijpen omdat ze een verschillende taal spreken en niet willen begrijpen omdat de ander niet goed bij z'n hoofd is.

Kapitein Sjaak Mus | 12-07-21 | 23:51

Leuk verhaaltje waar in de praktijk niets van terecht komt.

hisxxx | 12-07-21 | 23:54

@Kapitein Sjaak Mus | 12-07-21 | 23:51: Het is serieus maar de vraag wie er niet goed bij zijn hoofd is.
Het punt is hier dat er een externe entiteit in het leven is geroepen die angst oproept. Dát is het belangrijkste punt, psychologisch gezien. Niet of je de ander wel of niet laat uitpraten.

knutsel_ | 12-07-21 | 23:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Je hebt de link aangepast?

Kijkeensaan | 12-07-21 | 23:45

Heeft iemand nog dat grafiekje gezien
van dodelijke ziektes met een A-status?
Covid-19 staat er voor spek en bonen bij...

wiener mit pommes | 12-07-21 | 23:38 | 3

A status omdat het "besmettelijker" is blijkbaar. Zo dom, je zal naar de ic-capaciteit moeten kijken, kunnen "we" het aan? En ja, dat kunnen we, maar Gommers wil niet dat het IC-personeel zich gaat vervelen. Tsja.

Koppig | 13-07-21 | 00:00

Dan druk je je nog netjes uit... echt bizar.

VP732 | 13-07-21 | 00:02

@Koppig | 13-07-21 | 00:00: verkoudheid heeft een R van 3 of 4 in een gemiddeld kinderdagverblijf. Ook A status dan maar?

De Jonge, onderwijzer, heeft schijnbaar nog nooit een biologieboek niveau VMBO ingezien, want d aarding wordt zelfs het verschil tussen besmetting en virtualiteit uitgelegd.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 00:48

Frankrijk: 62 miljoen inwoners, 7200 coronapatienten. Waar hebben we het over?

MoonBeebe | 12-07-21 | 23:35 | 2

Over vaccinatiedwang.

de honden blaffen... | 12-07-21 | 23:44

The great reset.

zwenkwieltje | 13-07-21 | 01:17

Ach, weer lekker op zn Duits.. AUSWEISS BITTE!

boerk | 12-07-21 | 23:31

Even afwachten hoe de Franse vakbonden hierop gaan reageren. De kans bestaat dat zij hierin meegaan, maar ook dat er verzet komt. Spannend.

lekgoot | 12-07-21 | 23:28 | 3

En de groepen die "moeilijk te bereiken zijn" die hebben ze in Frankrijk ook best veel.

klaas24 | 12-07-21 | 23:34

Het wordt weer smullen om Franse taferelen te zien.

J.Cash | 12-07-21 | 23:56

Dat is klare taal van Macron. Vaccineren is de enige oplossing. De anti-vaxxers krijgen de duimschroeven flink aangedraaid met telkens een PCR test voor bv horecatoegang moeten doen à 50€.

Diederik_Ezel | 12-07-21 | 23:26 | 13

Macron is de Heks van Frankrijk.

hisxxx | 13-07-21 | 00:00

Jij denkt dat er geen parallelle horeca gaat ontstaan? Een horeca voor alleen jongeren? Een horeca alleen toegankelijk met een pasje en lidmaatschap dat bebaseerd is op politieke overtuiging, niet zijnde die van Hugo de vaxmachine?
Dat is nu al bezig..

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 00:53

“At 6 months, 61% (189/312) of all patients had persistent symptoms, which were independently associatie with severity of initial illness, increased convalescent antibody titers and pre-existing chronic lung desease”

Nee domme lul. Niet van de “besmette jongeren”, maar van de besmette jongeren met al bestaande longproblemen. Simpel samengevat.. de rokers dus.

Begrijp je wel wat je leest?

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 01:02
▼ 10 antwoorden verborgen

Mooi. Kende ik nog niet.

Sinterbikske | 12-07-21 | 23:42

In het licht van, en zo.
Tears for Fears - Mad World
youtu.be/u1ZvPSpLxCg

MickeyGouda | 12-07-21 | 23:23 | 4

@Nuuk | 12-07-21 | 23:30: The Hurting is een prima album. Beetje New Wave, beetje pop. Goed gedoseerd (no pun). :)

knutsel_ | 12-07-21 | 23:33
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, misschien toch eens wat meer onderzoek en double blind bla bla testen opzetten in NL mbt behandelmethodes en medicijnen zoals ivermectine, of niet beste OMT mensen? Op lange termijn onmisbaar in de mix.

Ir_HardGelag | 12-07-21 | 23:20 | 4

2 recente goed opgezette RCTs was Ivermectine niet duidelijk beter dan een placebo. Zie o.a. JAMA

Diederik_Ezel | 12-07-21 | 23:27

@Diederik_Ezel | 12-07-21 | 23:27: in 2 testen ook verschillense doses en behandelplan gevarieerd? Dat moet een mooie design of experiment zijn dan.

Ir_HardGelag | 12-07-21 | 23:32

@Diederik_Ezel | 12-07-21 | 23:27: RCTs zeker bij late toediening, zeer lage dosis.. dat zijn altijd degene die men aanhaalt, er zijn RCTs nodig op preventie en vroege behandeling

Oxithius | 13-07-21 | 08:38
▼ 1 antwoord verborgen

Weggestuurd ? Die hoor je gvd ter plette te arresteren,

De Amsterdamse politie heeft een stagiair weggestuurd wegens verdenking van ontucht met twee minderjarige meisjes van 14 en 15 jaar. Ook wordt hij beschuldigd van het maken en bezitten van kinderporno.

De politie heeft daarop een aanvullend onderzoek ingesteld en geconstateerd dat sprake is van ernstig plichtsverzuim. ‘De aard van het politiewerk en het noodzakelijke vertrouwen in het politiekorps brengen met zich mee dat hoge eisen mogen worden gesteld aan de integriteit en betrouwbaarheid van politiemedewerkers,’ aldus de politie. ‘Het handelen van de politiestudent heeft dit vertrouwen in hem onherstelbaar beschadigd.’
bron: parool

Bibop | 12-07-21 | 23:16 | 3

Sinds de politie de voorkeur heeft voor veel exotische personeelsleden kunnen we veronderstellen dat dat soort dingen binnenkort geen nieuwwaarde meer heeft.

hisxxx | 13-07-21 | 00:05

En hoe oud was de stagair?

Oxithius | 13-07-21 | 08:40

Ongevaccineerden kunnen corona krijgen, gevaccineerden ook. Ongevaccineerden kunnen anderen besmetten, gevaccineerden ook. Het virus blijft dus gewoon rondgaan. What's the fucking point?

goedverstaander | 12-07-21 | 23:16 | 6

Volledige controle over de burger.

MoonBeebe | 12-07-21 | 23:37

@goedverstaander | 12-07-21 | 23:21: Niet helemaal waar, mijn beste. Juist de kwetsbaren zijn extra gevoelig voor ernstige bijwerkingen of over-reactie op het vaccin vanwege een al gecompromitteerde gezondheid/weerstand.

zwenkwieltje | 13-07-21 | 01:15

@Kapitein Sjaak Mus | 12-07-21 | 23:18: Ow u bedoeld die statistieken waarin een daling te zien was, die grafiek die preventief al een aantal dagen van te voren diezelfde daling had ingezet en waarbij de correlatie tot het weer compleet over het hoofd gezien werd, die statistieken?

Oxithius | 13-07-21 | 08:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Peter Gabriel komt hier veel te weinig aan bod. Hier een prachtig nummer van deze grootheid en een mevrouw die op deze muziek een dansje op het ijs doet. youtu.be/g4W2u0CXryc

Arnold Layne | 12-07-21 | 23:15 | 4

Het ging vandaag toch ook over Zuid-Afrika? Ook daarover heeft PG een moordnummer
youtu.be/iLg-8Jxi5aE

Arnold Layne | 12-07-21 | 23:23

@Kapitein Sjaak Mus | 12-07-21 | 23:36: Prachtig. PG heeft het talent om diep in je ziel door te dringen. Zo ontzettend mooi, hij weet je telkens weer te raken. Hij heeft the touch.
youtu.be/Mlo70hRMP3I

Arnold Layne | 13-07-21 | 00:02
▼ 1 antwoord verborgen

We heb de afgelopen 30 jaar vaak gekampeerd in Frankrijk. Dat gaat dus niet meer gebeuren.

knutsel_ | 12-07-21 | 23:13 | 9

Heeft Macron u al gebeld en gevraagd of u toch maar svp komt. Zo dondert dr hele economie van La France in elkaar.

Kattie | 12-07-21 | 23:58

@Arjan9401 | 12-07-21 | 23:51: met 1 miljoen+ Nederlandse toeristen per jaar die alleen al naar Frankrijk gaan, denk ik dat de reactie vanuit de Franse toeristenindustrie toch wel een hele stevige zal zijn.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 01:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Aan moeten tonen dat je gezond bent terwijl je je 100% gezond voelt. De medische definitie van gezondheid af laten hangen van een pasje, terwijl gezonde mensen elkaar niet ziek maken. Ziekte is misdadig op straffe van uitsluiting. En iedereen accepteert het gelaten....

www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-...

Let vooral op voetnoot 3 wat wetenschappelijk bij onderzoek van 10 miljoen chinezen verklaart dat asymptomatische besmettingen domweg niet voorkomen:

" There were no positive tests amongst 1,174 close contacts of asymptomatic cases."

En laat het hele beleid nu gebaseerd zijn op het idee dat men elkaar asymptomatisch kan 'besmetten'.

French Kiss - Lil Louis
www.youtube.com/watch?v=CgOsg5vhwFY

sir Ockels | 12-07-21 | 23:13 | 4

@boerk | 12-07-21 | 23:33: Beter lezen. Als je verkouden bent dan ben je symptomatisch. Het gaat hier om asymptomatische overdracht. Bij klachten gewoon thuisblijven.

sir Ockels | 12-07-21 | 23:46

@boerk | 12-07-21 | 23:33: zoek gewoon het woord symptoom eens op voordat je er een mening over vormt..

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 01:08

Heel die fixatie op besmettingen is sowieso kansloos, zeker als je de helft van de relevante variabelen gewoonweg negeert, zoals oa natuurlijke resistentie, klimaat/weer ea

Oxithius | 13-07-21 | 08:51
▼ 1 antwoord verborgen

Meer dan dertig partijen sluiten zich aan bij het kort geding dat festivalorganisator ID&T aanspant tegen de overheid. Onder meer de organisatoren achter het festival DGTL, Het Amsterdams Verbond en F1 Dutch Grand Prix Zandvoort worden mede-eiser.

ID&T, dat onder andere Mysteryland, Milkshake en Amsterdam Open Air organiseert, maakte vrijdag bekend het kort geding aan te spannen vanwege de coronamaatregelen die die avond werden aangekondigd. De festivalorganisator is het niet eens met het besluit om ongeplaceerde publieksevenementen te verbieden. ID&T noemt de beslissing ‘onzorgvuldig voorbereid en onjuist’.

Het kort geding dient op vrijdag 16 juli om 10.00 uur bij de rechtbank in Den Haag. Ook organisatoren van grote Nederlandse festivals als Paaspop en Zwarte Cross sluiten zich daarbij aan.

Bibop | 12-07-21 | 23:12 | 2

De uitslag daarvan laat zich raden, mocht deze niet gewenst zijn door onze overheid. Dan zetten ze dat recht in het hoger beroep, 3 minuten later door een rechter die wel uitspraken doet naar het landsbelang. Of van het kabinet waar iedereen klaar mee is, maar zij nog niet met ons

Diepstrotje | 12-07-21 | 23:27

Gezien eerdere uitspraken op dit dossier staat de uitslag al vast.

de honden blaffen... | 12-07-21 | 23:28

Als je nu alle prikken neemt? Pfizer, AZ, Jansen, Moderna, BioNTech, dus de vaccins die hier te krijgen zijn. Zou dat helpen?

Arnold Layne | 12-07-21 | 23:11 | 3

Dan kun je je telefoon en ziggo abonnement opzeggen. Of je hebt volledige ontvangst, of je ontvangt iets meer.

Sinterbikske | 12-07-21 | 23:16

Ja, dan ga je dood, heb je niks meer,
en ben je gelukkig...

wiener mit pommes | 12-07-21 | 23:26

Helpt in ieder geval de kans vergoten op een bijwerking of erger, gewoon doen joh

Oxithius | 13-07-21 | 08:54

Vol verlangen naar vakantie, maar krijg er steeds minder zin na de nieuwe mogelijke maatregelen. Desireless - Voyage voyage m.youtube.com/watch?v=6PDmZnG8KsM

Sinterbikske | 12-07-21 | 23:11

O hell. Mijn liedjes zijn op, want de wereld staat in overdrive op dit moment. Ik kan nu niet met de muppets aankomen of hell awaits van Slayer. Het is jullie avond denk ik. Kies maar. Kijk, zo draai je een punt aan de ellende. Je kan ook Afghanistan uitvluchten en de taliban het komende liedje laten componeren.

LV-225 | 12-07-21 | 23:10 | 1

Heel verstandig van Macron!
De enige juiste logische oplossing voor een uitweg.

laurentius | 12-07-21 | 23:10 | 2

Welke uitweg? In NL lopen de ic's toch ook niet vol of wel?

Ir_HardGelag | 12-07-21 | 23:21

Kom op, het is 2021 hoor, corona angst is zo 2019.

zwenkwieltje | 13-07-21 | 01:11
-weggejorist-
Jiet Panssen | 12-07-21 | 23:09 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Wappie gehalte is weer hoog vanavond: Complottheorieën, angstzaaien, vergelijkingen met Nazi Duitsland. Het gepeupel weet elkaar te vinden laten we maar zeggen.

R. Skickr | 12-07-21 | 23:08 | 15

@Rennieflox | 13-07-21 | 00:09: percentueel niet.. Ebola treft vrijwel niemand omdat het lokaal blijft.
Maar als je het krijgt, dan sterft 30%.. en niet alleen de ouderen en zwakkeren, danwel ongezonden., nee iedereen. Kinderen, jongeren en ouderen.
Hoe erg een ziekte is moet je daarom afmeten aan aantal verloren levensjaren. Bij Corona is dat zeer laag, omdat de modaal op 83,5 jaar lag. Dat is ongeveer ook de modaal van de leeftijd die bejaarden halen in dit land. Het is ook niet voor niets dat in 2020 echt gewoon niemand aan de jaarlijkse griep overleed na begin feb. Die mensen waren met een paar weken eerder dood gegaan aan Covid. Zo werkt de natuur nu eenmaal.

En dat afmeten aan aantal levensjaren is niet een soort ontkennen van de ernst hoor.. dat is standaard praktijk voor indeling van ziekten.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 01:19

@Epistulae_Morales | 13-07-21 | 01:19: Hoe erg een ziekte is moet je daarom afmeten aan aantal verloren levensjaren. Bij Corona is dat zeer laag.

Is er al afgevlagd dan ? Die verloren levensjaren krijgen we de komende jaren pas in beeld

Oxithius | 13-07-21 | 08:57
▼ 12 antwoorden verborgen

Ja, ik ben nu onderhand wel toe aan een lekker stukkie muziek. Een lekker swingende uitvoering dan maar van Cheek to cheek van Diana Krall. Krall was op zeker moment zo beroemd en succesvol dat ze gewoon de beste musici kon inhuren, zoals één van de beste jazz ritme tandems: John Clayton op bas en Jeff Hamilton op drums. Die twee maakten jaren deel uit van het van het succesvolle trio met pianist Monty Alexander.

Let ook op de prachtige solo met brushes van Jeff Hamilton. Ergens in zijn solo demonstreert hij dat foefje dat haast iedereen wel kent: als je wilt kunnen drummen moet je met je ene hand over je borst een cirkeltje wrijven, terwijl je met je andere hand op je borst klopt; kortom, twee als het ware tegengestelde bewegingen. Jeff Hamilton laat het, volgens mij als grapje, zien met zijn brushes. Echt fantastisch! Enjoy:

www.youtube.com/watch?v=An11-M73GCA

Dr_Johnson | 12-07-21 | 23:08 | 3

Toen was ze inderdaad op haar top.
Laatste albums met popcovers vind ik persoonlijk een beetje meh.

Kapitein Sjaak Mus | 12-07-21 | 23:27

Ik heb lang geleden een bas gevonden op straat. Dat stond ergens na het stappen ergens tegen een muur heel eenzaam te zijn. Meegenomen en drie dagen aan iedereen laten zien dat je ook op een hele grote gitaar kon aanrommelen. Iedereen dacht dat ik musicus was. Gelukkig dook de eigenaar op en dat was maar goed ook. Ik heb de schurft aan Jazz, maar door die grote gitaar kan ik die pokkemuziek wel waarderen. Het is niet mijn soort muziek, maar ik verwacht ook niet dat iedereen Carcass waardeert.

LV-225 | 12-07-21 | 23:30

Heel goede zangeres maar ik vind haar improvisaties op piano over het algemeen matig en met enige regelmaat afbreuk doen aan haar optreden,

Gravin v Kippenbouth | 12-07-21 | 23:49

It is hard to say, I am sorry Mark and Hugo

thanseeuwen | 12-07-21 | 23:08

"Inmiddels geldt in 7 departementen de alarmfase (meer dan 50 besmettingen per 100.000 inwoners)"
---
Poeh, in Nederland vandaag volgens Worldometer "Cases in the last 7 days" per 100.000 inwoners: 229 nationaal (en de afgelopen week als een raket omhoog geschoten).
Ter vergelijking:
België 58 per 100.000
Duitsland 6 per 100.000 ("100" Geldt daar als alarmgrens voor strenge nationale maatregelen.
Dus grote kans dat Duitsland en België binnenkort ook als vakantiebestemming geschrapt kunnen worden.

WirMachenMusik | 12-07-21 | 23:07 | 3

Er is geen enkele controle aan de grenzen.

de honden blaffen... | 13-07-21 | 00:03

Het zegt alleen niets. Sterker nog.. in alle landen ligt de besmetting ongeveer even hoog. En nog gigantisch veel hoger dan jouw cijfers hier. Alleen de *gemeten* besmetting verschilt. En die ligt aan testcapaciteit en aan testbereidheid. Zoals jongeren een test moesten hebben om uit te kunnen gaan. Zo schieten de testen omhoog en de cijfers ook. Want alleen daardoor worden ze gezien..

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 01:24

@Epistulae_Morales | 13-07-21 | 01:24: Natuurlijk wordt er met de besmettingsregistraties gesjoemeld. Maar dat gold ook (en nu nog) in Nederland waar slechts cororona-doden in ziekenhuizen werden geregistreerd, terwijl bijvoorbeeld in België ook de coronadoden waarbij een huisarts of instellingsarts "waarschijnlijk corona" in de overlijdensakte schreef, werden meegeteld.

WirMachenMusik | 13-07-21 | 03:47

Hij is twee keer geprikt maar werd flink ziek na een avond stappen in het centrum van Haarlem. Ivar Wesselman uit Haarlem Noord had niet verwacht dat het zó makkelijk zou zijn om besmet te raken met corona.

,,Zaterdagavond was ik in de stad, maandag werd ik verkouden en best wel hevig ook. Mijn vrienden met wie ik de hele avond was hebben geen klachten gekregen, maar ik ben nu behoorlijk ziek: hoesten, benauwd enzo. Terwijl ik de enige van de groep ben die twee keer gevaccineerd is.’’ Ook een testuitslag eerder deze week laat geen ruimte voor twijfel.
bron: Haarlems Dagblad

Bibop | 12-07-21 | 23:04 | 6

Die vent is dus zwaar verkouden en heeft geen corona. Heerst op dit moment. Zelf ook gehad, me koorts, hoestte mijn longen uit mijn lijf. Voor de zekerheid laten testen, negatief.

Der Schnitzeljäger | 12-07-21 | 23:35

Nou.. met de logica die hoort bij het niveau van de schaapjes, is Ivar dus ziek vanwege die twee vaccins..

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 01:27

@Der Schnitzeljäger | 12-07-21 | 23:35: uitgaan en verkouden worden is ook ongeveer gewoon standaard gevolg..

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 01:29
▼ 3 antwoorden verborgen

In beide klassen van mijn Kids is het Corona (lees: positieve pcr) dat de klok staat.

Quarataine, testen, klassenapps die locko gaan. Daarnaast doet Macron ook nog een duit in het zakje voor onze vakantie.

Gelukkig is mijn vrouw ook wakker geworden en doen we nu beide er niet meer mee.

#gulliverwijdoennietmeermee

Remi A. | 12-07-21 | 23:02 | 2
-weggejorist-
davidhasseltoff | 12-07-21 | 23:19
-weggejorist-
zwenkwieltje | 13-07-21 | 01:06

In 1933 begon het ook met uitsluiten van bepaalde groepen.

-PR- | 12-07-21 | 23:00 | 3

Ik vind het toch wel een verschil hoor, sjonge jonge.

Drs. D. | 12-07-21 | 23:04

Ungeimpften nicht erwünscht.

knutsel_ | 12-07-21 | 23:22

En die klagen tot op de dag van vandaag dat zij VERPLICHT werden ingeënt.

Arachne | 13-07-21 | 02:23

We verplichten je niet om je te laten vaccineren maar, als je ergens naar binnen wil dan zal je een vaccinatie paspoortje moeten kunnen laten zien. En daarbij weten we meteen wat je credit rating is en hoe hard je afgelopen vrijdag op de A4 hebt gereden en wat je elke week besteed aan boodschappen. Moet u nu wel in zo'n villa met drie slaapkamers wonen met z'n tweetjes, wij weten het goed gemaakt, uw huis wordt verkocht aan de staat voor de WOZ-waarde en u verhuist naar een appartement zodat wij in uw oude woning een vluchtelingen gezin kunnen plaatsen. U heeft 3 auto's? Op benzine nog wel? ja dat kunnen we niet meer goed rekenen. Uw paspoortje bulkt van de strafpunten. Inleveren maar die walgelijke NoX uitwalmende voertuigen. Hier heeft u 2 electrische fietsen die precies even duur zijn als de inruilwaarde van uw oude automobielen. Oh, we zien ook dat u met de auto een ritje naar het uitkijkpunt op de afsluitdijk heeft gemaakt, tjajajajaja meneertje, dat wordt dus geen vliegvakantie meer dit jaar voor u. We zien dat u BIEFSTUK heeft gegeten op maandag en op donderdag en daarbij ook nog eens 2 kippen op uw kolen BBQ heeft bereid. Ajajajajaj dat wordt dus voor de rest van de maand geen vleesch meer en, u krijgt een boete voor het in de openbare ruimte stoken met een niet door de overheid erkend apparaat ter bereiding van voedsel. Er zal binnenkort een afspraak voor u gemaakt worden bij een voedselconsulente (voor uw eigen rekening) die u wat eetvoorschriften zal overhandigen waar u zich aan dient te houden. Dit zal maandelijks bekeken worden of er nog fine-tuning nodig zal zijn.
En toen werd ik gelukkig wakker uit een nachtmerrie...

clockandhammergame | 12-07-21 | 23:00 | 6

U heeft een vooruitziende blik, ontkennen heeft geen zin.

MoonBeebe | 12-07-21 | 23:40

Niet alleen is dit mogelijk, we hebben ook een wet waarin staat dat dit zonder parlementaire goedkeuring, per ministeriële regeling kan worden ingericht, en we hebben een minister die zo geilt op macht dat het voor hem geen enkel probleem is...

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 01:32

Nachtmerrie? Inderdaad, en een realistisch beeld van de nabije toekomst.

J-van-de-Bontekoe | 13-07-21 | 07:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb mezelf wel laten vaccineren maar ik vind het wel ver gaan om overal een pasje als bewijs te laten zien . Dus bij ingang restaurants , ov, enz. Straks ook winkels, de bakker en misschien ook als ik bij mijn oude moeder op bezoek ga.
Overal persoonlijke controle kan niet dus komen er bij iedere winkel enz. straks controlepoortjes met slagboompjes. Net als op stations. Brrr enge toekomstvisie.

Kattie | 12-07-21 | 22:58 | 6

@Drs. D. | 12-07-21 | 23:21: En als ik weiger om te kiezen?

MoonBeebe | 12-07-21 | 23:41

@Drs. D. | 12-07-21 | 23:21: Nee, er is maar 1 keuze: bukken voor de macht.

Arachne | 13-07-21 | 02:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Je lichaam volblaffen met een nog immer niet goedgekeurd experimenteel vaccin omdat je dan naar Frankrijk of Malta kan.

Niet een hele goede reden...

Hans Kwalzan | 12-07-21 | 22:58 | 4

Precies Hans. Ze kwakken maar een eind raak, ik kijk over een jaar of 3 wel. Ook al kost het me mijn baan.. beetje spek op de botten en zuinig leven, komen we er wel

davidhasseltoff | 12-07-21 | 23:22
▼ 1 antwoord verborgen

Dus iedereen gepasteuriseerd naar de hel. Komisch. Dat wel.

dt lagguh.

isitsoornot | 12-07-21 | 22:57 | 1

We zijn er al.
Ruim een jaar.

Joffri | 12-07-21 | 23:03

Leuk Frans muziekje dan maar en altijd van toepassing. Trust - Antisocial youtu.be/WfD8Dnh2xho

Arnold Layne | 12-07-21 | 22:57

Ik zat vanavond Ghostbusters te kijken, wat een geweldige leuke films maakten ze in de 80’s: Back to the Future alle drie en Ghostbusters, zelfs de sequel was nog leuk.
Idiote “special effects” maar met waanzinnig plezier gefilmd lijkt mij zo.

De titel muziek van Ghostbusters was ook een sterke troef van de film.
Ray Parker Junior in een Duits Top Pop, aankondiging door een Duits schaap,
www.youtube.com/watch?v=HNDdUK9X2RE

Nuuk | 12-07-21 | 22:56 | 9

@R. Skickr | 12-07-21 | 23:01:
Ja die ook, er werd veel moois gemaakt. Ik kan mij voorstellen dat het waanzinnig leuk werk geweest moet zijn om al die dingen en decors in die films te maken. Veel echt maken en niet er met een computer inzetten.

Nuuk | 12-07-21 | 23:27

Dat waren de hoogtijdagen van de moderne film. Tegenwoordig poept de AI de hele boel uit en lopen wij te klagen. Gremlins of alles van Dick Maas was altijd dikke pret en nu nog als je het terugkijkt. Ook het hele vroege filmwerk is de moeite waard, als het om vakmanschap gaat. Dan heb je het over Charlie Chaplin en zijn tijdgenoten. Je gaat zitten en je hebt een hoop lol. Dat mis ik nu eigenlijk wel in de moderne tijd.

LV-225 | 13-07-21 | 00:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Het lukt mij al jaren om Frankrijk te passeren zonder enige sociale interactie met zijn bewoners. Tag voor de tolweg, diesel afrekenen met creditcard aan de tap zuil en pissen in de berm. Bevalt uitstekend. Prima tolwegen trouwens maar de wc’s en overige voorzieningen langs de weg laat ik graag voor wat ze zijn.

HD50 | 12-07-21 | 22:56 | 4

Ik beken schuld

HD50 | 12-07-21 | 23:05

Prima land hoor, vriendelijke mensen die het best waarderen als je, je een beetje inzet met steenkool Frans. Sommige gaan spontaan Engels tegen je spreken, nog een voordeel, liter euro 1.53. ik ben benieuwd of de Fransen dit gaan accepteren.

Diepstrotje | 12-07-21 | 23:15
▼ 1 antwoord verborgen

Op de kinderopvang van onze dochter gaan kinderen die niet meedoen aan het Rijksvaccinatieprogramma geweigerd worden. Mooi, voorstander van. Voor ons was het een reden om opvanglocaties waar ze daar niks om geven links te laten liggen. Als je als ouder zo achterlijk bent dat je je kind niet laten vaccineren tegen ziektes als polio, mazelen, rode hond, bof of kinkhoest ben je gewoon een retard. Die vaccins bestaan al decennia, doe normaal.

Maar voor het covid vaccin vind ik dat een ander verhaal. De overheid lijkt onbetrouwbaar en niet transparant, ze zeggen elke telkens het ene en stiekem duwen ze het andere door. Ik heb zelf het vaccin wel genomen want ik ben het gezeik wel beu, maar elk jaar een herhaalspuit halen zie ik niet zitten moet ik zeggen.

Draak uit Brabant | 12-07-21 | 22:54 | 8

@Lentehaas | 12-07-21 | 23:05: Mijn oma had de mazelen terwijl ze zwanger was van mijn vader. Mijn vader heeft daardoor allerlei aangeboren problemen met zijn ogen.

koeberg | 12-07-21 | 23:12

Er zijn ook “klassieke” Corona vaccins.. maar ja,. Niet in Nederland. In Nederland maakt de minister reclame voor wat hij zelf het meeste heeft ingekocht..
Dansen met Jansen.

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 01:36

@Lentehaas | 12-07-21 | 23:05: Iedereen weet dat mazelen ernstige gevolgen kan hebben voor ongeboren kinderen. Daar hoef je niet voor te kennen, enkel op te letten op school.
Nee, als je kind gevaccineerd is, is het niet per se veilig. Vaccineren wordt ook gedaan om verspreiding te stoppen. Individuele gevallen kunnen nog wel ziek worden. Ik heb zelf kinkhoest gehad terwijl ik gevaccineerd was.

Draak uit Brabant | 13-07-21 | 08:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Maanden geleden dat Duitse filmpje op youtube over de corona toekomst komt wel aardig dichtbij zo.
Kan het alleen nergens meer vinden.
Iemand een linkje?

General Dripple | 12-07-21 | 22:53 | 2

Naast handhaving krijgen we nu de vaccinatie politie. 'Mag ik even uw vaccinatie bewijs zien...'

Drs. D. | 12-07-21 | 22:53 | 2

Zo vragen ze het de eerste maand daarna is het “AUSWEIS”!!!

Nuuk | 12-07-21 | 22:58
-weggejorist-
Drs. D. | 12-07-21 | 23:01

Verplichten is zo veel eenvoudiger dan mensen het leven onmogelijk maken als ze het niet doen. Als de R0 hoog genoeg is en de vaccins niet perfect, dan wordt de benodigde vaccinatiegraad nooit gehaald.

DeWeerman | 12-07-21 | 22:50 | 5

@DePsych | 12-07-21 | 23:23: Autogordel versus vaccinatie. Goede vergelijking. Not. Vrijheid in keuzes voor angst en dwang.

GoedGaan | 13-07-21 | 01:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoewel ik voorstander van vaccinatie ben, word ik heel erg fel als het richting dwang of drang gaat. Het is een fundamenteel recht van ieder mens om een medische behandeling te weigeren.

Lentehaas | 12-07-21 | 22:47 | 10

@DeWeerman | 12-07-21 | 22:57: Ah ja, met 62 miljoen inwoners Frankrijk komt de nationale veiligheid heel erg in gevaa met 7200 coronapatienten in het ziekenhuis. Net zoals in Australië waar de 1e coronadode is gevallen. Ze was pas 90 jaar.

MoonBeebe | 12-07-21 | 23:44
▼ 7 antwoorden verborgen

HAAANS

nutsniet | 12-07-21 | 22:56
▼ 1 antwoord verborgen

Ferdman en z'n pRuttelmobiel

Tobi | 12-07-21 | 22:46

Goed plan, toch? Vraag mij alleen af hoe ze fraude van QR codes tegengaan...

Drs. D. | 12-07-21 | 22:45 | 4

@Vunzigheid | 12-07-21 | 22:47: op die manier kunnen er veel meer problemen worden opgelost. Gaat nog rustig worden op opsporing verzocjt...

Drs. D. | 12-07-21 | 22:51

Misschien zijn de Fransen handiger met IT dan onze overheid.

koeberg | 12-07-21 | 22:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga een ticket naar de tropen kopen.
Is daar niet ook een mooi nummer over geschreven? Ja! Deze:
youtu.be/asfwADW1xL4
G. Joling

R. Skickr | 12-07-21 | 22:44 | 1

Jezus wat een niveau.

J.Cash | 13-07-21 | 00:19

Als niet gevacineerde moet je een gele ster op je kleding dragen, mag je niet meer in openbare ruimten komen. En uiteindelijk worden de niet gevaccineerden in ghettos weggestopt.
Tegelijkertijd was er vanwege de afschaving van het boerenbedrijf een te kort onstaan aan voedsel. Gevaccineerden kregen als eerste eten uit de gaarkeuken, maar er was niet genoeg eten om in de gethos uittedelen. Hulpvoedsel acties vanuut China werden verboden door de EU, omdat de EU haar eigen bevolking goed kan voeden, ondaks een gebrek aan voedingsmiddelen.

40 jaar later betaald de Europese Unie schadevergoedingen aan enkele overlevenden van het antivaxxgetho.

Santtulainen | 12-07-21 | 22:41 | 4

Een zeer plausibel scenario schets je daar.

A.I. van Dee | 12-07-21 | 22:51

@A.I. van Dee | 12-07-21 | 22:51:
... zij het weinig origineel en met een onsmakelijke vergelijking.

Kapitein Sjaak Mus | 12-07-21 | 23:03

Vergeet die schadevergoeding maar.

de honden blaffen... | 12-07-21 | 23:21
▼ 1 antwoord verborgen

Dave Davies: where do you come from. Where do you belooooonggg.

Purk | 12-07-21 | 22:40

Gelukkig zit ik nu in Frankrijk, voordat het van kracht gaat worden ben ik weer terug. Ik vraag mij af hoe dit gaat aflopen aangezien er hier best een grote groep moslims zijn die dit niet gaan accepteren. Zal er dan weer de bestorming van de Bastille komen?

Diepstrotje | 12-07-21 | 22:40 | 4

Moslims worden uitgezonderd, want dat is dan racistisch, ofzo.

klaas24 | 12-07-21 | 23:31

hoezo niet, gaat men liever naar allah. of naar huis.

AntiZanicz | 12-07-21 | 23:35

Het zal niet de eerste keer zijn dat de Fransen voorgaan in revolutie. Ik kan zelf ook niet wachten op bijltjesdag eigenlijk...

Epistulae_Morales | 13-07-21 | 01:43
▼ 1 antwoord verborgen

In Parijs heb je ook het Louvre hoor. Maar inderdaad, Disneyland trekt vele malen meer bezoekers per jaar...

Ovideenznvrienden | 12-07-21 | 22:38 | 2

dat is niet zo

AntiZanicz | 12-07-21 | 23:34

4.8 miljoen meer, micky mouse

Ovideenznvrienden | 12-07-21 | 23:46

U dacht toch niet oprecht dat niet vaccineren een optie was, wel? alu hoedje-mode: NL laat besmettingen in extremis uit de bocht vliegen om Franse maatregelen te kunnen treffen ["alleen gevaccineerden mogen binnen"]

Do-na-zi | 12-07-21 | 22:36 | 1

Probeer eens een huis te financieren zonder brandverzekering, die kans is nog veel kleiner maar iedereen sluit die af, zonder morren.

miko | 13-07-21 | 00:13

Dussss, weet u wat zo fijn is van de Chinees? Een dag later kun je er nog van eten.

En dat zonder vaccinatie. Wie had dat gedacht, huh?

GKJP | 12-07-21 | 22:35 | 12

@Kapitein Sjaak Mus | 12-07-21 | 23:15: Ik heb pannenkoeken gegeten vandaag.

R. Skickr | 12-07-21 | 23:36

Daar kan ik me wel in vinden. Behalve dat met die pieren. Maar zal zeker ook zoiets hebben gedaan en ik leef nog!

R. Skickr | 12-07-21 | 23:40

@R. Skickr | 12-07-21 | 23:36:
Persoonlijk heb ik ook iets met oliebollen.

Kapitein Sjaak Mus | 12-07-21 | 23:43
▼ 9 antwoorden verborgen

Fatman!

clockandhammergame | 12-07-21 | 22:34

Daar gaan we weer

zokanhetdusook | 12-07-21 | 22:34

Ik prik niks.
Ja, een thiamine B1 spuit in mn konDt, als detox regulator.

chicago river | 12-07-21 | 22:34 | 3

Hmmmm, u heb ik al een tijdje niet gezien.

Thiamine, he? Niet zoveel drinken, metaboliek herstelt niet terug naar wat het was.

En geloof mij, mijn waarde, ik kan het weten.

GKJP | 12-07-21 | 23:01

Zelfde hier. Nix

Canis.bonus.es | 12-07-21 | 23:03

@GKJP | 12-07-21 | 23:01: Als mensen dát er achteraan zeggen, dan weten ze het doorgaans niet.
Dunning-Kruger in optima forma.

Bakkeleures | 13-07-21 | 08:24

Nou op naar ... vaccineren voor toegang. Niet vaccineren moet je nog even wachten op je vrijheid.

FapMaster | 12-07-21 | 22:34 | 1

Nog even? Tot wanneer dan? Totdat 100% vaccinatiegraad zonder u is bereikt?

Vunzigheid | 12-07-21 | 22:45

Het gaat beginnen.

de honden blaffen... | 12-07-21 | 22:33 | 6

Het blaffen van de honden, denk ik.

koeberg | 12-07-21 | 23:04

Ik ben benieuwd. Gaan ze werkelijk alles beveiligen?

accijnstoerist | 12-07-21 | 23:13

Juist.

INTP | 13-07-21 | 00:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Het wachten is op een geel stoffen vaccinatie spuitje voor op je kleding.....

Swaffelkaffert | 12-07-21 | 22:33 | 2
-weggejorist-
keestelpro | 12-07-21 | 22:51

Of een stenen plaat op je graf.

AntiZanicz | 12-07-21 | 23:33

daarom mensen, vaccineren!

yeps | 12-07-21 | 22:32 | 13

Nee hoor, Corona gewoon doormaken geeft ook een prima bescherming en wellicht nog wel beter:

www.rivm.nl/pienter-corona-studie/res...

"Uit de derde en vierde onderzoeksronde blijkt dat bij 90% van de mensen bij wie antistoffen tegen SARS-CoV-2 in het bloed zijn gevonden, bijna een jaar later nog steeds antistoffen in het bloed aanwezig zijn. Het gaat hierbij om het type antistof IgG Immunoglobulin G . Dit is uiteindelijk de belangrijkste type antistof, want deze zorgt voor bescherming op de lange termijn. Ook blijkt dat de antistoffen over de tijd sterker zijn geworden. Ze binden zich beter aan het virus en daarom zijn minder antistoffen nodig om hetzelfde werk te doen."

www.rivm.nl/pienter-corona-studie/vid...

sir Ockels | 12-07-21 | 23:26
▼ 10 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos