Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bitcoin breekt record $50K, bijna iedereen rijk

Naar de maan makkers.

Wat het nou precies is weten we eigenlijk nog steeds niet maar dat hoeft gelukkig ook niet. Bitcoin ging vanmiddag voor het eerst door de $50K per munt. Had ongetwijfeld iets te maken met Musks Twitter-campagne afgelopen weken, Tesla's aanschaf van $1,5 miljard aan Bitcoin, het gerucht dat ook Apple een lading Bitcoins in gaat slaan en het mogelijk als betaalmiddel goed gaat keuren en dat we sowieso in een PARABOLISCHE STIJGING zaten. Enfin, iedereen met BTC op uw naam, van harte! Voor iedereen die nu het gevoel heeft de boot gemist te hebben, ja dat klopt waarschijnlijk wel. Ook met Ethereum, afgelopen week op een recordhoogte van ongeveer $1,8K, bent u misschien ook wat aan de late kant. Dus ja, dan maar negatieve rente betalen over uw spaargeld. Of Cardano, volgens sommigen een Ethereum maar dan beter en nog wel betaalbaar.

Sleutelmetrieken

Prachtinterview Lex Fridman en Ethereum-oprichter Vitalik Buterin

Cardano, opgericht door mede-oprichter Ethereum, uitgelegd

Reaguursels

Inloggen

Als je geïnteresseerd bent in cryptocurrency raad ik iedereen aan de video,s van Madelon Vos te bekijken.

joepiedepeopie | 17-02-21 | 11:39

Heb net 500 FLIPPO's gekocht.
Komende 6 maanden wordt een waardestijging verwacht van 475 procent.

meneer Q | 17-02-21 | 08:51

Als je Fomo krijgt is het al te laat.

Wachten tot er een grote dip komt en het een tijdje stilstaat en niemand het meer over bitcoin heeft. Dat is het moment om in te stappen.

naraga | 16-02-21 | 20:33 | 1

Het zou nog een keertje kunnen wanneer de gebakken lucht Tether de boel omlaagtrekt en mensen die semi-fiat geblocked zien worden. Ik hoop zelf ook nog een keer op zo'n massieve dip.

drekzooi | 16-02-21 | 20:50

Houd deze in de gaten om te zien wanneer The Great Dump gaat beginnen.
Mijn advies is om vooral niet te gaan slapen.

https://www.cryptometer.io/data/bitfinex/btc/usd

oplichter | 16-02-21 | 19:28

Ja als je de bitcoin boot gemist hebt dan gewoon Cardano (ADA) kopen dus.
Voor eind maart gaat er een upgrade live waarmee mensen eigen munten op het netwerk kunnen uitgeven voor verschillende doeleinden. Daarnaast komt er ondersteuning van smart contracts (net als ethereum) maar dan veel uitgebreider en veiliger.

Ergens deze week komt er ook een grote aankondiging, een grote deal met een afrikaans land waarbij 5 miljoen mensen worden aangesloten op de cardano blockchain. En wordt er een coinbase listing verwacht binnen 2 weken. $2 minimaal voor eind maart lijkt me.

76435 | 16-02-21 | 19:26 | 1

De Nigeriaanse prinsen een eigen munt.

matatwork | 16-02-21 | 20:08

Het mooie aan Bitcoin is dat we straks allemaal een superjacht, een landgoed en 6 Lambo's kunnen aanschaffen. Minimaal. Inclusief 12 maagdelijke barely18 sexslavinnen om de vele slaapkamers te kunnen vullen. En niet te vergeten natuurlijk wat met BTC betaalde Tesla's op de oprit om de Groene Khmer tevreden te stellen.
Enige probleem is wie de productie gaat leveren om dit allemaal mogelijk te maken.

oplichter | 16-02-21 | 19:16

Drie weken geleden het volgende gedaan:
Via Blox Dogecoin gekocht voor €200
Via CoinbasePro €500 in Stellar Lumens, District0x, decentraland,Civis en loopring gestoken.

Dogecoin stond op zijn best €290, toen riep Musk dat ie begreep als de mensen zouden verkopen, verkocht op €230
Coinbasepro: afgelopen weekend €1100, nu €888,49. Nog in bezit.

best leuk met een beetje speelgeld checken. Kan mij wel voorstellen als je dit met tienduizend(en) euro's doet je er wel zweethandjes van krijgt.

Behangdelul | 16-02-21 | 19:09

Tellen die aluminium doppen van de oude glazen melkflessen uit de goede oude tijd ook mee? Heb ik nog wel een doos vol van liggen.

Rest In Privacy | 16-02-21 | 19:06

Heeft niks met investeren te maken. Is een bubbel, net als worldonline, tesla en gamestop. Begrijp nu wel beter waarom zovelen geld verliezen op de beurs.

Diederik_Ezel | 16-02-21 | 18:02 | 6

Hoi Zwitsal, leuk dat je ook even mee wilt praten... Wij praten al over Bitcoin sinds 2013, dus misschien even eerst teruglezen wat er allemaal over is gezegd voordat je nog meer domme dingen zegt.

Voorbeeldige burger | 16-02-21 | 19:02

allemaal miljonairs in de panelen

BobDobalina | 16-02-21 | 19:15

U doet uw naam eer aan.

Earl_of_Doncaster | 16-02-21 | 19:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Ken iemand die 1 bitcoin als fooi kreeg van een Amerikaan, waarde toen € 100 of zoiets en die ene coin keurig bewaarde heeft.

Uw Verzekeringsadvis | 16-02-21 | 18:01 | 2

die coin ligt op zijn bureau toch? glimmed, als pressepapier

ikpislauwbier | 16-02-21 | 18:38

Hodl!

matatwork | 16-02-21 | 20:14

Bij elke ver-N-voudiging vd koers (100/N)% verkopen en... goud voor kopen? Idem voor goud, en dan BTC kopen. Goud doet nog niet veel. Is saaaaai en BTC is trending...

Poekieman | 16-02-21 | 17:42

Geweldig, mooi om te zien dat op alle plekken waar banken en regeringen hun controle willen krijgen om een economisch systeem te gaan beheersen, Ze telkenmale vergeten dat handel en ruil niet te beheersen zijn, op geen enkele wijze.

nobodiesunmighty | 16-02-21 | 17:06 | 1

Wat Noord Korea in de praktijk lukt kan ook in praktijk worden gebracht door andere landen. U kunt bijzonder weinig met uw bitcoins in NK kan ik u vertellen. Wel met goud, dollars en zelfs die euros.

ChristianV | 16-02-21 | 17:22

Je had precies vorig jaar maart/april weer moeten instappen, wat ik dus ook heb gedaan. Nu is het vrijwel te laat.

rachid82 | 16-02-21 | 17:02 | 1

Het lijkt hier Dexia / Legiolease wel. Geen gezeik, iedereen rijk. En allemaal hebben we precies op het juiste moment gekocht en verkocht. Behalve ikzelf dan natuurlijk.

_pacman_ | 16-02-21 | 17:05

Zal ik nog eens verhalen over mijn mislukte aankoop van bitcoin in 2012 of zal ik stilzwijgend verder zwelgen in zelfmedelijden... Nou ja, nooit gehad is altijd nog minder zuur dan die kerel uit Wales die 2x zoveel Bitcoin had gekocht voor weinig heeft weggegooid door zijn harde schijf weg te mikken.

_pacman_ | 16-02-21 | 16:43 | 2

Ik heb rond die tijd ook een poging gedaan te ontdekken hoe je aan bitcoin kwam. Dat is me toen niet gelukt. Helaas.

Mean Dean | 16-02-21 | 17:02

Hij had de coins in 2010 zelf gemined. 4000 btc volgens mij.

Binnenbaan | 16-02-21 | 17:22

Nou... 300 euries aan Cardano's gekocht. Ik ga alvast op zoek naar een 2e huis op Bali

Kleptop | 16-02-21 | 16:40 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb vorige week al mijn rep verkocht, verdubbelt ie gisteren ineens. Motherfuck zeg. Ik heb 1 btc en die houd ik de komende 10 jaar maar even vast. We zien wel. Hopelijk worden mijn ethers nog een keer serieus geld waard.

hustler01 | 16-02-21 | 16:36 | 2

REPBTC is nu wel even uitgestegen, negatief OB tussen de 697 en 739, gaat mss support vinden op de slow MA (500) op 616 of op de weekly close rond 594, dat kan mss weer een instapmoment worden.
Had ik al eens gezegd dat crypto ook gewoon een hele leuke hobby is ?

Jan_Poepernuitje | 16-02-21 | 16:40

De ironie is dat geld de komende 10 jaar heel veel minder waard gaat worden.

Binnenbaan | 16-02-21 | 17:23

Hoop reacties weer in de trand van : Het is een pyramidespel !
Blijf dat vooral geloven zou ik zeggen, zet je geld lekker op een spaarrekening en pak die vette 0.1% per jaar...
Heb zelf BTC gekocht op 6000, ETH op 240 en LTC op 75, laten we het erop houden dat we een leuk rendement hebben. Gedeelte op de ledger voor later, bag om te traden op de exchange en dan af en toe afromen, 5 tot 10% per dag.
Verwachting BTC voor dit jaar 100K, binnen 2 tot 3 jaar 340K en binnen 10 jaar 1,4 miljoen.

Jan_Poepernuitje | 16-02-21 | 16:30 | 7

@glaaf | 16-02-21 | 17:00: In het guldentijdperk kostte een kratje A-merk bier zo'n 18,50 excl statiegeld. Vandaag kunt u een kratje A-merk bier kopen voor net onder de 9 Euro, oftewel net geen 20 Gulden. Dat gaat zeker niet voor alle producten op maar het belangrijkste deel van uw uitgaven wat aan flinke 'inflatie' onderhevig is is de belastingdruk, opgelegd door uw immer onbetrouwbare overheid.

_pacman_ | 16-02-21 | 17:13

@_pacman_ | 16-02-21 | 17:13: Een overheid die ook groeit.. Als je ziet wat de overheid nu allemaal doet en dat vergelijkt met vroeger..
Kijk maar als het mis gaat.. dan blijken voor 1 probleem 7 overheidsorganisaties actief te zijn geweest.

Overigens: in 2000 verdiende ik 3300 gulden per maand bruto.. nu verdien ik dat per week.

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Bij een flinke correctie zijn er opeens veel potentiele verkopers en een hele nauwe uitgang...

BobDobalina | 16-02-21 | 16:29 | 4

Markt is veranderd, deze is niet meer in handen van de kleine belegger maar in handen van de grote investeerders. Zullen grote schommelingen komen om de weakhands eruit te schudden, gaat allemaal opgekocht worden door de grote jongens.

Jan_Poepernuitje | 16-02-21 | 16:32

Waarom zou je naar de uitgang? Lekker blijven tafelen en nog een flesje bestellen bij de ober.

Knufter | 16-02-21 | 16:34

Wat poeprnuitje zegt. Nooit verkopen. Als je zonder hefboom koopt kun je er nooit uitgeflikkerd worden. Diamond hands.

hustler01 | 16-02-21 | 16:38
▼ 1 antwoord verborgen

Machettes, rieken, zeisen, hakbijlen, snelvuurgeweren en andersoortige gereedschappen gaan er toe doen. Met die pathetische bitcoins is zelfs geen zieligheid te koop en gaat je kop er sowieso af.

aflaatverkoper | 16-02-21 | 16:26

Is het bij die cryptos niet gewoon zo dat de 'huis tuin en keuken' belegger de koers doet opdrijven en dat grote investeerders maar blijven hypen zodat de 'huis tuin en keuken' belegger maar blijft kopen op de beurs?

sjef-van-iekel | 16-02-21 | 16:24 | 2

Ja.

ChristianV | 16-02-21 | 17:23

nee.. De exchanges (die vaak ook miners zijn en op grote hoeveelheden BTC zitten) drijven de koers op door elkaar transacties toe te spelen. En er is geen regulering mogelijk, dus dit is gewoon legaal..

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:40

Ben zo'n dummie die er eigenlijk weinig van snapt, maar wel 30 K winst gemaakt op bc en eth dit jaar. Zit te twijfelen of ik nu een deel moet verkopen.... het past ook niet erg bij me, moet ik zeggen.

kapoerewiet | 16-02-21 | 16:24 | 8

@Het brein erachter | 16-02-21 | 16:54: goede tip. Daar zat ik ook aan te denken; ik verkoop wat ik erin heb gegooid + de helft daarvan aan winst.

kapoerewiet | 16-02-21 | 17:08

@kapoerewiet | 16-02-21 | 17:08: Je zou ook alles kunnen cashen en terug kunnen kopen als de koers zijn volgende dip heeft bereikt. Dat kan nog best een half jaar duren.. maar het verschil tussen in en verkoop is alesbepalend. Maar 100% uitstappen zal een keer noodzakelijk zijn

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:34

@Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:34: klinkt ook plausibel. Ik heb ook met ether al verschillende dips meegemaakt. Iets moois, iets tastbaars kopen waar je lange tijd profijt van hebt is niet verkeerd.

kapoerewiet | 16-02-21 | 17:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Mensen kunnen niks doen met hun geld vanwege corona, dus heel veel geld vloeit richting aandelen en crypto. De markt is zwaar overgewaardeerd. Niet schrikken dus als er een grote correctie aankomt.

Bapple | 16-02-21 | 16:10 | 4

Bitcoin corrigeert iedere halving flink. Vaak wel 80%. En komt daarna ook weer sterker terug.

einz | 16-02-21 | 16:21

@einz | 16-02-21 | 16:21: tot het moment dat de exchanges de koers niet sneller kunnen beinvloeden dan de PoW reward in BTC groot is..
Is wel spannend hoor.. hoe ver je kan meeligten in deze ponzi.. en wanneer je uitstapt..

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 16:40

@Epistulae_Morales | 16-02-21 | 16:40: Het is inderdaad een ponzi schema. Je kan er flink mee binnenlopen maar met daadwerkelijke 'waarde' heeft het weinig van doen. Het is een luchtbel maar eigenlijk geldt dat voor alles sinds we begonnen zijn de koersen los te koppelen van de goudvoorraad :-)

Kaposi_Sarcoom | 16-02-21 | 21:37
▼ 1 antwoord verborgen

Wat alleen irritant is dat ik bijna dagelijks een berichtje van een kennis of 'oude bekende' krijg die ineens bitcoin expert is en zijn kennis met mij wil delen.
Sympathiek hoor.
Ja, zelfs de bakker om de hoek koopt momenteel bitcoins dus ja, dan gaatie omhoog he. Klassieke bubbelvorming heet dat.. en tot die tijd inderdaad leuk meeliften. Gaan een hoop mensen binnenkort een zware tijd tegemoet..

ChristianV | 16-02-21 | 16:07 | 13

@Knufter | 16-02-21 | 18:56: Jazeker. Maar laten we, zoals u zelf al voorstelde, de discussie eens printscreenen en elkaar over een half jaartje eraan herinneren. Ok?

ChristianV | 16-02-21 | 19:36

@Knufter | 16-02-21 | 16:13: Geen echt vergelijk, die huizenmarkt. Huizen hebben we met z'n allen nodig om te in te wonen en dat maakt het een manke vergelijking. Als de bitcoin morgen ineens op 0 staat is er weinig aan de hand. Als de huizen morgen ineens 0 euro waard zijn dan stort de samenleving in.

Kaposi_Sarcoom | 16-02-21 | 21:41

@Knufter | 16-02-21 | 18:56: 30 jaar in de IT industrie is absoluut geen argument voor het snappen van bitcoin. Toegegeven, ik draai nog maar 20 jaar mee in de IT maar ik heb meer dan genoeg collega's die er geen hout van snappen. Hij zette 'snapt' overigens tussen quotes, wat zoveel wil zeggen als 'not to be taken literally'. Hij bedoelt wss. dat je er net zo naast kan zitten als wij allemaal.

Kaposi_Sarcoom | 16-02-21 | 21:45
▼ 10 antwoorden verborgen

Hoeveel kost dat minen nu tegenwoordig aan electriciteit. Hoe duurder die 'munt', hoe meer electra naar deze piramide gaat.

Hadena | 16-02-21 | 16:06 | 9

@Binnenbaan | 16-02-21 | 16:18: Ik ken die redeneringmaar die klopt niet. Ten eerste zit dit artikel 250% te laag qua energieconsumptie (70twh per jaar), ten tweede en dit is belangrijk: BTC minen is iets totaal anders dan goud delven. BTC minen lvert je vooralsnog BTC op, maar het doel is het netwerk in stand houden. Daarom kost elke dollar market cap in btc elke seconde van elke dag stroom, heel veel stroom, ad infinitum.

Dan maar zo! | 16-02-21 | 16:31

@Knufter | 16-02-21 | 16:14: Ik kan bij ABN binnen 3 seconden een betaling regelen, waarbij mijn transactiekosten 0 zijn (uiteraard verwerkt in kosten betaalrekening).. Maar deze ligt dus vast..

Bij Bitcoin heb ik niet eens een gegarandeerde transactie.. die kan letterlijk jaren duren voordat ie wordt uitgevoerd, kost deze transactie minimaal 10 minuten, maar eigenlijk een uur omdat de concensus 6 x controle is, zijn transactiekosten van een paar wekene (zie vorige crash) gewoon normaal en transactiekosten van 50-100 dollar niet ongewoon...
Zelfs vergelekenmet een aandelen broker zijn dat middeleeuwse standaarden.
En het maakt niet uit als je aan het speculeren bent, maar was nu niet het hele idee dat het 'jouw geld' was? Dan wil ik terstond, zonder piraterij over mijn geld kunnen beschikken

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 16:48

Haha, straks wordt minen nog verboten want teveel stroom verbruik = CO2 uitstoot. Het.zou.me.niet.verbazen..

Kaposi_Sarcoom | 16-02-21 | 21:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Er zal toch echt een 'big reset' van de bitcoin moeten komen wil het deel van de bevolking dat aan de kant staat het als betaalmiddel gaan accepteren..

Frits_Binkestein | 16-02-21 | 16:05 | 5

@Binnenbaan | 16-02-21 | 16:07: Maar de hamvraag is: zou jij vanaf heden voor altijd ook je salaris willen laten uitkeren in Bitcoin?

Jimmydepimmy | 16-02-21 | 16:40

Ik heb gisteren voor de lol bij Zalando een broek gekocht met bitcoins. Gewoon, om het eens te proberen. Het lukte.

kapoerewiet | 16-02-21 | 16:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hou ze vast tot en met het moment dat de Amerikanen van Biden de kop 1400 of 2000 dollar krijgen. Ik ga ervan uit dat van dat extra gratis geld de Amerikanen flink wat bitcoins en ethereums inslaan. Tot die tijd hoop ik dat grote partijen overgaan tot digital currency. En dan snel verkopen, want het gaat wel erg hard op dit moment met hele hoge en grote bedragen. Denk dat ik dan in stenen ga beleggen en hopelijk niet meemaak dat bitcoin en ethereum nog een keer 10 keer over de kop gaan.

Graaier | 16-02-21 | 16:04 | 2

Ik denk dat ze er een deel van hun schulden mee gaan aflossen en met de rest eten gaan kopen.

Binnenbaan | 16-02-21 | 16:06

De beurs en btc laten volgens mij weer een sterk staaltje fomo in de praktijk zien. Ik hoop dat ik ongelijk heb, want dit wordt anders weer heel hard huilen straks.

BobDobalina | 16-02-21 | 16:00 | 3

Laat ik het zo zeggen, heb nu 25k a 30k spaargeld waar ik wat mee wil gaan doen, en crypto zal daar voorlopig niet een van zijn. Sowieso eerst even die naderende marktcorrectie afwachten (ergens maart, april?) en dan vol in de energie-sector.

Tegen 2023/2024, voor de volgende bitcoin halving, ga ik wel eens kijken of ik btc ook toe wil voegen aan mijn portfeuille.

Binnenbaan | 16-02-21 | 16:05

@Binnenbaan | 16-02-21 | 16:05: Vooralsnog zou ik een goede fles drank kopen en die vanavond met je bubbelgenoot opzuipen. Veel betere investeringen zijn er nu niet te vinden.

BobDobalina | 16-02-21 | 16:15

@Binnenbaan | 16-02-21 | 16:05: 30 k spaargeld likt me genoeg om inomen mee aan te tonen dat genoeg kreditwaardigheid voor een hypotheek van een tweede huis oplevert, dat je 3 a 4% rente kost en je verhuurt voor een equivalent van 8-10% + aflossing.

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:32

Ik zal onderhand mijn verhuurder vragen of ik niet met bitcoins kan betalen, want mijn inleg van januari vorig jaar is vervijfdubbeld.

Met_baard | 16-02-21 | 15:59

Elon Musk gaf een week of drie geleden ook een zwengel aan de Dogecoin en noemde het 'the crypto currency of the people' of iets dergelijks. Toen stond ie op 8 dollarcent; nu op 6.

goedverstaander | 16-02-21 | 15:57 | 1

Dogecoin, in drie uurtjes als grap in elkaar geflanst. Een munt die automatisch devalueert. Lachen toch.

Binnenbaan | 16-02-21 | 16:01

"diamond hands" en "to the moon" en zo. Mooi, ik ga euro's kopen.

BobDobalina | 16-02-21 | 15:56

En de bange poeperTs staan jaloers te kijken.
Vanaf April 200% rendement.
Niet alleen btc, ook andere crypto.
Crypto... valuta van de toekomst.
Onbekend maakt onbemind, maar stap nou maar in.
Bankrente is 0,05% ofzo, tel uit je verlies.
Zet niet alles op crypto, alleen wat je kunt missen en laat de rest op de bank, levert geen kudt op, wel “veilig.”

Ruimedenker | 16-02-21 | 15:55 | 6

Ik heb vanaf maart 2019 een aandelenrendement van 190%... met nu ongeveer 3000 euro per jaar aan dividend...
En die waarde is gebasserd op iets wat nodig is: energie, eten, woningen.. zeg maar al die dingen waar de vraag continue groter is dan het aanbod...

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je echt ballen van staal hebt koop je nu put-opties bitcoin.

skoftig | 16-02-21 | 15:55 | 2

Put opties kopen is een beperkt risico, schrijven daarentegen... biedt iemand ze aan?

Dan maar zo! | 16-02-21 | 16:13

@Dan maar zo! | 16-02-21 | 16:13:
U heeft gelijk, geen wonder dat ik jaren geleden aan die handel failliet ben gegaan.
*Vrouw nog eens schopt*

skoftig | 16-02-21 | 16:54

De waarde van Bitcoin wordt door niets of niemand gegarandeerd, noch is deze vast inwisselbaar tegen iets anders, zoals goud of een 'reguliere' staatsgegarandeerde munt. De uiteindelijke waarde van een bitcoin is derhalve $0.00.

Als ik ergens een denkfout maak, dan is er vast wel een medereguurder die mij wil corrigeren, toch?

Kees Maf | 16-02-21 | 15:48 | 19

@Binnenbaan | 16-02-21 | 15:59: zoals iemand hieronder stelde: Niemand gaat betalen met bitcoin als de koers omhoog gaat en niemand wil het hebben als de koers omlaag gaat.

Sinterbikske | 16-02-21 | 16:18

@Knufter | 16-02-21 | 16:16: Dat is optimistisch, over 10 jaar nog 70k waard. Over 10 jaar is die ton nog geen 20k waard.

glaaf | 16-02-21 | 16:31

@Knufter | 16-02-21 | 16:16: De waarde van geld wordt bepaald door de inflatie.. want inflatie laat geld rollen en dat is goed. Dat Bitcoin geen inflatie kent is de grootste fout die erin zit.. Nu is het daarom pute speculatie. Kun je rijk van worde hoor.. maar dat kan in het casino ook. En ja.. in beide gevallen is het moment van uitstappen allesbepalend voor de winst..

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:06
▼ 16 antwoorden verborgen

Ethereum, een puber die als hij volwassen wordt een begrip wordt. Ben benieuwd of ze erin slagen de tussenlaag die de banken en andere tussenpersonen vormen voor een groot deel te vervangen. Het lijkt erop dat het niet te stoppen is. Helemaal als ze erin slagen hun platform groot, groter, grootst te maken tegen lage tarieven. Ach, over een paar jaar weten we het. Het is een gokje waard.

Graaier | 16-02-21 | 15:47 | 3

Alleen jammer van die inmiddels 17 miljoen+ mislukte transacties waarover wel steeds transactiekosten gerekend zijn, ook al zijn ze mislukt.

einz | 16-02-21 | 15:55

@einz | 16-02-21 | 15:55: Sinds voorjaar 2020 tien keer over de kop. Dit jaar al meer dan verdubbeld. Het slaat nergens meer op. Tenzij we aan het begin staan van een nieuw tijdperk met huishoudbegrippen als Defi, smart contracts, blockchain, digtital asset en money, cryptocurrency, peer to peer network, etc. Of gaan we het volgend jaar hebben over de zeepbel. Niemand weet het.

Graaier | 16-02-21 | 16:02

@einz | 16-02-21 | 15:55: snap ik niet. Een BTC transactie is transactiekosten + 2 transacties: het deel dat je wilt betalen en de rest terug naar jezelf (wat dus idd een transactional lock inhoudt)

Je kunt wel een transactie naar een niet meer bestaand adres uitvoeren, en die is niet terug te draaien.. (lekker dan voor je...)

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:38

100 euro gekocht in 2013, nu bijna 8000 euro waard. Huil maar, ik ben er blij mee

Goed-hardt | 16-02-21 | 15:45 | 4

Wat ga je ermee doen?

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 15:55

Nice! Ik heb vorige week al mijn coins verkocht en een winst gepakt van 700 euro. Ik heb zelfs nog ergens 1150 dogecoins. Waren ook in 1 keer 70 dollar waard :)

Lievewitteman | 16-02-21 | 15:55

Dan had je beter Tesla aandelen kunnen kopen...

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:42
▼ 1 antwoord verborgen

Boeren maken eten.
Bakkers bakken brood.
Wat voegt dit gedoe aan de wereld toe?

Bijvoorbeeld flitshandelaren kosten de belegger 5 miljard per jaar, daar zitten ook pensioenfondsen bij. En het enige dat ze doen is tussen de handel gaan zitten leechen van andermans werk.

kloopindeslootjijook | 16-02-21 | 15:43 | 4

@Timide_Aso | 16-02-21 | 15:47:
De waarde van een bitcoin wordt uitgedrukt in euro of dollar. en dat is waar mensen zo hebberig van worden. Die bitcoin kan ze verder niet veel schelen. Al zijn er allerhande idealistische praatjes.

Het verschil is dat er geen reële economie onder de bitcoin zit en die gaat er met dat gespeculeer ook nooit komen. Als de koers omhoog gaat wil je ze niet uitgeven en als de koers omlaag gaat wil niemand ze hebben als betaalmiddel.

Maar er wordt wel veel hersenkracht en energie voor verbruikt. Alleen maar om het vervolgens weer om te zetten in euro of dollar. Je zou er ook andere dingen mee kunnen doen.

Dus pas als de bitcoin het enige betaalmiddel zou zijn, dan zou het werken. Nu heeft het daar niets mee te maken.

kloopindeslootjijook | 16-02-21 | 15:56

@Timide_Aso | 16-02-21 | 15:47: Echt geld wodt gereguleerd door overheden en centrale banken. Er staat hoe dan ook een bepaalde economische activiteit tegenover vanuit een bepaalde economie, en verder wat gouid, natuurlijke rijkdommen en uitgestelde belastingen erop.
het belangrijkste is: als je er niets mee doet, wordt geld minder waard. Die inflatie is gewenst omdat anders iedereen op zijn geld zou blijven zitten en het puur door een tekort en speculatief meer waard wordt voor degenen die het al hebben, terwijl dat dodelijk is voor ondernemerschap en innovatie.

Bitcoin is geen commodoty, niet inflatoir, niet gereguleerd en het wordt nooit vernietigd, want het bestaat niet. Het is dus puur, en 100% fiat, en virtueel, currency. Het wordt nooit vernietigd, noit minder waard.. en dus is de waarde 100% bepaald door speculatie. Daar is niets mis mee voor speculanten, totdat het gebruikt wordt.. En dat is al lastig, omdat Bitocoin veel te duur is in gebrukk als curency, en het al heel erg inefficient is.
Dus er is ergens een keiharde grens waarop Bitcoin instort en de miners cashen en een andere munt gaan minen.. er zijn er immers honderden..

Alleen: Bitcoins zijn virtueel. ze bestaan niet echt... Het systeem bestaat bij de gratie van dat de miners BTC willen blijven minen of net zoveel met transacties willen verdienen. Als de miners stoppen, dan stopt bitcoin ook. Terwijl als ik goud delf, dat voor eeuwig bestaat.. ook als goud mining stopt..

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 16:34
▼ 1 antwoord verborgen

VeThor Token (VTHO). Kost goedkoop en 3,5 maal over de kop in de afgelopen week.

goedverstaander | 16-02-21 | 15:41 | 1

Die krijg ik gratis bij mij Vechain.

BrutusBosch | 16-02-21 | 15:44

Bizar wat er aan geld om gaat in die cryptocurrencies, zie volume 24 uur per coin www.wisselkoers.nl/cryptomunten bij Bitcoin 78 miljard per dag, zie ik dat nou goed? Dat betekent ook dat bijna 10% dagelijks van eigenaar wisselt toch? Onbegrijpelijk dat overheden daar nog geen BTW of iets dergelijk over laten berekenen.

Watching the Wheels | 16-02-21 | 15:39 | 5

@Watching the Wheels | 16-02-21 | 15:57: de bitcoin blockchain is gewoon openbaar. Alle transacties kunnen gewoon door de fiscus ingezien worden, en aangezien je bij bijna alle plekken waar je bitcoin wil kopen je ID moet overhandigen, kunnen ze achterhalen wat je hebt.

einz | 16-02-21 | 16:09

@Watching the Wheels | 16-02-21 | 15:57: Zolang je het niet gebruikt is alles onzichtbaar voor de fiscus... maar geef mij dan maar cash.. dat wordt tenminste wel geaccepteerd bij de bakker..

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 16:37

@einz | 16-02-21 | 16:09: Als jij ooit van je bankrekening een BTC hebt gekocht in 2016, dan is je waarde gewoon het verschil tussen de koers nu en koers destijds.. Je hebt niet eens de blockchain nodig om dat te bepalen wat je bezit is... Als je geen bitcoin opgeeft, dan sta je al met 1-0 achter als je die niet hebt opgegeven. En aangezien de bewijslast dan al is omgedraaid... moet jij aantonen dat je hem niet meer hebt.. succes..

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Bitcoin maakt een vlucht omdat iedereen en zijn grootje wegvlucht met zijn spaargeld, in crypto, aandelen en etf's. Niet gek met negatieve rente en een federal reserve die even in een jaartje tijd 7 triljoen in de wereldgeldmarkt stort. Wat je ziet is een ongekende devaluatie van valuta's wereldwijd. Vandaar all time highs op de beurzen terwijl we in de meest ernstige crisis sinds ww2 zitten. We gaan rare tijden tegemoet, geloof me.

Binnenbaan | 16-02-21 | 15:39 | 8

Build back better!

einz | 16-02-21 | 15:56

@Watching the Wheels | 16-02-21 | 15:54: dit systeem kan alleen maar bestaan bij voldoende vertrouwen. Als dat verdwijnt kunnen de dominosteentjes sneller omvallen dan je denkt.

Rennieflox | 16-02-21 | 16:59

@Watching the Wheels | 16-02-21 | 15:54: Hij bedoelde gewoon, voor de mensen die het echt snappen: De Amerkiakenen dollars printen? Doen wij dat ook. Wij doen alles om het evenwicht tussen dollar en euro in stand te houden, omdat de EU en VS economisch met elkaar verweven zijn.. En die Euro zal dus altijd gekoppeld zijn aan de dollar.... dus de financiele markten kunnen gerust zijn..
en prompt daalde de rente met de helft..

economie he.. dat is vertrouwen

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat hele Bitcoin, is natuurlijk een extreem onwenselijke toestand. Het begon als ideaal middel, het zou ons bevrijden van de greep der overheid op ons geld maar het is verworden tot een schaamteloos pyramidespel, waarbij gigantische hoeveelheden energie worden vergooid aan de berekening van die kut-coins:
nieuws.btcdirect.eu/china-terug/
Belachelijk, dat hele waterkrachtcentrales worden misbruikt voor het oplossen van een steeds moeilijker gemaakte puzzel. Wanneer wordt deze nonsens verboden?

Beste_Landgenoten | 16-02-21 | 15:37 | 11

@desmodus | 16-02-21 | 16:09: Ik weet niet of dat waar is, maar als dat zo is komt dat door de nog beperkte omvang. Het probleem is dat de blockchain niet schaalbaar is. Per transactie is het ongeveer 500.000 keer zoveel als het VISA-systeem. Je moet er niet aan denken dat de BTC ooit de omvang van VISA benadert.

Dan maar zo! | 16-02-21 | 16:17

@desmodus | 16-02-21 | 16:09: Im moet altijd lachen om mensen die zeggen dat anderen het niet snappen, maar overduidelijk het zelf niet snappen. En 'snappen' verwaren met 'geluk hebben'.. Maareh.. die BTC van jou... waar ga je die aan uitgeven?

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:09

@Dan maar zo! | 16-02-21 | 16:17: Het aantal transacties per dag dat on de wereld wordt afgehandeld in bitcoin uitvoeren vergt meer energie dan er op de hele aarde nog aanwezig is (olie, gas, kolen en nucleair samen..) en dan gaat het over 1 dag.
Een systeem dat inefficienter wordt, naarmate het meer gebruikt wordt is in geen enkele context houdbaar.

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:50
▼ 8 antwoorden verborgen

Een betaalmiddel dat je kan minen en nu 50k waard is? Ik hou niet zo van piramidespellen. Of gaat de ECB dit ook nog eens ondersteunen met... ja met wat eigenlijk? De geldpers harder laten draaien, giraal geld creëeren?

Mart6037 | 16-02-21 | 15:36

Ik heb al heel lang een soort ophopend schuldgevoel bij die stijgende koers van Bitcoin, een vreemd mengsel van zelfverwijt dat ik er niet in gestapt ben, en afgunst dat anderen dat wel gedaan hebben. En stel dat die koers straks een keer crasht, dan heb ik waarschijnlijk weer een gevoel van voldoening ('zie je wel!'), alsof dat een soort achteraf rechtvaardiging van mijn passiviteit zou zijn, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is: mijn 'besluit' niet te kopen was helemaal geen besluit, laat staan een of ander briljante strategie, maar gewoon een onderdeel van mijn algehele lamlendigheid.

Gek dat je dat soort gevoelens kan krijgen als je er zelf helemaal niet in zit en berichten over koersstijgingen of -dalingen rationeel gezien dus gewoon neutrale mededelingen zijn.

Tashtego | 16-02-21 | 15:35 | 3

Als je bitcoin had gekocht voor 100$, had je ze van de hand gedaan toen btc voor het eerst 1000$, 2000$ of 5000$ was. No way dat je ze gehouden had, veel te onzeker allemaal. Idem voor als je ze voor 5000$ had gekocht, dan had je in 2018 gecashed toen de 20k even werd gehaald.

En troost je, er zijn wereldwijd slechts zo'n 30 tot 60duizend btc miljonairs.

Het probleem met hindsight is dat die zo extreem helder is.

Binnenbaan | 16-02-21 | 15:46

@Binnenbaan | 16-02-21 | 15:46: 2017 gekocht voor $3k, deel verkocht in 2018 voor 18k. 2 jaar niet meer gekeken en nu dus 50k. Heel onzeker allemaal, maar mijn inleg heb ik er in 2018 al in veelvoud uitgehaald.

desmodus | 16-02-21 | 16:12

@Binnenbaan | 16-02-21 | 15:46: Haha je hebt het over mij. Ik had er een mooi huis van kunnen kopen als ik het allemaal op de goede momenten had verkocht. Maar omdat ik een beetje achter de feiten aanloop soms ben ik er nu slechts een paar keer van op vakantie geweest. Ook mooi hoor. Nu ben ik weer in December ingestapt en heb weer wat winst. Gelukkig stap ik telkens op prima momenten in. Nu een keer op het goede moment verkopen. Wel ben ik ervan overtuigd dat de waarde nog zo'n x6 zal gaan de aankomende 3 a 4 jaar.

ventilatiesysteem | 16-02-21 | 16:13

Kijk es aan, we bouwen er in de Eemshaven nog wel een datacentre bij.

Schriever | 16-02-21 | 15:34 | 2

Komen daar ook windmolens?

kloopindeslootjijook | 16-02-21 | 15:45

Ik heb ergens gelezen dat 60% van de bitcoins in handen is van Chinezen/China.

Sinterbikske | 16-02-21 | 15:34 | 7

Als dat waar is, dan is, waarschijnlijk, ook de integriteit van het ledger in handen van de ccp.

Dan maar zo! | 16-02-21 | 15:41

Nog 5% en China heeft totale controle over bitcoin (2/3 meerderheid). Dat asymmetrisch oorlogsvoeren gaat nog eens heel groot worden.

Binnenbaan | 16-02-21 | 15:48

@Binnenbaan | 16-02-21 | 15:48: crypto vereist in thorie 51% meerderheid en 70% van de mining capaciteit staat al in China. China.. het land dat het gehele internet heeft gereguleerd.. dus de centrale bank van BTC is de Chinese overheid...
lekker dan,,.

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 16:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik meen mij te herinneren dat bitcoin ooit geïntroduceerd werd als een nieuw soort geld. Waarmee je o.a. gewoon je pizzaatje kon gaan afrekenen maar dan zonder tussenkomst van de kutbanken. Ik vond dat best een aardig idee. Maar nu het puntje bij het paaltje komt... Zucht.

Leptob | 16-02-21 | 15:30 | 4

Niemand gaat betalen met bitcoin als de koers omhoog gaat en niemand wil het hebben als de koers omlaag gaat.

kloopindeslootjijook | 16-02-21 | 15:46

In maart 150 euro gestopt in bitcoin @4500$. Maandenlang thuisbezorgd kunnen betalen met btc. Nu terugkijkend in een paar maanden dus 1500 euro uitgegeven aan pizza's en dergelijke. Voelt goed.

Binnenbaan | 16-02-21 | 15:49

Ik heb er jaren terug daadwerkelijk een pizzaatje mee betaald op thuisbezorgd.nl. Omgerekend was dat nu een pizza van zo'n 750 euro hahaha

ventilatiesysteem | 16-02-21 | 16:17
▼ 1 antwoord verborgen

Tijd voor een goed alt seizoen. Dan weer lekker cashen:)

Waargaathetheen | 16-02-21 | 15:30

En EU/ECB bedankt voor het vertrouwen dat iedereen heeft gekregen in de Euro.
Die Franse belegen zonnebank mevrouw gaat het helemaal afmaken na de Italiaanse pizzabakker Mario. Whatever it takes.

oplichter | 16-02-21 | 15:28

BTC en de meeste Cryptos hebben een aantal problemen.

1) Om een BTC te minen heb je zowat je eigen kolencentrale nodig
2) Nergens een wettig betaalmiddel (legal tender), wel een bezit (asset)
3) 95% of meer snapt het niet, en zal ook niet (nooit?) een betaaltransactie mee uitvoeren
4) Transacties zijn retetraag

Bij 1: Greta gaat huilen. Ik lig er niet wakker van, maar het is een beperking.
Bij 2: Dit zal voor lange tijd de doorbraak tegen houden.
Bij 3: zie 2
Bij 4: zie 2

En al de ideeen over "Fuck De Centrale Banken" enz, hebben dezelfde grondslag als de Wallstreetbets en Gamestop. De meme-kids denken makkelijk rijk te worden, en daarnaast nog een beetje anti-kapitalist te spelen. We zien bij $GME al hoe het uitpakt.

Zoals bij iedere beleggingstip: als het in het nieuws is, ben je al te laat.

hangtiet met knoop | 16-02-21 | 15:28 | 6

Btc is de store of value, al die altcoins moeten het transactieprobleem gaan oplossen. Vandaar de race tussen al die altcoins en de bedrijven daarachter.

Binnenbaan | 16-02-21 | 15:51

Bitcoin is GEEN asset.
Dat is echt zo'n beginersfout van mensen die denken Bitcoin te begrijpen maar het eigenlijk niet doen...
Bitcoin doet van zichzelf helemaal niets... Een asset levert jou geld op, zonder dat je er zelf voor hoeft te werken. Geld waar je niets mee doet en geen rente op ontvangt is GEEN asset.. Goud, een fabriek, een auto of de woning die je verhuurt, maar er niets mee doet, is GEEN asset.
Bitcoin waar je niets mee doet is GEEN asset. Je doet er niets mee? Geen Asset. rente? nee? Geen asset.. levert het geld op omdat je BTC bezit? nee? geen asset.

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:18

@einz | 16-02-21 | 15:38: Die 75% groene BTC stroom is een pure leugen en al lang weerlegt. Het zou ook onzinnig zijn want groene stroom is overal duurder dan obv kolen en miners hun winst direct is gerelateerd aan hun energieconsumptie.. Het is niet meer dan dat..
70% van de mining capaciteit staat in China. dus wat denk je zelf..?

Ik moet nog zien of en onder welke voorwaarden je een Tesla kunt kopen met BTC. En het belangrikste.. wie draagt de koersverliezen tussen order en levering.. En nog belangrijker.. wie verzekert dat koersverlies?
als ik morgen een Tesla kan kopen voor 1 BTC, en overmorgen wordt ie geleverd en dan kost ie 1,1 BTC.. of juist 0,9 BTC.. dan is er een grote verliezer. En 10% per dag fluctuatie is niet ongewoon bij BTC

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:25
▼ 3 antwoorden verborgen

ugh ik weet nog als de dag van gister dat ze per stuk €50 waard waren en ik twijfelde om er 2 te kopen, puur voor de gein, maar dat zelfs al zonde van de €100 vond. Later alsnog een keer ingestapt en gehodled, wat nu best leuk is om achter de hand te hebben, maar damn, die €100 had nu dus 80K kunnen zijn. Hindsight is king en heeft geen zin, maar jezus wat jammer.

Quantum Suicide | 16-02-21 | 15:28

Let op voor het eind van het jaar een giga hack en einde oefening. Dan gaat eindelijk goud to the moon

NLerinTR | 16-02-21 | 15:27 | 4

Let op voor eind van het jaar de normale beurzen gecrasht en de dollar wordt veegpapier.

Steve1234 | 16-02-21 | 15:31

Een hack?

U heeft er verstand van, begrijp ik.

Maar vertel eens: als iemand moderne cryptografie kan hacken, waarom zou zo iemand zijn tijd verdoen met bitcoin en niet gewoon SSL hacken en banktransacties simuleren ter verkrijging fiat geld?

Knufter | 16-02-21 | 15:42
▼ 1 antwoord verborgen

Wat omhoog gaat moet ook weer omlaag komen.

Gulliver | 16-02-21 | 15:26 | 1

Ah, dus de Nederlandse huizenprijzen gaan terug naar 60.000 gulden net als in de jaren 80? Toch blij dat u er zoveel verstand van heeft.

Knufter | 16-02-21 | 15:43

He dat lijkt wel een hockeystick!

keestelpro | 16-02-21 | 15:26 | 1

Oh jee... snel een avondklok op bitcoins invoeren.

Sinterbikske | 16-02-21 | 15:46

Vergeet uw bitcoins niet aan te geven bij uw aangifte van 2020. De Belastingdienst wil graag uw vermogen afromen, al is het virtueel vermogen.

DeCynischeAmbtenaar | 16-02-21 | 15:26

Waarom zou je een YouTube video embedden als embedden is uitgeschakeld.

Een paard | 16-02-21 | 15:24

Iets zegt dat de beginnende investeerders meestal de winst voor de echt handige jongens betalen. Het moet ergens vandaan komen.

kloopindeslootjijook | 16-02-21 | 15:23

Kreeg laatst weer een mailtje, iedere dag wel eigenlijk, dat ik nog 26.986 Bitcoin tegoed heb. Ik hoefde alleen maar iets te betalen ergens. Toch fijn om te weten!

Beste_Landgenoten | 16-02-21 | 15:23 | 4

@einz | 16-02-21 | 15:39: En dat kan waarschinlijk al door het stroomnet wat onstabieler te maken...

Epistulae_Morales | 16-02-21 | 17:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik verkoop pas als we de 500k gepasseerd zijn.

Tronald_dump | 16-02-21 | 15:22

Kiezen: rente bij bank 0.0% of Bitcoin + 150% in 2 maanden

Steve1234 | 16-02-21 | 15:22 | 2

Een piramidespel gaat altijd ten koste van heel veel andere mensen. Hoe verleidelijk het ook is, ik doe er niet aan mee.

Sinterbikske | 16-02-21 | 15:49

Kiezen: rente bij bank 0.0% of Bitcoin - 25% in 2 maanden?

ChristianV | 16-02-21 | 17:25

Ik heb ICON genomen, zit tenminste een toepassing achter. Sinds January 273% gestegen.

funkyd | 16-02-21 | 15:21 | 1

Ik vind het staken nogal gecompliceerd. Bij cardano is het nog al eenvoudiger en vanaf januari 500% stijging.

BrutusBosch | 16-02-21 | 15:33

Iemand al uitgerekend hoe ver het ding nog moet stijgen voor het weer interessant wordt op om je PC-tje te minen?

obominotie | 16-02-21 | 15:21 | 3

@Steve1234 | 16-02-21 | 15:25: Thx. Een GTX1070 zou zo'n 1000 MH/s doen, dan levert het ongeveer minus 1.20 dollar per dag op.
Bij ethereum (32 MH/s) kom ik uit op plus 2,25 dollar per dag, na aftrek energiekosten.

obominotie | 16-02-21 | 15:37

Ik ben zo iemand die crypto niet wil/kan begrijpen omdat ik me erger aan al die schreeuwers rondom dergelijke hypes. Om er over een jaar alsnog aan te beginnen en dan erachter te komen dat ik gewoon meteen had moeten instappen.

ZwengelMeister | 16-02-21 | 15:20 | 3

Het gaat binnen een paar jaar naar 300K. Zoals een befaamde Bitcoiner zei:
"stel je wordt als parachutist uit een vliegtuig gedropt op 2 km hoogte. Je parachute gaat niet open. Laat je je dan te pletter slaan op de grond of ga je op 1 km hoogte toch nog even een poging wagen om je parachute te opnenen ."

UpdateAvailable | 16-02-21 | 15:24

Zou de ING er ook in zitten? Die hebben mij niet getipt nadat ze van mij 30.00 Euro in lucht hebben laten opgaan. De zwijnen.

Normpje | 16-02-21 | 15:20

En morgen zegt die Elon Musk in een tweetje:
"Bitcoin? Meh."
En dan maar janken met zijn allen.
Levensgevaarlijk, zo 'n status.

DrumPiet | 16-02-21 | 15:20 | 4

Is er al een twitteraccount waarbij de l in Elon vervangen is door een hoofdletter i? Ik vraag dit voor een vriend natuurlijk.

Sinterbikske | 16-02-21 | 15:25

Waarom zou Musk dat zeggen?

UpdateAvailable | 16-02-21 | 15:25
▼ 1 antwoord verborgen

Heel even wachten tot het grote cashen gaat beginnen.
Wie het laatst gaat is de sjaak.
Succes!

oplichter | 16-02-21 | 15:19 | 2

Have fun staying poor!

UpdateAvailable | 16-02-21 | 15:25

Da's de kunst, om net niet de laatste te zijn.

Schoorsteenveger | 16-02-21 | 15:29

leuk spul hoor, cryptogeld. Ik heb er lekker aan verdiend. Maar nu past het in de totale gekte die over het mensdom is uitgewaaid. Iedereen die er nu nog geld in steekt is niet goed bij zijn hoofd. Vergeet niet dat de mensen die crypto nu zo promoten, ze zelf al lang hebben en dus baat hebben bij stijging. Er bestaat bijvoorbeeld ook een Nederlandse variant EFL, die is volledig in handen van slechts een handvol mensen die alle mogelijke moeite doen om anderen maar tot kopen te bewegen. De enige manier voor hen om er ooit nog vanaf te komen. Pure piramidespellen geworden, niets anders.

jan-lul-de-behanger | 16-02-21 | 15:19 | 1

Veel geluk met uw spaarboekje. Schenkt u nog lekker een kopje filterkoffie.

Knufter | 16-02-21 | 15:27

Tron.

Hij-Machine | 16-02-21 | 15:19 | 3

Doge

Steve1234 | 16-02-21 | 15:20

TRX heb ik maar 2450, alhoewel ik verwacht dat TRX groter kan worden.

Koekkeloere | 16-02-21 | 15:21

VeChain kan ook groter worden.

Xbitt | 16-02-21 | 16:10

Tip pancakes.

Kilroywashier | 16-02-21 | 15:19

Nog steeds blij dat ik ze na 2018 gewoon heb gehouden.

WillemWordtWakker | 16-02-21 | 15:19

En nu de crash

JanAmsterdamEnzo | 16-02-21 | 15:19

Wat is eigenlijk een Bictoin?
Die is best veel waard, zo te zien.

Nuchternederland | 16-02-21 | 15:18

Met mijn 0.34191044 ben ik toch tevreden.

Koekkeloere | 16-02-21 | 15:17

Totdat tether ontmaskerd wordt....

Masturwasbeert | 16-02-21 | 15:17 | 1

Tether verhaal is flauwekul of legt anders even uit hoe dat BTC naar beneden gaat krijgen.

UpdateAvailable | 16-02-21 | 15:21

Maar goed GS, wanneer gaan jullie crypto accepteren als betaalmiddel. En begin nou niet met dat guldenproject, dat is een lachertje.

BrutusBosch | 16-02-21 | 15:16 | 1

Ik ben het helemaal met je eens!

nr.100.000? | 16-02-21 | 19:22

Iedereen rijk?

Zoals de mensen die bij +/- 300 US$ in Gamestop zijn ingestapt?

hangtiet met knoop | 16-02-21 | 15:16 | 6

Buy high sell low was hun devies. BTC staat nu op Ath dus verlies hoeft niet. Gewoon dom dus.

BrutusBosch | 16-02-21 | 15:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Een koers dit zo fluctueert omdat een bekend iemand er over twittert.
Wat als Musk aankondigt er weer wat van de verkopen?

2voor12 | 16-02-21 | 15:15 | 5

Dan ga ik kopen

tiku99 | 16-02-21 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zijn al meer verschillende digitale coins dan er echte valuta zijn in de wereld. Gaat em niet worden denk ik.

Sinterbikske | 16-02-21 | 15:15 | 1

Niet als belegging nee.

Schoorsteenveger | 16-02-21 | 15:27

binnen 5 jaar is ie een miljoen

wijnvlek | 16-02-21 | 15:15 | 2

Of 5 dollar, net wat de waan van de dag op dat moment is.

2voor12 | 16-02-21 | 15:16

@2voor12 | 16-02-21 | 15:16:
5 dollar zal niet meer, want Elon Musk heeft er 1,5 miljard in gestopt. Dus die koopt nog wel wat bij als hij 10.000 dollar zakt. Al was het alleen maar om de prijs weer op te krikken.

Watching the Wheels | 16-02-21 | 15:27

Vreemd.
Plotseling moet ik aan tulpenbollen denken.
En dan heb ik het niet over de hongerwinter.

Kapitein Sjaak Mus | 16-02-21 | 15:14 | 10

@Guusje Nadorst | 16-02-21 | 16:03: het is zo voorbij wanneer de helling naar beneden inzet.

MaarFeitelijk | 16-02-21 | 17:54

@Watching the Wheels | 16-02-21 | 16:03: Het bezit moet in box 3 gemeld worden. Eens zien waar men de heffing van zal betalen. Ook zal men moeten verklaren waar het vermogen vandaan kwam.

MaarFeitelijk | 16-02-21 | 17:56
▼ 7 antwoorden verborgen

Cardano is natuurlijk gewoon een nieuwe Ethereum. Als je een SoV (store of value) alternatief zoekt voor Bitcoin moet je daar dus niet zijn. Dan kan je beter kijken naar Decred. Maar je kan ook wachten tot iedereen het over Decred heeft natuurlijk :P

Fenrir | 16-02-21 | 15:12 | 3

Cardano heeft geen inflatie het zoals Bitcoin. Eth daarentegen....

BrutusBosch | 16-02-21 | 15:14

Geef je nu uit pure onbaatzuchtigheid een gouden tip weg?

Schoorsteenveger | 16-02-21 | 15:26

Het is net kunst.
Je verzint wat zonder onderliggende waarde, en laat anderen tegen elkaar opbieden over wat het waard is.
Vorig jaar 5000, en nu terwijl er niets veranderd is, 50.000.
dat is logisch.

Nuchternederland | 16-02-21 | 15:11 | 10

Niets veranderd? Er is een paar miljard ingestoken..

tiku99 | 16-02-21 | 16:05
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik hodl me suf.

Steve1234 | 16-02-21 | 15:10 | 8

Ik leun ook volgeladen rustig achterover.....
En voor iedereen die het nog niet snapt: have fun staying poor.

T. Rammel(l)an(d)t | 16-02-21 | 15:21

This is the way.

obominotie | 16-02-21 | 15:25
▼ 5 antwoorden verborgen

ja , en dan cashed iedereen en is ie 2 euro waard. bubbel.

newray | 16-02-21 | 15:10 | 2

Have fun staying poor!

UpdateAvailable | 16-02-21 | 15:32

Alle miljarden tegelijk zeker..

tiku99 | 16-02-21 | 16:01

De waanzin begint steeds grotere hoogten te krijgen.

Mr.Crowley | 16-02-21 | 15:10 | 1

De ellende is dat je niet zeker weet hoe lang die waanzin nog doorgaat. Nu instappen hoeft helemaal nog niet zo slecht uit te pakken, maar kan ook je ondergang betekenen. Zo werkt het nou eenmaal.

Schoorsteenveger | 16-02-21 | 15:23

Iedereen rijk?
volgens Jip&Janneke zijn het de dalers die nu voor de stijgers betalen,
maar wat weten hun nou!

TijdelijkOptimist | 16-02-21 | 15:09 | 2

het is als een ongeleide gamestop.
Het zal niet beklijven. Ponski leeft.

MaarFeitelijk | 16-02-21 | 15:33

Iemand moet betalen.

kloopindeslootjijook | 16-02-21 | 15:48

Wacht maar tot John de Mol zn Bitcoins verkoopt, dan keldert de koers als een gek.

Santtulainen | 16-02-21 | 15:04 | 2

John de Mol lijkt me een typische nocoiner.

UpdateAvailable | 16-02-21 | 15:05

Keldert, I see what you did there.

Sinterbikske | 16-02-21 | 15:07

Er is bitcoin en shitcoins.

Demuzieksmaak | 16-02-21 | 15:04

Mijne allemaal tussen de 200 en 300 euro verkocht rond 2015, zucht.

Watching the Wheels | 16-02-21 | 15:03 | 4

@Zeebonkus | 16-02-21 | 15:16:
Destijds had de overheid eenvoudig het omwisselen van Bitcoin naar euro kunnen verbieden en dan waren we een paar duizend euro kwijt geweest, dus ik snap nog altijd wel dat ik ze verkocht heb. Het is alleen een beetje anders gelopen, lol. Het is niet anders, gewoon weer door ...

Watching the Wheels | 16-02-21 | 15:25

@Zeebonkus | 16-02-21 | 15:16: Zelfde jaar, zelfde bedrag, ook niet gedaan toen. Blijven hangen in zou ik wel zou ik niet.

Later recht getrokken.

Knufter | 16-02-21 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi....

*Verder slapen doet..*

Wijze uit het Oosten | 16-02-21 | 15:03 | 2

lol

Watching the Wheels | 16-02-21 | 15:04

u bent ergens blijven steken doet doet niemand meer.

MaarFeitelijk | 16-02-21 | 15:32

Als die alts nu is wat meer mee zouden gaan. Die blijven nog steeds erg achter in vergelijking met die hype van 2017.

Insan3 | 16-02-21 | 15:02 | 9

Met een klein bedrag miota xlm trx xvg en ada gekocht. Een week later gedecimeerd. ADA en XLM inmiddels weer op inkoopniveau, de rest blijft nog ver achter. Nog steeds 50% verlies dus, maar das beter dan 95% verlies. Heb er in ieder geval wel van geleerd, stay away from alts.

Binnenbaan | 16-02-21 | 17:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Vertrouwen in de staat omlaag, koers decentrale oplossingen omhoog. Logisch.

Eigenlijk zou je de grafiek dus verticaal moeten omkeren en de titel wijzigen in "vertrouwen van vermogende burgers in de staat."

OverdaanDerOnderheid | 16-02-21 | 15:02 | 3

Goud zakt nochtans.

kapoerewiet | 16-02-21 | 15:14

@kapoerewiet | 16-02-21 | 15:14: Dat is toch dat spul dat staten in aanzienlijke hoeveelheden in zwaarbeveiligde kluizen hebben liggen? I rest my case.

OverdaanDerOnderheid | 16-02-21 | 15:17

ja wacht maar af. hier zit geen staatsbescherming op. Zosl bij Landsbanki, SNS of gratis-geld uit Noord-Holland

MaarFeitelijk | 16-02-21 | 15:31

Kan inderdaad nu wel rustig met pensioen. Sinds 2013 geïnvesteerd!

UpdateAvailable | 16-02-21 | 15:01 | 5

loze bluf

MaarFeitelijk | 16-02-21 | 15:30
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino