Beau: 'Fidan moet haar waffel houden'
Zegt ie over misschien wel de enige NPO-heldin, in een interview waarin hij zelf klaagt dat RTL niet naar zijn eigen opvattingen wil luisteren
Hè ja, laten we er vooral voor waken dat ingewikkelde ideologische en maatschappelijke discussies *niet* worden opengebroken door journalisten die prime time talkshows presenteren, want stel je voor dat zo'n debat daarmee naar een hoger plan kan worden getrokken. Voor je het weet gaan kijkers nog iets verwachten van hun televisie-avond of de presentatoren en dát mag in gezapig wegkwijnend & kijkcijfernavelstarend omroepland natuurlijk nooit gebeuren. Bovendien, wie denkt die Fidan wel dat ze is? Beetje het Turks-Nederlandse hittepetitje uithangen met meningen over moslims, maatschappij & laffe vakgenoten, waarmee ze haar eigen veiligheid riskeert, waardoor ze bedolven wordt onder haatcomments, en die haar twee scherpe zinnen van persoonsbeveiliging verwijderd hebben, neeeee, dat past een ambtenaar van de publieke omroep niet hoor, naar de smaak van Beau.
Het meest aanstootgevende is nog wel dat het ALTIJD hetzelfde is: Fidan Ekiz wordt agressief bejegend en bedreigd om haar stellingname maar in plaats van een JeSuis'tje te doen en pal voor haar, haar rechten en haar vrijheid van meningsuiting te gaan staan, duikt er altijd een Hans Laroes of een Marcel Gelauff of, zoals in dit geval, een door roem geobsedeerde kakbal die nog nooit zijn nek heeft uitgestoken op om haar te verwijten dat zo'n vrouwtje überhaupt hardop waagt te spreken. Altijd maar dat sentimentele gesmeek om stilte, de traanvochtige boventoon van ieder gebrek aan soortelijk gewicht. Zelf zo vaak zijn ziel verkocht dat mensen met het lef om zich wel uit te spreken tot zwijgen moeten worden betutteld omdat het hem anders pijn kan doen. Echt. Altijd als we net denken 'Die Beau is best een geschikte peer', dan zegt ie weer zoiets en denken we meteen 'Misschien moeten mannen met de voornaam van een vrouwtjeslabrador zich ff lekker niet met zulke zaken bemoeien'.
Opklikken om Vogel te laten zingen
Social
Reaguursels
InloggenTalkshowhosts moeten niet hun eigen mening geven? Sinds Sonja Barend doen ze niet anders, alleen al door de keuze en bejegening van hun gasten. Zeg dan gewoon dat je alleen deugmeningen wilt horen.
Overigens ben ik van mening dat Cortés volkomen gelijk heeft.
Jaaaaarenlang is ons bootje de schlemiel van de tv met zijn ondermaatse programma’s
Lijkt het erop dat bootje in de goede richting vaart gaat hij weer naast zijn koorbalschoenen lopen
Een vos verliest zijn haren maar...........
Man, wat is dit slecht geschreven. Geenstijl mag dan wel alleenstaand zijn, dat is geen excuus voor amateuristische praktijken. GS bestaat al jaren, krik het niveau eens op, in plaats van consistent luiere artikelen af te leveren. Dit geldt vooral voor Van Rossem, wat een aanfluiting.
Deugjanken met de wolven mee, mooi Beau.
In de kern heeft Beau natuurlijk helemaal gelijk. Maar hij vergeet even dat sinds jaar en dag het linkse geluid zonder enig probleem wel door zogenoemde journalisten etc. de ether ingegooid mag worden. Zowat Noord Koreaanse toestanden. Maar daar hoor je Beautje niet over. De hypocriet.
Het begint nu wel een beetje wanhopig te worden, Van Rossem.
De wereld gaat naar de verdommenis. Ik geef het nog 10 jaar en dan heten we allemaal Ali en dragen permanente mondbekleding.
Wat is er mis met Ali?
"Past ook niet bij de Publieke Omroep. Rare ontwikkeling".
Dat is juist core business van de publieke omroep.
Onder welke steen heeft de beste man de laatste decennia gelegen ?
Een talshowhost mag geen mening geven? Bij Jinek druipt de vooringenomenheid er af, en ze debiteert heel wat 'correcte' meningen! Daar hoor je de heer Mooi niet over.
Beau bedoelt dat hij te laf is om z'n mening te geven. Typisch VVD probleem, als je het ze persoonlijk vraagt dan zullen ze op islam-vlak vaak PVV'ers zijn, maar voor de bühne volgen ze de talking points die zo min mogelijk storing veroorzaken. Een deel is bang voor hun veiligheid en hun welvaart en besluit daarom te zwijgen, alsof dat het probleem zal oplossen. Als je in de betere wijken woont heb je natuurlijk geen of amper last van de terreur van de Mocrojeugd of van Turkse wolven. Het andere deel ziet meer heil in de GL-aanpak van praten en bukken met het idee dat islam-volgelingen zullen moderniseren.
Dus dit is de reden waarom het misgaat: laffe broeders als Beau durven er niets aan te doen. Er zijn veel Beau's in Nederland en de rest van west-Europa.
Beau is een symptoom van onze tijd. Middelmatigheid (conformisme) wordt sowieso gewaardeerd binnen onze maatschappelijke instellingen. Weinig moeilijkheden, weinig bijzonderheden. Zoveel mogelijk de waarheid spreken, of datgene spreken waarvan jij denkt dat het waar is, dat is wat gehaat wordt. Het trekt de status quo (ook al is dat valse voorstelling, een leugen) in twijfel.
Beau 'vergeet'voor het gemak dat de scheefgroei niet ligt bij de vraagstelling maar bij de zorgvuldig uitgezochte gasten aan tafel .
Hou op zeg. Beau is net als 99% van z'n collega's een veel te dik betaalde variété artiest. Vroeger, voor de komst van de tv, kwam je dan in het circus terecht. Je kunstjes doen.
Thumbs up for Fidan Ekiz. Een dame met lef. Daar kunnen alle andere tafelheren en dames een poepie aan ruiken.
Natuurlijk komt het voor in een gesprek dat je zegt [..] "eigenlijk vind ik dat je onzin praat". Maar om nu [..] te zeggen "ik vind dit, of ik vind dat", ik snap daar echt helemaal niets van.
En dat soort onsamenhangend gewauwel krijgt dus gewoon zendtijd plus geld toe?
Wie oh wie kijkt er naar deze tokkieshows eh talkshows? Beau (of Bo) is een over het paard getild kind. Huilie huile doen op TV als hij mensen met problemen helpt en gelijktijdig zichzelf verrijken uit de RTL ruif. Ik geloof wel dat al die presentatoren ooit goede mensen waren maar zodra ze het grote geld ruiken en een BN'er worden gaan ze naast hun schoenen lopen. Alsof zij de mening van Nederland vertegenwoordigen, bah! Lulletjes rozenwater zijn het, nou ja behalve Jinek dan dat is gewoon een muts.
Ik struikel zo af en toe even over Jinek. Maar meer dan een minuut houd ik het vaak niet vol. Middelmatig en oninteressant. En het vulgaire accentje van Jinek helot ook niet echt.
Maar het sturen van andermans meningen "aan tafel" is wel goed en het niet laten uitpraten van mensen met ongewenste meningen ook. Jeroen, Eva en Matthijs zijn daar meester in en Bo kan het ook, maar die is nergens meester in. Nou ja, in natrappen misschien.
Die Boo toch. Zou die eerst John de Mol gebeld hebben wat hij er van vindt? Want anders kan hij zijn volgende sof programma wel op zijn pens schrijven..
Beau mag dit gewoon vinden. Niks muilkorven. Dit is zoals een open debat plaatsvindt. En in de VS geven heel veel talkshow hosts hun mening. Dat is namelijk precies wat pluriform inhoudt.
CNN fan zeker? Ook al zo'n pluriforme zender.
@Rdock | 10-11-20 | 06:26: Flauw. Hij heeft gewoon gelijk. Misschien is Tucker meer uw smaak?
@Rdock | 10-11-20 | 06:26: CNN fan? Hahaha nee man. Ik zit al 5 jaar heel diep en breed in de Amerikaanse politiek. Al check ik CNN soms maar dat is alleen om te zien wat voor idioterie ze daar nu weer bedacht hebben.
Plu-ri-form zegt u?
In de VS?
U zou pluriform nog niet herkennen, wanneer u uw nek erover brak.
Mocht je ooit een plek zoeken om te schuilen voor islamofascisten en hun helpers,
weer een adres dat je kan afstrepen...
Cortes heeft gelijk. Die MSM zijn gewoon lachwekkend.
Dat Beau een nietszeggende miskleun is, wordt wel bewezen door zijn vele flops.
En zoals vaak gebeurt met leeghoofden uit hij kritiek op mensen die wel origineel zijn.
Heeft hij wel eens naar dat Clintonfan mevrouwtje van de RTL gekeken als hij het heeft over op een irritante manner de eigen mening door laten schemeren
Echt hé,
En ik vond het vroeger nog wel zo'n lekker ding..
Tis heur volledig in de kop geslagen..
Beau geeft een mening in de Deugkrant. Maar anderen, soort van collega's mogen dat dan niet op de NPO. Zo luidt zijn mening..... hahaha Beau, grapjas man!
Beau is gewoon een rascist.
Lege huls. Zwaar overgewaardeerd. Maar ja, weten die paupers veel.
Je kunt beau wel uit de grachtengordel halen, maar de grachtengordel niet uit beau. Ga doen waar je goed in bent beau en ga andere presentatoren niet vertellen hoe ze hun werk conform jouw politieke standpunten moeten doen.
Tikje narcisme denk ik persoonlijk..
Bijwerking milt tot matig.. Haha..
het verschil tussen een kritische onderzoekende journalist en een zaterdagavond feelgood-tv presentator
Mooie lul die Beau. Jammer dat 'ie aftrapt vanavond met die clown van 'n schoonzoon van Pelosi. Journalistieke luiheid ten top.
Ik vind Beau eng. Dat mag toch?
Ik vond de taal van W. F. Hermans altjjd het mooist. Maar nu... Chapeau hoor.
Fidan heeft door haar werk bij de Nieuwe Maan veel rotzooi over zich heen gehad via 'social' media omdat het minste geringste al controversieel is ('de' vuile was buitenhangen') blijkbaar, ook al probeerde ze nog zo kunstig objectief te zijn of neutraal te zijn. Het zegt iets over cultuurverschillen, helaas.
En dan gaat Beau daar iets van vinden met z'n oppervlakkige RTL emotie-TV.
Daar moet alles natuurlijk comfortabel en makkelijk en entertainment zijn, geen scherpe randjes uit echte wereld.
Ga je diep schamen Beau.
Jammer, want vond die Beau altijd wel sympathiek op zijn eigen hautaine manier.
@letopuwzaak | 09-11-20 | 23:24:
Daar kan hij ook hautaine sympathiek mee doorgaan, maar ga dan niet vanuit je mooie comfortabele leventje iemand als Fidan bekritiseren.
@kloopindeslootjijook | 10-11-20 | 00:01:
Zeker! Fidan is een heldin.
@letopuwzaak | 09-11-20 | 23:24: inderdaad erg jammer. Nu kijk ik weer anders naar zo'n Beau. Nogal moralistisch trouwens. Daarbij ook heel dubbel. Hij geeft z'n mening. Maar dat mogen die anderen dan niet?
@MoorCopJoris | 10-11-20 | 00:39: Jawel hoor! Maar wij hebben die vrijheid dan weer om dat af te zeiken. En terecht!
Dit stukje is gewoon half poezie.
Beau die de gracht indook om een heel slecht boek te promoten. Die kan je toch niet serieus nemen, zo'n man.
Een vriendin van ons werkt voor de WHO. Is jarenlang in Egypte gestationeerd geweest in Egypt. Momenteel in Khartoem, Sudan. Ze woont niet alleen in Islamitisch gebied maar momenteel ook in een burgeroorlog. En in Nederland zeiken mensen over een vrouw met een hoofddoekje of een schotel aan het huis. Flikker toch op.
Mensen zeiken misschien over die dingen omdat ze ze zien als de opmaat naar een burgeroorlog.
@MickeyGouda | 09-11-20 | 22:28: Ja. En sommige mensen gaan al naar de dokter als een scheet dwars zit.
Goeie grutjes. Neen we mogen ons niet druk maken over een schotel of hoofddoekje? Denkt u werkelijk dat als dit het enige probleem zou zijn? Bent u werkelijk zO naïef ?
@Red shirt
Sommige mensen raggen een bot mes door een vrouw haar strot als waarschuwing voor wat u te wachten staat als u de draak steekt met hun geloof.
@Red shirt | 09-11-20 | 22:31: die 75% van de jonge moslims in ons land dat salafisten zijn, zijn idd allemaal natte scheten.
Dus jullie vriendin is erg goed op de hoogte hoe het is wanneer islam de scepter mag zwaaien.
Die buurvrouw bij ons vroeger met een hoofddoek, die stuurde haar dochter naar Turkije waar ze haar liet verkrachten om zodoende een huwelijk af te dwingen. En zo ken ik er nog een paar. Iets met schoolmaatschappelijk werk en meisjes naar Oostenrijk helpen vluchten ivm eerwraak.
Gebeurt allemaal in onze mooie Hollandse wijken, vlak onder onze neuzen.
Hoef je niet voor naar een oorlogsgebied.
@MickeyGouda | 09-11-20 | 22:28: Zoals in Sudan. En dat moeten we dus niet willen met z'n allen. Dus rest mij niets anders dan er flink en veelvuldig over te zeiken. Ik vind het wel wat gezeik waard hoor, die vrede, vrijheid en veiligheid.
@letopuwzaak | 09-11-20 | 22:35:
Ik ga naar aanleiding van wat jij vertelt nog meer "zeiken over hoofddoekjes". Gewoon "Nee!!".
Het profiel dat u schetst doet me overigens erg aan mevrouw Kaag denken. U verkeerd blijkbaar in dezelfde kringen. Nou niet echt kringen die bekend staan om hun 'feeling' met het de behoeften van het volk.
@nsfl | 09-11-20 | 22:34: Waar is dat gebeurt? Het probleem met partijen en het FvD is dat het populisten zijn. Mensen in achterstandswijken hebben serieuze problemen. Hun wijk is veranderd, vaak leven ze van een modaal inkomen en hebben weinig toekomstperspectief. Populisten kapen deze kiezers. De werklikje macht zet deze mensen weg terwijl ze wat moeten doen om hun leefomstandigheden moeten doen. Een hoofddoekje is geen bedreiging. Slecht bestuur wel.
Waarom zou je dan ook zendelingenwerk doen voor een NGO?
En dan in dat soort gebieden?
Echt; alleen meisjes zijn zo naïef dat ze denken Afrika en/of Arabie nog kunnen redden.
Geen medelijden met die vriendin van jullie.
If you cant do the time, dont commit the crime.
@nsfl | 09-11-20 | 22:39: Inderdaad. Mijn omgeving bestaat hoofdzakelijk uit intellectuelen. En mevrouw Kaag is by far de beste politica van Nederland. En ik stem geen D66.
@letopuwzaak | 09-11-20 | 22:35: klopt het barbarisme is gewoon vanuit de zandbak verplaats naar de polder. Het ultieme bewijs is wel dat 75% van de jonge moslims in ons midden de radicale islam aanhangen en volkomen ongevoelig zijn voor welvaart, D66 scholing en onderwijs en dat een conflictgebied of een veilig land als NL totaal geen ene bal uitmaakt... onze overheid heeft 0,0 grip op dit enorme leger van salafisten dat dagelijkse groeiende is. Neen we hebben alle reden tot klagen over hoofddoekjes, islamisering van buurten en wijken, salafisten, terreur, criminaliteit en de dikke middelvinger houding tegen onze samenleving.
@Hollandse_blauwe | 09-11-20 | 22:44: Kunt u die 75% staven? Waar baseert u dat op? Of zegt u maar wat?
@Red shirt | 09-11-20 | 22:42:
Zelfcensuur. Ik raakte mijzelf even kwijt.
@Red shirt
In Nice. Een hoofddoekje is in mijn ervaring een gang sign. Een gemarkeerd stuk territorium, onderscheid benadrukkend tussen wel of niet geclaimd. Waar je, uit respect, met een grote boog omheen loopt.
@Red shirt | 09-11-20 | 22:42:
Kaag subsidieert clubjes die de holocaust willen voltooien.
Maar jij vindt haar "by far de beste" omdat zij opriep iedereen die geweld afwijst voor nazi uit te maken.
Helder.
@MickeyGouda | 09-11-20 | 22:48: Ik ben maar gewoon Red hoor. Maar ik hoor soms mensen kakelen... niet gehinderd door enige kennis of ervaring. Wij thuis noemen dat de 85 people. 85% van de bevolking is niet in staat om verantwoordelijke beslissingen te nemen. Kijk een avond naar RTL4 en weet wat ik bedoel. Daarom is een referendum ook een uitermate slecht idee. Dan wordt er gestemd vanuit emotie ipv met het verstand.
@Red shirt | 09-11-20 | 22:47: deze feiten en onderzoeken geen kennis van hebben maar wel de andere de maat nemen als een Robje Jetten. #typisch
@Dandruff | 09-11-20 | 22:50: Waar blijkt dat uit? Het zijn nogal stevige beschuldigingen? Kunt u het staven met bewijzen die overeind blijven? Iedere regeringsdeelnemer wordt uitvoerig gescreend. Wanneer u gelijk zou hebben was het allang exit geweest voor mevrouw Kaag. Ergo, u roept maar wat.
@MickeyGouda | 09-11-20 | 22:48:
Je gelooft toch niet echt dat red skirt echt iemand kent met enige intelligentie? Alleen al het feit dat hij daar mee denkt te kunnen pronken geeft aan dat het niet klopt.
Het "autoriteitsargument" is een officiële drogreden.
En roepen "mijn vrienden zijn autoriteiten" is echt een heel debiele variant op die drogreden.
Ben al lang blij dat je het aanduidt als "islamitisch gebied" zijnde niet al te positief.
En dat willen we hier ook niet. Of moet je daar een tekening bij?
@Red shirt | 09-11-20 | 22:52: en dan zelf geen enkele kennis hebben genomen over het aantal salafisten in ons midden of de onderzoeken die hier in Europa zijn gedaan met vergelijkbare uitkomst over de jaren heen. En dan een beetje moreel superieur doen en denken boven het maaiveld te kunnen staan? Lekker intellect zeg waar u mee omgaat.
Hahahaha, dat wordt wat met mevrouw Kaag. Lees het interview van het NRC nog even. By far de beste politica.... hahahahaha
@Hollandse_blauwe | 09-11-20 | 22:44:
En @Mickey.
Ja, mijn omgeving bestaat misschien niet uit allemaal intellectuelen, maar wel uit mensen die met hun poten in de modder staan als het aankomt op de maatschappij. Zo hoor en zie je wel eens wat...
@Red shirt | 09-11-20 | 22:55:
Ah je volgt het nieuws niet zeg je. Had je inderdaad al vaker gezegd.
Geeft niks, ik denk dat je inmiddels oud genoeg bent om met google (of andere zoekmachines) om te leren gaan.
Welnu; google "Kaag" + "terreristen", en je krijgt talloze hits naar terreurclubjes die subsidie kregen.
@Red shirt | 09-11-20 | 22:55: Blijf maar lekker in je bubbel. Realiteit is dat overal waar de Islam is er tevens ook ellende is, meer islam is meer ellende. Blijf lekker welkom zingen en je bent een van de eerste met een mes in de rug van ome hakbar.
Je vriendin is vrijwillig gegaan, ik heb niet gevraagd om schotels en hoofddoekjes
@Red shirt | 09-11-20 | 22:47:
Ook weer een leuke voor een zoekmachine, bijvoorbeeld google.
Tip "enquête" + "moslims" + ... (naar keus; joden, homo's, ongelovigen, afvalligen, democratie, etc) en je vindt inderdaad behoorlijk schokkende cijfers.
Percentages verschillen uiteraard per jaar, per vraagstelling, per doelgroep etc. Maar isis bijvoorbeeld kon rond 2016 op 71% steun rekenen onder jonge Turken in NL.
Dingen opzoeken is makkelijker dan het lijkt. Ik begrijp dat je later iets met ICT wil gaan doen. Juist dan is het belangrijk om nu al een beetje te oefenen met computerdingetjes.
@VBO_B_Niveau | 09-11-20 | 23:09: Ik dacht, ik doe het zelf wel. Zo giftig werd ik dus van jou. Red shirt, in mijn wijk verdient er echt helemaal niemand modaal, en zeker de helft heeft geen toekomstperspectief. En dat komt niet door Thierry, Wilders of 'de populisten' maar door jullie eigen partij. ''Ga je geluk maar elders zoeken''. Fijne dag verder.
@Red shirt | 09-11-20 | 22:47: bizar blijft het wel: al dat dédain over de
Middenklasse, het o zo negatief over autochtonen of voetbalfans... terwijl een oorlog gaande is in ons midden en hier de moreel superieur verheven mens naar links kijkt, en kennelijk denkt dat dit hen niet overkomt. We zullen de salafist voortaan wel vragen of hij enkel zijn kromzwaard wilt gaan toepassen op de intellect in ons land, die is overigens makkelijk te herkennen want die steekt namelijk boven het maaiveld uit.
@VBO_B_Niveau | 09-11-20 | 23:16:
Laat je niet opnaaien.
Iemand die 0 feiten en argumenten presenteert, maar wel koketteert met zijn "vele intellectuele en internationale contacten", woont gewoon nog thuis bij zijn ouders. Misschien dat die rijk zijn, maar zelfs dat geloof ik niet; want dan zou hij niet zo hoeven opscheppen over zijn zogenaamd succesvolle vriendenkring.
@Dandruff | 09-11-20 | 23:20: Je hebt gelijk. Mijn tweede poging was gelukkig iets beschaafder.
@Dandruff | 09-11-20 | 23:20: denk dat je volkomen gelijk hebt. En mocht dit niet het geval zijn dan is deze volwassen persoon de buur die je niet in je buurt wilt hebben... een soort van COVID... afstand houden en niet mee in aanraking willen komen.
@Red shirt | 09-11-20 | 22:52: Ja en zie wat daar van komt, we worden geregeerd door politici die zich laten leiden door (superioriteits)gevoel en angst (ja dat gaat in dit geval samen) ipv gezond verstand en simpele feiten,
Eens met @MickeyGouda | 09-11-20 | 22:28: Mensen zeiken misschien omdat ze een falende "cultuur" niet de huidige cultuur willen laten vervangen. Een falende cultuur waar burgeroorlogen een goede voedingsbodem vinden want fatalisme.
@Red shirt | 09-11-20 | 22:42:
Hmm ... Iemand een politicus of politica noemen vind ik niet echt een aanbeveling. Het gros is bezig met zichzelf en derzelver machtswellust. Wij het volk zijn slechts middelen tot dat doel, Kaag vind ik bij uitstek het voorbeeld van een overarrogant type van deze sociopathische soort.
Verders, spreek uw moerstaal s.v.p., het woord “veruit” is prima, of komt dat door al die intellectuelen in uw omgeving. Kijk uit hoor, of ik ga vertellen wie in mijn omgeving zitten.
Pasterop! Evocatus
Spijt me Red shirt, het klinkt heel plausibel wat u zegt, maar daar is zeker wat op aan te merken. We zouden totaal tot geestelijke stilstand komen als we aldoor zouden denken dat het elders zo vreselijk is dat we onze kop moeten houden aangaande problemen alhier.
Zo van in Mexico stikt het van de drugsmoordenarij, dus een losse hoofd voor een shishalounge is klein bier oftewel waar maken we ons druk over.
Datgene wat wij ervaren in eigen land en als een probleem zien, dan moeten we dat probleem proberen op te lossen en niet de zaak laten versloffen omdat het op de aardkloot ergens anders veul en veul erger is.
En inderdaad een hoofddoekje staat voor totale afwijzing van onze maatschappelijke waarden en zolang de draagster van dat hoofddoekje niet duidelijk maakt dat zij die waarden wel degelijk onderschrijft in uitingen en gedrag dan blijft zij in mijn optiek een potentieel gevaar.
De schotel levert de voeding voor vijfde colonne die daardoor mede beter kan ontstaan; giftige cultuuroverdracht.
Dat soort volk mag opflikkeren. Evocatus
@Red shirt | 09-11-20 | 22:47:
Weet u wat, zullen we het even op die 100.000+ petitieondertekenaars houden, dat soort volk is potentieel gevaarlijk.
Vin’k voorlopig meer dan genoeg. Evocatus
@Red shirt | 09-11-20 | 22:40: oh, en groenlinksers en pvda'ers zijn dat populisten?
@Red shirt | 09-11-20 | 22:42: zal best, een 'goede' politieker is vooral bezig met politiek en toneel. En dat is nu juist waar we weleens klaar mee zijn want die lullen alleen maar over (non)-oplossingen, en foppen daarmee zichzelf en ieder die daar naar luistert dat er hard aan gewerkt wordt terwijl het alleen maar verder uit de hand loopt, op meerdere fronten, (en dat al decennialang). Iets met exponentieel.
@Red shirt | 09-11-20 | 22:52: weer zo'n typische linkse/Pechtold-attitude.
"Wisdom of crowds is the idea that large groups of people are collectively smarter than individual experts when it comes to problem-solving, decision making, innovating and predicting."
Politiekers, hoe kunnen die, overbetaalde figuren, overal expertise in hebben? En het belanrijkste; voeling hebben met wat er in de maatschappij leeft. Er zijn er blijkbaar maar weinig van die hier expertise of voeling voor hebben dan wel hier iets mee doen. Maar die worden juist door links bestreden en voor populist uitgemaakt alsof dat iets slechts zou zijn net als referenda. Dat komt alleen maar af van de pedante linkse betweters die gewoonweg domdeugers zijn die totaal niet deugen en de mensen dom willen houden door ze manipulatief weg te zetten als tokkies of racisten. Terwijl zij zelf overlopen van de vooroordelen en de zelfoverschatting.
@Santoku | 10-11-20 | 06:30: wisdom of de crowds lijkt alleen niet op te gaan bij de tweedekamerverkiezingen... genoeg mensen in de verkoopverhaaltjes blijven trappen i.p.v. af te rekenen met gedrag/keuzes die daar haaks op staan.
Oh guttegut daar zijn de populisten weer. Hou toch eens op man. Het woord populist heeft door zn veelvuldige verkeerde gebruik een bijna scheldwoord functie gekregen.
Populisme (van het Latijnse populus, "volk") is een manier van politiek bedrijven, waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest. Deze begrippen kunnen op verschillende manieren worden ingevuld, zodat men links-populisten, rechts-populisten en diverse andere typen kan onderscheiden. Om die reden kan het populisme niet als een uniforme ideologie worden opgevat. In het algemeen spraakgebruik heeft populisme doorgaans een negatieve bijklank, hoewel er politici en denkers zijn die het als geuzennaam voeren.
Aan de linkerkant van het spectrum zitten er dus ook meer dan genoeg.
Links is in Nederland al jaaren bezig met wat gisteren zagen hier in de panelen.
Het zwart maken van mensen met een andere mening waarbij alles geoorloofd is, hey Volkert!
En dan rechts populisten noemen, dat bekt zo lekker. Alsof je tegen iemand zegt dat hij een nazi is of zoiets.
@Red shirt | 09-11-20 | 22:40:
Woon jij in een achterstandswijk Red Shirt?
Denk het niet. Ik wel.
Populistische partijen (wat jij als negatieve uitdrukking gebruikt), kapen de autochtone bewoners van mijn wijk niet.
Nee, zij zijn de enigen, die voor ons opkomen.
Jouw soort heeft een mening over zo'n wijk, terwijl je er geen reet van afweet, wat het is om daar te wonen.
Ik weet niet wat beter is voor de langere termijn. Biden moet het allemaal eerst maar eens beter doen. Persoonlijk doet geen enkele leider het goed qua COVID beleid... Trump is echt geen uitzondering..,hier in NL is onze politiek en experts ook zwaar nalatig geweest. Hier zijn ook zware verliezen en velen zaken die failliet nog gaan. Qua rassen gelijkheid, het parade paartje van Biden waarmee hij zwart Amerika, AFa, Blm, en linkse activisten/extremisten achter zich heeft weten te krijgen.... ik weet niet hoor, we hebben in ons land ook een steeds extremer deug en politiek correct beleid... we zien dagelijkse de effecten en kampen met een enorm leger aan salafisten in ons midden. Kennelijk mag je van al dat deugbeleid geen enkel stukje gezond wantrouwen verwachten. De trump wall zal ook wel afgebroken worden... het
Moet kennelijk eerst veel erger worden ben benieuwd hoever Biden gehoor gaat geven aan Blm en AFa extremisten
Met een beetje mazzel heeft die Biden over een paar weken een hartstilstand wegens corona en komen er weer verkiezingen.
Die Beau is jaloers dat iemand anders bij de NPO wel relevant is.
Waarom heeft hij nog werk? Weet hij iets van zijn werkgevers?
En toch, ja toch vind ik dat Beau een punt heeft. Toevallig ben ik het in deze case met Fidan eens maar ik moet er niet aan denken dat één of andere linkse talkshowpresentator pontificaal zijn of haar eigen mening gaat lopen verkondigen in een talkshow. Neen, daar zou ik absoluut niet blij mee zijn want dat is niet zijn/haar rol. Evengoed geldt dit dus ook voor een presentator waar ik het toevallig mee eens ben.
Maar dat doen ze al en doen ze al heel lang.
@Victor_GS | 09-11-20 | 22:22:
Ja, als 'ze' dat doen ben ik er eveneens niet van gediend.
Luister, we hebben al genoeg papegaaien op de beeldbuis, en iemand moet het doen. Iemand moet afwijken van de homogene éénheidsworst. Dus als niemand het doet laat Fidan het dan wél doen.
Nederland is kapot, net zoals Amerika, ik geef de domme media de schuld, iedere morgen dat maandverband van Ghislaine Plag met haar eeuwige dochter van 6 jaar etc.etc. en gasten als Jaap de Wanhoop-Scheffer klootzak. DIT LAND, bekijk het maar.
Morgen is het alweer dinsdag. Neem een Rennie
@zuurtjeregen | 09-11-20 | 22:22: Helpt niet meer, dank voor Uw advies.
Voordat ik moet verwijzen naar een specialist. Tijdelijke oplossing voor de korte termijn: 2 steenkoude flessen witte wijn. Verzacht de avond, verhard helaas het felle ochtendlicht
Beau vraagt zich af wie hij in vredesnaam is. Ik ook. In ieder geval niet wat Fidan Ekiz wél is. Want zij is namelijk wél moedig. Zij durft wél kritische vragen te stellen. Zij is wél eerlijk en uitgesproken. Zij geeft wél haar mening. Zij staat wél ergens voor. Zij gelooft dus nog wél ergens in. Beau, gewoon even in de spiegel kijken. Oké? En jezelf dan inderdaad afvragen wie jij in vredesnaam bent. Schuilt er ook nog iets van karakter achter die permanente glimlach en dat quasi-gezellige geneuzel? Ik mag het hopen!
Een laffe linkse hond, die meehuilt met de wolven in het bos, en die intussen zijn zakken vult.
Een talkshow host moet de gasten laten praten en niet zijn of haar mening geven. Dat geldt niet alleen voor Fidan maar vooral ook voor die zeldzaam zure Jinek
Wie in hemelsnaam is Beau dat we ons daar druk over zouden moeten maken?
Ik weet zeker dat Fidan zich helemaal niets aantrekt van die minkukel.
Beau leek zo mooi
Toen hij Jinek net verving
Daarna was hij net zo lelijk
Hoe zeg je dat laatst in het Frans ,
Il s'est avéré être tout aussi laid.
Wie zijn Beauty en Fidan? Beau van Erven Dooren? Die overjarige kakker?
Fidan hoor je te kennen
Hier: chips nootjes bier.
Met Fidan (Heldin).
Kijken.
www.youtube.com/watch?v=GDYgNCtSQAQ
De tweets van Cortez zijn overigens ook treffend.
Deed me denken aan dit stuk. saltmines.nl/2018/04/02/metoo-blijkt-...
Over het verschil in aandacht tussen;
- de #metoo hype, een grotendeels onbewezen reeks beschuldigingen van mogelijk ongepast gedrag 30 jaar geleden waarvoor nooit aangifte is gedaan;
- de ontdekking van tientallen Pakistaanse pedo-netwerken in GB, waarvan sommigen duizenden slachtoffers maakten, en die decennialang hun gang konden gaan. Alleen al in het kleine Telford kostte die terreur 5 meisjes en een moeder het leven.
Slachtoffers en familieleden die hulp zochten werden weggestuurd; agenten, leraren en jeugdwerkers die kinderen wilden beschermen werden overgeplaatst.
Omdat de overheid *weigerde* in te grijpen.
Om racisme beschuldigingen te voorkomen.
Saillant detail; de daders zochten vooral blanke slachtoffers, en waren dus kennelijk behoorlijk racistisch; maar racisme tegen blanken is helaas legaal.
Ik zweer je, als ik een vader was geweest van één van die meisjes uit Rotherham of Telford had ik andere vaders opgezocht. Het waren er duizend (...) of zo dus er zou wel iets te organiseren zijn geweest. Het is schandalig en walgelijk hoe dit is verzwegen.
@knutsel_ | 09-11-20 | 22:10:
Dit is gewoon een van de vele duizenden faillissementen van links.
Criminaliteit wordt gedoogd uit angst een gedachtendelict te plegen.
Bij fietsendiefstal zou dat al schandalig zijn, maar hier hebben we het dus over decennialang gedwongen prostitutie van kinderen. Slachtoffertjes werden gemarteld en vermoord, in sommige gevallen levend verbrand. De excessen waren zo ernstig dat er zelfs in de Labour partij mensen waren die dit geweld net zo kwalijk vonden als de kritiek op dit geweld.
En daar mocht dus 30, 40 jaar geleden al niet over gesproken worden!
Hoe zal dat nu zijn na de totaal uit de hand gelopen BLM-pogroms?
In de hele westerse wereld worden recht en onrecht omgedraaid. Criminaliteit en extremisme worden gesubsidieerd en gestimuleerd, (zwaar) geweld wordt gedoogd; maar alle kritiek daarop wordt keihard aangepakt. Het kan alleen nog maar erger worden.
Beau Boeit Niet.
Wanneer rechts iets zegt is het een verwerpelijke mening,
wanneer links iets zegt is het een niet te tegenspreken waarheid die door een host gebeld moet worden. En door het nieuws, en door speciaal geselecteerde gasten, woordvoerders, zogenaamde deskundigen enzo..
gemeld dus, stomme spelingsjekker.
Misschien moet Beau de uitzending met Jelle Tieleman en Peter R. de Vries eens terug kijken voordat hij een oordeel geeft over andermans professionele kwaliteiten.
Had ik vandaag al gezegd dat ik van Cortés hou? Nee? Bij deze dan!
Hij tekent best raak.
Goed verhaal van Cortés!
(Wilde ik nog even zeggen.)
Die naam al Beau, evengoed geen hekel aan de man, maar in dit opzicht moet hij zijn politiek correcte rotkop houden...
Hij had maar wat graag mensen geïnterviewd , die massaal op de Dam Demonstreerden tegen de Moord van die Leraar... maar ze waren er niet .
Beau is waarschijnlijk op Twitter zo’n kneus met een NOS O in zijn naam. Dan geschreven als Bo.
Jinek doet het ook. Maar daar zegt gek genoeg niemand iets van. Stom.
Prachtig van Rossem , die kwalificatie zal hem nog lang achtervolgen !
Gelukkig hebben we naast de rationele en onderbouwde mening van Fidan, ook M nog voor het broodnodige fair and balanced meningen evenwicht. U mag zelf kiezen.
.
twitter.com/dit_is_M/status/132587632...
Brainwashen van kinderen, WALGELIJK!
Toedeloe.
Beau zou gelijk hebben als de NPO niet al decennialang een linkse agenda pusht.
Het geluid van Fidan is meer dan welkom om wat meer balans te brengen. Helaas is het nodig.
De naam Beau is een voorloper van Sterre, Maan, etc...
Fidan als voorbeeld nemen, maar al die hosts wier mening 100 procent van de tijd doorsijpelt in hun gast- en onderwerpkeuze dan weer niet. Hoe hypocriet is Hilversum?
Beau is familie van Dominique van der Heyde. Deugen is blijkbaar erfelijk.
Even een hele oude koe. In 2012 werd een leraar ontslagen vanwege islamkritische tweets. hoeiboei.blogspot.com/2012/06/anand-so...
Stel nou dat Anand Soekhoe zou zijn onthoofd, in plaats van ontslagen.
Zou Anand dan ook een symbool zijn geweest, net zoals Samuel Paty?
Trouwens, zou Samuel inmiddels niet zijn ontslagen, ware hij niet onthoofd?
Want zo gaat het Westen helaas met haar vrijheden om. Mensen met kritiek op de islam worden van alle kanten belasterd, tegengewerkt, ontslagen, aangeklaagd of erger. Pas als ze worden vermoord branden we even een kaarsje en doen we alsof we het allemaal heel erg vinden. Heus!
Liefst zonder het woordje "islam" te laten vallen.
De NPO mag blij zijn dat ze naast 90% hersendode marxisten ook een volwassen vrouw rond hebben lopen, een die nota bene zelfs goed bij haar hoofd is.
Maar ze gaan haar vast wel muilkorven, want Beau is niet de enige die intelligentie afwijst.
Alleen als Fidan vandaag of morgen een fatale fatwa oploopt hoort ze er weer helemaal bij. Dan zullen Beau en Gelauff haar bejubelen omdat ze een fijne collega was, die zulke heerlijke koffie kon zetten. En ze was natuurlijk ook zo lekker dapper en tegendraads, en goed geïnformeerd. Alleen kan je daar op de NPO natuurlijk niks mee.
Ik werkte vroeger op de Hoogovens , als Uitzendkracht in de tijd vd Irak oorlog..,
Vertinnerij, Dan moest ik afentoe die Staal platen stapelen, en Schreef op een groot Karton, " Saddam Koning der stapelaars Groet U ! ( met hoofd en leuk hoedje)
Nou dat was tegen het zere been van de Moslim medewerkers vertelde de Leidingevende, moest ik maar niet Doen.......
@Torquemada | 09-11-20 | 21:55:
En dat terwijl Saddam geen eens moslim was, maar socialist. In Irak werden imams die de koran boven Saddam stelden allemaal opgehangen. Dat "allahu akbar" op de Iraakse vlag was slechts reclame om alle moslims in zijn land tevreden te houden.
Verder was Saddam een racistische Arabier die op grote schaal Koerden en Moerasarabieren vermoordde, en weinig ophad met rechten voor gastarbeiders. Onze Marokkanen en Turken zouden zich daar bepaald niet thuis gevoeld hebben.
@Dandruff | 09-11-20 | 22:15: En de VS heeft jarenlang zaken met hem gedaan. Hem zelfs in een oorlog met Iran gelokt; dit om beiden te verzwakken. Verdeel en Heers.
@Arachne | 09-11-20 | 22:55:
Ja en toch. Je hebt het over de koude oorlog, reeksen oorlogen in het Midden Oosten, en een revolutie Iran waarbij Amerikanen gegijzeld werden. Dan is politiek sms heel simpel; de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Om die reden was Stalin onze bondgenoot tegen Hitler, hoewel Stalin uiteindelijk meer mensen vermoord heeft.
Alleen Saddam is verantwoordelijk voor de daden van Saddam.
Hoe zeer ik het ook met Fidan eens ben qua standpunt over de islam, ik vind ook dat Beau een punt heeft. Een journalist in welke vorm danook moet onafhankelijk het nieuws brengen. Wat er bij de NPO ontbreekt en eigenlijk bij al die talkshows met zgn ‘experts’ is dat er bijna altijd uit de linkse vijver wordt gevist waardoor het nieuws niet van meerdere kantenwordt belicht. En daar zou het over moeten gaan volgens mij. Het ontbreekt aan felle discussies waarbij de talkshow host als scheidsrechter/voorzitter dient en de kijker zelf kan beslissen wat hij (m/v) vindt. En dat laatste gebeurt dan natuurlijk weer niet omdat we alleen die kant moeten horen die de NPO vindt dat we moeten horen en vinden.
Niks tegen Beau, maar hier past een welgemeend "Propria cures". Hij weet als geen ander wat dat betekent.
.
Stáát er eens een keertje iemand bij de staatsomroep op om te zeggen dat krom krom is, gaan we haar meteen muilkorven omdat ze als gespreksleider geen mening moet hebben.
.
Ga nou gauw! Alsof we niet zijn doodgegooid met de mening van Witteman, Polak en Van Nieuwkerk. En die presteerden het ook nog om zichzelf onafhankelijk journalist te noemen. Ekiz komt er tenminste voor uit dat ze een opiniemakend programma maakt.
.
Hup Fidan!
Beau de ras opportunist. Drie studies begonnen geen een afgemaakt.
Honderd tv programma’s gedaan geen een succesvol.
En die heeft dan een belangwekkende mening?
Het past niet bij de publiekelijke omroep....
Hij zegt niet dat een eigen mening niet in het programma past maar dat het niet bij de gehele NPO past.
Heb die Beau van bederven bedorven altijd al een piemeltje gevonden.
Ik ben die linkse pratende hoofden op vrijwel elke zender eigenlijk wel beu. Als er dan reclame tussendoor komt zijn er alleen maar kleurlingen en een verdwaalde aziaat te zien. Indoctrinatie, maar ik trap er niet in.
Misschien moet onze Beau maar koffietijd gaan presenteren , lekker oeverloos babbelen met dik belegen huisvrouwen .
Beau moet zich alleen tot het zwemmen in de Amsterdamse grachten beperken. Heeft hij al moeite genoeg mee.
De onpartijdige NPO. Ja Beau de Nationale Propaganda Omroep is totaal niet partijdig nee. Geen voorkeur voor het huidige kabinet, Sleepy Joe en muh Rusland (terwijl als de deaud gezwegen wordt voor Chy-na). Geen voorkeur voor partijkartel (welke partijen leveren de meeste gasten af?) terwijl ze Geertje en helemaal onze Tjerry afzeiken. Neuh geen enkele meninkje van de redactie klinkt in dat soort programma's nee.
Beau zit bij de publieke omroep maar die zakken ook af naar links.
@BozePaarseMan | 09-11-20 | 21:40:
Sinds wanneer is RTL publieke omroep?
@Spring Bruissteen | 09-11-20 | 21:50: *niet
Fidan is een held.
Fidan is gewoon lekker zichzelf en durft daar voor uit te komen. Beau is gemaakt en waait al jarenlang met alle winden mee om eens een succesvol programma te scoren. Dat is hem tot op heden niet gelukt omdat ie gewoon niet oprecht overkomt.
Beau is geen Jort. Jort is wel identiek
Beau geeft nooit z’n mening? Ik kan me nog een gesprek herinneren met Jelle Tieleman en Peter R de Vries(kist)...
Ja, precies. Toen brandde hij die Tieleman vreselijk af omdat die zijn vriendje de Vries tegensprak. Sindsdien ben ik klaar met gehaktbal Beau.
Kan me ook nog een uitzending herinneren waarin balletje Beau een van die zwarte Pietenhaters zat af te likken. Inderdaad, een slappe zak die die moedige vrouw af zit te kraken, laffe zak is het.
Vind Fidan best wel sexy, misschien wil ze nog wel een keer met me praten.
Niet eerst neuken?
Eerst neuquen zeker?
Fidan heeft een duidelijke genuanceerde mening en wil op echte nonsens graag tegengas geven, gelukkig maar. Maar dat past natuurlijk niet in het NPO of media-straatje van linksliberaal gedachtegoed zoals bij de genoemde heren in dit artikel. Want alles moet in hun overtuiging of profiel passen. Het is hun beeldvorming aanhouden of je "bek houden".
Hoop dat Fidan overeind blijft daar, maar vrees dat of haar mond wordt gesnoerd en wanneer niet ze op een dag mag vertrekken.
Het feit dat ik ueberhaupt nog naar talkshows kijk is hierin gelegen dat Fidan Ekiz erin optreedt. De rest is soep met ballen. Inclusief die shows van Beau. Geef de shows van Beau maar aan Fikkie.
Zonder Fidan Ekiz zou ik helemaal niet meer gaan kijken.
Gelukkig wordt een vriendin niet kletsnat tussen haar dikke reet van Hillary Clinton.
Goh uitgerekend alleen Geensteil die het voor deze dappere vrouw opneemt.
Waar blijft omroepland, je zou verwachten bij zo'n stellingname van Beau dat ieder praatprogramma hem aan tafel wil hebben voor die uitspraak. Neen dus linkse lafbekken.
Wat een gajes toch.
Beau vond het Oekraïne-referendum een Peppi en Kokkie referendum.
Beau is nep. Een "nagemaakte". Een karakterloze kakker, full of shit. Als je Fidan af gaat zitten kraken, om maar in het gevlei te komen bij je NPO broodheren, dan ben je echt diep gezonken. Waardeloos mannetje.
Hij past mooi in het rijtje met Wilfred Genee (enz).... dat Gijp en Derksen nog met die glijer aan tafel willen zitten, na die rel.
Het irriteert alle zeikerds enkel en alleen omdat zij een mening gaf die niet in het deugplaatje past. Trouwens lekker hypocriet ook. Enige tijd liet hij zich uit over ene Volkert. Toen was het prima.
Een joviale aardige vent maar met dit soort uitspraken zie je de ware aard van deze types. Gevaarlijke polariserende lui, ze wakkeren haat aan.
Jammer Beau, Fidan is een topwijf. Zij heeft meer ballen dan jij. Man the fuck up, watje.
Ik kan geen linkjes posten, maar Google de Volkskrant, Daniela Hooghiemstra
'Als eigen identiteit boven algemene rede gaat, moet je in de klas niet op Spinoza rekenen'
Omhoog gevallen dropout met een heuse Ruttegraat.
A.ka. kwal / weekdier.
Vrouwtjeslabrador. Dank u!
Daarom kijk ik nooit naar Beau, laatste keer was Akwasi bij hem op bezoek en als ik daaraan terugdenk krijg ik er gelijk weer kortsluiting van in mijn hersenen. Hup Fidan!
Ik bespeur enige jaloezie bij die bekakt pratende haardos op iemand die wèl een eigen mening heeft. En dan ook nog vrouw en migratieachtergrond. Dat trekt Beautje blijkbaar niet. Misschien kan hij een vervelende kwallenshow met Sander graaf Schimmelpik opzetten waar niemand naar kijkt.
Thanks Beau, doen we niks mee.
Beau... Best belangrijk.
Beau heeft groot gelijk. Tenminste, dat lees ik hier altijd als een presentator van de NPO een minder welgevallige, lees linkse, mening brengt. Dan moet de NPO onpartijdig zijn.
Laten we dan maar eerst die andere figuren aanspreken bij die haatorganisatie NPO.
Partijdig zijn is wat anders dan een eigen mening hebben. Dat laatste is niks mis mee.
Nope, NOS moet objectief en onpartijdig zijn, rest van de NPO niet perse.
Maar een beetje balans in NPO meningenland zou fijn zijn. Fidan zorgt daar een heel klein beetje voor en krijgt meteen de wind van voren. Tekenend.
@Zwiebelsuppe | 09-11-20 | 21:14:
Oh oké. Dus met een linkse mening ben je partijdig en iedere andere opinie is “ een eigen mening”?
@DrumPiet | 09-11-20 | 21:17: Ja.
@DrumPiet | 09-11-20 | 21:17: Je luistert niet. De klacht is dat 95% van de NPO stinkend muf links is. Men vraagt of om evenwicht, dus ook rechtse opinies, of om algehele neutraliteit, dus alleen kale, ongefilterde feiten en geen opinies.
@DrumPiet | 09-11-20 | 21:17: Nee. Het zou twee kanten op moeten werken. In de praktijk wil echter niemand naar elkaar luisteren. De meeste presentatoren zijn echter linkse deugers, ja, inderdaad, die nauwelijks in een andere mening geïnteresseerd zijn, veel meer in de 'tegenstander' aan het kruis nagelen.
Nee, de NPO moet altijd onpartijdig zijn.
.
Zij is dat echter niet en dus wordt zelfs een klein moment waarop een ander geluid te horen is toegejuicht.
Goeie peer, Beau, maar hier slaat ie ff de plank mis.
M.i. een kweepeer; niet te vreten.
Hoezo ‘goeie peer’? Opportunisme heeft een gezicht gekregen.
Waarum is de mening van Beau beulangrijk?
Fidan is top en Beau een flop.
Sinds wanneer heeft Beau verstand van talkshows?
DWDD was een groot politiek correct feest. Wat vindt Beau daar dan van? DWDD was niks anders dan GoedVolk mening zozeer dat zelfs Marcel Gelauff en Hans Laroes er nog geen aanstoot aannamen. Nee, zodra Fidan iets durft te zeggen, dan gaan we miauwen.
De interviewer noemt fidan als voorbeeld. Wellicht dat beau precies hetzelfde met dwdd als voorbeeld.
@bots! | 09-11-20 | 21:30: Laat hij dat dan zeggen maar niet net toevallig Fidan bashen om de npo baasjes te pleasen
De rant van Cortes in één tegel:
'Waarom ik als spotprenttekenaar zo boos ben op de discussie die na de brute moorden niet gaat over het ongeloof en verontwaardiging over barbaarse geweld (onthoofdingen wtf) nav cartoons maar die gaat over hoever spotprenten mogen gaan. Misschien dat een vergelijking ogen opent.
Jaren terug was er een groot schandaal met exploitatie en verkrachting in verschillende Britse steden, de bekendste ervan was Rotherham. Dit werd gerund door met name Britten van Pakistaanse afkomst en werd door lokaal bestuur en politie onder het tapijt geveegd, omdat politie en bestuur het belangrijker vond om niet valselijk voor racist uitgemaakt te worden dan dat de verkrachters werden aangepakt en de sexueel geexploiteerde meisjes werden geholpen.
De discussie die nu gaat over hoever spotprenten mogen gaan, is het equivalent van een discussie die zou zijn gegaan over hoe kort de rokjes meisjes die de door de sex bendes werden geëxploiteerd en verkrachten eigenlijk zouden mogen zijn.
Geen ongeloof en schok over hoe een situatie zo ver uit de hand kan lopen en hoe dit aan te pakken, maar een laffe non-discussie over hoe je lieden die steeds agressiever worden om te bepalen wat iemand wel en niet mag zeggen niet boos kan maken.
Dus zo verpakken we 't weer als een slachtofferverhaal dat klopt met het eigen wereldbeeld van een arme groep is die niet weerbaar is en extra bescherming behoeft, want anders ... dan vraag je er een beetje om.
Als je zo weet te 'relativeren' dan sta je echt nergens meer voor en heb je echt elk gevoel voor proportie verloren.
Het is echt deprimerend.'
© Cortés
Volledig mee eens!
@L.E. Raar | 09-11-20 | 21:05:
Ja ik dus ook. Je zal maar spotprentcartoonist zijn in deze krankzinnige tijden. Respect voor deze artiest.
Film? The Accused met Jody Foster
Wie is die Boo eigenlijk. Zegt me niks.
REAGEER OOK