Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Een op de drie mensen schijterig voor prikje

aaaarghhhh auuwwwww nee ga weg

Zijn wij nou Nederland?

We veroverden de halve wereld. Bij Nieuwpoort sloegen we die ongedouchte Spanjaarden met onze daden terug naar hun eigen land. Op de Grebbeberg lieten we de Duitsers maar een keertje winnen omdat het anders zielig was - ze kregen de fietsen van onze opa's erbij. En op het EK van 1988 namen we revanche. Ondertussen wonnen we alle K1-toernooien, waren we de beste ooit in het volleybal en tegenwoordig staat iedereen op het Museumplein heel trots en fier 'Wij Zijn Nederland' te blèren. Maar wat is dat allemaal nog waard als we bang zijn voor een prikje. "Zeker 35 procent van de volwassen Nederlanders kan alleen al bij het zíen van een plaatje van een naald of prikken zulke heftige angstreacties krijgen." (Speciaal voor deze mensen, na de klik een foto van een koolmees.) En dan hebben we het dus niet over het elixer, maar over het prikje zelf. Mensen. U krijgt een naaldje ter grootte van de snuit van een mug in uw arm, niet de complete staafmixerset van Rocco Siffredi. En nu is er in ons pamperland natuurlijk weer een heuse APP om emoties onder controle te krijgen en dat klinkt... HEERLIJK!
PS. Bent u bang voor naalden?

Kijk daar zit-ie, op die naald

Reaguursels

Inloggen

Het is niet die naald die zo beangstigend is, het is de politieke motivering erachter.

a9b2b1 | 13-02-21 | 00:10

Ik sla mijn plaats in de rij voor het vaccin vrijwillig af aan de meerder behoefdigden.

Lumenatra | 12-02-21 | 20:43

Komt een Wuhan Corona virus bij de dokter.
"Mijn kinderen uit Engeland zijn gezond en sterk dokter.
Ook mijn kinderen uit Brazilie en Afrika maar die zijn bruin.
Dan moet mijn wijf tot vreemdgegaan zijn!!"
Zegt die dokter:
"Zeg jij nou maar niks want wat deed jij met die vleermuis!!".

Godderwrake | 12-02-21 | 18:45

Ben helemaal niet bang voor naalden,maar wel voor de oijn die ze veroorzaken :)
zolang hij niet in mijn arm zit kan die naald me weinig boeien.

Halalalalala | 12-02-21 | 16:57

De meeste mensen hebben hun keuze nu wel gemaakt. Het heeft weinig zin om er nu nog over te discussiëren. Veel reacties kunnen no worden geschaard onder de noemer 'morele eigenpijperij', 'rationele twijfel', of 'volledig wappie'.

lekgoot | 12-02-21 | 16:51 | 2

En de rest?

GekkeHenkieNiet | 12-02-21 | 17:30

Ik ben niet bang voor de naald maar wél voor dat té snel ontwikkelde vaccin waarvan de wetenschappers niet eens weten wat het op de lange termijn doet. Ik ben heel erg risico groep maar ik ga vaccin echt (nog) niet halen.

potjandorie | 12-02-21 | 16:37

Ligt er aan waar die naald gestoken wordt? In je oog niet fijn... en die flexibele naalden voor achter je knieschijf is ook niet fijn.

Zal nooit vergeten dat tijdens dienstkeuring de grootste kerel flauw viel.. gnagna.

BenDeLier | 12-02-21 | 16:15

Haha ik stel me nu allerlei mensen voor die uit interesse die staafmixerset van Rocco gingen googlen. Mooi.

sioux_ | 12-02-21 | 15:36
-weggejorist en opgerot-
thephysicist | 12-02-21 | 15:12 | 5
-weggejorist-
Alco-de-Holist | 12-02-21 | 15:36
-weggejorist-
thephysicist | 12-02-21 | 15:39
-weggejorist en opgerot-
Alco-de-Holist | 12-02-21 | 15:53
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
PopeyeKamper | 12-02-21 | 14:03 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben niet bang voor pijn, ik ga lachend naar de tandarts, zelfs als ik weet dat ik een gaatje heb. Maar als iemand een naald in me steekt dan ga ik flauwvallen. Zeker als ik er naar kijk. Ik heb geen idee waarom. En het stopt me ook niet om me te laten vaccineren.

DutchLion33 | 12-02-21 | 13:58 | 2

Maar wel lekker een peuk opsteken.
Dit soort accounts dus @GS

Rest In Privacy | 12-02-21 | 14:02

Die verdovingsnaalden in je tandvlees die zijn pas naar. Net rioolbuizen. En vieze smaak jech

Shoarmamasutra | 12-02-21 | 14:39

Toch liever SiFFredi als ik mag kiezen.

GekkeHenkieNiet | 12-02-21 | 13:54

Alleen bang zijn voor wat er in de naald zit is zinnig of denk maar aan junken die dat iedere dag doen op de vreemdste plekken.

tegenalles | 12-02-21 | 13:33

Dat naaldje is zo dun en zo scherp. Ik heb een collega gevaccineerd met een vaccin dat over was en ze heeft het niet eens gevoeld.

Tapu | 12-02-21 | 12:50

Jah, eerlijk gezegd,
wat schichtig voor de naald en mn voor de inhoud van de spuit.
Het is in deze tijden lastig journaal kijken,
waar "wij" *elke* aflevering volop geterroriseerd worden. ;-)
.
Ik ga wel hoor, als mijn tijd komt.
Maar in de planning nu ben ik de laatste ofzo, ergens in de nazomer.
Dan hebben we tenminste wat meer ervaringscijfers.

hotmint | 12-02-21 | 12:17 | 1

Ik ben ook één van de laatste. De nazomer van 2025 ofzo.

Cannabooze | 12-02-21 | 12:21

Nu we het toch over koolmezen hebben ... gooi even wat vogelvoer op het dak van je schuurtje, zodat katten er niet bij kunnen; ze hebben het nog even moeilijk de komende dagen.

Watching the Wheels | 12-02-21 | 12:15

Het prikje doet me geen flikker, maar heb liever niet mijn gegevens in zo'n lekke GGD database. Hoor je niks meer over. Komt geen SQL injectie aan te pas :D

dorktronic | 12-02-21 | 12:14 | 1

Ze konden daar gewoon de GBA ( burgelijke stand) inkijken dus ik weet niet of er aan te ontsnappen is

Shoarmamasutra | 12-02-21 | 14:37

Die moffen pakten de fietsen van opa en oma toch vooral op het laatst, toen ze het land uit vluchtten (Rückkehr in die Heimat)?

Watching the Wheels | 12-02-21 | 12:11

Ligt er maar aan wat er in die naald zit

Masteryu | 12-02-21 | 12:10
-weggejorist-
pushpins | 12-02-21 | 12:05 | 1

De hoofdreden dat ik niet aan deze prikwoede meedoe is de indirecte vaccinatieplicht in mijn eigen land.

PhallusObesitas | 12-02-21 | 11:27 | 1

Precies. Jij hebt geen prik nodig. Je moet gewoon afvallen.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 13:41

Lekker man, een naald in je arm. Maar zonder dat bloed wat erin loopt vind ik er geen zak aan.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 11:25

Kijk voor de grap eens op de bijsluiter van een aspirientje of ibuprofen.
Als je leest wat je daar allemaal aan bijwerking van kan krijgen.
Valt me op dat mensen die zonder problemen een pakkie peuken en krat bier op een avond wegwerken vaker iets tegen die prik hebben.

Hiesjes | 12-02-21 | 11:22 | 4

Bij xtc zit nooit een bijsluiter, dus moet het wel god voor je zijn.

zoalsikhetzeg | 12-02-21 | 11:42

Veel fake accounts hier die "bepaalde doelen" hebben

Rest In Privacy | 12-02-21 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen de schaapjes die niet kunnen wachten op hun BigGovernment/BigPharma spuitje even googelen op Pandemrix, een vaccin 'rushed in amid fears of a global pandemic'. Mensen hebben een kort geheugen.

de_profeet | 12-02-21 | 11:11 | 3

We lopen zo achter op de rest, hebben ondertussen nog geen verhalen van massale complicaties gehad. Buiten wat gevallen van allergie. Maar ja daar doe je niet veel tegen. Meesten van ons overleven ook een bijen of een wespensteek, hoeven we ze nog niet allemaal voor uit te roeien.

Hiesjes | 12-02-21 | 11:31

Ik heb hem gehad die Pandemrix. Niks aan de hand en niet ziek gewoorden bij de killergriep van 2018 en eeb paar andere aan de Mexicaanse verwante griepen.
Blij mee.

Shoarmamasutra | 12-02-21 | 14:42

Zeker niet bang voor een prikje. Toch neem ik hem niet omdat ik het onzinnig vind om je in te laten enten voor iets wat je als gezond persoon prima zelf kan afweren.
Daarbij muteert het zich elke keer dus blijf je vaccineren.

Gerrit | 12-02-21 | 11:05 | 5

Mijn tante ligt al vijf weken op de IC. Besmet door de kleinkinderen. Inmiddels zijn er de eerste studies die laten zien dat het vaccin ook de overdracht vermindert. Uw punt is niet valide.

Tapu | 12-02-21 | 12:52

Dus vanaf nu elk mogelijk vaccin maar laten zetten? Er zal immers altijd wel iemand zijn die vatbaar is. Sterkte met de tante.

Roeieber | 12-02-21 | 13:32

@Roeieber | 12-02-21 | 13:32: We hebben het niet over zomaar een vaccin he? Misschien is het u ontgaan dat we in een pandemie zitten met enige overbelasting op de zorg?

sioux_ | 12-02-21 | 15:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben niet bang voor een prikje, maar wel voor beleidsmakers die de bijsluiter negeren.

happen_maar | 12-02-21 | 11:01

'Bang' heeft een negatieve connotatie. Dat lijkt dus geen goede zaak, maar trap er niet in, het zijn toch echt de negatieve, angstige emoties die onze voorvaderen hebben geholpen te overleven, en in die zin, is angst wel degelijk een goede raadgever.

JackStick | 12-02-21 | 10:53

Makkelijk scoren hoor. Vaccinweigeraars wegzetten als bange poeperds voor een prikje.

MoonBeebe | 12-02-21 | 10:52

Niet meer, sinds ik als puber een spuit of 6 in mijn mond moest laten zetten voor een kaakoperatie ( van binnen uit dus ). Pijngrens is wel hoger geworden, dus als het even kan zonder prik ( kroon gezet zonder prik ) maar bij trekken van verstandskiezen ontkom je er niet aan.
Enfin, kom maar door met die prik en dat vaccin, ben ik in ieder geval voor een jaartje vanaf. Boekje erbij en hop, naar de FC, de concerten en op vakantie. Zo ontzettend klaar met dat kutvirus, en dan met name de gevolgen voor de sameleving. Spuiten, Hugo!

Graaisnaaiert | 12-02-21 | 10:50 | 2

Ff geduld tot 2022 aub met het bezoeken van concertert enz.

Dutch-Super-Evil | 12-02-21 | 11:13

@Dutch-Super-Evil | 12-02-21 | 11:13:
Heb ik me al mee verzoend hoor. Dit jaar is ook gewoon weg wat dat betreft. Zit sowieso bij de allerlaatste groep ( want 90+ en dikkerds gaan voor ) dus dan is 2021 alweer - bijna - voorbij, afhankelijk van Speedy Hugo.

Graaisnaaiert | 12-02-21 | 11:24

Ik ken veel vrouwen die bang voor een prik zijn, de smoes is dat je er een dikke buik van kunt krijgen of zoiets.

jan huppeldepup | 12-02-21 | 10:48

Bang voor naalden?! Wat een onzin. Ik steek iedere dag een paar keer een naald in m'n vlees, anders kan ik niet normaal functioneren!
Echter heb ik wel een lichte angst voor die cocktails aan vaccins: Zeer snel in elkaar geflanst & geen kennis van de lange termijneffecten.

cwi_client | 12-02-21 | 10:44 | 4

@Wilhelm Tell | 12-02-21 | 11:11: Voor mij wel, geen prik.

PhallusObesitas | 12-02-21 | 11:28

Vaccins duren vooral jaren om te maken omdat het financieel kosten baten verhaal bij iedere ronde opnieuw moet worden beoordeeld.
Maar de regeringen hebben met hun orders die onzekerheden al weggenomen.
Dus de kans op geld verliezen was al weg en genoeg vrijwilligers voor de laatste grote test ronde van 50.000 personen. Die vind je normaal ook niet 1-2-3.
Het bureaucratische en financiële deel van de ontwikkeling van een medicijn duurt vaak het langst.

Hiesjes | 12-02-21 | 11:37

20% van de 0.5% die het krijgt dus. En dan in de leeftijdscategorie? Met welke onderliggende aandoeningen? En met welk BMI?

peterdh | 13-02-21 | 06:10
▼ 1 antwoord verborgen

Voor de oud dienstplichtigen onder ons, herinneren jullie je nog de stereoprik?
Aan allebei de kanten geprikt worden voordat je het weekend inging.

seasicksteve | 12-02-21 | 10:28 | 3

Waarbij men vergat te vertellen dat je geen alcohol mocht drinken en vervolgens doodziek werd....

Rest In Privacy | 12-02-21 | 10:39

Dat vroeg mijn vrouw laatst ook, maar ze bedoelde iets anders.

klevert | 12-02-21 | 10:39

Rocco does Amsterdam, die titel ontbreekt nog.

Lt-Kol Kilgore | 12-02-21 | 10:21

"joh, gewoon ff zo'n prikkie, je eet toch ook een frikandel."
Lui die dat zeggen meld ik altijd:
spuit maar een fijngemalen frikandel in je arm dan.
Daarna is het meestal over met dat non-argument.

IndoorexpaT | 12-02-21 | 10:46

Leuk hoor, die prikangst.
Maar kom eens met actuele cijfers over de vaccinatiebereidheid onder de Nederlanders. Oftewel de prikwil.
Harde cijfers kan Hugo namelijk niet produceren.
En al het andere leidt heel handig af van die vraag.
Ik weet wel dat het er heel wat minder zijn als dat ze voorspiegelen

Endoxa | 12-02-21 | 10:10 | 9

@Gulliver | 12-02-21 | 10:41:
Nou, dat lijkt er niet echt op met al die nieuwe variaties. Daarom schinnt dat Oxfordvaccin ook het beste te zijn, omdat dat tegen een range van covid-achtige virus beschermt. Weliswaar is de beschermingsgraad wat lager maar als samenleving zou dat m.i. de verstandigste keuze zijn. Heeft zo'n virus gewoon te weinig kansen om massaal over te springen.

Graaisnaaiert | 12-02-21 | 11:27

@Gulliver | 12-02-21 | 10:28:
Een onschuldig prikje. Waar baseer jij dat op? Op een overheid die ons dat verteld? Op een intensivist die van vaccinaties echt niks weet? Op een weggepromoveerde RIVM meneer?
Heb jij het FDA-rapport wel gelezen, en de bedenkingen van de Nederlandse CBG aangehoord?
Heb jij de recente literatuur van immunologen gevolgd waarin zij aangeven zich ernstig zorgen over de lange termijn effecten te maken?
Nee, een onschuldig prikje. Nou de mijne mag je hebben. Met voorrang, ik wacht de internationale ontwikkelingen wel even af. Onschuldig prikje, ha, de farce.

Alco-de-Holist | 12-02-21 | 12:21

@vanilla
2000 varianten sinds de uitbraak om precies te zijn.

peterdh | 13-02-21 | 06:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Lang geleden ging ik als kind met de klas een wandeling, wat we anders nooit deden, door de buurt maken om vervolgens te eindigen bij een gymlokaal waar we naar binnen werden geloodst en van uit het niks een vieze harde prik kregen. Daar heb ik dus een antipathie en lichte angst voor prikken opgelopen. Geldt trouwens ook voor die vuile kl**tzak van een tandarts die me heel wat pijn heeft bezorgd met z'n ouwe k*tboor.

Droom-Vreesman | 12-02-21 | 10:04 | 2

NB: laat elke 3 maanden zonder problemen m'n boed prikken voor controle en van een fijne operatie op tv ben ik ook niet vies.

Droom-Vreesman | 12-02-21 | 10:09

@Droom-Vreesman | 12-02-21 | 10:09: Als je de prikbeelden ziet, dan zie je lieftallige dames de naald recht in je arm rammen.

Mogelijk raken ze daarbij het beenvlies.

Het beenvlies is de laatste bescherming van het bot en is hyper gevoelig voor pijn..

Waarom prikken ze niet doelbewust naast het bot ipv er recht bovenop?

Ik vraag dit voor Hugo de Jonge, hij heeft n.l. morbide prikangst.

ZegMaarJansen | 12-02-21 | 10:24

voor naalden ben ik niet bang. wel de dozen die die naalden gebruiken... Ik was een jaar of 7 toen ik voor het eerst bewust geprikt werd en die doos kreeg het voor elkaar om een kromme naald uit me te halen (hij was er recht in gegaan) en zo heb ik ook nog wel een operatie meegemaakt waarna ik gewoon een week met een dikke bal op mijn arm heb rondgelopen omdat een of andere geleerde doos de verdoving op de verkeerde plek had ingebracht.. adertje gemist... En verder heb ik het niet op mensen die je willen prikken terwijl je niet eens terug mag prikken...

azubneritan | 12-02-21 | 10:02

Ja, ik heb een injectiefobie. Dat wil zeggen, als de prik in een ader moet, daar heb ik een lichte irreële angst voor. Ik vraag degene die de prik toedient dan of ik mag liggen. Soms trek ik wit weg, maar ik ben nooit flauwgevallen. Ikm loop niet weg voor injecties, het moet nu eenmaal soms. Bij prikken in een spier, zoals bij het coronavaccin, heb ik er geen last van, dus kom maar door. Aangezien ik een man van 49 ben, op gezond gewicht en zonder verdere medische klachten, zal ik nog wel enige maanden moeten wachten op mijn beurt.

Kees Maf | 12-02-21 | 10:02 | 2

En als je niet weet of die prik in de ader of spier gaat?

LuNaTeeQ | 12-02-21 | 10:21

Gewoon kijken naar de naald en uitademen op het moment dat hij erin gaat. En klaar is Kees.

plamoen | 12-02-21 | 09:59 | 2

Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vriendin als we anale seks weer proberen.

GrandMechantLoup | 12-02-21 | 10:02

Kom maar op met dat vaccin, wel graag met vaccinatiebewijs (dan is dat ook alvast geregeld).

DeCynischeAmbtenaar | 12-02-21 | 09:58 | 1

Dat wil ik ook en dan onmiddellijk na thuiskomst een anti-vax kuur nemen om daarmee het schadelijk gezondheidseffect van het vaccin te neutraliseren.

ZegMaarJansen | 12-02-21 | 11:14

Niet meer bang voor, oefening baart kunst of zo. Dusdanig veel geprikt, dat het me nu weinig meer doet.
Het vaccin hoef ik overigens niet, dus die mag naar iemand anders, geheel op m'n eigen verantwoording. Als dat inhoud dat ik eerder stuk ga, dan zij het zo.

IndoorexpaT | 12-02-21 | 09:55

Van dat vaccin is geeneens onderzocht of het überhaupt wat doet met de T-cells -> ND, not done staat er in de officiële docs.

RichardBandler | 12-02-21 | 09:51 | 2

Je bent gewoon een bange poepert.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 09:57

Top argument Gulliver

peterdh | 13-02-21 | 06:26

Bij de anti-vaxxers is de pijngrens nog lager dan het IQ.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 09:50

nee, geen naalden- vaccin-angst.

klamme.vla | 12-02-21 | 09:46 | 1

naalden- of vaccin-angst* . Wel voor typefouten.

klamme.vla | 12-02-21 | 09:46

Bang niet , maar ik wil niet.
Wat daar de reden van is hou ik voor mijzelf.
Vind je mij stom?, dat is dan jou probleem.

pacmann | 12-02-21 | 09:43 | 2

Ik heb er geen enkel probleem mee om jou stom te vinden

TeringWatEenGezeik | 12-02-21 | 10:17

@TeringWatEenGezeik | 12-02-21 | 10:17: en pacmann | 12-02-21 | 09:43

Prachtige polderoplossing hebben jullie bereikt. Geen resultaat, maar iedereen heeft zijn gelijk. Kan zo in het boekje.

snokkertje | 12-02-21 | 10:22

Die naalden toch... ze zijn nu ineens levende dingen geworden... ik vind het helemaal niks. Gevoel boven wetenschap?

Purk | 12-02-21 | 09:41

Ik ben niet bang voor een naald an sich, maar ik ben net als de keroona adepten. Ik ben voorzichtig en wacht op het gemakkie af. In Nederland is geen plicht om een spuit in je arm te zetten.

PhallusObesitas | 12-02-21 | 09:37

Bij anti-vaxers gaat de bijwerking aan de vaccinatie vooraf.

J.P.Drapeau | 12-02-21 | 09:33 | 2

Klopt, en pro-vaxers krijgen een extra setje oogkleppen.

pacmann | 12-02-21 | 09:44

In 1988 woonde ik in en was ik erbij in het stadion van München... En een Pfizer zit in mijn arm. Als klap op een vuurpijl sinds gisteren een schoonzoon erbij (die ik al anderhalf jaar niet meer gezien heb, soit).

Louter Leuter | 12-02-21 | 09:27 | 1

Zat ook in het stadion , wie had het verwacht dat dat moment zo uniek zou zijn.

zoalsikhetzeg | 12-02-21 | 09:38

Jaren bloeddonor geweest, zelf spuiten gezet. Dat is het niet hoor Mosterd.
Ik vertrouw die farmaboys en Hugo gewoon voor geen meter en weiger me te laten inspuiten met een of ander vaag goedje tegen een minstens net zo vaag virusje dat ik al gehad heb en op de schaal van ziekzijn een mager drietje scoorde.
Angst? nope. Gezond verstand? Jup.

elfenstein | 12-02-21 | 09:22 | 25

@TeeJee | 12-02-21 | 12:44: Het lezen is en inhoudelijk is niet uw sterkste kant he? Fijne dag en veeg dat spuug even uit uw mondhoeken hehehe.

Vanilla | 12-02-21 | 12:48

@TeeJee | 12-02-21 | 12:05|
De door u genoemde vaccins zijn gemaakt van dode/ verzwakte virussen. Daar is geen mRNA aan te pas gekomen. Verder zijn die virussen niet te vergelijken met het griep- of Covidvirus.

Kanker is geen besmettelijke virusziekte. U kunt de twee als zodanig dan ook niet één-op-één vergelijken. U kunt het draaien tot u een ons weegt, als vaccin tegen besmettelijke virusziekten is mRNA tot nu toe gewoon nog niet succesvol toegepast.

U en ik gaan er niet uitkomen. Dat mag. Laten we het er dan op houden dat "we agree to disagree" aangaande dit onderwerp.

Sjefke7807 | 12-02-21 | 12:54

@Vanilla | 12-02-21 | 12:48:
Ik geef u slechts mijn mening, van enig spuug is geen sprake. Dat u denkt geeft slechts blijk van dezelfde kortzichtigheid als uw blik op dit vaccin en het virus.
Helaas een modern verschijnsel, dat stuitende individualisme met een stevige dosis Dunning-Kruger.


@Sjefke7807 | 12-02-21 | 12:54
Verzwakte of dode virussen veroorzaken dezelfde respons als bij een mRNA virus, namelijk het in contact brengen van het immuunsysteem met onderdelen van het betreffende virus, zodat deze actief in de weer gaat om een reactie op poten te zetten, en dit 'virus' te bestrijden.

U kunt onzin blijven verkopen tot u een ons weegt, maar in dit geval gaat het niet om de ziekte, maar om de techniek, waarbij de gekozen ziekte niet relevant is.
mRNA techniek gebruikt namelijk een stukje vertaald DNA om cellen er toe te bewegen bepaalde stoffen aan te maken In het geval van kankerbehandeling gaat het om stoffen die actief kankercellen bestrjden, in het geval van een vaccin om stoffen die het immuunsysteem aanzetten tot actie.
Die techniek is uitstekend 1-op-1 te vergelijken, want het is dezelfde techniek. EXACT dezelfde techniek.

Tevens is er geen kwestie van 'agree to disagree'. De feiten zijn tegen u, en u heeft geen steekhoudend argument.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 13:35
▼ 22 antwoorden verborgen

Wat een onzin dit.
GS, ga je schamen. In een hoekje het liefst.

Pimp my Voortuin | 12-02-21 | 09:19

Trap er niet in....

Purk | 12-02-21 | 09:15

Men lijdt het meest, door het lijden dat men vreest.

Prieelvogel | 12-02-21 | 09:15 | 2

Dat is zo. Maar het echte lijden is al lang iets van vroeger tijden. Mensen kunnen niet meer lijden, alles moet subito opgelost zijn en worden, het liefst door de Staat.

van Oeffelen | 12-02-21 | 09:21

@van Oeffelen | 12-02-21 | 09:21: Kut ik ben het met u eens, ook dat kan nog.

Purk | 12-02-21 | 09:34
-weggejorist en opgerot-
Der Lehrer | 12-02-21 | 09:14 | 11

Wel grappig dat je iets roept over 'dictatoriaal', maar dan wel meent voor heel Nederland te kunnen en mogen beslissen.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 09:35

@Hangtietsmurfin | 12-02-21 | 09:18: En jij denkt dat er geen stiekeme feestjes waren, om over de demonstraties maar niet te spreken. In plaats van in een restaurant nodig ik gewoon zelf mensen uit om te komen eten. Niemand weigert.

PhallusObesitas | 12-02-21 | 09:41
▼ 8 antwoorden verborgen

Het heeft niets met angst te maken maar met de berichtgeving omtrent het vaccin. Het werkt wel, het werkt niet , het werkt beperkt. het werkt wel of niet bij variant A, B of C. Bijwerking hier , bijwerking daar. Hetzelfde wat betreft het virus zelf, er is geen eenduidig verhaal maar de berichtgeving veranderd 5 x per dag en per nieuwskanaal. En dat is de reden dat ik het nog een jaartje afwacht alvorens ik na ga denken om het vaccin te nemen.

Hangtietsmurfin | 12-02-21 | 09:10

In de rij staan voor tropeninjecties linkerarm en rechterarm, en dan voor je een soldaat hospik tegen zijn meerdere horen zeggen: "Ik heb dit nog nooit gedaan".
En als antwoord: "Geeft niets, na de 10e kan je het".
Ik heb toen bomen van kerels plat zien gaan.

Roadblock | 12-02-21 | 09:06 | 3

Bij een prikje zal dat alleszins meevallen, daar kan je weinig verkeerd aan doen en zelfs als je het toch verkeerd doet is het zonder (ernstige) consequenties. Ik kan mij voorstellen dat het anders is als je in de rij staat voor een prostaatonderzoek.

_pacman_ | 12-02-21 | 09:19

@_pacman_ | 12-02-21 | 09:19:
Zoals elke diabeet moet prikken enz. Iets in een spier rammen kan iedereen.

Louter Leuter | 12-02-21 | 09:31

Wat een gelul dat de media weer aandacht besteden aan dit soort zelf bedachte fobieën. Alles voor de clickbait.
Net als dat geloel over 80% van de jongeren depressief. Op basis van een zelf bedachte methodiek met extrapolaties van een een bureau dat jongeren begeleid. Pure reclame voor hun eigen hut, klakkeloos en gretig overgeschreven door de media. Net als de corona-tenen (door de pedicures), de corona-kapsels (door de kappers), verminderd bezoek aan de tandarts etc etc.

ole guapa | 12-02-21 | 09:06

@Goldberg | 12-02-21 | 10:00:
Zeker wel onzinnig, want het zegt niks over de populatie en het aantal bijwerkingen per miljoen, is geen onderzoek op wetenschappelijke leest, en dus volledige twitter-poep.

Zoals gebruikelijk bij Twitter. Domme bangmakerij.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 10:04

@Goldberg | 12-02-21 | 10:42:
Het retweeten van mensen is niks anders dan bangmakerij en heeft NIKS met wetenschap of statistiek te maken.
Het plaatsen van die twitterlink exact hetzelfde.

Zoals gebruikelijk bij Twitter. Domme bangmakerij.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 10:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Laatst nog plasma gegeven me hobby zal het nooit worden zo naald in me arm maar bang neuh.

Barkruk2 | 12-02-21 | 09:04

Die prikjes gun ik een ander en niet voor angst voor het naaldje.
Eerst maar eens uitleggen met wat voor virus we hier echt mee te maken hebben "virologen". Zoals hier gisteren al gemeld werd (en al eerder trending in VS en UK) zit er in het piekglycoproteïne van het coronavirus een tussenvoeging van 4 letters PRRA (kunstmatig) waar de natuur ongeveer 1 miljoen jaar over doet...
En dan een DNA gerelateerd spuitje zetten waar 6 maanden aan gewerkt is???

grindbak | 12-02-21 | 09:04 | 1

@grindbak.
Zo denk ik er ook over.
Dat prikje boeit mij niet, maar de samenstelling van het vaccin wel, dat vertrouw ik voor geen meter.

jufrouw theelepeltje | 12-02-21 | 09:14

Vroeger bij de opkomst van een nieuwe lichting plichtigen hadden we hele weddenschappen hoeveel en wie er tegen de vlakte zoudem gaan.

Desolator | 12-02-21 | 09:03 | 1

Ik was er 1 van, de grootsten hebben mij naar binnen gedragen, prikkie er in, au, en ze droegen me netjes naar de kantine zodat ik niet viel. En daarna gingen we bier drinken omdat we de laatsten waren tegen 1600.

Purk | 12-02-21 | 09:38

Ent de risicogroepen en zorgpersoneel zsm in! En laat mij met rust.

einz | 12-02-21 | 09:02

Het grootste casino ooit! Alles moet dicht, behalve de Russische roulette. Zijn het eindelijk toch een keer de russen.

Frau Merkel | 12-02-21 | 09:01 | 1

Mooie analogie!

MickeyGouda | 12-02-21 | 09:12

Van Oef gaat om de 2 jaar naar de check-up. Hoort ook een prikje bij.

van Oeffelen | 12-02-21 | 09:01 | 4

Van al dat Schultenbrau en Javaanse Jongens consumeren kan ik het me voorstellen.

Graaf_van_Hogendorp | 12-02-21 | 09:03

Om bloed af te nemen. Die naalden zijn nog dikker ook.

goedverstaander | 12-02-21 | 09:04

Heeft die check-up prikkert een logo van Dignitas dan moet je gaan oppassen.

A.S. Perien | 12-02-21 | 09:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik moet er niets van hebben, naalden. En wat nu de angst is??? Geen idee. Ik denk dat als ze ineens onaangekondigd dat ding in je arm stoppen, er niets aan de hand is, maar het zitten en afwachten tot ze dat ding in je arm rammen... Nee dank je.
Als ze het vaccin kunnen mixen met tattoo inkt, dan meld ik mij meteen aan voor een sessie....

verlegenmaarlief | 12-02-21 | 09:01 | 1

ah, DDR.stijl.

Der Lehrer | 12-02-21 | 09:18

Die naald is het probleem helemaal niet. De vloeibare rotzooi die erin zit, wel. Maak der maar iemanders blij mee. Deze laat ik maar ff aan me voorbij gaan. Op zijn tijd een goed glas wijn, geeft hetzelfde resultaat.

Paaldanseres | 12-02-21 | 09:00 | 1

A good glass of wine a day keeps the commie cough away.

Graaf_van_Hogendorp | 12-02-21 | 09:02

Heb zelf weinig met naalden maar als het moet dan moet het. Overigens vind ik bezorgdheid over het vaccin niet wappie. We moeten zien wat de lange termijn gevolgen voor sommige gebruikers kunnen zijn in de komende jaren. Wel vind ik dat degenen die willen en kwetsbaar zijn er een moeten kunnen halen. Anti-vaxxers zijn zooo 20e eeuw. En nee je krijgt hoogstwaarschijnlijk geen sjip in gespoten. U heeft waarschijnlijk een aaifoon of equivalent en bent al gechipped.

Graaf_van_Hogendorp | 12-02-21 | 09:00 | 1

niks moet, behalve poepen. Een slaaf moet dingen, wat bent u?

Der Lehrer | 12-02-21 | 09:18

Ogen dicht of de andere kant op kijken en je merkt het niet eens. Zelfde neurose als mensen die geen pilletje kunnen doorslikken maar zonder moeite een halve pizzapunt wegslikken na 2x kauwen.

_pacman_ | 12-02-21 | 08:59

Ik prik alleen maar op een natuurlijke wijze,natuurlijk.

steekmug | 12-02-21 | 08:58 | 1

Zo ben ik specialist in uitstrijkjes.

zoalsikhetzeg | 12-02-21 | 09:00

Tja, dat was begin jaren 70 in damsko wel anders

amateurrr | 12-02-21 | 08:57

Ja, ik ben bang voor naalden. Al zeker 12 jaar ben ik niet meer geprikt. Wie heeft die flauwekul überhaupt ooit bedacht?

Jiet Panssen | 12-02-21 | 08:56

Ben benieuwd wanneer de winkels weer open mogen. Niet iedereen heeft een kast vol (sport)schoenen en kleding.

Mark Bouwman | 12-02-21 | 08:56

Licht eraan waar de naald wordt ingebracht. Bij voorkeur niet in de lengterichting van de urethra.

Ridde Rogter | 12-02-21 | 08:55 | 2

Mag het ligt uit?

Runderknak | 12-02-21 | 08:58

Het is nog veel erger, niet bang voor een prikje maar gevoelig voor al die Feacesboek shit, ze naaien elkaar nog eens extra op ook, zo van weer een dode zwangere vrouw in Amerika toen ze van die stoel stapte en in Canada kreeg iemand een hersenbloeding na vaccinatie, ZIE-JE-WEL!!! Oh ja, en v. Haga weet echt wel waar hij het over heeft, die dokters zwetsen maar wat, wat weten die er nou van.

zwellevertje | 12-02-21 | 08:54

Rocco als pm !!

2CVOcean | 12-02-21 | 08:54

Nog niet zo lang geleden werd bij grote groepen kinderen de amandelen geknipt. Niet dat het veel nut had maar omdat het kon. Een vent met een wafelijzer rukte ze uit de keel van nietsvermoedende hummels. Dat daarna zich een levenslang trauma ontwikkelde is voor te stellen. Je ziet nog wel eens een bejaarde nerveus twijfelen voor de slagerij. Dat is er dan zo eentje.

A.S. Perien | 12-02-21 | 08:52 | 5

Bij sommigen zelfs twee keer omdat er nog een restje doorgroeide, maar goed: twee ijsjes en twee keer een dag appelmoes.

MickeyGouda | 12-02-21 | 09:04

Nog steeds wordt bij een grote groep kinderen een stukje van de piem0l afgeknipt.

Der Lehrer | 12-02-21 | 09:19

Oh man, dat is goed. Zou zo uit een Reve boek kunnen komen.

Wilhelm Tell | 12-02-21 | 11:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Alleen bang voor gebruikte naalden.

Steve1234 | 12-02-21 | 08:51

Personen en 'onderzoeken' die zeggen dat we bang zijn krijgen ruim baan in de media. Een heleboel mensen zijn bang, het is normaal als jij ook bang bent. De overheid zal jou beschermen, vertrouw op de overheid. Stem kartel, en betaal je beschermingsgeld, uh, belasting.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 08:51 | 1

De overheid is NIET je moeder. Dat moeten mensen even leren. Dat is zeer ongewenst namelijk.

Der Lehrer | 12-02-21 | 09:20

Bang voor naalden? Verdrongen homoseksualiteit. Zo,ik heb geoordeeld.

oldandwise | 12-02-21 | 08:49 | 3

Pfieuw, gelukkig, dat valt nog mee. Ik dacht bijna dat ik een racist was.

Sinterbikske | 12-02-21 | 08:53

Autobiografisch?

goedverstaander | 12-02-21 | 08:54

Ben je niet in de war met een klisma?

Mr_Natural | 12-02-21 | 08:56

En dan nog wat. Het is enorm belangrijk dat ouders hun baby een vertrouwde en veilige omgeving bieden. En warmte. En liefde. Als dat er niet is komen er later problemen van. Akkoord.
Dus ik kwam ooit eens met petit junior bij het consultatiebureau. Die mevrouw aan de andere kant van het bureau deed heel lief met junior. Lachen en knuffelen en even testen hoe reflexen zijn en weet ik veel wat meer. Op het moment dat junior dat wel beviel en heel schattig begon te lachen, ramt dat kutwijf de eerste vax in zijn been. Juniors gezicht vertrok en hij begon keihard te huilen.
Dat is het consultatiebureau. Een baby een vertrouwd gevoel geven en dan keihard toeslaan met een pijnlijke naald.
Dát is pas mishandeling.

Leptob | 12-02-21 | 08:48 | 9

@horsteknots | 12-02-21 | 08:57:
De Gestapo van Parijs had ook een tandartsstoel.
Daar boorden ze op je zenuwen door je wang heen.

Roadblock | 12-02-21 | 09:02

@horsteknots | 12-02-21 | 08:57:
Haha... De mijne zei altijd "Je gaat me daar niet voor joker zetten", dus ging ik met een brave glimlach naar binnen. Jouw pa was pas echt erg. Geweldig!!

MickeyGouda | 12-02-21 | 09:09
▼ 6 antwoorden verborgen

Aanhakend bij @UpdateAvailable: is het echt naaldangst, of gaat het eerder om de aard van het vaccin?

MickeyGouda | 12-02-21 | 08:48 | 4

@Frau Merkel | 12-02-21 | 08:54:
Nee, geenszins. De cognitieve dissonantie moet bij de boven ons gestelden toch steeds groter worden nu er ernstige vraagtekens kunnen worden geplaatst bij de effectiviteit terwijl de opslagruimtes vol liggen.

MickeyGouda | 12-02-21 | 08:59

Ik verwacht dat mijn """naaldangst""" over een jaar of twee-drie verdwijnt, tegen die tijd zijn er aardig wat resultaten bekend.

Koekkeloere | 12-02-21 | 09:01

Het zou best kunnen dat ze, net zoals ze tegenwoordig zo'n beetje elke ziekte onder de noemer corona willen brengen, ze de kritische houding tav. het vaccin onder de noemer angst scharen.
Waardoor mensen met terechte terughoudendheid als watjes worden gezien.

Kijkeensaan | 12-02-21 | 09:04
▼ 1 antwoord verborgen

Tip m.b.t. straatjargon mocht er plotsklaps een pigmentverwende op u af komen onder het uitroepen ,, zal je prikken,, denk dan vooral NIET dat u gevaccineerd gaat worden.

william7055 | 12-02-21 | 08:47 | 2

En daar mag je rustig bang voor zijn.

knutsel_ | 12-02-21 | 08:49

Lolol. Die mag zeker niet met jouw dochter meekomen?

MickeyGouda | 12-02-21 | 08:55

Ik hou er ook niet van, naalden.
Ik wacht wel op het zalfje.

VanBukkem | 12-02-21 | 08:47 | 1
-weggejorist-
Denkhetwel | 12-02-21 | 08:47 | 1

Ik wil wel een prik, maar niet zonder verdovingsspuitje.

Mr_Natural | 12-02-21 | 08:46

Heb weinig vertrouwen in het goedje. En daar heb ik een prima reden voor.

zoalsikhetzeg | 12-02-21 | 08:46 | 6

@TedAnusprik | 12-02-21 | 08:58:
Goed zo, laten we iedereen die een beetje kritisch is wappies noemen, of complotdenkers.

zoalsikhetzeg | 12-02-21 | 09:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Belonefobie, een van de meest voorkomende fobieën in het westen. De meest stoere kerels vallen er door flauw. 1 op de 3 is overdreven, zij hebben niet allemaal een fobie maar wel gewoon angst. Het is een beetje hetzelfde als lacherig doen om iemand die bang is voor de tandarts of serieuze hoogtevrees heeft: makkelijk leedvermaak, voor de persoon in kwestie is het vooral erg naar. Prik mij overigens maar lek, lang leve de wetenschap.

beldewouten | 12-02-21 | 08:44 | 2

Is er dan zoiets als dé wetenschap?

Rest In Privacy | 12-02-21 | 08:58

Ben al regelmatig flauw gevallen bij bloed prikken, ik kan er absoluut niet tegen. Snijden vind ik dan weer niet erg om te zien, beetje raar wel.

Sinterbikske | 12-02-21 | 08:44

Oh, hier word bedoeld dat prikje wat ik krijg in 2024? och, tegen die tijd zie ik wel.

horsteknots | 12-02-21 | 08:43 | 1

U bent optimist, u bent pas in 2026 aan de beurt.

Wijze uit het Oosten | 12-02-21 | 08:56

Een keer de fout gemaakt om naar een all inclusive resort te gaan in alanya.
Toen dacht ik: dit is Nederland.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 08:41 | 1

Ja, dat herken ik wel. Zo was ik ooit op een groepsreis met allemaal van die hipsters, u weet wel die mensen die denken van iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.

Glasgow Argus | 12-02-21 | 08:45

Stelletje peuters zijn we met z'n allen.

koeberg | 12-02-21 | 08:40

Nou Mosterd, ouwe intrigant in de morgen, ik hap wel: het gaat mensen misschien meer om de rommel die in hun lichaam wordt gespoten dan om het naaldje zelf.

VP732 | 12-02-21 | 08:39 | 7

@ruudvangeelen | 12-02-21 | 08:48: domme vergelijking, die vaccins zijn eerst uit en te na getest na de ontwikkeling. Dit corona goedje is in minder dan een jaar in elkaar geknutseld dus heb er niet zo'n hoge pet van op. Ik wacht nog wel even.

Swaffelkaffert | 12-02-21 | 08:57
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
tenhelegekeerd | 12-02-21 | 08:38 | 3

Als ik zou geilen op naalden, was ik wel aan de heroïne geweest. Constant moeten pissen van bier is ook geen pretje.

Leptob | 12-02-21 | 08:37 | 2

Eens.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 08:43

Een luie lever is zesmaal zo erg.

goedverstaander | 12-02-21 | 08:43

Niet bang voor een naald, wel voor deze kudt overheid onder leiding van die incompetente Stasi Rutte!

Swaffelkaffert | 12-02-21 | 08:37 | 5

@ruudvangeelen | 12-02-21 | 08:44: Rutte staat wel degelijk in Nederland aan de leiding . Jij denkt te theoretisch. Rutte is de enige man achter het stuur .

Koning BongoBongo | 12-02-21 | 09:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Paar jaar geleden m'n duim er bijna afgesneden met een stanleymes. Kwam ik bij de eerste hulp, moest ik 2 spuiten in m'n duim. Na de eerste prik zei ik: 'Hechten maar, dat kan nooit zo'n pijn doen als die prik.' Een prik in je duim, dat doet pas zeer.

Mr_Natural | 12-02-21 | 08:36 | 10

Een duim in je prick, dat is ook geen pretje.

Red shirt | 12-02-21 | 08:56

@VP732 | 12-02-21 | 08:48: Kerosine. Daarna palmbladeren met rupsenpus tegen de brandwonden.

goedverstaander | 12-02-21 | 09:01

@Red shirt | 12-02-21 | 08:56:
Waarom zou ik deelgenoot moeten worden van uw seksuele sounding afwijking?

Roadblock | 12-02-21 | 09:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Altijd weer leuk die reclames van de GGD.

Leibniz | 12-02-21 | 08:35

Ach ja, je hebt van die mensen..
Sommige gaan pas naar de tandarts als het te laat is.
Liever de boel laten verrotten dan een paar keer met je kop schudden en je erover heen zetten.

HoerieHarry | 12-02-21 | 08:33 | 4

ja want een amalgaam vulling werkt als een antenne en zo kan de overheid je sturen met radiosignalen. Evil out there

small_town_dude | 12-02-21 | 08:55

@small_town_dude | 12-02-21 | 08:55: Sinds 1992 zo ongeveer niet meer in gebruik. Mijn voormalige antennes zijn al lang en breed vervangen door plastic.

_pacman_ | 12-02-21 | 09:03

@_pacman_ | 12-02-21 | 09:03: Wat weer een probleem is voor de vissen als je op zee vergaat. Meer plastic soep.

Met_baard | 12-02-21 | 16:59
▼ 1 antwoord verborgen

Oei oei net een tetanusprik gehad na een klein ongevalletje. Hoorde ik daar nu net dat daar ook al Nano besturingsrobots van Gates in zitten ?? Trouwens vergeleken met de jaren zestig zijn de huidige injectienaalden wel een stuk aangenamer. Ik heb het idee dat de huidige naalden voor bloedafname het formaat hebben van de vroegere injectienaalden. Injectienaalden van tegenwoordig zijn idd muggenprikjes.
Misschien een verpleegkundige in de zaal?

strawdog | 12-02-21 | 08:32 | 2

Junks hadden het niet makkelijk in de jaren zestig met die enorme injectienaalden van toen.

Osdorpertje | 12-02-21 | 08:48

Betere techniek zorgt er tegenwoordig voor dat naalden dunner en scherper kunnen zijn. Is inderdaad heel prettig.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 09:38

Na een operatie twee maanden elke dag zelf een trimbosespuit in mijn buik gezet. Geen probleem.

Leffe Blonde | 12-02-21 | 08:32 | 4

Trimbose? Zat er methadon in de spuit?

VolleBak | 12-02-21 | 08:34

Een fyptouwtje is snel gemaakt.

Leffe Blonde | 12-02-21 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Je moet gewoon een afspraak regelen vroeg in de ochtend. Dan is de naald nog scherp.

goedverstaander | 12-02-21 | 08:31

Bij de commando's werden we altijd zonder verdoving geamputeerd. Niemand die een kik gaf.

Beste_Landgenoten | 12-02-21 | 08:29 | 8

Allemaal dood dus.

Koning BongoBongo | 12-02-21 | 10:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat krijg je met een overheid die iedereen angst aanjaagt en curling-ouders.

Prieelvogel | 12-02-21 | 08:29

Vaccineren met een vork, dan gaat het wat sneller. Ik prik wel een vorkje mee.

Mr_Natural | 12-02-21 | 08:29

Mensen stel je niet zo aan. Vraag de dienstdoende prikbeambte even je gigantisch hard in je ballen te trappen, dan voel je van dat prikje werkelijk niets.

whatsinaname | 12-02-21 | 08:29

Je mag de prik alleen weigeren op principiële gronden: Het is een EU-prik. Ze trekken het volledige inkoopbeleid van vaccins toe en maken er vervolgens een gigantische puinhoop van. De EU moet de vaccins bovendien goedkeuren en ook dat doen ze te traag. Je kunt er op wachten tot iemand als Guy V gaat tetteren dat deze prikcrisis alleen kan worden opgelost met een federaal Europa.
Toch laat ik me prikken zodra het kan.

Zeddegeizot | 12-02-21 | 08:29

Een pijnlijke arm en wat hoofdpijn voor een dag. Of 10 jaar korter leven met een langdurige longontsteking en zware vermoeidheid.
Lastige keuze, maar ik kies dan toch voor de pijnlijke arm.

PeterDriebeens | 12-02-21 | 08:27 | 1

De uitwerking op lange termijn, de bijwerkingen op lange termijn, de wisselwerking bij herhaalde inspuiting zijn allemaal onbekend.

Frau Merkel | 12-02-21 | 08:59

Ja lekkere associatie, nu heb ik ook koolmeesvrees.

whatsinaname | 12-02-21 | 08:27

Gewoon laten prikken. Ik wil naar de kroeg! En naar een concert! En duiken in de tropen!

SterF... | 12-02-21 | 08:27 | 1

Hoop dat het sarcasme is.

VP732 | 12-02-21 | 08:44

Tja, het is iets mentaals hé. Toen ik ik dienst ging stond je in een rij om de 'peuk' en hoe die dingen nog meer weden genoemd te halen. Kerels als bomen gingen als mietjes van hun stokje. Zelfde op de prikafdeling van het ziekenhuis en ook bij de bloedbank zie je mensen die al tientallen keren bloed gegeven hebben, nog steeds onderuit gaan.

pa_niek | 12-02-21 | 08:27 | 2

In militaire dienst werd verteld dat je na het bloed geven niet meteen rechtop moest gaan staan, want dan kun je flauw vallen. Hadden ze niet moeten vertellen. Direct overeind natuurlijk. De waarschuwing klopte overigens.

goedverstaander | 12-02-21 | 08:29

Zo'n cocktailprik kreeg je op een vrijdagmiddag, zodat je je dip in je vrije weekend had.

BrutusBosch | 12-02-21 | 08:34

Vroeger in militaire dienst kregen we een stereo-prik, spuiten in beide bovenarmen tegelijk. Bikkels waren we. Voor het doneren van een halve liter bloed kregen we een dag vrij. Ik heb me meteen voor vijf liter op laten schrijven. Net zo gemakkelijk.

goedverstaander | 12-02-21 | 08:26 | 4

Hopelijk niet vijf liter in één sessie...

Wijze uit het Oosten | 12-02-21 | 08:50

@Wijze uit het Oosten | 12-02-21 | 08:50:
Hij ziet nou nog bleek.

J.Cash | 12-02-21 | 08:58
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
HerDietrich | 12-02-21 | 08:24 | 2

Ben bloeddonor en die naald is heel wat dikker dan die op de foto. Dus nee

C1O2 | 12-02-21 | 08:23 | 4

@VerganeGlorie | 12-02-21 | 08:25: Ach, wellicht zijn er mensen die denken "Hee, misschien zal ik me ook eens aanmelden". Kan nooit kwaad het af en toe te noemen.

C1O2 | 12-02-21 | 08:37

@C1O2 | 12-02-21 | 08:37: Vooral de mensen met bloedgroep O-negatief is belangrijk om te doneren want universeel te gebruiken. Ik heb zelf frituur-positief.

_pacman_ | 12-02-21 | 09:05
▼ 1 antwoord verborgen

lekker spuiten heerlijk

Hapselaar | 12-02-21 | 08:23

Mijn grootste angst is die Bill Gates chip die erin zit. Als die op windows draait, ben je leven niet meer zeker.

aflaatverkoper | 12-02-21 | 08:22 | 5

Die draait op BSD via WSL 3.5 maar heeft nog wel maandelijks ongeteste updates nodig via WU.

Met_baard | 12-02-21 | 08:33

Ik wacht op de Apple chip.

J.Cash | 12-02-21 | 08:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Bang niet zo zeer, vind het alleen niet zo prettig om een proefkonijn te zijn voor een onbewezen techniek. Softenon was ook veilig.

Vanilla | 12-02-21 | 08:22 | 2

Softenon was een medicijn, niet te vergelijken met een vaccin.

tantesidonia | 12-02-21 | 09:54

@tantesidonia | 12-02-21 | 09:54: Medicijn, vaccin, het moet allemaal onderzocht worden op lange termijn effecten. Ik ben beslist geen antivaxxer echter baart deze mate van fast tracken mij zorgen. Zeker met de gedachte in het achterhoofd dat de zesjes cultuur inmiddels overal gepenetreerd is. Zie onze glorieuze overheid als voorbeeld.

Vanilla | 12-02-21 | 10:17

Het is maar een prikje.

Mr_Natural | 12-02-21 | 08:22 | 4

@NerdAlert | 12-02-21 | 08:24: en elke keer kost het je je eigen risico, als we de Nederlandse verzekeraars een beetje kennen.

Met_baard | 12-02-21 | 08:31
▼ 1 antwoord verborgen

De Boomer-generatie, hand boven het hoofd door Marshall vanaf de geboorte. Urenlang luisteren naar wereldvreemde hippies zonder iets van de wereld te begrijpen. Dronken achter het stuur naar huis zonder schuldgevoel, want ja, hoe kom je anders thuis? Slapend rijk worden in een koopwoning gestookt met aardgas en een brandhaard om de voeten warm te krijgen. Roken als een ketter om de uren te slijten zonder dat iemand demonstratief achter je rug staat te kuchen. Ja, ik begrijp wel dat zo'n naald een heftige reactie teweeg brengt voor deze generatie.

ProFail | 12-02-21 | 08:22 | 5

Trouwens, velen van de Boomer generatie "vaccineerden" zich dagelijks meerdere keren. Intraveneus nog wel.

viejohuevon | 12-02-21 | 08:27

U hebt een nogal negatief beeld van uw ouders.

BrutusBosch | 12-02-21 | 08:37

Die boomer generatie staat nu ook vooraan voor een prikje. Het is overigens de sneeuwvlokjes generatie die op partijen als GL stemt: Die de halve wereld binnenhalen en tegelijkertijd staan te juichen als er een bouw verbod komt, die auto's tot in de hemel belast willen hebben, die willen dat jij je huis maar warm moet zien te krijgen met je warmtepompje.
Het enige waar het bij die boomers fout gaat, is dat die nog uit een tijd zijn dat de NOS een betrouwbare nieuwsbron was, ipv. onderdeel van de staatspropaganda.

TheEgg | 12-02-21 | 08:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Naald én vaccin. Brrr. Maar als je een beetje door de wereld wil trekken zal je er niet aan ontkomen. Dus.

Normpje | 12-02-21 | 08:21 | 1

Of je wacht nog een jaartje voordat wereldwijd de vaccinatiebeerput opengaat.

VP732 | 12-02-21 | 08:45

Een belediging voor de koolmees om deze op het plaatje twee maal zo klein in te fotosoepen als de vogel n werkelijkheid is.

pa_niek | 12-02-21 | 08:20 | 1

Het is een dwergkoolmees....

SterF... | 12-02-21 | 08:33

Is dit een sponsored advertorial? Nice, lekker bezig sales!

xtree | 12-02-21 | 08:20

Prikje om bloed af te nemen, geen probleem. Prikje om een, voor de lange termijn onvoldoende getest vaccin te nemen, wel een probleem.

Verbaas me over het feit dat "we" het vooral voor onze medemens moeten doen, terwijl er wetenschappelijk geen antwoord is op de vraag of we met een vaccin het virus wel of niet over kunnen dragen op anderen.

Zoelense Hobbyboer | 12-02-21 | 08:19 | 8

@Zoelense Hobbyboer | 12-02-21 | 08:28:
Heeft niets met financieel belang te maken en ja je kunt nog steeds besmet raken en dus overdragen. (is her en der over de wereld ook al een aantal maal gebeurd) Dus dat hele "je doet het voor je medemens" mantra is totale bullshit. Je doet het voornamelijk zodat je voor jezelf de kans op de IC of in een kist/urn te belanden verkleint.

normanius | 12-02-21 | 08:59

Juist, een persoonlijke afweging dus en dat is heel goed.

BMI is goed, leeftijd is goed, dus kans op ernstig leed klein. Dan blijft nog steeds het punt van onvoldoende getest op lagere termijn voor mij doorslaggevend om mij niet te laten vaccineren.

Eigenlijk ben ik een superdeuger: geef mijn spuitje maar aan een medemens die er misschien meer profijt van heeft.

Zoelense Hobbyboer | 12-02-21 | 09:14

Je wordt er dan wel onvruchtbaar en spuuglelijk van
maar dan kijken de vrouwtjes toch gewoon de andere kant op
Net zoals de prik-bangerts

Tobi | 12-02-21 | 09:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Bang, bang... Ik word wel altijd wel wat draaierig. Het is toch dat iets je lichaam binnendringt. Waarom hebben ze geen pilletje? Mijn BMI is ook te laag trouwens.

Zack Hooi | 12-02-21 | 08:19 | 1

Aha, een pilletje dringt niet je lichaam binnen... juist...

tantesidonia | 12-02-21 | 08:22

Wat een overdreven gedoe 35% haha
Aan wie hebben ze dat gevraagd dan ?

laurentius | 12-02-21 | 08:18 | 1

Aan mensen die bang zijn natuurlijk.

Osdorpertje | 12-02-21 | 08:35

Het vaccinatiepaspoort trekt deze groep wel over de streep. Maak je niet druk mensen!

TheManiac | 12-02-21 | 08:17

Ghe... ik heb aardig wat tattoos maar als ik een prik moet halen ben ik er meestal toch een beetje zenuwachtig voor... maar ik ben vooral in het geval van Covid meer bang, zoals hierboven wordt gezegd, wat erin zit.

overVecht | 12-02-21 | 08:15 | 4

En micro-chips van Bill Gates

Tobi | 12-02-21 | 09:18

@* Il Principe * | 12-02-21 | 08:45:
Heb je ooit opgezocht hoe lang er al ervaring is met tatoeage-inkt en (incidentie van) bijwerkingen? Heb je meer kennis van de langetermijndata van deze nieuwe vaccinatietechniek (Pfizer/ Moderna) dan de rest van de wereld of neem je gewoon ook maar wat aan?

Barend1814 | 12-02-21 | 11:19

anti-covid en niets anders. de inkt van uw stempeltjes is heel wat kwalijker. de hygiëne van de plaatjesmaker is ook zeker minder dan bij de dokter of ggd.

MaarFeitelijk | 12-02-21 | 16:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weet wel dat het achteraf niets voorstelt maarja, dat is achteraf he.

tiku99 | 12-02-21 | 08:13 | 1

Grow a pair

Tobi | 12-02-21 | 09:17

Toch bijzonder hoe een volk zijn ruggengraat kan verliezen in een paar generaties.

Rest In Privacy | 12-02-21 | 08:12 | 2
-weggejorist-
Holdups | 12-02-21 | 08:19

Op Grebbeberg en de Haagse VLiegvelden was er in mei 40 nog genoeg ruggegraat. De duitsers hebben daar helemaal niet gewonnen. Een schrale troost is ook dat er veel meer duitses gesneuveld zijn dan Nederlanders. Dwz minstens 10.000. Het ging ook met hele vliegtuigen tegelijk.

MaarFeitelijk | 12-02-21 | 16:39

Aanstellers

Diederik_Ezel | 12-02-21 | 08:12

Bang voor de totale onkunde van de overheid.

rifraf | 12-02-21 | 08:11 | 1

Bang voor de onbetrouwbare en valse overheid.

Tietmier | 12-02-21 | 08:18

ik kijk altijd de andere kant op

me163komet | 12-02-21 | 08:11 | 4

LOL

HenkvdMast | 12-02-21 | 08:19

@Papa Jones | 12-02-21 | 08:14: scherp vader!

pibasso | 12-02-21 | 08:53

@Papa Jones | 12-02-21 | 08:14:
Daar ging mijn koffie. Dank!

Barend1814 | 12-02-21 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Nee maar wel voor mijn gezondheid en dat van mijn kinderen

1977 | 12-02-21 | 08:10 | 9

@Jimmydepimmy | 12-02-21 | 08:48: Mijn reactie was een kritiek op jeffreeze dat ik 10% helemaal niet zeldzaam vind. Maar dat kwam niet goed uit de verf denk ik.

koeberg | 12-02-21 | 09:03

@Jimmydepimmy | 12-02-21 | 08:16: In het verkeer 20.000 ernstig gewonden per jaar. Per 10 jaar dus 200.000. Een epidemie is er niets bij.

Axolotl | 12-02-21 | 09:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Niet bang voor naald, maar ontzettend bang voor vaccin :)

UpdateAvailable | 12-02-21 | 08:09 | 5

@pibasso | 12-02-21 | 08:52: In tegendeel, het overgrote deel heeft nergens last van maar de sneeuwvlokjes venten het zo enorm uit, DDR66 en PvdA pikken het op en vergroten het tot 90% van het volk. In werkelijkheid geeft 90% van het land geen fuk en regeert de angst van 10%.

Bakkeleures | 12-02-21 | 09:02
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl