Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RIVM Update: +7716 Domme Dingen

Ziekenhuizen PISWOEST (en terecht)

Social

We snappen de woede van de witjassen wel. Terwijl de Haagse Wegrenners mooi weer spelen met dalende blauwe lijntjes, negatieve groeifactoren en besmettingsgraden die naar beneden gaan en balletjes die groen zijn, staan ze in de frontlinie afgepeigerd op hun laatste benen naar adem piepende patienten om te keren - en dat al meer dan een jaar. Hiero Wilhelmina Ziekenhuis Assen, april 2020. Hiero de cijfers van april 2021. En dan roepen ze in Den Haag dat ze voor 700 miljoen feestjes gaan vieren in Keukenhof, kroeg en koopgoot. En als ze die feestjes dan heel slim fieldlabs noemen, denken ze er nog mee weg te komen ook. Maar het zijn gewoon domme dingen. Het is dat ons latijn wat roestig is, anders zetten we Stultus Sunt op het potje.
RIVM Update: Stats, graphs & blauwe lijntjes Chez Marino

Social

Reaguursels

Inloggen

'We gaan geen domme dingen doen'. Dat klinkt uit de mond van Hugo de Jonge heel geloofwaardig!

jochum1980 | 10-04-21 | 08:31

Nou de Schoenen en geen domme dingen beloven , en gij geloof dat. Hahaha

Banenenrepubliek | 10-04-21 | 08:03

Ik ben een beetje klaar met de zeikende zorgmedewerkers. Waar is hun werkethiek?
Het lijkt alsof men hard werken meer en meer schuwt. Mijn vrouw werkt ook in het ziekenhuis en ik maak alles van dichtbij mee. Ze werken enorm inefficiënt en van echt hard werken is helemaal geen sprake. Ik kan dat gezeur van de doktoren en verpleegkundigen dan ook niet aanhoren. Kom eens meedraaien in ons (commerciële) organisatie als je wilt weten wat hard werken is... Mijn vrouw trekt het ook prima en is dezelfde mening toebedeeld.

Derechtselutser | 10-04-21 | 07:13 | 1

Fijn dat je alles van dichtbij meemaakt, maar ik geloof er geen zak van dat ze jou toelaten op de Intensive Care. Ik heb zowel in 'commerciële organisaties ' gewerkt als in de zorg (waar door privatisering ook commerciële organisaties zijn). Het is denk ik maar net waar je zit, niet alle ziekenhuizen zijn even overvol. En bij lang niet elk commercieel bedrijf is het hard werken geblazen. Grotere organisaties, daar vallen grote ziekenhuizen ook onder, gaan vaak gepaard met inefficiëntie. Dat betekent niet dat de werknemers uit hun neus zitten te vreten, het betekent vaak dat de werknemer in inefficiënte werkprocessen moet werken. Kleine bedrijven daarentegen kunnen efficiënter werken omdat de lijnen kort zijn en bazen meer vertrouwen in het personeel hebben, die dus vaker ook meer vrijheid hebben.

jochum1980 | 10-04-21 | 09:04


Als er nog meer kapot moet hoeven ze me maar te bellen.

Ervaringsdeskundige | 09-04-21 | 22:55 | 1

Sorry verkeerde topic

Ervaringsdeskundige | 09-04-21 | 22:56
-weggejorist-
IndoFortuyn | 09-04-21 | 22:53 | 2

Veel respect voor de nog niet de laatste 12 Rutte jaren wegbezuinigde handjes in de zorg.
Nog steeds meer overlijdens als gevolg van roken dan door Corona, maar het voordeel van de pandemie voor de overheid is wel dat ze straks de baas over jouw lichaam zijn. Prikje erbij, sorry jouw laatste prikje is verouderd. Muilkorf op en bek houden. En wat we mogen denken maken Facebook, Twitter en Youtube wel uit.

Portemonnee van de A | 09-04-21 | 22:20 | 3

Iedereen heeft het moeilijk in deze tijd, de ICT'ers die dag en nacht werken om iedereen thuis te kunnen laten werken, de thuiswerkers met zeurende kinderen in hun nek en die ook nog eens voor leraar moeten spelen. Maar wie hoor je het meest, juist de witjassen. Tja die hebben vertegenwoordigers die dag en nacht shinen bij de NPO.

Rdock | 09-04-21 | 22:31

De macht van Facebook , Twitter , Youtube en de controle op het elektronisch betaalverkeer is toch echt wel de schuld van de mensen zelf .

likmegaties | 10-04-21 | 07:50

Het is een complot!

priwax | 10-04-21 | 08:12

Waar is de griep gebleven?

de honden blaffen... | 09-04-21 | 21:45 | 1

Die is er nog hoor, alleen onder een andere naam.

Kwelbeller | 09-04-21 | 23:00

Aan Gommers vroegen ze vd week nog bij Beau; waarom schalen jullie die IC niet op? Hij antwoordde; dat doen we ook. Ja door de reguliere zorg af te schalen en de zorgverzekeraars houden hun geld mooi in de zak.

Trumme | 09-04-21 | 21:18 | 4

Gommers is het nieuwe normaal

SinisterNL | 09-04-21 | 21:24

Omdat er geen extra IC vpk zijn en je die ook niet binnen 1 jaar opgeleid hebt, is al minstens 300x uitgelegd

Diederik_Ezel | 09-04-21 | 22:22

@Diederik_Ezel | 09-04-21 | 22:22: Moet je maar geen 70.000 man ontslaan omdat je zonodig marktwerking wil en bezuinigen. Ook al minstens 300 x uitgelegd.

MoonBeebe | 09-04-21 | 22:39
▼ 1 antwoord verborgen

Nog maar eens herhalen:
Nederland (Europa) heeft veel te laat gereageerd op de corona explosie in China.
Zelfs toen ieder denkend mens wist dat er een ramp ging gebeuren zei het RIVM nog dat er niks aan de hand was.
En dat zelfde RIVM speelt mooi weer met de minister alsof ze niks misdaan hebben. En die sukkel komt nog steeds op de TV.
Nog even ter onderbouwing:
Op 1 maart 2020 wist ik dat het mis zou gaan, helemaal mis dus.
Ik was niet helemaal alleen want een groep Amerkaanse beleggers wist het blijkbaar ook en hebben hun aandelen verkocht. Even later storte de beurs in.
Ik had niks te verkopen maar heb wel gewaarschuwd.

ZZP-er | 09-04-21 | 20:56 | 2

U bent een burger. Het RIVM weet wat goed voor u is

SinisterNL | 09-04-21 | 21:26

ik ook.. ben nu pas door de mondkapjes heen , heb toen gewoon nog voor een habbekrats ingekocht... maar ja ambtenaren

tek | 09-04-21 | 23:57

Dat was maart 2020 al de enige juiste weg.

Quib | 09-04-21 | 21:17

De Telegraaf meldde vandaag dat er twee dertigers zonder onderliggend lijden met covid op de IC liggen. Wederom angst aanpraten. Maar als er bericht wordt dat er mensen sterven aan het vaccin dan is het een bijkomend risico en moeten we dat maar accepteren. Schiet mij maar lek.

MoonBeebe | 09-04-21 | 22:34
-weggejorist-
serieusgenomen | 10-04-21 | 00:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ach de fijne burgers die enkel om zichzelf geven en hun vrijheid, shoppen, vakantie belangrijker vinden dat het in stand houden van de reguliere zorg zullen volgende week wel opgelucht ademhalen, want versoepelingen lijken aanstaande. de algehele zorg staat op knappen, reguliere zorg worden afspraken uitgesteld met alle ellende van dien. Ik zou het onbegrijpelijk vinden als de overheid zou kiezen voor versoepeling... wat heb je aan een versoepeling als je daarna weer keihard op de rem moet trappen en weer meer terug bij af bent?

Hollandse_blauwe | 09-04-21 | 20:41 | 7

Alle zorgmedewerkers als eerste gevaccineerd om vooral overeind te blijven en nu vallen ze alsnog om. Had nou gewoon eerst de kwetsbaren gevaccineerd die op de ic-s terecht komen en was alvast begonnen met opleiden van nieuwe ic verpleegkundigen.

Mallenmoe | 09-04-21 | 21:02

Ze konden deze week wel een vliegtuig vol zorgpersoneel naar Curaçao sturen waar kwamen die vandaan?

Trumme | 09-04-21 | 21:16
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
autrion | 09-04-21 | 20:29 | 2

We zijn gewoon solidair met de minder rijke landen.

Hollandse_blauwe | 09-04-21 | 20:43
-weggejorist-
autrion | 09-04-21 | 20:04

Maar de scholen moeten open omdat ouders nu ook achter zijn gekomen dat hun kroost niet is te harden... .

redanx | 09-04-21 | 19:43 | 1

En je kunt niet ' thuiswerken' met een paar volledig maffe tieners om je heen.

Zwizalletju | 09-04-21 | 20:41

Ik vraag me af wanneer de eerste zelfmoordaanslag van de vaccinatiefundamentalisten gaat plaatsvinden.

PhallusObesitas | 09-04-21 | 19:33 | 2

De eer aan onszelf houden zit niet meer in onze cultuur.

Veepert | 09-04-21 | 19:54

Niet. Leer mij ze kennen.

Pieterman | 09-04-21 | 20:03

We hebben in NL op dit moment ongeveer evenveel opnames (verpleeg en IC) vanwege corona als dat er bedden zijn in het VU en AMC ziekenhuis samen.

Je zou zeggen dat er dan nog elders in het land capaciteit zou moeten zijn...

Fervent | 09-04-21 | 19:10 | 1

Gelukkig hebben heel veel mensen nu besloten niet ziek te zijn, terwijl ze dat anders wel zouden doen.

RandyBiel | 09-04-21 | 19:12

Bizar, maar hoe zit het met de IC opnames dan, stijgen die ook?

enkelereisretour | 09-04-21 | 18:58

Niet hoger dan november 2019 blijkbaar

RandyBiel | 09-04-21 | 19:04

Ik heb er graag nog een andere bron bij, deze site gaat vrijwel alleen over wappieonderwerpen.

Shoarmamasutra | 09-04-21 | 20:57
▼ 1 antwoord verborgen

Wie verlost ons van domme Hugo ?

piet7003 | 09-04-21 | 18:06 | 2

SS.

Pieterman | 09-04-21 | 20:04

Hugo doet al ruim een jaar lang domme dingen, hoezo gaat hij er mee stoppen dan?

voldemort | 09-04-21 | 18:01 | 1

Legt u ns goed aan ons uit?

Pieterman | 09-04-21 | 20:04

Mijn vraag aan de formateur zou zijn: wat voor positiefs heeft welke partij voor de werkende NL-er gebracht in afgelopen 30 jaar.
Wij weten het antwoord wel, denk de oude Tjeenk ook.
Als je er over nadenkt is het toch diep triest dat we geen vertrouwen hebben in de lieden die ons besturen.
Voorbeeld: Provincie Gelderland vraagt aan een paar dorpen die ruimte hebben voor een kerncentrale of ze die willen hebben, antwoord van een paar SP figuren uit gemeente raden: NEE.
Glas plas was, SP die de vooruitgang, bij monde van een paar afgekeurde onderwijzers tegen houdt, er wordt anno 2021 nog steeds niks aan de burger gevraagd, schandalig !

Uw Verzekeringsadvis | 09-04-21 | 17:58

Persoonlijk heb ik nu al het vertrouwen in Hugo verloren. Juist nu we beginnen te pieken komt er weer verslappingen. Wat is het in Nederland dat politici niet doen wat juist is maar luisteren naar "het volk"? "Het volk" zijn de schreeuwende kleuters die niet in staat zijn om de gevolgen te overzien als het straks weer misgaat. Waarom luistert men daar naar? Wat is het met deze generaties? Onze gouden generatie die het land hebben opgebouwd (voor mij mijn opa en oma) liep niet te janken en te zeuren en te mekkeren. Die deden gewoon wat gedaan moest worden. Waarom? Opdat hun kinderen en kleinkinderen een beter leven konden krijgen dan zij hadden. Wat is de wereld veranderd de laatste decennia. Je zit in een pandemie. Zelfs met alle maatregelen blijft het een puinhoop. Wat doen sommigen? Huilen, zeuren, klagen, janken, zeiken. En wat doen onze slapjanussen van 'politici'? Luisteren naar die zeikerds.

Niet keihard door vaccineren. Niet lik op stuk bek houden en help eens mee eikels. Nee. Men houdt rekening met de 'gevoelens' van een zooitje verwende malloten die geen oplossing bieden maar enkel problemen veroorzaken.

Hugo je bent af. Mark jij bent ook af met je gedraai en je slappe beslissingen. Kijk eens naar landen die het wel kunnen. Ja draconische maatregelen. Maar ze staan in die landen wel weer te feesten want coronavrij.

Doe eens ophouden met luisteren naar dweperige zeiksnorren en zweefteven. Nu doorpakken en in juni, juli kan alles weer open en hebben we ons leven terug.

Theodorus.Goldbach | 09-04-21 | 17:51 | 7

@VoltaireJohn | 09-04-21 | 18:00: Hugo niet gewoon gericht vaccineren, ouderen en kwetsbaren eerst, zodat we zsm dat hele circus overboord kunnen gooien. Sommige mensen denken dat die 'maatregelen'gratis zijn of dwepen er zelfs mee, maar dat is verre van zo.

5611 | 09-04-21 | 22:33

Maar tijdens de oorlog capituleren kan ook niet. Geef je niet gewonnen aan de angst voor het virus. Leef gezond, werk hard en bescherm de zwakken!!! Let's move on

Masteryu | 10-04-21 | 01:28

@Theodorus.Goldbach | 09-04-21 | 19:04:
Crisis. Pandemie. Ramp. Afwenden.??
De doem scenario's komen nog niet eens in de buurt van bovenstaande.
Roken verbieden had de hele corona pandemie gecompenseerd, zelfs bij geen enkele maatregel.

mmx | 10-04-21 | 06:41
▼ 4 antwoorden verborgen

De panelen staan al maandenlang vol met meningen over de vaccinaties. Een ieder zijn mening, maar het stuit mij tegen de borst hoe agressief pro vaccin mensen de andersdenkenden benaderen. Het is allemaal " moeten". Je moet het doen, je moet prikken. Zelfs de overheid kan burgers nu verplichten tot vaccinatie zonder enige keuze in welk vaccin. Nou, als ik ergens allergisch voor ben dan is het dat.

MoonBeebe | 09-04-21 | 17:47 | 14

@MoonBeebe | 09-04-21 | 18:15: Als Moon niet tot de risicogroepen behoort is er nog voor haar noch voor ons allemaal een belang dat ze ingeënt wordt. Sterker nog, je moet mensen die geen risico lopen, absoluut geen vaccin of medicijn op gaan dringen waar ook nog gevaar, hoe klein ook, aan zit.

Mensen die kwetsbaar zijn, die moet je vaccineren en wel zsm. En tegelijk is dat ook hun eigen verantwoordelijkheid, om die afspraak te maken en te gaan. Vaccineren of niet vaccineren die je voor je zelf, er is niet zoiets als een collectieve plicht.

5611 | 09-04-21 | 22:38

@flame_me | 09-04-21 | 18:25:
Wat een onzin redenatie, met deze zienswijze is het absurd maatregelen te treffen om de kleine groep te beschermen. Wat een onzin om daar de maatschappij last van te laten hebben. Als die mensen wat gezonder waren hadden ze überhaupt geen last van het virus.

mmx | 10-04-21 | 06:48
▼ 11 antwoorden verborgen

Auw!
Hoe zo kompleet gestoord?

Veepert | 09-04-21 | 20:01

Da fok?!

All_Anonymous | 09-04-21 | 20:50

Nieuw leiderschap, jeweettog!

5611 | 09-04-21 | 22:39

Mag ik ruim 7700 besmettingen veel vinden?

Mark van Leeuwen | 09-04-21 | 17:38 | 7

@revolte | 09-04-21 | 20:55: denk je dan dat ze het virus onbevlekt hebben ontvangen ipv te zijn besmet?

Shoarmamasutra | 09-04-21 | 21:00

@Shoarmamasutra | 09-04-21 | 21:00: Ja, de PCR test is helemaal niet bedoeld voor aantonen "besmettingen". Het is een indicatie, meer waarde moet je er niet aan geven.

revolte | 09-04-21 | 21:21

Dat mag natuurlijk, maar mijn eerste vraag zou zijn: hoeveel mensen zijn er totaal getest? Het maakt nogal uit of 7700 positieven vindt op 50.000 of op 250.000. Mijn tweede vraag zou zijn: hoe is de leeftijdsverdeling? Als de populatie positief gemiddeld steeds jonger wordt, zou je daar al een effect van de vaccinaties in kunnen zien. Ook zal een jongere groep positieven veel minder ziekenhuisopnames opleveren

5611 | 09-04-21 | 22:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoeveel mensen liggen er nu nou totaal meer in ziekenhuizen dan bv. in april 2018 ? Want iedereen met een positieve pcr test op de corona-patiënt-hoop gooien, zegt mij niet zoveel.

RichardBandler | 09-04-21 | 17:33 | 2

Waarom zoek je het niet gewoon zelf op ipv hier te vragen?

RandyBiel | 09-04-21 | 19:11

Ziekenhuisbezettingen zijn ergens ook maar relatief. Als het druk is ontslaan ze mensen veel eerder, stellen ze behandelingen uit etc.

Shoarmamasutra | 09-04-21 | 21:02

Hugo de Jonge: "WE gaan geen domme dingen doen"
.................................
Bwahahahahahahaha

nick.name | 09-04-21 | 17:28 | 2

Ik moest ook lachen, dat zou bijna voor het eerst zijn.

pibasso | 09-04-21 | 17:39

Klopt, die heeft hij al gedaan !

Uw Verzekeringsadvis | 09-04-21 | 17:59

We gaan geen domme dingen doen. 1 Ding dat we ooit wel gaan doen is terugkijken op deze tijd met een jaar vol standup comedy van Rutte en de Jonge; the best of.

Drukvandaag | 09-04-21 | 17:21
-weggejorist-
Lectori_salutem | 09-04-21 | 17:06

Vraag even aan de Bulgaren en Tsjechen waarom Ivermectine daar wel werkt tegen Corona. En aan Hugo waar de Corona-boot incl. personeel blijft (was 400 ofzo plekken tegen dezelfde kosten per nacht van een gewoon ziekenhuis.)

RichardBandler | 09-04-21 | 17:03 | 2

De Tsjechen? Recorder met de doden per capita? Zeer goed voorbeeld.

swaggerton | 09-04-21 | 17:08

Ze zijn pas begonnen met de Ivermectine. Daarnaast zegt doden per capita niet zoveel, als ze bv. 2 x zoveel 65+ers hebben dan wij, verwacht ik ook 2x zoveel doden. Plus je moet dan ook de algehele gezondheid en kwaliteit van ziekenhuizen naast elkaar leggen.

RichardBandler | 09-04-21 | 17:28

Ze zijn allemaal zo zielig de corpulentjes en de medewerkers in de zorg. Dat de hele maatschappij naar de tyfus gaat is collateral damage zullen we maar zeggen.

PhallusObesitas | 09-04-21 | 17:00

Ik vraag me toch af hoe ze dat altijd doen bij die AZC's. Want bij de AZC's maakt het nooit geen ene ruk uit hoe groot de toestroom is, ze weten er altijd wel weer een mouw aan te passen. Ze hebben daar nog nooit iemand naar huis hoeven sturen omdat het vol is. En ook over de werkdruk hoor je ze nooit.

VanBukkem | 09-04-21 | 16:54 | 3

Kwestie van geen doelen/haalbaarheidsplan opstellen. Otewel open die sluizen!

Papa Jones | 09-04-21 | 16:58

Dus u wilt de IC patiënten naar AZCs sturen?? Pas maar op dat Hugo dat niet hoort, voor je weet maakt ie er een fieldlab dingetje van.

Tjemig | 09-04-21 | 17:05

@Tjemig | 09-04-21 | 17:05: waarschijnlijk gaat Kaag er voor liggen omdat ze asielige buitenlanders heauger pwrieauwritaerd.

Veepert | 09-04-21 | 20:05

Gaan militairen ook klagen wanneer er een langdurige oorlog uitbreekt? Risico van het vak, zeg maar. Uiteindelijk is een pandemie een realiteit waarmee een samenleving en ziekenhuizen rekening mee moeten houden. Ze moeten de coronazorg gewoon opschalen.

stiffy | 09-04-21 | 16:50 | 6

Hangt er van af. Komen die militairen van u uit Nederland? Dan gaan wij namelijk eerst even zeuren over een gevarentoeslag, arbeidstijden en de pensioenregeling.

bisbisbis | 09-04-21 | 17:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Echt lachen.

Alco-de-Holist | 09-04-21 | 17:12

Hahaha.. super. Dank!

MondKapper | 09-04-21 | 17:55

Wat ook wel dom/verdrietig is, is dit :

Zorgpersoneel dat toeslagen verliest door corona-overuren.
Dat was juni 2020. Van Huffelen wilde geen uitzondering maken.

Veel mensen die werkzaam zijn in de zorg hebben recht op bijvoorbeeld huur- en zorgtoeslag. Sinds het begin van de coronacrisis hebben zij veel meer uren gewerkt waardoor zij voor het jaar 2020 plots boven de inkomensgrens voor die toeslagen uitkomen.

Zorgverleners draaiden tijdens de coronacrisis dubbele diensten en alle vrije dagen werden ingetrokken. Als het aan het kabinet ligt, worden ze daar nog voor gestraft ook.

kloopindeslootjijook | 09-04-21 | 16:45 | 10

Alsof dat alleen stom is bij zorgverleners. Dat hele toeslagensysteem deugt niet. Als je systeem mensen bang hebt om meer te verdienen omdat ze dan minder overhouden dan doe je echt iets goed fout.
Iedere extra binnengeharkte euro moet altijd lonen.

Shoarmamasutra | 09-04-21 | 21:08

@Papa Jones | 09-04-21 | 17:00:
Het is ook kats onmogelijk recht op huur en zorgtoeslag te hebben als zorg medewerker. Leg CAO loon maar eens naast de max inkomens tabel. Dan werk je bewust weinig als alleenstaande ouders, of het is helemaal niet haalbaar. Zeker niet in deze corona gerelateerde beroepen.

mmx | 10-04-21 | 06:57
▼ 7 antwoorden verborgen

Kinderen die ondanks kennis over superspreaders toch naar school worden gestuurd. Studenten die na feestjes 's nachts een wedstrijdje doen om ongezien van straat naar straat rennen om thuis te komen. En de brave idioot die maar thuis blijft zitten, niet meer naar de sportschool mag of probeert te hardlopen op drukke routes waar nu iedereen een rondje maakt. En het wordt nog lachen met Ramadan, vakanties en borrels in het park. Ondertussen loopt het vaccineren ook helemaal in de soep. Het helpt dus geen ene moer en we komen er nog slechter uit ook. En dan worden we nog al klaargestoomd om belasting te gaan betalen op ongezond leven. Dat is pervers.

Deflatiemonster | 09-04-21 | 16:31 | 12

@botbot | 09-04-21 | 17:35: In ieder geval een consistent beleid, Rutte liegt en bedriegt, en het kartel steunt hem. Maar.......... hebben we een ander die meer capabel is dan Rutte, nee ik ben geen VVD stemmer. Is Kaag1 een gewenste optie. Ik denk het niet. Het PVV programma wijkt niet veel af van de VVD. Waarom geen samenwerking ??

Vitale-Reaguurder | 09-04-21 | 17:48

Dat is inderdaad zwaar frustrerend. De brave afstandhouder mag niet meer naar het terras, naar de winkel etc omdat een andere groep.maling heeft of onhandig doet en elkaar loopt te besmetten.
Iedere keer gaan ze dan nog strengere maatregelen verzinnen. Ik vind het belachelijk, ik.wil het nieuwe normaal.met de intilligente lockdown terug. Gewoon alles doen maar op 1.5 en buiten en laat ze maar lekker handhaven, maar kap met die onzin. Het raakt de verkeerden en anderen hadden toch al schijt.

Shoarmamasutra | 09-04-21 | 21:11
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
mikes43357369 | 09-04-21 | 16:29

Wat een verschrikkelijke ijdele clown is het toch die Hugo. Niemand neemt hem serieus hier in den lande... en ter compensatie neemt Hugo zichzelf 17 miljoen keer serieus.

De verwarde man | 09-04-21 | 16:28 | 5

@van Oeffelen | 09-04-21 | 16:40: Die klapmongolen zijn meestal gewoon aan het werken om het salaris van de allergrootste klapmongolen te voorzien. Belastinggeld komt niet binnen zonder klapmongolen op de werkvloer en klapmongolen die de economie draaiend houden.

PhallusObesitas | 09-04-21 | 17:05

@van Oeffelen | 09-04-21 | 16:40: Je bedoelde " injecteren"?

MoonBeebe | 09-04-21 | 17:26

@van Oeffelen | 09-04-21 | 16:40: Zoals die geweldige Mona de Keijzer van jullie?

5611 | 09-04-21 | 22:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Kunnen we Lubach niet nog even interim premier maken ?:
"Houd nog een maar maandjes vol, mensen! Alvast bedankt."

hotmint | 09-04-21 | 16:25 | 2

Enne, graag AstraZeneca prikken voor < 60 weer hervatten.
Vrijwillig, met een extra te tekenen bijsluiter met:
"Ik accepteer het (miniscule) trombose risico."
Wie heeft er een pen?

hotmint | 09-04-21 | 16:29

@hotmint | 09-04-21 | 16:29: Ik accepteer het miniscule Corona risico..... maar dat telt dan weer niet.

SinisterNL | 09-04-21 | 17:01

Laat die PABO minister Fieldlabs inschakelen voor zijn vaccinatieprogramma, dan is het geld goed besteed en wordt het echt georganiseerd. Mag hij met zijn keukenhofschoenen wat anders gaan doen.

Tjemig | 09-04-21 | 16:24

Hugo 'we gaan geen domme dingen doen' de Jonge is een contra dictio in terminis

van heinde en verre | 09-04-21 | 16:23

We zitten op het omslagpunt. Nog even volhouden. Denk ik. Hoop ik.... acht laat ook maar. Ik ga bier drinken.

Woelige Wimpie | 09-04-21 | 16:23 | 1

Wel nog even snel voor 8en in huis halen, want in de kroeg kun je dat in ieder geval niet doen dit weekend.

peterdh | 09-04-21 | 16:45

Gelezen op internet.
Alleen in een zieke maatschappij moeten gezonde mensen bewijzen dat ze gezond zijn.

komtdatschot | 09-04-21 | 16:22 | 4

@Koning BongoBongo | 09-04-21 | 17:31: Niet inhoudelijk reageren, naar gewoon de boodschapper afschieten. Werkt altijd.

5611 | 09-04-21 | 23:58
▼ 1 antwoord verborgen

Over een maand ziet de wereld er totaal anders uit. Met dank aan de natuur. Ziekenhuis instroom 10 x lager. Hoop dat iedereen het vol houdt. In oktober begint het hele feest weer van voren af aan...

Mr Moore | 09-04-21 | 16:21 | 2

ho ho dan zijn we allemaal ( ik hoop alleen die het willen) gevaccineerd tegen Corona he! belofte van Hugo.

ikworstelengadouchen | 09-04-21 | 16:28

Meer dan een jaar lang de tijd gehad om de zorg capaciteit op te schalen. Maar ja, dat is lastig hè... Talkshows en horror vooruitzichten verzinnen is veel leuker en makkelijker.
Een zorgsysteem van een land van 17 mio, een van de rijkste ter wereld, die bij 800 IC opnames al door z’n hoeven zakt. Wat een armoede. Hopelijk krijgen we nooit oorlog of een echte pandemie....

JvNB | 09-04-21 | 16:19 | 2

Niet zo negatief zeg, Hugo doet ook heel have dingen: je mag naar de Keukenhof, de Panda's en de voetbal.

Tjemig | 09-04-21 | 16:48

Inderdaad. Opschalen van de zorg had onderhand (we zijn meer dan een jaar onderweg) makkelijk gekund voor een fractie van de kosten van de lock down.

Franker | 09-04-21 | 17:16

Doe mij maar een vrijdagmiddag borreltje, daar ben ik wel aan toe.

Karel Kruizenruiker | 09-04-21 | 16:16

Piswoest op het abstractum "de burger". Maar nooit piswoest op een concrete partij + MP, die jarenlang bezuinigd heeft op de zorg.

kapoerewiet | 09-04-21 | 16:14

Het gaat gewoon heel erg slecht en nu komen er plots wèl versoepelingen? Ik snap er werkelijk geen reet meer van. Ik wacht de parlementaire enquête wel af.

laurentius | 09-04-21 | 16:12 | 2

Je bedoelt je wacht het glas-plas-was-feestje af...

peterdh | 09-04-21 | 16:47

Versoepelingen zijn helegaar nog niet bevestigd. Ik denk niet dat het gaat gebeuren voor half mei op z'n vroegst, zeker nu het weer zo lang koud blijft.

snakedogman | 09-04-21 | 17:10

Ze zullen toch echt een andere oplossing moeten bedenken voor de zorg, want nog langer met opgelegde beperkingen leven is niet meer acceptabel. Er is altijd nog opschaling in de zorg mogelijk hè? Maar nee, dat nooit. Koste wat het kost moet dat voorkomen worden, want kost geld. Zorg voor ziekenhuisbedden en stop met de belachelijke sluiting van het ene na het andere ziekenhuis. Zorg voor goede medische opleidingen en arbeidsvoorwaarden. Hadden ze al een jaar lang mee kunnen beginnen. Maar nee, men blijft maar wachten tot die Corona verdwijnt. Ja, die verdwijnt wel weer, in de zomer, net als vorig jaar. Seizoensgebonden virus.

pjisonline | 09-04-21 | 16:10 | 16

@botbot | 09-04-21 | 16:18: Voor de virusgelovigen en fans van het nieuwe normaal ongewenste informatie maar momenteel zitten we qua sterftecijfers onder 2019.

5611 | 10-04-21 | 00:01

@VoltaireJohn | 09-04-21 | 16:30: @VoltaireJohn: dus, als jij straks 65+ bent, en kerngezond, zeg je: mooi, ik heb mijn tijd gehad, trek de stekker er maar uit...? Je praat poep...

knalrode lippenstift | 10-04-21 | 07:57
▼ 13 antwoorden verborgen

Zou er toch een correlatie zijn met het weer?

Boerenlogica | 09-04-21 | 16:09 | 1

Nee, met booslim feestjes.

Dirk III | 09-04-21 | 16:11

Hugo kan niet geen domme dingen doen. Hij weet nie hoe, hij weet nie hoe.
*Benny Neyman

Gaat het niet dan? | 09-04-21 | 16:08

Die versoepelingen m.i.v. 21 april gaan er helemaal niet komen hoor. Laat u zich niet blij maken met een dooie mus.
We gaan in ieder geval tot half mei, begin juni op de huidige voet verder.
Het aantal besmettingen is nog veel te hoog voor versoepelingen.

Lefty-Messup | 09-04-21 | 16:07 | 2

Het aantal positief getesten bedoelt u waarschijnlijk

intrigant | 09-04-21 | 17:26

@intrigant | 09-04-21 | 17:26: Besmettingen of positief getesten....... als die mensen niet ziek zijn of maar een beetje ziek is er niets aan de hand .

Koning BongoBongo | 09-04-21 | 17:34

Ik kwam vandaag langs de moskee hier om 14:00.
STAMPVOL! De hele straat vol met auto's, knuffelende jurken.
High fives werden er gegeven, handen geschud.
Het was afgeladen.
Dan ben ik er even zo klaar mee. Winkelen op afspraak. Ondernemers failliet.
Niets kan meer maar GVD zo'n haatgeloofhut en zijn bezoekers doen maar.
Kut regering die dit mogelijk maakt. Het is een schande voor hardwerkende Nederlanders.

Dirk III | 09-04-21 | 16:07 | 11

@Koning BongoBongo | 09-04-21 | 17:35: Totaal mislukt, al zijn er altijd uitzonderingen, maar veel te weinig.

Vitale-Reaguurder | 09-04-21 | 17:42

Köln ziekenhuis: 2 van de 3 zijn niet westerse migranten. Gelijkluidend bericht in NL ook gewerst

sgaapje | 09-04-21 | 22:00

Als het wat sneue, zweverige, blanke bejaarden geweest waren, had Halsema er al lang die doorgesnoven, kopschoppende regeringstroepen op af gestuurd om ze het ziekenhuis in te slaan.

5611 | 10-04-21 | 00:05
▼ 8 antwoorden verborgen

Jongens en meisjes, ik raak in de war. in de ene post wil Geenstijl de boel weer open en worden we allemaal onderdrukt en in het volgende topic moeten we de boel op slot houden voor de zorg. Vechten jullie dat soort shit ook uit op de redactievloer of zit iedereen netjes thuis en worden dit soort elkaar tegensprekende plempsels niet met elkaar besproken?

Behangdelul | 09-04-21 | 16:05 | 8

Op zich prima als er een diversiteit (om maar eens een woord te gebruiken waar het voor bedoelt is) aan standpunten te lezen valt op GS toch?

snakedogman | 09-04-21 | 17:12

@Papa Jones | 09-04-21 | 16:11: Je hebt het wel gelezen of niet? Ik ben juist geen wappie en wordt juist moe van al dat geroep om opengooien terwijl de besmettingen oplopen... maar goed, lees maar wat je wil lezen

Behangdelul | 09-04-21 | 17:32

@Behangdelul | 09-04-21 | 17:32: Ja, ik heb het gelezen. Mijn excuses dat ik je voor wappie uitmaakte, ik dacht dat je juist alles open wil gooien maar je kunt het ook andersom lezen inderdaad.

Papa Jones | 09-04-21 | 19:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Met kreten als 'het nieuwe normaal' en 'dit gaat nooit meer weg' zou je verwachten dat ze het afgelopen jaar de IC-capaciteit flink zouden hebben verhoogd.
In een jaar moet je toch wel iets kunnen doen.

Het lijkt er niet op dat dat het geval is.
Waarom niet. Raar toch.

kloopindeslootjijook | 09-04-21 | 16:04 | 8

@Behangdelul | 09-04-21 | 16:06:
"Als jij kunt uitleggen hoe je in een jaar tijd IC-personeel traint? Schijnt wel wat langer voor nodig te zijn namelijk."

Kun jij me dan uitleggen waarom er al een jaar lang NIETS wordt gedaan om de zorgcapaciteit op te schalen? Niks. Nul. Helemaal geen flikker wordt er gedaan om ook maar een begin te maken om de zorg op te schalen. Kun je mij dat dan uitleggen? Zou het niet verstandig zijn om bestaand personeel op te leiden om zorg te kunnen bieden aan de mensen met die ene specifieke ziekte? Denk je dat er allemaal neurochirurgen met opleidingen van 10 jaar voor nodig zijn ofzo? En dan nog, ook al zou dat zo zijn. die 10 jaar is ondertussen 11 jaar. En dat wordt 12 jaar, en dan 13 jaar etc. Want we doen echt helemaal geen flikker om de zorg op te schalen. Dat terwijl het slotervaart ziekenhuis leeg staat. Waar zijn al die mensen heen? Wedden dat die er morgen weer staan als je ze het dubbele salaris biedt. Dan hebben we een compleet ingericht coronaziekenhuis met 5000 bedden. Je had in dat jaar gewoon het oude personeel kunnen omscholen om de corona-patienten, met corona-klachten, te behandelen op een manier die voor corona bedoeld is. Je hebt toch geen allround IC personeel nodig die alle complicaties die mogelijk zouden kunnen voorkomen op een IC, van hartaanvallen tot brandwonden tot beroertes tot overreden zijn door een bus tot weet-ik-wat-nog-meer, in een corona-ziekenhuis. Dat al klaar staat. Dat gesloten is. Vanwege geldgebrek (hoeveel honderden miljoenen kost deze lockdown ons per week?). In China hebben ze in de eerste twee maanden van de uitbraak een coronaziekenhuis met 10.000 bedden uit de grond gestampt op een plek waar eerst alleen een hoop prut lag. Wij hebben goddomme al een ziekenhuis klaar staan. Het personeel had in een jaar al *lang* opgeleid kunnen worden om corona-specifieke klachten te behandelen. Maar we doen *niets*.

peterdh | 09-04-21 | 17:04

Er is een Corona-boot inclusief personeel afgeslagen. Dus kansen genoeg gehad.

RichardBandler | 09-04-21 | 17:06

@Plaktong | 09-04-21 | 16:23: het zal in Nederland niet gauw oorlog zijn. Mocht iemand, bijvoorbeeld oom Erdolf, Nederland willen binnenvallen, dan kan ons leger de vijand misschien een paar uurtjes op afstand houden door pang pang te roepen, maar dan begrijpt de toekomstige bezetter dat ze vrijwel zonder tegenwerking het land kunnen overnemen.

intrigant | 09-04-21 | 17:45
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
TwizTR | 09-04-21 | 16:03 | 2

Keukehof of park wat is het verschil? er zijn genoeg dingen die bij een slimme lock down wel zouden moeten kunnen. Maar ja... slim en onze regering. Das war einmal.

Henk1357 | 09-04-21 | 16:02

In de Keukenhof is het straks rustiger alsdan het Vondelpark, maar toch gaat iedereen dood als ze niet eerst getest worden als ze bloemetjes komen kijken...
wat je versoepeling noemt!
Het idee dat mensen zich vrijwillig vier maanden thuis opsluiten werkt gewoon niet.

Analia von Solmsch | 09-04-21 | 15:58

Artsen hebben probleem zelf gecreëerd. Al jaren is er kunstmatige schaarste aan artsen, door het afknijpen van het aan opleidingsplekken. Prettig want daardoor hebben Nederlandse artsen veel hogere lonen dan in de buurlanden. Maar goed dan moet je niet nu gaan lopen janken, nu het 2 jaar lang tijdelijk wat drukker is dan normaal.

zeertegendradig | 09-04-21 | 15:57 | 3

Dat je geen verstand van zaken hebt is niet erg, maar je hoeft het niet zo te laten blijken.
Artsen bepalen al vele jaren niet mee de opleidingscapaciteit. Dat doet een overheidsorgaan dat zich baseert op het aantal actuele vacatures, maatschappelijke ontwikkelingen en toekomstverwachtingen. In dat orgaan zitten nauwelijks of geen praktiserende artsen die onderling uitmaken wie wel of niet mag opleiden. Bovendien kost het opleiden van medisch specialisten veel geld, dus de overheid zit er ook met de hand op de knip bovenop.
Dus wegwezen jij.

Alco-de-Holist | 09-04-21 | 17:39

@Alco-de-Holist | 09-04-21 | 17:39: Dacht altijd dat artsen en universiteiten wel flinke invloed hadden op het overheid beleid hierin, weet in ieder geval in het verleden dat men wel eens op de achterste poten ging staan en hun zin kreeg. Zou kunnen dat dit heden ten dage minder is, in dat geval ben ik bereid mijn woorden terug te nemen. Dat het inderdaad zinloos is enorme aantallen op te leiden voor veel geld ben ik met u eens. Echter de structurele krapte van de laatste 10 jaar is ook geen gezonde situatie. Zeker als dat betekend dat je constant tekorten moet aanvullen met buitenlandse artsen.

zeertegendradig | 09-04-21 | 21:42

@ zeertegendradig
Door mijn ui kan ik geen link plaatsen, maar zoek eens op “Capaciteitsorgaan”. Daar vind je alle informatie over de opleidingscapaciteiten van medisch specialisten en andere (para)medici.

Alco-de-Holist | 09-04-21 | 23:15

Er zijn er die heilig geloven in een wit lijntje of een chineesje bruin. Maar hebben het niet zo op blauwe lijntjes.

jitro | 09-04-21 | 15:54

Perspectief is vaccineren. Vaccineren betekend het licht in de tunnel. Maar het benutten van al die vaccinatielocaties lukt de Jonge niet. Deze supermarkt manager met zijn standaard pr praatjes zijn hol , de beste man verdiend een functie “ elders” bij de plaatselijke DEEN supermarkt.

Hollandse_blauwe | 09-04-21 | 15:53 | 4

Wat is er mis met een supermarktmanager, hadden we die daar maar. Keurig voorraadbeheer, vakjes gevuld, personeel op orde....

Tjemig | 09-04-21 | 16:02

Hugo is geen manager. Hij is een incompetente man die via achterdeur politiek op een ministerpost is terecht gekomen. Dat wordt pas duidelijk als er stront aan de knikker is zoals nu met kerona... totaal faal van deze fluim. Kan niks en het wordt ook niks.......

Blonde Nel | 09-04-21 | 16:08
▼ 1 antwoord verborgen

Hallo mensen in de zorg, niet zo klagen, zijn jullie de klap actie vergeten?

Boerenlogica | 09-04-21 | 15:50 | 4

Ik vind hem niet alleen maar grappig. Ik vind hem om te gieren

nietmutsen | 09-04-21 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

Gemiddelde daalt. Aantal bezette ziekenhuisbedden daalt. Aantal bezette IC bedden daalt. Zorg voor snel meer vaccinaties en we gaan het redden.

BoerKoekoek | 09-04-21 | 15:46 | 2

Ook al hebben we 5 miljoen vaccins liggen. Het zit hem in de bureaucratie

Hollandse_blauwe | 09-04-21 | 15:54

zorg voor virusremmers. Die worden nu tegengehouden, geen idee waarom. Dan komen ze in ieder geval minder snel op de IC.

small_town_dude | 09-04-21 | 16:07

Maar wanneer komt het volgende topicje over de kroegen die open moeten?

beldewouten | 09-04-21 | 15:45 | 3

Het verschil is niet zo lomp. Het is best subtiel. Ik ben echt verbaasd over de enorme 'versoepelingen' annex experimenten die de overheid aankondigt. De terrassen open zijn wel iets wat logisch is. Want de parken raken overvol, zijn niet te handhaven en leiden tot rellen en opstand. Niemand hield rekening met voetbalsupporters, en nu gaan we dat ineens doen. Doe eens normaal! Maar goed. Ik denk dat dingen in de buitenlucht prima kunnen, vergeet dat niet. Dat gaat weinig extra besmettingen opleveren. Dat komt goed.

BBRDWR | 09-04-21 | 15:56

Vergeet de terrassen niet!

Zonen-van-Kuifje | 09-04-21 | 16:35

Probleem in de zorg is dat er altijd tekort aan personeel is. Ook voor de corona is dit altijd het geval geweest. En dan kunnen we de schuld weg leggen bij management en directie van zorginstellingen, maar het feit dat ze bewust te weinig mensen aannemen is omdat je in Nederland liever geen personeel wilt. Het ontslagrecht en alles wat er bij komt kijken is altijd extreem nadelig voor een werkgever. Je komt bijna niet van je personeel af zodra ze een vast contract hebben. je kan letterlijk de kantjes er vanaf lopen en dan nog is het heel lastig ontslagen te worden. Pak dat nu eens aan en je zal zien dat de werkloosheid tot bijna 0 daalt en er overhead zit bij de meeste bedrijven.

76435 | 09-04-21 | 15:45 | 1

Gelukkig komen er elke week 500 apothekers, chirurgen en IC medewerkers binnen!

snakedogman | 09-04-21 | 17:15

Eigenlijk moet om het eerlijk te doen het aantal tests, in de berekening worden mee genomen. Dus bij 1000 tests zijn er 10 positieven= 0,1%. Week daarop zijn er bij 500 tests ook 10 positieve=0,2% dus een toename. Nu wordt er alleen naar het aantal positief getesten personen gekeken.

jan huppeldepup | 09-04-21 | 15:44 | 5

Zit al vele weken tussen de 8 tot 10%.

Maar ja je kunt als je het wilt natuurlijk wel dagelijks in een brandhaard met staafjes zwaaien. Dat percentage zegt dus helaas ook niet alles.

Joffri | 09-04-21 | 17:27

Het percentage positief getesten wordt ook gepubliceert en de ministers hebben meer dan eens hun zorg uitgesproken als dat ineens steeg.

Shoarmamasutra | 09-04-21 | 21:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Van a tot z met schrijver dezes eens! Van de zotte. En straks weer in lockdown.
Allemaal voor de bühne om aan een stel egocentrische jankbekken tegemoet te komen.

Nivirto | 09-04-21 | 15:44 | 1

We zijn al in lok douwn.

Purk | 09-04-21 | 17:10

Als ze nou gewoon een paar grote hotels aanwijzen als soort van coronaziekenhuis en daar al die patiënten die nog niet aan de beademing hoeven neerleggen. Scheelt zo weer 2000 ziekenhuisbedden die we weer kunnen gebruiken voor andere zorg. Want laten we wel wezen jongens, ze kunnen afgezien van de beademing op de IC toch weinig voor je doen in zo'n ziekenhuis. Je eigen afweersysteem zal korte metten moeten maken dat virus. En dat kan mijns inziens net zo goed in een hotel. Een arts en een paar verpleegsters erbij om de boel een beetje te monitoren en voilà, het probleem van de ziekenhuisbezetting grotendeels opgelost.
En bij dat behandelen op de IC heb ik -ervaringsdeskundige longontstekingen-ook zo mijn bedenkingen. Maar goed, ik heb op dit onderwerp al een paar keer een permaban aan mijn broek gehad, dus ik laat het hier maar bij.

VanBukkem | 09-04-21 | 15:44 | 5

En als de hotels echt vollopen, kunnen er maatregelen worden genomen. Maar ja het concept eerst zien dan geloven is niet meer.

Boerenlogica | 09-04-21 | 16:08

Getver wat oplossingsgericht.

Joffri | 09-04-21 | 17:24
▼ 2 antwoorden verborgen

De Jonge 'we gaan geen domme dingen doen' gaat domme dingen doen.

GroetenVanUrk | 09-04-21 | 15:44
-weggejorist en opgerot-
MaxiCosi24 | 09-04-21 | 15:41 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Het reproductiegetal staat op 0,96. Meeste besmettingen onder jongeren 10-30 jaar. Ziekenhuisopnames: totaal iets onder de 2500 mensen.
Dus ik snap alle hysterie echt niet.

Mensdier | 09-04-21 | 15:40 | 5

Die hysterie zal te maken hebben met de ic's en het woord zwart scenario komt steeds vaker voor. En dat wil zeggen dat ze ervoor meten gaan kiezen mensen niet te helpen, cq er mensen doodgaan omdat er geen capaciteit voor is.
Nam die ic-bezetting nou maar flink af, dan ga je wel aan een terrasje denken.

kloopindeslootjijook | 09-04-21 | 16:18

@kloopindeslootjijook | 09-04-21 | 16:18: Dankzij de zwaar overtrokken onderwerpingsexperimenten ehhh coronamaatregelen is er straks geen horeca ondernemer meer over, dus dan kun je nog steeds niet op een terras zitten.

intrigant | 09-04-21 | 17:53

@Tjemig | 09-04-21 | 16:11: Die R komt uit één van die briljante modellen van het RIVM. U weet wel die modellen die nog nooit een correcte voorspelling opgeleverd hebben.

5611 | 10-04-21 | 00:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat ik niet begrijp. Hoe kan er hier in Nederland geroepen worden dat de besmettingen mee vallen en het 'weer' de goede kant op gaat?

tussen de 6000 en 8000 per dag vinden ze mee vallen in Nederland op 17.2 miljoen inwoners. Als je dat tegen Frankrijk houd waar ze in blinde paniek zijn met 67.06 miljoen inwoners.. bijna 4 keer zo veel inwoners om ik weet niet hoeveel MEER vierkante kilometers..

Dan zit je ver, heel ver boven hun besmettingen. Terwijl ze daar alles inperken gaan wij delen weer vrij geven?

Net als India 1,3 MILJARD inwoners, met 'maar' 132.000 besmettingen in 1 dag? Dat is toch niets in verhouding met Nederland op 17.2 miljoen inwoners?

Ik snap het niet.

FLP_du_Stok | 09-04-21 | 15:39 | 10

@FLP_du_Stok | 09-04-21 | 15:55: Ik snap niet dat u meteen over de emmer bent. U geeft aan dat u het raar vindt dat in Frankrijk met minder besmettingen verhoudingsgewijs alles dicht gaat, terwijl in Nederland met veel besmettingen er versoepelingen aangekondigd worden.

Ik geef alleen aan dat het qua besmettingen eigenlijk relatief meevalt en dat versoepelingen daarom prima zijn. En dat het in Frankrijk wel heel erg paniekzaaien is.

2Little2Late | 09-04-21 | 16:46

Je kunt het ene land niet met het andere vergelijken . Als je zo zou redeneren hadden we hier als zijnde een zeer klein land met een moderne infra iedereen al lang ingeent. Teveel variabelen.... Iets wat de EU overigens ook niet wil begrijpen... maar dit terzijde.

Koning BongoBongo | 09-04-21 | 17:45

@FLP_du_Stok | 09-04-21 | 16:17:
Je weet dat je een week vrij krijgt voor die test van 10 minuten?
Dat verklaart namelijk de rij in Hoogeveen.

mmx | 10-04-21 | 07:11
▼ 7 antwoorden verborgen

Als 75% van je complete personeelsbestand uit parttimers bestaat, moet je niet verbaasd opkijken dat er te weinig flexibiliteit in je organisatie zit. Misschien moeten onze zorgvrienden daar eens een boom over opzetten.

Do-na-zi | 09-04-21 | 15:38 | 2

Eens. Zo ongeveer alle ziekenhuismedewerkers moesten perse met voorrang worden gevaccineerd terwijl in de verpleeghuizen kwetsbare ouderen bij bosjes stierven. En nu hebben ze een ziekteverzuim van 20%. Ik durf de stelling wel aan dat minimaal de helft daarvan niet ziek is maar gewoon de zaak thuis niet meer rond krijgt met man en kinderen en daarom zich ziek meldt.

BoerKoekoek | 09-04-21 | 16:13

@BoerKoekoek | 09-04-21 | 16:13: De andere helft mocht hun huur/zorg/kindertoeslag over 2020 terugbetalen en kwam terecht tot de conclusie dat ze voor nop hebben staan overwerken.

5611 | 10-04-21 | 00:20

In dit land kan iedere euro die u of ik verdienen uiteindelijk worden herleidt.
Echter is het volledig onbekend hoe, waar en waarom die 7716 lieden besmet zijn geraakt. Kennis is macht of zoiets.

Ommezwaai | 09-04-21 | 15:38 | 2

Men weet ook nog steeds niet helemaal, hoe de griep wordt over gebracht.

Boerenlogica | 09-04-21 | 15:44

Dat is helemaal niet onbekend. 50% familie 20% werk

Shoarmamasutra | 09-04-21 | 21:21

Driekwart van alle zorgmedewerkers werkt part time.
Ik kom bijna wekelijks in twee verschillende ziekenhuizen.
Tamme bedoening meestal.

R. Ketelsteen | 09-04-21 | 15:37 | 2

Inderdaad, ze doen net alsof ze her als de gemiddelde ondernemer 55-70 uur per week werken.

MargauxGrandCru | 09-04-21 | 15:38

Alleen wel balen dat sommigen er echt voor gaan terwijl ik ook veel grappen over medewerkers die al drie keer in quarantaine zijn gegaan.
Het zijn net mensen.

R. Ketelsteen | 09-04-21 | 21:31

Oplossing voor het hele corona-probleem. Alle zorgmedewerkers vanaf vandaag ophouden met zorgen. Gevolg: grafieklijntjes gaan nog een paar dagen flink omhoog maar daarna pijlsnel richting 0.

pa_niek | 09-04-21 | 15:36

Die Hugo zegt wel vaker wat. Nutteloze ambtenaar.

de visser | 09-04-21 | 15:36

Ik snap ze wel in de ziekenhuizen, maar het zou fijn zijn dat ze daar ook snappen hoe talloze ondernemers, en hun werknemers snakken naar perspectief en hopen en bidden dat ze niet werkloos worden.
Een economie die stagneert en misschien in elkaar stort is structureel slecht voor de gezondheidszorg want daarmee gaat ook de financiering onderuit. Nu wordt er heel veel gedacht in de korte termijn. In dit geval de komende 4 a 5 weken. Ik heb begrip, maar hoop ook op begrip voor lange termijn effecten, ook buiten de ziekenhuizen.

Dat het zo druk is in ziekenhuizen komt mede door de afbouw van bv IC plekken. Politiek beleid dus.
Eigenlijk zou je voor de lange termijn verwachten dat de ziekenhuizen daar eens tegen te hoop lopen. Zeker nu er een nieuwe regering geformeerd wordt.

Nuuk | 09-04-21 | 15:34 | 2

De top van de ziekenhuizen, zorgcentra en zorgverzekeraars stemmen allemaal VVD66 en hebben geen last van de lockdown. Dus waarom herrie maken???

Leffe Blonde | 09-04-21 | 15:43

@Leffe Blonde | 09-04-21 | 15:43: echt? Meer een pvda, gl en 66 wereld.

Nuuk | 09-04-21 | 18:42

Meer dan een jaar lang de tijd gehad om de capaciteit op te schalen!
"Ja maar personeel is de de schaarse factor!!1!"
Boeien. Elke barman of stewardess of horecaondernemer of festivalorganisator of feest DJ of (etcetera) had een spoedcursus van een half jaar kunnen volgen om dikke corona patiënten op de IC op hun buik te rollen. Momenteel wordt daar goed "echt" personeel voor ingezet, waardoor de reguliere zorg inderdaad onder druk staat.
Dit hele beleid getuigt van zo ontzettend weinig daadkracht en creativiteit. Om te janken is het.

Timide_Aso | 09-04-21 | 15:33

Ik ben wel een beetje klaar met het gezeur. We worden nu al meer dan een jaar gegijzeld, het is nu wel mooi geweest.

Sytsevandekameleon | 09-04-21 | 15:33

Ik weet niet precies wat de boodschap van dit artikel is.

Het probleem in Nederland is de inrichting van de zorg die niet tegen een toontje kan. Te weinig bedden, te weinig bezetting en dus altijd (ook buiten corona tijden om) altijd lange wachtrijen.

Mensen in grensprovincies gaan vaak in het buiteland voor behandelingen omdat ze daar een week later aan de beurt zijn, waar ze hier maanden moeten wachten.

Dat staat echter geheel los van de maatregelen.
Ik ben momenteel de effecten van de laatste maatregelen eens in de gaten aan het houden. Hier zal ik in een reactie rond 21 april mogelijk nog wel eens op terug komen (voor die datum moet het effect van de avondklok naar 22:00 duidelijk zijn).

Maar de effecten van de vorige versoepeling waarbij de kappers weer open gingen, zouden tussen 15 en 24 maart duidelijk moeten zijn. En zien we dan in die periode een afwijking in de (op dat moment al stijgende) lijn van besmettingen? Nee, totaal geen afwijking te zijn, ge lijn hield zijn bestaande groeicurve aan. Al die maatregelen, die heel wat bedrijven het water tot aan de lippen heeft gezet, had dus totaal geef effect.

Ik snap dat de verzorging het zwaar heeft, maar als de maatregelen weinig tot geen verschil hebben, is dat dus nog geen reden voor maatregelen of tegen versoepeling.

DerUnterMensch | 09-04-21 | 15:33

Na een jaar beperkings vraag ik me af of de riedel 'we doen het voor de zorg' uit dit epistel nog voldoende is om versoepelingen uit te stellen. Gereguleerd op een terras plaatsnemen of in de avond buiten kunnen zijn is nog lang geen 'heropening van de samenleving'.

Driewerf Hoezee | 09-04-21 | 15:33

U vergeet die 1,5 miljard voor de noord-zuidlijn. (zal wel 3 miljard worden want amsterdam) Besluit genomen door het demissionair kabinet. Ik dacht dat dit kabinet geen grote besluiten meer zou nemen.

pa_niek | 09-04-21 | 15:32 | 3

Dat was geheel op conto van Dales.

Lorejas | 09-04-21 | 15:34

Ik zou Rutte en Co helemaal geen besluiten meer laten nemen. Onze grote smurf Rutte heeft het wel zo'n beetje vergooit allemaal.

Ommezwaai | 09-04-21 | 15:35

Kaag vond het ook nog nodig om als demissionair buza 72 miljoen knaken weg te geven aan toekistan. Hoe dan?

Sinterbikske | 09-04-21 | 15:36

Ik sta zowat op straat door die hele kudt Corona... nóg een lockdown en het is werkelijkheid... maar gooi vooral alles open De Jonge... vooral de Keukenhof lijkt mij wel een prioriteit. Ik vind je een ongeloofwaardige gevoelloze teringlul de Jonge.

overVecht | 09-04-21 | 15:31 | 3

En dan hebben ik en mijn vrouw nog wel een vitaal beroep he!

overVecht | 09-04-21 | 15:32

Loondienst of eigen baas?

Sinterbikske | 09-04-21 | 15:33

* ik leef mijn leven zoals ik dat wil *

Madrox | 09-04-21 | 15:30

Anneke Westerlaken, voorzitter van CNV Zorg & Welzijn, legt uit hoe dit in de praktijk werkt. "In Nederland werken 1,2 miljoen mensen in de zorg. Daarvan werken er 900.000 vrouwen in deeltijd. Bovendien heeft 60 procent van deze groep een deeltijdbaan van 25 uur per week of minder."

De zorg moet eens ophouden met janken. 540.000 vrouwen moeten gewoon meer uren maken: probleem opgelost

mreasyaloha | 09-04-21 | 15:29 | 4

Ha, Anneke, hoeveel verdien jij? Werk je ook deeltijds?

dathoujetoch | 09-04-21 | 15:47

Geheel correct.

BoerKoekoek | 09-04-21 | 16:16

540.000 vrouwen over al en nergens in de hele zorg. Dat kan van alles zijn. Van oogarts tot receptie.

Ain't the question.
Hoeveel van deze vrouwen werken op de IC of als verpleegkundige die je kan upgraden tot IC.
En hoeveel uur werken speciaal deze IC-verpleegkundigen?
En hoeveel draaien ze nu erbij?

kloopindeslootjijook | 09-04-21 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

Nee, de laatste regels van dat NOS bericht is waar het om te doen is:
"Minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid zei vanmorgen ook al dat er meerdere belangen spelen bij het al dan niet doorgaan van de versoepelingen. "We kijken naar de situatie in de ziekenhuizen, maar bijvoorbeeld ook naar de economie." Hij vindt dat ook de druk op bijvoorbeeld handhavers moet meewegen. Die hebben extra werk vanwege onder meer de avondklok."

Onze zielige handhavers hebben het te druk, die komen om in het werk, dus daarom moet de avondklok weg. U las het daar het eerst, mensen.

Met_baard | 09-04-21 | 15:29 | 4

Die avondklok moet inderdaad weg. Als dit het excuus is: mij best. Weg ermee!

HornoxNL | 09-04-21 | 15:35

Op zich goed toch dat nu (eindelijk) ook meerdere belangen (economisch, sociaal) worden meegewogen in plaats van alleen maar gezondheid en besmettingen?

snakedogman | 09-04-21 | 17:18

Volgens mij dien ze dat bejaarden meppen voor hun plezier. En die extra bonnetjes voor de avondklok zijn makkelijk binnengehaald voor het quotum.

5611 | 10-04-21 | 00:25
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer ben je nou eigenlijk veilig nadat je gevacced bent? Is dat gelijk of pas na je tweede fix? Lees ik nergens. En hoelang kan je weer partieje en naar de parenclub? 1 jaar, 10 jaar? Vragen,vragen,vragen.

Tishetnetnie | 09-04-21 | 15:29 | 7

Hangt van de bijwerkingen af, als je pech hebt besmet je nooit meer iemand.

VolleBak | 09-04-21 | 18:06

De werkingsduur is nog onbekend. Ga er maar vanuit dat het een jaarlijkse ronde wordt, ook ivm mutaties.

5611 | 10-04-21 | 00:26

@Wiebenick | 09-04-21 | 15:46:
Moet je voor de gein die test methode erbij pakken, lig je helemaal in een deuk omdat elke vorm van normale testen zelfs in een pandemie/crisis onethisch is.

mmx | 10-04-21 | 07:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Tweet: "als ik niet snotverkouden was en stem kwijt (negatief getest)".
Huhh? De griep/influenza was toch weg??

VP732 | 09-04-21 | 15:29 | 2

Daarom kan je nog wel een verkoudheid oplopen, hoor.

Met_baard | 09-04-21 | 15:30

@Met_baard | 09-04-21 | 15:30: kan niet meer. Alles corona. Is verkiezingstruuk. indien mensen alleen ziek worden van corona kun je verder gaan met bezuinigen in gezondheidszorg. Je hebt dan alleen HJ corona coaches nodig. En dan niet de HJ van heel vroeger. Die zijn echt slecht voor je gezondheid.

nobodiesunmighty | 09-04-21 | 16:05

Zeg GeenStijl: wat is het nou? Zijn jullie nou voor of tegen de aangekondigde versoepelingen? Ik raak het spoor écht bijster en dacht dat jullie pro versoepelingen waren.

Amsterdamsko | 09-04-21 | 15:29 | 4

Dit zijn de ziekenhuizen die er mee komen.
Ondertussen is iedereen het spoor bijster. Dat hoort bij het nieuwe normaal.

Mr.Crowley | 09-04-21 | 15:53

GeenStijl is niet voor of tegen. Het is geen politieke partij of zo. Godzijdank. Dit houdt het nieuws nog een béétje objectief. GeenStijl verbaast zich gewoon over beslissingen die (niet) genomen worden.

Papa Jones | 09-04-21 | 16:03

@Papa Jones | 09-04-21 | 16:03:
En al die stukken die hartstochtelijk pleiten voor het opengooien van de terrassen en het afschaffen van de avondklok? Daar spreken duidelijke oordelen uit. Ach ja, ik neem het allemaal veel te serieus...

Amsterdamsko | 09-04-21 | 18:04
▼ 1 antwoord verborgen

"Perc. positief 05 apr - 07 apr: NA%"

wablief?

Joffri | 09-04-21 | 15:28 | 1

NA is databasetaal voor Not Available

Shoarmamasutra | 09-04-21 | 21:24
-weggejorist en opgerot-
Jazeetie | 09-04-21 | 15:27 | 1
-weggejorist-
VP732 | 09-04-21 | 15:29

Geen domme dingen doen? Dat hebben we immers vier jaar geleden al gedaan, door een clownschoen met een heus schoolmeesterspapiertje de leiding in handen te geven. Spijt, stom, stom, stom.

dathoujetoch | 09-04-21 | 15:27 | 4

@El Rico Grande | 09-04-21 | 15:28:
En wie hebben op die politieke partijen gestemd? Nou?

Ommezwaai | 09-04-21 | 15:29

@El Rico Grande | 09-04-21 | 15:28: waar ik overigens niet op heb grstemd, laat ik daar klip en klaar over zijn. Dat zeg ik naar eer en geweten. Of zoiets.

dathoujetoch | 09-04-21 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

"we gaan geen domme dingen doen". Waar heeft Hugo het over? Zijn schoenen die geen domme dingen gaan doen? Wie of wat zijn we?

El Rico Grande | 09-04-21 | 15:26 | 2

Als De Jonge zegt "dingen goed afgewogen te doen", dan moeten we serieus gaan uitkijken.

Ommezwaai | 09-04-21 | 15:28

Zegt de knuppel die rondrijdt zonder rijbewijs...

Mastermattie | 09-04-21 | 15:49

Mss een rare gedachte maar die 700 mio kunnen ze ook aan een goed vaccinatieprogramma uitgeven wellicht? IN DE KEUKENHOF! Hoe goed is dat dan??

th3freeze | 09-04-21 | 15:26

Er is een minister die nu een jaar de tijd heeft gekregen om werkende maatregelen te nemen zoals het uitbreiden van de capaciteit en snel inenten. Als arts zou ik me daarop richten.

Joffri | 09-04-21 | 15:25 | 5

@snakedogman | 09-04-21 | 17:20: Deze wereldwijde pandemie willen ze afkunnen met de gewone zorgcapaciteit. En daarbij de reguliere zorg ook gewoon door laten gaan. In ruil daarvoor moet de hele maatschappij in periodiek zwaardere of lichtere lockdowns.

icicle | 09-04-21 | 22:39
▼ 2 antwoorden verborgen

De Jonge tegen ziekenhuizen: "We gaan geen domme dingen doen."
Zei de grootste domoor uit de Nederlandse parlementaire geschiedenis....

Ommezwaai | 09-04-21 | 15:25 | 1

Die de ene domme fout op de andere stapelt.

Joffri | 09-04-21 | 17:21

Als al die verpleegsters eens full-time gaan werken is er personeel genoeg .

elevator | 09-04-21 | 15:24 | 3

Ze worden al onderbetaald.
Dan full time onderbetaald worden?

Mr.Crowley | 09-04-21 | 15:49

Een weekendje eens niet doorbrengen op de golfbaan en de wachtlijsten zijn opgelost, maar daar wil geen chirurg aan.

Analia von Solmsch | 09-04-21 | 15:52

Ik snap dat onderbetaald worden nou niet. Wat kost die lockdown per week?

peterdh | 09-04-21 | 19:47

Blijf thuis, ga vooral niet naar buiten, levensgevaarlijk!

VoltaireJohn | 09-04-21 | 15:24 | 1

De kans dat u getroffen wordt door een meteoriet is die nou groter of kleiner dan dat u trombose krijgt van een injectie?

Met_baard | 09-04-21 | 15:32

Bleib zu Hause

RickTheDick | 09-04-21 | 15:23 | 5

Blijf in uw kot.

Vitale-Reaguurder | 09-04-21 | 15:30

Helm op en kruip onder het bed

Tobi | 09-04-21 | 15:36

@Tobi | 09-04-21 | 15:36:
Wel handjes boven de dekens hè, want ander krijg je niet enkel Corana maar wordt je ook nog eens blind.

aflaatverkoper | 09-04-21 | 17:54
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino