Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mailtje. GeenStijl bevrijdt mens

Wakker gekust door de rede

Een goedendag, lieve - sinds een dikke 24 uur - mede roze reageergenoten. Na enkele jaren passief meelezen, me opwindend over het vieze rechtse geluid hier in de panelen, stiekem me toch verbazend over het redelijk beschaafde geluid en bovenal het gelijk dat ik in vele gevallen moest toegeven, dan nu lid. Met bloody kroontje. Ik ben een bekeerling, geef ik grif toe. En aldus stel ik me aan u voor, voormalig links-identificerend, sociale studie, sociaal werk, sociale vrienden, maar gedesillusioneerd door de richting van zogenaamd progressief. 

Waarom deze keuze? Simpel: vleermuizenhoest en de dood van mijn beste vriend en voorbeeld, een man met dezelfde achternaam (niet aan elkaar gerelateerd, hij mocht gelukkig 2 weken voor de blafhoest overlijden). Omdat de dood van hem en corona me gek maakten, moest ik van mijn mediaverslaving af. Ik heb alle apps van de Volkskrant, NRC, Nu etc verbannen, omdat de doden en hoestenden me teveel werden. 

Om mijn toilettijd toch te vullen las ik af en toe dit roze bloggie. En - thank fuck - kwam ik daar Bret Weinstein en Evergreen College tegen. Holy cow! Hier zag ik alles wat ik nodig had om mijn groeiende onbehagen tegen het gebruik van het woord ‘wit’, de quota op regenboogkleurtjes en andersgegenderden, het dedain waarmee werd gesproken over simpele tokkies van het platteland. Via Weinstein ging de deur wijd open: de geeikte namen kwamen voorbij, en veel van deze namen kwam ik hier tegen. 

Heren, dames en anderen: ik ben wakker. Niet het Wokie-wakker, maar gewoon, wakker. Mijn ogen zijn open. Ik zie overigens geen complot in de concentratie van links, de Wookies zijn vrij simpel te verklaren vanuit sociaal psychologische perspectieven. Maar wakker ben ik: identiteitspolitiek is omarmd door links en waar in de bakermat van deze ideologie de wal het schip af en toe nog keert zie ik in het intellectueel arme Nederland dit nog niet zo snel gebeuren. 

Mijn vader was een arbeider. Een man met gouden handen. Er zat geen racistische vezel in zijn lichaam, en datzelfde geldt voor mij. Hij was blij voor me toen ik ooit met een half-Surinaamse thuiskwam. Hij stond open voor eenieder, en huilde een traantje op de bruiloft van mijn zus en haar vrouw. Ik ook. En ik, en hij, en vele met ons, worden door het nieuwe links, de zogeheten liberalen, weggezet als racistische transfobe stompzinnige kortzichtige boerenlullen. Gelukkig is alleen het laatste waar. 

Niet meer.

Ik weet niet of het goed of slecht is dat Biden waarschijnlijk winnen gaat. Hetzelfde zou voor Trump gelden. Soms moet er iets kapot om iets beters te krijgen. Soms is iets kapot en zal het nooit beter worden. Ik zie een sterke beweging in de VS, toch het voorland voor alles in Nederland, om liberaal en links van elkaar te scheiden, omdat niets veilig is voor de Wokie-trein. Denk aan Weinstein, denk aan Rubin en nu ook Glenn Greenwald, trotse liberalen die zich afkeren van wat links geworden is. Het is hier wachten op intellectuelen van dit niveau, zonder dat zie ik het somber in. 

Gelijktijdig wil ik mijn ogen niet sluiten voor de andere zijde. Ook voor mij - voor een ieder van ons - is de echoput van het eigen gelijk dichtbij. Er zijn nu eenmaal wrongs die mogen worden ge-right. Alleen maar naar elkaar lopen schreeuwen is niet de oplossing. Daarom zoek ik zo af en toe iets nieuws en verrassends op. Om het oog te houden op het andere perspectief. Om in discussie te gaan met mevrouw Cowgirl, en er achter te komen dat we weinig verschillen, ondanks onze niet-op-elkaar lijkende doch prima functionerende originele geslachtsdelen. 

Ik sluit daarom af met het volgende. Een van die verrassingen was de grootste Wokie-caberetier van dit moment, Hannah Gadsby en haar show Nanette (Netflix). Na zoveel negatieve recenties van de rechtshangenden besloot ik eens te kijken waarom het zo kut was. En wat bleek: ze raakte me diep en hard (ik verwijt de alcohol). 

Moraal: een mens is een bijzonder lastig, feilbaar, wispelturig en prachtig wezen. De  enkele nadruk op iemands identiteit gaat hieraan volledig voorbij. Ik ben in ieder geval blij dat ik op dit weblog vele reaguurders zie die niet voldoen aan het beeld dat door hautaine idioten als Sander Schimmelpaard wordt geschetst. 

Tot snel!

[NAW bij redactie bekend]

Het Evergreen Drieluik

Reaguursels

Inloggen

Ik zie overal reacties op Dikke Tammo, maar de reacties van Dikke Tammo zelf nergens. Is hij verbannen?

B. Randnetel | 07-11-20 | 19:01

ahvalnews.com/biden/muslim-brotherhoo...

" Muslim Brotherhood, Iran hopeful for a new Obama era

Muslim Brotherhood activists and media outlets have seemed very enthusiastic about the Democratic candidate Joe Biden’s progress in U.S. election results."

omanders | 07-11-20 | 18:11

Als Schimmelulletje iets vervelends van je vindt weet je meteen dat je een toffe peer bent. Wat een over het paard getilde lullenbek is dat zeg.

mr.money | 07-11-20 | 16:35

Ik was links toen het nog progressief en gewoon voor een goed milieu was. Op de een of andere manier zien die 2 zaken naar rechts over gewaaid.

Maar stijf rechts, pff. Een Libertarisch rechts programma klinkt wel leuk, maar is voor grote groepen kanslozen doodeng, om begrijpelijke redenen. Het heeft dan ook geen zin om daar in vast te blijven zitten. Het gaat niet gebeuren.

van heinde en verre | 07-11-20 | 16:04

Zit er naar te kijken (Nanette), als je het niet erg vindt: saai. Vrouwen en humor het blijft een lastige combinatie.

Otto Normal | 07-11-20 | 14:48

Herkenbaar verhaal. Pim Fortuyn was in zijn jonge jaren ook marxist, en had tot zijn dood een portret van vadertje Drees boven de haard hangen. In de loop der jaren werd Fortuyn realistischer, wat hem ten onrechte de titel "extreemrechts" opleverde.

Toen Fortuyn na de aanslagen van 11-09 waarschuwde voor de islam, was het nota bene Geert Wilders (toen nog VVD) die hem in een TV-discussie gerust stelde; "de meeste moslims hebben niks met terrorisme". Ook de bekende islam -kenner en -criticus wijlen Hans Jansen (destijds neutraal, later PVV eu-parlementariër) stelde Fortuyn gerust; "moslims in NL zijn daar niet zo mee bezig". In de jaren daarna kwamen zowel Wilders als Jansen daar dus op terug.

De kracht van links zit hem in simpele slogans; "tegen oorlog!", "tegen honger!"
Tja, alle beschaafde mensen zijn daar tegen, maar hamvraag is hoe je die doelstellingen bereikt.

Het linkse idee van eenzijdige ontwapening bijvoorbeeld, werkt altijd in het voordeel van oorlogszuchtige landen. Zowel Hitler als Stalin en later de DDR subsidieerden en infiltreerden pacifistische clubjes in West Europa, zoals het gebroken geweertje en IKV.

En tegen honger, uiteraard; maar hongersnood is kenmerkend voor linkse dictaturen. Dat is vaak opzettelijk (gericht tegen ongewenste bevolkingsgroepen) en ook vaak een gevolg van extreme corruptie en wanbeleid. In een dictatuur zijn corruptie en wanbeleid nou eenmaal onvermijdelijk.
Maar het is ook een gevolg van de linkse ideologie zelf; de kip met de gouden eieren slachten. Dat verkleint weliswaar de inkomensverschillen maar iedereen gaat daar op achteruit; zelfs de allerarmsten. Alleen de corrupte partijtop profiteert, en creëert baantjesmachines voor talentloze vriendjes die niet op wanbeleid kunnen worden aangesproken.

Die baantjesmachines zie je afgelopen decennia trouwens ook in Westerse landen de economieën ondermijnen. Professoren in de vrijetijdskunde-voor-gendertwijfelaars schuiven elkaar hoge posities toe, bij allerlei nietszeggende maar peperdure adviesbureaus. Bijna al die clubjes richten zich op het inperken van rechten, vrijheden en vooral financiën van hardwerkende belastingbetalers. Criminelen en extremisten daarentegen worden gestimuleerd en gesubsidieerd.
Naarmate belastingbetalers zich realiseren dat ze worden bedonderd, gaan ze rechtser stemmen.

Dandruff | 07-11-20 | 12:47 | 1

De meesten zijn er tegen maar toch is zowel oorlog als honger nog niet uitgebannen. Als links er zo tegen is mogen ze er best een keer wat aan doen. Probleem is dat ze eerst het applaus willen, daarna een voorstel doen en er daarna wanneer ze ontdekken dat een en ander toch wat gecompliceerder is, rechts de schuld geven.

mr.money | 07-11-20 | 16:38

Voortschrijdend inzicht

Eigenwijs | 07-11-20 | 11:19

U bent ongeloofwaardig, er bestaat niet zoiets als een genuanceerde GeenStijler. Geeft acht, medereaguurders, de redactie probeert u een loer te draaien! Trapt niet in dit lulverhaal!

Naadblaffer | 07-11-20 | 10:33 | 4

Hoi blaatnaffer! Ik ben dus ik besta. Kusje!

The-loopy-cowboy | 07-11-20 | 14:12


Cowboy. Waar zit je? Jane is wachtende.
Heb m'n pistool vers doorgesmeerd!

Rest In Privacy | 07-11-20 | 15:07

U hebt meel

The-loopy-cowboy | 07-11-20 | 20:02
▼ 1 antwoord verborgen

Een Complot smeed je in het geheim. Links doet het via de Publieke omroepen, dus het kan geen complot zijn.

Sans Comique | 07-11-20 | 10:19
-weggejorist-
Eddy67 | 07-11-20 | 10:04

Ik heb geen hekel om iemand wat betreft huidkleur, al is het alleen maar omdat je daar gewoon helemaal niets aan kunt doen zelf.

Ik heb wel regelmatig een hekel aan iemand om zijn/haar culturele opvattingen cq. ideologie. En we weten allemaal om welke ideologie het dan vrijwel altijd gaat.

Moeilijker is het allemaal niet, daar hoeven geen boeken en talkshowtafels voor respectievelijk volgeschreven en -geluld te worden.

Realism Is All | 07-11-20 | 09:55

Ach ja die Evergreen kneusjes, dat kan een hilarisch momentje in de korte geschiedenis van wokeness zijn of een van de vele stappen naar de afgrond.

Als het echt de Sovjets waren die de zaadjes voor die identiteitspolitiek hebben geplant zoals die ene overloper liet zien, dan was dat een geniale zet. Russen zijn meester in het gebruiken van nuttige idioten, oftewel de progressieve nitwits in sociale wetenschappen.

Nederland80 | 07-11-20 | 09:54

Vanaf het eerste begin van Geenstijl, toen ze nog gewoon elkaar de tent uitvochten

ParanoidAndroid | 07-11-20 | 09:32

Die nadruk op huidskleur is van extreme oppervlakkigheid, zowel letterlijk als figuurlijk.

van heinde en verre | 07-11-20 | 09:28

Denk niet links, denk niet rechts, maar in de kleur van je hart. Of zoiets. Redeneer gewoon.

John McClane | 07-11-20 | 08:39 | 2

Paradoxaal genoeg is dat een rechtse gedachte.
Links klampt zich vast aan een doctrine of peergroep terwijl rechts vaker op zichzelf vertrouwt om een mening te vormen.

Joris Beltsin | 07-11-20 | 08:52

Dit Joris. Het was ook immens populair. Wie wilde nou niet bij de intellectuelen horen in die tijd. Jenny Arean, 'ga maar liever schaken met die intellectuelen. Daar begon de aantrekkingskracht van links. Ze lieten zich voorstaan/ verkochten zich als de intellectuele kant van het politiek spectrum.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 09:02

We dachten al waar blijft i nau? Welkom hier jongen .

oldskoolhollander | 07-11-20 | 08:27

Mooi fotootje bij de topic vermelding. Are you sure to choose the red pill.

Cepalislam500mg | 07-11-20 | 08:20

Het linkse smaldeel van mijn vrinden kan ik niet met linkjes naar Geenstijl confronteren omdat ze dan bij voorbaat hun neus ophalen. Ik moet dan vaak op zoek naar de originele video op Youtube of de de bronartikelen in een krant en dan lezen ze het wel. Ik heb het er maar druk mee.

Joris Beltsin | 07-11-20 | 08:17 | 2

Herkenbaar. "Ik heb niks met Geenstijl", maar als het op feestboek hep gestaan is het wel waar.

DooieKapotte | 07-11-20 | 08:30

Wat dan leuk is, althans, wanneer je gevoel voor humor slecht is, zoals het hoort, is het laten vallen dat moslims voor 30 tot 50 procent (afhankelijk van het land) het resultaat zijn van inteelt. Wanneer ze dan kwaad worden mag je ze doorsturen naar Google, waar ze ditzelfde lezen in onverdachte publicaties van bijvoorbeeld de WHO.

Daarna zou je ze kunnen wijzen op de gevaren van inteelt: agressie, schizofrenie, psychosen, achterlijkheid.

Daarna neem je een borrel en laat je het gesprek het gesprek.

The-loopy-cowboy | 07-11-20 | 09:10

Ik ben vrijwel mijn hele leven sp-er geweest maar sinds een jaar of 5 ben ik er wel klaar mee. Als ze islam- en immigratiekritisch zouden zijn zou ik ze nog een klein warm plekje in mijn hart toebedelen. Maar sowieso klopt het sosjalistiese verhaal niet, een grote overheid die alles regelt, kneiterhoge belastingdruk, supsidiesponzen die niet geprikkeld worden uit hun nest te komen etc. etc. Dus nu ga ik pvv stemmen, als fvd niet zo'n mongol als leider hadden was het fvd geworden.

DooieKapotte | 07-11-20 | 07:54 | 16

The-loopy-Cowboy. U kwam mij zo bekend voor. Een deja vu!
U kon mijn gewezen buurman zijn die vanaf de eerste dag op zijn sociale opleiding vond dat hij niet meer met ons, te zijn, man, ik plus kleine kinderen kon praten. Contact met een rechtse gezin, oj dat kon niet. Dat straalde niet goed op hem meneer sociaal af.
Even kort.... toen het na zijn opleiding op geld verdienen aankwam wilde meneer wel man's collega worden. Al solliciterende bij die instantie werd hij door mijn manlief per toeval opgemerkt. . Die heeft daar schitterend een stokje voor gestoken. Wraak smaakt zoet.
Herkent u zichzelf misschien in hem?
Misschien bent u wel die sympathiek linkspersoon die zijn politieke zijn niet in persoonlijke contacten liet gelden.
Die ik ook in mijn kennissenkring heb. Gelukkig maar.
Ik hoor, groet!

Rest In Privacy | 07-11-20 | 14:34

Hej Cowboy. Dat was niet mijn enige ervaring met linksvolk. Een cahiertje vol.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 14:38

Dag CJ, ik en cowgirl zijn aan het klussen. Verexuseert u mij mijn traagheid in meerdere opzichten.

Je verhaal is tot op zekere hoogte herkenbaar. Ik ben echter niet uw buurman. Ik ben volkomen a-politiek opgevoed. Geen idee wat mijn ouders stemden, en het gesprek ging nooit over wie wat deed voor het land. Mijn vrienden zullen vast wel iets stemmen, maar wat ze stemmen, geen idee. Vermoedelijk van GL (yoga en vega) naar PVV (hardcore anti-berber). Politiek is geen issue binnen mijn vriendenkring.

Mijn voorkeur voor wat links was komt voort uit het arbeidersverleden van mijn ouders, Thats it. Eenieder die ik kende die VVD stemde keek neer op de domme arbeider. GL was marginaal, D66 was een soort VVD light, PVV bestond niet. Mijn mensen - hoewel ik uiteindelijk de universiteit heb gedaan - vertegenwoordigden een klasse waar met dedain over werd gesproken: paupers, zwervers, domme rukkers...

Nogmaals, het rechts van nu bestond niet. In het durp van mijn jeugd arriveerde pas in 1990 den eerste Surinamert: Sjimmy. De eerste Moslim die is sprak was pas in 2001, net voor 9/11. Dus Tsja, vergeef me mijn traagheid, het platteland gaat wat langzamer denk ik.

Oh, Calamity Jane, de onschuld van de jeugd. Ik ben nooit onderwezen in vrijheid van meningsuiting, slavernij of karikaturen. Wij moesten nog bidden elke dag voordat de klas begon. Zelfs op een openbare basisschool. Hoe heb jij je eerste kennismaking met den ander ervaren?

The-loopy-cowboy | 07-11-20 | 18:20
▼ 13 antwoorden verborgen

Ik ben ooit lid geworden om het filmpje van een Haagse keeper met een dildo om. Bijzonder nieuwswaardig, destijds.

De Pilsvogel | 07-11-20 | 07:39 | 2

Was Henk Bres keeper?
Laatst toch ook een trekhaak onder de stront, was een gozerT overheen gegleden.
Daar koop je nou een kreuntje veur!

Ruimedenker | 07-11-20 | 07:51

Die spreekkoren heb ik erg om moeten lachen !

oldskoolhollander | 07-11-20 | 08:29
-weggejorist en opgerot-
Doctor Honoris Causa | 07-11-20 | 07:36 | 1

Welkom dan bij vooral de vvmu hier. Zolang we die nog hebben.

Cepalislam500mg | 07-11-20 | 07:00

Welkom, ik ben zelf een paar maanden geleden lid geworden. Las eerst al een tijdje mee en besloot dat deze site gesteund en gekoestert moet worden. Van huis uit stemden mijn familie vvd, toen ik mocht gaan stemmen dus ook. Waarom? Geen idee omdat mijn ouders het ook deden. Ik las toen nog geen partijprogramma's. Dat is denk ik vandaag ook nog vaak het geval. Moet misschien de leeftijd om te stemmen omhoog? Is er wel echt een links en een rechts.. De familie stemt tegenwoordig pvv, dit zou vooral een partij voor tokkies zijn. Ik ken toch genoeg mensen die doorgeleerd hebben en ook op deze partij stemmen. Dat stigma dat hier op rust zou ook eens ontkracht moeten worden. Kortom, fijn dat hier plek is voor allerlei meningen en vaak hardop moeten lachen om sommige reacties.

De Let | 07-11-20 | 06:50 | 3

Goedemorgen mevrouw de Let,
Hier nog zo’n ex-VVDerT. Ouders ondernemers dus Wiegel enzo.
Dan ga je als 18 jarige ook maar VVD stemmen.
Gaat nu niet meer gebeuren, ben afgeknapt op die club.
Een ruk naar rechts en een sterke vrouw zou mij terug kunnen lokken.
Fijne dag Lettie!

Ruimedenker | 07-11-20 | 07:47

@De Let | 07-11-20 | 10:45:
Verzonnen.
Fijne dag Letty, bekt iets lekkerder dan fijne dag De Let. Vandaar.

Ruimedenker | 07-11-20 | 11:32

Blijft toch iedere keer weer boeiend hoe conservatief linkse mensen in het diepst van hun wezen zijn. Geraakt worden door een Wokie (?) cabaretier is daar een kenmerk van.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 06:46 | 2

Grappig dat u dat zegt. De linkse kerk - echt wel een kerk - heeft al zo'n een halve eeuw de dominerende macht en ook de hele msm mee gekregen. De eeuwen heersende christelijke macht gesloopt. Zich daarbij afgekeerd van de mensen die zij hoorden te vertegenwoordigen. Links is de nieuwe elite geworden. Kijk bijv maar naar de kunstwereld. Allemaal links (en helaas ook erg lelijk). Een halve eeuw geleden waren de bazen en directeuren van Nederland dikke vrinden met de pastoor en de dominee. Nu zijn de bazen van Nederland zorgmanager, onderwijsmanager, woningcorporatiemanager, instituutmanager en vooral ook mediamanager, na een carr... nee een soort van politieke statusstijging in de Partij. Is de linkse kerk niet het nieuwe conservatief geworden. Natuurlijk willen de partijpipo's hun zwaar gesubsidieerde wereld met hun pluche baantjes niet opgeven. De behoudzuchtigen van deze tijd zijn linksdenkenden. Voor rechtsdenkenden is er bovendien niks meer om te behouden: alles wat zij hadden willen behouden, klein voorbeeld, Nederland, is gesloopt door links. Daarom kan rechts bijv ook niet meer zeggen, wij willen Nederland behouden, ze zeggen wij willen Nederland terug. Wat stond er ook weer tegenover conservatief: progressief. Links progressief? Vooruitstrevend? Links is achteruitstrevend: wetenschap is ook maar een construct; de westerse cultuur is slecht, de islamcultuur is welkom, vvmu is alleen prima zolang het een linkse mening is. Links is conservatief. Progressief is newspeak voor regressief.

Cepalislam500mg | 07-11-20 | 07:38

Wookie. Niet Wokie. Of woekie, doe ik het ook voor. Denk aan Chewbacca: groot, rond, harig, dom en als de mond open gaat dan komt er heel veel geluid uit zonder dat iemand behalve andere wookies begrijpt wat er gezegd wordt. Wookie dus.

The-loopy-cowboy | 07-11-20 | 09:14

Media als geenstijl zijn nodig in NL, waar een kritisch geluid vaak zeldzaam is. Ben het dikwijls niet eens met geenstijl, helemaal als het om veel van de reaguurders gaat. Toch ben ik erg blij dat deze site er is en zal deze altijd voluit steunen met mijn kliks. Linkse mensen die zich beperken tot de standpunten van het NRC snappen niets van de wereld. Tegelijk wil ik ook reaguurders uitdagen af en toe uit de eigen circle jerk te stappen.

zeertegendradig | 07-11-20 | 02:38 | 1

Wil je mij uit m'n circle jerk? Wat kom je doen? Vertellen dat links toch niet zo beroerd is dan rechtsen hier denken.
Waarom kom je niet 'voortborduren' op het goede rechtse geluid dat je hier meekreeg Tegendradig. . Waarom toch weer een competitie laten ontstaan door deze vraag? Het is zo duidelijk beste tegendradig, beschaafd redelijk denkende linksen reaguuren hier niet. Of het zijn 'bekeerlingen' die het linkse geweld toch te gortig werd en bang werden.
Rechtsballige basterds filteren zichzelf ook wel uit. Concentreer je op de goed willenden en laat richting los. Blind kaarten zeg maar.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 09:31

Ik vermoed toch dat er iemand in het echte leven op je heeft lopen inhakken. Iemand die je echt respecteert. Vvmu is namelijk van oudsher een links standpunt.

Uni-isme | 07-11-20 | 02:05 | 4

@The2Amendment | 07-11-20 | 07:35: dat zijn helemaal geen naar Nederlandse/westerse maatstaven linkse landen. Zelfde als die Antifa en BLM gekkies die nog steeds staan te demonstreren overal in de VS tegen Biden en Trump.

Uni-isme | 07-11-20 | 08:31

Bedoelt u dat vvmu cultureel is geapproprieerd door rechts? Mag dat wel?

The-loopy-cowboy | 07-11-20 | 09:17

Welnee, de Linksen hebben zich het later toegeëigend in de strijd tegen de conservatieven. Het is toch echt afkomstig van de liberale wereld. VVMU is namelijk vrij lastig als je het heils-utopia wil propageren en iemand dan zomaar iets anders kan zeggen. Dat moeten we niet willen met zijn allen.

Grachus | 07-11-20 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

En zo kookt elk mens in zijn eigen sappen gaar.
Zoet, zuur, zout, bitter, spicey en umami.

MistaRazista | 07-11-20 | 02:01 | 1

Zwarte gal
Gele gal
Groene gal

SterF... | 07-11-20 | 10:51

Ik ben ook recent bekeerd en zwitsal geworden. Ik dacht dat de aarde rond was, de maandlanding had plaats gevonden en dat 5G geen kwaad kon, ik ben inmiddels intellectueel verrijkt en woke. Bill Cosby is innocent! Welkom!

deugallergie | 07-11-20 | 01:37 | 2

Lol, die Bill.

schijtzat | 07-11-20 | 07:31

Epstein did kill himself.

The2Amendment | 07-11-20 | 07:36

Een A4 waarin iemand verklaart waarom hij/zij/het GeenStijl leest. Net als een PVV stemmer even nog moet laten weten dat hij/zij/het Wilders toch eigenlijk niet altijd een fijne meneer vindt. U neemt uzelf veel te serieus.

BakkerHenk | 07-11-20 | 00:35 | 4

@SaintNick | 07-11-20 | 01:08:
Lijkt me leuk, een keer met z'n allen in oranje hesjes de straat op.

In plaats van me dus te willen identificeren met de gele hesjes beweging.
Want ondanks dat veel problemen het zelfde zijn, zijn er ook grote verschillen..

Maar ik denk, dat er hier een homogene massa is, die elkaar kan vinden op themas als:
Imigratie,
Europificatie,
Klimaat waarschijnlijk wat meer verschillen,
Hoewel we elkaar dan weer vast wel kunnen vinden in dat er,
hoe dan ook, revolutionair anders om moeten gaan met energie.
Alle optie open...

Oranje hesjes.... :)

Jemaintiendrai | 07-11-20 | 02:01
▼ 1 antwoord verborgen

Welkom

SinisterNL | 06-11-20 | 23:52

Te laat...

BozePaarseMan | 06-11-20 | 22:50

Als ouderwetse linkse figuur, werd de ergernis over een aantal zaken in de linkse politiek bij mij steeds groter.
Waarom moest de natuur wijken voor een eenvoudig te vermijden overbevolking in ontwikkelingslanden.
Waarom spreken milieuclubs ons zo streng toe, terwijl ze weten dat ze bij de wetgever moeten zijn.
Waarom heeft een blanke een slaverij-erfzonde, zelfs wanneer je niet elitair bent.
Waarom die voorliefde voor islam, maar geen aandacht voor andere allochtone groepen.
Waarom wordt de chronisch patiënt en langdurig werkzoekende weggehoond, maar de bijstandsfraudeur gekoesterd.
Waar komt die afkeer van ouderen vandaan.
Waarom moeten we criminelen honderd kansen geven.
Waarom gunnen ze mij geen spaargeld.
Waarom moet alles steeds duurder worden.
Links werd deels te rechts, en wat links bleef werd gereserveerd voor specifieke doelgroepen.
Steun voor conservatief religieuzen, en een antipathie tegen de slachtoffers daarvan.
Wel rekeningrijden willen, maar geen maatregelen nemen zodat mensen dichter bij huis konden werken of zo.
Wat dat betreft zaten en zitten ze rechts beleid nooit dwars.
Compromissen met CDA en VVD, steeds weer.
Ik ben teleurgesteld.
Joop bnnvara lees ik nog steeds. Wel degelijk ook hele goede artikelen en topreaguurders.
Rechts zal ik niet worden, maar ik kan er niet omheen: geenstijl is minder rechts dan veel mensen denken.
Hier kun je hardop typen wat je op straat nog niet durft te fluisteren.

zeurmachine | 06-11-20 | 22:31 | 5

jij bent welkom in mijn geenstijl

davidhasseltoff | 06-11-20 | 23:36

Toch maar hardop typend bij Joop blijven. Laat daar eens een ander geluid horen en ervaar hoe welgevallig hen jouw mening is. Je begrijpt niet eens dat rechts alle waarden waar links ooit voor stond overgenomen heeft. Niet het rechts van Rutte. Die is ingenomen door links. Het redelijk willen denken deel van rechts is 'statenloos'. Voor hen blijft over, buigen, of vluchten. Is vechten nog een optie? Wat denkt u!

Rest In Privacy | 07-11-20 | 11:13
▼ 2 antwoorden verborgen

mooi verhaal maar ik vind rutte nog geloofwaardiger.

hatschjoe | 06-11-20 | 22:19 | 1

Dan heb je een probleem.

donkieshot | 07-11-20 | 05:08

Van harte gefeliciteerd maar pas op voor doorslaan. Toen ik (bij de perikelen rond Pim) het licht zag, sloeg ik ver door naar de andere kant. Niet in de zin van racistisch of eng rechts maar meer in de zin van naar gezond rechts maar fanatiek.
Ik ben nog herstellende.

Sans Comique | 06-11-20 | 22:03 | 7

Goed punt. Zo vind ik het belachelijk dat de populisten het klimaatprobleem onder de mat schuiven. Of bedoelt u dat niet met doorschieten?

zwaaropdehand | 07-11-20 | 08:05

@zwaaropdehand | 07-11-20 | 08:05: Het "klimaatprobleem" en de veronderstelde oplossingen daarvan zijn ook een lachertje en je reinste oplichting. We hebben daarentegen een gigantisch milieuprobleem, waarvan de belangrijkste oplossing, bevolkings-beperking, straal genegeerd wordt.

Grachus | 07-11-20 | 12:33
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Leptob | 06-11-20 | 21:55 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

En Trump, beste freund, beste ouwe schoolkameraad van wie ik nog drie presto knasters tegoed heb. Weet je wel waar dit door komt ?? Dat komt hierdoor www.youtube.com/watch?v=fda0Xc3fxRg

suscrofa | 06-11-20 | 21:49

Quote:
Na enkele jaren passief mee lezen (bestaat dat sowieso?)
Quote: Las ik af en toe dit blogje.
Tegenstrijdig.

En oh, openbaring, omdat je vriend doodgaat (oprechte condoleances) verwijder je de NRC en de VK en heb je een Eureka mbt tot het onafhankelijke roze blog, die je, thank fuck, af en toe las.

Quote: Het is hier wachten op intellectuelen van dit niveau, waarbij je jezelf boven de zogenaamde “tokkies” plaatst?

GS, sorry, maar wat een ingezonden kudtstuk, kan er niets anders van maken.
Vol inconsistenties.
Zou mij niets verbazen wanneer de schrijfster Fatima heet, diezelfde als van de VK.
Of is het een genderneutrale sneeuwvlok?
Hoe dan ook, ruk verhaal.

Maya de Blij | 06-11-20 | 21:49 | 4

@P-unit | 06-11-20 | 21:54: Inderdaad,ik had al eerder hier(passief)gelezen.
Ik zou geen tweedehands auto van deze M/V kopen.

De Profundus | 06-11-20 | 22:58

@De Profundus | 06-11-20 | 22:58: Ik ben wel benieuwd of ze leuke tieten heeft. Op een of andere manier zit er een seksuele noodkreet in het verhaal. Beetje 'Linkse meisjes' van Teeuwen.

zwaaropdehand | 07-11-20 | 08:08

Ik las tussen de regels door veel kapsones.

J.Cash | 07-11-20 | 08:31
▼ 1 antwoord verborgen

Dat heet niet "bevrijden" maar "emanciperen", @Van Rossem.

OverdaanDerOnderheid | 06-11-20 | 21:49

Ach. Wacht maar totdat zij de boel draaiende moeten houden en wij aan de zijkant kritiek mogen gaan leveren.

sjaakdeslinksesul | 06-11-20 | 21:47 | 1

Familie van Lucas?

Dubbelepunthoofd | 06-11-20 | 23:07

Voortschrijdend inzicht, altijd goed. Welkom bij de club!

MickeyGouda | 06-11-20 | 21:44 | 10

Keestelpro. Ex-links mensen vis ik er hier tussenuit. Er blijft altijd iets over. Een vorm van angst heeft ze doen bekeren of wat? Is het de karakterstructuur die echte verandering niet mogelijk maakt.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 08:51

Oh hoi Louz. Wil je wat zeggen. Je reageerde gisteren op mijn deelschets uit mijn jeugd. Het was niet de bedoeling hoor aandacht voor mij te vangen het ging om de associatie die ik kreeg door wat ik vind niet door de beugel kunnende reacties van anderen gisteren. En speciaal wat de moderator liet liggen als moderator, wat ik vond ! Zoals mijn vader vroeger wat liet liggen als moderator/vader zeg maar. Voor de duidelijkheid lieve Louz. Mijn vader was een prima mens. Misschien viel hem het vaderschap te zwaar. Nooit zal ik anderen verantwoordelijk houden voor wie ik ben. Je kunt voor een groot deel je opvoeding zelf ter hand nemen Louz.
Alles wel met mij. Hoop met jou ook.
Houd je sterk.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 09:49

Ongebluste is geblust Mickey, denk je niet? Ze lijkt verdwenen. Zoveel reaguurders in de tijd dat ik hier ben ik mis ik. Jammer.

Rest In Privacy | 07-11-20 | 09:55
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik zeg altijd maar zo: gedeeld gelijk is dubbel gelijk.

Knufter | 06-11-20 | 21:43 | 2

Extremist.

keestelpro | 06-11-20 | 21:44

Twee keer negatief is ook positief.

VBO_B_Niveau | 06-11-20 | 22:32

Is bekeerling een muslim-privilege?
Zou eigenlijk niet zo moeten zijn maar toch krijg ik de bibbers van dat woord.
nl.wiktionary.org/wiki/bekeerling
Ik denk dat onze coiboi het woord bekeerling bedoelt van de linkse kerk naar de normale mensen.

keestelpro | 06-11-20 | 21:43

Ze doet precies wat ze niet moet doen. Alhoewel, alles wat ze beet pakt breekt af. De rest staat al onder de vrijdagse blote dames repost. Ik ben geen echoput. Daar gaat namelijk geen chips in. Ook geen ribbelchips.

Frau Merkel | 06-11-20 | 21:56

Het doet me denken aan nieuwe concertzalen: glimmend, nieuw, gemaakt voor comfort en gemak en zonder ziel, in plaats van de rafelige zaaltjes waar de muziek uit de muren droop en die echt leefden. Ik mis de oude Effenaar, Tivoli en Doornroosje nog steeds.

Malls, food courts, gatverdamme.

ZOMG | 06-11-20 | 21:58

Nieuwe Effenaar is zo ruk dat ik er nooit kom. Ouwe Effenaar platgelopen met reggae, punk, grunge en rock concerten.

DooieKapotte | 07-11-20 | 08:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ga toch eens proberen als wrongskin subsidie te krijgen. Wie vertelt mij hoe ik me moet identificeren als iedereen met een paperclip door zijn neus, een gek kapsel en een onbegrijpelijk sexleven (vraag me af of dat 'leven' wel klopt) een eigen letter krijgt van Gekke Syl?

BorisBonkestoter | 06-11-20 | 21:42 | 1

... nou... en nu, vooral wakker blijven. Welkom.
Nu die andere miljoenen nog...

Paaldanseres | 06-11-20 | 21:40

En nog eens deepspace dan. De lsd-band waar Lemmy zijn intrede in de rock maakte Hawkwind. Oe wee, zo leip op geweest in dat Achterhoekse durp.. www.youtube.com/watch?v=RhUKB1DK3OE Hawkwind "You Shouldn't Do That" Mijn goede oude schoolfreaund Frans Timmermans en ik hebben hier menige border afghaan bij opgesmookt. He, Franz ? Toen ik in bij gij in Mestrich kwam wone.

suscrofa | 06-11-20 | 21:38

Jezus, hij heb een religieuze ervaring
. -

RickTheDick | 06-11-20 | 21:35 | 1

Met Maria Magdalena. Vast.

suscrofa | 06-11-20 | 21:40

Een bekeerling? Ik blijf ongelovig

WldPlssr | 06-11-20 | 21:35

Berbaar?

MoonBeebe | 06-11-20 | 21:34 | 9

Normpje. Kuif, de leerling die zijn mentor voorbij ging. Niet met je eens. Niet boos zijn hoor.b

Rest In Privacy | 07-11-20 | 10:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Oké dan! Howdy! Ik vind dit een mooi persoonlijk verhaal en beschouw dit als een groot compliment voor alle reaguurders. (Ik claim die gedeelde credits gewoon met m'n Zwitsal, fuck it!) Ik ben zelf een beetje viesrechts en ook wel een beetje goorlinks en alles wat daar tussenin zit, want ik hou niet zo van hokjes. Ik vind het leuk, leerzaam en interessant om samen met al die andere eigenwijze eikeltjes hier in de panelen gedachtes en ideeën uit te wisselen, en het is mij, net als jij dus blijkbaar, ook al meerdere malen gebeurd dat ik mijn mening bij heb moeten stellen, ook al zal ik dat niet altijd meteen toegeven. GeenStijl is best goed voor mijn persoonlijke ontwikkeling. (En nu maar hopen dat Joris niet misselijk is geworden van zoveel geslijm!) Serieus. Welkom!

VBO_B_Niveau | 06-11-20 | 21:33 | 5

Ik herken dat. Mijn zoon heeft selectief mutisme. Een heel pienter knaapje. Doet alleen alles op zijn eigen manier. Toch vmbo kader niveau advies. Ben ik het niet mee eens. Hij is geen doener maar een denker. Een computer nerd. Maar krijg hem maar eens op het juiste niveau, als het schooladvies anders is. En nee, hij is geen vwo-er maar vmbo't en misschien havo moet mogelijk zijn. Een strijd is het.

Lady Midnight | 06-11-20 | 23:40
▼ 2 antwoorden verborgen

De mannen van Gong waren in 1973 via "I Never glid before" in full contact met 2020. En ook dat had Nostradamus al veel eerder beschreven. Luuster moar. www.youtube.com/watch?v=iiy5K81qvbg maar een beetje catweazle waart ze wel, toegegeven

suscrofa | 06-11-20 | 21:33

Ik heb Hannah Gadsby ook gezien. Niet mijn smaak. Ze vent haar lesbo zijn te veel uit. Ik hoef niet de hele tijd herinnerd te worden aan mijn eigen bekrompenheid. Ze ontstijgt niet het niveau homo humor van Jos Brink en Frank Sanders uit de jaren '80. De zogenaamd gevoelige 'turn' halverwege de show viel bij mij ook verkeerd omdat ik de eerste helft ook al niet grappig vond. Ik moest al niet lachen en het huileffect na de turn bleef daarom ook weg.

ED-209 | 06-11-20 | 21:32

Eerder mens wil aandacht en stuurt mailtje met voer dat de reaguurders vreten
Gefeliciteerd joh, je bericht staat er en het scheelt een "redacteur" weer een hoop werk zo naar het weekend toe

jaimelavie | 06-11-20 | 21:32 | 1

Jij bent wel echt een van de trolletjes met het meeste zand in de vagina.

OuweOuweLekkerMauwe | 06-11-20 | 22:07

"There are too many people afraid to speak against queers - intellectually. Just as there are too many people afraid to speak against left wing - intellectually. I don't care which way it goes - I only know: there are too many people afraid."

Charles Bukowski 1969

Rest In Privacy | 06-11-20 | 21:32 | 1

Och, wat geweldig. Groot man.

zwaaropdehand | 07-11-20 | 08:23

Ja mooi verhaal veel te lang..

Weetikveel.. | 06-11-20 | 21:32

Dit verhaal getuigt niet echt van een stabiele geest.

beldewouten | 06-11-20 | 21:31 | 1

Dat zie je bij veel linksmensen

intrigant | 07-11-20 | 08:42

Dit klinkt een beetje als die ene mocro die uitgelicht wordt omdat die wel wat goed doet. Is dit de fucking NOS ofzo.

brawler | 06-11-20 | 21:28 | 7

@koolteer | 06-11-20 | 22:15:

Je klinkt eerder als een pessimist.
Ga je wel eens een stuk wandelen in de natuur?

Rest In Privacy | 06-11-20 | 23:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ga tegenwoordig als zwarte Sjaan door het leven. Herken me absoluut niet in bovenstaand relaas.

sjaakdeslinksesul | 06-11-20 | 21:27 | 2

Continu of alleen als het donker wordt ?

D.Onderop | 06-11-20 | 21:29

Beter laat dan nooit. Het is een goede gewoonte om je voor te stellen, trouwens.

Wat je veel minder ziet is een grootgrondbezitter of een slavenhandelaar die op latere leeftijd het licht ziet en toetreedt tot Groen Links. Zo iemand zie ik op de Onderbroek althans nooit reaguren.

JvanDeventer | 06-11-20 | 21:27

Ik was vroeger ook links (PvdA lid, actief in Jonge Socialisten, VARA etc.). Inmiddels niet meer. Links heeft veel te lang ontkend dat de ongebreidelde immigratie van de afgelopen decennia een daad van agressie was tegen de onderlagen van autochtone bevolking.

Christenen waren stom en bekrompen in de ogen van links, maar voor conservatieve moslims werd de deur wagenwijd open gedaan. Achteraf gezien een Trojaans paard (DENK). Kritiek op Islam was racistisch.

Dat woke gedoe van de laatst jaren maakt het allemaal nog weer erger. Wat heb ik een hekel aan dat simplistische geleuter over 'wit privilege'. Wat worden mensen lelijk als ze slachtofferschap gaan uitventen. Mannen en vrouwen gelijk? Geloof ik ook al niet meer in. Absurd eigenlijk dat ik dat ooit wel geloofd heb.

Ik ben nog steeds atheïst, maar ik kijk minder neer op die SGP-ers dan vroeger. Ze zijn niet geestelijk gestoord en die hechte familiestructuren hebben ook zo zijn voordelen.

Nee, het komt niet meer goed tussen mij en links.

ED-209 | 06-11-20 | 21:20 | 4

Ed, hoezo alleen de “onderlagen?”

Normpje | 06-11-20 | 21:31

@Normpje | 06-11-20 | 21:31:
Omdat de ellende die de massa-emigratie met zich meebrengt tot nog toe vooral de levens van de onderlagen beïnvloed.
Wijken met veel sociale huur.
VMBO scholen.
Lager geschoolde banen.

De wat hogere sociale lagen..
Koopwoningen
HAVO/VWO
Kantoorbanen

Nu nog voor velen, die niet veel verder denken dan hun eigen huidige habitat, een ver(der) van mijn bed show.

Er zullen de komende 10-20 jaar nog veel ogen open gaan.
Bleken ze wel tot de hogere sociale lagen te behoren, maar niet over veel inzicht en de capaciteit tot langere termijn denken te beschikken.
Jammerdebammer voor hun kinderen.

WasHetMaarMakkelijk | 07-11-20 | 03:42

@WasHetMaarMakkelijk | 07-11-20 | 03:42: klopt helemaal, hoor de persoonlijke verhalen als vrijwilliger bij de voedselbank. Ben van mening dat slachtofferrol niemand past. Iedereen dient geholpen te worden!

Ikbengeenrobot | 07-11-20 | 10:29
▼ 1 antwoord verborgen

@Gulliver | 06-11-20 | 21:24: Klopt, Ik heb TYA altijd erg gemogen, maar
met dit nummer zijn ze flink de mist in mee gegaan.

Grachus | 06-11-20 | 21:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo schijtziek van al dit intellectuele polarisatiegezeik. Het wij hebben de waarheid in pacht verhaal. Enkel verdeeldheid scheppen. Waar we samen niet corona moeten bestrijden, maar ons ras. Terwijl de laatste orang oetans dood uit de woudreuzen van Borneo vallen, de Beloega's levenloos naar boven drijven in de Kamatsjatka zee en de laatste vrije mensen diep in de Amazone aan onze antropologische contacten cq griepjes bezwijken. Er is geen eenheid. Er is geen god. Er is geen hoop. Alleen mensen en steeds meer (crux). Ondanks corona. En dat is het probleem. Een zwart gat voor jullie. Dat zou zoden aan de dijk zetten. www.youtube.com/watch?v=3mbBbFH9fAg

suscrofa | 06-11-20 | 21:17 | 4

Of God wel of niet bestaat bepaal je zelf. Of er wel of geen hoop is bepaal je zelf. Een ieder creëert zijn eigen realiteit. Als je blij en gelukkig wordt als er geen God en geen hoop is, wees daar dan gelukkig mee. Je hebt niets anders te doen dan te worden wie je bent.

Frau Merkel | 06-11-20 | 22:00

@Frau Merkel | 06-11-20 | 22:00:

"Je hebt niets anders te doen dan te worden wie je bent." Ik vind het mooi, ribbelchipswaardig mooi zelfs.

MickeyGouda | 06-11-20 | 22:18

@MickeyGouda | 06-11-20 | 22:18:
Als er ribbelchips in het spel komt heb je mijn aandacht!
De beste beschrijving van de achtergrond en vooral de omzetting heb ik in "conversations with God" gelezen. Hoewel ik het niet op alle punten met hem eens ben zijn het wel de lijnen die ik telkens tegen kom. Het is een aanrader om eens te lezen. Niet dat het eenvoudig is, maar wat heeft een mens anders te doen? Je moet ergens je tijd mee vol krijgen.

Frau Merkel | 07-11-20 | 00:02
▼ 1 antwoord verborgen

Jesse, welkom bij de club.

yeps | 06-11-20 | 21:13 | 1

Haha. Het hautaine komt overeen.

Normpje | 06-11-20 | 21:29

GS is gezond verstand dat graag met een stokje in een drol roert om iedereen de gore lucht te laten ruiken.
Extremistische flanken zijn steeds meer bezig mensen en het debat naar zich toe te trekken en gelukkig het echt grote merendeel (85%) van de mensen (midden -links/rechts) zijn het steeds meer spuug en spuug zat.
GS is een uitvloeisel hiervan.
Het is vooral het gelieg, bedrieg en uitgemaakt worden voor alles en nog wat door de monopolistische MSM media en de politiek die er in mee gaat dat mensen de middelvinger opsteken.
Ik ben ook een boerenlul en zou niks anders willen zijn trouwens.
recht voor de raap, grote bek klein hartje, een gezond verstand en loopt niet weg voor problemen.
En ja we gaan hier als reaguurders gaan soms met een gestrekt been erin.
GS ik hoop dat ze nog heel lang de stok in de drol die het nieuws heet mogen roeren!

captain-caveman | 06-11-20 | 21:09

Cowboy moet alleen nog leren dat socialistisch heel wat anders is dan sociaal.

Rest In Privacy | 06-11-20 | 21:09 | 3

Ja precies ik wil ook een sociale maatschappij maar zeker geen socialisme. Eigenlijk geen enkel -isme. De enige manier voorwaarts lijkt me te shoppen in alle ideeën en de beste elementen gebruiken. Een beetje hoe het de laatste decennia ging. Maar de val van het communisme en de opkomst van het globalisme heeft dit verandert.

P-unit | 06-11-20 | 21:19

@P-unit | 06-11-20 | 21:19:

Het socialisme heeft sociaal gekaapt zoals het christendom dat heeft gedaan met normale menselijke waarden als hulp en vergeving.

Rest In Privacy | 06-11-20 | 21:26

Prachtig om te zien dat iemand die eigenlijk al een dichtgetimmerde blik op de wereld had toch besluit dat wat zelfreflectie te tonen en wat andersdenkenden aan te horen. Volgende stap is om af en toe zonder meteen de knuppel in het hoenderhok te gooien uw ietwat gedraaide opvattingen te ventileren in bijzijn van uw omgeving van links-identificerende, sociale gestudeerde, sociaal werkkring en sociale vrienden. Hopend op en kleine plaatselijk (r)evolutie die we op zo veel vlakken zo hard nodig hebben.

Andersdenkend | 06-11-20 | 21:08

Ze blijven goed .. vanaf het eerste uur al fan.

Rest In Privacy | 06-11-20 | 21:49

Veel pubers hier.
Is niet erg.

HoerieHarry | 06-11-20 | 21:06 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Als Biden wint dan moet al dat blm volk en hun rellende antifa volg aapjes
een andere bezigheid gaan zoeken en vraag mezelf af of dat, maanden van ongestraft plunderen niet een verslavende werking heeft gehad op de onvolgroeide hersenen van zulk beïnvloedbaar linkse sneeuwvlokjes!!

TijdelijkOptimist | 06-11-20 | 21:05 | 4

Mijn gok is dat ze full retard gaan op republikeinen en winkels van republikeinen de komende 4 jaar.

sjef-van-iekel | 06-11-20 | 21:20

Ha! Alsof Biden die Antifa aapjes kan beheersen... Zeker als "progressieve" aanklagers ze nu ongestraft hun gang kunnen laten gaan, er is immers geen federale dekmantel meer. Nee, dat links denkt nu een vrijkaart te hebben. Dat gaat daar los zodra er ook maar iets als racisme uit te leggen is. De media daar zal snakken naar verhalen voor de kliks nu de Orange Man geen verhaal-van-de-dag meer kan zijn. De media zal ver links blijven ophitsen. En Biden zal geen vuist maken. Zo zal het misgaan daar, zodra ver links probeert buiten de steden te gaan.

Aetje | 06-11-20 | 21:22
▼ 1 antwoord verborgen

Welkom in de echte wereld.

horsteknots | 06-11-20 | 21:04

En terwijl wij ons overgeven aan navelstaren en elkaar schouderklopjes geven, gaat de islamisering van het vrije westen natuurlijk gewoon door, met intimidatie, bedreiging, onthoofdingen, schietpartijen en wat dies meer zij...

Zenzeo | 06-11-20 | 21:03 | 2

De integratie is klaar, immers (DENK).

Pieterman | 06-11-20 | 21:07

@Pieterman | 06-11-20 | 21:07: Opsporing verzocht word gehalveerd omdat ze allemaal gelukkig geïntegreerd zijn en een stageplaats hebben

captain-caveman | 06-11-20 | 21:11

In zulks tijden van rampspoed luistert we altijd graag naar wat jaren 60 overemotioneel melodrama. Deep Purple "Anthem" van het legendarische Book of Taliesyn. www.youtube.com/watch?v=TGW3jeZCFcQ met de inmiddels overleden grootmeester toetsenist Jon Lord op het kerkorgel

suscrofa | 06-11-20 | 21:02 | 1

Man .. we worden oud

Rest In Privacy | 06-11-20 | 21:52

Was Jezus nu rechts, links, midden, boven, onder, te laat te vroeg.....?
En Werner Gluck, leeft ie nog?

nobodiesunmighty | 06-11-20 | 21:01

hear hear, hup voor de middenpositie, want wij zijn ook met veel!

De Treinende Rechter | 06-11-20 | 21:00

Nou, welkom dan maar. En vooral eigenwijs blijven graag.

Schoorsteenveger | 06-11-20 | 20:59

Die zit over een paar maanden op Stormfront.
Bekeerlingen schieten meestal door naar het extreme.

Rest In Privacy | 06-11-20 | 20:59 | 3

Nice.

Rest In Privacy | 06-11-20 | 21:00

Ja! Die Cowboy wordt me er eentje hoor!
Een soort Edwin Wagensveld/Joop Glibberveen.

Ruimedenker | 06-11-20 | 21:04

Zal ook wel snel een ban krijgen.

Normpje | 06-11-20 | 21:26

Aan iedereen, hoe bent u hier reaguurder geworden?

Rest In Privacy | 06-11-20 | 20:58 | 28

Eerst een jaar of 3 de topics en reaguursels gelezen. Linkse media schijtbeu natuurlijk. In 2018 ook gaan reaguren, gewoon, omdat ieder mens een uitlaatklep nodig heeft.

OuweOuweLekkerMauwe | 06-11-20 | 22:15

Dank, was leuk om deze reacties te lezen!

Rest In Privacy | 06-11-20 | 22:34

Uit nieuwsgierigheid, doordat 3 puberkinderen trouwe lezers waren.

B. Randnetel | 07-11-20 | 18:55
▼ 25 antwoorden verborgen

"En aldus stel ik me aan u voor, voormalig links-identificerend, sociale studie, sociaal werk, sociale vrienden, maar gedesillusioneerd door de richting van zogenaamd progressief"

Begrijpelijk dat u gedesillusioneerd bent in Links.
Wat u vervolgens beschrijft, gaat echter slechts op voor Regressief Links.
Helaas wel het grootste deel uitmakend van Links, maar toch.

Neem eens een kijkje bij VrijLInks: Links, maar dan minus het regressieve..

michelpen | 06-11-20 | 20:58

Welkom bij de club zal ik maar zeggen, wat dat dan ook is die club.

Een aardig herkenbaar verhaal. Ik heb mij vanaf de middelbare school eigenlijk nooit rechts of links willen noemen. Ik ben wel voor een rechtvaardig sociaal vangnet voor mensen die tijdelijk werkloos zijn, voor ouderen en zieken. Dat voelde dan wel links, maar ben tot de conclusie gekomen dat als je dit wilt, dat ja parasieteren niet kan toelaten. Evenzo het toelaten van ladingen migranten. Solidariteit met iedereen is solidariteit met niemand.
Ik heb echt wel een afkeer van dat hautaine links, de mensen die nu feitelijk grotendeels elite zijn. De makkelijke oplossingen ten koste van anderen. Die anderen zijn meestal de sociaal zwakkeren, en oh ironie, juist ook de Marokkanen, Turken enz.

Klimaat? Prima om de natuur te beschermen en de boel niet te vervuilen maar juist het linkse windmolens najagen doet dat. En hoezo is opwarming alleen maar slecht? Het is gewoon religie.

Hier kun je prima over discuteren, en wat mij betreft met links en rechts. Helaas merk ik onverdraagzaamheid vooral op bij links. Ik ben serieus vrienden verloren omdat ik bovenstaande argumenten steekhoudend vindt. Dat wekt niet meer mijn verbazing want hoor dat van andere reaguurders en soms BNers. Onlangs een psychiater die anoniem een goed stuk hier plempte. Noemde ook dat je in die beroepsgroep wel gl of d66 moet zijn anders is het gedaan met je carrière. Was niet Esther Feneman, maar die is hetzelfde overkomen alleen maar wegens haar relatie met een PVV parlementariër.
Ik heb nog nooit gehoord dat rechtse mensen hun linkse vrienden de deur wijzen.

Verder kan ik veel sympathie opbrengen voor de SP al zal ik niet op ze stemmen, ook de beweging Vrij Links vind ik top. Keklik Yucel, Eddy Terstal; nodig ze eens hier uit in Chips Nootjes Bier. Hier is ruimte voor normaal links , tussen guur en soms onguur rechts. Heerlijk!

Nuuk | 06-11-20 | 20:53 | 3

Stomme geruzie ben ik persoonlijk scheitziek van. Ik ga in het midden stemmen.. Denk een Grevo partij.

Shadow112 | 06-11-20 | 20:59

Het links, rechts verhaal dat men ons voor houd klopt niet. Als je naar de pvv kijkt zouden ze op het asiel/moslims verhaal na links zijn. Ik zelf ben voor een sterke overheid op sommige gebieden maar ik wil ook een overheid die zich niet sterk bemoeid met hoe ik leef. Zo vind ik goede zorg belangrijk en het privatiseren van bijvoorbeeld de energie vind ik nog steeds niet slim. Aan de andere kant vind ik dat de overheid geen geld hoort te geven aan “goede doelen” Als mensen willen dat bijvoorbeeld green peace geld krijgt, kunnen ze mooi hun eigen portemonnee trekken of een kozp dat subsidie ontvangt om de helft van Nederland voor racist uit te maken. De idioterie dat ik beledigd wordt en er nog aan mee moet betalen ook....

Gandalph | 06-11-20 | 21:23

Niemand? Ok.
Vat geen Cowboy.
En.... ik zou je doen.
Welkom bij de club, maar ga niet naast je sandalen lopen hè.

Ruimedenker | 06-11-20 | 20:53

Ik hoop dat ik wat kan leren van individu
[NAW bij redactie bekend]. Ik ben zo'n rare blanke man, die dit ingezonden stuk leest als een ingezonden stuk van een man. Een man in de betekenis van man zoals Adam. Dus mét piemol en ballen, zonder tieton, die zich voelt als een man, zich gedraagt als een man, wil zijn als een man en de rest.

Leptob | 06-11-20 | 20:53

Wat heeft dit met Trump te maken?

gebruikesrnaam | 06-11-20 | 20:51

Beste Cowboy,
Wees leergierig, eigenzinnig, onderbouwend.
Praat geen peop en er wordt naar je geluisterd.
En weet je, ook “niet-intellectuelen” kunnen vaak hele zinnige dingen zeggen.
Boerenwijsheid, een nuchtere kijk.
Onderbuikgelul zo u wilt.
Luisteren is soms leerzamer dan spreken.

Ruimedenker | 06-11-20 | 20:51

Wanneer komt de eerste bus met opschrift: 'Er is Hoop!'? Roze regenboog ernaast.

Rest In Privacy | 06-11-20 | 20:50 | 1

Zag wel een bus maar daarop stond 'stem Nederland terug'.

revolte | 06-11-20 | 22:41

Die Weinstein-drieluik was voor mij ook een openbaring. Nou was ik toch al niet echt woke, maar bij Evergreen keek ik voor het eerst het antiblank-racistische monster recht in de muil. Critical Race Theory is een bedreiging voor de nationale veiligheid, dat meen ik echt. Trump heeft het onderwijzen ervan aan federale ambtenaren per decreet verboden, en dat deed hij goed. Ik huiver bij de gedachte welke kant Amerika, en daarmee het Westen, opgaat met Kamala aan het roer.

Ivoren Toren | 06-11-20 | 20:49 | 2

Krijg nu al medelijden met de Gender Binary, hetero, witte mensen aldaar.
They're coming for you.

Steve1234 | 06-11-20 | 20:51

Zit best lekker warm he zo'n kroontje

de Jager59 | 06-11-20 | 20:48 | 6

@de Jager59 | 06-11-20 | 21:20: het is geen trekhaak

Olleke | 06-11-20 | 21:41

@de Jager59 | 06-11-20 | 21:20: Er zitten weerhaakjes aan.

Sans Comique | 06-11-20 | 22:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Woke naar het wat rechtser en geen wappie. Heet dat dan een wrappie? Woppie?

Olleke | 06-11-20 | 20:48 | 1

Wippie

de Jager59 | 06-11-20 | 21:17

Afwijkende meningen altijd welkom, dat maakt de discussies wat leuker.

Muxje | 06-11-20 | 20:44 | 1

Maar nu even serieus, wat is het moraal van dit verhaal?
Ik snap het niet.
En dan kan ik gaan lopen zeiken, maar dat doe ik niet.

HoerieHarry | 06-11-20 | 20:44 | 2

Moet er dan nu echt altijd een moraal zijn?

Leptob | 06-11-20 | 20:58

Managementsamenvatting: "Hallo!"

Ivoren Toren | 06-11-20 | 20:58

Welkom. Zelf heb ik een kroontje aangeschaft na CNB van afgelopen dinsdag. Als u geen genoeg krijgt van het verhaal over Evergreen State College dan kan ik u de 22-delige serie van Benjamin Boyce te kijken (bij elkaar een uur of 9) aan bevelen. Ik raad u af om het in één ruk te kijken: zelf heb ik er weken over gedaan, aangezien ik maar 10 minuten achter elkaar kon kijken.

ZOMG | 06-11-20 | 20:43

Linkse vooroordelen links laten liggen, de rede laat spreken... is de schakelaar van de verlichting.

Not_again | 06-11-20 | 20:43

Oh ja, stop met zuipen.
Gratis tip.

Is dit nog nieuws? | 06-11-20 | 20:42

Er zitten wat schreeuwende Trump fanboys in de panelen maar het gros is tamelijk genuanceerd en gevat hier. Maar wakker worden uit de woke nachtmerrie is nooit verkeerd. Het vrije woord steunen met een kroontje ook niet. Welkom.

de Voorzittert | 06-11-20 | 20:40 | 2

Wat is er mis met de voorkeur voor Trump?
Zonder te schreeuwen hè....

Ruimedenker | 06-11-20 | 20:45

Persoonlijk meer last van de ‘linkse’ overschreeuwers die proberen bepaalde onderwerpen te domineerden met hun domme kortzichtige redenaties. Over gebrek aan intellect gesproken.

P-unit | 06-11-20 | 21:07

Een schede wat is dat?

HoerieHarry | 06-11-20 | 20:40 | 5

@Olleke | 06-11-20 | 20:52:
Klopt wat u zegt. Geniaal en inventief waren ze, de ouden. Om dat te benoemen wat door moraalridders niet benoemd mag worden.

Nivelleermarionet | 06-11-20 | 21:00

@Nivelleermarionet | 06-11-20 | 21:00: De blanke sabel hoort in de schede. Ik snapte dat blanke nooit zo, maar door uw reaguursel denk ik dat het om een negatief advies voor codoomgebruik gaat, hetgeen ook niet ongebruikelijk is bij deze zelfde moraalridders.

Andersdenkend | 06-11-20 | 21:14
▼ 2 antwoorden verborgen

kom er bij, ikzelf werd in het verleden vaak weggezet als kritisch of negatief.
Maar hou nog steeds vol dat ik realistisch ben.
En dat past heel goed bij de roze brigade met of zonder kroontje.

Steve1234 | 06-11-20 | 20:39 | 3

Inderdaad. Links, rechts, zwart, wit, vlees of vegan doet er niet zoveel toe.
Realisties. Dat zeg ik ...

Het Licht | 06-11-20 | 20:49

@Het Licht | 06-11-20 | 20:49:
Dat "vlees en vegan" neem ik terug. Doe toch maar een speklapje aub

Het Licht | 06-11-20 | 20:50

@Het Licht | 06-11-20 | 20:50: Ik vermoed dat de meeste reaguurders (waaronder ikzelf) meer houden van een Grootmoeders Bal Gehakt van de Keurslager.

Keyboardspeler | 06-11-20 | 22:26

Ik denk dat Jordan Peterson je ook wel zal bevallen dan. Veel kijkplezier!

JoudN | 06-11-20 | 20:39 | 4

@Steve1234 | 06-11-20 | 20:43: Tim Pool is mij wat tegen aan het vallen de laatste paar weken. Misschien wat minder focussen op de hoeveelheid content maar wat meer gaan focussen op qualiteit. Op den duur wordt het een trucje. Steeds dezelfde onderwerp keuze, reageren op incidenten, teveel "You know what man...". Maar goed, hij is wel nodig in het landschap.

JanFTE | 06-11-20 | 21:36

Hitchens, shapiro

Olleke | 06-11-20 | 21:38
▼ 1 antwoord verborgen

welkom

alexserienummer | 06-11-20 | 20:39

Wat deed Trump eigenlijk verkeerd de afgelopen 4 jaar?

Is dit nog nieuws? | 06-11-20 | 20:39 | 5

@Dikke_Tammo | 06-11-20 | 20:51:
Ja lol een duikboot speelt alleen vals bij het opgeven van zijn handicap. ;-) Trump zou een 4 handicapper zijn maar volgens insiders kent hij zichzelf rijkelijk mulligans toe.

keestelpro | 06-11-20 | 21:08

Niets. dat is het probleem. De mensuh willen iemand aan wie ze zich kunnen spiegelen, iemand die ook wel eens een foutje maakt en gebreken heeft.

Inferi0r | 06-11-20 | 21:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Is er een verschil tussen rechts en viesrechts geluid? Rechts geluid vind ik trouwens nog steeds een soort containerbegrip voor alle mensen die iets anders produceren dan een gewatermerkt links geluid. Heel raar is dat.

Leptob | 06-11-20 | 20:39 | 1

Als je in de woke-bubble vertoefd is alles wat afwijkt van jouw mening viesrechts.

Crusher | 06-11-20 | 20:46

Is geenstijl gehackt door de kunstscene?

Padre Grassi | 06-11-20 | 20:36 | 4

GeenStijl moet met de mode mee. Het tijdperk Biden/SJW/BLM/antifa is aangebroken! Heil Keesje VARA! Deze overwinning van de democrats gaat een grote sprong voorwaarts worden.

keestelpro | 06-11-20 | 20:40

Als GeenStijl bon ton wordt in de kunstscene ben ik weg!

Aristotalloss | 06-11-20 | 21:09
▼ 1 antwoord verborgen

Is het geen infiltrant?

Mr_Natural | 06-11-20 | 20:35 | 4
-weggejorist-
AntiZanicz | 06-11-20 | 22:00

Something’s fishy. Hij heeft het ook niet over complottheorieën of Rutte-haat. Misschien is het geen infiltrant maar een intellectueel ofwel onderdeel van de satanistische bloeddrinkende elite.

zuurtjeregen | 06-11-20 | 22:54
▼ 1 antwoord verborgen

welkom Sjaak, voel je vrij om los te gaan. Ook scheten laten na 22.00 is hier erlaubt in deze Sperrzone.

nobodiesunmighty | 06-11-20 | 20:33

Een beetje gay is okay!

zuurtjeregen | 06-11-20 | 22:49
-weggejorist-
rijnaardfos | 06-11-20 | 20:31

“Vies rechts?”
Genoeg links geluid hier hóór.

Ruimedenker | 06-11-20 | 20:28 | 2

Steeds meer..... beetje zorgelijk zelfs

Jack Berenburg | 06-11-20 | 20:41

@Jack Berenburg | 06-11-20 | 20:41: Als er maar een redenering achter zit, of vermakelijk is, tenminste iets toevoegt. Van die slogans en mantra's, die mogen wel achterwege blijven.

Rest In Privacy | 06-11-20 | 20:58

Wolkom!

Rest In Privacy | 06-11-20 | 20:28

Gefeliciteerd met de overwinning van Biden onbekende bekeerling.
*verder gaat met huilen*

keestelpro | 06-11-20 | 20:27 | 5

Ja heb het teruggelezen. Welkom bij de club @The-loopy-cowboy.

keestelpro | 06-11-20 | 20:35
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland