Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ongekend Onbenul. Mark Rutte weet niet of de toeslagenaffaire een smet is op zijn premierschap

'Moet ik over nadenken'

Duizenden gezinnen kapot. Discriminatie door de overheid. Bewijs achtergehouden. Bewijs van het bewijs achterhouden achtergehouden. Bewijs achtergehouden van het bewijs van het bewijs achterhouden achtergehouden. Het helpen van de ouders in de ministerraad tegengehouden uit angst voor precendentwerking. Je zou zeggen: ongekend. Je zou zeggen: verschrikkelijk. Je zou zeggen: natuurlijk is dit een smet op mijn premierschap. Je zou zeggen: dit kan ik niet voor mijn rekening nemen, ik stap op en kan niet meer geloofwaardig lijsttrekker zijn voor de volgende verkiezingen. Maar nee hoor. Gewoon tijdens een interview een lekker Haags taalspelletje spelen en eindigen met de gotspe: 'Daar moet ik over nadenken, of ik daar ja of nee op zeg.' Dat je daar dus over na moet denken. DAT is het probleem.

Zo.

Reaguursels

Inloggen

Waar is Kuifje? Ik had van hem wel wat snedig commentaar verwacht. Of valt er hier niets 'te winnen'?

Sans Comique | 25-12-20 | 09:52

Da's een goeie, die moet ik onthouden."Bent u verantwoordelijk voor dit debalce waarbij tienduizenden in het verderf gestort zijn?"

"Nou, dan zou het om mij gaan en het gaat nu natuurlijk om al die slachtoffers van mijn bewind. Dus daar kan ik nu geen antwoord op geven". En de pers laat mij daar dan mee weg komen. Toch denk ik dat de pers wat vasthoudender geweest zou zijn in mijn geval wanneer ik lid zou zou zijn van, och, laat ik een dwarsstraat noemen; PVV.

Sans Comique | 25-12-20 | 09:27

Vanwege de huisregels kan ik beter zwijgen over Rutte.

Major-Disaster | 24-12-20 | 23:39

Zeteltje erbij voor Markie.

inCol | 24-12-20 | 16:39 | 1

Ik vertrouw alleen maar op de peilingen van Maurice de Hond. Bijna alle partijen hebben bij hem meer zetels dan bij de andere peilers, behalve de vvd, cu en d'66.

grietmetgroenefiets | 24-12-20 | 17:17

Zelden zo'n grote leugenaar meegemaakt als Rutte. Hij doet steevast precies het tegenovergestelde van wat hij zegt. Gisteren nog een debatje tussen hem en Wilders gezien in de aanloop van de verkiezingen van 4 jaar geleden. Hij beloofde een forse afname van het aantal immigranten. Onder Rutte is deze echter exponentieel gestegen. De 1000 euro. Het meer blauw op straat. Het opkomen voor het MKB. De onderste steen boven. Toewerken naar groepsimmuniteit... Allemaal smerige leugens. Steeds maar weg komen met "ik heb er geen actieve herinnering aan". Deze man is geen premier maar een volksverlakker.

ILF2 | 24-12-20 | 16:24 | 1

. . .al twaalf jaar een VolksWagenLaken...hoe machtig is onmacht

V.Puffellen | 24-12-20 | 23:44

Asscher koos eerder voor de strategie van 'fouten toegeven':
Dan zei hij met een kinderlijk piepstemmetje zoiets als "we zijn allemaal mensen en mensen maken fouten, ook ik heb fouten gemaakt, maar ik heb er van geleerd..." of iets dergelijks.
Maar zelfs de meest trouwe PvdA aanhanger doorziet dat spelletje toch ooit?

Wering | 24-12-20 | 15:49 | 3

Ja intern rommelt het al in de PvdA, Asscher verdwijnt richting burgemeesterschap. Hij kan ook niet met goed fatsoen aanblijven.

revolte | 24-12-20 | 16:31

Asscher, overgrootvader, appel, boom.

Cor Netto | 24-12-20 | 18:55

Neen. Die vinden dat moedig. Jij gaat er nog steeds vanuit dat de affiliatie van de kiezer met een partij op idealen en rede gestoeld zijn maar het is gestoeld op sentiment. De kiezer moedigt zijn of haar favorieten aan en roept boe naar de anderen. Ongeacht wat er gezegd of gedaan is.

Sans Comique | 25-12-20 | 09:30

Hoe is het mogelijk dat deze schmiegtige opmerking uit zijn mond rolt. Jaren ellende, jaren karaktermoord, jaren kinderen het kind van de rekening. Jarenlang liegen en bedriegen en vooral bedreigen en dreigementen uitvieren. Nee, da’s geen spelfout want het werd gevierd. Afpakjesdag, dat alleen al.

Net als Asscher dient Rutte nu echt te verdwijnen uit het hele politieke leven. Met deze opmerking, voorkomend uit zijn persoonlijke geestelijke glibberigheid ( Zijn medestanders zullen dat lenigheid noemen) staat hij op hetzelfde hoogste laagbijdegrondse niveau.
Daar hoef ik niet over na te denken.
Wie wel trouwens, vraag ik mij af?

Mag hopen dat die kleine meerderheid uit het EenVandaag onderzoek, die hem op zijn post wil houden, hierdoor wakker geschud wordt.

@MinPres <— Lazerstraal op!
Gotsammuhkrakuhpit! Evocatus

Evocatus | 24-12-20 | 15:40 | 2

De gespleten kleine minderheden...
Onze geschiedenis lazerdt ons nu al op . . .
Maak u geen zorg,
De Natuur hèp ons nie meer nodig

V.Puffellen | 24-12-20 | 23:28

In dat kruiperige, dat berouwvolle maar toch niet echt, herkent de kiezer zich. Dat maakt lieden als Asscher sympathiek en menselijk in hun ogen.

Sans Comique | 25-12-20 | 09:32

"Daar moet ik over nadenken, of ik daar ja of nee op zeg.”. Geslepen antwoord waar zelfs nog een 3e optie in zit... nl. geen van beide.

B.Chamel | 24-12-20 | 15:28

Overigens heeft Omtzigt Rutte een mooi voorzetje gegeven: 'Daarom riep ik het kabinet op om voor het eerst eens éérst over de ouders te praten, in plaats van over zichzelf en de eigen beeldvorming.' Uit z'n nieuwsbrief.

grietmetgroenefiets | 24-12-20 | 15:20

Inmiddels heeft Rutte een nieuw probleem gecreëerd: 'Rutte heeft iets uit te leggen over Brussels rechtstaatcompromis'. Het straffen van EU-lidstaten die rechtsstaatprincipes schenden, is in het compromis dat Brussel heeft gevonden vrijwel onmogelijk, meent Willem-Gert Aldershoff, analist internationale politiek. (Trouw, 23 december)
'Premier Rutte verzekerde dat er is toegezegd dat de Commissie strafzaken kan beginnen voor te bereiden nog voordat de oriëntaties definitief zijn en dat geld met terugwerkende kracht zal worden teruggevorderd van schendende lidstaten. Hierover staat echter niets in de conclusies van het overleg noch in andere documenten.'

grietmetgroenefiets | 24-12-20 | 15:09

Rutte heeft niks misdaan.
Hij zag de beren broodjes smeren.
Hij stond erbij en keek ernaar.
"Verschrikkelijk."
Wat een bestuurder, mensen, wat een staatsman.

Kouwe Kees | 24-12-20 | 15:05 | 2

Die opiniepeilingen die ze u willen laten geloven zouden wel eens niet uit kunnen komen, ik zie Rutte niet terugkomen na de verkiezingen, genoeg is genoeg. Hij heeft werkelijk niets voor de burgers betekent, zelfs een blinde moet dit zien.

revolte | 24-12-20 | 16:37

@revolte | 24-12-20 | 16:37
Blinde stemmen Zijn niet gezien. . . ;;))P

V.Puffellen | 24-12-20 | 23:31

Alsof Rutte op dergelijke vragen een antwoord gaat geven, het antwoord op zich zegt al genoeg, het krijgen van een dergelijke vraag al evenzeer.

De Briemusketier | 24-12-20 | 15:04

Rutte heeft geen moreel besef. Na het Oekraïne referendum in 2016 ben ik hem eens in de gaten blijven houden. Wat hij zei in Brussel en wat hij thuis zoal vertelde.
Het is verbluffend! En iedereen neemt het over, het is gemeengoed geworden.
Mijn baas was een hoerenloper. Wanneer we naar een beurs gingen in het buitenland dan bezocht hij een dure hoerentent en mochten wij allemaal mee.
Niet iedereen deed dit, maar op het laatst had hij niets dan hoerenlopers om zich heen verzameld. Welnu, liegen en bedriegen is gemeengoed geworden in Nederland en na drie kabinetten Rutte beginnen de intimi zich op dit gebied al aardig bedreven te voelen. De Rutte doctrine dient vermorzeld te worden

bolletje kaas. | 24-12-20 | 14:28 | 1

Dus op het laatst mocht alleen jij nog mee?

Sans Comique | 25-12-20 | 09:34

D
Meneer Rutte gedraagt zich niet als premier maar als persvoorlichter. Snapt hij nou niet dat hij bij iedere kabinetsvergadering in de afgelopen 10 jaar eens had kunnen vragen naar de voortgang. Daarom moet hij niet kijken naar het probleem hij moet beseffen dat hij onderdeel is van het probleem. Kortom deze regeerperiode moet zijn laatste zijn. Op naar Brussel .......!

Schilder58 | 24-12-20 | 14:07 | 2

Rutte wordt in de peilingen niet afgestraft, dus waarom zou hij ergens over nadenken?

Bataafje | 24-12-20 | 18:13

@Bataafje | 24-12-20 | 18:13: Ritte staart soms in het Catshuis met open mond naar buiten door het raam na het lezen van de peilingen en mompelt; "Het Volk is écht zo dom. Dat slikt werkelijk alles."

Sans Comique | 25-12-20 | 09:36

Rutte; valt er nog iets te tekenen bij het kruisje.

Bataaf | 24-12-20 | 14:05 | 1

Hugo heeft wel een goeie pen voor hem. En anders heeft hij nog wel ergens een een radeerstift in een la liggen.

Sans Comique | 25-12-20 | 09:37

In plaats van Bijltjesdag organiseren, zouden ze eens moeten luisteren naar Omtzigt. Zijn verhaal voor de Onderzoekscommissie was een ijzersterke analyse van wat er allemaal misgaat tussen verschillende departementen en organisatieniveaus

naxapinu | 24-12-20 | 13:54

'Moet ik over nadenken' zal een heel nieuwe ervaring voor Rutte zijn. Heeft-ie toch nog iets geleerd op de valreep van dit jaar.

Cor Netto | 24-12-20 | 13:47

Gatverdamme dat antwoord. Echt, ieuw.

Schwanzeleber | 24-12-20 | 13:42

Totaal onbenul zal het niet zijn, lijkt dus meer op bewust beleid.
Het zal toch inmiddels wel tot Den Haag doorgedrongen zijn dat de gemiddelde burger niets meer 'heeft' met dat totaal onbereikbaar zijn/houden van alle (semi) overheidsinstanties; het "wij maken alleen beleid en wij gaan niet over de uitvoering" versus "wij doen alleen de uitvoering en wij gaan niet over het beleid".

En zelfs de rechter die zegt "wij toetsen alleen of het beleid goed is uitgevoerd" zoals bij de VRH waar de overheid werkt met 'veronderstellingen' en weigert de aangifte van de burger te geloven en/of te kijken op de jaaroverzichten die de banken hen -verplicht- moeten toesturen.

Democratisch land? Rechtvaardigheid?
Welnee, een land vol betalende Oud-Hollandse melkkoeien als betaalvee.
En ieder jaar de publicatie van een 'onderzoekje' over hoe gelukkig en tevreden we allemaal zijn...
In die gedachte is deze affaire echt geen smet; hij zal het hooguit 'onhandig' vinden dat het allemaal zo'n gedoe is geworden in de media en zo.

Wering | 24-12-20 | 13:34

Menig dictator in de geschiedenis zou zich een spindoctor als die van Rutte hebben gewenst om zo te kunnen weglopen van wandaden waar ze zelf leiding aan gaven.

B.Spiritus | 24-12-20 | 13:33

Ik moet er nog even over nadenken, of ik hem ga uitschelden of niet.

VBO_B_Niveau | 24-12-20 | 13:32

Mark Rutte is zo'n ontzettende draaikont dat als je hem op een dildo zou zetten dat ie dan rondjes gaat draaien als een langspeelplaat.

Osdorpertje | 24-12-20 | 13:28

Wie nu nog ooit VVD gaat stemmen is een echte brooddronken landjonker.

Snap echt niet dat zovelen weglopen met Rutte; "wat doet hij het toch goed".

Boris die Sauertopf | 24-12-20 | 13:27 | 1

'brooddronken landjonker' heb ik overigens niet zelfbedacht; uitgefoeterd.in1woord.nl.

Boris die Sauertopf | 24-12-20 | 13:30

De schaamte voorbij. Hoe Rutte denkt over u: the unwashed masses, hoi polloi, plebs, tokkies, vul maar aan.

Otto Normal | 24-12-20 | 13:25

Er werd een uitdrukking gebeld door sommige mensen.. nationale afpakjesdag. Misschien kunnen 17 maart 2021 als het verkiezingsdag is deze nationale afrekendag noemen

thesmul | 24-12-20 | 13:10

Taalkundig heeft ie wel een punt.
Zijn hele premierschap is al een grote hoop vuiligheid. Je kunt dan moeilijk spreken over een smet daarop.
Een smet op een drol, dat is een raar beeld.

Schmalz | 24-12-20 | 13:07 | 1

Juist

Peerkeoud | 24-12-20 | 13:17

Een smet op het functioneren van de tweede kamer.
Een smet op het morele kompas van leden van het kabinet.
Maar verder gaat alles dolletjes.

Iets_met_bont | 24-12-20 | 13:07

Het is nooit de fout van een manager, toch? Regel 1 in het handboek voor de beginnende manager. Het zijn altijd de ondergeschikten die a. het niet begrepen hebben of b. de duidelijke instructies niet goed opgevolgd hebben.
In de politiek geldt echter een andere norm en die heet politieke verantwoordelijkheid. In gewoon Hollands: opRutten

Pummetje | 24-12-20 | 13:06

Dit is een regelrechte psychopaat.. Ga dat hu eens inzien, mensen..

BRR76 | 24-12-20 | 13:06

Het teflon van rutte is slijtvast!

vluchtelingallergie | 24-12-20 | 13:00

Wat heeft HIJ een Bret voor de KOP!!

BroncoII | 24-12-20 | 12:59

Geen enkele schaamte. Schandalig.

Hommel | 24-12-20 | 12:51 | 3

En dit is pas 1 onderwerp !

Uw Verzekeringsadvis | 24-12-20 | 13:00

Een eigenschap waarmee meer managers behept zijn. Gewoon geen gevoel voor iets dat in de ogen van de meeste mensen niet klopt. Gebrek aan inzicht in eigen onvermogen. Zal wel iets met de opvoeding te maken hebben. En de MSM maar janken over narcistische Trump. Nou hier zitten er ook een paar.

Peerkeoud | 24-12-20 | 13:21

Vier jaar geleden is te ver...
Maar hoe ver laat u het "Opnieuw" komen...
... Schaamte.. Schandalig 2025..

V.Puffellen | 24-12-20 | 23:20

Gek hè, dat Nederland langzamerhand verpaupert in normen en waarden. Hoe zou dat toch komen?

PieterPassant | 24-12-20 | 12:51

In maart mogen de kiezers oordelen over de toeslagen-affaire. Ik voorspel dat de kiezers zich massaal achter de boosdoeners gaan scharen en hen een grote verkiezingsoverwinning zullen schenken. De realiteit is nu eenmaal dat het gros van de kiezers het geweldig vindt om te zien hoe onschuldigen gedupeerd, geruïneerd, verzopen of kapotgeschoten worden.

obominotie | 24-12-20 | 12:42 | 1

Mark Kutten is een KUT !

BroncoII | 24-12-20 | 13:22

Generaal MacArthur zei het al eens over President Roosevelt: “A man who would never tell the truth when a lie would serve him just as well.”
Exact hetzelfde geldt voor Rutte...

Ommezwaai | 24-12-20 | 12:39 | 1

De enige waarheid die Rutte ooit vertelt heeft is dat hij Geertje aan zou pakken. Belofte nagekomen.

Graaf_van_Hogendorp | 24-12-20 | 12:46

Hiermee wordt de diagnose praktisch bevestigd: sociopathie conform DSMV. Mogelijkerwijs dat hij ook nog ASS componenten ertussen heeft, echter daar is gedegener onderzoek voor nodig. Zal ie ook even tot zich moeten gaan laten nemen. Ik ben geïnteresseerd in de anamnese naar zijn jeugd.... was hij vriendelijk maar afstandelijk, was er contact groei, niet alleen maar oppervlakkig, enz..
huh? iemand aan de deur, wie schat...? Van de Nederlandse Veiligheidsdienst....? Niet FSB of GRU? Valt dat effe tegen.....

nobodiesunmighty | 24-12-20 | 12:39

Ja, sorry Ronaldo, maar is het niet een beetje naïef om te verwachten dat deze plucheklever eerlijk zal zeggen dat zijn regering dit waardeloos heeft aangepakt?

JvanDeventer | 24-12-20 | 12:38

Wat een gejammer over het aantal mensen dat ondanks alles op de VVD wil stemmen. Maar eh... waarom geen verontwaardiging over het feit dat deze mensen blijkbaar geen enkele andere partij als alternatief zien? Dáár zou men verontwaardigd over moeten zijn en zich af moeten vragen wat de concurrenten van de VVD anders of beter moeten doen. Waarom lopen kiezers niet massaal over naar de concurrentie?

Amsterdamsko | 24-12-20 | 12:37 | 5

@Ommezwaai | 24-12-20 | 12:44: Vooral domheid bij de leiding van FvD. Dat er tweetjes naar buiten komen kan altijd, of dat nu per ongeluk gebeurt of met opzet door een tegenstander. Waar het om gaat is hoe je daar vervolgens mee omgaat. Baudet kan of snapt dat niet. Dat zoveel mensen uit de partij zijn gestapt laat ook zien dat de onvrede over Baudet al véél langer speelt, en wel wat verder gaat dan die appjes.

Muxje | 24-12-20 | 12:48

@Ommezwaai | 24-12-20 | 12:44:
Haha... het valt u wel erg zwaar om te constateren dat de anderen er zelf een bende van maken. Daar hebben ze de VVD écht niet voor nodig.

Amsterdamsko | 24-12-20 | 13:06

@Muxje | 24-12-20 | 12:40:
Nou, duidelijk. Dit is het probleem maar tegelijkertijd toch te gek voor woorden dat niemand een geloofwaardig - dus duurzaam - alternatief voor de VVD weet te fabriceren?

Amsterdamsko | 24-12-20 | 14:20
▼ 2 antwoorden verborgen

VVD stemmers zien in Mark de bevestiging dat je overal mee weg kan komen. Hij is de inspiratie, de spiegel. Hij laat hen zien dat hoe smerig je egocentrische hufterigheid ook is, je daarmee toch een plaatje als deugende brave burger kan vijnzen. En dan wel zo dat je anderen zelfs hufterigheid en egocentrisch gedrag kan verwijten.

Lafayette | 24-12-20 | 12:30 | 1

Exact.

knutsel_ | 24-12-20 | 12:37

Het is voor een partij als de vvd toch wel treurig als een rutte het beste is wat je in huis hebt.

getty678 | 24-12-20 | 12:30 | 3

Voorlopig trekt ie nog volop stemmen...
Bij minder begaafden en dementen, dat wel.

Ommezwaai | 24-12-20 | 12:41

Zonder Rutte en met bijv. Dijkhof stond de partij rond de 15 zetels. Na hem stort het in, ik zie niemand anders die ook maar in de buurt komt van Rutte qua stemmenkanon.

Graaf_van_Hogendorp | 24-12-20 | 12:44

D66 en CDA zouden volgens mij hun vingers aflikken bij een lijsttrekker als Rutte.

Kicksalot | 24-12-20 | 15:26

Het is de onbeschoftheid in optima forma. Het is de ultieme onbeschaamdheid. Hier zijn eigenlijk geen woorden voor. Mensen, zie hier de ware Mark Rutte, een rat, een smerige, gore, stinkende rat. En besef dat hij alles met deze zelfde geestesgesteldheid doet. Hij wéét instinctief dat hij hiermee wegkomt, en dan is het wat hem betreft gedaan. Waar je mee weg kunt komen, dat is geoorloofd, dat beschadigt je niet, dat maakt je enkel maar sterker en bereid om een volgende keer nóg onbeschofter en nóg onbeschaamder te werk te gaan. Dat is de Rutte-doctrine.

Schoorsteenveger | 24-12-20 | 12:28 | 1
-weggejorist-
Chacruna | 24-12-20 | 12:52

Uit het interview: "U werd ook verhoord door de parlementaire commissie die de toeslagenaffaire onderzocht, onder ede net als de anderen, en u wist ineens niet meer wat de eed was en wat de belofte. Was u nerveus?

„Nee, ik was even verward. Ik wist dat ik het op God wilde doen, maar ik wist niet meer of dat dan de eed of de belofte was. Dat verklaar en beloof ik, dat zal dan wel de belofte zijn? Nu begin ik weer te twijfelen. En zo waarlijk helpe mij God almachtig is de eed. Dan doe je dit.” Rutte steekt twee vingers omhoog."

>>Ik wist dat ik het op God wilde doen<< Wat is dat voor een Baälsdienst? Rutte goochelt met 'God', twijfelt, en steekt twee vingers omhoog.

Nog een quote: "Na tien jaar premierschap sleept u van alles achter u aan: verkeerde beslissingen, woorden die u beter niet had kunnen gebruiken, dingen die u nu toch anders ziet.

„Absoluut, ik sleep een heel net met me mee. Daar moet je eerlijk over zijn. Ik denk dat mensen het dan wel begrijpen.”

Dat denkt u?

„Je weet het nooit helemáál zeker. Ik hoop dat mensen mild zijn en van zichzelf ook weten dat je leven nooit een foutloos parcours is.”"
Rutte wist dat hij het op God ging doen, Rutte weet, maar..."Je weet het nooit helemááál zeker"... Schizo

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-12-20 | 12:28 | 5
-weggejorist-
Chacruna | 24-12-20 | 12:55

@Chacruna | 24-12-20 | 12:55: Inderdaad, maar ik weet er nog veel meer. Overigens complimenten voor uw prachtige nickname. Daarvan krijg ik nou een warm gevoel van binnen!

OverdaanDerOnderheid | 24-12-20 | 18:28

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 24-12-20 | 12:53: Ik snap waarom u het zegt. We mogen ons namelijk best hele grote zorgen maken dat onze minister-president een leugenachtige manipulatieve gewetenloze lul is. En gegeven zijn positie mogen we ook best speculeren over zijn geestelijke (on)vermogens en daarmee (on)geschiktheid voor die functie (narcisme lijkt me bijvoorbeeld veel eerder van toepassing). Maar toch vind ik een persoonlijkheidsstoornis een serieuze zaak waar je beter geen scheldwoord van maakt. Vrijwel niemand met een persoonlijkheidsstoornis is zo'n enorme leugenachtige manipulatieve gewetenloze lul als Mark Rutte, dus in feite beledigt u niet Mark Rutte door een dergelijke associatie maar wel allerlei mensen die ons niets verkeerds hebben gedaan en meer aanspraak maken op onze compassie. Ter vergelijking: we zouden Mark Rutte ook zeer treffend kunnen vergelijken met kanker, de beeldspraak leent zich daarvoor uitstekend, zij het dat kanker niet per se kwaadaardig is. Toch erger ik me ook aan het gebruik van kanker als scheldwoord, en zou alle onschuldige slachtoffers van kanker en hun nabestaanden niet willen kwetsen door welke associatie met Mark Rutte dan ook.

OverdaanDerOnderheid | 24-12-20 | 19:02
▼ 2 antwoorden verborgen

De enige smet is dat het is uitgekomen. De rest moet nog worden doorgesproken door de afdeling communicatie.
Baas zijn van de belastingdienst met dubbele boekhouding. Wat een stuk tuig ben je dan.

El Rico Grande | 24-12-20 | 12:27

Het is een onuitwisbare smet wat sommige mensen aan de afgrond heeft gebracht en hij zou hier conclusies uit moeten trekken en opstappen, dat incompetente sujet.

jufrouw theelepeltje | 24-12-20 | 12:25

Deze man komt overal mee weg en eerlijk is eerlijk, dat is ook een gave. Ieder ander had allang de zak gekregen en zijn partij op een zetel of 10 gezet, maar hij blijft fier te paard en stijf bovenaan in de peilingen. Hoe vervelend en onterecht ik dat ook vind

Waakvlam | 24-12-20 | 12:23 | 3

Dat is geen verdienste van hemzelf, maar van zijn achterban. Mark Rutte weet dat hij alles kan maken, want zijn achterban zal hem hoe dan ook blindelings en onvoorwaardelijk blijven steunen. Het maakt niet uit of hij honderd miljoen of honderd miljard aan belastinggeld wegpist, het maakt niet uit of hij duizend, een miljoen, of een miljard mensen laat verzuipen in de Middellandse Zee, het maakt niet uit of hij wapens levert aan Al Qaida of aan IS, de VVD-stemmer heeft zijn rug, vastbesloten dit land definitief en onherstelbaar naar de bliksem te helpen.

obominotie | 24-12-20 | 12:28

@obominotie | 24-12-20 | 12:28: Inderdaad. We wonen in een land met heel veel VVD stemmers. Iets om misselijk van te worden. Een deel van hen zal werkelijk alles een worst wezen, en denkt alleen aan de eigen goedgevulde portemonnee. Het andere deel is dom.

Kicksalot | 24-12-20 | 15:45

@Waakvlam: eens. Linksom of rechtsom, Rutte is enorm getalenteerd. Hij flikt het toch maar iedere keer.

Bataafje | 24-12-20 | 18:20

De politiek is verworden tot een bedrijfstak waar fatsoenlijke, goeie mensen die wat kunnen, zich niet meer voor lenen en dat mag praktisch iedere politicus van de afgelopen 30 jaar zich aanrekenen.

streknek | 24-12-20 | 12:20 | 2
-weggejorist-
Chacruna | 24-12-20 | 12:57

Helemaal waar, maar het stemvee mag zich dat ook aanrekenen.

Kicksalot | 24-12-20 | 15:47

Misschien heeft hij weet van iets dat eraan zit te komen en waaruit zal blijken dat deze affaire geen of een zeer kleine smet is op zijn premierschap. Je weet het maar nooit.

Amsterdamsko | 24-12-20 | 12:18 | 3

De dictatuur van Bil5Gates?

Panos88 | 24-12-20 | 12:21

Er ligt immers misschien nog wel ergens een inlegvelletje onder de onderste steen van een geitenpaadjesravijn.

Kicksalot | 24-12-20 | 15:50

Om eerlijk te zijn, na het lezen van het hele stuk begrijp ik het wel. Na vijf van dit soort vooringenomen vragen("waarom zeg je niet institutioneel racisme? foei") zou ik ook onverschillig worden.

Panos88 | 24-12-20 | 12:16

Ik zie een beeld voor mij: Een trotse Rutte op de voorgrond, die als enige premier het is gelukt om vier keer achtereen premier te worden en het beeld achter hem tot aan de horizon toe, een landschap van smeulende steden, ontelbare moskeeën, de Nederlandse vlag met de vlag van de islam, uitgebrande kerken en synagogen, mensen die elkaar de hersenen inslaan, armoede.
Slogan van Rutte: I don’t care!

Taartmoment | 24-12-20 | 12:14 | 1
-weggejorist-
Chacruna | 24-12-20 | 13:00

Tsja, reflectie naar jezelf is toch wel een dingetje. Onbestaanbaar. We hadden vroeger lubberiaans; we hebben nu de Rutte doctrine. Knap hoe iemand overal doorheen glibbert. Een echte conyo.

RGV42 | 24-12-20 | 12:13

Even OT, maar ik heb Peter Emile al een tijd gemist in de reaguurpanelen? Iemand?

Alco-de-Holist | 24-12-20 | 12:11 | 1

Peter Emile | 24-12-20 | 00:44
Zag ‘m vannacht nog in de kroeg.
Hij zag er moe uit.... wallen onder z’n ballen.

Ruimedenker | 24-12-20 | 12:24

Als ze Rutte zouden vragen of de holocaust een smet was op het kanselierschap van Hitler, zou hij dan een antwoord van dezelfde strekking geven?

intrigant | 24-12-20 | 12:09 | 1

Himmler was gelukkig een keurige man. Dat zei'die zelf.

Jezus_Boeddha | 24-12-20 | 12:14

Eigenlijk zou je anarchist moeten worden. Regeringen en overheden hebben nooit het goede met het gewone volk voor. Ze beschermen voornamelijk de belangen van de machtigen en rijken.

Jezus_Boeddha | 24-12-20 | 12:07

Stop es met dat sneulinkse bashgewauwel. Politieke eindverantwoordelijkheid heeft in ons land nooit echt wat betekend. Asscher, margemaker, was hier de ECHTE genius en verdient eerloos ontslag uit de politiek wegens nooit wat goeds gepresteerd dus weggegooid overdadig salarisgeld.

Pieterman | 24-12-20 | 12:06 | 1

Ik kan me herinneren dat Rita Verdonk zich ooit genoodzaakt voelde om op te stappen nadat een asielzoeker de gevangenis waarin hij woonachtig was in brand stak. Je kunt je afvragen wie zoiets als minister had kunnen voorkomen. Maar toch is ze afgetreden. Hoe anders is het in deze langlopende zaak waar men jarenlang niet ingreep.

intrigant | 24-12-20 | 12:46

memes kom maar op:
is het moslimbroederschap een smet op Kauthars 9 plek groenlinks?
zijn de nazi whatsapp ongein een smet op Baudets partij?
is de bruiloft van Grapperhaus een smet op zijn justitie en veiligheid geloofwaardigheid?
is de vakantiereis in coronalockdown van fam van Oranje een dikke middelvinger naar het plebs?
'Daar moet ik over nadenken, of ik daar ja of nee op zeg.'

HetOorAakel | 24-12-20 | 12:06 | 1
-weggejorist-
Pieterman | 24-12-20 | 12:07

Neem rustig de tijd joh om er even over na te denken.
Wij zijn er al uit, maar het is beter dat je zelf tot de juiste conclusie komt.

Sjiek | 24-12-20 | 12:06

Met deze Ruttiaanse logica is de holocaust ook geen smet voor de nazi's. Ze zouden het dan tot iets van zichzelf maken terwijl het om de getroffen joden moet gaan. (excuses voor de Godwin).

Joris Beltsin | 24-12-20 | 12:04 | 1

+1000
En zijn ze er nu al uit?

Iets_met_bont | 24-12-20 | 13:09

Alles waar we hier over discussiëren, alle argumenten heen en weer, alle stevige analyses en onderbouwde kritiek... het slaat allemaal dood op een muur van lethargie, opgetrokken door de mensen waar het allemaal om gaat: de kiezers.

Als je met willekeurige mensen spreekt over de toeslagen-affaire, is er op z'n best een vaag besef waar het over gaat. Als je dan uitlegt dat het om de grootste misdaad gaat, die sinds WWII door de overheid tegen de eigen bevolking is gepleegd, kijken ze je vol ongeloof aan. En dat Corona-koning Rutte, die zo sympathiek en meevoelend op TV verschijnt, daar medeschuldig aan is, is helemaal een brug te ver.

Het leeft totaal niet onder de burgers. De moedeloosheid en het gebrek aan vertrouwen in de politiek is nog nooit zo groot geweest. De dat gebrek aan vertrouwen leidt bij de kiezers niet tot het gedrag dat je zou verwachten: niet stemmen of protest-stemmen - nee, het leidt juist tot meer steun voor het partijkartel. Want kiezers die zich hebben afgekeerd van de politiek, die niets meer over willen weten over essentiële kwesties, die zijn juist een gemakkelijke prooi voor de gladde praters van de gevestigde macht.

Veel is er gezegd en geschreven over het gevaar van populisme en over de aantrekkingskracht van populistische partijen op het ongeïnformeerde kiesvolk.
Maar de gevestigde orde hoeft zich geen zorgen te maken: eenmaal in het stemhokje zal de ongeïnteresseerde en gedesillusioneerde kiezer zal altijd het vakje rood maken van een traditionele machtspartij.

Leipniz | 24-12-20 | 12:03 | 3

Stemvee wil status quo behouden. Hun koopwoning en sociale huurhutjes behouden. Nog 2-3x per jaar op vakantie kunnen behouden. Hun koters kunnen dumpen op publieke kinderdagverblijven wat sgolen heet behouden. Met hun kuchjes naar de huisarts zonder exorbitante bedragen te betalen behouden.

In combo met propaganda vanuit de overheid, onderwijs, MSM en cultuur wil het stemvee ook niet uit de pas lopen. Althans het gros daarvan. En hoewel ze weten dat ze keihard worden voorgelogen en dat steeds meer van ze wordt afgepakt qua rechten en voorzieningen, willen ze vastklampen aan de kruimels die ze nog wel mogen hebben. Pas als het stemvee berooid in een pod leeft, knagend op insecten, waarbij een deel van hun familie en vrienden in 'heropvoedingskampen' zit wegens te weinig social points, komt het besef en berouw. Maar dan is het te laat.

Graaf_van_Hogendorp | 24-12-20 | 12:13

Is ook zo. Ik hoor niemand er over. De kamer (inclusief de oppositie) en de media hebben hier heel handig een “politiek dingetje” van gemaakt. Haags geneuzel. Schandaaltje, verantwoordelijkheid zus en zo, motie ja of nee, wie had wie moeten informeren, enz. Zoals er wel vaker politieke dingetjes zijn, dit is gewoon het zoveelste. Ik heb hier nog niemand in het wild kwaad over zien worden of schande over horen spreken.

Muxje | 24-12-20 | 12:16

@Graaf_van_Hogendorp | 24-12-20 | 12:13:
"Maar we hebben het nog zo goed."
"Het glas is nog halfvol."
"Er zijn mensen die het veel slechter hebben."
"Ze zullen wel gelijk hebben."
"Denk eens aan de kindertjes in Afrika."
"We kunnen ons nog best veel permitteren."
"De goede moeten helaas onder de kwaden lijden."
"Regels zijn er niet voor niets."
"We moeten offers brengen."
"....."
"Waarom ik?"

Leipniz | 24-12-20 | 12:49

Rutte wordt door Pravdablaadje NRC steevast aan de weldenkende schapenkudde van Nederland gepresenteerd als de verstandige wijze staatsman. Staatsman. Van de Staat. Der Nederlanden. Nou lieve weldenkende mensen. Rutte, en Kaag, en de majesteiten, zijn Nederland aan het weggeven. Aan het opheffen. Uitgummen. Leest u de troonrede nog eens na als u mij niet gelooft. Ze hebben deze beslissing hierin al bekendgemaakt. Geen complot. Gewoon, besloten. De nieuwe wereldorde, Ze Grreet Rieset, gaat boven "nationalistisch eigenbelang". Zijn woorden, via de koning. Nota bene. Alsof opkomen voor onze soevereine staat een viezige aangelegenheid is. Van het Nederlands volk, van tokkies, deplorables, gekkies, wappies, ... Burgers... Hè bah. Burgers. Niets voor weldenkende mensen.
Staatsman? Een belediging voor het begrip.

Cepalislam500mg | 24-12-20 | 11:58 | 1

Ja je hoort altijd "Wat doet hij het goed he"

dedwarsligger | 24-12-20 | 12:06

Hier helpt niets meer.... maar voor je het weet vraagt ie vriendje Erdogan weer om in februari een Turkse minister deze kant op te sturen om wat Koerden te intimideren, zodat Rutte weer met zijn "spierballen" kan rollen ...

PepijnvanLanden | 24-12-20 | 11:58

Gisreren liep Rutte onherkenbaar op de markt, maar het AD had toch maar mooi door. Het AD is dus alweer begonnen om Rutte in het zadel te houden. Dat zullen meer kranten doen, dus Rutte blijft zitten en zal de verkiezingen glorieus winnen.

Febofiel | 24-12-20 | 11:52 | 1

Ja dat is wel duidelijk. De Pravda, we kennen het. Maar gelukkig hebben we de Febo nog. Nog wel.

Cepalislam500mg | 24-12-20 | 12:01

De overheidsfraude is een mogelijk nog grotere smet op het blazoen van de NPO en de NOS. Wegkijken krijgt een gezicht.

Frau Merkel | 24-12-20 | 11:51

'Compenseren '

Daar heb je dat woordje weer. Het betekent dat Rutte de gedupeerden niet schadeloos zal stellen, hij nooit de volledige schade zal betalen. Alle gevolgschade, jammer helaas, is ook voor rekening van de gedupeerden. Huis kwijt? Baan kwijt? Kinderen kwijt? Vette pech voor u als gedupeerde. Ook dat leed is voor uw eigen rekening.

Dit is het antwoord dat u van Rutte krijgt: U krijgt een fooitje, een heel piepklein fooitje en liefst ook nog zo min mogelijk, ter 'compensatie' .

Vergelijk het maar met dat ik uw splinternieuwe auto compleet totall loss rij, alleen de kosten voor een (1) nieuwe zijspiegel compenseer, en dan triomfantelijk lachend ga vertellen dat ik uw schade heb betaald.

gaffelbaard | 24-12-20 | 11:49

Het moet om de getroffenen gaan. Hoe krijg je het uit je strot. Ik vind Rutte geen onsympathieke vent, maar die vraag op die manier ontwijken kan echt niet.

Muxje | 24-12-20 | 11:48 | 2

Dat is Ruttiaans voor:
Het moet moet de getroffenen gaan, maar eigenlijk gaat alles over en draait alles om mij. Hahahahaha!

Zo moet u dat lezen.

gaffelbaard | 24-12-20 | 11:51

Eens.
Als journalist de premier hiermee weg laten komen kan ook niet.

Iets_met_bont | 24-12-20 | 13:13

Sociopaat.

ademende aarde | 24-12-20 | 11:47

De man is een psychopaat. Geweten en gevoelloos. Dat karma zijn werk naar behoren zal gaan doen. Wat een vreselijk mens..

DrachiR | 24-12-20 | 11:44

Met pek en veren besmeurd waggelt Pino door de Sesamstaat, schreeuwend naar ieder die het niet wil horen "iedereen die ik ken is Inimini", "iedereen die ik ken is Inimini".

Sarcastica | 24-12-20 | 11:44

Je moet het willen zien hoe deze man over lijken gaat. Of het nu een minister of staatssecretaris is, die hij omhelst en een Judaskus geeft, of hoe "verschrikkelijk" hij het voor de toeslagenslachtoffers vindt. De schijnbaar warme woorden die over zijn lippen komen is niet de taal die zijn koude ogen spreken. Hij meent er namelijk geen flikker van. Je moet het natuurlijk wel zien. Dat laatste toont hij gelukkig steeds meer met zijn geveinsde empathie en wordt het anderen ook duidelijk. Denkend dat hij deze zaak tot een goed einde moet brengen is een gotspe. Nieuwe bezems vegen veel beter schoon. De VVD zou er goed aan doen aan vervanging te denken. Misschien dat deze ras Liber-Aal zijn stemgedrag dan zal heroverwegen in maart, maar nu met Rutte stem ik al jaren geen VVD meer. Prettige Feestdagen!

Een vrije paling | 24-12-20 | 11:43 | 2

Geen Liber-aal, maar een Glibber-aal. Gladder dan glad, in een emmer snot.

Glasgow Argus | 24-12-20 | 11:48

Het lijkt de partij van de alen wel.

Jezus_Boeddha | 24-12-20 | 12:05

Ach, zometeen heeft hij er toch geen actieve herinnering meer aan.

kunstliefhebber | 24-12-20 | 11:40 | 1

Zometeen is bij de meeste helaasch al na 5 minuten.. aandachtsspanne is niet meer zo als dat het was, en daar maakt men gretig gebruik van, het ene schandaal overschaduwd de vorige and so on and so on..

All_Anonymous | 24-12-20 | 11:44

Misschien moet je, als je een antwoord wilt hebben op de vraag of de toeslagenaffaire een smet is op zijn premierschap eerst eens duidelijk definieren wat je bedoelt met 'smet'. Als je namelijk kijkt naar de polls, dan moet je toch echt constateren dat er nog altijd een zeer grote groep blij op de VVD stemt.

Weerduivel | 24-12-20 | 11:38 | 3

Precies, en die mensen zijn het gevaarlijkst.

obominotie | 24-12-20 | 12:40

@Weerduivel | 24-12-20 | 11:38 |
"Als je namelijk kijkt naar de polls, dan moet je toch echt constateren dat er nog altijd een zeer grote groep blij op de VVD stemt."

"Turkeys voting for Christmas" is de uitdrukking die het best bij dat laatste zinnetje past.

Sjefke7807 | 24-12-20 | 13:13

Die zullen nu toch ook wel doorhebben dat ze met 'she great riset' hun bezittingen kwijtraken?

revolte | 24-12-20 | 18:16

Tjeesus alsof die mensen zijn getroffen door een natuurramp. Weten jullie wie er ook een beleid bedacht had maar het niet iets van zichzelf wou maken?

Wim_Kut | 24-12-20 | 11:36

Zullen wij de verkiezingen afwachten om te zien of het een smet op het blazoen van 'teflon' Rutte is. Ik bedoel dat is toch een mooie graadmeter? Ik, trouwens, verwacht van niet en een volgende fase in het opheffen van Nederland als soevereine staat en een volgende promotie van Nederland. Van pinautomaat naar creditcard met geen limiet.

HetLichtInHetZuiden | 24-12-20 | 11:31 | 2

U loopt achter, Die creditcard is al in Brusselse handen.

Datgingniegoed | 24-12-20 | 11:42

Ik vrees het ook.

Cepalislam500mg | 24-12-20 | 12:04

Beste mijnheer Rutte. Voor de zekerheid nog een keer het volgende omdat het erop lijkt dat u het vergeten bent.

Nederland is ínclusief de Nederlanders.

Rest In Privacy | 24-12-20 | 11:28 | 1

Mooi gezegd. Dank u. Ik meen het.

Cepalislam500mg | 24-12-20 | 12:05

Dat moet hij eerst toch even met zijn spindokters overleggen om e zien welk standpunt de meeste stemmen oplevert.

Sqbar | 24-12-20 | 11:28 | 2

Carolien?

Wim_Kut | 24-12-20 | 11:37

Even een vergelijk met het aftreden van Wim Kok, jaren na het debacle bij Sebrenica; Kok of het kabinet had toen geen opdracht gegeven tot een massamoord, geen opdracht om mannen, vrouwen en kinderen te scheiden, het parlement niet bewust informatie achter gehouden, de militairen niet laten liegen, de slachtoffers niet opgezadeld met mappen vol zwartgelakte pagina's, onderzoeken niet getraineerd. Dutchbat was zeer slecht bewapend en kreeg geen Franse luchtsteun. Nederland had zijn VN-troepen ook thuis kunnen houden. Maar Kok trad wel af. Moreel kompas.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 11:27 | 3

Toen ging hij thuis van z’n kwartjes genieten.

JohnMarston1907 | 24-12-20 | 11:35

Om vervolgens commissaris te worden bij ING en de hele socialistische agenda overboord te gooien. Dat kompas werkte niet optimaal.

intrigant | 24-12-20 | 12:03

Wat laat de vos hier alweer zijn haren zien. Moeilijk te vatten dat er keer op keer voor deze beste man gekozen wordt.

TimTheEnchanter | 24-12-20 | 11:25

Rutte is een smet op ons allemaal. Vlek op vlek op vlek.

Lorejas | 24-12-20 | 11:23

Met een teflon coating is niets een smet. Rutte heeft dus technisch gelijk.

ChristianV | 24-12-20 | 11:22 | 1

Scherp

Cepalislam500mg | 24-12-20 | 12:06

Rutte is een rare eikel. Hij spoort niet. Net als Wiebes (sprookjes Efteling figuur) en zenuwen-tik Asscher. Raar volk.

streknek | 24-12-20 | 11:20

Ik wens Mark veel toeslagen toe.

Ivoren Toren | 24-12-20 | 11:18

Het is een smet op Rutte I. Het is een smet op Rutte II en het is een smet op Rutte III.

Is het een smet? Ja, driewerf ja!

Louter Leuter | 24-12-20 | 11:16 | 2

Nee, hij heeft ook zoveel goede dingen gedaan.. ahum.

BozePaarseMan | 24-12-20 | 11:21

Precies dit. Het is geen incident. Het is het gevolg van jarenlang beleid.

Ivoren Toren | 24-12-20 | 11:26

Je moet problemen nooit tot iets van jezelf maken. Een mooie les.

grietmetgroenefiets | 24-12-20 | 11:16 | 2

Rutte is er buitengewoon bedreven in om anderen voor de bus te gooien om zichzelf te redden. Hij is er zelfs zo goed in dat het niet eens opvalt. Een hele nare kerel als je erover nadenkt.

Ivoren Toren | 24-12-20 | 11:29

Hoe bevredigend Landgenietes-/gewelles weer vier jaar wachten. . .

V.Puffellen | 24-12-20 | 23:50

*in opgetogen afwachting notitieblok en pen in aanslag houdt met werktitel "hoe overleef ik weer een managementcrisis" *

Graaf_Slis | 24-12-20 | 11:15

Nogmaals, het opstappen van politici betekent niets. Binnen een paar maanden zijn ze ergens burgemeester of voorzitter van grote maatschappelijke organisaties. Wie een keer aangepakt moeten worden zijn die (top)ambtenaren die willens en wetens de wet hebben overtreden. Mij dunkt dat je die strafrechtelijk kunt aanpakken. Het kan niet zo zijn dat die volgevreten lamzakken in het management van de belastingdienst blijven zitten alsof er niets gebeurd is en gewoon hun periodiekjes blijven ontvangen tot ze met pensioen gaan. Onbestaanbaar.

Bigi Bana Boy | 24-12-20 | 11:15 | 5

Ministers komen en gaan, maar de ambtenarij is eeuwig.
Toen de BBC zich nog met kwaliteits-tv en niet met identitaire vraagstukken bezig hield was er een serie genaamd "Yes, Minister", die dit principe haarfijn fileerde. Het enige verschil met de huidige situatie was dat de politicus in "Yes, Minister" een sympathiek persoon was, terwijl de huidige politici allemaal klonen van Sir Humphrey Appleby geworden zijn, in de serie een abjecte, achterbakse gluiperd.

Leipniz | 24-12-20 | 11:42

@Leipniz | 24-12-20 | 11:42: Vergis je niet, topambtenaren op de ministeries hebben meer macht dan menigeen denkt. Vergeet niet dat ze veel meer kennis in huis hebben dan de gemiddelde staatssecretaris en/of minister. Dingen die ze niet welgevallig zijn, traineren of saboteren ze eenvoudigweg. Of ze houden dingen onder de pet.

Bigi Bana Boy | 24-12-20 | 11:59

@Bigi Bana Boy | 24-12-20 | 11:59:
Ja, dat was ook precies het punt van "Yes, Minister". Hoe een goedwillende maar naïeve bewindspersoon geringeloord werd door de almachtige ambtenarij.
Nu zitten we dus in de nog onwenselijkere situatie dat zowel de politici als de topambtenaren cynische carrièrejagers geworden zijn.

Leipniz | 24-12-20 | 15:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Die man is ongelooflijk goed met woorden, dat heeft mijn respect, maar hij is tegelijkertijd zo glad als een aal. Als je met deze man een oorlog in moet zou hij je net zo makkelijk achterlaten en terug thuis vertellen dat hij tot het uiterste is gegaan om je te redden.

wimaa | 24-12-20 | 11:14 | 2

Mooi verwoord. Het trieste is dat we niks beters hebben. We gaan van onbetrouwbare politici naar geestelijk armoedige politici. Het goede nieuws is dat Nederland wel door rolt.

Drukvandaag | 24-12-20 | 11:22

We hadden ooit beter, maar die is vakkundig kalltgestellt.

All_Anonymous | 24-12-20 | 11:24

Waarom berichten we hier nog over? Als Mark Rutte samen met Rob Jetten een moord zou plegen en heil Satan zou roepen op live televisie, zouden Nederlanders nog niet inzien wat een puinhoop het is en weer op VVD66 stemmen. Want iemand zei iets over iemand bij FVD dus dat is veeeeeeeeel erger.

Gieterman | 24-12-20 | 11:14 | 2

Als Rutte een moord zou plegen zou hij zeggen bij de hoorzitting: 'Waarom hebben we het hier over mij? We moeten het over de getroffen ouders hebben, zij moeten genoegdoening en schadeloosstelling krijgen. Laten we het over de hoogte daarvan hebben.'

grietmetgroenefiets | 24-12-20 | 11:19

Ik wens mensen niet graag iets toe, maar Mark wens ik toch wel een lekke band met zn fiets...

DeAapUitDeMouw | 24-12-20 | 11:13 | 6

Ik wens Mark een fiets zonder zadel..

All_Anonymous | 24-12-20 | 11:25

Waar is Joris?

Kicksalot | 24-12-20 | 11:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Valt me nog mee dat hij niet zegt: 'Toeslagenaffaire? Welke toeslagenaffaire?'

Mr_Natural | 24-12-20 | 11:12 | 3

Hij weet nog dat het iets met ouders was. Valt me niet tegen.

BozePaarseMan | 24-12-20 | 11:15

Ik heb daar geen actieve herinnering aan.

Sitting_targets | 24-12-20 | 12:00

Dat'ie dit nog kan herinneren, de toeslagaffaire... ongelooflijk.

Thoth | 24-12-20 | 12:16

Geslepen, politiek en eigen belang. VVD is er niet voor u, vvd is er voor zichzelf.

BozePaarseMan | 24-12-20 | 11:12

Duidelijk niet de premier van iedereen. You're not my buddy, friend.

Met_baard | 24-12-20 | 11:11 | 2

I’m not your friend, pal

B3nnie | 24-12-20 | 11:13

Arrogantie ten top + lading dommigheid.... maar ja whats new heh...

DeAapUitDeMouw | 24-12-20 | 11:10

Heb ik iets gemist? Ik heb in de media de afgelopen 10 jaar nooit iets gehoord van of over een familielid, behalve de overleden moeder van Rutte. Heeft hij geen broers, ooms, tantes, neven en nichten? Van eerdere premiers kwamen die wel eens langs. En zelfs van niet-premiers, zoals de broers van Fortuyn. Vreemd. Raar.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 11:08 | 4

Zou u er mee te koop lopen, als het familie van u was?
Ik zou me kapot schamen.

EEnzame SchizofrEEN | 24-12-20 | 11:11

Hij was een nakomertje. Volgens mij is iedereen in zijn familie overleden.

oldandwise | 24-12-20 | 11:15

De familiesituatie van Rutte hoef je er niet bij te halen - de schade die hij met zijn VVD op gewetenloze manier aan ons gave land heeft toegebracht is meer dan voldoende om hem een lekke fietsband toe te wensen. Maar ook al zou zijn familie hem verder in de steek laten, hele volksstammen blijven op de vriendelijke goedlachse staatsman stemmen.

Kicksalot | 24-12-20 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Markiavelli Rutte.

Schriever | 24-12-20 | 11:08

Gezien de peilingen is dat inderdaad geen smet op Mark Rutte zijn premierschap. De gaswinning en aardbevingsschade in Groningen is ook zo iets wat net zo snel weer in de vergetelheid raakt.

Als ik mensen vertel over de "Rutte doctrine" het frustreren van wob-verzoeken, het niet of onjuist informeren van de Kamer, het slachtofferen van onschuldige burgers en noem de rest van het onbehoorlijke bestuur maar op dan kijken ze mij aan met een blik vol ongeloof. Het beeld wat zij bij Rutte (de VVD) hebben is een goedlachse man die fluitend op zijn fiets naar zijn werk gaat en zo iemand 'doet zulke dingen toch niet?'. Dat is iets voor regeringsleiders in oost-Europa of een Trump.

Als er überhaupt iets negatiefs blijft kleven dan weet Rutte (de VVD) dat altijd andere partijen aan te smeren of het uit te smeren tot de regering in het algemeen zodat ze zelf buiten schot blijven. De gemiddelde burger ziet blijkbaar 'staatsman' Rutte speeches geven bij de NOS, kekke filmpjes op Dumpert en interviews in kranten die tot op de komma zijn voorgekauwd door persvoorlichters. iedereen met kritiek zit in de andere hoek van de kamer bij wappies, complotdenkers en 'populistisch' extreemrechts Geenstijl tuig dat altijd overal over klaagt. Voor velen is dat blijkbaar de mate van politiek in hun leven. Tja, four more years.

GroetenVanUrk | 24-12-20 | 11:08 | 3

Als Trump zijn marketing en imagomanagement beter op orde had gehad, zoals Rutte of Obama, dan begon hij nu fluitend aan zijn tweede termijn.

Ivoren Toren | 24-12-20 | 11:14

Mooi verwoord.

Datgingniegoed | 24-12-20 | 11:36
-weggejorist-
ReyNemaattori | 24-12-20 | 11:37

Nog even over die "precedentwerking" (dus niet "precedentwerking", @Ronaldo). Iedere ambtenaar of politicus die daar ooit over praat alsof het iets onwenselijks is moet onmiddellijk voor het leven worden uitgesloten van iedere publieke functie en zwaar bestraft.

OverdaanDerOnderheid | 24-12-20 | 11:08

Wie als VVD'r nu Rutte nog verdedigt, is af. Daar is geen discussie meer over mogelijk.

TeeJee | 24-12-20 | 11:07 | 4

Voorlopig staat onze Lachende Leugenaar nog steeds op zetelwinst. "Hij doet het zo goed in deze crisis" en "Ga er maar aanstaan momenteel". Allemaal uitspraken van lieden die nauwelijks tegenspoed in het leven hebben gekend, althans waarschijnlijk niet op zakelijk gebied dan. Voorlopig staat Nederland inmiddels met stip op nummer 1 qua corona besmettingen per 100.000 inwoners. En nog steeds doen Rutte en zijn vazallen het geweldig in de ogen van velen...

Ommezwaai | 24-12-20 | 11:19

@OverdaanDerOnderheid | 24-12-20 | 11:11:
@Ommezwaai | 24-12-20 | 11:19:

Tja, de kiezer.
Geheugen van een goudvis, en het overzicht van een pindarotsje.

Desalniettemin, er zijn hier op GS een aantal sujetten die fanatiek Rutte verdedigen, elke keer weer wanneer het over de VVD gaat.
Het moge ondertussen duidelijk zijn dat deze man een onbetrouwbare leugenaar is, die al lachend de rechtsstaat alsmede de betrouwbaarheid van de overheid door de plee spoelt, simpelweg voor zijn eigen belang.

Rutte is niet meer te verdedigen; wie dat nog doet heeft er blijkbaar eigen belang bij, en heeft werkelijk nul integriteit. De VVD ten voeten uit; boeven nest.

TeeJee | 24-12-20 | 11:24

@TeeJee | 24-12-20 | 11:24: Iedereen met een sprankje politiek benul weet al jaren dat Rutte nul integriteit heeft, zijn fanboys hier weten dat als geen ander. Voor hen geldt dus hetzelfde.

Kicksalot | 24-12-20 | 12:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoor Pim nog zeggen
Zalig zijn de onnozelen van geest!!!
R.I.P

Ronaldo Hache | 24-12-20 | 11:07

Rutte regelt het wel weer komt er weer toneel stukje van een huilende pinokio die stapt op maar krijgt daarvoor weer een mooi baantje terug niks aan de hand zijn er al zat gegaan bij Rutte
hennes halbe enzv:

kuus | 24-12-20 | 11:03

En er komt nog meer naar boven.
Follow the money heeft een aardig artikel over de commissie Donner die de eerder toeslagenaffaire onderzocht.

www.ftm.nl/artikelen/toeslagenaffaire...

Noobster | 24-12-20 | 11:03 | 3

Exact, Donner/Opstelten/Demmink hebben de explosieve kracht van de nieuwe (social) media totaal onderschat, die dachten dat alles "veilig" was in hun straatjes als de papieren in de kast bleven.

grindbak | 24-12-20 | 11:11

Het meest steekt nog dat Donner met z'n vrome bakkes onze linkse paap Asscher uit de wind heeft gehouden. De rol van Asscher is toch op z'n minst uitermate dubieus te noemen, net als de rol van Rutte overigens. Beide verzetten zich momenteel in alle macht gelijk zwaar aangeschoten wild. De enige oplossing is dat Asscher en Rutte hun werkkamer opruimen en door de bewaking het pand worden uitgezet...

Ommezwaai | 24-12-20 | 11:13

@Ommezwaai | 24-12-20 | 11:13: Hoho! Geen lelijke dingen over onze grote kleine vriend Donner, Hoeder van het recht in ons land.

Hij krijgt vanavond weer een schaaltje oranjevla van zijn vrouw. Mét slagroom. "Omdat je het dit jaar weer zo goed hebt gedaan..." zegt ze dan liefkozend.

Yrrab | 24-12-20 | 11:51

Voor een forse groep nederlanders is Rutte inmiddels een identificatiefiguur geworden. Een voorbeeld van hoe je weg kan komen met halve waarheden, gebroken beloften en slecht en onbetrouwbaar beleid. Als je matig in je werkt functioneert en toch voor zaken verantwoordelijkheid bent, zit je met de vraag hoe je ermee wegkomt. En dan is Rutte een goed voorbeeld. Het is de verklaring voor de dominantie van de vvd.

ExitTrajectum | 24-12-20 | 11:02 | 2

Precies, hetzelfde geldt voor Corona. Waarom zou je in vredesnaam verantwoordelijkheid verwachten van de burger als je zelf met alles wegkomt?

knutsel_ | 24-12-20 | 11:13

U noemt alles waar de VVD voor staat, keer op keer.

KlaagGraag | 24-12-20 | 11:19

Marc Rutte in de biechtstoel bij de kapelaan, die hem ooit in z'n reedt had geneukt : Ja ik heb gefaald in de toeslagenaffaire, dus ik treedt af als premier en kom ook niet meer op de VVD-lijst en ook al niet eens alsdan lijstduwer of zo. Ik ben politiek arbeidsongeschikt verklaard als KwaWajongere en enorme faalhaas en die 1000 euro was natuurlijk een grapje ooit en die geen cent naar Griekenland eveneens, maar ja kiezers zijn behoorlijk stom en ik sta nog steeds bovenaan in de peilingen met de VVD, dus noem nou eens een andere vvd-lijsttrekker? Marcus moest er een beetje om lachen.

IndoFortuyn | 24-12-20 | 11:01

Ik ga me eens verdiepen in het Australische model. Daar wordt een premier gewoon vervangen door de partij, zonder tussenkomst van verkiezingen. Na een grof schandaal bijvoorbeeld. Zoals hier.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 11:01 | 4

Mh17, filmrolletje srebrenica, rollodex, gasbaten Groningen.. voor nu even genoeg Piet?

All_Anonymous | 24-12-20 | 11:09
-weggejorist-
ReyNemaattori | 24-12-20 | 12:47
▼ 1 antwoord verborgen

Briljante reactie van Rutte. Briljant als in "Nu maakt u me de focus van aandacht, maar het gaat niet om mij. Geeft u nou maar positieve aandacht aan de ouders, zoals wij dat ook doen."

oldandwise | 24-12-20 | 11:00

verdachte beken maar dat u uw buurman vermoord heeft.
nee nee, dan maak ik het tot iets van mezelf terwijl het over het slachtoffer moet gaan.

isotope 465 | 24-12-20 | 11:00

Ja dit is allemaal niet best maar wat zijn jullie hier toch aanhoudend selectief verontwaardigd over? Ontelbare Nederlanders worden op diverse manieren vermalen door de kaken van de bureaucratie. Waarom is dit ineens de druppel?

Gen. Maximus | 24-12-20 | 10:59 | 3

dat weet je nooit

isotope 465 | 24-12-20 | 11:01

Wie zegt dat dit de druppel is voor de gemiddelde medelander? Er wordt hier aandacht aan gegeven aan guurders wat 75% daarvan kritisch tegenover Rutte staat in de comments... maar dat is niet representatief voor het hele land.

Graaf_van_Hogendorp | 24-12-20 | 11:04

Nee maar onderzoek onder 2230 “nederlanders” en daarover zeggen dat ze 60% van Nederland vertegenwoordigen klopt wel zeker..

All_Anonymous | 24-12-20 | 11:05

Ons land wordt "geleid" door een lul. Niets meer, niets minder. Een lul. Nou ja, misschien toch wel minder eigenlijk. Hoe kunnen mensen het nog in hun hoofd halen om in maart vvd te stemmen? Stem.de.lul.weg.

nietzomoeilijk | 24-12-20 | 10:59 | 2

Goed betoog, mooie onderbouwing ook. Nu weet ik tenminste wat ik moet doen.

BobDobalina | 24-12-20 | 11:02

@BobDobalina | 24-12-20 | 11:02: soms liggen feiten zo voor de hand dat er geen onderbouwing meer nodig. Of moet ik je ook nog uitleggen dat de aarde een bol is en niet plat?

kunstliefhebber | 24-12-20 | 11:43

Ongekend onbenul?
Natuurlijk niet.
Alles aan Rutte is zorgvuldig geregisseerd.
Ieder woord, gebaar, uitdrukking.
Hij hoeft zelf nergens over na te denken, zegt hij zelf.

Bolder | 24-12-20 | 10:58

Ik blijf het zeggen: Dit gaat de meest ongehoorde ‘Glas, Plas, Was’ ooit worden.

Wijze uit het Oosten | 24-12-20 | 10:58

Mensen, het is gewoon een psychopaat. Zijn gewetensfunctie is niet ontwikkeld en hij kan geen empathie voelen. Als hij iets doet wat moreel gezien niet kan, ziet hij geen relatie met zichzelf. Ook het vele liegen hoort daarbij.
De man heeft een stoornis en daar kan je wel boos om worden, maar dat heeft eigenlijk geen zin. Nooit meer op hem stemmen, lijkt me wél heel zinnig.

Poesmobiel | 24-12-20 | 10:57 | 1

Waar je boos op kan worden is de meute die toch gewoon VVD blijft stemmen, maar ook dat heeft weinig zin.

Kicksalot | 24-12-20 | 11:16

Het zonder voorbehoud en enige controle uitdelen van EUR 30.000 aan belastinggeld. Ook aan diegenen die zich tot dusver "nog niet gemeld" hebben. Dat mag hij zichzelf aanrekenen.
Geld is kennelijk niets meer waard.

Graaf_Slis | 24-12-20 | 10:57 | 2

Afkopen van zijn zonden, vlak voor Kerst en de verkiezingen.

KlaagGraag | 24-12-20 | 11:21

En G(old)O(il)D(ollar) zag dat het goed was.

All_Anonymous | 24-12-20 | 11:47

Als je criminele en corrupte sadistische ambtenaren niet kan laten vallen ben je er zelf wellicht een. It takes one to know one.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 10:57

Het heeft er alle schijn van dat Guus Valk een prototype VVD stemmert is.
Een soort van masochist zeg maar.

Modi | 24-12-20 | 10:55

Ik zou ook nog niets toegeven als ik Rutte was. Geen duimbreed, stemvee is dom, dat moet hij behouden tot na de verkiezingen.

BozePaarseMan | 24-12-20 | 10:55

Ongekend. Dat deze leugenaar en woordkunstenaar nog zoveel mensen aan zich weet te binden. Het gekke is dat ik werkelijk niemand in mijn omgeving ken die nog op de VVD en of Rutte stemt. Dus dat kan er ook nog wel bij, dat aankomend jaar bekend wordt dat de verkiezingen doorgestoken kaart zijn. Ik kijk nergens meer van op in NL tegenwoordig.

herstelkous | 24-12-20 | 10:54 | 2

Die verkiezingen verlopen volgens een gechoreografeerd dansje.
Lang verhaal kort; stemmen-formeren-debatteren-nog meer formeren- (even kijken of er nog zeikende burgers zijn die het verhaal kunnen volgen-> nee? mooi)- bekendmaken nieuwe formatie en poppetjes terug op plekje zetten- Tada, kabinet Rutte 2021 voorstellen.
Uitslag 2021 is al lang bekend. Ondanks al uw stemmen op splinterpartijen op rechts, heeft 'u' samen toch in meerderheid gekozen voor de partij 'Volk, Val Dood'.

EEnzame SchizofrEEN | 24-12-20 | 11:01

@EEnzame SchizofrEEN | 24-12-20 | 11:01: Net zoals het waarschijnlijk al bekend is dat we wederom Wiebes voor 4 jaar terugkrijgen. Op welke ministerspost maakt niet uit, hij gaat het sowieso verkloten daar.

herstelkous | 24-12-20 | 11:05

Rutte staat boven de partijen, boven alles. Rutte managed het geheel. Hij hoeft zich helemaal niets aan te trekken van wat dan ook. Omdat hij zo slim is zich amper met zaken te bemoeien. Jaren geleden toen de pers Rutte over weetikveel wou bevragen zei Rutte 'ik ben minister van Algemene Zaken, niet van Alle Zaken.' Oftewel Rutte speelt het enorm slim. Misschien speelt ie het wel zoals het hoort. Het om de haverklap klappen van regeringen zoals we vroeger gewend waren slaat ook helemaal nergens op. Dat was elke keer weer een uiting van onvermogen. Weglopen.

Leptob | 24-12-20 | 10:54 | 2

Als er een kabinet komt van PVDA, GL, SP, D666 en CU moeten ze Rutte MP maken. Die managet alles. De man is niet partij gebonden.

Geneeskrachtig Kruit | 24-12-20 | 10:58

Rutte toont zijn onvermogen al jaren, het is schandaal na affaire na schandaal.
Liep hij maar een keer weg, en BLEEF hij maar weg.

TeeJee | 24-12-20 | 11:10

Ondanks ALLE waarschuwingen heeft de 2e kamer destijds die frauduleuze kinderopvang ontwikkeld, toen was al helemaal duidelijk dat de belastingdienst nooit en never een uitkeringsfabriek kon worden met al die toeslagen met achteraf-verrekening etc.etc. Politieke dombo's, dat is. Rutte is een van de velen.

grindbak | 24-12-20 | 10:54 | 1

Was dat toen niet het idee van Sharon Dijksma

Jan70 | 24-12-20 | 12:25

Rutte kan zich alleen handhaven in de beschermde omgeving van de Haagse politiek. In het parlement kan hij op elke vraag of interruptie zijn gespinde teksten spuien, eindeloos herhalen en eventueel nutteloze uitweidingen daar tussen gooien. De parlementsleden worden kort gehouden door de kamervoorzitter dus dat is altijd een makkelijke wedstrijd. De persconferenties met het slaafse journaille gaan op dezelfde manier. Als het echt knelt verzint ie een leugen of veinst geheugenverlies.
Ontluisterend is daarentegen het verhoor door Renske Leijten in de toeslagenaffaire. Zij kan daar wel onbeperkt doorvragen en ze kapt Rutte direct af als hij in zijn gebruikelijke zwetsroutines wil vluchten. Er blijft dan ook bitter weinig over van onze "staatsman". Hij is het overal mee eens, weet niks en moet alles nazoeken. Een aanfluiting van een premier.

Schmalz | 24-12-20 | 10:54

Rutte is een fluwelen hufter.

edelfigurant | 24-12-20 | 10:54 | 1

De aalgladde buttplug voor Nederland. Blokkeert toepasselijk alle diarree die zijn kabinetten hebben veroorzaakt. Met op dit moment Hugo de Jonge als rode gag-ball om het gal en braak van de burger tegen te houden.

EEnzame SchizofrEEN | 24-12-20 | 11:04

Als je geen geweten hebt, dat is het moeilijk om er een te veinzen.

Wat natuurlijk ook een gotspe is, is "ik moet er over nadenken of dit een smet op mijn premierschap is". Natuurlijk is het dat.
Je zou, als Rutte zijnde, nog tientallen excuses kunnen aanvoeren waarom jij er niet voor verantwoordelijk was, en jadda jadda jadda (want hij is een van de hoofdproblemen, met zijn doofpotten).

Maar je afvragen of het überhaupt een smet is op je premierschap, dan bewijs je jezelf toch echt wel in de mentale gesteldheid van een Louis XVI/Marie Antoinette.

TheEgg | 24-12-20 | 10:53

Fout antwoord. Het feit dat je daar over moet nadenken betekent al dat hij er echt helemaal niets van meent dat hij het verschrikkelijk voor de ouders vindt. Hij vindt het alleen maar verschrikkelijk dat dit boven water is gekomen. Nare man, gelukkig wordt hij steeds meer ontmaskerd.

Phantomas | 24-12-20 | 10:53

Welk 'n autistische narcis hebben we hier kennelijk
Wat 'n ramp!

mainman | 24-12-20 | 10:52 | 2

Narcist

mainman | 24-12-20 | 10:53

@mainman | 24-12-20 | 10:53: 'Narcis' rekenen we ook goed... die zijn ook vrij van geweten en op zichzelf gericht. Alleen stukken lievvver.

Yrrab | 24-12-20 | 11:01

Ik moet weg uit dit land. Wat?
Ik ga weg uit dit land.

Hebbiehemookweer | 24-12-20 | 10:52 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Mark Rutte: ongeschikt

spamzuiger | 24-12-20 | 10:52 | 1

[X]

Hebbiehemookweer | 24-12-20 | 10:53

De rubberen ruggengraat waar veel Reaguurders Mark Rutte van beschuldigingen, heeft ertoe geleid dat de ambtelijke top en subtop de macht gegrepen heeft. Gratis geld doet dat met mensen.

De ambtenarij en hun ongebreidelde machtshonger is het probleem. Niet Rubberen Rutte.

Odin | 24-12-20 | 10:52 | 1

Maar dat probleem speelt al sinds Lubbers.

Trumme | 24-12-20 | 10:53

Het zou me niks verbazen als veel gedupeerden gewoon weer VVD stemmen.

trekarm | 24-12-20 | 10:52 | 2

Yep. Zodra ze hun 30.000 euro binnengeharkt hebben. Voor dat bedrag wil ik ook best op Rutte stemmen maar helaas....

Lupuslupus | 24-12-20 | 10:56

Yep. Daarna een propaganda machine van de VVD zodat de mensen het vergeten, whala, een 4e kabinet Rutte 4.

Thoth | 24-12-20 | 10:51

Dat hem de vraag gesteld wordt is eigenlijk het ergste.
het IS een smet op zijn premierschap.
Als ik met 200 km door de bebouwde kom scheur vraagt een agent ook niet 'vind u dat u te hard gereden heeft?'
Wij laten Rutte hier voor de zoveelste keer mee weg komen omdat hij nooit echt tot verantwoording wordt geroepen.

keestelpro | 24-12-20 | 10:51 | 1

Dit dus.

goedverstaander | 24-12-20 | 10:57

De gehele TK heeft het gedrocht gecreëerd en heeft de Belastingdienst opgedragen als zodanig op te treden. De gehele boterberg zit op de hoofden van de boe-roepers. Voorts ben ik van mening dat targeting bij fraudeopsporing een doelmatig en legitiem middel is, ook als dat leidt tot het targeten van bepaalde bevolkingsgroepen. Het onrechtmatige zit enkel in het vervolgtraject.

_pacman_ | 24-12-20 | 10:51 | 3

Precies. Met profiling zorg je voor verdachten. Veroordelen doe je in een beschaafd land pas nadat er bewijs is. En niet maar alvast veroordelen omdat ze verdachten zijn.

TheEgg | 24-12-20 | 10:55

Hear hear!

Amsterdamsko | 24-12-20 | 12:05

De Rutte doctrine zorgt er wel voor dat de TK nauwelijks de controlerende functie kan vervullen.

Kicksalot | 24-12-20 | 12:23

Een normaal mens zou zeggen:"Natuurlijk is dat een smet op mijn premierschap!"
Een normaal mens zou zich diep schamen, de rotzooi opruimen en dan vertrekken.
Een normaal mens zou hier 's nachts wakker van liggen.
Maar ja ... Rutte.

GuusHetSchaapje | 24-12-20 | 10:51

Stem nooit een gladde aal aan de macht.

haddem | 24-12-20 | 10:51 | 2

Ja maar toch komt hij in maart weer met 40 + zetels uit de stembus.
Want hij heeft ons gered van het ceaureauna virus...

keestelpro | 24-12-20 | 10:52

@keestelpro | 24-12-20 | 10:52: Die corona is de perfecte metafoor. Waarom zou je je verantwoordelijk gedragen als je overal mee wegkomt? Dat het land letterlijk en figuurlijk doodziek is zal Rutte een worst wezen en geeft daarmee het voorbeeld qua gedrag.

knutsel_ | 24-12-20 | 11:16

Stoppen met subsidies, toeslagen en andere vormen van geld rondpompen.
De groepen die hier beter van worden zijn ambtenaren en "bureaus' die de stromen geld wel in goede banen zullen leiden.
(goede banen = naar hun zakken)

Verder goed onthouden wat voor rol de diverse politici gespeeld hebben in allerlei affaires. Bij de eerstvolgende verkiezing dit leidend laten zijn voor de plek van uw kruisje.

Hentjehopeloos | 24-12-20 | 10:49 | 3

Laten we beginnen met een solidaiteitsheffing bij ambtenaren. 20 Procent inleveren en direct geven aan de getroffent mensen in retail, horeca etc. Dan gaan ze misschien alles wel goed regelen. Na de crisis de soldariteitsheffing in stand houden analoog met het kwartje van Kok.

freshideas | 24-12-20 | 10:53

En dan? Stemmen op iemand die nog niks heeft laten zien?

Papa Jones | 24-12-20 | 10:54

@Papa Jones | 24-12-20 | 10:54: Het kan niet veel slechter. Een groot deel van de mensen die geld verdienen voor de ambtenaren zijn stil gezet. Dus dat moet zeker anders. En Rutte heeft 10 jaar de kans gehad. De middenklasse is uitgeknepen.
Hij is wel goed met importeren van profiteurs en ambtenaren beschermen.

freshideas | 24-12-20 | 11:22

Elk volk krijgt de leiders die het verdient. Blijkbaar zitten "wij" zo in de Maslov piramide dat we zulk soort mensen willen - mensen zonder visie maar meeliften op de hypes. Zoals hierboven al gememoreerd, woningnood, massa immigratie, institutioneel racisme, politie onderwijs en (jeugd) zorg een puinhoop. Een middenklasse die zo langzamerhand net (zoveel?) zo weinig te besteden heeft als de onderklasse en daar wil ik nog aan toevoegen de ridicule subsidies voor het slopen van bossen in andere landen en de klimaat gekte. En dan voor de uitvoeringsorganisatie ter compensatie 140 miljoen vrijmaken voor 500 mensen, mijn God, wat verdienen die mensen? En wat heeft het opgeleverd? Het is dat Nederland zo'n netjes land is dat we zulke bestuurders kunnen verdragen blijkbaar. Maar laten we vaststellen dat het niet de goede kant op gaat.

nancystjago | 24-12-20 | 10:49

Het erge en onbegrijpelijke is dat hij torenhoog stijgt in de peilingen.

Mijn klomp breekt | 24-12-20 | 10:48 | 4

Dat is gelukkig ook aan het afvlakken. Ik denk dat hij het liefst een maand geleden verkiezingen had gehad. De huidige lockdown en dat lakse gedoe met vaccineren gaat hem vanaf nu stemmen kosten, mensen zijn het zat namelijk.

R.F.Pickering | 24-12-20 | 10:59

Zoals een 20e eeuwse grote filosoof al zei: ' Het gaat niet om degenen die stemmen, maar om degenen die de stemmen tellen'....

Morgenstern064 | 24-12-20 | 11:04

Houd op, schei uit.
Probeer vandaag nog even een AD in te kijken; aldaar wordt hij inmiddels al op een Nachtwacht geportretteerd... IN de rol van kapitein Frans Banninck Cocq.
De lul.

EEnzame SchizofrEEN | 24-12-20 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Dat is het, het ontbreekt de man aan totale verantwoordelijkheid besef.
Gelukkig voor hem staat ie daar niet alleen in, het gehele ambtelijk apparaat
heeft daar last van!

vluchtelingallergie | 24-12-20 | 10:47

Het is zoals onze koning al aangaf in zijn troonrede. We moeten niet dingen niet normaal gaan vinden die verre van normaal zijn.... in dat straatje past dus het gedrag van Rutte... maar goed Jetten, kaag , klaver of Asscher passen ook in dit straatje... het benadelen van burgers, zelfverrijking en niet handelen vanuit landsbelang... moreel superieur overkomen tijdens een interview en ondertussen in een roomblanke wijk wonen waar je met een kanon nog geen allochtoon kan raken.... salonsocialisten die van deugen en politiek correct geneuzel hun verdienmodel hebben gemaakt. Die figuren en adepten deugen niet.

Hollandse_blauwe | 24-12-20 | 10:47

Dat pluche, he? Plus de beloftes aan deze en gene....

viejohuevon | 24-12-20 | 10:47

Rutte heeft het MP en politicus zijn uitgespeeld. Hij komt overal mee weg. Ook (slimme) mensen in mijn omgeving zeggen dat Rutte 'het gewoon goed heeft gedaan'. Het enige waarin hij uitblinkt zijn zijn communicatieve vaardigheden. Ook de crisiscommunicatie omtrent corona is sterk, hoewel het beleid nou niet bepaald goed is.

Gezeur over dividendbelasting, compensatie van aardbevingsslachtoffers, stikstofproblemen, een totaal ontspoorde woningmarkt, een leger dat niet langer operationeel is, kwart van 15-jarigen die analfabeet zijn, gedoe over de Teeven-deal, de toeslagenaffaire: de lijst is eindeloos en dan vergeet ik vast nog wat. Maar Rutte, die is niet verantwoordelijk...

StiekemeBunzing | 24-12-20 | 10:46 | 2

Daar heeft U wel gelijk in. Communicatieve vaardigheden is waar het om draait en niets anders. Kijk maar naar Obama, en, bij het ontbreken van deze vaardigheden is Trump een goed voorbeeld.

viejohuevon | 24-12-20 | 10:50

Het lijkt wel Noord - Korea. Wat de grote leider ook verziekt, het volk blijft hem zien als de grote leider.

vluchtelingallergie | 24-12-20 | 10:52

Rutte heeft het woordje IK niet meer in het woordenboekje staan , alles gaat de laatste maanden via ze / hij / hun adviseren , dus hij doet alles in opdracht zodat hij later alles van zich af kan schuiven . Dus duidelijk iemand zonder kloten .

gerrie de perrie | 24-12-20 | 10:46

In de kern heb ik nooit zoveel tegen of met Rutte. Alhoewel deze affaire echt niet kan en hij zou er wel degelijk conclusie aan moeten verbinden.

Wat minstens net zo erg is, is het feit dat mensen op hem en VVD blijven stemmen, zie de peilingen, want ze hebben een baken nodig in Corona tijd. En hij komt goed en rustig en duidelijk over tijdens zijn speeches, ben ik het overigens redelijk mee eens, DUS we zijn voor de VVD en hun standpunten, DUS we stemmen in maart VVD.

Het is een staaltje domheid en labiliteit van het volk dat zijn weerga niet kent.

Realism Is All | 24-12-20 | 10:46 | 4

@Lupuslupus | 24-12-20 | 10:49: Zijn dat er werkelijk genoeg om deze partij aan een overwinning te helpen keer op keer?

viejohuevon | 24-12-20 | 10:51

@viejohuevon | 24-12-20 | 10:51: Nee, dat zeg ik ook niet maar hun aantal moet beslist niet onderschat worden. Zo bedoel ik het. Verder geen idee hoor waarom men op die partij stemt. Vroeger stemden heel veel militairen op de VVD - ook in mijn eigen familie - omdat de VVD veel goeds deed voor Defensiepersoneel. Maar ook dat lijkt mij niet meer het geval als je weet hoe ons leger uitgekleed is.

Lupuslupus | 24-12-20 | 11:03

Mensen verdiepen zich al jarenlang niet meer in de politiek. Het is voor het overgrote deel van het volk een "ver-van-m'n-bed-show". Men stemt niet op een partij of haar politieke standpunten, men stemt op een persoon. Op "Jesse", want dat is zo'n lieve jongen. Of op "Mark", want hij geeft van die goeie speeches.

Of ze kijken wel kort naar de partijpunten maar na het stemmen interesseert het ze niet meer zoveel en zien ze dus niet dat de punten waarom ze op een partij hebben gestemt, gewoon "voor de bühne" waren en nooit ten uitvoer worden gebracht.

En dan heb je wellicht nog een derde groep die überhaupt niet nadenkt op welke partij ze stemmen. Mensen die zeggen: "Ik stem op CDA, want die zorgen goed voor de boeren." of "Ja, D66... onderwijspartij, hè?"

Het groepje wat zich nog wel verdiept in de landelijke politiek (en dan niet alleen de maand/paar weken voor de verkiezingen, is maar minimaal.

2Little2Late | 24-12-20 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

U kunt allen beter op Hiddema stemmen komende 17 Maart.

Pieter_Auper | 24-12-20 | 10:45

Kan niet wachten tot de komende verkiezingen! Bijltjesdag! De onafhankelijke media zullen.... euh....
De oorverdovende stilte dan wel overschreeuwende propaganda zullen wel weer volgen, evenals een volgend Rutte kabinet.
Dit land is politiek al lang kapot, wat ik u brom.

EEnzame SchizofrEEN | 24-12-20 | 10:45

Je passeert de rechtstaat op zo'n wijze dat je criminele trucs jouw naam dragen (de Rutte doctrine) en dan weet je niet zeker of je persoonlijk betrokken bent?

van heinde en verre | 24-12-20 | 10:44

Meerdere verantwoordelijke politici nemen geen verantwoordelijkheid door af te treden, nee sterker nog, men blijft gewoon lijsttrekker van zijn partij. Want niet zij hebben schuld, maar de de Overheid als geheel. Lekker makkelijk he? De schaamte voorbij heet dat.

RickRD | 24-12-20 | 10:44

Meneer Pol Pot en Stalin, vond u de miljoenen mensen die onder uw beleid zijn afgeslacht niet een smet op uw functie?
Antwoord: daar moet ik over nadenken.

Broadsquire | 24-12-20 | 10:44 | 1

Antwoord van Pol Pot (je kon hem dit op zijn oude dag nog hoogstpersoonlijk vragen in het rustieke dorpje waar hij zijn dagen sleet): welnee joh. Paul Rosenmüller heeft er toch ook geen spijt van? En die heeft nu ook een smetteloze reputatie en bijbehorende functies in uw volstrekt niet corrupte landje. Toch?

Wedervraagje: heeft u er spijt van dat de imperialistische grootmacht waarvan u slechts een slaafs afhankelijk vazalstaatje bent - eh, ik bedoel uw NAVO-bondgenoot meer bommen op ons land heeft gegooid dan er in de hele WOII wereldwijd zijn gegooid door alle partijen samen? Zonder oorlogsverklaring? Erger nog, helemaal stiekem en dus zonder zelfs ook maar feitelijke erkenning - laat staan herstelbetalingen? Dat ging er namelijk wel allemaal even aan vooraf (en dan hebben we het nog niet eens over de gevolgen van kolonialisme gehad).

OverdaanDerOnderheid | 24-12-20 | 12:28

Hou eens op met dit te betrekken op individuele poppetjes.

Het systeem is door en dor verrot. Maak een lijstje met alle kamerleden, politici, bureaucraten en ambtenaren die hierbij betrokken waren in de afgelopen 50 jaar. Zij hebben bijgedragen aan deze smet.

Nederland80 | 24-12-20 | 10:43 | 3

Uiteraard zit Rutte zelf niet achter zijn computer, schel kakelend als de heks die hij is, in een excel bij te houden wie wel of niet toeslagen krijgt.
Hij is eindverantwoordelijk voor wat zijn kabinet doet. Een kabinet, dat vervolgens verantwoording moet afleggen aan de burger voor wat de ministeries uitvreten.
En daar gaat het direct mis. De politiek heeft al lang die hele verantwoordelijkheid van zich af geschreven. Doen wat hen het best uit komt.
Dus stemt! Kies voor Volk, Val Dood!

EEnzame SchizofrEEN | 24-12-20 | 10:48

@EEnzame SchizofrEEN | 24-12-20 | 10:48: Ze doen wat ze willen om dezelfde reden dat een hond zijn ballen likt: Omdat ze dat (straffeloos) kunnen.

viejohuevon | 24-12-20 | 10:56

@EEnzame SchizofrEEN | 24-12-20 | 10:48:
Nam Rutte maar eens een keer zijn verantwoordelijkheid. Dan waren we reeds lang geleden verlost van deze mafklapper.

Ommezwaai | 24-12-20 | 11:38

Hier ontbreekt nog "Niet aftreden, maar optreden".

Hoewel de man slechts 10 jaar de afbraak van dit land heeft geleid. Nu, geconfronteerd met de gevolgen van overheids-falen wil hij "zo veel mogelijk compenseren".

Schadevergoedingen die rechtstreeks naar schuldhulpverlening mogen worden betaald, dat is geen compensatie.

1% van de ouders - t/m vorige week - gecompenseerd maar consultants hebben al tientallen miljoenen gedeclareerd.

Informatieverzoeken vanuit de Tweede Kamer getemporiseerd, genegeerd, kamerleden geintimideerd. WOB-verzoeken beantwoord met klappers vol met afgezwarte documenten.

De rechterlijke macht die volledig met de knevelarij meegaat. Een voormalig vice-voorzitter van de Raad van State die wordt ingehuurd om de boel wit te wassen.

En dat alles onder het toeziend oog van de MP. De man die niet wil dat vergaderingen van het kabinet genotuleerd worden. Om later alles weg te kunnen lachen, tegelijkertijd een minister, staatssecretaris of ambtenaar voor de bus te duwen.

Wat pas echt een smet is op het premierschap van Mark Rutte is het feit dat we het zover hebben laten komen.

Glasgow Argus | 24-12-20 | 10:43 | 2

'We' hebben het helemaal niet zo ver laten komen, 'we' zijn door politici in de zeik genomen. Dat alles begon met achterkamertjes en coalitie-vorming (jawel, al rond 1900). Destijds was er vast een goed reden voor, inmiddels is het zo ver dat het geen zak uitmaakt wat u stemt. Op voorhand is al lang in grote lijnen bekend wie waar gaat zitten, enkel de poppetjes moeten nog ingevuld voor de bühne. En op de ministeries blijven de bestuurders gewoon aan. De poppetjes met naam zijn er enkel om te worden opgeofferd voor 'het groter goed'.

EEnzame SchizofrEEN | 24-12-20 | 10:53

Zelfs de oppositie voert zijn taak niet. En de media al helemaal niet, die zijn te druk bezig met identiteit en metoo, en transgenders en ander zieligheidsgeneuzel.

NomadBrewer | 24-12-20 | 10:56

Die toeslagenaffaire is ingewikkelder dan de media laten zien. Ja, er zijn ouders die onterecht hard genaaid zijn. Maar er zitten ook ouders bij die gefraudeerd hebben, of hebben samengewerkt met gastouderbureaus die dubieuze adviezen gaven (geld uitkeerden voor de opvang van opa en oma). Deze mensen konden op hun klompen aanvoelen dat ze fout bezig waren.

BigBaron | 24-12-20 | 10:43 | 8

@dorkovic | 24-12-20 | 10:47: Dat gaat over strafrechtelijke veroordelingen, daar is hier geen sprake van, waarmee ik niet wil zeggen dat je onschuldige ouders zo maar moet korten.

BobDobalina | 24-12-20 | 11:01

@RickRD | 24-12-20 | 10:47:
Iedereen moet in NL jaarlijks zijn eigen belastingaangifte (waar de toeslagen die je krijgt netjes vermeld worden) zelf controleren, aanvullen en waar nodig corrigeren. Je kunt dit uitbesteden aan een belastingadviseur of dergelijk maar je blijft zelf verantwoordelijk voor de eind controle.

Of veel mensen in zee gegaan zijn met dubieuze bureautjes, niet bij machte zijn de uitkomsten van de belastingaangifte te begrijpen of zelf bewust gefraudeerd hebben laat ik nog even in het midden. BigBaron heeft in die zin gelijk dat veel van de ouders onraad hadden moeten ruiken.

Immers, als je toeslagen krijgt zit je qua salaris bruto onder de 24000 bruto per jaar, als er dan gevoeglijk in een jaar 120k naar kinderopvang gaat voor 2 koters dan moet je ondanks dat je weinig van je belastingaangifte begrijpt doorhebben dat er iets goed fout zit.

normanius | 24-12-20 | 11:10

@normanius | 24-12-20 | 11:10:
Het exacte verhaal achter de hele affaire krijgen we nooit te horen. Het enige wat je hoort is dat ouders voor ik-weet-niet-hoeveel zijn aangeslagen door de fiscus en moest men dit terugbetalen. Wat hieraan allemaal aan vooraf is gegaan, blijft wat duister in mijn optiek.

Ommezwaai | 24-12-20 | 11:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Precies wat je van Rutte mag verwachten. Uitstekend politicus en consultant maar een hoop snot als het op moreel leiderschap aankomt.

impy | 24-12-20 | 10:43

Hij kan zijn mening alleen vormen door hem af te kijken van anderen of erover te lezen wat een passende mening is. Met het ouder worden heeft hij reeds vele situaties gezien dus kan steeds beter een in zijn brein opgeslagen mening ventileren via wollig taalgebruik.

penis-aqua-rosA | 24-12-20 | 10:42 | 1

En blijven lachen natuurlijk die zit vast als constante waarde opgeslagen tussen de oren sinds de eerste mediacursus bij de JOVD.

penis-aqua-rosA | 24-12-20 | 10:46

Mark kan een drol nog lekker laten ruiken.
Moet ik ‘m nageven en mensen slikken het als zoete koek.
Is Asscher al opgeofferd?

Ruimedenker | 24-12-20 | 10:42

Ongekend dédain.
-
Hieruit blijkt wel, dat het hele premierschap van Rutte één grote glanslaag naar buiten moet zijn, bestierd door imago-managers.
-
Mijlenver van de inhoud. Ik hoop dat dit soort leepheid hem ook in de eigen gelederen zal opbreken.

bisbisbis | 24-12-20 | 10:42

Het is allemaal een act. Alle interviews, persconferenties en toespraken. Allemaal geacteerd. In het land der blinden is éénoog namelijk koning. Wat míj zo fascineert is, is dat zo veel domme schapen in Nederland dát niet zien. Dit volk krijgt de leiders die het verdiend. En dat is niet nog slechter dan we nu hebben.

Torwart | 24-12-20 | 10:41

Heerlijk relaxed als je zo kan leven. Heeft dat iets met narcisme te maken?

Choco Chanel | 24-12-20 | 10:41

Het is onderhand alsof hij herhaaldelijk en langdurig achter een spuitende gierwagen heeft gelopen maar SMET... neuh, daar moet ie nog even over nadenken.

Datgingniegoed | 24-12-20 | 10:40 | 1

Democratie is rekbaar, 12 + nog 'ns vier...
Wij zitten op de tractor vd gierwagen
. . . of beter Bierwagen

V.Puffellen | 24-12-20 | 23:54
-weggejorist-
Flame | 24-12-20 | 10:39 | 1

Waarom zou hij na 10 jaar duiken nu ineens verantwoordelijkheid nemen.

Joffri | 24-12-20 | 10:38

Hij zegt toch geen ja of nee?
Hij moet erover nadenken.
Wat is het probleem?

HoerieHarry | 24-12-20 | 10:38 | 9

@Realism Is All | 24-12-20 | 10:41:
Niet alles is zwart/wit.
We leven wel in een rare periode waarin het misschien beter is om niet gelijk af te treden.

HoerieHarry | 24-12-20 | 10:43

@Torwart | 24-12-20 | 10:42:
Ik snap het waarschijnlijk veel beter dan jij.
Jij schreeuwt Geenstijl na maar veel verder denken kun je helaas niet.

HoerieHarry | 24-12-20 | 10:45

@HoerieHarry | 24-12-20 | 10:45:
Zelfs die mavo'er van een klaver kan er geen grotere bende van maken dan Rutte heeft gedaan.

NomadBrewer | 24-12-20 | 10:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Op de een of andere manier heeft Rutte het voor elkaar gekregen een soort van luchtledige laag te doen ontstaan tussen burger en politiek. Voorheen kon je nog wel een mening hebben over de premier en dan nam hij wellicht ook nog wel zijn verantwoordelijkheid. Over Rutte kan je nauwelijks een mening hebben. Hij is er gewoon zonder dat je er vat op hebt, net als kanker, alleen weg te krijgen met zware bestraling.

knutsel_ | 24-12-20 | 10:37 | 1

Stem
Erin
Mee

V.Puffellen | 24-12-20 | 23:58

Op een besmet blazoen valt een smetje meer of minder niet meer op.

Prieelvogel | 24-12-20 | 10:37

Laffe duiker is het.

funkyd | 24-12-20 | 10:37

Laf, achterbaks en geen ander doel in zijn leven dan macht. Ik hoop dat hij aftreedt en nooit meer in de regering komt.

professorinopleiding | 24-12-20 | 10:36

Ik snap zijn reactie wel. Mark is een trekpop voor 1000den lobbyisten. In wezen heeft hij niks gedaan behalve hetgeen wat hij altijd doet en dat is belangen behartigen van mensen in de top.

ik--+ | 24-12-20 | 10:35

Heerlijk toch, tien jaar MP en nergens verantwoordelijk voor. Woningnood, massa immigratie, institutioneel racisme, politie onderwijs en (jeugd) zorg een puinhoop. Een middenklasse die zo langzamerhand net zoveel te besteden heeft als de onderklasse, een doctrine die naar je vernoemd is en toch gewoon blijven lachen. Wat een heerlijke man is het toch en zo aardig ook. Nee, onze Mark is echt een geweldig vent en had ik al gezegd dat hij zo gewoon was gebleven? Leuk, he.

osolemio | 24-12-20 | 10:35 | 7

@Ommezwaai | 24-12-20 | 11:28: Nou laat maar horen! Als je komt met 'niet formeel', 'niet bewust' dan moet ik hard lachen. Om alvast de tanden op stuk te bijten: is de rechterlijke macht 'institutioneel racistisch' omdat haar leden beweren dat PVV stemmers geen rechter kunnen zijn.

Otto Normal | 24-12-20 | 16:03

@Ommezwaai | 24-12-20 | 11:28: Belachelijk vervolgingsbeleid, prioriteit op misbruik van uitkeringen door buitenlanders (begon allemaal met de Bulgarenaffaire, of zit ik mis?). Staat volkomen los van huidskleur, of zie ik dat verkeerd?

Otto Normal | 24-12-20 | 16:20

Ik heb er nog even naar gekeken, 'racisme':

Aan etnisch profileren oftewel rassendiscriminatie is de Belastingdienst niet schuldig, vindt de AP. Die spreekt de fiscus op dit punt vrij, omdat nationaliteit niet hetzelfde is als etniciteit of ras. Discriminatie op basis van nationaliteit, waaraan de Belastingdienst zich wél heeft bezondigd, is dus geen etnisch profileren, aldus de AP.

Je kunt alles wel racisme noemen, doe normaal.

Otto Normal | 24-12-20 | 17:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Had iemand iets anders verwacht van een persoon, die zijn hele leven al in het Benoordenhout woont?

Rutte is belichaming van de Benoordenhoutse ambtenarencultuur: over het paard getilde arrogante ambtelijke loonslaven, die serieus denken dat ze de upperclass van Nederland zijn, maar vaak nog ordinairder zijn dan tokkies uit Moerwijk of Duindorp.

De grootste concentratie fraude en corruptie, en dus criminaliteit vindt plaats in het Benoordenhout, want er heerst een cultuur waar dat normaal wordt geacht.

En vrijwel iedere "belangrijke" ambtenaar, politicus en diplomaat van Nederland woont of gaat wonen in het Benoordenhout en wordt besmet met dezelfde cultuur. Daarom zal de politieke en ambtelijke cultuur in Nederland nooit veranderen.

NomadBrewer | 24-12-20 | 10:34

Vroeger ving ik tijdens het vissen wel eens een paling. Kronkelende al slijmend bij de lijn omhoog of verankerde zich in het gras. Hoe kom ik hier ook maar weer op? Oja, Rutte!

Acidstain | 24-12-20 | 10:34

Rutte zou zich moeten verantwoorden voor de rechtbank. Met PVV-stemmende rechters.

Rest In Privacy | 24-12-20 | 10:34

Dit is een ONGEKENDE smet op het premierschap. Het zou Rutte sieren als hij zich eens opstelde als een staatsman in plaats van als een manager.

Koning Willy | 24-12-20 | 10:34

@nostyle hoezo automatisch ja? Volgens de peilingen nemen medelanders het hem nauwelijks kwalijk. Sterker nog ik vermoed dat het buiten @nostyle en een paar lieden op open riool twatter geen zak boeit.

Ja ik weet het, het zijn maar peilingen en Flopke is erbij gekomen. Maar toch denk ik niet dat er heel veel op dat gebied voor onze Rutte aan de hand is.

Graaf_van_Hogendorp | 24-12-20 | 10:32 | 2

Dat is ook het probleem van Nederland, niemand geeft ergens om. Zelfs niet om hun eigen kinderen, die worden de godgansetijd op een bso gedumpt.

NomadBrewer | 24-12-20 | 10:37

Wat hebben wij nog in te brengen dan? We zijn monddood gemaakt.
U mag misschien online een petitie tekenen of luidkeels u ongenoegen tonen tijdens een demonstratie maar daar houd de democratie zo'n beetje op, tot over vier jaar.
Het is werkelijk waar ongehoord hoe het volk de afgelopen jaren is geschoffeerd.
Nadat het referendum ons op zeer slinkse wijze is ontnomen zijn we in een stroom versnelling terecht gekomen van zeer discutabele handelingen vanuit dit kabinet(Sleepwet/Stikstof/migratie).
Onderhand zijn we bestolen van ons belasting geld ( ATM voor de zuidelijke staten) a 34.000 euro p.p! En zitten we opgesloten vanwege een vermeend killer virus waarvan de cijfers en de getroffen maatregels van geen kant kloppen.
Dit is het nieuwe normaal? Echt niet!

En onze MP (Merkel Poedel) moet nog even nadenken of het hem blaam treft.
Wat mij betreft gaat dat vieze stinkende en kwijlende poedeltje voor een niet afzienbare tijd in z'n getraliede honden bench

Datgingniegoed | 24-12-20 | 11:14

Collectief misbaksel, collectief falen, collectief naar de ander wijzen. Zoiets toch? En uiteindelijk zal de persoonlijk medewerker van de assistent-junior archivaris afdeling toeslagen wel overgeplaatst worden.

Graaisnaaiert | 24-12-20 | 10:32

Die retorische truc: dan maak ik het tot iets van mezelf.... enz. Hoe krijg je 't uit je mond! Alsof hij niet de verantwoordelijkheid draagt, deze man is allang de schaamte voorbij!!

Rationa | 24-12-20 | 10:31 | 2

Massa's kiezers zijn de schaamte ook al voorbij door te blijven stemmen op deze man.

Acidstain | 24-12-20 | 10:39

Verder vandaag in onze Vlaamse vodjes: dat de premier van Nederland ook niets aan de coronacrisis kon doen. Wat doet die man daar dan eigenlijk wel de hele dag in dat Torentje?

Rest In Privacy | 24-12-20 | 10:30 | 3

U bedoelt, als hij niet de Nederlandse burger figuurlijk vol in het gezicht spuugt of mondeling de boel aan het verkwanselen is bij zijn EU-vrinden?

EEnzame SchizofrEEN | 24-12-20 | 10:41

Met zich zelf spelen

gerrie de perrie | 24-12-20 | 10:42

Natuurlijk kon hij niets aan de corona doen, wel aan het handelen van de crisis en daarin heeft hij zwaar verzaakt. Maar ook dat valt van hem af omdat hij zich altijd houdt aan wat 'de professionals' beweren. Zo hou je altijd 'schone' handen. Hij is slechts de spreekbuis van de professionals maar dat kan ieder ander ook, daar heb je geen premier voor nodig.

Lupuslupus | 24-12-20 | 10:46

Rutte probeert er onderuit te glibberen. Zo is ie. Hij slachtoffert bosjes ministers om de schuld maar af te kunnen schuiven.

JanVergoor | 24-12-20 | 10:30

Als je, op basis van het openbare optreden van de heer Rutte, een psychologisch profiel zou maken, kom je uit op een verward persoon.
Een aantal kenmerken: geheugenverlies, brabbelen, wegkijken, nooit rechtstreekse antwoorden.
Best triest.

Noobster | 24-12-20 | 10:30 | 1

Als u hem van schizofrenie beticht, ga ik direct op zoek naar een andere nick.

EEnzame SchizofrEEN | 24-12-20 | 10:42

Precies een jaar geleden wist minister Wopke Hoekstra (Financiën, CDA) een groep van 280 ouders een eerste uitbetaling te doen. Sinds haar aantreden eind januari wist Van Huffelen als nieuwe staatssecretaris van Financiën daar slechts een paar honderd compensatiebetalingen aan toe te voegen. Inmiddels staat de teller op 862 gezinnen, nog altijd maar een fractie van het totale aantal van naar schatting 22.000 gedupeerde ouders.

Vanaf maart, nadat de commissie-Donner met een formule voor schadevergoeding was gekomen, moest de staatssecretaris een paar dingen regelen. Allereerst geld, maar dat was niet zo’n probleem. Er kwam een dag na Donner al een half miljard euro op tafel, wat later met 80 miljoen is aangevuld. Er moest, voor 140 miljoen daarvan, een ‘Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen’ worden ingericht waar vijfhonderd (nieuwe) medewerkers voor nodig waren. Pas begin september was het crisisteam operationeel.

Maar Rutte moet er nog even over nadenken.

RickRD | 24-12-20 | 10:30 | 5

Ze hadden die organisatie niet hoeven opzetten. Van elke ouder is bekend wat de schuld is dus excellentie met die bedragen naar de bank en een brief naar de ouders dat 't is betaald. Dan had je dat deel op z'n minst al geregeld, schadevergoedingen komen daarna wel.

Bakkeleures | 24-12-20 | 11:15

'Pas begin september was het crisisteam operationeel.'
-
Diezelfde projectleider hebben ze nu ingehuurd bij de GGD's, voor de inentingen.

bisbisbis | 24-12-20 | 12:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Het heeft weinig zin voor die hele kliek om nu af te treden maar het zou ze sieren als ze geen lijsttrekker worden en na de verkiezingen niet meer terugkeren. Gaat niet gebeuren....

Jafco | 24-12-20 | 10:29 | 2

Daar gaat het niet om. Ben je bekend met het woord gerechtigheid? En dan voor die duizenden gezinnen? Die nu weer in de bek gescheten zijn door die luk?

MooseNL | 24-12-20 | 12:20

Ze zitten er niet voor ons. Ze zitten er door ons. Maar straks weer braaf kartel stemmen, zo zijn we wel.

opblaasschaap | 24-12-20 | 10:29

Marketing Rutte praat nog een bananenrepubliek recht.

Upendo | 24-12-20 | 10:29 | 3

Dat is precies wat hij hier doet inderdaad.

GuusHetSchaapje | 24-12-20 | 10:41

En het klootjesvolk stemt straks wéér gewoon VVD.

Waarom zou de lachende leugenaar de noodzaak voelen om te veranderen. Hij komt al tien jaar met leugens, en achterbaksheid weg. En de bevolking beloont hem iedere keer bij de verkiezingen.

Conclusie : Dit is wat het Nederlandse volk wil. Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.

James Lastig | 24-12-20 | 10:53

@James Lastig | 24-12-20 | 10:53:
Ik zou "leiders" vervangen door "aperte dorpsidioten".

Ommezwaai | 24-12-20 | 11:06

Totaal geen gevoel van schaamte.

Suncatcher | 24-12-20 | 10:28

TK niet informeren was vroeger een politieke doodzonde.

Lijkt me dat een democratie niet kan functioneren als je als premier vele signalen negeert dat dit in je kabinet en ambtenarenapparaat gebeurt.

Aan de andere kant: opstappen maakt geen reet uit. Demissionnair tot de volgende verkiezingen. Gewoon doorwerken. Wel netjes opgestapt, geen feitelijk consequenties. Zo zal Rutte rollen.

Knufter | 24-12-20 | 10:27 | 3

Het interesseert de Lachende Leugenaar echt helemaal geen reedt... In plaats dat meneer zich dienstbaar opstelt richting zijn betalende "onderdanen" geeft ie de meeste een trap na. Wat mij betreft mag deze hofnar heel snel het veld ruimen. Tien jaar amateurisme heeft ons land aardig de vernieling in geholpen.

Ommezwaai | 24-12-20 | 10:48

Het gaat om het principe, het zoveelste precedent en schenden van oude regels van ongeschreven staatsrecht. Dit is voor toekomstige premiers anders een reden of excuus om nog vuilere en ondemocratischere spelletjes te gaan spelen met de Kamer. Dat willen we niet.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 10:51

@Piet Karbiet | 24-12-20 | 10:51:
Dat is inderdaad het meest walgelijke. Dat Rutte de boel verkloot, `a la. Dat hij de komende generaties tot in de nek in de schulden steekt, EN daarbij het morele verval van de politiek verder legitimeert en professionaliseert, dat gaat ons in rap tempo tot bananen-monarchie degraderen...

libertat | 24-12-20 | 14:46

Het is een lul en het blijft een lul.

Ko Ranzig | 24-12-20 | 10:27

'Natuurlijk valt hem niets te verwijten. Hij heeft die toeslagen toch niet zelf stopgezet? Next!'

Beste Landgenoten

goedverstaander | 24-12-20 | 10:27 | 4

"Klein bier".

Graaf_van_Hogendorp | 24-12-20 | 10:35
▼ 1 antwoord verborgen

Zelfkennis. Moeilijk woord voor Rutte.

goedverstaander | 24-12-20 | 10:25 | 7

Arriveer over +/- drie maanden met de kennis van uwzelf...

V.Puffellen | 24-12-20 | 23:23
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino