Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RIVM Update: +5378 zaterdagmiddagbouncers

Social

Versoepelings. Zo zien ze eruit. Wegens de verlengde avondklok lekker op zaterdagmiddag uitgaan naar een dance-event, en dan lekker allemaal in je eigen bubbel bouncen en voor 2100 uur weer thuis. Meer beelden van DOLGELUKKIGE feestbeesten in het nieuwe normaal HIERRR. Overig perspectief nieuws: +5400 lijkt veel, maar het percentage positief blijft dalen. Later meer.

Social

Kabinet en deskundigen weer bij elkaar voor Catshuisberaad

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
beniknouzoslim | 07-03-21 | 01:10

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat de RIVM-positief getest cijfers vlak voor een persconferentie altijd weer aan de hoge kant uitvallen. Toeval? Of komt dat boskabouter Van Dissel beter uit voor het op slot houden van ons kikkerlandje?

Spiderman1 | 06-03-21 | 21:20
-weggejorist-
Forex | 06-03-21 | 20:11 | 2

Voortaan ook dagelijks vermelden hoeveel mensen zijn ingeburgerd en hoeveel huizen er zijn gebouwd

Eencellig | 06-03-21 | 20:08

Net op rtl nieuws: het aantal besmettingen loopt nog op !!!1!!1
Logisch, als er meer vrijwilligers zich laten testen, vind je meer!
Percentage positief: 7,8%
Het laagst sinds maanden!

Analia von Solmsch | 06-03-21 | 19:35 | 4

@Gulliver | 06-03-21 | 19:40: Je krijgt extra gratis nog meer ophokplicht, want er is altijd wel iets dat wappies bang maakt, zoals: dit virus gaat nooit meer weg, alleen sterft er niemand aan, behalve dikke babyboomers, dus dat is wel winst.

Analia von Solmsch | 06-03-21 | 20:19

@Analia von Solmsch | 06-03-21 | 20:19:

Het maakt je blij dat er mensen een vreselijke dood sterven?

Rest In Privacy | 06-03-21 | 20:46

@Gulliver | 06-03-21 | 20:46:
Ik ben zeker niet blij dat door wappies zoals jij 1,4 miljoen minder doorverwijzingen naar het ziekenhuis waren. En 4.000 diagnoses kanker gemist.
En waarom?
Deden we dat ook toen 2018 de IC’s vol grieppatienten lagen? Die collateral damage daar kijk jij niet naar, ga maar dood, want “bleib zu hause”.
Wordt je kennelijk ook niet ziek.

Analia von Solmsch | 07-03-21 | 09:10
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
rein9576 | 06-03-21 | 19:08 | 2

15,8k/17,6m = 0,9 FTE op 1000 dood. Meest aan onderliggend lijden. In een heel jaar(?!). Nee, ik wil mijn moederje van 71 ook liever niet dood.

Een maatschappij, een manier van leven en een economie kapot. Voor dit?!

WasHetMaarMakkelijk | 06-03-21 | 18:50 | 8

Helemaal eens, bizar allemaal. En ja, die economie is/gaat kapot. Winkels, horeca, evenementen etc: een flink deel komt niet meer terug. Ook ik gun een 70-jarige graag tijd van leven, maar er moeten andere keuzes gemaakt worden. Dat is geen janken, maar rationeel denken.

Spiderman1 | 06-03-21 | 21:24

De 70',ers hebben de pensioenpotten al leeggegeten, zijn ver voor hun 65e met pensioen gegaan en hebben hun hele leven alles meegehad. Arbeidsmarkt, woningmarkt, alles. Nu is het hun beurt om solidair te zijn. Dus binnen blijven als ze bang zijn

beniknouzoslim | 07-03-21 | 01:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat is het ook triest he, zo'n feestje. Alsjeblieft zeg

Jiet Panssen | 06-03-21 | 18:43 | 1

de normie in zijn natuurlijke habitat. ik word er ook wel eens onpasselijk van.

klimaatsloper | 06-03-21 | 19:59

Zie de foto, Rutte zegt; ik hou ze arm, hou jij ze dom?
En nu niets zeggen over meer besmettingen en de scholen die open zijn. Indien het klootjesvolk niet luistert, krijgen ze ook geen vaccins meer. Gewoon zeggen dat er niet geleverd is.

Janicko | 06-03-21 | 18:35 | 3

Minder besmettingen, slimpie.
7,8% test positief, dus 92% gaat naar de teststraat uit pure angst zonder enige reden!

Analia von Solmsch | 06-03-21 | 18:50

@Analia von Solmsch | 06-03-21 | 18:50:
Veel scholieren en studenten.

toetssteen | 06-03-21 | 19:01

@toetssteen | 06-03-21 | 19:01:
Geen idee waar je het over hebt, maar onlangs moest er plots op basisscholen getest worden, anders zakt het aantal testen. We willen graag méér testen, want als er meer positieven gevonden worden kan er weer aan de noodklok gehangen worden.

Analia von Solmsch | 06-03-21 | 20:23

Feessie, kay.
Maar al die schermpjes in beeld. Wat ben je in niksnaam aan het doen, en hoe vaak kijk je het terug? Post op SM voor de likes bijna zeker.
Feestgangers..
Het oude normaal wordt never het nieuwe.

NiCeY | 06-03-21 | 18:12 | 2

Dat is me al jaren een compleet bramenstruik in het oog. Die imbecielen die het voor iedereen achter hen verzieken met hun smartfoontjes. Wat mij betreft levert iedereen bij binnenkomst verplicht hun smartphone in, die wordt opgeborgen in een lockertje waarvan alleen jij de tag hebt waarmee die weer open kan. Doen ze in de VS al langer, bijvoorbeeld bij Dave Chappelle.

Pontius Vulgaris | 06-03-21 | 18:21

@Pontius Vulgaris | 06-03-21 | 18:21: gewoon uit de handen slaan dat mobieltje, en dan hard roepen: O sorry, ik zag je niet staan ...

Analia von Solmsch | 06-03-21 | 20:24

Jammer dat hij niet in een ziekenhuis werkt.

botbot | 06-03-21 | 18:16

Avondklok werkt dus voor geen meter voor de bedachte doelgroep. Studenten gaan nog gewoon bij elkaar op bezoek en blijven dan tot 4:30 s’nachts hangen.

postmodernismisdead | 06-03-21 | 17:52 | 6

Mijn studerende kinderen lenen serieus een avondklokhond, die dan weer nietsvermoedend op de foto van de familie-app staat op zondagochtend.

marlies | 06-03-21 | 19:05

@Analia von Solmsch | 06-03-21 | 18:53:
Het gaat er dan ook om dat je bijdraagt aan de verspreiding. En daarmee aan de ziekenhuisbezetting. En daarmee aan de doden en ellende door uitgestelde reguliere zorg.
www.trouw.nl/zorg/zeker-68-patienten-...

kloopindeslootjijook | 06-03-21 | 20:01

Op dit moment zijn ze alweer een avondklokverjaardag aan het regelen.

marlies | 06-03-21 | 20:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Wanneer je de griep /influenza doden van de laatste jaren optelt zit je aan de 50.000..

ceesreis | 06-03-21 | 17:48 | 1

Griep is uitgestorven, door Corona

Canis.bonus.es | 06-03-21 | 20:38

Mag je die cojonadoden ook wegstrepen tegen al de griepdoden die dit seizoen niet gevallen zijn? Of werkt dat niet zo? (Ik hou nog steeds vol dat er eigenlijk niet zo veel aan de hand is. Op medies gebied dan he.)

VanBukkem | 06-03-21 | 17:48 | 3

Ga dat maar in Spanje, Italië, het VK en USA verkondigen.
Ik weet dat u uw grote leider moet volgen in zijn opmerkingen maar dit slaat nergens op

botbot | 06-03-21 | 18:05

Hadden we voorgaande jaren ook radicale maatregelen om contacten te beperken en zo verspreiding van het griepvirus te beperken? Nee, dan kun je niet zomaar het één tegen het ander wegstrepen.

koeberg | 06-03-21 | 18:07

Ja dat mag, de gewone griep bestaat blijkbaar niet meer en blijft het aantal overledenen een beetje op niveau. Dat is de natuur, zou mijn vader zeggen. De man is 76 , opgegroeid in de polder en heeft als voorbeeld altijd myxematoze bij konijnen.Zijn er te veel, dan regelt de natuur dat de zwakkeren dood gaan , zodat de gezonde populatie verder kan.

Ren je rot | 06-03-21 | 18:14

Verdikkeme, zijn er toch weer een aantal hoogbejaarden met ernstig onderliggend lijden overleden. Hoe kan dat nou?

wapster | 06-03-21 | 17:40 | 5

@loser | 06-03-21 | 17:58:
Ik ken veel mensen die zeggen dat ze zich aan de regels houden en zich toch niet aan regels houden of veel contactlijnen in stand houden. Die zijn ook allemaal erg verbaasd... (waarmee ik niet wil zeggen dat het altijd te voorkomen is, uiteraard).

letopuwzaak | 06-03-21 | 18:06

@botbot | 06-03-21 | 18:02:
Het 'leuke' van virussen is dat ze gratis aankomen waaien inderdaad.

MoorCopJoris | 06-03-21 | 18:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Triage dus.

HogeNood | 06-03-21 | 17:36

@kloopindeslootjijook | 06-03-21 | 17:22: omdat besmetting door aerosolen ontkend wordt door v Dissel en zijn bende. Was hij maar in gesprek gegaan met de Hond. Lijkt dat alleen Nederland het nog ontkent.

dagpauwoog | 06-03-21 | 17:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Iedereen die naar t ziekenhuis moet om wat voor reden dan ook krijgt een Covid test. Als deze positief is, dan wordt de patiënt geregistreerd als zijnde Covid patiënt, ook als die opgenomen moest worden om heel andere reden. Zelfs als deze geen Covid klachten heeft of zelfs vals positief is en dat is zeer vaak het geval met de onbetrouwbare test. Als zij overlijden aan iets totaal anders staat bij doodsoorzaak Covid. Zij zijn echter niet aan Covid overleden maar met Covid. Dat is geen fake news, Joris.
Het is evenmin fake news dat iedere gevaccineerde die kort na vaccinatie overlijdt zoals in verpleegtehuizen - en dat aantal is best wel hoog - als doodsoorzaak krijgt onderliggend lijden. Hun immuunsysteem is zo slecht dat een Covid vaccinatie het niet aankan. Maar zij sterven niet aan Covid.

dagpauwoog | 06-03-21 | 17:19 | 21

@Diederik_Ezel | 06-03-21 | 17:22: mijn tante van 86 gisteren in ziekenhuis opgenomen na val thuis, 3 gebroken ribben.
Eerste wat gedaan is is corona test : positief , geen enkele corona klacht.
Mag nu 10 dagen niet van de kamer af is totaal in de war, mag ook geen bezoek

Huwelijksgeluk | 06-03-21 | 18:42
▼ 18 antwoorden verborgen

Zou mooi zijn als daling % positieve testen doorzet. Ziekenhuisbezetting lijkt niet echt af te nemen afgelopen weken, maar eerste effecten vaccinatie (minder sterfte) wel mooi zichtbaar

Diederik_Ezel | 06-03-21 | 17:16 | 7

Ook in streken/ landen waar niet gevaccineerd wordt daalt het sterftecijfer. Heeft te maken met temperatuur, vochtigheid. en de mutatie van het virus dat besmettelijker is maar niet dodelijker.

dagpauwoog | 06-03-21 | 19:31

U vergeet de hoofdfactor voor de algehele dalingen: groepsimmuniteit.

RichardBandler | 06-03-21 | 20:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Je hoort alleen maar iets over de R als die boven de 1 staat of komt.

Hypno2050 | 06-03-21 | 17:14 | 1

Als die volgens hun berekeningen boven de 1 komt dan. MdH laat zien dat de R al tijden onder de 1 ligt.

RichardBandler | 06-03-21 | 20:16

Derde golf komt eraan jongens. Iedereen in zijn bunker.

VanBukkem | 06-03-21 | 17:13 | 1

Wat loop je achter. Wij zijn hier al bezig met de 5e golf.

loser | 06-03-21 | 18:00

Okee, de verboden vraag dus... Wie telt er dan volgens Joris precies mee voor het aantal corona-patiënten op de IC ? Gewoon iedereen met een positieve pcr uitslag ? Of ligt dat anders ? Graag een linkje naar deze info dan.

RichardBandler | 06-03-21 | 17:11 | 9

@AnitaDik | 06-03-21 | 19:00: Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Je gaat niet voor de lol naar de IC. Is enorm traumatiserend.

Papa Jones | 06-03-21 | 19:44

Ze bedoelen niet dat de IC patiënten er voor de lol liggen, het gaat om de vraag of ze er mét Covid19 liggen of dóór. Of alleen met een false positive uitslag.

RichardBandler | 06-03-21 | 20:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Stelletje popie jopies, beetje casual lopen doen in hun spijkerbroekies. Zum kotzen!

IronLady | 06-03-21 | 17:04 | 1

Die broek van Hugo zit net iets te strak. Je ziet hem denken: au.

VanBukkem | 06-03-21 | 17:16
-weggejorist-
RichardBandler | 06-03-21 | 16:45 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Die Ziggo-Dome-bubbels is wel een idee, maar hoe weet je nou in welke bubbel de lekkerste w.. , ehm, de leukste vrouwen zitten?

Harry.Langezwaal | 06-03-21 | 16:41 | 2

De bubbel die het dichtste bij de keiharde speakers staat, is mijn gok.

RichardBandler | 06-03-21 | 16:47

De bubbel is dat de evenementen industrie nog niks weet voor de toekomst. Als het aan omt ligt gaat de heleboel weer opslot. Dit is geen perspectief.

franck7020 | 06-03-21 | 17:22

Als we het dan toch over de zorg hebben.
Vorig jaar had ik het genoegen om met junior naar het ziekenhuis te gaan om zijn amandelen te laten knippen. Dat is tegenwoordig lopende bandwerk. De bedoeling was dat ik bij hem zou zijn bij het onder narcose brengen in de OK, en dat zijn moeder erbij zou zijn als ie wakker werd.

Op het moment dat ik uit de OK kwam en zijn moeder wou appen dat ze kon komen was junior al klaar. Ik moest hem opvangen.

Mij werd in de opvangkamer een stoel toegewezen en kreeg meteen een gillende junior in mijn armen gelegd. 
Het bloedt gutste nog uit zijn mond en ik wist even niet wat ik er mee aan moest. Ik zeg 'wat moet ik hiermee?' Waarop zuster zei 'Ja, dat gaat vanzelf over.'
Ik ben er gruwelijk kwaad over geweest.
Ik ben niet opgeleid tot trauma-arts.
Ik hoef mijn kind niet te zien terwijl het bloed uit zijn keel spuit.
Is het Godverdomme teveel gevraagd aan het medisch personeel, dat zij hem nog even vijf minuutjes langer bij zich hadden gehouden totdat dat enorme bloeden was afgelopen?

Dit vond ik een enorm vervelende ervaring.
Dus: ben ik een miet of niet?

(Groetjes aan MST Enschede)

Leptob | 06-03-21 | 16:30 | 11

Van de week bloedafnemen in het ziekenhuis.
Keurig een tijdslot gereserveerd. Vrijwel lege wachtkamer dus dat ging goed.
Dacht ik.
Baardige meneer met keelklanken die slecht Nederlands sprak nam de enige baliemedewerkster in beslag.
20 minuten lang.
Tegen die tijd was de wachtkamer propvol, en begon op een kasbah te lijken.
Toen men zelfs naast mij wilde gaan zitten, ben ik buiten gaan wachten.
Het was duidelijk waar allochtonen nog meer buiten proporties vertegenwoordigd zijn, dan in de misdaadstatistieken.

Roadblock | 06-03-21 | 17:09

Paardenslagers daar in Enschede.

VanBukkem | 06-03-21 | 17:18
▼ 8 antwoorden verborgen

De pop-up park feestjes beginnen zich uit te betalen.

Sinterbikske | 06-03-21 | 16:26 | 2

Je moet niet naar die gevonden besmettingen kijken. Die zijn vooral afhankelijk van hoeveel er getest wordt. Als je lineaire regressie zou toepassen op de grafieken/getallen van aantallen tests, aantal besmettingen en percentage besmet zou je de volgende twee verbanden vinden:
- met toename aantallen tests neemt aantal besmettingen toe. Echter niet lineair want:
- met toename aantallen tests daalt het percentage besmet.

Verklaring: meer testen levert altijd wel meer gevonden besmettingen op maar bij neer testen krijg je steeds meer mensen met amper klachten en dus niet besmet.

5611 | 06-03-21 | 16:39

Hoeveel naar de IC ? Want dat is het enige belangrijke cijfer.

Koning BongoBongo | 06-03-21 | 16:56

Hoewel hij een griepprik heeft gehad is hij toch gestorven aan corona.
Moet ik hieruit opmaken dat corona een normaal griepje is?

botbot | 06-03-21 | 16:20 | 16

@botbot | 06-03-21 | 17:24: Omdat mensen naast "corona" ook aan hele andere dingen doodgaan zoals auto-ongelukken, thuisongelukken, ongelukken op straat, acute hartaanval, longklachten, nierklachten, natuurlijke dood door ouderdom, dood chronische ziektes, dood door eenzaamheid, dood door niet genoeg medisch personeel (bezuiniging) om operaties te ondergaan (uitstel) waardoor coronapatiënten prioriteit krijgen et cetera. Daarom hebben ze het zo druk.

En om eerlijk te zijn, op het nieuws hoor ik nauwelijks wat over de drukte bij crematoriums en begrafenisondernemers. Misschien mis ik het, I don't know.

Adriel | 06-03-21 | 17:43

@VoltaireJohn | 06-03-21 | 17:43:
Misschien omdat er weinig mensen in uw familie gestorven zijn, anders zou u een begrafenisondernemer kunnen spreken.

botbot | 06-03-21 | 17:53
▼ 13 antwoorden verborgen

Van Dissel en Co hebben vandaag een interview op de NOS gezet.
nos.nl/artikel/2371430-rivm-we-hebben...
Maurice de Hond is daar een beetje ziedend over.
www.maurice.nl/2021/03/06/van-dissel-...
Waar ik kan meegaan met de Hond, is dat van Dissel inderdaad goochelt met de termologie om te verklaren, waarom de paniekverhalen over de Britse variant onterecht zijn.
Verder staat in het verhaal van van Dissel, dat de R waarde op 18 februari 1.04 zou zijn, waar van Dissel in zijn verdere verhaal naar refereert dat:
"Circa 100.000 mensen zijn momenteel besmettelijk. De R is flink hoger dan 1"
Nou is 1.04 niet flink hoger dan 1.
Verder moet ik ook de Hond gelijk geven, dat van Dissel in het hele verhaal weer behoorlijk de angstzaai-knop hanteert.
De ziekenhuisopnames dalen. Feit.
Het RIVM zegt bij die duidelijk dalende grafiek op hun dashboard:
"Let op: omdat het aanmelden van ziekenhuisopnames vaak een paar dagen later gebeurt, zijn de meest recente dagen nooit compleet en kan het lijken alsof het aantal ziekenhuisopnames afneemt terwijl dit niet zo is."
Je ziet het, maar het is niet zo. Zo lust ik er nog wel een paar.

Roadblock | 06-03-21 | 16:17 | 5

@Koning BongoBongo | 06-03-21 | 16:39: Ziekenhuis/IC-opnames redelijk betrouwbare late indicator. Let op: de criteria voor opname kunnen in de loop van de tijd wijzigen. Virussen in rioolwater is een betrouwbare vroege indicator en daarmee ook de beste.

5611 | 06-03-21 | 16:44

De IC opnames kunnen bij lagere besmettingen toch nog iets oplopen doordat mensen door de winter nog steeds dalende vitamine D levels hebben.

RichardBandler | 06-03-21 | 17:06

@5611 | 06-03-21 | 16:44: Het gaat er mij maar om dat er met grote getallen wordt gegoocheld in de media om zoveel mogelijk maatregelen te rechtvaardigen .

Koning BongoBongo | 06-03-21 | 17:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb me nog nooit laten testen, Rutte ook niet hoorde ik laatst. Heb ook nog nooit klachten gehad. Wie zegt mij dat die wattenstaafjes niet eerst in de covid gedoopt zijn? Ben altijd een beetje paranoïde bij dit soort onderzoeken.

Rest In Privacy | 06-03-21 | 16:03 | 1

Met de gang van zaken momenteel kan ik u niets verwijten en zou het woord paranoïde vervangen door een gezonde hoeveelheid wantrouwen.

Datgingniegoed | 06-03-21 | 16:18

Even een vraagje: weet iemand de medische onderbouwing voor de beslissing om het buiten wandelen na 21.00 strafbaar te stellen, maar het met zijn allen achter elkaar in hetzelfde krappe stemhokje staan wel goed te vinden?

Rest In Privacy | 06-03-21 | 16:00 | 11

@MoonBeebe | 06-03-21 | 16:45: Supermarkten mogen niet uitpuilen. Ik heb ook nog geen uitpuilende supermarkt gezien. Ja, vlak voor kerst.

Papa Jones | 06-03-21 | 19:46

@dagpauwoog | 06-03-21 | 17:41: Nee, FvD is de wappiepartij. Die denken dat álles weer open kan. Verkiezingen uitstellen tot de zomer zou niet in hun hoofdjes opkomen.

Papa Jones | 06-03-21 | 19:49

@Papa Jones | 06-03-21 | 19:46: Dan moet je hier eens komen. Het was echt belachelijk druk.

MoonBeebe | 06-03-21 | 20:14
▼ 8 antwoorden verborgen

In The New York Times vandaag een zeer indrukwekkende foto- en videoreportage ‘I Lost ...’ met ontroerende verhalen van achterblijvers van vaders, moeders, zonen, dochters, opa’s en oma’s en andere geliefden die gedood zijn door Covid-19. Mensen die zich dit verlies en verdriet een jaar geleden niet konden voorstellen...

F. von Zeikhoven | 06-03-21 | 15:57 | 10

Tja, over de honderdduizenden mensen die door het beleid in de armoedeval van de bijstand terechtkomen en straks gemiddeld 5 jaar korter leven zijn er straks ook genoeg reportages te maken. Alleen iets minder sexy, wellicht. Henk en Truus die zich ergens driehoog achter depressief kapot zuipen.

RichardBandler | 06-03-21 | 16:53

Krijgen we ook achtereenvolgens de familiereportages met nabestaanden van kankerslachtoffers, hartinfarctdoden en verkeersslachtoffers? Of vergeet de NYT die?

marlies | 06-03-21 | 18:04

Kanker, serieus, hoeveel familie van mij niet overleden zijn aan kanker!
Mijn ex heeft kanker, mijn schoonmoeder had het ook.
In mijn ouwe straat ook: kanker, kanker, kanker ... mijn beide ouders hadden kanker! Mijn moeder zelfs twee keer!
Gelukkig zijn zij gered, voor Covid de ziekenhuizen op slot deed voor andere behandelingen.
Maar niet eens één nieuwsitem: kanker raakt ons allemaal ...
Maar nee, Covid is het nieuwe normaal!
Oja, door de hysterie rond Covid zijn er 4.000 kankerpatienten ‘vermist’, ze zijn er wel, maar niet gezien in het ziekenhuis ...

Analia von Solmsch | 06-03-21 | 19:06
▼ 7 antwoorden verborgen

Zijn de gevolgen van het overvolle Vondelpak op 24 fenruari al zichtbaar? Het Vondelpark leek wel een festival. Als er geen enorme golf is, is dat een teken dat de terrassen weer open kunnen.

Noumoewatlastig | 06-03-21 | 15:46 | 3

Met een incubatie tijd van zo'n 10 dagen moeten de gevolgen nu wel zichtbaar zijn.

Datgingniegoed | 06-03-21 | 16:10

Ja, Amsterdam kleurt rood.

KlaagGraag | 06-03-21 | 16:29

Niemand op de IC , dus niets aan de hand.

Koning BongoBongo | 06-03-21 | 17:02

Daarom dus dat interview met van Dissel op NOS.

Met_baard | 06-03-21 | 15:45 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet zo negatief. We zijn eindelijk van de griep af. Wooooooo.

Dr Truth | 06-03-21 | 15:43 | 2

Die klapt er straks weer dubbel zo hard in als we me onze luie afweersysteempjes het normale leven weer gaan oppakken.
Met een losgekoppelde computer lekker een jaartje updates missen met de virusscanner en dan weer het internet op duiken.

Vage_eddie | 06-03-21 | 15:48

Daarom in Zwitserland al weer twee wekem ondersterfte, we zouden nu in het staartje van het griepseizoen zitten.

van Oeffelen | 06-03-21 | 15:59

Jammer, in het weekend zijn dan meldingen normaal juist lager. Het lek is nog niet boven water.

MaarFeitelijk | 06-03-21 | 15:40 | 3

Ik snap niet waarom mensen zich blind blijven staren op absolute getallen:
"Overig perspectief nieuws: +5400 lijkt veel, maar het percentage positief blijft dalen"

Als we morgen 17.000.000 Nederlanders testen hebben we ook meer. Die absolute getallen zeggen niets. Het gaat om het percentage positief getestte. Dat daalt. Steeds maar weer.

peterdh | 06-03-21 | 15:45

Nee, u zit er naast. De cijfers van het weekend worden pas op maandag en dinsdag bekend gemaakt. Waarmee op dinsdag vaak het laagste cijfer te zien is. Het hoge aantal positieve testen van vandaag ligt aan het veel hogere aantal testen van bijna 70.000. Het gaat dus de goede kant op.

cheops | 06-03-21 | 15:49

Maakt geen ruk uit. Al heb je een miljoen besmettingen op een dag. Zo lang de ziekenhuiscijfers maar dalen en dat doen ze. Dat hele besmettingscijfer zegt helemaal niets.

goedverstaander | 06-03-21 | 15:53

Niet zo positief gaan doen hoor Pritt, het is immers wel de bedoeling dat het volk angstig en volgzaam blijft tijdens een pandemie die de pestuitbraak van de 14e overtreft.

Alfred E. Neuman | 06-03-21 | 15:40 | 3

14e eeuw

Alfred E. Neuman | 06-03-21 | 15:41

You sound like you're MAD.

nick.name | 06-03-21 | 16:20

Wellicht goed om de leeftijdsverdeling van de besmettingen te publiceren. Wanneer dit scholieren zijn die zich moeten laten testen want anders mogen ze pas vijf dagen later naar school terug, dan maken die extra besmettingen niet direct wat uit.

JohnLocke | 06-03-21 | 15:40

Vanaf 1-7-2020 zijn 5285 van de 9583 coronadoden overleden in verpleeghuizen.(55%)
Van de 77078 besmettingen onder thuiswonende 70 plussers zijn 3105 overleden.(4,0%)
Van de 935153 besmettingen van mensen onder de 70 die niet in een verpleeghuis zitten, zijn 807 overleden.( 0,09%)

mikes43357369 | 06-03-21 | 15:40 | 6

Ik gooi hem er ook nog even in.
Vooral ouderen stierven aan covid-19; tweederde van de overledenen was ouder dan 80. Covid-19 trof meer mannen dan vrouwen; 54 procent van de alle overledenen was man. Alleen boven de 90 stierven er meer vrouwen, maar in die leeftijdsgroep zijn zij dan ook ruim in de meerderheid. Verreweg de meeste doden, meer dan de helft van de totale coronasterfte, vielen in verpleeghuizen en andere instellingen voor langdurige zorg.

Toch zijn het niet alleen ouderen die stierven. Zo’n 1.500 Nederlanders onder de 70 stierven aan corona. In alle leeftijdsgroepen was de sterfte dit jaar hoger dan verwacht. Bij de meerderheid van alle ‘jonge’ overledenen was sprake van een onderliggende aandoening, een andere ziekte dan covid-19. Bij 65 procent van de gestorven covid-patiënten is een andere aandoening gemeld, vooral hart- en vaatziekten en hoge bloeddruk komen veel voor. Bij slechts 10 procent van hen is bekend dat zij geen onderliggende aandoening hadden. Van de overige overledenen onder de 70 is niet geregistreerd of zij al aan een andere ziekte leden

MoonBeebe | 06-03-21 | 15:44

Precies, corona is ontworpen om het aantal pensioen uitkeringen te reduceren. Zo hoeven de overgebleven pensioenen niet gekort te worden en blijft er meer over voor de directies en beheerders van de pensioenfondsen. Interessant.

Hangtietsmurfin | 06-03-21 | 15:48
▼ 3 antwoorden verborgen

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 03-05-2021 tot 03-06-2021 is;
50-59 2 personen
60-69 2 personen
70-79 9 personen
80-89 19 personen
90+ 9 personen
< 50 0 personen
Totaal 41
Waarvan 5 in het ziekenhuis
Waarvan 25 in het verpleeghuis
Waarvan 8 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 1 persoon
10-19 0 personen
20-29 1 persoon
30-39 3 personen
40-49 2 personen
50-59 9 personen
60-69 12 personen
70-79 11 personen
80-89 6 personen
90+ 0 personen
< 50 0 personen
Totaal 45

mikes43357369 | 06-03-21 | 15:37 | 5

@osolemio | 06-03-21 | 15:50:
Deze cijfers heb ik gedownload van de RIVM site en zijn de RIVM cijfers van 10:00 5-3-2021 tot met 10:00 6-3-2021.

mikes43357369 | 06-03-21 | 16:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi!

En wanneer gaat de horeca weer open?

Wijze uit het Oosten | 06-03-21 | 15:35 | 2

Mark even bellen met Merkel..... denk eind juni.

Koning BongoBongo | 06-03-21 | 16:44

Na de Ramadan, 10 mei.

5611 | 06-03-21 | 16:51

Al die valsbeschuldigers van de MP over zijn vermeende kappersafspraak van afgelopen week staan ook weer geweldig voor lul. En maar schelden en maar uithalen. Wat een farcevolk.

van Oeffelen | 06-03-21 | 15:33 | 6

@van Oeffelen | 06-03-21 | 16:14: Je lult als Klukkluk.

zoalsikhetzeg | 06-03-21 | 17:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Haha Hugo draagt een "jagging". Bij tieners is dat al geen gezicht, bij vijftigers is het gewoon ronduit belachelijk.

John McClane | 06-03-21 | 15:33 | 2

sportkleding voor het sporten. dat zie je de jongeren er niet mee doen.

MaarFeitelijk | 06-03-21 | 15:42

Ik zag de foto en dacht gelijk welke lul draagt nu op die leeftijd zo een broek. Nou, hij dus. Uberhaupt rare kleren die man.

RGV42 | 06-03-21 | 16:14

Wat maakt het uit? Ik was net bij de supermarkt, minstens 50 tot 75 klanten kriskras door elkaar. Geen afstand houdend, rijen voor de kassa's. Maar bij de bouwmarkten, de plantencentra's, de IKEA met heel veel vierkante meters, daar mogen er maar 2 klanten op afspraak naar binnen. Schiet mij maar lek. Opbokken met die belachelijke tegenstrijdige disproportionele maatregelen.

MoonBeebe | 06-03-21 | 15:33

Al een half jaar meer dan de helft van de ic bedden leeg.Die zorgkosten kunnen een stuk goedkoper.

van stampij | 06-03-21 | 15:33 | 1

Precies. Saneren die hap.

goedverstaander | 06-03-21 | 15:51

Die zogenaamde Druk op de Zorg, he. Waarom hoor ik nooit niks over de Druk op Begrafenisondernemers en Crematoria? We zitten toch in een verschrikkelijke pandemie? Volgens het CBS is er door corona meer werkgelegenheid in de teststraten (...) maar blijkbaar niet in de eerder genoemde branche.

Piet Karbiet | 06-03-21 | 15:31 | 10

@Met_baard | 06-03-21 | 15:37: Ik geloof er niets van ; dan had Rutte dit al lang gebruikt in de media....

Koning BongoBongo | 06-03-21 | 16:48

@van Oeffelen | 06-03-21 | 16:15: U zit op Mars, ik op Venus. Laten we het daar maar oo houden.

MoonBeebe | 06-03-21 | 16:48
▼ 7 antwoorden verborgen

een hele dikke GOH,
ze gaan dit weekend over 'versoepelingen' praten en lekken voor het weekend al dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren.
Dan de zaterdagochtend een 5400 naar buiten brengen. WEL heel verdacht.
Gebeurd iedere keer weer, net voor dat we minder minder minder eisen, zogenaamd dat de boel verergert. Begint wat doorzichtig te worden.

Zueco | 06-03-21 | 15:30 | 2

Je zou de grafiek van het rivm naast de besluitdata kunnen leggen om te kijken of *het virus* goed luistert en meeewerkt.

Dezenaamhier | 06-03-21 | 15:55

U ondekt dit patroon nu pas?

The7thGuest | 06-03-21 | 19:08

Die feesten zijn toch geen ruk aan zo. Je moet toch in de drukte, waarbij je niet anders kan dan elkaar aanraken, ongezien een lekker wijf even bij de kut of kont kunnen grijpen en weer opgaan in de anonimiteit? Althans dat deed ik vroeger wel. Nou kan iedereen jou zien en moet je excuses aanbieden. Niks aan zo.

Leptob | 06-03-21 | 15:30 | 4

Ga terug op twitter Trump .

likmegaties | 06-03-21 | 16:07
▼ 1 antwoord verborgen

kweenie. ga je nu een link posten die al in het originele topic staat?

mykdelta | 06-03-21 | 15:32

Mooi zo! Het zou wel handig zijn als ze ook het aantal testen weergeven en niet alleen een percentage.

cheops | 06-03-21 | 15:27 | 6

@cheops | 06-03-21 | 15:33:

Week 8:
Totaal aantal afgenomen testen waarvan uitslag bekend is 317.361

Deel dat even door 7 als je daar wel toe in staat bent.

Rest In Privacy | 06-03-21 | 15:37

En als we nu eens alleen de IC opnames in de gaten hielden en de rest van de grafieken en cijfers vergeten tot e.e.a achter de rug is ?

Koning BongoBongo | 06-03-21 | 16:51
▼ 3 antwoorden verborgen

ok, maar kan iemand duiden waarom er opeens meer mensen zich laten testen dan?

mykdelta | 06-03-21 | 15:27 | 11

U moet enkel en alleen naar de ziekenhuisbezetting kijken en u niet laten afleiden door cijfers die geen ene kudt zeggen. Dat zijn rookgordijnen en bangmakerij. De bezette bedden in de ziekenhuizen slinken al sinds begin januari. Vandaag -48, dus het gaat zeer voorspoedig de goede kant op.

goedverstaander | 06-03-21 | 15:48

@Zueco | 06-03-21 | 15:31:
Wat een domme doos
Met griepachtige klachten blijf je lekker thuis tot uitslag test
Zo moeilijk is het allemaal niet

Mauritskade | 06-03-21 | 16:07

Een trend ?

Koning BongoBongo | 06-03-21 | 16:53
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl