Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. De GameStop-beursgekte uitgelegd

Ja hier snappen we doorgaans weinig van dus we zijn blij dat iemand het onderstaand even uitlegt.

Maar dit is dus wat we er tot nu toe van begrijpen. Om activistische short-sellers die een nostalgische merknaam kapot shorten te stangen kocht een evenzo activistische Reddit community massaal aandelen in GameStop. Dat stuurde de aandelen door het plafond, waardoor shorters zichzelf uit moesten kopen, wat de aandelen nog verder deed stijgen, en toen kwam Elon er ook nog eens overheen. Enfin, wij zijn natuurlijk weer te laat op dit feestje, maar we wensen elke strijder die deelneemt aan deze assault on Wallstreet een behouden vaart. Mooi man.

Social

lohool

Social

Nog een financieel analist aan het woord!

All aboard!

Social
Social
Social
Social
Social

Hold on to your seats

Social

Reaguursels

Inloggen

Eigenlijk best wel triest als een paar man op reddit de boel zo weten te fucken

ook wel weer een lol momenjtje

kakcriticus | 28-01-21 | 14:36

Volgens mij zijn ze nu bezig de zilver prijs te fucken.

Jeroen65 | 28-01-21 | 10:14 | 4

Allemaal $AG (First Majestic) kopen. Daar zitten naar verhouding de meeste shorts op.

Pimp my Voortuin | 28-01-21 | 12:23

@Pimp my Voortuin | 28-01-21 | 12:23:
hoe vindt men eigenlijk uit waar de meeste shorts op zitten?

usb stok | 28-01-21 | 12:46

Vanmorgen zilverprijs was in rood, nu + 5,5%. Ik ben benieuwd of ze dit gaat lukken. De zilver markt is iets anders als een game aandeel.

Jeroen65 | 28-01-21 | 15:38
▼ 1 antwoord verborgen

"Robinhood crowd is now eyeing the "manipulated" silver market"

Now that definitely has my interest...

ReyNemaattori | 28-01-21 | 10:05

Met Tesla ging dat ook zo.. Echt.. de onzin dat die Shortsellers op social media dumpen en de vriendjes die ze daarvoor inschakelen. Maar de miljarden die ze gewoon verliezen als het misgaat, en meestal is dat zo.
Ik denk dat de helft van mijn Tesla winst bestaat uit short squeeze bubbles...

Epistulae_Morales | 28-01-21 | 09:14

Oh nee, iemand moet de marktmanipulerende miljonairs helpen!

drs. Levi Samsonov | 28-01-21 | 09:01

Het is allemaal niet zo leuk voor bepaalde pensioenen.

stiffy | 28-01-21 | 08:29 | 1

Don't hate the players, hate the game. Ik heb 0,0 medelijden met de pensioenfondsen, ik betaal me er verplicht scheel aan en de pot wordt voor mijn ogen leeggevreten door de generatie sprinkhaan.

Vanilla | 28-01-21 | 09:02

Maar ben ik nou gek als ik zeg dat ik op dit moment alles indices en alle beurzen op ‘maximaal’ zie staan? We hebben aardig wat groei gezien, afgelopen tijd; als je de grafiekjes bekijkt over de afgelopen jaren, dan zou je bijna zeggen: ‘exponentieel’.
En bij zoiets als bitcoin bijvoorbeeld zien we het ook, en ook daar vraag ik me continue af wat nou de intrinsieke waarde is... Maar dat zal wel mijn onkunde zijn. De financiële IT’ers onder ons hebben daar vast een ander beeld bij?

Jimmydepimmy | 28-01-21 | 08:22 | 4

@Epistulae_Morales | 28-01-21 | 09:20: Ja, die logica snap ik. Iedereen en z'n moeder is aan het beleggen geslagen doordat hun geld niet meer rendeert (zelfs geld kost). De 'experts' (mogen we die zo noemen?) denken dat de rente nog wel 2-3 jaar laag blijft. Dat horen we ze óók bijvoorbeeld noemen bij de woning-/hypotheekmarkt. Maar ergens zegt mijn gevoel dat de ballon wel weer een beetje is volgeblazen en elk moment iets kan gebeuren. Dat met GameStop kan het hele systeem weer verstoren. Ik heb m'n opgebouwde aandelenkapitaaltje sinds 2011 in ieder geval maar even veilig gestald en op 'pauze' gezet. Ben er niet gerust op...

Jimmydepimmy | 28-01-21 | 09:59

@Jimmydepimmy | 28-01-21 | 09:59: Gamestop zit ik als iets wat geisoleerd is, Zoals gezegd: het is niets. Dat raakt de reeele economie niet (of anders.. Gamstop is niet echt een odnerdeel van de reele economie en wat daar gebeurd ook niet).
Als bedijven als Tesla en Apple, die en een toekomst hebben EN winst maken, EN groeien EN op een berg cash zitten, als hun orders teruglopen, dan pas is er wel wat aan de hand en zie je dat in de aandelen terug en dan pas hebben Shiorters gelijk..

Epistulae_Morales | 28-01-21 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Is dit het begin?

ratelaar | 28-01-21 | 08:17

Ik lach me echt de ballen uit de broek!AMC IS NEXT!!Go go go!En fuck die shortsell aasgieren.

petros666 | 28-01-21 | 08:03

Als loonslaaf sta ik nu te juichen.. yeeah-fuckers. Zul je zien dat eind van van dit jaar wordt mijn pensioen gekort vanwege volatile marktbewegingen. Tsja,. alle kippetjes die netjes in de rij blijven staan, worden sowieso geplukt.

edelfigurant | 28-01-21 | 07:50

Andrew Left heeft geclaimed dat zijn Twitter 'gehacket' was en hij bedreigingen kreeg.

Hij heeft daar echter 0 bewijs voor laten zien. Het 'bewijs' van zijn 'gehackte' Twitter was een filmpje wat hij vorige week dinsdag live streamede, waarin hij mompelde 'They hacked my Twitter' en wat hij een half uur daarna verwijderde. Vanaf dat moment heeft hij zijn comments op Youtube en Twitter uitgezet.

Ik denk dat hij sarcastische comments verwarde met bedreigingen.

Ook: Het is nog niet te laat om in te stappen. Heb er onderweg al een paar keer wat winst uit gehaald, maar ik blijf er zeker tot vrijdag inzitten, dan gaat de squeeze waarschijnlijk echt parabolisch. Eergisteren was het begin, en het kan makkelijk een week duren!

DezeNicknameBestaat | 28-01-21 | 07:46 | 1

This didnt age well.

Rest In Privacy | 28-01-21 | 17:33

De grootste vermogensbeheerder van de wereld Blackrock is erbij betrokken en dan moet je opletten. Zij kochten eergisteren 13% v/d aandelen van Gamestop:
www.sec.gov/Archives/edgar/data/13263...
Dit is dus niet enkel een aanval van veel activistische mensen op sociale media op 'Wallstreet' maar mogelijk onderdeel van de uitvoering van de zgn. Great Reset:
oilprice.com/Energy/Energy-General/Bl...
Blijkbaar staat 120 triljard klaar om geïnvesteerd te worden in sociaal duurzaam beleggen. Wat zou het mooi zijn voor deze vermogenbeheerders om straks alles voor een appel en ei te kunnen kopen. Een short squeeze van tientallen miljarden, de kans is zeer groot dat dit een kettingreactie tot gevolg heeft in al een instabiele markt. Ik denk dat dit geen 'Lehman Brothers' wordt maar een '1929'. Ze hebben wel humor: 'Gamestop', dat is precies wat het is. Het oude spel wordt stilgelegd.

#enpassant | 28-01-21 | 02:06

Mmmmh, ik heb 0.1 Ethereum. Ooit gekregen van een vriend. Komt wel heel dichtbij nu.

aflaatverkoper | 28-01-21 | 01:32 | 1

Die doe nu zo'n€1100, je zit gebakken...

Air van Boven Dorens | 28-01-21 | 07:22

Die Reddit jongens en meisjes kochten geen aandelen, maar opties: dat gaat nl een heel eindje harder

glaaf | 28-01-21 | 00:34

And CNN said that the government should ban people who talk about the stock market on the internet.

MistaRazista | 28-01-21 | 00:09

Kunnen wij dit in Nederland ook ?
(Ik vraag dit voor een van mijn andere persoonlijkheden)

Dr.Hermannes | 27-01-21 | 23:45 | 3

Ja, want bij de juiste effectenmakelaar kan ook u handelen op de New York Stock Exchange (NYSE).

Rhenium | 27-01-21 | 23:53

@Rhenium | 27-01-21 | 23:53: Ik dacht overigens aan een Nederlands aandeel. Maar nu bedenk ik mij (met de opgedane inzichten van het afgelopen half uur) dat het toch ‘kat-in-het-bakkie’ is om nu na dit weekend alsnog short te gaan op GameStop ? Dat aandeel gaat kelderen...... toch?

Dr.Hermannes | 27-01-21 | 23:56

Nu is het niet te hopen (of eigenlijk wel) dat die hedgefunds short zijn gegaan met een hefboom. Want dan wordt het helemaal humor.

PolarWolf | 27-01-21 | 23:41 | 2

Ik gun JPMorgan Chase van ganser harte een verlies van minstens USD 50 miljard op hun zilverposities. Dat is de taal die ze verstaan. Boetes van 900 miljoen dollar worden namelijk lachend betaald.

Rhenium | 27-01-21 | 23:52

Beste PolarWolf,

Heb een beetje hoofdpijn gekregen legt u s.v.p. dat “leveraging” even uit.
Ik ga naar bed.
Truste eeniegelijk. Evocatus
PS1
Was mooi dag ook vanwege mevr. Maaike en bij Joop is het gebrek aan crowdfund-empathie nog steeds zichtbaar.
PS2
Mooi alias, kent u de oude docu “Wolf” over de “white wolves of Ellismere Island”?

Evocatus | 28-01-21 | 00:30

In vroeger tijden stak het volk de paleizen van de adel in de fik. Nu doen we het digitaal... Ik ga morgen maar eens een effectenrekening openen.

Rhenium | 27-01-21 | 23:31 | 1

Het gaat om deze twee:
1) iShares Silver Trust (SLV)
2) First Majestic Silver Corp. (AG)

Rhenium | 27-01-21 | 23:39

Maar dan gaan die shorts lui toch gewoon een week later weer short, en verdienen al hun centjes weer terug. Of snap ik het niet?

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 23:30 | 3

Tuurlijk, de volgende keer kan het lot je toelachen als je aan het langste eind trekt. Maar deze slag verliezen de hedge funds. En dat kost serieus geld.

H. Caulfield | 28-01-21 | 00:48

Kunnen ze doen, moeten ze wel eerst even een paar miljoen ophoesten om het gat te dichten, daarna kunnen ze het shorten zoveel ze willen, tenzij men hun aandelen vast blijft houden, dan kunnen ze blijven betalen.
Aanvankelijk van hoe men dit speelt heeft de gewone man heel eventjes gewonnen.

Care | 28-01-21 | 08:13

Dat ligt eraan. Stel een gemiddelde redditer heeft al een belachelijk hoge prijs van 100 dollar betaald en die staat nu op 250. Als deze gemiddelde gebruiker verkoopt bij 110 dollar heeft ie en nog wat winst, maar blijft de koers steken.

Epistulae_Morales | 28-01-21 | 09:48

Arme hedge funds, ik brand ff geen kaarsje voor ze.

ZureKoek | 27-01-21 | 23:28

Die Reddit-lui zijn toch wel het digitale equivalent van de tokkies die die achter de coronarellen zitten. Ze veroorzaken veel schade en weten niet wat ze precies aanrichten, Je moet er niet aan denken dat de economie in elkaar klapt "for the lulz". Die hedgefundmensen hebben tenminste ervoor doorgeleerd en weten wel wat ze doen.

Mijn GS nick magnie | 27-01-21 | 22:47 | 9

Beste Mijn GS nick magnie,

Een van aardigste en wat mij betreft het meest naar het puntje was Paul Joseph Watson; de Redditers doen precies wat alle beurschorum al lang doet, een casinospelletje met schade voor onze normale economie.

Er voor doorgeleerd? Weten wat ze doen. Ja, dat weten zij en ik precies, namelijk geld met geld maken zonder werkelijk nuttige productieve echte arbeid te verrichten. Het potje met heul veul geld slim heen weer schuiven en verder niets. Quants met de juiste algoritmes in hun computer, die moeten werken voor die superrijken en zich eigenlijk misschien nog wel achtergesteld zouden kunnen voelen bij hun opdrachtgevers.

Daar heb je nu als brilliante mens voor doorgeleerd en het enige wat je doet is zoveel mogelijk geld binnenharken t.b.v. mensen die al gekmakend rijk zijn. Gradueel gesproken hebben quants het bij hedgefunds en andere investeringsvehikels het iets beter dan de ultraslimmingen bij Faceboek, die moeten hun prachtige koppie inzetten om advertenties te verkopen. Wat een levensvervulling?
Wat zal dat uiteindelijk met je doen. Denken ze werkelijk dat dit een echte bevrediging oplevert, een echt zinvol leven.

Fijn hangen in he privézwembad op he jacht van 300 milllioen met een kleiner volgbootje van slechts 100 millioen om al je “noodzakelijke” eigendommen te vervoeren?

Hoe geestelijk gestoord ben je of wordt je dan, want iedere ochtend een fles Dom Perignon bij het ontbijt opmaken, wordt op den duur ook maar gewoontjes. Hoeveel flessen. Chateau Petrus of Chateau d’Yquem kun je leegslobberen totdat het vervelend wordt.

Heb nog een ideetje voor de ultrasuperrijken, aangezien de wilde steur niet meer bestaat begin je in je achtertuin een eigen steurkwekerijtje en dan iedere ochtend een steur leeghalen wegens de kaviaar bij het ontbijt. Goed businessplan toch, bestaat volgens mij nog niet. Je levert alles wat noodzakelijk inclusief de experts.

Je loopt de kans op echte zorgen, zoals mevr. Vetbil, dat je sieraden gejat worden. Maar dat is dan misschien weer fijn voor de geldopbrengende aandacht en de eventuele psychiaters die je over dat “verlies” heen moeten helpen.

Niets echts, niets bruikbaars wordt er geproduceerd en nu maar janken op NBC’s dat de overheid moet ingrijpen. Het is dan weer socialisme voor de superrijken en als men weer outgebaild is dan moet de overheid terug in het hoek, want vrije markt en meer van die gore waanzin. Hier heeft u de vrije markt in optima forma en bevalt het? De idiotie alleen al het ging om 160% meer aandelen dan er daadwerkelijk zouden bestaan, dat heb ik in de gauwigheid meegekregen of dat getal precies klopt weet ik even niet.

En als de economie in elkaar klapt dan vangen de gewone mensen weer de hardste klappen, want zo gaat het altijd.
Tegen de muur met dit soort hedgefund-schuim!
Leuker kan ik het niet maken. Evocatus
PS
Overigens weer een dag voorbij dat Jeff Bezos in staat geweest zou zijn een compleet arm Afrikaans land uit de stront te helpen. (Zeik me nu maar even aan de kop over de diepe zakken van de machthebbers aldaar. Wij kunnen daar een stokje voor steken ... Huh wat zeg ik, een chroomstalen staaf!)

Evocatus | 28-01-21 | 00:17

@Evocatus | 28-01-21 | 00:17: Wat een topreaguursel. 100% mee eens. Hedgefondsen/shortsellers krijgen nu eens een koekje van eigen deeg. En ze vinden het niet zo leuk schijnbaar. Puur omdat er een paar redditors daar zin in hadden. Schi-ter-end! For teh lulz!

Vanilla | 28-01-21 | 07:52

Hail Evocatus

hatsaflats! | 28-01-21 | 14:33
▼ 6 antwoorden verborgen

slik diarrhee, beurspipos!

nobodiesunmighty | 27-01-21 | 22:39

Wahaha, dit is idd geweldig!
.
Hedgefund maffiosi krijgen een koekje van eigen deeg, formaat internet.
Ik heb altijd gevonden dat deze producten puur om te gokken zijn:
- shorten - aandelen verkopen die je niet hebt.
- put opties - gokken op koers daling van aandelen met een factor.
- call opties - gokken op koers stijging.
Bij een beurscrash worden 1 en 2 ook vaak tijdelijk verboden.
.
En om niet professionele handelaren te foppen zijn er nog combinaties van deze producten, die alleen wiskundigen met sterke computers en goede programmeurs kunnen begrijpen en doorrekenen. Eenvoudige pensioenfonds handelaren gaan hiermee het schip in. Deze handelaren worden door de hedgefund managers 'muppets' genoemd.
.
Houd het maar gewoon bij echte (bestaande) aandelen kopen en verkopen.
Speculeer dus op de intrinsieke waarde stijging en daling van echte firma's.
En dus niet van daarvan afgeleide gok producten die gevoelig zijn voor manipulatie en die bijna niemand meer begrijpt.

hotmint | 27-01-21 | 22:34 | 4

@hotmint | 27-01-21 | 22Ik durf te wedden da hun warde vooral in hun onroerend goed zit...

Epistulae_Morales | 28-01-21 | 09:51

Punt is dat de intrinsieke waarde verneukt wordt de door manipulatie van hedge funds (en nu dus ook Redditboys). Dus ook al weet je dat het natuurlijk voorkomend goud-zilver ratio in de wereld 1:10 is, is deze op de beurs 1:70 via manipulatie op gigantische schaal.

De Eierbal | 28-01-21 | 10:07

@De Eierbal | 28-01-21 | 10:07: Yep! En die hedge funds schijten nu in hun broek omdat ze weggevaagd kunnen worden doordat hun manupilaties doorzien en gecountered worden door internet gemeenschappen.
Laat ze maar in intrinsieke waarde gaan investeren, die zijn hier minder gevoelig voor, op de (middel)langere termijn. Daan houd je gewoon je aandelen even vast, en is er geen "margin call" op geleend geld.

hotmint | 28-01-21 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is voor mij net zo vaag als die collega van me die het over een potje bridge heeft.

Lijkt mij dat Redditters toch net als dat hegde fonds ooit 'nat' gaan met die aandelen?

sjef-van-iekel | 27-01-21 | 22:03 | 2

Zover ik de uitleg begrepen heb, hebben zij de aandelen zelf gekocht in plaats van geleend tegen een vrij hoge rente.

Andersdenkend | 27-01-21 | 22:33

daar zitten heel wat nerds tussen die genoeg geld hebben om dit dus puur voor de l0lz te kunnen doen.

Quantum Suicide | 27-01-21 | 22:54

De gamers hebben het mooi gespeeld.

Andersdenkend | 27-01-21 | 21:54

Het is weer het eind van de maand. Dan sta is sowieso short.

de euro middenweg | 27-01-21 | 21:44
-weggejorist-
Toedels | 27-01-21 | 21:43

Heeft Basil er zijn overdenkingen al opgeschreven?

steekmug | 27-01-21 | 21:41

Geweldig! Eindelijk weer iets op het internet om over te lachen.
Don't fuck with gamers!

Hollander1133 | 27-01-21 | 21:34

That's the old spirit! Net als toen 4chan Trump verkozen kreeg: We do it for the LULZ!

omanders | 27-01-21 | 21:11

Mijn kennis van aandelen is even goed als dat van een kind van 6 maar ik kan er van genieten dat er van die aasgieren miljarden verliezen omdat ze al dan niet met roddels en leugens er voor zorgen dat de waarde van de aandelen waar ze in handelen naar beneden gaat.

Om meteen in een stuip te schieten wanneer het de andere kant op gaat door een andere groep mensen en het ze geld gaat kosten. Graag meer van dit.

Stairway to hell | 27-01-21 | 21:06

Hoe interessant ik het ook vind, ik begrijp er hé-le-maal niets van!.
Sites voor wat duiding is ook een andere taal voor mij.
Morgen weer fijn aan de lopende band mijn handelingen uitvoeren!.

pacmann | 27-01-21 | 21:02 | 1

Een investeringsfonds denkt dat een aandeel in de toekomst minder waard wordt. Dus 'lenen' ze nu een aandeel die ze gelijk verkopen en in de toekomst kopen ze dat aandeel om terug te geven aan de partij van wie ze hem nu 'lenen'. Doordat ze verwachten dat de koers omlaag gaat wordt de winst dus hoger hoe meer het aandeel daalt. Om de koers te sturen, zijn dit soort investeringsfondsen vaak degene die sommige bedrijven de grond in willen praten, in de hoop dat de koersen omlaag gaan en ze dus meer gaan profiteren.
Nu is er alleen een partij (op Reddit) die dit doorziet en het investeringsfonds wil bestraffen. Hierdoor kopen ze zelf massaal van dit specifieke aandeel. Meer vraag betekent dat de prijzen gaan stijgen. Het investeringsfonds moet komende vrijdag die 'geleende' aandelen terugbetalen, dus dan zullen ze tegen de dagkoers van vrijdag die aandelen moeten opkopen om terug te geven. Daarom gaan die Redditors de prijs tot vrijdag hoog te houden. Die staat nu dermate hoog dat een investeringsfonds ter waarde van 12 miljard dollar kopje onder zal gaan met de huidige koers van GameStop.

Het gevolg is dat in plaats van dit soort digitale waarde naar investeringsfondsen op Wall Street de waarde nu naar de Redditors gaat.

Ares | 27-01-21 | 21:28

En terecht. De aasgieren van de beurs worden nu zelf opgegeten. Wel raar, klagen nu over de regels. Terwijl ze zelf jarenlang misbruik van die regels hebben gemaakt. Nu ze zelf janken is het opeens niet meer leuk. Ga failet dan.

Wim Venijn | 27-01-21 | 20:48

Short selling doet mij altijd denken aan russisch roulette en heeft niks met investeren obv fundamentals te maken. Dit is dus waarom, wel een mooi verhaal.

Diederik_Ezel | 27-01-21 | 20:44 | 5

Het heeft juist wel met fundamentals te maken. Als de koers van een aandeel tot onrealistische hoogten is gestegen, dan kun je short gaan of een putoptie kopen. Niks raars aan

theo-is-dood | 27-01-21 | 22:02

@Blauwpetje | 27-01-21 | 20:54:
Niet de bedoeling? Legitiem?
Het ís juist 'gemaakt' om te manipuleren,te sturen zoals je zelf zegt.

vander F | 27-01-21 | 22:08

Anders moet je een keer die documentaire over herbalife kijken.

JanFTE | 27-01-21 | 22:24
▼ 2 antwoorden verborgen


Volgens mij hebben de trollen gewonnen en is het begin van de Grote Reset, waarbij dus de beurzen klappen, door de kettingreactie, paniek, en de onderliggende lucht, en omdat alles met elkaar samenhangt in de financiële wereld.
Dit kan echt uitlopen op een enorme beurs crash.

King of the Oneliner | 27-01-21 | 20:43 | 2

Het papier bij de ECB schijnt ook bijna op te zijn.

Welles! Nietes! | 27-01-21 | 20:56

Het is nu een keer zo dat retail gewezen wordt op het afstraffen van een dom en arrogant spelletje van een fonds. Normaal doet wall street dit ook gewoon bij elkaar, maar dan een stuk genadelozer. Dit fonds heeft meerdere kansen gehad hun verlies te nemen en uit te stappen...

Rusrs | 27-01-21 | 21:15

Die Reddit gasten holden in ieder geval nog tot na Vrijdag, dan gaat de prijs helemaal tot het plafond. Weet niet precies waarom, maar zoiets stond op Reddit.

_washier | 27-01-21 | 20:36 | 5

@obominotie | 27-01-21 | 20:54: Klopt, maar ik begrijp dat hier een groot hedge fund short zit, dan zal het niet tegen elkaar opwegen. Voor maximaal effect moeten ze wel tot einde volhouden. En na de expiratie dondert de prijs weer naar beneden, maar dan is de schade voor het hedgefund al een feit.

Blauwpetje | 27-01-21 | 21:05

@Blauwpetje | 27-01-21 | 21:05: sommige van die gasten willen pas verkopen bij $1000, andere roepen op te wachten tot $10.000

Snap er zelf ook weinig van, maar wel interresant om te blijven volgen.

_washier | 27-01-21 | 21:12

Zit een systeem in omdat veel van die short-sellers ook weer short gaan met geleend geld wat ze weer voor een bepaalde tijd moeten aanvullen want als je geld leend moet je ook weer terugbetalen. louis rossman legt het allemaal veel beter uit: youtu.be/XX6-jPy98YA (zegt ook meer dan dat ik tot nog toe op geenstijl heb gezien)

politiekgemotiveerd | 27-01-21 | 21:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik brand me er niet aan, dat short gaan. Meestal loop je achter de wagen aan als particulier belegger. Die handel gaat veel te snel nu en je moet als een bok op de haverkist zitten om de signalen waar te nemen en dan nog ben je vaak te laat.
Met die pennystocks idem dito.

clockandhammergame | 27-01-21 | 20:24 | 2

"je moet als een bok op de haverkist zitten" Mooi!

Bigthumb | 27-01-21 | 21:14

De huidige systemen reageren in de tijd die het kost voor licht om een paar honderd meter (ja, meter) af te leggen. Er zijn wolkenkrabbers hoger dan dat.

Als je handelssysteem niet in het dure co-located serverpark staat, is er al gehandeld voordat jouw computer het bericht krijgt.

Als particulier mag je de trades doen die de professional niet goed genoeg vindt.

SkepticalRealist | 27-01-21 | 21:41

Next level trolling dit. Bloedhonden.

BescheidenFenomeen | 27-01-21 | 20:21

Grappig ook die lockdown liedjes van HT als je op het gs logo op de mobiele site drukt

Barre_de_k | 27-01-21 | 20:21

Of je legt alvast een aankooporder in met een belachelijk lage biedprijs. Zodra deze bubbel klapt wil iedereen er uit maar zijn er geen kopers, behalve die ene order van jou. Heb je voor een habbekrats een zooitje aandelen die een maandje later zomaar twee of drie habbekratsen waard kunnen worden.

obominotie | 27-01-21 | 20:08 | 2

Er zijn hele dure trading systemen die op de microseconden op koersbewegingen in kunnen spelen. Als uw order aan de beurt komt dan had u waarschijnlijk op dat moment ook gewoon een marktorder kunnen ingeven.

Joris Beltsin | 27-01-21 | 20:15

Welke prijs dan? Gamestop stond op 5-6 USD voor dit hele gebeuren en heeft als bedrijf geen bestaansrecht.
Afgezien van de huidige ongein, is er geen enkele reden om daar in te willen zitten, ook niet voor 4, 3 of 1 per aandeel.

fail | 27-01-21 | 21:40

The Oracle of Omaha believes short sellers tend to sniff out wrong-doing and shady behaviour. “There’s nothing evil, per se, about — in my view — about selling things short,” Buffett said. “Short sellers — the situations in which there have been huge short interests very often — very often have been later revealed to be frauds or semi-frauds,” he added.
En Buffett geloof ik blind.

Joris Beltsin | 27-01-21 | 20:08

Kijk de film “Betting in Zero” : youtu.be/z-jrALajXrI

Bill Ackman tegen Herbalife met een bijrol van Carl Icahn

theo-is-dood | 27-01-21 | 20:05 | 1

Ja mooie film, legt het principe van shorten ook aardig uit

JanFTE | 27-01-21 | 22:24

Leuk man, dadelijk een beurs-crash. Kun je lachen.

ParaPiet | 27-01-21 | 20:02 | 3

Ha-ha
Ik lach nu al, alleen stadsmensen zijn zo goedgelovig dat ze aan moderne tulpenbollenhandel doen.

Barre_de_k | 27-01-21 | 20:08

Dit gaat wel iets verder dan een beurs crash. Dit is ongeveer het equivalent waarbij het totale monetaire systeem in real time opgeblazen wordt. Er circuleren nu lijstjes van de meest geshorte aandelen, die dus binnenkort geattaqueerd gaan worden. Kijk bv op ZeroHedge voor de fondsen waar je nu in kan stappen.

Dislciamer: dit reaguursel is geen financieel advies.

UpdateAvailable | 27-01-21 | 20:14

Ik mis hausse naar hausse. Lees het altijd pas later op de GeenStijl. Zo komt die Lamborghini er nooit natuurlijk.

de Voorzittert | 27-01-21 | 20:02 | 2

Ik zag Louis Rossmann hier al over praten vandaag en gisteren.
Speculanten lenen aandelen zodat ze die kunnen verkopen en als de prijs dan voldoende gezakt ik kopen ze die weer voor een lagere prijs en geven ze dan terug aan diegene waar ze van geleende hebben. En in de tussentijd betalen ze iets van 23% rente over de geleende aandelen.
Maar als je de aandelen niet terug kan kopen kan je ze ook niet teruggeven en zit je met een probleem want die rentevergoeding blijft wel doorlopen.
En als iedereen die aandelen terug moet kopen dan stijgt de prijs juist want blijkbaar zijn er meer speculanten die de aandelen moeten terugkopen dan dat er aandelen zijn wat de prijs nog verder omhoog drukt.
Noem het leedvermaak, maar ik gun dat die snelle beursjongen wel.

Osdorpertje | 27-01-21 | 20:02 | 6

@Gestoten-teen | 27-01-21 | 20:41: u maakt een grapje hoop ik?
Behalve de Rabo verkopen de meeste Nederlandse hypotheekaanbieders hun leningenportefeuilles weer door. Aan bijvoorbeeld uw pensioenfonds.

theo-is-dood | 27-01-21 | 22:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Je ken ook crypto gaan pumpen en dumpen op telegram. Da´s ongereguleerd dus dat mag. Maar ik vraag me af of dit op een effectenbeurs wel legaal is.

Joris Beltsin | 27-01-21 | 19:59 | 6

@theo-is-dood | 27-01-21 | 20:34: Tesla maakt geen onderdeel uit van de gemiddelde Amerikaanse auto industrie. Dat schijnt niet echt door te dringen in old auto....

Epistulae_Morales | 28-01-21 | 09:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Leuke ontwikkeling, wel.

Cunts-en-kitsch | 27-01-21 | 19:57

Schitterend. For teh lulz!

Vanilla | 27-01-21 | 19:57

Reddit be like.

cloudoflogic | 27-01-21 | 19:54 | 2

Ze zijn eerder op Mars dan Elon.

FogerRederer | 27-01-21 | 19:58

En natuurlijk vindt Musk het niet leuk, want hij wil geen concurrentie op het gebied van luchtkastelen en speculatie.

PhallusObesitas | 27-01-21 | 19:51 | 4

Musk vindt dit prachtig. Dit zijn dezelfde hedgefunds die tesla kapot geshort hebben. Pure wraak is dit

Viperke | 27-01-21 | 22:32

Misschien morgen weer een luchtkasteel naar een 12.5 km test flight.

NatNiks | 28-01-21 | 02:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap er allemaal niks van, maar ik heb dan ook geen zin om rijk te worden met allerlei vage aandelenhandeltjes.

PhallusObesitas | 27-01-21 | 19:49 | 1

Ga dan voetbal international lezen

theo-is-dood | 27-01-21 | 20:36

Het aandeel is dus nu zwaar overgewaardeerd. Tijd om short te gaan.

Schoorsteenveger | 27-01-21 | 19:48 | 2

Het lastige van short gaan is de timing.

Muxje | 27-01-21 | 19:51

Stel dat de prijs nog 10 keer hoger wordt. Heb je dan nog genoeg geld om het aandeel weer terug te kopen?

lekgoot | 27-01-21 | 20:44

Is Van Oef nat gegaan?

Ad Hominem | 27-01-21 | 19:47 | 1

Van oef bestaat alleen in ons subjectief universum. Het is echter geen materie.

SterF... | 27-01-21 | 19:53

Voor wat uitleg: youtu.be/-8vOvvKNpJs

Bill Ackman ging short op Herbalife. Dat heeft zijn fonds ook een miljard of wat gekocht.
Ackman heeft een film laten maken over wat er allemaal niet zou deugen aan het zakelijk model van Herbalife. Zie YouTube. Die film is redelijk overtuigend. Maar toch heeft ie geen gelijk gekregen vwb zijn visie op Herbalife.

Prachtig!

theo-is-dood | 27-01-21 | 19:47 | 6

@Tyftstraaltnouisop | 27-01-21 | 20:35:
Ook uw pensioenfonds doet hierin direct of indirect mee.
Juist de short Sellers prikken de luchtballonnen in de markten door

theo-is-dood | 27-01-21 | 20:39

@theo-is-dood | 27-01-21 | 20:39: dit blijft een eeuwige discussie. Er zijn zat voorbeelden te noemen van nadelige gevolgen van short gaan. Er zullen ongetwijfeld positieve gevolgen zijn. Was het trouwens niet zo dat tijdens de bankencrisis een tijdelijk verbod was op schorten?

Tyftstraaltnouisop | 27-01-21 | 22:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Het blijft bijzonder hoe iemand het voor elkaar heeft gekregen om wallstreetbets zo te sturen, dat is de plek waar je gaat kijken om je beter te voelen over je eigen slechte dag. Someone got the monkeys to throw shit in the same direction is een goede beschrijving die ik las.

Rusrs | 27-01-21 | 19:47 | 1

Mooie metafoor.

Frits de Vriez | 27-01-21 | 20:07

bij gamestop moest ik opeens denken aan de videotheek. Wat is die snel verdwenen zeg. Eigenlijk wel een beetje heimwee naar de videotheek. Was toch altijd wel leuk dat struinen naar films.

yeps | 27-01-21 | 19:45 | 4

Sowieso wel een groot nadeel van het digitale tijdperk. Vond het ook altijd heerlijk om bij andere mensen in de boekenkast te snuffelen, tegenwoordig met e-books klinkt dat nog slechts als een vunzig eufemisme. En er gaat niets boven het fysiek door een stapel platen te zoeken naar iets leuks om op te zetten.

Muxje | 27-01-21 | 19:49

Ik zweer je dat hier vlakbij nog steeds een videotheek zit. Die is ook daadwerkelijk open maar er gaat nooit een klant naar binnen. Enige dat ik kan bedenken is dat ze daar geld witwassen.

Frits de Vriez | 27-01-21 | 20:09

@Frits de Vriez | 27-01-21 | 20:09: dan bel de FIU in Zoetermeer

theo-is-dood | 27-01-21 | 20:40
▼ 1 antwoord verborgen

Met een dagomzet van nu al meer dan 20 miljard dollar is het ook wel duidelijk dat het hier niet gaat om een strijd tussen hedgefunds aan de ene kant, en een stelletje autisten aan de andere kant.
Andere hedge-funds zien dat een aantal van hun concullega's ernstig scheef zitten, en ruiken bloed.

obominotie | 27-01-21 | 19:39 | 1

Gamma vortex in actie.

UpdateAvailable | 27-01-21 | 19:51

Dat was lachen, wedden dat er nu vrij vlot nieuwe regelgeving komt om dit te voorkomen?
Wel even snel bijna 20K gepakt op die nonsens, en gelijk in Tesla gestopt voor de Q4 en jaarcijfers straks.

captainobvious | 27-01-21 | 19:39 | 4

@Joris Beltsin | 27-01-21 | 20:01: Dan moet er wel sprake van coördinatie zijn. Ga maar een coördinator aanwijzen.

obominotie | 27-01-21 | 20:12

@obominotie | 27-01-21 | 20:12:
In Nederland zijn wel eens reaguurders van IEX (beleggersforum) vervolgd vanwege aantoonbare manipulatie met een groepje.

Joris Beltsin | 27-01-21 | 20:20

Dit is niet verboden. De game is rigged! Dit is exact wat hedgefunds zelf ook doen alleen nu doen een paar gasten op Reddit dit. Hedgefunds betalen een moody of een andere rating agency om het aandeel af te waarderen om zo de koers te beïnvloeden deze gasten zitten allemaal bij elkaar in de zak. Nu speelt het verkeerde team en is het ineens illegaal

Viperke | 27-01-21 | 22:41
▼ 1 antwoord verborgen

Onleesbare shit.
OK Boomer, i know.

Ruimedenker | 27-01-21 | 19:32 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Korte les in Finance voor wie het wil weten:

"Short gaan" betekent dat je er op gokt dat een aandeel in waarde gaat DALEN. Je verkoopt NU voor een hogere prijs de aandelen (die je nu nog niet in je bezit hebt en eigenlijk "leent") en levert ze later. Je gokt erop dat de aandelen later MINDER waard zijn, dus je krijgt ze dan goedkoper. Het verschil is de winst.

Je hebt dus vette pech als het aandeel plots toch méér waard is op het einde, want dan is het verschil jouw verlies.

Dionea | 27-01-21 | 19:31 | 4

@W_F | 27-01-21 | 19:46: Daarom hoef je "short gaan" ook helemaal niet te verbieden. Zolang je maar zorgt dat het totaal aan "short positions" maar gepubliceerd wordt. Loopt dat procentueel te veel op t.o.v. het normale handelsvolume, dan is er altijd wel en slimmerd die zo'n "short squeeze" gaat proberen.

SkepticalRealist | 27-01-21 | 19:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ik beleg in oude auto's als de euro klapt.

pibasso | 27-01-21 | 19:30 | 3

Ik heb nog een verrotte volvo uit 1998 in de achtertuin staan. Daar mag je een aandeel in kopen voor een luttele 5000 eurootjes. GS doet de bemiddeling (pakken 10%, ik zeg het eerlijk). Wees snel! De geruchten gaan dat de euro volgende week crashed!

SterF... | 27-01-21 | 20:01

Mijn buurvrouw ook, die oude kutcorsa moet toch ooit eens geld waard worden.

Wijze uit het Oosten | 27-01-21 | 20:08

@Wijze uit het Oosten | 27-01-21 | 20:08: Haha!

Frits de Vriez | 27-01-21 | 20:12

Toont alleen maar aan dat die hele beurs nonsens is. Ik heb iemand de beurs ooit "a graph of rich people's feelings" horen noemen, en heb dat schaamteloos overgenomen.

C1O2 | 27-01-21 | 19:30 | 4

Mooie quote. En nog waar ook.

sander3488 | 27-01-21 | 19:35

Het is niet veel meer dan compensatie voor het minder waard worden van geld. Maar als je er niet aan mee doet dan doe je nog wel mee met het minder waard worden van geld. Je hebt dus weinig keus. Vroeger was rente ook een compensatie voor inflatie, maar dank zij de EU is dat niet meer het geval.

W_F | 27-01-21 | 19:49

Kijk dan maar niet naar wat er met je pensioenpremie gebeurt. Betaal je geen pensioenpremie dan is de beurs inderdaad helemaal niets voor jou.

Frits de Vriez | 27-01-21 | 19:54
▼ 1 antwoord verborgen

Een draadje: twitter.com/williamlegate/status/1354...

Er gaan multi-miljard hedge funds omgeduwd worden. Vergeet Occupy Wall Street van een paar jaar geleden, dit is die beweging in het kwadraat.

Ares | 27-01-21 | 19:29 | 1

Interessant zeg. Een aantal van die gasten vallen in no-time om.

pibasso | 27-01-21 | 21:07

Hopen dat dat ook een keer gebeurt me zilver. Zoveel shorts. Probleem is dat je waarschijnlijk wel delivery moet gaan eisen.

Pimp my Voortuin | 27-01-21 | 19:27 | 2

Je schijnt er nanodeeltjes van te kunne maken die je kunt opdrinken. Daarna ben je immuun voor iedere denkbare ziekte.

lekgoot | 27-01-21 | 20:50

Die lul van dat hedgefund had eerder ook Tesla geshort, dus Elon trolt lekker mee.

Een paard | 27-01-21 | 19:25 | 1

"Gamestonk" had hij getweet.

FogerRederer | 27-01-21 | 19:26

Short gaan is gewoon riskant, joh. Niet huilen.

konjodebonjo | 27-01-21 | 19:24 | 1

Long gaan ook. Eigenlijk is alles riskant wel beschouwd.

UpdateAvailable | 27-01-21 | 19:57

Maarre, de onderliggende waarde is nog steeds ruk. Dus tenzij die short sellers een margin call krijgen is er niet veel aan de hand. Sterker nig, ieder moment gaat de rest van Wall Street bedenken dat het erg interessant wordt om gamestockbte shorten en dan komt er een muur van geld aanzetten waar de reddit boys geen kans tegen hebben. En een hoop van die reddit gasten zullen toch ook een keer bedenken dat het wel leuk is om die winst te nemen. Het is toch geld.

hustler01 | 27-01-21 | 19:24 | 4

Goed punt, die koers gaat gegarandeerd helemaal down the drain. In principe zou nu short gaan enorm moeten lonen. Ik doe niet mee overigens.

Frits de Vriez | 27-01-21 | 19:57

De markt kan langer irrationeel blijven dan jouw bankrekening kan trekken. Dat geldt zelfs voor de grootste hedge funds.

Er zullen vast wat kleine hedge funds mee zijn gaan doen met de squeeze.

Degene die het laatst eruit stapt, is de pineut. De een-na-laatste is spekkoper, want die kan ze nog kwijt aan die laatste koper.

SkepticalRealist | 27-01-21 | 19:57

Maar dat zie je vaak wel... dat die margin calls wel komen.. Of, dat Shortsellers bang zijn dat ze het niet halen.

Epistulae_Morales | 28-01-21 | 10:00
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
R. Skickr | 27-01-21 | 19:23

Komt voort uit wallstreetbets naam zegt het al. Zijn wel wat youtube filmjes van/over.

Socialekrakert | 27-01-21 | 19:21

Het blijft ook Iers treurigs hebben, die particuliere beleggertjes die denken door hun unieke beursinzicht wat verlichting in hun treurige bestaan te creëren,

DrumPiet | 27-01-21 | 19:20 | 9

@Van Urk | 27-01-21 | 19:30: 'Noem jij deze kattenpis bier? Treurig, treurig.'

Rest In Privacy | 27-01-21 | 19:33

Dan lees dit:
en.m.wikipedia.org/wiki/Michael_Burry...

Soms krijgt zo’n beleggertje gelijk. Gewoon door goed onderzoek te doen in openbare en publieke gegevens en databanken. Bijv Morningstar.

theo-is-dood | 27-01-21 | 20:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Rising over deze zaak: www.youtube.com/watch?v=9ToOGrUQ7ME

De eerste keer dat er geld gaat van Wall Street naar Main Street.

Wall Street zit vol met vijanden van het volk. Nu hebben ze een beetje minder geld om Biden mee te financieren.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 19:18

Gamen is net seks.
Als je jong bent kun je de hele nacht doorgaan maar zodra je wat ouder wordt ben je na een uurtje al klaar.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 19:17 | 6

Ik game nog steeds fanatiek. Al ruim 30 jaar. Even ontsnappen aan de grote hoeveelheid realiteits bullshit die dagelijks over me heen wordt gekotst.

PhallusObesitas | 27-01-21 | 19:44

Een uur? Welke blauwe pillen gebruik jij daarbij?

Bigaroque | 27-01-21 | 19:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Trololololo. Wel vrij strafbaar, denk ik. Maar dat mag, voor de lulz.

beldewouten | 27-01-21 | 19:16 | 4

Wat is hier strafbaar? Een partij gaat long, de andere partij short.

theo-is-dood | 27-01-21 | 19:36

@beldewouten | 27-01-21 | 19:41: een koers die sterk veranderd doordat mensen veel aandelen kopen of verkopen is nog geen manipulatie.

W_F | 27-01-21 | 19:53
▼ 1 antwoord verborgen

Occupy wall street werkte niet, maar dit doet ze wel heel veel pijn.
Raakt ze hard in de portemonnee.

Steve1234 | 27-01-21 | 19:15

Kut shorters. Zouden ze moeten verbieden.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 19:14 | 14

@Frits de Vriez | 27-01-21 | 20:02:
Het gekwebbel en de stemming op aandelenfora zet ik altijd af tegen de cijfers en pipeline. Ik kan geen koersen voorspellen, gedrag van kleine particulieren is stuk makkelijker.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 20:14

@Frits de Vriez | 27-01-21 | 20:02: Correct. De grote handelaren hebben hun prijzen bijgesteld voordat jij je nieuwe prijs hebt ingetikt in je app.

Er vanuit gaand dat je het dure onvertraagde abonnement bij Bloomberg hebt. Als je op het persbericht of de gratis-maar-vertraagde Bloomberg informatie moet wachten, dan loop je al hopeloos achter voor de start.

SkepticalRealist | 27-01-21 | 20:30
▼ 11 antwoorden verborgen

De macht verschuift van grote instituties naar groepen van vreemdelingen die samenwerken op het internet.

Baizuo | 27-01-21 | 19:14 | 4

Vreemdelingen? U bedoelt: gelijkgestemden.

2021 sla ik ff over | 27-01-21 | 20:52

@2021 sla ik ff over | 27-01-21 | 20:52: Ja, gelijkgestemden die elkaar niet persoonlijk kennen.

Baizuo | 27-01-21 | 21:11
▼ 1 antwoord verborgen

Een EU die 10x meer euro's bijdrukt dan zou passen bij de groei van de economie of de groei van het aantal burgers is ook moeilijk anders te noemen.

W_F | 27-01-21 | 19:55

Ik heb ook na grondige bestudering nog steeds geen idee waar dit topic over gaat.

VanBukkem | 27-01-21 | 19:13 | 11

Ik begrijp het in de basis wel, maar dit zijn ook de momenten waarop ik daskapital extra mis.

Vanilla | 27-01-21 | 19:39

Shortselling is het verkopen van aandelen die je niet hebt (door ze te lenen). Je hebt dan een negatief aantal aandelen in bezit. Het idee is dat je ze leent en verkoopt op bijvoorbeeld 10 en terugkoopt op bijvoorbeeld 6, winst per aandeel is dan 4. Daar heb je dan heel weinig voor hoeven investeren maar het risico is wat je nu bij Gamestop zag: dat de koers explodeert en de shorters verplicht waren hun verlies te beperken door de aandelen tegen een opgeblazen koers terug te kopen om een faillissement te voorkomen. Dat laatste heet een short-squeeze en vinden zittende aandeelhouders geweldig, de koers wordt er namelijk nog meer door opgedreven.

Frits de Vriez | 27-01-21 | 19:42

Rellen op de financiële markt.

Binnenbaan | 27-01-21 | 20:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik kijk even of ik nu short ga.
Want een internet hype is zo ook weer over.

hangtiet met knoop | 27-01-21 | 19:13 | 1

Dat het aandeel op termijn weer helemaal inzakt staat vast, dus op iets langere termijn levert nu shorten gegarandeerd geld op. Vraag is hoeveel buffer er nodig is om het gedurende die langere termijn vol te houden.

obominotie | 27-01-21 | 19:28

Ik zit long in cash.... ook link. Die Pleuro gaat hoe dan ook er aan; die doordraaiende geldpers blijft niet zonder gevolgen.

MoslimMolen | 27-01-21 | 19:12

Ik haat luisteren. Waarom is alles tegenwoordig een podcast. Zijn mensen te lui om dingen uit te typen? Ik lees en begrijp sneller dan deze mensen praten.

BobDobalina | 27-01-21 | 19:12 | 3

Helemaal mee eens!

SkepticalRealist | 27-01-21 | 20:01

Eens! Ook op nieuwssites werken ze nu het liefst met filmpjes terwijl ik gewoon tekst wil lezen.

Frits de Vriez | 27-01-21 | 20:04

EENS!!!!!!!eins!!

BekiekUtMoar | 27-01-21 | 22:24

Mooi verhaal.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 19:10

Mooi he. Gheheheh

Flow_Snake | 27-01-21 | 19:10

Simpele samenvatting: het einde van de film Trading Places. Vervang hierbij de Duke-broers door hedgefondsen, en vervang Eddie Murphy/Dan Akroyd door Reddit-gebruikers.

Terence Hill | 27-01-21 | 19:10 | 1

ja, en dan de slotscene waar de ene broer de ander 1 dollar moet betalen omdat hij de weddenschap had verloren. Priceless

Sgt. Pepper Spray | 27-01-21 | 19:15

Waar gaat dit in godsnaam over?
Volwassenen gamen toch hopelijk niet.

DrumPiet | 27-01-21 | 19:10 | 5

Ik ben 50 en game bijna elke dag. Anderen kijken TV, zitten in de kroeg of hebben andere hobbies. Ik game.

R.E.Aguurder | 27-01-21 | 19:25

Volwassen worden is zo kinderachtig. Ik game nog steeds minimaal 2u per dag. Even jouw soort "serieuze" bullshit niet aanhoren.

PhallusObesitas | 27-01-21 | 19:46

Ligt er (ook) een beetje aan wat je onder gamen verstaat. Microsoft Flightsimulator / XPlane amateur vliegers zijn nagenoeg allemaal “ouder” bijvoorbeeld.

JayJay | 27-01-21 | 20:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Hold the line boys, not selling before 420.69 !! Make Wall Street a meme !!

FogerRederer | 27-01-21 | 19:08 | 1

Added more $367, 34 Go Longs! She gonna hit 500 today! *rocket rocket*

Rest In Privacy | 27-01-21 | 19:55

Heb ooit nog eens aandelen Prolion en Baan gehad dus ik houd me wijselijk stil...

eerstneukendanpraten | 27-01-21 | 19:05 | 8

WorldOnline en UPC waren ook zoiets

postmodernismisdead | 27-01-21 | 19:49

@IkwilJinekwel | 27-01-21 | 19:21:
Blijf alert; heb ondertussen e.e.a. gelezen.
Het mechanisme van dit Topic beschrijft in feitte het "non"-economisch ophogen v.e. fonds nu d.m.v. geruchten. Soort van World Online 2.0 ... de onderliggende waarde stond niet in verhouding met de idioot hoge koers.
Anno nu geldt dat voor big-tech & hou je vast: de € !!!!
Ergo: correctie/crash kAn niet uitblijven.

MoslimMolen | 27-01-21 | 19:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Imagine my shock!

WillemBaas | 27-01-21 | 19:05

The wrong people. Zucht. Mevrouw begrijpt niet hoe de markt werkt. Van Oef heeft wel de van Eck ETF Gaming. GameStop, next stop cashing.

van Oeffelen | 27-01-21 | 19:05 | 7

@King of the Oneliner | 27-01-21 | 19:08: Dat is duidelijk als je het topic begrijpt. Dat is niet iedereen gegeven. Oef, wat dom.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 19:30

Heb ik ook. Beste investering tot nu toe.

Sinterbikske | 27-01-21 | 19:45

@King of the Oneliner | 27-01-21 | 19:08: Juistem, ze snapt het juist helemaal. De financiele industrie is nu bang en pissig omdat iemand anders (de kleine investeerder NB) het manipulatie spelletje beter heeft gespeeld dan zijn normaal doen. Gratis geld verdienen door de "grootste gorilla" te zijn is er in de toekomst niet meer bij. Dit is vooruitgang.

hotmint | 28-01-21 | 13:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Tja, één enkel fonds was op MEER dan 100% short gegaan op gamestop. Dat was vragen om problemen. Alsof je luidkeels in een winkel roept dat je de laatste PS5 MOET kopen tegen elke prijs voordat je hem uit het schap hebt gepakt en dan verbaasd bent dat iemand hem voor je neus wegkaapt en dan bij de deur roept: Hey, PS5 kopen? Vriendenprijsje. Voor 800 euro is ie van jou!

Gregovic | 27-01-21 | 19:05 | 1

Hedgefunds overtreden te regels door op meer dan 140% van de aandelen short te gaan en deze vervolgens uit te lenen. Als de retail investor vervolgens aan de winnende hand is worden ze beschuldigd van samenspannen. Dit gaat verandering van wetgeving tot gevolg hebben...

FogerRederer | 27-01-21 | 19:15

Brandy,

Die begrijpt het...

neonreclame | 27-01-21 | 19:02 | 3

Ik druk eerst even op "tweet vertalen" voor ik een mening ga vormen.

Lorejas | 27-01-21 | 19:07

Je dochter naar een drankje vernoemen. Zegt veel over de ouders. Heel veel.

Graaisnaaiert | 27-01-21 | 19:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl