Woonlasten wel duurder, maar niet goedkoper
De ravage van tien jaar Rutte
Als Mark Rutte iets verkeerd doet, krijgt iemand anders de schuld. Eerste kabinet geklapt: Schuld van Wilders. Toch wel centen naar de Grieken: Schuld van Brussel (en van de Grieken). Geen 1000 euro voor iedere Nederlander en de hypotheekrenteaftrek afgebouwd: Schuld van de PvdA. Bonnetje Fred Teeven kwijt: Schuld van Fred Tee... eh... van Ivo Opstelten. Bonnetje Fred Teeven gevonden: Schuld van Ard van der Steur. Onderste Steen foetsie: Schuld van Poetin (okee is wel zo). Halbe Zijlstra: Schuld van Halbe Zijlstra. Immigratie omhoog: Schuld van Bente Becker. Corona omhoog: Schuld van Jaap van Dissel. Corona niet omlaag: Schuld van Hugo de Jonge. Ongekend Onrecht: Schuld van Lodewijk Asscher en Eric Wiebes. Niks leuks op televisie: Schuld van Linda's Zomerweek. Maar de grootste afschuiftruc in tien jaar Rutte is toch wel de decentralisatie. Alles wat kut is (bijstand, huisvesting, jeugdzorg, werkloosheid) is dankzij Rutte een taak van de gemeente en omdat alles wat kut is toch wel fout gaat, is alles wat fout gaat ook de Schuld van de Gemeente. De gemeenten krijgen om die problemen op te lossen te veel gemeenteambtenaren en te weinig centjes, dus gooien die gemeente de belasting, die u moet betalen, omhoog. Hele rapport: DAARRR. Maar het komt dus allemaal door Rutte. Daar zou iemand eens een boek over moeten schrijven.
Huiltabel
Reaguursels
InloggenIn de meeste gemeenten krijgen inwoners met inkomen rond en net boven bijstandsniveau grotendeels vrijstelling voor betaling van gemeentelijke belastingen. Dus verhoog maar lekker de middengroep is weer de l.l .
En in welke gemeente stijgen de lasten het hardst ? Juist ja.
Heeeeeeel lang geleden zei een politicus "na het zuur komt het zoet".
Hij zei er niet bij hoe lang dat zou gaan duren.
Overal zijn tekorten op WMO. Vooral jeugdzorg. Overal is het aantal cliënten ontploft en alle gemeenten staan daardoor in het rood. En laten ze precies maar 1 mogelijkheid hebben om geld binnen te harken.
Dat is ook de Rutte-doctrine: Verantwoordelijkheden zonder geld naar de lagere overheden doorschuiven, en geld zonder verantwoordelijkheden voor de Nederlandse bevolking doorschuiven naar de EU. Op deze wijze wordt de Europese nivelering een feestje.
Ben geen lid meer van de partij van Thierry, maar heb zijn boeken met plezier gelezen. Dank voor de boekentip. Heb hem meteen besteld. Ga desondanks voor ja21 omdat ik vind dat een echt democratische partij niet om 1 persoon moet draaien.
Kijk eens naar het aparte geval Nijmegen: de OZB extreem hoog en de afvalstoffenheffing extreem laag.
De reden is niveleren: OZB is voor woningeigenaren (=daar hebben hebben Bijstanders met gemeentelijke vrijstelling toch geen last van), afval moeten huurders ook betalen dus die is laag.
Nijmegen is dan ook wel sneu Amsterdam hè! Aardige inwoners, lousy parttime bestuur. Tsk.
Maar we vergeten: we kiezen zelf de gemeenteraad en het parlement. Dus niet zeiken: de meerderheid beslist, tenzij de minderheid een grotere bek kan opzetten.
Met op de 10e milimeter dichtgetimmerde regeerakkoorden, waar de tijd voor de 2e Kamer alleen voor ad hoc zaken wordt ingehuurd?
Vergeet niet de gemeenten worden meer en meer verantwoordelijk voor de uitvoering van taken vanuit Den Haag. Iedere gemeente huurt daar ruimhartig personeel voor in via detacheringbureaus en deze maken dankbaar gebruik van de schaarste in goed opgeleid personeel. Een kennis werk op zo'n basis via een zelf opgericht bureau voor een middelgrote gemeente en schrijf zich zelf rijk met 115 a 135 per uur. dat x 36 uur is goed voor ruim 200 K per jaar. Zij doet dat niet alleen want ze zitten met zijn vijfjes op dat project en via de constructie huren ze elkaar in. Zodoende piept niemand over de Balkenende norm.
Mijn oude gemeente zat plots zonder gemeente secretaris (iets met kamelen in Marokko) er werd een interim ingevlogen voor 250k p.j.
Enkele van dat soort projecten zijn: invoering WMO Nieuwe GBAv, Nieuwe omgevingswet, nieuwe RO-plannen, Invoering BGT, opwaardering W0Z-BAG.
Dan zijn er nog de tientallen verschillende softwareboeren (Centric, Pink Roccade etc etc ) ze moeten een standaard uitwisselingsformaat praten (STUF genoemd) Alleen spreken ze allemaal STUF met een dialect, dus om Centric met Pink te laten praten heb je een koppelvlak of zogenaamde adapter nodig. Kosten 30K per jaar voor aanschaf en onderhoud.
Puntje bij paaltje, het geld vliegt er hoe dan ook uit, is het niet linksom dan wel rechtsom en de invloeden op de uitvoering van gemeentelijke taken ligt al lang niet meer bij de gemeente maar bij de marktpartijen en die schrijven met gouden pennen.
Je vergeet te vermelden dat STUF er juist uit gaat vanwege Common Ground, en dat iedereen nu weer torenhoge facturen stuurt voor het inrichten van XML berichtenverkeer.
Wat vervolgens niet werkt, want dan sturen ze net dat ene veldje weer niet.
Juist. De reductie van ambtenaren is allemaal peanuts vergeleken met wat er extra ingehuurd wordt. Ik heb ook wel meegemaakt dat het inhuurbeleid volledig wordt bepaald door ingehuurden. Zij doen zelfs de contractonderhandelingen met gelieerde partijtjes en in feite met zichzelf! Er is alleen nog een ambtenaar die op het einde ongezien een handtekening zet. Meestal een baasje dat denkt dat de eigen ambtenaren niet opgewassen zijn tegen al dat moeilijke ingehuurde werk.
@Joris Beltsin | 11-01-21 | 15:15:
Dat laatste klopt helaas ook.
De meesten zitten er om een kunstje te doen, en willen vooral niet meer werk. De ambitieuzere collega's verdwijnen na een paar jaar naar de commercie.
@TeeJee | 11-01-21 | 15:10: Oja, common Ground, ideetje van de VNG, Wederom opgetuigd door een stel freelance adviseurs nadat Pink R. een paar jaar geleden de tarieven met een 20 a 30% verhoogde.
@Joris Beltsin | 11-01-21 | 15:15: Punt is dat baasje is begonnen als boekhoudertje en geeft nu 30 jaar later leiding over de afdeling met alleen een een paar cursusjes doelgericht leiding geven van de bestuursacademie en een NLP coaching.
Amsterdam + alleenstaande bejaarden!
Per Week : 1X een ½ zakje huisvuil € 6,30 (dus per week.)
Ja die weten wel wie ze pakken moeten.
Die elektrische vuilniswagens zullen toch ergens van betaald moeten worden!
Beste GS redactie,
Jullielui vergeten de grootste klapper:
Klimaathysterie!
Dat heeft en gaat ons miljarden kosten, en het levert alleen de multinationals wat op.
Sluit rutte op.
Toch wel knap van Rutte.
In een jaar tijd heeft hij geruisloos ons fantastische land veranderd van een open in een gesloten inrichting.
Was het maar gesloten....
Tja. 10% van onze prinsen en prinsesjes heeft jeugdzorg nodig en ik hoorde laatst een wethouder zeggen dat dat wel tot 100k per kind per jaar kan oplopen. Kost wat maar dan heb je ook niks.
Als ik het optel zie ik dat ik in Amsterdam maar honderd euro meer kwijt ben als hier in Zeeuws Vlaanderen in de polder.
Als het hier duizend euro duurder zou zijn bleef ik overigens nog steeds hier.
In Amsterdam krijg je wel waar voor je gemeentecenten. Neem het afvalbeleid. In een stadje als Maastricht betaal je meer gemeentebelasting, maar daar krijg je nul service voor. Eens per twee weken wordt je vuil opgehaald en je moet die zakken nog duur betalen ook. Als de bladeren van de bomen vallen krijgt de buurt een traliekooi om ze zelf in te gooien, in Amsterdam worden de straten netjes voor je schoongespoten. Luxe.
@kapoerewiet | 11-01-21 | 14:48:
Je moet eerst alleen wel even een paar ton extra neer leggen voor een bezemkast.
Rutte gaat met een stalen gezicht vertellen dat de lock down met 3 weken verlengt word.
De basis scholen gaan weer open want het is niet de bedoeling dat de besmettingen teveel afnemen want dan zou een bepaald deel van de economie weer aan de gang kunnen.
En dat is niet de bedoeling staatsschulden nog verder onhoog zodat er binnenkort flink ingegrepen kan worden.
De galgen staan klaar alleen uw nek er nog even in.
Ik hoop datie dit leest: hoe kan jij die er zo een tyfus zooi van hebt gemaakt afgelopen 10 jaar zin hebben in nog eens 4 jaar zitting te nemen en een eeuwige rotgrijns op je gezicht te toveren. Ben je een s.m. Of zoiets?
Hij wellicht maar ik niet!
Bij de FC Koopkrachtplaatjes van het CBS liggen ze nu murw gebeukt op de grond dit topic te lezen. Weer misgerekend! Nou ja politieke debat ging wel lekker bij Prinsjesdag.
Hebben ze in Arnhem geld te veel? -5,7
Marcouch int de zakat extracomptabel.
Arnhem is hardstikke berooid en heeft een van de grootste percentages uitkeringstrekkers en lui schorem te onderhouden van alle grotere steden.
@Joris Beltsin | 11-01-21 | 14:30: ROFLOL!
Arnhem gaat over op Diftar, en de gemeenteraad denkt serieus dat ze hiermee geld gaan besparen. Alle kosten vooraf zijn weg gesluisd naar potjes en reserves, en hierna is een mooie nep begroting opgestuurd op basis van de 'lage kosten'.
Let maar op; Arnhem volgend jaar +10%, om het gat te dichten.
Er is geen gemeente in Nederland die uiteindelijk heeft bespaard dankzij het gescheiden inzamelen.
@TeeJee | 11-01-21 | 15:01: Lasten gaan €40 omlaag terwijl je voorheen onbeperkt restafval kon storten. 1 zak van 20 Liter nu a 0,80 Eurie per storting. Per saldo gaan de lasten van een gemiddeld huishouden dus gewoon mee omhoog. Met als Diftar bonus dat je tegenwoordig over de zakken van menig medebuurtgenoten moet klimmen om deze te kunnen storten, aangezien die te beroerd zijn om een paar duppies te betalen voor hun troep en dit dus tegenwoordig maar voor de containers flikkeren.
Als je perse in Amsterdam wilt wonen... daar ga je dan wel voor betalen, maar zelf weten hoor.
In de polder worden ook al astronomisch hoge bedragen gehanteerd voor kamertjes en bovenverdiepingen hoor. En de makelaars die redelijke prijzen vragen hanteren dan vervolgens een inkomenseis van 3 tot 4 keer bruto. En dus wordt je veroordeeld tot een huisjesmelker, die nog meer gaat vragen. Resultaat: Mensen die zich meer kunnen veroorloven kunnen lekker goedkoop huren en mensen die goedkoop zouden moeten kunnen huren betalen de hoofdprijs. Inderdaad, zelf weten hoor!
@VBO_B_Niveau | 11-01-21 | 13:42: "Mensen die zich meer kunnen veroorloven" komen niet in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Ja hobby’s zijn niet altijd goedkoop, maar ach je belast het gewoon aan de burger.
@theo-is-dood | 11-01-21 | 13:53: Het zijn ook geen sociale huurwoningen want die bestaan hier haast niet meer. Het zijn particulier beheerde woningen via een makelaar. Er worden genoeg woningen geadverteerd in de categorie €500-€700 waar vervolgens 3 tot 4 keer bruto als inkomenseis gesteld wordt. Begrijp je mijn tegel nu iets beter?
Zie mijn reaguursel onder uisge baugh - Amsterdamse lasten zijn lager vergeleken met veel gemeenten en je krijgt er meer service voor terug.
@VBO_B_Niveau | 11-01-21 | 14:30:
U begrijpt niet wat een sociale huurwoning is. Dat zijn namelijk woningen onder de liberalisatiegrens ergo de categorie €500-€700 valt daaronder en die kunnen ook best in eigendom van een particulier zijn. Een inkomenseis van 3 tot 4x de huur is gebruikelijk en ook niet zo gek als je uitrekent wat de huurder netto boven de huur en overige vaste woonlasten overhoudt om van te leven. Uit ervaring weet ik dat huurders wat dat betreft tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen, vooral de starters hebben geen idee van het totale kostenplaatje. Dat particuliere verhuurders een hoger risico accepteren is waar maar dat zij daarvoor een opslag op de huur rekenen is niet meer dan vanzelfsprekend.
De schrijver van zo'n boek. DIE zou minister president moeten worden.
Gelet op het VVD-succes in de peilingen laten veel kiezers zich kennelijk gemakkelijk beïnvloeden. Deze weinig kritische, bijna infantiele houding is voornamelijk het gevolg van decennia slecht onderwijs. Rutte, 'The Great Communicator', maakt daar uiteraard handig gebruik van. Hij is feitelijk de eenogige koning in het land der blinden. Er zal niets veranderen. De NLer laat zich, zoals verwacht, glimlachend de kaas van het brood eten.
Wat een smeerkezen daar in Amsterdam.
Volgens de uitspraak van een of andere wazige minister, dat scheelt maar één kopje koffie per dag.
Nat tien jaar Rutte scheelt dat dus 10 kopjes koffie per dag. Kortom koffie drinken zit er niet meer in.
Over vaasjes gesproken: hoeveel kwetsbare ouderen zijn er al ingeent in Nederland (de groep die risico loopt)? Oh, ja. NUL! Twee vaccins goedgekeurd maar De Jonge en Rutte laten het afweten.
Als u boekhoudtechnisch kijkt naar de situatie, dan is het waarschijnlijk een financieel aspect waarom ze wachten met die bewuste doelgroep die u noemde.
Ze gaan gewoon door met dor hout opruimen, overigens het virus mag niet teveel afnemen daarom vanaf volgende week de scholen weer open.
Want stel je voor dat de besmettingen teveel afnemen dan zouden de restaurants en winkels weer open mogen.
Wanneer gaan gemeenten nou eens zelf bezuinigen ipv lasten met 10-15% verhogen. Hoeveel % van de ambtenaren zou er uit kunnen?
Linkse hobby's kosten geld.
Dat maakt helemaal niets uit, ze worden toch betaald. Weliswaar met 70%, maar toch.
Er loop een procedure van mij bij de Gemeente. Ben na 2 maanden al toe aan ambtenaar numero 5 als gesprekspartner. Het meeste gaan nog analoog. Das best wel knap.
Een heleboel taken zijn over de schutting gegooid bij de gemeentes, met de lulsmoes als zou decentralisatie beter werken. Het was gewoon een bezuiniging. Een boel gemeentes bezuinigen dan ook allang. Jeugdzorg en ouderenzorg afgeknepen, bibliotheken, kinderboerderijen speelplaatsen dicht enz. En nog komen ze niet uit.
@Zapata10 | 11-01-21 | 14:05:
Toen dat over de schutting geflikkerd werd kregen de gemeenten er geen geld bij.
"Veel succes!" zei de Rijksoverheid, die lachend in hun paperassen op nam dat ze heel veel bezuinigd hadden in hun begroting. Doel gehaald, lof en roem!
De gemeenten in paniek; wat ze ook deden, ze hadden de specialisten en de centen niet.
En nu is iedereen boos op de gemeente, want die heeft het allemaal fout gedaan. Koekoek.
Jullie doen jezelf tekort hoor! Heel veel is ook gewoon de schuld van GS. ;-)
Je weet hoe ik over emoticons denk...
Ja, maar nu ik hier reaguur kunnen ze dat dus gewoon op mij afschuiven hè? Het ligt aan het niveau van onze reaguurders hoor! Kijk maar!
*uitdagend en vragend kijken doet*
@Wijze uit het Oosten | 11-01-21 | 13:00:
*schuldbewust* Sorry, Wijze. Mag het ook niet met interpunctie en met zonder kleurtjes?
@VBO_B_Niveau | 11-01-21 | 13:03:
Het is natuurlijk ook gewoon jouw schuld, maar we draaien er uit beleefdheid allemaal een beetje omheen. *voeg hier knipoog-emoji in*
Ik ging geschrokken al kijken in browser versie of het intikken van ; en - en ) in de app niet per ongeluk omgezet werd naar zo'n geel rakkertje. Gelukkig niet.
@MickeyGouda | 11-01-21 | 13:07: Protip: Gebruik gewoon hele moeilijke woorden allemaal, want dan weet ik niet meer waar het over gaat! Of anders Latijn.
*knipoog*
@VBO_B_Niveau | 11-01-21 | 13:20:
Okay.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Snap je?
Niet zo klagen allemaal. Ik smijt hier in mijn eentje zo'n €920 per jaar in de pot van een bijna failliete gemeente. Als ik hier met vier mensen zou wonen dan kan ik dat verzachten met de gedachte 'das dan €230 pp.' Ik betaal €920 pp. Flikkers. Ik heb trouwens de incasso van december een keer teruggeboekt. Laat ze er maar moeite voor doen.
Ik voel je pijn. Over die 900 netto is dan ook al ruim 900 bruto afgetikt voor moedertje staat.
Mijn vrouw en ik betalen ook ong 900 euro. Bizar veel geld en wat krijg je daarvoor? Als je je parkeervergunning over wil zetten op een ander kenteken ivm aankoop nieuwe auto kun je daar 6 weken op wachten en 8x bellen.
U is westlanders?
@dorstig! | 11-01-21 | 13:03: Failliet Tukkers dorp.
@Dubbelepunthoofd | 11-01-21 | 13:16: ook gewoon kudt!
@dorstig! | 11-01-21 | 13:03: Oewauw kassiebouw...
@lieveman | 11-01-21 | 12:58: das war einmal. Systemen zijn daar al jaren op aangepast. Bovendien was de truc om 1 cent meer ipv minder over te maken, anders heeft u niet het gehele uitstaande bedrag voldaan.
Ik ben géén fan van dit kabinet en Rutte, maar wat een drama kan je maken zeg van dingen. Dus in een heel erg geval zoals in t Westland ben je straks per maand gerekend 1 pakje peuken meer kwijt aan belastingen e.d. vergaat daarmee je wereld? Jan modaal merkt daar geen reet van. Die paar euro voel je alleen als je onder de armoedegrens zit en in dat geval heb je waarschijnlijk allerlei potjes waarmee je al gecompenseerd wordt. Zet daar tegenover de stijging in je netto salaris en het is gewoon boosdoen omdat het kan.
Netto salaris zegt niks als de woonlasten kunstmatig worden opgepompd door hypotheekslavernij
Zielig.
Het is niet dat ene "pakje peuken". Die gaat namelijk op de stapel samen met de verhoging van de kosten van zo ongeveer alles. Het is een stapel en je zegt nu simpelweg "Ja maar dat ene kleine stukje valt wel mee, dus waar zeur je over". De modale inkomens zuchten en steunen al jaren onder de steeds hoger wordende lasten en houden steeds minder over om uit te geven buiten de vaste lasten. De opeenstapeling gaat een keer instorten. En het zijn juist die midden inkomens waar Nederland op gebouwd is.
@MooseNL | 11-01-21 | 12:51: nog zwak uitgedrukt.
Tel daarbij op: BTW naar 21%, energie/gas-belasting fors omhoog, huurstijging, daling van pensioenen, zorgpremie's omhoog, waterschapsbelasting omhoog etc. Alles bij elkaar zijn er heel veel mensen die dit 'pakje peuken' wel merken omdat het in totaal een slof per maand is ondertussen.
Zal ik je uitleggen wat er allemaa aan kosten zijn voor een eigen huis?
Denk jij dat ik boos zit te doen omdat het kan? Ik doe liever iets héél anders hoor!
De lasten worden over gigantisch veel kleine porties verdeeld. Paar cent basting hier, paar cent belasting daar. Ook wel de salami-techniek genoemd. Uiteindelijk slik je die worst, deepthroat, of je wilt of niet.
Na 10 jaar Rutte zijn dat dus 10 pakken peuken per maand. Maar ik denk dat de kosten nog wel wat meer gestegen zijn en dat we na 10 jaar Rutte op 200 Euro per maand uitkomen. Dat is veel geld. Een heleboel Nederlanders hebben dan ook alleen maar schuld en geen dubbeltje reserve.
Lekker alles over de schutting gegooid naar de Gemeentes. En het land volplempen met windmolens is weer sluw uitbesteed aan de Regionale Energie Strategie. De RES. Wablief? Wie? Wanneer heb ik daar op kunnen stemmen?
Als je er op kan stemmen kan je het ook beinvloeden.
En dat is wel het laatste wat de overheid wil.
@2voor12 | 11-01-21 | 13:02: Absoluut.
Briljant gedaan. RES en de Veiligheidsregio. Werkgelegenheid voor gesjeesde beroepsbestuurders. Democratisch gehalte 0,0. En na drie referenda ben ik gestopt met stemmen.
Er is plek genoeg om te bouwen in Nederland maar milieuorganisaties en overheidsbureaucratie vertragen alles tot dikke stront.
Nederland heeft alleen maar gecreëerde natuur dus kappen daarmee en wijs nieuwe bouw plekken aan maar maak grote parken. Dus bouw een wijk, park, wijk, park, wijk. enz. ruim opgezet met veel groen.
Kijk nog eens op een kaart, grapjas.
"Nederland is vol, ten dele overvol". Troonrede van Hare Majesteit Koningin Juliana, 1950. Nogmaals herhaald in 1979. Toen hadden we rond de 10 miljoen inwoners. Nu staan de ramingen al op 20 miljoen binnen afzienbare tijd. Er is niet genoeg plek in Nederland om te bouwen en een leefbaar klimaat te behouden. Een paar grote parkjes ga je het probleem van overbevolking niet mee oplossen.
@MooseNL | 11-01-21 | 12:52: Ga eens naar buiten, er is echt plek zat om te bouwen. Maar nee de huur en hypotheekslavernij wordt in stand gehouden
@MooseNL | 11-01-21 | 12:52: Tussen Almere, Biddinghuizen en Lelystad ligt 400 vierkante kilometer polder. Daar groeit mais en suikerbieten. Waarom wordt daar geen tweede Almere aangelegd?
eerlijk is eerlijk, misschien een white privilege, maar ik kan me niet voorstellen dat je nu met 106 euro per jaar extra kosten in de problemen komt. 8,80 Euro per maand ik neem aan dat uitkeringen en toeslagen ook wat stijgen elk jaar. Klein bier.
He, klein bier is terug!
Toen ik een glazige blik op al die onbeduidende bedragen wierp, dacht ik dat het per maand was.
Tien jaar lang ieder jaar een verhoging van 9 euro per maand erbij is uiteindelijk 5.940 euro.
@Quib | 11-01-21 | 12:52: Maar het is niet alleen die 8,80 per maand aan de gemeentes. Het zijn ook de extra euros naar de landelijke overheid. En de extra euros aan boodschappen. En de extra euros aan de verplichte zorgverzekering. En de extra euros aan al die andere dingen waar je niet onderuit kunt. Het is een opeenstapeling aan verhogingen waardoor je honderden zo niet duizenden euros per jaar duurder uit bent. Mijn uitgaven patroon is al jaren niet veranderd, ik krijg elk jaar meer geld van de baas, en al jaren houd ik onder de streep aan het einde van het jaar min of meer hetzelfde over. Allemaal door die "ach het is maar 8,80 per maand" verhogingen. Beetje hier, beetje daar. Uiteindelijk heb je geen cent meer over.
Het is hetzelfde als met de verlaging van de maximum snelheid: je bent maar x minuten later op je werk, dus waar hebben we het over.
Zo kan met gebruikmaking van dezelfde redenatie de maximumsnelheid ocer twee jaar teruggebracht worden naat 85 km/ h. En drie jaar later naar 75. Et cetera.
Mijn punt: u gebruikt een non-argument.
Ik verdien €1535. Ik betaal €900 huur. €120 G.W.E. Ik betaal $136 zorgverzekering. Ik krijg €107 zorgtoeslag. Volgens mijn rekenmachine houdt ik dan €486 over. Dus na rioolheffing, afvalstoffenheffing en waterschapsbelasting houd ik precies €468 over. En dan moet ik nog boodschappen doen, reiskosten betalen, eigen risico betalen, etc. Vandaar dat ik dus een fiets heb in plaats van een auto, anders hield ik niets over. Nu kan ik tenminste nog een studie bekostigen. Maar klein bier? Nee.
@VBO_B_Niveau | 11-01-21 | 13:38:
Waar werk je eigenlijk voor?
Je vakantiegeld zal ook niet veel zijn.
Schande gewoon zulke hoge kosten.
@jitro | 11-01-21 | 14:06: Ik werk om uit deze armoedeval te komen via een studie. Tenminste, ik hoop dat ik dan wél een redelijk inkomen kan verdienen. De meeste buurtjes hier zullen dit niet kunnen vanwege een kind, alimentatie of andere problemen, dus daar heb ik dan maar ''mazzel'' mee. Ik doe mijn best om hier op GeenStijl gewoon te vertellen hoe het zit en ik hoef absoluut geen medelijden, maar ik zou graag willen dat héél Nederland weet hoe het nu echt werkt aan de onderkant van de sociale ladder, want ik heb het idee dat er maar weinig mensen zijn die het begrijpen.
@jemagookniksmeer | 11-01-21 | 13:17: De lonen en uitkeringen stijgen normaal ook. En andere dingen worden goedkoper, dan moet je ook alles meewegen. Mijn opa betaalde misschien 20 gulden huur en 99 cent afvalstoffenheffing, stijgingen zijn normaal .
@VBO_B_Niveau | 11-01-21 | 13:38:
Het eerste wat ik dan vraag aan je, waarom is je zorgverzekering zo duur? Kan je niet voor maximaal Eigen Risico gaan?
Tevens, aanvullende verzekeringen zijn het alleen waard als je daadwerkelijk veel gebruik maakt van fysio, tandarts, of andere speciale behandelingen. Laag eigen risico alleen als je dure medicijnen gebruikt.
Ik neem overigen aan dat je Kwijtschelding krijgt voor gemeentelijke lasten?
Overigens mag je als huurder ook bezwaar maken tegen de WOZ waarde van een woning. Bij verlaging direct naar de verhuurder; minder punten AUB.
@TeeJee | 11-01-21 | 15:28: Dat is juist de ellende voor de minima, die hebben geen spaarpot (of in dit geval wordt die aan een studie besteed) en kunnen zich dus geen eigen risico veroorloven. Grote bewondering dat VBO_B_Niveau nog zo nuchter kan denken, de meeste mensen in zijn situatie denken alleen nog maar aan rondkomen op korte termijn.
Niet zeuren, hebben we zelf voor gezorgd.
Het wordt hoog tijd, dat er weer niks verandert in dit land.
En daar gaat u, Nederlandse kiezer, hoogstpersoonlijk voor zorgen, komende tk verkiezingen.
Nou, die jonge statushouders (m/m) uit Somalie en Ethiopie hoor ik hier niet klagen hoor. Wonen gratis en iedere dag voldoende cash voor nieuwe Marlboro's.
Economie kapot? Schuld van Wiebes:
mobile.twitter.com/sassenvanelsloo/st...
Wat een ongelofelijke lul, die Wiebes.
Alles wat hij aanraakt wordt poep, en dan zo'n toon aanslaan.
Werkelijk absurd. Woorden schieten tekort.
@Nuchternederland | 11-01-21 | 12:46: ik werd pislink. Wat een randdebiel.
@Nuchternederland | 11-01-21 | 12:46:
Wiebes weet al dat hij moet wieberen.
Tja, ik kan me zo voorstellen dat als je daar de hele tijd om gevraagd wordt dat je dat ook een keer helemaal zat bent, ik heb liever dat een politicus een keer zo reageert dan dat je zo'n los-vast net nietszeggend verhaal van een spindokter opgedreund krijgt.
Dat gezegd hebbende, het ontbreekt aan duidelijkheid en dat is waar die vraag vandaan komt, dat is zijn taak en daar kan hij natuurlijk wel op aangesproken worden. Regeren is vooruit zien, maar daar heb ik het kabinet tijdens de corona crisis nog niet op betrapt, het is elke keer brandjes blussen en de gloeiende kolen negeren.
En dat bestuurt, ongelofelijk.
@Veepert | 11-01-21 | 13:09:
Of hij bestuurt weet ik niet. Hij houdt een stoel bezet.
Amsterdam +16,2%. Socialisme is: het met gulle hand uitgeven van andermans geld.
inderdaad, ik haal mijn vader's quote maar weer een tevoorschijn: een socialist is iemand die niets heeft en dat met iedereen wil delen.
@small_town_dude | 11-01-21 | 12:44: Ja maar de wannabe socialisten en dat zijn lieden die een goede baan / veel geld hebben maar omdat het zo leuk staat rood stemmen is het andersom. Kijk maar naar het windmolens beleid groen links/tot het ze zelf betreft. Het zou zo leuk zijn om eens uit te vinden hoeveel linkserds nou echt de portemonnee opentrekken voor het goede doel.
Daar wonen veel ongedocumenteerden die van zakgeld moeten worden voorzien
@small_town_dude | 11-01-21 | 12:44:
Een socialist is iemand die vindt dat een ander te veel verdient.
Ik wordt een beetje moedeloos van alle berichten van de afgelopen tijd.
Is er iets dat wel goed gaat in dit land?
oja, de sneeuw in Zuid-Limburg was mooi. Nog bedankt Mark!
Je leeft. In relatieve luxe. In relatieve vrijheid. Wat wil je nog meer als mens als je naar de rest van de wereld kijkt?
Eh, dat je hier op de panelen nog steeds je mening kan plempen zonder opgepakt te worden?
@Quib | 11-01-21 | 12:42:
Kan wel zijn maar als je bovenmodaal verdiend is de belastingdruk gewoon te hoog in Nederland en het komt toch niet bij personen terecht die het nodig hebben.
@Quib | 11-01-21 | 12:42: Kan wel zo zijn, maar ik glij niet graag af naar dat niveau. We hebben er heel veel voor gedaan om op dit niveau te komen en dat laat ik mij niet zonder slag of stoot afpakken 'omdat ik het zo goed heb irl tot de rest van de wereld'. Prima om anderen te helpen, en dat doe ik ook, maar ik word niet goed van die grijpgrage klauwen van de anderen. Lijkt wel of je omringd bent door een soort hyena's op dit moment.
Luister krotenkokers; het gaat nog véél erger worden. Nederland zit al jaaaaren in de bezuinigingsstand en wij maar betalen dus er was blijkbaar een hele vette pot aan geld waardoor we nu net niet ten onder gaan aan de Corona en bedrijven door de crisis heen geholpen kunnen worden en straks is niet alleen de pot leeg die wij weer moeten bijvullen want andere landen hadden niet zo'n vette pot dus die moeten we dan óók weer gaan helpen anders gaan ze failliet. Kortom; we gaan nog jaaaren betalen en betalen totdat we helemaal zijn opgebrand. Andere landen juichen dat ze worden geholpen ten koste van ons.
Wat gebeurt er als een land failliet gaat? Serieuze vraag. Kan dat überhaupt? Het lijkt me wel vrij naar en niet goed voor ons als landen die óók met de euro betalen (bijna) failliet gaat. Maar wat het echt inhoudt, weet ik niet.
Wat dat betreft ben ik wel blij dat mijn vrouw en ik er voor gekozen hebben geen kinderen te nemen (klinkt een beetje raar als ik het zo teruglees, maar ik weet niet hoe ik het anders moet schrijven). De generaties na ons krijgen veel op hun schouders te dragen.
Krotenkokers. Mooi. Moest ik even opzoeken. Prachtwoord.
@Quib | 11-01-21 | 12:43: vraag me af wie je reedt doet als je oud en seniel bent.
Mogen zeker andersmans kinderen doen.
@Roger-Rabbit | 11-01-21 | 12:47:
De 500 per week aan asieleisers gaan toch onze billen wassen? Dat was ons beloofd in de tijd...
@Lorejas | 11-01-21 | 12:44: Ja, die houden we erin :)
@Timide_Aso | 11-01-21 | 12:43: Ja zeker kan een land failliet gaan (al heet dat dan niet zo). Bij voorbeeld Duitsland in de jaren '20 van de vorige eeuw, Rhodesië (o pardon, Zimbabwe nu. De gevolgen: hyperinflatie, massale werkloosheid, extreme armoede.
@Roger-Rabbit | 11-01-21 | 12:47: Mijn vrouw en ik vinden dat er zonder onze hulp ook wel voldoende mensen op deze aardbol rondwandelen. Ook niet goed dus.
@staat het bier koud? | 11-01-21 | 13:08: je vergeet een gevolg: oorlog
@Timide_Aso | 11-01-21 | 12:43: daarom uit de EU en de gulden terug én grenzen dicht, laat iedereen zijn eigen boontjes maar doppen.
@potjandorie | 11-01-21 | 14:27: dat lijkt me een gezonde keuze. Alleen wordt nu continue de keuze gemaakt om aan half dode paarden te blijven trekken. Het lijkt me beter om nu dat verlies te nemen, dan het te blijven uitstellen en de schulden alleen maar groter te laten worden. We hebben ze genoeg boontjes-dop-cursussen gegeven, tijd om (weer, want de EU bestaat nog helemaal niet lang) op eigen poten te gaan staan!
@Timide_Aso | 11-01-21 | 12:43:
Als je land failliet gaat wordt je peso losgekoppeld van de dollar en ga je je schulden 'herstructureren' althans dat probeer je. Daarnaast krijg je enorme inflatie, bijvoorbeeld 3000%. Dáag spaargeld. Vakanties naar een buitenland worden onbetaalbaar en je bevolking wordt wakker geschud en gaat de straat op. Argentinië ging afgelopen zomer failliet. Voor de negende keer alweer.
Je de mensen worden nu echt wakker, vvd nu op 41 zetels.... la la la welkom la la
Regeren is vooruitzien. Spijtig genoeg hebben wij onder Rutte al 10 jaar een kabinet dat aan het ene oog stekeblind is en met het andere oog zo bijziend is, dat er een doelbewust gefocuste tunnelvisie syndroom ontstaat.
Hier is helaas geen vaccin voor ontworpen.
U gaat wel erg ver - u gaat uw boekje te buiten. Terminologie van Rutte op redelijke kritiek. En Rutte heeft zich omringd met ja knikkers en het NL publiek is niet geinteresseerd dus ik voorzie weer 4 jaar politici die misschien weer te ver gaan in hun kritiek tegen de herkozen Minister President. In het buitenland worden echte discussies gehouden waar kritiek mag.
Ach gelukkig krijgen we vanaf januari er enkele tientjes bij op het loonstrookje, toch, toch? Wát een lachertje als je ziet hoeveel dingen er weer duurder worden.
Deze horrorbedragen zijn per jaar, je extra tientjes per maand.
Energie wordt goedkoper.
@perfect-number | 11-01-21 | 12:36: *elektrische energie wordt goedkoper, gas wordt duurder.
@Timide_Aso | 11-01-21 | 12:45: En omdat de energiebelasting stijgt, neemt de totale rekening toe.
@perfect-number | 11-01-21 | 12:36: Maar de belastingen er over niet.
Ik ben zo benieuwd hoeveel nieuwe mensen er deze week bij zijn gekomen om te helpen met de lasten te betalen. Want die komen om te werken en bij te dragen, wordt mij altijd verteld.
Is het niemand opgevallen dat je het kabinet niet hoort zeggen dat het straks beter wordt?
Dat is zo handig aan een 'crisis'. Bankencrisis of Coronacrisis, maakt niet uit. Je kunt dan weer een jaar of twintig moeilijk kijken, zuur-zoet-broekriempraatjes verkopen en mensen blijven afpersen.
Amsterdam + 106 euro. Lekker GroenLinks blijven stemmen, joh. Dat NIMBY volk krijgt nou toch enorm het deksel op de neus. Eerst met de windmolens, nu de gemeentelijke belastingen omhoog. En volgende week een zooitje nieuwe migranten om de hoek geplaatst.
Ach, de ene helft van Amsterdam is rijk genoeg om dat te betalen en voor de andere helft wordt het kwijtgescholden want die zitten onder het minimum.
@FrankVeer | 11-01-21 | 12:39: U ziet zelf wel het kleine foutje in uw redenering?
Zie je ook maar iets van bezuinigingen bij overheden?
Nee, daar gaat alles gewoon door inclusief het lekker slordig omgaan met belastinggeld.
Die 1 miljoen ambtenaren maken zich echt geen zorgen.
Iets anders.
In het AD stond dat het sluiten van de scholen de kansenongelijkheid vergroot.
Is dat hetzelfde als zeggen, allochtonen voeden hun kinderen niet op?
Als je in je thuissituatie aan het eind van je salaris nog een stukje maand over hebt ga je, als het goed is, de volgende maand minder uitgeven. Een overheid gaat gewoon meer geld bij de burger vandaan halen. En het rare is dat ze daarna nog een keer meer gaan uitgeven ook.
Niet helemaal waar dat er bij (lokale) overheden niet bezuinigd wordt.
Elke keer als Den Haag verantwoordelijkheden over de schutting van gemeenten gooit, moeten ze het doen met minder budget dan waar Den Haag het voorheen zelf voor deed. Dat gaat op een gegeven moment een keer fout natuurlijk.
@normanius | 11-01-21 | 12:40: Maar dat betekent dus niet dat er personeel ontslagen wordt. Integendeel: meer werk, dus meer mensen nodig, op gemeenteniveau. (Landelijk let niemand op, dus daar geen inkrimp.) Vervolgens wordt het te duur en neemt het Rijk het weer over, maar ja, dan moeten daar weer meer ambtenaren bij voor al dat extra werk.
Woningnood wisten we in 2000 al. En toch bleven gemeenten speculeren op grond en is er in de crisis niet gebouwd. Land van kortzichtige kruideniers en dikke ikken.
In 1945 al. Twee van mijn ooms konden oprotten naar Canada.
Las dikke pikken, sorry ben een beetje geil vandaag.
@Gokmaar | 11-01-21 | 12:51: Komt wel overeen, toch? Dat laatste, ja kan een probleem zijn in deze dagen met de lockdown en zonder partner om op te botvieren :-)
@Gokmaar | 11-01-21 | 12:51: ik las dikke titten, nog erger.
Tja, kansenparels, krachtwijken en linkse hobbies moeten ergens van betaald worden. Advies, ga gewoon in een dorp of gemeente wonen waar mensen gewoon werken...
Die dorpen worden daarom in rap tempo bij verlieslijdende gemeenten ingelijfd. Heb het zelf meegemaakt dat het dorp waar ik woonde een flinke buffer had opgebouwd en lage lasten had. Tot ze bij de naastgelegen stad met grote schulden worden gevoegd. De buffer werd afgepakt en de belastingen verdubbeld.
@2voor12 | 11-01-21 | 12:28: gebeurde hier in de buurt ook, en meteen scoorde de gemeente ook weer beter in de criminaliteitscijfers en percentages van zwarte scholen. logisch toch>
@2voor12 | 11-01-21 | 12:28: Klopt, hier in 't Noorden zijn 2 gemeenten geofferd aan de vraatzucht van Stad.
Wat had je dan gedacht? Gemeenten vangen veel minder aan parkeerbelastingen want niemand mag meer winkelen. Ook de parkeerboetes gaan hierdoor omlaag.
Dan nog al de vergunningen voor feesten en restaurants die een terras willen hebben. Allemaal niets dit jaar.
Maar bezuinigd word er niet op alles dat naar multikul ruikt, sterker nog dat gaat omhoog.
Dan moet dat toch gewoon door de inwoners opgehoest worden.
Het is u misschien ontgaan maar de meeste winkelcentra waren allang voor Corona niet meer de uitnodigende lokkers die het 25 jaar geleden nog waren. En de middenstand is hierbij ook niet geholpen door de diverse stadsbesturen. Dus meer parkeerbelasting betalen voor minder aanbod lijkt me niet de juiste weg, alsmede duizenden banen verloren in de detailhandel waar nooit aandacht aan is besteed. Maar ja ambtenaren heh, verzekert van een inkomen dus geen inlevingsvermogen in de echte wereld.
Bizar dat de oppositie zo incompetent is dat Rutte gewoon gaat winnen in maart. Een goede campagne met attack ads zou vvd toch helemaal kapot moeten maken?
Ja dat vraag ik me ook altijd af waarom dat niet of nauwelijks gebeurt. Alle faals van kabinet Rutte overal in elke gemeente volop posteren.
Dankzij de brainwash van de NPO en het verdraaien van feiten weten miljoenen niet wat ze moeten doen en blijven dus NPO kijken als het om politiek gaat.
@pejo | 11-01-21 | 12:31: En het feit dat mensen weten dat de PVV 76 zetels MOET halen om iets te kunnen doen, en stemmen dus zinloos is.
Zoveel oppositie is er niet, het programma van Wilders kost ook bakken geld en Thierry heeft geen programma behalve een youtube kanaal vol idioten.
Een SP moet groter worden maybe, maar dan zijn ze weer te links.
De oppositie is niet compleet incompetent. Ja, een deel misschien en dat lost zichzelf wel op. Het competente gedeelte wordt het leven gewoon onmogelijk gemaakt, door ze per definitie gelijk te stellen met het incompetente gedeelte. Dat heet dan in één woord: "hetze", of "demonisering". Daarbij spelen MSM dé centrale rol. Wie de propaganda controleert, controleert alles. Dat had zelfs Goebbels al begrepen.
@menage | 11-01-21 | 12:35: Een youtube kanaal vol idioten - kon het niet beter verwoorden hahahahaha. Wat een teleurstelling die partij zeg.
Wat in de Rutte doctrine niet meer geleefd wordt -en zelfs bewust onmogelijk gemaakt door het ontbreken van notulen- is de ongeschreven regel van het "nemen van verantwoordelijkheid". Dat betekent simpelweg "de eer aan jezelf houden". Vroeger was het volkomen normaal dat een politicus zijn verantwoordelijkheid -en dus ontslag- nam, wanneer onder zijn vleugels iemand poep had gebouwd. Maakt niet uit of de politicus zélf schuld had of niet, het ging om de verantwoordelijkheid zélf. Op die manier creëer je wel een atmosfeer van verantwoordelijkheidsgevoel, waardoor de "beroepspolitici" wel even konden dimmen met hun opportunisme. Tegenwoordig, echter, loopt het anders: dankzij het ontbreken van deze integriteit, wordt het empathieloze beroepsopportunisten gewoon te blijven zitten nadat zij en-publique zélf de boel verprutsen, met alle gevolgen van dien. Daarmee is het debat, en daarmee de eigenlijke verantwoordelijkheid als vertegenwoordiger, dood. Oppositie is geen oppositie meer, maar een figurant om de geloofwaardigheid van het toneelstukje na te bootsen. Verantwoordelijkheid is niet meer gestoeld op vertegenwoordiging en verantwoordelijkheidsgevoel, maar op een schaal die bepaalt hoeveel je verdient en waarmee je je mag bemoeien. Trek die lijn door en jij begrijpt ineens waarom Rutte de naam "Teflon Rutte" verdiend heeft: Coronacrisis gaat niet over de gezondheid, maar over de technocratische belangen. Milieu-en klimaatbeleid gaat niet over de natuur, maar over economische belangen. Gevalletje Grapperhuis' huwelijk gaat niet over zijn ministeriële geloofwaardigheid, maar over zijn Ego. Demonstraties op de Dam gaan niet over de veiligheid van de Amsterdamse bevolking, maar over de persoonlijke ideologische voorkeur van Madam de Burgemeester. Etc etc etc.
Het is duidelijk dat idealisten (hier niet in de betekenis van "ideologie", maar gewoon mensen die écht het beste met NL voorhebben...) niets meer tussen die haaien in het tweede kamer-basin te zoeken hebben. Het is door en door verrot.
ontbreken twee woorden, moest natuurlijk zijn: Tegenwoordig, echter, loopt het anders: dankzij het ontbreken van deze integriteit, wordt het empathieloze beroepsopportunisten mogelijk gemaakt gewoon te blijven zitten nadat zij en-publique zélf de boel verprutsen, met alle gevolgen van dien.
U bent toegevoegd aan mijn favorieten. Wederom sterk verwoord. Wel wat lang, maar dat kan soms niet anders.
@Nuchternederland | 11-01-21 | 12:41: Dank. Ik zal mijn best doen voortaan minder woorden te gebruiken :-)
@Nuchternederland | 11-01-21 | 12:41: Volgt je voorbeeld.
Die -5,7% bij Arnhem is ietwat verdacht.... lijkt me dat deze daling enigszins vertekend is i.v.m. invoering dat DIFTAR systeem waardoor het vaste bedrag van afval gedaald maar je per zak betaald. De kosten zijn verschoven en het lijkt zo mooier dan dat het is, onder de streep zal dat echt geen -5,7% zijn
Klopt, pleidooi dus voor beter scheiden. Helaas kunnen de Tokkies van Arnhem dit niet. Dus komt er een referendum... zucht
Maar hoeveel zakken zitten er dan in de gemeenteraad?
En zitten daar ook dozen?
D iftar, klinkt verdacht.
@Herr Inspector | 11-01-21 | 12:30: Jup, maar dit had je van te voren ook al zien aankomen... In bepaalde wijken werkt het gewoon niet, dat ligt niet specifiek aan Arnhem. Dat is in elke stad zo... maar men blijft vaak aan een naïef beeld vasthouden dat het maakbaar is binnen een korte tijd omdat men voor zichzelf wel het voordeel ziet.. Tokkies rekenen nu eenmaal anders een vastbedrag hebben ze geen controle over, flexibel wel dus doe je er alles aan dat laag te houden, dus dumpen gevolg meer controle en meer mensen erop. Dus of het onder de streep dus goedkoper wordt... ik betwijfel het. Maar zo een daling van -5,7% kunnen weergeven staat natuurlijk wel heel succesvol en daadkrachtig
Even over dat afval bij ons in de gemeente... laatst voor het eerst een rode sticker op de kliko voor plastic en blikafval... ze hadden de inhoud gecontroleerd en vonden een bakje johma salade die was uitgeschraapt maar niet afgewassen bleek te zijn... daarom is de kliko niet geleegd. Dus al je plastic afval moet je dus eerst in de vaatwasser pleuren.... ik heb erover gebeld met de afval ophaal dienst en die gaf mij dus aan dat het schoon afgevoerd moest worden. Daar betaal je dus bakken met geld voor. En ondertussen haal ik de boodschappen af bij een pickup point van een supermarkt, zie ik een moslima tokkie die effe haar afval dumpt bij de glas, papier en plastic containers... die had een kar bij zich waar verrotte hout/plastic stoelen en andere meuk.... dat volk komt er gewoon mee weg, en betalen minder.
Daar kun je toch alleen nog maar hard om lachen. Hilarisch.
@Lorejas | 11-01-21 | 12:30: dat is ook het beste... lachen, betalen en vooral wegkijken is de manier om ermee om te gaan.
Het is inderdaad zo treurig dat het op de lachspieren werkt.
Daarom vuil plastic meteen met het overige afval weggooien. Het is allerminst milieuvriendelijk om al je vuile plastic afval onder de kraan schoon te spoelen. Dan liever meteen de vuilverbrander in, levert het gewoon energie op. En afgezien daarvan heeft gescheiden inzamelen z'n langste tijd gehad, het gaat bij de inzamelaar veel efficiënter met machines. Daar kan de reiniging ook in een grotendeels gesloten circuit plaatsvinden, waardoor er minder water en energie wordt verspild en het rendement een stuk hoger komt te liggen.
Haha, hier halen ze de grijze bakken nog 1 x in de drie weken op. Moeten maar beter gescheiden verzamelen. Nou, laat ik voortaan toch het vele onnodige verpakkingsmateriaal achter in de winkels. Folie om komkommers, sla, drie lagen dik karton om de kleinste lulligste dingetjes. Betaal verdorie al verpakkingsverwijdering bijdrages genoeg.
@Lorejas | 11-01-21 | 12:35:
Treurig is het pas als je voor je werk kliko's aan het doorspitten bent.... met een target.
Woonlasten? Ik mocht willen dat ik die had! Ik heb niets eens een woning. Althans, ik noem dat sloophok wat ik toegewezen kreeg geen woning maar een tijdelijk verblijf. Voor een sociale huurwoning kom ik niet in aanmerking omdat ik pas zeven jaar sta ingeschreven voor een woning....
Klinkt heel bekend. Je woont nu zeker tijdelijk in een Tiny House onderkomen (een huis van een kast)
Even snel een Syrisch paspoort scoren, en je kunt verhuizen
7jaar??? Groentje... kom over 6 jaar meer weer eens
Over 6 jaar weer 600.000 nieuwe vriendjes en vriendinnetjes. Meneer kan alleen maar meer zakken op de woning ranglijst.
Over 2 maanden allemaal weer netjes op de VVD stemmen. ( dat gaat ook gebeuren)
Hell no! Never did, never will.
Of zou het zo zijn dat de stemmentellers uitsluitend bestaat uit VVD aanhang?
Bij de vorige verkiezingen kon ik het al amper geloven dat de VVD zoveel stemmen had gekregen. Als dit in maart gebeurt dan ben ik ervan overtuigd dat het hele zaakje stinkt. En waarom kan alles wat de overheid betreft online geregeld worden met je digid-d code en stemmen niet?? Zal dat een reden hebben denk je?
Nja iig de uitslag is altijd in het voordeel van de VVD.. Of er ook daadwerkelijk op gestemd word is een ander verhaal.
Het is niet zo moeilijk hoor. Er wordt gewoon een doodlopend beleid gevoerd naar het nieuwe normaal.
Gewoon een kwestie van zachtjes wennen.
Iets met kikkers in een pan water mompelen doet...
Hier een beeld van dat nieuwe normaal
www.youtube.com/watch?v=E2RvooEI0YE
@Mr.Crowley | 11-01-21 | 12:22: gta style... wat een bende
In de peilingen {let op hè, peilingen) van Maurice de Hoax staat de Neo-Liberale Taliban nog steeds op 33 zetels.
Dus een groot deel van de NL bevolking vind het wel prima zo.
LINK: www.geenstijl.nl/5157138/peiling-de-h...
Omdat het alternatief nog kutter is.
@Muxje | 11-01-21 | 12:22: Het kan nooit kutter zijn dan wat we nu hebben.. List leugens en bedrog.,....
@adam76 | 11-01-21 | 12:27: Wat dacht je van list, leugens, bedrog, aangevuld met deugdenken, klimaatterreur en guurlinks socialisme? En dan bedoel ik niet een linkse media, een paar windmolens en warmtepompen of een hogere belasting voor huisjesmelkers. Ik bedoel in wetten vastgelegde censuur (kritiek op islam e.d.), verbod op autorijden en vliegen, en toptarieven IB van 70% met een eenmalige jaarlijkse eeuwigdurende "solidariteits"heffing op "grote" vermogens (alles boven de 25k)
Je kunt 5000 van dit soort topics typen, maar ze komen allemaal op hetzelfde neer: dit land gaat ten onder aan deze premier. Zowel mentaal, moreel, financieel als maatschappelijk. Maar omdat het zo'n typische narcistische manager is (aardig naar de buitenwereld, heel knap aangeleerd sociaal gedrag) stemt iedereen weer op 'm. En helaas is er geen geloofwaardige tegenstand.
Inderdaad, de helft van de topics gaat over hoe onze overheid, en dat is echt niet alleen Rutte, de boel verknalt en onherstelbaar beschadigt.
En de reaguursels gaan dan over het feit dat mensen er maar op blijven stemmen..,.
Als je na je vijftigste nog niet met plezier belasting betaalt in ons prachtige land is er iets goed fout gegaan in je leven.
Je had ook gewoon:"ik vind mezelf geweldig" kunnen schrijven.
@Nock_Churris | 11-01-21 | 12:22: Precies. Die zijn er hier wel meer. Meestal zie je ze ook elitair doen in topics over darten of vechtsport
Tsja als je een heer van stand bent dan zal je vast genoeg geld hebben, heb je ook geen reden tot klagen maar het gros van de bevolking moet dubbeltjes keren of heeft schulden en nee niet door luxe maar door vaste lasten.
Oh shit, dan moet ik gaan opschieten.
Geef eens wat tips!
Willen we nu meer of minder sociale woningen?
We willen vooral minder mensen die daar in wonen.
Maar die kraan staat wagenwijd open door Rutte en consorten. Of is het cohorten?
*Marksisme*
Milieuheffing in Nijmegen het laagst. Komt omdat je er €1.23 per vuilniszak moet betalen.
Als je een aanhanger hebt kun je een mooie bijverdienste creëren met afvaltoerisme voor de hele buurt.
@ole guapa | 11-01-21 | 12:22: ist verboten, monopolie voor inzameling bij huishoudens zit bij de gemeente. Is namelijk stiekem een cash cow.
Dat was ooit 1 gulden per zak, weet ik nog...
De enige reden dat we geen woning crisis hebben komt door de extreem lage rente. Als de rente zou stijgen dan klapt het voor 3/4 van NL in elkaar. En uiteraard helpt de schaarste ook mee aan de hoge prijs, maar die schaarste komt dus wel door de rente die is blijven zakken. Alles draait op de maandlast die je kunt hebben. Mensen zitten straks vrolijk weer met een tophypotheek te kloten.
En dan betaal je een fortuin aan gemeentebelastingen, en dan nog krijg je berichten als: "afval is de verantwoordelijkheid van ons allemaal" oid. Of je even alles goed wil inpakken fijn stampen en in nette pakketjes in de papiercontainer kan dumpen. Alsof de garagehouder zegt: ja ik wil best uw olie vervangen, maar kunt u dan wel even zelf het filtertje doen? Auto-onderhoud is de verantwoordelijkheid van ons allemaal!"
Wat ik hier (Amsterdam) ook niet snap, mensen pleuren alles maar neer. Zelfs dozen waar adressen opstaan. Hoe makkelijk wil je die boete uitschrijven. Straat één grote bende. En dan woon ik nog in het beschaafde deel van de stad.
@DexterGordon | 11-01-21 | 12:16: in Amsterdam beschaving?
Tegenwoordig moet ik voor alles dat groter is dan 50 cm, naar de Afvalverwerkingsmilieustraat rijden met de auto (want 15 km verderop) .
Echt heel goed voor het milieu.
@DexterGordon | 11-01-21 | 12:16: Was van de week in de Jan Pieter Heijstraat. Echt ongelofelijk hoeveel grof vuil daar rondslingerde. Berg na berg.
@F. Jacobse | 11-01-21 | 12:27: Prachtig rustig stukje Amsterdam hier in de Rivierenbuurt.
@Piet Karbiet, heb 17 jaar in Oud West gewoond. Daar was het echt extreem. Stukje opvoeding denk ik.
Zo lang fabrikanten niet worden gedwongen om recycleerbare verpakkingen te maken, blijf je dit probleem hebben. Een groot deel van ons afval is op geen enkele manier te hergebruiken.
Veel verpakkingen voldoen niet aan de vereisten voor scheiden zoals kleur van plastic (zwart wordt NOOIT gerecyceld) en onherbruikbare materialen (hoogvolume polystyreen, die chipjes in dozen en vleesbakjes) waardoor je altijd een berg overhoudt. Als de overheid nu eens een roadmap zou opstellen hoe je in 10 jaar tijd gaat naar 100% herbruikbaarheid dan kom je ergens, dan kun je de afvalberg kleiner en rendabel maken.
Maar ja, onze overheid richt z'n pijlen liever op stikstof in de bouw.
@Bakkeleures | 11-01-21 | 13:39: 10 jaar? ha ha. Beleid gaat niet verder dan 4 jaar.
Zaanstad weer op 1 na de duurste gemeente. Je kan niet over straat want Turken hebben de macht maar ook de gemeenteraad. Zelf staan ze stijf van de subsidie en toelagen 's .
Sinds die grote haakneus het nieuws domineerde, was ieder weldenkend mens met de mogelijkheden daartoe toch zeker wel vertrokken?
Iemand moet betalen voor die foeilelijke stationsbrug faal en het gecancelde cultuurhuis.....
Als ik mij niet vergis heeft de gemeente Zaanstad zo'n slordige half miljard(!) schuld. Alles is in dat foeilelijke Zaandam gepompt. Die kudtstad was niets, is niets en wordt nooit iets. Inmiddels zijn er gigantische bedragen in Zaandam gepompt, terwijl de rest van Zaanstad zienderogen verpauperd. Maar goed, met een PvdA'er als burgemeester (Jan Hamming) verwonderd het niemand wat.
@Ommezwaai | 11-01-21 | 13:16:
Alles wordt in dat foeilelijke centrum van Zaandam gepompt.
Ik heb door wat bescheidener te gaan wonen mijn woonlasten met 2/3e verminderd. Dat voelt oprecht heel erg fijn.
Zolang het maar oprecht is.
Ik heb vannacht zonder licht gereden zodat mijn auto minder benzine verbruikt.
@professorinopleiding | 11-01-21 | 12:14: je kunt ook nog overwegen om de weg niet te gebruiken maar gewoon loodrecht op je doel af te rijden. Dat scheelt enorm veel kilometers.
Gevangeniscel telt niet!
@Nuchternederland | 11-01-21 | 12:26: dan had ik mijn woonlasten naar 0 teruggebracht.....
Ik kan hem ondertussen bijna in elk topic tegelen:
Wat wonen we toch in een gááf land!
waar is het beter?
@BobDobalina | 11-01-21 | 12:16: Nederland 1995.
@BobDobalina | 11-01-21 | 12:16: Denemarken. *zwaait*
@BobDobalina | 11-01-21 | 12:16: Goede vraag.
Maar betekent niet dat er niet een heleboel onherstelbaar verkloodt is onder Rutte en zijn linkse vrienden, wat niet had hoeven gebeuren.
@ViagraFalls | 11-01-21 | 12:25: Deense humor sprak mij vaak wel aan. Kan me nog die fantastische film Terkel i Knibe herinneren. Helaas hebben zij hetzelfde klimaat en ook geen bergen, dus ik schiet er weinig mee op.
@BobDobalina | 11-01-21 | 12:16: De hele wereld zit fictief op 80 en NL op 100. Rutte verkloot het waardoor NL nu op 85 staat. En jij vindt dat ok omdat we nog steeds de beste zijn....
@ViagraFalls | 11-01-21 | 12:25: Hey de nieuwe duitse herder? Verklaart wel de nick.
Complimenten voor Tilburg. Prima laag bedrag en ook nog een daling.
Kijk eens op Allochtonenmeter.nl je ziet dat ze het goed doen op meer fronten
De NOS had vorige week zo'n mooi lulverhaal over de 30-60€ die iedereen er bij kreeg. Het was geweldig!
Dat ligt natuurlijk niet alleen aan de NOS. Feit is dat loonstrook met paar tientjes omhoog gaat. Echter mogen we die gelijk weer inleveren.
Ah, Emmer-Compascuum staat niet in de lijst. Wonen is hier dan ook nagenoeg gratis.
Maar werk is er niet, en contact met de inboorlingen is er ook haast niet, heb ik uit betrouwbare (?) bron.
@Nuchternederland | 11-01-21 | 12:24:
Dat laatste ligt helemaal aan jezelf. Gratis tip, doe zelf ook een beetje moeite om je aan te passen, heb niet meteen de grootste bek en laat je snufferd zien.
Je moet er anders naar kijken. Als je over 10 jaar terugkijkt op de belastingen nu dan verlang je er zeer waarschijnlijk naar terug.
Prachtige samenvatting van 10 jaar Judas. *traantje wegpinkt*
Schuld van Stef Blok (VVD).
Kortom, iemand die het nu nog in zijn hoofd haalt om VVD te stemmen, schiet met een kanon in z'n eigen voet.
Waar is het staatje met de stijging van de waarde van de huizen zelf?
Waar is het staatje met de woonlasten van hurenden? Waar is de prognose hoe het de wooneigenaren zal vergaan als de economie komende jaren instort? Waar is het staatje waaruit blijkt dat het besteedbaar inkomen sinds 2000 ongeveer op nul staat?
In de Sovjetunie waren die imitatiefiatjes ook heel schaars. Dus was je een rijk man als je er eentje had.
Een mensenleven is in Nederland door de Krona ook een stuk duurder geworden, waar kan ik dat verzilveren?
waarom zijn linkse trollen toch zo dom?
Wat heb ik er aan als mijn huis meer waard wordt terwijl ik er zelf in woon?
@Timide_Aso | 11-01-21 | 12:58:
Juist... Nu nog even het huis in box 3 neerplempen en het verhaal is compleet. Een soort van jaloezie belasting....
@Ommezwaai | 11-01-21 | 13:06: huurwaardeforfeit bestaat al, maar dat willen ze afschaffen, dus budgetneutraal moet daar natuurlijk iets rendabels (voor de overheid) voor in de plaats komen.
Huizenprijzen zijn ook fors gestegen. Dus een boel mensen die hebben geprofiteerd.
Hoe dan? Leuk dat die bak stenen waar ik in woon meer waard is maar a) daar zie ik niet zoveel van en b) als ik de overwaarde verzilver, dan moet ik een andere bak stenen die ook meer waard is geworden kopen. Dus die redenatie volg ik slecht.
Door schaarste te creëren met het binnenhalen van hordes zandapen. Applaus hoor!
Ooh is dat zo? Verklaar je nader zou ik zeggen...
Oh, wordt je huis dan vanzelf beter als het meer waard is geworden? Het enige wat je kunt zeggen is dat deze mensen niet de dupe zijn geworden. De mensen die wel de dupe zijn geworden zijn de mensen die geen huis bezitten. Starters, jonge mensen. Blijf maar bij je ouders wonen? Dump je hele salaris maar bij de bank voor een klein kuthok 30 jaar lang. Oh ja, de banken hebben wel geprofiteerd. En de huisjesmelkers die grote invloed hebben in de VVD. Warm rechts voor de vriendjes van de VVD.
@BBRDWR | 11-01-21 | 12:05: kennelijk is kuif blij met een hoge woz waarde...
Makelaars en beleggers hebben zeker goed geboerd. Maar omdat nou een boel mensen te noemen.
Waar kan ik dat geld ophalen?
@Hollandse_blauwe | 11-01-21 | 12:09: Ja, zoiets. Om het starters nog moeilijker te maken. En nu gaan we weer allerlei belastingmaatregeltjes nemen. En straks de HRA afschaffen, waarmee heel veel mensen gewoon rekening houden bij het aanschaffen van hun woning op hun max. En er vanuit gaan dat ze als jonger 30ers carriere maken, want gezien de naijlende effecten van Corona en aanstaande omvallende ondernemingen maar heel de vraag wordt. Maar gelukkig is datgene wat mij droog houdt 10% meer waard geworden. Hoera! Hoe zijn trouwens 'Diftar' achtige systemen zoals in Apeldoorn en Enschede meegerekend tov andere steden waar je gewoon betaald voor vuilnisophalen?
En die vervolgens een ander, duurder huis hebben gekocht waar alle "winst"" weer in gestort moest worden.
Ken je de regels niet, 4de incarnatie van Kuif?
Dus dat is een reden om woonlasten te verzwaren? Heel bijzonder argument. Ze hebben ook geprofiteerd hoor..
Volgens de gemeente is mijn huis 22 procent duurder geworden.
Bezwaar aangetekend (gemiddelde stijging was 9 procent): afgewezen.
@Nuchternederland | 11-01-21 | 12:21:
Dit is een andere Kuif inderdaad. De vorige kon ik beter mee kletsen. Enfin, misschien komt die onder een andere naam nog terug. Maar laten we deze(n) even de tijd gunnen om erin te groeien.
Bottom line, het probleem met huizenprijzen is dat er zoveel lucht in zit dat de 1e 150K veolledig naar de zakken van speculanten, ontwikkelaars, investeerder en grondverhandelaren gaat ( inclusief heffingen, belastingen etc. etc. ) voordat er nog maar een steen is gelegd ( of, in dit land, de eerste prefabfundering in het digitale winkelwagentje zit ).
Ter illustratie, wij hebben in het land van mijn betere helft voor iets meer dan 2500 ekkies een aanbouw neergezet waar je in dit land 180K+ voor moet neertikken. En in de steden hier wordt zoiets opgedeeld in 3 appartementjes, wordt het een woonbeleving genoemd en tik je er 200K per stuk voor neer of 1800 euro per stuk per maand vrije sectorverhuur ). Als het al door de welstandscommissie en overige bemoeials komt.
Nee, dit land is kapotbeprijsd aan gecreeerde schaarste, papieren ballast en vruchtbare feelgoodverdienmodellen uit de 3e wereld.
Onze kleinkinderen zullen over onze graven heenpissen, dat we dit zover hebben laten komen.
Wat heb je aan stijgende huizenprijzen als je weer ander huis moet kopen?
Jongens, Kuifje weet het gewoon ook allemaal niet meer... Hij begint een beetje te raaskallen. Het is soms ook lastig als je opeens met feiten wordt geconfronteerd.
@Timide_Aso | 11-01-21 | 13:02:
Bovendien blijkt de grote leider en zijn idool, Mark Rutte, een enorme faalhaas te zijn.
Gisteren gezien bij Businessclass dat er een meneer met een lange neus zat die heeft uitgelegd dat in Ierland er een groot tekort is aan sociale huurwoningen. En daar kun je dus in investeren want ze verwachten dat het voorlopig zo blijft.
Dat klinkt bekend.
Toen ik een jaar of 12 geleden in Ierland werkte had ik een medewerker die samen met zijn broer en een vriend een stuk grond had gekocht voor ontwikkeling van onroerend goed.
Anglo Irish Bank had de drie jongens van toen een jaar of 27 een lening van dertig miljoen euro gegeven.
Toen ik vorig jaar weer eens in Dublin was, liepen er nog steeds paarden op de wei. En de jongens, mannen inmiddels van bijna 40 hebben nog steeds hun paspoort niet terug. Hun schuld in nu van de NAMA, de bad bank van de staat.
Hahaha
REAGEER OOK