Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Voorlopig klassement Vuurwerkcup 2020

Belangrijk klassement!

Huh is Hennie Huisman politieagent?

Vuurwerk, Nederland is er maar druk mee. Mannen met hoofdletter M die het hele jaar door moeten doen wat Samantha ze opdraagt, maar 31 december is hún dag verdomme. Dan kunnen ze eindelijk de lengte van elkaars vuurpijl vergelijken. En nu wordt deze traditie ze ÓÓK al afgepakt door Marxxx Flutte! Dus komt het volk natuurlijk in OPSTAND, want deze kruitdrooglegging pikken we niet in Nederland Secundair China. Derhalve, in het hele land berichten over arrestaties van mensen die het zát zijn. Zoals iemand in Zwolle, met 'honderden cobra's'. En iemand in Zoetermeer, met 1546 nitraten en 246 cobra's. En iemand in Dordrecht, met 1200 nitraten en 125 cobra's. En die laffe borrelaar in Arnhem met 109 lullige nitraatjes, proest, die steken wij dagelijks af in de lunchpauze. De Grote GeenStijl Vuurwerkcup 2020 rekent in KEIHARDE MANNELIJKE KILO'S. Hier het tussenklassement!

26ste prijs - Arnhem, 13 kilo

25ste prijs - Serooskerke, 20 kilo

24ste prijs - Ommen, 57 kilo

23ste prijs - Sittard, 58 kilo

22ste prijs - Alphen, 62 kilo

21ste prijs - Alblasserdam, 80 kilo

20ste prijs - Raalte, 88 kilo

19de prijs - Werkendam, 106 kilo

18de prijs - Hilversum, 119 kilo

17de prijs - Urk, 150 kilo

16de prijs - Leeuwarden, 200 kilo

15de prijs - Dokkum, 200 kilo

14de prijs - Erp, 244 kilo

13de prijs - Borculo, 250 kilo

12de prijs - Tilburg, 250 kilo 

11de prijs - Winterswijk, 250 kilo

10de prijs - Middelburg, 268 kilo

9de prijs - Nijkerkerveen, 330 kilo

8ste prijs - Tzum, 380 kilo

7de prijs - Breda, 480 kilo

6de prijs - Geldrop, 800 kilo

5de prijs - De Lutte, 968 kilo

4de prijs - IJmuiden, 1400 kilo

TOP DRIE NA DE KLIK!

DE TOP DRIE

DERDE PRIJS - Losser, 2000 kilo

TWEEDE PRIJS - Sint-Oedenrode, 2200 kilo

EERSTE PRIJS - Sint-Oedenrode, 5000 kilo

Gefeliciteerd Sint-Oedenrode! Twee podiumplekken!

Reaguursels

Inloggen

De hele lijst aan "steden", dorpen en provinciale shitholes leest een beetje als een IQ atlas van Nederland.

Grijskijkert | 08-12-20 | 15:00

Is het kilo inc verpakking, pallet, beton/steen (normaal bij de mooiere doosjes)

Of puur het kruit

Invoer is beperkt tot 25kg vuurwerk
Maar soms is een doos van 500g kruit wel 7 kilo
Dat maakt toch echt wel het verschil

Triple2K8 | 08-12-20 | 13:07

Het is in 010 een stuk stiller dan voorgaande jaren om deze tijd, en dat was sowieso toen ook illegaal vuurwerk . Het werkt dus wel .

Castor12 | 08-12-20 | 12:16

Nog mooi onderzoek van 3 jaar geleden naar de gevolgen van het illegale zware voorwerk.
Tegen de Cobra 8 en consorten is geen enkele politie kleding en auto bestand.
www.politie.nl/nieuws/2017/juni/19/ge...

Hiesjes | 08-12-20 | 11:06

Enschede?

Krultang | 08-12-20 | 10:15

Probleem mbt Urk: Zou het misschien komen dat men in Urk de ziekte Corona een "Straf van God" vindt, en dat je je er ook niet tegen mag verzetten door je te laten vaccineren.
Veel Urkenaren vrezen natuurlijk stiekem dat die vermaledijde goddelozen buiten Urk de straffe Gods wellicht ontlopen door zich te vaccineren en zich aan de regels te houden.
Dus willen de gefrustreerde Urkenaren de goddeloze seculieren meeslepen in het onvermijdelijke(?) onheil.
Vandaar moedwillig het vaccin verspreiden door de kerken vol te proppen met kerkgangers en vuurwerkbijeenkomsten houden. En straks niet vaccineren.

TB2318 | 08-12-20 | 10:03 | 2

Je wilt het vaccin moedwillig verspreiden? Of je wilt mensen expres besmetten? Verder sla je alleen maar wartaal uit, natuurlijk komt het op Urk niet omdat er niet gevaccineerd wordt op Urk. Er wordt sowieso nergens in Nederland gevaccineerd tegen dit virus. Hoe dat over een jaar is, dat zien we dan wel weer. Maar je kan het de mensen op Urk moeilijk kwalijk nemen dat ze nu nog niet gevaccineerd zijn.

Omnium | 08-12-20 | 11:18

Dit plempsel leest als 3 dagen hoofdpijn. Geen touw aan vast te knopen. *wie heet weet, mag het zeggen*

Grijskijkert | 08-12-20 | 14:56

Dit verbod op vuurwerk wordt een ramp! Het is niet te handhaven, men zal alles doen om toch wat af te steken, zo komen al snel illegale vuurpijlen, (te)zware bommen etc. in zicht. Kortom, een ramp.

Veiligheidsslot | 08-12-20 | 10:03 | 2

Een ramp?? maak er niet zo'n drama van mens ! een aardbeving, een watersnood, en volgens sommige mensen Corona, dat zijn pas rampen.

Nazaad | 08-12-20 | 14:05

Adem in, adem uit en neem nog 'ns een slokje water. Of het helemaal 100% te handhaven is boeit niet echt hè ? Het verbod is in ieder geval beter te handhaven i.p.v. hulpdiensten & popo die hun werk moeten doen te midden van knallend vuurwerk. Wat mij betreft "alle verloven ingetrokken" voor de ME en dan gewoon ouderwets "op linie voorwaarts" om wat randdebielen 2021 in te meppen. En geen gelul van "ik wist het allemaal niet". Het gros van NL is wel klaar met die complete veldslag die tegenwoordig Oud & Nieuw schijnt te moeten zijn.

Grijskijkert | 08-12-20 | 14:53

Het is allemaal niet zo moeilijk. Hersenloze pubers en hun hersenloze ouders gebruiken die shit.

Arjan9401 | 08-12-20 | 09:57

Logisch, Brabant spant de kroon qua drugs, dus ook andere illegalen rommel waarmee snel geld verdiend kan worden is een Brabander gek op. Gewoon alle focus leggen op Brabant... dan pakken ze veel meer vliegen tegelijk!

Hollandse_blauwe | 08-12-20 | 09:07 | 4

@AmbtenaarInFunctie | 08-12-20 | 09:25: Je bent het kruipluik vergeten. Wel benieuwd wat je daar onder verstopt. Ik vermoed magic mushrooms gezien het klimaat daar wel passend voor is.

muggetje | 08-12-20 | 10:12

@AmbtenaarInFunctie | 08-12-20 | 09:25: Guusje zingt er zelfs over.... in Brabant brandt nog licht” van de hennep en methlabs alleen dat vond Guusje niet zo passend in dat liedje.

Hollandse_blauwe | 08-12-20 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen

Voor de ultieme vuurwerk ervaring laat u een cobra in uw eigen achterste ontbranden.

Naadblaffer | 08-12-20 | 09:03 | 1

Ik stel het ook altijd voor aan scholieren, het effect van een knal in een ondergrondse container haalt het niet bij een knal in je moeders toilet.

nietonredelijkeman | 08-12-20 | 09:18

Het wordt tijd dat het bij de bron aangepakt wordt. Waar komt dat hele zware vuurwerk vandaan? België, Duitsland, Polen. Allemaal EU landen. Ook dit schijnt de EU weer niet te kunnen regelen. Vuurwerk is ook slecht voor klimaat dus misschien willen ze in Brussel de zaak nu wel serieus nemen.

ILF2 | 08-12-20 | 07:59 | 3

nee het komt legaal in die landen binnen. (fabriek van Cobra's staat in Italië btw, die gekke alpenturken) en verdwijnt via daar de illegale handel. Duitsland heet ongeveer gelijke wetgeving als de onze, alleen mogen ze daar nog rotjes ( hier nu verboten!) en die hebben ietsje meer zwart kruit. Belgie is hele vage wetgeving, en het knalvuurwerk in de winkels daar mag alleen naar het buitenland. dat knalvuurwerk is gelimiteerd tot een paar gram zilverkruit (flash in de volksmond) Cobra's etc zijn ook daar niet legaal.

ikworstelengadouchen | 08-12-20 | 08:29

Typisch.. Nederland wil geen cannabis legalisatie omdat EU. Alle andere EU landen mogen het wildste vuurwerk verkopen en Nederland maakt alsmaar eigen regeltjes. Geen pijlen, geen knal meuk, hier wordt gewoon alles voor u bepaalt. Heeft u een andere mening en doet u anders ? Boete en strafblad, succes met uw VOG!

Xaffier | 08-12-20 | 09:10

In Oostenrijk wordt ook nagedacht over een verbod. Sinds afgelopen week lopen de mensen met grote pakken vuurwerk uit de supermarkten, ze kunnen het nauwelijks. Noem het maar voorkomen van Corona PTSS.

Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan handhaven, mocht het er door komen.

bergsbeklimmer | 08-12-20 | 07:44 | 2

Je kunt het voortijdig afsteken in Oostenrijk niet vergelijken met de Gaza-achtige toestanden in Nederlandse VINEX/Volkswijken. Af en toe een knal of een pijl. Zelfs in een grote stad kan de jeugd zich behoorlijk beheersen en is vuurwerk veel minder een thema dan in NL.

Dat je nu al vuurwerk kunt kopen in de supermarkt? Nog niet gezien en volgens mij begint Aldi (Hofer in Oostenrijk) pas op 10 december met de verkoop van vuurpijlen en van die batterijen. Hornbach is gestopt met de verkoop in 2019 en een andere grote bouwmarkt begint pas op 13/12 met een klein aanbod.

Nog even over handhaven.... een cobra in je nek (en dan bedoel ik niet dat knalding maar de special forces van de Oostenrijkse polizei) wil je niet in je nek.

muggetje | 08-12-20 | 08:57

@muggetje | 08-12-20 | 08:57: Vreemd, ik ging altijd in november (jarige in de familie) naar Oostenrijk en kon daar altijd al dozen vol strijkers kopen, extra voordeel in november controleren ze nog niet.

Justin Bieber | 08-12-20 | 11:04

Dit is natuurlijk weer een kutmaatregel van heb ik jou daar. Langzaamaan begint het toch zichtbaar te worden dat de corona maatregelen allemaal niet helpen. De stijging blijft ondanks alle maatregelen gewoon doorgaan. En elk punt wat vorig jaar een moeilijk onderwerp is wordt nu met de mantel der Corona bedekt en afgeschaft. Ik zie vuurwerk nooit meer terug komen. Jammer jammer. En dan heb ik het niet over de mongolen in de steden die er Syrië van maken.

upbeat | 08-12-20 | 06:16 | 1

Ik doe alleen nog geldautomaten. Is veilig met cobra’s en zwarte scooter. En niemand op straat.

Pleegzuster B | 08-12-20 | 09:52

Hoera, de eerste vuurwerkgewonde is er al,mist een aantal tanden,en er kwam bloed uit zijn neus,daders?doe eens een gok.

dirkdoorsnee | 08-12-20 | 04:49 | 5

""""""Jongeren"""""" ?

DooieKapotte | 08-12-20 | 07:18

Monegasken?

Xbitt | 08-12-20 | 07:21

Een hond

Bigi Bana Boy | 08-12-20 | 09:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik moet zeggen dat het deze weken heerlijk ongewoon rustig is in 020-centrum.
Laat dit maar een blijvertje zijn...

hotmint | 08-12-20 | 00:36 | 1

Toch nog iets om trots op te zijn.#trotsopmijnstad#

Nazaad | 08-12-20 | 14:08

Sint-Oedenrode ligt niet voor niks langs Schijndel. Zonne grote vuurbal jonguh! BAM!!!

vette_shit | 08-12-20 | 00:18 | 1

In Rooi zen ze gek jonguh!

DooieKapotte | 08-12-20 | 07:18

Kennelijk werkt het bevrijdend om eens even niet te deugen.
Nieuwjaar 0 uur, ohhh wat stil hè.... Heeft dit kabinet dan toch maar mooi voor elkaar gekregen, dat wordt het ultieme deugen.

verwonderd | 08-12-20 | 00:01

Als de vuurwerk'liefhebbers' zich nou eens gewoon aan de regel hadden kunnen houden om het vuurwerk af te steken rond 31 december, was er nog wel wat begrip geweest van mensen die last hebben van het vuurwerk. En dan niet zo flauw zeggen dat het wel meevalt met de overlast, want de gigantische knallen en ontploffingen zorgen voor veel last bij mensen, schade aan brievenbussen en bushokjes, angst bij huisdieren, paarden, werk/hulphonden en vee en houden mensen gewoon uit hun slaap vanaf half november.
De laatste 15 jaar is het vuurwerk te krachtig geworden, te vroeg voorhanden en wordt het te vroeg in het jaar afgestoken. Daarmee moet het pro-vuurwerk-kamp vooral eens de hand in eigen boezem steken. Ik geloof best wel dat veel mensen, die niet erg voor vuurwerk zijn, de vuurwerkliefhebbers hun plezier zouden gunnen wanneer het vuurwerk alleen wordt afgestoken op 31/12, als misschien ook de knallen wat minder hard zouden kunnen. De trend is echter steeds vroeger en steeds harder, dus je kon wachten op een vuurwerkverbod. En dan sta ik best wel open voor alleen siervuurwerk volgend jaar, indien nodig ook nog met bescheiden knal, maar nu denkt het vuurwerkgedeelte van de bevolking dat ze een soort verworven recht hebben de rest van de bevolking wekenlang te mogen opzadelen met de overlast van hun pleziertje. Gelukkig komt daar een eind aan.
Nou, kom er maar in mekkeren met de reacties dat het traditie is, dat iedereen vrij moet zijn om een knalletje te maken en dat het overheidsbetutteling is. Ik blijf voor een vuurwerkverbod zolang er geen grenzen worden geaccepteerd over de tijdsperiode van vuurwerk en de kracht ervan.

ches | 07-12-20 | 23:54 | 5

Eens!

