Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Minister houdt ten onrechte 135 stukken geheim

Zeggen wij niet, zegt de rechter

Social

Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Milieu (en van de vvd, en van het kabinet-Rutte 3) houdt volgens de rechtbank Midden-Nederland ten onrechte 135 stukken geheim, omdat daar 'persoonlijke beleidsopvattingen' in zouden staan. "Deze documenten bevatten naar het oordeel van de rechtbank in het geheel geen persoonlijke beleidsopvattingen", schrijft de rechter aan RTL Nieuws, dat de stukken (over de Stintfaal) heeft opgevraagd. 'In het geheel' en 'geen' hebben wij maar even dikgedrukt. Dus niet 'een paar persoonlijke beleidsopvattingen die best even hadden kunnen weggelakt' of 'sommige hadden ze wel, andere weer niet', maar in het geheel geen persoonlijke beleidsopvattingen in 135 stukken. Niet in 1. Niet in 2. Niet in 3. Niet in 4. Nou ja. Niet in 135 stukken dus. Dat u het weet. Die doofpot waar Ongekend Onrecht in belandde. Dat is geen incident. Dat is een patroon. Een patroon van zo min mogelijk opschrijven, en strepen zetten met een hele dikke zwarte stift over alles wat je wel hebt opgeschreven. Een patroon van een minister-president die leiding geeft aan een marketingmachine in plaats van aan een kabinet. Er zit maar één ding op op 17 maart. Sloop de Rutte doctrine. Voor het te laat is.
UPDATE: Persbericht inclusief complete persbericht daarrr

Bah

Social

Reaguursels

Inloggen

Tja, nu kom ik toch voor een dilemma te staan. Ook ik heb persoonlijke beleidsopvattingen betreffende besteding van door mij betaalde belastingen. Aangifteformulier maar zwartgelakt indienen . Met daarin : niet openbaar vanwege persoonlijke beleidsopvattingen.

Mispel | 30-12-20 | 23:06

De nieuwe Stint mag de weg alweer op. Mijn zoontje (8) zag hem en zei meteen: die gordels die werken niet als je gedraaid zit. Die rolbeugels, haha die breken af want die zitten maar met een klein schroefje vast. “Papa dat kan toch niet?!”

Astroturfer | 30-12-20 | 20:16

We hebben het beste kabinet sinds 1940.

Jezus_Boeddha | 30-12-20 | 18:32

Is er ook ondertiteling bij?

Dubbelepunthoofd | 31-12-20 | 09:20

Ik hoop dat vóór 17 maart een aantal gloeiend warme, kloppende steenpuisten op het achterwerk van dit kabinet, open barsten.
Zoals daar zijn het aanhoudende gestoethaspel rond de corona-crisis, waardoor Nederland als enige Europese land nog steeds niet is begonnen met vaccinatie, terwijl een half jaar geleden de voorbereidingen al hadden kunnen worden opgestart.

Verder het niet doorpakken en niet of nauwelijks handhaven van de corona-maatregelen, en het gelieg en gemanipuleer rond de toeslagen-affaire, het in de hand werken van een ongekende woningnood, en het slopen van de zorg.

Het is werkelijk van de zotte dat het beschamende gerommel van dit kabinet steeds meer zetels oplevert voor de aanvoerder van dat roedel faalhazen in Den Haag.

Peter Emile | 30-12-20 | 18:06 | 4

En oh ja, het wordt tijd voor een grote schoonmaak onder de ambtenarij. Inclusief de top en de sub-top ervan.

Peter Emile | 30-12-20 | 18:09

Men stemt toch weer massaal op de vvd.

Jezus_Boeddha | 30-12-20 | 18:31

Het volk, de meerderheid vind alles goed.

Gandalph | 30-12-20 | 20:47
▼ 1 antwoord verborgen

Hoeveel ambtenaren krijgen eigenlijk ontslag wegens incompetent? Ben wel benieuwd naar die getallen.

BennietmeerinNL | 30-12-20 | 17:47 | 1

Niemand, dat is een vereiste voor iedere ambtenaar...

Bill le Koek | 30-12-20 | 19:28

Het is toch wel duidelijk dat de ambtenarencollectieven van (nu i.i.g. 2 maar het zullen er wel meer zijn) ministeries een eigen ondemocratische macht vormen die onder leiding van een minister lak hebben aan het volk, de volksvertegenwoordiging, de democratie, de transparantie en zo nog veel meer? Ik kijk nergens meer vanop.

langzullenweleven | 30-12-20 | 17:41 | 1

Treffende waarneming.
Helaas, wat er in de toekomst ook gebeurd, de ambtenarenkliek zal blijven bestaan.
Ook hier zijn voorbeelden te over: welke Duitse ambtenaren waren de hoogste in rang tijdens de periode 1940-1945?
Antwoord; dezelfde ambtenaren die de SED en de CDU hielpen de DDR en de BRD in 1946 weer op te bouwen. Ze hadden alleen het partij speldje omgewisseld maar zijn allemaal gewoon in functie gebleven ondanks wat ze de jaren daarvoor begeleid en uitgedacht hadden om alles nog efficiënter te laten verlopen en vooral goedkoper

Camoflage | 31-12-20 | 00:05

Doe geen moeite. Misschien sloopt dit Kabinet zichzelf voor medio maart.

Een vrije paling | 30-12-20 | 17:38 | 2

nou en? de ambtenarenkliek blijft gewoon zitten en dáár komt alle ellende vandaan.

langzullenweleven | 30-12-20 | 17:42

@langzullenweleven | 30-12-20 | 17:42: maak je geen illusies, na tien jaar Rutte is het ambtenarenapparaat volledig op de vvd doctrine ingesteld: liegen en bedriegen, dat is de modus. Rutte is het kwaad.
Niemand anders.

Analia von Solmsch | 30-12-20 | 20:12

Na zoveel jaar regeren zonder een kamer die er bovenop zit is het logisch dat je kast vol komt te hangen met lijken. Sommige van die lijken hingen er ook al voor dat Rutte begon. Dat kun je hem niet kwalijk nemen. Als de kamer niet lag te slapen was dat WOB gedoe helemaal niet nodig geweest.

logicavanhetgevoel | 30-12-20 | 17:19 | 2

De meeste lijken zijn door Rutte tijdens zijn dictatuur gedurende 10 jaar verzameld en in de kast verstopt.
Blunder op blunder.
Afijn, noem eens één positief besluit dat de vvd op haar geweten heeft, ik weet het werkelijk niet! NOx crisis is te danken aan Rutte en co, en laat iedereen aan de bel getrokken hebben, er is niets mee gedaan.

Analia von Solmsch | 30-12-20 | 17:37

@Analia von Solmsch | 30-12-20 | 17:37: We hebben toch maar mooi een paar jaar 130Km per uur mogen rijden.

logicavanhetgevoel | 30-12-20 | 18:46

Een stembiljet kan volgens mij veel korter, met slechts een paar opties:
* Partijkartel
* PVV / Blanco
* FvD / PvdT
* DENK
* Overig

De optie om met 3 miljoen mensen tegelijk naar Den Haag te gaan en Willems systeem om te duwen staat uiteraard niet op het biljet.

Expert Homo | 30-12-20 | 17:13 | 1

Ik wil een keuze mogelijkheid voor enkel Martin Bosma zonder PVV paupers. En anders wordt het weer SGP.

Steifnek | 30-12-20 | 21:31

Stuur die militairen maar naar Den Haag !
Binnenhof is the place to be !

A333aan | 30-12-20 | 17:08

Maar heet zoiets in gewoon Nederlands niet, corruptie?

roberto9715 | 30-12-20 | 17:07 | 2

Precies !

A333aan | 30-12-20 | 17:09

Corruptie is wat algemeen. Hier zijn mogelijk ambtsmisdrijven, tenminste knevelarij, gepleegd door tal van ambtenaren van diverse ministeries. Als covid de ministeries niet uitdunt kan de rijksrecherce hier een probaat middel zijn. Voorzie wel een probleem met de rechters die hun '66 stemmende holmaten echt niet gaan veroordelen.
Ik zou haast zeggen bewijs mijn ongelijk!

F. Jacobse | 30-12-20 | 17:17

Zo zo, een persbericht met een compleet persbericht.

algoritmos | 30-12-20 | 17:00

Dit bewijst wederom dat Rutte en zijn achter-de-ellebogen stemvee donders goed weten dat ze fout zitten. Als zij hun zaakjes op een eerlijke manier zouden proberen te regelen, dan zouden zij daar gewoon transparant over kunnen zijn.

obominotie | 30-12-20 | 16:20 | 3

Rutte is nog minder dan een stuk stront.
Een vieze vuie glibber is het.

Uranus1767 | 30-12-20 | 16:59

Sluit rutte op.

rotator | 30-12-20 | 16:16

In wezen is Rutte een schijtlaars! Bang voor zijn volk. Maar nu heeft hij gemerkt dat wij alles accepteren. Niet zoals het Duitse volk. Als die wordt gevraagd om te springen dan vragen ze 'hoe hoog'? Da's bekend.
De Nederlanders vragen hoe hoog en hoe vaak en of ze ook mogen salueren tijdens het springen. Kijk, en dat wist hij niet en nu voelt hij zich zo flink.

bolletje kaas. | 30-12-20 | 15:57 | 3

En voor dat springen willen ze ook nog betalen !

Frank1387 | 30-12-20 | 17:06

De enige vraag die ik mis is:"Wanneer wilt u dat ik land?"

F. Jacobse | 30-12-20 | 17:19

Dus ergens ook jammer voor hem dat er steeds minder Nederlanders zijn.

Veepert | 30-12-20 | 17:35

Ook gezien de poll gaat nu iedereen dus straks massaal PVV stemmen. Maar die truck kennen we toch al? Pas na de verkiezingen gaat alle magie weer gebeuren; even zwaaien naar Willem. Dan verdwijnt Wilders keurig uit beeld (wie zwijgt stemt toe), leveren de PVV en FvD weer geen ministers en is iedereen er weer ingetuind.

Expert Homo | 30-12-20 | 15:50 | 3

Er zal maar een klein percentage op PVV stemmen. De extremistische meerderheid zal zoals altijd weer op vvd, cda etc gaan stemmen.

obominotie | 30-12-20 | 16:22

Het gaat overRutte en zijn faal groep niet over Wilders wat allemaal fout kan gaan pfff iets van ziende blind en doof

DokterandersX | 31-12-20 | 11:56

Voor de Stint is maar 1 vaag relevant. Cora, zou jij je eigen kinderen erin laten vervoeren door iemand van rond de 20 op drukke verkeerswegen? Zo ja bel ik de kinderbescherming.

Graaisnaaiert | 30-12-20 | 15:39

In blijde afwachting van dan wel een stemadvies, hoe de Ruttedoctrine de aandacht afleidt van alle slachtoffers. Neem (overdrachtelijk) Cora van Nieuwenhuizen, de hoogste politieke baas van de Nederlandsche Spoorwegen, voormalig handlangers van de Nazi's dat ze zijn! Onbemande spoorwegstations, want dat kost dan weer geen drol bij een waarschijnlijk krimpende arbeidsmarkt.

Inderdaad Trix: de leugen regeert. En het is, na, 1848 weer zo'n parvenu van een liberaal! Ook al doet hij zo zijn best met al die privatisering. En dan zit Unilever ook al weer in Londen! Zij wel!

Leefde de Tweede Wereldoorlog nog maar!

Rest In Privacy | 30-12-20 | 15:31 | 4

@Rhenium | 30-12-20 | 15:50: Het goede nieuws: Trix kan geen kindjes meer krijgen en volgens mij gelooft Max het verder ook wel. Maar de generatie die er nu aan zit te komen, dat Gravinnetje voorop. Of perfecte marketing, of de vooravond van wat anders. Gelukkig allemaal op veilige afstand, want sociale mediaplebs en zulks. Gatver!

Rest In Privacy | 30-12-20 | 16:05

Ik erger mij altijd aan opmerkingen dat de markt(werking) niet zou werken. Deze werkt prima als aanbieders en kopers qua macht ongeveer in evenwicht zijn. En het is o.a. de ACM die verantwoordelijk is dat deze ook in evenwicht blijven. Niet zoals bij de NS waarbij een staatsbedrijf facto is omgevormd tot een monopolist. Niet zoals bij mobiele aanbieders waar de grote partijen telkens de nieuwe partijen uit de markt mogen kopen. En vervolgens gaan de tarieven omhoog. En bij sommige zaken moet de overheid zien dat de markt niet groot genoeg is om een fatsoenlijke boterham te verdienen. Hierbij moeten concurrenten verplicht samenwerken: Dus geen 3 postbezorgers in de straat maar 1. Maar wel meerdere postbedrijven die van 1 postbezorgersnetwerk gebruik maken. Zo krijgt de postbezorger fatsoenlijk betaald en is er nog steeds concurrentie tussen de verschillende bedrijven. Echter heeft de ACM de vorming van een monopolist toegelaten. Hetzelfde zou moeten gelden voor glasvezels en soortgelijke zaken: Waar meerdere aanbieders de zaken alleen maar duurder zouden maken, verplicht delen. Voor de rest zoveel mogelijk concurrentie. Waar het goed gegaan is, is de splitsing van stroombedrijven in een productie- en een netwerkdeel.

kortebroek | 30-12-20 | 16:11

@kortebroek | 30-12-20 | 16:11: Aanbodgelul. Nu ben ik beslist geen J.M Keynes., maar de markt bestaat niet. Ter illustratie bestaat er een heel mooi boek over een weduwe die in de schapenwol ging. De grap zit in de spelregels. Kun je garen spinnen tot je een ons weegt.

Onbeperkte toetreding, die heus bestaat. Voor politieke campagnefinanciers. Nederland, hufterland. En waarom we hier al eeuwen geen Stalins, Hitlers en Pol Pots blieven. Misschien zijn we in de kern wel degelijk een liberaal aanslibsel van de "Grote Rivieren"? Naar Europese maatstaven dan, qua rivieren. Het begrip nut in de economie, zeker gegeven schaarste. Nu is Algemeen Nut, ten onrechte door Karl Marx c.s. materialistisch/ideologisch compleet plat geslagen (hij is samen met Der Friedrich niet voor niets de bedenker van Kapitalisme) , maar als alles belastinggeld is?

En er dan door de Dienst Grote Ondernemingen vooral van vrijgesteld? In dit volle land: ik haal ook wel eens boodschappen voor mijn ouders. Want beiden slecht ter been. Gelukkig ben ik slechts arbeidsgehandicapte. Ik trek niet zo veel bullshit meer. Maar ik wil wel graag werken, zij het liever als Vrijwilliger.

Rest In Privacy | 30-12-20 | 17:01
▼ 1 antwoord verborgen

Nieuw kabinet? het ambtelijk apparaat verandert niet! Stemmen is daardoor eigenlijk nutteloos..

BennietmeerinNL | 30-12-20 | 15:30 | 8

@BennietmeerinNL | 30-12-20 | 16:00: Je hebt trouwens natuurlijk wel gelijk dat de ambtenarij een "vierde macht" is in Nederland, en soms wordt gezegd dat de macht van topambtenaren groter is dan die van een minister. Maar als de gekozen volksvertegenwoordigers hier iets aan willen veranderen, dan staan ze daar niet machteloos in.

Kicksalot | 30-12-20 | 16:47

Ik zal niet zeggen dat ze helemáál blind en doof is. Maar een minister of andere bestuurder wegsturen zal niks veranderden.
Want wat krijgt die nieuwe bestuurder te zien van die zelfde ambtenaar.

BennietmeerinNL | 30-12-20 | 17:31

Nutteloos? Nee, niet helemaal. Het ligt ook aan waarop je stemt maar vooral dat je (ieder van ons!) ook wat daarbuiten doet, in politieke zin. Welke doelen en omroepen steun je, wat voor actie kun je zelf voeren.

Dr. Worstenbroodje | 30-12-20 | 19:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Met dit soort democratie heb je geen dictatuur nodig.....

Toeja | 30-12-20 | 15:27 | 4

Uiteraard is de afbrokkeling van de rechtsstaat in landen als Polen van een andere orde, maar als je zelf schaamteloos je eigen rechtsstaat traineert met de Rutte doctrine, dan klinkt kritiek op dergelijke landen toch enigszins hypocriet.

Kicksalot | 30-12-20 | 15:53

@Kicksalot | 30-12-20 | 15:53: Ik ben er niet van overtuigd dat de rechtstaat in NL beter geregeld is dan in PL of HU. Ik denk dat we nog maar een topje van de ijsberg gezien hebben.
Graag bij de verkiezingen op 17 maart onafhankelijke waarnemers uit PL en HU.

discriminazie | 30-12-20 | 16:35

@discriminazie | 30-12-20 | 16:35: Ik denk ook dat we nog lang niet alles gezien hebben. Maar als je serieus denkt dat het hier even erg is als in PL of HU, dan weet je misschien niet genoeg over de situatie daar.

Kicksalot | 30-12-20 | 16:55
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte 4 gaat 'het Poolse model' voor de rechtspraak introduceren. Let maar op en let op uw zaak, Nederlanders. Grote mond in Europa, maar ook hier komen rechtsstaat en democratie steeds meer in de verdrukking door toedoen van de regering.

HeerVanStand | 30-12-20 | 15:25

De Rutte doctrine slopen? Onmogelijk. Daartoe is de zelfgenoegzame door decennia slecht onderwijs onderontwikkelde geïnfantiliseerde kritiekloze volgzame NLer niet in staat. Zelfs een Baudet is met al zijn veronderstelde eruditie onmachtig om iets van betekenis tot stand te brengen. Een Nanninga die laffelijk de vlag strijkt bij het geringste zuchtje tegenwind en als JA in maart een dikke vette NEE zal moeten verorberen. Etcetera. Maar misschien wordt men tijdig wakker, stemt de meerderheid PVV, en wordt Bosma premier. En vallen Pasen en Pinksteren op één dag.

isitsoornot | 30-12-20 | 15:24 | 1

Gelukkig bent u al wakker om alle simpele schapen te waarschuwen voor de gevaren van de dictatuur die Rutte eigenlijk voor ogen heeft. We mogen ons gelukkig prijzen dat u zo alert bent.

TancredvanTiberias2 | 30-12-20 | 16:11

Kan iemand me uitleggen hoe in beleidsstukken 'persoonlijke opvattingen' terecht zijn gekomen?
Het zal me als burger aan mijn reet roesten wat een minister persoonlijk ergens van vindt; ik lees graag feiten en op deze feiten gebaseerde afwegingen.
Of heeft de minister in die stukken laten optekenen dat zij persoonlijk dat hele stint ongeluk eigenlijk wel oké vond en dat de burgers niet zo moeten zeiken over zoiets (in haar ogen) onbenulligs? En is ze bang dat dát nu plots aantoonbaar wordt?
Heeft ze bij de 'Volk, Val Dood' mediatraining niet als eerste geleerd dat er NIETS mag worden genotuleerd?

EEnzame SchizofrEEN | 30-12-20 | 15:20 | 2

Een beleidsstuk komt niet tot stand doordat een minister het schrijft. Een beleidsstuk begint bij de ambtenaren en gaat een hele lijn door voor het bij een bewindspersoon terecht komt die er ofwel een handtekening onder zet, ofwel het stuk terugstuurt ter aanvulling etc. Een beleidsstuk kan in principe best beginnen als een 'opvatting' die verfijnd wordt tot er een daadwerkelijk stuk ligt. Niet elk kladje is een officieel stuk.

TancredvanTiberias2 | 30-12-20 | 16:13

Wat er bedoeld wordt is dat 99% van de ambtelijke stukken volgekliederd wordt met krankzinnig geraaskal. Dat weten die ambtenaren zelf donders goed, en zij zijn als de dood dat hun volslagen incompetentie openbaar wordt.

obominotie | 30-12-20 | 16:28

Referendum weer instellen, WOB volledig openbaar (en snel) maken en verantwoordelijke mensen ter verantwoording kunnen roepen. Gewoon een soort hoofdelijke aansprakelijkheid, net als bij een faillissement van een bedrijf als je je misdragen hebt. Ik snap dat dat binnen werkbare grenzen geregeld zou moeten worden, maar nu komen ze weg met wat dan ook. Hoogstens aftreden en óp naar het nieuwe mooie baantje.
Maar ja, jammer dat ze dat nooit zullen regelen wat wie schiet er nu in zijn eigen voet?

DeAapUitDeMouw | 30-12-20 | 15:20 | 1

Dat laatste. De kans is dus juist reëel dat de er een extra bufferwet komt die alleen al het heroverwegen van een herinvoer van referenda automatisch verbiedt, de WOB volledig ontnomen, uitgekleed of dermate duur gemaakt wordt dat het onmogelijk wordt deze nog toe te passen.

EEnzame SchizofrEEN | 30-12-20 | 15:23

Als het Nederlandse volk onverschillig is en fatalistisch tegenover de Rutte-doctrine, dan gaat het volk nog een hoge prijs betalen. Rutte zorgt alleen voor zijn vriendjes en de rest kan stikken. Hij belazert je waar je bij staat.

Sitting_targets | 30-12-20 | 15:19 | 1

En dat is dus precies wat er al 10 (!) jaar aan de hand is...

Kicksalot | 30-12-20 | 15:57

De boodschap is dan nu weer "stem niet op Rutte", maar het partijkartel krijgt toch wel weer de meerderheid. En zolang dat zo blijft veranderd er weinig.

Expert Homo | 30-12-20 | 15:16 | 8

@sprietatoom | 30-12-20 | 15:58: Een regering van VVD+PVV is uiterst onwaarschijnlijk, aangezien die partijen op alle belangrijke kwesties lijnrecht tegenover elkaar staan. VVD-stemmers zijn voorstander van een Europese superstaat waarin Nederlanders verreweg de grootste betalers zijn, PVV-stemmers zijn tegen. VVD-ers zijn voorstander van massa-immigratie uit moslim-extremistische landen, PVV-ers zijn tegen. VVD-ers zijn voorstander van het bewapenen van mohammedaanse terreurorganisaties, PVV-ers zijn tegen. VVD-ers zijn tegen het bestraffen van terroristen en oorlogsmisdadigers, PVV-ers zijn voor. En ga zo maar door.

obominotie | 30-12-20 | 16:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Marketingmachine? Of je noemt t gewoon een maffia organisatie...

4HoogAantWater | 30-12-20 | 15:12 | 2

Er is werkelijk niemand die enig gevoel in zijn donder heeft in dat kabinet. Ik zou gewoon nooit meewerken aan die corrupte bende.
Denk dat mn vrouw mij ook meteen het huis uitgooit als ik mij zo zou gedragen. Verschrikkelijke mensen zijn het.

DeAapUitDeMouw | 30-12-20 | 15:15

"Organisatie" mag je weglaten. Het is een zootje minkukels die alles doen om hun stoepjes schoon te vegen.

Schmalz | 30-12-20 | 15:21

Ik zeg 5.000 euro persoonlijke boete per overtreding ! Gelijke monikken, gelijke kappen.

HaaiBaai | 30-12-20 | 15:11

Keuze zat straks met die 89 partijen. Hoop dat het op een stembiljet past.

Met_baard | 30-12-20 | 15:11

Dacht dat de WOB -deels- wegens de Spoedwet buiten werking was gesteld. Wat is verder de rechtbank Midden-Nederland? Hebben we er nog maar vier dan? Zou me overigens niks verbazen. Maar de rechtstaat in Polen, die is pas errrrug!!

Piet Karbiet | 30-12-20 | 15:10 | 1

Wat een idiote vergelijking. In Polen worden rechters die het niet eens zijn met regeringsbeleid met lastercampagnes bestookt en uit hun ambt gezet, waarna ze vervangen worden door regeringsvriendelijke rechters. Is dat nu écht vergelijkbaar met wat hier gebeurt?

Maar goed, aan jouw reactie te zien vind jij het prima als een regering ingrijpt in de rechtsstaat zolang jij het zelf eens bent met de koers van de regering. Polen vind jij toffe nationalisten dus mogen ze zulke dingen doen. Rutte is een communistische gek en als er daarom een regel uit een tekst zwart gemaakt wordt is het een dictator. Fijn om dingen zo simpel te zien wel.

TancredvanTiberias2 | 30-12-20 | 16:17

Het gros hier, zou niets liever willen dan die doctrine slopen in maart.
Maar de realiteit zal helaas anders zijn. Deze briljante politicus zal er WEER mee wegkomen. Enfin, het volk krijgt wat ze verdienen, nietwaar?

Cannabooze | 30-12-20 | 15:09 | 1

Inderdaad, zo gaat het al jaren.
Op vrijwel elk sociaal platform waar ik mee lees is het overgrote deel helemaal klaar met Rutte en de VVD + hun schimmige vriendjes.
Dit zijn in principe neutrale platformen dus zou je denken dat als je het gemiddelde neemt van meerdere platformen de meerderheid van de mensen wel helemaal klaar is met de VVD en hun glibberige leider.
Ik verbaas me dan ook telkens weer als na de verkiezingen blijkt dat ze wéér de grootste partij zijn en dan ook weigeren samen te werken met een partij die hun niet zint. Dat wordt dan de oppositie.
Welk raar mens stemt toch iedere keer op die leugenachtige VVD?
Voorheen waren het natuurlijk vooral ondernemers maar die zijn nu door de lockdown vreselijk hard in hun zak getrapt dus wellicht dat dat voor andere stemmen zorgt.
Ik hoop toch echt dat de meeste stemgerechtigden goed na hebben gedacht voor ze in maart met een rood potloodje Nederland helpen of verder de vernieling in laten gaan.

warmeballen | 30-12-20 | 17:20

De grap is dat ze zelf niet meer weten waar ze mee bezig zijn, want niet genotuleerd of weggelakt.
Het is niet voor niets dat er zo veel misgaat.

Mr.Crowley | 30-12-20 | 15:08 | 2

Geen actieve herinnering hebben krijgt een hele andere betekenis.

Cunts-en-kitsch | 30-12-20 | 15:10

Ollongren is vast al druk bezig met het afschaffen van de WOB, waarvoor een grote kamermeerderheid zal bestaan, en wat moeiteloos door de senaat komt.

Baron Clappique | 30-12-20 | 15:04 | 1

Met die jaknikkers van de regeringspartijen zal dat geen probleem zijn. Een stel leeghoofden is het.

El Rico Grande | 30-12-20 | 15:06

Rutte zal zich straks extra moeten bemoeien met het benoemen van rechters.
Ik zou hem een staats bezoek aan Turkije aanraden.

Mr.Crowley | 30-12-20 | 15:02 | 1

Het komt toch niet in de krant.

Mr.Crowley | 30-12-20 | 15:03

Puur toeval dat het (weer) iemand van de VVD is. Gebeurt ze anders nooit, dat ze in verlegenheid worden gebracht.

Karel Kruizenruiker | 30-12-20 | 15:02 | 2

Werden ze maar in verlegenheid gebracht. Dat tuig liegt, bedriegt en blijft zitten. De belastingdienst is inmiddels een soort maffia afdeling geworden. Met dank aan Rutte, Hoekstra, Wiebes en Asscher.

El Rico Grande | 30-12-20 | 15:04

Alle grenzen van moraal zijn al lang weg bij de Vereniging Van Dieven.

Aangezien Rutte lachend weer de grootste wordt zal je je erbij neer moeten leggen. De gedachte is waarschijnlijk dat er geen alternatief is, daar zijn we mooi klaar mee als dit werkelijk het best beschikbare is.

sprietatoom | 30-12-20 | 15:24

vaccineren nu. mijn moeder is 81 .

newray | 30-12-20 | 15:01 | 6

Wie ? ZIj of wij ?

loser | 30-12-20 | 15:15

Ik ben voor.

Patje | 30-12-20 | 15:19

@de Voorzittert | 30-12-20 | 15:07: We hebben niet eens een miljoen 80+'ers in Nederland. Dus ga die nou als een gek inenten, dan heb je de zorgcrisis goed en wel al onder controle en kan je even pas op de plaats maken en reflecteren over je verdere vaccinatiestrategie.

Binnenbaan | 30-12-20 | 15:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Als Rutte verstandig is dan geeft hij het OM opdracht die rechter te vervolgen en een rechter de opdracht die rechter te veroordelen.

Zelden zulk schaamteloos tuig gezien als de leden van dit kabinet.

El Rico Grande | 30-12-20 | 14:59

Hoezo zijn persoonlijke beleidsopvattingen uitgezonderd? Weg met die restricties op de WOB. Alles openbaar behalve staatsgeheimen. En het stempel staatsgeheim zou via de rechter aangevraagd moeten worden.

Daarnaast niet wachten op het opvragen van documenten door pers of particulieren, alles direct online!

De controlemacht moet meer richting burger verschuiven.

einz | 30-12-20 | 14:59 | 4

Het zou al helpen als de hoogste ambtenaren ook gewoon elke 4 jaar konden wisselen. Cq afgerekend kunnen worden. Het is wat gek om overal de premier op af te willen rekenen. Straks hebben we Asscher of Hoekstra als premier en krijg je gewoon meer van hetzelfde. Zijn we daar allemaal woedend op!!!1!

de Voorzittert | 30-12-20 | 15:04

@de Voorzittert | 30-12-20 | 15:04: juist. De pikmeerarresten moeten bekeken worden

einz | 30-12-20 | 15:10

@de Voorzittert | 30-12-20 | 15:04: Hogere ambtenaren zijn niet onschendbaar he. Dus als die gewoon hun werk doen en zich aan de wet houden is er geen noodzaak voor een 4-jarige polonaise. Vergeet niet dat de meeste topambtenaren inhoudelijk zeer goed in de materie zitten en dat een aanzienlijk deel van topambtenaren niet verrot tot op het bot zijn - en tegenwicht geven aan de politieke grillen van ministers. Jammer dat rotte appels de beeldvorming bepalen.

Binnenbaan | 30-12-20 | 15:25
▼ 1 antwoord verborgen

Als je maar vaak genoeg op de NPO vertelt dat wij een transparante rechtstaat zijn gaan de mensen dat ook geloven.
Alleen als het je lukt de WOB te laten werken is er een kansje.
Zo liggen de feiten!

pejo | 30-12-20 | 14:59

Die Wob is toch ook alleen maar lastig. Waarom vertrouwt iedereen niet gewoon op de goede intenties van de regering?

Spring Bruissteen | 30-12-20 | 14:59

Dit is maar het topje van de ijsberg

Diederik_Ezel | 30-12-20 | 14:58 | 1

gelukkig smelten de ijsbergen door de global warming, dus even geduld nog dan lost het probleem vanzelf op

DeAapUitDeMouw | 30-12-20 | 15:13

De Rutte-doctrine. Die is toch geniaal.

Het is precies zijn zwakke punt. Omdat hij juist door die verfijnde doctrine, ook in zijn manier van spreken, zo ontzettend sterk overkomt. Mensen met een doctrine zijn altijd heel goed ergens in.

Maar juist daardoor zoveel gevaarlijker.

Michelsz | 30-12-20 | 14:55 | 6

@EEnzame SchizofrEEN | 30-12-20 | 15:14:
Haha wat een grap, dus iemand die een script voorleest die de redactie heeft opgesteld zou een van de beste sprekers van Nederland zijn? We zijn een grappig landje geworden!

Patje | 30-12-20 | 15:22

@Patje | 30-12-20 | 15:22:
En Rutte leest een script voor dat zijn PR medewerker heeft opgesteld samen met professionele tekstschrijvers.

Osdorpertje | 30-12-20 | 15:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Jammer dat politici niet meer voor ogen hebben voor wie ze werken. Rutte heeft meer achterkamertjes gezien dan Gordon.

Patje | 30-12-20 | 14:55 | 1

Rutte weet precies voor wie hij werkt. Hint: niet jij en ik.

Kicksalot | 30-12-20 | 16:03

Ik vind trouwens dat die meneer die de Stint heeft bedacht, zich altijd enorm netjes heeft opgesteld in interviews. Hij wil uiteraard zijn bedrijf niet kapot hebben maar ik heb helemaal nooit het idee gekregen dat hij zijn eigen belang boven het leed van de slachtoffers stelde. Ik neem aan dat hij geen mediatraining had gehad. Ik gun hem dat hij (op de valreep) weer verder kan.

Leptob | 30-12-20 | 14:52 | 3

De nieuwe Stints kunnen spontaan in brand vliegen.

Baron Clappique | 30-12-20 | 15:09

@Baron Clappique | 30-12-20 | 15:09: ik ook soms....

DeAapUitDeMouw | 30-12-20 | 15:12

@Baron Clappique | 30-12-20 | 15:09: Ja, net als alle andere elektrische mobiliteitsapparatuur. Wen er mar aan; is het nieuwe normaal.

Expert Homo | 30-12-20 | 15:27

Wat een gelul weer met die zogenaamde "Rutte doctrine". Zoiets heet gewoon "corruptie". Hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen dat Mark Rutte door en door corrupt is, dat Nederland onder zijn leiderschap enorm is gecorrumpeerd, en dat Mark Rutte zich voor dit alles niet eens schaamt. Dát is precies het totale gebrek - en zelfs diepe afkeer van - aan """visie""" van Mark Rutte.

Oh en die jaarlijkse lijstjes met rangschikkingen van meest/minst corrupte landen? Die gaan enkel over de *perceptie* van corruptie, beste dames en heren. En dus niet over daadwerkelijke corruptie. Mark Rutte snapt dat. Perceptie is alles, inhoud op zijn best secundair. Ongeveer zoals de gemiddelde geschiedenisles op een Nederlandse school of het verkopen van potjes pindakaas.

OverdaanDerOnderheid | 30-12-20 | 14:52 | 4

@Baron Clappique | 30-12-20 | 14:59: ik hoorde begin dit jaar dat de gezondheidszorg in Nederland de wereldtop is.

El Rico Grande | 30-12-20 | 15:02

Klare taal. Zo zijn 'persoonlijke beleidsopvattingen’ de documenten in de bijlagen waaruit blijkt dat de minister allang en precies wist wat er mis was maar daar keihard over gelogen heeft.

magirus | 30-12-20 | 15:06

@El Rico Grande | 30-12-20 | 15:02: Individuele artsen functioneren over het algemeen uitstekend. Echter, de organisatie is rot.

Baron Clappique | 30-12-20 | 15:12
▼ 1 antwoord verborgen

Als alles is weggelakt, dan kan zelfs de rechter toch niet lezen wat er staat ?

Baron Clappique | 30-12-20 | 14:51

Daar zou een zware persoonlijke straf op moeten staan, inclusief strafblad. En reden tot ontslag op staande voet.

Het schaden van de rechtsstaat kan niet hard genoeg worden aangepakt.

van heinde en verre | 30-12-20 | 14:50 | 1

Je hebt het over politici die onder Rutte werken. Die worden gewoon een hand boven het hoofd gehouden. Maar als het gewone burgers het zijn, dan is men heel goed in het toepassen van strafrecht.

loser | 30-12-20 | 15:18

He, we hebben ook nog een staatssecretaris genaamd Bas van 't Wout.
Is die al vier jaar ziek of ook gewoon handelingsonbekwaam?

Piet Karbiet | 30-12-20 | 14:50

Ja maar Greet is een rascist, net als Tierry. Dat deugt zo lekker. En we zijn deugend verdronken. Want verdronken, dat zijn we. Ik ben niet hoopvol meer.

opblaasschaap | 30-12-20 | 14:49 | 1

Ik nog wel. Waarom? Wij zijn een volk dat altijd zelfstandig wil floreren op handelsgebied. We blijven gaan en blijven kansen zien. Daar hebben wij Nederlanders geen verraders als de VVD of D’66 voor nodig. Daarom, een zakenkabinet.

Torwart | 30-12-20 | 15:01

De Nederlandse Propaganda Omroep doet zijn werk goed en grondig. Inmiddels is 2/3 van de Nederlanders debiel en zit zich elke avond te vergapen aan linkse indoctrinatie zonder dat ze het door hebben. We willen dit kennelijk want zelf nadenken is moeilijk en vermoeiend.......

Blonde Nel | 30-12-20 | 14:49 | 4

@MickeyGouda | 30-12-20 | 14:53: klopt Mickey. Ik betaal veel belasting, heel veel zelfs. Is niet erg. Maar als ik zie dat groepen worden weggezet en vernederd gaat me dat echt te ver.

Torwart | 30-12-20 | 14:58

NPO valt steeds meer tegen. De laatste aflevering van Geert Mak was een schande. Wij zijn dom volk wachtend op een menner volgens Mak. Daarom moslimhaat, Brexit. We begrijpen de geschiedenis niet.
Oh, zo dus. Rutte heeft geschiedenis gestudeerd. Daarom wordt het domme volk steeds bozer. Hij snapt het wel!

zeurmachine | 30-12-20 | 14:59
▼ 1 antwoord verborgen

Over de Stintfaal? Dus eigenlijk over de rug van Dana (8), Fleur (6), Kris (4,) Liva (4) en hun begeleidster? Als deze kwestie iets verdient, dan is het volledige openheid van zaken om elk risico op een herhaling uit te sluiten.

MickeyGouda | 30-12-20 | 14:48 | 1

Ons kabinet gaat over lijken. Dat heeft de toeslagenaffaire wel bewezen.

Torwart | 30-12-20 | 15:03

Is er nog iets in Nederland waar CDA en VVD zich niét mee bemoeien op een negatieve manier? Alles draait om politiek wensdenken. Gepokt en gemazeld als ze zijn komen ze er met louter woorden aan uit.
Een overheid die aan woorden alleen genoeg heeft om decennia lang de kritische burger onmachtig te houden, is een overheid die òf heel fout bezig is, òf een bevolking heeft vol conservatieve egoïsten.

zeurmachine | 30-12-20 | 14:48

Het is totaal niet te bevatten dat Rutte zo hoog in de peilingen staat !

leo59 | 30-12-20 | 14:44 | 8

Hopelijk kloppen de peilingen ook deze keer weer niet....

DeAapUitDeMouw | 30-12-20 | 15:11

In onzekere tijden gaan de meeste mensen pal achter hun autoritaire leiders staan, daarom dus.

Binnenbaan | 30-12-20 | 15:29

Welke peilingen, waar?

zwenkwieltje | 30-12-20 | 18:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Kim jong-un zou het water uit de mond lopen van bananen koninkrijk Der Nederlanden. Hij zou ook te licht bevonden worden door de VVD, omdat zelfs hij niet zo goed kan liegen, en de mensenrechten nog een beetje respecteert.

allesmoetkunnen12 | 30-12-20 | 14:44

Wanneer gaat dat vliegveld een keer open?

KC45 | 30-12-20 | 14:43

In elke andere achterlijke bananen republiek was zo'n kabinet al lang over de kling gejaagd.
In deze nog veul achterlijkeder bananen monarchie gaan ze gewoon in de herhaling.
Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 30-12-20 | 14:42 | 1

Bij De Slimste Mens gister wist geen van de kandidaten de juiste benaming van onze Bataafse Republiek. Treurig.

Piet Karbiet | 30-12-20 | 14:55

Ik ben maar alles gaan opschrijven wat Rutte afgelopen 10 jaar allemaal goed en slecht heeft gedaan. Het is een lange lijst geworden. Kan iemand a.u.b. positieve dingen vermelden? Anders wordt mijn lijst geloofwaardig.

Ierse_Setter | 30-12-20 | 14:41 | 2

Correctie: NIET geloofwaardig.

Ierse_Setter | 30-12-20 | 14:42

Helaas zullen, ongeacht alle bewijzen, niet veel NPO-kijkers u geloven.

EEnzame SchizofrEEN | 30-12-20 | 15:16

Die zou niet misstaan bij de VVD.... oh wacht.....

Lorejas | 30-12-20 | 14:41

Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat de regering Rutte echt een criminele organisatie is.

Therapietje | 30-12-20 | 14:40 | 2

Dat heeft uw juist gezien !,

oldskoolhollander | 30-12-20 | 14:41

Deze regering heeft vast en zeker vele malen wetten en verdragen geschonden. Maar corruptie is in verreweg de meeste verschijningsvormen 100% legaal. Over structurele oplossingen gaat het echter vrijwel nooit, want het hele systeem heeft nou eenmaal belang bij het handhaven van de status quo (en ja dan lukt handhaving dus ineens wél).

OverdaanDerOnderheid | 30-12-20 | 15:02

Ook wel eens gedaan, dat wobben. Bijna altijd kansloos. Wat je wel krijgt is zo goed als onleesbaar gemaakt met een zwarte stift. Procederen bij de bestuursrechter ook meestal kansloos. Gisteren riepen een aantal prominente rechtsgeleerden op om het hele bestuursrecht om te gooien en de Raad van State als hoogste college weg te laten. Terecht! De bestuursrechter in deze zaak laat zich, wellicht aangespoord door de huidige ophef, van zijn beste kant zien.

BobDobalina | 30-12-20 | 14:39

Het is ongekend dat Mark Rutte er nog steeds zit. Uithollen van de wet moet bestraft worden.

Suncatcher | 30-12-20 | 14:38

Blijf op 't kartel stemmen, mensuh!

vliegende knorrepot | 30-12-20 | 14:38

Het is heel belangrijk om te onderzoeken wat is weggelaten.

Zo kan je een voorspelling doen middels de blootgestelde psychologie van de auteurs.
Ik doe namelijk niet anders in mijn werk en 'Kuifje in [insert mutatie]'.

Kaas de Vies | 30-12-20 | 14:35

Daarom wordt de vaccinatie zo lang gerekt, om de aandacht van deze kwestie af te leiden..

Cunts-en-kitsch | 30-12-20 | 14:35 | 6

@BobDobalina | 30-12-20 | 14:37: Tja complotdenken.. Het kabinet functioneert dusdanig slecht dat het lastig is om er geen andere bedenkingen bij te krijgen.

Cunts-en-kitsch | 30-12-20 | 14:46

Het is aan goede journalisten zich niet af te laten afleiden.

osolemio | 30-12-20 | 14:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Zwarte stift? Je zou zeggen dat ze inmiddels een verfroller gebruiken om dossiers zwart te lakken. En tja, wat valt er nog over Cora te zeggen... In de zak van de weg- en waterbouwbedrijven allerlei onrealistische projecten aangenomen, daar gaan ook nog leuke financiële missertjes uit voortvloeien... Waarschijnlijk komt dat dan pas boven water wanneer ze al in de vergetelheid is geraakt.

amateurrr | 30-12-20 | 14:34 | 2

Beter verbranden, daar schijnt Kaag goed in te zijn.

Torwart | 30-12-20 | 14:47

De dossiers worden tegenwoordig op zwart papier afgedrukt en met een witte stift bijgewerkt, dat scheelt in de kosten.

Binnenbaan | 30-12-20 | 15:31

Weet iemand nog een mooi gerecht met bananen? Daar lijken we hier een overschot van te hebben.

Koekje-dr-bij? | 30-12-20 | 14:33 | 6

In je oliebollenbeslag rollen en verder business as usual.

OverdaanDerOnderheid | 30-12-20 | 14:55

Witlof koken
Opensnijden en vullen met schijfje banaan
Omwikkelen met ham en kaas
Even de oven in.

BrutusBosch | 30-12-20 | 15:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat baggerschandaal met Halbe Zijlstra zal ook heel wat documenten met persoonlijke opvattingen hebben.

Waar is Halbe eigenlijk?

Glasgow Argus | 30-12-20 | 14:33 | 4

Klaverjassen met Diego Maradona.
*overlijden ingefluisterd krijgt door PR-stagiare
Ik bedoel... golfen met Donald Trump.

Koekje-dr-bij? | 30-12-20 | 14:36

Die is strategiedirecteur bij Volker Wessels, vanwaaruit hij ambtenaren onder druk zet om vergunningen en toestemmingen er door te drukken. Schijnt dat hij zijn Haagse netwerk hier optimaal voor benut.

amateurrr | 30-12-20 | 14:37

Hosselaar bij Volker Wessels. Rommelt specifieke zaken in het bestek zodat VW de aanbesteding wel moet winnen.

Bakkeleures | 30-12-20 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen

Gelegenheid maakt de ambtenaar.

Reebensteeltje | 30-12-20 | 14:33 | 4

En anders creëert de ambtenaar zelf wel gelegenheid

Carlos_I | 30-12-20 | 15:23

Met die Stint waren er ambtenaren die zo hun bedenkingen hadden over toelating van dit voertuig. Het was de toentijdse minister die hun overrulede.
Tenminste, zo heb ik destijds de uitleg begrepen.

hotnot | 30-12-20 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino