Hier zit geen woord Berbers bij
"Docenten die de vrijheid van meningsuiting overbrengen, geven onze leerlingen het kostbaarste dat zij hebben"
Wat veel docenten niet weten, is dat moslimmeisjes, zoals de meisjes die bij de ondergedoken docent in Rotterdam de spotprent kwamen opeisen, al jaren in de greep zijn van de salafistische weekendscholen. Docenten vermoeden het, want als zij op vrijdag levendige leerlingen uitzwaaien, krijgen zij die op maandag verlamd terug: alsof de vreugde van het vragen stellen in het weekend is weggehamerd met instructies over geboden en verboden. Veel koranscholen hebben het godsdienstonderwijs sterk verbeterd, met moslimouders die hier nadrukkelijk om vragen. Het gevaar zit in de circa honderd salafistische koranscholen die in Nederland ongestoord duizenden moslimkinderen tussen de vier en zestien jaar injecteren met de gevaarlijke ideologie dat salafisme heet.
Ahmed Marcouch, burgmeester van Arnhem, voormalig Kamerlid van de PvdA en daarvoor de Sherrif van Slotervaart, weet u nog, spreekt zich (wederom) uit. De Azaanbode plakte zijn bijdrage in een daluur. Wij lichten hem even uit. Want echte progressie, klinkt als dit geluid: Waarom wij salafistische organisaties moeten ontmantelen.
De Pijp, 2015. Demonstratie door moskeeën en synagoges naar aanleiding van de aanslagen in Parijs
Reaguursels
InloggenMarcouch tapt nu uit een iets ander vaatje dan hij een week eerder deed in de Trouw met een stuk dat helemaal gericht leek aan moslims: 'Wáár vinden wij onszelf, zou de profeet antwoorden. Daar waar veiligheid en vrijheid omarmd worden. Leefde profeet Mohammed in onze tijd, dan verkoos hij Frankrijk boven Saudi-Arabië.'
Een week later werd hij in een opiniestuk op de vingers getikt door student Midden-Oostenstudies Baris Ates: 'Leer moslimjongeren vrijer denken.' Moslims moeten leren denken zonder dat dat denken begrensd wordt door religie: '... een recht waar in Europa in de vorige eeuwen hard voor gestreden is en waar moslims net zo goed recht op hebben.'
In de Volkskrant van gisteren weer een pareltje:
"Dat het beledigen van de profeet zo gevoelig ligt, is volgens Elforkani niet los te zien van kan 'het feit(!) dat moslims stelselmatig(!) het gevoel krijgen dat ze tweederangsburgers zijn.' Dat laatste ziet ook Shirin Musa.
Behalve dat het probleem van 'gevoelig' en 'gevoelens, in de eerste plaats bij deze teergevoeligen gezocht zou moet worden (helaas zijn beroepsslachtoffers zijn daar weinig ontvankelijk voor):
hoe worden deze bestaande gevoeligheden en gevoelens in de hele islamitische wereld dan verklaard?
Zijn in de islamitische wereld moslims dan soms ook tweederangsburgers???
Of wordt hier gewoon een (nogal doorichtige!) drogreden opgevoerd?
In een poging Nederland/het Westen, de zwarte piet te kunnen toeschuiven...
En één zinnetje uit dat artikel, een uitspraak van Shirin Musa: ‘We hebben hier maximale godsdienstvrijheid. Je kunt hier halal eten, islamitische scholen stichten en moskeeën oprichten. We hebben als gevolg van corona eeuwig grafrecht gekregen.’
Is dat waar? Hebben alle moslims in Nederland nu opeens eeuwig grafrecht??
Ik weet wel dat Halsema ze dat heeft beloofd. Maar gaat die daarover??
@grietmetgroenefiets | 11-11-20 | 10:05:
Door de corona kunnen de lichamene ban veel overledenen niet naar het land van hun tweede/eerste paspoort vervoerd worden.
Maar ze eisen wel eeuwigdurend grafrecht. Speciaal vanwege de corona zijn er daarom(?) 'gewone' begraafplaatsen die deze eeuwigheid nu plotseling toezeggen.
Een goed begin van Ahmed Marcouch, hij laat een redelijk islamitisch gezicht zien.
... net als die partij die in Frankrijk het roer overneemt in Houellebecq's "Soumission" - in het Nederlands vertaald als "Onderwerping" als ik me niet vergis?
Nous tous sommes Marcouch.
Droom ik? :
"Waarom wij salafistische organisaties moeten ontmantelen"
.
De Volkskrant verdedigt (oke, via een proxy) onze democratie waarden
expliciet tegenover de immer aanvallende religie islam?
"Je suis Volkskrant" dan maar, voor vandaag tenminste...
Eindelijk actie (looool....) www.telegraaf.nl/nieuws/1374793366/mi...
Ik heb één maatregel.
Niet aanpassen en normaal doen? Dan ben je kennelijk niet dankbaar voor hetgeen je hier geboden wordt. En dan is daarrrrr de deur!
Kortom: vluchten genoeg voor KLM. (Weliswaar leeg terugkeren naar NL.)
Is dat rendabel? Zeker wel! Eén kansparel kost ons 27000 euro per jaar. In een Boeing 747 kunnen 400 passagiers. Dus één vlucht is een besparing van dik 10 miljoen. Dan kan de piloot zelfs nog een kerstbonus meepikken.
Wat eindeloos sneu dat hier zo negatief op Marcouch wordt gereageerd. Door de reaguurders dan. Zo te zien gelooft de redactie (net als ik) wel in zijn goede bedoelingen..
Hij had me inderdaad positief te pakken. De laatste 2 alinea's lieten hem struikelen. Leefde de profeet nog maar..
De "profeet" was een machtswellustige, gruwelijke krijgsheer, die een boekje gecreëerd heeft om zijn soldaten te sturen en te onderwerpen.
Islam = onderwerping
C'est ça. All there is en de rest is taqiyah.
Als hier een kalifaat zou ontstaan, dan preekte zo'n Marcouch in een heel andere richting, dan stond hij niet voor de Nederlands-westerse normen en waarden. ... Dat zou hem zijn kop kosten.
@WasHetMaarMakkelijk | 10-11-20 | 19:18: Tuurlijk, het blijft een gelovige moslim, maar wel een die het voor onze normen en vrijheid van meningsuiting durft op te nemen; ik denk dat we meer van dit soort mensen nodig hebben.. En de gemiddelde reaguurder zou in het kalifaat ook een andere toon aanslaan..
Alles wat na 1980 komt en wil discussiëren, op de blaren zitten. Mij van racisme beschuldigen in 1980 en nu proberen erover te praten? Te laat jammer joh.
Hij weet dat hij niets te vrezen heeft. Niemand verroert een vin.
Het gaat voor een deel ook gewoon om geld. Als onze regering een handelsdelegatie stuurt naar Saudi Arabië, dan reken maar dat die wereldwijde financiering van terrorisme-salafisme door SA niet wordt aangekaart. Men vind geld belangrijker.
vindt*
“Koran scholen hebben het godsdienst onderwijs sterk verbeterd “
Ziedaar precies het probleem. Indoctrineer ze wanneer ze klein zijn, en wat daarna gebeurd weet u al.
Best wel ironisch dat Nederland eerst het probleem in huis heeft gehaald en vervolgens mensen uit die groep nodig heeft om het probleem op te lossen.
Misschien toch maar beter screenen wie we binnen laten en wat ze toevoegen aan onze maatschappij a la Australië? Met als minimum verwachting dat ze ons westerse gedachtegoed delen.
Tjesus! Wat politiek incorrect joh! Fascist dat je bent! Islamofoob! White supremacist. Discriminatie! Maar ik ben het ook wel met je eens. Daar niet van.
Hoe durf jij met een oplossing te komen, foei. We moeten ons op de principiële onoplosbaarheid van het probleem richten!
Burgemeester Ahmed Aboutaleb maakt zich geen zorgen om het salafisme. Dat laat hij weten in een interview over persoonlijk geloof en de rol van religie in de samenleving in het programma Dit is de Dag op NPO Radio 1. "Elke moslim is een beetje salafist."
Yep; de zgn gematigde moslim. Ze bestaan niet.
2017 geeft Marcouch commenaar in een radiointerview op de uitspraak avan Aboutaleb, hij is het er niet mee eens.
Hells Angels is verboden wegens criminele organisatie en dit kunnen ze weer niet aanpakken.
Dit durven ze niet aan te pakken. Dat is iets anders.
Ik geloof er niets van. Marcouch schrijft: "Dus overheden, wijkagenten, leraren en jongerenwerkers, haal de serieuze moslims naar u toe.".
En daarmee nog meer moslimindoctrinatie naar voren halen.
Marcouch is een salafist in schaapskleren.
De enige oplossing is om alle dubbelpaspoorters het nederlanderschap af te nemen en hen vriendelijk te vragen het in het land van het andere paspoort eens te proberen.
Als allochtonen Amsterdam zo leuk vinden, waarom maken ze van Mogadishu geen Amsterdam in plaats van Amsterdam in Mogadishu te veranderen?
Dat is helemaal geen oplossing, dacht je echt dat die gasten voor een veel armer land met veel meer werkloosheid kiezen waar ze veelal nooit gewoond hebben of anders al decennia weg zijn?
@Diewijfvandielange | 10-11-20 | 16:43: Waarom weggaan als je al bijna baas bent?
Heftig
Wat ook niet helpt is dat nu ook getinte jongeren van vrouwelijke persuasie vrouwen van de fiets schoppen zoals zojuist vanuit Leeuwarden werd gemeld. Misschien is zo’n weekendschool dan nog het minst van twee kwaden.
Sylvana Simons zal eerder het zwarte pietenjournaal bij ON presenteren dan zelfverklaarde salafistenbestrijders die woorden in daden weten om te zetten. In Amsterdam, waar Marouch jarenlang bestuurlijk actief is geweest, zijn in moskeeën zgn 'internaten' ondergebracht waar meisjes en jonge vrouwen worden gehersenspoeld. (En dubbele kinderbijslag geregeld...) Speelt al jaren, ook in Rotterdam. Aivd en AVIM staan buiten spel door diezelfde overheid waarvan Marouch nu zegt dat het nu toch echt tijd wordt dat er iets gebeurt...
Marcouch verkondigt al jaren, ook via de media, dat jihadisme in Nederland bestreden moet worden. Terecht dat hij dit prangende onderwerp ook nu opnieuw onder de aandacht brengt.
Noot: niet alleen meisjes, ook jongens bezoeken verplicht de madrassa in Nederland.
Als velen, wachtend op anderen die de kastanjes uit het vuur halen, zich schuil houden achter hun zwijgzaamheid, zal een kleine minderheid meer moed nodig hebben om onze vrijheid te behouden.
Een van die moedige mensen is de burgemeester van Arnhem, Ahmed Marcouch. Bijna als geen ander kent hij het gevaar van jongeren die onder de invloed van het Salafisme komen. Vroeger was hijzelf in de greep van die fundamentalistische Islam stroming gekomen maar daaruit kon hij zich op tijd bevrijden. Kortom, ik mag aannemen dat de Arnhemse burgemeester weet waar hij het over heeft.
"De docent die onderdook, is verstandig", schreef Marcouch en de ruime meerderheid zal het daar stilzwijgend mee eens zijn. Maar Marcouch schreef daar achteraan, "En dat is een ramp". En ook, "het is pijnlijk om te zien hoe ook ontwikkelde moslims wegkijken en zwijgen". Waarschijnlijk heeft Marcouch inmiddels al meer dan eens de spreuk op het Arnhemse verzetsmonument gelezen.
"De meeste mensen zwijgen, een enkeling stelt een daad"
De spreuk is gesteld in de tegenwoordige tijd om niet alleen te duiden naar het verzet in de Tweede Wereldoorlog, maar om ook toepasbaar te zijn op elke daad van verzet in het heden en in de toekomst. Zoals verzet tegen het injecteren van een gevaarlijk religieus gif bij zeer jonge mensen die worden opgehitst om onze vrijheid te ondermijnen en uiteindelijk om zeep te helpen. Pubers die al zo gek zijn gemaakt dat ze hun onderwijzers bedreigen en er niet voor terugschrikken deze te laten vermoorden.
De tekst op het Arnhemse verzetsmonument is afkomstig van een onderwijzer. Op de middelbare school heb ik Nederlands van hem gehad. In mijn herinnering zie ik hem voor mij, lange haren, een flinke baard met snor en met zijn bril met ronde glazen leek hij fysiek wat op de zanger Willem Duyn. Krachtig en in mijn beleving een beetje een bullebak. Ik denk dankzij een bevlogen karakter van iemand bij wie je je kan voorstellen dat hij niet blijft zwijgen als er veel meer mensen nodig zijn die zich uitspreken.
Past ook mooi bij muselmannen,
een enkeling hakt de hoofdjes er af, de rest zwijgt...
Vander f. Je bent me vóór.
Om dit nu aan Marcouch te plakken is wat aan de vroege kant. En daarbjj, een 'daad' van links wordt al vlug als een daad gezien. Terwijl de rotzooi daar veroorzaakt is. Ze hebben het laten liggen. Wat vindt Vuurspuger van Wilders?
Religie zou verboden moeten worden voor kinderen onder de 18.
Helemaal mee eens. Humanistisch verbond, leest u mee? Wanneer gaan jullie je inzetten voor het beschermen van kinderen tegen al die achterlijke religies?
Haha, hoe zie je dat in de praktijk voor je? Dat religieuze ouders hun kinderen moeten inleveren bij de overheid tot ze 18 zijn ofzo?
@Diewijfvandielange | 10-11-20 | 16:45:
Potverdikkie wijf, dat is helemaal geen slecht idee.
@Von Knarrenstein | 10-11-20 | 16:54: Ja, eigenlijk heb ik ook wel gelijk, laten we het gewoon zo doen, krijgen we allemaal van die linksige ambtenarenkindertjes.
100 van die scholen in NL, gaat echt goed hier.....
O gelukkig, dus de multiculturele droom kan toch doorgaan en wordt alleen gehinderd doordat we wat teveel salafisten hebben??!!!?1! Weg ermee dan! Wat zal het heerlijk zijn om dan fijn met onze Marokkaanse buren een goed en diepgaand gesprek te voren, en wat heerlijk voor de voetbalclubs want de allochtone ouders mogen dan wel vrijwilligerswerk doen!!! En zo fijn dat ze dan eindelijk eens met Achmedje mee naar de ouderavond komen. En dan zullen de pubers met hun tasjes eindelijk iets nuttigs gaan doen met hun tijd!!! Geen overvallen en hee pssssst meisje hoerrrrrr meer!!!! Oh... wacht...
Wat denk je, zou Marcouch gesprekken voeren met z'n buren? Zou 'ie fluiten bij de voetbalwedstrijdjes van z'n kinderen? Komt 'ie naar de ouderavond? Ik denk van wel, dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?
@Diewijfvandielange | 10-11-20 | 15:32: Of wil je soms zeggen dat een flink deel van de Marokkaanse Nederlanders dat allemaal níet doet? Prima, dat is ongetwijfeld waar. En wat moeten we dan? Het bezoeken van ouderavonden wettelijk verplicht maken ofzo? Straf geven als je geen vrijwilligerswerk doet? Allemaal prima, maar dan wel voor iedereen hè, ik ken genoeg niet-moslims die geen vrijwilligerswerk doen.
@Diewijfvandielange | 10-11-20 | 15:33: Of wil je generieke maatregelen tegen moslims, ongeacht of zij wél ouderavonden bezoeken, etc.? Dat zou wel een beetje opvallend zijn, want wat doen die mensen dan verkeerd?
@Diewijfvandielange | 10-11-20 | 15:34: ga maar ff huilie huilie doen. Nee de moslims zijn echt een verrijking voor onze samenleving net zoals alle homo verbiedende grefo’s.
@Diewijfvandielange | 10-11-20 | 15:34: Wat een merkwaardige reactie. In uw eer aangetast, waar kennen we dat toch van? En dan weer zo'n gechargeerde overreactie. Jammer.
Mijn punt is dat de problemen met moslims in ons land niet bij toverslag zijn verdwenen als we de salafisten aanpakken. Er zijn heel veel andere problemen die voortkomen uit onderontwikkeld zijn, niet geïntegreerd, andere taal, andere cultuur, die zich uiten in het niet of nauwelijks deelnemen aan de samenleving. Voor henzelf misschien lastig, maar voor hun kinderen een ramp en voor veel buurten een stigma.
@CupDCake | 10-11-20 | 15:56: Okee, je hebt gelijk, ik was te snel, ik verbond in mijn hoofd al een conclusie aan jouw woorden die hier wel vaak getrokken wordt, maar die jij zelf nog niet trok, namelijk de conclusie dat er maatregelen moeten worden genomen tegen moslims/de islam in het algemeen.
Deze man is een wolf in schaapskleren !
Hoezo dan?
Denk eens na.
Ook gek, toen ik het een paar maanden geleden over salafistische madrassa's had, werd ik weggejorist.
Meningen moeten binnen het verhaal passen. In de discours. Dan sneuvel je wel eens. Gelukkig geen permaban......
Kijk, dat zijn duidelijke teksten!
Zullen we afspreken dat we stoppen met het fabeltje dat alle moslims hetzelfde denken omdat de heilige teksten van de moslims nu eenmaal duidelijk zijn?
Marcouch neemt het op TEGEN terroristische moslims, TEGEN moslims die dat goedkeuren, TEGEN moslims die oproepen tot afkeren van de maatschappij. Toch is hij OOK moslim. Dan bestaan er blijkbaar toch SOORTEN moslims, gematigde en extremistische en alles wat daar tussenin zit. De verhoudingen kunnen best wel eens heeeeel anders zijn dan onder christenen, maar de onder reaguurders veel bepleite generieke maatregelen tegen moslims/de islam als geheel zijn toch wel een beetje lastig vol te houden: waarom zouden we maatregelen tegen Marcouch moeten nemen?
We moeten juist goed luisteren naar Marcouch. Die man weet hoe het zit en zwijgt niet. Een dappere man die we moeten steunen.
Onzin : als het puntje bij het ( besneden) paaltje komt gaat ook hij mee in de flow.
De straf voor een gelovige moslim bij het niet meegaan met de WIL is nog erger als de straf voor een kufar.
En hij stond jarenlang erbij en keek erna?
Je bent hopelijk bekent met het principe iemand naar de mond praten? Het zal wel hoog oplopen op het moment, dus hij prevelt maar wat. Iets wat de dutchies willen horen. Betekent helemaal niets in sommige culturen. Elkaar honing in de bekken smeren is dagelijkse kost.
Besef heel goed , dat elke revolutie in moslimlanden door links en progressief islam is gefaciliteerd, maar door fundamentalistisch islam is gekaapt.
And there is no other story.
Een goede moslim.
@strawdog | 10-11-20 | 15:41: Ah, okee, dus een moslim is SOWIESO gevaarlijk, ONGEACHT wat hij zegt of doet, en kan dus NOOIT het tegendeel bewijzen? Waar hebben we dat eerder gehoord?
@MistaRazista | 10-11-20 | 16:20: O ja, elke moslim is gevaarlijk, wát hij ook zegt, wát hij ook doet. Iedere goede daad, iedere goede uitspraak is huichelachtig, álles is bedoeld om het doel te bereiken: wereldheerschappij! Eigenlijk zijn moslims net joden...
@Diewijfvandielange | 10-11-20 | 16:37: U kent joden die de wereldheerschappij nastreven? Vertel!
@Diewijfvandielange | 10-11-20 | 16:37:
Niet elke moslim is gevaarlijk, maar door geboorte en opvoeding onderdeel van een zwerm die gevaarlijk kan worden.
@Wiebenick | 10-11-20 | 16:46: Soros natuurlijk!
@MistaRazista | 10-11-20 | 16:48: Tsja, dat geldt voor iedereen natuurlijk.
@Diewijfvandielange | 10-11-20 | 17:00:
Ja, maar de massa, energie en voeding van de zwerm maakt het verschil.
@Diewijfvandielange | 10-11-20 | 16:59: Wel, wel. Drinkt hij ook bloed van onschuldige kindertjes?
Waarom zouden we moeten afwachten welke kant deze " gematigden" in extremis zullen kiezen. Van mijn "gasten" verwacht ik dat ze na verloop van tijd vertrekken. Daarom van mij geen kwaad woord over Zuidmolukkers , Antillianen of Surinamers. Maar Spanjaarden , Italianen, Polen en noordafrikanen kwamen als gast. Dat woord zegt genoeg.
De lange arm uit Arabistan zal voorlopig nog niet volledig worden afgehakt maar slechts voor de bühne. Vanwege een 4-letterig woord beginnend met een 'O'...
Waarom wij slagistiscje organisaties allang hadden moeten ontmantelen. Nu durven we het miet meer wegen oprukkende DENK proleten die al schietend en ongestraft ellende kunnen blijven uitlokken.
Waarom gebeurt er niets? Rutte en cs zijn hier schuldig aan, slappe dweilen zijn het
Het zal vast al ergens eerder gezegd zijn. Maar verbieden van dat salafistische tuig lijkt me vrij eenvoudig. Vrijheid van godsdienst houdt, net als VVMU, op waar (oproepen tot) geweld begint. Dus doei.
Dat is zeker waar, oproepen tot geweld is ook in koranscholen verboden. Alleen: je moet het wel bewijzen. En dan zal één bewijs in één school niet genoeg zijn om ook de andere 99 te sluiten. En 'je afkeren van de westerse cultuur' is nog geen oproep tot geweld. Natuurlijk kunnen we afspreken dat het ook verboden moet worden op te roepen tot 'je afkeren van de westerse cultuur', maar dan krijgen sommige refo's en evangelischen het ook lastig (zie de discussie over homo's in het onderwijs vandaag en gisteren). Lastig, lastig.
Waarom is het belangrijk?
Toekomstige scholen zijn toch gericht op jongetjes de koran leren?
Mensen. Hier uw Profeet Poes. Vanaf heden is er in Nederland nog steeds godsdienstvrijheid. Maar niet meer voor de organisaties, sektes en systemen die andere godsdiensten en ongelovigen bewijsbaar bestrijden of hinderen.
Ik heb gesproken. So mote it be.
Is this purrrrrr your decree?
@Old_Spice | 10-11-20 | 15:00: Yasss!
“Vrijheid tenzij” is hetzelfde als “censuur mits”. Onwenselijk. En koranscholen zijn in dit opzicht echt niet slechter dan de bijbelscholem in het weekend, waar geleerd wordt dat de evolutietheorie onzin is, dat homo’s slecht zijn en dat genderneutraliteit al helemaal des duivels is.
Wat is het verschil tussen een godsdienst en een organisatie of sekte die andere godsdiensten en ongelovigen bestrijden volgens u? De ieslaaaam is nogal duidelijk in haar opvattingen in deze.
@Graaf_van_Hogendorp | 10-11-20 | 15:04: Ja, ik had er godsdiensten bij moeten zetten.
@Patty D. | 10-11-20 | 15:02: Ja, het argument van de christenen die echt net zo erg zijn. Zoek de verschillen.
Er komt een straaltje licht door.... er is nog hoop...
Gewoon met de bezem erdoor. Alle clubjes die buitenlandse geldschieters hebben keihard aanpakken. Die landen vervolgens op het matje roepen en alle goederen bevriezen van deze clubs.
Die buitenlandse inmenging moet maar eens afgelopen zijn. Als je hier niet genoeg geld kan verzamelen dan is er geen basis. Sluiten die boel.
Vervolgens alle buitenlandse imams het land uit. Geen visa meer verstrekken aan verspreiders van haat. Het is toch heel simpel te toetsen of iemand de Westerse waarden onderschrijft of zich nog in de Middeleeuwen waant.
als je een Salafistische vrouw hebt, ben je dan een Sala-Fistf*cker?
Waarom zit hij dan nog steeds bij de pvda dan? Als hij dit werkelijk geregeld wil krijgen moet hij echt naar een andere partij.
De PVDA was ooit de partij van de arbeid(ers). Dat zijn ze niet meer. Toen werden ze de partij van de "armen". De PVDA is nu de partij van de woke politiek correcte burger. Met Marcouch zou de PVDA zo maar kunnen veranderen in de partij van de weldenkende burger. En dat zou winst zijn.
@forecastle | 10-11-20 | 14:58:
De PvdA was al voorgoed niet meer van de arbeiders na de machtsgreep van "nieuw" (s)links ten tijden van Jeaup. Toen was Marcouch nog niet geboren, al werd dat satanische kabinet pas geïnstalleerd toen ie 3 was of zo. Anyway bij de tijd dat hij een beetje politiek actief werd, was het al lang de Partij van de Armoe/Allochtoon/Ambtenaar....
@forecastle | 10-11-20 | 14:58: hij wilde Wilders toch verbieden? Waarom niet de islam?
Marcouch Is de mol in de pvda. Hij predikt het een en doet het ander. Hij is in hart en nieren een moslim en hij neemt daar geen afstand van.
@Rdock | 10-11-20 | 15:07: takiya (liegpraat)
ondertussen in Afrika
nos.nl/artikel/2355947-jihadisten-ont...
Weer onthoofdingen door moslims. Niet 1, maar meer dan 50.
In elke moslim schuilt een salafist.
O ja, dus ook in Marcouch, die nu oproept die organisaties op te ruimen?
@Diewijfvandielange | 10-11-20 | 15:13:
Zolang hij nog moslim is wel ja.
@Hiram | 10-11-20 | 15:16: Ja precies, dus het maakt niet uit wat ze zeggen, het maakt niet uit wat ze doen, het pure feit dat ze moslim zijn maakt het gevaarlijk, toch?
@Diewijfvandielange | 10-11-20 | 15:30: ja, inderdaad. Net als elk ander totalitair systeem.
Precies, dat noemen de moslims Takiyya, oftewel liegen voor het geloof. www.geenstijl.nl/3915581/taqiyya_af/
@dhr.Koffiedik | 10-11-20 | 16:01: Vraagje: is het voor jou DENKBAAR dat Marcouch oprechte intenties heeft?
Aanmelden bij de Volkskrant om hun nepnieuws te lezen ?
Hahahahahahahahahahahahahahaha
Die even niet mee.
alternative facts, geen nepnieuws he.
De praktijk is natuurlijk weerbarstiger dan het uitspreken van een intentie.
Je bent pas veilig als je geen islamitische leerlingen op school hebt, of als zulke leerlingen zeker weten dat ze van school gestuurd worden als ze gaan dreigen.
Zelf heb ik ook een tijdje les mogen geven. Ik hanteerde bij proefwerken de volgende stelregel betreffende de VvMU van leerlingen: je kunt kiezen om iets op te schrijven wat strookt met wat ik je onderwezen heb, maar je kunt ook gewoon je eigen mening opschrijven. Dat mocht; alleen gaf ik in het laatste geval wel een lager cijfer. Maar ik heb eigenlijk nog nooit een leerling onthoofd.
Er is inmiddels een complete 5de colonne op telegram waar geen enkele krant zich aan waagt om onderzoek naar te doen. Maar oh wee als politie agenten zich even willen afreageren op een privé groep na al die zooi waar ze dagelijks mee te maken hebben. Eigenlijk zou de familie van die Franse leraar het bloed van hem aan Charly Hebdo moeten doneren om dat met rode inkt te vermengen en daar tekeningen mee te maken.
Precies dit! De desbetreffende agenten veroordelen maar niemand die zich afvraagt wat hier nou eigenlijk de oorzaak van is. De uitkomst past natuurlijk niet in het linkse kortdenkende straatje...
Komen er soms verkiezingen aan?
Ik weet nu al bijna niet meer wat te kiezen.
M'n bingo-kaart is al bijna vol met allerlei holle verkiezingsretoriek.
Het OM heeft drie jaar geleden salafisme al bestempeld als gevaarlijk en er vervolgens geen ene reedt mee gedaan.
Dus we maken ons geen illusies Ahmed; nu pas zie jij het, zoals wij. Nou hoera, heb je al een haathut in 026 op het oog die je radicaal gaat sluiten?
Verbeter de wereld, begin in je eentje gen omgeving.
In het artikel hierboven staat dat de overheid stuk is. Dus ze kunnen het gewoon niet oplossen.
en Marcouch al ondergedoken......?
Nee die heeft 24/7 bewaking tot beschikking
Een verandering kan never nooit niet van buitenaf komen. Is nog nooit gebeurd. De Nederlandse "arbeider" heeft de emancipatie aan de eigen groep te danken. Het is heel eenvoudig, niemand van een andere groep geeft zijn voordelen zonder slag of stoot op. Voorts moet er binnen die groep een duidelijke visie ontstaan waar het heen moet gaan. Pas daarna kunnen mensen uit andere groepen steunen.
Dit geldt voor ontwikkelingshulp - wij maken ze nu alleen maar afhankelijker.
Dit geldt voor de zwarte bevolking - van zieligheid koop je geen brood.
Dit geldt voor de moslims - als niemand je serieus neemt krijg je geen goede baan.
Van buitenaf kan wel de prikkel komen die uw verandering vanbinnen noodzakelijk maakt.
@Joris Beltsin | 10-11-20 | 14:08: maar dan hebben we wel politici met ballen nodig, sinds Pim heb ik die niet meer gezien.
Worden we weer even gerustgesteld, hoop gegeven?
Dat zeg ik nu wel, dat hoop geven en zo.
Dat we.... minus mij !
De vraag waar mo het liefst zou wonen is natuurlijk weer overbodig. Zo hou je gewoon de deur op een kier voor religie/de ideologie die altijd lijkt te corrumperen. Religies, en zeker gevaarlijke aanverwanten, moeten achter de voordeur. Niet in het onderwijs, niet op de werkplek, minimale leeftijd 18 jaar. De religie die de hele wereld onomstotelijk kan bewijzen van het ware bestaan hebben we nog nooit gekend.
Nee, das logisch, toen na Christus een aantal mafkezen god ging zetten voor de vader, de zoon en de geest hadden we opeens een geloof en een "Heilige Drie Eenheid" erbij.
De sukkels, terwijl het eigenlijk zo verdomde simpel is.
De vrouw telde niet mee in die tijd, de vader was alles bepalend en werd geacht zijn zoon in zijn geest op te voeden.
Dit zodat normen en waarden doorgegeven werden.
Inderdaad een hele sterke drie-eenheid.
Moeilijk hé ?
Hopelijk vallen er nu heel veel van hun "geloof" af en zien ze de toentertijdse bedoeling.
Jezus bad tot zijn vader die toentertijd ws al naar "het paradijs" was.....
@A333aan | 10-11-20 | 14:57:
Stel dat ik me een witte mantel omsla. Een kruis op mijn schouder (de bochel heb ik al) een GS-kroontje op en ga dit in den lande vertellen als de enige waarheid....
Voor hoeveel volgers zou het de moeite waard zijn en zou ik krijgen ?
Gok eens.....
Deze Marcouch?
www.parool.nl/nieuws/ook-orthodoxe-mo...
Hoe komt 't nou dat ik satanisme denk te lezen waar salafisme staat?
Dyslectisch?
Zo moet je 't zien ook !
Waar we naartoe moeten is de afschaffing van dat anachronistische artikel 23, dat de zg vrijheid van onderwijs regelt.
Dat was meer dan een eeuw geleden een mooi compromis - een 'polder' compromis avant la lettre - voor een lastig probleem, maar heeft zichzelf al veel te lang overleefd. Je kunt van D66 beweren wat je wilt, en mijn partij is het ook niet, maar ze pleiten al vele jaren (decennia?) voor afschaffing van dat artikel.
Het was natuurlijk al een achterhaalde regeling, maar met de komst en de groeiende invloed van een ons vijandige religieuze ideologie, blijkt het ook nog eens een hele gevaarlijke regeling, die die lui dus wettelijk de mogelijkheden geeft om hun kinderen op te voeden met haat voor Nederland met zijn moderne, westerse normen en waarden. Dat zie je duidelijk op die zg weekendscholen, waar de leerlingetjes oa wordt onderwezen dat je 'tovenaars' met het zwaard moet doden. Nee, maar serieus, kan toch niet?
Tovenaars met het zwaard doden, in de tijd van Balkenende/Harry Potter was dat een serieuze bedreiging!
Inderdaad. Alle geloofssymbolen verbieden in openbare ruimtes. Alle scholen worden gelijk dus geen onderscheid meer qua geloof. De staat is de enige financier van alle scholen. Min of meer zoals Frankrijk.
@Rdock | 10-11-20 | 14:13: Alsof in Frankrijk de problemen minder zijn.
Wij hebben in Nederland scheiding van kerk en staat. Denken wij. Wat wij werkelijk hebben is een coöperatie tussen kerk en staat. Ik vraag mij even hardop af hoe houdbaar dit nog is in het minst religieuze land van West-Europa anno 2020, en of wij zo zachtjes aan niet eens wat artikelen, wetten en regels kunnen schrappen, of in ieder geval herzien? Waarom genieten allerlei religies nog steeds zoveel privileges in een overwegend seculier land? Moet dat niet eens heroverwogen worden? En inderdaad Dokter Janszoon, tovenaars bestaan niet. Goochelaars wel.
@small_town_dude | 10-11-20 | 14:36:
Nee, daar zijn de problemen uiteraard erger, zoals we al jaren hebben kunnen zien. Maar dat heeft m.i. niet zoveel met hun laïcité systeem te maken waarin inderdaad in het onderwijs geen plaats is voor allerlei schooltjes op 'levensbeschouwelijke basis'; dat heeft gewoon te maken met de macht van het getal.
Frankrijk herbergt van alle West-Europese landen de meeste moslims; ze maken daar al 8,8% uit van de totale bevolking. Hier in Nederland ligt dat percentage - met ca 1 miljoen moslims - op 5,5/5,6%. En het is gewoon een hele simpele vuistregel: hoe meer moslims, hoe meer ellende. Als het hier bij ons over 10/15 jaar ook richting de 10% gaat, zul je gaan zien dat de moslims zich hier ook stukken assertiever, of liever gezegd agressiever, intoleranter, en ook terroristischer gaan gedragen.
Hoog tijd dus om maatregelen te nemen om die populatie niet nog groter te laten worden door de instroom van 'vluchtelingen'. Dat moet volledig stoppen, en om de moslimpopulatie duidelijk te maken dat we bepaalde dingen echt niet van ze pikken - op dit moment dus bv die eis om strafbaarstelling van Mohammed cartoons - moeten we ook criminele en/of geradicaliseerde godsdienstwaanzinnigen, en hun ophitsers, de zg haatpredikers, veel voortvarender denaturaliseren en eruit trappen.
We kunnen het duizend keer hebben over het Salafisme, Koran, Moslims enz. Ik hoor al die verhalen al wel veertig jaar. Ik ben een beetje moe aan het worden van al dat geouwehoer. Wij hier in Nederland blinken uit in ouwehoeren en vervolgens niets doen. Die achterlijke salafisten gaan hun gang toch wel, dom als ze zijn. Het werkelijke probleem ligt bij onszelf! We doen niets aan salafisme. Overal, in alle hoeken en gaten zitten commissies te ouwehoeren die vervolgens niets uitvreten. En maar ouwehoeren en niets doen. Met name de "hoog opgeleiden" met een sociale studie. Geld weggeven waarvoor ze zelf niet hebben gewerkt, dat kunnen ze. Pak verdomme een keertje eens wat aan, steek je handen uit de mouwen! maar nee hoor! Ouwehoeren onder het genot van een maaltje in een duur restaurant dat moet worden betaald van belastinggeld, dat kunnen ze heel goed. Zichzelf volvreten. Maar als er gestemd moet worden over geld voor de mensen die het echte werk doen, zoals mensen in de zorg, dan rennen ze hard weg. Yuri Bezmenov zei het al: als je halfbakken intellectuelen en schlemielen je land laat leiden dan duwen ze het richting de afgrond. Tot zover weer mijn gezeik over politici, het helpt niet veel maar lucht wel op.....
Sorry
Vertrouw hem en macron voor geen salafistische meter
Want?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-11-20 | 13:58: want politici
@Kuifje-naar-Brussel | 10-11-20 | 13:58: Want? -Er is geen alternatief. Zo, voel je je nu beter?!?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-11-20 | 13:58: taqiyya
Hij zal wel weer als "kontelikker" (niveautje he?) worden weggezet door de 'gematigde' moslim.
Er zijn geen gematigde moslims. Alleen moslims die nog niet in actie gekomen zijn.
Als verkaasd.
Nederland is al tientallen jaren in de greep van de geloofsgekkies. Mede daardoor kan er niet opgetreden worden. Niet alleen de islam maar ook de grefo’s houden ons in een wurggreep. Vanmorgen weer meneer Slob die zegt dat homo kinderen op grefo scholen geweigerd mogen worden. Het moet GVD toch niet gekker worden hier in NL. Er moet nieuwe wetgeving komen die zegt: geloven doe je thuis en nergens anders! Wie oh wie pakt dit op in de 2e kamer! Nederland is zo langzamerhand in de ban van de geloofsgekkies, is het niet door moorden dan wel door uitsluitingen, bah!
Scheiding religie en staat werkt twee kanten op.
Er komt geen staatreligie en de staat houdt zich buiten de kerk
@Turbulentie? | 10-11-20 | 13:56: behalve als ze de wet overtreden
@Turbulentie? | 10-11-20 | 13:56:
De kerk opereert binnen de wetten van de staat. Was u even vergeten?
Nederland is van oorsprong een christelijk land en nagenoeg altijd zonder problemen en sinds vul het zelf maar in gaat het er heftig aan toe.. U maakt op dit punt een overspannen indruk je moet de problemen zoeken waar ze echt zijn iemand van de CU of de SGP zal u de kop niet afhakken en Heaumeaufilie wordt in die kringen gewoon geaccepteerd al zijn ze het er misschien niet mee eens verdiep u nu eerst eens in deze onderwerpen voor u gaat schreeuwen!
@aardv@rk | 10-11-20 | 14:02:
Die tachtigjarige oorlog, valt die in uw categorie 'nagenoeg zonder problemen'?
@Joris Beltsin | 10-11-20 | 14:01: ja dat doen ze... U ook.
en nu?
@aardv@rk | 10-11-20 | 14:02: ik schreeuw niet ik constateer, wellicht moet u het stukje van vandaag van de heer Slob zelf even terug kijken. Dat valt ook onder uzelf informeren. Het is tijd dat de geloofsgekkies zich ook aan de wet gaan houden. Al die achterlijkheid ben ik meer dan zat!
@Turbulentie? | 10-11-20 | 14:06:
Dat de scheiding eigenlijk maar één kant op werkt: de kerk is uiteindelijk ondergeschikt aan de staat.
@Rdock | 10-11-20 | 14:07: ik heb u een tijdje gevolgd op deze manier heeft discuseren geen zin de agressie druipt ervan af succes verder in uw bubbel..
@Rdock | 10-11-20 | 14:07: heb het even doorgenomen.
Scholen mogen ouders vragen om een verklaring te ondertekenen waarbij ze de homoseksuele levensstijl afkeuren.
Als je al die “achterlijkheid” zat bent, stuur je kinderen niet naar een grefo school..
@aardv@rk | 10-11-20 | 14:15: jammer. Agressie is iets wat ik niet wil. Maar de agressie kaart trekken slaat iedere discussie dood. En zo stopt de discussie weer. Hartelijk dank.
@Turbulentie? | 10-11-20 | 14:17: nou dat zal ik zeker niet doen. Maar het is tegen de wet om dat te vragen, daar bent u het zeker niet mee eens. Want ons kent ons toch?
@Joris Beltsin | 10-11-20 | 14:04:- Die tachtigjarige oorlog was deels verzet van katholieken + protestanten tegen de Spaans-Paaps-fundamentalistische ketterverbranding (duizenden).
@aardv@rk | 10-11-20 | 14:02: doodgeboren kinderen mochten vroeger niet op de kerkelijke begraafplaats begraven worden maar op een veldje er naast! Dat was nog voordat de islam in Nederland zijn intrede deed. Ja voor die tijd was het echt wel fijn, toch?
@Rdock | 10-11-20 | 14:21: artikel 23 grondwet.
Alleen moslims kunnen ons bevrijden van de radicale Islam. Waarom? Omdat moslims niet als islamofoob en racist weggezet kunnen worden.
Maar ook die vinden helaas geen gehoor bij alle gutmenschen in de Nederlandse politiek.
Onderschat niet wat de islam allemaal vermag, zeker niet met afvallige broeders.
Moslim is geen ras, maar een hersenafwijking.
Is wel waar. Als niet-gelovige kun je je toch niet bemoeien met hoe een geloof hervormd kan worden. En als de gelovigen niet proberen om hun denkbeelden aan de moderne tijd aan te passen, dan is het geen wonder dat de moderne tijd hen graag kwijt wil.
Het helpt alleen niet dat de moslimgemeenschap onderling ook sterk verdeeld is in sjiiten en soennieten (waar het salafisme dan weer een fundamentalistische stroming van is). Dus wanneer een sjiitische burgermeester iets roept, dan zal dat maar een zeer beperkt effect hebben op de hele gemeenschap. Geloof verdeelt, terwijl eensgezindheid is wat we nodig hebben.
'Waar ik zei: "Salafisme", bedoelde ik "Islam". Stop de tijd!'
Dat de mafia al tientallen jaren in Amsterdam zit en in Limburg moeten we van de italianen horen, dat de salafistische scholen een gevaar vormen dat moeten we dan van Marcouch horen. Wij hebben toch ook zoiets als de AIVD? oh, nee , die zitten natuurlijk achter die levensgevaarlijke motorclubs aan met die paar leden, want die vormen pas een gevaar voor NL.... Wordt zo moe van dit land..
Ons systeem is al 6 jaar Wilders aan het vervolgen. Drukdruk.
Limburg zit vol met mollen.
De geloofsgekkies maken ons allemaal vleugellam, ook de aivd.
Nou dat dus. Exact wat Marcouch zegt. Laat Allah en zijn profeet Mohammed een bron van vrede zijn, niet van haat.
Ontmantel de salafistische en wahabistische instellingen, stop de geldstromen en straf diegenen die onder het vaandel van ideologie of theologie geweld plegen om hun wil op te leggen hard en rechtvaardig. Díe zijn het probleem. Godsdienstvrijheid eindigt net als vrijheid van meningsuiting bij het oproepen of aanzetten tot geweld.
Terugvechten of overwonnen worden. Nu kan het nog behoorlijk geweldloos en beschaafd. Je zult zien dat ook islamofobie, xenofobie en populisme zullen smelten als sneeuw voor de zon.
De god (waarheid) die door anderen wordt opgedrongen met geweld is niet de ware god (waarheid).
Er bestaat geen man met een baard in de wolken. Die fantasie zit tussen jouw oren en is je ingeprent door volwassenen met de zelfde hersenafwijking.
De profeet is er ook een van vrede. Daarom moet iedereen moslim worden. Dan komt er vrede. Snap dat dan toch!
En waarom kan iets dat opgedrongen wordt de waarheid niet zijn? Is drogreden. Gewoon evolutie door de kinderstrot dauwen. Kan best.
Er is helemaal geen God, alleen maar ellende en moordpartijen. En dat is al millennia zo.
Probeer dit concept eens te begrijpen: jouw overtuiging dat 'De god' de waarheid is, is exact hetzelfde als voor mensen zoals ik de overtuiging dat god niet bestaat. Daar ga je dus in een rationeel gesprek niet uitkomen. Het beste is elkaars keuze om (a) of (b) te geloven te respecteren. Het helpt niet wanneer we gaan proberen om elkaar te overtuigen van het eigen gelijk. Dat is dezelfde discussie als tussen een Ajax- en Feyenoordsupporter welk team je moet aanmoedigen: daar ga je niet uitkomen. Het mooie is: dat hoeft ook helemaal niet. Het enige wat nodig is, is respect voor elkaars keuze, en de vrijheid om voor Ajax, Feyenoord, of zelfs PSV of NAC te zijn. Maar ga niet proberen om tegen iemands zin hem/haar te overtuigen van je gelijk. En al helemaal niet onder dreiging van geweld. Wat er ook in je heilige boekje staat of wat die man in die jurk op vrijdagmiddag ook tegen je vertelt: je hebt niet het patent op de waarheid! PS je beledigd voelen is een subjectieve gemoedstoestand. Je bent een volwassen mens, leer er mee leven dat sommige mensen het niet met je eens zijn.
@The_Master_Bear | 10-11-20 | 13:50:
Je hebt gelijk, die bestaat ook niet. Die fantasie bestaat tussen jouw oren. De term ‘God’ gebruik ik als abstractie, van datgene wat we (nog) niet begrijpen. Datgene waaruit ruimte, tijd en natuurwetten zijn ontstaan.
@Rdock | 10-11-20 | 13:56:
Ja dat is waar, ook zonder god gaat dat door, en waarschijnlijk nog erger ook.
Kijk maar naar alle ideologieën die in het vacuüm springen nu god dood is.
@AmbtenaarInFunctie | 10-11-20 | 14:18:
God ís de waarheid. Zo waar dat miljoenen mensen die dat naleven datgene krijgen wat beloofd is.
Het is god die ons (Nederland) heeft gebracht tot waar we nu zijn, of je erin geloofd of niet.
Alles in het westen is gebasseerd op die leerstellingen en de resultaten zijn tastbaar en zichtbaar. Dus hoezo god bestaat niet?
@Knufter | 10-11-20 | 13:51:
Dat snap ik heel goed. De vraag is alleen wil je die god toelaten?
De waarheid kan inderdaad opgedrongen worden.
Echter wat werkt voor jouw unieke situatie dat kun alleen jij weten en niemand anders. Oftewel jouw unieke kijk op dingen, ervaringen e.d. niemand kan beter weten wat jij nodig hebt dan jijzelf. Oftewel; niemand kan de waarheid opdringen. Wel jouw kijk op dingen, of de collectieve kijk op de dingen. Maar dat is niet persé waar. In extremis kan men zelfs beweren dat mannen en vrouwen hetzelfde zijn. Er zijn velen die dat als waarheid accepteren.
Het lijkt me dat dit een tweeledig probleem is. Ten eerste het aanbod: de koranscholen, en ten tweede de vraag: de ouders die dit voor hun kinderen willen.
Het probleem is éénledig: de import van de woestijn ideologie Islam.
@The_Master_Bear | 10-11-20 | 13:51: Mee eens. Alleen ben ik bang dat we daar, realistisch bekeken, niet vanaf gaan komen.
@zwarte_weduwe | 10-11-20 | 13:58: We kunnen nog héél veel doen. Weg met die ANBI statussen, onderwijs vergunningen afpakken, verplichtte scheiding van mannen en vrouwen streng bestraffen, voertaal Nederlands afdwingen in alle verenigingsgebouwen, etc, etc, etc
Wat grappig dat meneer Marcouch weet dat zijn profeet zo graag in een West-Europees land zou willen wonen. Tegenstrijdig ook, want eerder in het stuk lijkt Marokko voor hem het ideale land.
Waar weer eens aan voorbij gegaan wordt is: wil West-Europa moslims in hun midden? En waarom zou dat eigenlijk moeten? Ik zou zo graag eens een keertje lezen dat moslims zich ook realiseren hoe ongelooflijk lastig het is voor de oorspronkelijke bewoners om elke dag overal met de islam te moeten dealen. Hoe vreemd het eigenlijk is om te veronderstellen dat we daar maar aan moeten wennen. Het is immers geen natuurverschijnsel.
Alweer wordt ons een islam beloofd met moslims die in gelijkheid, vrijheid en broederschap gaan geloven. En dat is simpel nog nooit ergens voor nog geen vijf minuten gebleken. Als dat in Marokko wel zou bestaan, dan lijkt me de keuze makkelijk.
Ja, ontmantel alsjeblieft die bronnen van gif en ellende. Dat had allang moeten gebeuren. Maar hou ook op met die rare worstjes voorhouden. De laatste veertig jaar bestonden die ook alleen maar uit lucht, bedrog en fantasie.
Ik wil niet met islam geconfronteerd worden. Heb betere dingen te doen. Stelletje gekken.
@Knufter | 10-11-20 | 13:55: Ik hoop dat je je steen weer snel terug vindt dan.
-
Is in 1975 stiekem door het Europees Parlement aangenomen.
Een import van moslims ter verrijking van onze cultuur.
E.a in ruil voor Olie.
Zie Pamela Hemelrijk,Immigration for Oil.
@De Profundus | 10-11-20 | 18:34: Ken het verhaal, maar dat verdrag, of wat het ook was, is al heel vaak als hoax bestempeld. Geen idee. Was er eigenlijk ook een einddatum of een maximum? Werd er een minimale hoeveelheid olie aan gekoppeld? Ik zou graag weten hoe het zit, maar helaas...
Waar ligt het toch aan, dat Ahmed Aboutaleb en Ahmed Marcouch het zo 'goed' doen? Is het, omdat ze ze gemakkelijk de kritiek op islamitische groeperingen in de mond durven te nemen? Kritiek die als racistisch afgedaan zou worden als bijvoorbeeld Krikke het zou zeggen?
Een opvallend fenomeen.
-
kennelijk zien "gematigde" moslims wel het gevaar en durven ( een enkele dan) er wel wat van te zeggen. Zij zien natuurlijk ook wel dat er een tijd komt dat alles wat moslim is uitgekotst gaat worden als ze op deze manier doorgaan. Het is inderdaad opvallend dat onze politici en media niet de moed hebben dit te veroordelen.
Ze zijn van Marokkaanse afkomst en in Marokko worden (te) fanatieke moslims ook heel hard aangepakt. De gevangenissen zitten er vol mee.
Het probleem is toch ook gewoon de Nederlandse mentaliteit en onze politiek. Stel een kritische vraag: Goh, die radicale islamitische groeperingen en incidenten in europa, wat gaan we daar aan doen. Rutte noemt het onacceptabel, veroordeeld het in de 'meest krachtige manier' en loopt weg terwijl zijn persvoorlichter zegt: Dat heb je netjes afgeweerd, Mark. Grapperhaus, zelfde verhaal. Ernstig kijken, wollige termen, afstand nemen, afschuw uitspreken, medeleven tonen, maar geen daden. Geen Macroneske uitspraken. Geen paal en perk. En de extremistische moslims? Die kijken er naar en lachen. Haha, slappe zakken, wij hebben de Profeet om voor te leven. Wij hebben tenminste een doel, een weg en duidelijke leiders. Die zeggen wat we moeten doen. Die wijzen ons op onze verantwoordelijkheid. Gek he, dat dat aantrekkeler is dan het softe, wollige gebrabbel van Grapperhaus, Rutte, Jetten, Klaver en consorten? Het fijnste is toch sterke leiders te volgen. Samen een groep te vormen. Maar nee, laten we het allemaal maar open houden, lekker zalvende woorden spreken. Vooral het woord 'Islam' vermijden. Dat lost het wel op.
Geweldige column van Ebru Umar: www.ebruumar.nl/457/er-is-een-leraar-...
Ebru heeft meer lef in haar pink dan alle kamerleden bij elkaar, Wilders uitgezonderd.
Wat kan die dame schrijven. Spijker en kop!
Er zijn slechtere
Tja die Marcouch heeft nog effe een halal appeltje te schillen met z'n islamitische broeders. Die werd in Slotervaart zo aan de kant geschoven door razendsnel lid van de plaatselijke PvdA geworden landgenoten.
Ik ken Arnhem aardig. Mijnheer Marcouch is een uitstekendeigen burgemeester. Hij heeft een groot draagvlak en wordt breed gewaardeerd. 10x beter dan Pauline Krikke.
Pauline Krikke en haar man, de drugsdealer.
Pauline Krikke, de vrouw die na haar burgemeesterschap directeur werd van een museum waar de vlag uitging toen Den Haag bevangen werd door een vlaag van krankzinnigheid en haar benoemde tot burrie.
Haar kwaliteiten kwamen al snel naar buiten in de Hofstad.
Opmerkelijk dat ze in Arnhem uit de wind werd gehouden.
@Glasgow Argus | 10-11-20 | 13:41: Vriendinnetje van Guusje ter Horst. De vrouw die toen ze burgermeester van Nijmegen was haar dossier bij de politie wegen rijden onder invloed wilde wegmoffelen en daartoe over is gegaan tot machtsmisbruik. Onder de pet gehouden uiteraard. Dat is het type mens waar je mee te maken hebt in het geval van de Krikke-kliek.
Een ander onder het vloerkleed schandaal tel die er ook bij.
Pauline die hem kon hem Rake het vriendinnetje van Guusje Nadorst. Bedenk me dat ik Guusje alleen bij deze naam ken. Vergeten hoe ze echt heet.
Goed verhaal van Marcouch maar mag zijn dochter wel met een blonde, ongelovige Hollander thuis komen?
NEE
Of zijn zoon? Ik denk dat ik het antwoord al weet.
@likdoorn | 10-11-20 | 13:41:
Bij Aboutaleb idem dito.
@Hebbiehemookweer | 10-11-20 | 13:51: 72 blonde meiden.
Oh ja... Marcouch...
Herinnert u zich deze nog nog nog.
www.parool.nl/nieuws/plan-marcouch-vo...
Meer les over de islam op openbare scholen. Heeft Marcouch er verschillende malen doorheen proberen te drukken.
Wees op je hoede.
Dat is nog een van de "lichtere" moves van die heer, pas op als het op puntje en paaltje aan gaat komen.
Meh, zit wat nuance he. Als je dat bericht leest zie je dat Marcouch blijkbaar middels onderwijs de Islammetjes naar een meer liberale versie van dat geloof probeerde te sturen:
Tofik Dibi vond het echter belangrijk om dat juist niet te doen:
"Een liberale stroming van de islam is misschien wel te verkiezen boven een orthodoxe, maar we hebben nu eenmaal afgesproken dat de staat zich daar niet in mengt. Daar moet hij zich als stadsdeelvoorzitter rekenschap van geven."
Hoedt u voor de lieven en de positieven.
@Saboteerik | 10-11-20 | 13:51: Er is niet veel voor nodig om van een liberale een orthodoxe te maken. Het zijn per slot van rekening appels uit dezelfde boom.
Honderd koranscholen. Haatmadrassa's die in het weekend opereren, lekker onder de radar.
Honderd, lees ik.
daar worden duizenden 'verwarde eenlingen' opgekweekt.
@small_town_dude | 10-11-20 | 13:34: Die "verwarde eenlingen", die volgens terrorismedeskundige Beatrice de Graaf een groot netwerk om zich heen hebben: www.telegraaf.nl/nieuws/26952366/beat...
De enige echt verwarde eenling in dezen is Beatrice de Graaf. Met haar netwerk.
@small_town_dude | 10-11-20 | 13:34: Allemaal verwarde kindjes die voor incidenten zorgen.
dorrie even of "Met de aankondiging van Pfizer dat ze een werkzaam vaccin tegen Corona hebben, zijn we er nog niet. Nu moeten we dat vaccin nog onder de bevolking verspreiden, hoe gaat dat in zijn werk? En moeten we Pfizer op hun woord geloven?
Om met dat laatste te beginnen: nee. Experts rond de wereld reageren op de aankondiging van het farmacieconcern met de waarschuwing dat de data van de tests van het vaccin nog niet openbaar zijn gemaakt. Pas als dat is gebeurd, kunnen andere wetenschappers aan de slag gaan en het vaccin beoordelen. Pfizer heeft nog geen datum daarvoor bekend gemaakt."
Crap, plagiaat Bron is Faqt.nl
Ach, kijk: salafistische weekendscholen een probleem.
Je kan ook gewoon zeggen: 'islamitische weekendscholen'. Want salafisten, jihadisten, 'radicale' moslims, 'gematigde' moslims: ze drinken allemaal uit de zelfde giftige bron: de koran.
Als 'salafistische' weekendscholen een probleem zijn (dat zijn ze trouwens al vele jaren, maar de collectieve blindheid is in dit land een minstens zo groot probleem als deze scholen), dat heb ik een goed advies, dat past in de Nederlandse traditie van problemen 'oplossen' bovendien:
Schaf de weekenden af.
Ik begon net een beetje te wennen aan de multiculturele samenleving. Beetje homohaat, vrouwenonderdrukking en sissen naar die hoeren, andersdenkenden hun keel doorsnijden. Al die mooie dingen moeten we toch niet opgeven omdat één persoon nu wat kritiek heeft?
Vinkje. Ik zou wat graag sommige koppen zien rollen... Maar dat zijn doorgaans die van de daders. (En de wegkijkers)
Aboutaleb, dé burgemeester van Rotterdam, is salafist. Heeft hij zelf gezegd.
Dat de moslims de boel hier opstelten proberen te zetten, so be it, van een beetje keten ben ik ook niet vies. Maar wat ik onvoorstelbaar schandalig en niet te verteren vind is dat ze allemaal zo godgruwelijk LELIJK zijn.
Met het intellectuele vermogen van een te vaak gebruikt theezakje.
En dan zie ik weerzinwekkende Kaag weer voor me: op de foto in een voor NL verloren wijk met 2 meisjes die net een paar uur zaterdags islamitisch vergif over zich heen hebben gekregen. Zo verrijkend vindt ze dat. Zelf als Het Kwaad ze recht in de ogen staart, hebben ze nog geen idee.
Leuk idee, doen we niets mee. De Tweede Kamer tenminste niet en van pRutte weten we hoe hij denkt. Hij heeft een terroristenmatras in het kabinet zitten.
Er is nog geen enkel land wat de islam vrede, vrijheid en voorspoed gebracht had, ook niet voor 1800. De islam is een ideologie en die hoort in het westen niet thuis. Wat ze in de zandbak uitspoken moeten ze zelf weten.
Begin eens de haathutten te sluiten. Wat dat betreft ben ik het met Marcouch eens. Daarna de dubbele paspoorten verbieden en vol inzetten op assimilatie. Schotelantennes van de balkons, berichtgeving vanuit de zandbak inperken, geen knuffelallochtonen meer inzetten als overheidspropaganda, geen soepsiedie voor "Turkse vereniging in Nederland" en soortgelijke migrantenclubs, geen doelgroepenmanagement meer, de imams zijn GEEN aanspreekpunt meer voor allochtonen, actief uitzetten van kanslozen, paspoorten innemen van criminelen en uitzetten, financiële druk op de geitendrukkerlanden om hun eigen volk thuis te houden. De linkse kerk gaat dit allemaal tegenhouden om dat het tegen hun identity politics in gaat.
als je gaat sluiten dan gaan ze ondergronds, dat was ooit ook in onze rooms/christelijke 80-jarige oorlog het geval. Dan pas zien ze zich als 'het verzet' en worden ze mogelijk nog extremer. Ik denk eerder dat er inspectie moet komen en als er iets strafbaars gezegd wordt dan naar de rechter ermee. Democratie en Rechtsstaat laten we niet het kind met het badwater weggooien.
Correct.
Strak plan. Niks meer aan doen, meteen uitrollen.
Linksmensen zijn van mening dat wij het eerste land ooit zullen zijn in de 1400 jarige geschiedenis van de islam die open is voor andere culturen, geloven en opvattingen, die homo's accepteren en andere meningen. Kijk immers maar naar die massa protesten van moslims in islamitische landen die opkomen voor homorechten of christenen.
Dit hadden ze veerig jaar geleden al moeten doen. Het is nu de keuze tussen uiteindelijk totale ontwrichting plus de gevolgen daarvan, overgave of nu het nog kan ?? deze maatregelen invoeren. Vechten, vechten of buigen.
Waarom zo ver het laten komen? Kütmarokkanen kwam toen al uit eigen gelederen. Ze kennen elkaar, toen en nu!
Wilders zei het ook allemaal wel cru, we moesten hem wel negeren. Zo rauw past niet bij ons land. Diep geheim? Te laat om nog terug te kunnen?
Boeiend.
Gaat niet gebeuren Mickey.
@CalamityJane | 10-11-20 | 13:58:
Ik weet het en mijn vader ook. We zitten ons hier samen sappel te maken. :-)
Groeten aan papa van mij !
100?
Hebben de politici al geschokt gereageerd? Om er vervolgens niks aan te doen
Gisterenmorgen nog ene Benthe van de VVD bij WNL met allemaal gestolen ideeën van de PVV want er komen verkiezingen aan.
Marcouch zal binnenkort wel worden geexcomuniceerd door de progressieven. En de rijksoverheid met primair ambtenaren uit D66, PvdA en VVD gelederen gaat hier geen flikker aan doen want doodsbang voor schade aan “handelsbelangen” en “””internationale rechtsorde”””.
Als je het artikel had gelezen was je er van op de hoogte dat in Marokko alle salafistische organisaties zijn ontmanteld, en dat men daar dus progressiever is dan hier mbt de islam.
Het salafisme, met als bakermat het Huis van Saud in The Kingdom (tegenwoordig vriendjes met Israël), is slechts één aspect van de wereldse islam. Een andere politieke tak zijn bijvoorbeeld de Grijze Wolven. Het is niet één en dezelfde vijfde colonne: het zijn een aantal min of meer gelijk oprukkende brigades, gevoed door "ondernemers" die hun markt in de nabije toekomst zien krimpen. Met al die peperdure hoogopgeleide kaaskoppen die weigeren te fokken.
Tel uit je winst. Al die Achmed Marcouch's en Fidan Ekiz's in dit land, daar hebben we wat aan. Want vrijgevochten. Ook een rolmodel voor gezapige autochtonen.
Vriendjes met Israel tegen Iran. Mocht Iran ooit opgeblazen worden zal die samenwerking als sneeuw voor de zon verdwijnen.
In een ver verleden werkten de westerse landen samen met de Sovjets tegen de Nazis. Zo gaan die dingen.
@Nederland80 | 10-11-20 | 13:27: Benjamin Netanyahu is zo meteen zijn oranje beschermheer kwijt. Ook gaan de tientallen miljarden aan wapenleveranties (een veelvoud van die aan Israël, een land dat je een gebrek aan echte vrienden echt niet hoeft uit te leggen) die de oranjeman heeft toegezegd, mogelijk "op de lange baan".
En dan kijken of MBS een Erdogannetje gaat doen. Alsof takkiya een uitvinding van de profeet mohammed is. Schei toch uit.
Iran is een in de kern seculiere staat die compleet verkloot is door het westen. Over een land waar "wij"van het vrije westen iets goed te maken hebben gesproken. Moet je wel eerst al die evangelicals "neutraliseren". Aan beide kanten van het theater.
Ok, de man heeft beveiliging nodig.
Een lifeguard.
Een Koranschool is niets anders dan indoctrinatie zodat je je alleen maar aan de Sharia te houden. Als nou de AIVD feitelijk onderzoek doet, het OM hiervan op de hoogte brengt, dan zou je uiteindelijk over kunnen gaan tot ontmanteling en strafbaar stellen.
Want we hebben het hier over kinderen. Minderjarigen. Die moet je beschermen als overheid en maatschappij.
Daar gaat het CDA voor liggen, want dan worden ook hun weekend scholen gesloten.
Godsdienst?
Prima,geloof lekker wat je zelluf wilt.
In combinatie met onderwijs?
Met Nederlands belastinggeld?
Nee,afgelopen met deze verouderde denkbeelden.Jouw geloof,betaal er zelf maar voor.
Het mag, nee moet zelfs, volgens Het Grote Haatboek: het parasiteren op en compleet uitzuigen van de Westerse Hond.
Geloof hoort achter de voordeur. Niet in de publieke ruimte.
Het gaat dus ook niet alleen maar over salafisten, maar over alle islamitische stromingen. Zolang men een geloof voorrang wil geven boven seculiere wetgeving gaat het mis.
De islam heeft anders dan andere richtingen alleen een inverse verlichting meegemaakt. Met verwerping van de leer van Avicenna hebben de islamieten gekozen voor de saudische woestijn. In plaats van vooruit te gaan is de trek op het Mekka van de zevende eeuw.
De islam accepteert niets anders dan de eigen leer en die staat haaks op alle westerse waarden, terwijl het daar keihard op parasiteert. Dat ging - met alle horten en stoten en vooral westerse tolerantie - goed bij lage aantallen. We zijn het breekpunt echter gepasseerd en alleen besliste actie - in de vorm van gedwongen remigratie en het sluiten van onze buitengrenzen - kan de westerse seculiere wereld nog redden.
Macron met zijn grote mond roept om een Franse islam. De paus wil naar een fusion-product, zonder grenzen, soevereiniteit maar met de moslimbroeders.
Dat is het scenario dat Houllebecq al zo treffend beschreef in zijn boek Soumission.
Gepubliceerd op de dag dat de redactie van CH werd uitgemoord. Opmerkelijk.
Nu het door een moslim zelf wordt uitgelegd hoe het werkt, is het toch wat moeilijker wegkijken en ontkennen voor dogmatische figuren die op elke kritiek op islamitische organisaties roepen dat het islamofobie is. Hoewel, als het bord voor je kop maar groot genoeg is...
Een beetje kettingslot kost drie tientjes, dus voor drie mille gooi je al die scholen op slot. Daarna bouw je zo om tot appartementencomplexen om weer een stukje woningnood te lenigen. Twee vliegen in één klap.
En 'jongeren' die snachts met betonscharen lopen dan...?
Sla je ff een keer geen homo zijn tanden uit, gebruik je hem voor zo'n slot.
@Realism Is All | 10-11-20 | 13:25:
Figuurlijk gesproken, Realism. Hoe het moet moet het, maar direct sluiten die hap!
Tuurlijk, ik deel uw punt. mine was sarcasm.
@Realism Is All | 10-11-20 | 13:32:
Ik moest grinniken, in weerwil van de ernst. Sarcasme is nu onmisbaar om boven water te blijven in die zee van waanzin.
Arme Achmed, je had jezelf de moeite en ook de frustratie kunnen besparen.
'In acht nemende...' '... beraadslagende...' '... kennis genomen van...'
... en gaat over tot de orde van de dag...'
Glas plas was
Storend dat het vooral om "onze" kinderen gaat. Gaan alle kinderen in Arnhem naar deze koran scholen? Of identifceert Marcouch zich vooral als moslim? Waarom ben je dan burgemeester. Het beestje benoemen was beter geweest.
Yep, afbreken die haatscholen. Maar het CDA, de hoeder van het speciaal onderwijs, zal er wel weer voor gaan liggen, uit opportune redenen.
jaja, het CDA is de schuld van islamitische haatscholen, tuurlijk.
@wilmeister00 | 10-11-20 | 13:24: indirect: ja
Jazeker. Indirect wel.
Ze zijn namelijk (mede-)schuldig aan het niet sluiten ervan en ook dat het überhaupt zover heeft kunnen komen.
@wilmeister00 | 10-11-20 | 13:24: Inderdaad. Als je het een verbiedt, moet je ook het ander verbieden. CDA wil geen uitsluitend seculier onderwijs.
Artikel 23, en daar gaan CDA, CU en SGP voor liggen om te behouden. Beschermt zowel islam als christelijk onderwijs.
Toevallig liep ik zondag op straat langs een moskee, onopvallend in het straatbeeld, alleen de arabische letters op de gevel vertelt wat er in het pand zit. Volgens mij was de koranschool net afgelopen, 10-tallen jonge meisjes met hoofddoekjes kwamen naar buiten en stonden op de stoep. Ik dacht toen al aan dit soort praktijken. Goed dat het nu benoemd wordt, al vertrouw ik de kalief van ernum ook niet
Toevallig liep ik zondag door Nunspeet langs een kerk, herkende je alleen aan die rare toren, en daar kwamen ook allemaal in het zwart geklede mensen en kinderen naar buiten. Ik dacht toen ook al aan van die rare godsdienst praktijken, iets met geen homo's op school toelaten. Goed dat het nu benoemd wordt.
@BenPakdee | 10-11-20 | 13:40: in de kerk leer je niet dat homo's dood moeten, dat joden uitgeroeid moeten worden, dat ongelovigen dood moeten. Ik ken veel kerken en kan wel zeggen: waren alle moslims maar katholiek of protestant dan hadden we een veel fijner leven met z'n allen.
Ja, ik kocht dus een paar pitbulls en ik ben ervan overtuigd dat die nooit iets verkeerd doen, lieve beestjes zeg maar, als die bijten, nou dan ligt het echt wel aan jezelf weetje wel.
En nou heb die ene pitbull van mij dus een baby doodgebeten maar dat doet hij anders nooit, we moeten juist meer pitbulls nemen en die gewoon wat beter opvoeden. En meer toezicht houden op pitbulls. Zodat ik er nog meer kan nemen.
U bent goed bezig.
@Normpje | 10-11-20 | 13:22: u begrijpt de metafoor. Hulde.
Neem er gerust nog wat meer bij en vraag bij de gemeente wat hokken aan en wat subsidie want ze moeten wel goed verzorgt worden.
ik vind ook dat alle lagereschoolleerlingen verplicht naar een pitbullfokkerij moeten komen om te kijken hoe lief die dieren zijn,
Takiyya. Niets meer niets minder.
Mijn idee, sluwe manier om te voorkomen dat deze hele ideologie verboden gaat worden (wat volkoment terecht zou zijn).
En zo it is.
Ik zie hem oko niet echt veel anders als een professioneel leugenaar die heel goed weet waar hij mee bezig is (anders kom je er niet in de politiek met die overtuiging).
Salafistische scholen geven het falliesement van de linksche Nimby kerk pijnlijk weer. Wereldvreemd en uit angst geen kritiek durven te leveren op andere linksmensen. Zeker als ze een bepaalde religie aanhangen.
Uit een verdraaid schuldgevoel een groepje mensen het recht op vrijheid van meningsuiting en onderwijs geven.
Om vervolgens niet te realiseren dat deze mensen deze vrijheid misbruiken om alles te verketteren waar je als links mensch voor staat.
En dan ook nog denken dat het allemaal wel goed komt want de links mensch heeft toch zijn/haar eigen wijk in hartje Amsterdam zonder madrassas en haatkerken.
Het is jammer dat de linksch mensen overal geinflitreerd zijn met die enge heks in de Tweede Kamer als opper-linksch mens.
Booooo van Erven Dorens zal hier wel een mening over hebben.
Wacht ik nog even af met de mijne...
Neem nog even een ijsbadje. Misschien krikt het je kijkcijfers nog wat op.
Slechts zijdelings gerelateerd, maar deze mevrouw uit Leeuwarden zal wel een ongewenste sticker op haar fiets gehad hebben: www.telegraaf.nl/nieuws/1557030040/ti...
De meisjes integreren goed. Ze gedragen zich net als de andere rifratten.
De ondergedoken leraar heeft levenslang gekregen omdat een paar meisjes de boel ophitsen. Zou de straf proportioneel zijn dan zouden die meisjes levenslang uitgesloten moeten worden van iedere vorm van (financiele) hulp. Laat hun neef/man maar later voor de kosten opdraaien
Het is toch ongelooflijk dat het geluid van Marcouch niet door alle progressieven en liberalen al van de daken wordt geschreeuwd. Er is geen plek in onze samenleving voor organisaties die systematisch onze samenleving, wetten en regels verwerpen. We kunnen het wel met motorclubs, waarom niet met iets wat veel bedreigender is voor onze manier van leven?
De zielepoot-industrie waar de meeste links liberalen hun brood mee verdienen is helemaal niet gebaat bij het uitroeien van islamistische uitwassen.
Als ze moslims aanvallen dan raakt links heel wat stemmen kwijt, dan krijgen D66 en Groenlinks samen nog net geen 5 zetels. Daarom hameren zulke partijen ook vooral op het feit dat Trump, Wilders en Baudet white supremacy moeten afzweren, afleiden waar het echt om gaat en hopen dat mensen de hypocrisie er niet van inzien.
Dat is nu juist het punt, er is wél ruimte in onze samenleving voor organisaties die de democratie verwerpen. Er zijn wél 100.000en mensen die de profeet belangrijker vinden dan de rechtsstaat. Er zijn wél honderden Koranscholen die het westen verafschuwen. Het is er wél, het wordt wél gefaciliteerd en het gaat nooit meer weg.
Hoho, het oude vertrouwde Jehova imperium (voormalig voet tussen de deur) heeft hier nog steeds een ANBI status hoor, terwijl het volgens Zembla een "paradijs voor pedofielen" is. Dan vraag ik u af. Al decennialang krijgen de aanhangers en hun kroost drie maal wekelijks een dosis ideologisch gif toegediend waar de honden geen brood van lusten, ze mogen niet meedoen met onze heidense feestdagen, en wat al niet. Dat vinden we kennelijk helemaal niet erg. Dan nu ook niet jammeren, wellicht?
Mensen als Marcouch zijn in mijn ogen de enige mogelijke weg naar een oplossing. We kunnen stoer roepen dat alle moslims eruit moeten, maar dat gaat nooit gebeuren. We zullen deze mensen moeten bereiken en beinvloeden. Ik weet werkelijk niet hoe, maar laten we alsjeblieft een beetje luisteren naar die paar mensen die dat wellicht wel weten/kunnen. En daar is Marcouch er zeker eentje van.
En, hoe omstreden ook, een Montasser of Abou Jahjah in Belgie ook. Triest genoeg zou ik er in Nederland alleen niet nog eentje kunnen noemen.
Aboutaleb.
Abou Jajah was toch een terrorist? Tenminste, dat straalde hij graag uit.
@Normpje | 10-11-20 | 13:19: Hij is heel erg anti-Israel, maar hij is Libanees dus dat moeten we hem maar vergeven denk ik. Daarnaast is het een beroepsprovocateur. Ik vind hem vaak heel rake dingen zeggen over bijvoorbeeld de radicale islam en de vrijheid van meningsuiting.
@Wijze uit het Oosten | 10-11-20 | 13:16: Misschien, maar die vind ik eigenlijk wat te soft. Het is zonder twijfel een prima man, maar ik denk niet dat hij de ballen heeft om hier een rol in te spelen.
Veel succes he
Marchouch zegt iets wat in de richting komt van benoemen: held
Wilders zegt iets van dezelfde aard: racist / islamofoob. Kop eraf. Cordon sanitaire.
Zie hier het ware racisme wederom in zijn lelijkste vorm.
Gaat het niet om de manier waarop je het zegt? Zou misschien niet uit moeten maken maar speelt dus wel mee.
@DexterGordon | 10-11-20 | 13:14: Geen conclusie trekken. Jouw bevinding. De manier van Geert staat mij geweldig aan. De waarheid. Maar jij hebt liever halve waarheden. Dom, maar niet verboden.
@DexterGordon | 10-11-20 | 13:14: Nee, de toon van het debat is het kulargument van GroenLinks als de argumenten op zijn. Het gaat erom dat als een Neder-Marokkaan Islam-kritische noten kraakt (nou ja, min of meer) hij wordt bestempeld als de grote verlichter. Maar als een blanke zoals Wilders, Baudet of vroeger Janmaat iets van vergelijkbare strekking poneert hij wordt weggezet als bruinhemd.
@Normpje | 10-11-20 | 13:18: jouw waarheid dan ook toch? Ik heb geen problemen met mijn Islamtische onderbuurman. Prima kerel, werkt hard, leuke vrouw zonder hoofddoek. Eerste wat hij deed toen ik afgelopen januari ging verhuizen was mij uitnodigen voor koffie. Dus mijn waarheid is anders dan de uwe.
Nee Dexter. Je kunt keurig beginnen maar stelselmatig weggehoond worden. Daar loopt je besnaring averij van op.
Een iets ander voorbeeld waarvan ik hoop dat je weet te combineren. Een mevrouw, diep gelovig, dement geraakt, braakt in het verpleeghuis de meest gruwelijke verwensingen uit.
Waarom niet in vrage stellen hen die jarenlang honen en verketteren.
U laat zich toch niet verblinden door krijtstreep en aangeleerd chic ?
@CalamityJane | 10-11-20 | 13:28: Maar is het geen optie voor hen die regelmatig worden weggehoond om een andere toon te zoeken? Blijkbaar werkt het niet echt. De kans is vrij groot dat een Baudet ook weer aan de zijlijn beland. Toch trapt hij in dezelfde val.
@DexterGordon | 10-11-20 | 13:33: U snapt de catch22 niet. Baudet cs worden niet weggehoond om de toon maar omdat ze de verkeerde kleur / afkomst hebben. Ergo mijn starttegel.
@_pacman_ | 10-11-20 | 13:36: Ik zie hier een kans voor FVD.
@DexterGordon | 10-11-20 | 13:27: Niet over je onderburen beginnen. De PVV waarschuwt voor de islam. Want er is geen goede islam.
Als het fout gaat over niet al te lange tijd krijgt u niet één kapmes bij de koffie, maar twee. Want ze zijn anders dan die knieperige Hollanders.
Nee, dan schiet dat uurtje maatschappijleer per week ook niet op.
Het spijt me. Maar ik vertrouw deze meneer voor geen meter. Daar is zijn gedrag in het verleden de grote schuldige aan. Brr.
Het staat mij niet meer zo bij. Wat heeft hij in het verleden gezegd/gedaan?
Ja, vertel eens..
Ben ook wel benieuwd.
Wellicht wijzer geworden, in ieder geval is dat artikel in de Volkskrant hoopgevend. Verandering moet van binnenuit komen, we hebben dat de afgelopen jaren veel te weinig / niet gezien. Het valt dan ook te prijzen dat Marcouch hier zijn nek uitsteekt. Dat is niet zonder gevaar, want het salafistische uitschot zal hem als verrader zien.
@DrumPiet | 10-11-20 | 13:15:
www.parool.nl/nieuws/meer-religie-op-...
@impy | 10-11-20 | 13:23: Dank u. Ik had het even te druk met alles hieronder. En moet ook nog ramen wassen van die hoofddoek van mij.
Lul niet. Marcouch heeft zich altijd tegen dit soort dingen uitgesproken. Was ook de reden dat de Amsterdamse PvdA hem uiteindelijk wipte in Slotervaart.
@Ad Hominem | 10-11-20 | 13:28: Godsamme vent, link van impy lezen, dan terugkomen.
Goed voorstel van pragmatisch links. Helaas zit de 2e kamer vol met rechtsmensen voor wie de vrijheid van godsdienst heilig is.
@* Il Principe * | 10-11-20 | 13:08
De vrijheid van godsdienst is een fundamenteel mensenrecht, in alle definities van mensenrechten.
Weet u wel hoeveel u uzelf tegenspreekt in uw reactie?
Dit is een weinig meer dan hoofdstuk 5344452345 van de interne strijd in de islamitische gemeenschap. Want daar is het Marcouch om te doen.
Want over een net zo grote politieke islamitische club genaamd Diyanet ( spreekbuis van het immer geliefde Turkije ) hoor je 'm niet.
@Shortganger | 10-11-20 | 13:12:
Zelfde agenda.
Marcouch was toch een salafist?
Nee, je bent in de war met Aboutaleb. Maar hoe nou precies zat met Aboutaleb, weet ik niet meer.
@Dr_Johnson | 10-11-20 | 13:42: Die zou z'n dochter toch niet meer in huis laten als die thuiskwam met een niet-moslim?
Marcouch IS een salafist. Geschoold door salafisten en de oprichter van de moslims broederschap is nog steeds zijn grootste voorbeeld. Mijn hemel, let dan niemand hier op? Marcouch is een salafistische mol. Punt. Dat Den Haag erin stinkt of het tolereert, ok, maar wij zouden zeker hier toch veel beter moeten weten?
Ahmed weet waarover hij het heeft.
Daarom wil hij alleen DIE ontmantelen die geweld legitimeren, wat er dan overblijft is in onze ogen net zo verderfelijk... zoals ieder jaar met 3000 mo-meisjes/kinderen op "snij"-vakantie naar de zandbak.
Hij wilde op Jihad gaan toch? Goed dat hij is bijgetrokken.
Dat is op meerdere manieren uit te leggen Kuif. Vertel eens, hoe bedoelt u dit?
@Patje2011 | 10-11-20 | 13:13:
En dat gelooft gij? Dat hij is bijgetrokken dan? Kom nou toch, Patje. Salafist tot in de kist. Deze man richt in deze samenleving meer schade aan dan dat hij ooit op Jihad daar had kunnen doen.
"... honderd salafistische koranscholen"
Laat dat even op u inwerken.
Dit is je reinste staatssabotage. En Den Haag laat het toe.
Inderdaad ... moet zeggen dat dit huiveringwekkende feit mij niet bekend was. . In Marokko verboden en hier in weekdierenland gewoon getolereerd. Ik heb hier, tot vervelens toe, Nederland een weekdierenland genoemd, maar potdomme,wordt er iedere keer weer in bevestigd.
Is Marcouch langzaam zijn ogen aan het openen, en komt hij over een poosje op de PVV-lijst te staan?
Ga er maar vanuit dat al die overtuigd islamitische politici rechts conservatief zijn. Zo ook dit geval. En via het PVDA vehikel proberen op hun plek te komen. En met succes.
Voor salafisme zou geen plaats moeten zijn in Europa.
Wat mij betreft gelijkstellen aan een terroristische organisatie.
Die Marcouch wil zeker een fatwa. Ben het zeker niet altijd eens met deze man, maar hij geeft hier wel even een inkijkje hoe de islam-hazen lopen...
Marcouch is toch ook een moslim? Die liegt dus ook. Ik vertrouw ze totaal niet. Ze spreken nooit de waarheid net als politici.
@EmilioEsteves | 10-11-20 | 13:09:
Een moslim politicus is dus.............
@EmilioEsteves | 10-11-20 | 13:09:
Nee, Marcouch is OK, 'the real McCoy', zeg maar. Als er niet maar één Marcouch was, maar duizenden, nee, tienduizenden, dan was er nauwelijks een probleem in Nederland.
@EmilioEsteves | 10-11-20 | 13:09: Eens. Maar deze inkijk die hij geeft is van een heel andere categorie.
@EmilioEsteves | 10-11-20 | 13:09: U heeft een punt wat betreft uw mening over politici. Maar onthoud ook dat salafisten er baat bij hebben dat u zo denkt.
Had hij niet ooit het salafisme omarmd?
Nou goed, voortschrijdend inzicht hopelijk dan maar.
Ik denk dat het goed is om een duidelijke lijn te trekken dus huis tuin en keuken islam en dit soort van streng islamisme als salafisme.
Islam: oké.
Salafisme: weg er mee!
De salafist waar u (en anderen) het waarschijnlijk over heeft is burgemeester van Rotjeknor heet Abou Laadklep (inclusief reourtje Marseille om te kijken wat eraf gevallen is)! Die zul je dus dit soort dingen niet horen zeggen.
@De_Saks | 10-11-20 | 13:26:
Oh dank voor de verwittiging! Een salafistische burgemeester... da's niet zo best. En hij ziet er nog wel zo vriendelijk uit..
Marcouch is salafistisch geschoold en heeft dus een agenda. Denk zelf dat hij pas uit de kast komt wat dat betreft als het tijd daar is en ze met nog meer zijn dan dat nu het geval is. Sleeper agent, zogezegd. Tot die tijd speelt hij mooi weer en probeert politieke en maatschappelijke invloed te krijgen om zijn agenda verder uit te voeren, in stilte en ongestoord. Vergis u niet, Arnhem is een salafistennest. Meer zo dan de omliggende steden. Toeval dat hij juist daar burgemeester is geworden? Dacht het toch niet.
@Graaisnaaiert | 10-11-20 | 15:44: Dank voor het zetten van de wekker!
De parallelle samenleving ten voeten uit.
Ja, en overal in Europa aan een opmars bezig, dus ook in het prachtige Zwitserland.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-11-20 | 13:08: nee, hier niet. Die 2 foute moskees waar haat gepredigd werd zijn gesloten, een in Winterthur en een in Bern. Dat mag namelijk niet hier, haat prediken.
@van Oeffelen | 10-11-20 | 13:12:
Hahaha en jij gelooft dat echt? Het stikt van de salafisten in Zwitserland.
@van Oeffelen | 10-11-20 | 13:12: stations van Zürich, Basel en Neuchatel bijvoorbeeld puilen uit van de getinte en bebaarde jurkdragers. Misschien in jouw gat nog niet.
Zwalafistenland
REAGEER OOK