ParanoidAndroid | 08-12-20 | 08:14

HAHAHA hand in eigen boezem. Het staat er echt! Jonguh, diegene die die nitraatjes en cobra's leuk vinden hebben een IQ omgekeerd evenredig aan de kracht van de knal. Dus hand in eigen boezem zal alleen maar gebeuren om een nieuwe cobra te pakken.

vokfeez | 08-12-20 | 08:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Door de steeds verdergaande betutteling van de overheid is de burger op zoek gegaan naar alternatieven die buiten iedere wet vallen. En daar heeft de industrie handig gebruik van gemaakt.
Imo: had de overheid volhard in het toestaan van normaal vuurwerk tegen een normaal hanteerbare prijs (belasting he) dan had de illegale markt niet zo'n enorme vlucht genomen.
Net zoals het steeds duurder maken van sigaretten leidt tot de zoektocht naar illegaal geproduceerde alternatieven.
En het steeds duurder maken van alcohol tot files naar Duitse drankwinkels.
En het steeds verhogen van de brandstof tot import uit het buitenland.
En het verhogen van de belasting op gezond eten (van 6-9% BTW) en vlees tot de greep naar patat en snacks.
Een werkbare middenweg qua regelgeving bestaat niet meer bij de overheid.

Tuinhekje | 07-12-20 | 22:42

Als kind zijnde was ik gek op vuurwerk. Nog steeds. Denk dat ik de afgelopen jaren in NL voor ruim 1000 euro per jaar kocht. De hele straat zette ik blank ieder jaar. Nu dat ik mijn derde jaar in portugal inga en hier vuurwerk in de breedste zin verboden is (wel verkrijgbaar, illegaal en uit polen) kan ik me wel voorstellen dat het in Nederland tever doorgeschoten is allemaal.

Het zijn ook superkleine straten in waarin iedereen tegelijk af moet steken, en de kans op een ongeluk dan ook aanzienlijk is. De kick ervan om vuurwerk naar mensen of dieren te gooien heb ik nooit begrepen. Maar het is dan ook niet zo raar dat er uiteindelijk een verbod op komt omdat het ieder jaar zwaarder en zwaarder en zwaarder moet.

Verzekeraars, hulpverleners, agenten, ME, iedereen die een oud en nieuw (moet) doen zullen het onderhand wel zat zijn.

Krachtkoe | 07-12-20 | 22:41 | 2

"Verzekeraars, hulpverleners, agenten, ME, iedereen die een oud en nieuw (moet) doen zullen het onderhand wel zat zijn."

Zou je ook kunnen stellen over bepaalde voetbal wedstrijden. Dus ik stel voor dat ook maar te verbieden.

peterdh | 08-12-20 | 07:12

@peterdh | 08-12-20 | 07:12: Zolang alchohol niet verboden is zijn alle andere maatregelen slechts voor politiek gewin. Oh en voetbal is de sport waarbij de meeste sportblesures voorkomen, als voetbal als sport verboden zou worden zijn we in een keer van het eigen risico af.

Justin Bieber | 08-12-20 | 11:08

Delft = geen Zwalk. Lijstje deugt niet. 650 kilo illegaal vuurwerk gevonden in kelderboxen in Delft: ‘Moet er niet aan denken dat het in brand vliegt’

www.ad.nl/delft/650-kilo-illegaal-vuu...

Gumush | 07-12-20 | 21:45

Dat vuurwerk lijkt ieder jaar zwaarder te worden. Vroeger was een strijker zo'n beetje het zwaarste illegale voorwerk wat je kon scoren. Daar kon je best een lelijke brandwond of flinke piep in je oor aan overhouden.
Maar die shit van tegenwoordig is van kaliber handgranaat.
Afgerukte ledenmaten of blijvende zicht of gehoorschade is geen probleem.
Dan nog een zooi alcohol er overheen, zodat men zich nog verantwoordelijker gedraagt.
De laatste trend, steek wat in de fik en als de politie of brandweer komt ze met zwaar vuurwerk en glaswerk bekogelen.
Ga al jaren in het buitenland oud en nieuw vieren voor het zelfde geld als dat ze vuurwerk afsteken. Stuk velliger en veel leuker.

Hiesjes | 07-12-20 | 21:41 | 2

Afgerukte ledematen? Misschien moet je de definitie van ledematen nog eens bekijken.

peterdh | 08-12-20 | 07:14

@peterdh | 08-12-20 | 07:14: De speciale politiekleding met opvulstukken is niet bestand tegen direct contact met de Cobra 8.

Hiesjes | 08-12-20 | 11:04

Kan iemand mij uitleggen wat er mooi is aan een knal? Probeer het echt te begrijpen. Als jochie was het spannend. Maar als je volwassen bent?

FordPrefect | 07-12-20 | 21:31 | 2

Het ligt er een beetje aan hoe hard de knal is. De jongens van Myth Busters hebben ooit een betonmolenvrachtautowagendingest opgeblazen. Daar kan ik enorm van genieten.

Rest In Privacy | 07-12-20 | 21:41

Je kan ook even bij de ggz langs gaan.

echtpaul | 08-12-20 | 07:14

Heb de afgelopen weken boven Rotterdam al het mooiste vuurwerk gezien. Alsof een vuurwerkfabriek een een feest gaf. En zo nu en dan hoor je knallen die ongehoord zijn. Lijkt me niet verstandig om met O&N op je fietsje of zelfs met de auto door de stad te tuffen want je wordt weggeblazen.

Premier Trutte | 07-12-20 | 21:25 | 1

Dat spul hoort normaal door pro piro bedrijven te worden afgestoken.
Op veilige afstand van mensen.
Door mensen die nuchter zijn en weten wat ze doen.
Die troep steken ze nu midden in de straat af, iedereen op max 10 meter afstand er omheen.

Hiesjes | 07-12-20 | 21:43
-weggejorist-
thanseeuwen | 07-12-20 | 21:18 | 1

Vuurwerk. Mooi man. Vroeger in mijn buurtje, vuurwerk midden op het grote kruispunt. Kwam iedereen met kerstbomen, oud papier, afvalhout, stoelen, een kast. Verfresten voor de mooie kleuren. Na een uur kwamen brandweer en politie er traditioneel een eind aan maken. Iedereen maakte dat ie wegkwam als de sirenes dichtbij kwamen. De volgende dag iedereen trots op het brandgat in het asfalt. Elon Musk gun ik ook zijn raketten. Laat gewone mensen dan een beetje lol maken.

Cepalislam500mg | 07-12-20 | 20:50 | 6

Die groene strijker van toen word nu gezien als kindervuurwerk, ze zijn helemaal gek !

Castor12 | 07-12-20 | 22:30

@Red shirt | 07-12-20 | 22:42: Dat bedoel ik.

Cepalislam500mg | 08-12-20 | 05:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Hier in het dorp hebben de politiemensen al tijdens het maken van een praatje aangegeven dat handhaving van dat vuurwerkverbod niks gaat worden, ze daar niet voor warm lopen en daar ook de bezetting voor ontbreekt. Ze feliciteren de overheid met het zichzelf overtreffen in het maken van belachelijke wetgeving. We zitten dicht bij Die Grenze en er zal ongetwijfeld veel de streep over komen. Wordt het een bende? Ja! Meer dan voorgaande jaren? Ja! Meer rellen en vervelend volk? Ja! Meer illegaal vuurwerk en dus meer gevaarlijke situaties? Nou en of! Gefeliciteerd Pinokkio, ondanks je eigen verbod, heb je het alweer verknalt.

Kopieerapparaat | 07-12-20 | 20:47 | 7

@peterdh | 08-12-20 | 07:18: Klopt, maar dat is wel beter voor de verstandhouding. Geen onzinboetes of ander gezeur. Oom agent is gewoon dorpsgenoot, ons kent ons, kids spelen bij elkaar, fijne saamhorigheid.

Kopieerapparaat | 08-12-20 | 08:03

Klopt mee eens, had mensen nog iets ruimte gegeven om vuurwerk af te steken als uitlaat klep. Vraag me ook af wie durft te gaan handhaven neem maar peloton ME mee.

foxhunter | 08-12-20 | 09:33
▼ 4 antwoorden verborgen

prioriteit van de wouten .? pubers met vuurwerk oppakken. ga de mocromaffia eens aanpakken. wel je vest aantrekken.

newray | 07-12-20 | 20:46 | 1

Sommig knallen zijn gewoon bommen, die doen niet onder voor wat mocromafia gebruikt

Thomtidom | 07-12-20 | 23:06

Tijdens 1999/2000 had ik gewonnen. Had daarna nog veel over. De rest is historie Wel een mooie wijk geworden.

Dubbelepunthoofd | 07-12-20 | 20:42

Die Limburgers toch. Valt me mee dat Helmond niet in de top-3 staat.

Rest In Privacy | 07-12-20 | 20:35 | 4

Helmond al het werk in de schultenbrau-troffee gestoken.

ZoekEenVrijeNick | 07-12-20 | 20:58

Dat busje in St Oedenrode was op weg naar Hellmond.

Sjiek | 07-12-20 | 23:17
▼ 1 antwoord verborgen

Van vuurwer kramp naar vuurwerk ramp

Premier Trutte | 07-12-20 | 20:25 | 4

Moet het vuurwerk nu ook op de knieën afgeschoten worden of moet je juist op de knieën richten?

Frau Merkel | 07-12-20 | 20:37

@Lorejas | 07-12-20 | 20:33: ja dat je maar 100 kilo illegaal zwaar vuurwerk hebt. Je moet nu minimaal 250 kilo hebben om voor vol aangezien te worden.

captain-caveman | 07-12-20 | 21:01

@Frau Merkel | 07-12-20 | 20:37: Inderdaad. Al die losse knallen, wordt tijd dat er met scherp geschoten gaat worden met O&N. Net als op Arabische bruiloften.

Premier Trutte | 08-12-20 | 00:12
▼ 1 antwoord verborgen

Als ze hun vuurwerkbril opdoen en een aansteeklont gebruiken gebeuren er vast geen ongelukken.

deugallergie | 07-12-20 | 20:21 | 3

Met een goede bril kun je wel precies zien hoeveel er van je hand is weggeslagen op het moment dat het fout gaat. Handig.

goedverstaander | 07-12-20 | 20:23

@Frau Merkel | 07-12-20 | 20:38:
Die geeft niet als je mondkapje in de fik staat...

peterdh | 08-12-20 | 07:19

Opgeslagen vuurwerk wordt vaak onder het bed gevonden. Het zullen je buren maar zijn. Dus politie en boa’s: slaapkamers checken!
Overigens hoor ik iedere avond flinke knallen dus kennelijk is er toch makkelijk aan te komen.

Kattie | 07-12-20 | 20:19

als ze voorgaande jaren nu ook zo actief naar illegaal vuurverk gezocht hadden, dan was de overlast al jaren veel minder geweest. Maar dan hadden ze niet zo makkelijk voor een verbod kunnen pleiten. Alles eerst express uit de hand laten lopen on daarna alles te verbieden. Lijkt ook wel erg op hoe ze Corona aanpakken.

Snap_het_ook_niet | 07-12-20 | 20:18 | 1

Corona aanpakken? Heb ik iets gemist?

goedverstaander | 07-12-20 | 20:20

Vroeger was alles beter. Deze ouwe lul kocht een nieuw leren jack en een goede tweedehands Kreidler van de opbrengst van de handel in vuurwerk, heel lang geleden. Alles ging een keer over de kop. En ik was maar een heel klein handelaartje.

goedverstaander | 07-12-20 | 20:11 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb zin in oud en nieuw, 's avonds lekker naar de oudjaarsconferentie kijken met Claudia de Breij zoals alle Nederlanders dat gaan doen en om 10 voor 12 naar de TV kijken om af te tellen en dan om 00:05 naar bed te gaan.

Brabeaulander | 07-12-20 | 20:10 | 8

Zie liever 30 man naar zijn uitvaartplechtigheid gaan.
Ouwe zure grachtengordel lul

boerenvla | 07-12-20 | 21:14

".. zoals alle Nederlanders dat gaan doen" Spreek voor jezelf.

Wasbakplasser | 07-12-20 | 21:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Slechte geesten wegjagen met vuurwerk naar oud Chinees gebruik en het mag wat kosten gvd... Huisdieren en vee doodsbang. Mensen die lekker stoer ogen en ledematen kwijtraken.. HA-HA

Hevvlan Demuru | 07-12-20 | 20:09 | 5

@Lorejas | 07-12-20 | 20:35: Vergelijk dat gelijk even met normale weekenden en bepaalde cultuurfestivalletjes zoals Suikerfeest.

hisxxx | 07-12-20 | 21:00

Normale weekeinden zijn er 52 per jaar. 51 er van verbieden. En suikerfeest mogen ze ook opdoeken.

Lorejas | 07-12-20 | 21:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Illegaal... de procedures wanneer en hoe je het aan mag steken laten even op zich wachten. Maar terugsturen naar China of Polen hoeft echt niet.

zevensprong | 07-12-20 | 20:09

De gefeinsde verbaasdheid, de eigenpijperij, het gevingerwapper...

Ad Hominem Tu Quoque | 07-12-20 | 20:08 | 4

Feinzen: Doen alsof je in een zoommeeting onder tafel gepeipt wordt.

austinhealey | 07-12-20 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal in de provincie. Typisch.

JJMS | 07-12-20 | 20:05 | 1

Daar heeft de politie tijd voor dit soort zaken.

zevensprong | 07-12-20 | 20:10

Ik had nog wat spul uit China besteld.
Zoekgeraakt in de haven van Beiroet.
Nooit meer wat van gehoord.

RickyLaRue | 07-12-20 | 20:05 | 5

Ik stel voor dat we een zwarte lijst maken. Ben ook wel eens opgelicht door een firma uit Culemborg en dat mooie evenementenvuurwerk uit Enschede is ook al nooit aangekomen.

Shoarmamasutra | 07-12-20 | 20:10

@Shoarmamasutra | 07-12-20 | 20:10: Er is nog geprobeerd om het door de lucht naar u toe te sturen, alleen werd alles tegelijk verzonden. Dat ging niet helemaal zuiver.

Kopieerapparaat | 07-12-20 | 20:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn ze dit jaar nog niet in vijfhuizen geweest. Naast het loodsje met een sloep en 3200 kilo Cocaïne staat een loods met 232000 kilo knallen maar.
Mijn tent zou het liefst daar tussen staan.
Volgend jaar beter popo?
Hoeveel van jullie zijn elkaar inmiddels aan het observeren geheel terzijde)?

geen koning | 07-12-20 | 20:03 | 3

Observeren op een tantrisch meditatieve manier, of ...?

MickeyGouda | 07-12-20 | 20:16

@Frau Merkel | 07-12-20 | 20:40:
Gna, deze!!

MickeyGouda | 07-12-20 | 21:09

Ik geef 5 sterrentjes aan nummer 1.
Maar dit is te verwachten.
Verbiedt het, dan stoer om het toch te hebben en de illegale handel kan er goud geld mee verdienen. Tis nu dus hoeren, drugs, sigaretten, paspoorten en vuurwerk.

Premier Trutte | 07-12-20 | 20:01 | 3

U vergeet vluchtelingen, kun je blijkbaar ook klauwen met geld aan verdienen.

Madrox | 07-12-20 | 20:02

@Madrox | 07-12-20 | 20:02: hoeren, drugs, sigg, vuurwerk is stelen van de belasting. Daar krijg je trammelant van. Vluchtelingen gaan ten koste van de burger en dat maakt niet zo veel uit.

ET007 | 07-12-20 | 20:15

De verschillende ME-peletons in den lande zullen wel niet veel slaap krijgen gedurende de eerstvolgende jaarwisseling. Een verbod is een beslissing waar mijns inziens helemaal niet goed over is nagedacht. Ik denk zomaar dat er heel veel mensen zijn, al is het maar onbewust, afscheid wil nemen van het jaar 2020.

En de lontjes bij de mensen zijn al korter dan voorheen. Nog korter dan de lontjes van al het illegale vuurwerk wat afgestoken gaat worden.

Rest In Privacy | 07-12-20 | 19:58 | 7

Eerst de handelaren zich in de schulden laten werken door groot in te kopen, en het dan verbieden op bevel van de artiest die GL leidt. Zijn artiestennaam is Jesse Klaver, verzonnen door een marketingbureau. Zijn werkelijke naam Yasser Feras.

Tuinhekje | 07-12-20 | 22:49

@timmey wat zit je nou te zwetsen man, visco blijft visco

Rjb0301 | 08-12-20 | 06:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Dus wel 1 EU maar vuurwerk halen bij de buren is illegaal(ook in voorgaande jaren) ... ok.. aha..

timmey | 07-12-20 | 19:57

Brabant weer op # 1 met de middelvinger geven aan Den Haag.
#trotsopbrabant

jemagookniksmeer | 07-12-20 | 19:54 | 3

In Brabant staan wij met veel onderwerpen op nummer 1 allen het voetbal,..

Brabeaulander | 07-12-20 | 19:56

Voorlopig geeft Den Haag de middelvinger aan Brabant gezien het in beslag genomen vuurwerk.

Rest In Privacy | 07-12-20 | 19:59

@Quib | 07-12-20 | 19:59: druppel op gloeiende plaat.
is trouwens best gevaarlijk gezegde in de buurt van vuurwerk.

Sjiek | 07-12-20 | 23:20

Geen enkel vuurwerk is illegaal!
Welkom in mijn land.

Wim Venijn | 07-12-20 | 19:52 | 4

@goedverstaander | 07-12-20 | 19:53: mijn broer heeft helaas maar 1 hand.
Dit gedicht moeten ze op elk stuk vuurwerk aanbrengen met een foto van een horrorhand.
Dat zal ze leren!!

Cum_skwat | 07-12-20 | 19:58
▼ 1 antwoord verborgen

Op nupuntnl staat dat er een brand geweest is in een vuurwerkopslag plaats.

gebochelde | 07-12-20 | 19:45

Er wordt toch zeker wel etnisch geprofileerd bij die vuurwerk razzia’s?

laurentius | 07-12-20 | 19:45

Waar zijn die mooie "je bent een rund als je met vuurwerk stunt" reclame spotjes toch gebleven, die met die afgeschoten handjes en verminkte gezichtjes!? Hielp geen ene reet maar was visueel grappig om die beteuterde bekkies te zien tesamen met het zelf aangedane leed!! Door al dat vuurwerk inbeslagname gaat het nu dus helemaal niet meer terug op de treurbuis komen!! Ach de nostalgie van de jaren '80 en '90

TijdelijkOptimist | 07-12-20 | 19:44 | 6

Je moet wel een heel speciale jongen zijn wil je verminkte pubers grappig vinden.

JanAmsterdamEnzo | 07-12-20 | 20:33

Beetje eentonige en ietwat tegenstrijdige toon in alle reacties.. Vuurwerk is stom en gevaarlijk, wie dat leuk vindt is superstom.

Waarom niet gewoon je bek houden en flink hopen?

Mensen zonder handen typen niet, scheelt een hoop contactpunten waar je geconfronteerd zou kunnen worden met hetgeen dat stoort: stomme mensen met een stomme hobby.. Sterft vanzelf uit toch?

Ik ga toch ook niet honden verbieden, of goudvissen omdat IK het stom vind?

Of is dat tegenwoordig democratie? Genoeg mensen verzamelen die iets stom vinden en het dan verbieden?

Ik ken mensen die vinden auto's stom, zullen we ze een podium geven en iedereens voertuig laten afnemen "omdat zij het niet nodig hebben".

Geen baan, rijbewijs, loopt eens per dag naar de coffeeshop, nee JIJ hebt geen auto nodig, dus moet iedereen maar kappen er mee.

Dat er mensen zijn die vuurwerk niet leuk vinden is wel bekend, maar waarom blijven ze zeiken? Kunnen ze plechtig beloven dat ze wanneer we de vuurwerk wens inwilligen ze lekker verder gaan met vogels spotten en verder nooit meer iemand anders hobby bekritiseren?

Natuurlijk niet, deze mensen ergeren zich aan alles, vinden zelf niks leuk, en lijken een behoorlijk laag inlevings vermogen te hebben..

Er zijn mensen met andere hobbies/interessen denk je dat die ook de hele dag lopen te janken over wat ze niet leuk vinden aan de hobbies van anderen?

Nee die zijn gewoon lekker bezig met wat ze leuk vinden.. Boehoe straks gaat er iemand dood, alsof dat er niet aan zat te komen..

De hele dag lekker niets doen dan kankeren op een ander, en dan nooit een risico nemen en dan heel langzaam heel oud worden, is dat een verplichting tegenwoordig?

De stress alleen al, ik vraag me af hoeveel langer je kunt leven als je nu alvast preventief oordopjes indoet voor die eventuele knal, elk moment kan er namelijk weer geluid tegen uw vliezen stuiteren dat je niet aanstaat.

Onweer doet ook boem... Verbieden maar? Of verbieden we dat alleen tijdens actieve dreigingen omdat de F35's dan spontaan ontploffen? F35's ook maar verbieden.

De mensen die er zo bang voor zijn maken eigenlijk zelf al de case: het wekt adrenaline of whatever op, dat veel mensen voor een oestrogeen verslaving gaan dat geeft de zgn Femkes niet het recht te oordelen over Bjorn's adrenaline verslaving en op welke manier eenieder zijn favoriete gif inneemt.

Janken over andermans hobbies is gif spugen en ligt totaal niet binnen de geest van genieten van eenieders geprefereerde gif.

Er is niet meer vuurwerk, er wordt nauwelijks afgestoken, er wordt gewoon veel meer gejankt en gezeikt.

Een paar keer per jaar een paar knallen in de verte lijkt mij een goede ruil voor buren die de hele dag met de slijptol staan te spelen.

Maar vuurwerk inruilen voor nooit meer gejank over allerlei andere dingen, lijkt me een goeie deal, benieuwd hoeveel zeikerds daar ook zo over denken..

Hele jaar zeiken heeft ook wel iets natuurlijk tov een uurtje vuurwerk af steken, en nog goedkoper ook!

Misschien hou je tijd over om de gayparade dit jaar te organiseren, lijkt me wel het event om corona even voor op stop te zetten, kerst en oud en nieuw gemist, laten we de parade gewoon compenseren.

Rutte je bent een flikker!

Lionfromzion | 08-12-20 | 11:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja, Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam ontbreken. Of terwijl, daar wordt het niet afgepakt.

TheseDays00 | 07-12-20 | 19:44 | 1

Exact. Daar zit ome popo bij de iftar schouder aan schouder met Mo en Abdul. Die ga je dan in de donkere dagen voor het heidense kerstfeest een beetje lopen kutten.

goedverstaander | 07-12-20 | 19:51

Als ik het goed begrijp.speelt het probleem dus vooral in de provincie, terwijl de echte overlast gewoonlijk plaatsvindt in de randstad. Lijden de goeien hier misschien weer onder de kwaden, of is het allemaal één pot nat?

MickeyGouda | 07-12-20 | 19:41 | 9

@VanBukkem | 07-12-20 | 19:57: Zelf geen fan van de heer G. uit Rijk lll. Maar wel een waarheid als een koe.

goedverstaander | 07-12-20 | 20:00

De provincie importeert en verkoopt weer door aan de randstad.

Hiesjes | 07-12-20 | 21:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Nou ja. Wanneer de politie met vuurwerk net zulke percentages scoort as met de onderschepping van drugs, dan staat er niet veel meer overeind in de linkse stinksteden, komende januari.

Jan Passant mk2 | 07-12-20 | 19:41 | 1

Tja als iedereen demonstratief binnen blijft of er is een avondklok dan wordt handhaven makkelijker, tot de ME overal tegelijk moet zijn en dan wordt het dus wss een duur geintje..

Maar de astronauten en pijltjes zijn gelukkig afgeschaft dus echte grote problemen of schade is niet te verwachten.

Lionfromzion | 08-12-20 | 11:24

Vuurwerk afsteken is voor paupers. Ik kijk er graag naar, maar Oud en Nieuw vier ik met champagne en petit comité

Diederik_Ezel | 07-12-20 | 19:41 | 10

Verandert zijn open haard screensavertje op zijn HD tv elk jaar rond Oud en Nieuw voor een knus vuurwerkspektakel screensavertje. Veilig genieten.

Lorejas | 07-12-20 | 19:53
-weggejorist-
Sarcophilus | 07-12-20 | 19:58

Jouw oud en nieuw moet best kut zijn als je het niet eens als iets leuks kunt omschrijven zonder een ander af te kraken. Must be the best bit ;-)

Lionfromzion | 08-12-20 | 11:27
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Sarcophilus | 07-12-20 | 19:40 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Toch vreemd dat legaal verkocht vuurwerk in België in Nederland illegaal is. Welke vrij verkeer van goederen geld er hier dan niet voor?

MeneerGuggenheimer | 07-12-20 | 19:40 | 4

Toch vreemd als je 12 maanden geleden legaal wat vuurpijlen had gekocht en er zijn een paar over gebleven dat je nu in bezit bent van illegaal vuurwerk. U mag mij tokkie noemen.

Brabeaulander | 07-12-20 | 19:44

@Brabeaulander | 07-12-20 | 19:44: We leven in een tijd dat er zo een persco op TV kan komen waarin een regel wordt afgekondigd waar jij of ik een kwartier later een boete voor kunnen krijgen zonder dat we ergens van weten.
Net zoals dat in dictaturen gebeurt.

Tuinhekje | 07-12-20 | 23:10
▼ 1 antwoord verborgen

Het verjagen van boze geesten is dus geen vrijheid van religie.

Reebensteeltje | 07-12-20 | 19:40 | 3

Het verjagen van boze geesten is heidens dus inderdaad geen religie.

Lupuslupus | 07-12-20 | 19:44

@Lupuslupus | 07-12-20 | 19:44:
Sinds wanneer hebben gristengekkies het alleenrecht op religie? Alleen in uw onverkwikkelijke wereld!

SterF... | 07-12-20 | 20:00

Hoeveel kilo springstof mag je eigenlijk überhaupt thuis opslaan als particulier?
Ik vraag dit voor een vriend.

VanBukkem | 07-12-20 | 19:37 | 13

@VanBukkem | 07-12-20 | 20:08: Sorry. Ik dacht dat u VanBükküm was met een hoofddoekje. Of de mannelijke versie van achter het tankstation of in het park. Zo zie je maar. Ik kan me ook vergissen :)

goedverstaander | 07-12-20 | 20:18

Busje vol lachgas cylinders is de grens die wordt aangehouden dacht ik

Lionfromzion | 08-12-20 | 11:30
▼ 10 antwoorden verborgen

Deze jongens zijn helaas de uitzonderingen. Het overgrote deel van de Nederlandse mannelijke bevolking bestaat uit brave Hendriks die als het puntje bij het paaltje komt gewoon braaf doen wat Mark Rutte ze opdraagt. Zie het hele mondkapjesdebacle.
Nee, ik denk dat we dit jaar net zo goed met zijn allen om elf uur naar bed kunnen gaan.

VanBukkem | 07-12-20 | 19:35 | 2

Nou ja zeg! Ik vond vuurwerk gaaf toen ik 12 was tot ongeveer 25. Daarna begon ik het zonde van mjn geld te vinden. Nu denk ik " het zal allemaal wel, nog een paar jaar en ik ben hier weg". Ik ga dan dingen af- steken en vuren die hier überhaupt nooit zijn toegestaan. Zin in.

Lochos | 07-12-20 | 19:46

@Lochos | 07-12-20 | 19:46: Daarna had je geen geld meer voor vuurwerk, waardoor je besloot te gaan sparen om te moven naar een plek met meer tijd/geld en blijkbaar beter vuurwerk :-)

Lionfromzion | 08-12-20 | 11:35

Toch zou ik het wel erg saai vinden als er in de toekomst met O&N om 00.00 niks de lucht ingeschoten wordt en er slechts een paar droneshows zijn in enkele grote steden.

Brabeaulander | 07-12-20 | 19:35 | 1

Dan is het tijd om een bedrijf op te richten dat met O&N wel in de kleinere dorpen een vuurwerkvergunning heeft en alle bezoekers entree laten betalen.

Dan kun je de krachtterm marktwerking gebruiken om subsidie te regelen.

_Zweevers_ | 07-12-20 | 21:42

Ik vind Losser en de Lutte ook akelig dichtbij, hopelijk ligt er in Twente niet nog meer van die zooi.

Lupuslupus | 07-12-20 | 19:35 | 2

968 kilo... Dat is genoeg om heel De Lutte met de grond gelijk te maken.

VanBukkem | 07-12-20 | 19:42

Ah!
We kunnen weer lekker wijsvingeren.
Fijn oordelen.

Ruimedenker | 07-12-20 | 19:35 | 3

Ik ben die van mij verloren aan een cobra 6, helaas. Mag ik de middelvinger die ik gelukkig nog over heb gebruiken?

Super Vaagstra | 07-12-20 | 19:40

@Super Vaagstra | 07-12-20 | 19:40: je moet hem ook weggooien na het aansteken

JanAmsterdamEnzo | 07-12-20 | 19:44

Je middelvinger is dus je arm?

Lorejas | 07-12-20 | 19:47

In Moskou worden er vuurwerkshows verzorgd door de overheid. Iedereen ontmoet elkaar en de sfeer is gemoedelijk. Hoe dat dit jaar zal gaan weet ik nog niet maar dat geknal in Nederland is zo a-sociaal en kleinburgerlijk.

Red shirt | 07-12-20 | 19:34 | 10

@Lochos | 07-12-20 | 19:53: Dat was de USSR en niet Poetin's Rusland. Daar hebben ze nu alleen nog maar de Black Dolphin.

Lupuslupus | 07-12-20 | 20:38

@Brabeaulander | 07-12-20 | 19:40: Dat wordt tegenwoordig vervangen, gelijk zoals in Nederland. Ik raad het u echter aan om geen kloterij met de politie te krijgen. Dat gaat iets anders dan in Nederland.

Red shirt | 07-12-20 | 21:01

Vroeger stak ieder dorp met koninginnedag een vuurwerk af waar de gehele bevolking gratis naar kon kijken. Deels gesponsord door de lokale middenstand.
En nu? Er kan niks meer....

Tuinhekje | 07-12-20 | 23:12
▼ 7 antwoorden verborgen

Nunspeet staat er ook niet op, politie en handhavers druk met mondkapjes weigeraars in de boeien slaan.
Kijk maar even op feestboek.

likdoorn | 07-12-20 | 19:34 | 1

Ja gisteren al gezien. Schandalig.

Lupuslupus | 07-12-20 | 19:36

Nederlanders die in opstand komen?
Hahaha

Die zouden nog liever hun moeder verkopen om in genade te vallen van de overheid

JanAmsterdamEnzo | 07-12-20 | 19:34 | 2

schoonmoeder is win win situatie

Baron Clappique | 07-12-20 | 19:36

@Baron Clappique | 07-12-20 | 19:36: Heeft ie dus niet.

Super Vaagstra | 07-12-20 | 19:44

Ik ben ook maar een simpele boerenlul, maar ik denk dat nummers 1 (vrachtautootje) en 2 (loods in Sint Oedenrode) gerelateerd zijn. Heeft iemand daar de politie al over getipt?

goedverstaander | 07-12-20 | 19:33 | 3

Ik zou ze snel bellen als ik u was

Diederik_Ezel | 07-12-20 | 19:35

Nee man. Dat vrachtwagentje had niks met Sint-Oedenrode te maken. Die stond op de A50 met een lekke band. Toevallig net bij afslag Sint-Oedenrode...

vette_shit | 07-12-20 | 21:16

Je moet dan ook niet in december het gaan ophalen. Sufferds.

Wim Venijn | 07-12-20 | 19:32 | 1

Gewoon Pools topspul over de grens in Duitsland neer laten zetten. Wel bij een club die in het bezit zijn van een heftruck.

Ommezwaai | 07-12-20 | 19:37

Dit is natuurlijk slechts een druppel op de gloeiende plaat. Hoopte eindelijk eens normaal buiten te kunnen komen tijdens de laatste 2 weken van het jaar. Weer een illusie minder.

Lupuslupus | 07-12-20 | 19:32 | 14

@Sarcophilus | 07-12-20 | 19:55: Ben niet bang van spinnen, heb 3 jaar lang een huisspin gehad (wel een behoorlijk grote) die altijd s avonds tevoorschijn kwam. Waar hij overdag verbleef, geen idee.

Lupuslupus | 07-12-20 | 20:41

@goedverstaander | 07-12-20 | 19:58: Als Mark en Hugo mijn honden komen uitlaten en de boodschappen doen wil ik wel luisteren hoor. No problemo. t Is buiten toch koud en nat dus ik blijf sowieso liever binnen.

Lupuslupus | 07-12-20 | 20:42
▼ 11 antwoorden verborgen

Bijzondere plaatsnamen, sommigen nog nooit van gehoord. Erp, Tzum, deze dan: Tilburg. Het lijkt wel of ik me in het Midden-aarde van Tolkien begeef.

Van Urk | 07-12-20 | 19:32 | 2

Tussen de hobbitdorpjes Den Brede Aa en Endenhoven

Risingson | 07-12-20 | 19:35

Volgens mij woon je in Midden-aarde van Tolkien.

Lorejas | 07-12-20 | 19:38

Iedere scholier kan als ie wil, en dat ook nog eens voor voor veel minder geld, binnen no time honderden kilo's buskruit fabriceren. Dus genoeg om een heel politiebureau of gemeentehuis in 1 klap weg te vagen.

Baron Clappique | 07-12-20 | 19:32 | 3

Om goede buskruit te produceren zal je goede apparatuur moeten aanschaffen. En fuck buskruit man. Lage verbrandingssnelheid

Gewoon mijn oude receptje nemen 70% kclo4 20% aluminium poeder dark german en 10% zwavel

Boem!

JanAmsterdamEnzo | 07-12-20 | 19:37

Ik weet hoe je 10 lucifers net zo hard kan laten knallen als een strijker. Dat soort dingen leren ze niet meer, die jeugd van tegenwoordig. Nee, ze zitten de hele dag alleen achter de Nintendo.

VanBukkem | 07-12-20 | 19:50

@VanBukkem | 07-12-20 | 19:50: Arme tijden vroeger, en dan in Januari niks te vreten omdat mams t fornuis niet aan kon steken zonder haar zwavelstokjes.

Hoeveel doosjes lucifers gaan er dan in een doos strijkers vraag ik me af?

Lionfromzion | 08-12-20 | 11:44

Auto's in de fik wordt het nieuwe oud en nieuw.

van stampij | 07-12-20 | 19:31 | 3

ik denk meer aan al die scooters die overal en nergens geparkeerd staan. De Felyx-en de Go's. Als die na de kerst niet zijn weggehaald, blijft er niets van over.

NerdAlert | 07-12-20 | 19:34

Do not fuck with a man's automobile!

pibasso | 07-12-20 | 19:51

Ligt Sint-Oedenrode in Nederland?

Rest In Privacy | 07-12-20 | 19:31 | 6

Is eigenlijk België. BELG betekent Ben Eerst Limburger Geweest, immers.

goedverstaander | 07-12-20 | 19:34
▼ 3 antwoorden verborgen

De chauf snapte niet veel van de commotie; 'Er zit toch gewoon eten in die doosies?! Staat er gewoon op: cake?'

EEnzame SchizofrEEN | 07-12-20 | 19:30

Voelt een beetje dubbel; ja, vroeger staken we ook vuurwerk af, en ook illegaal en toen werden er ook vuurwerkbommen gemaakt alleen bliezen wij vroeger geen katten, brievenbussen en/of winkelcentra en auto's op dus was het te verwachten dat er weer eens iets verboten moest worden, jammer.

zwellevertje | 07-12-20 | 19:30 | 1

Was gelukkig mijn vriendje die onze zelf gefabriceerde molotov afstak. Niet zo handig om die van plastic zakken met een lont te maken.

Lorejas | 07-12-20 | 19:43

Ik woon boreaal, geen vuurwerk te bekennen...

eerstneukendanpraten | 07-12-20 | 19:30

Ik heb het liefst één grote boreale knal op 31 december.

R. Skickr | 07-12-20 | 19:28

Amsterdam staat niet op 1 want alle agenten hadden diversiteitstraining of een klacht vanwege discriminatie.

funkyd | 07-12-20 | 19:28 | 3

Het is hier tot op heden vrij rustig.

Lorejas | 07-12-20 | 19:29

@Lorejas | 07-12-20 | 19:29: Afgelopen weekend in Oisterwijk een paar extreem harde klappers. Geluid lijkt daar verder te dragen dan in 010?

EEnzame SchizofrEEN | 07-12-20 | 19:32

Geen idee in 010. Ik zit in kengetal 020. Voorgaande jaren was het hier al weken bal maar hoor nu af en toe zware bom in verte en that's it. Kan ook zijn dat de vuurwerkboys iets megalomaans aan het knutselen zijn hoor.

Lorejas | 07-12-20 | 19:35

5 ton vuurwerk. Dan heb je ze niet alle 24 in het kratje. Wat zal de boete/straf zijn? 2000 euro per ton?

Broadsquire | 07-12-20 | 19:28

Ik werk bij de Uranium-verrijkingsfabriek in Almelo, en zal er voor zorgen dat er na de komende Oud en Nieuw geen vuurwerk meer wordt afgestoken. Heeft namelijk geen zin meer, qua effect.

skoftig | 07-12-20 | 19:27 | 6

Oei. Duck and cover dan maar.

Lorejas | 07-12-20 | 19:39

Binnen afzienbare tijd een bezoekje van de gleufhoeden brigade dan wel team "binnen zonder kloppen". Hoop dat ze je voordeur heel laten.

DerkArie-ut-de-Achte | 07-12-20 | 19:44

Blijft het dan zo mooi groen nagloeien?

Frau Merkel | 07-12-20 | 20:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Op Kanaleneiland schijnt er ook nog lekker knalwerk te liggen, maar dat wordt tegenwoordig geëxporteerd naar de oosterburen.

Phantomas | 07-12-20 | 19:27 | 2

Knaleiland

Chompie | 07-12-20 | 19:29

Dat zijn bomgordels, niet te verwarren met consumenten vuurwerk.

Ommezwaai | 07-12-20 | 19:33

Breaking Bad: Fireworks Edition St. Oedenrode.

Selassie | 07-12-20 | 19:26

Eerste forse stad Arnhem op plek 24?
Geen enkele stad in het westen?

Opvallend Politie. Prioriteiten zeker?

MagentaVliesRidder | 07-12-20 | 19:26

Raar normaal gesproken doet Hoogezand zeker mee voor een top tien notering. Het jaar is nog niet voorbij dus er is nog hoop.

U-boot | 07-12-20 | 19:25 | 1

Politie wacht nog even voor de laatste aanvulling op de voorraad.
Geduld, de top tien is echt haalbaar.

Z-E-U-S | 07-12-20 | 20:07

Knallen, het enige wat nog doordringt bij sommige lui.

Nederland80 | 07-12-20 | 19:24

Wat dit staatje ook laat zien is dat ze in de grote steden waarschijnlijk niet eens een poging doen om te handhaven.

Andersdenkend | 07-12-20 | 19:24 | 1
-weggejorist-
Southcarolina | 07-12-20 | 19:28

Vuurwerk afsteken staat nog een treetje hoger op de tokkie-ladder dan een tribal tattoo.

johoost | 07-12-20 | 19:23 | 7

Derde plaats is voor ‘een kind met de naam Keano’ (alle 17 voorkomende spellingen).

johoost | 07-12-20 | 19:52

Maar, je ziet er de volgende morgen *meestal* niets meer van. #1DagsTokkie

OverdaanDerOnderheid | 07-12-20 | 20:17

Kind is me kids natuurlijk.

Lorejas | 07-12-20 | 21:03
▼ 4 antwoorden verborgen

En weet je wat? Ik begrijp 't gewoon ook nog eens. Ook hier gaat er straks genoeg afgestoken worden. Beste BOA die 't weet te stoppen. Fuck m all. Herr Rütte incluis.

humping_4_free | 07-12-20 | 19:23 | 5

@Bakkeleures | 07-12-20 | 20:32: Hoe weet je dat allemaal? Knap heur! Hup, wegwezen schaap dat je dr bent. Ga gebukt staan & spread them cheeks.

humping_4_free | 07-12-20 | 20:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Groningen staat er niet op..... dus mijn huisdealer is nog niet gepakt

Fatwabuster | 07-12-20 | 19:21 | 2

Opgeluchte Groninger hier

meme_mori | 07-12-20 | 19:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl