Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kaag geeft moslimbroederschap met slechts 4 andere clubs toegang tot €37,3 miljoen subsidie

Hey, een foto!

Kenden we al natuurlijk. Maar prima headertje, de plaat waarop Kauthar van GroenLinks tijdens het nooit iets merken van moslimbroederschap-affiliaties een oorkonde krijgt uitgereikt van de liefdadigheidsorganisatie van de moslimbroederschap Islamic Relief, waarvan haar vader Mostapha Bouchallikht - oprichter van de Nederlandse moslimbroederschap - voor de Nederlandse tak van 1996 tot 1999 Head of Finance en van 1999 tot 2016 directeur was. Een familiebedrijf.

Maar goed, je moet het ze nageven, want Islamic Relief Nederland weet de weg naar het ontvangende eind van de culturele transferunie weer uitstekend te vinden. Van Sigrid Kaags initiatief """Versterking Maatschappelijk Middenveld""" (PDF) krijgen ze met slechts vier andere (niet-islamitische) organisaties een bedrag van 37,256,409.80 euro te verdelen. Die clubs behoren samen tot een "interreligieuze alliantie" die de "Vrijheid van Meningsuiting of Vrijheid van Religie en Levensovertuiging" moet bevorderen (kamerbrief). 

Ja, zulks kun je aan de moslimbroederschap overlaten natuurlijk. Saillant: vorige week nog stopte Duitsland hun subsidie aan de Duitse tak van Islamic Relief wegens het te fel doorschijnen van de ware kleuren. "After extreme statements by some board members, the German association has partially replaced its top management. According to its own statements, it is also interested in refuting the allegation of belonging to the networks of the extremist Muslim Brotherhood. However, this reform process has not yet convinced the domestic intelligence agency. For this reason, the Federal Government is not expected to support new projects of the organization, as is evident from a response from the Interior Ministry to a request from the FDP parliamentary group." Één groot boevennest is wat het is. 

Dikke h/t aan auteur Wouter Roorda en distributeur Carel Brendel.

Moslimbroederschap deelt een potje van €37,3M met 4 andere organisaties

Reaguursels

Inloggen

Gaan ze daar vuurwerk van kopen? Sterretjes?

Rechtsdraaiend | 16-12-20 | 02:11

32 miljoen. En hier liggen de bejaarden in het verzorgingstehuis 's morgens minimaal een uur in hun eigen uitwerpselen. Niet genoeg geld voor de zorg.

Nee, dat moet allemaal ginds heen.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 23:04

Stop! Stop met die allesverziekende subsidies. Zeker als het Palestijnse terroristen en de haat religie betreft. Maar sowieso, subsidies maken je lui en langzaam en initiatiefloos. Hou. Daar. Mee. Op. Dat makkelijke geld weggeven.

NorthStar | 15-12-20 | 21:55
-weggejorist-
Alex666 | 15-12-20 | 21:31

Even los van het feit dat Kaag een terroristenhoer is. Die voortdurend geld geeft aan terroristen omdat ze de doelstellingen van die extremisten (vernietiging van de joden, en vernietiging van het Westen) volledig steunt.

Stop. Met. Alle. Subsidies. Op. Meningen.
Er zijn in Nederland letterlijk honderden clubjes, raden, stichtingen, (klankbord-) werkgroepen, (advies-) bureaus, allianties, verbonden etc die niks anders doen dan een mening verspreiden. En daar heel vet voor betaald worden door de overheid, oftewel de belastingbetaler.

Dat is deels asociaal omdat die gesubsidieerde meningenclubjes vrijwel allemaal links of islamitisch zijn. Als er een uitzondering op die regel is hoor ik het wel. Het is bovendien asociaal omdat veel van deze clubjes de samenleving die hen ongewild sponsort, voortdurend en stelselmatig saboteren. Denk aan Fortuyn-moordenaar Volkert die door de overheid betaald werd om boeren kapot te maken, zelfs tot zelfmoord te drijven (wat hem ook lukte). Veel van deze clubjes houden zich ook nog eens bezig met het censureren, boycotten, aanklagen of anderszins kapotmaken van individuen die hun mening niet onderschrijven. Op kosten van hun slachtoffers. Asociaal.

Maar het ergste is dat dit precies is wat alle Westerse samenlevingen splijt. Er ontstaan bubbels van mensen die nooit hoeven te werken, en dus nooit met echte mensen in contact komen. Die subsidieslurpers blijven in hun eigen meningenbubbel hangen, en daardoor radicaliseren ze snel. Onderzoek naar het ontstaan van de Duitse terreurbeweging RAF liet dat al zien, en we zien het nog steeds met antifa, isis, kozp, hezbollah, kraakbeweging, hamas, blm, fatah, npo, etc.

Stop daarmee.
Niet van mezelf; "een mening is als een anus, iedereen heeft er een".
Daar is geen subsidie voor nodig.

Dandruff | 15-12-20 | 20:28

Kaag heeft een Palestijnse man, dus ze weet wel welke goeie groepen je moet steunen.

IndoFortuyn | 15-12-20 | 19:32 | 1

Niet zomaar een Palestijntje maar Arafat zijn hulpje. Je weet wel die Arafat met dat sjaaltje die zogenaamd voor de Palestijnen was maar ondertussen een miljard of wat op Zwitserse privé bankrekeningen had staan. Die hele club die daar uit is ontstaan doet gewoon nog steeds hetzelfde en is schathemeltje rijk.
Daar is niets van verdiend met werken behalve dan via stomme figuren als Kaag.
Trouwens, die club waar ze steeds geld in stort alsof het niets is staat bekent om het bepotelen van meisjes. Een echte feminist als Kaag blijft dit soort bepotel clubs dan natuurlijk geld geven.
Hypocriet wijf.

Dirk III | 15-12-20 | 23:02

Hoeveel IC bedden zijn dit?

squadra | 15-12-20 | 18:55

Kregen de NSB en Hitlerjugend voor 1940 ook subsidie ?
Zo maar een vraagje.
Iemand? Met een beetje historisch achtergrond....?

J.Thee.Cohen | 15-12-20 | 17:58

Kortom: Nederland (wat er nog van over is) financiert haar eigen ondergang vrolijk verder. Ondertussen let Haq-Kaar goed op dat er voldoende naar de gazaanse terroristenclubs gaat, tenslotte wil haar man ook iets meer dan er regelmatig opspringen.

Overigens wordt het aantal echte Nederlanders dat voor al die nieuwe-nep Nederlanders betaalt, rap kleiner. Zoiets noemde Marx -maar dan met een andere oorsprong- Verelendung........

J.Thee.Cohen | 15-12-20 | 17:55

Doe maar beter naar oerHollandse ondernemers en hardwerkende allochtonen aub.

Justhenk | 15-12-20 | 17:45

Die Carel Brendel verdient een standbeeld, naast Michiel de Ruyter, Witte de With, J.Ptz. Coen en vele vele andere Nederlandse helden.

xavier | 15-12-20 | 17:00

Ka... - zelfgejorist -

Cepalislam500mg | 15-12-20 | 16:48 | 2

Maar u hoeft van mij niet op te rotten.

squadra | 15-12-20 | 18:56

Kaag heeft dit heel goed uit gezocht, ze weet zeker dit is geen nep nieuws.

Dit is niet gewoon werken waarschijnlijk met vrijwilligers,
kaag heeft waarschijnlijk geen economie gestudeerd in engeland, anders wel nagedacht of dit slim was tedoen.

Ronn | 15-12-20 | 16:09

Ze weten precies aan wie ze het geven en waarom, scheelt een aanslag per maand schat ik in.

De Briemusketier | 15-12-20 | 15:40

Overigens ben ik zo ongeveer tegen elke soort van subsidieverstrekking. Als een overheid iets wil bereiken dan regelen ze. het zelf. Dan is een democratische (Homerisch gelach) controle mogelijk mogelijk.

Al dat uitdelen van onze belastingpoet moet ik niet meer, ook al kost mij dat dan in de praktijk hoogstwaarschijnlijk mij mijn onderbetaalde baantje. Ach eind van de maand is toch al karig.
Moet maar. Evocatus

Evocatus | 15-12-20 | 15:37

Ziet niemand dat vrijheid van religie haaks staat op vrijheid van meningsuiting uiting?

Weggegooid geld.

BenDeLier | 15-12-20 | 15:37

Dacht dat Sinterkaag alweer vertrokken was.

Cor Netto | 15-12-20 | 15:36

Wat moet je in gotsnaam nog zeggen over KaagPlaag?
Landverraadster?
Cultuurvernietigster?
Mohammedame-in-het-geniep? (Nou, geniep, het gaat nogal openlijk)
Het houdt niet op, tenzij ... Hier zwijg ik stille ... want gedachten worden wat nachtelijk duister.
Ik ken Joris, dus ... Evocatus

Evocatus | 15-12-20 | 15:33

Jezus, wat een berg geld wordt daar in coronatijd naar dingen als Oxfam gepompt.

omanders | 15-12-20 | 15:29 | 1

Dat dus.

NorthStar | 15-12-20 | 21:49

Dik E E N E N Z E S T I G M I L J O E N subsidie aan allerlei vage organisaties, gaat dit nog op enigerlei wijze gecontroleerd worden waar deze subsidies aan besteed gaan worden? Waarom hebben dit soort clubjes zulke ongelofelijke hoeveelheden geld nodig. Wanneer houdt dit nu eens op? Ik mag toch aannemen dat dit geen essentiele organisaties zijn welke op deze manier gesteund hoeven te worden. Een of ander African Filantropy Network, hoezo geld over de balk smijten van ons geld. Een beetje de filantroop uithangen, ik word hier kotsmisselijk van.

clockandhammergame | 15-12-20 | 15:22

Er is heel wat Relief nodig, blijkbaar, maar waarom moet ikzelf hieraan meebetalen ???

Pieterman | 15-12-20 | 14:58 | 1

Stapeltjes bankbiljetten maken. Een wat hoger dan de andere. Dan heb je relief.

Knufter | 15-12-20 | 15:19

Did zou je toch!

DooieKapotte | 15-12-20 | 14:55

Ach, Kaag. Dat wordt toch niet meer dan de Elco Brinkman van D'66

Abu Bachouca | 15-12-20 | 14:52

Kaag is de definitie van een wolvin in schaapskleren, enorm gevaarlijk voor onze huidige broze maatschappij. Elke nacht knuffelt zij een PLO aanhanger en krijgt daardoor radicale ideeën ingefluisterd. Het is van de zotte dat een gedeelte van Nederland denkt om deze miskleun aan de macht te krijgen. Hans van Mierlo schaamt zich dieprood.

Chipperados | 15-12-20 | 14:51

Wie wil met mij een interreligieuze, intersectionele alliantie starten? Kunnen we onze 37 miljoen claimen bij El-Kag.

zeertegendradig | 15-12-20 | 14:39

"want Islamic Relief Nederland weet de weg naar het ontvangende eind van de culturele transferunie weer uitstekend te vinden"

Betreft slechts het uitvoeren van EU Resolutie 1743 ('Islam, Islamism and Islamophobia in Europe').
Je weet wel, die islamiserings-Resolutie die door mensen zoals Kaag cs is opgesteld en er doorheen gedrukt...

michelpen | 15-12-20 | 14:21

Het grootste gevaar dat wij in ons land kennen is het Kaag-monster dat als een paard van Troje de islamisten sponsort en ze hier binnen laat komen.

langzullenweleven | 15-12-20 | 14:15

Ach.

Kijk ze dan.

Die middeleeuwse lappieswappies met de anti-geildweil op hun kop.

Kijk ze weer eens tevreden grijnzen en oh zo a-la-la-allah blij zijn.

Steeds meer en steeds weer centjes ontvangen om verder te kunnen morrelen aan de fundamenten van uw en mijn land.

En dat vooral en voortdurend van uw en mij centen, vanzelfsprekend.

Ze zijn immers niet gek.

Integendeel.

Dr.Mabuse | 15-12-20 | 13:57

Kijk, dit zijn nog eens leuke nieuwsberichten om te lezen als je gister net je zaak weer voor minimaal 5 weken op slot hebt gedaan of al 9 maanden aan een staatsinfuusje ligt te wachten tot het definitieve einde.

Quantum Suicide | 15-12-20 | 13:54
-weggejorist-
Omnisofos | 15-12-20 | 13:49 | 2

Mooi, dat ik dit mag lezen op GeenStijl. Dank, heren én dames. We zijn mooi in de aap gelogeerd!

Amsterdamsko | 15-12-20 | 13:45

Secreet Kaag.
Zover vervreemd van de werkelijkheid dat ze "brownie points" bij het volk probeert te halen met het weten van de prijzen in de supermarkt.
Quote: Lid van een groep groot denkers.(WEF)
Nee, Gewoon een bruikbare idioot die voor het karretje gespannen is van enkele autoritaire elite.
Een gevaarlijk omhooggevallen eng mens die niets met de Nederlandse samenleving heeft en belastinggeld wegsluist aan verkeerde doelen.

Datgingniegoed | 15-12-20 | 13:42

Gelukkig zijn er in Nederland geen betere zaken te verzinnen om het geld aan te besteden. Geheel in de traditie van Kaag's voorgangers Ploumen, Koenders en Pronk weet links uitstekend gemeenschapsgeld te dumpen in duistere Afrikaanse bodemloze putten en dubieuze religieuze clubjes. Het verspillen van geld houdt bij links pas echt op zodra er geen cent meer uit de belastingbetaler valt te wringen. Blijft de vraag, waarom wordt er belastinggeld verspilt aan religie ? Het lijkt me dat in de Nederlandse democratie iedereen maar voor zijn/haar eigen hobby moet betalen.

Ruikbaard | 15-12-20 | 13:41

Er kan niet genoeg in deze stinkende gierput geroerd worden, hulde voor GS dus!

lanexx | 15-12-20 | 13:36

Oh hadden we toen Rita Verdonk maar gekregen ipv deze.
Dan had het er hier heel anders aan toe gegaan.

swassannuf | 15-12-20 | 13:36 | 2

Of Pim.

Hebbiehemookweer | 15-12-20 | 13:44

En mijn schoonvader krijgt de zorg niet die hij nodig zou moeten hebben. D(uivels)666

Gaat het niet dan? | 15-12-20 | 13:35 | 1

Juist, dit dus!

Datgingniegoed | 15-12-20 | 13:43

Groenlinks(voorheen cpn) en D66 de ware verraders van Nederlandse volk.

kapt.Jerkoff | 15-12-20 | 13:35

... sprakeloos....

Veepert | 15-12-20 | 13:33

Miljoenen aan belastinggeld proppen in de bovenmaatse zakken van islamitische soepjurken "ter bevordering van de Vrijheid van Meningsuiting of Vrijheid van Religie en Levensovertuiging", is net zoiets als miljoenen doneren aan een nazi-organisatie die zegt Joden te ondersteunen.

Een conservatief-islamitische organisatie die de vrijheid van meningsuiting en religie ondersteunt.
Yeah, right.

Ongelooflijk hoe politici, overheden en ministers volledig kunnen verdwalen in het Duistere Woud dat ze zelf hebben aangeplant en bemest.

Peter Emile | 15-12-20 | 13:31 | 2

Ik kan het ook helemaal niet volgen Komt het omdat de islamofascisten zich inmiddels hebben ingevreten bij de organisaties in Den Haag en Brussel die de miljoenen wegpissen, of is het Kaag hartje Islaomofascisten ? Heel vreemd dit.

Graaier | 15-12-20 | 14:26

@Graaier | 15-12-20 | 14:26: ze is getrouwd met een palestijn, meen ik, dus het antwoord daarop is "ja".

Opslag Medium | 15-12-20 | 14:43

Ik word hier zo fokking schijtziek van. Hoeveel geld pleuren we verdomme wel niet weg aan dit soort compleet onnodige k.u.t. organisaties. Hou. Eens. Op.
Zo veel gratis lalala-geld. Zo gratis en voor niets in oncontroleerbare handen. Ook niet een paar tientjes voor een leuke sticker of folder. Gewoon tientallen miljoenen. Waarvoor? Waaraan? Ik kan alleen beantwoorden dat het van mijn fokking belastinggeld wordt betaald. We financieren onze eigen ondergang!

Zalluf | 15-12-20 | 13:31

Dat die andere vier organisaties kunnen worden beschouwd als "niet-Islamitisch", daar ben ik nog niet zo zeker van. Neem nou het "Faith to Action Network". Dat is, zo lees ik, opgericht door Prof Dr. Ahmed Ragab, die ook vice-voorzitter van die club is. Deze professor heeft het volgende te zeggen:
"Verschillende religies hebben veel overeenkomsten en weinig verschillen, ze bieden mensen de normatieve basis voor wat goed en fout is. Onze leer heeft veel gemeen met mensenrechten."
Nou, daar valt al heel wat op af te dingen, maar hij is nog niet klaar met zijn statement als vice-voorzitter.
"Maar al te vaak wordt ons geloof gebruikt om te verbannen, lastig te vallen en de waardigheid van anderen te schenden. De daders zijn geen echte gelovigen. Dit moet iedereen weten."
Over welk geloof heeft meneer de professor het, begin je dan al te denken, het klinkt namelijk als de apologie van de Religie van de Vrede die je steeds hoort als er ergens een terroristische actie plaatsvindt, een truuk om die religie elke keer opnieuw te vrijwaren van welke kritiek dan ook, en met een 'tone of voice' die we nog kennen van bruggenbouwer Tariq Ramadan.
"Binnen ons interreligieuze netwerk zullen we samenwerken met geloofsleiders uit verschillende religies: moslims, christenen, confucianisten, hindoes, bahai en boeddhisten om dergelijke schadelijke praktijken in onze gemeenschappen te identificeren en te corrigeren. Laten we onze verschillen terzijde schuiven en werken met onze overeenkomsten."
O, dus toch interreligieus? Of inderdaad een slimme manier om één geloof naar het centrum van de macht te leiden door het verder te immuniseren tegen aanvallen van buitenaf? Geen zelfkritiek, maar verdedegingsmechanismen?
"De daders zijn geen echte gelovigen", dat klinkt, althans in mijn oren, als een doortrapte strategie om een geloofssysteem volledig te immuniseren.
En ja hoor, dan blijkt vanuit welk perspectief Prof Dr. Ahmed Ragab spreekt. Hij is namelijk niet alleen oprichter van het Faith to Action Network, maar ook verbonden aan Al Azhar University, een zwaar door de VN gesubsidieerde 'universiteit', ook wel bekend als "International Islamic Institute".
alazhar-iicpsr.org/index.phpJe wordt niet veel wijzer van de website, maar op de Home-pagina wordt trots gemeld dat men zich bezighoudt met "providing reliable information to religious officials and leaders in Islamic countries". Strategieën dus, zo lijkt het, om de Islam als machtssysteem te bestendigen.
Past prachtig in het toekomstbeeld ook dat Kauthar Bouchallikht schildert in een portret dat haar als radicale Groene Moslim neer zou moeten zetten.
www.youtube.com/watch?v=VO_TOFUGSHU
(6:15) “Over tien jaar hoop ik dat wij als stichting een community hebben ontwikkeld waarin mensen elkaar steeds meer kunnen vinden om hun religieuze identiteit te versterken.”
Het gaat helemaal niet om vrijheden van individuën, het gaat om het vestigen en ingraven van religieuze systemen. Je moet echt multiculturele stront in je ogen hebben om het niet te zien. "Onze leer heeft veel gemeen met mensenrechten", dat is Taqiyya op z'n best, dat is hoe Kauthar Bouchallikht zich op plaats negen van de lijst van GroenLinks heeft genesteld. Alles wat GroenLinks voorstaat zou door De Profeet (de Duivel hale hem) reeds geopperd zijn.

Schoorsteenveger | 15-12-20 | 13:26 | 7

Oeps, link werkte niet.
alazhar-iicpsr.org
Op Wikipedia wordt de universiteit overigens uitvoerig beschreven.
en.wikipedia.org/wiki/Al-Azhar_Univer...
Citaatje:
"Al-Azhar now maintains a modernist position, advocating "Wasatiyya" (centrism), a reaction against the extreme textualism of many Wahhabi Salafi ideologues. Wasatiyya covers a range of thinkers, some who are liberal intellectuals with religious inclinations, preachers such as Yusuf al-Qaradawi and many members of the Muslim Brotherhood.
The nineteenth and current Grand Mufti of Egypt and Al Azhar scholar, is Shawki Ibrahim Abdel-Karim Allam. The university is opposed to overt liberal reform of Islam and issued a fatwa against the liberal Ibn-Rushd-Goethe mosque in Berlin because it banned face-covering veils such as burqa and niqab on its premises while allowing women and men to pray together. The fatwa encompassed all present and future liberal mosques."
Nou, dan is de cirkel wel weer rond, geloof ik, en moet Jesse toch weten wat hij binnenhaalt.

Schoorsteenveger | 15-12-20 | 14:47

@Schoorsteenveger Dank voor de informatie, tussen haakjes El Azhar is ook een soort Moslimbroederafdeling, die fatwas geeft zoals dat destijds aan de islamcriticus Hamed Abdel-Samad (Egyptisch-Duitse schrijver en politiek-wetenschapper) omdat die een boek (aanrader om te lezen) schreef waarin de islam met fascisme is te vergelijken.
Het gaat inderdaad om het bestendigen van hun islamitische posities in het westen, door middel van misleiding en leugens van oproepen tot tolerantie en verstandhouding, en de westerse politieke leiders trappen hier in, we betalen onze eigen ondergang.

Hissam | 15-12-20 | 14:50

@Schoorsteenveger | 15-12-20 | 14:47: Onder druk van Sisi hebben ze hun toon wat moeten matigen maar de verschillen tussen deze groep en de MBS is te verwaarlozen.

Hissam | 15-12-20 | 14:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Oh wat zal die weer lekker slapen van hoe veel ze deugt.

Zou er ooit nog gereflecteerd worden op hoeveel zoveel geld geven nu echt helpt?

frickY | 15-12-20 | 13:25 | 1

Dat wordt uiteraard niet gemeten. Van een zeer groot deel van de Nederlandse 'hulp' weten wij (de Staat der Nederlanden) niet hoé, of waar, het terecht komt. (en als wij dat wél willen weten, dan gaat de premier er voor liggen)

bisbisbis | 15-12-20 | 15:05

In 1898 stelde Churchill al: T is omdat Westen haar bestaan dankt aan de wetenschap ,wetenschap de Islam geen gebruik van kan maken, anders was Europa al in handen van de islam gevallen. Met als extra gratis tip van C. let op !

Uw Verzekeringsadvis | 15-12-20 | 13:19 | 2

De Islam en zijn aanhangers weten dat ze niet meer door middel van oorlog Europa te bezetten, de afgelopen eeuwen van ontwikkeling in technologie en wetenschap heeft er voor gezorgd dat de islamitische wereld wel uit zijn hoofd haalt om die strijd aan te gaan, de tactiek is nu veranderd, het doel is hetzelfde, het islamiseren van Europa, door middel van infiltratie, indringing, de baarmoeder (ik hoor het nog de geestelijke leider van El Azhar zeggen; "Europa is zwak geworden, wij kunnen hun moslimkinderen geven om zo Europa te islamiseren", de Turken hebben met dank aan landen als Duitsland, Spanje en Italië militaire hardware verkocht en informatie gedeeld, waardoor de Turkse nu zelf bijvoorbeeld drones kunnen bouwen en gebruiken om hun expansielust te bevredigen, met dank aan de EU. Churchill heeft volkomen gelijk gehad.

Hissam | 15-12-20 | 15:00

VvMU vs vrijheid van religie. Het is toch geen en/of, het is en/en, anders heb je in dit land niets te zoeken.

Binnenbaan | 15-12-20 | 13:16 | 1

Volgens mij is het wel 'of', zo langzamerhand.

zwaaropdehand | 15-12-20 | 13:33

Dit is klein geld vergeleken met 500.000.000 die Kaag naar voren heeft gehaald uit haar begroting voor 2021, centen waren op, mar niet voor Kaag en haar vrienden..
Dit geld is over gemaakt naar Noord Afrika. in het kader van ontwikkelingshulp.

Uw Verzekeringsadvis | 15-12-20 | 13:16

Ik heb geen zin om een ban te krijgen vanwege dit Qacwijf.

Dubbelepunthoofd | 15-12-20 | 13:14

Jesse zet haar op de kieslijst, Rutte wil GL daarom niet uitsluiten omdat er Coronacrisis is (de logica) en Kaag subsidieert de club Moslim Broederschap.

De inzet van de komende verkiezingen zijn uitermate hoog. Wil Nederland dat Moslim Broederschap, conform haar richtlijnen om macht te verwerven middels de politiek, intrede doet in de kamer of wil Nederland het niet.

Indien men enigszins wordt geïnformeerd, dan moet het antwoord onomwonden nee zijn. Als de MSM het buiten het publiek weet te houden, dan wordt het waarschijnlijk ja.

Beste redactie GS, er is serieus werk aan de winkel.

netniet | 15-12-20 | 13:13 | 3

VVD met GL in vak K, gekker kunnen we het niet maken.

Binnenbaan | 15-12-20 | 13:17

Ik verwacht heel veel voorkeurstemmen voor Kuthaar, vooral van lelieblanke meisjes en dito homo's.

zwaaropdehand | 15-12-20 | 13:36

Totaal geschift dat in een land waar we op papier de scheiding tussen kerk en staat hebben de overheid miljoenen uitgeeft aan het bevorderen van geloofsovertuigingen die gebaseerd zijn op totaal achterhaalde sprookjesboeken.
Ze zouden dat geld moeten gebruiken om geloofsovertuigingen te ontmoedigen.

Fele | 15-12-20 | 13:10 | 1

Kerkbezoek en economische groei in Nederland hebben een duidelijke negatieve correlatie. Kies je voor God/Allah, of kies je voor een gezonde economie?

Binnenbaan | 15-12-20 | 13:19

Is die kopvod die naast haar staat toevallig Laura H.?

Jemoesteensweten | 15-12-20 | 13:09

Er zijn mensen die nog steeds maar niet willen inzien dat islam bezig is op allerlei manieren te infiltreren in politiek en bestuur van Europa in het algemeen en Nederland in het bijzonder. Islam betekent het einde van je vrijheid, het einde van de vrede en het einde van een fatsoenlijke democratie. Er zijn ook elementen in ons landsbestuur die dit graag een handje helpen. Zoals dat levensgevaarlijke mens Kaag. Denk maar niet dat wij in de meerderheid zijn, je hebt geen meerderheid nodig om je macht uit te oefenen. IS had ook geen meerderheid, maar wel voldoende kritische massa en sloeg dus toe. Misschien dat dit aanspreekt, hopelijk doet dit iets met de mensen en begint men in te zien dat dit absoluut gestopt moet worden, een groter belang is er echt niet.
Kom niet met het slappe verhaal dat er goede islamieten zijn, die gaan er ook aan en dan zijn er geen goede islamieten meer, daar heb je dus geen moer aan, dat is micro niveau. Het gaat om het grotere plaatje. Islam is gif. vandaag, morgen en zo verder.

Broadsquire | 15-12-20 | 13:07 | 6

@Broadsquire | 15-12-20 | 13:07 |
"Denk maar niet dat wij in de meerderheid zijn, je hebt geen meerderheid nodig om je macht uit te oefenen."

Dat is een waarheid als een koe! Ten tijde van de aanloop naar WW II was ook slechts een klein gedeelte van Duitsland een fanatiek N*zi. De overgrote vreedzame meerderheid deed in het geheel niet ter zake want het waren/ zijn de fanatiekelingen die de agenda drijven.

Kijk ook naar de aanslagen van "9/11". Er waren slechts 20 kapers en 4 vliegtuigen voor nodig om Amerika en het Westen zo goed als op de knieën te dwingen.

Je zou denken dat men wijzer is geworden, maar helaas.

Sjefke7807 | 15-12-20 | 13:39

Volkomen eens, je hebt geen meerderheid nodig, dacht je dat destijds dat de communisten in Rusland een meerderheid hadden, of dat de meerderheid van de Duitsers nazi-sympathisanten waren? Je hebt een fanatieke minderheid nodig en een grote stille meerderheid die geen idee heeft wat die ideologieën voor ogen hebben, in die fase zitten we weer met de islam.

Hissam | 15-12-20 | 15:04

Even een reminder dat adolfje nog geen 10% van de stemmen had en iedereen die tegen de ss was weg gezet werd als komplot gekkie door 3x raden. De media

nutsniet | 16-12-20 | 09:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom moet D66 opkomen voor religie? Die partij bestaat hoofdzakelijk uit hoogopgeleide ongelovigen. Ik mis Boris van der Ham.

Diotima | 15-12-20 | 13:05 | 1

Of desnoods Boris Dittrich. Toen snapten ze nog dingen.

zwaaropdehand | 15-12-20 | 13:37

Dat haar vader de oprichter is van MoslimbroederschapNL BV: is wel even een dingetje
Dat ze publiekelijk liegt over haar connecties: is wel even een dingetje
Kaag met een antisemiet als man: is wel effe een dingetje
Dat je als politicus meer islam propageert in Nederland: is wel even een dingetje

SIogra | 15-12-20 | 13:03

persoonlijke ambitie heeft altijd een verkoopbaar sausje nodig. Deze mevrouw heeft haar sausje gekozen.

nobodiesunmighty | 15-12-20 | 13:02

Als het nu nog niet duidelijk is aan welke kant deze gedroomde premier van Nederland staat, dan weet ik het ook niet meer. Niet aan de Nederlandse kant in elk geval. Maar dat kennen we al van Rutte.

Cepalislam500mg | 15-12-20 | 12:59

Met zulke leiders heb je denk toch helemaal niet nodig?

Masteryu | 15-12-20 | 12:59 | 2

Mooi gezegd.

Cepalislam500mg | 15-12-20 | 12:59

Wat als ze zichzelf nodig zijn? DENK en trawanten gaan op u jagen. Gewoon voor de sport.

SIogra | 15-12-20 | 13:09

Laat het duidelijk zijn voor alle toekomstige stemmers van Kaag dat zij er niet primair zit voor de Nederlandse inwoners en belangen. Zij zit er om te deugen, internationaal aanzien, toekomstige baantjes en misschien wel voornamelijk om haar islamitische man te plezieren.

kortebroek | 15-12-20 | 12:59 | 1

Hè dat laatste kreeg ik een beeld bij, brr

Cepalislam500mg | 15-12-20 | 13:00

Wat een tragisch mens is die Kaag. Ik hoop dat er niks meer overblijft van D66 tijdens de 2e kamer verkiezing.

Thoth | 15-12-20 | 12:55

Kuthaar is waarschijnlijk alweer druk bezig om een subtiele taqiyya-tweet de wereld in te slingeren. En alleen GS doet hier allemaal verslag van, de MSM is waarschijnlijk druk bezig met een opiniestuk, om zodoende nog meer antisemitische schuld in de schoenen van Baudet te schuiven, want dat is natuurlijk de èchte slechterik.

JackStick | 15-12-20 | 12:55

Knettergek dat onze overheid hier geld aan weggeeft...
Reken 17 maart af met dit beleid....
Stem PVV

wolftour | 15-12-20 | 12:53 | 1

Is goed, maar wel op Bosma.

Jemoesteensweten | 15-12-20 | 13:11

Kaag profileert zich als 'moeder van een palestijnse familie', is vrindjes met types van de PLO in de kringen rond zakkenvuller en miljardair (via buitenlandse gelden) Abbas. Een mooie foto staat in de huiskamer van haar hele familie samen met terrorist Arafat. Manlief was onderminister in een kabinet met Arafat, hij noemt zich nu palestijns activist.
Ik weet niet wat mevrouw van plan is qua bruggen bouwen maar het zijn geen bruggen die in NL nodig zijn.
Geen geld richting de fascistische islam. Vraag liever aan mensen die slachtoffer zijn geweest van deze booslims wat je te wachten staat als je dit soort foute groepen laat groeien.

donkieshot | 15-12-20 | 12:53 | 4

@donkieshot | 15-12-20 | 12:53 |
" Vraag liever aan mensen die slachtoffer zijn geweest van deze booslims wat je te wachten staat als je dit soort foute groepen laat groeien."

Ze zouden inderdaad eens wat Yazidi families moeten uitnodigen om e.e.a. te verhelderen. Héél misschien dat er dan zo links en rechts een peertje gaat branden bij de dames/ heren politici al ben ik bang dat het slechts een spaarlampje zal zijn.

Sjefke7807 | 15-12-20 | 13:08

Kaag is een gevaarlijke vent.

Dirk III | 15-12-20 | 13:13

De elitaire en wereldvreemde Kaag doet mij een beetje denken aan wat de vrouw van de Franse koning een paar jaar voor de Franse revolutie zei over het het volk dat stierf van de honger. “S'ils n'ont pas de pain qu'ils mangent de la brioche!” (meestal vertaald als: “Als ze geen brood hebben, dan eten ze toch cake!” Brioche was luxe ontbijt voor de adel in die tijd.

IdiJamin | 15-12-20 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

"Allah is groot, maar de subsidiepot is groter" moeten ze gedacht hebben.

Koekkeloere | 15-12-20 | 12:53 | 1

Als Allah zoveel geld moet hebben, betekent dit dat ie geen verstand van geld heeft.

nobodiesunmighty | 15-12-20 | 13:03

Gisteren zat Arafat nog bij M maar de hele uitzending is er met geen woord gerapt over die meisje.

FogerRederer | 15-12-20 | 12:50 | 1

u bedoeld "kech"toch?

dorstig! | 15-12-20 | 12:58

Wow, prachtig staaltje van onderzoeksjournalistiek. Complimenten ook aan GS om hier aandacht aan te willen besteden.
De echte medeplichtigen aan deze "terreur van de goedheid" zitten in de 2e kamer.
Verkopen liever hun ziel aan de islamduivel dan hun zelfingenomenheid op te geven.

Goedzo | 15-12-20 | 12:49

Kamervragen. Nu!

Abu Bachouca | 15-12-20 | 12:44

Ondertussen trok een ander elitair instituut dan Kaag, namelijk het Amsterdams Fonds voor de Kunst (AFK), ook al zo'n links bolwerk, haar subsidie voor het historische museum "Ons' Lieve Heer op Solder" in, omdat men daar te weinig deed aan "diversiteit en inclusie".

Een museum waar te zien en te beleven is hoe mensen hun religie niet in vrijheid mogen beleven door toedoen van de onderdrukkers van een andere religie, is kennelijk teveel een beschamende ontmaskering van het knuffelbeest van links: de islam.

Peter Emile | 15-12-20 | 12:44 | 1

Heel goed item en heel goede aanvulling. Dank.

Cepalislam500mg | 15-12-20 | 12:57

Geert Wilders stelt vragen aan minister Blok naar aanleiding van het steunen van anti-Israel voorstellen in de VN door Nederland jonet.nl/wilders-eist-excuses-van-blo...
Het is hard nodig, dat Nederland het voorbeeld van president Macron inzake Islamitische organisaties gaat volgen. Het gestrooi met geld door mw. S. Kaag staat haaks op de Franse politiek, die hopelijk EU beleid gaat worden. Mw. Kaag's kamelenliefde voor de islam vindt geen warm onthaal meer in de EU, de zuuroplossing waarin zij Nederland wil laten verdwijnen. Voor potentiële terroristen zijn de lockdown maatregelen overigens een tegenvaller van jewelste. Dit jaar rond de Kerstdagen wordt het moeilijker om 'Vrede op aarde, in mensen een welbehagen' met Allahu Akbars te verstoren.

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-12-20 | 12:42

Kunnen ze Kaag niet gewoon oppakken hiervoor?
Eerst miljoenen voor de in opspraak geraakte Palestijnse clubs waar haar man weer aan gekoppeld kan worden. Dezelfde clubs die Palestijnse terreurgroepen financieel steunen waardoor er dus ook echt doden zijn gevallen.
Dan in NL voor miljoenen aan het moslimbroederschap schenken.
Wat is dit voor een kwalijk figuur die Kaag?! De Holland haat spat er vanaf.

Dirk III | 15-12-20 | 12:42

Van crises weet je dat ze uiteindelijk voorbij gaan. De banken/kredietcrisis die in 2008 begon en er diep inhakte, duurde langer dan ik destijds dacht - tot ca 2016, waarna het allemaal weer beter ging - maar ging over. De coronacrisis, die in maart begon, en waarvan gisteren een nieuw dieptepunt is ingegaan met een harde lockdown voor tenminste 5 á 6 weken, en waarvan we in 2021 wellicht nog een derde en vierde golf zullen hebben, zal overgaan met het beschikbaar komen van vaccins.

Wat echter niet overgaat, en al ca 40 jaar voortduurt, zijn het totaal failliete asielcircus en de langzaam maar zekere toename van de islamitische invloed in de Nederlandse samenleving. Die twee zaken tegengaan, dát zou eindelijk eens topprioriteit moeten hebben

Dr_Johnson | 15-12-20 | 12:41 | 2

Ter aanvulling: het alsmaar aanwakkerende subsidiecircus. Overal potjes, budgetjes en andere manieren om je niet rendabele belangenclubje of onderneminkje in leven te houden.

BBRDWR | 15-12-20 | 12:58

Heel erg eens. We moeten de invloed van de islam dempen met een totale lockdown.

Zal helaas niet gebeuren. 500 per week, and counting.

zwaaropdehand | 15-12-20 | 13:57

Kaag zit er duidelijk NIET voor de nederlander.

vluchtelingallergie | 15-12-20 | 12:40

Ik zie twee leuke meisjes, vooral die linker.

oldandwise | 15-12-20 | 12:34 | 2

Nooit zuipen en plempen oldanddrunk

Torwart | 15-12-20 | 12:40

De blonde 'Dirndl' van Hitler's 'Bund Deutscher Mädel' zagen er ook leuk uit.

i.imgur.com/AH4StBG.jpg

Peter Emile | 15-12-20 | 13:19

Het zijn geen incidentele giften ter bevordering van. Het is een plan. Een Brussels plan. Kan allemaal dit in deze tijden. Geld, gejat van de werkenden.

Torwart | 15-12-20 | 12:32 | 1

Het is geen plan. Capabele mensen werken met plannen. Dit is 'maar wat doen'. Ze hebben geen idee wat ze aanrichten. Dit zijn mensen die glazen bakjes kopen omdat plastic zo vervuilend is. En dan een week later dat bakje verrot laten klepperen op straat en een nieuwe kopen. En dan denken dat ze goed bezig zijn. En dit zijn mensen die denken dat windturbines rendabel zijn en goed voor het milieu. Er is GEEN plan. Er is alleen maar 'jezelf beter voordoen dan je feitelijk bent'. Want feiten zijn vervelend, want die passen niet in het beeld...

BBRDWR | 15-12-20 | 12:59

Tis wel een budget voor 5 jaar

hotnot | 15-12-20 | 12:30

Tom, ga eens met de plopkap naar de vader van Kauthar. Ze heeft aangegeven dat ze zich niet kan herkennen in de ideologie van de moslimbroederschap. Een interessante (lees: onrealistische) relatie moet ze er dan op nahouden met haar eigen vader.

JackStick | 15-12-20 | 12:29

Is terroristische organizatie. Invorderen. Doen.

MooseNL | 15-12-20 | 12:29

PAARD VAN Troje...

Verderkijkert | 15-12-20 | 12:27

Nog even een rake opmerking van Bosma over het deugbeleid. En weer blijft de minister stil. Kan dat wijf gewoon terug de keuken in en gaan koken? Misschien kan ze dat wel. youtu.be/Fsbz_xYPcHM?t=368

Frau Merkel | 15-12-20 | 12:27 | 1

Ontluisterend die nietszeggendheid van van Engelshoven.

Joris Beltsin | 15-12-20 | 12:36

Een veterstrikdiploma heeft dan meer waarde.

Vuurwezel | 15-12-20 | 12:27

In bepaalde kringen wordt ze Subsigrid genoemd.

Mr_Natural | 15-12-20 | 12:26 | 1

Ik heb speciaal mijn kopje koffie neergezet om te applaudiseren. Hulde!

BBRDWR | 15-12-20 | 12:27

Kaag.
Aan het begin van 1992 is Kaag op werkbezoek in het Midden-Oosten. Daar ontmoet ze haar toekomstig echtgenoot Anis al-Qaq. De oud-tandarts werkt dan als schaduwminister voor gezondheidszorg voor de PLO, de Palestijnse bevrijdingsbeweging van Yasser Arafat.

Een jaar later trouwt het stel in het geheim in Jeruzalem. Als haar leidinggevenden achter haar huwelijk met de Palestijnse schaduwminister komen, verliest Kaag haar vertrouwensfunctie op de politieke afdeling van Buitenlandse Zaken. Niet veel later gaat ze aan de slag voor de NWRA, de VN-organisatie die zich bezighoudt met hulp aan Palestijnse vluchtelingen.

www.businessinsider.nl/sigrid-kaag-d6...

Geen wonder dat ze telkens met miljoenen strooit voor moslims en Palestijnen. De belastingbetaler betaalt wel. Daarvoor is de -naar inmiddels gebleken criminele - belastingdienst.

El Rico Grande | 15-12-20 | 12:26 | 1

Ze volgens de Nederlandse wet strafbaar omdat ze het huwelijk niet heeft aangegeven bij haar gemeente.
Want geen tijd.....

https://www.story.nl/artikel/showbizz/mysterie-rond-huwelijk-sigrid-kaag

Is dit nog nieuws? | 15-12-20 | 12:32

37 mio is nog maar een topje van de ijsberg van al het (subsidie)geld dat naar de islamitische berg wordt geworpen. Gekke Henkies zijn we.

Madame Poitiers | 15-12-20 | 12:25 | 1

“We” ? Hou mij er effe lekker buiten.

Madrox | 15-12-20 | 13:02

De overheid heeft geld over. dat blijkt maar weer. pRutte heeft eerder direct terrorisme gefinancierd met de Toyota's. Ik ga ervan uit dat er veel meer over de grens is gegaan, dan alleen de auto's. Al-Qaq-Kaag heeft eerder blijk gegeven van een sterke neiging het parlement te willen besodemieteren door geld van komende jaren nu alvast uit te geven en allerlei terroristische organisaties te besponzen. Welke randdebiel ooit op het idee gekomen is een terroristenmatras op die plek te zetten is mij nog immer een raadsel, maar diegene verdient ongezien de typhus achter de oogballen.
Dat hele ministerie moet drastisch op de schop. Om te beginnen gaat het budget naar een paar procent van wat het nu is. Zolang er mensen bij de voedselbank aankloppen mag er geen cent naar buiten. Gratis geld zonder controle, zonder meetbare doelstellingen. Dat kan alleen de overheid. Ingrid van Engelshoven gaat ook voortdurend nat met haar racistische Kulturkammer. youtu.be/Fsbz_xYPcHM?t=163

Frau Merkel | 15-12-20 | 12:25 | 3

Precies.. dat dus.

MooseNL | 15-12-20 | 12:30

16 October 2013

"Secretary-General Ban Ki-moon announced the appointment of Sigrid Kaag, of the Netherlands, as Special Coordinator of the joint mission of the Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW) and the United Nations, which officially began its work today overseeing the destruction of Syria’s chemical stockpiles and production facilities."

Twee jaar later steunt Rutte de eerste "gematigde rebellen" in hun strijd voor een islamitische staat.

nsfl | 15-12-20 | 12:45

Het is niet te filmen, wat er zich in dit land allemaal afspeelt. Na de verkiezingen gaat het gewoon door, dan in een nog hogere versnelling! Zet u zich maar schrap voor de bezuinigingen die er zullen komen. corona hulpgelden zullen ergens weg moeten komen, bij U de belasting betaler!

vluchtelingallergie | 15-12-20 | 12:51

Als je echtgenoot Anus Al Kak heet ( of iets dergelijks) die vieze minister is geweest onder opperrat Arafat, je kinderen Palestijns noemt, en macht hebt over heel veel miljoenen eurootjes legaal gestolen van de belastingbetaler dan ben je bij uitstek geschikt als minister in dit gave land. Ik ga hier spontaan van hyperventileren !

Pinkshit | 15-12-20 | 12:25 | 1

"Anus Al Kak" - Proest!!!

ik_word_gek_in_NL | 15-12-20 | 12:49

Het verbaast me weer niets, dit; de Nederlandse overheid, inmiddels tot in de kleinste haarvaten doordrenkt met het linkse gedachtegoed dat blindheid, doofheid, domheid en ignorantie veroorzaakt, doet al jaren niet anders dan het subsidiëren en faciliteren van de meest vijandige, meest gewelddadige en meest vrijheidsberovende ideologie ter wereld, die zich verraderlijk heeft vermomd als religie.
Dat een elitair nest als Kaag, die met anderhalf been in de islamitische bagger staat, steeds weer ongestraft wegkomt met dit voortdurende gesmijt met uw & mijn belastinggeld in de richting van Mekka, is een gotspe.

Peter Emile | 15-12-20 | 12:24 | 2

Ze komt er niet alleen mee weg, ze wordt bejubeld bij D66 en de NPO.

Kicksalot | 15-12-20 | 12:46

Een goed fascist, socialist, communist, Groen Linkser of D66tiger noemt dat Gleichschaltung. Dat zijn de maatregelen en gebeurtenissen die de controle over de staat versterken totdat een totalitaire staat is bereikt.

swapper | 15-12-20 | 13:51

Nederland zou massaal in staking moeten gaan zolang er subsidies naar dit soort onzin gaat. Daar kom je dan elke dag om 6 uur je nest vooruit en moet je werken tot je bijna 70 bent.

Stonecity | 15-12-20 | 12:24 | 1

.... .... zou moeten, zau moeten, zou mouten, zouw moeten, ....
Wat een oorspronkelijk geluid op Geenstijl!
Waaw, die staking gaat vast binnenkort gebeuren.

HogeNood | 15-12-20 | 12:35

diplomaten die heimelijk opereren en ontmaskert kan je zo binnen een week uitzetten. Dat wordt al wat moeilijker met een veilige lander die meerdere keren is opgepakt wegens criminaliteit of niet de waarheid heeft vertelt tijdens de aanvraag procedure. Bij sommige overheidsbanen krijg je de functie niet als je foute familieleden hebt. Voordeel als tweede kamer kandidaatlid van een politieke partij is deze casus , je rolt zo binnen

HetOorAakel | 15-12-20 | 12:23

De pil van drion is goedkoper.
Als we dan toch collectief zelfmoord plegen, maak dan dat islamitische tuig in elk geval niet rijk.
Laat ze gvd hun klauw ophouden in Marokko.
Of beter nog; sodemieter op naar die prachtige Sahara.
Klauwthaar Baba en de twee miljoen rovers.
Kap er mee!
Stop met het financieren van religieuze haters.
Je graaft je eigen graf.

Ruimedenker | 15-12-20 | 12:23

We krijgen er ook heel veel voor terug.

Mr_Natural | 15-12-20 | 12:22 | 1

Met rente!

Frau Merkel | 15-12-20 | 12:26

Sigrid Kaag is zelf via haar man van de Fatah, een terreurbeweging die nauw verbonden is met de moslimbroederschap.
Maar dat zij in haar functie als minister geld aan terreurbewegingen mag schenken is toch van de zotte.
Straks wil de Groene Khmer geld aan de Rote Armee Fraction geven "Als Sigrid het mag, dan mogen wij het ook"

Osdorpertje | 15-12-20 | 12:21 | 1

Bij de pallies is Hamas (=Gaza) de vertegenwoordiger van de mosselbroers. Fatah (=Arafat's West Bank) is hun grote vijand.

Ik geef toe: het is pissebed of kakkebed - het ruikt een beetje anders, maar allebei niet zo fris.

En Sigrid Kaag is werkzaam geweest als coordinator bij de OPCW, een organisatie die onder het mom van de bestrijding van chemische wapens het verzet in Syrie heeft vormgegeven. Een dekmantel van heel wat drieletter-organisaties.

Glasgow Argus | 15-12-20 | 12:28

Wetenschappelijke onderzoek ( o.a. in de kankerbestrijding) waarbij gebedeld moet worden om een paar ton, het dan niet krijgen omdat de beoordeling net niet excellent is en dan zie je dit soort bedragen over de schutting weggegooid worden. Hoe dan? Dat doet pijn.

Deflatiemonster | 15-12-20 | 12:19 | 2

Geen geld voor:
Corona is belangrijker dan kanker....

Is dit nog nieuws? | 15-12-20 | 12:23

@Is dit nog nieuws? | 15-12-20 | 12:23: Islam ook.

El Rico Grande | 15-12-20 | 12:27

Natuurlijk zijn deze subsidies nodig want anders gebeurt er *even opzoeken wat er dan eigenlijk gebeurt*

johoost | 15-12-20 | 12:18

Via de NOS vandaag een nieuw woord geleerd: Remmo-clan.
"Berlin has a growing number of Arab, Kurdish and Turkish clans involved in organized crime." (Google: Arab Clan Buries Its Murdered Associate).
Je kan je afvragen waar de vrouwen zijn, maar die staan er om bekend erg hun best te doen in het (hoger) onderwijs en schijnen zelfs connecties in de regering te hebben. Nogmaals, het hoofddoekje is een gang sign.

nsfl | 15-12-20 | 12:17

Winnaar betoog waarom een hoofddoek afdoen in het openbaar geen keuze is?

Is dit nog nieuws? | 15-12-20 | 12:15

Kaag trakteert haar schoonfamilies.

Bram-Jr | 15-12-20 | 12:14

Dat zijn bedragen waar gemeentes van middelgrote steden van dromen om hun boekhouding op orde te krijgen.

Deflatiemonster | 15-12-20 | 12:12

Islam: slecht.

jansma28542681 | 15-12-20 | 12:11

Waarom moet belastinggeld naar dit soort foute overbodige figuren?

van Oeffelen | 15-12-20 | 12:11 | 3

Omdat belangrijk voor de maatschappij ofzo....

Is dit nog nieuws? | 15-12-20 | 12:15

Ook sektarische bewegingen op (naar eigen zeggen) christelijke grondslag krijgen ongezien een ANBI status, met alle voordelen van dien. Al is het een "paradijs voor pedofielen" (Zembla), de overheid blijft dit soort clubs maar de hand boven het hoofd houden. Waarom? Om het land te demoraliseren, te debiliseren en te ontwrichten. Er is geen andere conclusie mogelijk.

Wiebenick | 15-12-20 | 12:27

Schijntje. Dit soort bruggenbouwende verbinders verdienen veel meer wat mij betreft. Samen. Mooi gebaar.

Lorejas | 15-12-20 | 12:10 | 1

En prettig weer te weten waarvoor gewerkt wordt vandaag. Bedankt GS.

A.S. Perien | 15-12-20 | 12:20

Das potverdikkie veel doekoe. De rest van mijn gedachtes vertrouw ik mijn android phone en internet niet toe.

Hadena | 15-12-20 | 12:09

Religie is slechts de flinterdunne dekmantel van het totalitaire systeem
dat men islam noemt.

getzappad | 15-12-20 | 12:08

Daar kunnen weer heel wat hoofden van rompen voor gescheiden worden.

Normpje | 15-12-20 | 12:05

Die 37,2 miljoen kan je beter gebruiken om te investeren aan investeringen waar iedereen in de samenleving iets aan heeft.
Wij moeten ook bukken om het geld op te hoesten, dus waarom alleen geld naar mensen die bukken voor een sprookjesfiguur.

I.P standing up | 15-12-20 | 12:05 | 1

“There's a big difference between kneeling down and bending over.”
― Frank Zappa

Joris Beltsin | 15-12-20 | 12:12

De Islamitische Broederschap insteek werkt naar mijn smaak averechts. Lees die stukken van Buitenlandse Zaken, de namen ervan zijn voor de liefhebber in het Engels. Religie is de bindende factor in de onderdrukking die mevrouw Kaag zegt te willen bestrijden. Hoe dan? Wat hieronder al is opgemerkt: er is geen enkele SMART gedefinieerde doelstelling te bekennen.

Het is wat het is, totaal geschifte woke zendingsdrang in de hele oude wijnzakken van die fijne zandbakreligies. Hoe krijg je het voor elkaar!

Rest In Privacy | 15-12-20 | 12:05 | 2

De blanke Boreaal moet afgeknepen worden. Dat kan met verdeel-en-heers.

HogeNood | 15-12-20 | 12:25

@HogeNood | 15-12-20 | 12:25: Is het niet fantastisch? Woke gekkies versus hun reactionaire wederhelft, vaker wel dan niet religieus "geïnspireerde" conservatieven. We leven met al die voornamelijk uit de VS overgewaaide culturele stammenstrijd inmiddels in de Middeleeuwen 2.0. Met als laatste verschil dat corona geen builenpest is.

Maar ook dat komt nog wel terug. Terwijl er op dit moment ook echte problemen spelen op het wereldtoneel. Slight of Hand: blijft een perfecte strategie.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 12:52

Motorclubs. DIE zijn echt een gevaar voor de maatschappij! Hoor ik zojuist op het nieuws. Wat worden we toch goed beschermd door de overheid.

isitsoornot | 15-12-20 | 12:04 | 3

Pure afleiding van een 30 jaar falend OM, vol met politieke routes.

grindbak | 15-12-20 | 12:12

Zijn net zo goed ook boeven hoor.

Joris Beltsin | 15-12-20 | 12:14

vergeet het rechtsextremisme niet, ook die komen, omdat ze staatsgevaarlijk zijn en volgens de verhalen af en toe een hoofdoekje aftrekken, om de zoveel weken in het nieuws.

swapper | 15-12-20 | 13:55

The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. - Einstein-

Hoeveel 100den miljarden heeft de regering al aan hulpgelden en subsidies gestuurd naar 3e wereld landen? En hoe hebben deze landen zich met dat geld en in die tijd verbeterd?
Sterker nog we sturen bizar veel geld die kant op en onderhouden ondertussen ook nog eens een miljoen van hen hier in ons land.
En zelfs dan krijgt onze minister Broekers-Knol het nog niet eens voor elkaar om een afspraak te krijgen met de Marrokaanse regering.

We are doomed

Olleke | 15-12-20 | 12:03

Hoop dat 37 miljoen genoeg is. Want kom op, het blijven ongelofelijke mongolen, die mensen uit subsidië.

RickTheDick | 15-12-20 | 12:02

Ik snap echt niet waarom deze stichtingen, die hun doelstellingen zo vaag en algemeen mogelijk omschrijven, zoveel subsidie krijgen. Snap sowieso niet dat zij subsidie ontvangen. Hier profiteert slechts een klein clubje van (het stichtingsbestuur) en het wordt bekostigd door de belastingbetaler, die dit geld veel liever naar de noodlijdende horeca of andere bedrijven ziet gaan die door corona heel hard geraakt worden. Wanneer stopt deze kostbare flauwekul? Als je je idealen zo belangrijk vindt, dan wil je je daar ook belangeloos en gratis voor inzetten, toch?

Toos Bevergeil | 15-12-20 | 12:02

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van vrijheid van religie.
Graag blijf ik daar in mijn dagelijks leven helemaal vrij van.

Kapitein Sjaak Mus | 15-12-20 | 12:01

In het kader van de FvD en het in het algemeen de bruine jongerenafdeling én partij top de grond in schrijven... te gek en terecht... het dag in dag uit deze ‘dame’ de grond in boren tot er wat gebeurt... mwah... hou er niet van ondanks dat ik de situatie ook absurd vindt... maar ben voor minder opgeroepen midden in de nacht om naar een suïcide te gaan na online shaming en bashing...

Stuur Tom op haar af cq nodig haar uit voor een gesprek met hem om de hele situatie te bespreken. Tom kan dat prima en zij ook gok ik. Kan er een eind gemaakt worden vervolgens aan deze hetze... het begint dwangmatig én kinderachtig te worden en heeft deze mooie site absoluut niet nodig...

overVecht | 15-12-20 | 12:00 | 6

Ik twijfel of uw suïcide-argument nou emotionele chantage is of bigotry of low expectations. Het gaat niet om een weerloos pubermeisje maar een politica.

Joris Beltsin | 15-12-20 | 12:09

Nee dames. Het gaat mij erom dat ik er meer geloof in heb door het gesprek met haar aan te gaan met Tom. Mbt FvD was het een partij issue waar prominenten binnen de partij óók afstand van wilde nemen... in dit geval is het een individu (op de man spelen hou ik sowieso niet van) en zal het effectiever zijn om het face-to-face te bespreken. In eerste instantie leken de topics wat reuring teweeg te brengen maar, slim van GL, doet het nu niet meer. Zometeen is het weer ‘extreem-rechtse site GS voert ‘hetze’ tegen GL kandidaat.’ En het resultaat? Dat heel ‘links’ Nederland gaat wijzen naar GS, GS niet serieus genomen wordt en men in het eigen gelijk gaat geloven en/of de kant kiest van deze MB dame.... zijn we verder van huis.

overVecht | 15-12-20 | 13:06

@overVecht | 15-12-20 | 13:06: "Dat heel ‘links’ Nederland gaat wijzen naar GS, GS niet serieus genomen wordt en men in het eigen gelijk gaat geloven"
GS neemt men juist heel serieus en alleen bij het door links ontkennen van de werkelijkheid is volgens links GS de rechtsextremist.

swapper | 15-12-20 | 14:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Je eigen graf laten graven is ook een diepte investering.

Mr_Natural | 15-12-20 | 11:58 | 1

True, maar zonde als je vooraf al weet dat alle moslim organisaties een gemeenschappelijke doel hebben, onderwerping en sharia in elke regio

davidhasseltoff | 15-12-20 | 12:00

Is dit wel waar? Ik heb er nog niets over vernomen bij de NPO of Jaap.nl

Waakvlam | 15-12-20 | 11:58

Vijanden wil je dichtbij en goed in het zicht hebben.
Kaag en Kauthar kunnen daarom het beste maar gewoon in de kamerbankjes plaatsnemen.

Eppo | 15-12-20 | 11:56 | 1

Op Guantanamo Bay hebben we ze ook 24/7 onder controle hoor.

Graaisnaaiert | 15-12-20 | 12:00

Wat een goedkope fooi!

Fanshitter | 15-12-20 | 11:56

Maar ze heeft wel kekke sneakers.

Toetsenbordcomplex | 15-12-20 | 11:56 | 2

En hetzelfde jasje erbij.

gato | 15-12-20 | 12:02

Geil he?
Is niet haram....

Is dit nog nieuws? | 15-12-20 | 12:17

Waarom zou je een religie die het vrije westen als vijand ziet überhaupt sponsoren. Ik snap de domheid van regressief links niet.

BozePaarseMan | 15-12-20 | 11:55 | 3

Waarom zou je überhaupt een religie sponsoren?
Scheiding van kerk en staat betekent ook geen staatssubsidie voor de kerk, moskee of synagoge.

ReyNemaattori | 15-12-20 | 12:02

@ReyNemaattori | 15-12-20 | 12:02: Waarom niet? Net als elke vereniging kan religie best gesponsord worden alleen moeten we geen clubs sponsoren die staatsgevaarlijk zijn.

BozePaarseMan | 15-12-20 | 12:14

@BozePaarseMan | 15-12-20 | 12:14: De vraag is dan of kindermisbruik staatsgevaarlijk is. Zie: Paradijs voor pedofielen (Zembla). ANBI status is nog immer intact.

Wiebenick | 15-12-20 | 13:37

Nu moet ze eens ophouden met geld uitgeven, Geef het aan de ZZP-ers.

gato | 15-12-20 | 11:54 | 3

Het enige wat ZZP-ers krijgen van de overheid is een hele dikke middelvinger. Ze haten de ZZP-er omdat die niet in het plaatje van de socialistische heilstaat passen.

_pacman_ | 15-12-20 | 11:55

100 jaar geleden heetten ZZP-ers dagloners. In de tussentijd is er niet veel veranderd voor deze arbeiders.

Lu_Tze | 15-12-20 | 12:27

Inderdaad, ook zpp-ers verdienen aandacht.

BozePaarseMan | 15-12-20 | 12:46

Niet echt verrassend dit, geen wonder dat de belastingdruk zo hoog is, er wordt zo veel geld weggesmeten

Diederik_Ezel | 15-12-20 | 11:54

Sigrid Kaags initiatief """Versterking Maatschappelijk Middenveld""".

Dat hele idee van versterking van het maatschappelijk middenveld door er geld tegenaan te smijten deugt niet. Het verzwakt het maatschappelijk middenveld. Het schept belangenverstrengeling, buklaven van de overheid. Noem het wat het werkelijk is: versterking van de staat.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 11:53

Blijft bijzonder dat een eng clubje die zo weinig heeft met de vvmu en totaal niet progressief/ liberaal is, zoveel belastingcentjes krijgt van de overheid. Maargoed, het is natuurlijk weer duidelijk hoe dat komt.

Schepvogel | 15-12-20 | 11:52

De een zijn subsidie is de ander zijn belasting. En het is nog erger want over die subsidie moeten weer (dure) ambtenaren beslissen. En die ambtenaren hadden nuttiger werk kunnen doen met aspergesteken, tomatenplukken, billenwassen etc. Weg met ALLE subsidies, dan kunnen de belastingen serieus omlaag.
Een paar jaar geleden was in een WDR programma de berekening dat de inkomstenbelasting in D in een bepaald jaar € 154 MLD opbracht en in datzelfde jaar € 145 MLD subsidies werden uitgegeven.

discriminazie | 15-12-20 | 11:52

Het is de taak van de overheid helemaal niet om dit soort onzin te promoten. Stop subsidies. Als mensen iets belangrijk vinden doen ze het in hun vrije tijd. Dat scheelt geld, dat scheelt ambtenaren die het geld verdelen, en het scheelt ambtenaren die op de verdeling van het geld moeten toezien.

Stel hooguit een ruimte ter beschikking.

Koning Willy | 15-12-20 | 11:51

Minimaal eentje een "jongere" dus. Jaja.

Graaisnaaiert | 15-12-20 | 12:01

Er verandert echt helemaal niks aan de samenleving en onze vrijheid als de overheid die 40 miljoen gewoon op zak houdt.

Maar ook die Wilde ganzen, in het kopje eronder. Die kwamen vroeger gewoon aan de deur voor een donatie. Voor hen is het inderdaad veel efficiënter dat de overheid direct anderhalve euro per inwoner in de collectebus propt.

The_iron_boar | 15-12-20 | 11:50

Bij Groenlinks willen ze hun eigen Ilhan Omar. Ze hebben gezocht en ze dachten er eentje gevonden te hebben die bij Groenlinks past. We kunnen uit de zaak Kauthar concluderen: ze bestaan niet. Moslims die bij Groenlinks willen zitten allemaal diep vast in het middeleeuwse gedachtegoed.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 11:49 | 1

Ach, ze zal ons wellicht wat co-2 neutraler willen recyclen. Dat zijn 2 van de 3 termen waar de gemiddelde GroenLinkser bloedbotergeil van wordt en dan vergeten ze dat "ons" maar even, gemakshalve.

Graaisnaaiert | 15-12-20 | 11:59

Als we die Kaag nou eens naar huis sturen? ... kunnen we dan ook stoppen met het wegsmijten van al dat gratis geld?

DatInternetDingetje | 15-12-20 | 11:49 | 1

Kaag: Van subsidiebron naar Libanon? Ben helemaal voor. Paspoort afpakken, assets in beslag nemen en uitzetten. Moeten we nog bekijken in hoeverre het internationale strafhof interesse in deze mevrouw heeft maar vooralsnog is deportatie de veiligste optie.

Graaisnaaiert | 15-12-20 | 12:04

Het is opvallend stil omtrent dit hele issue bij de MSM. Bizar eigenlijk dat extremisme, alleen als het rechts is, breed uitgemeten wordt in de kranten en op het nieuws, zoals dit akkefietje bij GroenLinks, of Kaag, de vrouw van een antisemiet, die zelfs een eigen documentaire krijgt op de NPO. Links extremisme lijkt niet te bestaan, dit heet activisme. Alleen rechts kan extremistisch zijn, daarom stonden de kranten vol van Baudet's vermeende antisemitische uitlatingen, terwijl eigenlijk niemand weet wat ie dan precies gezegd zou hebben, en hoe dit zou doorgonzen in de koers van FvD, en hoe erg dat dan is voor NL, maar hier hebben we de dochter van de oprichter van de moslimsbroederschap, die er een ideologie op nahoudt die op zijn zachtst gezegd niet bepaald verenigbaar is met de joodse gemeenschap, en het ene na het andere bewijs omtrent Kauthar's extremistische gedachtengoed stapelt zich op, daadwerkelijk bewijs dus, maar de media kraaien er niet naar. Maar op het moment dat er geen direct bewijs is, maar wel negatief uitpakt voor FvD, dan wordt er ineens dagelijks verslag van gedaan. Wat een tijden leven we in.

JackStick | 15-12-20 | 11:48 | 3

Hear! Hear! Hear!

Hiram | 15-12-20 | 11:52

Nooit anders geweest.

HogeNood | 15-12-20 | 11:54

Vergis u niet, JackStick, na de zaterdag komt de zondag. En de zaterdag is al ruim halverwege, als u de demografische cijfers van Joodse mensen in dit land ( en continent ) bekijkt...

Graaisnaaiert | 15-12-20 | 11:57

Kaag is een plaag. Voor ons levensgevaarlijk. Binnenkort komen haar duivelshoorntjes door.

Normpje | 15-12-20 | 11:48 | 3

A devil in disguise.

Mr_Natural | 15-12-20 | 11:49

@Joris Beltsin | 15-12-20 | 12:00: Ja, je ziet het meteen. Het islamitische vuur komt haar uit de ogen.

Normpje | 15-12-20 | 12:03

Huh waarom heeft de overheid daar überhaupt een fonds voor? Is dat belastinggeld?

Schwanzeleber | 15-12-20 | 11:48 | 1

Nee dat hebben alle rijksambtenaren in een potje bijelkaar gespaard.
Al het overheidsgeld is toch belastinggeld

deNettobetaler | 15-12-20 | 12:00

En daar gaat weer een hoop belastinggeld naar radicale clubjes. Als we links eens zouden wegstrepen, dus al die subsidieclubjes, al die miljarden die ze over de balk gooien dan konden hardwerkende Nederlanders al op hun 50e met pensioen. Maar ja wij werken wel tot ons 70e, ondertussen wordt ons geld uitgegeven aan linkse onzin of gaan de miljarden naar Italië waar de Italiaan zich kapot lacht.

Statix | 15-12-20 | 11:47 | 2

U bedoelt de Italiaanse banken. Er zijn veel meer arme mensen in Italië dan in Nederland, ze staan daar zelfs in de rij voor een brood. De bevolking ziet echt niets van alle miljarden die daarheen gaan en al gegaan zijn.

Lupuslupus | 15-12-20 | 11:55

Al sinds minstens de jaren 90 is Kaag compleet in de ban van alles wat Arabisch is. Als ze dat verder niet zou combineren met een hoge politieke positie in Nederland en het financieren van terroristische organisaties met belastinggeld zou het me verder worst wezen. Maar dit maffe wijf wordt dus geen strobreed in de weg gelegd. Sterker nog, D66 kiest haar als leider. Wat een walgelijke partij is dat geworden.
Zie haar hier raaskallen over de Palestijnse zaak youtu.be/7uG63qXFnxY

Kicksalot | 15-12-20 | 11:47

De Duitsers hebben wat meer ervaring met nazi's in hun midden. Die snappen wat beter hoe je dat aanpakt.

Realism Is All | 15-12-20 | 11:47

ah een soort van islamitisch kartel dus.

Struikrover3 | 15-12-20 | 11:47

Altijd fijn om te weten dat ons geld in crisistijd goed besteed wordt.

BozePaarseMan | 15-12-20 | 11:46

De vrijheid die wij hebben is onder andere bevochten in de oorlog. Tot in de jaren negentig hebben mensen ervoor gestreden door van hun eigen geld stencils te drukken. Want dat is hoe je daadwerkelijk je vrije mening kunt uitten. Met de komst van het internet kan iedereen zo goed als gratis zijn/haar mening kwijt. En als er dan voldoende mensen luisteren, dan krijg je misschien ook eens wat gedaan. Subsidiëren van bepaalde meningen met tientallen miljoenen, zorgt ervoor dat de vrije mening van een ander onderdrukt wordt. Ik kan me werkelijk geen enkele voorstelling maken van hoe je de vrije mening of vrijheid van religie bevordert door er 40 miljoen tegenaan te smijten. In feite financier je er (volgens mij) de vrijstelling van werk en bijstand mee voor mensen met een onvrije mening. Want ik neem aan dat de vrienden van de aanvragers allemaal op de loonlijst staan.

The_iron_boar | 15-12-20 | 11:46

"Vrijheid van Meningsuiting of Vrijheid van Religie en Levensovertuiging"
Ergens proef ik daar toch een contradictie.

Mr. Happy | 15-12-20 | 11:46 | 1

Misschien niet als je in groepen denkt. Iets wat blanke Borealen niet mogen van D66.

HogeNood | 15-12-20 | 12:00

Waarom? Dit geld kan zoveel beter worden besteed. Ach ja, Nederland moet en zal kapot worden gemaakt.

Gandalph | 15-12-20 | 11:45

Ik vraag mij af hoe excellentie Kaag de scheiding tussen kerk en staat definiëert.

der_feldwebel | 15-12-20 | 11:45

Tja, het onderhouden van een Trojaans Paard is nou eenmaal niet goedkoop.

Mr_Natural | 15-12-20 | 11:45 | 2

Mooi uitgedrukt als ik dat mag zeggen,.. ja dat mag ik zeggen

miko | 15-12-20 | 12:01

Lekker weer een hit op z'n Linkedin

davidj65 | 15-12-20 | 11:45

Is het niet gewoon zo dat er schijnbaar te weinig vraag is naar jouw clubje of product als je afhankelijk bent van subsidie om te blijven bestaan?

Wat mij betreft stoppen ze met het verspillen van gemeenschapsgeld door het weg te geven aan clubjes die anders geen bestaansrecht hebben.

a4p | 15-12-20 | 11:44 | 1

Subsidie moet, via een omweg, het klootjesvolk van gedachten afhelpen die de regerende kliek ongewenst acht.
Dus niks markt.

HogeNood | 15-12-20 | 11:50

Het moet sowieso maar eens afgelopen zijn met dat gehele subsidie circus, of het nou aan de Moslimbroeders betreft of de aan de Vereeniging voor behoud van de geelgedopte roodkraagvlinder in het Vondelpark. De overheid is niet bedoeld als zijnde een liefdadigheids organisatie en als het echt zo van maatschappelijk belang is dat die subsidievreters bestaan zoeken ze maar particuliere sponsors.

zwellevertje | 15-12-20 | 11:44 | 2

Dat!

Kukooo1 | 15-12-20 | 11:53

Maar subsidie geeft de overheid macht, ambtenaartjes werk en corruptie vleugels. Geen wonder dat het onuitroeibaar is.

Joris Beltsin | 15-12-20 | 12:03

Hoe je die twee woorden ook bij elkaar weet te krijgen.. islamic en relief, onvoorstelbaar...

Sargon | 15-12-20 | 11:44 | 1

'relief' > 'liefdadigheid'

HogeNood | 15-12-20 | 12:04

Kaag graag uit Den Haag!

JvanDeventer | 15-12-20 | 11:43

En hordes mensen die in Maart straks lekker progressief op mevrouw Kaag stemmen. Ik snap er niks van, miljoenen aan belastinggeld naar regressieve clubs als de Moslimbroeders. Weggegeven door mensen wiens denkbeelden haaks op dit soort gedachtengoed zou moeten staan. Wellicht moet mevrouw Kaag toch een keertje langs een psycholoog...

Enter Yeti | 15-12-20 | 11:43

Dit is toch niet meer recht te praten? Echt ongelooflijk.

VP732 | 15-12-20 | 11:43 | 1

Jawel hoor.
Let maar es op..

Ben Adam | 15-12-20 | 11:46

Buiten het feit dat subsidie de kanker van een vrije samenleving is, zie ik dat het African Philantrophy Network de filantroop speelt met 1/3 van onze 24 miljoen belastingeuro's. Gratis geld!

JJMS | 15-12-20 | 11:43

Zijn er nog bruine Islamclubs over waar Kauthar GroenLinks NIET lid van is.

magirus | 15-12-20 | 11:43

Ik heb er geen problemen mee, zolang het maar niet te koste gaat van de Palestijnen.

Mr_Natural | 15-12-20 | 11:43

Kaag: Van terreurslet tot Kabinet. Alleen in dit land.
Dat dat mens nog niet op de internationale opsporingslijsten staat is beyond me.

Graaisnaaiert | 15-12-20 | 11:43

Heerlijk toch, lekker met andermans geld strooien voor diversiteit, inclusiviteit en andere regressieve bagger. Ik hoef het niet eens te hebben over de moslimbroeders, het gaat me om dit principe van subsidies voor de doeleinden die de hersentjes van D66'ers en GLsen kunnen bedenken. Dat is op zichzelf al een intense armoede waar je enkel om kan lachen.

Nederland80 | 15-12-20 | 11:42

Dus stichting leugenbaard deluxe krijgt geld, omdat ze zo lekker mee doen in een deugplaatje voor iemand die onbeperkt geld uit mag delen, zolang het maar moreel goed voelt op dat moment en er niet te hard gekeken wordt naar de achterliggende zaken...

Dezenaamhier | 15-12-20 | 11:42

Minister van hoop ?! Van een hoop euro’s over de balk flikkeren. Wat een belachelijke manier van omgaan met belastinggeld.

cheops | 15-12-20 | 11:41 | 3

Minister van weg-met-ons en kalifaatzaken. Mata Hari was een toneelknechtje vergeleken bij dit spook.

Graaisnaaiert | 15-12-20 | 11:45

@miko | 15-12-20 | 11:59:
Het is bij Kaag de vraag wat zij als "haar" eigen volk ziet. Nou ja, eigenlijk geen vraag meer.

Graaisnaaiert | 15-12-20 | 12:05

Hoeveel oud geld zit daarbij? Ik schat zo'n € 0,0000007.

Mr_Natural | 15-12-20 | 11:41

Met subsidie bereik je NOOIT het doel... hoewel... bij deze clubs gaat het om haat en onderwerping, dus daarmee is dit een voorbeeld waarbij subsidie WEL effectief is...

kibambam | 15-12-20 | 11:41

Kotsen staat voor mij gelijk aan Kagen, al zolang die gans in beeld is. Wat hebben we toch met ons land laten gebeuren.

grindbak | 15-12-20 | 11:40

Islam staat voor onderwerping, ga je dit subsidiëren, dan zal daar alles behalve vrijheid uit ontstaan. Kaag staat letterlijk (zie foto met hoofddoek) en figuurlijk voor onderwerping. Met je sneakers en half pak melk...

ProFail | 15-12-20 | 11:39

Weet je hoeveel bejaarden he daarmee een droge luier kan geven tijdens de kerst?

Jos Tiebent | 15-12-20 | 11:39

Ik zit die link naar dat perssupport te lezen, maar van wat daar staat kan je toch niets maken? Wat een baggertekst. Altijd dat gelul over 'bruggen bouwen en verbinden', maar wat is dat nou echt? Hiervoor heeft gs de term 'subsidiespons' in het leven geroepen. Dit voorbeeld is ook precies het probleem: overheid haalt geld op, geeft het aan allerhande clubs die er waarschijnlijk niets goeds mee doen (overheid doet zelf niets) en mensen als Kaag kunnen mooi weer spelen.

StiekemeBunzing | 15-12-20 | 11:39 | 2

Bij groepjes als de Moslim broederschap is het verstandiger om bruggen op te blazen in plaats van ze te bouwen. Is het namelijk een stuk makkelijker om ze buiten de deur te houden. Maar ja, Kaag is een Palestijns-Islamistische mol, uit op de vernietiging van onze westerse samenleving, zoveel is wel duidelijk.

Graaisnaaiert | 15-12-20 | 11:53

@Graaisnaaiert | 15-12-20 | 11:53: Dat lijkt me een tandje overdreven. In de kringen waarin Kaag zich begeeft zal dit vast als heel goed gezien worden en daarmee bedoel ik kringen van de VN en allerlei NGO'tjes. Als nuchtere Nederlander denk dat ik we beter af zouden zijn door dit soort subsidies niet meer te verstrekken.

StiekemeBunzing | 15-12-20 | 12:08

de vraag is: waarom doet ze het?

mykdelta | 15-12-20 | 11:38 | 2

Weet je met wie ze getrouwd is?

Otto Normal | 15-12-20 | 11:44

Ik heb moeite met een woningaanpassing wegens zorgbehoefte te financieren. Misschien moet ik iets met 'Isamistische levensstijl' in de aanvraag neerpennen ofzo. Wat een geld gaat daar naartoe zeg.

sjef-van-iekel | 15-12-20 | 11:38

Waarom, oh waarom blijven we geld geven aan organisaties en mensen die als doel hebben ons te onderwerpen? Soort van onbewust wensdenken naar een stiekem gewenste uitkomst?

Gregovic | 15-12-20 | 11:37

Als je dit soort clubjes geld geeft om hun giftige gedachtegoed te verspreiden, dan wordt het natuurlijk allemaal niet beter.
37 fucking miljoen euri voor 5 clubjes die geld wegpissen voor iets onmeetbaars. Geen verantwoording afleggen, alleen maar wat vage rapportages. En iedereen weet in zijn onderbuik dat het fout zit. Maar Kaag drukt gewoon nog wat blanco cheques bij.

Bakkeleures | 15-12-20 | 11:36 | 1

Maar Kaag is een heel ervaren diplomaat en bestuurster hoor! Die kan niks fout doen, zelfs 112% van de D66 leden wil haar als leider!

Rest In Privacy | 15-12-20 | 11:39

En Stichting Wilde Ganzen is natuurlijk van Partij voor de Dieren.
Belachelijk rijk is dit land. Absurdistische weergave van het kwaad van de wereld.

Mensdier | 15-12-20 | 11:36 | 4

bijna goed,,, het CDA,,, Stichting wilde ganzen,, IKON,,, Ikon is een omroep geweest. voorzitter H.J.E Bruins Slot voorzitter van npo, burgemeester voor cda,,, nu voorzitter bij wilde ganzen. Zijn dochter zit in het parlement. Dus ja ook daar zit een familieband die er niet hoort te zijn.

pieterS | 15-12-20 | 12:20

@pieterS | 15-12-20 | 12:20: Als je echt wilt wrijven waar het stinkt.. een oud secretaris generaal van Min Cultuur. (2000/2003) bij een stichting gaan werken die afhankelijk was/is van jouw subsidies,

pieterS | 15-12-20 | 12:24

@pieterS | 15-12-20 | 12:20: daar doelde ik min of meer op. Het hele subsidiecircus is -net als media- middels de geldkraan veel te afhankelijk van politiek en is louter opgetuigd om dit ondemocratische systeem op een deugende democratie te laten lijken. En alles en iedereen die in dat soort 'business' zit is een witteboordencrimineel pur sang. "Hulporganisatie" of "omroep" leest voor mij als "indoctrinatie met de juiste moraal", "graaien" en "baantjescarrousel". Walgelijk deugvolk.

Mensdier | 15-12-20 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

Blijf wrijven GS, blijf wrijven...

Wijze uit het Oosten | 15-12-20 | 11:35

Als je jezelf door een huurmoordenaar laat liquideren, is dat ook zelfmoord?

Mr_Natural | 15-12-20 | 11:35 | 2

Weet ik niet maar het is in ieder geval stijlvoller dan een pil van Drion.

keestelpro | 15-12-20 | 12:18

Kost wat maar dan heb je ook wat.

zwenkwieltje | 15-12-20 | 13:03

De infiltratie is in volle gang.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 11:34

Geld doneren aan de haatbaarden die in hun oprichtingsakte hebben staan dat ze uit zijn op de totale vernietiging van de donateur. Daar is vast wel een mooie afwijking voor gedefinieerd in het Handboek voor de classificatie van psychische stoornissen.

_pacman_ | 15-12-20 | 11:34

Daar gaat dus godverdomme m'n belastinggeld naar toe. Niet te filmen toch?

JBKiller | 15-12-20 | 11:34 | 4

De NPO maakt hele series. Die vinden het een prima idee.

MoonBeebe | 15-12-20 | 11:38

Nou ja, voor oud EU parlementariërs met een pensioen gat van 700 miljoen om het gelijk te trekken met het huidige pensioen van zittende parlementariërs. Dit zal ook uit het belasting potje getrokken worden. Maar ach opa en oma worden gekort. Weet je wel de land op bouwers. Die gasten uit Brussel verzieken het zelf. Wie dit met droge ogen kan verklaren en normaal vindt is te triest voor worden aka gore graaier.

ikdenkwat | 15-12-20 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Nog beter idee: we geven dat geld níet.

Glasgow Argus | 15-12-20 | 11:34 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

37 miljoen voor rare moslimclubjes? onder het mom van vrijheid van meningsuiting of religie? LMFAO! wat een gotspe dit land. 2020 is het jaar waar ik revolutionair geworden ben. Give me Liberty or give me Death!

ikworstelengadouchen | 15-12-20 | 11:34

Stichting Wilde Ganzen, geven die gratis ganzenleverpaté weg?

eerstneukendanpraten | 15-12-20 | 11:33 | 1

Comment du jour.

Montgomery Burns | 15-12-20 | 11:50

En deze organisaties versterken ons 'maatschappelijk middenveld" op wat voor manier precies?

Moe. Zo moe... Het soort moe waar slaap niet tegen helpt.

Williz | 15-12-20 | 11:33 | 1

Welk middenveld? Moslims staan toch helemaal onderaan de ladder wordt er altijd gezegd?

lovekila | 15-12-20 | 12:36

Al die clubjes willen maar 1 ding en dat is meer islam.

Longhorn | 15-12-20 | 11:33 | 1

Ja, en als ze alles islam hebben dan is opeens het geld op, en wie is er dan de schuldige?

Dezenaamhier | 15-12-20 | 11:39

Nog te bedenken dat ik 16 ben. Ik vraag me af hoe Nederland er over 10 jaar uitziet.

Platoonsergant | 15-12-20 | 11:32 | 11

Machtig mooi dat u hier bent, platoonsergant.

zwenkwieltje | 15-12-20 | 12:32

Nou ergens in de afgelopen 30-40 zijn we klaarblijkelijk veranderd van een seculier land naar een land dat religeuze organisatie financiert.

lovekila | 15-12-20 | 12:36

Als het meezit zijn we een provincie van Duitsland. Zit het tegen zijn we een vazal staat van brussel

3Xniks | 15-12-20 | 13:15
▼ 8 antwoorden verborgen

Broederschap. Mooi toch verbroedering?
In Frankrijk noemen ze het fraternité.

keestelpro | 15-12-20 | 11:32 | 3

Een bepaalde fraternité heeft in Frankrijk liberté en égalité de keel al doorgesneden.

cheops | 15-12-20 | 12:30

Maar eigenlijk is het uitvreternité.

zwenkwieltje | 15-12-20 | 12:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl