Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Agent Malieveldrellen 'vergeet te melden' dat hij startkabel & standaard aan elkaar bond

Tim is voor niets als een zwaan gestorven!

Nieuwe ontwikkelingen in de zaak rond Tim, de barista die koffietjes ging maken op het Malieveld en toen ruzie kreeg met een hondje. Volgens het OM liep Tim zwaaiend met een startkabel richting agenten: "Aan die startkabel was een fietsstandaard bevestigd waarvan het uiteinde geslepen was." En wie of wat schetst nou ineens onze verbazing: "Uit onderzoek is inmiddels gebleken dat de startkabel en de fietsenstandaard los van elkaar op het Malieveld lagen en dat agenten ze hadden opgeraapt en in een tas gedaan. Toen de standaard daar uit viel, zag een agent dat een stuk tape aan de startkabel hing en heeft hij kabel en standaard aan elkaar gebonden. In het dossier staat dat hij dat daarna 'abusievelijk' is vergeten te melden. Het is niet gezegd dat standaard en kabel al niet vóór de rellen aan elkaar vast zaten, maar Tim ontkent dat. Verder onderzoek van de politie lijkt er nu ook op te wijzen dat de fietsenstandaard door iemand anders als los voorwerp is gegooid." Ja hoor. Wij het nog opnemen voor die agent. Een agent die een startkabel en een geslepen fietsenstandaard aan elkaar tapet, dat 'abusievelijk' vergeet te melden, maar dat 'wapen' wél aan de media voert als 'bewijsmateriaal' en op die manier ook laat behandelen in de rechtszaak. Daar klopt dus geen zak van. Als Tim zich niet 'dreigend' had opgesteld zou je bijna een koffietje met 'm drinken. Straks gaan ze ons nog vertellen dat hij ook niet 'jullie gaan allemaal dood kankerlijers' heeft geroepen.

Reaguursels

Inloggen

Drink verdomme heel gauw koffie met iemand die zich dreigend opstelt, of ik maak je kapot. Mensen die zich dreigend opstellen hebben óók behoefte aan contact. Meneer Tim kreeg dat contact.
Het is niet meer dan menselijk om uit verveling achteloos hier en daar wat opgeraapte objecten aan elkaar te tapen en niet meer scherp te hebben wat wat is en wanneer, en ook volkomen normaal dat je geheugen de ene keer wat beter werkt dan de andere keer. Da's zo menselijk, zelfs onze demissionaire en onafwendbaar toekomstige premier heeft dat wel 's.
Leve de vrijheid, pannenkoek!

Breinbaard | 05-05-21 | 21:20

Tim stond bloot aan foltering, dit gaat nog een heel lang staartje krijgen

zeefert | 05-05-21 | 19:26

Dat het kabinet alles bij elkaar liegt zijn we inmiddels gewend. Maar dat de politie ook geen actieve herinnering heeft dat ze zelf het bewijsmateriaal in elkaar plakt, is de bloody limit. Dit land is kapot.

edelfigurant | 05-05-21 | 19:07

... dan maar een 3-in-1 elektrische onkruidbrander met 5 opzetstukken de volgende keer...

mozaard | 05-05-21 | 18:59

Van mij had hij ook zonder kabel of fietsstandaard als zodanig aangepakt mogen worden dus ik snap de hele "ophef" niet.

Sneerpoets | 05-05-21 | 18:37 | 3

Meestal is het zo dat als bewijslast wordt vervalst, dat er ook niet veel bewijs is, en daarmee dat er niet zoveel aan de hand was.

Epistulae_Morales | 05-05-21 | 19:37

Ik denk dat jij heel veel dingen niet snapt.

zeefert | 05-05-21 | 19:38

Wacht maar totdat het jezelf overkomt. Waarheidsvinding is niet het doel, veroordeling wel. Pas goed op jezelf.

Masturwasbeert | 05-05-21 | 23:11
-weggejorist-
oplichter | 05-05-21 | 17:59 | 1

Ja, 3000 camera's en nergens een beeld van startkabel + standaard voordat hij kapot gebeten werd, dus dit zat er al wel in...

jcvjcvjcvjcv | 05-05-21 | 17:52

"Uit onderzoek is inmiddels gebleken dat de startkabel en de fietsenstandaard los van elkaar op het Malieveld lagen"

Juist. En niemand die zich afvraagt wat deze daar deden. Zo zit ik vaak op strand, kom ik thuis en wat denk je? Startkabel vergeten mee te nemen. Kan ik dus mooi weer terug. Nog even los van het feit dat een agent niet de conclusie hoort trekken van "hé, die horen vast bij elkaar" zou het fijn zijn om de context van die dag hoog te houden. De context is dat mijnheertje Tim (o.a.) daar volledig terecht op de grond ligt met agenten in zijn nek, aangevuld met een hond aan zijn been (braaf beest).

Als je wordt gesommeerd om op te zouten dan doe je dat. Dan ga je achteraf maar in discussie over de nut en noodzaak van je zienswijze. Doe je dat niet, ook prima, maar dan ben je af en zijn alle risico's voor je eigen rekening. Een keuze die mijnheertje Tim zelf heeft gemaakt.

Langs deze weg nog even mijn diepe respect voor alle betrokken agenten. Ik vind het begrip voor de situaties waarin ze terecht komen de laatste maanden zwaar onderbelicht. Alsof ze 's ochtends opstaan om idioten zoals "Tim" het leven zuur te maken.

cloudoflogic | 05-05-21 | 17:08 | 10

Als je het terecht vindt dat je, terwijl je op de grond ligt, wordt afgeranseld en geschopt door een viertal ME-ers omdat je niet geluisterd hebt naar de politie, dan heb je zeker ook geen bezwaar als ze je uit de auto sleuren en in elkaar meppen als je 5 kilometer te hard rijdt. Of ze je van je fiets trappen en in elkaar stompen als je zonder achterlicht fietst in het donker. Immers die regels zijn al decennia bekend en als je het nog niet weet, moet je maar voelen.

Franker | 05-05-21 | 20:55

"Langs deze weg nog even mijn diepe respect voor alle betrokken agenten. Ik vind het begrip voor de situaties waarin ze terecht komen de laatste maanden zwaar onderbelicht." Het beleid van pinokkio en zijn marionetten uitvoeren heeft inderdaad een hoog NSB gehalte.

hisxxx | 05-05-21 | 22:53

Fijn dat je zoveel respect hebt. Dat heb ik ook. Maar de politie is ook in zekere zin een afspiegeling van de maatschappij. Daar zitten dus naast geweldige mensen ook erg rotte appels in de mand. En die moet je net niet treffen, want dan ben je wel de sjaak. Met een ambitieuze officier van justitie zit je dan in no-time tot je nek in de problemen. Dan is het jij tegen de staat. En succes om dat te winnen..

Masturwasbeert | 05-05-21 | 23:16
▼ 7 antwoorden verborgen

Tim blijft een lul. C'est ça.

buler | 05-05-21 | 17:01 | 6

@P. Breidel | 05-05-21 | 19:32: vals proces verbaal? Ambtsmisdrijf?
Echt vergeten? Dan heeft die agent altzheimer, direct ontslaan.

Epistulae_Morales | 05-05-21 | 19:39

@P. Breidel | 05-05-21 | 19:32: Politiewet 2012

zeefert | 05-05-21 | 20:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Safety first

deBoel | 05-05-21 | 16:57
-weggejorist-
mikes43357369 | 05-05-21 | 16:46 | 2
-weggejorist-
de drijfsijs | 05-05-21 | 16:41

Aha, de agent die kennelijk "geen actieve herinnering" had aan wat hij gedaan had met de startkabel en fietsenstandaard heeft die kennelijk toch weer weten te actieveren.
Het wordt tijd dat Nederland aan de slag gaat om de aandoening "geen actieve herinnering" opgenomen te krijgen in de International Classification of Disseases. Als het ziektebeeld eenmaal erkend is kan er gewerkt worden aan therapiën en eventueel geneesmiddelen.
Of zou dat het laatste zijn wat ze in Den Haag willen?

ZomaarEen | 05-05-21 | 16:32 | 1

Vermoedelijk komt het in de Canon van Nederland.

Na de hoofdstukken:
3) bevelen opvolgen en regels toepassen.....
4) verantwoording afschuiven.

der_feldwebel | 05-05-21 | 16:45
-weggejorist-
Arjan9401 | 05-05-21 | 16:28 | 3

Ik kan me ook zo voorstellen dat Mr Agent dat van de kankerlijers zelf heeft geroepen.

Toverkol | 05-05-21 | 16:18

BLM - Barista’s Life Matter?

wezen | 05-05-21 | 16:16

Dit artikel werkt stigmatiserend voor mensen die zich dreigend opstellen. Drink gerust eens een koffie met iemand die zich dreigend opstelt, er is zoveel dat we van elkaar kunnen leren.

etwaboy | 05-05-21 | 15:42 | 1

Maak eens een dialoogwandeling met zo'n dreigend iemand.

Grachus | 05-05-21 | 23:22

Elke fietsstandaard is geslepen na gebruik, dat noem je slijtage, maar bromsnor ziet daar een moordwapen in.

CleaudeSacke | 05-05-21 | 15:37 | 1

Tunnelvisie is nogal hardnekkig bij die figuren.

Reebensteeltje | 05-05-21 | 15:53
-weggejorist-
Roos | 05-05-21 | 15:32 | 1

Gevalletje zakje coke in jaszak laten glijden en dan fouilleren. Gaaaap.

Koonkluk Huis | 05-05-21 | 15:27

Wie gebruikt tegenwoordig het woord "kankerlijer"nog?
Het is gewoon 'kanker" of "je kankermoeder" , maar dat zei hij blijkbaar niet.
Heel verdacht dit.

Nuchternederland | 05-05-21 | 15:26 | 2

Huh? Dat schrijf je toch met een Z?

Rechtsdraaiend | 05-05-21 | 15:32

Hagenezen? en dan klinkt het ook nog mooi met dat accent.

Rotterdammert1965 | 05-05-21 | 16:41

Tim blijft een lul.

RGV42 | 05-05-21 | 15:26 | 2

Inderdaad. Tim had gewoon op z'n werk moeten zijn, of bij het UWV of sollicitatiebrieven schrijven. Anders dan dat had Tim, en al die andere pauperTs, daar niets te zoeken. Met z'n barista... tsssss

PikinhetBlik | 05-05-21 | 15:30

En jij hebt toevallig veel vrije dagen ?
Om op geen stijl te hangen ?

Bjorn19851111 | 05-05-21 | 15:57

Macht en tegenmacht.
De politie heeft hier het machtsmonopolie, en daarbinnen kunnen rare dingen gebeuren, daarbinnen kan de individuele politieman of -vrouw buiten het boekje gaan, het boekje dat hoort bij dat machtsmonopolie, het boekje dat dat monopolie aanvaardbaar maakt.
Hier zien we een voorbeeld van een politieman die buiten zijn boekje is gegaan, die een handeling heeft verricht die niet door de beugel kan, die niet in het boekje terug te vinden is.
De vraag is nu waarom hij tot die handeling kwam en waarom hij zo gemakkelijk vergat wat hij gedaan had. Is het structureel, dit soort handelingen? En zo ja, met wat voor structuur hebben we dan te maken? Is het een bepaald mensbeeld of wereldbeeld dat 'm dreef? Een invulling van wat hij vindt dat zijn taak is in dit tranendal? Denken zijn collega's er hetzelfde over? Dekken ze hem, steunen ze hem? Wat vindt zijn meerdere? En degene boven die meerdere? Is het een cultuur binnen het corps? Vindt men het normaal of zelfs gepast om de werkelijkheid geweld aan te doen en te rommelen met bewijsmateriaal? En in welke situatie is het dan gepast en in welke niet? Bij welke arrestant is het gepast en bij welke niet?
Vragen, vragen.
Ik werd zojuist gejorist omdat ik op nogal scherpe wijze de aandacht vestigde op het feit dat voor sommige politiek geëngageerde groeperingen de antwoorden op deze vragen kennelijk zonneklaar zijn. Dat dit soort gerommel maar op één manier uitgelegd kan en mag worden als het slachtoffer niet behoort tot de groep van 'witte', geprivilegieerde mensen. Maar dat dit geval bewijst dat de werkelijkheid weerbarstiger is. Deze jongen zal niet als martelaar vereerd gaan worden.
Voila. Een poging om hetzelfde te zeggen, maar dan in omfloerste termen, op gekunstelde wijze, om de hete brij heen draaiend. Met tegenzin, dat wel.

Schoorsteenveger | 05-05-21 | 15:26 | 5

@Tjemig | 05-05-21 | 16:19: exac. Daarom is het onnodig om bewijsmateriaal te fabriceren, verdachten te martelen en te liegen in ern onder eed opgemaakt PV. Deze agent is corrupt en moet keihard worden aangepakt. Door de macht.

Epistulae_Morales | 05-05-21 | 17:51

@Tjemig | 05-05-21 | 16:19: Het geweldsmonopolie ligt bij de staat, die heeft het gemandateerd aan de politie en krijgsmacht om het zuiver te houden.

P. Breidel | 05-05-21 | 19:38

Machtsmonopolie? Bestaat dat?

P. Breidel | 05-05-21 | 19:42
▼ 2 antwoorden verborgen

In elkaar geknutseld aanvalswapen, creatieviteit kun je deze agenten niet ontzeggen.
En dat vervolgens als belastend bewijs materiaal opvoeren is helemaal vernuftig.

likdoorn | 05-05-21 | 15:24 | 2

Iets minder vernuftig dat het toch uitlekt dat het bewijs verzonnen was.

Nuchternederland | 05-05-21 | 15:27

Niks vernuftig. Met 200 camera’s op het terrein zo’n domme leugen fabriceren is helemaal niet vernuftig, maar pauperdom. Gezien het geweld dat tegen deze verdachte werd gebruikt en deze domme, panische, leugen, kun je bijna kaar 1=conclusie trekken. Ze zijn normaliter gewend om met deze shit weg te komen en het zal eerder norm zijn dan uitzondering, war deze agent deed

Epistulae_Morales | 05-05-21 | 17:54

Die agent heeft zeker stage gelopen bij Rutte en de Belastingdienst/Toeslagen !

Nichtsneues | 05-05-21 | 15:22

Maar wat deed die paardelul daar?

van Oeffelen | 05-05-21 | 15:21 | 8

@Rusrs | 05-05-21 | 15:41: Sommige mensen zijn gewoon aan het werk en hebben geen tijd om urenlang koffie te drinken.

Toverkol | 05-05-21 | 16:21

Soms weten buitenlanders het niet beter, dat weet ik nu wel.

dathoujetoch | 05-05-21 | 16:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Een agent gaat tijdens rellen even MacGyver en gaat knutselen. BA Tape hoort de tot standaarduitrusting van de agent. Beetje vergezocht denk ik zo.

EmilioEsteves | 05-05-21 | 15:14 | 2

Tim kon niet lassen. Dus Tim plakte startkabel aan standaard. Tim zwaaien als malle. Tim ten onder. Agent plakte startkabel en standaard weer netjes aan elkander.

Lorejas | 05-05-21 | 15:24

belastingdienst:
www.tweedekamer.nl/sites/default/file...

IND:
www.vajn.org/ongehoord-onrecht-in-het...

Politie:
bpoc2020.nl/politieverhoren/

politiek:
Een glashard, ongegeneerd liegende MP
Een monddode coalitie
Een machteloze oppositie
Een incompetent- en/of angstig ambtenaren apparaat
Een door de woke religie vergiftigd onderwijs systeem
Een deplorabele krijgsmacht

maatschappij:
Staatstelevisie en radio
Onevenredig hoge belastingen
uitgeknepen midden en kleinbedrijf
enz. usw. etc.

Welkom welkom, je bent welkom in mijn land!
Vrijheid is niet vanzelfsprekend.

Als je nog niet cynisch of depressief bent van dit land, dan maak je wellicht deel uit van het establishment of verkeer je in een permanente staat van dronkenschap.

der_feldwebel | 05-05-21 | 15:14

Voor veel mensen is vrijheid onbereikbaar omdat ze het niet aankunnen.

Mr.Crowley | 05-05-21 | 15:05

Het is gewoon ordinair tuig als je de rechtbank verslagen leest.

Je hoeft in de VS of Spanje niet te proberen agenten voor rotte vis uit te maken en met een agressieve hond op ze af te komen.

Diederik_Ezel | 05-05-21 | 15:04 | 2

Die agressieve hond was van de politie hoor....
Dat was niet zijn eigen hond die aan zijn been hing

Eagle0511 | 05-05-21 | 15:14

Het is altijd ergens erger. Mensen die dat als argument gebruiken, of het nu om honger gaat of mensenrechten of wat dan ook, die begrijpen er niets van en zijn ezels.

AnitaDik | 05-05-21 | 15:45

Indien u het met een ambtenaar van pliesie, de Belastingdienst, het UWV en/of de gemeente aan de stok krijgt, bent u zwaar de sigaar. Immers geldt de regel voor door de Staat gedekte werknemers; Punt 1. Wij hebben altijd gelijk.
Punt 2. Als wij geen gelijk hebben, treedt automatisch punt 1 gewoon weer in werking.

Ommezwaai | 05-05-21 | 15:00 | 2

En dat is vrijwel altijd ook het geval. Kwestie van 1: eerst instructies opvolgen 2: later eventueel gelijk halen

richardsp1 | 05-05-21 | 15:12

@richardsp1 | 05-05-21 | 15:12: als de overheid dan tenminste niet ontlastend bewijs is kwijtgeraakt of 'vergeet' te melden bij rechter. Soms zelfs obv een onwettige instructie zaken niet mee te sturen.

Nichtsneues | 05-05-21 | 15:27

Het gemak waarmee mensen het demonstratierecht wegwuiven, zo ook andere grondrechten zoals lichamelijke integriteit en bewegingsvrijheid, blijft mij verbazen. Echte vrijheid is niet hetzelfde als weer een vliegreis kunnen boeken of een concertje kunnen pakken. Dit raakt de basis van onze democratie en vrije samenleving.

MickeyGouda | 05-05-21 | 14:59 | 5

Demonstratierecht viel weg tegen verordening. Dat is ook democratie.

Lorejas | 05-05-21 | 15:26

Spijker, kop.

hisxxx | 05-05-21 | 23:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Indien nodig dient de Politie ten allen tijde gepast geweld toe te passen. Als je dat niet kan hoor je niet bij de politie. Met een aantal politiemensen en een hond op iemand die al onschadelijk is gemaakt liggen inbeuken is hetzelfde of nog erger dan wat doorgedraaide kopschoppers doen. De strafmaat voor de handelingen van de politie die hoger te zijn dan van de kopschoppers omdat zij ook nog eens een voorbeeldfunctie vervullen. Ik hoop dat de rechtbank dat als de zaak van Tim mbt mishandeling voorkomt mee laat tellen.

ultraman | 05-05-21 | 14:59 | 3
-weggejorist-
richardsp1 | 05-05-21 | 15:20

@richardsp1 | 05-05-21 | 15:20:
Deze week gaat het nogal over de periode 1940-1945, ik begrijp dat u met uw opvattingen nog wat namijmert over die tijd?

der_feldwebel | 05-05-21 | 15:38

Quote uit het artikel:
"Dat hij zich dreigend met startkabel heeft opgesteld, ontkent Tim niet"

Dus:
Tim had wel een startkabel bij zich.
Tim heeft wel degelijk gezegd ‘Jullie gaan allemaal dood, kankerlijers’

Tim is nog steeds af. Hoop dat die z'n straf krijgt.

DaSmart | 05-05-21 | 14:58 | 7

@ultraman | 05-05-21 | 15:01: Kijk even de beelden terug, hij had gewoon die hond zijn oren los moeten laten.

Behangdelul | 05-05-21 | 15:49

@Behangdelul | 05-05-21 | 15:49:

Ja tuurlijk jongûh, en dan jezelf helemaal hondsdol laten bijten.
Hij had dat moordwapen z'n oren eraf moeten trekken.

Of ben jij misschien van mening dat je ook geen dekking zou mogen zoeken voor politiekogels ?

der_feldwebel | 05-05-21 | 16:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Al de jokers hij die het allemaal schande vinden, volgende keer naar het plein en dit soort proleten lief vragen of ze aub weer naar huis willen gaan.

TheBigKirth | 05-05-21 | 14:53

en het kan nauwelijks iemand hier iets schelen. Zieker dan ziek, maar niet minder ziek dan het hier volop toegejuichde disproportionele politiegeweld dat zelfs mèt die smerige leugen niet juridisch mee gerechtvaardigd werd. En dan huilen over een vaccinatie paspoort.

Balgesjaakt | 05-05-21 | 14:52

Die ME'ers daar op dat Museumplein zijn geen haar beter dan voetbalhooligans. Het enige waar ze op uit zijn is een stevige matpartij. En dat ze achterbakse trucjes gebruiken om de tegenstander, in dit geval de demonstranten, in een kwaad daglicht te stellen, zou me dan ook helemaal niks verbazen. Tegen die coronawappies is immers alles geoorloofd.

VanBukkem | 05-05-21 | 14:50 | 3

Maar tegen echte hooligans durven ze niet op te treden anders waren ze wel los gegaan bij de kampioensfestiviteiten bij de Arena.

seasicksteve | 05-05-21 | 15:03

@seasicksteve | 05-05-21 | 15:03: ja.. inderdaad.. dat en die hooligans protesteren natuurlijk niet tegen de zittende macht...

Epistulae_Morales | 05-05-21 | 19:42

Mooi toch, laat ze lekker. Het is namelijk heel erg moeilijk om niet door zo'n opgefokte ME-er in elkaar gemept te worden: Ga weg als ze dat commanderen.

Shadowzz | 05-05-21 | 22:56

Hier moet een agent al helemaal niet over zeuren:

'jullie gaan allemaal dood kankerlijers'

Als je dat tegen een niet-agent zegt gaat de politie nog niet eens aangifte opnemen.

Gewinflipt | 05-05-21 | 14:49 | 1

Het is niets meer dan de waarheid, we gaan allemaal dood. Dat 'kankahleiah' hoeft er niet bij wat mij betreft. Wel een typisch haagse uitdrukking, we gaan nogal grof gebekt hier...

4HoogAantWater | 05-05-21 | 14:55

't Is wat met die geheugenstoornissen tegenwoordig. Lijkt wel een epidemie.

All_yall | 05-05-21 | 14:47 | 5

Familie van Rutte, of onderliggende effecten van vaccinatie.

ademende aarde | 05-05-21 | 14:58

@ademende aarde | 05-05-21 | 14:58: Dementors.

All_yall | 05-05-21 | 15:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Kijk alleen al wat de politie nu aan het doen is in Colombia.

Een heel klein percentage van de agenten is bij de Politie gegaan om daadwerkelijk mensen te helpen. De overgrote meerderheid is door en door verrot.

rachid82 | 05-05-21 | 14:44 | 3

En u gaat dit vergelijken met NL?

aardv@rk | 05-05-21 | 14:47

@aardv@rk | 05-05-21 | 14:47:
Die Engels sprekende Romeo's uit het buitenland die zo agressief waren vochten ook bepaald niet Nederlandse stijl.

Rest In Privacy | 05-05-21 | 14:51

Ik zeg altijd al dat GeenStijl niet iedere keer er zo'n drama van moet maken als een agent zegt mishandeld te zijn. Ga eerst eens uitzoeken of het wel is gebeurd, en zo ja, wat de reden was.

Gewinflipt | 05-05-21 | 14:44 | 3

Joh,noem eens een goede reden om een agent te mishandelen?

TheBigKirth | 05-05-21 | 14:52

@TheBigKirth | 05-05-21 | 14:52:
Flippie zegt niet dat er een goede reden is om een agent te mishandelen. Het gaat om een agent die beweert mishandeld te zijn of van mening was dat te gaan worden. Dat is heel iets anders dan een goede reden verzinnen om een agent te mishandelen. Dat laatste kan overigens wel. Denk maar na over het politieapparaat tijdens de Duitse bezetting.

aflaatverkoper | 05-05-21 | 15:18

Uit de verklaringen van de agent blijkt nu al linksom of rechtsom dat ie totaal niet geschikt is voor dat beroep.

Epistulae_Morales | 05-05-21 | 19:44

Ook bij de politie heerst de Rutte-doctrinne. Dat was al zo voordat Rutte deze liegdoctrine gestalte kon geven in het parlement. Rutte is slechts een gevolg van wat al een behoorlijke tijd aan de gang is in dit orthodox-protestantse ambtenarenland.

aflaatverkoper | 05-05-21 | 14:44

Dit zijn van die gasten die bewust de confrontatie opzoeken en als ze dan te pakken worden genomen gaan ze janken, zullen we de politie maar gelijk helemaal afschaffen? Wat een gaaf land zal dit worden zeg... je zal potdorie maar agent zijn in dit doorgedraaide landje.. kijk eens naar de politie bvb in Italië of Spanje..

aardv@rk | 05-05-21 | 14:43 | 8

@Wim Venijn | 05-05-21 | 15:07: mensen moeten ook gewoon instructies opvolgen van politie ipv provocerend blijven ‘grondrechten’ roepen.

richardsp1 | 05-05-21 | 15:25

@richardsp1 | 05-05-21 | 15:25:
Anti-racisme demonstratie, gedurende de piek van mensen op de IC, is ok. Demonstratie voor vrijheden, dat ideologisch niet in hun straatje past, is niet ok.
Lekker dan.

Wim Venijn | 05-05-21 | 15:34

@richardsp1 | 05-05-21 | 15:23:
Ongeschikt zijn voor de politie wordt meer en meer een bewijs dat er nog wat menselijkheid in iemand schuilt.

der_feldwebel | 05-05-21 | 15:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Moeten we nu medelijden met Tim hebben?

Diederik_Ezel | 05-05-21 | 14:43 | 1

Zeker niet!

aardv@rk | 05-05-21 | 14:44

Ik zei het toch.

GekkeHenkieNiet | 05-05-21 | 14:43


Niet zo zeuren als je zonodig wil demonstreren. Je moet niets, eigen keus.

Name of the game

Roos | 05-05-21 | 14:41 | 7

@Roos Ik wens dit land met deze meelopers van het regiem een eeuwig durende lockdown.

Rest In Privacy | 05-05-21 | 14:55

@wachtmaar!, Wie of wat is Het regiem?

Roos | 05-05-21 | 15:47

@mental K | 05-05-21 | 14:43: Alsof er een verschil zit tussen startkabels en startkabels met een fietsstandaard er aan. Man man man.

Behangdelul | 05-05-21 | 15:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Vrijwillig en bewust de rotzooi gaan opzoeken en dan zeiken wanneer het fout gaat. Flapdrol.

deja_view | 05-05-21 | 14:40 | 1

Die agent heeft niet alleen de rotzooi opgezocht maar daarna ook nog aan elkaar geplakt.

grietmetgroenefiets | 05-05-21 | 14:45

De politie heeft zeker les gehad van Rutte want die liegt en bedriegt ook alles aan mekaar.

gerrit5042 | 05-05-21 | 14:39 | 1

We worden steeds wijzer.

Mr.Crowley | 05-05-21 | 14:40
-weggejorist-
WahedPissebed | 05-05-21 | 14:38 | 1

Politie past buitenproportioneel geweld toe. Laat de hond los, terwijl hij al op de grond lag. Mepten hem nog op zijn hoofd, terwijl hij op de grond lag. En daarvan wilde hij aangifte doen.
,,Hij wilde toen al aangifte doen, maar de politie zei dat daar ‘geen tijd’ voor was,”
Wat in een gaaf land leven we toch.

Wim Venijn | 05-05-21 | 14:35 | 4

@Behangdelul | 05-05-21 | 15:54: We kennen (kenden) een demonstratierecht in Nederland: Echter als demonstraties worden toegestaan of verboden op basis van de luimen van de "driehoek" (de politieke kleur bevalt de burgemeester of de politie is bang voor voetbalsupporters, dan mag het wel, het is tegen regeringsbeleid, dan mag het niet), dan hoef je niet te luisteren naar een politie die je verzoekt weg te gaan. De politie is in dat geval namelijk niet meer een wetshandhaver, maar slechts een knokploeg van de zittende partijen.
Sinds het niet ingrijpen bij BLM demonstraties en voetbalfeestjes heeft het verbieden van demonstraties met een beroep op de volksgezondheid elke legitimiteit verloren.

Franker | 05-05-21 | 16:22

@Behangdelul | 05-05-21 | 15:54:

"- ME'ers slaan op de man in zodat hij de hond zijn oren los laat

zegt u het maar? "

Of het feiten zijn bepaald de rechter, vooralsnog is het de verklaring door de betrokken ME'ers.
Wat die waard zijn kun je lezen op:
bpoc2020.nl/politieverhoren/

der_feldwebel | 05-05-21 | 16:22

Ja gaaf hè, vind ik ook. Stel je voor dat de politie ingaat op dit getreiter en gelul, dan is dit land niet meer te harden. Zo leert Tim kennelijk snel.

P. Breidel | 05-05-21 | 19:54
▼ 1 antwoord verborgen

Tim moet gewoon niet zeuren.
Als je voor vrijheid kiest, accepteer je de consequenties.

Mr.Crowley | 05-05-21 | 14:34 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Die agenten gaan graag de confrontatie aan met een groep waar ze wel van kunnen winnen. Nu ben ik geen 020fan, maar daar durfden die stoere jongens van de ME niet op af, op die 12.000 man. Maar een paar wappies meppen vinden ze wel weer leuk.

ikworstelengadouchen | 05-05-21 | 14:32

Zo ongeveer de laatste keer dat mijn ouders er een lang weekendje uit waren, kwamen ze terug in een ingebroken huis. Waarom weet ik nog steeds niet, maar mijn ouders vonden het voldoende aanleiding om mij te verwittigen. Dus ik spring meteen op de fiets!

Kom ik aan binnen luttele minuten, is de politie er al! Mijn vader en moeder in goede orde gelukkig, zo'n lul met een schroevendraaier zal maar binnendringen als ze wel thuis zijn, mijn hoogbejaarde ouders, en ik deel wat observaties met de dienstdoende hermandad. Zegt de agente van de twee: nou meneertje, echt politiewerk scheelt nogal van wat u op TV ziet!

Wijze woorden van die eenstreperette. Wel heb ik nog een paar keer inbraakwacht gespeeld in mijn ouderlijk huis (niet te verwarren met het huis waar ik geboren ben, wel van mijn ouders uiteraard). Nu kunnen mijn ouders hun huis niet meer uit, d.w.z. amper, en kom ik zo vaak als mogelijk maar zelf langs. Met liefde.

To protect and to serve. Waakzaam en dienstbaar. Hoe heeft dat hele verhaal als in het bovengenoemde artikel dan wel in de wereld kunnen komen?!

Hetkanverkeren | 05-05-21 | 14:32 | 2

Je verhaal begint sterk. Je mist een krachtig eind. Zeg maar, de moraal van het verhaal. Misschien kan je de laatste en voorlaatste alinea nog eens redigeren.

sr69 | 05-05-21 | 14:42

@sr69 | 05-05-21 | 14:42: Nope. Mijn vijf minuten beroemdheid zijn alweer klaar. Wat er zeer letterlijk staat: who you gonna call? De politie?

Die politie heeft recentelijk informatie gedeeld over de vermissingszaak, het godvergeten eufemisme, van www.google.com/search?q=shira+muusa+v... , maar die jonge vrouw waar nu bij de Hulk naar gezocht wordt.

Leefde George Floyd nog maar. Ik ben nou eenmaal slecht in namen. En het ziet er naar uit dat ik ook in beeldvorming ook mijn meerdere zou moeten erkennen?

Fuk dat: blijkt dus Samanta Bansi. Sumanta. Klinkt als? Ik moet me niet zo laten meeslepen. www.youtube.com/watch?v=6wswW2CmDxI Was ik ook maar met een kudtje geboren.

Never mind the Bullocks.

Hetkanverkeren | 05-05-21 | 15:36

Orwelliaans, Kafkaësk en meer van dit soort termen zijn hier wel van toepassing. Eng landje is dit geworden.

O ja, wat zei Rutte ook alweer over het politiegeweld?

‘Laten we nou niet op basis van een paar filmpjes oordelen.’

Computer_says_no | 05-05-21 | 14:31 | 1

Bij een notaris in Utrecht liggen alleen al van 61 politieagenten en ME’s de verslagen van de buitenparlementaire verhoren. Deze mannen en vrouwen hebben zich daar zelf gemeld om te vertellen dat zij dit werk niet meer aankunnen. De opdrachten om met zoveel mogelijk geweld te keer te gaan bracht hen in grote psychische ellende. Maar in het korps is dit onbespreekbaar. Mocht er een Parlementaire Enquete komen dan zullen deze verslagen wel naar voren gebracht worden.

Rimfree | 05-05-21 | 14:48

Tis heel simpel. Agenten gebruikten veel te veel geweld, hadden een probleem en logen toen een mooi lulverhaal bij elkaar om die man te naaien en er zelf mee weg te komen.
Daarom was mijn eerste reactie toen dit online kwam al: lulverhaal.

DeAapUitDeMouw | 05-05-21 | 14:31 | 6

@John McClane | 05-05-21 | 14:34: Dan nog... blijft schande

DeAapUitDeMouw | 05-05-21 | 14:36

Gelul met je lulverhaal. Hij heeft zelf toegegeven dat hij met een startkabel stond te zwaaien. Daar waar zijn vrienden eerst zeiden dat hij 'alleen maar wegrende voor de ME'. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik neem nooit startkabels mee als ik vreedzaam ga demonstreren, jij?

Zijkweif | 05-05-21 | 14:45

@Zijkweif | 05-05-21 | 14:45: En dus? Dat is een vrijbrief om de man, nadat hij overmeesterd is en op de grond ligt, een hond op hem los te laten en om met 2 mand op hem in te schoppen! en slaan?
De politie heeft een mandaad om gepast geweld te gebruiken, maar daar hoorde dit absoluut niet bij. En al helemaal het fabriceren van bewijs niet.

Eagle0511 | 05-05-21 | 15:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Krankzinnig verhaal.

Do-na-zi | 05-05-21 | 14:30

Intussen worden in Colombia demonstraties met scherp uit elkaar geschoten. Het kan aan mij liggen maar het is net dat mensen over heel de wereld hun grote leiders en hun beleid steeds meer beu zijn.

Brabeaulander | 05-05-21 | 14:30 | 4

Een vriendin van mij woont in Cali en een andere in Pereira. Onschuldige mensen, echt onschuldig, worden daar massaal door hun hoofd geschoten. Verschrikkelijk. Binnenkort ook in het zuiden van Europa en langzaam zal het naar het noorden trekken.

rachid82 | 05-05-21 | 14:47

@rachid82 | 05-05-21 | 14:47:
Als corona niet genoeg slachtoffers maakt, dan maar wat meer geweld. Resultaat is hetzelfde.

Rest In Privacy | 05-05-21 | 15:02

@rachid82 | 05-05-21 | 14:47:
Tja,de politie in Colombia is natuurlijk een soort van leger, niet getraind om de orde te handhaven maar een oorlog te voeren. Tel daar de corruptie bij op en dan de aanwezigeheid van de criminelen in de demonstraties en je weet dat het fout gaat.
wel jammer, die transmillenium was een hele verademing daar in vergelijking met het oude vervoer, die slaan ze nu in puin.

miko | 05-05-21 | 15:12
▼ 1 antwoord verborgen

Als je naar een “vreedzame” demonstratie gaat met of een fiets standaard, of een geslepen startkabel verlies je op voorhand elk recht om niet aangepakt te worden.

Maya de Blij | 05-05-21 | 14:27 | 3

Ja maar dat deed hij nou net niet. Dus hij had wel het recht om niet aangepakt te worden.

DeAapUitDeMouw | 05-05-21 | 14:29

‘vreedzame’ hoeft van mij niet tussen haakjes.

Chrisde | 05-05-21 | 14:33

@DeAapUitDeMouw | 05-05-21 | 14:29: Dat deed hij wel.
Hij kwam met startkabels waarbij hij schijnbaar stond te slingeren om politie paarden te raken en de agenten erop.
Dit soort tuig kan je niet hard genoeg aanpakken.

Maya de Blij | 05-05-21 | 15:52

Is de hr. Mosterd PR man voor de Anti Politie Aktie Groep? Deze situatie uitvergroten tot iets crimineels. De politie treed op, gelukkig!

Goedzo | 05-05-21 | 14:22 | 6

@2voor12 | 05-05-21 | 14:26: ik ook meegemaakt, na 5 jaar heb ik een gesprek met onze hermandad ihkv mijn behandeling. Tja,... Ik kan niet tegen onrecht en dit akkefietje heeft mij een burn out opgeleverd. De hermandad vroeg 'wat verwacht u van ons?'. Ik zei ' helemaal niks, wil dat jullie mijn verhaal horen'

Frans_van_Arkel | 05-05-21 | 14:34

Hr. Mosterd had iets recht te zetten, omdat hij op 23 maart met een groot verhaal kwam over Tim en z'n startkabel.

grietmetgroenefiets | 05-05-21 | 14:36

Tim geeft zelf toe met startkabel te hebben staan zwaaien.

Lorejas | 05-05-21 | 15:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Mensen informatie onthouden betekent dat je mensen beperkt in hun keus.
Dat is veel ernstiger dan de meeste mensen denken.

Mr.Crowley | 05-05-21 | 14:22 | 5

@Leduc | 05-05-21 | 14:25:
Overigens ben ik het met dokter House eens, iedereen liegt. daar moet je van uit gaan.

Mr.Crowley | 05-05-21 | 14:32

@Mr. Crowley Klopt. Zo ook bij de NOS. Zo kan het komen, dat meer dan de helft v NL voor een verlengde lockdown is en strenge maatregelen. Ze weten niet beter en hebben toch al geen leven.

Rest In Privacy | 05-05-21 | 15:06

@Wachtmaar! | 05-05-21 | 15:06:
Dat krijg je met het manipuleren van een realiteit.
Zaken gaan ongecontoleerd uit de hand lopen.

Mr.Crowley | 05-05-21 | 15:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Sommige dingen zijn eenmaal niet vanzelfsprekend.

Jos Tiebent | 05-05-21 | 14:21

Ik vond het ook al een rare combi. Die startkabel met een fietsstandaard eraan. Ik dacht twee rondjes zwiepen met die startkabel en die standaard vliegt eraf.

Leptob | 05-05-21 | 14:21

De wappies riepen toen al dat we de politie niet zomaar blind moeten geloven. Blijken ze toch weer gelijk te hebben.

C1O2 | 05-05-21 | 14:21 | 8

@der_feldwebel | 05-05-21 | 14:31:
-
Och, een beetje diversiteit en multiculturalisme bij de politie moet toch kunnen? Wees blij dat er nog mensen zijn te vinden die diender willen worden!

bisbisbis | 05-05-21 | 14:48

@der_feldwebel | 05-05-21 | 14:31:
Kan het niet staven, maar hoorde dat het mogelijk Roemenen waren. Aan hun manier van werken te zien, zou het kunnen. Ik hoor het graag bevestigd.

Rest In Privacy | 05-05-21 | 15:08

@Plaktong | 05-05-21 | 14:34: Die beweren dan later dat ze het niet geweten hebben, of, in hedendaagse bewoording, er geen actieve herinnering aan hebben.

Lu_Tze | 05-05-21 | 15:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Blij dat wij hier in ieder geval in een democratisch bestuurde rechtstaat leven.
Met een regering die het parlement en de grondwetten respecteert, een OM wat onafhankelijk van de overheid en los van de politiek opereert, en een uitvoerende macht die de rechten van de burgers waarborgt.
Pfffrrrrrr.....

J-van-de-Bontekoe | 05-05-21 | 14:20

Aangezien er inmiddels ruim 40 verklaringen van agenten online staan op de site van bpoc2020, waaruit blijkt dat de agenten opgefokt door propaganda en de nodige stimulerende middelen naar demonstraties worden gestuurd om wappies te meppen, verbaast dit mij niet.

4HoogAantWater | 05-05-21 | 14:18 | 1

Soort Stasi mentaliteit bedoelt u.

J-van-de-Bontekoe | 05-05-21 | 14:21

Foutje, kan gebeuren zeggen de overheidsknuffelaars dan.

SailingDuck | 05-05-21 | 14:17

Het lijkt mij dat bij deze Tim in ieder geval moet worden vrijgesproken van bedreiging.
'jullie gaan allemaal dood kankerlijers'
Dat is meer een feit, voorspelling, of subsidiair een visionaire vaststelling.
Iedereen gaat dood, en die agent kun je redelijkerwijs in hindsight en visionair wel een kankerlijer noemen. Met zijn tape.

Hemmenaar7 | 05-05-21 | 14:17 | 7

Volgens mij zou ik ook hele nare dingen gaan roepen als een agent bewust probeert om een hond in mn been te laten bijten. Smerige praktijken en aanpakken die agenten + verantwoordelijken daarboven.

DeAapUitDeMouw | 05-05-21 | 14:32

Lees eerdere berichtgeving maar. Tim was fout.

Lorejas | 05-05-21 | 14:35
-weggejorist-
Kapiteinhaak | 05-05-21 | 15:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat je van Tim of van de agenten vindt, het aantal verklaringen door agenten bij de "Buiten Parlementaire Onderzoeks Commissie" is me inmiddels net iets te significant om politieagenten op hun blauwe ogen te geloven, exclusief omdat ze een eed hebben gezworen. Ik vind het daarnaast problematisch dat niet duidelijk is voor een rechter dat de betreffende agent wellicht vaker dingen vergeet, en feitelijk onbetrouwbaar is als verklarende getuige.

Skinkie | 05-05-21 | 14:17

Dit straalt slecht af op de politie.

lekgoot | 05-05-21 | 14:16 | 1

Welnee.
Had u daar nog vertrouwen in dan?
Alle respect hoe ze bij ongelukken en andere malheur hun werk doen, maar verder wat criminaliteitsbestrijding of gezag naar de burger betreft, hopeloze instantie.

J-van-de-Bontekoe | 05-05-21 | 14:23
-weggejorist-
Schoorsteenveger | 05-05-21 | 14:16 | 3

Nederlandse rechters zijn vaak te bang zijn om in zo'n zaak OM niet ontvankelijk te verklaren. Nu komen wij hierachter, maar in hoeveel zaken is er nog meer sprake van liegende agenten of agenten die het bewijs zelf maken? Zo zijn er talloze voorbeelden van zaken waarin videobeelden iets heel anders laten zien als wat er in het pv staat.

Vula | 05-05-21 | 14:16
-weggejorist-
HannahBernhardt | 05-05-21 | 14:16 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Sammy Davis JR en Baretta's theme opzetten doet! Speciaal voor Tim.

TijdelijkOptimist | 05-05-21 | 14:16

Is toch heel normaal om een startkabel bij je te hebben? Stel je voor dat je een prachtige vrouw met startproblemen tegenkomt, dan heb je echt spijt als je hem bent vergeten.

Zeurders | 05-05-21 | 14:15 | 1

Misschien heeft hij wel pech met zn auto en was daarom op de fiets.

DeAapUitDeMouw | 05-05-21 | 14:33

Daarom: eerst onderzoeken, daarna roeptoeteren. Mooi woord.

Purk | 05-05-21 | 14:14

Zuid Amerikaanse toestanden.
Andre van Duin zei gisteren nog dat hij blij was om in Nederland te wonen.
Ja, als je doet wat ze zeggen.
Andere mening wordt niet gepruimd.

Kilsdonk | 05-05-21 | 14:14 | 4

@John McClane | 05-05-21 | 14:15: Lees het nog eens, en dan rustig en goed. Uit onderzoek is inmiddels gebleken dat de startkabel en de fietsenstandaard los van elkaar op het Malieveld lagen en dat agenten ze hadden opgeraapt en in een tas gedaan."

Er staat dus nergens dat Tim ermee heeft staan zwaaien.

beware_reageert | 05-05-21 | 14:18

Net zoiets als die Duitsers die in 1939 in Duitsland woonden?

J-van-de-Bontekoe | 05-05-21 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen

Verrassend van die corrupte popo's.
Ook om deze reden zijn die lui nooit te vertrouwen met verklaringen buiten context te gebruiken en wel gaan piepen zodra ze met hun bakkes op internet worden gedeeld.

Reebensteeltje | 05-05-21 | 14:14 | 1

Het zijn ook maar normale mensen, net als die gasten van reserve politie bataljon 101. Beschaving.... o zo dun laagje als er geen vertrouwen meer is.

nobodiesunmighty | 05-05-21 | 14:29

Op 5 mei vieren we de vrijheid. Die de overheid zich aanmatigt.

Glasgow Argus | 05-05-21 | 14:13

Vrijheid is niet vanzelfsprekend, laten we dat niet vergeten.

Mr_Natural | 05-05-21 | 14:12 | 2

We hebben onze vrijheid al veel te lang laten vieren.

Glasgow Argus | 05-05-21 | 14:16

@Glasgow Argus | 05-05-21 | 14:16:

Dit zou een briljant poster spreuk geweest zijn.

der_feldwebel | 05-05-21 | 16:49

Ja, dus in de rechtszaal, of eigenlijk daarvoor nog, komt de waarheid boven tafel. Prima. Neemt niet weg dat hij zwaaiend met een kabel op agenten afliep. Niet de focus verliezen he.

John McClane | 05-05-21 | 14:12 | 3

Precies, want met zo'n kable kan je echt een enorme doodsklap krijgen. Debiel, die Tim.

Satertje | 05-05-21 | 14:15
-weggejorist-
Kapiteinhaak | 05-05-21 | 14:23

Als agenten al bewijs fabriceren, is het helemaal niet zo vergezocht dat er ook agenten een lulverhaal ophangen om collega's te beschermen voor hun buitensporige geweld...

Volgens het OM 'staat Tim terecht omdat hij agenten zou hebben bedreigd, zwaaiend met een startkabel met daaraan een fietsstandaard waarvan het uiteinde geslepen was. ' Nu blijkt dat die standaard niet aan die kabel heeft gezeten, wie of wat heeft dan verklaard dat ie ermee heeft lopen zwaaien? Wat is er nog meer vergeten? Wat aan die verklaring is wel juist?

Dat Tim opgepakt is heb ik helemaal geen problemen mee(Tim zelf ook niet blijkbaar), maar dat de politie een lulverhaal ophangt en bewijs fabriceert om buitensporig geweld voor de rechter vrijgesproken te krijgen, discrediteert de hele politie als gezaghebbend.

ReyNemaattori | 05-05-21 | 14:29

Markie R is een goede leermeester!

Swaffelkaffert | 05-05-21 | 14:12

Ze gaan toch allemaal deaud. Ooit....

sjef-van-iekel | 05-05-21 | 14:11

Die agent heeft niet zelf met arrestant gevochten en arrestant is gewoon een mafkees die flink moet brommen.

MaarFeitelijk | 05-05-21 | 14:10 | 2

Helemaal een met MaarFeitelijk.
De politie moet maar eens gaan schieten met scherp, dan zal het zo over zijn met dat gezeik.
Nederland heeft een aantal zeurpieten en zeikers die maar eens moeten verdwijnen, desnoods met een kogel.
Het leven met de corona regels is zeer zeker te doen, maar als je de hele dag geen flikker te doen hebt en om elke rede gaat zeuren hoor je hier niet thuis.

loekdeleeuw | 05-05-21 | 15:15

Maar wel een aanklacht aan de broek heeft die gedeeltelijk verzonnen is.
Dat uw rechtvaardigheidsgevoel dat geen probleem vindt, is tekenend.

Nuchternederland | 05-05-21 | 15:19

Om hier een agent voor te vervolgen is Tim veel te wit.

FogerRederer | 05-05-21 | 14:09 | 1

Hij kan zich voor de gelegenheid als zwart identificeren, toch? Of zich beroepen op zijn aura, dat zwarter is dan <vul maar wat in>...

Lu_Tze | 05-05-21 | 16:08

Dit land gaat ten onder aan geheugenverlies.

Mr_Natural | 05-05-21 | 14:09

Die agent krijgt de Rutte-medaille opgespeld vanwege vergeetachtigheid.

Earl_of_Doncaster | 05-05-21 | 14:09 | 1

Als Rutte er mee weg komt, dan de agent ook. Eerlijk is eerlijk.

Lorejas | 05-05-21 | 14:10

Had meneer een vergunning om daar koffie te verkopen, of deelde hij het uit?

Sabali | 05-05-21 | 14:09

En ook dit verhaal verdwijnt in de vergetelheid...

TonAlias | 05-05-21 | 14:08 | 2

Net als Tim.

Lorejas | 05-05-21 | 14:08

Agenten worden door hun bazen flink opgehitst om demonstraties tegen het overheidsbeleid met grof geweld de kop in te drukken. Daar hoort een leugen hier en daar ook gewoon bij, even geen actieve herinnering aan dat tape.
Hun hoogste baas Mark Rutte doet het ook dus waarom éénstreper Klaas niet?

2voor12 | 05-05-21 | 14:07 | 2

De PM is niet het hoofd van de politie. U heeft staatsrecht gemist?

MaarFeitelijk | 05-05-21 | 14:11

@MaarFeitelijk | 05-05-21 | 14:11:
Niet hun directe baas maar wel via de politiek. Die maken de regels die de politie moet uitvoeren. De politie maakt niet zelf de wetten en regels.
Wie heeft er hier nu staatsrecht gemist?

2voor12 | 05-05-21 | 14:16

Mijnheer agent had even geen actieve herinnering daarvan

Johan C. | 05-05-21 | 14:06

Politie is je beste vriend

JanAmsterdamEnzo | 05-05-21 | 14:05

Ben wijs en doe niet als Tim.

Lievewitteman | 05-05-21 | 14:05 | 2

... want dat hoeft de popo geen bewijsstukken te vervalsen?

Glasgow Argus | 05-05-21 | 14:06

Wees slim, wees geen Tim.

*tshirt drukken gaat*

Lorejas | 05-05-21 | 14:06

Ik vergeet ook vaak dat ik vlak voor mijn werk een mooi kunstwerk maak. Maar dan kom ik terug op de wc en dan ruik ik het weer als herinnering.

Blote Bertus 2000 | 05-05-21 | 14:05 | 5

Op de lagere school ja.

Lorejas | 05-05-21 | 14:17

Welles.

Lorejas | 05-05-21 | 14:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo is er in de zaak Baybasin ook iets met een tape. Blijkbaar is dit de standaard, bij rechtbeschermend Nederland.

Glasgow Argus | 05-05-21 | 14:04

Ja, Tim, jongen. Je vrijheid is nou eenmaal niet vanzelfsprekend.

Glasgow Argus | 05-05-21 | 14:02 | 1

pffffttt, winnaar

Hemmenaar7 | 05-05-21 | 14:19

WTF

Kukooo1 | 05-05-21 | 14:01 | 1

4 en 5 mei blijven inderdaad hard nodig.

Astroturfer | 05-05-21 | 23:40

Nou, liegbeest agent kan nog een lange slepende zaak verwachten. Maak je borsten maar nat!

Blote Bertus 2000 | 05-05-21 | 14:01 | 4

Wel nee joh, een kanttekeningetje in het dossier en klaar.
Wel zorgelijk dat de verklaring van een agent zwaarder telt als die van een burger, maar onderhevig is aan hetzelfde geheugenverlies als de hoogste ambtenaren....

ReyNemaattori | 05-05-21 | 14:14

Nix aanklacht of rechtzaak, agentje staat in dit soort zaken boven de wet

Tobi | 05-05-21 | 14:18

met die sleepkabel kun je wel een slepende zaak ervan maken.

Hemmenaar7 | 05-05-21 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl