Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GOH. Erdogan roert met lange arm in de snert

NCTV maakt zich zorgen over Oom Erdogan

NOU MOE. Je zou bijna in je baklava stikken maar HP/Van Dijk heeft een vertrouwelijke nota van de NCTV in handen gekregen en wat blijkt nou? De NCTV maakt zich 'grote zorgen over de islamitische koers van de Turkse president Erdogan en de invloed daarvan op Turkse Nederlanders'. Ten eerste, hoe belandt een 'Departementaal Vertrouwelijke' nota van de NCTV in de naam van Allah in handen van een journalist en ten tweede, goh. Goh. Goh. "In de interne nota ‘Ontwikkeling van het salafisme onder Turken – de invloed in Nederland’, schrijft de NCTV dat de Turkse president Erdogan een bewuste islamiseringsstrategie uitvoert en ruimte geeft aan salafistische, soms jihadistische organisaties, die tevens invloed hebben op Turks-Nederlandse instellingen in ons land." Ook is er 'mogelijk een verband' tussen de 'antiwesterse retoriek' van Erdogan en de aanslag van haatdemocraat Gökmen Tanis in Utrecht.

Wie had dat nou gedacht? Naar aanleiding van de parlementaire ondervragingscommissie Lange Armen (hier dag 6 over Diyanet) kon iedereen al verbazing veinzen over de decreten die vanuit Ankara als dekentjes over de stormtroepen in andere landen worden gelegd - en neem voor de löl dit topic uit 2016. Iedereen weet dat er 148 stukjes moederland van Diyanet / Islamitische Stichting Nederland in de polder staan, wier glimmende snorren allemaal bijgepunt worden door de schaar van de grote dictator zelf (die vanzelfsprekend een schijthekel aan Nederland heeft). In bepaalde wijken in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam wijzen de schotels niet naar Hilversum maar naar Ankara, eerdere generaties Turkse immigranten hebben nooit de moeite genomen Nederlands te leren en als Turkije met voetballen van Nederland wint (gebeurt niet zo vaak, want Turkije is vrij ruk) wordt het Mercatorplein in Amsterdam overgenomen door 'Nederlandse jongeren' die hun landvoorkeur net iets te gretig te berde toeteren. De Lange Arm van Erdogan is OVERAL: hij zit zelfs in het parlement, met Tunahan Kuzu en pillenbek, nooit te beroerd om collega-Kamerleden voor de Turkse zaak voor de leeuwen te gooien.

Dus ja, 'grote rol Erdogan bij opkomst salafisme in Nederland'. Welkom op GeenStijl, we staan echt met de bek vol tanden hiero.

Social

MAARRRRR....

Social

Reaguursels

Inloggen

Ieder weldenkend land dat een normaal en gezond van nationalisme zou hebben zou om te beginnen 2 nat. paspoorten niet toe staan. Een NL verliest elders zijn NL nationaliteit als hij naturaliseert naar het land waarin hij woont. Heeft een groot probleem om ooit weer voet op NL bodem te zetten. Maar hier vinden wij het ok om marokkanen en turken etc. een 2e paspoort te geven omdat het thuisland verbiedt om hun nationaliteit op te geven. Wat aardig van ons...

DrachiR | 15-02-21 | 18:09 | 1

zoals ik dus om 12.44 al heb beargumenteerd. We zijn wat dat betreft een beetje de gekke henkie van europa en misschien wel de wereld.

me163komet | 15-02-21 | 21:38

Die man die zei over de islamfacist A "de aap komt uit de mouw" heeft gelijk gehad

WieboWW | 15-02-21 | 16:38

vorige verkiezingen werkte ruzie met erdohitler ook in rutte's voordeel. dus maar weer ruzie maken. Goed afleiding van al zijn andere falen.

Snap_het_ook_niet | 15-02-21 | 16:29

Kleine selectie van uitspraken (/geschriften) van Erdogan:

- "Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten" (door Erdogan geciteerde zinsnede, 1989)
- "President Erdogan claims press in Turkey is freer than anywhere else in the world" (Independent, 29-12-2014)
- "We gaan het land zuiveren" (Groene Amsterdammer, 27-5-2015)
Voorspelling of aankondiging van de coup?
- "Erdogan noemt Nederland in een toespraak fascistisch en nazistisch"
(NOS, 11-3-2017)
- "Het hedendaagse Europa is fascistisch, wreed en lijkt op de periode van voor de Tweede Wereldoorlog" (RTL, 21-3-2017)
- “At a time when the Western world is descending into racism and fascism, Turkey is setting an example for many countries in terms of law, justice, social peace and freedoms” (Erdogan, 13-1-2018)
- "Als Europa zo doorgaat, kunnen Europeanen over de hele wereld niet meer veilig over straat" (NOS, 22-3-2020)

Oh ja, letterlijke quotes (voorzien van bronvermeldingen) die door de grootste 'nieuws'site (lees propaganda-site) van NL, niet toegestaan worden. Weggecensureerd worden
Want het zou de islam eens in het verkeerde/juiste daglicht kunnen zetten....

michelpen | 15-02-21 | 16:12

Globalisme en massa-immigratie die verdacht veel op islamkolonisatie begint te lijken, Trump gooide er zijn grenzen voor dicht, en dat werd hem kwalijk genomen. In Nederland win je er om de vier jaar verkiezingen mee, om vervolgens het hek nog wat verder open te zetten.

De Briemusketier | 15-02-21 | 14:52

Ah, ze zijn weer een stap dichter bij lidmaatschap EU

Johan1235 | 15-02-21 | 14:51

Het is niet de gewenste uitkomst, dus we gaan het opnieuw onderzoeken.

Nichtsneues | 15-02-21 | 14:46

De.profeet Mohammed neukt geiten

SinisterNL | 15-02-21 | 14:31

Wedden: Rutte gaat stevige taal bezigen (hmm, was het vorige keer niet ook iets met Turkije?) en iedereen vergeet dat hij duizenden gezinnen in de schulden heeft gestort.

zwarte_weduwe | 15-02-21 | 14:02 | 1

Ik heb altijd die mensen hier uitgelachen wanneer ze het over "controlled opposition" hadden, maar Femke Merel en Wilders hebben nu dus de kamer gevraagd om terug te komen van reces om hierover te praten. Die twee zijn dus echt zo dom en vergeetachtig om Rutte een kans te geven om te kunnen scoren of er is echt de kleine kans dat ze niet willen regeren en Rutte willen laten scoren vlak voor de verkiezingen..

Middensteun | 15-02-21 | 15:37

Subiet de patij denk verbieden als eerst stap

Dutch_Viscount | 15-02-21 | 14:00 | 1

partij

Dutch_Viscount | 15-02-21 | 14:00

Moge allah de maagden voor 'm klaarzetten.....!

J.Thee.Cohen | 15-02-21 | 13:57 | 1

U vergeet de geiten. Meneer is een groot liefhebber. Zijn levens motto is "Hoe het ook zei, een geit hoort erbij"

gratias | 15-02-21 | 17:42

Erdogan zit niet alleen vuistdiep in de Neder-Turkse gemeenschap; hij heeft zich ook bemoeid in de oorlog tussen Armenië en Azerbadzjan, loopt al jaren te kloten in noord-Syrië en heeft ook militaire belangen in Libië. Het is een gevaarlijk mannetje. Wij zouden de Turken hier zo min mogelijk moeten faciliteren. Maar dat doet de regering wel, omdat ze bang zijn van Erdogan.

Toos Bevergeil | 15-02-21 | 13:40 | 1

Erdo wil van Turkije een regionale (M.O.) superpower maken, en streeft naar een tweede Ottomaanse Rijk, op dezelfde manier waarop Mussolini streefde naar een tweede Romeinse Rijk.. En ondertussen een beetje 'carrot and stick' politiek bedrijven met de EU. En de EU trapt daar met open ogen in. De EU willen niets liever dan nog meer EU, dus blijven wel geld sturen naar "prospect members". En hebben zich tijdens de vluchtelingencrisis binnen 48 uur in een situatie weten te manouvreren die ALLEEN MAAR kan leiden tot chantage door Erdo, EN JA HOOR, dat duurde niet lang voordat laatstgenoemde dreugde met de vluchtelingenkampen te openen en richting EU te sturen. Heeft hij trouwens ook echt gedaan, maar ik geloof dat de Bulgaren daar een stokje voor staken.

Asteroid-B612 | 15-02-21 | 16:10

Als Van Kooten zich zo blijft roeren kleur ik in maart haar vakje rood. Toppertje dit, of het nou van de dierenpartij af komt of niet.

Schwanzeleber | 15-02-21 | 13:23

Dit is al jaren bekent dat Erdogan de 5e colonne met Turken door Europa steurt en in Nederland zijn ze al bijna de baas door toedoen van GroenLinks en D66
Want die steunen die groepjes .

gerrit5042 | 15-02-21 | 13:15 | 1

Ga eens met een stofkam door het openbare subsidieregister van Amsterdam.

theo-is-dood | 15-02-21 | 13:38

Kijk aan, wat een toeval. De ene keer is het de Minister van Familiezaken die Rotterdam uitgeschopt moet worden het godsgeschenk dat Rutte in de schoot wordt geworpen vlak voor de verkiezingen, de volgende keer is het een nota van de NCTV die bevestigt wat iedere weldenkende burger al jarenlang kan zien en horen.
-
De Fransen ons voorbeeld zijn: stop met de financiering van Turkse 'culturele' instellingen - stop met iedere vorm van begunstiging voor -met name- moskeeën en bijbehorende medresses - trek de accreditatie in van de 'consulaten' in Amsterdam, Rotterdam en Deventer. - schop alles dat naar MIT (Turkse geheime dienst) ruikt het land uit- schop alles dat naar Diyanet ruikt het land uit - schop alles dat naar AKParti ruikt het land uit - schop alles dat naar Bozkurtlar ('Grijze wolven') ruikt het land uit (en ontmantel hun wapendepots) - trek Turkse vrachtwagens bij de grens compleet uit elkaar (en hou de vondsten niet geheim...) .

bisbisbis | 15-02-21 | 13:02 | 2

Dan duiken de Grijze Wolven weer op en dan beginnen ze een “wijkcentrum” . Daar wordt dan door een Melkert baner uit de doelgroep “Huiswerkbegeleiding” verzorgd. En de subsidies rollen weer rijkelijk

theo-is-dood | 15-02-21 | 13:43

"Kijk aan, wat een toeval. De ene keer is het de Minister van Familiezaken die Rotterdam uitgeschopt moet worden het godsgeschenk dat Rutte in de schoot wordt geworpen vlak voor de verkiezingen, de volgende keer is het een nota van de NCTV die bevestigt wat iedere weldenkende burger al jarenlang kan zien en horen."

U brengt het als een cadeautje voor Rutte, dat het zo vlak voor de verkiezingen in de media wordt gebracht, hoogstwaarschijnlijk heeft u ook gelijk wanneer u zou stellen dat deze zaken nu een soort geregisseerd naar buiten zouden zijn gebracht.

Maar eigenlijk is het dan ook anders te zien: Het blijkt dus maar weer dat Rutte de zaken niet op orde heeft, wanneer een vreemd staatshoofd zo veel invloed heeft binnen de grenzen van Nederland, eigenlijk dus een gotspe!

Het is ook aan de Nederlandse kiezer om hier korte metten mee te maken!

Ow, wacht...

BadPatNL | 15-02-21 | 14:58

Heeft Rutte de ultra-rechts-nationalistische salafisten partij Denk al uitgesloten van regeringsdeelname?
Als je formeel FvD uitsluit (handje zetels in de peiling) dan ook Denk.
Köm öp Rütte, geef een signaal naar Ankara.
Overigens kun je dan wéér scoren dankzij de Turken.
Hup hup Rutte!

Ruimedenker | 15-02-21 | 12:57

Citaat Wilders vandaag: „Erdogan is een levensgevaarlijke islamist die aanzet tot haat en terreur ook hier in Nederland,” aldus PVV-leider Geert Wilders. Hij wijst op de aangifte die Erdogan in oktober tegen hem deed. „Het wordt tijd dat Rutte lef toont en de terrorist Erdogan aanpakt, zijn invloed in Nederland stopt, Turkije uit de NAVO zet en de Turkse ambassadeur uitwijst!”

Rutte die Turkije eventjes uit de NATO zet. Ziet u het al gebeuren terwijl de rest van de NATO-landen toekijkt?

Ridde Rogter | 15-02-21 | 12:52 | 4

@me163komet | 15-02-21 | 12:57: Je kunt ook een pot augurken leegeten, maar daar ging het evenmin om. Hij had het over Turkije uit de NATO zetten.

Ridde Rogter | 15-02-21 | 13:14

@Ridde Rogter,

Churchill die Hitler eventjes Polen uit jaagt. Ziet u het al gebeuren, terwijl de rest van Europa al tussen Hitler en Stalin is verdeeld?

Alles begint met ambitie, Ridde.
Heeft Wilders gelijk over Erdogan, ja of nee?

Dandruff | 15-02-21 | 13:14

En je kunt duidelijk maken dat Nederland geen enkele vorm van steun zal geven als Turkije door wie dan ook aangevallen wordt. Ik weet, dat is wensdenken, want de extremistische meerderheid ziet nu eenmaal dolgraag nederlands bloed vloeien voor turkse terroristen, maar in principe is dat iets wat zou kunnen.

obominotie | 15-02-21 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Er wordt mij hier in Duitsland wel eens gevraagd of ik geen duits paspoort wil. Nee, dat gaat niet is mijn antwoord , omdat ik Nederlander ben. ( dan kun je geen duitser worden in mijn optiek) en ik wil dat helemaal niet. Als men gewoon weer de grenzen handhaafd, de orde hersteld en belasting zou innen op economische vluchtelingen, net zoveel als op auto's(want die werken wel), dan kon het nog wel eens goedkomen.

Karel | 15-02-21 | 12:48 | 3

Precies! Zorg dat we er voordeel van krijgen; probleem zo opgelost. Maar wanneer buitenlanders voor ons gaan werken heet dat waarschijnlijk slavernij,

discriminazie | 15-02-21 | 13:05

@Karel
Je schrijft goed Nederlands voor een Duitser! Mijn complimenten....

Cool-dude | 15-02-21 | 14:12
-weggejorist-
Ikblijfnietstil | 15-02-21 | 12:47

17 maart. Laten we dan met zijn allen reaguren en naïef links (dus inclusief VVD) een lesje leren.

polderslootje | 15-02-21 | 12:46

Zoals ik al eerder op geen stijl heb beargumenteerd, er is maar een manier om aan de lange arm van ankara in Nederland effectief een einde te maken; het toestaan van slechts een nationaliteit met bijbehorend paspoort. Je bent OF turk OF Nederlander, niet beiden!
Dat houdt dus in de praktijk in dat het Nederlandse paspoort vervalt tot de Turkse overheid -per persoon- een verklaring uitgeeft dat het turkse paspoort onomkeerbaar is vervallen. Het zou verstandig zijn op dat punt de bal bij turkije in het doel te leggen door bij het intrekken van het Nederlandse paspoort turkije de kans te geven daar de turkse wet te veranderen zodat mensen de vrijheid krijgen de turkse nationaliteit op te geven. Doet men dat niet, dan is het de schuld van turkije dat turken in Nederland tussen de ambtelijke raderen vermalen worden.
Het maakt mensen niet statenloos -wat volgens internationale verdragen niet mag- , men heeft immers nog het turkse paspoort. Het zorgt er echter wel voor dat de tentakels van erdogan in Nederland effectief worden afgesneden met het vervallen van actief en passief stemrecht.
Overweeg ook dat kinderen van de derde of vierde generatie turken die hier in Nederland worden geboren nog steeds de turkse nationaliteit krijgen opgedrongen en op latere leeftijd in vreemde krijgsdienst worden gedwongen, in een leger van een land dat wij ondertussen als een vijandige entiteit kunnen beschouwen sinds erdogan er aan de macht is.
De enige werkbare oplossing is om de banden met het land van de voorouders definitief af te snijden, anders zullen ook de komende generaties altijd vreemdelingen in nederland blijven, met een elastiek om hun nek dat in ankara eindigt.

me163komet | 15-02-21 | 12:44 | 3

Nog steeds kopen dubbelpaspoortigen hun Turkse dienstplicht af. Voor Turken die bij de politie werken werd dat lang geleden nog gesubsidieerd.
En over de lange arm van Ankara: lees het boek van Stella Braam over de Grijze Wolven.

theo-is-dood | 15-02-21 | 12:57

Je stuurt miljoenen mensen een land in. Zet ze in top positie's creëer verdeeldheid verander langzaam de regels en vecht de cultuur aan en maak deze later strafbaar. En neem het land over zonder één schot te lossen en pak zoveel mogelijk tegenstanders op om angst te kweken. Veel landen hebben deze tactiek gebruikt zoals Rusland.

jitro | 15-02-21 | 13:14

Onmogelijk. Maakt verder trouwens niet uit of iemand nou 1 of 2 nationaliteiten heeft, Turkse staatsburgers krijgen hier zonder al te veel rompslomp al een (semi)permanente verblijfsvergunning. De aanvraagformulieren kosten voor iemand met de Turkse nationaliteit veel minder dan voor iemand met de Amerikaanse (het eerste aanvraagformuliertje kost 40 euro voor een Turk, 1200 voor een Amerikaan,als ik het me goed herinner).

Asteroid-B612 | 15-02-21 | 16:16

Vroeger zei men “regeren is vooruit zien”. Vandaag de dag gaat de overheid van verbazing naar verbazing en wordt de politieke agenda bepaald door de krant van gisteren en door inzichten en principes. Kijken hoe ik de meeste zieltjes kan behagen voor de volgende verkiezing.

EG61 | 15-02-21 | 12:37

Hypothetische vraag: wat zou de internationale gemeenschap in 1935, met de kennis van nu, met Adolf Hitler hebben gedaan?

Misschien zouden ze dat ook voor Erdogan moeten overwegen.

Professor Superhirn | 15-02-21 | 12:28 | 10

@Asteroid-B612 | 15-02-21 | 16:19: Omdat wij Cyprioten wel kennen heeft Turkije afgedwongen om garant te staan voor het eiland. Cyprus deed aan etnische zuiveringen. Dat vond Turkije niet ok en heeft ingegrepen. Had Cyprus normaal gedrag vertoont, dan was er geen probleem. Als je kijkt naar dit rapport hebben jullie idd meer gemeen met Cyprioten dan met Turken.

Kaan78 | 15-02-21 | 21:59

@Professor Superhirn | 16-02-21 | 00:53: Armenië gaf Azerbaycan een gouden kans om haar grondgebied terug te pakken door op meer grond te azen en aan te vallen. Gevolg was een verpletterende overwinning voor Azerbaycan. Alle spullen en tactiek van Rusland, Frankrijk en Iran heeft Armenië niet kunnen helpen om er iets tegen te doen.

Kaan78 | 16-02-21 | 08:00
▼ 7 antwoorden verborgen

Geenstijl is dus ook gerecruteerd door het campagne bureau van de VVD.

Baytep | 15-02-21 | 12:25

Erdogan. Zo heette de ijsverkoper in Marmaris toen ik nog in het nu verderfelijke land Turkije vakantie vierde. Is ie toch aardig opgeklommen.

Ikblijfnietstil | 15-02-21 | 12:12

Een-tweetje met de Ruttecampagne, als voorzet voor de tweede aflevering van 'Mark Rutte, de Grote Erdoganbestrijder in Verkiezingstijd'?

Of toch een stille PVV-sympathisant op het kantoor van de NCvT die Wilders een kontje wil geven?

Professor Superhirn | 15-02-21 | 12:09

Voor Erdogan is het een groot spel.
Het gaat hem vast niet eens om een geloof, maar om manipuleren en invloed uitoefenen.

kloopindeslootjijook | 15-02-21 | 12:08 | 2

Het gaat ook over de tientallen miljarden €€€ die dubbelpaspoortigen jaarlijks naar Turkije overboeken. De Turkse economie verkeert in een crisis. Kijk maar naar de koers van de Turkse Lira tegenover de Euro op XE.com

theo-is-dood | 15-02-21 | 13:00

antwoord bij vraag 1: Merkel zegt dat Erdogan een toffe peer is.
zie antwoord bij vraag 1
zie antwoord bij vraag 1
en dat 34 keer.

bergsbeklimmer | 15-02-21 | 12:01

Erdogan riep ook altijd op aan alle Turken buiten Turkije om zoveel mogelijk kinderen te nemen. En geloof mij, daarmee bedoelt erdogan niet mee dat onze schoonmakers tekort opgelost kan worden.

Hollandse_blauwe | 15-02-21 | 12:00 | 3

Langzaam Europa Turks fokken.
Ze zijn het verlies van het Ottomaanse rijk nooit teboven gekomen.
En niet willen zien dat veroveren ook eigenlijk stelen is.
Dus dat er niet veel is om trots op te zijn.
Het oude gefrustreerde nationalistische deel van de Turken dan.

kloopindeslootjijook | 15-02-21 | 12:11

@kloopindeslootjijook | 15-02-21 | 12:11:
Turkije wil de leider worden van alle Turkstalige landen in de regio. Zie wiki: De Turken uit Turkije maken voornamelijk deel uit van de Oghuz-Turken (Ottomanen, Seltsjoeken, Turkmenen, Oezbeken). Oghuz is de noemer voor verscheidene westerse Turkse groepen die rond de 10e eeuw gezamenlijk naar het westen trokken. Ook de bevolking van Azerbeidzjan en Turkmenistan en verscheidene kleinere groepen, verspreid over Oost-Europa en West-Azië, maken deel uit van de Oghuz-Turken.

theo-is-dood | 15-02-21 | 13:05

"Crowding out the Dutch" Daar hebben de Engelsen Nieuw Amsterdam ook bijna zonder slag of stoot mee overgenomen van de Hollanders. ;-)

BadPatNL | 15-02-21 | 15:12

Of het nou vanuit links of vanuit rechts doorschiet: zodra iets totalitair wordt ellebogen er zelfzuchtige psychopathische types zich naar de top die vooral met hun eigen plezier en zelfbeeld bezig zijn, en niet voor de bevolking.

De bevolking wordt eerst naar de mond gepraat zodat ze de verkiezingen winnen en daarna wordt dezelfde bevolking het zwijgen opgelegd.

Democratie moet echt beschermd worden want je krijgt het moeilijk weer terug. Het moet voor de bevolking het beste zijn. Niet voor de bestuurders.

kloopindeslootjijook | 15-02-21 | 12:00

Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen. Iedereen die nu nog niet doorheeft dat Erdolf een gevaarlijke gek is, mede dankzij als die Turken met hun zelfverkozen diaspora in de EU hoeft wmb niet te gaan stemmen komende maand.
En nog steeds bukken onze leiders voor de grote Saraceense snor, nog steeds gaan er maandelijks miljarden en miljarden euro's de Bosporus over, het lijkt goddomme wel of we gekke Gerritje zijn hier.
Maar goed, ook dit rapport van de NCTV zal niets veranderen want we worden door hele bange mensen bestuurd die bang zijn om verantwoordelijkheid te nemen omdat dat hun verdere carriere kan schaden, nog los van de 200K Nederturken die donders goed weten waar je huis woont. Het moet, kortom, nog veel en veel verder uit de hand lopen voordat we ze ( als in: de Erdofanboys en hun paladijnen, niet de normale Turken die wel gewoon mee willen doen en zich Nederlander voelen, natuurlijk ) eindelijk weer retour afzender kunnen sturen.
Wat een geeldig idee toch ook, dat volk massaal de EU binnenhengelen. Alsof Byzantium nooit is gevallen, alsof klein-Azie nog steeds Helleens gebied is, alsof Darius en Xerxes moet bloemetje kwamen in plaats van met complete legioenen, alsof Wenen voor niets is geweest, alsof Vlad Dracul slechts een terroristische sadist was en alsof de Otttomaanse nachtmerrie voor de Balkanvolkren slechts een korte, vluchtige droom was.
Ik zeg, leer van de geschiedenis. Neem als EU zijnde maatregelen, of hun vaandels staan binnenkort ook te wapperen in Rome, Brussel, Straatsburg en Parijs.

Graaisnaaiert | 15-02-21 | 11:51 | 5

@Ridde Rogter | 15-02-21 | 12:21: Incirlik Air Base (Turkish: İncirlik Hava Üssü) (IATA: UAB, ICAO: LTAG) is a Turkish air base of slightly more than 3320 ac (1335 ha),[1] located in the İncirlik quarter of the city of Adana, Turkey. The base is within an urban area of 1.7 million people,[2] 10 km (6 mi) east of the city core, and 32 km (20 mi) inland from the Mediterranean Sea. The United States Air Force and the Turkish Air Force are the primary users of the air base, although it is at times also used by the Royal Air Force and the Royal Saudi Air Force.

Kortom, je moet dus wel vriendjes blijven

theo-is-dood | 15-02-21 | 13:13

@Graaisnaaiert | 15-02-21 | 11:51 |
"(...), het lijkt goddomme wel of we gekke Gerritje zijn hier."

Niet dat het nog nieuws is voor u, maar we zijn hier inderdaad gekke Gerritje:

- Onze eigen ouderen worden volledig in de kou gezet. Pensioenen waarvan bij deelname beloofd was dat ze waardevast zouden zijn worden met het jaar minder waard. Om over de schandalige graai in de pensioenpotten van o.a. Lubbers nog maar te zwijgen. Bejaardencentra werden gesloten, met alle gevolgen van dien.

- De eigen bevolking heeft al decennia het nakijken bij het vinden van een geschikte woning. E.e.a. is de laatste 5 jaar alleen maar sneller achteruit geboerd wegens het onbelemmerd binnen stromen van zo'n beetje heel het M.O. en half Afrika.

- De helft van de IC-bedden werd weg bezuinigd want "geen geld meer voor" terwijl de miljarden met tientallen tegelijk de grens over klotsen.

- Per week worden er 500 onrendabelen verwelkomt in een land dat decennia geleden al uit elkaar klapte van de overbevolking. Opnieuw mag de inheemse bevolking dealen met de fallout van het e.e.a..

- Onze zéér schone en innovatieve boeren moeten met alle geweld weg, maar een miljoen huizen erbij bouwen geeft in het geheel *kuch* geen druk op het milieu.

En dat is nog maar het topje van de ijsberg. Ik ben ondertussen al aan mijn reserve tikplank bezig omdat ik al mijn andere al kapot heb gehead desked.

Sjefke7807 | 15-02-21 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Blij dat de geheime dienst nu weet wat de man met de pet al jaren lang ziet aankomen. Op militair gebied is Turkije ook een grote bedreiging voor, dat zagen we laatst in Berg Karabach. Gaat de regering er ook iets mee doen? Diyanet op inperken bijvoorbeeld? Of investeren in het ontwikkelen van drone technologie? Nah..... Not a chance...

Ron_Paul | 15-02-21 | 11:49 | 2

Diyanet op inperken bijvoorbeeld? Of investeren in het ontwikkelen van drone technologie?

De Nederlandse overheid heerst nog steeds het soort wensdenken dat als je dictators aanspreekt op hun redelijkheid zij wel zullen luisteren.

me163komet | 15-02-21 | 13:03

@me163komet | 15-02-21 | 13:03: Werkte 1939 ook zo goed. En dan uiteindelijk op de fiets ten strijde tegen tanks. Regeren is vooruitzien, maar daar dat is veel te moeilijk.

Ron_Paul | 15-02-21 | 13:07

Erdogan werkt hierbij zeer nauw samen met Mark Rutte's VVD. Zie Mark's initiatief om de EU te overspoelen met gigantische aantallen salafisten, zie het sturen van moslimterroristen via de Turkse luchtbrug naar Syrië, om daar de politieke tegenstanders van Erdogan aan te vallen en om goedkope salafistische arbeidskrachten naar de EU te jagen, zie de Toyota's, en ga zo maar door.

obominotie | 15-02-21 | 11:48

Gaat Rutte weer een Turken momentje pakken?

osolemio | 15-02-21 | 11:46 | 1

Ja, Rutte gaat vast weer een stoere maar lege oneliner eruit gooien. Maar, eigenlijk wordt met dit rapport het wanbeleid van Rutte bevestigd. Wilders heeft gelijk.

Sitting_targets | 15-02-21 | 11:49

Terroristi!

apek00l | 15-02-21 | 11:45

Islamisering, dat vindt de NCTV geen probleem, maar islamisering vanwege Erdogan, dat dan weer wel.
Ik ben zo langzamerhand wijzer geworden en ik zie ELKE islamisering als een gevaar en een bedreiging. Is dat ongenuanceerd? Jazeker. Is het ook onverstandig? Nee, zeker niet.

JvanDeventer | 15-02-21 | 11:39 | 1

Interessant dat die verschillen gemaakt worden.
Mogelijk om de immigratie niet te hoeven afremmen.

Mr.Crowley | 15-02-21 | 11:52

'Islam negatief in het nieuws? Laten we deze mogelijkheid aangrijpen om critici uit hun tent te lokken door een blanke terrorist dood te zwijgen terwijl we in dezelfde zin wel een islamitische moordenaar bij naam noemen, dan kunnen we hen weer als extreem rechts aanwijzen' aldus nupuntnl:

"In de analyse wordt een mogelijk verband aangestipt tussen de "antiwesterse" reactie van Erdogan op de aanslagen op moslims door een extreemrechtse terrorist in het Nieuw-Zeelandse Christchurch in 2019 en de terroristische aanslag van Gökmen T. op een tram in Utrecht in datzelfde jaar, waarbij vier doden vielen.

Islamitisch terrorisme blijft haar vruchten afwerpen, bij de gratie van 'woke' media en bukkend 'links' (al even niets van Bouchallikht gehoord).

nsfl | 15-02-21 | 11:30 | 1

Die blijft onder de radar; heeft haar zin, is op de lijst gekomen en gebleven en nu is het duimen voor voorkeursstemmen zodat de Salafistische slang ook eindelijk haar entree heeft gemaakt binnen onze nationale vergaderzaal.

Graaisnaaiert | 15-02-21 | 14:31

Wie roept dit nu ook alweer eens.... al heel lang en zo.... was dat niet die man die al sinds teflon Rutte 1 in Cordon Sanitaire zit vanwege juist dit soort (volledig juiste) beweringen???

Nederlanddraaitdoor | 15-02-21 | 11:22

Religie is bedacht en gemaakt door mensen, eeuwen geleden. Hoe ver sta je van de realiteit af om wetgeving gebaseerd op een verhalenbundel zonder enig bewijs voor “goddelijkheid” of “mirakels” te hebben.

Geloven in kerstman, Sinterklaas of paashaas dan ben je kind of een idioot, maar geloven in een God , nou, dan komen de fluwelen handschoentjes uit de kast, want dat is toch zo bijzonder.

Als er al een God bestaat kan er van 1000en religies er maar een gelijk hebben. De rest gaat dus naar de hel. Daar wordt het dus druk. De kans dat ome erdo gelijk heeft is dus minder dan 0,0001 % . En maar ladingen geld er in proppen.

En nog steeds nul bewijs voor welke God dan ook. Of is het wereldkampioen verstoppen? Dan is het gelijk aan niet bestaand en oninteressant .

Ik weet wel wat ik stem in maart.

BenDeLier | 15-02-21 | 11:16 | 3

Ik denk dat diep van binnen al die gelovigen het ook wel weten maar dat clubgevoel waar ze bepaalde privileges uit halen voelt zo lekker hè.

Dirk III | 15-02-21 | 11:34

Religie is bedacht door mensen die samenlevingen wilden controleren.
God bestaat niet. Is geen enkel bewijs voor.

Mr.Crowley | 15-02-21 | 11:56

Goden bestaan niet maar ze worden wel vertegenwoordigd door aardse flapdrollen.

Rinet97 | 15-02-21 | 12:09

Is dit het voorzetje voor de traditionele Rutte en de Turken verkiezing rel? Het terugkerende een tweetje? Zijn we al weer kinder etende nazi’s genoemd?

P-unit | 15-02-21 | 11:05 | 1

Kannibalen!

Dirk III | 15-02-21 | 11:35

Ik blijf erbij. Opheffen de journalisten opleiding want het brengt slechts slaafse propagandamakers voort.
Ik lees zo ontzettend weinig goed journalistenwerk. Ze zijn allemaal bang voor hun baan want hypotheek en gezin. Het is best sneu allemaal.
Zo'n bericht als dit had al 10 jaar geleden door ene paar journalisten gebracht kunnen worden. Maar ze schreven liever over het wc-papiertje onder Trump zijn schoen.

Dirk III | 15-02-21 | 11:03 | 1

Journalist Stella Braam schreef eind jaren negentig al een boek over de Grijze Wolven. Een half mafiose organisatie die aan de ene kant heroïne smokkelt, en aan de andere kant klussen opknapt voor de Turkse MIT. (Google). En het mooie is, in Nederland noemen diezelfde Grijze Wolven zich een culturele vereniging en krijgen tienduizenden euro’s subsidie van goedgelovige ambtenaren.

-We zijn hopeloos verloren met zulke naïeve bestuurders-

theo-is-dood | 15-02-21 | 13:20

Erdogan, zat die niet samen met Geert in de trein van de democratie?

Beste_Landgenoten | 15-02-21 | 11:00 | 6

Kan niet wachten dat jij de diversiteit krijgt die je ruimschoots verdiend hebt. Maar goed, in jou geval zal Geert ook hier de schuld van krijgen.

Hollandse_blauwe | 15-02-21 | 11:56

Klopt, Geert bracht erdogan terug naar turkije.

Rinet97 | 15-02-21 | 12:11

Niet huilen, Landgenoot. Geert heeft hier geen drol mee te maken.

Graaisnaaiert | 15-02-21 | 14:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens mij zegt Geert dat allang maar Rutte wil niet samenwerken met Geert ja bedankt Rutte.

kuus | 15-02-21 | 11:00

Goh. En dit is nieuw nieuws?

RGV42 | 15-02-21 | 10:56

OK, tijd voor de obligate quizz:
a.Vleermuizenduo van DENK wordt per direct toegang tot NL Parlement ontzegd wegens ongewenste buitenlandse beïnvloeding ;
b.Minister BZK sluit per direct 148 Dyanet haatfabrieken in NL ;
c.Minister Blok ontbiedt Turkse ambassadeur;
d.Kabinet: "We moeten de dialoog blijven voeren want anders zet Erdogan de immigratiesluizen open"
e. Anders....

HarmFS | 15-02-21 | 10:49 | 2

c. ontbiedt ambassadeur om excuses te maken voor dit schandelijke nieuws.
d.
e. maken per direct een paar miljoen over aan Turkije om de vriendschap goed te houden...

Dirk III | 15-02-21 | 11:06

@Dirk III | 15-02-21 | 11:06: Ja, deze C. En E is toch wel paar miljard? Die kunnen we nog wel kwijt nu kappers bijvoorbeeld niet onder de TOZO vallen.

Met_baard | 15-02-21 | 11:53

Net als dat Europese invloed in Turkije bestaat (scholen, universiteiten, 15.000 samenwerkingsverbanden en Europese instellingen). Zijn er ook Turkse invloeden in EU.
Biden wil graag Turkije knechten en plunderen. Daarom worden jullie alvast gebrainwashed in het vrije westen.

Wat hebben Turken met Salafisten te maken en waarom zou Erdogan dat willen? Dit is een oprechte vraag. Zelfs als ik mijn hersens pijnigd lukt het me niet om de vermeende link te leggen.

Gokhan de trammoordenaar is gek geworden in NL en dus een product van NL zelf. Maatschappij (wij allen) zijn niet in staat geweest om hem en nog belangrijker onszelf te beschermen. Wat heeft Turkije hiermee te maken?

Naast Gokhan lopen er nog meer gekken en hulpbehoevenden rond in NL die we vanwege vergaande liberalisering niet meer kunnen helpen.

Met modder gooien naar TR lossen we de problemen in NL niet op. Hoe veel rapporten je daar ook mee vol schrijft.

Kaan78 | 15-02-21 | 10:47 | 24

@Kaan78 | 15-02-21 | 10:57: Nix "kromme cirkelredenatie" of "drogredenen". Ik noem simpele feiten, die jij kennelijk niet onder ogen wenst te zien. Sterker nog, jij bent degene die hier absurde drogredenen hanteert. Kijk, iemand die "Allahu Akhbar" schreeuwend mensen doodschiet in een tram, doet dat niet omdat hij "produkt van Nederland" is, maar omdat hij er een islamistische/Jihadistische agenda op nahoudt. Dat Erdo islamistische motieven heeft is duidelijk, dat zegt hij namelijk zelf.

Asteroid-B612 | 15-02-21 | 15:58

@Kaan78 | 15-02-21 | 14:46:
Ben heel benieuwd wat jij als begin van "onterecht verkregen gebieden" beschouwd, m.a.w., waar begint jouw geschiedenis. Met een 19e eeuwse bril of zelfs maar een 14 e eeuwse bril naar de geschiedenis kijkn werkt niet. Probeer het eens in de vroegst bekende geschriften, dan zul je zien dat die oosterse volken altijd al de drang naar het westen hebben gehad en dus niet andersom, zoals jij beweert.
Dan praten we verder.

Graaisnaaiert | 15-02-21 | 16:20

@Graaisnaaiert | 15-02-21 | 16:20: Na 1908/1909 was Turkije overgenomen. De eerste kentering was Cyprus 1974. Het wordt tijd om paal en perk te stellen en de schade dat is aangericht recht te zetten.

Kaan78 | 16-02-21 | 08:06
▼ 21 antwoorden verborgen

Zaterdag, op een druk punt in de stad:
Nida, dat de hele dag flyert.
Vorige week, zelfde punt: Denk dat hele dag flyerde
Afgelopen weekend In mijn (ander deel stad) brievenbus: uitklapbrochure Nida.

Voor de rest ben ik (toevalligerwijs?) met nog geen enkele andere verkiezings-campagne geconfronteerd!

Vergeleken met sektes als Denk en Nida, zijn Jehova-getuigen kinderspel.
(mensen uit de 'provincie' hebben vaak geen idee hoe alomvertegenwoordigd het islamfascisme is)

En allemaal openbaar. Zonder dat Antifa deze islamfacsisten ook maar een stobreed in de weg legt....

michelpen | 15-02-21 | 10:41

Wat vindt een Turkse vader er eigenlijk van als zijn dochter met een katholieke Nederlander thuiskomt?

laurentius | 15-02-21 | 10:41 | 2

Dat vindt hij top, een potentiële rijkmaker, zijn dochter die wegkan uit de shyte. Hij zal het toejuichen.

van Oeffelen | 15-02-21 | 10:46

Vond mijn wijlen schoonvader absoluut geen probleem dat zijn dochter thuiskwam met 'ne katteliek. Maar goed hij was dan ook zo Istanbul seculier als de neten als gepensioneerd advocaat/rechter/hoogleraar. Daarnaast was hij groot fan van het 1987 Ajax uefa cup winnend team. Lol!

Basil Fawlty | 15-02-21 | 14:26

Kan de club die de ‘geen jihad in onze straat’ stickers laat maken hier ook een Turkse vertaling bij doen?

Haringkoning | 15-02-21 | 10:38

Staat er al wat over op NOS.nl?

Gervano | 15-02-21 | 10:34 | 1

Nee, wel bericht over schiet'incident' (*proest*) in A'dam.

Zenzeo | 15-02-21 | 10:39

Follow the money. Geldkranen dichtdraaien of als non-compliant declareren. Is het snel afgelopen met die flauwekul.

van Oeffelen | 15-02-21 | 10:33 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:36: de richtlijnen die de staat middels de DNB en AFM als toezichthouders heeft gegeven zijn niet mals. Bij het minste of geringste moet er gemeld worden anders volgt een boete.

van Oeffelen | 15-02-21 | 10:48

@van Oeffelen | 15-02-21 | 10:48: Dat zal wel loslopen. Het CDA ziet Erdogan's AKP als een zusterpartij met grote ideologische overeenkomsten. En de warme banden tussen de VVD en het Turkse regime zijn ook duidelijk. Dus er zal genoeg ruimte zijn om de nodige oogjes toe te knijpen.

obominotie | 15-02-21 | 12:17

@obominotie | 15-02-21 | 12:17: om het minste of geringste zeggen banken anno nu rekeningen op. Inderdaad onder druk van FATCA, DNB en Wwft. Daar is niet veel voor nodig. Een paar contante stortingen, overboekingen naar een land in het M-O of zakendoen in de Oekraïne en je hangt.
Heeft niks met VVD of CDA te maken. Dat zijn de ergste paniekzaaiers als het om financieel toezicht gaat

theo-is-dood | 15-02-21 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen

Of:- 'enge Turkse Nederlanders zoeken contact met Turkse president Erdogan'.

HogeNood | 15-02-21 | 10:32

In de Antwerpse wijk Borgerhout zie je veel oude en nieuwe Mercedessen met Turkse vlaggetjes in de leren bekleding gestikt, of achter de ramen. Ze willen dat iedereen ziet dat ze eerst en vooral Turk zijn. En daarmee liegen ze niet. Ze kijken Turkse TV, Turks voetbal, laten hun kinderen in merchandise van Turkse clubs lopen en staan langs de kant van de weg huilend te klappen als een Turks regeringslid door de EU reist. Ze gaan naar een Turkse moskee waar door Turkije getrainde predikers optreden.
Het zwarte geld dat ze al dan niet naast een uitkering in de horeca verdienen, gaat naar een villa of appartement in Turkije, waarvan de belastingdienst niets weet.
Ik generaliseer wat maar voor het gros van de Turken in de Benelux geldt dat de loyaliteit voor de landen waar ze wonen erg beperkt is. Als je in Duitsland rondrijdt, lijkt het al niet anders.

drs. Levi Samsonov | 15-02-21 | 10:32

Eerst de plee vol schijten en niet luisteren naar waarschuwingen dat er geen pleepapier is. Iedereen die waarschuwt kapotmaken en wegzetten als extremist.

Dan 20 jaar later een rapport schrijven over vieze billen.

Knufter | 15-02-21 | 10:27

"Ook is er 'mogelijk een verband' tussen de 'antiwesterse retoriek' van Erdogan en de aanslag van haatdemocraat Gökmen Tanis in Utrecht."
Men onderzoekt liever of er een verband is tussen Trump's uitlatingen, en het geweld bij het Capitool. Want Trump is natuurlijk het enige èchte gevaar.

JackStick | 15-02-21 | 10:26 | 1

Twamp is inmiddels alweer vrijgesproken met de nodige politieke gekonkel. Maar iedereen met een IQ boven de schoenmaat had dat zien aankomen, alleen al om technische redenen.

Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:32

Eigenlijk moeten we Erdogan bedanken, want mede dankzij hem hebben we weer een topic met Femke! (en dan bedoel ik niet die linkse zakkenvuller in Amsterdam natuurlijk)

Joost Maghetweten | 15-02-21 | 10:25 | 1

Ik zit juist op een topic over Femke de (s)linkse zakkenvuller uit Twente te wachten... dat ze op straat is gekeild vanwege incompetentie. Maar helaas gaat die droom nooit in vervulling... but that's life.

Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:29

In de aanloop naar 17 mrt meer meer, wie weet komt het NL electoraat uit de al 10 jaar durende diepe coma.

william7055 | 15-02-21 | 10:24

Hij slaat 2 vliegen in één klap: de verspreiding van het mohammedanisme en armoede....

J.Thee.Cohen | 15-02-21 | 10:22

Het moment dat je een topic leest en denkt : Gôh...

Ik kan mij werkelijk niet indenken dat dit niet al 15 jaar op de radar was...

Wijze uit het Oosten | 15-02-21 | 10:22 | 3

Journalisten kunnen nu weer even interessant doen.
Morgen gaan we gewoon weer over tot de orde van de dag

Turbulentie? | 15-02-21 | 10:24

@Turbulentie? | 15-02-21 | 10:24:
Precies... nog even Ploumen, Jessias en die PLO mevrouw pluggen en we kijken in maart tegen een VVD, D66, PvdA en GL kabinet.

Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:28

Sterker nog, in 1997 schreef Stella Braam een boek over de Grijze Wolven. Een eng-nationalistische club die ook klussen (lees: moordaanslagen) opknapt voor de Turkse MIT.
Met andere woorden, dit is allemaal oud nieuws. En sinds wanneer gaat de NCTV over de binnenlandse veiligheid? Dat is toch primair de taak van de A1VD?

theo-is-dood | 15-02-21 | 14:05

Na de verkiezingen gaat het ineens weer meevallen.

squadra | 15-02-21 | 10:22

Of iemand christelijk is, islamiet of atheïst: het zal mij een zorg zijn. Zolang dat zich in het privedomein afspeelt. Erdoğan is echter een dictator en zijn relatie met Denk en andere Turkse organisaties in NL vind ik uitermate zorgelijk. Hier ligt een taak voor onze diensten. Ik ben voor godsdienstvrijheid maar ook voor mijn persoonlijke vrijheid net iets meer.

Red shirt | 15-02-21 | 10:21 | 1

De religieuze ideeen van personen stuurt wel hun doen en laten, en hun stem. Dat is n.i. Best zorgelijk.

BenDeLier | 15-02-21 | 11:21

Zou je het goed vinden als je dochter met een turk thuiskwam?

Turbulentie? | 15-02-21 | 10:21 | 3

Ja natuurlijk, graag in een jurk met baard zelfs, ,anders ben ik een racist.
En dat moeten we niet willen met zijn allen.

Nuchternederland | 15-02-21 | 10:29

Ligt aan de Turk. Stadsturk van wie kopvodjes niet zo hoeft en nooit naar de moskeet gaat en verder normaal meedoet lijkt me prima verder. En Erdolf fanboy, ja dan heb je wel een probleem...

Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:31

Geen enkel probleem voor mij zolang die maar atheist is.

Stuffed Human | 15-02-21 | 10:33

Good morning: ISIS suicide bombers accidentally detonated a bomb in the middle of an ISIS gathering in Iraq. 21 dead, all ISIS members. twitter.com/LunaSafwan/status/1360498...

Feynman | 15-02-21 | 10:21 | 7

Bedrijfsongeval. Hadden ze zich maar aan de regels moeten houden, alleen staat er niks in de koran over hoe om te gaan met explosieven.

Dezenaamhier | 15-02-21 | 10:35

Goede vaklui dus.

Deksmaat | 15-02-21 | 10:55

Dikke biem.

Dirk III | 15-02-21 | 11:27
▼ 4 antwoorden verborgen

NCTF?? Ik heb onlangs - ca. 1 jaar geleden - een opsomming gegeven. Zie hier :

- de meeste journalisten ter wereld zitten daar in het gevang.
- een kind moet een moedermelk van de moslima accepteren.
- meisjes + jongens mogen niet meer in hetzelfde huis wonen wanneer zij gaan studeren.
- Morsi was de grootste held van Turkije.
- zij steunen het Syrische bevrijdingsleger. De Islamitische Staat die momenteel huishoudt in Syrië en Irak is zo sterk geworden dankzij Turkije, volgens een commandant van de IS(IS).
- hoofddoeken mogen overal gedragen worden, uitgezonderd de politieagenten.
- democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten." (Erdogan)
- Turkije heeft het bovenste gedeelte van Cyprus bezet. Zij zijn de enige die dit erkennen.
- Turkije weigert zich ter verontschuldigen voor de Armeense genocide. Meer dan 99 jaar na de Armeense genocide, die in 1997 door de International Association of Genocide Scholars unaniem erkend is.
- Israel wordt benadeeld, Palestina wordt juist bevoordeeld. Israel wordt door Erdogan veroordeeld tot Palestijnse genocoïde. "Het Israëlische barbarisme is nog erger dan dat van Hitler", aldus Erdogan.
- Twitter en Youtube zijn geblokkeerd.(Twitter is opgeheven door een rechtbank)
- tussen 10u s'avonds en 5u s'morgens mogen de winkels geen alcohol meer verkopen
- vicepremier Bulent Arinc vindt dat vrouwen niet mogen lachen in het openbaar, want dat is onrein volgens de koran.
- vicepremier Bulent Arinc had een week geleden al gezegd dat hij de Hagia Sophia weer zou willen zien als moskee. Ook de oppositiepartij MHP steunt het idee. Sinds 1935 is de Hagia Sophia een museum, en is in 1985 verklaard als werelderfgoed door UNESCO.
- de trommelaars die de mensen moet wakker maken i.v.m. de Ramadan, wordt door veel besturen juist bevoordeeld.
- AKP heeft toegezegd dat vrouwen meer kinderen horen te krijgen. Dus ze moeten nu zonder één lach zich met een man de coïtus aanvangen.
- Turks strand is gereserveerd speciaal voor vrouwen in het toerisme centrum van Antalya waarvan elke moslima gebruik kan maken.
- Turkse president heeft een paleis laten bouwen voor hem van zo'n 300 miljoen en heeft 1000 kamers....
- Saoedi-Arabië is het meest geliefde land...
- zo'n 42% van de moslims in Turkije (98%) vinden het dus wel goed dat tegen burgers een zelfmoordbom en andere geweldadigheden geoorloofd zijn... (Hurriyet)
- zo'n 80% van 18 jaar en ouderen in Nederland vinden dat de jihad het doden van andere religies en ongelovigen geoorloofd is.
- zo'n 90 procent van de Turkse Nederlanders tussen de 18 en 35 vindt Syrië-gangers helden en 72 procent staat achter de opmars van IS.
- de Turkse president Recep Tayyip Erdogan weet het zeker: niet de vikingen of Columbus 'ontdekten' Amerika, maar de moslims.
- President Erdogan over de westerse wereld : "Ze zien eruit als vrienden, maar willen ons dood hebben, ze genieten ervan om onze kinderen te zien sterven. Hoe lang zullen we dat nog accepteren?" (Hürriyet)
- de aarde is rond, maar zeven- tot achthonderd jaar eerder ontdekte de moslims dit al lang, aldus Fikri Işık, de Turkse minister van Wetenschap, Industrie en Technologie. (Hürriyet)
- de turkse schutter die in Kopenhagen op Lars Hedegaard - een islam criticus - schoot, is vrijgesproken door een Turkse rechtbank en is verdwenen. Denemarken gaat nu een beroep doen op Europa om de schutter aan te klagen.
- vrouwen in het welvarende westen plegen massaal zelfmoord omdat daar sprake is van "een mechanische gelijkheid" tussen de seksen. Deze onthulling werd gisteren gedaan door de Turkse premier Davutoglu.
- mannen die tijdens een tv-programma dansen met vrouwen met wie ze niet getrouwd zijn, dat kan volgens volgens de Turkse Hoge Commissie van Radio & Televisie (RTÜK) écht niet. RTÜK bestrafte de TV-show daarom met een boete van omgerekend 145.000 euro.
- een Turkse universiteit wil een nieuw soort leugendetector ontwikkelen, speciaal gemaakt voor Turken. De reden is dat "sommige uitspraken die in Westerse landen worden gezien als leugens, geen leugens zijn voor Turken". Dat heeft professor Nevzat Tarhan, oprichter van de Üsküdar University, gezegd, meldt Hurriyet. De nieuwe test moet meer "in lijn zijn met de Turkse cultuur".
- vier officieren van justitie die onderzoek deden naar corruptie binnen de overheid, zijn geschorst door de Hoge Raad. Het is onduidelijk waar ze van worden verdacht. Na een grootschalig corruptieschandaal stapten vorig jaar drie ministers op. Ook werden duizenden politiemedewerkers en honderden rechters en aanklagers overgeplaatst, weet het ANP.
- 'moederschap is enige carrière voor vrouw'. Dat heeft de Turkse minister van Volksgezondheid Müezzinoğlu gezegd. Volgens de minister : "de carrière van moeders is het moederschap". De minister is verder van mening dat vrouwen zoveel mogelijk natuurlijk moeten bevallen en de keizersnede moeten vermijden.(Hürriyet)
- Erdogan-aanhang in Nederland wil Frederike Geerdink ophangen (geenstijl)
- de Turkse premier Ahmet Davutoglu heeft de Israëlische premier Benjamin Netanyahu vergeleken met de gebroeders Kouachi en Amedy Coulibaly, de aanslagplegers in Parijs.
- Turkse president Erdogan over Charlie: Dit is niet wat ze bedoelen met vrijheid", aldus de religieus geïnspireerde Turk. "Het staat gelijk aan terreur, doordat ingegrepen wordt in de vrijheid van anderen." Volgens hem "bestaat er geen grenzeloze vrijheid".
- een gerechtshof in Turkije heeft geoordeeld dat Facebook een aantal pagina's moet blokkeren die de profeet Mohammed beledigen. Dat meldt persbureau Anadolu. Als Facebook dit niet doet, zal de social mediasite geblokkeerd worden in Turkije.
- de 'parallelle structuren' in Turkije zweren samen met de Israëlische inlichtingendienst Mossad. Dit verklaarde de Turkse president Erdogan vandaag in Istanboel.
- de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Cavusoglu heeft zich vrijdagmiddag op het laatste moment teruggetrokken uit een veiligheidsconferentie in München. Dit omdat hij niet samen met een Israëlische delegatie de zitting wil bijwonen.
- geweld tegen vrouwen wordt overdreven. (Erdogan)
- als een vrouw verkracht is, waarom zou je de baby dan aborteren? (Gökcek : burgemeester Ankara)
- draag je een decolleté, dan vraag je om verkrachting. (Prof Ceken, Universiteit van Selcuk)
- een verkrachter treft minder blaam dan de vrouw die abortus pleegt. (AKP kamerlid Ayhan Ustun)
- hadden ze maar op hun meisjes moeten letten. (Celalettin Cerrah, voormalig politiechef)
- laïcisme leidt tot moraalvervaging. Je moet dan niet gaan zeiken in je minirok als je verkracht wordt. (Zanger Nihat Dogan)
- volgens Erdogan gaat het in de westerse wereld de verkeerde kant op met de verdraagzaamheid. (Hürriyet) In zijn toespraak in Istanbul verwees de president ook naar oplevende islamofobie en vooroordelen jegens moslims.. Korte tijd na zijn speech ging de Osmaanse heerser naar Saudi-Arabië voor een officieel bezoek....
- Turkije weigert 5000 voor ISIS gevluchte christenen op te nemen. Xandernieuws.punt.nl 27-02-2015 15:33- in Christendom, Eindtijd & Profetie, Iran / Syrië, Islam & Terreur
- de website van de Atheïsme Associatie in Turkije is niet langer bereikbaar. Het medium voor het niet-bijgelovige smaldeel van de Turkse populatie werd geblokkeerd.

Hier een klein gedeelte van Erdogan. Meer is niet mogelijk op deze pagina...

Thoth | 15-02-21 | 10:20 | 2

Lijst gescanned, zijn de gemiddelde meninkjes van mossels zo te zien.

Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:27

Dat blokkeren van Twitter door een rechtbank is uit het oogpunt van de volksgezondheid niet zo"n slecht idee lijkt me. Ver van wegblijven van Twitter is het beste

MaximusAurelius | 15-02-21 | 10:33

Ondertussen stuurt Nederland weer militairen, Toyotas en geld naar soevereine landen om die kapot te maken. Turkije doet het zelfde, maar dan gehaaider. Maar dat Nederland een land vol met naïevelingen is, dat wisten velen al lang.

Mokum Kosher | 15-02-21 | 10:20

De trollen worden steeds slimmer.

Mr.Crowley | 15-02-21 | 10:19

Erdocunt steunt IS en helpt met het vermoorden van Armenen ... Need I say more..

Longhorn | 15-02-21 | 10:18 | 3

Koerden meer, Jezidi's zijn bijvangst, Armenen hebben ze zelf al in 1918 aardig uitgeroeid. De meesten zijn in diaspora en een plukje zit in de gebergten van de Caucasus op een fractie van hun oorspronkelijke grondgebied.

Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:22

@Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:22: kijk de film “Grandma’s Tattoos” over de Armeense genocide. Armeense meisjes werden als slaaf gehouden en door hun ‘eigenaren’ getatoeëerd

theo-is-dood | 15-02-21 | 14:12
-weggejorist-
halfvolle glas | 15-02-21 | 10:17 | 3

Zeg njet tegen diyanet ofzo?
Maar dit zag toch niemand aankomen, in elke stad en dorp een hut met turkse staatshulp en dan dit... ongelofelijk.
En nu koffie.

Dezenaamhier | 15-02-21 | 10:17

Je verwacht het niet. Benieuwd wat denk hier van gaat vinden, al kunnen we dat wel raden.

Schepvogel | 15-02-21 | 10:16

Zit Turkije nog in de NATO?

Mr.Crowley | 15-02-21 | 10:14 | 2

Maakt dat uit?

halfvolle glas | 15-02-21 | 10:18

Op papier wel.

JackStick | 15-02-21 | 10:35

Ik vroeg me af: als je het gevaar van iemand als Erdogan voor het vrije, democratische westen onderkent, ben je dan ook 'woke', of gewoon een islamofobe buitenlanderhater?

Zenzeo | 15-02-21 | 10:14

Turkije gaat onderhand Iran achterna. Voor je het weet hebben de Ayatollah`s het daar straks voor het zeggen. Dan is het over met de republiek.

RickRD | 15-02-21 | 10:13 | 2

Iran voor de deur.

Mr.Crowley | 15-02-21 | 10:15

Erdolf gebruikt ieslaam grotendeels om macht te vergaren. Zijn achterban zijn nauwelijks geletterden uit centraal Anatolië. Stadsturken zullen weinig van hem moeten hebben, maar ongeletterden zwaar gelovigen zijn met meer (veel meer). Maar goed je kan kijken wat er met Oebroe is gebeurd om te zien hoe de halve maanvlag ervoor hangt.

Verder blijft Turkije een concurrent voor Saudi Arabië en Perzië in de regio. Die 3 spelen een game of thrones op lokaal niveau. Daar gaat het Erdolfje uiteindelijk meer om.

Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:20

Een aantal jaren geleden hadden we wat georganiseerd hier in het lokale theater. Er stond toen een rij vuurkorven buiten richting de ingang van het theater. Was best mooi. Tot er 'jongeren' met stenen in die vuurkorven gingen gooien. Dat waren jongeren van een Diyanet filiaal aan de overkant van de straat. Ik dacht meteen 'terroristjes in de dop' maar dat is natuurlijk alleen maar een vooroordeel. 

Leptob | 15-02-21 | 10:11 | 1

Nee dat is geen vooroordeel maar gezond verstand. Net zoals het gezond verstand was te voorspellen dat (het niet aanpakken van) de marokkaanse straatterreur van de jaren 90/0 onherroepelijk zou leiden tot zoiets als de mocro-maffia.

Zenzeo | 15-02-21 | 10:17

Dat Turken na 3 of 4 generaties zichzelf nogsteeds Turk noemen zegt genoeg. Ook het hebben van dubbele paspoorten schikt niet met grondwet artikel 1, er zitten namelijk veel voordelen aan die alleen gelden voor dubbele paspoort houders, dus geen gelijkheidsbeginsel.

Om dit probleem te verkleinen moet de overheid gewoon eenvoudig iedere uitkering x 50%, de overige 50% halen ze maar in het tweede land.

allesofniks | 15-02-21 | 10:11

Is oud nieuws. Iemand aan de overkant gestoord in zijn/haar winterslaap?

Mr_Pikibelly | 15-02-21 | 10:10 | 2

Ja, kennelijk is de bekende iftarbezoeker Aalbersberg, onze NCTV, ook wakker. Een paar jaar later dan de rest van ons land.

Schmalz | 15-02-21 | 10:13

De gefilmde oproepen in de toespraken van Erdogan om 5 kinderen te nemen en in “hun mooiste huizen te gaan wonen” en in hun duurste auto’s te rijden waren nog niet duidelijk genoeg?
Oud nieuws
Alleen de overheid staat erbij en kijkt ernaar, en laat het gewoon gebeuren.

laurentius | 15-02-21 | 10:09

Het idee van de PVV om een ministerie van de-islamisering is dus zeer actueel en blijkt hard nodig.

Eddy67 | 15-02-21 | 10:08

Zal er ook maar iets veranderen?

Turbulentie? | 15-02-21 | 10:08

Gevalletje water is nat.

JanVergoor | 15-02-21 | 10:07

Volgende scenario:
Onze MP maakt zich zo kwaad over deze publicatie, dat hij een vlammende toespraak op de NPO houdt, waarna de Turkse ambassadeur tijdelijk uitgewezen wordt.
VVD scoort daarna een historische winst bij de verkiezingen.

Roadblock | 15-02-21 | 10:06 | 6

Herhaling van zetten.
Demonstratie Turken en uitzetting minister 10 maart 2017.
Verkiezingen tweede kamer 15 maart 2017...

Intreressant....

Braco.me | 15-02-21 | 10:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Allemaal al lang bekend natuurlijk op GS. Twee derde van de nederturken is trouw aan Erdogan. Direct dat hele Diyanet en Mili Gurus ontmantelen, vreemde geldstromen verbieden. En Turks paspoort als 2e paspoort verbieden. Kies maar. Waar ligt je loyaliteit?

Sitting_targets | 15-02-21 | 10:03 | 2

Eerder 70% net als in Mofrika. Honderdduizenden staan klaar voor hun sultan. We zijn de klos.

Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:05

Erdogan vol trots tegen Macron: "Wij Turken hebben ooit ontdekt hoe je plezier aan seks kunt beleven!" Macron antwoord droog:"Wij Fransen hebben ontdekt dat je er met een vrouw nog meer van kunt genieten!"

H. Drievuldigheid | 15-02-21 | 10:03 | 1

grappig dat nou net Macron dit zegt.....

oblix | 15-02-21 | 10:13

Femke is goed bezig!

naxapinu | 15-02-21 | 10:02 | 1

Vrij Links van Terstal kan beter van de PvdA overstappen naar Splinter.

Sitting_targets | 15-02-21 | 10:04

Nou Kaan78,
kom er maar in, the floor is all yours.

vander F | 15-02-21 | 10:00 | 1

"Jullie zijn allemaal kk kaas racisten".

Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:06

Ach ja. Hoe zit het eigenlijk met de Grijze Wolven? Publiek geheim dat een moskeet bij mij in het Vogelaarwijkje in hun bezit is. Hebben ook wat toko-tjes in de buurt om hun heroine geld wit te wassen.

Ottomanen zijn gewoon een stuk meer stiekem wanneer het aankomt om hun criminaliteit en subversie van de samenleving. Mocro's denken meer dat ze allemaal Tony Montoya zijn en gedragen zich als filmpersonages maar dan meer cringe en vooral meer zichtbaar voor de rest van het belastingvee wat ergernis wekt.

Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:00

Zo lang er geen app groepen zijn, waarin de AK Partij in Nederland zich rabiaat antisemitisch uit, waarin Ozturk aan Kuzu vraagt hoe hij het zou vinden wanneer zijn zus met een neger thuis komt, zo lang zullen de main stream media het verhaal niet groot gaan brengen.

Ik verwacht eerder een laf en verhullend interview bij M van de een of andere geschokte Turk, afgesloten met het vaste "Helder!" van die mevrouw met het gekke potkapsel.

D66 sluit zich vervolgens aan bij DENK, want Wilders en Baudet zijn tegen meer, meer, meer Erdogan. En Slavyna Simons, die mijmert over de harems van de Kalief.

Dus, nee, hier gaat niks mee gebeuren. Die tijd is al lang gepasseerd. Het trojaanse paard staat in ons midden en de barbaren staan binnen de poorten.

Glasgow Argus | 15-02-21 | 10:00 | 1

Jihadi fanboys en ander salafistisch gespuis zitten op Telegram. En aangezien die lui nauw verbonden zijn met andere criminele groepen wordt er ook niet zo snel gelekt. Because accidents do happen.

Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:04

Interessanter dan kuzu en kornuiten zijn de lokale DENK fracties. Want daar druipt het antiwesters sentiment er letterlijk vanaf, zonder enige vorm van schaamte. Vooral ook omdat men daar niet zo in de schijnwerpers staat, en dus ongestoord hun gang kan gaan. Zijn bv zeer druk met slavernijverleden, zwarte piet, de Joden, krijst bij alles onmiddellijk islamofobie etc etc. Zolang het maar de boel kan splijten.

Shortganger | 15-02-21 | 10:00

Antwoord van Rutte: na de verkiezingen komt er een gedegen onderzoek. De persoon Keihard aanpakken die deze vertrouwelijke informatie heeft gelekt. En de invloed van Erdogan op de Turken in Nederland? Deze schuif ik door voor het volgend kabinet waar ik geen deel meer van uitmaak. Net zoals alle andere hoofdpijndossiers.

Taartmoment | 15-02-21 | 09:58

M-m-maar.. TWAAMP!!!

Turbulentie? | 15-02-21 | 09:58 | 1

Haha zelfs op CNN kunnen ze Dahnald niet loslaten, ze missen hem echt, ook gezien de ratings.

Graaf_van_Hogendorp | 15-02-21 | 10:07

... Hoe belandt een 'Departementaal Vertrouwelijke' nota van de NCTV in de naam van Allah in handen van een journalist? ... Heel eenvoudig: de NCTV wist dat haar advies anders straal genegeerd zou worden, zeker in verkiezingstijd. Dus lek je het naar een journalist en ineens is er 'ophef'. Nu moet de politiek wel reageren.

Overigens: dit is voor de NCTV alleen maar nodig omdat de politiek weigert te acteren en alles comfortabel onder het tapijt schuift.

ole guapa | 15-02-21 | 09:58 | 2

Zou zo maar eens kunnen.

vander F | 15-02-21 | 10:02

Klinkt wel als een redelijke verklaring.

theo-is-dood | 15-02-21 | 14:15

Is het het policore wegkijkgedrag of de naïviteit die de Nederlandse overheid die de Nederlandse bevolking in gevaar brengt?

Ik roep maar wat | 15-02-21 | 09:58

Deze Femke is wel punten aan het scoren bij mij moet ik zeggen.

Joffri | 15-02-21 | 09:57 | 6

@Joffri | 15-02-21 | 10:10: ze heeft zelf ook altijd weggekeken, enige verschil is dat er verkiezingen voor de deur staan.

Capt. Iglo | 15-02-21 | 10:16

@Capt. Iglo | 15-02-21 | 10:16:
1. Wat verwacht je van een éénvrouwsfractie?
2. Betere ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Ja misschien ook wel opportunistisch maar daar maakt iedereen zich schuldig aan. Als ze doorzet verder helemaal prima.

Joffri | 15-02-21 | 10:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja even voor de verkiezingen met een turk ruzie maken komt mij bekend voor.

witte | 15-02-21 | 09:57 | 1

Precies.

Roadblock | 15-02-21 | 10:08

Het zullen eens een keer geen turken zijn. Houd het dan nooit op?

Tishetnetnie | 15-02-21 | 09:57 | 1

Nee.

H. Drievuldigheid | 15-02-21 | 09:59

Media wakker geworden door onderstaand ?

De website van de PvdA en van Europarlementariër Kati Piri zijn afgelopen zaterdag het doelwit geworden van een DDoS-aanval. Ten gevolge daarvan lag de site van de partij vanaf een uur of 15.00 tot ongeveer 19.30 uur plat. De site van Piri, die op plek 5 staat op de lijst voor de Kamerverkiezingen, lag langer plat, maar is inmiddels ook weer online.

Eerder kondigde een Turkstalig Twitteraccount aan de websites plat te leggen en daarna werd de aanval ook door dat account geclaimd.

Droom-Vreesman | 15-02-21 | 09:56

Mooi dat Femke met kamervragen komt, maar hoe erg is het dat het muntje na de Utrechtse tramaanslag van 2019 nog niet was gevallen? Pleeg een aanslag in Frankrijk en Macron komt je halen, met je vier vrouwen en al je broers en zussen erbij. Hier kan hoegenaamd niets, want de rechten van (potentiële daders) prevaleren boven die van al die anderen. Gif sijpelt door. Op het moment dat één persoon ermee is aangetast kun je er donder op zeggen dat zijn omgeving toxisch is. Neem dan het zekere boven het onzekere.

MickeyGouda | 15-02-21 | 09:56 | 3

Er zijn nog niet genoeg slachtoffers in Nederland, geduld.

Joffri | 15-02-21 | 09:59

Direct al na de aanhouding van Tanis werd zijn geestelijke gesteldheid onder een vergrootglas gelegd. Zoals te doen gebruikelijk.

goedverstaander | 15-02-21 | 09:59

Macron haalt helemaal niemand. Het is daar gewoon een rechtsstaat.

MaarFeitelijk | 15-02-21 | 11:01

De vvd wordt minder scherp. Normaliter zou dit een dag of tien voor de verkiezingen zijn gelekt.

goedverstaander | 15-02-21 | 09:54

Ik ben het eens met nummertje 24 van die lijst.

Enemy of Pislam.

Papualist | 15-02-21 | 09:54
-weggejorist-
Omnisofos | 15-02-21 | 09:54 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar het gevaar komt van rechts. Toch?

sjef-van-iekel | 15-02-21 | 09:53 | 1

Ook, het 1 sluit het ander niet uit

Capt. Iglo | 15-02-21 | 09:55

"Voorzitter, ik zie dit weer als de zoveelste poging om de moslims in Nederland in diskrediet te brengen. Deze racistische en discriminerende hetze van de pers moet eens ophouden. Wij van DENK protesteren hier met kracht tegen."
Azarkan mode out/

Roadblock | 15-02-21 | 09:53

het zou zo makkelijk zijn: maak dubbele Nationaliteit onmogelijk. Verbied onze gemeentehuizen ook om zulke rotzooi te faciliteren.

ikworstelengadouchen | 15-02-21 | 09:53 | 2


Met een dubbel paspoort kunnen ze hier van alles faciliteren.

Mr.Crowley | 15-02-21 | 09:57

we behoren inmiddels tot een minderheid die dubbele nationaliteit toestaat.

horsteknots | 15-02-21 | 10:07

Wat vindt Sylvana Siemons?

P. Breidel | 15-02-21 | 09:52 | 2

nobody cares

ole guapa | 15-02-21 | 10:01

wat zou dat er toe doen.

MaarFeitelijk | 15-02-21 | 11:00

Zeg al jarenlang tegen mensen die roepen 'van die Turken heb je geen last alleen van die Marokkanen' dat die Turken net effe slimmer zijn. Je hoort ze niet en je ziet ze niet maar ondertussen wurmen ze zich met alle trucen in je economie enz. Ze lijken zich aan te passen maar ondertussen voeden ze hun koters in het Turks en hebben ze schijt aan onze cultuur, geloof en normen en waarden.

NB: Google eens op een afbeelding van alle Diyanet moskeeën in Europa en je verslik je in je slok koffie.

Droom-Vreesman | 15-02-21 | 09:50 | 3

Het zijn inderdaad allemaal kerncentrales.
Gelukkig is onze Nederlandse veiligheidsdienst wakker genoeg.......

Papualist | 15-02-21 | 09:58

Vergis je niet in hun bezittingen hier; winkels, horeca, half Deventer is eigendom van Turken.

Graaisnaaiert | 15-02-21 | 13:42

Vroeger, toen ik nog in een wat etnische omgeving werkte, had ik liever pauze met een paar Marokkaanse collega's, die spraken nog een beetje normaal met je. Als je met een paar Antillianen zat, negeerden die je de hele tijd, en als je met wat turken zat, waren ze je de hele tijd in de zeik aan het nemen. Uiteraard zeer anekdotisch en generaliserend wat ik zeg, maar ik onderschrijf uw punt volledig; wie zegt, het zijn alleen maar die Marokkanen waar je last van hebt, die zit er glad naast.

claude hommel | 15-02-21 | 16:46

Is er iemand van NCTV die de toespraken op tv van ome erdo heeft gevolgd en vertaald de laatste tijd? Hij wint er geen doekjes om hoor in die toespraken. Dan weet je toch al genoeg?

Dirk III | 15-02-21 | 09:50 | 1

*windt

Dirk III | 15-02-21 | 09:50

Baklava? Vulkanologen zijn boos.

RickTheDick | 15-02-21 | 09:48

NCTV is racisme!

Acidstain | 15-02-21 | 09:45

Stem DENK zodat men in Den Haag niet langer kan blijven wegkijken!

Gulliver | 15-02-21 | 09:45 | 1

jij eerst.

horsteknots | 15-02-21 | 10:09

Als ik van de ANWB folder tot aan de huis aan huis blaadjes kijk wonen er in ieder geval geen autochtonen meer in Nederland.

Dirk III | 15-02-21 | 09:44 | 1

Moet, anders racist/nazi of soepsidie kwijt.

Torwart | 15-02-21 | 09:45

Maar volgens GroenLinks en D66 (allebei rabiaat antisemitisch) is de opkomst van de islam het beste dat ons land de laatste vijftig jaar is overkomen. Wedden dat we half maart zelfs een vrouw met kopvod in ons parlement hebben zitten?

eerstneukendanpraten | 15-02-21 | 09:43 | 1

Uw pseudo is spot on hier

Pieterman | 15-02-21 | 09:47

Heeft Kuzu al gereageerd?

leo de pejo | 15-02-21 | 09:42 | 2

Even een

Pieterman | 15-02-21 | 09:48

Ja, westerse prietpraat, propaganda, Islamofobie en moslimhaat. Tenminste, dat gok ik zo zonder te kijken...

Graaisnaaiert | 15-02-21 | 13:40

Ambtenaren snurkers? Kan toch haast niet...... hahahaha....

Torwart | 15-02-21 | 09:42

We horen ook verdraaid weinig meer over de oorlogen van Erdo in Irak, Armenie, Libie en Cyprus. Zijn kortstondige ruzietje met Vlad heeft hij echter snel bijgelegd, zelf Erdo zag in dat Vlad, in tegenstelling tot de EU, niet met zich laat sollen. Ik verbaas me erover dat er nog geen Turkse Von Stauffenberg is opgestaan in dat land.

_pacman_ | 15-02-21 | 09:41 | 8

Volgens mij hebben ze er al diverse opgepakt, maar dat gooien ze niet in de publiciteit.

Mr.Crowley | 15-02-21 | 11:59

Er wordt steeds meer geheim gehouden.

Mr.Crowley | 15-02-21 | 12:00

Die heeft hij preventief vastgezet, inclusief de media en onderwijzers die niet aan de leiband lopen. Ideologische zuiveringen dus, en de EU snurkt vrolijk verder.
Hoeveel kranten zijn er inmiddels al verdwenen of gecontroleerd sinds de Gulen-coup ( nou ja, laat ik het een incident noemen, het was wel een hele aparte gebeurtenis )?

Graaisnaaiert | 15-02-21 | 13:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Geweldige plaat!

Pieterman | 15-02-21 | 09:41

Boe voor Erdogan!

pibasso | 15-02-21 | 09:41 | 1

Foei.

Acidstain | 15-02-21 | 09:46

We hoeven ons niet zo grote zorgen te maken: de islam loopt op z'n laatste benen. De laatste 20 jaar komt het historisch onderzoek naar het ontstaan van de islam echt goed op gang en het blijkt dat het verhaaltje dat islamieten leren over het ontstaan van de islam een totale hoax is, gezogen uit de grote duim van 'kalief' Abdul Malek.
Hier een mooi verslag van hoe de koran waarschijnlijk is ontstaan:
www.youtube.com/watch?v=4nQ2YPWGYcw
(Ondertiteling aanzetten!)
Next! ..

Aristotalloss | 15-02-21 | 09:40 | 14

Alle religies zijn een hoax. Dat heeft religieuzen nog nooit tegen gehouden hun kinderen met die lulkoek te indoctrineren en andersdenkenden uit te roeien...

NomadBrewer | 15-02-21 | 10:25

U snapt het niet he? Islam is een excuus om te vechten, te moorden, te roven, t plunderen en te overheersen. Niet alleen buiten de eigen ideologie maar ook zelfs daarbinnen. Een soort aflaat voor beestachtig gedrag, zeg maar.

Graaisnaaiert | 15-02-21 | 13:33

@WibionFire | 15-02-21 | 10:02:
Nee, want er komen er steeds meer, rechtstreeks geimporteerd uit die Islamitische hellegaten, dus de noodzak om zich aan te passen en te integreren, laat staan assimileren wordt bij elke baard en bij elk kopvod dat de EU-grens passeert weer een stukje minder. Snap dat nou toch eens.

Graaisnaaiert | 15-02-21 | 13:35
▼ 11 antwoorden verborgen

Demoncrazy

Olleke | 15-02-21 | 09:40

Gelukkig zitten ze nog in de NAVO.

Dirk III | 15-02-21 | 09:40 | 3

Officieus bestaat de NATO niet meer als zodanig.
De US heeft zich onder Trump al verregaand teruggetrokken en ondanks dat Biden heeft gezegd de stappen van Trump terug te draaien, denk ik niet dat de US gaat betalen voor Europa.

Mr.Crowley | 15-02-21 | 10:26

@Mr.Crowley | 15-02-21 | 10:26:
Biden heeft wel gezegd dat Amerikaanse troepen in Duitsland blijven.
Trump was al bezig met terugtrekken, onder protest van Merkel trouwens.

Mr.Crowley | 15-02-21 | 10:29

@Mr.Crowley | 15-02-21 | 10:29:
Da's logisch. Zonder Navo-troepen in Duitsland staat de hele Balkan op de achterste poten want Poetin. En Visegrad c.s. kennende krijgen ze ook niet bepaald een harde van hordes Ottomannen aan de oostgrens.

Graaisnaaiert | 15-02-21 | 13:31

En nu?
Wordt Turkije uit de NATO gegooid?
Geen vluchtelingenafspraken meer?
Geen toerisme meer?
Handelsboycot?

Of gewoon weer glas plas was, uiteraard!

NomadBrewer | 15-02-21 | 09:39 | 1

Nee natuurlijk niet. Dit is een voortgaand proces met iedere keer nieuwe ontwikkelingen.
Het wordt gewoon steeds leuker.

Mr.Crowley | 15-02-21 | 10:08

Maar, wanneer komt Toerkije nou bij de EU?

ruudvangeelen | 15-02-21 | 09:39

Ik zag dat plots heel veel mannelijke Turken de snor aanvulden met een haatbaard. En de vrouwen hun snor lieten staan.
Teken aan de wand?

Dirk III | 15-02-21 | 09:38 | 1

Het zijn inderdaad andere Turken dan nog maar 10-15 jaar terug, laat staan 25 jaar terug. En het is geen vooruitgang, zeg maar, deze 2e golf die wel weerbaar is.

Graaisnaaiert | 15-02-21 | 13:27

Er zijn 100x méér gevaarlijke Turken in ons verkwanselde land dan Duitsers in de meidagen'40.
Maar miljoenen wakkere Nederlanders worden gewoon aan de kant geschopt...."wil ik niet mee regeren", nee bedankt, de slappe politiek geeft dat paard van Troje iedere dag vers voer en giga-subsidies.

grindbak | 15-02-21 | 09:38 | 1

Ik gok ook dat een groot deel van deze groep thuis 1 of meerdere vuurwapens heeft.
Vreemde gedachte?

Dirk III | 15-02-21 | 09:42

Minder, minder, minder zou ook in dit geval van toepassing zijn.

Nuchternederland | 15-02-21 | 09:38

En opeens blijkt dat onze samenleving al een tikje geïslamiseerd is... soms zelfs visueel zichtbaar in de grote steden. Koekoek.

de Voorzittert | 15-02-21 | 09:37 | 1

ik wilde ook zoiets neerplempen; dus ja, eensch

ruudvangeelen | 15-02-21 | 09:38

Goh,wat een verrassing.

van stampij | 15-02-21 | 09:37

Echt? Ongelooflijk! Erdo is toch een bevriend staatshoofd, waarvan belediging strafbaar is?

Dit gaat net zo snel genegeerd worden als al het andere "nieuws" over die haatcultus.

de visser | 15-02-21 | 09:37

Je verwacht het niet he?

Lorejas | 15-02-21 | 09:36

Hoeveel Turken hebben we eigenlijk in NL. En dan niet de wijze waarop het CBS telt want dan worden alle 3e en 4e generatie kansenparels niet meegeteld.

_pacman_ | 15-02-21 | 09:35 | 4

Het is juiste antwoord is altijd: teveel.

NomadBrewer | 15-02-21 | 09:40

Hier en daar nog een autochtoon. Heel incluis allemaal.

Pieterman | 15-02-21 | 09:41

Als ze allemaal tegelijk tuteren gok ik een kleine aardbeving

Kluifje | 15-02-21 | 10:17
▼ 1 antwoord verborgen

Van helemaal bovenin tot in de diepste kelder van De Overheid: De Middelmaat Regeert!

Felipe | 15-02-21 | 09:35

Als ze daar nu nog verrast op reageren dan komen ze in aanmerking voor een Oscar.

TheGreatMachine | 15-02-21 | 09:35

Femke-Merel zit er weer eens bovenop!

Cunts-en-kitsch | 15-02-21 | 09:33 | 2

daar krijg ik toch een ander beeld bij

ruudvangeelen | 15-02-21 | 09:39

Zo robd verkiezingstijd worden er ineens wel dingen benoemd en komt dat ook naar buiten.
Na de verkiezingen komt het grote gevaar weer van rechts en kan er weer 4 jaar worden weggekeken.

jemagookniksmeer | 15-02-21 | 09:33

Na 28 onderzoeken door 16 verschillende commissies en subcommissies en 15 heroverwegingen komen ze achter iets dat iedereen sinds de jaren '80 op zijn theewater aanvoelt.

watergeus | 15-02-21 | 09:33

Departementaal vertrouwelijk of "restricted" in militaire kringen... Dat betekent zoveel dat het niet vandaag maar morgen pas in de kranten staat.

Muxje | 15-02-21 | 09:33 | 2

Op het moment dat het politiek opportuun is.

jemagookniksmeer | 15-02-21 | 09:37

Goh. Die snurkers hebben na 15 jaar ook eindelijk het licht gezien...

Enter Yeti | 15-02-21 | 09:32

De islamitische aap komt uit de mouw.

Gulliver | 15-02-21 | 09:31 | 4

Het is meer de vriend van ex pres Bonkers Bonespur. Die keek met bewondering naar Erdogan en liet zich ook direct bellen door Erdo. Kunnen wij de koerden uitmoorden? Kunnen wij als NATO land een stukje Syrië bezetten (en nooit meer teruggeven).

MaarFeitelijk | 15-02-21 | 10:59

@Harry_Witkamp | 15-02-21 | 11:08: dat maarfeitelijke gezwam en krankzinnige hersenspinsel komen maar uit 1 ding voort: een blinde Trump haat, opgestookt door de hetze die de msm jarenlang op een dienblad aanreikte. Lui zoals dit hebben het dan heel comfortabel niet over de hairy legs van halfgod Biden, het gesjoemel met wetten net voor de verkiezingen in het voordeel van de Dems en over Cuomo "Seniorkiller" gaan ze het ook al niet hebben nu de natte droom van links gewoon verder gaat in de VS.

Acar_ketimun | 15-02-21 | 13:13
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino