Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Europarlementariërs WOEST om mislopen € 323

Dahaag 323 euro dagvergoeding

jeeeee

Brussel ziet diepdiepzwart van de besmettingen. Veel negatiever krijg je de reisadviezen niet. En wat doen Europarlementariërs dan? Lekker verstandig thuiswerken en morgen gezond weer op. Naar Brussel afreizen, om die dagelijkse dagvergoeding van 323 euro op te halen. Is toch weer 323 euro, toch? En die EP-ers met hun mega-salarissen + onkosten van 4300 euro p/m hadden het al niet breed. Dus dan is 323 euro per dag best wel welkom, zo met de feestdagen voor de deur. Teneinde dat financieelgeforens een beetje te ontmoedigen hebben ze in Brussel nu bedacht die dagvergoeding van 323 euro AF TE SCHAFFEN opdat niet iedere idioot van de 750 dagelijks naar virushaard Brussel afreist om die 323 euro dagvergoeding op te halen. Waarop die Europarlementariërs nu dus WOEDEND zijn, want weer leidt tot woedende reacties op sociale media. Hiero de RealTime Woedend Tracker

Lalala. Geld

Reaguursels

Inloggen

De Telegraaf zegt het, dus is het zo...

Diotima | 04-11-20 | 08:53

Oh. In het geval dat die lui nog iets goeds deden zou je misschien zeggen ok. Maar zoveel geld binnen harken om een heel continent te verruineren....

DrachiR | 04-11-20 | 07:07

Het is toch van god los? En ik hoef geen bevestiging want het is een retorische vraag. Degoutant gewoon. Zo onfatsoenlijk! Wat een tuig.

GrafVonBremm | 04-11-20 | 00:37

Ik ben een keer daar op uitnodiging bij het Europees Parlement in Brussel op bezoek geweest. Een groepje van 10 man. Rondleiding, uitleg, interessant. Het is de nieuwe adel.
We gingen even lunchen in het EP-Restaurant. Gezellig. Wijntje erbij.
De rekening voor de lunch? 1.600 Euro! Die man keek er niet eens gek van op. Zo lunchen ze iedere dag... De rekening werd keurig afgetekend -- te betalen door de belastingbetaler. Dus allen: hartelijk dank nog voor die lunch!

Jonkeren | 03-11-20 | 22:22 | 1

Ik mag toch wel aannemen die je een betere lunch had dan een broodje ham met kaas?

Bread_Pitt | 04-11-20 | 00:24

Laat ik dit zeggen. Walgelijk.

DrachiR | 03-11-20 | 19:01 | 1

Inderdaad.... Misschien kan D66 hier op reageren. Die zijn toch zo pro-Europa? Ze hebben vast een overtuigende verklaring....

JP1973 | 03-11-20 | 20:33

Je weet dus precies waarom ze daar zitten. Niet voor ons.

bergsbeklimmer | 03-11-20 | 18:38

En al díe extra honing uit de grote pot is natuurlijk belastingvrij .

likmegaties | 03-11-20 | 18:32 | 2

Plus premie-vrije pensioenopbouw.

Opajoop | 03-11-20 | 19:43

@Opajoop | 03-11-20 | 19:43: En om u nog even te herinneren: voor dat gehele pensioen is geen dekking. Dat gat betalen wij. Evenals dat pensioen overigens maar dat is een detail................

GrafVonBremm | 04-11-20 | 00:40

Goeie baan hoor! Ik zal mijn uwv coach vragen of hij een sollicitatiebrief wil sturen voor mij.

klevert | 03-11-20 | 18:24

8484 vast salaris plus een vaste vergoeding van 4342, zet er dan gewoon een vast salaris van12826 neer. i.p.v. er zo opzichtelijk omheen te draaien.

aardt | 03-11-20 | 18:05 | 1

Nee. Dat suggereert dat er over die 109.000,-- onkosten-, dag- en reisvergoedingen per jaar IB wordt afgedragen. En dat gebeurt dus niet. IB gaat alleen over die € 110.000,-- salaris. Dus netto zo'n € 15.000,-- per maand op te vreten.

marchbrown | 04-11-20 | 01:07

Hoeveel kost dat Buffet dat daar elke dag wordt geserveerd? Is Frans T. al ontploft?

Frietpiet | 03-11-20 | 17:46 | 2

Helaas worden er geen chocolate mints in het Europarlement-restaurant geserveerd bij mijn weten.

Abject | 03-11-20 | 18:06

Ons Franske zag ik laatst nog bij de plaatselijke voedselbank om in te slaan voor de Kerst

gerrie de perrie | 04-11-20 | 07:46

Ik heb niet het eeuwige leven , maar gelukkig een eeuwig durend REICH als de EU ook niet.

Simpele Drenth | 03-11-20 | 17:42 | 1

as long as man dies liberty will never perish - Charlie Chaplin

Jacques_SiConto | 03-11-20 | 18:01

net als sommige geloofsidioten hoef je voor eu parlementariers helemaal nix te verzinnen om ze zwart te maken. laat ze een weekje zich gedragen zoals ze zich gedragen en ze hebben zich vele malen heftiger zwart gemaakt dan wij met alle leugens van de wereld ooit kunnen.. Ik las een reactie van iemand die net de boot had gemist om naar brussel te komen... daarmee geeft ie dus toe dat ie het geen probleem had gevonden en zelfs toegejuigd had om een corrupte ambtenaar te worden. want dat ben je per definitie als je voor de eu (een grote corrupte gelegaliseerde bende ambtenaren en politici) werkt. shame on you

azubneritan | 03-11-20 | 17:39

Krijgt Kuifje eigenlijk een dagvergoeding?

Brabeaulander | 03-11-20 | 17:18 | 2

Als we dat aan de hand van zijn argumentatie zouden moeten inschatten niet veel meer dan een handvol pinda's, als je het mij vraagt.

Abject | 03-11-20 | 17:27

Het Europarlement moet terug naar de basisfunctie; vrije handel, wegnemen van administratieve drempels etc. Daarmee samenhangend uniforme kwaliteitseisen etc. rond productsamenstelling. Maar de EU heeft zich ontwikkeld tot een moloch die met name bezig is met bemoeizucht op alle gebieden, sterke groei van interne infrastructuur en zelfverrijking. De enige weg hieruit is ontmantelen en kosten eruit snijden. Maar dat moet via de landen want van de EU ambtenaren zelf is niets te verwachten, die bezuinigen zichzelf niet weg. Dus let op in maart waar je voor kiest.

EG61 | 03-11-20 | 17:15

Ze hebben voor zichzelf ook nog een dik pensioen geregeld en hebben van inleveren nog nooit gehoord want ze kunnen nl niet failliet dus daar gaat geen dreiging van uit.

likdoorn | 03-11-20 | 17:11

Dan hadden ze maar piloot bij de KLM moeten worden, stelletje loosers .....

Der Schnitzeljäger | 03-11-20 | 17:04

Maakt niet uit sommige leden hebben hele diepe zakken

stipjes | 03-11-20 | 17:00 | 1

Jammer dat de lijven erg bol staan waardoor er nog nauwelijks nog geld in de zakken gepropt kan worden...

Analia von Solmsch | 03-11-20 | 17:16

5 dagen tekengeld missen is toch bijna het maandsalaris van een afwasser.

likdoorn | 03-11-20 | 16:56 | 1

Bruto dan hé.

abeltasman | 03-11-20 | 18:43

Lekker thuis blijven die Europarlementariërs......niemand zal ze missen.

Wat ik nog mis in het overzichtje met salariëring, vergoedingen en dergelijke. Die lieden krijgen ook nog een riant belastingvrij pensioen. Belastingvrij.........!!! Wie kan het verzinnen....schande !

de rijdende vechter | 03-11-20 | 16:38 | 2

Heel veel rupsjes nooitgenoeg tussen die europarlementariërs.

Usumani | 03-11-20 | 16:43

Ik heb het hierboven al gezegd: voor dat pensioen is niet eens een volledige dekking. Dat gat betalen wij. (net als dat pensioen overigens). Het is een schande. Ik ben absoluut niet anti Europa, integendeel. Maar deze mastodont moeten we zo snel mogelijk inperken of zelfs helemaal opheffen/afbreken en terug naar de basis. ASAP.

GrafVonBremm | 04-11-20 | 00:49

En dan te bedenken dat geen enkele burger er ook maar één minuut last van zou hebben of sterker nog: het niet eens zou merken, als ze er per morgen collectief mee zouden stoppen.

Wering | 03-11-20 | 16:37 | 3

Ik denk dat we dat wel zouden merken. Minder bemoeizucht vanuit Brussel. Meer eigen beleid. Geen miljarden meer richting Zuid Europa.

Usumani | 03-11-20 | 16:44

Grenzen zouden dan morgen dicht kunnen en onze boeren minder worden lastig gevallen door de milieu maffia.

Graaf_van_Hogendorp | 03-11-20 | 16:53

@Graaf_van_Hogendorp | 03-11-20 | 16:53: De meeste beslissingen in Brussel worden genomen door de Europese Raad (van ministers). Dat zogenaamde parlement is gewoon een praatkamer. Om het geheel de aanschijn van democratie te geven.

theo-is-dood | 04-11-20 | 00:10

Dagvergoeding?

Dag vergoeding (zwaaien doet)

Jan Toeternuitje | 03-11-20 | 16:36

Joh, je zou maar rond moeten komen van die 12k per maand...

ReyNemaattori | 03-11-20 | 16:28

Geen wonder dat een partij als D66 zo pro-Europa is; daar willen ze allemaal gaan zitten graaien zonder er iets voor te doen. Wel even Nederland verkwantselen aan deze in-en-in corrupte club. Geen cent meer naar Brussel! Hier worden gvd mensen dakloos vanwege de corona-crisis! Stop the madness! Petitietje beginnen?

Toos Bevergeil | 03-11-20 | 16:25 | 3

Volgende verkiezing allemaal op Geert stemmen en gaat je dat te ver voor je onderbuik dan maar FvD

likdoorn | 03-11-20 | 17:02

@likdoorn | 03-11-20 | 17:02: die graaien net zo hard mee. Eppink van FVD is zelfs een soort oppergraaier die er al een jaar of 15 zit. Rooken die graait de kas van FVD leeg en casht ook nog eens als EP-er.

UpdateAvailable | 03-11-20 | 18:31

@UpdateAvailable | 03-11-20 | 18:31: Eppink was kabinetschef van Bolkestein:
Europees commissaris voor
Interne markt, Douane Unie
en Belastingen 1999-2004.
Die man snapt hoe het werkt bij de Europese Commissie.

theo-is-dood | 04-11-20 | 00:14

Het is nu wel duidelijk hoe het komt dat die Timmermans zo'n dikke pad is geworden.

Weerduivel | 03-11-20 | 16:21

Optie 1: Alle Euro-parlementariërs laten thuiswerken, net als de rest van de nutteloze raamambtenaren.
Optie 2: Afschaffen van die uitvretersclub, ab sofort een minimum bijstandsuitkering voor ze.
Het is toch een schandaal dat een stel zelfgekozen zonnekoningen op kosten van de belastingbetaler de economie ten gronde richt met hun mega-honorarium terwijl ze de hele dag aan de patatbalie hangen. Oh wacht, die patatbalie, dat is een andere club nutteloze uitvreters. Sorry, ik haal dingen door elkaar.

Nivelleermarionet | 03-11-20 | 16:08

Exorbitant hoge bedragen. Kan Wopke daar ook niet eens even een statement over maken dat er geen cent 'steun' naar Brussel wordt overgemaakt mits dergelijke onzinnige vergoedingen worden afgeschaft?

B.Chamel | 03-11-20 | 16:08 | 1

Iedereen met een salaris van 4 keer modaal moet salaris inleveren. Zie KLM, maar piloten kunnen dan in ieder geval nog iets buiten nutteloos ouwehoeren.

brie-de-penis | 03-11-20 | 16:21

Draineer het moeras!

Où est Charlie? | 03-11-20 | 16:01 | 1

Moeras? Bedoelt u misschien beerput?

Nivelleermarionet | 03-11-20 | 16:11

En het maar raar vinden dat het draagvlak voor de eu afkalft.
Niet te verantwoorden deze schandalig hoge dagvergoeding, net als de vaste onkosten die ze niet hoeven te declareren.
In een week meer bijeen graaien dan bijstandsgerechtigden in een maand terwijl ze hetzelfde doen.
Met als nuance dat de EU parlementariërs het ook nog voor elkaar krijgen om over het algemeen gratis te (werk..)lunchen en dineren.
Absurd.

Maya de Blij | 03-11-20 | 15:44

325 euro dagvergoeding is ruim 6000 in de maand. Ik heb mij wel eens laten vertellen dat er hele families van dit geld onderhouden worden. Vooral in de zeuro landen en alles ten oosten van Wenen is het een verdienmodel geworden.

Harvey2Face | 03-11-20 | 15:43 | 1

Het was ook niet ongebruikelijk om als parlementarier je eigen zoon of dochter als medewerker aan te nemen en te betalen vanuit die kostenvergoeding. Denk aan Hanja Mayweggen

LucaBrasi | 03-11-20 | 17:50

Van 00.00 uur tot 24.00 uur uitvreters.

Bataaf | 03-11-20 | 15:36

Wat een paupers. Dat ze daar nog voor komen. Om ethische redenen zou ik geen EU-parlementariër willen worden, maar ik ga er zeker niets voor inleveren.

Frau Merkel | 03-11-20 | 15:36

Minderwaardig plebs, wilt u allen de muil houden. Wij zijn errug belangrijk en zonder ons zou Europa een chaos worden. Namen de feest euh europarlementariers.

De Let | 03-11-20 | 15:32

Jaren geleden gezien,Hedy D’Ancona klokt in bij de receptiebalie Europarlement in Brussel,vangt cash dagvergoeding.
Gaat gelijk shoppen in de stad.

De Profundus | 03-11-20 | 15:28 | 2

Da's uit de tijd dat er nog geen Altiero Spinelligebouw was en het EP zat waar later het Economisch en Sociaal Comité zou komen te zitten. Goh.

Prze***walski | 03-11-20 | 16:15

@Prze***walski | 03-11-20 | 16:15: Toen ik nog regelmatig voor mijn werk, een commerciële organisatie dat wil ik dan toch even gezegd hebben, regelmatig met de Thalys naar Parijs reisde kwam ik die takkentrol regelmatig tegen. Lekker in de eerste klas, wijntje erbij en dan zo'n Frans Timmermans houding over zich van "wie doet me wat want ik ben toevallig heel erg belangrijk dat u het maar weet". Vreselijk dat volgevreten, arrogante PvdA volk. Tot op de dag van vandaag kan ik ze niet luchten of zien.

GrafVonBremm | 04-11-20 | 01:00

Misschien een idee om ze dan maar in quarantaine bijelkaar te zetten in Brussel zodat ze al op het 'werk' zijn. Hoeven ze ook niet in te klokken want, hey, je bent er al. Kan je mooi de verloren werktijd inhalen en dus 24/7 vergaderen en belangrijke dingen doen. Daar zijn jullie toch voor. Jullie hebben de laatste wat, 7 maanden met elkaar de Europesche belastingbetaler 750 x E306 x 215 dagen= een dikke 49 miljoen euro aan alleen al de dagelijkse verschijningsbonus gekost. Voor wat? En dan de maandelijkse onkosten vergoeding 750 x E4264 x 7 = dik 22 miljoen euro. Dus 71 miljoen euro aan bonussen en onkosten vergoeding. Voor een beetje thuiszitten de afgelopen 7 maanden. Ik moet maar es ff met m'n baas gaan praten, beter nog, ik ga denk ik ook maar EUP worden.

clockandhammergame | 03-11-20 | 15:26 | 1

Goed plan.
Past helemaal in de Belgische aanpak.
Ze zitten toch al in hun bubbel.

Kapitein Sjaak Mus | 03-11-20 | 16:09

Och, ik las onlangs in de Elsevier dat Dominicus Jacobus (Dominique) Weesie van POWNED zichzelf ook 200.000 per jaar toeschuift, en tegenwoordig vindt dat Zwarte Piet moet verdwijnen.
Zakken vullen-Dat zit in ons allemaal.

Roadblock | 03-11-20 | 15:16 | 8

@ZOMG | 03-11-20 | 15:49: Waarom denkt u dat er zo veel aanmeldingen voor nieuwe politieke partijen zijn?

In feite is FVD de politieke variant van wat POWNED voor TV is/ was. Beter lekker graaien dan moreel verheven langs de zijlijn met een grijpstuiver staan (hé Bart -- nee hoor, grapje)..

UpdateAvailable | 03-11-20 | 15:58

@_pacman_ | 03-11-20 | 15:24:
Ik denk daar iets anders over.
Hij heeft POWNED opgezet met het verhaal van het kritische geluid, en met behulp van smeekbeden aan betalende leden.
Hij is nu opgeschoven naar de mainstream en huilt met de NPO wolven in het bos mee.
Dat noem ik schijt hebben aan de mensen, die jouw omroepje mogelijk gemaakt hebben.
Er is 1 lichtpuntje: Hij moet voor het einde van het jaar 50.000 betalende leden hebben.
Nou, Jammer dan.

Roadblock | 03-11-20 | 16:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Vervolgens in de 2e kamer hier verontwaardigd zijn omdat piloten willen weten hoelang ze 20% van hun salaris moeten inleveren. Die worden dan voor asociaal uitgemaakt.

Rotterdammert1965 | 03-11-20 | 15:10 | 4

Ik heb het gisteren ook geschreven. Zij hebben makkelijk praten, want zijzelf leveren niks in. Maakt niet uit hoe erg ze prutsen (wat behoorlijk extreem is), maar zij krijgen altijd 100% hun salaris. Gelukkig gaan ze nu wel keihard pleiten dat de dagvergoeding van de Europarlementariërs 5 jaar geschrapt wordt. Lijkt me redelijk.

Boogschuttertje | 03-11-20 | 15:38

Probleem is dat wanneer de zaak toch failliet gaat dat ze 70% van 70% krijgen i.p.v. de huidige 100% !!

A333aan | 03-11-20 | 15:59

@_pacman_ | 03-11-20 | 15:18:
€250K salaris voor 600 uur vliegen. Maar het wel normaal vinden dat de belastingbetaler miljarden bijstort.

theo-is-dood | 04-11-20 | 01:44
▼ 1 antwoord verborgen

Toch een veeg teken dit.
Het geld begint op te raken.

Mr.Crowley | 03-11-20 | 15:06 | 1

Drukken ze toch wat bij. Wellicht dat zo de inflatie wat wordt aangewakkert.

Rotterdammert1965 | 03-11-20 | 15:10

Ik als ambtenaar, krijg geeneens kilometer vergoeding omdat mijn werkgever groen wil zijn.

Schepvogel | 03-11-20 | 15:05 | 3

Dan krijg je toch wel je OV vergoed? Niet dat je daar voor je lol in wilt zitten, maar toch....

Harvey2Face | 03-11-20 | 15:28

Schande!
Ik zou een andere werkgever zoeken!
Iets in het bedrijfsleven, of zo.

Kapitein Sjaak Mus | 03-11-20 | 16:11

@Kapitein Sjaak Mus | 03-11-20 | 16:11: Krijg je wel kilometervergoeding, maar dan moet je ook leveren... Of bijvoorbeeld gewoon een normale tegel kunnen plempen.

Aatje | 03-11-20 | 16:21

Blij dat jaloezie mij vreemd is. Dat maakt het minachten, daar waar op zijn plaats, eenvoudiger.

CalamityJane | 03-11-20 | 15:04 | 5

@CalamityJane | 03-11-20 | 16:57:
Afgunst is gericht op materiële zaken. "Ik ben afgunstig op de nieuwe auto van mijn buurman." Jaloezie kan ook afgunst zijn, als je mensen behandelt als dingen. Maar ik bedoelde the 6th sense.

LiniaalRectaal | 03-11-20 | 18:36

Ik voel het wel aan zoals je zegt maar zijn de begrippen niet wat door elkaar gehusseld Liniaal. Zo vind ik bijvoorbeeld dat je iemand kunt benijden omdat die de durf heeft, (die ik mis) een avontuurlijke vakantie reis te gaan maken en tegelijk blij voor die persoon te zijn. Je kijkt graag zelfs zijn foto's bij terugkomst. Dat vind die dan ook weer leuk. Maar ga je googlen dan schijnt dat ook niet te kunnen. Haal de Dikke van Dale maar weer tevoorschijn.

CalamityJane | 03-11-20 | 21:47

@CalamityJane | 03-11-20 | 21:47: Mijn The 6th sense werkt naar behoren als je er vanuit gaat dat intuitie daar het belangrijk(ste) deel van is. Ik laat me er door leiden.

CalamityJane | 04-11-20 | 08:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Drain the swamp

rectormagnificus | 03-11-20 | 15:04 | 1

Ken Trump hier niet ff president worden?

Omebert | 03-11-20 | 15:06

Van 323,- EUR kun je ook maar 82 Whopper menu's bestellen dus ik kan me voorstellen dat Frans T. hier niet mee uitkomt.

_pacman_ | 03-11-20 | 15:04

Ik kom hier alleen voor de reacties. Is er niet gewoon ophef doordat de Europarlementariër nu niet eens hoeft te komen voor zijn dagvergoeding?

LuNaTeeQ | 03-11-20 | 15:03

Rustig afwachten als straks iedereen werkeloos is de economie plat is Brussel ook verdwijnt als sneeuw.
Leve de Revolutie, slijpsteen ophaalt .............

rein9576 | 03-11-20 | 15:00

Stukje van Tom Staalnterug gezien uit 2013. Hij confronteerde 2 europarlementariër met het feit dat ze op maandag avond 1800 uur nog even de presentie lijst van die dag tekende. De reactie van deze 2 parels laats zich tekenen. Gewoon agressief en handtastelijk worden.
Zeg maar de tokkies in de politiek. En o ja, mocht ook overdag niet filmen in vergaderzalen waar bijna geen europarlementariër te zien was. Brussel is goed voor ons vertellen ze altijd nou Brussel zorgt goed voor zichzelf!!! Sukkels!!!!

Nico1000 | 03-11-20 | 14:59 | 6

@HetGewoneNormaal | 03-11-20 | 15:22: Kun je nagaan wat je Euro in Roemenië oid waard is. Die lui kunnen daar leven als Lodewijk XIV van dit salaris en neveninkomsten. Dat gezegd hebbende: ik zou graag Europarlementariër zijn, gaat hem helaas niet (meer) worden.

_pacman_ | 03-11-20 | 15:27

Zij, geen enkele zelfreflectie totaal niet geïnteresseerd in de eu alleen in hun banksaldo

Nico1000 | 03-11-20 | 15:56

@HetGewoneNormaal | 03-11-20 | 15:22: Was ook op de Duitse tv een reportage van die geldwolven, ook iemand van Die Grünen, stond vrijdagmorgen met haar rolkoffer bij de kassa om te innen om gelijk naar huis te gaan ipv de vergaderingen bij te wonen, toen die reporter haar daar naar vroeg, werd ze zeer kwaad en wilde niets meer zeggen.

Jan70 | 03-11-20 | 17:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Allemaal socialisten, totdat het hun geld gaat kost. Animal Farm in optima forma.

Boogschuttertje | 03-11-20 | 14:58

Lekker voor die zakkenvullers, die krijgen al genoeg geld.

usb stok | 03-11-20 | 14:57

Deze mensen hebben hun uitgavenpatroon natuurlijk wel aangepast aan hun inkomen.

Tragicomix | 03-11-20 | 14:56 | 2

Dat kan twee richtingen op, heb ik wel eens in een boek gelezen.

Roadblock | 03-11-20 | 14:58

Europa deugt niet. *Euxit*

Jos Tiebent | 03-11-20 | 14:55

ze zijn er ook niet om te regeren maar om geld op te strijken.

Ins0mnia | 03-11-20 | 14:55

Schaf Brussel af. Ga verregaand en diepgaand in Europa met elkaar samenwerken, zorg dat er goede afspraken zijn met name t.a.v. grensverkeer e.d.. Sluit handelscontracten en welk goeds nog meer van dienst kan zijn. Maar schaf de EU/Brussel onmiddellijk af.

Broadsquire | 03-11-20 | 14:55 | 1

Niet dat ik het hoop hoor, maar met al dat wegkijken van de echte problemen, duurt niet lang meer dan blazen er wel een paar van die gelovige woestijnratten daar de boel op. Er zitten er genoeg in Brussel en omgeving.
Daahaag vergoeding.

Dubbelepunthoofd | 03-11-20 | 15:14

Uitvreters be like.

william7055 | 03-11-20 | 14:54

..... Pagina niet gevonden?

Glasgow Argus | 03-11-20 | 14:57

@Glasgow Argus | 03-11-20 | 14:57: RTL heeft de pagina verwijderd.
Maar deze zoekopdracht laat nog wel zien dat deze geïndexeerd is door Google.
www.google.com/search?q=bonus-voor-am...

BrutusBosch | 03-11-20 | 15:30
-weggejorist-
F. Jacobse | 03-11-20 | 14:53 | 2

Maar daar werken ze dan ook heel hard voor hoor.

ParaPiet | 03-11-20 | 14:49

Toch mooi dat ze binnen Europa business class mogen vliegen. Nodig ook...

MeneerGuggenheimer | 03-11-20 | 14:49 | 1

Gescheiden van het gepeupel door het gordijn, want dat vinden ze fijn.

Zatkniss | 03-11-20 | 14:53

Allemaal van die non-valeurs die goede sier maken met andermans geld. Dit gebeurt er dus als ze hun ware gezicht laten zien. Hoe is het eigenlijk met Sophie in't Geld?

De Pilsvogel | 03-11-20 | 14:49

In feite zijn alle salarisbetalingen daar "omkoopgeld" om de zaak maar bij elkaar te houden.
Want zeg eens eerlijk, wat wordt daar nou geleverd voor die giga-bedragen wat we hier niet zelf voor elkaar kunnen boksen.
De ambtenaren mogen lullen over komkommers, bananen en peper-en zoutstelletjes, olijfoliepotjes, kartonnen rietjes en dergelijke flauwekul etc.
Zelfs de regeringsleiders hebben talloze tops nodig om maar tot een beetje vergelijk te komen.
Terug naar een E.E.G. en een noord/zuid Euro.
En dan houden we vele miljarden per jaar in eigen zak.
Het hele zooitje zit er puur voor de poen en pensioen !

A333aan | 03-11-20 | 14:48

Weg ermee, nutteloze uitvreters.

ademende aarde | 03-11-20 | 14:48 | 2

Helemaal mee eens. En de hele tijd heen & weer verhuizen, ook zo'n idioterie, wat klauwen met geld kost.

bqbq | 03-11-20 | 14:57

@bqbq | 03-11-20 | 14:57: En ze doen het al zo lang. Ze deden het al in de jaren zeventig herinner ik me nog. Dat het gepeupel nog steeds geen einde gemaakt heeft aan die dure poppenkast snap ik niet.

Overmar | 03-11-20 | 18:48

Politicus is een roeping.
De roeping van makkelijk geld.

BrutusBosch | 03-11-20 | 14:47

Ik neem aan dat alle Nederlandse media vol publiceren over zoveel opofferingsgezindheid en solidariteit.

kaasfondue | 03-11-20 | 14:47

Je eigen volk verraden heeft nou eenmaal een prijs.

LiniaalRectaal | 03-11-20 | 14:46

Neem aan slechts een tijdelijke maatregel?

de Voorzittert | 03-11-20 | 14:45 | 1

Natuurlijk, hoe lang denk jij dat die leden het anders financieel vol kunnen houden. Nu alle restaurants gesloten zijn zijn ze aangewezen op extra personeel thuis en anders catering door de Sea Grill.

Peeweewee | 03-11-20 | 14:56

Ik vind het heel erg. Deze mensen zorgen namelijk voor vrede in Europa. En veiligheid. En gezondheid. En solidariteit. En de juiste stofzuigers, komkommers en lampen. Ze leren ons zelfs hoe je je handen moet wassen. Met een film!
En net nu ze het goede klimaat met de perfecte temperatuur willen installeren, krijgen ze minder geld.
Kan Nederland het niet gewoon even op hun rekening storten?

Poesmobiel | 03-11-20 | 14:45 | 6

@Poesmobiel | 03-11-20 | 14:50:
Je stofzuiger opvoeren doe je simpel zelf door punten 2 en 3 van de thyristor door te verbinden met de kathode van diode D3. Daarna C8 overbruggen met een elco van 45,8964 microfarad en de zwans van Timmerfrans in een pot zure augurken dopen. Daarna 400 volt op je stofzuiger zetten en bidden om kracht.

Nivelleermarionet | 03-11-20 | 16:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Wedden dat dit snel weer wordt gerepareerd????
De 40 echte EU-baasjes (o.a. commissie) hebben die "democratische" parlementbasis nodig voor hun leugens en beleid/macht. Dat parlement stelt overigens helemaal niets voor, allemaal zakkenvullers. Timmermans "beloonde" een Limburgse mislukte PvdA-loser met nu 16.000 euro per maand.... mevrouw liet een spoor van bestuurlijke ellende achter zich in een simpel stadje.

grindbak | 03-11-20 | 14:42

Ze 'verdienen' niet veel als 323 €uri uitmaakt of het voedselbank of biefstuk wordt.
O wacht.... verkeerde topic geloof ik.
Het wordt ook steeds hallucinanter.

Kijkeensaan | 03-11-20 | 14:42

Dat staatje is niet compleet: leest u vooral netto (!) waar niet expliciet bruto staat (volgens welk belastingregime trouwens?), een vaste reisvergoeding bovenop (!) de werkelijke reiskosten en de bonnetjes worden stomweg nooit gecontroleerd (aldus de Europese Rekenkamer zelf). Maar het mooiste: emolument is de pensioenregeling van de EU. De exacte hoogte van de bijbehorende backservice is bij mijn weten nog nooit ergens gepubliceerd.

Maar die vervallen aanwezigheidspremie, dire straits indeed voor al die helden van ons verenigd Europa. Hoezo, money for nothing?

Hetkanverkeren | 03-11-20 | 14:41

Ja, wat haar betreft trekken we nu de stekker helemaal uit de EU. Zo is er niks meer aan, als je dubbele lasten hebt en je in Brussel nergens meer uit eten kunt.

Peeweewee | 03-11-20 | 14:48

Dat ze het überhaupt merken..

wilmeister00 | 03-11-20 | 14:39

Ongeveer 4500 euro per maand eraf is niet niks. Is ook wel een boel geld om ff erbij te krijgen.

Schwanzeleber | 03-11-20 | 14:38

Het is een begin. Minimaal, maar toch.

Ride_On | 03-11-20 | 14:38

Enneeehmm.... voor Europese ambtenaren geldt: Bruto = Netto.

Was zelf ook bijna met de neus in de suikerpot die Euro-ambtenaar heet gevallen toen ik in de laatste ronde van mijn tegenkandidaat verloor om een mooie positie bij EuMetSat

Onkel Bratwurstbude | 03-11-20 | 14:38

Is het afschaffen / teruggeven / inzichtelijk maken van dagvergoedingen van Europarlementsleden eigenlijk een verkiezingsbelofte van de partijen in 0031 en zo nee, waarom niet?

Prze***walski | 03-11-20 | 14:37

Wat is het verschil tussen lintwormen en EU-parlementariërs?
Tegen lintwormen heb je goede medicatie.

Sorry dat ik lintwormen beledig.

ZoekEenVrijeNick | 03-11-20 | 14:37

EU hervorming zonder veel gevolgen in de praktijk: EU-parlement afschaffen, EU-commissie afschaffen, de regeringsleiders van de EU krijgen een ambtelijke club om hun voorstellen uit te werken, de huidige EU instellingen nog eens bekijken, dit zijn uitvoeringsorganen, de rest kan weg. Politieke EU-organen afschaffen, in de praktijk is het toch D en F die het politieke beleid bepalen, bovendien kan GB als ze wil toch gewoon meedoen omdat ze nergens aan vast zitten. Net als de andere lidstaten die naar behoefte mee kunnen tekenen bij voorstellen uit D en F.
In Europa is er 1 gezamenlijke markt.
Mocht blijken dat de landen het erg vaak eens zijn én draagvlak hebben in de bevolking, kun je meer samenwerken. Ieder land moet dat per referendum goedkeuren, en ook per uitbreiding van bevoegdheden.
De euro wordt gesplitst in neuro en zeuro. Frankrijk en de rest van club med komt in de zeuro. Neuro: max 50% staatsschuld en geen begrotingstekort. Voor de zeuro zijn er, net als nu met de euro, geen eisen behalve de uitspraak dat je streeft naar de eisen van de neuro. Ooit. Een eigen munt mag ook. Een gouden standaard zou nog niet zo slecht zijn gezien het gedrag van de EU met benoemingen uit vooral de club med in de ECB. Er is ook geen ECB nodig.

Nichtsneues | 03-11-20 | 14:36 | 1

Die boosheid van jou snap ik.
Maar denk nu eens even wat verder. Alles in 1x afschaffen kan niet. Dan heb je in 1 klap 10 miljoen werklozen er bij. Dat kan geen enkel land betalen.
Beter is gewoon een aanname stop en de boel laten vergrijzen. Na verloop van tijd hebben de regeringen van alle landen hun zaakjes keurig op orde vwb de handels betrekkingen. En dan de stekker uit die hele EU zooi trekken.
Kan bij elkaar 10 jaar duren, maar is verder pijnloos en geruisloos.

Gokmaar | 03-11-20 | 14:55

Ze staan veel te ver van de werkelijkheid af.

WillemWordtWakker | 03-11-20 | 14:35

Haha, daaahaaaag vergoeding

amateurrr | 03-11-20 | 14:35

Ja die Europarlementariërs kennen geen code of conduct... belangenverstrengeling is de standaard... naast die dagelijkse afhaal premie en fors maandsalaris is er ook een paar duizend euro budget voor externe krachten.... wat vaak het hele gezin betekend.... niks van al deze uitgaves en salaris worden getoetst en gecontroleerd... enkel uitbetaald!

Hollandse_blauwe | 03-11-20 | 14:33

Heeft Greta Thunberg al gereageerd?

RickRD | 03-11-20 | 14:33

Hans Brusselmans: www.youtube.com/watch?v=aA4jUU-ntHs

Destijds werden demense in het Hilversumse en Haagse boos maar volgens mij vat de SP hun mentaliteit aardig samen.

Graaf_van_Hogendorp | 03-11-20 | 14:32 | 1

Ordinaire en schaamteloze kleptocratie.

Rico Tampeloerus | 03-11-20 | 14:32

Frans Schrans wint elke dag een wedstrijd, hij is altijd als eerste bij het lopend buffet.
Zijn pens spreekt boekdelen.

jan6894 | 03-11-20 | 14:31 | 3

Ik vermoed dat hij het buffet naar zich toe laat brengen.

Nuchternederland | 03-11-20 | 14:37

Nederlanders die het verschil (in inkomen en vergoedingen) tussen Eurocommissarissen en Europarlementsleden niet kennen, mogen gewoon stemmen en tegels bakken. Democratie is toch maar een mooi ding.

Prze***walski | 03-11-20 | 14:41

@Nuchternederland | 03-11-20 | 14:37: Het lunchen is het zwaarste van de dag, zag je aan van Balen, die moest s'middags zijn roes uitslapen van de wijntjes bij de lunch.

Jan70 | 03-11-20 | 17:36

Brussel schaft zichzelf af.

pibasso | 03-11-20 | 14:31

Volksvertegenwoordigers zouden minimum loon moeten krijgen, of zeker niet meer dan een gemiddeld inkomen. Belachelijk die verschillen tussen de politiek en het gepeupel.

Shadowzz | 03-11-20 | 14:31 | 1

Het argument voor een flinke beloning is, dat je anders geen kwaliteit krijgt.
Mensen die wat te bieden hebben, willen niet voor een normaal salaris volksvertegenwoordiger worden.

Arachne | 03-11-20 | 23:26

Geld is het kwaad van de wereld.
Daarom: wie tevreden is met wat hij heeft, heeft nooit iets te verliezen.

Zo ziet men weer eens wat voor vlees men in de kuip heeft met die eurofascisten die zichzelf en elkaar tot 'europarlementariër' hebben bestempeld.
Kansloze lui zijn het. De schildknapen van het kwaad.

Mensdier | 03-11-20 | 14:31

Kunnen ze niet onder elkaar iets afspreken, zodat de ene voor de ander in klokt en ze in de praktijk helemaal niet in Brussel aanwezig hoeven te zijn voor die dagvergoeding?

www.youtube.com/watch?v=MPbNF1q_6tg

BadPatNL | 03-11-20 | 14:30

Ach, het kan nog erger met internationale organisaties:

www.trouw.nl/buitenland/rapport-wantr...

Angstcultuur, intimidatie, corruptie bij het internationaal strafhof. Ik zie op TV regelmatig dat er geklaagd wordt over dat Trump niet meer mee wil doen met VN-organisaties. Hij gedraagt zich als een olifant in een porseleinkast. Klachten van dommeriken, oplichters en samenzweerders.

Sitting_targets | 03-11-20 | 14:30 | 1

Trump moet niet zeuren. Ieder land dat meedoet aan VN missies kan daar voor worden aangeklaagd. De VS hanteert een uitzondering voor zichzelf en creëert deze voor Israël. We moeten toch iedereen gelijk behandelen, dan moet je ook niet zeuren. Zeker als je claimt dat je liberal values verspreidt and democracy and freedom enne.. peace. En als je je profileert als de enige democratie in het MO, verlicht en al. Je kunt veel van China zeggen, ze pretenderen niets. Overigens is het goede vraag: wat doet de VS in het MO, waarom zijn ze alweer zo'n 17 jaar aanwezig in Afghanistan en een kleine 15 jaar in Irak (dat inmiddels democratisch is en een door Noah Feldman (VS en joods) grondwet heeft) en waarom ze dagelijks vanaf Turkije, het MO en deels Afrika bombarderen (en drones) en waar ze die autoriteit aan ontlenen.

Arachne | 03-11-20 | 23:25

Tja, als je een afspraak hebt over een salaris en vergoeding en die word ingetrokken dan kan ik me best voorstellen dat je pissed bent. Maar deze grappenmakers zouden beest eens wat meer inleving mogen tonen. Geeft een beetje aan hoe ver deze minkukels van de rest van de samenleving staan.
je zou maar een zoon of dochter van zo iemand zijn en als men dan vraagt : wat doet je vader/moeder/ding dat je opvoedt voor werk?

miko | 03-11-20 | 14:29 | 2

De vergoeding word niet ingetrokken. Er zijn gewoon geen fysieke bijeenkomsten meer. Dus hoeft er ook geen vergoeding te worden betaald.

The2Amendment | 03-11-20 | 14:34

@The2Amendment | 03-11-20 | 14:34: Tja die europarlementariers hebben vast woningen gehuurd in Brussel en Straatsburg van die centen. Maar kan me niet voorstellen dat dit uit de lucht komt vallen, dus ze hebben tijd zat gehad om na te denken over het wegvallen van die vergoeding.

kobuskuch | 03-11-20 | 14:47

Ondertussen in de eerste kamer,

Eerste-Kamerleden kunnen vanaf heden vanuit huis hun aanwezigheid op een digitale presentielijst aftekenen. Vanwege de coronacrisis komt het nu voor dat senatoren enkel naar de Eerste Kamer reizen om hun krabbel te zetten en daarna direct rechtsomkeert maken.
www.ad.nl/politiek/eerste-kamerleden-...

D.Onderop | 03-11-20 | 14:29 | 1

Dat gebeurde voor Corona ook al. Infeite zijn ze het volk aan het verraden. Waarom is het zo makkelijk? Waarom staan hier geen consequenties op? Waarom staan we dit toe als maatschappij?

Shadowzz | 03-11-20 | 14:35

Dag, vergoeding!

viejohuevon | 03-11-20 | 14:29

Tegen deze uitwassen gaat de Soros-jeugd nou nooit de barricaden op. Iets met bijten in de poot die je voedt, denk ik.

kapoerewiet | 03-11-20 | 14:28


Het is echt bizar, ze lopen naar binnen en klokken in en lopen gewoon weer naar buiten toe. Er zijn weinig werkgevers die dit goedkeuren, volgens mij wordt je dan ontslagen.

Brabeaulander | 03-11-20 | 14:28 | 3

Had het ook al gelinkt ja. Jammer alleen dat die PVVer behoorlijk fout is gebleken. Weet niet of je dan het opnieuw onder de aandacht moet brengen. Wellicht een vervolg erop met een andere insider van PVV/FvD.

Graaf_van_Hogendorp | 03-11-20 | 14:29

Is toch algemeen geweten ? Dan weet je nog niks van het gefoefel met dagvergoedingen. Wifi kost declareren terwijl daarvoor een % in de dagvergoeding inzit. Maar je laat je secretaresse een note to the file schrijven en dan vind je een directeur die dat wil tekenen en hoppa, in de pocket. Of je doet het nog slimmer en surft gewoon via de 4G van je GSM. een 10 tal jaar geleden heb ik er zo zien passeren met facturen van een paar duizend euro. 4 G Data in het buitenland. Te tam van de wifi van t hotel te gebruiken en te gierig om daarvoor te betalen. Zodat ze het maximum uit hun dagvergoeding konden sleuren. Die GSM factuur werd wel betaald. Dat waren gasten met een salaris van + 10 K / maand.

Lt-Kol Kilgore | 03-11-20 | 14:35

Moest idd daar ook aan denken

Diederik_Ezel | 03-11-20 | 14:36

Maar ze werken wel allemaal heel hard...

RickRD | 03-11-20 | 14:28

Hedenochtend was het godsallejezus druk bij de voedselbank...

Bouwfraudeur | 03-11-20 | 14:28 | 1

Kwam je halen of brengen?

Gokmaar | 03-11-20 | 15:02

€-parlementariërs.

Dr.Mabuse | 03-11-20 | 14:27 | 1

scherp

LuNaTeeQ | 03-11-20 | 15:02

Pilotengedrag.

Pieterman | 03-11-20 | 14:27

Als het deze reactie oproept zal het wel een terecht besluit zijn.

Nederland80 | 03-11-20 | 14:27

Fransje voorop?
Hoe moet dat nou met de lunch????

enra | 03-11-20 | 14:26

Ik had eigenlijk nog iets te zeggen over die ontsnapte apen.

Guillermo | 03-11-20 | 14:26 | 3

Dan doen we dat hier maar he. Ik vind zielig.

slobbersaus | 03-11-20 | 14:34

Ik ook. Die 2 vertoonde imponerend gedrag dat voor een onveilige situatie heeft gezorgd dus afgeschoten... dat gedrag zien we ook vaak bij bepaald volk, kunnen ze die lijn niet doortrekken voortaan? Dat ruimt lekker op namelijk!

Hollandse_blauwe | 03-11-20 | 14:39

Het is toch logisch dat we hier tegen protesteren?

Kuifje-naar-Brussel | 03-11-20 | 14:26 | 1

Je hebt er net zoveel recht op als Dijkhoff recht op wachtgeld had.

LiniaalRectaal | 03-11-20 | 14:37

Geef Nederlanders een groot zak geld en ze zullen hun mond houden over Finnen, asielzoekers en Islamisering. Eigenbelang gaat immers voor.

Voor deze Europarlementariers geldt hetzelfde. Die zullen al hun principes en standpunten opzij zetten, mits ze genoeg betaald krijgen.

Greetjee | 03-11-20 | 14:26 | 1

Idd als het bier maar koud staat in de koelkast

Hollandse_blauwe | 03-11-20 | 14:44

Dus een lening en nog een kapitaalinjectie en de NOW regeling... het is gewoon Stichting de KLM geworden

stipjes | 03-11-20 | 14:26

Maar ze krijgen wel wc papier vergoed hoop ik.

CalamityJane | 03-11-20 | 14:25 | 4

Ambtenaren in eigen land krijgen al vergoeding om thuis te poepen dus ja dat zal ook wel gedeclareerd worden in het Brusselse.

Graaf_van_Hogendorp | 03-11-20 | 14:28

En voor daarna weer doekjes voor de handen zeker. Ik heb je wel door Kuifje.

CalamityJane | 03-11-20 | 14:45
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen ze niet een tijdstip bepalen wanneer iedere Europarlementariër langs moet komen?
Komen, handtekening zetten en weer weg.
Hoeft niet meer dan 5 minuten te kosten.
Het is niet zo dag ze de hele dag blijven werken voor die dagvergoeding.

Osdorpertje | 03-11-20 | 14:23

Geen enkel eenheid rondom de aanpak van Corona of Islamitische terreur. En waar maken die opvreters zich vervolgens druk om? Wat een kansloze bende!

First Contact | 03-11-20 | 14:23

En zo'n 9000 mensen die gedupeerd zijn door de toeslagenaffaire krijgen als een soort voorschot voor de komende feestdagen € 750,-
Dan te bedenken dat velen meer dan €10.000,- ten onterechte gevorderde bedragen terug horen te krijgen.
Die zichzelf verrijkende roedel geldwolven te Brussel zou zich diep moeten schamen voor hun gehuil.

leo de pejo | 03-11-20 | 14:23

Maar ze doen het niet voor het geld. Ze doen het voor ons. Echt waar.

obominotie | 03-11-20 | 14:23 | 5

Tuurlijk. Dankzij Brussel doet de stofzuiger nu niet zo'n pijn aan je oren. Echt heel fijn.

Waakvlam | 03-11-20 | 14:36

Ze verdelen het letterlijk onder de armen.

likdoorn | 03-11-20 | 14:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Pfff, moet ik mee aankomen bij mijn werkgever, werkelijk gemaakte kosten plus €0,50 per km... Ik denk dat ie letterlijk een beroerte krijgt van het lachen...

5UCK MY D1CK | 03-11-20 | 14:23 | 2

Ik mag nu niet naar kantoor en moet van thuis uit werken. Woon-werk is dus nu afgeschaft. Maar ik heb toch afspraken buiten de deur. Daar moet ik nu vanuit huis naar toe. Maar die onkosten krijg ik dus niet vergoed.

CupDCake | 03-11-20 | 14:29

@CupDCake | 03-11-20 | 14:29: Dan ben je toch een vreselijke sul om dan toch te gaan? Heb je ooit wel eens NEE leren zeggen? Moet je eens doen, krijg je respect voor terug.

vokfeez | 03-11-20 | 14:35

Die lui zijn het nog niet waard om in de bek gescheten te worden.

gemeentereiniging | 03-11-20 | 14:22

Rijden ze allemaal een Mazda 323.

Toetsenbordcomplex | 03-11-20 | 14:21

Geld maakt niet gelukkig, maar het sust het geweten.

Toetsenbordcomplex | 03-11-20 | 14:20 | 1

Het is een stuk aangenamer om depressief te zijn met champagne in de bussiness class dan met slootwater onder een brug.

KlauwnBassie | 03-11-20 | 17:15

Misschien gebruikten ze die 323 wel om de armen te helpen, en dat kan dan nu niet meer ...

C1O2 | 03-11-20 | 14:20 | 1

Ze doneren zeker dat geld aan goede doelen. Hunzelf en hun naasten.

Graaf_van_Hogendorp | 03-11-20 | 14:23

Witte boorden criminelen. Allemaal daar.

herstelkous | 03-11-20 | 14:19

Is klein bier trouwens, maak u liever druk over wat ze daar doen in plaats van hoeveel ze daarvoor betaald krijgen.

small_town_dude | 03-11-20 | 14:18 | 6

@therealbraindump | 03-11-20 | 14:21: die loyaliteit heeft bij vrijwel niemand ooit bij de belangen van de burger gelegen. Het is gewoon een baan, tekenen bij het kruisje en zo veel mogelijk verdienen. Wat eigenlijk alle ambtenaren doen. Iedereen die wel eens bij een loket gestaan heeft weet wel dat de belangen zelden bij de burger ligt. En die loketmedewerker gaat ook naar het Malieveld voor 2% meer bonus.

small_town_dude | 03-11-20 | 14:48

@small_town_dude | 03-11-20 | 14:48: Kom maar op met de hoon, maar de militair is technisch gezien ook een ambtenaar. Ik kan je vertellen, die verdient wel veel, maar krijgt dat niet.

LuNaTeeQ | 03-11-20 | 15:00

@LuNaTeeQ | 03-11-20 | 15:00: Respect!. Militair is niet het eerste dat in me opkomt als ik aan ambtenaren denk. En ik heb er ook nog nooit direct mee te maken gehad.

small_town_dude | 03-11-20 | 15:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach, daarentegen varen de wijnboeren, delicatessenwinkels, 5-sterrenrestaurant's en hotels alsmede limousineverhuurbedrijven e.d.er wel bij, moet je maar denken.
Houden ze de economie een beetje op peil.

LoesjeP | 03-11-20 | 14:18 | 8

@CalamityJane | 03-11-20 | 14:58: dus ik snap die EP mensen wel. Met zo;'n goed inkomen is het een heerlijke stad met voorzieningen die
blijven bestaan door het EP. En daar plukken andere mensen ook weer de vruchten van. Vergeleken met bijv de Zuidas is Brussel een ideale stad om te (net)werken .

small_town_dude | 03-11-20 | 15:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Dubieuze bron, het is aanzienlijk meer, anders waren Paul Tang (PvdA) en Agnes Jongerius (PvdA) allang naar NL terug gekeerd. Timmerfrans (PvdA) laat ik voor het gemak maar helemaal buiten beschouwing. Maar goed, europarlementariers zijn dus net KLM piloten zou een conclusie kunnen zijn .

Feitenpliesie | 03-11-20 | 14:17

Opdoeken die handel snaai en graai!! Kotsmisselijk van dat hele circus.
Het rariteitenkabinet wat aan ons, als marionetten, aan de financiële touwtjes trekt .
Gajes noem ik het. Volgevreten varkens , stuk voor stuk met grote minachting voor ons als gepeupel. Daar is de grootste ellende door veroorzaakt zoals in Nice, Wenen en voorgaande

Mispel | 03-11-20 | 14:17 | 1

aanslagen. Iedere week ook hier 500 "asielzoekers" binnen. Wat zit er tussen voor ellende?
Weg met heel dat Europa!

Mispel | 03-11-20 | 14:19

Ja, dat zijn dus onze vertegenwoordigers. Ze maken glashard duidelijk, waar hun prioriteiten liggen. Ik heb er geen goed woord voor over.
-

Bernhard de II | 03-11-20 | 14:16

Ik neem wel aan dat de linkse partijen en socialisten het niet zo erg vinden.

small_town_dude | 03-11-20 | 14:16

Heerlijk, iedere dag een copieuze lunch en daarna nog een met een lekkere temeier bubbelen en badjassen. Doen ze goed die Europarlementariërs.

DrumPiet | 03-11-20 | 14:16 | 3

Wil je een keer een rondleiding, Piet?

Kuifje-naar-Brussel | 03-11-20 | 14:29

Nou nee Kuifje. Ik weet hoe dat soort Ceaucesçu en Elena rotzooi er uit ziet.
Sorry Kuifje, kon het niets laten.

CalamityJane | 03-11-20 | 14:40

Hoe moeten ze nou de hypotheek betalen ?! Paniek onder de Europarlementariërs

Suncatcher | 03-11-20 | 14:15

Broodje aap verhaal...

guinnessdude | 03-11-20 | 14:15 | 3

Dat was de andere topic.

Graaf_van_Hogendorp | 03-11-20 | 14:17

@Graaf: dat was het dode aap verhaal.

Cunts-en-kitsch | 03-11-20 | 14:22

Dode aap topic is dood

kaasfondue | 03-11-20 | 14:43

Lubach had een goed item over Europa. De mentaliteit, de arrogantie, het geld smijten en het gebrek aan transparantie. Prima uitzending!

oldandwise | 03-11-20 | 14:15 | 2

Vond het helemaal geen goede uitzending. Het was veilig een beetje fluisteren aan de zijlijn, aan het handje van zijn D66 producent. Zijn enige punt van kritiek was dat Eu commissarissen en parlementariërs slecht communiceren met de achterban en te onzichtbaar zijn. Om af te sluiten met de boodschap dat we een Pro-EU omroep nodig hebben om het onwetende volk op de hoogte te houden van al die belangrijke zaken waar Brussel mee bezig schijnt te zijn. Ik trapte er niet in, maar zie dan ook geen blauw + sterretjes voor m'n ogen.

kapoerewiet | 03-11-20 | 14:18

Welnee joh, de kritiek van Lubach bevindt zich binnen het spectrum van de toegestane kritiek, een vorm van controlled opposition.

therealbraindump | 03-11-20 | 14:25

Ik zie elke Europarlementariër als een dikke vette Brusselmans die taart wegvreet alsof hij nog geld tegoed heeft van eerder genoemd gebak.

Cunts-en-kitsch | 03-11-20 | 14:14 | 2

Brusselmans was een held, vooral die winterbanden rookten fijn.

DrumPiet | 03-11-20 | 14:17

Ah, dat spotje van de SP. Dat was een goeie.

kapoerewiet | 03-11-20 | 14:22

Die Timmerfrans, hoe komt hij nu aan zijn 10000 calorieën per dag?

No1Nol | 03-11-20 | 14:14 | 1

Schransie Timmerfransie verdient heul veul meer dan €8484 bruto. €323 is voor hem peanuts. Geld wat ie vindt onder de kussen van zijn zitbank.

Graaf_van_Hogendorp | 03-11-20 | 14:16

Als zo'n uitvreter alle vergaderingen bijwoont, steelt ie dus 17.111 euro per maand. C'est pas de senicure. Gaat de Graaierspartij oprichten. Stemt Zatkniss.

Zatkniss | 03-11-20 | 14:14 | 1

Tja, veel is het niet maar ach, het is ook geen hard werken zeg maar.

The2Amendment | 03-11-20 | 14:38

Ook al krijg je zo makkelijk de poen in je schoot geworpen, ik wil nog niet dood gevonden worden tussen die wereldvreemde parasieten. Gewoon een beetje zwart werken af en toe om in ieder geval die poen uit de graaiende poten van die belastingslurpende ratten te houden.

PhallusObesitas | 03-11-20 | 14:14 | 2

Ik wel, doe het een jaar of 3, 4 een beetje handig, en ga rentenieren.

Nuchternederland | 03-11-20 | 14:35

Jij kan daarvoor in de bak vliegen, zij krijgen daarvoor eretitels en bloemetjes en andere shit. Dat is het verschil.

Lt-Kol Kilgore | 03-11-20 | 14:55

Animal Farm

Stonecity | 03-11-20 | 14:14 | 1

Inhalige stommelingen.

CalamityJane | 03-11-20 | 14:24

Ik mag maar liefst 19 cent per kilometer declareren!

NeedIsaymore? | 03-11-20 | 14:12 | 4

Niet iedereen hier rijdt in een Fiat.

Kuifje-naar-Brussel | 03-11-20 | 14:30

Ja, dat vindt uw werkgever wel aardig. Feitelijk is het veel te weinig, meer mag wel maar dan moet dat gebruteerd worden. Beter declareert men de rit twee keer. Vreemd is dat die 19 cent al in geen decennium is geïndexeerd.
In mijn stagetijd kregen de mensen 59 guldencent. En dat vond men al veel te weinig.

AntiZanicz | 03-11-20 | 14:49

@Andersdenkend | 03-11-20 | 14:21:
Die 19 cent is onbelast. Dus als u die verrekent met uw bruto eindejaarsuitkering, doet u in feite afstand van het deel dat uw werkgever zou betalen (uw eindejaarsuitkering wordt immers minder).

Goede deal voor uw werkgever, slechte deal voor u. Of ik moet u verkeerd begrepen hebben?

libertat | 03-11-20 | 15:16
▼ 1 antwoord verborgen

Hadden ze ook maar zoveel lef als het op echte Europese problemen aankomt...

koudvuur | 03-11-20 | 14:12

smerige egoïsten ik walg ervan... hebben ze nog vacatures?

Barkruk2 | 03-11-20 | 14:11 | 5

@Kuif: ik washandjes ja.

Cunts-en-kitsch | 03-11-20 | 15:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Veel van die KLM piloten hebben gewoon recht op een uitkering van hun UWV verzekering tot aan hun pensioen met wat ze hebben opgebouwd.

stipjes | 03-11-20 | 14:11 | 3

U bent de weg kwijt? UWV doet alleen WW en dat is beperkt tot 2,5 jaar.

AntiZanicz | 03-11-20 | 14:46

@AntiZanicz | 03-11-20 | 14:46: En dan ook met een max dagloon als basis en het gros van de piloten zit daar ruim boven.
Die WW is voor niemand een vetpot en dus ook niet voor piloten ( en vele andere goedverdieners)

loze stijl | 03-11-20 | 17:16

Wereldvreemde idioten die Europarlementariërs ..... afschaffen dat hele ondemocratische circus... terug naar een handelsverdrag, op de rest zit niemand te wachten!

Fatwabuster | 03-11-20 | 14:11 | 6

@De echte Stolwijker | 03-11-20 | 14:13:
Een democratisch gekozen orgaan? Wanneer is er aan het Europese volk gevraagd of ze een Europees parlement wilden? En wanneer heeft het Europese volk daar 'ja' op gezegd? Dat er op de pionnetjes gestemd mag worden wil niet zeggen dat een democratisch gekozen orgaan is. Ik vraag me nog steeds werkelijk af hoe ze ermee weg zijn gekomen dat er zo te isntalleren en iedereen doet gewoon mee. Het begon allemaal met een kolen en staal gemeenschap.... Uiteindelijk zitten we opgescheept met een bureaucratisch monster

DaDutch | 03-11-20 | 14:29

Stolwijk. Ja joh, prima. Zo goed?

CalamityJane | 03-11-20 | 14:30

@DaDutch | 03-11-20 | 14:29: En die kolen en staal gemeenschap had als doel, dat Duitsland NOOIT MEER zoveel kolen en staal zou hebben dat zij een oorlog zouden kunnen beginnen.

Arachne | 03-11-20 | 21:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Wie heeft er dan besloten tot die afschaffing? Dat is dan ook een Brussels besluit.

En die afschaffers, hebben die nu in eigen vlees gesneden of ging het henzelf niet aan? Ik gok natuurijk het laatste.

Knufter | 03-11-20 | 14:10

Zolang niet duidelijk is uit welke pot dit betaald wordt en hoeveel dit per betalend eu slaafje kost, geeft niemand een fuck en glas, plas en kassa dat het was!

TijdelijkOptimist | 03-11-20 | 14:09 | 1

Dat is allemaal wel duidelijk en duidelijk dat men er wel om geeft.

AntiZanicz | 03-11-20 | 14:45

Hmm, dat valt me nog aardig tegen allemaal als je het vergelijkt met het graaipakket van Dominique Weesie. Hoeveel uur per week zou die nog echt werk doen?

Blasfemie | 03-11-20 | 14:09

Tis wel makkelijk Geld verdienen. Even ondertekenen, een uurtje koffie leuren en ouwehoeren en dan weer naar huis. Je weet in ieder geval wel waar een deel van je belastinggeld naar toe is gegaan de laatste jaren....

Frietpiet | 03-11-20 | 14:09

Van dagvergoeding naar zeg maar dag tegen je vergoeding! In alle ernst, beetje goede arbeidsvoorwaarden zijn prima, maar dit slaat natuurlijk alles.

Guldendraak | 03-11-20 | 14:08

Graaicommunisten

MaxiCosi24 | 03-11-20 | 14:08

Mooi dat ze zich zo blootgeven. Is er nog 1 eurofiel te vinden die denkt dat deze figuren daar voor de burgers zitten?

Zatkniss | 03-11-20 | 14:08 | 7

@De echte Stolwijker | 03-11-20 | 14:11: En die pvv-ers dan met drie baantjes en drie keer pensioen. De eigen vrouw als hulp. En dan maar klagen over anderen.

AntiZanicz | 03-11-20 | 14:44

@CalamityJane | 03-11-20 | 14:32:
Het heeft in ieder geval wel het effect dat jij daar op reageert. Blijkbaar ergert het je toch. Maar daar ben ik niet op uit hoor. Probeer de volgende keer eens een inhoudelijk antwoord, misschien ontstaat er een leuk debat.

De echte Stolwijker | 03-11-20 | 15:00

Stolwijker, als je dat van de PVV niet had gezegd dan had ik het nog NIET overwogen.

CalamityJane | 03-11-20 | 15:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Kotsmisselijk.
Disgusting.
Unacceptable...

wezen | 03-11-20 | 14:07

hahahahahahahahaha . roflol

newray | 03-11-20 | 14:07

Zakkenvullen was nooit zo makkelijk.

obzzcure | 03-11-20 | 14:07

Krankzinnig declaratiesysteem dat klaarblijkelijk maar goed is voor 1 ding en dat is het kweken van rotte appels.

Voorbeeldige burger | 03-11-20 | 14:07

Maar de verhuizingen tussen Strasbourg en Brussel gaan nog gewoon door. Dat is een bizarre geldverslinding.

van Oeffelen | 03-11-20 | 14:07 | 3

En wat dacht je van de honderden tolken die ze in dienst hebben, ipv engels te spreken met elkaar. Kost ook zo een miljoentje of 10, 15.

Nuchternederland | 03-11-20 | 14:33

Die gaan niet door. Dat staat in het artikel. Voorts zijn er nog nauwelijks vergaderdagen dus met die Euro 300 loopt het ook wel los.

AntiZanicz | 03-11-20 | 14:42

@Nuchternederland | 03-11-20 | 14:33: Waarom zou je de taal spreken van een land dat niet eens lid is. Het is net alsof men in Rusland Duits zou spreken.
Direct mee stoppen!

AntiZanicz | 03-11-20 | 14:43

Ik moet het doen met 1700 euro in de maand. Toch ergens de verkeerde keuzes gemaakt in het leven. Spijtig.

LewsTherinTelamon | 03-11-20 | 14:06 | 8

Lews en Deze Naam.
Respect voor jullie!

CalamityJane | 03-11-20 | 14:35

@CalamityJane | 03-11-20 | 14:35: Thanks. Ik troost mij met de gedachte dat zoveel statushouders wel een sociale huurwoning kunnen krijgen. Ik betaal slechts 55% van mijn loon aan huur.

LewsTherinTelamon | 03-11-20 | 14:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo lekker betrokken bij de rest van de wereld.
Stelletje uitvreters.

Barkruk2 | 03-11-20 | 14:06

Ja kom op zeg, ik zou ook kwaad zijn als m'n jarenlange gratis 323 euro per dag aanwezigheidspremie bovenop m'n toch al aanzienlijke loon werd afgepakt.
Elke euro telt, en elke euro in eigen zak is er een die niet (door een ander) verkeerd besteed wordt.

Dezenaamhier | 03-11-20 | 14:06 | 1

Moet je ambtenaren hier horen als ze een AOW gaatje hebben van een maand bij het eerder stoppen met naar het werk te hoeven gaan. Dit terwijl ze al jaren veel te veel krijgen, weinig premie betalen. En ook nog gewoon vroegpensioenen terwijl dit helemaal niet kan.

AntiZanicz | 03-11-20 | 14:40

Ongelooflijk.. afschaffen die EU.

MooseNL | 03-11-20 | 14:05

Gaan ze nu ook winkels plunderen...

lock box | 03-11-20 | 14:04

Ha ha ha ha. Lekker voor die varkens.

Piet Karbiet | 03-11-20 | 14:04

Altijd in staat om de juiste snaar te raken, die Europarlementariers.

Glasgow Argus | 03-11-20 | 14:04 | 2

Hoe wereldvreemd kun je zijn inderdaad.

LewsTherinTelamon | 03-11-20 | 14:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken