Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

In september weer lockdown. Groetjes Hugo

Hiero de hele Kamerbrief. Het worden twee fantastische maanden!

Wij gisteravond in de stijlloze kroeg ginnegappen over snokken met Britse mutantenmokkels aan de Costa del Ferienschlampe waardoor we in september weer verplicht thuis naar Gommers en Kuipers mogen kijken bij Op1 & pleerollen mogen hamsteren, blijkt het gewoon in een kamerbrief van Hugo te staan. Hiero de hele PDF (pdf). De historie, het herhaalt zich. De fouten, we maken ze weer. En ook is dit schitterende kabinet nog op zoek naar Sywerts die voldoende commerciële testen kunnen leveren. Er is een budget van 249 miljoen, en u hebt nog tot maandag om u met uw hulptroepen allianties te melden op het ministerie van stuksmijten & aanbestedingen. Succes met sociaal ondernemen!

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat IenW heeft geïnteresseerde testbedrijven opgeroepen zich uiterlijk maandag te melden. Er wordt rekening gehouden met pieken tot 100 duizend vakantietesters per dag. De testbedrijven mogen bij de overheid € 64,25 euro declareren voor een PCR-test en € 19,25 voor een antigeensneltest.

Reaguursels

Inloggen

Chris Rea - Fool If You Think Its Over
It's just begun

IndoFortuyn | 20-06-21 | 01:15

Vroegerrrr ging je vanaf septemberrr aan de leverrrtraan. Nu gaan we vanaf september aan de lockdown.

superb_de_lux | 19-06-21 | 22:20

Zijn die antigeensneltesten dezelfde als die je kan kopen bij de jumbo ? Die kosten 3€

Lochos | 19-06-21 | 22:00

En die Noodwet Hugo?

Fervent | 19-06-21 | 19:52

Ik kan niet wachten op de volgende lockdown. Misschien gaan al die domme schapen dan een keer inzien dat de overheid haar macht niet meer gaat weggeven. Niet vergeten je prik te halen hé, dan mag je met vakantie! Bléeehhhhhhhhhhh

Jiet Panssen | 19-06-21 | 19:22 | 2

Denk je,ik denk dat de meesten gewoon weer meegaan in het sprookje.

Spychopaat | 19-06-21 | 20:10

Gister was het verschrikkelijke bericht op de radio dat inmiddels al 4 miljoen mensen zijn gestorven aan Covid .
Mijn collega keek me aan ,en zei heel serieus " ja , dat is best wel veel ".
Ik heb hem uit gelegd dat we met 7 miljard op deze wereld zijn , en door deze ramp met 0.06% minder .

Kale von Doom5748 | 19-06-21 | 19:14 | 4

Waarvan 0.05% aan griep, hitte of koude anders was bezweken, nu enkel een paar maanden eerder aan covid

amperbroekie | 19-06-21 | 20:22

de radio.....
welke kwezel is daar weer geld aan het verdienen met mijn geld..

nobodiesunmighty | 19-06-21 | 20:22

Dus de maatregelen hebben kennelijk wel geholpen dat het niet zo uit de klauwen liep met het virus.

TRUMP | 19-06-21 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat je niet laten inenten de beste strategie is om dit te voorkomen.

Otto Normal | 19-06-21 | 19:10

Oh, kan het virus mogelijk terug komen in september ?
Mogelijk kan er ook een vliegtuig neerstorten in september, mogelijk kan er een aardbeving plaatsvinden in september, 2 treinen op elkaar knallen, 2000 km file ontstaan en u weet vast ook nog wel 10.000 voorbeelden die in september kunnen gebeuren....
Het domste en meest incapabele volk bezet hier de burelen, maar ze kunnen wel de meest luxe paleizen voor zichzelf bouwen als werkplek etc.
En ondertussen hebben ze een prachtige verdedigingslinie voor zich zelf opgebouwd....
De overheid smijt hier werkelijk met ons geld, overal, en het gaat overal naar toe, behalve naar de burgers.....
Schandalig is het !

A333aan | 19-06-21 | 18:20 | 2

Dat is meer dan schandalig dat de overheid bedrijven steunen zodat de werknemers niet aan de bedelstaf raken.
Ook is het verschrikkelijk dat door overheidsmaatregelen Nederland het minste geleden heeft in de EU landen van de corona crisis.

botbot | 19-06-21 | 18:45

Mee eens

ademende aarde | 19-06-21 | 19:48

Zolang KLM maar kan vliegen. Dat hierdoor er weer vanalles over de hele wereld opgehaald wordt is niet belangrijk. Met doden tot gevolg. Met voorbedachte rade?

Mart6037 | 19-06-21 | 15:45

En als er geen virus komt bedenken ze er wel een want we moeten bang blijven en in de Lockdown.

jufrouw theelepeltje | 19-06-21 | 15:39 | 5

Geloof toch niet wat die wappies zeggen.

Papa Jones | 19-06-21 | 17:36
-weggejorist-
Reej | 19-06-21 | 19:22

@Papa Jones | 19-06-21 | 17:36: als een wappie van de wap is, is ie dan weer op de rails?

nobodiesunmighty | 19-06-21 | 20:23
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
NoraEllis | 19-06-21 | 15:05
-weggejorist-
Koning één oog | 19-06-21 | 15:03 | 2

Wanneer gaat het licht aan op het ministerie en komt er een tender voor Ivermectine?

Pimp my Voortuin | 19-06-21 | 14:32 | 13

@Papa Jones | 19-06-21 | 14:56: Dat staat er niet. Goed lezen.

SaintNick | 19-06-21 | 15:29

Het is allang bekend dat je die hoge theoretische dosis niet nodig hebt in de praktijk. Het spul concentreert zich nl. vanzelf in de regio's waar het nodig is. Plus het heeft een lange half life, waardoor het bij lagere dosis over een langere termijn toch voldoende werkt.

RichardBandler | 19-06-21 | 20:14

een goede rct met 20.000 mensen. Dan gaan we een aardige indicatie krijgen.

nobodiesunmighty | 19-06-21 | 20:24
▼ 10 antwoorden verborgen

minder minder.. overheid alstublieft !

Spychopaat | 19-06-21 | 14:23 | 1

Was dat D66 niet ooit....?

onbekend | 19-06-21 | 14:54

Wie ook gedacht had dat het voorbij zou zijn, zit er flink naast. De hele kermis begint straks weer van voor af aan. En waarom? Waarschijnlijk mutaties die er altijd zullen blijven. Laten we ermee ophouden. Alles gewoon open en zorgen dat de gezondheidszorg op orde is.

Kopieerapparaat | 19-06-21 | 14:16 | 8

@Kopieerapparaat | 19-06-21 | 15:12: Het is verschrikkelijk, ben ik met je eens. Maar er zijn mensen die beslist niet dood willen en toch geen kans maken in een verpleeghuis. Zelf helaas meegemaakt.

Pietie | 19-06-21 | 16:18

@Kopieerapparaat | 19-06-21 | 15:12: uhm 1 we zijn zo goed als open. 2 mensen in de verpleeghuizen gaan niet meer dood aan Corona omdat ze allemaal gevaccineerd zijn. De zorg kwaliteit is een andere discussie.

movingsquare | 19-06-21 | 18:51
-weggejorist-
Reej | 19-06-21 | 19:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Hugeau heeft het niet goed geregeld, zoals gebruikelijk.

dathoujetoch | 19-06-21 | 14:11

Gezien de invloed van het OMT is het een goed idee om de samenstelling daarvan ook te laten bepalen via democratische verkiezingen. Net zoals bij de waterschappen.

lekgoot | 19-06-21 | 14:01 | 2

Wat vind je van de democratische verkiezingen qua Tweede Kamer op dit moment?

Quib | 19-06-21 | 14:11

Soms denk ik dat het Volk juist heel graag op commando door hoepels springt. In tijden van Onzekerheid is het geruststellend wanneer er iemand is die de indruk wekt te weten wat er gedaan moet worden. Plus dat het gezamelijk synchroon door hoepels springen ons gemeenschapszin kietelt. Het stimuleeert ons groepsgevoel en daar hebben we sinds het Egocentrische Hedonisme van de jaren '90 heel erg veel behoefte aan.

Sans Comique | 19-06-21 | 13:46 | 1

Ik hoor blijkbaar niet bij het Volk.

Quib | 19-06-21 | 14:11

Ze zouden actief moeten nadenken én optreden hoe ze die Indiase deltavariant buiten de deur gaan houden, maar nee, bijna niks erover. In Groot Brittannië slaat die onder die arme Hindoestanen hard toe!

Jan, Leiden | 19-06-21 | 13:37 | 8

Het is al in het land. Jammer, maar helaas. Te laat.

inCol | 19-06-21 | 15:24

@likmegaties | 19-06-21 | 13:48:
Ook al slikken ze vitamine, het zal ze niet helpen. Het slaat naar het schijnt bij hen razendsnel toe. Zag in een rapportage uit Engeland een dochter vertellen dat haar moeder tegen haar nog opgetogen zei aan de telefoon: "ik pak wat kleding, ga naar het ziekenhuis, zie je daar dan wel", 5 uur later stierf ze op het IC. Toen werd haar man ziek en die overleed nog geen week later. Er zijn helaas bevolkingsgroepen die extra gevoelig zijn voor die deltavariant. Daarom heb ik ook het idee dat we er nog lang niet zijn.

Jan, Leiden | 19-06-21 | 16:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik zie nog steeds mensen buiten lopen met een mondkapje op.
Zelfs op het terras zie ik ze zitten met een mondkapje op en de bediening heeft ook nog steeds een mondkapje op.
Wat een bevolking.

komtdatschot | 19-06-21 | 13:22 | 16

Ik zie mensen alleen in de auto zitten met een mondkapje op. Vraag me af of ze ook een condoom om hebben als ze alleen in bed liggen.

MoonBeebe | 19-06-21 | 15:15

@MoonBeebe | 19-06-21 | 15:15: @MoonBeebe | 19-06-21 | 15:15: met een mondkapje alleen in een auto zitten is inderdaad onzinnig. Voor mij zou het juist gevaarlijk zijn, want mijn bril beslaat steeds als ik een mondkapje op heb, en dat is niet zo'n beste combinatie met autorijden.

Argyronauta | 20-06-21 | 01:10
▼ 13 antwoorden verborgen

Gelukkig wisten wij in de reaguurders panelen dat er na de zomer een 4de - 5de en 6de golf aan zat te komen en dat we kunnen vaccineren tot we een ons wegen. Gelukkig hebben we genoeg kleding,voedsel en pleepapier ingeslagen terwijl ieder ander met vakantie was om die lockdown nog wel 5 jaar uit te zitten.

Tishetnetnie | 19-06-21 | 13:19 | 2

Nou ja, die vierde golf komt er enkel omdat niet iedereen zich laat vaccineren natuurlijk.

Papa Jones | 19-06-21 | 15:14

@Papa Jones | 19-06-21 | 15:14: Waarom denk je dat? Je doet nogal een aanname, waarop is die gebaseerd?

zegmaarwij | 19-06-21 | 16:21

Ergo; we houden de maatregelen in stand tot een niewuwe golf zodat de maatregelen gerechtvaardigd zullen blijken.

Tuurlijk komt er een nieuwe golf. Dit virus gaat nooit meer weg.

Sans Comique | 19-06-21 | 13:17 | 4

@Kopieerapparaat | 19-06-21 | 14:27:
Niet als er goed genoeg gevaccineerd is. Het helpt dan ook niet mee dat er een groep is dat liever gelooft in een stel charlatans dan in de wetenschap. De vaccins werken prima tegen alle varianten tot nu toe, incl de Deltavariant. 2e prik is wel een vereiste, zeker bij AZ.

Insan3 | 19-06-21 | 17:14

@Insan3 | 19-06-21 | 17:14: Over de werking heb ik het ook niet en dat is ook niet de reden van antivaxers om te weigeren. Het is de onduidelijkheid over de lange termijn gevolgen.

Kopieerapparaat | 19-06-21 | 19:53
▼ 1 antwoord verborgen

De nepregering moet nog gekozen worden en de jonge gaat er al vanuit dat hij zijn nepbaantje mag houden.
Die is zeker alweer vergeten wat zijn neppartij Omtzigt heeft aangedaan en dat Omtzigt heel wat populairder is dan het hele nep cda bij elkaar.

komtdatschot | 19-06-21 | 13:15 | 4

@Sans Comique | 19-06-21 | 13:23:
Je zet me weer gelijk met beide voeten op de grond.
Kranten en tv.

komtdatschot | 19-06-21 | 13:32

Hazen. Hazen. Ik las Hazes. Pfff. Mindtricks.

Lorejas | 19-06-21 | 13:53

Waaruit blijkt precies dat hij zijn baan verwacht te behouden? Hij schrijft een brief aan de Kamer die hen informeert over de komende periode. Een bewindspersoon stopt niet opeens met het informeren van de Kamer over stappen die de regering neemt als er geformeerd wordt. Zou toch raar zijn als iedereen de voeten op tafel legt direct na de verkiezingen en zegt: nou, de volgende lost het maar op.

TancredvanTiberias2 | 19-06-21 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen

Wordt het niet eens tijd om de natuur zijn gang te laten gaan met dit verkoudheidsvirus ?

Roze_bril_drager | 19-06-21 | 13:13 | 4

@sjef: wacht maar af tot 6G!

Lorejas | 19-06-21 | 13:42

@sjef-van-iekel | 19-06-21 | 13:17: Laatste stuiptrekkingen van de 200 mensen die af en toe samenkwamen om te protesteren, de grote leider van sociale media afgegooid, maatregelen die in ieder geval voorlopig verdwijnen: maar de wappie beweging gaat nog groot worden. Net zoals dat Trump in augustus toch nog president zal worden, zeker. Koekoek.

TancredvanTiberias2 | 19-06-21 | 14:01

@Lorejas | 19-06-21 | 13:42: 6G 24/7 da's niet te doen! ik wil dan een drukpak bij mijn mobiel abonnement anders ga ik out.

nobodiesunmighty | 19-06-21 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Voor uw en mijn veiligheid....
Heel wat totalitaire regimes hanteren dat principe. Weet je wat ze ook maar eens moeten verbieden? Seks. Levensgevaarlijk voor de gezondheid, leidt zelfs tot het vermoorden van ongeboren baby’s. Alleen maar omdat men zich niet aan een aantal eenvoudige basisregels kan houden: Gebruik pil en condoom, heb bij voorkeur maar 1 partner en begin er niet te vroeg mee.
Men kan er niet mee omgaan. Overheid, ingrijpen! Verbieden maar!

ratelaar | 19-06-21 | 13:07 | 2

"Een andere oplossing is dat het hebben van helemaal geen sex, maar ja. Er lopen nu eenmaal mensen rond op deze wereld waarvan je zegt; Tja. Om daar nou nooit sex mee te hebben..."

Sans Comique | 19-06-21 | 13:26

Met een beetje mazzel is de "bijwerking" van het vaccin dat de wereldbevolking onvruchtbaar wordt. Helaas zal dat dan alleen bij het nuttige deel zijn want de rest is te dom, arm of overtuigd om zich te laten vaccineren. Tja, 'Utopia' gekeken op Prime, afgelopen week ;)

PolarWolf | 19-06-21 | 13:29

Dus als ik het nou goed begrijp moeten de gevaccineerde eind oktober weer gevaccineerd worden tegen de jaarlijkse griepgolf.

komtdatschot | 19-06-21 | 13:05 | 2

hahahahaha..... ik kom niet meer bij.... niemand weet nog waar het over gaat.

nobodiesunmighty | 19-06-21 | 14:20

Van links, naar rechts, naar links, naar rechts met die spuit in de bovenarm

MoonBeebe | 19-06-21 | 15:04

Misschien lukt het Nederlanders wel om een resistente kappa-variant bij elkaar te feesten op verkansie, anders gaat de overheidssteun aan ondernemers er veel te snel af en dat wil je niet in een grijze, semi-corrupte economie.

Schulzie | 19-06-21 | 12:59

In het najaar van we pas zien of het vaccin zo goed helpt. Het ziet er goed uit, maar dat was vorige zomer ook zo. Even geduld nog dus.

SailingDuck | 19-06-21 | 12:57

De vaccinatie bereidheid in bepaalde groepen is laag, voor hun gaan we voornamelijk in de lockdowns en economische depressie in september. Lang leven globalisme en corporatisme.

Graaf_van_Hogendorp | 19-06-21 | 12:53 | 2

Dat wordt ook al langere tijd benoemd. De mensen die zich niet hebben laten vaccineren gaan de schuld krijgen voor nieuwe uitbraken.

Quib | 19-06-21 | 12:57

Het hele document gelezen, de door U vermelde groepen worden niet benoemd, is mogelijk nog moeilijker dan de pagina’s juist te nummeren. Eenvoudige zaken kunnen soms toch moeilijk zijn

Henkie | 19-06-21 | 13:03

De klus zit erop. Tijd voor een nieuw kabinet met een nieuwe minister van zorg

bamitoren | 19-06-21 | 12:41 | 1

Een nieuwe premier, geen terroristenliefje, zou ook een verademing zijn.

Joffri | 19-06-21 | 13:34
-weggejorist-
Zoltan | 19-06-21 | 12:40

Wat een beetje jammer is is dat diegenen die baat hebben bij deze zogenaamde crisis tevens de beleidsbepalers zijn bij deze crisis. Ik noem de vaccinboeren, ik noem het complete virologengilde, ik noem een Hugo 'kijk mij eens shinen' de Jonge, en vele anderen. Nee dit houdt niet op, niet vanzelf.

VanBukkem | 19-06-21 | 12:39 | 3

Dat kun je doorvoeren op alle onderwerpen die de overheid behandelt. Ik spreek er geen oordeel over uit, maar dat is hoe het koekje kruimelt. En dat is van alle tijden.

Quib | 19-06-21 | 12:42

@Quib | 19-06-21 | 12:42: Zou niet hoeven als de Pers niet 30 jaar geleden besloten had hun controlerende taak op te geven in ruil voor politiek activisme om 'gevaarlijke mensen' te verhinderen dat ze 'macht krijgen'.

Sans Comique | 19-06-21 | 13:41

@Sans Comique | 19-06-21 | 13:41: Ja, dat is precies waar. Laatst een interview gezien van een oude rot uit het vak. Hij vertelde dat ministers een week niet konden slapen voor een persconferentie, zo benauwd waren ze voor de vragen die zouden komen.

Quib | 19-06-21 | 14:13

Hugo maakt de mensen alvast bang voor een najaarsgolf zodat hij in het zadel kan blijven als hij gelijk krijgt. Want wie is de absolute logistieke winnaar van het afgelopen jaar ?

Koning BongoBongo | 19-06-21 | 12:39

Net op de radio. Als je een concert van Bruce Springsteen wilt bijwonen moet je gevaccineerd zijn, maar als je gevaccineerd bent met Astrazenica kom je er niet in.

Het nieuwe normaal.

Quib | 19-06-21 | 12:36 | 5

350 usd voor een 2 uur durende show ofzo. Ik ga wel naar de tribute band.

sjef-van-iekel | 19-06-21 | 13:19

Ik vind dat Bruce Springbean vierkante muziek maakt. Ik weet zelf ook niet hoe ik er bij kom maar gevoelsmatig past die term als een spandex onderbroek.

Sans Comique | 19-06-21 | 13:43

Volgens mij was het grootste deel van zijn fans een paar maanden geleden al gevaccineerd.

lekgoot | 19-06-21 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Welk vriendje van Hugo of Mark heeft die PCR prijs ingefluisterd? Liep een uurtje geleden door het winkelcentrum in Wenen en daar kost een PCR met 24 uur antwoord garantie 59,- en de antigentest slechts 17,50. Stop je het stokje zelf in je snotkoker dan is de antigentest zelfs gratis (rode kruis/dienstplichtig militair doet dan de administratie).

Kostprijs van de antigentest (zonder arbeidstijd natuurlijk) bij afname van 100 stuks ondertussen 2,79 per stuk incl BTW. Neem aan dat een zekere meneer van de Linden vast een betere prijs krijgt.

muggetje | 19-06-21 | 12:36

Ook al komt er een epsilon, zeta of eta -variant, nu iedereen gevaccineerd is zal het tenminste in de westerse wereld niet meer zo’n impact hebben als het afgelopen jaar. Als er weinig mensen overlijden dan zijn ingrijpende maatregelen niet meer nodig. We zijn af van corona!

bamitoren | 19-06-21 | 12:36

Begrijp eigenlijk die negativiteit niet, vooruitzichten zijn goed met een toekomstige vaccinatiegraad van 85%-90% en zo nodig kunnen mRNA vaccins binnen weken aangepast worden voor een nieuwe ronde prikken. Covid zal uiteindelijk endemisch worden met uitbraken in bv de Biblebelt of achterbuurten in Rotterdam-Zuid. De GGD zal zulke uitbraken dan in proberen te dammen net als bij bv de mazelen, maar door de hoge landelijke vaccinatiegraad is er geen reden voor landelijke maatregelen zoals afgelopen jaar.

Diederik_Ezel | 19-06-21 | 12:35 | 5

Het verschil is dat virussen zoals de mazelen amper veranderen. Je kunt hetzelfde vaccin decennialang gebruiken en als je eenmaal antistoffen hebt ben je levenslang beschermd.

einz | 19-06-21 | 13:41

@einz | 19-06-21 | 13:41:

Er zijn vaccins die levenslang werken tegen virussen met een grotere "mutation rate" dan COVID. Polio bijvoorbeeld.

omanders | 19-06-21 | 14:10

van harte hoop ik dat U gelijk hebt. Dat zou een hoop schelen. Ik wacht op subliem onderzoek die dit bevestigt/gaat bevestigen.

nobodiesunmighty | 19-06-21 | 14:23
▼ 2 antwoorden verborgen

“ De testbedrijven mogen bij de overheid € 64,25 euro declareren voor een PCR-tesf”

Dat kan veel goedkoper! De Duitsers kunnen het al voor 39 euro.

MargauxGrandCru | 19-06-21 | 12:33 | 5

Beetje appels en peren vergelijken. Het kost de consument 39 euro. We weten nog niet wat die PCR testen voor de consument gaat kosten. We weten nu alleen wat de belasting betaler gaat bijleggen

BasBr | 19-06-21 | 12:59

@Koning BongoBongo | 19-06-21 | 12:41: Oké. En als de EU daar wel zeggenschap over zou hebben stond u vermoed ik op de barricaden te schreeuwen dat we onze soevereiniteit kwijt zijn, en dat het veel goedkoper had gekunt als landen zélf verantwoordelijk waren voor de inkoop etc.

TancredvanTiberias2 | 19-06-21 | 14:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik neem aan dat zelfs Hugo wel snapt dat we zo onderhand wel klaar zijn met door hoepels te springen. 12 maanden lockdown van de laatste 15, eindeloos thuiswerken, geen enkel vermaak dan natuur en NPO, twee wintersportvakanties in rook op, in laten spuiten met een experimenteel vaccin en wat nog niet meer. Tot nog toe loop ik dus prima en braaf in de pas maar ik ben geenszins van plan dit eat-sleap-work-repeat jarenlang te blijven voortzetten. ""voor elkaar""

Vanzelf wordt het middel erger dan de kwaal. En er worden genoeg slimme mensen erg goed betaald om een betere oplossing te verzinnen. Tief dat stickerboek in de slotgracht en ga regeren gvd.

Joffri | 19-06-21 | 12:31 | 3

U is idd beklagenswaardig.

dr Rechts | 19-06-21 | 12:34

@Joffri: Ben het helemaal eens, maar ik vrees juist dat men nog helemaal niet klaar is met door hoepels springen. Ze hoeven maar te kikken: mondkap, lock-down, avondklok, alcoholverbod, thuis werken, niet reizen, enz... en men springt weer in het gareel.

pjisonline | 19-06-21 | 12:41

Kunnen we dat niet naar voren trekken? Dus eind augustus al, net na de zomervakantie? Het wordt weer veel te druk op de weg met mensen die wat minder geroutineerd zijn zal ik maar zeggen. Meer rechts houden zou ook helpen maar het rijdt kennelijk lekker gezapig in het midden op weg naar kantoor

Mark van Leeuwen | 19-06-21 | 12:25

Het virus tast je hersenen aan, blijkt uit onderzoek. Nederland wordt dus dommer door deze te vroege versoepelingen. Voordeel is dat je komend jaar relatief slimmer kan worden, door zelf veel voorzichter te zijn dan Hugo en Mark voorstellen. Hou ze arm en dom, denken ze, trap er niet in! www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....

tipo | 19-06-21 | 12:25

Ik begrijp dat er veel vragen zijn over de vaccins, de route van ontwikkeling, testen naar toedienen is sneller gegaan dan gebruikelijk. Er zit dus een zeker risico aan omdat we de effecten op lange termijn nog niet goed in kaart hebben (al denk ik dat dat wel mee zal vallen).

Waar ik benieuwd naar ben is het alternatief. Wat wil je dan? Eerst nog 10 jaar zo doormodderen, zodat eerst uitgebreid getest en geëvalueerd kan worden? Darwinisme zijn gang laten gaan (ergens arbitrair een grens stellen hoeveel doden acceptabel is)? Ziekenhuiscapaciteit uitbreiden (hoe en hoeveel dan?).
Ik zie gewoon geen aanlokkelijk alternatief voor het vaccinatieprogramma.

All_yall | 19-06-21 | 12:25 | 17

@VP732 | 19-06-21 | 13:20: Maar welke medicijnen dan? Ivermectine? Het gebruik DAARVAN is pas experimenteel. En zelfs als de juichverhalen waar zijn - wat ik nog moet zien, er zijn nogal wat meta-analyses die geen werking aantonen - is het aanzienlijk slechter in het voorkomen van dood, IC-opname en zware ziekte dan vaccinatie.

omanders | 19-06-21 | 14:04

Nee, mensen met klachten een keer gaan behandelen en preventie met vitamine D3, quercetin, selenium en zink.

Pimp my Voortuin | 19-06-21 | 14:40

Mijn visie op uw vragen vanaf 'wat wil je dan', met dan alleen die opties die u noemt even in ogenschouw:
- Doormodderen is een zekerheid. We modderen op alle gebieden veelal maar wat aan.
- Darwinisme is een erg zware term om te gebruiken, voor iets wat voorheen werd geaccepteerd als 'gezond verstand' en 'realistische verwachting'. Er hoeft geen arbitraire grens te zijn. Die kunnen mensen prima zelf aangeven.
- Ziekenhuiscapaciteit mag inderdaad uitgebreid worden, laten we stellen met oog op corona, IC opschalen naar de oude standaard, op z'n minst. Het is toch zogenaamd crisis?
- maar bovenal: Men moet stoppen met de bangmakerij en anderzijds moet men zich niet zo laten opfokken. We gaan dood. We worden ziek. Dat is soms heel rot. Dat heeft gevolgen.
Als we doorblijven gaan met deze rubberen tegel mentaliteit, verdwijnt alle leven in de mens. Altijd maar uit voorzorg alles vermijden, is jezelf gevangen zetten in je eigen leven.

Het antwoord hier is dus 'eigen verantwoordelijkheid' terug brengen en leed en dood accepteren als onderdeel van het leven.

IndoorexpaT | 19-06-21 | 14:53
▼ 14 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Koning BongoBongo | 19-06-21 | 12:23 | 3

Wel zijn dan de wappies het lul, zij die gevaccineerd zijn hebben amper last.

botbot | 19-06-21 | 12:21 | 2

ah, kijk es U bent al multinair gaan denken, het lul. Of gaat het al verder dan denken?

nobodiesunmighty | 19-06-21 | 12:29

Precies, we kunnen het hoogstens overdragen.

Papa Jones | 19-06-21 | 12:31

Zo jammer dat ik niet in het COA-circus zit; had ik al die farmaceuten, apothekers, architect en artsen meteen een werktraject naar wonen en permastay aangeboden, en dat voor maar 249 miljoen. Koopje en het is ook wel gezellig hoor, al die culturen die vreedzaam en vrolijk mixen & matchen.

Graaisnaaiert | 19-06-21 | 12:21
-weggejorist-
gebakkenzuchten | 19-06-21 | 12:12 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De verdeel en heers strategie is tijdloos.

Tha Analyzer | 19-06-21 | 12:10

Elk virus muteert, ook corona. Het griepvirus muteert ook, maar ze zijn nu in staat om (meestal) tijdig een aangepast griepvaccin te maken. En meestal gaat dat goed. Ik zie niet in waarom dat voor corona anders zou zijn. Kwestie van de juiste infrastructuur opzetten. Dweilen met de kraan open zoals nu, is niet vol te houden.

Nivelleermarionet | 19-06-21 | 12:10 | 3

Ervaring en kennis. De griep situatie hebben we al heel lang, we hebben decennia lange ervaring dus we weten precies wat we kunnen verwachten, er zijn gespecialiseerde instituten, investeringen, afspraken, medewerkers en systemen opgezet. Corona is relatief nieuw, behalve de paniek acties is er nog weinig structureel geregeld en weten we nog te weinig van het virus. Dat kost gewoon tijd.

Leviticus_ | 19-06-21 | 12:20

@Leviticus_ | 19-06-21 | 12:20: De meeste mensen normaal geen griepvaccin nodig en zijn dat ook nu niet. De IFR van deze corona ligt nauwelijks hoger dan die van een flinke griepgolf. Het enige verschil is dat er vorig jaar een angstcampagne gestart is die zijn weerga niet kent en daar is menigeen vele malen vatbaarder voor dan voor corona.
Op basis daarvan je laten inspuiten met een experimenteel iets is imo zeer onverstandig.

bart1234 | 19-06-21 | 12:37

@Leviticus_ | 19-06-21 | 12:20: voor influenza a en b hebben we nog geen goed systeem. Dat is te slap en onduidelijk. En werkt ook niet, althans: er kan niet worden bewezen, naar de actuele gouden standaarden der wetenschap dat "het werkt". Corona is niet nieuw. Deze is al begin 20e eeuw "ontdekt". De vaccins hebben een aardige effectiviteit qua positieve pcr test en griepklachten vermijden. Meer niet. Er zijn nog zeer vele (griep) virussen wier 'gedrag' telkenmale en nog onvoorspelbaar zullen reageren. Tot op heden kunnen sociaal mathematische programma's dit niet voorspellen. De mensheid doet z'n best. Chapeau. De NNT's zijn echter niet zo denderend en kosten zeer veel geld. Geld wat in bewezen behandelingen had kunnen worden gestopt, waar proportioneel meer mensenlevens mee zouden kunnen worden gered, meer morbiditeit had kunnen worden voorkomen. NIMBY, domheid en angst zijn belangrijke bepalende factoren in deze besluiten, netto. 5 miljard euro stoppen in dergelijk systeem is 5 miljard euro onttrekken aan gezondheidszorg, waar het rationeler gebruikt kan worden. En dat weet het RIVM ook. Echter, dat zou een behoorlijke impact hebben op voedsel en drank gebruik, alsmede activiteiten en sociaal economische herinrichting. GS zou er niet blij van worden. grote corporaties evenmin. Maar dat is o.k. Zo is het altijd geweest. Zo zal het blijven.

nobodiesunmighty | 19-06-21 | 12:44

Wat hebben ze gisteren eigenlijk gezegd..??

neonreclame | 19-06-21 | 12:10 | 2

Veel blablabla. Ik kijk meestal de korte versie op teletekst.

bqbq | 19-06-21 | 12:22

@bqbq | 19-06-21 | 12:22: Dat doe ik met voetbal. Scheelt al gauw 90 minuten per keer

Mark van Leeuwen | 19-06-21 | 12:28

Wat een gezeur om niets weer. Ik word ook wel een beetje moe van de (vaak onterechte) kritiek op Hugo, terwijl de dingen die goed gaan nooit benoemd worden (we draaien bijv bovenin mee qua vaccinatiebereidheid en het aantal prikken per dag naar hoofd van de bevolking is zelfs hoger dan in het VK). Dat constante afzeiken is een beetje sneu.

Silvion | 19-06-21 | 12:08 | 4

Hij vraagt er ook zelf wel een beetje om door steeds nieuwe beloftes te doen die niet waargemaakt worden. Hij kan ook kiezen om wat conservatiever te zijn, maar ja..
Verder ging 't qua prikken toch een hele tijd wel degelijk enorm treurig, toen was het al lachwekkend dat alle vergelijkingen gemaakt weren met EU landen, die allemaal afhankelijk waren van hetzelfde inkoopbeleid.

FGAINA | 19-06-21 | 12:20

Bij Hugo gaat veel meer fout dan goed terwijl dit zijn enige taak is. Je zult hem maar als werknemer hebben....

Koning BongoBongo | 19-06-21 | 12:25

Qua vaccineren gaat het nu erg goed inderdaad, met dank ook aan Pfizer

Diederik_Ezel | 19-06-21 | 12:30
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
SchichtigeSpicht | 19-06-21 | 12:01 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ben heel benieuwd wat er gebeurt als er ieder jaar in het najaar een nieuwe variant komt waar het huidige vaccin niet op werkt. Accepteren we dan eindelijk dat we er mee moeten leren leven? Of krijgen we dan een permanente, levenslange lockdown? Afgaande op wat ik tot nu toe heb gezien van de overheid vrees ik dat het dan het laatste wordt.

Axolotl | 19-06-21 | 11:56 | 4

Een paar weken terug melde Huge "met de mooie schoenen" de Jonge, op het Binnenhof voor de deur van Algemene Zaken, het nog even terloops aan een journalist van de NPO: We gaan waarschijnlijk naar een vaccinatiemaatschappij, want elk jaar zullen er nieuwe varianten komen en dus ook nieuwe vaccinatiecampagnes... Voor de bron ga je zelf maar op zoek, ergens NOS journaal een week of 8 terug, succes!

BadPatNL | 19-06-21 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

En de schoften hebben de huisartsen die meegeholpen hebben met het vaccineren nog niet eens betaald.
Beetje geld verpatsen aan de grootgraaiers.

likdoorn | 19-06-21 | 11:55 | 4

Als je ziet welke vage figuren en firma's er achter de testbedrijfjes en importeurs van antigeentesten zitten dan slaat je de schrik om het hart waar de regering ons belasting weer naartoe gaat brengen. Sywert leverde tenminste daadwerkelijk nog een product af.
Denk iemand echt dat de Marokko en Turkije reizigers een PCR test laten doen? Die laten gewoon een formuliertje opstellen met een negatief test resultaat; dat regelt het reisbureautje van de neef meteen bij het boeken.

Lomo | 19-06-21 | 12:12

@Lomo | 19-06-21 | 12:12: In de Dominicaanse Republiek wordt/werd er zelfs reclame voor gemaakt: Kom hier "all inclusive" inclusief een negatieve PCR en snel test voor de terugweg.

BadPatNL | 19-06-21 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Op de RIVM website staat heel duidelijk dat antigeensneltests niet werken en raad de koop ervan sterk af. Dus waarom subsidieert de overheid dit buiten het RIVM om?

W_F | 19-06-21 | 11:54 | 3

Omdat het RIVM meer slimheid in zich heeft dan dat de overheid aan domheid er tegenover kan stellen. En maar goed ook.

nobodiesunmighty | 19-06-21 | 12:47

@nobodiesunmighty | 19-06-21 | 12:47: Wat wel weer een beetje dom is, is dat het RIVM net doet of alle commercieel verkrijgbare antigeen tests snel-tests zijn. Er zijn ook antigeen tests te koop die werken met een bloedmonster maar het RIVM weet dat niet. (De wel goed werkende tests die het RIVM zelf gebruikt zijn natuurlijk ook commercieel verkrijgbare tests, anders had het RIVM ze niet kunnen inkopen...)

W_F | 19-06-21 | 13:13

@W_F | 19-06-21 | 13:13: Mijn dank. Uiteraard ben ik niet goed in staat mijn eigen domheid in toom te houden, vandaar de dank voor uw correctie.

nobodiesunmighty | 19-06-21 | 14:28

Eindelijk volgende week die bekpamper weg...

Wijze uit het Oosten | 19-06-21 | 11:53 | 1

Maar nog wel even schijnheilig er een week bij aan plakken, had gewoon met ingang van onmiddellijk afgeschaft kunnen worden.

likdoorn | 19-06-21 | 11:57

No jab, no job. Zo simpel dat je kunt uitrekenen wat gaat gebeuren. Dom is het nieuwe slim.

whisperer.indarkness | 19-06-21 | 11:53

Het demissionaire kabinet als de ultieme anti-Robin Hood: ze halen het bij de armen en geven het aan de rijken.

J.P.Drapeau | 19-06-21 | 11:51
-weggejorist-
polletjepiekhaar | 19-06-21 | 11:50 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

De zuidelijke landen hebben geld nodig, dus het toerisme seizoen moet doorgaan. Na de zomer gaan we weer met zijn allen paniekvoetbal spelen van o wat is dit virus zo erg. Accepteer dat het virus niet meer weggaat en dat sommige mensen er veel last van kunnen hebben. Gewoon weer lekker verder leven en ophouden met het beperken van de mensen en het slopen van de economie. En nee ik ben geen viruswappie, maar accepteer dat het inmiddels onderdeel uitmaakt van het leven net zoals de griep.

Waargaathetheen | 19-06-21 | 11:50 | 2

Dat toerisme schiet niet erg op zolang De Chinese overheid nog een negatief reisadvies afgeeft voor Nederland.

W_F | 19-06-21 | 12:03

Griep? Daar hebben we al 1,5 jaar geen last meer van.

__dictatuur | 19-06-21 | 12:15

Tuurlijk worden de zelfde fouten weer gemaakt. Er moet wel draagvlak zijn voor die corona app en het over de balk smijten van belastingcenten.

Deflatiemonster | 19-06-21 | 11:46 | 3

Er is ook helemaal niets geleerd van de beleidsvorming rondom de bestrijding van de Mexicaanse griep. Daar heeft iemand zelfs een boek over geschreven.

Quib | 19-06-21 | 12:04

Werkt die app ook zonder internet, of krijg ik naast een telefoon ook een internet abonnement van de EU?

W_F | 19-06-21 | 12:05

@W_F | 19-06-21 | 12:05: Je hebt internet nodig om de een QR-code te genereren, maar dat kan je ook voorafgaand aan vertrek doen.

Merkie | 19-06-21 | 12:24
-weggejorist-
Hefbrug | 19-06-21 | 11:46 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Haha het lijkt wel of de natuurlijke golfbeweging bepalend is, en niet de voodoo van de overheidsprogramma's

haddem | 19-06-21 | 11:38 | 1

Hetzelfde zie je bij het tegengaan (lol) van klimaatverandering.

Egerius | 19-06-21 | 11:42

Het enige wat leidend is zijn de ziekenhuisopnames. De rest kan mij doodvallen.
Zelfs bij verpleeghuizen waar iedereen gevaccineerd is kunnen er nog corona-besmettingen voorkomen, alleen de mensen komen nu niet meer in het ziekenhuis terecht.

Of de vaccins echt werken weten we pas in het najaar. Als er geen mensen in het ziekenhuis terechtkomen, dan werken de vaccins gewoon.

Testen is volkomen zinloos.

VanderGeelen-Coppens | 19-06-21 | 11:37 | 9

@nobodiesunmighty | 19-06-21 | 12:58:

"Dat is geen angst. dat is kennis toepassen. "

Jij moet eerst nog even kennis opbouwen, klaarblijkelijk.

Als jij gelijk zou hebben zou GEEN ENKEL vaccin tegen virussen werken. Het tegenovergestelde is echter waar, er zijn zelfs virusziektes uitgeroeid door vaccinaties.

"De kans dat je griepklachten met positieve PCR krijgt door de actuele vaccinaties is meer dan de helft verminderd, maar het is volstrekt niet uitgesloten dat je wel zou kunnen krjigen. "

De kans dat je een positieve PCR test krijgt zonder klachten is met 95% afgenomen.

omanders | 19-06-21 | 13:18

@omanders | 19-06-21 | 13:18: Wederom een mooi hoopgevend relatieve maat, waarvan de oorspronkelijke absolute aantallen en methodologieën bekend van zijn? Gaarne oorspronkelijke publicatie melden. Kan ik nog blijer worden. Mijn dank bij voorbaat.

nobodiesunmighty | 19-06-21 | 14:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Het valt nog te bezien of de beslissing van de overheid om de teugels wat te laten vieren een juiste is. Het argument dat binnenkort bij iedereen is gevaccineerd is naar mijn mening vals. Vaccinatie bestrijdt Corona niet. Een gevaccineerde kan nog steeds het virus oplopen en overdragen. Alleen de ziekteverschijnselen blijven uit of zijn minimaal. Het besmettingsgevaar blijkt gelijk. Daarnaast zijn grote gebieden, bijvoorbeeld India of Zuid Amerika waar nauwelijks gevaccineerd wordt en wat een goede omgeving is voor nieuwe varianten om zich te ontwikkelen. Met het reisgedrag van velen is het wachten op het moment dat deze nieuwe varianten ook in NL zullen opduiken. En waarschijnlijk zijn deze varianten resistent tegen de beschikbare vaccins.

Red shirt | 19-06-21 | 11:37 | 9

"Een gevaccineerde kan nog steeds het virus oplopen en overdragen. Alleen de ziekteverschijnselen blijven uit of zijn minimaal. Het besmettingsgevaar blijkt gelijk."

Nee dat is niet waar. De studie gedaan in Israel met Pfizer, bijvoorbeeld, zag een 95% daling van symptomatische gevallen. Als het besmettingsgevaar gelijk blijft maar enkel de ziekte wordt bestreden zou dat aantal zelfs groter moeten worden.

www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa210176...

omanders | 19-06-21 | 13:14

@omanders | 19-06-21 | 13:14: aha, interessant onderzoek, observationeel. Ik heb het onderzoek niet gescoord op methodologie. Ik vind het onderzoek van Pfizer vorig jaar veel interessanter en methodologisch robuuster. Mijn dank. Helaas is het observationeel onderzoek niet bepaald het krachtigste onderzoeks middel en kunnen er niet te al te krachtige uitspraken uit worden gedestilleerd. Mogelijk hoopgevend.

nobodiesunmighty | 19-06-21 | 14:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik zie niet goed in wat er op die Kamerbrief van De Jonge aan te merken is.

Ja, als het virus in het najaar toch onverhoopt weer oplaait - of een ernstige variant ervan - dan moet je toch wat? Of had Hugo zoiets moeten schrijven als: Als het virus in het najaar weer oplaait, nou mensen, dikke vette pech, hoor, maar wij doen geen ene fuck meer; ieder voor zich en god voor ons allen.

Dat zou waarschijnlijk meer kritiek opleveren dan zijn huidige brief doet.

Dr_Johnson | 19-06-21 | 11:37 | 4

Johnson. Tja…

Dubbelepunthoofd | 19-06-21 | 11:42

Er is niets op aan te merken, maar De Jonge kan niets goed doen hier.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat er een vinger aan de pols gehouden word.

Silvion | 19-06-21 | 12:12

@BobDobalina | 19-06-21 | 11:40: Wat doe je hier dan nog Bob? O ja je geld verdienen. En Hugo is een logistieke onbenul dat moge toch wel duidelijk zijn.

Koning BongoBongo | 19-06-21 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

Als de antigeen sneltest positief is, dan kun je met dat documentje bij de hand alle festivals e. d. aflopen, op vakantie gaan enz? Antigenen hebben is dan in principe hetzelfde als gevaccineerd zijn toch?

hotbrasil | 19-06-21 | 11:36 | 3

Blijven dromen, je ZAL die prik halen, of je wilt of niet!

WibionFire | 19-06-21 | 11:37

I dreamed a dream...

hotbrasil | 19-06-21 | 11:41

Ik denk dat je de serologische test bedoeld. Die kijkt of je antistoffen hebt. Als je antigeen sneltest positief is moet je thuis blijven.

Geen01 | 19-06-21 | 13:18

Vooraf een adequate opschaling van de ziekenhuis capaciteit, zodat ze én Corona én normale zorg aankunnen zal wel niet overwogen worden.

WibionFire | 19-06-21 | 11:36 | 2

Natuurlijk niet, Liever mensen kapot laten gaan dan hun fouten rechtzetten.
In de herfst wordt de griepgolf ons als de zoveelste variant in de maag gesplitst en de slachtoffers zijn dan de schuld van de niet-gevacineerden.

bart1234 | 19-06-21 | 11:40
-weggejorist-
WibionFire | 19-06-21 | 11:47

Ik heb me met mijn buren, links Shisha shop en rechts telefoon winkel, verenigt. We ruimen net het fietsen/kolenhok leeg en richten het in als test centrum. Als extra service verkopen we ook nog " leuke stof". Mag ik al reclame maken op GS?

jan huppeldepup | 19-06-21 | 11:35

Eh, nee. Ben net weer van die ui af. Mijn mening kan u zien in de poll van laatst. Succes met de wedstrijd nog, ik wacht wel even een volgend topic af....

elfenstein | 19-06-21 | 11:33

September al? Da's sneller dan ik dacht, ik had op oktober gerekend.

marcoplarco | 19-06-21 | 11:32 | 1

Ze zijn nu bezig met pillen draaien in Spanje, maar blijven jullie maar netjes thuis, ik kom er ook aan. Als ik een huis voor twee maanden kan huren op CP Nieuwegein, tot dusver lukt het niet.

gato | 19-06-21 | 11:38
-weggejorist-
rein9576 | 19-06-21 | 11:31 | 3

Poeh poeh, nou nou.... een minister die er rekening mee houdt dat het virus nog niet definitief verslagen is.
Dat kan toch niet? Dat moeten we gewoon niet willen. #zucht!

Amsterdamsko | 19-06-21 | 11:30 | 2

Regeren is vooruitzien.
Mooi dat hij alvast investeert in nieuwe ziekenhuiscapaciteit.

... toch?

Kapitein Sjaak Mus | 19-06-21 | 11:31

Kan Hugo ergens rekening mee houden dan ? Heeft hij toekomstvisie ? Daar heb ik het afgelopen jaar bar weinig van gemerkt .

Koning BongoBongo | 19-06-21 | 12:36

Dit had ik nou nooit kunnen voorspellen.

FGAINA | 19-06-21 | 11:28

Ik wacht maar even rustig af of de vaccins hun werk wel doen. Vorig jaar gingen de cijfers zonder vaccin veel harder omlaag. Zo niet dan breekt einde jaar opnieuw de pleuris uit en is het maar de vraag of je met vaccin dan echt beter af bent als je jong en gezond bent.

Eppo | 19-06-21 | 11:26 | 10

@Nilfisk | 19-06-21 | 11:41: Ja, dat was in de supermarkt.
In het OV was het gewoon mondkapje om.
Je kunt je wél afvragen wat het effect van mondkapjes is trouwens.

Papa Jones | 19-06-21 | 11:46

@Papa Jones | 19-06-21 | 11:37: dat zegt ie toch ook?

IkwilJinekwel | 19-06-21 | 11:54

@IkwilJinekwel | 19-06-21 | 11:54: Dat kan ik niet meer zien, weggejorist.
Ging mij erom dat de lockdown vorig voorjaar zwaarder was.
Mondkapjes zie ik niet als lockdown.

Papa Jones | 19-06-21 | 12:02
▼ 7 antwoorden verborgen

Geldt bij een bukkake nog wel de anderhalve meter? Of kan dat met een mondkapje zonder anderhalve meter? Mijn krachten nemen een beetje af.

Leptob | 19-06-21 | 11:25 | 5

@Kapitein Sjaak Mus | 19-06-21 | 11:30: gelekmatig in het bloed komp?

Nuchternederland | 19-06-21 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een toekomstvisie van een demissionair minister van WVS.

Reebensteeltje | 19-06-21 | 11:25

Ze gaan zich weer helemaal blindstaren op "besmettingcijfers".
Maar de vaccins werken toch zo goed? Zijn toch enorm goed getest?
Als we dan in het najaar 10000 """postieve""" PCR testen hebben maar 10 ZH opnames dan is het toch prima?

Z.K.H. de Reaguurder | 19-06-21 | 11:19 | 5
-weggejorist-
TERUGVANWEGGEWEEST | 19-06-21 | 11:29

Ze kunnen net zo goed massaal op kalknagels testen. Het is een circus, en Hugo is de clown.

marcoplarco | 19-06-21 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

ze weten dat het in het najaar (zeer waarschijnlijk) weer hoger wordt. wie is dan weer niet voorbereid? dezelfde onbekwame regering.

isotope 465 | 19-06-21 | 11:19 | 1

Onvoorbereid? Onbekwaam? Is dat erg dan? Is toch altijd zo geweest? Kom op, schouders eronder en hozen. Dat is het lot van de blanke racisten.

Nivelleermarionet | 19-06-21 | 11:47

De vaccinaties en de opgebouwde weerstand helpen niet tegen een overheid die dronken van de eigen macht is.

We zitten gewoon vast aan deze gezondheidsdictatuur. Wen er maar aan.

Glasgow Argus | 19-06-21 | 11:18 | 11

@Papa Jones | 19-06-21 | 11:24:
Angus heeft gelijk, het is nog maar net begonnen. Leestip, agenda 2030.

IkwilJinekwel | 19-06-21 | 11:57

@IkwilJinekwel | 19-06-21 | 11:57: Daar word je niet vrolijk van! Gruwelijk ondemocratisch bovendien. De politieke partijen worden buitenspel gezet.

Maar ik mis even de link met volle ziekenhuizen doordat mensen hun vaccinatie weigeren.

Papa Jones | 19-06-21 | 13:16
▼ 8 antwoorden verborgen

Een kwart miljard voor pakweg de komende twaalf weken. Gek zijn ze.

Niet_Van_Hier | 19-06-21 | 11:18

19,25 voor een anti-geen-sneltest.

grapo | 19-06-21 | 11:18 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 19-06-21 | 11:21: De pro-voor-traagtest ? Was het maar vroeger, toen hadden we provo's.

grapo | 19-06-21 | 11:24

@grapo | 19-06-21 | 11:24:
Goed idee. Daar moet iets aan ge verdienen zijn.

*in Rolodex telefoonnummer van S. v.d. L. opzoekt*

Kapitein Sjaak Mus | 19-06-21 | 11:28

@Kapitein Sjaak Mus | 19-06-21 | 11:28: S v L bij mij.

Jos Tiebent | 19-06-21 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Als jij morgen in lockdown gaat, kan ik vandaag nog even naar de kerk.

happen_maar | 19-06-21 | 11:17

Ik ben oprecht benieuwd hoe hoog dit keer het percentage ongevaccineerde wappies / islamgekkies op de IC zal zijn.

Papa Jones | 19-06-21 | 11:17 | 10

Top als ongevaccineerde ben ik dat met je eens, gewoon open laten nu.

ikworstelengadouchen | 19-06-21 | 12:09
-weggejorist-
Bakkeleures | 19-06-21 | 12:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Met andere woorden, die 3556 0%-ers in de Prikpoll zijn medeverantwoordelijk als het weer mis gaat.

omanders | 19-06-21 | 11:16 | 2
-weggejorist-
ikworstelengadouchen | 19-06-21 | 11:18

Ik moet vandaag naar Zoetermeer, dan naar Almere, dan weer naar Zoetermeer. Heb liever Corona.

RickTheDick | 19-06-21 | 11:16 | 1

Lol! En dan is het ook nog eens van dat grijze weer vandaag. Succes.

Basil Fawlty | 19-06-21 | 11:30

De economie moet echt helemaal kapot van uw geld.

van stampij | 19-06-21 | 11:15

Misschien moeten we eens gaan leven en beseffen dat we niet allemaal het eeuwige leven hebben….

ikworstelengadouchen | 19-06-21 | 11:15 | 4

Na u.

Papa Jones | 19-06-21 | 11:17

Niet zo pessimistisch man. Ik laat me invriezen en wordt in 2525 ontdooit en ga dan op mars wonen met een jong scharreltje.

Sexopolis | 19-06-21 | 11:18

@Sexopolis | 19-06-21 | 11:18: ‘In the year 2525, if man is still alive.’ Zager & Evans. Goed nummer!

Wayfaring stranger | 19-06-21 | 14:30
▼ 1 antwoord verborgen

Als de antivaxxers poot aan de grond krijgen wel, ja.

omanders | 19-06-21 | 11:14 | 12

Ik kan er niets anders van maken.
De antivaxxers staan voor op punten.
Tenminste, als het gaat om onheus taalgebruik.

Kapitein Sjaak Mus | 19-06-21 | 11:35
-weggejorist-
Nilfisk | 19-06-21 | 11:46
-weggejorist-
Purk | 19-06-21 | 19:33
▼ 9 antwoorden verborgen

Steek dat geld vooral in meer LAMPtesten en -apparatuur. Heb je binnen 3 uur uitslag. Testen in Groningen, vervolgens met trein of auto naar Schiphol en daar de uitslag ontvangen terwijl je in de rij staat.

Phantomas | 19-06-21 | 11:14

Frauderende testbedrijven zijn natuurlijk uitgesloten van declaraties.

hisxxx | 19-06-21 | 11:14

Hier worden bepaalde mensen nog sneller rijk van dan doge

jeweettochniet | 19-06-21 | 11:14

Wat mij betreft doen we elk jaar drie maanden een totale lockdown. Bevalt mij goed.

Leptob | 19-06-21 | 11:12 | 7

@Roos | 19-06-21 | 11:26:
Pssst. Tweedehands dieseltje kopen? Altijd binnen gestaan, is van een oud vrouwtje van zware zeden geweest. Nooit meer met het OV!

Nivelleermarionet | 19-06-21 | 11:38

Met avondklok én een badge voor ongevaccineerden.

Bakkeleures | 19-06-21 | 11:40

@Roos | 19-06-21 | 11:26: Nu al. Net bij de Action geweest, lijkt wel opheffingsuitverkoop zo druk.

Met_baard | 19-06-21 | 11:59
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com