Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – Ik wil AstraZeneca

Politici zoeken een oplossing voor een probleem dat dankzij artsen niet meer bestaat.

Het demissionaire kabinet speelt als een kip zonder kop paniekvoetbal. Totaal geobsedeerd dat de premier onhoudbaar is geworden na het zoveelste gedraai over de feiten. Na tien jaar achterhouden, verdraaien of superlaat aanleveren, barstte de bom toen de premier uitspraken over een ruimhartig gekozen Kamerlid en de houding van een partij negen dagen lang verkeerd aanleverde aan de Kamer.

Er zou nu eerst vertrouwen op het Binnenhof hersteld moeten worden. Nou mag ik die “crisis” even totaal verwaarlozen bij de gezondheidszorg, de economie en het onderwijs? Sorry, maar we hebben even geen tijd voor hun peuterpubertijd. Als politici echt leiders zijn, zouden ze beseffen dat ze dit in 2022 een keertje mogen uitpraten, als wij weer werken, zuipen & studeren.

AstraZeneca pauzeren omdat na 400.000 vaccinaties er vijf mensen klachten krijgen waar er eentje aan ongecontroleerde bloedstolling (trombose) sterft, is echt waanzin. Het Janssen-vaccin wordt als oplossing naar voren geschoven, maar heeft nota bene hetzelfde risico. Ter contrast: de HELFT van de IC-patiënten met corona heeft levensgevaarlijke trombose! Niet 0,00125% maar 49%.

Er is inmiddels bekend wat tijdens die enkele vaccinaties misging. Dat ging niet alleen om AstraZeneca- of Janssen-vaccinatie zelf, maar ook om een onhandige behandeling na trombose. Er is geleerd, die behandeling is verbeterd, dus van het risico dat we proberen te voorkomen is nauwelijks iets over. Politici zoeken hier een oplossing voor een probleem dat dankzij artsen niet meer bestaat.

Politici dromen over perfecte oplossingen, waar iedere dode met desnoods draconische maatregelen te voorkomen is. Nog nooit een dag gewerkt in het echte leven, dus ze snappen het niet: Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Er overlijden twee mensen PER DAG in het verkeer. Gaan we nu ook stoppen met autorijden? Stapvoets over de snelweg?

Het is ook echt binair en bijna bipolair om alleen te kijken naar overleven & overlijden. Dan heb je even een paar memo's gemist hoe (ook jongere!) volwassenen na het overwinnen van corona per ongeluk hun eigen hersenen, longen & hart slopen. Nu zijn mijn hersenspinsels al dubieus of abuis, ik heb niet de luxe nog wat intelligentie in te leveren dankzij een gebrek aan vaccinatie.

Wachten met vaccineren of een deel van de bevolking niet vaccineren is ontzettend gevaarlijk. Het geeft het virus de kans langer en meer rond te gaan en vaker te muteren. Vaccins werken al minder goed tegen de Zuid-Afrikaanse variant, hoe meer varianten, hoe minder werking. De klok tikt. Terwijl de bobo's panikeren over enkele doden in hun naam, vergeten ze het coronakerkhof.

Een dokter hield in de middeleeuwen al bij wie uit zijn dorp wanneer welke ziekte had. Het viel op dat sommige ziekten maar een keer voorkwamen bij patiënten: er werd levenslange immuniteit opgebouwd. Daarna viel op dat veel ziekten bij jongeren een minder ernstig verloop hebben, dan bij volwassenen. Het werd een tactische keuze een ziekte op jongere leeftijd door te maken.

Om dit ietsje minder barbaars uit te voeren worden mensen nu niet langer geïnfecteerd met het complete virus, maar vooral met de buitenkant. Dat is genoeg om een afweerreactie te trainen en immuniteit op te bouwen. China had duizend jaar geleden al vaccinaties. Het is veel werk om een virus te isoleren, te kopiëren en er een veilige versie van te maken.

Katalin Karikó had in 1990 een bijzonder geniaal idee. Waarom vliegen we dit zo aan? Dat is een hele domme omweg. Je kan ook de tekening voor die buitenkant uit virus mRNA isoleren, en die door menselijke cellen laten bouwen. Dat maakt het eigen lichaam een perfecte kopie van buitenkant aan op basis van de originele tekening, en leert zichzelf daarmee een afweerreactie aan.

Dan sla je jaren aan onderzoek en zinloze tussenstappen over. Zonder extra risico, want als we niets doen, worden we vanzelf op geheel natuurlijke wijze geïnfecteerd door het complete mRNA omdat het complete virus binnenkomt. De hele tekening geeft ten allen tijde meer ziekte en complicaties dan alleen de tekening van de buitenkant. Doe mij maar deze kortere veiligere weg.

Het rijke Israël loopt dankzij vaccinatie feestend & beestend over straat, want verkiezingen. Hongarije heeft twee keer zoveel gevaccineerd als het Europese gemiddelde, want verkiezingen. Het lijkt me verstandig te variëren in vaccinatie, verschillen in werkzaamheid worden dan opgevangen door groepsimmuniteit. Vergeet Westerse trots en koop ook Chinese, Russische & Indische vaccins.

Zorg daarna ook dat wereldwijd vaccins beschikbaar zijn, niet uit barmhartigheid, maar omdat wij niet zitten te wachten hoe zes miljard mensen in derdewereld-landen onbedoeld nieuwe varianten ontwikkelen. Zodat ook fatsoenlijk geoefend wordt met zo'n enorme internationale operatie, die met polio slechts zeventig jaar duurde. Hun gezondheid is ook onze gezondheid.

Binnen de discussie over vrijheid en vaccinatie, is tunnelvisie ontstaan op de vrijheid vaccinaties te weigeren. De vrijheid om een vaccinatie op te eisen, om zelf een vaccin te kiezen, om zelf op de vrije markt een vaccin te kopen of de vrijheid tegen nationaal overheidsadvies in toch AstraZeneca te krijgen, ontbreken allemaal. Niet louter voor mezelf, maar voor mijn omgeving...

Zeg Hugo, mag ik nu een prikje?

Reaguursels

Inloggen

De helft op de ic heeft trombose, ja dat is veel. De vraag is alleen hoeveel kans je hebt op de ic te komen, pas dan heb je er 49% kans op. Als je een vaccin neemt heb je meteen die erg kleine kans op trombose. Dat is de keuze..

echtepleb | 12-04-21 | 13:10

Vermoedelijk is een belangrijk deel van het probleem dat er in Den Haag relatief veel figuren lopen die handig kunnen kletsen, maar niet veel meer dan dat.

Harry.Langezwaal | 12-04-21 | 12:00

Conclusies, alle vaccins hebben een relatieve werking van minder dan 1% en moet je dus alleen nemen als je in een risicogroep zit en Pfizer heeft de beste marketingafdeling, want daar hebben we nog niets over gehoord.

Stijl_Loos | 12-04-21 | 11:19

De zorg bobo's met riante salarisen zorgen dat er heel veel in India gekocht word.
Het gaat dan om goedkope medicijnen met heel veel bijwerkingen die zogenaamd hetzelfde zijn dan de wat duurder.
Veel voor weinig en nooit sjacherijnig is de slogan van de graaiers.

likdoorn | 12-04-21 | 10:54

Er is een link tussen regering, trekking van geld rechten, en vaccinatie tegen corona. De meest fanatieke landen zijn die landen met een fijne neus die weet waar de mosterd vandaan komt. De beste dokter van deze planeet heet Gates en zijn mosterd is geld waar mensen die goed ruiken verliefd op zijn. In ruil gebruikt Billy geen data van regering departementen die Windows gebruiken. Dat is dus 99.9 %.

biltong | 12-04-21 | 10:05

Belachelijk dat mensen niet zelf mogen kiezen voor AZ.
Belachelijk dat in Nederland het laissez faire principe bij de vaccinaties de strategie is, terwijl in de USA alles maar dan ook alles opzij wordt gezet om te vaccineren.
Belachelijk dat Hugo klaagt over het gebrek aan vaccins, terwijl de USA, Israel wel alle vaccins hebben die nodig zijn. Ga eens vaccins kopen Hugo.
Belachelijk dat de EU koopman speelt door vaccins goedkoop in te kopen en nu met de gebakken peren zit en huilt (Manfred Weber) dat de wereld buiten de EU een harde wereld is, waarmee ze geen rekening hebben gehouden.

HoniSoit | 12-04-21 | 09:58

Wist niet dat vaccinaties weten hoe oud je bent of wordt. Slim maar virussen zijn slimmer dan de mensheid. Gaat nooit meer weg

Limburgse-Harry | 12-04-21 | 09:44

De arrogante klootzakken van deze demissionaire regering, met notabene een partij die hulp bij zelfdoding voor mensen met een voltooid leven eist, meent hier alles beter te weten en de burger te mogen betuttelen, die in deze heel goed in staat is een eigen afweging te maken. Iedereen die met medicatie werkt weet dat er heel veel medicatie bestaat met zeldzame bijwerkingen en als er in dit land één autoriteit bestaat die kennis heeft van trombose, dan is dat de Trombosedienst. Luister daar verdomme dan naar als je zelf geen benul hebt.

jochum1980 | 12-04-21 | 09:38 | 2

Overigens zijn ook veel operaties niet zonder gevaar. De gedachte van de regering dat alles 100% veilig zou moeten zijn doortrekkend, moeten ook operaties met een risico worden geannulleerd. Het is allemaal zo onlogisch.

jochum1980 | 12-04-21 | 09:42

"die hulp bij zelfdoding voor mensen met een voltooid leven eist"
* zucht *

Beste_Landgenoten | 12-04-21 | 09:43

Hier de Covid Risk Calculator:
qcovid.org/
Zet dan de kans op "dood door Covid" af tegen de kans "dood door vaccinatie met AZ" en je weet of je wel / niet moet laten prikken. Zo simpel is het. De kans op dood door vaccinatie is ongeveer 1 op de 1.000.000. Succes!

Beste_Landgenoten | 12-04-21 | 09:30 | 2

t Is een beetje vergelijkbaar met autonoom rijden. 1 dode en het innovatieprogramma wordt op hold gezet. Terwijl er ondertussen honderden doden per dag vallen door menselijk toedoen.

RandyBiel | 12-04-21 | 09:39

@RandyBiel | 12-04-21 | 09:39:
Alles gaat over aansprakelijkheid. Als honderd mensen honderd andere mensen doodrijden is die diffuus, als het systeem iemand doodrijdt is dat systeem aansprakelijk. Alles gaat over afschuiven van risico, niet om echt beperken van de hoeveelheid doden.

Beste_Landgenoten | 12-04-21 | 09:45

Nou Feynman, ben deze week aan de beurt met AZ maar sla over, je mag mijn portie hebben.

Der Schnitzeljäger | 12-04-21 | 08:59 | 2

Uw bijdrage? Dank.

Rest In Privacy | 12-04-21 | 09:04

Heb een tijdje geleden die AZ shot gehad. Beetje spierpijn de volgende dag verder niks. Zal wel bij die 999.999.99 horen blijkbaar.

Tishetnetnie | 12-04-21 | 11:07

Een traumachirurg heeft ook begrip voor een autoloze zondag.
Een verbod op lachgas heeft ook begrip van een neuroloog.
Enz. enz. enz.

Rest In Privacy | 12-04-21 | 09:06

Voedingsdeskundigen staan ook volledig achter sluiting frietzaak

Gladiator Fap | 12-04-21 | 17:45

Ik ben 59 en 6 maanden. Astra Zeneca is voor mij nu kennelijk een risico maar over 6 maanden mag ik wel gevaccineerd worden met dat spul. Dan is er kennelijk geen risico... Dat is natuurlijk niet uit te leggen, maar dit kabinet is gelukkig niet zo van het uitleggen....

Jafco | 12-04-21 | 08:41 | 4

Bekijk het even heel plat.
U kunt een vaccin krijgen en met daarbij een bepaald risico op een bepaald aantal aandoeningen.
Of u doet niets en dan is er de kans dat u Corona krijgt met daarbij een bepaald risico op een bepaald aantal aandoeningen.
Feit: hoe ouder u bent hoe groter het risico dat u last heeft van bijwerkingen van een Corona besmetting. En daarnaast zijn antistoffen niet gegarandeerd.
Bij het vaccin zijn bijwerkingen een stuk lager en meer zekerheid op antistoffen.
Dus u heeft een keuze; niemand verplicht u iets.
Dat ze in Den Haag er een rommeltje van maken; dat we weten we al langer.

Rest In Privacy | 12-04-21 | 09:02

@Epistulae_Morales | 12-04-21 | 08:50: Wat u schrijft is feitelijk niet reeel. Medicijntesten gebeuren niet op miljoenenschaal. Dus 5 op 1 miljoen is heel heel erg weinig. Als er een -dodelijke- bijwerking van 5 op 1 miljoen in een sample van 10.000 wordt gevonden weet je op dat moment niet of het 5 op 1 miljoen is, of dat het 1 op 10.000 is. Dat maakt nogal een verschil. Er wordt wel degelijk bijwerkingen bijgehouden en dergelijke ernstige worden heus wel gemeld. Maar so be it, zelfs het 10 op 1 miljoen is, dan is het nog niet veel. De vraag moet zijn of je als <30 volwassenen het risico moet gaan lopen, al is het 1 op de 100.000 terwijl de kans dat je zware covid krijgt met blijvende gevolgen kleiner is. Ik denk van niet namelijk.

BBRDWR | 12-04-21 | 09:26

@Epistulae_Morales | 12-04-21 | 08:50: "DRIE MAAL DRIE is negen, ieder zingt zijn eigen lied."

Het gaat om het aantal PERCENTUELE of (relatieve) complicaties, niet om absolute complicaties en het aantal percentuele complicaties is na vaccinatie veel lager dan zonder.

Maar ja, rekenen hè!

ChupaChupa | 12-04-21 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Iemand die Ierse studie gezien, waaruit blijkt dat de kans om in open lucht corona op te lopen ongeveer 0,1% is?
En verder: Texas.

de_profeet | 12-04-21 | 08:00 | 2

Yup, maar die was nog steeds met corona maatregelen.

RandyBiel | 12-04-21 | 08:51

Ga je verhuizen? Doei!

Rest In Privacy | 12-04-21 | 08:52
-weggejorist-
bolletje kaas. | 12-04-21 | 07:46 | 1

Ik ben van de week met AZ geënt. Het enige wat ik ervan gemerkt heb is dat het een beetje trok in mijn linker arm. Bleek er een piepklein pleistertje op geplakt te zijn dat ik niet kon zien. Toen die er af was was het trekken ook voorbij. Natuurlijk er zijn vast mensen met bijverschijnselen, maar liever AZ als dood.

bergsbeklimmer | 12-04-21 | 07:38

Waarom gebruiken zoveel mensen 'te allen tijde' en dan ook nog eens verkeerd? Je kunt gewoon 'altijd' zeggen. Dat snapt ook iedereen. En het is niet alsof mensen denken: "wauw die gast is slim, die zegt 'ten alle tijden'. Die heeft vast op het gymnasium gezeten."
De 'al reeds' en 'ook tevens-en' vliegen je ook om de oren. Doe gewoon normaal, je zet jezelf alleen maar voor lul.

hustler01 | 12-04-21 | 07:38 | 6

Als taal nazi zijnde irriteer ik me ook daar aan.

RandyBiel | 12-04-21 | 08:52

Al reeds geprikt?

davidhasseltoff | 12-04-21 | 12:55
▼ 3 antwoorden verborgen

We kunnen wachten tot het najaar wanneer de besmettingen en IC opnames weer gaan stijgen in landen met veel vaccinaties. Dan is er een mutant die het feestje verstoort en het hele circus begint opnieuw. Vrees ook dat vaccins de natuurlijke afweer verzwakt tegen het mutantje. Doet me denken aan een aflevering van Star Trek over een bezoekje aan een nieuwe planeet met een bevolking die geheel afhankelijk is geworden van voortdurende injecties om in leven te blijven. Ik wens u veel succes, geniet van de verloren vrijheid.

stiffy | 12-04-21 | 07:09 | 4

Ja dat was me wat met Startrek. Kan me ook niet anders voorstellen dan dat dat de realiteit wordt. Ik krijg er puntoren van.

Tapioca pudding | 12-04-21 | 07:29

To boldly go where no reaguurder has
Gone before... naar buiten.

P-unit | 12-04-21 | 08:22

U doet een aanname die niet is bewezen. Tot zover gaat het goed met de gevaccineerde landen. Daarom is het juist van belang dat ALLE landen zo snel mogelijk vaccineren; hoe harder de klap tegen het virus hoe minder kans op rare mutaties. Echter kijk naar Brazilie en India; dat gaat nog steeds mis.

Rest In Privacy | 12-04-21 | 09:10
▼ 1 antwoord verborgen

Freijman stelt dat het waanzin is gezien het feit dat er 5 doden zijn gevallen na 400.000 vaccinaties, men stopt met AZ, mag ik hem er op wijzen dat in mijn ogen het ook waanzin is hoe het afgelopen jaar de hele maatschappij gestopt is omdat 0,09 % van de Nederlandse bevolking is gestorven door het chineese virus. En zij hadden onderliggende gezondsheidsklachten en hadden langdurige zorg nodig. En het feit dat 99,3 % van mensen die besmet zijn, gewoon het overleven.

loser | 12-04-21 | 06:44 | 3

Je moest toen dan ook naar Italië kijken om te zien wat er zou gebeuren zonder maatregelen.

Tapioca pudding | 12-04-21 | 07:31

Ja, zonder maatregelen (en dus overbelaste IC's etc.) gaat die 1% sterfte rap omhoog. En waarom is 1% acceptabel als je het kunt voorkomen. Niet met halve maatregelen, maar door goed en slim beleid zoals in Taiwan, Vietnam, Australie etc.?

DezeNicknameBestaat | 12-04-21 | 08:33

Ik denk dat ik wel voor Feynman spreek als ik zeg dat het ook echt binair en bijna bipolair is om alleen te kijken naar overleven & overlijden. Want ja overleven is een ding, maar weten we de gevolgen op lange termijn al?

sioux_ | 12-04-21 | 08:50

Beetje rekenen, als je jong bent en vooral een jonge vrouw, niet vaccineren. Ben je een oudere, dikke, minder gezonde man, neem er 2. Zit je er tussenin, even wachten tot het Johnson vaccin beschikbaar is. Heb je geen bezwaren tegen wat gerommel met je genen, dan kan je die RNA zooi nemen.

GerMonster | 12-04-21 | 05:43 | 3

RNA is geen DNA er gebeurt niets met je genen!

barrykoningen | 12-04-21 | 06:05

@barrykoningen | 12-04-21 | 06:05: beter: er is geen reverse transcriptase. Bv hiv is ook een RNA virus maar die bouwt zich wel in in je DNA. Sars-CoV-2 niet.

Nichtsneues | 12-04-21 | 06:19

Gewoon een liedje dat ik leuk vond. Niet de tekst, maar de minimalistische melodie en vooral het zangeresje. Zo'n negen van de tien keer dat ik verliefd werd, betrof het dit typetje:
www.youtube.com/watch?v=xwBMrYJODmM
Trouwens lang voordat ik dit liedje hoorde en dat zangeresje zag, was ik al - en dat voordat ik het zelf in de gaten had - met zo'n typetje getrouwd. En er gelukkig nooit spijt van gehad.
En hier nog een liedje dat ik echt "helemaal" leuk vond, zowel tekst als melodie. Hier In de oorspronkelijke Oostduitse versie van Karat, dat in het Westen pas bekend werd toen Peter Maffay het nazong:
www.youtube.com/watch?v=HgeRFeChlaA

WirMachenMusik | 12-04-21 | 02:00 | 1

Teveel gesteggel over vaccinatie als een soort verlossen met allerlei evangeliën en mensen aan het kruis die ons niet hielpen. Het grotere plaatje geeft ruimte voor nieuwe varianten en hele andere virussen die via dezelfde snelwegen onze maatschappij zullen binnenfietsen. Er zal ook gekeken moeten worden naar andere invalshoeken: de maatschappij zelf minder kwetsbaar maken (evenementen, reizen, grenzen) en bestuderen van vooral seizoenseffecten en resistentie binnen populaties die bovengrenzen nog meer lijken te bepalen dan enige maatregel. De echte discussie moet nog beginnen. We weten nog te veel te weinig, de tijd gaat gewoon te snel.

GeenAccount | 12-04-21 | 01:18 | 1

Beetje warrig betoog, zal het tijdstip wel zijn. Alle gangbare virussen die we kennen zijn ondertussen wel in kaart gebracht. Daarbij kan je ook denken dat nagenoeg alle virussen ongevaarlijk zijn en een mutatie kan ook betekenen dat het "dodelijke gevaar" wat er in zit door een mutatie ongevaarlijk kan worden en gewoon ongemerkt binnen kan sluipen zonder ooit nog opgemerkt te worden. Gewoon ongevaarlijk zoals de meesten. Het gevaar van resistentie wordt eindelijk ook serieus genomen. De echte discussie moet nog beginnen lijkt me nogal ver van de werkelijkheid omdat de discussie sinds het isoleren van het eerste virus zoveel jaar geleden nooit is opgehouden.

dijkbewaker | 12-04-21 | 01:57

Ja, statistiek en kansrekening is voor veel mensen te hoog gegrepen.

Argyronauta | 12-04-21 | 00:52

Het is ietwat krom om het polio-suikerklontje (om maar eens een voorbeeld te pakken) te vergelijken met deze prikken.
Ten eerste zou je het voor een ander moeten doen, de meesten in goede gezondheid zijn zo van Covidje af.
Ten tweede hebben we het hier over een genmanipulatie, niet te vergelijken met een antilichaam prik.

J.Cash | 12-04-21 | 00:50 | 2

Waarom zou ik mij moeten injecteren met voor een ander ? Ik ben op zoek naar werk. Een ander geeft zijn baan ook niet op voor mij.

loser | 12-04-21 | 06:48

Genmanipulatie? Dus jouw DNA ziet er na een vaccin ineens anders uit?

sioux_ | 12-04-21 | 08:51

Ik snap echt niet waarom mensen het vaccin willen weigeren. Covid-19 is een veel kutter alternatief, ook als je jong en gezond bent.

sioux_ | 12-04-21 | 00:21 | 4

Er zijn heel veel redenen om een vaccin te weigeren. de eerste is: als het er eenmaal inzit krijg je het er niet meer uit. Dus het is logisch dat ieder voor zich de nadelen en voordelen tegen elkaar afweegt. Gaandeweg leren we steeds meer van de nadelen zoals een veel mindere werking bij bepaalde varianten en teveel bijwerkingen. Omdat dit gewoon een experiment is op wereldschaal is het handig om wat af te wachten op resultaten vooral als je weinig risico loopt om covid te krijgen. Daarnaast zijn er verschillende vaccins dus het is logisch dat je er 1neemt met de minste nadelen en de beste werking.

dijkbewaker | 12-04-21 | 02:06

Ik snap nog steeds niet als je alle voors en tegens op een rijtje zet, je nog steeds er voor kiest om een niet, slecht getest vaccin in je lijf te laten spuiten. Ook als je jong en gezond bent.

loser | 12-04-21 | 06:50

De kans om covid te krijgen is momenteel hoog. Kijk alleen al naar je omgeving, vast best wat mensen die al ziek zijn geworden (maar vast zonder erge klachten). Echter, de kans om complicaties te krijgen van covid is vele malen hoger dan de kans om complicaties te krijgen van een vaccin. Ook de lange termijn gevolgen zijn veelal onbekend, al komen we er wel achter dat ook jonge mensen behoorlijk fucked up kunnen raken. Daarnaast: "niet/slecht getest" is natuurlijk gewoon onzin. Tenslotte weten we door uitvoerig testen al dat de kans om covid door te geven bij een gevaccineerd persoon enorm lager ligt. Ik doe het dus ook om mijn omgeving te beschermen.

sioux_ | 12-04-21 | 08:48
▼ 1 antwoord verborgen

Er ontbreekt een "detail" in deze discussie. Hoe lang werkt de vaccinatie? Dat hangt af van de mate waarin het virus muteert. SARS-CoV-2 muteert nogal. Ik zag laatst een wetenschappelijk artikel, waarin werd beweerd dat het op grond van wat we nu weten over het muteren heel goed mogelijk is dat het maar 5-6 maanden werkt.
De vraag is dan: vind je deze bijwerking nog acceptabel als de vaccinatie maar een half jaar werkt?

Lentehaas | 12-04-21 | 00:08
-weggejorist-
steekmug | 12-04-21 | 00:03
-weggejorist-
douwe fabbert | 12-04-21 | 00:01
-weggejorist-
steekmug | 12-04-21 | 00:00
-weggejorist-
steekmug | 11-04-21 | 23:56
-weggejorist-
steekmug | 11-04-21 | 23:53

Je kunt die grafiek vanaf boven bekeken, beginnend bij Israël dus, ook anders uitleggen:

Niet EU
Niet EU
Niet EU

EU
EU
EU
EU
EU
EU
EU
EU
EU
EU

Ziek, heel die Unie. Letterlijk en figuurlijk.

Terminaal en dood- en doodziek.

Realism Is All | 11-04-21 | 23:33 | 4

Niet slecht de hele EU op de 4de plek.
Bewijst toch maar weer dat we met elkaar meer bereiken.

Gulliver | 11-04-21 | 23:47
▼ 1 antwoord verborgen

Zucht. Alwéér dat theatraal gejank over dicht terrassen en vermeend liegen.

Pieterman | 11-04-21 | 23:28 | 2

Het is ook kutweer, wat moet je op het terras

Rest In Privacy | 11-04-21 | 23:45

Vermeend ? Rutte liegt al jaren

Nichtsneues | 12-04-21 | 06:21

Ik lees net dat er een zijlboot met Nederlandse scholieren enigszins in de problemen zit in de Caraïben omdat daar die vulkaanuitbarsting is waardoor het leven op de eilanden is verstoort. Het is hetzelfde schip dat vorig jaar deze tijd in de problemen zat doordat het nergens kon aanmeren met leerlingen, vanwege de Coviduitbraak. Hoe is het mogelijk dat we hier elkaar de hersenen inslaan over al dan niet te nemen COVID maatregelen, terwijl er middelbare schoolkinderen gewoon op de boot worden gezet.

Tapioca pudding | 11-04-21 | 23:14 | 5

Fietsboot

Rest In Privacy | 11-04-21 | 23:44

Wel eens van de scheepvaartschool gehoord?

Gulliver | 11-04-21 | 23:49

@Gulliver | 11-04-21 | 23:49: Zeevaartschool, maar daar gaat het nu niet over. Dit is een groep van leerlingen die op het tallship Wylde Swan de cursus Masterskip volgen.

quigg | 12-04-21 | 05:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, het feit dat de hele wereld deze vaccins nodig heeft, dat dit ook ons eigen belang dient, en dat dit al vanaf het begin onderkend was, benadrukt nog maar eens hoe ongelofelijk kortzichtig onze regering is geweest. In plaats van in te gaan op vragen om hulp bij productiecapaciteit, en alle farmaceuten bellen met een aanbod voor zulke hulp, wezen we dat af. Of Hugo was even te druk met z'n schoenen. Kortzichtig, want alles wat we "te veel" produceren zou met open armen in andere landen ontvangen worden.

Muxje | 11-04-21 | 23:03 | 5

Jouw tegel refereert aan mensen die pro-actief zijn. Je gaat toch niet suggereren dat wij al ruim 10 jaar lang een regeringsamenstelling hebben die pro-actief zijn ?!

loser | 12-04-21 | 08:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Daarbij, Feynman, lijkt het erop dat je denkt dat dmv het vaccin het virus (nagenoeg) de wereld uit geholpen kan worden? En alsof dat de voornaamste reden is voor je benadrukken van het belang van vaccineren?

Als je denkt dat dat het doel moet zijn, dan moet je vooral tegen het Astra Zeneca vaccin zijn. De effectiviteit van dat vaccin is namelijk veel te laag daarvoor.

We gaan naar een wereld van gentherapie. Als ik het me goed herinner heeft de directeur van Pfizer het zelf op tv zo genoemd. Ik ben er bang voor wat de gevolgen zijn als we die weg opgaan, en vind het vooral vreemd dat de discussie over gentherapie amper gevoerd wordt.

Michelsz | 11-04-21 | 22:49 | 9

Heel goed michelsz

J.Cash | 12-04-21 | 00:52

@Michelsz | 11-04-21 | 23:54:
Van Gulliver moet je niks verwachten. Die zit hamsters of marmotten te roosteren in zijn caravan, denkend aan zijn glorietijd in Ecuador.

J.Cash | 12-04-21 | 00:54
▼ 6 antwoorden verborgen

Toch vind ik het chantage. Het is voor mijn leeftijdsgroep AstraZeneca of niets. Rare redenatie. Je loopt meer risico dus kan je wel een vaccin met meer risico nemen. Zoiets als je loopt meer risico op een fietsongeluk dus neem jij die fiets zonder remmen maar. Nou al die gasten die roepen dat ik de schuld ben dat de samenleving op slot blijf omdat ik geen AstraZeneca wil, die mogen die spuit stoppen op een plek waar de zon niet schijnt.

Mallenmoe | 11-04-21 | 22:42 | 3

Zover mij bekend zijn de risico's voor onder de 40 al te verwaarlozen en komen ze nagenoeg niet voor boven de 60. Dus dan is het logisch die in te zetten voor boven de 60 niet?

Continuum | 11-04-21 | 23:09

Dat is een foute aanname. Lees het rapport van de WHO er maar op na. De risico’s voor ouderen zijn ws niet kleiner. Men kan er nog te weinig over zeggen omdat vooral jonge vrouwen (zorg) hiermee gevaccineerd zijn. De kans op overlijden door COVID is voor jongeren echter kleiner dan de kans op overlijden door dit vaccin. Omdat bij ouderen de kans op overlijden door Corona groter is, is er een andere risicoweging, waardoor men de risico’s voor ouderen wel aanvaardbaar vindt. Blijft staan dat er vaccins zijn met minder risico, dus waarom gaan voor de minst veilige?

Mallenmoe | 11-04-21 | 23:39

@Mallenmoe | 11-04-21 | 23:39: Klopt. Tijdens de persco van de EMA op 7 april heeft directeur Cooke dit ook bevestigd: de zeldzame bijwerking komt in alle leeftijdscategorieën en zowel bij mannen als vrouwen voor. Het is nog onduidelijk of het risico op de bijwerking kleiner is bij 60-plussers. Een andere risicoweging bij 60-plussers kan een valide reden zijn om het vaccin te nemen, maar dat is niet wat Hugo de Jonge zegt. Hij stelt dat het risico op de bijwerking kleiner is bij 60-plussers, wat op dit moment dus nog niet duidelijk is. Dat is voorbarig en maakt het vertrouwen in de overheid er wederom niet groter op. Waarom is de overheid ook zo betuttelend en dogmatisch. Laat degenen die AZ willen het krijgen en laat anderen een afspraak voor Pfizer of Moderna maken.

Cassandra | 12-04-21 | 00:04

De vaccinaties kunnen inderdaad best werken.

Probleem is voornamelijk dat het grotere plaatje niet besproken wordt.

Ik.ben benieuwd hoe Feynman erover denkt dat de gehele bevolking volgens de huidige tendens standaard elke jaar gevaccineerd dient te worden. Voor een ziekte waar het overgrote deel van de mensen totaal geen last van heeft. En steeds minder door de opbouw van immuniteit of natuurlijke immuniteit. Willen we echt naar een situatie toe waarin kinderen vanaf zes maanden elk jaar hun prik moeten halen? In de VS is dat al het advies van de CDC met betrekking tot griep. En dat is wat mij betreft totale waanzin. Zoveel mensen hebben nooit ook maar enige last van griep (of corona).

Michelsz | 11-04-21 | 22:39 | 5

@Gulliver | 11-04-21 | 23:01:
AZ is heel niet efficient genoeg om hrt virus 'eronder' te krijgen.
Daarbij, er wordt gezegd dat niet 100 procent werkende vaccins waarschijnlijk mutaties in de hand werken. Daarom was Fauci tegen maar 1 AZ prik.

Michelsz | 11-04-21 | 23:52

@Gulliver | 11-04-21 | 23:01: is inmiddels aangetoond dat vaccinaties ervoor zorgen dat het virus niet doorgeven wordt?

intrigant | 12-04-21 | 00:26

@botbot | als ik jou was zou ik eens naar de absolute cijfers kijken van Brazilië en deze naast bijvoorbeeld Amerika of Groot Brittannië leggen. En natuurlijk niet teveel NPO kijken.

revolte | 12-04-21 | 00:29
▼ 2 antwoorden verborgen

“De helft van de IC patiënten” is niet een populatie die te vergelijken is met de met AZ ingeënte populatie. Moet u een kijken hoeveel mensen die met een beroerte in het ziekenhuis komen een stolsel hebben. Next!

Canis.bonus.es | 11-04-21 | 22:37 | 6

Gulliver, origineel gebruik van ‘wappie’ elke keer weer. U kunt er wat van...!

Canis.bonus.es | 11-04-21 | 23:11

@Canis.bonus.es | 11-04-21 | 23:11:

Ik vind het wel leuk dat heel Nederland het woord van mij heeft overgenomen. Toch nog wat bereikt het afgelopen jaar.

Gulliver | 11-04-21 | 23:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Politici doen aan vermijding van aansprakelijkheid. Als jij prikt een er gaat Orient dood, geen jij het gedaan. Als jij niet prikt maar er gaan duizend mensen dood heeft Covid het gedaan.

Beste_Landgenoten | 11-04-21 | 22:33 | 5

@botbot | 11-04-21 | 22:47:
Dat zeg ik ook niet. Maar je kan gewoon heel duidelijk de risico's aangeven, en dan de keus bij de mensen laten. Dat is nu feitelijk wel zo, maar in de praktijk doen we alsof de minister voor de mensen moet denken.

Michelsz | 11-04-21 | 22:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoi Joris, pas op met RSI.

Rest In Privacy | 11-04-21 | 22:30

Zouden we over niet al te korte tijd ook vaccin-commercials krijgen op tv? Wees flink en word een Pfizer bink. High Five, Janssen in je lijf. Bent u te dik, kies dan voor de Modern prik. Vind je feesten fijn bel dan de Sputnik lijn. Geen zin in een IC avontuur, Astra Zenica is echt niet te duur.

Lorejas | 11-04-21 | 22:27 | 1

Ik keur hem goed!

Rest In Privacy | 11-04-21 | 22:31

De oorzaak van deze wanbetaling zit in een vastgelopen formatieproces. Bijna een Nederlands feestje, waar de vaccinatie al vastloopt, en een premier zichzelf belangrijker vindt dat een snelle formatie tijdens een crisis.

Feynman | 11-04-21 | 22:34

Vaccin of niet te vaccin. Dat is de vraag.

Knufter | 11-04-21 | 22:19 | 3

Cafe of geen cafe, dat is de vraag..!!

neonreclame | 11-04-21 | 22:21

Wilen jullie meer of minder vaccins in dit land?

Rest In Privacy | 11-04-21 | 22:22

Ik heb ook lang een Opel Astra gehad, 1.6 liter. Nooit problemen mee. Bleef maar door de keuring komen. Had alleen geen airco.

Dus die nieuwe Opel Astra Zeneca zal ook wel een goeie auto zijn.

Knufter | 11-04-21 | 22:18 | 3

Maak dan ook meteen even die immer grappige grap over een nieuwe VW Golf?

Lorejas | 11-04-21 | 22:28

Injectiemotor?

onbekend | 11-04-21 | 22:31

Nou, wacht even.
Er staat:
"De antistoffen die, hoogstwaarschijnlijk als reactie op de vaccinatie worden gevormd, activeren de bloedplaatjes, die op hun beurt weer het stollingssysteem activeren. Dit leidt vervolgens tot een enorme “stollingsstorm”, waarbij de bloedplaatjes samenklonteren in stolsels die de bloedbaan blokkeren (trombose); "

Het is bekend dat heparine dit kan opwekken, maar
"In de gevallen die gemeld zijn na vaccinatie treedt het fenomeen op zonder dat er heparine in het spel was."

Als reactie op de vaccinatie. Niet door heparine.

Je zal dan moeten uitvogelen bij wie die reactie op de vaccinatie de bloedplaatjes activeren op deze manier.

Dus ze zijn er nog niet dan.

kloopindeslootjijook | 11-04-21 | 22:12 | 7

@kloopindeslootjijook | 11-04-21 | 22:23: Vergeet "Onmiddellijke herkenning van dit hele zeldzame fenomeen zal leiden tot een betere behandeling met alternatieve antistollingsmiddelen en een betere uitkomst." niet, achteraf is al genoeg. Zulke zeldzame aandoeningen vooraf herkennen is bijna niet te doen. Dan heb je een gevoeligheid en betrouwbaarheid nodig die honderd keer zo goed is als in binnen de gezondheidszorg gebruikelijk. We moeten accepteren dat perfectie niet bestaat.

Feynman | 11-04-21 | 22:32

@Feynman | 11-04-21 | 22:32:
Er zal toch een afwijkend mechanisme moeten zijn dat bij deze groep deze reactie opwekt. Blijkbaar is het een variant op de heparine-geïnduceerde trombocytopenie, of misschien is het wel hetzelfde.
Geen idee of ze dat kunnen meten.
Als je dat kunt testen ergens eerder in je leven als je een keer bloed meegeeft, dan staat het maar in je dossier.

Mechanisme van het ontstaan van HIT
Laboratoriumdiagnostiek van heparine-geïnduceerde trombocytopenie
www.nvkc.nl/sites/default/files/NTKC/...
Met als laatste koptekst "Dus, hoe moet de laboratorium diagnostiek van HIT worden uitgevoerd?"
Wie weet...

kloopindeslootjijook | 11-04-21 | 22:49

Jawel, maar je moet antistollingsmiddelen gebruiken die op een andere manier werken.
Mogelijk gebruiken ze apixaban of aspirine

Gravin v Kippenbouth | 11-04-21 | 23:12
▼ 4 antwoorden verborgen

De fuck ups van Rutte en de zijnen zie ik niet meer benoemd worden op radio of tv. Een enkele grap of woordspeling nog.
We weten hier allemaal heel goed wat daar de reden toe is..
We zullen dus harder moeten knokke.
Dit kan echt niet meer.

NiCeY | 11-04-21 | 22:10 | 3

App installeren en je bent volledig op de hoogte....

neonreclame | 11-04-21 | 22:13

Strijder!

Gulliver | 11-04-21 | 22:14

Kabel abbo opzeggen; ook gedaan. Alles staat op Geenstijl. Toch?

Rest In Privacy | 11-04-21 | 22:23

Sputnik nergens last van.

niv01 | 11-04-21 | 22:09 | 1

Weekendje Moskou boeken. Zuipen, hoeren en vaccin. Ik zie kansen voor de reisbranche.

Rest In Privacy | 11-04-21 | 22:24

Oversterfte 200 tot 300 per week blunder nog maar wat door in den Haag de urgentie is er dus helemaal niet en de MSM zijn dom en volgzaam, schande.

Pensionista | 11-04-21 | 22:08 | 3

watte?

Rest In Privacy | 11-04-21 | 22:24

Ziekenhuizen lopen vol en niks aan de hand?

Lorejas | 11-04-21 | 22:30

Je bent zelf op je 18de van de lagere school geschopt?

Gulliver | 11-04-21 | 22:37

Nou wil ik niet ouwehoeren maar tijdens een griepgolf overlijden elk jaar weer duizenden mensen.
Ik geloof dat er elke dag 360 tot 400 mensen dood gaan aan weet ik veel allemaal wat.
Is natuurlijk allemaal niet zo leuk maar zo is nou eenmaal het leven.

komtdatschot | 11-04-21 | 22:08 | 7

Iets wel, behalve om jouw

nutsniet | 11-04-21 | 22:47

Uw wappie Gulliver

Canis.bonus.es | 11-04-21 | 23:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Oh God. Weer een knalfestijn van malloten met Facebook en YouTube "wijsheid". Dat het allemaal klinkklare onzin is. Of volkomen overtrokken. Of hysterisch gewauwel. Dat maakt ze helemaal niets uit terwijl ze straks een slok jenever wegspoelen met een goedkoop biertje en een peuk op steken. Deze durfalletjes steken morgen zelfs de straat over om naar de slijterij te sjokken terwijl ze wildvreemde mensen aanspreken over hoe erg vaccins zijn.

Ondertussen mogen wij allemaal lijden dankzij deze ongewassen 'rebellen' die vooral boos zijn omdat hun leven kwalitatief uitermate teleurstellend is. En natuurlijk ligt dat altijd aan de ander. De illuminati. De EU. Rutte. Justitie. Alles.

Schout-bij-Nacht-J | 11-04-21 | 22:07 | 14

@komtdatschot | 11-04-21 | 22:46:

De natuur is prachtig maar de bevolking straatarm. Goede medische zorg is er alleen aan de rijken voorbehouden.
Ik heb er één dag in een primitief ziekenhuisje gelegen en dan ga je nooit meer klagen over de Nederlandse gezondheidszorg.

Gulliver | 11-04-21 | 23:06
-weggejorist en opgerot-
Jandebehanger | 11-04-21 | 23:36
▼ 11 antwoorden verborgen

Toch zien we over het hoofd dat we Hugo vanuit de tweede kamer een vrijbroef moeten geven dat hij het risico mag nemen dat er x mensen sterven aan de vaccinatie.

hendrikjandetuinman | 11-04-21 | 22:03 | 4

@Feynman | 11-04-21 | 22:06: met covid, althans positief getest met een ongeschikte PCR test (volgens de uitvinder zelf).
Perspectief graag, feynman.

Pimp my Voortuin | 11-04-21 | 22:08

@Pimp my Voortuin | 11-04-21 | 22:08: Ja al een jaar ligt de IC vol vanwege compleet ongerelateerde problemen en dat een PCR test vaak genoeg gecheckt is door het complete virus te isoleren fotograferen en genetisch uit te lezen is u allemaal ontgaan.

Dat virus is al een jaar geleden geisoleerd. www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC... op de foto gezet www.niaid.nih.gov/news-events/novel-c... en al duizenden keren genetisch uitgelezen nextstrain.org/ncov/global Van alle onzin, is deze claim echt het toppunt.

Feynman | 11-04-21 | 22:11

Indien je 50 (exponentiële) replicatierondes met PCR uitvoert, slaat de test aan op zijn eigen ‘gebakjes’ en wordt positief. Indien met 25 rondes niet positief, dan is de test negatief. Meer rondes en de testuitslag zegt helemaal niets meer.

Canis.bonus.es | 11-04-21 | 23:09
▼ 1 antwoord verborgen

Dat iedereen maar vrije keuze moet hebben is niet zo makkelijk soms. Zelf (nog net 60- min) hen een hartziekte waarbij ik geen trombose kan gebruiken. Tevens heb ik ITP ( google). Dus een middel dat witte bloedplaatjes verlaagt is uit den boze. Wat te doen? Kreeg een oproep om AZ te laten spuiten maar dat gaat dus niet gebeuren. Maar wat wel?

pijko | 11-04-21 | 22:01 | 8

@komtdatschot | 11-04-21 | 22:03: Klopt. Fie zegt doen. Cardioloog en oncoloog zeggen er nog eens goed over na te denken, durven duidelijk geen uitspraak te doen ivm. verantwoordelijkheid waarschijnlijk.

pijko | 11-04-21 | 22:52
▼ 5 antwoorden verborgen

We zijn aan de goden overgeleverd.

VanBukkem | 11-04-21 | 22:01 | 2

Ik zit sowieso niet graag op de controle.

Ragnar_Lodbrok | 11-04-21 | 22:06

Als agnost vind ik dat helemaal prima.

Quib | 11-04-21 | 22:20
-weggejorist en opgerot-
Ben-Bataaf | 11-04-21 | 22:00 | 6

@Pimp my Voortuin | 11-04-21 | 22:11: Dat virus is al een jaar geleden geisoleerd. www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC... op de foto gezet www.niaid.nih.gov/news-events/novel-c... en al duizenden keren genetisch uitgelezen nextstrain.org/ncov/global Van alle onzin, is deze claim echt het toppunt.

Dit vaccinatiefeestje kost als je wereldwijd vaccineert een paar honderd miljard. Dat is normaal 20% van de jaaromzet van de wereldwijde farmaceutische industrie. Ze verliezen eerder geld omdat de normale zorg op zijn gat ligt en daarom minder verbruikt.

Feynman | 11-04-21 | 22:17
-weggejorist-
Ben-Bataaf | 11-04-21 | 22:23

Weet je waarom het Chinese Sinovac zo waardeloos is en maar 50% werkt? Omdat dat geen rna-vaccin is, maar dit nog een conventioneel vaccin is dat op basis werkt van dood virus. En met het coronavirus is het zo dat de natuur een aanwijzing geven niet werkt; een half werkend vaccin is nog dodelijker is dan geen vaccin. De vaccins die wel werken zijn ook controversieel, want wij worden er letterlijk GMO's door. nl.wikipedia.org/wiki/Genetisch_gemod... En een ding wat ik heb geleerd over DNA is dat wanneer je een dingetje aanpast, de rest van de rits zich ook aanpast. Het kan goed gaan, maar ook goed fout. Als er bloedproppen in de hersenen kunnen komen, terwijl dat deel van de bloedsomloop juist beter is beschermd tegen bloedproppen zou moeten zijn dankzij de bloed-hersenbarrière en de hersenvliezen, dan gaat er toch iets goed fout, zeker als het om jongere mensen gaat.

Alexander des Burgus | 11-04-21 | 22:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Wij gunnen u alle vaccin feynman, gulliver, B_L, pappa, Ruud, OEff, newray en soortgenoten. Prettige wedstrijd.

Joffri | 11-04-21 | 21:59 | 13

@Papa Jones | 11-04-21 | 22:59:

Sociaal contact betekende voor de wappies vroeger vervelend tegen iemands rug aankletsen in de kroeg. Ze mogen blij zijn dat ze het afgelopen jaar een heleboel gelijkgestemde vriendjes hebben leren kennen.

Gulliver | 11-04-21 | 23:09
▼ 10 antwoorden verborgen

Wacht maar totdat de stikstof/klimaat/fijnstof crisis weer op de agenda staat.
Dan is het 24/7 lockdown om de mensheid(behalve natuurlijk de elite) voorgoed kalt te stellen.

komtdatschot | 11-04-21 | 21:57
-weggejorist-
xtree | 11-04-21 | 21:55

witwas | 11-04-21 | 21:16
1) Dat zijn ze sowieso, kale kip enzo.
2) Gigantische bedrijven die wel eens een rechtzaak verliezen. Zij die zonder zonde zijn werpen de eerste steen. Foutloosheid bestaat niet.
3) Dat we iets in 1960 niet konden, zegt weinig over nu
4) Die data is er inmiddels wel www.bloomberg.com/news/articles/2021-... Dat zien we ook op grote schaal in Israel.
5) Die data ligt ook gewoon bij EMA.
6) We hebben nu lange termijn covid getest, dat is erger. www.parool.nl/amsterdam/long-covid-ho...
7) Nepnieuws zoals dit verziekt inderdaad geïnformeerde keuzes
8) Volgens mij worden bijwerkingen zelfs door ministers van de daken geschreeuwd, helaas zonder nuance of intelligentie.
9) Dat doen ze wel. Zie Israel en www.bloomberg.com/news/articles/2021-...
10) Bij _alle_ vaccinaties die we _ooit_ gedaan hebben zien we uitzonderingen dat mensen het toch krijgen. Dit kan een toedieningsfout zijn, of hun immuunsysteem dat niet meewerkt. Daarom is groepsimmuniteit na volksvaccinatie belangrijk.
11) CFR kan je mee blijven schermen. Die is ALLEEN geldig bij een lege IC, dat hebben we nu niet. Alleen kijken naar dood/ niet dood is extreem dom. Misschien heb je al covid gehad? www.parool.nl/amsterdam/long-covid-ho...
12) De getallen zijn eerder te laag, want niet iedereen wordt getest. Zo hebben in Nederland een periode gehad waar alleen de eerste drie doden in een bejaarden tehuis na een test het etiket coronadode kregen, de rest niet. Dat bleek ook later uit de CBS oversterfte schatting.
13) Het hebben van het patent is nog geen uitbating. Eerder andersom, het is de overheid die als werkgever het patent uitbaat.
14) Kritiek op 1 grant op iemand die zijn hele leven onderzoek gedaan heeft, in de frontline heeft gestaan en echt duizenden keren dit soort onderzoeksgrants heeft verstrekt. Hier ben je weer op zoek naar perfectie, en die zul je alleen in dromen vinden.
15) Dit lijkt me reden om snel te vaccineren, wereldwijd
16) We zijn nu in debat, maar hier wordt dat debat ontkend.
17) Hier kan een virusdeskundige oorzaak en gevolg niet scheiden. Vaccinatie veroorzaakt geen mutatie. Te langzame vaccinatie eindigt in de kans op mutatie bij niet gevaccineerde bevolking, net zolang tot vaccins niet meer werken. Dit is een argument voor snellere vaccinatie.
18) Anekdotisch n=1 bewijs. in een stuk over gebrek aan wetenschappelijk debat. De ironie.

Oh de persoon die dit lijstje maken is een topfitte fitnessgoeroe. Die vindt dat je gezondheid alleen kunt "verdienen" door veel te sporten. Die ontkend de hele medische wetenschap.

Feynman | 11-04-21 | 21:55 | 1

@Feynman, ontkenT lijkt mij beter

Canis.bonus.es | 11-04-21 | 23:18

Ik maak mijn eigen Sputnik vaccin wel,
Met cola,suiker en koffiemelk.

steekmug | 11-04-21 | 21:52 | 6

Ik heb een ouderwetse aderlating gedaan eergisteren, koorts is helemaal weg en kans op trombose is nihil.

Ragnar_Lodbrok | 11-04-21 | 22:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou denk ik dat ieder vaccin zo zijn bijwerkingen heeft.
Daarom denk ik ook dat je zoiets moet bespreken met je huisarts want die kent tenslotte jou ziekte geschiedenis.

komtdatschot | 11-04-21 | 21:52 | 4

@komtdatschot | 11-04-21 | 21:58: Vroeger had je nog huisartsen met passie voor hun werk. Nu zijn het verlengstukken van de pharmaceutische industrie op de positieve uitzonderingen na.

revolte | 11-04-21 | 22:05

@revolte | 11-04-21 | 22:05:
O op zo,n manier.
Maar een huisarts kan toch zo op zijn pc zien of je wel of niet geschikt bent voor een vaccin.

komtdatschot | 11-04-21 | 22:11
▼ 1 antwoord verborgen

Heb ik iets gemist ofzo, kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is? Ik hoor iets met Cortina?

Ragnar_Lodbrok | 11-04-21 | 21:52 | 3

Gaat over de voor en nadelen van de opel cortina.

komtdatschot | 11-04-21 | 21:53

@komtdatschot | 11-04-21 | 21:53:
Van Oeffelen zit vast in Cortina Dámpezzo, in zijn stoel na een iets te uitgebreid diner.

De Briemusketier | 11-04-21 | 21:56

Kom maar op met die spuit. Jammer dat ik - jong, fit en goddelijk - nog zo lang moet wachten.

beldewouten | 11-04-21 | 21:52 | 1

Alvast mijn deelneming met uw veels te vroege vertrek uit het aards tranendal.

De Briemusketier | 11-04-21 | 21:58

Risicoanalyse klopt niet helemaal in dit stuk. Volgens mij moet je eerst kijken wat t risico is om corona te krijgen en vervolgen op de IC terecht te komen om vervolgens trombose te krijgen tov een spuit in je arm en dan trombose krijgen.

B2 | 11-04-21 | 21:51 | 2

It is estimated that 15–20% of cases require hospitalization and 3–5% require critical care journals.lww.com/ccmjournal/fulltext/... Zelfs als je daarvoor corrigeert, dat is maar een factor 20 tot 33, dan scheelt het nog steeds een factor 1000. Die nuance had ik er in willen zetten, maar helaas wordt het dan minder leesbaar.

Daarna moet je weer rekeninghouden dat mensen met corona thuis of op de normale ziekenhuiszorg nog steeds trombose kunnen krijgen. Die cijferbrij wil ik best netjes onder elkaar zetten, maar dan eindig je niet met een leesbare tekst. Conclusie blijft hetzelfde, dit risico is compleet verwaarloosbaar, zeker gezien de verbeterde reactie van artsen op deze complicatie.

Feynman | 11-04-21 | 22:01

De vier grote steden doen opnieuw een dringend appèl op het kabinet om de buitenruimten, inclusief de terrassen, toegankelijk te maken. Burgemeester Sharon Dijksma van Utrecht heeft samen met haar collega's in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag een statement opgesteld in reactie op het besluit van het kabinet om versoepeling van de lockdown uit te stellen.

Omzwicht | 11-04-21 | 21:50 | 5

@ruudvangeelen | 11-04-21 | 22:28:

Er is een hele kleine kans dat het goed zou gaan als de zon gaat schijnen en er meer vaccins worden geleverd. Ik zou de gok als politiek verantwoordelijke niet durven nemen.

Gulliver | 11-04-21 | 22:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Succes met jullie leiders, geleiden. Nu tukken want morgen naar jullie baas toe.

JanAmsterdamEnzo | 11-04-21 | 21:49 | 2

Moet je van de sociale dienst niet naar een sollicitatietraining?

Gulliver | 11-04-21 | 22:26

Dit zijn wel twee confronterende zinnen.

Quib | 11-04-21 | 22:29

Kleine kokette Astra Zeneca
Kijk nog eens een keertje om
Stiekempjes over je schouder
Je ma ziet het toch niet dus kom

De Briemusketier | 11-04-21 | 21:49

Interessante beschouwing:
Risiken und Nebenwirkungen - Wie sicher sind die Corona-Impfungen?
https://youtu.be/yVsj7e0FcgI?t=13

Kijkeensaan | 11-04-21 | 21:46 | 1

Niet iets wat we niet eerder hebben gehoord. De hamvraag "Wie wirksam sind die Impfstoffe und wie bedenklich sind mögliche Nebenwirkungen?" is toch inmiddels wel beantwoord (?).
Alternatieven die ze daar bespreken zijn ook vaker besproken

Rest In Privacy | 11-04-21 | 22:03

Zoals de "voorpagina" foto door de Tele ook al vier keer veranderd is..

Nu staan ze er weer lacherig op...

neonreclame | 11-04-21 | 21:46

Lieve oma.
Nog sorry voor die spuit
Maar niemand liet jou nog uit.

komtdatschot | 11-04-21 | 21:44 | 1

*traantje wegpinkt*

Stijlloze bezoeker | 11-04-21 | 21:57

Israel loopt voorop met de vaccinaties. Yep, en ook met het niet betalen van de zendingn....

Sinclair | 11-04-21 | 21:43 | 2

En met medische apartheid.. alleen voor gevaccineerden.

Kevinho | 11-04-21 | 21:43

@Kevinho | 11-04-21 | 21:43:

Dat is apartheid maar gewoon logisch.
Wie zich niet laat vaccineren plaatst zich zelf buiten de maatschappij.

Gulliver | 11-04-21 | 21:55

Je vergeet helemaal de EU te melden. Het hele continent staat in de brand en de oplossing die bestaat wordt niet geïmplementeerd, omdat de Brusselse overlords er, naast de lokale leiding, een giga teringzooi van hebben gemaakt. In plaats van daar iets aan proberen te doen, of op zn minst enig reflectief vermogen te tonen, maakt de meest overbetaalde nutteloze idioot zich vooral druk on het feit dat ze geen stoel kreeg aangeboden

K. Laphark | 11-04-21 | 21:40 | 2

Precies dat. Die Michel ook met die clownskop.
Erdogan en Putin (en Lavrov) lachen de ballen uit de broek om die incompetente lafbekken uit Brussel. Het wordt nooit wat met die EU zo. Leuk verdienmodel is het wel voor de uitverkorenen...

Dwarsdenker | 11-04-21 | 22:01

Gaat dat elk jaar ook zo met de griepvaccins?

komtdatschot | 11-04-21 | 21:40 | 1

Moeten er ieder jaar 16 miljoen mensen tegen de griep worden gevaccineerd?

Gulliver | 11-04-21 | 22:27

Goed stuk, het is inderdaad maar te hopen dat er niet snel een hele agressieve variant ontstaat. Het schijnt dat virussen ook van elkaar dingen over kunnen nemen. (virus sex) Er zijn enkele virussen die beter niet de besmettelijkheid van Covid kunnen overnemen.

Rennieflox | 11-04-21 | 21:37 | 3

virus sex? nog niet eerder gehoord; klinkt wel geyl. Als er een variant komt is het vast een adult title.
Sex Trek "The Next Penetration"
Alabama Jones and the Busty Crusade
Poc a hotass
The Penetrator
Wie vult hem aan?

Rest In Privacy | 11-04-21 | 21:42

James Bondage?

onbekend | 11-04-21 | 21:59
-weggejorist en opgerot-
robdeventer | 11-04-21 | 21:30 | 19
▼ 19 antwoorden verborgen

Lees anders even die publicatie in de NEJM: www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2... In Noorwegen kregen na 132,686 vaccinaties 5 mensen klachten en gingen er 3 dood. Dat is een mortaliteit van vaccinatie van 1 op 44.000!! Die cijfers uit de UK zijn niet te vertrouwen want wie weet hoeveel mensen zijn overleden waarbij er niet is gedacht aan deze bijwerking? Als iemand dood wordt gevonden weet niemand wat de oorzaak is. Dan wordt gewoon hartstilstand ingevuld. Er is altijd onderraportage en nooit overraportage. Het is zorgelijk dat bij Janssen dezelfde verschijnselen zijn optreden. Heel benieuwd of we de komende week meer gevallen gaan zien nu vaccin meer wordt gebruikt.

Vula | 11-04-21 | 21:29 | 4

@LangeJannetje | 11-04-21 | 21:36: In de UK hadden ze geen gevallen en toen er signale kwamen uit andere landen ineens 30?! Als je niet zoekt vindt je ook niet. Bij jonge mensen is het risicio om dood te gaan aan AstraZeneca vaccinatie hoger dan doodgaan aan Covid.

Vula | 11-04-21 | 21:42

@Vula | 11-04-21 | 21:42: Jij hebt volgens mij geen enkel idee hoe de wetenschap werkt, omdat jij daar nog nooit hebt gewerkt. Bij vaccinaties wordt echt alles bijgehouden. Die 30 wisten ze natuurlijk al lang, maar op een totaal van 18.000.000 vaccinaties is dit te verwaarlozen. Ook gebruik van de pil kan leiden tot deze vorm van trombose, maar dat is geaccepteerd. Waarom dan grote ophef maken over een vaccinatie die veel meer levens kan redden dan dat er aan dood gaan.

LangeJannetje | 11-04-21 | 21:57

@LangeJannetje | 11-04-21 | 21:57: Die miljoenen gevacccinererden hebben allemaal een persoonlijke zuster die ze volgt!? Natuurlijk worden er events gemist. In het VK was het zo'n crisis dat ze 100% zeker serious adverse events hebben gemist. De pil kan trombose geven, dat klopt. Bijvoorbeeld een longembolie of trombosebeen. Hier hebben we het over CVST en veneuze mesenteriaal trombose. Dat is echt totaal iets anders en veel moeilijker te behandelen en veel gevaarlijk (mortaliteit minstens 1/3).

Vula | 11-04-21 | 22:04
▼ 1 antwoord verborgen

Dat China al duizend jaar vaccinaties heeft stelt mij niet bepaald gerust, als ik zo vrij mag zijn....

onbekend | 11-04-21 | 21:29

Heb al Pfizer prikjes gehad, maar zou geen enkel probleem met AstraZenica hebben. ;-)

Lafayette | 11-04-21 | 21:28 | 1

hahaha

xtree | 11-04-21 | 21:57

"Vergeet Westerse trots en koop ook Chinese, Russische & Indische vaccins."

Niks met trots te maken dan wel met het feit dat het kwalitatief minder is. SINOVAC werkt voor minder dan 50%.

UncleAlbert | 11-04-21 | 21:22 | 2

Weet Feynman veel. DIe leest kennelijk niet.

Vula | 11-04-21 | 21:30

@Vula | 11-04-21 | 21:30: Nou ik vergelijk ten opzichte van niet of te laat vaccineren. Dat heeft een werking van 0%

Feynman | 11-04-21 | 21:56

Dus Baudet had vanaf het begin gelijk: Een slachtofferloze maatschappij kan niet bestaan. "Screws fall out all the time, the world is an imperfect place." - John Bender in 'The Breakfast Club'.

isitsoornot | 11-04-21 | 21:19 | 1

Laat Baudet dan maar het goede voorbeeld geven en het eerste slachtoffer worden.

Gulliver | 11-04-21 | 21:34

Ik wil Sputnik of ik wil niks

SinisterNL | 11-04-21 | 21:17 | 1

Wel met curry neem ik aan

Jordy | 11-04-21 | 21:27
-weggejorist-
witwas | 11-04-21 | 21:16 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Virus, crisis, oorlog.

Feynman al een jaar met de handen in het haar.
En wel door de met opzet tegenwerkende regering en de verantwoordelijken.
Zal er iets anders achter schuilen?

jitro | 11-04-21 | 21:16 | 2

Een complot?
Het zal toch niet waar zijn....

Gulliver | 11-04-21 | 22:03

We moeten het woord complot cancellen, want complotten bestaan niet

nutsniet | 11-04-21 | 22:56

Grappig dat het eerste reaguursel ook vaak domste reaguursel is.

Nivirto | 11-04-21 | 21:16 | 2

En ook nog eens door wie. De muppetshow is er niets bij.

Rest In Privacy | 11-04-21 | 21:45

Kees is in een paar maanden tijd volledig geradicaliseerd. Als hij moslim was geweest liep hij nu met een bomgordel rond.
Zonde want het leek mij geen kwaad persoon met veel interesse in muziek.

Gulliver | 11-04-21 | 22:31

Ik haal ook graag mijn prik zodra het kan, bij voorkeur Pfizer/Moderna maar AZ is ook prima. AZ is een effectief vaccin en kans op ernstige bijwerkingen is nihil. Voor mij en de mensen in mijn omgeving is het een no-brainer.

Diederik_Ezel | 11-04-21 | 21:09 | 4

Precies. Ik heb mijn eerste vaccinatie gehad met AZ in maart en in mei nummer 2.

Lievewitteman | 11-04-21 | 21:22

@Lievewitteman | 11-04-21 | 21:22: en in oktober weer nieuwe ronde met een 1e nieuwe shot en december weer je 2e en zo blijft het doorgaan.

TilburgDeGekste | 11-04-21 | 21:27
▼ 1 antwoord verborgen

"AstraZeneca pauzeren omdat na 400.000 vaccinaties er vijf mensen klachten krijgen waar er eentje aan ongecontroleerde bloedstolling (trombose) sterft, is echt waanzin."

Het is niet alleen trombose Feynman. Ik vind het vreemd dat alleen die bijwerking is opgepikt door de media. Er zijn heel veel meer bijwerkingen gerapporteerd, in het VK houden ze dat prima bij en delen ze die informatie.

De link brengt je bij een PDF-bestand met alle geregistreerde bijwerkingen van het AstraZenica vaccin in de periode van 04-01-21 tot en met 28-03-21.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/977006/COVID-19_vaccine_AstraZeneca_analysis_print.pdf

Quib | 11-04-21 | 21:08 | 9

@Quib | 11-04-21 | 21:17: We hebben in Nederland ook 35 gevallen gehad van bejaarden die tijdens hun terminale fase nog gevaccineerd werden, en toch stierven. Dat leek mij al niet helemaal de meest effectieve vaccinatie.

472 doden / 37.000.000 geeft nog steeds 0,0012%

Als je dat uitzet tegen de CFR, percentage IC, etc etc. totaal verwaarloosbaar.

Feynman | 11-04-21 | 21:28

@Nuuk | 11-04-21 | 21:24: Ieder medicijn, ieder vaccin kent bijwerkingen. Dat is één van de redenen om.medicijnen en vaccins niet aan gezonde mensen die het niet nodig hebben, te geven.

Dat geldt net zo goed voor de corona vaccins. Boven de 60 zeker doen, daar weegt het risico van corona zwaarder. Onder de 60 of 50, mwah. Zeker als je als overheid dit vaccin expliciet of impliciet op gaat dringen aan jongeren, loop je een enorm risico. Baat hebben ze er amper bij en wat als de bijwerkingen tegenvallen. Heb je de hele bevolking begiftigd.

Beperk het vaccin tot 60+ en kwetsbare jongeren. Jongeren die het willen hebben ook goed naar ga het zeker niet op lopen dringen.

En die mutaties gaan er toch wel komen. Dat wordt voor de risicogroepen dus een jaarlijkse prik, ook omdat we de beschermingsduur nog niet weten. Niks bijzonders doen we met griep ook.

En de hele wereld vaccineren is natuurlijk leuk (en overbodig) maar zullen we eerst eens proberen de 5 miljoen Nederlanders die die prik wel nodig hebben, te vaccineren?

5611 | 11-04-21 | 21:41

@5611 | 11-04-21 | 21:41: 95% van de mensen die besmet raken met polio krijgt er geen verschijnselen van. Zullen we maar kinderen ook geen vaccin geven tegen polio? De mazelen heeft net zoals covid ook 10-20% van de besmettingen die uiteindelijk lichte complicaties opleveren met een morbiditeit van 0,1%. Daar wordt tegen gevaccineerd. Moet je daar dan ook maar mee stoppen zoals veel anti-vaxxers dat willen?

Alexander des Burgus | 12-04-21 | 00:12
▼ 6 antwoorden verborgen

Ondertussen in vleermuizen land:
De hoogste gezondheidsautoriteit in China heeft toegegeven dat de eigen Sinovac-vaccins tegen corona niet zo goed werken als werd gehoopt. „Ze geven niet al te veel bescherming”, erkent hij.

Omzwicht | 11-04-21 | 21:05

Feynman,

Je hebt volkomen gelijk, er is echter één probleem:

#Hugokanechthelemaalniets.

Wijze uit het Oosten | 11-04-21 | 21:00 | 14

@5611 | 11-04-21 | 21:42: ik app hem regelmatig voor een speelafspraak maar hij reageert niet

Rest In Privacy | 11-04-21 | 22:05
▼ 11 antwoorden verborgen

keestelpro | 11-04-21 | 20:51
Dat er een strategische voorraad is van vaccins is ook een gotspe.

Stel de fabrieken leveren helemaal niets meer... Wat gaan we dan doen? Uiteraard vechten om die laatste prikken en dan prikken. Dan kan je dus ook een paar stappen overslaan en direct prikken. Direct meer veiligheid en eerder open scholen, open economie en beschikbare zorg.

Feynman | 11-04-21 | 20:59 | 5

@Feynman | 11-04-21 | 21:14: De tweede prik wordt juist langer uitgesteld om de voorraad juist sneller weg te prikken. Zelfs mensen die reeds corona hebben gehad krijgen nu nog maar een prik, zodat je weer meer mensen kunt prikken. Grote probleem blijft gewoon de aantallen die geleverd worden. Morgen 80.000 vaccins van Jansen; druppeltje op de gloeiende plaat

Rest In Privacy | 11-04-21 | 21:37

@ruudvangeelen | 11-04-21 | 21:06: Bullshit. Er zijn met de geringste scrupules duizenden afspraken afgezegd deze week. Sterker nog, soms worden mensen weggestuurd omdat ze nog net een paar maanden te jong blijken te zijn.

5611 | 11-04-21 | 21:44

@5611 | 11-04-21 | 21:44: ja vanwege AZ, geen bullshit; feit. Vraag een keer een rondleiding bij een GGD; zijn goedwillende en aardige mensen die je graag meer vertellen over hoe en wat.

Rest In Privacy | 11-04-21 | 21:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben 62. Kreeg uitnodiging voor AZ. Foute geboortedatum. Ik weiger sowieso iedere prik. Heb ook nog nooit een griepprik gehad. Heb ook geen enkele last gehad van dit virus.

Dubbelepunthoofd | 11-04-21 | 20:59 | 7

Het kerkhof ligt vol met mensen die nog nooit corona hadden gehad.

Schilder58 | 11-04-21 | 21:09

Ik vermoed dat u toch echt al wel een paar prikken gehad hebt. Tetanus, kinkhoest, polio.

nieuwe_Deen | 11-04-21 | 21:32

@Dubbelepunthoofd | 11-04-21 | 20:59

"Ik weiger sowieso iedere prik."

Ook die van de anesthesist vlak voor een operatie?

omanders | 11-04-21 | 21:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Een stel huisartsen hier op het dorp heeft de macht gegrepen en is begonnen los van Hugo en los van de GGD 20 uur per dag, inclusief weekend, regionaal te gaan prikken. JLdB was nog lang niet aan de beurt maar heeft dankzij deze rebelse huisarts zijn prik sinds gisteren binnen. Leterlijk. Gewoon zo'n astradinges, want fuck statistieken.

jan-lul-de-behanger | 11-04-21 | 20:55 | 4

Mooi!! En goed om te horen dat er nog onafhankelijke denkers zijn in NL. Ben wel benieuwd waar u ongeveer woont

Diederik_Ezel | 11-04-21 | 21:01

Huistartsen krijgen maar een beperkte voorraad; lijkt mij een broodje aap verhaal dat ze 20 uur per dag prikken.

Rest In Privacy | 11-04-21 | 21:28

Hoe zijn de huisartsen aan de vaccins gekomen?Ik zet vraagtekens bij uw verhaal?

FuckMyLife | 11-04-21 | 22:01
▼ 1 antwoord verborgen

Vaccineren is de enige weg eruit. Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is om je bevolking in 90 dagen te vaccineren.

pibasso | 11-04-21 | 20:55 | 4

En dan over drie maanden als dit is uitgewerkt, weer een prik?

antonconstandse | 11-04-21 | 21:16

@antonconstandse | 11-04-21 | 21:16: 3 maanden is nog niet bewezen; een jaar is aannemelijk. Maar dat het na een jaar weer moet; is ook (hoe verassend) aannemelijk.

Rest In Privacy | 11-04-21 | 21:29

Dan mag u straks nergens heen, dat is ook een keuze.

pibasso | 11-04-21 | 22:47
▼ 1 antwoord verborgen

Je mag de mijne ook hebben hoor. Maar even: vergelijken met andere landen (Israël, Hongarije) waar veel geprikt wordt, maar met andere (merken) vaccins is net als appels met peren vergelijken...

LuNaTeeQ | 11-04-21 | 20:55

Wij worden bestuurd door een stelletje onkundelaren dat zijn huiswerk niet doet. Dezelfde onkundelaren, die dachten dat het virus vanuit Wuhan Nederland niet zou bereiken, 'omdat er geen directe luchtverbindingen waren' - dezelfde onkundelaren, die mondkapjes niet nodig achtten - dezelfde onkundelaren die niemand testten- dezelfde onkundelaren die geen plausibel prikplan hadden - dezelfde onkundelaren die gokten dat een avondklok zou helpen- dezelfde onkundelaren die de scholen open gooiden.
-
Diezelfde onkundelaren die mogen beslissen of u straks weer op een normale manier uw boterham kunt verdienen.

bisbisbis | 11-04-21 | 20:55 | 4

Vergeet niet die zelfde onkundelaren die riepen dat wij veel beter voorbereid waren dan die rare Chinezen, de onkundelaren die in een paar weken tijd wel even een app op zouden zetten en die onkundelaren die carnaval in kleine groepjes vieren. Het enige wat ze in een jaar tijd gelukt is, was die handleiding coronaproof sneeuwballen gooien.

5611 | 11-04-21 | 21:58

@5611 | 11-04-21 | 21:58: wat hadden ze dan moeten roepen? Het virus komt eraan en er is niemand die er wat aan kan doen? Dan waren binnen een halve dag alle supermarkten geplunderd.

Rest In Privacy | 11-04-21 | 22:07

#zekunnenhelemaalniets

Dwarsdenker | 11-04-21 | 22:11
▼ 1 antwoord verborgen

Vaccin voor iets waar de meeste mensen nauwelijks last van hebben?
Het is de zwarte pest niet!

MooseNL | 11-04-21 | 20:54 | 8

@MooseNL | 11-04-21 | 20:54

Er bestaat so wie so geen vaccinatie tegen de "zwarte pest" (Het is de "pest" of de "zwarte dood", maar dat zij je vergeven..). Er bestaan vaccins tegen allerlei ziektes die we onder controle willen krijgen. Sommige nog minder dodelijk dan COVID, zoals kinderverlamming.

omanders | 11-04-21 | 21:45
-weggejorist-
5611 | 11-04-21 | 22:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is bizar dat de jongeren een hoger risico lopen bij het vaccin van AZ (en mogelijk ook bij andere vaccins), terwijl de jongeren vrijwel geen risico lopen om echt ziek te worden van corona.
Daarnaast is de kans groter dan 5 op 400.000, want het betrof 5 vrouwen van een bepaalde leeftijd - 25 - 55? (in NL). Dus van die 400.000 even alle mannen er uit halen, alle anderen boven en beneden die leeftijdsgroep en dan eens opnieuw kijken hoe groot het risico is.
Dan zou ik als jongere dat vaccin NIET nemen.

Overrijp | 11-04-21 | 20:54 | 4

De trombose tgv het vaccin is prima te behandelen in tegenstelling tot trimbise tgv corona. Dus wat is je punt?

Bakkeleures | 11-04-21 | 21:31

"Het is bizar dat de jongeren een hoger risico lopen bij het vaccin van AZ (en mogelijk ook bij andere vaccins), terwijl de jongeren vrijwel geen risico lopen om echt ziek te worden van corona."

Ik denk dan ook aan een "confound factor". Oftwewel, men is dankzij de zeer extreme monitoring een heel zeldzaam effect van iets heel anders op spoor.

omanders | 11-04-21 | 21:48
▼ 1 antwoord verborgen

Die Chinese vaccins zijn maar 50% effectief las ik vandaag, dus laat die maar zitten.

BobDobalina | 11-04-21 | 20:53 | 4

Dan neem je er toch 2?

SinisterNL | 11-04-21 | 21:20

Niet te snel nee zeggen, met het Huawei vaccin krijg je meteen 5G erbij.

Bakkeleures | 11-04-21 | 21:21
▼ 1 antwoord verborgen

In de VS mag vanaf 19 april iedere volwassene een prik komen halen. Vorig jaar leek het nog helemaal mis te gaan daar, maar nu benijd ik hun voortgang.

koeberg | 11-04-21 | 20:52 | 2

eens, vooral dat andere bedrijven nu ook vaccins moeten maken. Zie dat in NL niet zo snel gebeuren.

Rest In Privacy | 11-04-21 | 21:31

Omdat de Amerikanen, de Israëliërs en de Engelsen het aanvliegen als een logistieke (militaire) operatie. Niet geheel toevallig 3 landen die sterke legers en een grote militaire historie hebben.

Boeddha18 | 12-04-21 | 07:42

Het AstraZeneca vaccin werkt niet tegen de Zuid Afrika mutant van Covid 19, Janssen & Pfizer wel. Het AZ vaccin dekt dus niet eens de nu reeds bestaande corona mutaties, wat neerkomt op het laten inspuiten met het griepvaccin van vorig jaar. Bovendien zorgt AZ ook voor andere agressieve bijwerkingen, die velen doet besluiten om niet prik nummer twee te accepteren. Kortom, een wanproduct van een farmaceutische gigant, die ook probeerde met oude data verkeerde info te verspreiden. Gelukkig heeft de Amerikaanse waakhond meteen geblaft.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-04-21 | 20:51 | 1

Ter completering moet u eigenlijk nog vermelden dat het griepvaccin van verleden jaar gebasseerd is op de mutaties van het jaar er voor. Ze lopen dus eigenlijk altijd een griepseizoen achter.
Als het Covid-virus dusdanig wreed muteert binnen 1 jaar dat het vaccin zelfs dit ene jaar niet dekt dan kan dat dus betekenen dat we 2 prikken per jaar nodig gaan hebben.
Ik ben geen expert maar het lijkt mij wel machtig mooi als je als expert zijnde zoiets wel kunt uitzoeken en kunt publiceren.

Bootvisser | 11-04-21 | 21:26
-weggejorist-
culture_vulture | 11-04-21 | 20:51 | 16
▼ 16 antwoorden verborgen

@keestelpro | 11-04-21 | 21:54: "Het afweersysteem van kinderen is nog niet gerijpt. Dat afweersysteem moet 'leren' wat voor het lichaam schadelijk is. Na een eerste keer in contact geweest te zijn met een schadelijke stof of een virus, bouwt het afweersysteem van het kind een speciale verdediging op."

Rest In Privacy | 11-04-21 | 22:13

@ruudvangeelen | 11-04-21 | 22:13:
Ik ben filosoof geen vaccinoloog Ruud. ;-)
Ik vind jouw kritiek op mijn stellingen en beweringen erg goed hoor.
Uiteindelijk ben ik ook blij dat bijvoorbeeld mijn fipo over vaccinatiebereidheid gejorist is want gaandeweg de discussie realiseerde ik dat ik met mijn stelling ook de vaccinatiebereidheid negatief beïnvloed en dat is precies niet mijn bedoeling.

keestelpro | 11-04-21 | 22:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Ehm, meneer Feynman,
Volgens mij kunt u niet zomaar die 0,00125% en 49% met elkaar vergelijken. Het eerste percentage betreft alle gevaccineerden, het tweede alle mensen op de IC.
Maar ik ben geen statisticus. Wel banger voor corona dan voor de prik.

Gewone_mevrouw | 11-04-21 | 20:50 | 5

En dan te bedenken dat die cijfers overall zijn. Je zult maar morbide obesitas hebben, dan schijt je voorlopig toch door vijftiener leiding, van angst dat je 't krijgt? Want hoe dikker hoe erger.

Bakkeleures | 11-04-21 | 21:04
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Aardappelplantje | 11-04-21 | 20:48 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Misschien allemaal waar maar waar blijven de cijfers over ernstige bijwerkingen van het Biontech/Pfizer vaccin waar Rutte zich mee liet inspuiten, net als al die huisartsen die vinden dat mensen niet moeten zeiken en gewoon dat AstraZeneca vaccin moeten nemen?

Willibald von Klúúúk | 11-04-21 | 20:45 | 17

@MooseNL | 11-04-21 | 20:56: Klopt. trollen zijn super wappies. "schat hoe was het op je werk vandaag?" "Nou ik heb een aantal reageerders flink de waarheid kunnen reaguren." "Ik denk ook dat ze echt niet meer durven reageren, anders worden ze als wappie gezien" - "oh ja werkt die wappie term nu nog steeds?" "Ja hoor schatje, dat werkt als een dolle, we hebben altijd nog wegjorrissen als een 2de plan". "Dat staat in de deal." "Nou leuk hoor, kom je nu aan tafel?"

xtree | 11-04-21 | 22:02

@Revolución | 11-04-21 | 21:03: Jawel. 42 gevallen van iets wat so wie so wel eens voorkomt op een bevolkingswijde inenting is iets "zeer zeldzaams".

omanders | 11-04-21 | 22:09
▼ 14 antwoorden verborgen

Goed verhaal Feynman, je slaat de spijker op z'n kop. Huisartsen klagen nu ook over de incompetentie van onze politici, en sommigen gaan terecht stilletjes verder met inenten van hoog risico patiënten met AZ vaccin. In mijn omgeving zijn de meeste 60+'ers nu gelukkig gevaccineerd, mede dankzij reservelijsten van de huisarts.

Diederik_Ezel | 11-04-21 | 20:44 | 1

De zorg klaagt al jaren over de stuitende incompetentie van de overheid en hun broeders in het kwaad, de zorgverzekeraars. Die hebben het allemaal laten ploffen door hun productplafonds en dergelijke. Heel lang wachten op passende zorg is al lang gaande. Alleen als je aan gort gereden door een ongeluk, in een ambulance naar het ziekenhuis moet, gaan alle registers nog open. In iedere andere situatie moet je wachten en je mond houden. Je zal nu 75 plus zijn....

pibasso | 11-04-21 | 21:00

Dat een schoolmeester de minister van VWS is geworden, vind ik nog steeds bizar. Dat hij het is gebleven, vind ik ten hemel schreiend.
Een schoolmeester die niet goed kan rekenen, dat is helaas geen uitzondering.

Bakkeleures | 11-04-21 | 20:43 | 7

Maar maakt dat goed dat onze minister een PABO watje is? Ik zie even niet wat de baas van de WHO daaraan verandert. Ik kan heel veel capabele en incapabele mensen noemen maar die veranderen NIETS aan deze clusterfuck.
Dus wat is je punt nou eigenlijk?

Bakkeleures | 11-04-21 | 21:29

Dat er met betrekking van het corona crisis, incapabele mensen aan de touwtjes trekken.

Boerenlogica | 11-04-21 | 21:37

@Bakkeleures | 11-04-21 | 21:14: Dat is inderdaad niet helemaal waar. De Jonge heeft ook een stevige wethouderspost in Rotterdam gehad en heeft dus wel iets meer ervaring dan een schoolmeester. Blijft staan dat hij er een potje van maakt.

5611 | 11-04-21 | 22:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Je mag die van mij hebben.

MoonBeebe | 11-04-21 | 20:39 | 5

Dito!

emwee | 11-04-21 | 21:04
-weggejorist-
GuusHetSchaapje | 11-04-21 | 21:45

appgroep Willem Engel / FVD alert

Rest In Privacy | 11-04-21 | 22:14
▼ 2 antwoorden verborgen

ik ook graag.

newray | 11-04-21 | 20:39 | 2

Als het beleid wordt bijgesteld en iedereen die een vaccin wil er een kan krijgen dat zitten we veel eerder aan het gewenste aantal gevaccineerden.
Ze gaan nu 'discrimineren' (in de wetenschappelijke zin) op leeftijd maar ieder die zo'n vaccin echt nodig heeft weet dan van zichzelf het beste.
Sommige verder gezonde jonge mensen worden hondsberoerd van verkoudheidsvirussen en die moeten gewoon zsm zo'n prik kunnen krijgen.

keestelpro | 11-04-21 | 20:44

neauken?

Geil Kippetje | 11-04-21 | 20:46
-weggejorist-
keestelpro | 11-04-21 | 20:39 | 21
▼ 21 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com