Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bedenk een nieuwe naam voor deze roeiploeg

'Roei Yong Hai' is namelijk RACISME

Geen idee of waargebeurd of gewoon een challenge om op GeenStijl te komen maar in het tweede geval is het gelukt. Een roeiploegje van de Utrechtse studentenroeivereniging Orca had als naam 'Roei Yong Hai' o.d.z. 'Sambal in je reet'. Dus een of andere troela naar het bestuur stappen wegens 'Roei Yong Hai' is kwetsend voor Sjenezen, zo lezen wij in onze mailbox. En nu moet de naam worden aangepast. Iets met "Sociale veiligheid" of zo. ENFIN. De mannen van roeiclubje Roei Yong Hai zoeken inspiratie. Zelf kwamen ze al met het uitmuntende 'Roeigoeren' o.d.z. 'Wij zijn ook wel een keer uitgeroeid'. Lijkt ons gevalletje niks meer aan doen. Maar betere opties en alle grappen over 'loeien' mogen in de comments. Alvast dank!

Reaguursels

Inloggen

En om een duit in het zakje te doen: is Amistad misschien een leuke naam?

Ferdo76 | 27-05-21 | 21:54

Utrecht... Dan klinkt het wel aannemelijk, eerlijk gezegd.

Ferdo76 | 27-05-21 | 21:51

Roeie kool met appeltjes.

A.I. van Dee | 27-05-21 | 20:23

Urv : de woke slavinnen, ongestuurd.

ps krijgt GS ook de besluitenlijst ?

2CVOcean | 27-05-21 | 18:55

De Galleislaven kan ook, wie kan daar nu een probleem mee hebben?

Nuuk | 27-05-21 | 18:25 | 2

De nabestaanden van deze slaven. Nabestaandenleed is groot leed en het werkt generaties lang door.

Arachne | 27-05-21 | 23:28

@Arachne | 27-05-21 | 23:28:
Ah vandaar mijn leed. Dit waren grotendeels blanke slaven uit Europa en Lichter getint uit noord Afrika. Een verre voorvader moet slaaf van de Romeinen zijn geweest.

Nuuk | 27-05-21 | 23:37

Wat een heerlijke stukjes de laatste tijd op GS. Ik vermaak me prima!
Hahaha “Roeigoeren, want we zijn ook wel eens uitgeroeid”

KritischeKrikker | 27-05-21 | 17:32

Kleine aanpassing in de spelling moet voldoende zijn.
Roei'n Jong, Haai!

Okami | 27-05-21 | 16:39 | 1

Roei Un Yong is ook ene goed alternatief toch?

Metoto | 27-05-21 | 17:03

Door roeien en ruiten

BelleFleur | 27-05-21 | 16:01

uitroeien die tegenstanders

bimbam | 27-05-21 | 15:50

Kan me niet voorstellen dat Chinezen deze klacht hebben ingediend, die zijn namelijk te druk bezig met gewoon werken en leven. Ik ken er geen die hier aanstoot aan neemt iig.

Wat een onzin weer.

Anoniemtje | 27-05-21 | 15:45

Hopen op Tinitariërs

ParadiseLost | 27-05-21 | 15:38

Witte-slavengalei
.
(Moet kunnen toch? Want racisme werkt zoals bekend maar 1 kan op)

hotmint | 27-05-21 | 15:37

Roeien en Radieren

Hemmenaar7 | 27-05-21 | 15:11

Woelige Bar en Boot

Hemmenaar7 | 27-05-21 | 15:08

als feestlied:
Wien Neerlands bloed door d'adren roeit
Van 't vreemde deugen vrij

Lu_Tze | 27-05-21 | 14:58

Chineze roeibakgroenten

Dude heb je eten | 27-05-21 | 14:54
-weggejorist-
Epistulae_Morales | 27-05-21 | 14:48

"je bent pas een slaaf als je roeit"

Epistulae_Morales | 27-05-21 | 14:42

De naam "Mi nai yu dalek" is een mooie en zeer hedentijds, aldus Jeangu.

TonAlias | 27-05-21 | 14:15

Help mijn man [hij / zijn] is roeier! Dan zit je altijd goed. Want dan komt een man van koeleur de blanke jongetjes vertellen hoe het allemaal beter moet en dat is voor deze klagers nooit een probleem.(net zo min als het zeer stigmatiserende programma op TV over de falende klusMAN uiteraard geen probleem vormt. Want de loser is altijd een blanke man.

mis en bouteille | 27-05-21 | 14:12 | 1

Mijn man is toevallig knoeier.

bisbisbis | 27-05-21 | 16:29

Studentenvereniging...
Dat kan je die linkse hooggeleerde woke-malloten niet kwalijk nemen, het zit als gegoten in hun genen.
De Spleetroeiers is een meer gepaste naam.
Zouden er al rondlopen met een kleurtje op de rug?

TonAlias | 27-05-21 | 14:08

Maar was die troela die ging klagen nou Chinees of gewoon een white supremacy linksmens die dacht namens die arme onmondige Chinezen te mogen spreken?

Blauwpetje | 27-05-21 | 14:01 | 1

Orca kennende het laatste

hetgeleteken | 27-05-21 | 18:54

Nee, Roei Yong Hai is goed. Gewoon houden zo.

Reaguurdeskundige | 27-05-21 | 13:47

Nr 148 met rijst.

Analia von Solmsch | 27-05-21 | 13:46
-weggejorist-
SonOfBazerk | 27-05-21 | 13:44

Tjoeki tjoeki boot, enkele reis naar Takki takki oerwoud

Fijn_dat_je_er_bent | 27-05-21 | 13:43

Loeiteam Olca

Mopar | 27-05-21 | 13:37

De Banana Boat (Daylight come and we want go home).

Zack Hooi | 27-05-21 | 13:35

De Coene Roeiers

Dr. Worstenbroodje | 27-05-21 | 13:26

Het Spleetje.

MargauxGrandCru | 27-05-21 | 13:26

En de Jopenrace, mag die nog wel dan?

Bocz | 27-05-21 | 13:25 | 1

Als Jopenbier wel mag waarom niet

Mopar | 27-05-21 | 13:37

Driehoeksvaarders "We Gaan Ze Halen".

kleybeuker | 27-05-21 | 13:22

'Helemaal uitroeien' lijkt me wel wat.

Schoorsteenveger | 27-05-21 | 13:10 | 2

Hahahaha

NACademicus | 27-05-21 | 14:44
-weggejorist-
deHomofobeLesbo | 27-05-21 | 22:31

Bootje Bapao.

Ruikbaard | 27-05-21 | 13:07
-weggejorist-
DikkeSjomp | 27-05-21 | 13:07

Ik snap t wel, roei yong hai kan helemaal niet. Had Loei yong hai moeten zijn. Suggesties: bloot en spelen, valsity 21

Don-Damsko | 27-05-21 | 13:06

Aanrader in deze context, op Netflix: de rouille et d'os.

kapoerewiet | 27-05-21 | 13:04

Roeié vervaar, of is dat kwetsend voor de cabaretier?

Middensteun | 27-05-21 | 13:00

de Witte slaven boot

McFreek | 27-05-21 | 12:58

Sissende Sampan

Ruimedenker | 27-05-21 | 12:54

Peddel to the Medal o.d.z. Gas erop of eronder

liggend_streepje | 27-05-21 | 12:51

Kroeipoek

Ruimedenker | 27-05-21 | 12:50 | 1

Roeipoek dan

Fijn_dat_je_er_bent | 27-05-21 | 13:37

Knorca, zaten vroeger wel geyle wijven bij. Tegenwoordig blijkbaar een Woke clubje geworden van linkse drammers en zeikerds.

Old_Spice | 27-05-21 | 12:49 | 1

Ach welnee. Al die roeiersters waren van die boomlange Sidonia's zonder tieten.

Tapu | 27-05-21 | 13:06

Beertje knorrige vereniging, niets mee te emaken gelukkig. Wij steunen alleen de coporale vereenigingen (behalve skadi natuurlijk).

dathoujetoch | 27-05-21 | 12:47

Na zo'n jankmail zou ik wel uitgeroeid zijn.

Tommi | 27-05-21 | 12:43

Loeivereniging Utrecht

SaintNick | 27-05-21 | 12:43 | 2

Loeiveleniging Utlecht.

Jezus_Boeddha | 27-05-21 | 12:58

Nou was het al een sneuneuzenclub in mijn studententijd toen ik er bij de blauwe buren roeide, maar dit zegt wel alles hóé sneu. Je krijgt ook de vereniging die bij je past he

muppet020 | 27-05-21 | 12:39

Critical Roei Theory.
En wat een slecht geschreven mail zeg.

MinNegen | 27-05-21 | 12:39

TRFKARYH (Roeiploeg Formerly Known As Roei Yong Hai)

of de easy way out: De Goeie Roeiers

nieuwe_Deen | 27-05-21 | 12:39

“De kale kano’s”

sjoene_kerel | 27-05-21 | 12:37

Is het nu al weer 1 april?

wie zal het zeggen | 27-05-21 | 12:36

Roei-Ik-Deug

Gladiator Fap | 27-05-21 | 12:35

Het Gele Gevaar.

A.S. Perien | 27-05-21 | 12:32

Roei snel zwaai?

Pierre Lebon | 27-05-21 | 12:28

"De zinkende Timmerflansen"

Trasnochador | 27-05-21 | 12:26

roeiclub 'eiergerecht'?, of zijn de veganisten dan weer gepikeerd.

Gottlob | 27-05-21 | 12:22

Wij hadden vroeger wel een Chinees restaurant genaamd Tong Ah.
Standaard geintje bij veel sambal, tong AAAAH

Zapata10 | 27-05-21 | 12:16 | 1

Breestraat. Is wel eens een tafel vol schalen Chinees op zn kant gegaan bij ons na een welgemikt lepeltje sambal.

Mark Smeeks | 27-05-21 | 19:13

Afhaal loeiers

rifraf | 27-05-21 | 12:15

dubbel dong blai

opruimen | 27-05-21 | 12:15

"Nibelungen"... is ook wel een mooie naam voor zo'n roeizootje vind ik.

grapjasz | 27-05-21 | 12:14

De Badeend van Minerva.

Djadja_Kolja | 27-05-21 | 12:11

Rowing Corps ?

Yellow Shark | 27-05-21 | 12:11

"Het Roeide Boekje"

ZOMG | 27-05-21 | 12:11

"in het begin van het jaar door ons onopgemerkt gebleven" ja hoor zo'n naam valt niet op. dit is hun wel degelijk opgevallen en ze hebben er ook nog goed om kunnen lachen. ze hebben er niets van gezegd omdat ze het zelf geen discriminatie vinden ,wat het ook niet is. maar iemand heeft iets gevonden om over te zeiken en nu is het hek weer van de dam. ga maar bij die Hamas aanhangers protesteren, maar dat durven ze niet.

isotope 465 | 27-05-21 | 12:09 | 1

Wat dacht je van Roei Un Yong? Mankeert toch niets aan.

Metoto | 27-05-21 | 12:14

Dit land gaat kapot.

klimaatsloper | 27-05-21 | 12:08

Hoeveel Chinezen hebben eigenlijk geklaagd?

Turambar | 27-05-21 | 12:08 | 1

Zullen er heel erg weinig zijn. Het is namelijk geen Mandarijn, maar Kantonees en daar zijn een stuk minder sprekers van.

ZOMG | 27-05-21 | 12:10

Mogen we nog wel Fou yong hai eten?

mijn alternatief: roei否用

bergsbeklimmer | 27-05-21 | 12:08

Soms zou ik wel eens in het buitenland willen wonen, en dan kijken of ik gekwetst zou zijn als de studenten roeivereniging van Bratislava een ploegje heeft met de naam "De Oranje Klomp". Ik kan me dat namelijk niet voorstellen, dat je dan zó gekwetst bent dat je je ergens gaat beklagen.

Pontius Vulgaris | 27-05-21 | 12:07

Le Mao

Mondvloed | 27-05-21 | 12:06

Dobbernegerts? Of zijn het geen negerts?

BrainShake | 27-05-21 | 12:06 | 1

Bootjes negers odz Wij komen wel de Middelandse zee over

Fijn_dat_je_er_bent | 27-05-21 | 13:38

Niet Roei Yong Hai

Mokum Kosher | 27-05-21 | 12:05

Kloepoek bij?

Paaldanseres | 27-05-21 | 12:04

Die vreselijke wokologie druipt er weer vanaf. Sinds wanneer zorgt de naam van een roeiclubje voor een 'onveilige' omgeving'? Ik zou maar snel een safe space inrichten waarin iedereen kan uithuilen die door dit vreselijke onrecht is getroffen.

Selassie | 27-05-21 | 12:03

Prutsers

Pummetje | 27-05-21 | 12:02

Rugbyclub "The Hookers" krijgt nu ook een nieuwe naam ; "The Hoekers".
Misschien moet de roeiclub eens informeren bij de buitengewoon getalenteerde woordkunstenaar die dat bedacht heeft.

Prieelvogel | 27-05-21 | 12:01 | 1

Een Hooker is gewoon een positie in een rugby-team. Nr 2, hookt de bal uit de scrum.

WA_Mozart | 27-05-21 | 12:22

Blij in ons galei.

Sinterbikske | 27-05-21 | 12:01

`Roeiende Roland (Fleischer).

TonAlias | 27-05-21 | 12:00

HutspRoeiers

Al beledig je daar misschien wel leden van de vereniging van hutspoteters mee.

SailingDuck | 27-05-21 | 11:58

Roeibakgroente

JB86 | 27-05-21 | 11:57

Foe yong hai betekent Hibiscus (Fu yong) met krab (hai) (blijkbaar hoort Foe Yong Hai er uit te zien als een Hibiscus als het niet in een plastic doosje zit)
Knap dat daar racisme uit gehaald kan worden

De Epibreerder | 27-05-21 | 11:56 | 1

U moet zich wel willen inspannen. Anders vind u nooit wat.

Arachne | 27-05-21 | 23:26

De natte kano.

Sinterbikske | 27-05-21 | 11:55

Michiel de Roeier.

Sinterbikske | 27-05-21 | 11:51

Klikspaan

snaakie | 27-05-21 | 11:49 | 1

Nice!

CB84 | 27-05-21 | 16:56

Nummel dlie en deltag.

Jos Tiebent | 27-05-21 | 11:46

Whatever floats your boat.

entwederoder | 27-05-21 | 11:45

Je kunt het weinig origineel vinden, verder niet maar dat is een kwestie van smaak en over smaak valt niet twisten. Raciscme hier is grote gezochte quatsch. Zinsopbouw en helderheid van de oproep van het bestuur, daar is wel genoeg op aan te merken, hoop dat deze academici geen student Nederlands zijn.

HD50 | 27-05-21 | 11:43 | 3

ik hoop dat het geen academici zijn. Tegenwoordig is iedereen student, ik heb wel eens horen zeggen: "ik studeer aan het MBO" .

small_town_dude | 27-05-21 | 11:50

Kroeipoek

veranda | 27-05-21 | 11:43

Wat velen niet beseffen is dat het kwetsen van Chinezen ook voordelen heeft.

etwaboy | 27-05-21 | 11:43

Uitroeien!

hete wind | 27-05-21 | 11:42

Kano Utrecht Topploeg met peren.

Sinterbikske | 27-05-21 | 11:41

Kwetsend voor Chinezen .......... iemand heeft te veel tijd. Wat een land is dit geworden. Terug naar de Dobbernegen.

P. Breidel | 27-05-21 | 11:40

"Hollandse Nieuwe", of is dat weer onvoldoende inclusief?

entwederoder | 27-05-21 | 11:39

Enige manier om tegen dit soort gekkies in te gaan is eigen vereniging beginnen. Dat zou veel meer gevolg moeten krijgen. Een soort omgekeerde cancelstrategie.

Tiscali-2 | 27-05-21 | 11:36 | 1

Dit.

VBO_B_Niveau | 27-05-21 | 11:52

"De roeikasplantjes" o.d.z. "Lekker Hollands"

Pontius Vulgaris | 27-05-21 | 11:36

Ze voeren zeker ook nog in boot nummer 46.

FogerRederer | 27-05-21 | 11:35

Boaty mcBoat race.

Sinterbikske | 27-05-21 | 11:35

Wuhannes Lulhannes

hotbrasil | 27-05-21 | 11:32 | 1

Gedeponeerd Wunhandelsmerk?

Pontius Vulgaris | 27-05-21 | 11:39

Wij hebben hier in Rotterdam al jaren roeivereniging Bergweg, maar ja dat is alleen voor kleptomanen.

BennieB1 | 27-05-21 | 11:31

Homme-Less.
Zeef Spees.
Diver's E.T.
Race Meesters.
Wide Privy Ledge.
Rees Is 'M.
Gender Fluid.
Dick 1.
Bitch Please.

VBO_B_Niveau | 27-05-21 | 11:31

Artikel 7

BASinnic | 27-05-21 | 11:30 | 2

Met rijst, nasi of bami?

entwederoder | 27-05-21 | 11:31

Lag mij alsjeblieft uit, in welk opzicht is dit racistisch?

FogerRederer | 27-05-21 | 11:29 | 2

Dit is zo'n typisch gevalletje van 'Oh, het zou maar zo kunnen zijn, dat iemand er zich aan stoort en dat moeten we niet willen met z'n allen'. Hup hup, möchtegern deugclubtroela, opzouten. Waarom moet een ludieke naam nou weer als mogelijk racistisch worden geduid en perse worden gewijzigd? Hou daar nou eens mee op! Van mijn part noemen ze zich Titanic 2.0, U236 of BattleStar Roeidoei.
Ik erger me wellicht ook aan tig namen, so what? Wat is er mis met Roei Young Hai? Is toch een leuk gevonden naam en minstens net zo goed als de vele voorstellen van de reaguurders hier.

PisFinger | 27-05-21 | 11:57

@PisFinger | 27-05-21 | 11:57: Yep. Probeer je maar eens voor te stellen wat er van de wereld overblijft als we alles waar iemand zich aan zou kunnen storen afschaffen. Het is voorlopig onhaalbaar maar het wordt een wereld zonder mensen. Wellicht is het tijd om het volk weer alles af te nemen; geen geld voor internet/mobiel, en 12 - 14 uur per dag werken om eten te kunnen kopen, en hout voor de kachel. Pas dan houdt het gezeik op, schat ik zo.

Harry.Langezwaal | 27-05-21 | 12:36

De vereniging mag wel “Orca” heten? Is dat dan geen bevolkingsgroep maar een ras?

passie66 | 27-05-21 | 11:27

Knor pangang.

entwederoder | 27-05-21 | 11:26 | 1

Past wel bij Knorca.

nick.name | 27-05-21 | 11:29

Als je die deugers eens flink op de kast wil jagen, dan noem je je vereniging ‘Boat Lives Matter’.

Sinterbikske | 27-05-21 | 11:26 | 1

o.d.z. "Too many of us on Death Row"?

Pontius Vulgaris | 27-05-21 | 11:40

Ik mag hopen dat die studenten in de ploeg meer ruggengraat hebben dat dat half debiele bestuur

Gevurah | 27-05-21 | 11:25

Dit moet absoluut een verlate 1 april grap zijn. Is door Corona-sluiting even bij het bestuur blijven liggen. En als dat inderdaad zo is, dan vind ik de grap heel goed geslaagd. Complimenten voor de bedenker ervan.

Choco Chanel | 27-05-21 | 11:25

Goh, een 'alle ballen verzamelen' topic.

Reaguren omdat je (hier) vooral niet voor woke wilt worden aangezien, maar wél fijntjes laten zien dat je bekend bent met het corpsleven.

Vesta | 27-05-21 | 11:25 | 6

Het een sluit het ander niet uit.

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 11:39

"niet voor woke wilt worden aangezien, maar wél fijntjes laten zien dat je bekend bent met het corpsleven."
Wat hebben die twee dingen van voor en na het woordje 'maar' met elkaar te maken eigenlijk?

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 11:40

Weinig corps aan Knorka.... Dat zijn de buren...

Ikdoemisschienmee | 27-05-21 | 12:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Het idee dat je überhaupt de naam van je roeiploeg moet voorleggen aan het bestuur...? In mijn tijd werd die naam pas bekend tijdens het Intrainingsfeest, met gratis fusten bier en vuilniszaken vol hooi en pakken gele yoghurt door de sociëteit: De Zooiende Banaan.

Piet Karbiet | 27-05-21 | 11:23 | 1

Precies dat! Knorka is ook wel een echte knorrenclup... Wat dat betreft verbaasd het me weer niet. Mag hopen dat dit bij hun buren niet gebeurt...

Ikdoemisschienmee | 27-05-21 | 12:06

Mag Dobberkaukasiërs wel? Of Dobbermongolen, mocht er bij de heren roeiers Oostaziatisch bloed door de aderen vloeien.

Professor Superhirn | 27-05-21 | 11:23 | 6

@Piet Karbiet | 27-05-21 | 12:04: langs de baan ja, op het erevlot staat Skul niet natuurlijk...

Ikdoemisschienmee | 27-05-21 | 12:08

@Piet Karbiet | 27-05-21 | 13:24: te juichen voor de tegenstanders die wel hadden gewonnen? ;)

Leuk cluppie verder hoor. Kan me nog een feestje herinneren daar, het begin dan, het einde niet... Dat zijn de betere feestjes.

Ikdoemisschienmee | 27-05-21 | 13:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Deugers Uit Roeien

BASinnic | 27-05-21 | 11:23

Deug ex machina

Schriever | 27-05-21 | 11:22

De lange Chinese hoer

TRUMP | 27-05-21 | 11:21

Het zijn studenten, dus: De Samballen o.d.z. broeien met de riemen die je hebt.

gekwetst | 27-05-21 | 11:20 | 1

Oh ja, en bij elke slag "WOKE" roepen.

gekwetst | 27-05-21 | 11:25

Vleelmuis 19

herstelkous | 27-05-21 | 11:20

Wie rijst er anno 2021 nog met een roeiboot?

Van Urk | 27-05-21 | 11:20 | 3

lijst

entwederoder | 27-05-21 | 11:27

Als er geen ijs meer op de sloten en grachten ligt, hoe moet je dan naar je werk?

Sinterbikske | 27-05-21 | 11:32

Zelfrijzend bakmeel.

entwederoder | 27-05-21 | 11:33

De natte kano o.d.z. die glijdt er lekker in.

Leptob | 27-05-21 | 11:19

Kroeipoekje.
(vrij naar Jos Brink)

Professor Superhirn | 27-05-21 | 11:19 | 1

Roeikroepje.

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 11:41

Wat een ontzettend sneu bestuur. Wie kan daar nou bezwaar tegen hebben?

van Oeffelen | 27-05-21 | 11:18 | 5

Nou zijn Aziaten tegenwoordig ook al snel op hun teentjes getrapt, maar ik verwacht dat het nu een blanke deuger is.

snaakie | 27-05-21 | 11:43

@Professor Superhirn | 27-05-21 | 11:20:
En zelfs als er een aantoonbare klacht is kan je deze gewoon weerleggen.

PisFinger | 27-05-21 | 12:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo lek als Frau Antje?

Zenzeo | 27-05-21 | 11:17

de Peking Eenden

small_town_dude | 27-05-21 | 11:17

Loeispaan bij?

Nostra da Mus | 27-05-21 | 11:17

B(lijf) L(ekker) M(ezelf)

GWB | 27-05-21 | 11:16

Luctol et emelgit

Professor Superhirn | 27-05-21 | 11:16

Doop het om naar Nummel 51 met lijst

herstelkous | 27-05-21 | 11:16

Satéslee.

Dr. Blechtrummel | 27-05-21 | 11:15

Ik zou zeggen "Team Dries Roeivink", dan beledig je meteen iedereen!

Fuck_The_Koekoek | 27-05-21 | 11:15 | 1

Roei van Velzen, voor de kleine peddelaars

small_town_dude | 27-05-21 | 11:17

Roeibootvluchtelingen. Maar roeigoeren blijft de beste denk ik.

C1O2 | 27-05-21 | 11:14

Kiekt 'um goan!

Gesponsord door Eethuys 't Pleintje.

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 11:14

Ik zou zeggen Trek Aan Die Paal, maar nu ik de naam van het bestuur lees kies ik toch voor Nummertje 51.

austinhealey | 27-05-21 | 11:14

T'iet Chuu Moh Cham / Een ijzeren staaf tot een naald slijpen.
... betekent dat als men een moeilijke taak krijgt, die alleen kan volbrengen door ijverigheid en volharding.

Nathal | 27-05-21 | 11:13

Making love in a canoo (of roeiboot) is like Heineken: fucking close to water.

entwederoder | 27-05-21 | 11:12

RV hekje open hekje dicht.

2CVOcean | 27-05-21 | 11:12

Die opening van de mail..... dat kaaaaan korter..... geschreven door een half lamme wauwelstudent ofzo. Lekker niveau wel.

Lorejas | 27-05-21 | 11:11 | 1

Als ex bestuurslid van een studenten sport vereniging kan ik veilig zeggen dat "half lamme wauwelstudent" ongeveer 80% van de verenigingsbesturen op de universiteiten omvat. Meeste van dat volk kun je echt geen fuck mee beginnen. Geilen op het feit dat ze "de macht" binnen een vereniging hebben en vinden zichzelf super belangrijk. Een deel doet het zelfs slechts "omdat het goed staat op een CV" en niet omdat ze het leuk vinden om te doen. Ik heb het een paar jaar met verse tegenzin gedaan puur omdat onze vereniging anders geen bestuur had gehad en mogelijk was opgeheven.

Gregovic | 27-05-21 | 11:34

Wal apart, In heel Chine weten ze niet eens wat foe yong hai is.

zoalsikhetzeg | 27-05-21 | 11:11 | 1

Klopt. Zelfs als je in Dld Foe Young Hai bestelt, kijken ze je - toegegeven moeilijk voorstelbaar - met grote ogen aan.
Ergo, kan helemaal geeneens ene Chinees zich beledigd voelen en is het weer een ongestelde deugkip die denkt iets goeds te moeten doen voor de medemens.

PisFinger | 27-05-21 | 12:56

RV Is that a canoo in my pants or am i just happy to see you ! ( Rick Mayal in blackadder).

dat wordt dan : I T A C I M P O A I J H T S Y

2CVOcean | 27-05-21 | 11:11 | 1

Je moet je roeiclub ook niet meer 'Gaan met die banaan' noemen. (*edit* deze moest als reactie onder de vórige tegel...)

entwederoder | 27-05-21 | 11:13

Sorry, ik ken de laatste wetten en regels omtrent racisme nog niet zo goed: dus iets vernoemen naar eten is racistisch? Hoe dan? Misschien mag BroodjeBrie nog, of captain Cava-men

small_town_dude | 27-05-21 | 11:10 | 1

de ‘Stop Die Woke Shit In Je Dikke Reet’ boot....!

BrachypelmaBoehmei | 27-05-21 | 11:20

Nr Holland 8.

Piet Karbiet | 27-05-21 | 11:10

Aziatische millenials gaan sinds kort ook vol op het woke orgel. Waar vorige generaties gewoon hun schouders ophaalden als er weer eens een al-dan-niet-leuke mop werd verteld is het nu bij deze generatie aziaten ook janken geblazen om het minste of geringste. Aangestoken door jankende BLM'ers, jankende noord-afrikanen en jankende tofuvreters.

2voor12 | 27-05-21 | 11:10 | 6

@Kapitein Sjaak Mus | 27-05-21 | 11:13:
Belgen hebben genoeg eigenwaarde. Die komen gewoon met een grap over Hollanders terug.

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 11:17

Gisteren pagina’s vol in NRC
Over hoe erg het is om in het Westen (zelf) een roepnaam te kiezen die uit te spreken is zonder met de dalende, stijgende, hoge en lage boogtonen rekening te houden.
Wanneer maken we ons druk over het feit dat Marokkaanse en Turkse onderdanen alhier (dus die ook Nederlands zijn en hier geboren) géén westers voornaam mogen kiezen?? De burgerlijke stand alhier ziet toe op de naleving ervan!!

Dr. Worstenbroodje | 27-05-21 | 12:57
▼ 3 antwoorden verborgen

'Roeibakei'

usb stok | 27-05-21 | 11:10 | 1

Heroine dealen op een kinderboerderij...

(vrij naar Hans Teeuwen)

Joker1977 | 27-05-21 | 11:13

Heeft niet echt iets met discriminatie te maken, maar wij noemden ons voetbalteam voor schoolvoetbal e.d. altijd De Master Beren. Mocht ook een keertje niet.
Iets verwarrends als naam is ook altijd leuk, denk aan In Baan Twee. Bij het omroepen van de teams: "En in baan 1 In Baan Twee, en in baan 2 Roeivereniging De Roeiveegpietjes."

Timide_Aso | 27-05-21 | 11:09 | 1

Bij Master Beren denk ik eerder aan Bear Parties dan aan de door jullie bedoelde woordgrap.

Lorejas | 27-05-21 | 11:13

Hete Bliksem.

Dat is een Hollandsch gerecht.

En dat is dan niet problematisch omdat het niet Chinees is. En dan is het niet erg omdat een taalgrapje met eigen taal niet erg is. Of zoiets. Eigenlijk is dat juist wel discriminatie want ongelijke behandeling. Maar dat is te ingewikkeld voor moreel spastische GL-sers.

Alleen om consequent te blijven kunnen er dan weer geen Chinezen meeroeien. Krijg je dat weer.

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 11:09 | 3

er moeten minimaal een Molukker, een Marokkaan, een zwarte, een homo, een Chinees en een transgender in de boot moeten zitten, Anders is het niet inclusief, hoe je het team ook noemt.

small_town_dude | 27-05-21 | 11:13

Wedden dat er een vrouw aanstoot neemt aan deze naam?

Arachne | 27-05-21 | 23:21

De vliegende krat.

Tishetnetnie | 27-05-21 | 11:09 | 1

De bierenboot.

Niet_Van_Hier | 27-05-21 | 11:11

"Oei, ik roei"

"Say Oe A Ed de Roei, Say Oe A Ed de Roei"

Franque | 27-05-21 | 11:08

J.K. Row-ling.

entwederoder | 27-05-21 | 11:08

"Middels" is een Germanisme. Over fout gesproken.

RuigVanDeTichel | 27-05-21 | 11:08 | 2

Behoort gewoon tot de standaardtaal, is hooguit wat formeel.

wijsvinger | 27-05-21 | 11:18

Mag wel, maar oerlelijk. Wordt vooral gebruikt door mensen die gestudeerd willen overkomen.

FrankVeer | 27-05-21 | 12:03

Op de Orca site “ Dit jaar zullen we in kopergroen, indisch geel en zwart gekleurde tenues aan de start verschijnen” Indisch geel?
Wel even consequent blijven Woke roeiers, dat is Cultural Appropriation !

Drkildare | 27-05-21 | 11:06 | 1

Goed blijven zoeken, dan vind je altijd wel iets dat raakt aan een andere cultuur. En dan is dat per definitie niet in de haak. Per definitie. Ook al gaat het om kleuren of een taalgrapje.

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 11:12

De Loeiploeg van Bontekoe

naglfar | 27-05-21 | 11:05

Veel studentenroeiclubs zijn vernoemd naar Goden uit de Oudheid: Okeanos, Njord, Nereus, Aegir, Laga, Triton. Dat is sowieso intergalactisch institutioneel recsime.
.
Hup Skøll !!

Piet Karbiet | 27-05-21 | 11:05 | 4

Niet te vergeten “Euros”.

Hebbiehemookweer | 27-05-21 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Urv 17 miljioen zonder

2CVOcean | 27-05-21 | 11:05

The row we all saw coming

Caveman48 | 27-05-21 | 11:05 | 1

we saw them coming

2CVOcean | 27-05-21 | 11:06

Babi-pangang dat slaat toch ook nergens op.
Goede keuze dan toch.
Wat staat er nog meer op de menu-kaart?

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 11:04

Knorka is een kanoklub!

hendrikjandetuinman | 27-05-21 | 11:04

Urv Overnaads en tegendraads

O en T

2CVOcean | 27-05-21 | 11:04

Sylvana Water Express

dedwarsligger | 27-05-21 | 11:04

De Dobbermannekes.. of komt dat te dicht in de buurt van onze aanstaande landgenoten?

DeviousDick³ | 27-05-21 | 11:03

Je gekwetst voelen is een keuze ......

Kin Ki Blup

Von Bliksum | 27-05-21 | 11:03 | 2

RoeiGoeren

Von Bliksum | 27-05-21 | 11:04

@Von Bliksum | 27-05-21 | 11:04: Was ook mijn eerste gedachte: of RoeiGoeroes.

Sqbar | 27-05-21 | 11:08

D.N.D.W.N.M.G.V.M.S.D.L.D.S.B.Z.E.D.M.V.H.O.Z.K.

De naam die we niet mogen gebruiken van moreel spastisch domme leidinggevenden die snel bang zijn en dan maar voor het onzinnig zekere kiezen.

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 11:03 | 1

Winnaar!

JanVergoor | 27-05-21 | 11:05

De vrolijke broccoli roeiers .

slim blontje | 27-05-21 | 11:02

BemoeiNietMetOnsGeroeiNie
Ik hoop dat dit niet kwetsend is voor onze Brabanders?

ProFail | 27-05-21 | 11:01 | 1

Nee hoor, maar vanuit Bloemfontein is de eerste klacht al binnen.

Kapitein Sjaak Mus | 27-05-21 | 11:11

RV Inpik inees

2CVOcean | 27-05-21 | 11:01

Klikspaan!

AanDeLopendeBan | 27-05-21 | 11:01

Na het startshot van Robert Oey op naar de volgende Boei

JanFTE | 27-05-21 | 11:00

Banmanning.

Kapitein Sjaak Mus | 27-05-21 | 11:00

Nieuwe naam: Het enige dat kwetsend is voor Chinezen, is dat een linkse kudt, zich, ongevraagd door Chinezen, € 7,50 op is komen halen bij het bestuur omdat zij van mening is dat Chinezen, niet voor zichzelf op kunnen komen, wanneer Chinezen dat nodig achten.

netniet | 27-05-21 | 10:59

Misschien iets in de trant van "roei um derin"? Dit land met al zijn deugertjes, is echt helemaal naar de klotuh.... man, man, man...

Paaldanseres | 27-05-21 | 10:59

Het is toch een woordspeling op een gerecht? Wie is daar gekwetst door, precies? Dat is doen alsof ik beledigd raak wanneer je een woordspeling maakt met aardappelen ofzo. Zelfs als je fu yong hai van achternaam heet is "roei yong hai" nog niet eens kwetsend. Wijs mij de mensen aan die hier door gekwetst raken, aub. Want dan kunnen we aangeven dat deze mensen niet meer mee mogen doen. Je doet gewoon niet meer mee! Of komt dit weer van één of andere linkse blanke "verlosser" die meent te moeten spreken namens een "onderdrukte" gemeenschap? De vraag stellen is hem beantwoorden, hé..
O ja en naamsuggestie: "Loei Snel"

Do-na-zi | 27-05-21 | 10:59 | 1

Loei Snel. Wow. Just wow. Driewerf hulde. Verder helemaal eens. Hoe kun je nou beledigd zijn over een woordspeling op een gerecht?

BBRDWR | 27-05-21 | 11:05

Komt van Bestuur 51. 51 is in het Romeins LI. Li is Chinees, dus ook kwetsend. Area 51 is geheim, buitenaards, kernonderzoek etc, Dus graag ook deze naam wijzigen wegens kwetsend.

Leffe Blonde | 27-05-21 | 10:58

We kunnen het beste de Chinezen zelf aan het woord laten
https://www.youtube.com/watch?v=38fje_G4qLI

Mr.Crowley | 27-05-21 | 10:58

Dat roeien is nu een sport, maar ooit zaten er alleen maar slaven in die galeiën. De tijden veranderen.
Ik vind dat stukje van het bestuur nog wel kunnen.
Ik zou voorstellen "Zwarte roeiers roeien verder".

JvanDeventer | 27-05-21 | 10:58 | 1

Daarom moet roeien sowieso afgeschaft worden. Vele slaven omgekomen in een galei en dan nu voor de lol er een sport van maken? Kwetsend! Van roeien mag je niet genieten!

Quichegerechtigde | 27-05-21 | 11:02

Roeiwanda

DutchDevil | 27-05-21 | 10:57

Ru Roei Rlan
Whites Only Roei Club
Roei, Roei alle Joden aan het gas
Roeien Macht Frei
Asian´s Can´t Roei

EmilioEsteves | 27-05-21 | 10:57 | 2

Roeien met gestrekte arm, dat schijnt niet echt te werken.

Ichneumonidae | 27-05-21 | 10:59

Aru-imas

Dr. Ka wo lo | 27-05-21 | 10:56

'De Roeiende Koe'.
Oer-Nederlands met een stiekeme Chinese verwijzing.

LaPetite | 27-05-21 | 10:56

Team numme 148

sander3488 | 27-05-21 | 10:56

Roeivereniging Zwart Wit

Harry.Langezwaal | 27-05-21 | 10:56

Roeihingya

Tashtego | 27-05-21 | 10:56

Ik ben 51, ik voel me gediscrimineerd. Pure leeftijdsdiscriminatie.

Niamh | 27-05-21 | 10:55

'disrieminatie - sociaal veilig uitgeroeid!' een optie?

Dr3kn3k | 27-05-21 | 10:55

Islamitische Beweging van Roeibekistan
Roeidische Arbeiderspartij
Al Roeida

onesizefitsall | 27-05-21 | 10:53

Chinezen noemen het blanke ras witte apen.

RickTheDick | 27-05-21 | 10:53 | 1

Japanners noemden de Hollanders roodharige barbaren...

Zenzeo | 27-05-21 | 11:15

Robert rOey

grapo | 27-05-21 | 10:53

Sambal bij.

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 10:52

Utrecht wil Amsterdam worden?
Hoe is een NEDERLANDS gerecht (want in China kun je geen foe jong hai bestellen) racisme?

JanVergoor | 27-05-21 | 10:52 | 2

Buitenlands nieuws.

China, Peking - Het Nederlandse bedrijf Goofy's hoek heeft een contract met de Chinese regering afgesloten om de Chinese muur over de gehele lengte van 2450 kilometer in te richten als automatiek.

Goofy's hoek is vooral gespecialiseerd in kroketten en frikandellen, maar zo zei directeur van de Brand: "We zullen ook typische Hollandse lekkernijen als de bamibal en loempia introduceren"

(H.D.)

www.youtube.com/watch?v=LQw6DkEfqZk

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 10:59

Utrecht wil al een tijdje Amsterdam worden stom genoeg.

2tribes | 27-05-21 | 19:26

Zwemzuur o.d.z. Wij vinden Chinezen stom.
of
De Berend Botjes o.d.z. Het is godverdomme geen Beer.
of
Loeiclub Olca! o.d.z. Geen lacisme, de lettel 'L' was op.

BBRDWR | 27-05-21 | 10:51

Vier zonder sambal

Piet Karbiet | 27-05-21 | 10:51

Het bestuur 51 ijvert voor een veilig Orca. Maar, parbleu! Een vereniging genoemd naar een tandwalvis, een van de grootste jagers van de oceanen! Hoezo, veilig?
Denken ze niet aan de gekwetste zielen van al die zeehondjes die door die monochromatische rovers worden opgevreten?

Beter zou de vereniging een andere naam zoeken. Een naam die beter past bij hun aard. USRV "De weekdieren" dekt de lading een stuk beter.

Glasgow Argus | 27-05-21 | 10:50 | 3

Roeivereniging "de Kwal".

knutsel_ | 27-05-21 | 10:51

'Veilig' Brrr... Blijf dan ook binnen want wat we ook proberen, het verkeer is mega onveilig. En die studentjes studeren straks af en worden dan je collega's. Brr... Constant janken.

BBRDWR | 27-05-21 | 10:54

Zolang men daar echt serieus op in gaat zal deze idioterie alleen maar erger worden. We hebben namelijk te maken met een klein groepje extreme deugers die 24/7 bezig zijn met die achterlijke onzin, en een iets groter ploegje die er nog echt nog tijd in steken ook.

zoalsikhetzeg | 27-05-21 | 10:50

Roei jeugdige kraakbeenvis.

JackStick | 27-05-21 | 10:50

Lol, die foto van dat bordje is ook van de eerste de beste kookmutsensite getrokken. Klaar!

JJMS | 27-05-21 | 10:49

Knorca

Diederik_Ezel | 27-05-21 | 10:49 | 2

U kent uw klassiekers. B'vo!

Piet Karbiet | 27-05-21 | 10:52

Ha als oud Triton lid moest ik hier ook gelijk aan denken :-)

hetgeleteken | 27-05-21 | 11:20

Verdomme. Ik kom alleen maar op ideeën die ik hier niet durf te plaatsen.

Leptob | 27-05-21 | 10:49

Echt hè, niet te geloven dit deugvirus

nee_toch? | 27-05-21 | 10:48

In Belgie heeft roeien overigens een andere betekenis.

Piet Karbiet | 27-05-21 | 10:48 | 2

Toch niet poepen?

Nuchternederland | 27-05-21 | 10:53

nr. 51 (met witte lijst)

Tronald_dump | 27-05-21 | 10:48 | 1

Nummel 51 dan

Joffri | 27-05-21 | 11:07

Ik denk niet det er één Chinees is geweest die hier aanstoot aan heeft genomen. Waarschijnlijk wel een linksmeisje die denkt het ongevraagd voor anderem op te moeten nemen. Als het bestuur gewoon eerst eens zou afwachten of er een klacht van een Chinees komt kun je altijd nog handelen. Dat op voorhand acteren zorgt er voor dat er niets meer kan en heb je geen vrij land meer.

Ronnie02 | 27-05-21 | 10:48 | 2

Ik hoop het echt, want chinezen zijn meestal gewoon relaxe figuren met gevoel voor humor. Maar inmiddels beginnen steeds meer china-vrinden zich te roeren in het woke-victimdom. Het is zo zonde man... ehhh vrouw... ehhh mens.

BBRDWR | 27-05-21 | 10:56

Dat klopt, want: Fu-yong hai is geen Chinees gerecht...

bisbisbis | 27-05-21 | 12:39

42

Zwizalletju | 27-05-21 | 10:48

Oei oei ik roei.

4thoseabout2rockwe.. | 27-05-21 | 10:47

Bij de universiteit van Sjanghay hebben ze een sloep met naam 薯条与 en dat kan wel?

Tjemig | 27-05-21 | 10:47 | 2

U heeft mij in elk geval zo gek gekregen om dit toch even door Translate te trekken, maar dit kan natuurlijk echt niet.

breakingnews | 27-05-21 | 10:52

Mij ook zo gek gekregen, ik moest gniffelen.

Puntaanhakkendoet | 27-05-21 | 11:47

Shaka roeilu
Boko hariem
Ajam roeidjak

Argus | 27-05-21 | 10:47

Foei Jong Hai.
Een eiwitrijk gerecht van een flinke omelet met garnalen. Ideaal voor sporters en spieropbouw. Reclame voor de Chinese restaurants. Geen negatieve connotaties ook. Zou het erin houden.

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 10:46 | 2

En heul veul suiker.

JJMS | 27-05-21 | 11:00

Roeimaardan

xtree | 27-05-21 | 10:46

"Wij nemen .... discriminatie erg serieus" aldus bestuur 51. Doe dat dan ook, en verbiedt Aziaten toegang tot de roeiclub

Tronald_dump | 27-05-21 | 10:46 | 2

Grappig eigenlijk; zijn we in deze tijden van woke nog steeds lekker met onszelf bezig. Terwijl een van de verwijten ooit juist was dat alles altijd vanuit narratief van de witte man kwam. Zelfs als het een anti apartheidsfilm betrof. Wit wit wit.

All_yall | 27-05-21 | 10:50

Als ze discriminatie serieus zouden nemen, dan zouden ze hier vanaf het begin serieus naar gekeken hebben, geen discriminatie in die naam hebben aangetroffen, en ook na tweede lezing geen probleem hebben gezien. Als je echter na de eerste de beste klacht het roer omgooit (ha ha), dan neem je het overduidelijk niet serieus maar laat je je vooral door anderen leiden.

Muxje | 27-05-21 | 10:55

Oei oei oei dat was me weer een loei!

JJMS | 27-05-21 | 10:46

Coroeina?

knutsel_ | 27-05-21 | 10:46 | 1

Uitstekend!

Pontius Vulgaris | 27-05-21 | 11:35

de grote roerganger

pete1023 | 27-05-21 | 10:45

Roeie Kool met appeltjes

deministerpresident | 27-05-21 | 10:45 | 3

en dan beledig je alle Hollanders... toch? TOCH?

deministerpresident | 27-05-21 | 10:46

@Recalcitrant_Schaap | 27-05-21 | 10:49:
Die bestaan wel maar moeten gewoon hun bek houden, die kunnen niet gediscrimineerd worden, want die zijn blank en dat is al discriminatie.

B_Roekvol | 27-05-21 | 11:21

Simpel: 'Uit Roeien'.

zeauzitdat | 27-05-21 | 10:45

Roeien is beter dan sjinezen

Hemke-Valsema | 27-05-21 | 10:44

Roeien waar het stinkt.

Nuchternederland | 27-05-21 | 10:44

De Witte Dobbelkakkels. Haar dool!

Hetkanverkeren | 27-05-21 | 10:44

Titanic II ?

TinusVlugOpDeKut | 27-05-21 | 10:44

Oproer.

Glasgow Argus | 27-05-21 | 10:43

Roeiganda
Roeimenië
Saroeidi-Arabië

de roeiende blanke tatta's

onesizefitsall | 27-05-21 | 10:43

Free Willy.

Glasgow Argus | 27-05-21 | 10:42 | 1

Dan beledig je de potloodventers weer.

kloopindeslootjijook | 27-05-21 | 10:49

Door Roeien en Ruiten

Leoverig | 27-05-21 | 10:42

Loei hard

Muxje | 27-05-21 | 10:42 | 1

Meh, was al genoemd...
Dan maar: "8 met sambal bij"

Muxje | 27-05-21 | 10:43

Foeivereniging Woke (ook wel bekend als BIJ1)

deministerpresident | 27-05-21 | 10:42

De Grote Roerganger.

balustrade | 27-05-21 | 10:42

De Dobbervegers

Behangdelul | 27-05-21 | 10:42

roei-em-dr-in

Tjemig | 27-05-21 | 10:41

Hoelang is een boot(?)

OMEGA-ThundeR | 27-05-21 | 10:41 | 1

Wim Jonk weet het antwoord.

wijsvinger | 27-05-21 | 10:43

Laughing Mao

hoejeheette | 27-05-21 | 10:41 | 1

sterk!

Nuchternederland | 27-05-21 | 10:45

Waarschijnlijk te lui om zelf een positieve prestatie te leveren , tja klagen gaat dan veel beter .

likmegaties | 27-05-21 | 10:41

Verzin een naam die als beledigend kan worden door blanke mannen.
Dan weet je ten minste zeker dat er geen ophef over komt.

jemagookniksmeer | 27-05-21 | 10:41

“De shanghaaien” (oud woord voor het onvrijwillig ronselen van scheepslui)

Dan maar zo! | 27-05-21 | 10:41 | 1

Laurel and Hardy!

skoftig | 27-05-21 | 10:42

Utlechtse loeiveleniging ?

Man-bear-pig | 27-05-21 | 10:40

Weer een muts die even wil scoren.
Maak er gewoon Nederlands van: Roei Jong Hij
Dan kan ze er niet meer mee scoren.

Tronald_dump | 27-05-21 | 10:40 | 1

HoHoHo

Hij?? Waar is de intersectionaliteit?

Arachne | 27-05-21 | 23:19

Dan zal muziekvereniging De Loempiano's ook wel problemen gaan krijgen.

Mr_Natural | 27-05-21 | 10:39 | 2

Ik ben pianist en voel me totaal niet aangesproken.

keestelpro | 27-05-21 | 10:40

Das Boot.

Glasgow Argus | 27-05-21 | 10:39 | 1

Der Untergang.

Wijze uit het Oosten | 27-05-21 | 10:40

Het is een woordspeling op een Chinees gerecht. Daarmee beledig je toch geen Chinezen? Bovendien is het een verzonnen gerecht speciaal voor de Westerse markt. Het oorspronkelijke gerecht Fúróng huā betekent hibiscus met krab.
De originele ingrediënten zijn garnalen, lente ui & krab. En dat verkopen ze hier als een omelet met tomatensaus. Gewoon omdat de ingrediënten zo goedkoop mogelijk moeten zijn.
Wie houdt wie nou voor de gek?

keestelpro | 27-05-21 | 10:39 | 7

Roei Yòng hǎi is niets mis mee. Zou de naam niet veranderen en anders gaan area 51 maar naar de rechter.

Er staat letterlijk Roei "Yòng hǎi" = Roei "gebruik de zee".

Nou dát is discriminerend. Wat een sufkutten bij bestuur 51

SolidRock | 27-05-21 | 10:51

@Defman | 27-05-21 | 10:45: Nog sterker, is volledig Nederlands. De Chinees-indische keuken kennen ze in beide landen niet. Maar het is wel Nederlands Cultureel erfgoed.

Dlareg | 27-05-21 | 10:53

@Defman | 27-05-21 | 10:45: China is een groot land. In Shijiazhuang kun je het gewoon kopen. Volgens de localo's aldaar al honderden jaren. Op een gegeven moment hebben ze het recept verkocht aan de Nederlanders, die het weer aan de Indonesiërs gaven bij wijze van herstelbetaling.

Ichneumonidae | 27-05-21 | 10:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Xi Heil.

Glasgow Argus | 27-05-21 | 10:38 | 1

winner

Hemmenaar7 | 27-05-21 | 15:04

Social Justice Roeiers

SailingDuck | 27-05-21 | 10:38

Er komt wel weer een Varsity aan. Orca won ooit de 100e editie.
Weet dat bestuur veel.

Piet Karbiet | 27-05-21 | 10:38

Nog 1 dan. Satanische Riem Ridders uit de Hel

sjef-van-iekel | 27-05-21 | 10:37 | 2

Viking Bikers from Hell zegt me wel wat.... cultaflevering.... erg sterke muzikale setting ook...
Maar ik betwijfel of iemand dit herkent...

Nuchternederland | 27-05-21 | 10:46

Menu 36. met extra 12.

zoalsikhetzeg | 27-05-21 | 10:37

De Mandarijnaken.

Mr_Natural | 27-05-21 | 10:37

Voorbips = VOORheen Best Intelligente Poedelende Studenten

hangtiet met knoop | 27-05-21 | 10:37

Seefwottug

HogeNood | 27-05-21 | 10:36

De brave roeiertjes. O.d.z. Wij zijn leuk bezig!

Hume | 27-05-21 | 10:36

De/The Wokeboot?
De Deugroeiers
De VOC
De Michiel de Ruyter
CoenBoot

Behangdelul | 27-05-21 | 10:36

Forza Lammergoeren.

Ichneumonidae | 27-05-21 | 10:35

Sloepensletjes
De natte kano
In de boot genomen
Wokeboot

Prutser | 27-05-21 | 10:35 | 1

Sorry Sloep
Baby Gangbang
Slag in de rondte deugdrijfdozen
Drijvende deugers

Prutser | 27-05-21 | 10:39

Lange halen gauw thuis, zeggen ze hé. Maar toont tevens aan dat het maar weer domme studentbestuurders zijn. Het gaat om een gerecht. Geen idee wat er kwetsend is om een gerecht te nemen als basis van je naam. Nog ff en roeiei mag ook niet meer want kwetsend voor de kip. . Of mag je de boot ook niet meer naar de roeidomp vernoemen want kwetsend voor de roerdomp.

Zuma | 27-05-21 | 10:35 | 1

Roei yong hai is toch geen gerecht? Volgens google toch niet.

Hume | 27-05-21 | 10:37

Het zal aan mij liggen, maar ik vind dat "haal door" teveel lijken op "hou zee".
Kan dat niet anders?

Kapitein Sjaak Mus | 27-05-21 | 10:35

Zeg, Bestuur 51, verwijst dat 51 soms naar een (bij)gerecht van de plaatselijke afhaalchinees? Voor inwoners van mijn gemeente staat daar letterlijk Bestuur Tjap Tjoy met Chinese garnalen.

Weten jullie eigenlijk wel hoe ontzettend kwetsend dat is?

All_yall | 27-05-21 | 10:35 | 2

Area51 - daarom winnen ze alles.

Ichneumonidae | 27-05-21 | 10:37

Noem het dan maar ' Nummer 51 met nasi '

Jos Tiebent | 27-05-21 | 11:40

Babi Roeidjak

PetNL | 27-05-21 | 10:35

Hoe geler hoe roeit ie.

De vries, Henk. | 27-05-21 | 10:34

Yong hai => googletranslate => gebruik de zee => kennelijk racisme

B2 | 27-05-21 | 10:34

De Uitroeigoeren.

Mr_Natural | 27-05-21 | 10:34 | 1

Hahaha! Briljant!!!

Lorejas | 27-05-21 | 10:35

Rimmende riemers

deministerpresident | 27-05-21 | 10:34

De Bootvluchtelingen

veranda | 27-05-21 | 10:33

Ik vind Orca als naam voor een vereniging discriminerend voor het zoogdier.

TheseDays00 | 27-05-21 | 10:33

Wat dachten jullie van

Orang Beng Beng (Mens met heel hete windjes)
Orang Orang Beng Beng

Voor wie minder bekend is met het Maleis: de meervoudsvorm is een verdubbeling van het enkelvoud.

madissue166 | 27-05-21 | 10:33 | 3

Maleis is geen Chinees. Maleiers zijn ook niet zo lichtgeraakt.

hoejeheette | 27-05-21 | 11:00

Sandokano

knutsel_ | 27-05-21 | 11:05

Handig als je 12 bier moet bestellen

Jos Tiebent | 27-05-21 | 11:39

"Foe yong hai
De omelet in tomatensaus is ooit speciaal ontwikkeld voor de Nederlanders die rond de jaren vijftig terugkeerden uit de voormalige kolonie Nederlands-Indië."

Het is allemaal zo kaas als het maar zijn kan.

algoritmos | 27-05-21 | 10:33 | 3

Er is ook nog steeds Fu Yung Hai in Indonesie bij de chinees. Is daar erg populair. En in de VS wordt het ook al geserveerd.

Dus ik denk dat het toch echt een chinees gerecht is.

omanders | 27-05-21 | 11:13

@omanders | 27-05-21 | 11:13:
Ben het in China zelf niet tegengekomen. Kan ook zijn omdat ik de letters niet kan lezen, maar op de plaatjes heb ik het niet gezien.

Keutels | 27-05-21 | 11:55

Verdwaald Utrechts Bobsleigh Team

hangtiet met knoop | 27-05-21 | 10:33

Het Gele Gevaar.

Mr_Natural | 27-05-21 | 10:32

Een andere naam zou kunnen zijn "Roei 'm er in" of "door roeien en ruiten" of roeivereniging "niet stuurboord, niet bakboord maar recht vooruit", of bijvoorbeeld "de roeidoctrine", of toch maar gewoon "Hollandse roeibak met kip".....

johnyl | 27-05-21 | 10:32

‘Yuck Fou’ lijkt mij wel een goede naam..

Wijze uit het Oosten | 27-05-21 | 10:32 | 3

mooi

Behangdelul | 27-05-21 | 10:40

Ik denk dat we een winnaar hebben met deze haha

DMaN | 27-05-21 | 11:13

Echt schandalig en ook dom om je roeivereniging Orca te noemen. Die arme beestjes waren bijna uitgeroeid.

Omzwicht | 27-05-21 | 10:32

Zei begonnen ... elke keer als de loeiveleniging chinees ging halen ... "Sambal bei?"

Het Licht | 27-05-21 | 10:32

Haha, even de fotos bij dat bestuur gezocht, 3x raden hoe divers dat is. Wat een jokers.

amateurrr | 27-05-21 | 10:32

Rambo 8
Hard & Diep
Hout Moet
C-Bier
Dood gaan in de boot, dood gaan aan de bar.

Piet Karbiet | 27-05-21 | 10:32

Loei hard

sjef-van-iekel | 27-05-21 | 10:31 | 2

Loei Hald?

Ommezwaai | 27-05-21 | 10:32

No1 superguy

sjef-van-iekel | 27-05-21 | 10:32

...'Haal door'...?? Dat komt verdacht dicht in de buurt van 'Halal' en 'Moor'...

Zenzeo | 27-05-21 | 10:30

Snowflakes in a boat

amateurrr | 27-05-21 | 10:30 | 2

Buklaaf-1

hangtiet met knoop | 27-05-21 | 10:31

Torpedo Los !

Tobi | 27-05-21 | 12:52

Daarentegen is voor een (illustere) schietvereniging Babi PangPang ook wel aan te bevelen.

Sleeter | 27-05-21 | 11:06

Zal voortaan bij de Chinees een kruidige vegetarische omelet met groenten in zoetzure saus bestellen. Benieuwd hoe ze me aankijken.

Omzwicht | 27-05-21 | 10:29 | 1

Maak er meteen een vegan omelet van, om helemaal bij de tijd te zijn.

Met_baard | 27-05-21 | 11:36

We all live in a SJW submarine

hangtiet met knoop | 27-05-21 | 10:29

De gele roeiers zal ook wel niet mogen, dan maar "De roeiende frikandellen".
Ook het voornemen " De prins Pilsen" zou nog kunnen want " de troeftoeters" klinkt een beetje droevig.

jan huppeldepup | 27-05-21 | 10:29 | 2

Hoe zit het dan met de Gele Rijders? Die “beschermen” toch de koning of zoiets.

MargauxGrandCru | 27-05-21 | 10:31

Policorvette

Gen. Maximus | 27-05-21 | 10:29

Gewoon "Loei Veleniging Olca", niks mis mee toch.

Conan de Rabarber | 27-05-21 | 10:28 | 6

Dat wordt dan 'Loei vereniging Zeekoe'.

Mubbenschonster | 27-05-21 | 11:20

Rekeling glaag !

Tobi | 27-05-21 | 12:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Wie wordt er gediscrimineerd dan? Die roeigoeren is wel goud, trouwens ;-).

snokkertje | 27-05-21 | 10:27 | 1

wellicht nu al opmerking van de dag.

ikworstelengadouchen | 27-05-21 | 10:38

Enorm kwetsend weer dit

Snap je!? | 27-05-21 | 10:27

MGTOW is wel een goede naam. mooie middelvinger naar de zeurmuts.

ikworstelengadouchen | 27-05-21 | 10:26

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino