Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

UWV-tuig eist NOW terug middenin tweede golf

NOW ontvangen in eerste lockdown? Graag terugbetalen tijdens tweede lockdown!

Tijdens de eerste lockdown werd er razendsnel met NOW-miljarden gesmeten om ondernemers overeind te houden. Tijdens de tweede lockdown staat het UWV bij dezelfde ondernemers die steeds op slot zitten aan te kloppen met terugbetalingsverzoeken. Hierboven een heldere uiteenzetting van kapster Marloes Nederveen uit Dussen. Het is niet dat ze niet bereidwillig was om haar solidariteit met anderen te betuigen en zich aan de regels te houden. Het is niet dat ze op sociale media een rel wil veroorzaken. Het is omdat ze geen idee heeft hoe ze zichzelf staande moet houden. Het is de overheid die irrationeel beleid voert in een onzekere tijd waarin ze geen vergezichten bieden. Het is al vaker gezegd en het is een hard feit: de bureaucraten rond Mark & Hugo laten zich adviseren door wetenschappers en allebei hebben ze géén idee hoe de echte wereld van zelfstandige arbeid, eigen zaak & MKB er in werkelijkheid uit ziet. Ze zorgen alleen maar voor méér zorgen en gedoe: Marloes moet 5500 euro NOW terugbetalen vóór 2 maart. TERWIJL ZE NU AL MAANDEN GESLOTEN IS.

En niet alleen voor kapsters met NOW is het beleid een hel. Ook NOW-lozen zijn de lul. Zo zou de onbelaste reisvergoeding (19ct/km) per 1 februari worden opgeschort 'omdat personeel vaker thuiswerkt', dus de overheid wil die eurootjes graag zelf houden. Gevolg: personeel met een reiskostenregeling moet bij gaan houden op welke dagen ze wél, en welke dagen ze níet thuiswerken. Extra papierwerk! Ten bate van de ondernemer de overheid! En net wanneer bedrijven bijna die regeling hebben opgetuigd, laat diezelfde overheid - coulant als ze zijn - toch weer weten dat het opschorten van onbelaste vergoedingen wordt uitgesteld tot 1 april. BEDANKT, namens de boekhouder. Het is dat we geen kappers zijn want, "je zou bijna illegaal gaan knippen..."

Onverstoorbaarheid verstoord,

Door schijnrebellie van gezagsgetrouwe braafte
van handhavers achter eigen raam,

Tegen bereidheid die traag maar sneller smelt
dan regels over sneeuw en sleetjes

Terwijl uitzichtloosheid de grauwe blik
steeds dieper inwaarts werpt

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
rowe | 08-02-21 | 13:11

Ondernemers moeten zich verenigen en een ultimatum stellen vanaf die datum gaan wij gewoon met zijn allen open!

Vacuumbom | 08-02-21 | 11:14 | 1

Die bestaat al (VNO), maar die laat helemaal niets van zich horen. Iets met lobby, corruptie, banenschuiven en...geld!

Harrie-Couvert | 08-02-21 | 11:27

Dan weten wij nu dat Asscher een nieuwe baantjescarroussel job heeft bij het UWV.....

Den-Uyl | 08-02-21 | 09:18

die variant had nu de 200.000 ziektegevallen moeten aantikken toch?

Naall | 08-02-21 | 09:08 | 1

nee half maart 2022 en april 2024

ruudvangeelen | 08-02-21 | 10:17

Ik hoop dat mensen na het zien van dit filmpje zichzelf afvragen of zij echt wel zo zielig zijn omdat ze een mondkapje op moeten en 's avonds niet meer naar buiten mogen. Sluiting van deze zaken vond met prima destijds, maar oh wee toen de avondklok er kwam...

42 | 08-02-21 | 09:04 | 1

ja? Moest je verplicht met je wijf op de bank zitten, wat je altijd al deed.

ruudvangeelen | 08-02-21 | 10:18

Wat is Rutte toch een leuke man, hij lacht altijd zo. -sarcasme-

Goed-hardt | 08-02-21 | 08:40
-weggejorist-
TonyMontana010 | 08-02-21 | 08:12
-weggejorist en opgerot-
Ruttegraadt | 08-02-21 | 07:19

Daarom, stem Rutte en de VVD 17 maart, voor de ondernemer.... Doen!

ratelaar | 08-02-21 | 07:09 | 1

Haaaahahaha de partij die het MKB naar de klote helpt, jongeren een depressie injaagt, tijd zat heeft met oplossen, geen visie…manmanman last van Stockholm syndrome? Iedereen naar de klote maar onze gepensioneerden leven nog een paar maanden extra, joepie. Iedere Mkb er die er op stemt gun ik een hard faillesement van ganser harte toe!

PIS-Alchimis | 08-02-21 | 09:41

Ik vind het erg kut, maar dit is wel het risico van ondernemen, veranderende omgeving. Daar heeft elke ondernemer risico van. Nu gaat het om corona, soms is het een jaar kut weer, of een product wat niet meer populair is door een ander product. Het is een vrije markt je kan kiezen: ondernemen en dan meer of minder geld, of in loondienst met minder risico maar ook minder geld en risico dat je werkgever je ontslaat. We hebben de NOW, en het zijn even blaren, maar dat gaat dit jaar weer ok zijn. Trouwens, ik heb gezien dat er dit jaar 50% minder bedrijven failliet zijn gegaan, dus over de hele linie gaat het beter en zijn er minder ondernemers failliet.

TheOneTruth | 08-02-21 | 02:05 | 7

Ben ik het gedeeltelijk met je eens; wanneer jij zegt, ik zit lekker in loondienst dus mij kan niets gebeuren als de overheid mij verplicht om te sluiten, dan heb je gelijk, maar vaak betaalt dan de werkgever (een ondernemer) je salaris, en zo niet, dan de www.
Of.... je moet ambtenaar zijn, dan kan je werkelijk niets gebeuren. Maar als we met zijn allen bij het UWV gaan werken, dan zullen er geen ondernemers meer zijn, en sta je ook weer zo op straat. Waarschijnlijk wel met een riante wachtgeld regeling of vervroegd pensioen.
Kortom, deze mevrouw die wil graag werken, ze kan werken, maar ze mag niet werken. En heeft dus geen inkomsten.
Ik vind dat verschrikkelijk, vooral als je ziet hoe het er nu ongecontroleerd op de scholen en in het openbaar vervoer aan toe gaat; en dan mag je niet klanten op afspraak in een gecontroleerde omgeving gaan knippen?
En zoals haar zijn er honderden, zo niet ... duizenden. Ook in de horeca en andere.
Sterkte toegewenst, Marloes en alle anderen

Delfts Blauw | 08-02-21 | 11:31

Helemaal eens met de reacties... dit is GEEN ondernemersrisico maar marktverstoring door de overheid. Getroffen ondernemers moeten schadeloos gesteld worden.

Was getekend: een niet-getroffen ondernemer (die bereid is via de belastingen hier aan mee te betalen)

asdfghjkl | 08-02-21 | 12:29

Klets niet man
Sinds wanneer is het ondernemersrisico als de overheid je bedrijf sluit vanwege een virus ?
Sommige bedrijven zijn straks al een jaar dicht

" We hebben de NOW, en het zijn even blaren, maar dat gaat dit jaar weer ok zijn"
Als je dit zegt, dan heb je geen idee hoe veel bedrijven er voor staan
Die bedrijven zijn enorm ingeteerd op hun reserves en hebben uitstel van allerlei betalingen die ze uiteindelijk WEL moeten betalen
Ze hebben vele jaren nodig om die omzetverlies weer te compenseren

gas-man | 08-02-21 | 12:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Iemand zei mij laatst; zou het kunnen dat overheden (die onverholen de plannen van die James Bond-boef uit Davos steunen) een hekel hebben aan MKB-ers? Hij meent kleine en middelgrote ondernemers te kennen als zelfstandig denkende en opererende mensen. Zelfstandig denken en doen dat is niet echt waar je als overheid met een centralistische agenda op zit te wachten.
Ik kan deze gedachtegang wel volgen.
Grootschaligheid heeft namelijk voordelen: de controle op naleving van de wet, geboden en verboden wordt eenvoudiger en ook de geldstromen zijn beter in zicht.
Zo’n crisis leent zich dan ook uitstekend om de duimschroeven aan wat extra aan te draaien. Het is dan ook begrijpelijk dat men de cijfers aandikt en graag in rampscenario’s denkt. Dat shaket wat gemakkelijker out.
U dient onder de duim gehouden te worden en zonder veel moeite te uit te melken.
Ik wens de kappersmevrouw veel sterkte maar ben somber over de toekomst. Eén Australische “positieveling” bleek voldoende om twee miljoen mensen in de lockdown te smijten.
Misschien kan Geenstijl de avondklok snel nog even aangrijpen voor een applausavond met zang een vuurkorven. Dit keer voor de kleine kappertjes, want echte solidariteit waar ze bij de media zo warm over kunnen verhalen bestaat niet.

fokkewoelf | 08-02-21 | 02:00

Volkomen terecht dat ze alles moeten terugbetalen. Ze waren vóór alle maatregelen. Waarom zou ik dat dan moeten betalen?
Toelichting voor de socialisten onder ons: als de overheid geld uitdeelt, moet jij dat betalen.
Jij dacht natuurlijk dat de overheid een eigen portemonnee had. Is niet zo. De overheid haalt dat bij jou.

Lentehaas | 08-02-21 | 00:53 | 1

Jo Pino... Ten eerste staat nergens dat ze niet wil terugbetalen. Het gaat erom dat geld uit de eerste lockdown, in de tweede moet worden terugbetaald. Waarvan dan. Ten tweede heeft ze niet alle toegezegde steun gehad, en betaald ze nu veel uit eigen zak. Ten derde, en nog het belangrijkste, denk even door... Je zegt het zelf al: de overheid heeft geen eigen portomonee, dat betekend dat mevrouw hier, met haar 2 of 3 werknemers inkomsten in het laatje brengen. Als zij failliet gaat, wie moeten die inkomsten dan opbrengen?? Nou, Lentehaas? Juist, jij. Zonder dat mevrouw met haar kapperszaak dit nog kan compenseren met haar belastingbetalende bedrijf, want die is failliet omdat jij zo nodig, in de tweede lockdown, je geld terug wilde hebben.

peterdh | 08-02-21 | 04:26

Geef mensen de keus. Als je je wilt knippen of naar de kapper. Sta dat dan gewoon toe zoals het zou moeten zijn in een vrij land.
Als je bang bent blijf je toch lekker thuis.
Dappere ondernemers die zichzelf willen redden maar gegijzeld worden door de regelzucht van regering. Ik voel me even machteloos als Marloes.

zuurtjeregen | 07-02-21 | 23:35

Ik als slaaf houdt mij aan de regels, maar ik zie hier en daar de mensen steeds gekker worden, sommige vertonen echt een raar gedrag, ben zelf vrij nuchter (hollander) maar kom op zelf's in een klein dorpje als Monster, vol houden haha, oke, maar oke komt wel weer goed, positief blijven dan maar.

r.s.jonkman | 07-02-21 | 23:34

Bedankt Marloes voor jouw offer, want met jou geld kunnen ambtenaren nu ook thuis hun reet afvegen met WC papier, en uw ondernemersvrijheid for that matter!

deugallergie | 07-02-21 | 23:22

Beste Marlies,

Ik kan je slechts sterkte wensen. Je geeft precies aan waarom ik als ondernemer ondanks het instorten van de omzet ver weg gebleven ben van die zgn tijdelijke corona steun (TOZO, TVL enz). Het gedrag van de Nederlandse politiek en overheid is diep triest. Niet dat het helpt...

Sterkte meid!

Louter Leuter | 07-02-21 | 23:10 | 2

gewoon failliet gaan en bijstand. Politiek mikt er al op dus, waarom niet alvast voorsorteren? euro gaat er toch wel aan.

Abugreip | 07-02-21 | 23:32

Op welke partij zou ze gaan stemmen straks?

4thoseabout2rockwe.. | 07-02-21 | 22:24 | 1

VVD natuurlijk, want die is er voor ondernemers

peterdh | 08-02-21 | 04:29
-weggejorist-
Kudtmo.Slim | 07-02-21 | 21:56

Een volk van schapen krijgt een regering van wolven of zoiets?

Rotterdammert1965 | 07-02-21 | 21:51 | 1

Zo vre-se-lijk mee eens!!!

PPuk | 07-02-21 | 22:09

Heel triest. Kappers smachten naar klanten. Klanten smachten naar een kapper. Straks is de lockdown over, de kappers failliet en klanten kunnen er niet meer terecht. Ik verlang ook naar de kapper. Het ziet er niet uit. Ik ben zelfs bereid om 100 euro voor een goede knipbeurt te betalen (zonder wassen).

Professor Kluns | 07-02-21 | 21:48 | 2

Maar wel happy end zeker?

a4p | 07-02-21 | 22:03

En dan hebben we het nog niet eens over de klanten die de kapper structureel minder gaan bezoeken omdat ze het inmiddels gewend zijn! Geen grap!

B.Chamel | 07-02-21 | 22:47

Gewoon thuis gaan knippen. Je mag 1 gast per keer over de vloer hebben. Dat kabinet is compleet gestoord. Ze hadden makkelijk alleen voor hele grote bedrijven de boel dicht kunnen doen, maar iedereen begrijpt toch dat het niet kan op deze manier voor kleine ondernemers. En het heftige is dat dat belastingtuig alweer de tienduizenden euro's aan aanslagen opgelegd heeft bij alle zzp'ers die nog wel draaien en dan zou er geen geld zijn om die mensen te helpen, terwijl er ook nog eens tientallen miljarden aan nieuwe schulden worden gemaakt. Knoeiers.

Watching the Wheels | 07-02-21 | 21:34 | 14

@Continuum | 07-02-21 | 22:31:
Het was in mei 2020 al bekend, dus Rutte laat die mensen gewoon een jaar tobben en nog is het zogenaamd niet goed genoeg (waanzin, vrijwel niemand zal bij de kapper corona oplopen als de richtlijnen gevolgd worden en iedereen is superscherp, mensen willen hun zaak niet in gevaar brengen) www.rtlnieuws.nl/economie/business/ar...

Watching the Wheels | 07-02-21 | 23:12

@Watching the Wheels | 07-02-21 | 23:05: We worden geregeerd !door boeven

Hoorneslaan | 07-02-21 | 23:14

@Watching the Wheels | 07-02-21 | 23:05: het is in basis heel simpel inderdaad. Maar de simpele regels die er nu zijn worden ook niet nageleefd. Dwz ik ken misschien 1 iemand die echt ze best doet. de rest, mezelf incluis, verzind er van alles bij waarom het net wel kan. En ik ga er zomaar even van uit dat ze daar gewoon rekening mee houden bij het opstellen van de regels. Lijkt me redelijke aanname.

Dus ja, als we braaf strikt afstand houden hadden de kroegen open kunnen zijn. Als we accepteren dat er mensen dood gaan door overbelasting van de zorg kan het ook open. Wie open mag en wie niet is een lastige keuze en er is altijd gezeik over.

Ik denk dat er wel ruimte is voor versoepeling. Ben niet direct onder de indruk van een variant. Maar ik had ook eerder de zaak dicht gegooid. Wat mij betreft was carnaval vorig jaar niet doorgegaan en de tweede lockdown drie weken eerder geweest. Maar ik ben geen viroloog, dus die mogen het zeggen.

Er is geen keuze te maken zonder dat er iemand voorrang wil, steun wil, eerder open wil of wat dan ook. Maar ik denk dat het kabinet zich bewust is van de problemen. En gezien hoe Nederland het tov andere landen qua faillissementen enzo doet gaat t niet heel slecht.

Continuum | 07-02-21 | 23:33
▼ 11 antwoorden verborgen

Er is echter licht aan de horizon meid. Als na 17 maart rutte met grote voorsprong gaat winnen, en het ziet er goed voor hem uit. Wordt alles beter. Dus stem vvd zodat u dadelijk ook eeeh ehhh, ja wat eigenlijk?

jan huppeldepup | 07-02-21 | 21:26 | 1

haha, arme meid.

Watching the Wheels | 07-02-21 | 21:29

Heel onverstandig van de regering om die noodmaatregel overbrugging werkgelegenheid nu al terug te vragen. Daar hadden ze mee moeten wachten tot na de verkiezingen. Om die ondernemers nog even in de waan te laten.

Osdorpertje | 07-02-21 | 20:55 | 5

Was foutje in het computer systeem, de firma ibm en capgemeni werken er al aan.

jan huppeldepup | 07-02-21 | 21:29

@daytripper | 07-02-21 | 21:12:
En na Maart mogen de ondernemers in April weer belasting aangifte gaan doen. Of een half jaartje uitstel vragen.
Nou hadden ze bij mij op de zaak in December al een voorschot betaald over de vennootschapsbelasting over 2020, een maand later vroeg de belastingdienst al een voorschot over de vennootschapsbelasting over 2021. De overheid zit even in geldnood en probeert wat inkomsten na voren te halen.
Maar na April (en voor de ondernemers die een half jaar uitstel aanvragen na Oktober) gaan er bedrijven omvallen. Tot nu toe konden ze het ene gat het het andere gat vullen, maar dan moet er belasting betaald gaan worden en moeten de voorschotten terugbetaald gaan worden.
Maar goed, dat is na de verkiezingen, dat is niet Rutte zijn probleem.

Osdorpertje | 07-02-21 | 21:41

@Osdorpertje | 07-02-21 | 21:41:
Nee jongen. De roverheid doet slaat je automatisch aan voor het volgende jaar. Mijn cijfers van 2020 hebben ze nog niet en de schatting en de voorlopige aanslag voor 2021 is al binnen. Dat is de dank van de BD omdat je in 2019 winst gemaakt hebt en dus vennootschapsbelasting betaald hebt.

Louter Leuter | 07-02-21 | 23:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Marloes, sterkte meid en je hebt echt helemaal gelijk.
UWV en Belastingdienst zijn instanties waar alleen sadisten werken, de hebben totaal geen idee wat er leeft in de samenleving en het enige wat ze van de coronacrisis gemerkt hebben, is een paar weken extra doorbetaald verlof.
En iedereen maar roepen dat we het samen moeten doen, maar er is financieel geen samen, de rekening ligt bij de ondernemers.

tsjajaja | 07-02-21 | 20:48

Het overheidsapparaat voor het eerst sinds meerdere decennia op de proef gesteld en nu blijkt wat we bv uit het onderwijs al heel lang weten/kunnen weten dat de bureaucratie/ managementlagen/ quasi democratie en "onderzoekscommissies"een vernietigende
werking hebben. Iedereen praat en lult over alles mee. In een land waar men van aanpakken weet ( bv door altijd aanwezige oorlogsdreiging) als Israel zul je deze lullificatie-cultuur niet zien. Voeg daarbij dat "Brussel" zich bijna overal mee bemoeit en is het dan gek dat het een ziek zootje wordt in Nederland ?

daytripper | 07-02-21 | 20:42 | 1

En als er tegen gedemonstreerd wordt, wordt het reltuig genoemd, die slaven moeten eens wakker worden, wie hier onderdrukt.

skogen0606 | 07-02-21 | 20:57

Tuig is dat, de politici en de belastingdienst. De laagste honden. Te slecht voor een echte baan.

Karel | 07-02-21 | 20:37

Goed zo Bart, en dit allemaal voor 400 mensen die op de Ic liggen die zonder die lockdown daar ook wel hadden gezeten. Misschien ben je er ondertussen wel achter dat Willem Engel niet zo halfgaar is al dat hij er uitziet.

ChrisLuger | 07-02-21 | 20:37 | 3

Engel is een halvegare. Met z'n debiele volgelingen.

Deflatiemonster | 07-02-21 | 21:08

Hoop dat Marloes geen corona krijgt en op het IC ligt, komt de uwv vermoedelijk daar nog haar horloge van 89,95 in beslag nemen.

jan huppeldepup | 07-02-21 | 21:34
-weggejorist-
Care | 07-02-21 | 20:31

Dit was ook niet te verwachten. Het moet allemaal totaal kapot. Tot we allemaal afhankelijk zijn van het infuus van de overheid. Het zijn enge tijden.

Rolling_Ronny | 07-02-21 | 20:30 | 1

Welk infuus? Je moet alles terugbetalen.

CrashFaster | 07-02-21 | 21:12

Tsja, het is best wel verwarrend allemaal. Mijn partner had recht op TOZO1, want geen inkomsten meer als podiumkunstenaar. Daarna was het uit met de steun, want ik verdien ook een beetje.
Van de week de jaaropgave van de gemeente ontvangen. Tot mijn schrik heeft mijn partner ongeveer 1/3 van haar TOZO uitkering op haar jaaropgave gekregen. Ik mocht ook een jaaropgave ontvangen, voor 2/3 van haar TOZO uitkering. Ik compleet in de war bellen met de gemeente. Ja, zei de gemeente, we moeten de loonheffing over beide fiscale partners betalen van de belastingdienst. Ik zeg: "maar ik heb die uitkering toch niet gehad, die was van mijn partner. Nu ga ik dus extra inkomstenbelasting betalen en dat is m.i. niet helemaal eerlijk, vind u wel?" Nou meneer, zo moeten we het doen hoor.

In totale verwarring de telefoon neergelegd en bedacht dat het me geen hartverzwakking waard is, die paar rotcenten.

Peerkeoud | 07-02-21 | 20:28 | 6

Belasting over uitkeringen, ik heb dat conceptueel nooit begrepen. Geld terugvragen wat je zelf verdeelt, hoe inefficient wil je t hebben.

Shoarmamasutra | 07-02-21 | 22:04

@Shoarmamasutra | 07-02-21 | 22:04:
De strijkstok, de raamambtenaren, willen ook hun rechtmatige deel... Dat is goed en hoort zo, weet je wel...

Louter Leuter | 07-02-21 | 23:19

@Shoarmamasutra | 07-02-21 | 22:04: Heel bijzonder ja. Maar goed, netto komt er tenminste toch nog iets binnen, hoewel mijn partner natuurlijk liever gewoon op het podium had gestaan en haar centen ook echt verdient had. Alles beter dan een jaar thuis zitten oefenen voor een optreden dat steeds verder weg komt te liggen. Het is zwaar voor een deel van de mensen in ons land, heel zwaar.

Peerkeoud | 07-02-21 | 23:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Na de verkiezingen gaat het ROZ ook TOZO terug eisen van ZZP-ers.

Der Schnitzeljäger | 07-02-21 | 20:19 | 1

He zou mij niks verbazen

me163komet | 07-02-21 | 20:41

Na de (nog steeds niet opgeloste) aardbevingsschade en toeslagenellende kon je deze zien aankomen.
Zouden we de Nederlandse overheid weg kunnen doen en een provincie van Duitsland of België worden?

Harry.Langezwaal | 07-02-21 | 20:18 | 1

Laten we eerlijk zijn. De meeste Nederlanders zijn wel blij met de gasbaten en van hun kan Groningen de grond inzakken. Als u geen deel van de oplossing bent, bent u deel van het probleem

Continuum | 07-02-21 | 21:41

Beste Marloes, verschrikkelijk voor je. Mag ik vragen op wie je hebt gestemd en op wie je gaat stemmen volgende keer ?

Kim-Jung-Un | 07-02-21 | 20:15 | 3

Goede vraag. Ik ben er al uit.

GekkePietje | 07-02-21 | 21:23

@GekkePietje | 07-02-21 | 21:23: idd. Waarschijnlijk de *kuch, kuch* ordernemerspartij VVD... maar volgende keer beter, stemmen om de PVV. GBL, Grote Blonde Leider kan op zich wel een knipbeurt gebruiken, btw.

Hevvlan Demuru | 08-02-21 | 08:13

Is KLM al begonnen met terugbetalen? Die kregen al miljarden steun, maanden voordat de rest van Nederland aan de beurt was.

W_F | 07-02-21 | 20:13 | 4

Dat is al helemaal uitgegeven in Frankrijk en Makron zegt dat we de pot op kunnen.

jan huppeldepup | 07-02-21 | 21:38

Had dat aan onze hardwerkende middenstanders gegeven ipv alleen maar ogenschijnlijke nationale pikmetingmeedoebranche waar t millieu aan ten gronde gaat terwijl de meeste vakanties niet heel veel meer zijn als op n vreemde plek hard zuipen of in de zon liggen.

Shoarmamasutra | 07-02-21 | 22:07

Ik ben wel benieuwd hoeveel ondernemers je overeind kon houden ipv 1 KLM.

Ridocar | 08-02-21 | 02:28
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga ni zo vaak naar de kabber en loop erg graag een beetje shabby bij. Moest ik mij deftig verzorgen, dan veel te veel vrouwenoverlast en dat maakt mij niet blij.

Hevvlan Demuru | 07-02-21 | 20:05 | 4

@LonelyWanker | 07-02-21 | 20:27: Ga eens een iets met wederzijdse toestemming bestijgen gast. Ik heb na vele jaren me eige Nederlands bedacht. Dus span maar een rechtszaak aan!

Hevvlan Demuru | 07-02-21 | 20:53

@Hevvlan Demuru | 07-02-21 | 20:53: Komt lekker slim over ook. Kneus.

LonelyWanker | 07-02-21 | 23:39
▼ 1 antwoord verborgen

Beetje verwarrende berichtgeving over die reiskosten. De vaste vergoedingen mogen niet langer onbelast door blijven lopen aangezien daar door het thuiswerken ook geen noodzaak meer toe is. Je natuurlijk gewoon je reiskosten per gewerkte dag op kantoor netto betaald krijgen. Normaal gesproken moet na ongeveer 6 weken niet werken op kantoor of fabriek een vaste reiskosten vergoeding al stopgezet worden. Volgens mij zitten we nu al bijna 12 maanden na maart vorig jaar dus niet te snel huilen nu dit extraatje wel stopgezet wordt.

Caterpillar | 07-02-21 | 20:05 | 1

Als daar dan de mogelijkheid is om €300,- koffie- en stookkosten belasting vrij tegenover te zetten, zoals bij rijksambtenaren, zit daar wel enige redelijkheid in

Zorc | 07-02-21 | 20:28

Je hoeft mensen niet eens geld te geven de eerste paar maanden maar zet gewoon de vaste heffingen, belastingen en afdrachten stop. Wie het dan nog niet trekt heeft geen bestaansrecht maar dat afschuwelijke rondpompcircuit, daar moeten we echt hoognodig vanaf.

Graaisnaaiert | 07-02-21 | 19:40 | 4

Dat is toch alleen voor de graaiende boomers die onze sociale voorzieningen hebben uitgevreten?

Rechtsdraaiend | 07-02-21 | 20:48

@Datgingniegoed | 07-02-21 | 20:00: Er komt een pensioenhervorming aan. Dat is ambtelijke taal voor: de AOW gaat verdwijnen. Haal die maar eens uit je pensioenoverzicht, dan weet je hoe arm je echt bent.

GekkePietje | 07-02-21 | 21:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ik betaal gewoon iedere zes weken de kapper. Ook als ze dicht is. Afspraken staan gepland, is niet haar schuld dat ik nu niet geknipt kan worden.

johoost | 07-02-21 | 19:32 | 1

Ik ben al 5 jaar kaal, maar betaal de kapper ook gewoon. Is toch niet haar schuld!

Iedereendemoeder | 07-02-21 | 19:46

Volgens de BD is die kilometervergoeding is ook alleen belastingvrij als je elke dag niet de officieel aangegeven route maar de kortste route neemt, dwars door woonwijken en 30km zones, in plaats van de veel snellere (maar 1km langere) rondweg. Maar wel weer klagen als tom-tom mensen door een woonwijk stuurt.

W_F | 07-02-21 | 19:27 | 3

Gewoon met de werkgever regelen en als het onvoldoende is neem je maar een zuinigere auto of zoek je een andere baan.

Graaisnaaiert | 07-02-21 | 19:42

@Graaisnaaiert | 07-02-21 | 19:42:
Lekkere dooddoeners altijd. Kijk eens iets verder dan alleen de uitwerking. Het systeem maakt uit, want het systeem kost gigantisch veel geld, tijd en geeft veel kans op inefficiëntie. Het systeem moet gewoon anders als deze belachelijkheid de uitwerking is. Maak het OV gratis, voor iedereen. Schaf de reiskostenvergoeding af, maar ook de bpm.
Maak het systeem simpeler en meer gericht op "ongeveer goed", in plaats van heel precies verkeerd.

Barend1814 | 07-02-21 | 20:38

En als je door TomTom omgeleid wordt (wat je vaak niet weet op langere afstanden) klopt de rittenadministratie niet. Hup, even 15 ruggen aftikken voor je auto, want 1 route fout is gelijk aan fraudeur.

GekkePietje | 07-02-21 | 21:26
-weggejorist-
kalesnor | 07-02-21 | 19:25

Ze mogen die reiskostenvergoeding in hun reet steken, maar dan wil ik een andere vergoeding voor de onkosten die ik nu thuis maak.
Verwarming hele dag aan. Elektra. Koffie vliegt er doorheen om over het pleepapier nog maar te zwijgen. En wat denk je van dat bureau dat ik heb aangeschaft om fatsoenlijk 40 uur per week aan te zitten zonder te verkrampen.

frickY | 07-02-21 | 19:24 | 2

Krijg je dat niet van je werkgever dan? Raar.

Dr Truth | 07-02-21 | 19:45

Nee die vergoeding is er alleen voor werknemers van de overheid...

Rechtsdraaiend | 07-02-21 | 20:50

In Nederland heb je vooral bureauambtenaren die mensen vanachter hun Windows 98 pc heel graag verder naar de klote helpen. Toezicht er nauwelijks dus de échte criminelen met meerdere namen, bedrijven en paspoorten hebben vrij spel en lachen zich kapot. Ja, ik heb het over al die exotische groentewinkels, vage bedrijfjes, louche theezaken en andere typische witwas en andere belastingontduikingsbedrijven. Niet te traceren en de rekeningen zijn leeg. En de ondernemer die te goeder trouw handelt wordt wederom keihard aangepakt. Niks geen coulance, niks geen begrip en zo langzamerhand begin ik te denken dat het oneindige held waar Hugo mee schermt, lang niet zo oneindig is. Ik denk dat er veel te weinig belasting binnenkomt door die vele belastingontduikers en fraudeurs. En dan blijkt maar weer eens dat eerlijkheid en oprechtheid hier niet loont. De boel belazeren loont hier nog altijd het meest.

Sliptong | 07-02-21 | 19:16 | 2

Held = geld

Sliptong | 07-02-21 | 19:17

Toch vreemd allemaal dit..... ambtenaren en uitkeringstrekkers hebben zoveel overeenkomsten...

Hevvlan Demuru | 07-02-21 | 19:14 | 5

@de honden blaffen... | 07-02-21 | 19:36: soort van nieuw organisme, symbiose van organellen. Welke naam....

nobodiesunmighty | 07-02-21 | 19:40

Ze leven van mijn geld.

Julianalaan | 07-02-21 | 19:59

Maar ambtenaren heb geen sollicitatieplicht

Rechtsdraaiend | 07-02-21 | 20:51
▼ 2 antwoorden verborgen

De fout is dat ze Corona de schuld geeft.
Maar haar zaak is niet dicht door corona.
De overheid heeft haar zaak gesloten.
Daar mag ze 17 Maart best nog een keer bij stilstaan.

Pieter_Auper | 07-02-21 | 18:58 | 2

Precies!

IkwilJinekwel | 07-02-21 | 19:07

Ahw, ik weet zeker dat we dit allemaal kunnen oplossen door een rondje goed te stemmen! Immers, kijk maar naar de geschiedenis, een land luistert altijd naar haar burgers, stemmen werkt altijd, en een dictatuur kan men stoppen door het gewoon te vragen.

Care | 07-02-21 | 20:33

Mijn haar is hoognodig toe aan een knipbeurt

Diederik_Ezel | 07-02-21 | 18:58 | 2

Tis misschien wat uit de buurt maar de kappers hier on Spanje zijn gewoon allemaal open.

IkwilJinekwel | 07-02-21 | 19:08

Zij is een van de vele duizenden ondernemers die op randje faillissement staan. Niet alleen de kaper en nagel studio's. sport, horeca, cultuur, evenementen en het domino effect van toeleveringsbedrijven gaan ten onder.
Het zal nooit meer het zelfde zijn als voor 2020. We gaan een ongelofelijke kaalslag zien in elk dorp en stad.

Bedrijven kunnen niet meer aan betaling- verplichtingen voldoen en al de schulden, leningen, hypotheken komen op de balans van de banken. Die stonden er al niet al te best voor na de crisis van 2008. Banken zitten vooral in hypotheken want dat levert het meeste op.

Zie jij als middenstander maar eens een lening te krijgen die voorwaarden zijn in dit tijdsbeeld krankzinnig.
Dus faillissementen, werkeloosheid gaat exponentieel omhoog , dus ook de burger gaat zijn lening en hypotheek niet meer kunnen betalen. Hierdoor zullen er weer banken om gaan vallen. En logisch gevolg de huizen markt stort hierna in elkaar. Al deze elementen gaan elkaar versterken en dan kan het erg snel gaan.
En dat alles gebaseerd op een overheidsbeleid dat de oorlog heeft verklaart tegen een virus met een sterftecijfer van 2%

1steafslagrechts | 07-02-21 | 18:55 | 7

Banken hebben alleen maar voordeel van corna. Ze hadden al moeite om aan de regels te voldoen maar die zijn door corna nu zo ver versoepeld dat ze er op papier veel beter voor staan (en dat is het enige dat telt als je eindeloos bij kan drukken.)

W_F | 07-02-21 | 20:07

@W_F | 07-02-21 | 20:07: Dat zijn de centrale banken die srukken lekker bij en proberen deflatie te creëren. Alleen at geld komt niet bij de burger en die kan sowieso niet meer gaan spenderen door corona en de maatregelen. Maar u en ik moeten meer gaan uitgeven om deflatie in de economie te realiseren. Maar als de stimuleringsfondsen gaan afbouwen dan gaat dat de normale banken sector ongenadig raken.

1steafslagrechts | 07-02-21 | 20:32

nee, 2.4 promiel

ChrisLuger | 07-02-21 | 20:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Zouden ze Coronarestricties gerelateerde zelfmoorden ook tellen als Coronadoden? Ik vraag het voor een vriend.

Koonkluk Huis | 07-02-21 | 18:50

Als je illegaal knipt en het NOW bedrag voor 1 maart kan betalen gaat de belasting vragen hoe je aan dat geld gekomen bent..

Koonkluk Huis | 07-02-21 | 18:49 | 4

@Zoltan | 07-02-21 | 18:52: Bedankt dat je dat met ons hebt willen delen.
Hoeveel kopgeld heb je al gevangen?

D-Fens_1963 | 07-02-21 | 19:01
-weggejorist-
IkwilJinekwel | 07-02-21 | 19:11
▼ 1 antwoord verborgen

Fuck. Schiet op met die kutvaccinaties.

RickTheDick | 07-02-21 | 18:48 | 2

Waarom daar op wachten voordat die onzinnige lockdown worst opgeheven? Als je niet boven de 80 bent en allerlei andere kwalen hebt, ga je gerust niet dood aan dit virus. Mijn advies: laat alle kwetsbaren in afwachting van hun prikbeurt even thuis zitten en laat de rest van de bevolking gewoon vrij in hun doen en laten.

kunstliefhebber | 07-02-21 | 19:17

Hahahahah

Care | 07-02-21 | 20:34

Wie gelooft die hond polls nog?

Datgingniegoed | 07-02-21 | 18:48 | 1

Is dat een vraag of een stelling?

kloopindeslootjijook | 07-02-21 | 19:06

Door dat china virus drijven we toch wel zo’n beetje de communistische heilstaat in. Leve de overheid! Leve onze machtsdragers!

Klapsigaar | 07-02-21 | 18:46

Zuur. Zeker als je weet dat er ondernemers steun hebben gekregen terwijl ze op het moment van aanvragen al uitgeschreven waren bij de KVK.

Cheesy Poof | 07-02-21 | 18:43

Ik durf het niet eens aan te vragen, ook al heb ik er recht op.

Zoltan | 07-02-21 | 18:42 | 8

@gaffelbaard | 07-02-21 | 18:59: Iedereen is anders; ik accepteerde meteen dat mijn oude werk passe zou zijn, en ik begn mijn assets op de markt te torpederen en ik financier daar een nieuw bedrijf mee. Creatief uit wantrouwen. Misschien mislukt het. Dat of heel stil blijven zitten..

Zoltan | 07-02-21 | 19:08

Ja, de overheid is wel de laatste partij waar je schulden wil opbouwen.

W_F | 07-02-21 | 20:19

@Zoltan | 07-02-21 | 18:50:
Ik steek er geen tijd en kosten in. Geen zin in gedonder achteraf. Ik vertrouw de onbetrouwbare politiek en roverheid voor geen ene millimeter meer.

Louter Leuter | 07-02-21 | 23:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Zoek voor de fun eens op now-inzichtelijk op google. (als zwitsal kan ik nog geen linkjes plaatsen) en zoek op je eigen woonplaats en kijk of je alle bedrijven kent. Ik val van de ene verbazing in de andere. De meest oosterse namen krijgen (buiten de bekende namen zoals KLM & co en de plaatselijke uitzendbureaus de meesten centen.

muggetje | 07-02-21 | 18:42 | 2

Creatief laten boekhouden, Creatief draaien, Creatief anderen voor je eigen fouten laten opdraaien, Rutte is er goed in. Schade is schade, omzet in januari is anders dan in december...

Geenjoris | 07-02-21 | 18:41

Marloes ik ben het met je eens!

Iedereen die dat niet is heeft vast inkomen met pensioenregeling, baalt dat de horeca dicht is en totaaal geen empathie.

Remi A. | 07-02-21 | 18:40

SAMEN. Het magische woord van deze crisis.
-
Mooizo. Wanneer passen wij de ambtenareninkomens aan?
-
Samen, toch?

bisbisbis | 07-02-21 | 18:36 | 4

Gewoon 3 maanden salaris inleveren, solidariteit.

de honden blaffen... | 07-02-21 | 19:08

Hoe meer propaganda over een gewenste te nemen actie door een populatie, gedreven door een overheid, des te minder het gebeurt.

nobodiesunmighty | 07-02-21 | 19:43

Ik weet zeker dat als we dat vriendelijk vragen dat ze dat gewoon doen ;) De maffia geeft immers erg graag haar eigen geld weg aan haar slachtoffers.

Care | 07-02-21 | 20:35
▼ 1 antwoord verborgen

Klinkt allemaal heel pijnlijk; kan echter niet vaststellen wat er allemaal een ten grondslag ligt dat er moet worden terugbetaald.
Maar gegeven de huidige langdurige lockdown situatie zou het UWV tenminste enig geduld en coulance aan de dag kunnen leggen, want kapotter dan kapot lijkt me geen goed doel.
Aan de andere kant zie je hoe je als ondernemer afgezeken wordt terwijl er gigantische steunpakketten naar landen als Italië e.d. gaan. Dat dus wel.

Broadsquire | 07-02-21 | 18:34

Geef het een maand en er volgt een faillissementsgolf van hier tot tokio. Ik meen het. Ik heb zelf ook klanten die hun spaargeld vorig jaar in de zaak hebben gestoken. Ik heb ze geholpen met aanvraag Tozo 3, maar ik weet nu al dat het niks wordt want bij Tozo 3 moet je aan kunnen tonen wat je gemiste inkomsten zijn door de lockdown. Nou een starter maakt geen geld. Al het geld dat verdiend wordt gaat terug in de zaak. Inmiddels staat dat water daar zo hoog op de lippen dat ze zo goed als uit noodzaak hun huis moeten verlaten omdat ze de huur en kosten a 1500 in de maand al niet meer rond kunnen brengen.

Kut overheid. Luister eens naar ondernemers. We sluiten alles af omdat er een 2% doelgroep is die daadwerkelijk last kan hebben van Covid. Er gaan bedrijven en gezinnen momenteel kapot. Gooi het open en zet een dikke disclaimer op de zaak met dat betreden gewoon simpelweg op eigen risico is.

Krachtkoe | 07-02-21 | 18:33 | 7

@Erikjan79 | 07-02-21 | 21:51:
Als we nou eens even een jaar of 5 stoppen met het klimaatverdrag, dan kunnen we alles met twee vingers in onze neus betalen.

peterdh | 08-02-21 | 05:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Klopt geen zak van. Iedereen krijgt voor NOW1 terugbetalingsregeling van 1 jaar. Kappers zijn kneuzen

Co2810 | 07-02-21 | 18:32 | 3

Doe ff normaal man, kneus

appeltjesgroeneweide | 07-02-21 | 18:57

En jij vast kaal....

D-Fens_1963 | 07-02-21 | 19:05

Ok Co2810, eens kijken hoe jouw rekencapciteiten zijn...
"Klopt geen zak van. Iedereen krijgt voor NOW1 terugbetalingsregeling van 1 jaar."

De NOW 1.0 gold van half maart tot juni. Dus als zij in maart 2020 haar NOW1.0 kreeg, dan moet zij die terugbetalen in .... ? Nou? Juist maart 2021. En wat zegt het artikel: "Marloes moet 5500 euro NOW terugbetalen vóór 2 maart." ..... Gaat snel he, zo'n jaar...

Ik vraag me af wie hier de kneus is.

peterdh | 08-02-21 | 05:32

Moet morgen weer aan het werk. Tja, vitaal beroep hè. Hoop maar dat ik met mijn 4-WD diesel SUV door de centimeters dikke sneeuwlaag kan ploegen.

Alco-de-Holist | 07-02-21 | 18:28 | 2

Buurman van paar huizen verderop vroeg of hij mee mag rijden want hij vertrouwt zijn elektrische kar niet. Ik heb ruimte zat maar heb toch nee gezegd. Barst jij maar deuger, en ik heb het op Corona gegooid.

Alco-de-Holist | 07-02-21 | 18:45

@Alco-de-Holist | 07-02-21 | 18:45: Lol..., op z’n werk gaat ie vervolgens vast zitten bedenken hoe hij jou als vervuiler kan kaltstellen.

D-Fens_1963 | 07-02-21 | 19:09

In een normaal land, is de overheid er voor de burgers.
In Nederland is dat andersom.

Tapu | 07-02-21 | 18:27 | 3

Nee hoor, echt niet gewoon. Het kan echt veel slechter en in de meeste landen is dat ook zo. Noem eens een normaal land dan?

Sinterbikske | 07-02-21 | 18:30

haha, de overheid voor burgers, haha, en dan rest ook nog, ik heb het niet meer.

luistukvreten | 07-02-21 | 18:34

Terwijl duizenden zinloze stichtingen verzekerd zijn van subsidie, worden degenen die deze subsidie ophoesten de nek om gedraaid. Apart wel.

Sinterbikske | 07-02-21 | 18:26 | 4

Hoeveel kreeg Akwasi ook alweer voor zijn omroep?
Gratis en voor niks.

Mr.Crowley | 07-02-21 | 18:42

Ja maar als die stichtingen geen geld meer krijgen, dan verdwijnt er iets heel waardevols en dat komt nooit meer terug, en dat moeten we niet willen met z'n allen. Maar een kroeg of kapperszaak of winkel waar iemand z'n ziel en zaligheid in heeft gestoken? Laat maar klappen, er komt vanzelf wel weer iets nieuws voor in de plaats.

Muxje | 07-02-21 | 18:43
▼ 1 antwoord verborgen

Nog een klein stukje, en dan is mijn huiskamerraam volledig dichtgesneeuwd. Lekker rustig zo.

Sinterbikske | 07-02-21 | 18:23

Gooi die kappers open joh! Gaat nergens meer over.

rachid82 | 07-02-21 | 18:23

En tijdens de derde lockdown moet je terugbetalen wat je in de twee hebt ontvangen und soweiter

Carlos_I | 07-02-21 | 18:23 | 1

Niet als je een bedrag aanvraagt wat klopt met je daadwerkelijke omzetverlies.

Jazeetie | 07-02-21 | 18:25

Hebben we eindelijk een vaccin komt Marx Rutte met z'n Engelse variant.
Weet welke variant echt gevaarlijk is? De fiscale variant!

keestelpro | 07-02-21 | 18:23 | 1

Hoe maken ze dat onderscheid tussen al die varianten eigenlijk? Hoe test je zoiets?

luistukvreten | 07-02-21 | 18:36

Waar ik mateloos aan blijf ergeren, is dat het kabinet zegt zo begaan te zijn met alle getroffen ondernemers, terwijl zij zelf in hun leven ooit 1 euro al middenstander hebben getracht te verdienen. Zij krijgen geld, ik denk niet dat er 1 minister is die voor zijn eigen levensonderhoud heeft gezorgd.
Kortom, zij kunnen niet weten hoe een ondernemer denkt of doet. Geld heeft een andere betekenis voor hen dan dat voor een zelfstandige heeft. Dan roepen ze ook nog dat we het SAMEN moeten doen. Mooi, geen puek salaris krijgen dan en iedere maand 3.000 euro van je eigen vermogen in de staatskas storten. Dat moeten wij ook! Pas dan doen we het samen.

tabakagrarier | 07-02-21 | 18:21 | 8

Wat denk je van al die mensen die zzp’er geworden zijn door die flexcontracten? Geen uitzicht op een vaste baan en pensioen, daardoor zijn veel mensen gedwongen zzp’er geworden. Probeer maar eens een hypotheek te krijgen etc. Deze groep wordt op alle gebieden het zwaarst getroffen.

Sinterbikske | 07-02-21 | 19:01
▼ 5 antwoorden verborgen

De ambtenaren zitten lekker aan het diner. Geld lekker weer gekregen. Beetje een sneeuwballenprotocol gemaakt en anderen nutteloze dingen bedacht. Maaaaarrr. Gelukkig hebben dor hout een paar jaar extra gegeven. (die hebben alleen corona gekregen als ze risico hebben genomen in de supermarkt bijvoorbeeld). Jij bent nog jaren bezig met de puinhopen helpen opruimen nadat het dor hout al overleden is. GOGOGOGOGO RUTTE GOGOGOGOGO

freshideas | 07-02-21 | 18:18

"Ik heb niet meer het gevoel dat we het met z'n allen doen. Ik heb het gevoel dat de ondernemers het moeten doen. De ondernemers, die betalen de rekening."

Ik als loonslaaf heb niet dat idee, als ik zie hoeveel er iedere maand naar de fiscus verdwijnt, zodat deze ondernemers aanspraak kunnen maken op sociale voorzieningen waar ik überhaupt niet voor in aanmerking kom. Maar evengoed: klote voor haar. Sterkte!

Bulloch | 07-02-21 | 18:15 | 14

@Bulloch | 07-02-21 | 18:31: u wordt betaald uit de belastinginkomsten die die kapster o.a. ophoest. Uw belastingen worden al betaald door die onderneemsters zelfs. Belasting heffen op inkomsten van mensen die in dienst zijn van de overheid is ook maar zinloos geld rondpompen eigenlijk.

Sinterbikske | 07-02-21 | 18:54

@Sinterbikske | 07-02-21 | 18:54: goed punt inderdaad, maar waar houdt het rondpompen dan op? Ik geef mijn geld ook weer uit bij kappers etc.

Bulloch | 07-02-21 | 19:58

Ehhh "zodat deze ondernemers aanspraak kunnen maken op sociale voorzieningen waar ik überhaupt niet voor in aanmerking kom."

ziektewet? nee
ww? nee
ontslagvergoeding? nee
gewoon betaald krijgen als je even niets doet? nee
bijstand? nee, zodra je een eigen woning hebt kun je die eerst opeten.

Dat is allerlei shit die voor jou geregeld is, mocht je dat niet weten. Dus ik neem aan dat jij nog niet zo lang loonslaaf bent.

peterdh | 08-02-21 | 05:42
▼ 11 antwoorden verborgen

Slecht bestuur maakt meer kapot dan je lief is.

van heinde en verre | 07-02-21 | 18:11

NOW regeling is om afhankelijkheid te creëren, je had beter de rotzooi kunnen laten klappen als ondernemer. Straks zijn de ondernemers aan de beurt die het nog wel overeind hielden, door hogere belastingen e.d. Deze regering is de ultieme marionet van WEF, EAT, NGO's, etc

davidhasseltoff | 07-02-21 | 18:10 | 2

Paar afkortingen geleerd vorig week?

DexterGordon | 07-02-21 | 18:18

NOW is gecreerd zodat MKB's de lonen van hun medewerkers kunnen doorbetalen, op het moment dat hun omzet daalt (tov 2019). Enige tegenprestatie is het niet ontslaan van diezelfde teamleden. Als na nacalvulatie blijkt dat je inschatting qua omzetverlies klopte, en je loonkosten stabiel zijn gebleven, mag je het geld houden. En is de kous af. Dus hoezo afhankelijkheid? Je blaat.

Jazeetie | 07-02-21 | 18:36

30 , net vol goede moed begonnen en dan krijg je dit. Toch diep triest om te zien dat we een blokje oud hout ruilen voor dit. En het dan gek vinden dat er zo weinig vertrouwen is in de maatregelen en het vaccin. Als alles zo droevig is geregeld waarom zou het met dat vaccin dan wel goed gaan? .....

BenDover | 07-02-21 | 18:07

Ben nog steeds op zoek naar de zogenaamde 'heldere uiteenzetting' van de situatie. Echte kennis over wat
de NOW inhoudt ben ik in de panelen ook nog amper tegengekomen. Je moest een inschatting maken van het omzetverlies in een coronakwartaal tov een gemiddeld kwartaal in 2019. Dit % maal de loonsom maal 90% is de subsidie. Hiervan kreeg je een voorschot van 80%, de rest volgt na nacalculatie. Als mevrouw na nacalculatie en aftrek van de 20% nog steeds €4500 moet terugdokken heeft ze óf een veel beter corona kwartaal gedraaid dan ze vooraf dacht, en had ze dus voldoende omzet. Óf ze heeft expres te veel aangvraagd, wie dan leeft wie dan zorgt, en krijgt nu de deksel op de neus.

Jazeetie | 07-02-21 | 18:07 | 13

@Jazeetie | 08-02-21 | 07:46:
Daarnaast de NOW zijn loonkosten van de werknemers die vergoed worden (even los van dat ze zelf ook eten moet kopen) maar dan komt meneer de belastingdienst nog even langs. Hohoho mevrouwtje u heeft loon uitbetaald, waar blijft het werkgeversdeel van de loonbelasting. Premie volksverzekeringen etc. Even aftikken aub. Inkomsten nog steeds 0.0
Oftewel je doet hier nu wel of het allemaal wel zo makkelijk is, en te voorzien is geweest, maar het is voor alle ondernemers gewoon één grote kutzooi, die hele corona. En ze heeft helemaal gelijk dat "we doen het samen" compleet onevenredig is als je kijkt naar de gemiddelde loonslaaf en een, zoals zij, jonge ondernemer,die niet al 25 jaar reserves en pensioen heeft opgebouwd (waar dus veel andere oudere ondernemers aan het interen zijn. Wat ook een gotspe is.)

peterdh | 08-02-21 | 09:51

@peterdh | 08-02-21 | 09:45: Voor de vaste lasten krijgt ze TVL, Tegemoetkoming Vaste Lasten. Nu jij weer.

Jazeetie | 08-02-21 | 10:29

@peterdh | 08-02-21 | 09:51: De loonsom wordt in de NOW regeling maal 1,3 gedaan (forfaitair) om zodoende het werkgeversdeel van de loonbelasting etc. af te dekken. Ik ben het helemaal met je eens dat dit een enorm grote kutzooi is, trouwens. En dat mevrouw een kuttijd heeft. Ik lees hier alleen zoveel bullshit over de NOW dat ik daar graag ff op in haak. Los van wat ik van van het verdere overheidsbeleid vind ("1 grote kutzooi" komt goed in de buurt)

Jazeetie | 08-02-21 | 10:42
▼ 10 antwoorden verborgen

Knippen en scheren, het mag alleen nog maar gedaan worden door ambtenaren.

Mr_Natural | 07-02-21 | 18:07 | 1

En allemaal in hetzelfde model ook nog!

King of the Oneliner | 07-02-21 | 18:34

Huh? NOW terug betalen?? Het is toch een gift?

koeberg | 07-02-21 | 18:03 | 3

Voor niets komt de zon op. Oeps... is ook niet waar. Er wordt driftig gesleuteld aan de saldering van uw zonnepanelen.

goedverstaander | 07-02-21 | 18:05

Als je te veel hebt gekregen moet je terug betalen. Heel normaal

Jazeetie | 07-02-21 | 18:09

Ach Marloes, je bent niet de enige en er komen er steeds mee bij.

Mr.Crowley | 07-02-21 | 18:02


Ik zeg net tegen m'n vriendin Nat Kukje (ze komt van de Philipinos):
"Ach, ik weet het ook allemaal niet meer. Ik dein ook maar mee op de golven van het leven in een klein rubberbootje van illusies en aangenomen waarheden..."

Daarna hebben we nog een uur gepraat in bed over -Also sprach Zarathustra- en of je dat boek als een parabel of een fabel in een raamvertelling moet opvatten.

King of the Oneliner | 07-02-21 | 18:00 | 5

Nat Kudje?

Ruimedenker | 07-02-21 | 18:22

Schitterend!

Sinterbikske | 07-02-21 | 19:05

wat een mooie avond zeg, hierna toch goed gaan slapen en zo he?

nobodiesunmighty | 07-02-21 | 19:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Lieve Marloes,

Je koopt er vrij weinig voor maar ik wens je heel veel sterkte. Jij en vele andere ondernemers zijn inderdaad aan het bloeden voor anderen. Ik hoop voor jullie dat er maatwerk mogelijk is mbt tot de voor jullie verplichte kostenposten. Zonde als 7 jaar ondernemen zo moet eindigen.

Yor_Kok | 07-02-21 | 18:00 | 1

Maatwerk zat, u kunt immers gratis en voor niets gaan schoffelen.

Care | 07-02-21 | 20:37

Slim van de overheid. Gooit er miljarden tegenaan - en vindt dan creatief wel een klein lettertje dat verkeerd stond en reden geeft om dat allemaal terug te vorderen.
Waarna het creatief geld wordt dat ontstond door administratief goochelen - en direct weggeven kan worden aan mensen die het harder nodig hebben dan Marloes.
Zoals bankiers in Italië. Of Griekenland. Anders wel armlastige EUrocraten als taartjesvreter Frans Timmermans.

Ook allemaal hard achteruit geboerd door de pandemie van hun kameraden van de CCP.

Jan Passant mk2 | 07-02-21 | 17:57

Dit land wordt gerund door 'bestuurders' en ambtenaren, die geen idee hebben waar geld vandaan komt, maar die wél iedere 21 e van de maand hun salaris op hun bankrekening zien bijgeschreven van ons allemaal.
-
Deze zelfde jammerlijke amateurs zullen straks beslissen over het 'heropstarten' van de economie, waarbij ze 'stapje-voor-stapje' zullen besluiten of nu de schoenenwinkels of de zwembaden nog een maandje dicht moeten blijven.
-
Alleen: die 'economie'. die is er even niet meer.
-
En reken maar, dat u en ik er d e s o n d a n k s voor gaan opdraaien, dat de hierboven omschreven amateurs nog steeds iedere 21e van de maand hun salaris op hun bankrekening krijgen.
-
( ... hoorde ik daar nog iemand kankeren over de Chinese aanpak? ...)

bisbisbis | 07-02-21 | 17:57 | 1

Niets wat een ouderwets rijmpje genaamd 'pief paf poef, daar gaat de lelijke boef' kan oplossen.

Care | 07-02-21 | 20:38

Rekeningrijden er door drukken onder het mom van Corona. Nee, maar de great reset is geen plan hoor, dat is voor wappies.

Balgesjaakt | 07-02-21 | 17:56 | 2

Rekeningrijden en de great reset, jawel hoor, elke verandering is vanaf nu onderdeel van het ""plan"". Wist je trouwens dat de bosbranden in Californië aangestoken zijn door laserstralen uit de ruimte? Rijke Joden verdienen daar hun geld mee. Hoor je niet op de MSM!!!1!

SterF... | 07-02-21 | 18:04

@SterF... | 07-02-21 | 18:04: Ik weet zeker dat jij heel erg veel onderzoek hebt gedaan naar die laserstralen, je weet er immers alles vanaf.
Nee hé, amper vijf minuten op google, als het al vijf minuten is geweest.
Doe jezelf een plezier en doe wat research, de economische afbraak van de middenklasse is een maar al te duidelijk plan.

Care | 07-02-21 | 20:39

Offtopic: Iemand trouwens al de easter egg in het kroontje ontdekt?

nieuwe_Deen | 07-02-21 | 17:55 | 1

Haha, mooi hoor :)

Bulloch | 07-02-21 | 17:59

Zou het hierbij blijven?

Mr.Crowley | 07-02-21 | 17:55

Marloes zal wel flink wat op haar bankrekening hebben staan, anders zou het niet worden teruggevraagd. Sorry, ga voor gratis geld maar naar Noord-Korea.

Abugreip | 07-02-21 | 17:55 | 6

@Abugreip | 07-02-21 | 19:48: Doe je je vrouw ook met die tondeuse, of gaat zij toch liever naar de kapper?

Sinterbikske | 07-02-21 | 20:01

@Abugreip | 07-02-21 | 23:18:
Ja, gaat zij op eigen kosten naar de kapper? Die dicht zit? Maargoed dit klinkt allemaal als een beetje een verzonnen verhaal. Want jij weet net zo goed als ik dat iedere ondernemer zo ongeveer elk belastingvoordeel dat hij kan benutten, zal benutten. Dus met je "Graties geld haal je maar in Noord Korea" doe je wel lekker popiejopie, maar het getuigt er in ieder geval van dat je totaal niet weet waar je over praat. En een beetje anoniem bitchen, geheel niet gehinderd door feitenkennis, kan iedereen. Als je onegveer 30 seconden de tijd neemt dan kun je precies zien hoe de vork in de steel zit bij het verhaal van deze kapster. Dus totzover heeft zij veel meer van haar kaarten laten zien dan jij. Beetje anoniem trollen en beweren dat je een goedlopende onderneming hebt.

peterdh | 08-02-21 | 05:20
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Botte Hork | 07-02-21 | 17:54 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Veel ondernemers zijn voor de NOW gegaan. Als ze hadden geweten dat Rutte c.s. met zwabberend beleid aanstuurden op een lange lijdensweg hadden ze hun personeel natuurlijk direct de WW in gestuurd. Nu krijgen ze de rekening gepresenteerd van diezelfde minkukel.

goedverstaander | 07-02-21 | 17:51 | 1

Precies, achteraf makkelijk praten. En mensen ontslaan is voor kleine ondernemers echt niet leuk, dat voorkomen ze graag. Maar ze zijn aan het lijntje gehouden. En nu is het niet meer terug te draaien.

Upendo | 07-02-21 | 18:45

Sterkte Marloes.
De schulden die we opgebouwd hebben door Corona zijn des te meer reden om gelijk te stoppen met linkse hobbies zoals een absurd klimaatplan en immigratie van onrendabelen.

memanta82 | 07-02-21 | 17:50

Stem SP dan. Oh nee, die paar immigranten stoten me meer tegen het zere been.

JanAmsterdamEnzo | 07-02-21 | 17:48 | 8

@Herfsttijloos | 07-02-21 | 18:00:
Ankie.
Rechten gestudeerd in Leiden, hele leven aan de universiteit gewerkt, gemeenteraad Bloemendaal. Na pensioen maar eens de politiek in gegaan. Vast een partner met een goede baan. Een lekker comfortabel leventje.

kloopindeslootjijook | 07-02-21 | 18:15

@Sinterbikske | 07-02-21 | 18:00: Miljonairs belasting en villa subsidie. Favoeriete terminologie binnen de SP. Dat eerste betekend dus een top tarief van 70% wat in gaat vanaf twee keer modaal.

JanFTE | 07-02-21 | 18:53

@JanFTE | 07-02-21 | 18:53: Wie is er dan nog bereid om z’n kop boven het maaiveld uit te steken? Weinig, alleen de aanhangers van het socialisme, die middels dwang de rest onder controle houden. Socialisme, eeuwig gedoemd te mislukken omdat mensen niet maakbaar zijn.

Sinterbikske | 07-02-21 | 19:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Illegaal knippen of illegaal opengaan. Voor een gewetensvol burger als Marloes allicht niet de beste of meest makkelijke methode, maar als je geen keuze meer hebt: wat heb je nog te verliezen? Als je klanten je zelfs al hebben aangeboden om geld te lenen, dan zijn ze ook bereid illegaal geknipt te worden. Krijg je een boete of sluiting, dan laat je je verhaal door een bekende/geliefde optekenen voor een crowdfund. Genoeg mensen die jou zouden helpen.

Fuck het UWV en fuck de overheid! Brood op de plank én je zaak behouden is nu even het belangrijkste. Heel veel sterkte en succes gewenst aan Marloes!

Mensdier | 07-02-21 | 17:47 | 6

@Mensdier | 07-02-21 | 18:21: Je doet je best maar en je zal zien waar het je zal brengen. Je kunt ook leren het spel te spelen en veel verder te komen. Ben zelf door schade en schande wijzer geworden in het leven.

Sinterbikske | 07-02-21 | 19:18

Ahw schatje, dan krijgen zij ook gewoon een boete. U mag geen geld verdienen, u moet kapot.

Care | 07-02-21 | 20:40
▼ 3 antwoorden verborgen

We doen het voor de zorg. We doen het voor de ouderen. Solidariteit. Voor de zoveelste keer nog maar drie weekjes.

De kindertoeslagenaffaire is hun blauwdruk van hoe ze fraude keihard aanpakken, de menselijke maat kennen ze niet, en als staatsman Mark je geld belooft dan wordt je eigen portemonnee leeg getrokken.

GroetenVanUrk | 07-02-21 | 17:46 | 3

Blijkbaar zijn VVD-stemmers masochisten. Het kan niet anders. Niet alleen zij die het goed hebben, maar ook zij die het minder goed hebben.

VoltaireJohn | 07-02-21 | 17:48

Trouwens, is dit het feitenfeuilleton of is UWV nog steeds een faalfabriek?

Rest In Privacy | 07-02-21 | 17:45 | 1

S345 E01

Botte Hork | 07-02-21 | 17:46

Welke idioot??? Gaat er nu nog stemmen in maart op dat criminele corrupte graai zooitje (waarvan de politici van het vorige kabinet nog tonnen aan wachtgelden ontvangt) in dit apenbananen landje! De volgende groep prutsers in Den Haag gaan in maart dit landje en volkje nog verder de afgrond inwerken "Let Maar Op"! Maar goed, ik ga dit artikeltje eventjes vertalen zodat ik hem kan deponeren in diverse social media groepen in de wereld! Zodat zij daar ook kunnen zien wat en fantastisch landje dit is!

Ditisgeenstijlmeer | 07-02-21 | 17:44 | 3

Massaal ja21! en PVV stemmen. Dan kan het nog leiden tot een ommezwaai. Anders zijn we weer gedoemd.

koudvuur | 07-02-21 | 17:49

Hahaha lekker stemmen en vervolgens huilen dat alles hetzelfde blijft. U kunt een dictatuur niet democratisch veranderen, dat gaat gewoon niet. Maar blijf dromen, dat is goed voor de ziel, u ziet het vanzelf.

Care | 07-02-21 | 20:41
-weggejorist-
Botte Hork | 07-02-21 | 17:44 | 2

Hoppa, en weer vijf zeteltjes voor de VVD erbij.

Zapata10 | 07-02-21 | 17:43

Kappers van Nederland: stem PVV en doorbreek het cordon sanitaire.

funkyd | 07-02-21 | 17:42 | 2

Pssst: als 100% van Nederland op dezelfde partij stemt en de rest van de kamer wil er niet mee samenwerken, dan krijgen ze alsnog de macht niet.
Er is een regel wat voorkomt dat één partij de macht krijgt. U wordt bij het neusje genomen ;)

Care | 07-02-21 | 20:42

@Care | 07-02-21 | 20:42: Psst. Als 100% op een partij stemt, heb je een 2e kamer met alleen maar één partij. En dan is er geen samenwerking met andere partijen nodig. Dan kunnen ze wel allemaal met elkaar een cordon sanitaire houden op de partijkantoortjes.
Welke regel verbiedt het volgens u dat een partij niet alle stemmen mag krijgen?

Willy_Wuiles | 08-02-21 | 15:50

Ik zat te klikken op de woorden van het gedicht, maar het is zondag, geen vrijdag besef ik net. Heb ook weinig te doen gehad de afgelopen maanden, door Corona minder opdrachten en door het slechte weer ( regen en nu sneeuw en vriezen) zit ik thuis en heb nauwelijks inkomsten. Heb het geluk dat ik die NOW niet aangevraagd heb besef ik nu, had al zo’n vermoeden dat het wel eens problemen op kan gaan leveren op een onverwacht moment, want zo gaat dat meestal. Hoef gelukkig niet op een houtje te bijten, de reserves kunnen het nog wel een tijdje aan, heb geen personeel en bedrijfspand etc.

Sinterbikske | 07-02-21 | 17:42

Die website is wel epic

Ik wacht nog een week verder met reageren, net als die tas boodschappen.

menage | 07-02-21 | 17:42

Een lang betoog waar best wel een stukje in geknipt had kunnen worden.

Graaf_Slis | 07-02-21 | 17:42

Mijn KLM stewardess en haar man met volstrekt onduidelijke fancy job bij KLM zijn lekker hun hele huis aan het verbouwen. Die hebben geen enkele zorgen zeggen ze!

Dr.Hermannes | 07-02-21 | 17:39 | 6

@menage | 07-02-21 | 17:41: Ja dat kan wel.... alleen zijn er zo verdomd weinig rechters te vinden die het onschuldige karakter van een dergelijke wens willen onderschrijven. Wat weten zij veel !!!

En je moet wel zorgen dat je een geluidsdichte kamer tot je beschikking hebt of toegang tot iemand die een container als zodanig kan inrichten.

Dr.Hermannes | 07-02-21 | 17:46

@menage | 07-02-21 | 17:41:
Ik altijd het vermoeden dat die rieken in het vooronder. Hele dag bukken en lopen.

J.Cash | 07-02-21 | 17:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon open gaan. Als de staat eist dat je dicht gaat wegens corona, dan moeten ze je ook financieren. Een lockdown heeft niets met ondernemersrisico te maken. Betalen ze niet, dan moeten ze ook niet van je eisen dat je dicht blijft.

Sitting_targets | 07-02-21 | 17:39 | 3

Dat zouden ze dan met alle kappers/ondernemers tegelijk in Nederland moeten doen. Burgerlijke ongehoorzaamheid werkt niet als je het in je eentje doet. Dan ben je gewoon de lul.

peterdh | 07-02-21 | 17:46

@peterdh | 07-02-21 | 17:46: Burgerlijke ongehoorzaamheid werkt niet, ongeacht hoeveel mensen het doen.
U zou inmiddels moeten weten dat rondlopen, zwaaien met een bordje en smeken voor verandering niet werkt, dat doen we immers al zo'n 100 jaar.

Care | 07-02-21 | 20:43

@Care | 07-02-21 | 20:43:
Mmm volgens mij snap jij het principe burgerlijke ongehoorzaamheid niet.
"U zou inmiddels moeten weten dat rondlopen, zwaaien met een bordje en smeken voor verandering niet werkt," Dan bedoel je demonstratie. Dat bedoel ik niet.

Ik bedoel dat alle kappers en alle andere (kleine) ondernemers gewoon massaal van de ene dag op de andere zeggen: Jow overheid je kan aan mijn lul zuigen met zijn lockdown, wij gaan gewoon open! Hoppa en dan de deur open zetten en klanten binnen te laten komen. Burgerlijke ongehoorzaamheid betekend dat je massaal de door de overheid gestelde maatregelen/regels negeert. Dan kan de overheid twee dingen doen, of het beleid aanpassen, of het leger inzetten tegen de eigen bevolking (aangezien de politie onderbezet is om alle ondernemers aan te pakken) Daarom zei ik, je moet dat wel met zijn allen doen, want als alleen Marloes haar kapperszaak open gooit, dan zegt de politie gewoon "bam, kettingslot op de deur, dicht die tent, en boete op de deurmat"
Naast demonstratie is burgerlijke ongehoorzaamheid gewoon 1 van de machtsmiddelen die je als bevolking hebt.

peterdh | 08-02-21 | 05:11

Leefbaar Nederland... Kijk eens goed om je heen... Is het hier nog echt leefbaar met die belachelijke belastingdruk, een compleet doorgedraaide wet- en regelgeving waar geen touw aan vast te knopen is. Met een regeldruk op ondernemers (ja ik ben ook ondernemer) waar de toenmalige DDR een puntje aan kan zuigen. Een land waar je als werkgever wordt gezien als uitbuiter en dus geplukt moet worden alsof je een crimineel bent. Een land waar de elite van roept hoe geweldig het is, maar geen idee heeft waarom het dan zo geweldig is. Een land waar woonwijken zijn geannexeerd door de derde generatie immigranten en waar je als blanke niet doorheen kunt lopen zonder gevaar voor eigen leven. Een land waar respect voor de gewone politieman ver te zoeken is. Respect sowieso iets is waar iedereen de mond vol van heeft maar zelf niemand respectvol bejegend. Een land waar de nieuwsvoorziening meer op propaganda lijkt dan op nieuws. En wij... wij brave harde werkers worden steeds weer in de zak gescheten door de roverheid. En dan moeten we daar nog dankbaar voor zijn ook...

Tip: Blijf zo ver mogelijk van de roverheid en haar instituten weg. Ze zijn er niet om je te helpen. Ze zijn er om je te knechten.

de Jager59 | 07-02-21 | 17:39

Zo de middenstand lekker kaltgesteld, toch een machtige groep in Nederland. Nu even kijken wat het kabinet verder kan slopen. Als het niet zulke amateurs waren in Den Haag zou je bijna zeggen dat ze het bewust aan het doen zijn.

polletjepiekhaar | 07-02-21 | 17:39 | 3

Ohw dear. Het zal toch niet allemaal echt waar zijn wat u daar op facebook las?
Die wappies hadden toch niet gewoon gelijk he? Dat verhaal van Tjer over die buildbackbetter larie, zie je nou wel dat ie doorgeslagen is?
U mag daar zelf bepalen wat uw conclusie is, zonder oordeel of veroordeling.
Voor beide kanten zijn argumenten, het is óf een vooropgezet plan, óf ze zijn werkelijk zo dom. Of allebei. Ik ga voor het laatste. Ik wens u wijsheid.

elfenstein | 07-02-21 | 17:48

@elfenstein | 07-02-21 | 17:48: Van beide verklaringen kan je je afvragen hoe het mogelijk is dat het zo ver heeft kunnen komen.

Zeebonkus | 07-02-21 | 17:55

'kaltgestellt', bitte.

bisbisbis | 07-02-21 | 18:22

BBB:
Knip & scheer instituties!

Kapsalons? Decadent.

Iets_met_bont | 07-02-21 | 17:38

Hoe zit dat met het koningshuis, komen die wel eens op voor het volk, en kijken die ook nog eens verder dan Afrika. Geld zat, ze kunnen toch wel die mensen helpen.

endtotrolling | 07-02-21 | 17:36 | 3

De lijfspreuk van de von Amsberg's is: "eigen volk eerst".
U heeft dus pech.

demaup | 07-02-21 | 17:40

Nee.

DrachiR | 07-02-21 | 17:48

Ik dacht “bij onraad vlucht zo snel je kan” in 40/45 spraken ze ook al vanuit veilig Canada/Engeland “we doen dit samen”

WibionFire | 07-02-21 | 17:49
-weggejorist en opgerot-
Partijvooralles | 07-02-21 | 17:36 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen


De overheid is niet je vriend.
Vroeger moesten de ridders nog persoonlijk met hun soldaten een deel van de opbrengsten van hun feodale plebs komen ophalen.
, nu zit iedereen muurvast in een digitaal systeem, voor het gemak werken de banken en werkgevers al mee om al je inkomsten tot op de cent te monitoren, zodat ontsnappen alleen mogelijk is met het zwarte circuit.
De overheid laat het oogluikend toe, omdat via BTW (21% op non-food artikelen) er toch nog behoorlijk veel uiteindelijk in de staatskas terecht komt.

King of the Oneliner | 07-02-21 | 17:36 | 1

Als die staatkas nou ook weer terug komt bij de burger in plaats van de aandeelhouders is dat tot daar aan toe. Maar dan moet je geen 700 miljoen gaan uitgeven aan windmolens in de Wieringermeer waar we helemaal niets aan hebben.

kloopindeslootjijook | 07-02-21 | 18:00

Mocht u in maart gaan stemmen, hetgeen ik u dringend aanraad, en mocht u toevallig als liberaal toch VVD willen stemmen, maar Rutte kotsbeu zijn, stem dan op de nummer 2 o3 etc. Door met voorkeur NIET op hem te stemmen is de manier hem van het toneel te doen verdwijnen. Als lijstrekker/premier dan. In de banencarrousel zullen wij hem ontegenzeglijk wel weer ergens tegenkomen. In Brussel waarschijnlijk. Voor CDA en D66 stemmers geldt hetzelfde. Stuur hun eerste man of vrouw de laan uit.

Een vrije paling | 07-02-21 | 17:35 | 9

Waar staat ergens geschreven dat de formateur een gekozen kamerlid moet zijn?
Ik dacht dat ministers gewoon "van buiten" aangetrokken kunnen worden. Mooi voorbeeld is onze minister van Binnenlandse Zaken.

hotnot | 07-02-21 | 17:57

Ja, vooral gaan stemmen, dat zal het allemaal oplossen! Zoals we hebben gezien is iedere dictatuur immers democratisch te beëindigen; om de maffia te stoppen hoeft u het alleen te vragen.
Toet toet. Terug naar het circus jij.

Care | 07-02-21 | 20:45

@Care | 07-02-21 | 20:45:
Ja vooral thuisblijven en niet stemmen, dat zal het allemaal oplossen! Zoals we hebben gezien is iedere democratie te veranderen door thuis te blijven en niets te doen; Toet toet. Terug naar het circus jij.

peterdh | 08-02-21 | 05:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Helemaal eens met Marloes. Ze heeft echter de pech Nederlandse te zijn. In Nederland woont en werkt. O nee, werkte.

Maar helaas, het interesseert dit visieloze zooitje in Den Haag niet, beste meid. Om voornamelijk een aantal ouderen wellicht een jaar of 2-3 extra in leven te houden moet jij kapot.

Tevens zul je vanuit Den Haag hier nu ook geen oplossing over horen. Ze moeten nog even een aantal weken wat oppervlakkig blijven, elke groep te vriend houden, voor elke situatie begrip tonen (lees: veinzen) totdat de verkiezingen zijn geweest.

Wellicht kun je een balletje opgooien bij Uitvretië in het Zuiden van Europa? Dat we eens een keer wat hulp van hen ontvangen. Of beter gezegd, ons eigen geld terugkrijgen.

Het potje raakt gewoon een keer leeg. Maar het zou enkel in eigen land leeg gemaakt moeten worden.

Realism Is All | 07-02-21 | 17:35

Gelukkig is ze niet als fraudeur bestempeld. Dat dan weer wel.

Mr.Crowley | 07-02-21 | 17:33 | 1

Dat komt vast nog wel als ze straks de belasting niet kan betalen..

tiku99 | 07-02-21 | 17:37

Lieve Marloes. Achter de schermen roezemoest men over kwijtschelding van de schulden. De overheid gaat schulden kwijtschelden! Maar eerst moeten er veel schrijnende gevallen, zoals die van jou worden geventileerd. Tot vlak voor de verkiezingen. Dan ziet Rutte zijn kans en komt met zijn goede bericht. Nog even geduld dus. Met de groeten van Klaus Schwab, hij ziet alles.

bolletje kaas. | 07-02-21 | 17:31 | 3

Schulden kwijtschelden?! Van welk geld?

JJMS | 07-02-21 | 17:33

@steekmug | 07-02-21 | 17:35:
Het idee dat dat geld gratis is, is volkomen absurd. Het geld in de circulatie (lees uw spaargeld, pensioenpot en loon), wordt minder waard. Immers de nieuwe totale geldvoorraad vertegenwoordigt dezelfde goederen en diensten. Geniet van uw korting op het reële inkomen. Extra omdat in de inflatiecijfers de huizenprijzen niet worden meegenomen.

Barend1814 | 07-02-21 | 19:50

Lekker man, misschien dat het zo duidelijk word dat je altijd word genaaid door ambtenaren en politici en niet moet wegkijken bij dingen als toeslagaffaire en de Groningse aardbevingen. Want vroeg of laat kom je in contact met dezelfde regering en dan word jij ook keihard genomen in de poepert. En niemand die voor je opkomt, karma is een hoer! Maar je verdient het

Brulaapje | 07-02-21 | 17:29

Het UWV geeft aan mensen onder de 30 met een jaar of 5/6 werkervaring ook nog maar een paar maanden WW bij een faillissement van de werkgever omdat het helemaal kapot is bezuinigd. Na die paar maanden denken ze dat je alweer een functie op niveau hebt en anders moet je maar de bijstand in. Dat is hun modus operandi. Als je er iets van zegt dan wijzen ze naar een stad ver weg.

Eencellig | 07-02-21 | 17:27 | 4

@osolemio | 07-02-21 | 17:29:

Dat is te makkelijk, ze nemen wel degelijk zelfstandig beslissingen waar totaal geen bal van klopt.

sprietatoom | 07-02-21 | 17:35

Beetje eencellig gereutel. U wilt 26 maanden steun na 4 maanden beschermde thuiswerkervaring. Ik adviseer u een eigen bedrijf te starten.

Pieterman | 07-02-21 | 17:36

@sprietatoom | 07-02-21 | 17:35: Ja, maar ze gaan echt niet over het aantal maanden dat iemand WW krijgt, dan moet je toch echt bij de politiek zijn.

osolemio | 07-02-21 | 17:38
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon geen steun meer aanvragen. Lekker laten klappen die hap. Wel zorgen dat je eerst al je schuldeisers betaald.

Torwart | 07-02-21 | 17:27 | 4

Wellicht een verrassing, maar het is doorgaans niet mogelijk om alle schuldeisers te betalen als je bijna een jaar dicht moet en lopende kosten houdt, zonder steun.

Barend1814 | 07-02-21 | 19:46

Heeft u ooit een eigen bedrijfje gehad? Het gevoel ervaren van, zo dit is van mij en ik ga er iets van maken.
Iets wat je opgebouwd hebt naar de kloten zien gaan doet heel erg veel pijn.

Gokmaar | 07-02-21 | 21:09
▼ 1 antwoord verborgen

Geloof mij, dit is pas het begin. GS gaat nog vele topics als deze schrijven. Maar blijft u vooral op de VVD stemmen, dan komt alles goed.

RickRD | 07-02-21 | 17:26 | 2

Ik stem al jáááren geen VVD meer. Die partij heeft zich al lang uitgeleverd aan links en het ambtenarenapparaat. De Staat is alom de baas en burgers moeten zich voegen naar idioterie van die staat.

Eigenlijk zou er eens een extinct rebellion van gewone burgers gehouden moeten worden. De Staat maakt alles kapot. Iedereen gewoon weigeren nog te werken, overal op straat gaan zitten, wegen blokkeren, gebouwen bezetten enzovoorts. Links pakken met hun eigen linkse wapens.
Alles gaat toch wel kapot, druk ze dan maar voor het oog van de wereld op de feiten.

Nuuk | 07-02-21 | 17:31

Schatje, stemmen heeft geen zin, ongeacht of je links of rechts op het knopje drukt, het resultaat is altijd hetzelfde.

Care | 07-02-21 | 20:47
-weggejorist-
Partijvooralles | 07-02-21 | 17:25

Dit gaat echt niet over het kabinetsbeleid maar over de onmenselijke processen onder ambtenaren. Onterecht aangevraagd echter geeft ook te denken. Maandag betalingsregeling aanvragen en vooral bevestigen in bericht via website dat werkt met DigID. Sterkte!

Pieterman | 07-02-21 | 17:24

Daar sta je dan, je hele werkzame leven rond de helft van je inkomsten afgedragen aan de staat en als je zelf eens hulp nodig hebt kun je dood vallen. Maar ondertussen wel allerlei wazige Somaliërs van een voor 10K ingericht huurhuis voorzien, kutland, kut regering en in Maart toch weer op Rutte & Co stemmen, werkelijk ongelofelijk.

zwellevertje | 07-02-21 | 17:24 | 11

Klopt helemaal. Spreek me niet van die boomers!
Land is door hun ouders opnieuw opgebouwd. Hebben nadat ze een paar jaar zweverig de hippie hebben uitgehangen ingezien dat dat geen brood op de plank ging brengen en dat hun moment eraan kwam om het stokje over te nemen. Ze kwamen op een zodanig goed gespreid bedje terecht dat ze geen zin hadden om zelf de klauwen in de modder te steken, dus daarvoor zijn ze naar t buitenland uitgeweken.
Vervolgens hebben ze 3 decennia alles zo geregeld dat ze het zelf goed zouden hebben, zonder te kijken naar waar ze hun kroost mee opzadelden. Die mogen dus nu tot hun 70e blijven doorwerken om de voortschrijdende linkse hobbies van hun ouders te kunnen blijven betalen. En ook nu ze uit het publieke leven “lijken” te zijn verdwenen is hun vinger in de pap sterker dan ooit. De huidige generatie politici en rechtspraak is door hen opgeleid, en loyaal aan hun mentors. En als het een keer niet lukt, spelen ze de schuldkaart en zijn ze ineens zielig en moet er rekening met hen “ouderen” gehouden worden.

WibionFire | 07-02-21 | 17:46

@R2fu**D2 | 07-02-21 | 17:43: Vergeef me. Natuurlijk is hier nuance op zijn plaats nodig. Ik charcheer opdat je anders heel moeilijk met elkaar kan praten. Zonder enige vorm van zwart-wit denken danwel gecharcheer beland je bijv al gauw in discussies waarbij vrouwen bijv een voorbeeld aanhalen in de sport om te beargumenteren dat vrouwen in spierkracht gelijkwaardig zijn aan mannen. Dus mijn oprechte excuses als ik met mijn verhaal teveel mensen over 1 kam scheer. Maar over het algemeen is de 60+ groep de groep die Rutte in het zadel houden en de goede hierbij (dus degene die van geeigende paden durven en kunnen afwijken) niet te na gesproken. Ik ben verre van perfect.

appeltjesgroeneweide | 07-02-21 | 17:59
▼ 8 antwoorden verborgen

Het milde despotisme, gekneveld door goede bedoelingen.

Rest In Privacy | 07-02-21 | 17:23

Mijn kroeg is ook dicht en dat zal voorlopig ook wel zo blijven, gelukkig nooit steun nodig gehad. Ik wacht wel op betere tijden.

de uitbater | 07-02-21 | 17:23 | 2

Betere tijden komen er voorlopig nog niet aan, vrees ik.

Zeebonkus | 07-02-21 | 18:02

Ja joh, komt allemaal vanzelf wel goed, alles gaat immers vanzelf voorbij.

Care | 07-02-21 | 20:47

Totale fuckup van Rutte o.a. mbt de kappers. Dit hoor je van veel kanten. Laat ze gewoon open gaan. Waarom fysio en tandartsen open en zij niet. Complete waanzin. (En je gvd wel druk maken om al dan niet sneeuwballen gooien), en deze mafkees staat dan op 35 zetels ?

Zwizalletju | 07-02-21 | 17:23

Wat ontbreekt in de video is de reden dat zij 5.5k steun uit de eerste lockdown zou moeten terugbetalen?

stipjes | 07-02-21 | 17:21 | 1

Omdat de tijd om is. Terugbetalen.

peterdh | 07-02-21 | 17:34

Vooral met zijn allen weer VVD stemmen. Zucht!

Anno Niem facebook | 07-02-21 | 17:21 | 2

Aha. GL of PvdA voor u? En dan?

Pieterman | 07-02-21 | 17:26

@Pieterman | 07-02-21 | 17:26: SP natuurlijk. Iedereen een minimumloon waar je gewoon van kan leven zonder toeslagencircus en uitkeringen daar op afstemmen zodat er niet over 5 jaar nog 2 keer zoveel daklozen zijn. Want als je het over armoede hebt, dan is dakloos raken wel de ultieme armoede -- van de maatschappij. Daar het duurder is om een dakloze te onderhouden in je Staat dan een huis uit te delen. Housing First!

Rest In Privacy | 07-02-21 | 17:36

Hebben ze het nu eindelijk door dat de macht in dit land niet zit bij de regering of 2de kamer.
Ambtenaren met hun regeltjes en procedures bepalen hoe die zaken eruit zien en zijn ook de enige die de tijd hebben om alles te snappen.
Alles gaat kapot, behalve de overheden die nog steeds geld genoeg krijgen en er ook alles aan doen om te zorgen dat het zo blijft.
En ja,diegene die niet kapot gaan moeten straks meer betalen.
Want de kosten voor het klimaat,EU,,corrupte 3de wereldlanden, asielbeleid en antidiscriminatiewetten wil het linkse ambtenaren legioen altijd laten doorgaan.

pejoar | 07-02-21 | 17:20

Helaas voor Marloes worden we geregeerd door een stelletje debielen dat zich laat adviseren door/zich verschuilen achter een stelletje wetenschappers in een ivoren toren. Nee, ik zie het somber in voor Marloes. Het zal uiteindelijk wel uitdraaien op een (persoonlijk) faillissement. Dit worden minimaal zeven magere jaren voor ondernemend Nederland. Maar, oma is gered, dat dan weer wel.
Ik wens Marloes heel veel sterkte.

VanBukkem | 07-02-21 | 17:20 | 4

@Digikluizenaar | 07-02-21 | 17:32: 90 -jarigen redden en daarvoor de hele economie naar de knoppen helpen.... als ik 90 zou zijn en ze kwamen met die prik aan zetten dan zou ik vragen of ze helemaal van de ratten besnuffeld waren.

Jane3715 | 07-02-21 | 17:37

@Digikluizenaar | 07-02-21 | 17:32:
Links/liberaal is pro euthanasie en pro voltooid leven en pro zelfmoord. Het redden van de ouderen is een valse vlag.

Arachne | 07-02-21 | 20:40
▼ 1 antwoord verborgen

Die bestorming van het Capitool in Amerika op 6 januari was natuurlijk helemaal fout.
Het enige wat wel grappig was dat al die Senatoren hun broek vol scheten toen het volk kwam opzetten. Hebben normaal altijd het hoogste woord, zaten nu te jammeren.

Godderwrake | 07-02-21 | 17:20 | 6

@VanBukkem | 07-02-21 | 17:24: Ik denk dat ze het Torentje moet bestormen om Mark te knippen en te scheren ofzo. Ksnap 'm ook niet.

grapo | 07-02-21 | 17:30

@VanBukkem | 07-02-21 | 17:24:

Dat het soms begint te koken bij mensen en het daarom niet eens zo gek is dat mensen rare dingen doen.

sprietatoom | 07-02-21 | 17:33

En diezelfde senatoren hielden de broek droeg bij het antifa/blm protesten en geweld. Politici zijn doodsbang van het volk, dat zijn eigen kracht niet kent. En dit was een heel kleine groep. Een oplettend mens kan hier veel lering uit trekken.

Arachne | 07-02-21 | 20:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Het verbaast me dat bedrijven niet eerder thuiswerken er doorheen hebben gedouwd. Onder andere minder stookkosten op kantoor, en zover ik weet worden dit soort dingen voor thuiswerkers niet gecompenseerd.

Battery!!! | 07-02-21 | 17:19 | 9

@Battery!!! | 07-02-21 | 17:36: Nee niet twintig. Maar ook niet minder als tien. En dan ontstaat er bijvoorbeeld een vocht probleem. En kan je je elektronica wegpleuren. Klimaat beheer in grote gebouwen is echt iets anders dan een 3 kamer woninkje. Hout, metaal, kunstof.. dat werk gewoon door ook als er niemand is. In de zomer is het iet makkelijker. Winters zij kut voor grote gebouwen. Helemaal opnieuw opstarten en opwarmen is vaak duurder dan rond de 15 graden houden.

grapo | 07-02-21 | 17:44

@Elmauro | 07-02-21 | 17:40: Nee. Maar klimaatbehandeling in grote gebouwen is echt iets anders als een flatje 3 hoog achter. Onlangs een hotel gekocht in Duitsland wat 16 maanden buiten gebruik was. De meeste werkzaamheden gaan zitten in schades door te koud en vocht. Andere gebouwen die ik in beheer heb mogen sowieso niet onder de 15 graden komen in de winter. Een temperatuur schommeling van 10 graden kan al enorme vochtproblemen brengen. Het is niet zo eenvoudig als je denkt.

grapo | 07-02-21 | 17:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Gelukkig is Februari maar 28 dagen. Of is het sprokkeljaar ?
Maar serieus. Mooi kut voor zulke kleine zelfstandigen. Ik heb gelukkig geen steun nodig. Houdt het nog wel een jaartje (of 10) uit. Maar ik heb dan ook geen mensen vast in dienst en kan de rekeningen van de onderaannemers gelukkig nog betalen. Hoewel ik ook bij de onderaannemers berichten hoor dat het moeilijker wordt voor ze. Het enige dat ik heb moeten veranderen is de opening. Voor de zekerheid maar tot augustus uitgesteld. Ik hoop voor de dame van de video dat het goedkomt. Maar ik heb er een hard hoofd in.
Sterkt meid!
Kötcorona!

grapo | 07-02-21 | 17:19

Laat ze maar opsodemieteren. Turboliquiditatie van de BV en lekker opstarten.

J.Cash | 07-02-21 | 17:19

Maar opa en oma.....

Stop met deze onzin en maak beleid. Bescherm de oudjes, investeer in een normaal aantal IC bedden, vertel de mensen om vitamine D3 te slikken en ga eens medicatie gebruiken zoals overal buiten Europa/VS.

Pimp my Voortuin | 07-02-21 | 17:18

De lockdown e.d. gaat, ook op lange termijn, meer slachtoffers eisen dan het virus zelf.

Droom-Vreesman | 07-02-21 | 17:18 | 1

En ik denk dat Mark dat ook weet inmiddels.

nietoftochwel | 07-02-21 | 17:26

19 cent..Geloof dat we ook nog een kwartje terugkregen, toch?

überholprestige | 07-02-21 | 17:17

Gaat China nu eindelijk eens keer komen met herstelbetalingen of wil de EU nog steeds zo graag zaken doen met de EU dat men het nieuwe grote kwaad in de wereld te vriend wil houden.

appeltjesgroeneweide | 07-02-21 | 17:16 | 7

@appeltjesgroeneweide | 07-02-21 | 17:26:
Ik vond dat wel mooi eigenlijk, die autonome industrietjes. De italianen maakten mooie auto's met mooie lichtgegoten motortjes, de fransen regelen de wijn en het lekkere eten, de malse biefstuk komt uit nederland en het biertje erna uit duitsland of belgië. Proberen om italianen bier te laten brouwen of het eten aan de hollanders over te laten is tegennatuurlijk en levert uiteindelijk slechts grijze, niet te pruime brij op. Beetje zoals de meuk uit china, goedkope generieke troep zonder ziel of waarde waar niemand om gevraagd heeft maar we doen het er dan maar mee want zelf doen kunnen we niet meer.

elfenstein | 07-02-21 | 17:37

@elfenstein | 07-02-21 | 17:22: Ik zou best wat meer back to basic willen. Van al die technologie wordt een mens volgens mij ook niet gelukkig.

Zeebonkus | 07-02-21 | 18:11

@Zeebonkus | 07-02-21 | 18:11:
Klopt. Technologie kán helpen. Tech kan je ook nde vernieling inhelpen maar aangezien de grootste uitvinding van de moderne tijd, de transistor, nog vrij nieuw is moeten we nog leren omgaan met die macht. Dat zal wel niet zonder slag of stoot gaan, de eerste tech-war moet nog komen dus maak de borstjes maar nat, volgens de wet van Moore zou dat vrij snel moeten gebeuren.

elfenstein | 07-02-21 | 18:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Intussen in Italië....

Lachen ze zich helemaal krom. Die rare noordelingen toch.
Maken van hun eigen land een financiële corrupte ramp en dat kan nu gewoon doorgaan. Tot de volgende financiële ramp.

kloopindeslootjijook | 07-02-21 | 17:16 | 2

Italianen maken van hun eigen land een financiële corrupte ramp en dat kan nu gewoon doorgaan. Tot de volgende financiële ramp.

kloopindeslootjijook | 07-02-21 | 17:17

Marloes, ik voel met je mee. Ben zelf ook ondernemer en je hebt gelijk: het is niet langer houdbaar. Het is hier al vaak getegeld: de maatregelen worden geadviseerd en uitgevoerd door mensen die elke maand nog steeds dezelfde pay check ontvangen. Samen tegen Corona my ass.

Dampende_aardappel | 07-02-21 | 17:15 | 2

Exact. En naar mijn idee is dit allemaal om Rutte's gigantische bezuinigingen op de zorg van de afgelopen 10 jaar te verdoezelen. Dat de zorg straks niet volledig in de soep gedraaid is waar zijn bezuinigingen de schuld van zouden krijgen, maar dat de ondernemers naar de klote zijn.

trimpie | 07-02-21 | 17:18

@trimpie | 07-02-21 | 17:18: De zorgbestuurders hebben anders goed geboerd afgelopen jaar. Ik geloof 20 miljoen aan dividend uitgekeerd.

Old_Spice | 07-02-21 | 17:19

Beetje overdreven van de overheid en tevens makkelijk op te lossen: Maak de NOW schulden voor 75% privé aansprakelijk, zet ze om in een lening tegen de huidige rente, die echt niks is, en schuif het bij de staatsschuld erbij. Nederland kan op dit moment nog geld lenen op de kapitaalmarkt tegen negatieve rentes. We verdienen er dus aan. En ohja, geef ondernemers 15 jaar om t af te betalen oid. Problem solved.

Old_Spice | 07-02-21 | 17:15

Dat UWV, daar kun je hele feuilletons over schrijven.

Zelf nu ook mogen ervaren wat een kille, harde Kafkaiaanse instelling dat is.

Feitelijke verslaglegging redelijk maar dan tot totaal tegenstrijdige conclusies komen. Je zou er sneeuwballen op willen gooien.

sprietatoom | 07-02-21 | 17:14

Het is een grote schande. Dit geldt voor de gehele overheid, niet alleen het UWV speelt deze spelletjes. Ik moet van de gemeente Haarlemmermeer mijn TOZO uitkering van de 1e lockdown terugbetalen middenin de 2e lockdown. 3 dagen voor kerst viel de brief met de rekening op hier op de mat. Fijn kerstmis!

Enneh, ik moet het niet terugbetalen omdat ik er geen recht op had. Maar omdat ik vragen had over het verantwoordingsformulier dat ik achteraf moest invullen, waar ik tot op de dag van vandaag nog geen antwoorden op heb ontvangen. En het om die reden nog niet heb ingevuld, en het daarom nu moet terugbetalen.

Nederland is totaal kapot.

trimpie | 07-02-21 | 17:14 | 5

Klinkt als toeslagenaffaire 2.0 De ambtenarij heeft op verzoek van de politiek een regeling gemaakt, met de beste wil van de wereld. Maar nu de machine eenmaal is ingeschakeld is deze niet meer te stoppen, en de burgers worden vermorzeld in het proces.

nieuwe_Deen | 07-02-21 | 17:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Ondernemen is altijd een risico, en het is oh zo sneu. Als ik het geld had, had ik ze geholpen. Iedere ondernemer trouwens. Kom op Rutte , dit kan beter!!!

endtotrolling | 07-02-21 | 17:13

Thuiswerken kost ook geld,
dus doe niet zo moeilijk.

kloopindeslootjijook | 07-02-21 | 17:13

We zijn nu officieel een overrijpe bananenrepubliek, Nederland is Nederland niet meer, eerder Nederigland, buigen voor Jan en alleman zoals Mark Rutte c.s., werken, inleveren, ga maar in het rood en muil, daarna aansluiten bij de voedselbank en muil houden.

potjandorie | 07-02-21 | 17:11 | 1

na correctie; 'en muil' moet er tussenuit natuurlijk (naar boven gooit)

potjandorie | 07-02-21 | 17:12

Hebben haar werknemers niet gewoon recht op een ww uitkering?

passie66 | 07-02-21 | 17:11 | 8

Dat is nu juist de voorwaarde van NOW toch ? Dat je je personeel juist niet de WW in stuurt. Dan krijg je dus dit. Want ze worden geen 100% betaald maar zitten wel 100% thuis.

Dr.Hermannes | 07-02-21 | 17:23

@Dr.Hermannes | 07-02-21 | 17:23: Ze worden door de ondernemer wel 100% betaald voor het thuiszitten. Alleen wordt de ondernemer zelf niet 100% betaald door het rijk, maar voor maximaal 80%. En dus kom ke alleen om je werknemers maandelijks uit te betalen al geld tekort. Rest van het circus loopt qua kosten ook door hé.

P.redgleuf | 07-02-21 | 17:29

Bedankt voor de nuance. Inderdaad. Je draait op je arbeidskosten iedere maand een verlies van 20% zonder dat je de mogelijkheid wordt geboden om dat gat met activiteit te kunnen dichten. En dan staat je pandje ook nog huur te kosten, je verzekeringen lopen door etc etc. En dat hon-der-den... nee duizenden zogenaamde kleine ondernemers. Wat dat betreft is de VVD (zie de peilingen) al lang geen ondernemers partij meer.

Dr.Hermannes | 07-02-21 | 17:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Gewoon volgens de spelregels terugbetalen denk ik. Teveel gekregen: dan terugbetalen. Waar is het teveel ontvangen geld dan gebleven ?

Peerke Poep | 07-02-21 | 17:11 | 5

Teveel zeker?

Torwart | 07-02-21 | 17:19

@Peerke Poep | 07-02-21 | 17:18: verander je naam even in Praat Poep.

Torwart | 07-02-21 | 17:22

@Peerke Poep | 07-02-21 | 17:18:
Er is beloofd dat 90% van de salarissen vergoed zou worden maar dat bleek achteraf maar 60% te zijn.

2voor12 | 07-02-21 | 17:32
▼ 2 antwoorden verborgen

"Het is de overheid die irrationeel beleid voert in een onzekere tijd waarin ze geen vergezichten bieden. Het is al vaker gezegd en het is een hard feit: de bureaucraten rond Mark & Hugo laten zich adviseren door wetenschappers en allebei hebben ze géén idee hoe de echte wereld van zelfstandige arbeid, eigen zaak & MKB er in werkelijkheid uit ziet."

Prachtige samenvatting van ambtenarij. En het feit dat je gestudeerd hebt betekent nog niet dat je daadwerkelijk ook iets kan toevoegen beste Mark de rest!

rman | 07-02-21 | 17:09

Maar waarom moet ze die NOW terugbetalen??

passie66 | 07-02-21 | 17:09 | 6

Misschien heeft ze teveel gekregen, dan is mijn reactie ook autmoatisch ' had je kunnen weten'. Maar ik heb ook van een aantal horecaondernemers gehoord dat in de praktijk de subsidie slechts 60% van de loonkosten dekt i.p.v. de beloofde 90%, dus ik snap wel dat dat geld op is nu.

aardt | 07-02-21 | 17:16

@passie66 | 07-02-21 | 17:13:
Even snel en grofjes rekenen zegt mij dat als ze 4.5 k terug moet betalen over de eerste NOW met twee m/v personeel, dat zo rond de helft moet zijn van wat ze gekregen heeft. Als het niet zo'n beetje alles is en de reden een of ander stom dingetje met een berekening van voorgaande winst in december 2019 ofzo. Het is geen enorm kantoor he, 4500 euro is een boel geld voor een kapsterszaakje in Daarginderergens. Dat heb ik trouwens ook in mijn omgeving zien gebeuren, festivalvolk dat in december vakantie heeft en geen inkomen in die maand wordt nu afgewezen voor steun omdat ze niet genoeg verdienden op die peildatum om een "echte" zelfstandige te zijn. Ofzo. Ambtenaren, alleen die kunnen dat soort dingen in hun hoofd, op zich best knap.

elfenstein | 07-02-21 | 17:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Rutte moet de toeslagaffaire ergens mee financieren. Alles voor zijn meerdere eer en glorie.

El Rico Grande | 07-02-21 | 17:09

China is er met haar woekerleningen niets bij.

haddem | 07-02-21 | 17:08

UWV faal #miljoenmiljard

gemeentereiniging | 07-02-21 | 17:07 | 1

Al eerder heb ik gezegd: die toeslagen affaire is een druppel op een gloeiende plaat. Het topje van de ijsberg. Deze overheid is zo geldhongerig en zeker jegens ondernemers dat iedere cent die ze van je kunnen pakken gepakt wordt. De belastingdruk is ook in tijden dat het goed gaat al immens.
De meeste politici en ambtenaren denken dat geld iets is wat er gewoon is want die hebben een vast inkomen. Maar dat geldt dus niet voor ondernemers.

Dit kopje onder houden wat de overheid nu doet KAN helemaal niet zo lang.
2 maanden in maart en april 2020 dat is te doen. Meer kan echt niet!
Iedere ondernemer is nu het belastinggeld dat gereserveerd is voor 2019 en 2020 op aan het vreten. En straks komen de definitieve aanslagen en dan is er geen houden meer aan.
STOP!
DE!
LOCKDOWNS!
NU!

keestelpro | 07-02-21 | 18:19

Die 19 cent kan als je niet te ver woont en allerlei andere cadeautjes krijgt onder wkr. Ook redelijker verdeeld, ver van werk wonen is stom en moedigt thuiswerken aan.

TheseDays00 | 07-02-21 | 17:07 | 6

@AntiZanicz | 07-02-21 | 17:38: Doet de overheid toch zelf ook met de vermogensrendementsheffing?

Daarbij kennen zij (pensioen!) spaarders een inkomen toe dat nooit binnen is gekomen -namelijk zogenaamde/fictieve/verzonnen beleggingswinst terwijl iemand helemaal niet belegt hetgeen de BD prima zelf kan zien op de jaarlijks door de banken toegestuurde overzichten- en dan rekent de BD daar "inkomsten" belasting over....
Dat is toch met twee maten meten?

Wering | 07-02-21 | 18:19

@haddem | 07-02-21 | 17:10: Thuiswerken paar dagen per week bevalt mij wel en de reiskostenvergoeding blijft doorlopen...

TheseDays00 | 07-02-21 | 18:45

@TheseDays00 | 07-02-21 | 18:45: wrllicht een verschil bij mij dan. Ik dien de km's op te heven. wat ik niet rij, krijg ik ook niet uitbetaald.

haddem | 07-02-21 | 19:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Je mag het in 12 termijnen terugbetalen. Wel even een verzoek indienen uiteraard. En ja, ik moet ook terugbetalen.

Julius Pace Car | 07-02-21 | 17:06 | 4

@elfenstein | 07-02-21 | 17:10: iedereen gaat ervan uit dat een mens hier achter zit. Maar wat nou eens als we dit al aan een computer hebben overgelaten?

Mijn moeder is in december overleden. Ik heb daarna alles stopgezet, ben daar de dag na het overlijden mee begonnen. Netjes overal bevestigingen van gekregen. In januari kwam er een brief binnen van haar inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering Aon/Meeus. Men kon de premie van 1-1-21 tot 1-2-21 niet aftrekken van haar rekening, of ik even een andere rekening op kon geven. Dus ik er achter aan. Waar heeft mijn moeder die verzekeringen voor nodig als ze dood is, kwiebus?

Werd me geantwoord dat dit 'in het systeem zat en dat er gewoon betaald moest worden, men kon het systeem niet stoppen.' Een computer bepaalt dat je na je dood gewoon door moet betalen, want een programmeur heeft geen clausule toegevoegd die bijvoorbeeld zorgt dat als er een brief naar "de erven van" uit moet gaan dat het misschien handig is dit intern langs een mens te sturen die even uit kan zoeken wat hier aan de hand is. Neen, betalen zult u. Ook na uw dood.

Ik heb een klacht ingediend. Na een week antwoord gehad dat ze binnen 15 werkdagen antwoord zouden geven. Daarna doodse stilte. Dat is drie weken geleden. Aon/Meeus, begin er niet aan!

Met_baard | 07-02-21 | 17:40

@Met_baard | 07-02-21 | 17:40:
Het is nog steeds de mens die de software van die computer schrijft. Hij kijkt er daarna alleen niet meer naar om of het wel goed werkt. Zie het alleraardigst feuilleton van Veldwijck voor hoe dat gaat. Het zijn mensen die hier falen, mensen die niet op de knop drukken als de computer doorslaat, mensen die ervoor kiezen om weg te duiken als het misgaat en een ander met de ellende op te zadelen. Die computer is het slechtste excuus aller tijden voor faalhazerij, als dat ding het niet goed doet moet je 'm beter programmeren of de fouten met de hand corrigeren als straf voor je incompetentie. Laat die hele UWV afdeling maar met gigantissche pakken printeruitdraaien zweten tot ze eruit zijn en laat ze daarna een nieuw computermodel bouwen, moet jij eens opletten hoe goed die computer het dan doet.

elfenstein | 07-02-21 | 17:58

@Met_baard | 07-02-21 | 17:40: Het gaat hier om de Nederlandse Belastingdienst, je mag blij zijn als die tegenwoordig digitale abacussen heeft welke via de serieële poort aan een Win3.1 kloon gekoppeld kan worden. Hoeveel systemen hadden ze er ook alweer draaien? Stuk of 25 waarvan een gedeelte oude onbeveiligde rotzooi meende ik...

Acar_ketimun | 07-02-21 | 18:14
▼ 1 antwoord verborgen

Zal wel drang uit Brussel gekomen zijn om die domme nederlanders nog verder uit te persen want er moeten nog honderden miljoenen naar de knoflooklanden gestuurd worden.

2voor12 | 07-02-21 | 17:05 | 4

flauwekul betoog zonder enige grond

AntiZanicz | 07-02-21 | 17:35
▼ 1 antwoord verborgen

Trump was de eerste president ooit die twee keer geimpeached werd.
Zou Mark Rutte dan de eerste minpres worden die twee keer af moet treden?

elfenstein | 07-02-21 | 17:05

Ik ben dit land langzamerhand echt kotsbeu, maar ben nog niet overtuigd van een beter alternatief. Iemand tips?

Jiet Panssen | 07-02-21 | 17:04 | 14

Darth Vader, die brengt tenminste orde in de Galaxy.
Zal Nederland geen probleem moeten zijn.
Darth Vader, ook goed voor kappers.
Ik wil ook zo'n smoking.

nobodiesunmighty | 07-02-21 | 19:20

@elfenstein | 07-02-21 | 18:59: De media natuurlijk altijd, maar ook het volk hier is al verder geindoctrineerd. Vooral de vrouwen. De rest is bang om ook maar iets te zeggen. Ik heb al een paar keer op het randje gezeten hier bij mijn werkgever.

Zeebonkus | 07-02-21 | 20:14
▼ 11 antwoorden verborgen

nog 37 dagen te gaan.

swapper | 07-02-21 | 17:02 | 4

Servie, regio Belgrado. Alles aan boord daar. Ik zit er serieus aan te denken

de Jager59 | 07-02-21 | 17:31

Gewoon nog eventjes volhouden. Nog een paar jaar, vanwege dor hout die vanuit hun eigen angst iedereen verplichten kritiekloos gif in te laten spuiten zodat het dorre hout 2 jaar langer dor hout kan zijn. Want we doen dit samen.

Acar_ketimun | 07-02-21 | 18:07
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino