Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GEEN LIVE PERSCO OMT OVER MONDKAPJES

Overheids Muilkorf Taskforce komt wel/niet met maatregelen, ook niet met persco

Social

Hee pssst meisje.... bel ons

Uw regering zit aan het zwembad (te bellen met Brussel, voor baantjes), uw burgemeesters roepen maar wat door elkaar heen, uw veiligheidsregio idem dito. En daarom moeten de *kuch* knappe koppen van het OMT de knopen maar doorhakken. 

De OMT ZevenSchaar olv Jaap van Dissel (wisselend aangevuld met 30 deskundologen van diverse kunne) vindt mondkapjes maar drie keer niks wegens -inmiddels gedebunkte - schijnveiligheid. En de druk van de Doutzens alsook publieke opinies is intens, besmettingen lopen gierend uit de hand en curves zijn helegaar niet flat meer. 

Landelijke en regionale media melden iedere besmetting, bij gebrek aan poema's, lanspuntslangen en overige zomerkomkommers. DUS ER MOET WAT GEBEUREN. Maar kan & mag dat zomaar, het hele land aan de mandatory mondkap? Nee, zeggen hoogleraren staatsrecht. Maar er gebeurt niks, zelfs geen persco vandaag,  en ook geen maatregelen.

Het Outbreak Management Team (OMT), dat het kabinet adviseert over de bestrijding van het coronavirus, komt pas later met een advies over een mondkapjesplicht. Volgens het RIVM en het ministerie van Volksgezondheid (VWS) komt dat er in ieder geval nog niet op dinsdag of woensdag.

Kortom; u mag het lekker zelf uitzoeken, maar dat mag ook niet, want dan krijgt u een prent van de boa. Daarom vragen wij - mede namens Karen - MOGEN WIJ DE MANAGER VAN DIT LAND EVEN SPREKEN?

Reaguursels

Inloggen

We kunnen niet met mondkapjes omgaan? Maak het dan een niet-bindend advies.
De mensen die ze goed kunnen hanteren gaan ze dragen en de kneuzen die het niet kunnen of die niks willen betekenen voor de maatschappij doen gewoon niet mee.

SIogra | 28-07-20 | 20:14

De geesten worden al dagen rijp gemaakt, met de MSM voorop. Verplichting gaat er gewoon komen.

Kwelbeller | 28-07-20 | 18:43

Ik zie alleen maar best wel dikke tieten

Atom1cWedg1e | 28-07-20 | 17:58

Ik was net in België. Lopen en fietsen ze in de vrije natuur met een mondkapje op. Bij windkracht 6. Gekkehuis

sr69 | 28-07-20 | 17:35 | 1

De Brusselse staatsmedia en de Nederlandse Propaganda Omroep zijn al dagen aan het drammen, de onderdrukkingslap voor je muil moet er komen lege IC's of niet. Alles ter bevordering van de nieuwe marxistische heilstaat.

revolte | 28-07-20 | 20:13

Morgen komen ze samen in de heksenkring in het Amsterdamse bos, met Doutsen als voorzitster. Volgens RTLx - die stiekem inzage heeft gehad - gaat Amsterdam in lockdown en wordt er een avondklok ingesteld. Nou ik kan niet wachten.

Rdock | 28-07-20 | 17:34

Het merendeel zou voor een mondkapjesplicht zijn? Waarom geloof ik dat niet? Mij is niets gevraagd en om mij heen ken ik niemand die het hiermee eens is, op een enkele schijtbak na.

Als al diegenen die zo vreselijk bang zijn pm een pleuris op te lopen, nou eens gewoon lekker thuis en binnen blijven; dan kan de rest van Nederland gewoon normaal doorgaan.

Dat gebuig voor alles en iedereen moet maar eens over zijn.

Knoppenbonker | 28-07-20 | 17:34 | 1

Wellicht kunt u de tekst ook eens aan uw ouders laten lezen

Rdock | 28-07-20 | 18:17

Ach, toch maar wat wegwerpkapjes gehaald voor het geval het eind van de week verplicht in winkels gaat worden. Nu nog een paar uitwasbare ( desnoods maar met het logo van een voetbalclub die niet de mijne is ) en dan zijn we voor onder de 20 euro voorbereid op wat er verder ook aan zit te komen. Kleine moeite om geen gezeik te krijgen of tegen stomme boetes aan te lopen.

Graaisnaaiert | 28-07-20 | 16:41

Snap die hele mondkapjes discussie recentelijk niet zo. We komen uit de 1e golf Corona zonder mondmuiltjes en nu zouden ze verplicht moeten worden. Ik zie het niet.

Willen mensen graag met een mondkapje lopen dan doen ze dat toch, maar laat iedereen die er geen behoefte aan heeft het vooral lekker niet doen.

Ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat het gezond is uren door zo’n stuk stof te ademen.

Viruswaanzin ten top deze discussie.

Spoorzoekernl | 28-07-20 | 16:39 | 1

We hádden die kapjes eigenlijk tijdens de eerste golf moeten regelen, er is allang bewezen dat die dingen werken, maar we hebben eoa eigenwijze prutser aan het hoofd van het RIVM staan die alles beter weet.
(daarbij kijk ik dan vnl naar Aziatische landen, waar ze al wat eerder een gevalletje SARS onder de leden hadden)

Het argument wat nu gebruikt wordt is dat mensen zich steeds moeilijker aan de regels houden DUS mondkapjes.
Uiteraard onzin; dat virus is er of is er niet, je ziet het niet, je ruikt het niet, je weet misschien dat je na twee weken andere mensen kan besmetten ALS je symptonen hebt.

Corona is polletiek geworden, de wetenschap is bij het grof vuil geflikkerd. Iedereen en z'n moeder snapt dat het eigenlijk helemaal niet zo handig is om de ene na de andere tegenstrijdige maatregel af te kondigen.
Misschien tijd om die politiek eens in de shredder te flikkeren!

DatInternetDingetje | 28-07-20 | 17:16

Mondkapjes schijnen ook nog eens slecht te zijn voor je micro huishouding en voorkomt dat je broodnodige verse lucht binnen krijgt.
Honderd jaar geleden zijn chirurgen ermee begonnen , niet om besmetting te voorkomen ,maar om de bloedspetters tegen te houden.

Exota | 28-07-20 | 16:38 | 1

Vandaar dat al die Aziaten er zo geel uit zien?

Uw stelling over chirurgen zijn naar ik hoop een grapje, toch?

DatInternetDingetje | 28-07-20 | 17:17

dus dirk kuijt heeft een nieuwe vriendin. leuk meisje hoor.

kantje_boord | 28-07-20 | 15:39

Viruswaanzin gaat zaterdag weer demonstreren. Voordeel is dat met de tropische temperaturen de aerosolen snel verdampen. Intussen ontstaat er een run op mondkapjes. Merkwaardig, want volgens velen is dat onzin. Corona is immers niet meer dan een griepje. Intussen slaan dit soort betweters massaal de kapjes in. Nog even en ze bestormen weer de supermarkt om tientallen rollen wc-papier in te slaan.....

Mannes | 28-07-20 | 15:34 | 1

Ben jij nou echt zo dom met extreem tunnelzicht of doe je maar alsof om de zaak een beetje op te naaien?

Kinkfactor | 28-07-20 | 16:08

Holz für die Hütte, Mundmaske für die Mund

StephanZuijdendorp | 28-07-20 | 15:32

In de landen waar mondkapjes verplicht zijn laait het virus weer exponentieel op i.t.t. NL zoals de laatste cijfers tonen. Iets zegt mij dat mondkapjes niet de oplossing bieden, integendeel.

Feitenpliesie | 28-07-20 | 15:26 | 4

Omdat waarschijnlijk de mondkapjesplicht te laat is ingevoerd.

Mannes | 28-07-20 | 15:34

@Mannes | 28-07-20 | 15:34: Kijk, dat bedoel ik nou. Daar heb je er weer zoeen. Koop eens een telraam en ga eens rekenen, luierplicht in al die landen tegenover incubatietijd. Nee, liever levenslang schrik hebben. Je weet maar nooit.

Kinkfactor | 28-07-20 | 16:01

Iets zegt mij dat u niet zo slim bent, integendeel.

priwax | 28-07-20 | 16:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ik geloof zelf alleen dat het gemiddeld brak opgezette prut-mondkapje iets helpt als de drager hoest of niest. Anders gaat het er langs of doorheen. Dus misschien alleen bij dat soort klachten opzetten zou ik zeggen.

RichardBandler | 28-07-20 | 14:59 | 2

Met dat soort klachten hoor je binnen te blijven...

Ad Hominem Tu Quoque | 28-07-20 | 15:04

@Ad Hominem Tu Quoque | 28-07-20 | 15:04: maar je mag wel weer op je oprit staan.

Omebert | 28-07-20 | 15:12

Ik ga nog maar even snel naar de hoeren voordat het weer niet mag.

Vespucci | 28-07-20 | 14:58

Ik ben er ook niet heel erg voor maar als het echt helpt wel. Dus.. In andere landen is het mondkapjesgebruik al wel meer gemeengoed. Is het daar dan nu beter?

Zalluf | 28-07-20 | 14:54

Ik snap de wens voor mondkapjes bij reaguurders niet.
In het beste geval krijgen we groepsimmuniteit, in het slechtste geval een oplossing voor het op deze site vaak genoemde probleem genaamd overbevolking.

eigen-mening | 28-07-20 | 14:54 | 4

Als groepsimmuniteit een sprookje is dan zijn vaccins dat ook toch?

SchichtigeSpicht | 28-07-20 | 15:16

Groepimmuniteit is ook te bereiken door een vaccin (als dat komt). Ken mensen die kung flu hebben gehad; in een aantal gevallen een behoorlijk hersteltraject waar ik niet direct zin in heb.

geenspam | 28-07-20 | 15:20

Dat is het met overbevolking he? Iedereen wil graag minder mensen maar slechts weinigen die de hand aan zichzelf slaan.

Graaisnaaiert | 28-07-20 | 16:43
▼ 1 antwoord verborgen

En wie betaald dat? Het word tijd dat de supermarkten e.d. standaard mondkapjes uitdelen voor je de winkel binnengaat. Die krengen zijn harstikke duur en als je per dag 1 of meer moet gebruiken tikt t aardig aan. Mijn buuf ging naar de kringloopwinkel en mocht niet eerder naar binnen dan dat ze daar terplekke een mondkapje kocht voor 0,50 ct. Oke t is maar 0,50 ct maar t is toch achterlijk dat als je t niet weet je dat ding zelf moet kopen daar. En in de winkels kosten die mondkapjes ook een flink bedrag en waar ik me helemaal aan erger is dat de weggooi handschoen al maanden niet meer te koop zijn bij action en als ze al ergens te koop zijn het 2 tot 3 dubbele dan normaal kosten. Ik gebruik ze graag als ik medicatiezalf op moet smeren,maar nope weg,,nu een paar doorzichtige besteld bij bol. Dezelfde die je ook bij benzinepompen ziet om te tanken. 10 euro voor 100 stuks..Laat de regering de winkels eens supporten en de klanten en ze gratis weggeven.

nedita61 | 28-07-20 | 14:53 | 3

Betaal het gewoon zelf!
Waar haal je je salaris vandaan? Ook soms bij de overheid?
#Support jezelf!

Gewone_mevrouw | 28-07-20 | 14:58

Nu bij de Coop: 50 stuks voor 12,50 euro.

MickeyGouda | 28-07-20 | 15:07

Gisteren bij Appie latexhandschoenen gehaald om dezelfde reden....1,49 voor 20 paar....... dus wel degelijk gewoon in Den Winkel

lilluke halve hoan | 28-07-20 | 16:34

Doe eens wat ratten onder verschillende omstandigheden een mini mondkapje op en onderzoek het wetenschappelijk.

RichardBandler | 28-07-20 | 14:48 | 4

Dat weten de dierenartsen van het RIVM vast ;-)

RichardBandler | 28-07-20 | 14:54

@jan huppeldepup | 28-07-20 | 14:51: Nietje erin

Ad Hominem Tu Quoque | 28-07-20 | 15:05

@jan huppeldepup | 28-07-20 | 14:51: laat J. de Mol nou met rust!

bitterpete | 28-07-20 | 16:25
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind veiligheids-riemen ook schijnveiligheid. Ram ik met 300 Km/h tegen een boom helpen ze geen moer. Veiligheidsschoenen is ook zo een dwang in de bouw, valt er een betonplaat van 400 kg op, moet je toch even naar het ziekenhuis. Bij operaties moeten ze ook verboden worden, is alleen nodig om het gezicht van de chirurg te verdekken, zo kun je zijn lachen niet zien als hij aan geld denkt.

jan huppeldepup | 28-07-20 | 14:47 | 1
-weggejorist-
geenspam | 28-07-20 | 15:21

Dat is een behoorlijk set boobies op die foto. Mijn complimenten!

WalterSobchack | 28-07-20 | 14:45

Eind van de ramadan.. niet raar dat er dan meer besmettingen zijn.

MooseNL | 28-07-20 | 14:24

@MickeyGouda | 28-07-20 | 14:19: Waarom leverde de schepper er zelf niet een mondkapje bij eigenlijk? Hij lijkt Steve Jobs wel, overal extra voor dokken!

MoorCopJoris | 28-07-20 | 14:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Mondkapjes bieden inderdaad een schijnzekerheid. Op zich werken ze prima en bieden ze bescherming tegen verspreiding van aerosols en virussen, maar dan moeten ze wel goed gebruikt worden en daar scheelt het aan.
Je mag ze niet aan de binnenkant aanraken, je mag ze maar één keer gebruiken en daarna wassen of weggooien, je mag ze niet na gebruik in je zak of handtas stoppen maar in een plastic zakje, je moet na afdoen van het masker je handen wassen, het kapje moet stevig rond mond en neus aangesloten worden enzovoorts. Dat doet dus geen hond.
Je kunt beter geen kapje dragen en 1,5 meter afstand houden, dan het kapje onjuist gebruiken.

Alco-de-Holist | 28-07-20 | 14:14 | 10

Goed lezen Roadblock.
Ik zeg dat mondkapjes wél werken, mits goed gebruikt en daar schort het aan. Dat zal niet veranderen. Op den duur zal iedereen wel weten hóe het moet maar gebeurt het niet. Te omslachtig en te lastig.

Alco-de-Holist | 28-07-20 | 14:48

Mondkapjes werken wel degelijk - je moet alleen die van het juiste, werkzame type hebben. Merkwaardig genoeg zijn die van hogerhand niet toegestaan, omdat het 'medische' mondkapjes zouden zijn - en die zijn nu eenmaal voorbehouden aan medisch personeel.
-
Nog afgezien van de vraag wat er 'medisch' zou moeten zijn aan een mondkapje dat voor de virusuitbraak gewoon een 'stofmasker' heette ( FFP2 of FFP3 met KN 95) Je zou toch denken dat overheden die het beste met hun bevolking voor hebben en die derhalve de volksgezondheid een hoge prioriteit toedichten er ergens in de afgelopen vijf maanden alláng voor gezorgd zou hebben dat er voldoende mondkapjes beschikbaar zijn die het virus wél tegenhouden - en die die volksgezondheid ook zo na aan het hart ligt dat ze ze gratis en in voldoende mate ter beschikking stellen, zoals in heel veel landen gebeurt, maar niets van dat alles:
-
De burger mag nog steeds voor eigen kosten en risico mondkapjes inslaan bij de Action en de Lidl, waarvan de werkzaamheid beperkt is,
-
En dat klopt van geen kanten. WAAROM zijn er niet miljoenen wél werkende mondkapjes ingeslagen, en waarom zijn er niet op vijftien plekken in het land grote loodsen waar die dingen liggen, klaar om meteen uitgereikt te worden?
-
De gedachte die achter de oude instelling van de 'Bescherming Bevolking' zat, was niet eens zo'n hele slechte. In heel wat landen hebben ze zoiets nog, maar Nederland heeft hem afgeschaft, want er zou nooit meer oorlog komen (en: het kostte geld).

bisbisbis | 28-07-20 | 14:56
▼ 7 antwoorden verborgen

Geen live perco. En in de supermarkt ook al geen gratis proefbordjes met blokjes kaas, patas of vleeswaren. Hoe kan ik nu goevedoemme proeven voor ik beslis iets te kopen?!? Dat was wel een universeel mensengrondrecht ooit.

Piet Karbiet | 28-07-20 | 14:13 | 3

Dat probleem heb ik nou ook altijd bij de dames van plezier.

BubbelWater | 28-07-20 | 14:17

@BubbelWater | 28-07-20 | 14:17: U moet vroeg gaan , dan bent u de eerste. Een paar uur later zijn er al 30 overheen gegaan, dan helpt een mondkapje ook niet meer.

jan huppeldepup | 28-07-20 | 14:50

Mag een mondkapje van gaas ook?

Is dit nog nieuws? | 28-07-20 | 14:13 | 4

Ik zou zeggen probeer het gewoon uit.

nemo_nemo | 28-07-20 | 15:18

Alleen als het geen medisch gaas is :p

RichardBandler | 28-07-20 | 15:20

Een mondkapje ís van gaas, virussen gaan er gewoon doorheen.

revolte | 28-07-20 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

En over de vermeende effectiviteit van de 1,5 meter maatregel: deze maakt deel uit van een pakket van maatregelen. Er is door OMT of welke expert van de regering geen analyse gemaakt van de effectiviteit van de individuele maatregelen. Zeggen dat de aanvankelijk edaling van besmettingen het gevolg was van de 1,5 meter maatregel en dat de stijging nu komt omdat we ons niet aan deze maatregel zouden houden is uit je nek kletsen. Het risico om buiten besmet te raken is verwaarloosbaar klein. Alleen daarom is een mondmaskers plicht (met niet werkende mondmaskers!!!!!) je reinste kolder.

Pr0fess0r | 28-07-20 | 14:10

Hoeveel moeite is het om afstand te houden, je handen te wassen en groepen nog even te mijden? Gegeven dat we in onze tijd nog niet eerder een virusuitbraak op mondiale schaal hebben meegemaakt snap ik niet waarom je niet het zekere voor het onzekere zou nemen. Tenslotte is nog bij lange na niet duidelijk hoe en wat en met welke naweeën. Al doe je het niet voor jezelf of je naasten, dan doe je het voor de ouderen en de zwakkeren.

MickeyGouda | 28-07-20 | 14:09 | 6

@Stormageddon | 28-07-20 | 14:41:

Niet, dus ik vaar op wat ik tot nu toe heb gezien en gehoord. Over buiten maak ik me geen zorgen, maar binnen is een ander verhaal. Zeker als het gaat om slecht geventileerde ruimtes. Tactiel aangelegd was ik al niet, ik deel nooit mijn glas of fles met anderen en graai nooit uit dezelfde bak met voer als zij. Hierin, en in andere contactpunten, zie ik nu wel degelijk een besmettingsrisico. Ik durf ook te vragen, dus: jij niet?

MickeyGouda | 28-07-20 | 14:54

@MickeyGouda | 28-07-20 | 14:54:
Dat besmettingsrisico was er vóór Corona ook. Met heel veel virussen en bacteriën die heel veel dodelijker en gevaarlijker zijn.
Het leven is onzeker. De enige zekerheid is de dood.
No one gets out alive.

Stormageddon | 28-07-20 | 15:27

@Stormageddon | 28-07-20 | 15:27:

Dat is inderdaad onze enige zekerheid. De angst om te verliezen is dan ook oneindig veel groter dan de angst om te gaan.

MickeyGouda | 28-07-20 | 15:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Het nieuwe rapport is online: www.rivm.nl/sites/default/files/2020-.... ; percentage positief getest zit ook deze week op 1 % . Geen verandering ten opzichte van vorige week.

aloft | 28-07-20 | 14:08 | 1

Dat is nog goed nieuws dan.

starbuck280 | 28-07-20 | 14:12

Een beetje de samenvatting van alle discussies over Covid-19 tot dusver.

Nee, ja. Nietes, welles. Ik weet het, jij weet het niet. Het zit zo, het zit niet zo. Een vaccinatie is slecht, een vaccinatie is goed. Die app gaat werken, die app gaat niet werken. We raken onze vrijheid kwijt, we raken onze vrijheid niet kwijt. Flatten the curve, flatten the curve niet. De IC-capaciteit is te laag, de IC-capaciteit is voldoende. De ziekenhuizen liggen vol, de ziekenhuizen zijn verrassend leeg. De mensen vallen dood op straat niet, de mensen vallen niet dood op straat neer.

Lach maar, er komt een tweede golf. Lach maar, er komt geen tweede golf. Mondkapjes werken, mondkapjes werken niet. Het is niet erger dan een griep, het is wel erger dan een griep. Schoenen.

Ik ga weer even kijken of er nog onkruid tussen de plantjes is te vinden.

Quib | 28-07-20 | 14:04 | 3

Ja, dat gevoel herken ik.

Piet Karbiet | 28-07-20 | 14:09

Dat dus.

Ed Bever | 28-07-20 | 14:55

Ik ga hier een lekker biertje op drinken.

PhallusObesitas | 28-07-20 | 16:23

Er zijn nog steeds mensen die van mening zijn dat Hydrochloroquine niet werkt. Google Newsweek en Professor Harvey A. Risch 23-7-2020. Behandeling in een vroeg stadium in combinatie met zink en azitromycine is wel degelijk een effectieve behandeling en had in Nederland het leven gered van honderden zo niet duizenden patiënten. Leraar basisonderwijs Hugo de Schoenen deed de motie van Baudet denigrerend af als “kwakzalvermotie”. Daar gaat deze nitwit nog wel een keer aan worden herinnerd. Hij heeft niets maar dan ook werkelijk niet van crisis management begrepen: onorthodox, out-of-the-box etc. etc.

Pr0fess0r | 28-07-20 | 14:04 | 4

Bij NuPuntAnal word je nog steeds gejorisd denk ik als je zegt dat HCQ werkt. Misdadig !

RichardBandler | 28-07-20 | 15:19

Ik ken iemand die in Marseille woont, covid had en dmv een hydrochloroquine behandeling is genezen. Het kan dus wel. Het doet echter niets af aan dat het verstandig is een mondkapje te dragen als je niet weer in een lockdown terecht wil komen.

geenspam | 28-07-20 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

Krijg de cholera maar met je mondkapjes
Het kabinet kan niet op korte termijn beslissen tot een mondkapjesplicht in de openbare ruimte. Dat zeggen drie experts in het staats- en bestuursrecht tegen NRC. De maatregelen in de strijd tegen het coronavirus worden momenteel opgenomen in noodverordeningen en die zijn niet geschikt om grondrechten langdurig in te perken, zegt hoogleraar recht en samenleving Jan Brouwer (Rijksuniversiteit Groningen). Bij een mondkapjesplicht is dat volgens hem aan de orde.

RickRD | 28-07-20 | 14:02 | 1

Rutte verzint wel weer een geitepaadje of een inlegvelletje, ging ook prima met Ukraine en referendum. En anders vragen ze hun gristelijke afvalligen van het CDA wel even hoe dat moet, want Balkenende was er ook meester in.

OudeNederlander | 28-07-20 | 14:05

Op de site van het RIVM staat dat er afgelopen week 7 mensen zijn overleden aan de gevolgen van het Corona virus. Die cijfers zijn volgens mij een stuk lager dan bij een gewone griep. Is het virus zwakker geworden?

NanoTube | 28-07-20 | 14:02 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 14:03:

Schijnbaar meer dan wij beseffen.
Ik hoorde een aantal weken geleden nog de opmerking dat er dit jaar geen griepseizoen is.
Was geen uit de lucht gegrepen opmerking. In de ouderenzorg is dit meerdere ervaren medewerkers opgevallen.

eigen-mening | 28-07-20 | 14:51
▼ 2 antwoorden verborgen

We hebben intussen allemaal toch al een soort van groepsimmuniteit? Tenminste, enkele maanden geleden werd je hiermee doodgegooid en werd het (wan)beleid hierop afgestemd. Nu hoor je hier niets meer over. Dus, zijn we intussen immuun, of zaten er alleen maar wat kneuzen interessant te doen op de tv?

Tikkie Terug | 28-07-20 | 14:01

Kijk eens naar de Ziekenhuis/IC cijfertjes, dat moet weer leading zijn ipv zoveel besmettingen!

ikworstelengadouchen | 28-07-20 | 14:00

Hoezo “gedebunkte” schijnveiligheid? Geloven we de Volkskrant nu opeens wél?
www.sott.net/article/438352-Dr-Mercol...

(En disclaimer vooraf voor alle mondkapjesmaffiosi, die meteen de drogreden van “poisoning the well” van stal willen halen: ja, Mercola is een veredelde kwakzalver, maar het is niet zijn mening, maar van van Denis Rancourt. En ook die is niet onomstreden, maar dat doet aan zijn argumenten niet af. Als iemand hierover in debat wil, prima, maar op flauwekulredeneringen over de personen en andere deogredenen ga ik niet in. Kom met bewijzen van het tegendeel en spare me the fucking bullshit.)

Stormageddon | 28-07-20 | 13:59 | 4

@Muxje | 28-07-20 | 14:17: Heb je je eigen linkje wel gelezen? De "onderzoekers" refereren aan ander onderzoek, voor het grootste deel gebaseerd op computermodellen. Er is niets "bewezen".
En dan in de conclusie: "looks promising, the available evidence suggests" en nog wat van die boterzachte termen.

OudeNederlander | 28-07-20 | 14:30

@OudeNederlander | 28-07-20 | 14:30: Beter lezen, er wordt gerefereerd aan tientallen onderzoeken, zowel computermodellen, labonderzoek, als studies in het wild.

Muxje | 28-07-20 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoop dat men eindelijk eens gaat komen met een stoplicht-kleuren-systeem zodat we weten waar we wél of geen mondkapje moeten/hoeven dragen en vooral ook welk type. En als men dan ook mondlapjes/mondkapjes in dezelfde kleuren verstrekt... dus, gele mondlapjes/mondkapjes in de gele zones, oranje mondlapjes/mondkapjes in oranje zones, donkeroranje mondlapjes/mondkapjes in de donkeroranje zones, rode mondlapjes/mondkapjes in de rode zones. En dat wordt dan kenbaar gemaakt met borden en/of posters in wijken, winkels, restaurants, ov, etc.

kweethetooknietbeter | 28-07-20 | 13:59

Wat een lekkere knijters heeft dat vrouwke zeg...

naktrawee | 28-07-20 | 13:59

Wat een bullshit. Er is geen tweede golf. Er word meer getest en daardoor meer gevallen bekend. Maar er zijn niet meer zieken en doden.

Bloemschikliefhebber | 28-07-20 | 13:54 | 11

@John McClane | 28-07-20 | 14:09: Afwachten, nee dus. Want dit gaat om onderdrukken, het onder de duim krijgen van heel veel mensen. Lekker afwachten tot ze meer onzin op de bevolking afvuren om maar meer grip te krijgen op mensen, geld en bezit. Over mijn lijk. Nederlandse overheid/politiek/koningshuisje is geheel in de macht van brussel, vn en nog wat enge ngo's. Niets afwachten dus.

Mark_D_NL | 28-07-20 | 14:19

@OudeNederlander | 28-07-20 | 14:14: de houding van het niet gokken op wat er gaat gebeuren en vervolgens iedereen die iets anders gokt kapot schelden of belachelijk maken? Want dat is het enige waar ik op doel. Zelf ben ik geen voorstander van mondkapjes en al die dingen, ik beweeg me ook gewoon vrij (met respect voor andermans grenzen uiteraard) en ik maak me totaal niet druk, terwijl ik tot een risicogroep behoor. Ik zeg alleen: gok wat je wil, maar maak een ander niet belachelijk om zijn gok over de toekomst, want niemand weet het.

John McClane | 28-07-20 | 14:23
▼ 8 antwoorden verborgen

Hier nog maar eens het onderzoek wat zegt dat het niet tot nauwelijks helpt:
www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMp20...
En hier de tweet die aantoont wat een hypocriet Faucio is (geen 1.5 meter, geen mondkapje als de camera's niet op hem gericht staan):
twitter.com/Zigmanfreud/status/128654...
En hier het bericht dat het IMF alleen leningen geeft als een totale lockdown wordt afgedwongen:
www.zerohedge.com/geopolitical/world-...
Ik geef dit reaguursel een minuut voordat het weer wordt gejorist, dus snel klikken.

OudeNederlander | 28-07-20 | 13:54 | 5

@Muxje | 28-07-20 | 14:05: Kortom, jij hebt je mening al gevormd, en niets zal dat veranderen. Dit zijn slechts 3 linkjes maar ik kan hier zo een boekwerk linken aan verhalen, tweets etc waaruit blijkt dat diegene die het hardst schreeuwen om mondkapjes, het zelf absoluut niet serieus nemen. Dat zou je aan het denken moeten zetten, in plaats van je als een pion te laten misbruiken.

OudeNederlander | 28-07-20 | 14:10

@OudeNederlander | 28-07-20 | 14:10: Mijn mening staat niet vast, maar zoals ik al zei staat in dat onderzoek dat maskers *wel* helpen. Dat mensen die willen dat wij mondkapjes dragen het zelf niet doen zegt in het geheel niets over de wetenschappelijke kant van deze kwestie. En als die mensen hem af en toe afdoen maakt het ze niet eens hypocriet: als je je masker 90% van de tijd op hebt en hem af en toe af doet om met iemand te praten, dan heeft het nog steeds zin. Het gaat niet om 100% bescherming.

Muxje | 28-07-20 | 14:20

@Muxje | 28-07-20 | 14:20: Er is geen wetenschappelijk bewijs dat het helpt. Er is wel heel veel anekdotisch bewijs dat het schadelijk is:
1) mensen moeten de gelaatsuitdrukking van anderen kunnen zien voor een gezonde menselijke interactie
2) voor een sociaal gezonde samenleving moet je als je met anderen wil praten, je niet geremd voelen door mondkapjes en 1.5 meter maatregelen
3) immunologen waarschuwen er voor dat als we niet continu met andere mensen (en hun bacterien) in aanraking komen ons immuunsysteem "lui" wordt: we zijn dan minder goed voorbereid op de volgende ziekte
En dan heb ik het nog maar even niet over de lockdowns waardoor mensen hun inkomen verliezen, wat leidt tot armoede, drank en drugs, en zelfs soms zelfmoord.
Waanzin, dat is het.

OudeNederlander | 28-07-20 | 14:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Een afgang voor dit kabinet als ze nu mondkapjes verplicht gaan stellen.

Ko Ranzig | 28-07-20 | 13:52

.. maar goed. Zonder hulp van de maatregelen zou dat virus een zware dobber gehad hebben met toeslaan in de verzorgingstehuizen. Nu de zwaksten allemaal dood zijn valt het op dat de handkarren met lijken en ratels uit het straatbeeld bleven.
Dat komt het repsect voor het virus niet ten goede.
Hint voor de regering?

Jan Passant mk2 | 28-07-20 | 13:52

De manager van dit land hoeft zich niet om alles druk te maken. Ik parafraseer hem: 'Ik ben van Algemene zaken, niet van Alle Zaken.'

Leptob | 28-07-20 | 13:51 | 1

Heel goed opgemerkt. Waarmee wel duidelijk wordt dat regeringsprioriteiten lijken te liggen bij een verscherpte volkscontrole.
Niet bij transparantie van bestuur, DAT zeker niet mag gezegd worden.

Jan Passant mk2 | 28-07-20 | 13:55

Ik draag 100000x liever een tijdje een mondkapje dan dat we in een nieuwe lockdown met verdere economische meltdown terecht komen. Ik woon in Frankrijk waar het kapje binnen verplicht is, en hier gaat het leven gewoon verder, ik vergeet vaak dat ik zo'n ding op heb. Dat het kapje geen 100 % bescherming biedt en dat er (nog) geen 100% sluitend medisch bewijs is voor de effictiviteit maakt niet uit, de kans dat het wel werkt lijkt aanzienlijk gezien de aanbevelingen van een groot aantal medisch specialisten en organisaties.

geenspam | 28-07-20 | 13:51 | 4

Veel plezier met dat kapje, ik wil hem niet.

IkwilJinekwel | 28-07-20 | 13:59

Ik denk liever 100000x na voordat ik zo'n zeer waarschijnlijk overbodig mondkapje ga opzetten (buiten het OV).

duProgue | 28-07-20 | 14:02

Dat lijkt me een goede instelling.

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, ik dacht al. Waar blijft dat dagelijkse corona-angstzaaitopic.

Le Roi | 28-07-20 | 13:50

Wel of geen mondkapje maakt geen zak uit. We zijn toch al monddood gemaakt door Rutte cs.

Vitale-Reaguurder | 28-07-20 | 13:50 | 1

Jij nog niet....

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 14:06

Waarom in Frankrijk social distance van 1 meter en in Nederkand 1,5 meter???? Bij 1 meter kan Pinokkio zijn neus niet kwijt.

Leffe Blonde | 28-07-20 | 13:49 | 2

Stukje van zijn neus afzagen heeft ook geen zin, daarvoor liegt hij teveel.

scorpios | 28-07-20 | 13:51

En in Duitsland en Spanje 2 meter :)

IkwilJinekwel | 28-07-20 | 14:00

Maar het is voor Pinokkio lastig om een kapje over kin, mond en lange neus te krijgen.

Leffe Blonde | 28-07-20 | 13:48

Heb ik niet gewoon het recht om corona op te mogen lopen? Gewoon omdat dat de natuur is.

Enne: Ben je bang, dan blijf je thuis.

NuToWaKi | 28-07-20 | 13:47 | 3

Ja, je hebt waarschijnlijk het recht om corona op te lopen. Wanneer je het eenmaal hebt ben je echter besmettelijk. De ethische vraag is dan of je het recht hebt om anderen ongevraagd een besmettingsrisico op te dringen of te dwingen thuis te blijven. Ik denk het niet.

duProgue | 28-07-20 | 14:04

Overigens; Viruswaanzin heeft ook een dodebomen dingetje uitgebracht. Ik heb het net in de bus gezien..

starbuck280 | 28-07-20 | 13:46 | 1

Lijkt me een topic waard, is altijd lachen.

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 14:06

Ik las ergens dat 55% van het volk een mondkapje wil, toch zie ik nog maar weinig mensen het dragen, vreemd, waar wacht die 55% op ? Ik ben voor de invoering van het vrijwillig dragen van een mondkapje. Een verplichting voor iedereen gaat in alle gevallen veel te ver en is een misdaad tegen de menselijkheid.

scorpios | 28-07-20 | 13:46 | 1

Nederlanders zijn afhankelijk van hun overheid en zijn niet meer in staat om gewoon een mondkapje op te doen als ze dat nodig vinden, maar wachten op een officieel verbod.

NanoTube | 28-07-20 | 13:52

De hele wereld draagt mondkapjes zonder problemen alleen Nederland weet het weer beter..

aardv@rk | 28-07-20 | 13:46 | 7

Is grotendeels na-aapgedrag. Er ligt geen degelijke afweging aan ten grondslag.

duProgue | 28-07-20 | 14:06

@IkwilJinekwel | 28-07-20 | 14:02: In Polen hetzelfde verhaal. Daar lopen ze al vanaf april met kapjes op maar het aantal infecties stijgt nog steeds

Vespucci | 28-07-20 | 14:57
▼ 4 antwoorden verborgen

De landelijke media melden NIET elke besmetting. Ze melden elk positief testgeval. Dat is compleet wat anders. Maar dat is te moeilijk voor GS.

azijnseikerT | 28-07-20 | 13:43 | 1

Ja wauw, dat is zo ingewikkeld dat alleen jij het begrijpt. Of de rest begrijpt wel wat er bedoeld wordt. Dat kan ook.

John McClane | 28-07-20 | 13:53

Toch wel apart. Gerekend vanaf de corona-uitbraak, zijn we tienduizenden besmettingen en duizenden doden verder. Qua financien zijn we tientallen miljarden kwijt. En dan nog voeren we een eindeloze discussie over het dragen van mondkapjes als één van de middelen om het virus in te dammen.
Een groot deel van de kritiek komt waarschijnlijk van dezelfde mensen die vonden dat het kabinet sinds januari of februari al forse maatregelen had moeten nemen tegen het virus.
Dat was dus nooit gelukt op het moment dat er nog geen enkele dode was gevallen.
M.a.w.: die kritiek op het kabinet is goedkoop en opportunistisch.
Bij de evaluatie van het gevoerde coronabeleid kan Rutte met gemak erop wijzen dat drastische maatregelen toen zeker niet in goede aarde zouden vallen. De huidige weerstand werkt dus in het voordeel van het kabinet.

Amsterdamsko | 28-07-20 | 13:43 | 3

Valt mij ook op. Die eisen van een complote lockdown kwamen op het moment dat er nauwelijks nog besmettingen waren. En Carnaval had ook met terugwerkende kracht verboden moeten worden. Maar pas na de Carnaval werd de eerste geïnfecteerde ontdekt. Kortom: in de panelen nogal wat mensen die per definitie tegen iets zijn. Als de regering zegt dat Corona ongevaarlijk is, is het virus volgens hen dodelijker dan Ebola. En als de regering zegt dat we moeten uitkijken met Covid, dan is het volgens dezelfde mensen onschuldiger dan een verkoudheid.

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 14:12

@maakjepunt | 28-07-20 | 14:48: Italië, Spanje en Zwitserland zijn overigens ook onderdeel van de De Nieuwe Zijderoute.

maakjepunt | 28-07-20 | 14:53


Gezond verstand verplicht

'Vrijwillig gebruik was te vrijblijvend'

door Rudolf Julius

Nederland gaat het gezond verstand verplichten. Met de maatregel hoopt het kabinet het oplopende aantal coronabesmettingen een halt toe te roepen.

“Tot nu toe hebben we vertrouwd op het vrijwillige gebruik van het gezond verstand”, licht minister Ferd Grapperhaus (Justitie & Veiligheid) toe. “We zien nu dat dat te vrijblijvend is. Daarom moeten we het nu helaas verplichten.”

De experts in het Outbreak Management Team (OMT) waren lange tijd verdeeld over het nut van gezond verstand. Grapperhaus: “Inmiddels is de wetenschappelijke consensus dat het wel degelijk iets toevoegt.”

Wie zijn gezond verstand niet gebruikt of er niet over beschikt, loopt het risico een boete te krijgen.

Animals | 28-07-20 | 13:41 | 3

Sja, kweet niet of het zo gezond van verstand is om precies te doen wat grappenhausen en ruttes zeggen. Zo van goed vertrouwen zijn die nu ook weer niet.

Maar goed. Demense dwingend opleggen wat die doen en denken moeten past bij de regeringsvorm die de heren in het geniep lijken te ambiëren.

Heb daar een naam voor.

Jan Passant mk2 | 28-07-20 | 13:45

@Jan Passant mk2 | 28-07-20 | 13:45: mond deaud

aardv@rk | 28-07-20 | 13:47

Ik zou niet vertrouwen op deze overheid, Markt Rutte heeft ons de schuldenunie in geduwd en de democratie staat buitenspel.

scorpios | 28-07-20 | 13:50

Hier langs de snelweg staat in metershoge letters: "Samen tegen de overheid!". Het volk begint zich hier en daar te roeren. Krijg ook steeds meer geluiden uit hoeken waar ik het niet van had verwacht. Onderwijs, zorg (ook IC verpleegkundigen en artsen).

Dubbelepunthoofd | 28-07-20 | 13:37 | 3

Wat voor volk is dat?

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 14:13

Eigen volk....

Moeimaker | 28-07-20 | 14:22

Ook gisteren wederom 0 (NUL, NADA, NIKS, NAKKES) doden in Nederland en Belgie. De media neemt hun taak van angst zaaien weer erg serieus.

Stijl_Loos | 28-07-20 | 13:37 | 4

Veel meer dooie alleen dat wordt niet gemeten. logisch nadenken allicht?

timmert12 | 28-07-20 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik zo'n ding 5 minuten op heb, doet het al pijn aan mijn oren. En dat allemaal omdat een paar bejaarden zich zo graag in het openbaar tussen de mensen willen begeven?

JackStick | 28-07-20 | 13:37 | 3

Misschien ligt het aan uw te grote oren?

aardv@rk | 28-07-20 | 13:49

Ik woon in Frankrijk en draag zo'n ding zonder problemen, vergeet vaak dat ik het op heb.

geenspam | 28-07-20 | 13:55

We zijn in een totalitair regime terecht gekomen. De voormalige USSR zal een hemel blijken te zijn vergeleken bij de hel waarin we binnekort moeten leven. Maar eerst zal er nog heel erg veel chaos gemaakt worden, bereid u vast maar voor. Ordo ab Chao. Ik ben benieuwd wie de sterke man zal worden die ons zogenaamd uit de hel zal halen. Poetin is het niet, die is te oud.

Vespucci | 28-07-20 | 13:34 | 3

Ja dat denken wij nu allemaal ook ja. Sterker, Hitler was eigenlijk een mietje. Wat een gelul.

GodfrietvanAviko | 28-07-20 | 13:39

Ik verwacht ook meer dominatie, van zowel overheid als van een persoon die deze vertegenwoordigd.

Atheist-Priest | 28-07-20 | 14:01

Ordo ab Chao, dat stond ook op de blote borst van George Floyd getatoeerd! U weet wel, die arme man waarvan de media wist dat zijn nek 8:46 minuten werd afgekneld, alhoewel er nog steeds geen beelden zijn waarop dat na te tellen valt. En wanneer vloog ook alweer het eerste vliegtuig in het WTC destijds? Enjoy the show!

HetGewoneNormaal | 28-07-20 | 14:08

Ik lees dan:
50 besmettingen tijdens moslim begrafenis.
Er waren 100 aanwezigen.
Nou dacht ik dat in Duitsland er maar maximaal 10 personen bij elkaar mochten komen.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/ar...
Enfin.
Binnenkort het Offerfeest.
Aboutalib waarschuwt nu al zweterig voor dat offerfeest.
www.rijnmond.nl/nieuws/197594/Aboutal...
Hij kent zijn pappenheimers eh, geloofsgenoten.
Maar hij had beter een blok op Al Jazeera kunnen huren.
Daar kijken ze wel naar.

Roadblock | 28-07-20 | 13:34 | 5

Niet alles is negatief inderdaad

Zw0LsDaLe | 28-07-20 | 13:56

@sprietatoom | 28-07-20 | 13:53:
Nou...... dat zal niet meevallen voor Abou.
De Kocatepe is een Turkse toko. En Abou en Turken liggen elkaar niet zo. Net als u ga ik het afwachten.

demaup | 28-07-20 | 14:00

Kijken ze naar Al Jazeera? Eerder 2M, vermoed ik.

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 14:14
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
de_moeder_van_henk | 28-07-20 | 13:34 | 2

Wat een gejank om een mondkapje op. De halve wereld draagt er nu 1 verplicht maar die wijsneuzen van Nederlanders weten alles natuurlijk veel beter. Wij weten alles zo goed dat we gewoon op een mislukte ambtenaar met Pinokkio neus blijven stemmen.

GodfrietvanAviko | 28-07-20 | 13:33 | 7

De halve wereld aanbidt een op fantasie berust opperwezen in wat voor vorm dan ook.
De helft van de bevolking kijkt naar één tegen honderd.

zuurtjeregen | 28-07-20 | 14:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Mondkapjes helpen 100 %, vraag maar aan de Vietnamezen, Koreanen en Japanners.

Dit virus, net zoals zijn neef Sars-1, kan spontaan verdwijnen, maar dan moet IEDEREEN een mondkapje dragen en dat zeker 3 maanden lang. ( en daarna hoeft het echt niet meer) Maar mensen zijn zo ongelooflijk stronteigenwijs en daarom zullen wij nog heel lang met dit virus in de weer blijven.

rachid82 | 28-07-20 | 13:30 | 5

Aziaten doen die dingen doorgaans uit beleefdheid (om een ander niet in een onbewaakt ogenblik per ongeluk in het gezicht te hoesten) om.

Die papieren dingen ventileren dus laten ze evengoed virusdeeltjes door.
Stoffen mondkapjes zoals je veel ziet werken totaal niet want laten aan alle kanten direct lucht door. FFP2 en FFP3 maskers zijn op straffe van een boete verboden voor particulier gebruik. Daarmee is het praktisch nut van niet medische mondkapjes, anders dan elkaar zo bang mogelijk houden zo'n beetje wel de grond in geboord.

normanius | 28-07-20 | 13:52

@normanius | 28-07-20 | 13:52:
Waar staat dat van die boete?
Ik ben benieuwd.
Niemand, maar dan ook niemand kan mij verbieden een mondkapje te gebruiken dat helpt.

Roadblock | 28-07-20 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Las net een diepgaand onderzoek van een gerenomeerd instituut, ze hadden een fantastische ontdekking gedaan : het dragen van mondkapjes brengt gezichtsherkeningssoftware in de war.

Penus Decoratus | 28-07-20 | 13:30 | 4

Ik denk dat als ons kabinet dit hoort ze gelijk alles gaan controleren op spionagesoftware, want G5 Huawei enz

aardv@rk | 28-07-20 | 13:57
▼ 1 antwoord verborgen

Het is Sharon Dijksma (PvdA) in 020 wel gelukt om o.a. de Haarlemmerstraat en de Rijnstraat autovrij te krijgen. Want corona. Yeah, right.

Piet Karbiet | 28-07-20 | 13:29 | 2

Das die dikke met die kraaloogjes toch?

SterF... | 28-07-20 | 13:33
-weggejorist-
Bijtendehond | 28-07-20 | 13:28 | 3

Ik zie dat ik mijn hazmat suit alweer aan moet doen als ik in Rijkevorsel wil gaan tanken (€1,25 is beter dan de €1,50 hier bij de pomp, ik bespaar per tankbeurt zo'n €8,-), of minstens een mondkapje en handschoenen... en dat bij een pomp in de middle of nowhere waar ik meestal (heel af en toe niet) alleen sta. Nou ja. Doen we dan maar.

Met_baard | 28-07-20 | 13:28

En KPN begint vandaag met G5 in gebruik te nemen. Het is toch wat. Morgen allemaal dode vogels .. vallen zo maar uit de bomen, die er nog zijn.?

gebochelde | 28-07-20 | 13:27 | 2

Dode vogels die uit de lucht vallen?
Wat dacht u van de windmolens?
25% oversterfte aan zang-, roof-, weide- en trekvogels.
Maar daar hoor je de groene kerk niet over, heel opmerkelijk.

Bolder | 28-07-20 | 13:30

Morgen volle IC's met gefrituurde hersenen...

HoerieHarry | 28-07-20 | 13:32

Wie is Karen?

Dubbelepunthoofd | 28-07-20 | 13:27 | 1

Wat mij opvalt in de binnenstad, winkels, bij kappers etc: mensen dragen dunne, zachte mondkapjes/lapjes. Waar ze de hele tijd met de vingers aanzitten om het direct van de mond los te trekken. Met die vochtige vingers pakken ze weer van alles aan, in 't geval van behandelaars direct de klant of patiënt. Onveiliger dan wanneer ze geen kapjes zouden dragen.

kapoerewiet | 28-07-20 | 13:27 | 5

Of om de 2 uur een nieuwe aars heb het helegaar geen nut

oldskoolhollander | 28-07-20 | 13:44

Plus dat de zuinige ollander echt niet om het uur een nieuw mondkapje gaat gebuiken. Ik zou niet graag de mensen de kost geven die een hele week met één mondkapje doen (zonder het tussentijds te wassen).

duProgue | 28-07-20 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Alle maatregelen opheffen.
Kwetsbare mensen extra bescherming bieden.
Binnen jaar zijn wij wereldwijd van die Chinese virus af. Anders blijven wij er een tiental jaren ermee zitten, met alle gevolgen van dien.

Hét vrije woord | 28-07-20 | 13:27 | 1

@Hét vrije woord | 28-07-20 | 13:27
"Kwetsbare mensen extra bescherming bieden"

>legt u even uit hoe<

demaup | 28-07-20 | 13:56

Lastig, of we laten de corona dood door de straten lopen maar dan zijn er geen mensen meer om te consumeren en gaat de economie ook kapot.
Of we gaan in lockdown en gaat de economie kapot maar boven de mensen leven.
Een mondmasker is dan de minst kwade, toch?

Miezerig | 28-07-20 | 13:27 | 5

We kunnen altijd nog wat extra burgers importeren als ze hier opraken. Anders ook overigens

Zw0LsDaLe | 28-07-20 | 13:35

Zodat we er een paar achter de hand hebben.

Zw0LsDaLe | 28-07-20 | 13:36

* Of we laten de coronadood door de strated lopen*
Toettoet boing boing. Clownworld. Met een sterftecijfer dat nog niet in de buurt komt van de 0,1% zeker..

Antiquerulant | 28-07-20 | 13:37
▼ 2 antwoorden verborgen

De medische zorg is te belangrijk om aan medici over te laten.

nancystjago | 28-07-20 | 13:26

Djiezus. Wat een heisa om niks. Vorige week op de Balearen geweest en vaak een mondkapje moeten opzetten. Is het leuk? Neen. Wen je eraan? Ja!
Ook zo grappig: alle Hollanders op het eiland zetten gewoon hun mondkapjes op. Ik had niet de indruk dat ze daar onder gebukt gingen en discussies over grondrechten heb ik ze ook niet horen voeren. Kortom: deze heisa gaat helemaal nergens over.

Amsterdamsko | 28-07-20 | 13:26 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

De manager geeft ook niet thuis.

Mr.Crowley | 28-07-20 | 13:25 | 1

En als ie dat wel doet, dan zegt ie dat ie niet thuis is. Liegt alles aan elkaar.

Dubbelepunthoofd | 28-07-20 | 13:31

Je kan simpelweg observeren dat mensen met mondkapjes niet meer voorzichtig zijn. Ik zag een burgemeester vrolijk handenschudden met een aantal prominenten en direct daarna (zonder handen te wassen) tijdens zijn speech om de paar minuten aan zijn gezicht zitten om zijn mondkapje bij te stellen. Zelfs de mensen met een voorbeeld functie lukt het niet.

Ik zag ook in een item een man met zijn (vieze) handen mondkapjes uitdelen aan bezoekers. Ook die zat aan zijn gezicht tijdens het interviewtje.

In bijv korea werken mondkapjes omdat ze ook de op de andere maatregelen streng blijven letten. Als ze mondkapjes uitdelen gebeurd dat met een tang diee elke keer ontsmet wordt. Zeker niet dat dat hier gebeurd.

CasaMan | 28-07-20 | 13:25 | 25

@Wetenfopper | 29-07-20 | 11:12:
Heb je het uberhaupt zelf gelezen? ik qoute:

"this dead horse now needs burying to try to prevent the continued threat it poses through slowing the adoption of effective public health interventions."

Ofterwijl je mag niet twijfelen aan onze conclusie!

CasaMan | 29-07-20 | 11:54

@Wetenschopper | 29-07-20 | 11:12:
Sorry hoor maar als je slechts meet hoeveel zeep iemand heeft gebruikt of hoe vaak hij zegt zijn handen te hebben gewassen en vervolgens roept dat je een mondkapje MOET dragen want "er is geen bewijs dat" (iets wat ze dus niet eens hebben geobserveerd terwijl dat simpel te doen is) en vervolgens roept dat als je twijfelt aan deze zeer magere conclusie dat je een gevaar voor de volksgezondheid bent dan verdien je het in mijn ogen gewoon om belachelijk gemaakt te worden.

CasaMan | 29-07-20 | 12:07

@CasaMan | 29-07-20 | 12:07: Het is zo jammer dat u steeds opnieuw de boel probeert te verdraaien.
Ten eerste: die smeuïge uitsmijter als afsluitende zin over "this dead horse" stond mij ook tegen - alles moet ter discussie kunnen blijven staan - maar de wérkelijke conclusie dat er geen bewijs voor risk compensation is, dáár weigert u pertinent voor te onderbouwen waarom de gekozen methodiek, en specifiek de gekozen indicators, invalide is (i.t.t. uw persoonlijke observaties over het gezicht aanraken).
Ten tweede is de conclusie NIET dat iedereen mondkapjes MOET dragen: de conclusie is dat het bezwaar van schijnveiligheid door risk compensation tot nu toe niet bewezen is.

Wetenschopper | 29-07-20 | 12:34
▼ 22 antwoorden verborgen

Mosterd na de maaltijd.

Orwelliaanse tijden. Er zit nog meer aan te komen dat uw leven gaat veranderen terwijl er zichtbaar niets verandert is.

Stonecity | 28-07-20 | 13:25

Nog een keer:
Geeft het niet een totaal verkeerd signaal af, als het parlement in een tijd van toename van de wereldwijde Coronacrisis lekker met vakantie gaat?

Roadblock | 28-07-20 | 13:24 | 5

Niets nieuws toch, als ze er wel zijn lopen ze ook voor hun verantwoordelijkheden weg.

FLP_du_Stok | 28-07-20 | 13:29

@roadblock, je bent toch niet van de overheid afhankelijk? Leef je leven, laat je niet bang maken en blijf logisch nadenken.

IkwilJinekwel | 28-07-20 | 13:46

Nee hoor. Ik ben blij met een regering en parlement die niet meteen in paniek raken (behalve natuurlijk die snotneus die meteen een debat wilde, wat gelukkig is afgewezen).

duProgue | 28-07-20 | 14:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar waarom wordt de werking van HCQ eigenlijk nog steeds ontkent? Er zijn in de VS steeds meer artsen die zeggen dat het werkt!

ikworstelengadouchen | 28-07-20 | 13:24 | 2

Misschien dit:
"HCQ is being studied to prevent and treat coronavirus disease 2019 (COVID‑19).[3] High-quality evidence of benefit for such use is lacking, with concerns of potential harms from side effects." gevolgd door wat verwijzingen.
Uit deze site: en.wikipedia.org/wiki/Hydroxychloroqu...

hotnot | 28-07-20 | 13:31

@hotnot | 28-07-20 | 13:31: WIKI hahaha, er zijn ook genoeg doktoren die ondertussen het andete beweren incl staatjes waar je de dodenaantallen van landen die vroeg aan HCQ gingen tegen over bijv west europa hebt. de Bijwerkingen van HCQ zijn alleen voor een (zeer) beperkte groep. dat u uw kop in het zand wil steken voor een overheid die niet voor u zorgt moet u zelf weten, maar mocht ik de Chineese griep krijgen geef mij dan maar wat HCQ, Zpack en Zinc.

ikworstelengadouchen | 28-07-20 | 13:50

De Telebelg huilt nu dat het publiek niet goed raad weet met de Corona maatregelen omdat het aantal Corona doden en Corona IC opnames niet stijgt.
Nou dat is toch ook wat.
De media, de Telebelg incluis, hebben de afgelopen maanden niets anders gedaan dan olie op het Corona vuur gooien, continue.
En nu klagen dat het publiek dom is!

Bolder | 28-07-20 | 13:24

De roep van de bevolking! En maar liefst drie experts hebben een brief geschreven! Nou komen we er echt niet onderuit, allemaal aan de FFP2 maskers en gauw een beetje!

Stijging besmettingen hangt samen met stijging testen. IC's zijn leeg.

Sjiek | 28-07-20 | 13:23 | 2

Die "besmettingen" zijn PCR testen test je alleen aanwezig van SARS-Cov2. Niet of die person echt COVID19 doormaakt (de ziekte). Het zegt wel iets, ja er was of is een virusdeeltje aangetoond.

Ergo, die test is nuttig om COVID19 symptomen te bevestigen, niet om op te sturen hoe de stats er bij staan.

de_moeder_van_henk | 28-07-20 | 13:42

@de_moeder_van_henk | 28-07-20 | 13:42:
“Die "besmettingen" zijn PCR testen test je alleen aanwezig van SARS-Cov2”

Zelfs dat niet. De test kan EEN Corona-virus aantonen, niet met zekerheid dat het SARS-Cov2 is.

Stormageddon | 28-07-20 | 14:24

Helaas is het behoorlijk lastig om te bepalen wat je het beste kunt doen.
Volgens mij is goed de handen te wassen,een mondkapje dragen,als er veel mensen zijn en afstand te houden toch het beste.
Er zijn mensen die mondkapjes nog steeds belachelijk vinden maar ik vind die mensen belachelijk.Natuurlijk zijn niet alle mondkapjes 100% veilig maar zelfs als ze maar 60% veilig zouden zijn is dat beter dan niks.
Als we dit allemaal 2 weken zouden doen staan we er weer goed voor.

pejoar | 28-07-20 | 13:23 | 3

Joh, dan blijf je zelf toch lekker thuis binnen zitten.
En bij die 2 weken zal het niet blijven, maak er maar 2 jaar van.
Zodra mondkapjes verplicht worden blijf ik binnen (zonder kapje uiteraard), dan maar een boze werkgever.

Wegkijker | 28-07-20 | 13:26

Gewoon je mond houden.
Dan wordt er niemand besmet en komt er ook geen onzin uit.

Bolder | 28-07-20 | 13:26

Het is je taak om het kabinet te adviseren. Het kabinet is er de komende tijd niet en toch kondig je een persconferentie aan. Laat dan gewoon voortaan de Rijksvoorlichtingsdienst virusuitbraken bestrijden. Effectief gezien maakt het waarschijnlijk nauwelijks verschil en het scheelt een hoop nos.nl F5en.

Hetkanverkeren | 28-07-20 | 13:23

Wacht even. De vrees voor een tweede golf? .... het lijden dat men vreest .... De vorige keer was het uitgangspunt de IC capaciteit, blijkbaar is dat nu ingeruild voor een vrees. Stel idioten.

nancystjago | 28-07-20 | 13:23 | 1

Jij woont in Friesland, dus jij hebt nergens last van.

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 13:28

Laat de mensheid maar lekker naar de tyfus gaan. We hebben het verdiend.

overVecht | 28-07-20 | 13:22 | 2

True! Zeker in Europa

Zw0LsDaLe | 28-07-20 | 13:46

100%

Noor | 28-07-20 | 13:58

Die heeft wel twee goeie memmen in haar mandje.

Piet Karbiet | 28-07-20 | 13:22 | 4

Ik zou d'r ook zeker doen! met en zonder mondkapje!

Atheist-Priest | 28-07-20 | 13:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil geen mondkapje. Het is uitstekend dat onze overheid weerstand biedt aan het geschreeuw om mondkapjes alleen vanwege het geschreeuw. Kom met argumenten. "Onze buurlanden doen het ook" is nooit een goed argument geweest.

JvanDeventer | 28-07-20 | 13:22 | 2

In België op veel plekken wéér verplicht. En het helpt NIET...

Bijtendehond | 28-07-20 | 13:29

Campagne voeren voor bredere acceptatie en door sociale schaamte te creeren werkt inderdaad veel beter om obstinate ontkenners om te wikken.

KlauwnBassie | 28-07-20 | 13:31

Ik hoop niet dat die Mr.Bruls zich er weer mee gaat bemoeien. Ben doodsbang voor die vent met zijn agressieve praatjes..

streknek | 28-07-20 | 13:22 | 1

Deze morbide obese man gooit wel gewicht in de schaal!

F. Jacobse | 28-07-20 | 13:28

Nou maar hopen dat Bill Gates een beetje snel door komt met zijn vaccins.

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 13:22 | 7

Haha! Bill Gates heeft niet eens zijn faalsysteem Windows virusvrij kunnen ontwikkelen en nu gaat hij zijn 'expertise' op echte mensen uitvoeren?
No fokk*ng way!

keestelpro | 28-07-20 | 14:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Een meerderheid van het volk wil kennelijk een smoelmasker verplicht op.

Kan iemand van die groep mij uitleggen waarom je dat ding dan niet vrijwillig al om doet en je gaat wachten tot dit verplicht wordt? Want ik zie ze buiten niet op en enkeling na.

General Dripple | 28-07-20 | 13:20 | 5

Ik betwijfel of er wel een "meerderheid" voor is, waarschijnlijk gewoon even rondgevraagd bij een stel angsthazen met een blind vertrouwen in vadertje staat die ook nog eens helemaal opgenaaid zijn door de media.

Angst is een slechte raadgever.

Alfred E. Neuman | 28-07-20 | 13:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Er komt een nieuwe en langdurige lock-down. En dan ervaren we een virus die een hogere death-rate heeft. Dan zegt de overheid; told you so! Take the vaccin! And the tattoo under your skin. Let maar op!

Atheist-Priest | 28-07-20 | 13:19 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Allemaal een ffp2 dragen, iedereen overal altijd, om precies dezelfde redenen alsdat de extremistische antirooklobby al jaren aandraagt. Leuk neveneffect, kun je gewoon weer in het openbaar een peuk opsteken, ze kunnen hooguit klagen dat je geen mondkapje draagt.

KlauwnBassie | 28-07-20 | 13:18

Er zullen een paar lokale lockdowns gaan komen.
Blij dat ik in Friesland woon.

HoerieHarry | 28-07-20 | 13:17 | 4

Centrum van Leeuwarden gaat in een strenge lockdown, las ik in het LC.

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 13:20

@Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 13:20: Friesland is zoveel meer dan enkel Leeuwarden. Maar ja, krijg dat maar eens tussen de oren van randstedelijk volk. Ik begin er niet eens aan.

F. Jacobse | 28-07-20 | 13:33

@F. Jacobse | 28-07-20 | 13:33:
Jazeker, de weilanden eromheen zijn ook Friesland...

SterF... | 28-07-20 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Hoef je toch niet te verplichten, als je 'm wil dragen doe je dat.
Zo niet, dan niet.

Dingen mogen toch niet werken van Markie Mark en HuGo.
Dus ja.....

Toetsenbordcomplex | 28-07-20 | 13:16

Het OMT wil duidelijk eerst advies van het kabinet over wat ze moeten adviseren.

Zwizalletju | 28-07-20 | 13:15

De macht begint bepaalde mensen echt boven het hoofd te stijgen. Dat we ons hebben geconformeerd aan regeltjes, toen er paniek was, betekent niet dat we ons alles op de mouw laten spelden. Er zit een grens aan regels die worden opgelegd.
Dit is vrijheidsberoving, manipulatie, chantage (doe wat wij zeggen en dan mag u steeds meer...) en terreur van overheid en media!

Eagle_Eye | 28-07-20 | 13:14 | 5

Door afkeer voor individualisme te stimuleren, ontstaat er vanzelf meer sympathie voor communistische ideologieën.

JackStick | 28-07-20 | 13:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Simpel opgelost: draag hem niet, maar zorg er wel voor dat je altijd een kapot mondkapje bij je draagt, zodat, als een agent je erop aanspreekt, je simpelweg kunt antwoorden dat het touwtje toevallig net gesprongen is. Alsof je daar een bekeuring voor gaat ontvangen.

JackStick | 28-07-20 | 13:14 | 3

Ik neem bij dates altijd een gescheurd condoom mee.

kanookmorgen | 28-07-20 | 13:19

Want het excuus 'hij ging net stuk' werkt ook altijd bij je fietsverlichting...

KlauwnBassie | 28-07-20 | 13:21

@KlauwnBassie | 28-07-20 | 13:21: Ja, die referentie schoot ook even door mijn hoofd, maar dat vind ik toch wel net even iets anders. Fietsverlichting is echt een smoes, want die gaat echt niet zomaar ineens kapot, en het is wel héél toevallig als het nèt gebeurd is voordat politie je zag, maar zo'n fragiel elastiekje kan vrij gemakkelijk kapotgaan. Ik ga het in ieder geval proberen, mocht de landelijke verplichting ingaan. En mocht ik er toch een keer bekeuring voor krijgen, dan doe ik in het vervolg iedere dag hetzelfde mondkapje op, en ook soms binnenstebuiten.

JackStick | 28-07-20 | 13:29

Dit is geen chaos, dit is een intelliesjunt mondkapjesplicht.

Harry Turtle | 28-07-20 | 13:13

Die mondkapjesdiscussie is niet het grootste probleem wat we nu hebben. Het gedrag van mensen die er klaar mee zijn + de R die hard naar de 1,5 gaat icm nieuwe uitbraken op vakantiebestemmingen in de EU, dat is een groter probleem.
En het nieuws dat Covid-19 van invloed kan zijn op het functioneren van de hartspier. Moet nog onderzocht worden hoe frequent dat voorkomt en in hoeverre de schade permanent is maar het zou wel de chronische vermoeidheid en lange herstelperiode bij ex-Covidpatienten verklaren. En dat gaat de samenleving nog eens een kluit met geld kosten, mensen die ( al dan niet tijdelijk ) niet meer kunnen functioneren.
Ook een overweging waard.

Graaisnaaiert | 28-07-20 | 13:12 | 8

Ik heb ook ruim een half jaar van een hartaanval moeten herstellen en toch doe ik niet mee aan deze hysterie.
Je hebt geluk als je het niet krijgt en pech als je het wel krijgt.
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

Bijtendehond | 28-07-20 | 13:33

@Mr.Crowley | 28-07-20 | 13:21: Mondkap-Piet.... zwarte bivakmuts op. KLAAR, problem solved en dat geheel gratis, houden ze van die Hollanders... Ik zeg dit allemaal niet gratuit, oh wacht, toch wel...

Hevvlan Demuru | 28-07-20 | 18:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik heb een beetje last van kiespijn. Als in, welke kant moet ik nu kiezen?

threeheadedmonkey | 28-07-20 | 13:11 | 1

Logisch nadenken helpt heel erg.

IkwilJinekwel | 28-07-20 | 13:15

De buuf maakt mondkapjes om een goed doel te funden.. zelf gelooft ze voor geen meter in corona. Mensen zijn gek denk je dan,maar ik geloof dat ik de naaimachine ook maar eens van zolder ga halen want ik weet namelijk ook nog een goed doel.
Het welles,nietes Corona doel.

Welles! Nietes! | 28-07-20 | 13:10

Overal in Europa mondkapjes, dus wen er maar aan.

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 13:10 | 4

Wat een overdreven reactie voor een seizoen griepje.

FLP_du_Stok | 28-07-20 | 13:31

@Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 13:17: Waarom is het geen leugen dan...... Begin jij maar Kluifje, graag feiten en cijfers. Want hoeveel zouden er ook weer dood gaan...100.000en alleen in Nederland al toch.. En waarom al die willekeur? Nee vrind, jij gaat nu maar eens komen met wat feiten die aantonen dat dit griepje echt zo erg is... En daarnaast ik bepaal zelf wel wat ik gevaarlijk vind, daar hoef ik, jij wel, geen nitwits voor te hebben die ook maar wat doen. Laat je toch niet beetnemen man, ze houden je voor de gek.

Mark_D_NL | 28-07-20 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen

Dikke batsers heptie vrouw, nieuwe Nederlanders zouden dit niet op prijs stellen. Foto gewist

Bill Cosby | 28-07-20 | 13:10 | 2

Zijn inderdaad flinke jongens.
Ik zou ze beide een mondkapje om doen.

Voor de zekerheid.

Toetsenbordcomplex | 28-07-20 | 13:33

Ach als dat de consequentie van mondkapjes dragen is. De dames de bloes wat meer open wanneer er genoeg vulling is.

AntiZanicz | 28-07-20 | 15:20

Als je aan de mensen zelf overlaat krijg je toestanden zoals in Antwerpen.

Daarna niet klagen dat je in een avondklok zit opgesloten.

Meesteres Belgie | 28-07-20 | 13:09 | 14

@sprietatoom | 28-07-20 | 13:32:
Die krant is niet helemaal goed. De hele voorpagina staat vol corona hysterie. Niet normaal meer wat een obsessie.

keestelpro | 28-07-20 | 13:51

@keestelpro | 28-07-20 | 13:51:

Heel België is hysterisch op dit moment maar dat het vooral in Antwerpse migranten wijken Borgerhout en Deurne opflakkert is dan weer geen verrassing.

sprietatoom | 28-07-20 | 13:59

@Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 13:18:
Yups. Is toch wel een dingetje hoor. Zou fijn zijn als de Imams toch eens wat vaker over maatschappelijke problematiek zouden praten, net zoals dat in de kerken al gebeurt.

Graaisnaaiert | 28-07-20 | 14:03
▼ 11 antwoorden verborgen

Het moet niet veel gekker worden in dit land... Niet twee uur, maar twee hele dagen de tijd nemen om een doorwrocht advies te schrijven! Ambtenaren zeker?

18konijn | 28-07-20 | 13:09

Ach ja... tis (ondanks de Corona ellende) een hartstikke lekkere zomer met veel rust, weinig overlast van -hen die niet genoemd mogen worden-, weinig BN'ers en veel tijd voor series en boeken,

Te_gast | 28-07-20 | 13:09

Betuttel ons! Neem onze vrijheden af! Leg ons allerlei bizarre verplichtingen op. Leg ons sociale leven plat!

Pleurt op met zulke figuren. Het is godverdomme geen builenpest of pokken uitbraak.

Alfred E. Neuman | 28-07-20 | 13:09

Ook nu zie je weer, men doet maar wat. Geen enkel benul van wat dan ook. Maar wel resoluut een handtekening zetten, om de schuldenberg van andere landen voor rekening nederlandse burger te doen komen. Het is één grote faalkliek!

vluchtelingallergie | 28-07-20 | 13:09

Gewoon voortkabbelen als land werkt niet als clickbait. Dus wil de MSM dat er iets gebeurt, maakt niet uit wat. Vermoeiend.

de Voorzittert | 28-07-20 | 13:08

Er zijn steeds minder ziekenhuisopnames. Mondkapjes zijn totaal onnodig. Bovendien zorgen mondkapjes ervoor dat mensen dan geen anderhalve meter afstand meer houden. En die anderhalve meter maatregel werkt veel en veel beter dan mondkapjes.

JanVergoor | 28-07-20 | 13:08 | 6

@Gladiator Fap | 28-07-20 | 13:17: Maar dat kan heel snel oplopen, weten we inmiddels.

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 13:25

Het wordt met de dag tenenkrommender, het feitenontkennende geschreeuw dat het aantal ziekenhuisopnames daalt. Die zijn recent, keurig zoals verwacht 1-2 weken na het inzetten van de stijging van het aantal dagelijkse besmettingen, ook aan het oplopen, met als resultaat dat we nu op 200+ bezette bedden op verpleegafdelingen zitten in plaats van de 150- eerder deze maand.
stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh....

Wetenschopper | 28-07-20 | 13:52

Het maakt geen zak uit wat je doet of laat. Uiteindelijk krijg je het een keer, en dan ga je deaud. Of niet.

marcoplarco | 28-07-20 | 14:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Buiten helpen die dingen niet, buiten zijn de besmettingen Nihil. Dat ze wellicht binnen helpen is een ander verhaal zolang je niet goed kunt ventileren etc.

ikworstelengadouchen | 28-07-20 | 13:06 | 7

@sprietatoom | 28-07-20 | 13:20: dat scheelt evt een paar Aerosollen, maar niet veel, en voor longpatienten is een mondkapje geen pretje hoor.

ikworstelengadouchen | 28-07-20 | 13:25

@ikworstelengadouchen | 28-07-20 | 13:25 corona is voor longpatienten ook geen lolletje....

pibasso | 28-07-20 | 17:05
▼ 4 antwoorden verborgen

“Een roep om mondkapjesplicht” ze brengen het weer alsof de bevolking het wil.

IkwilJinekwel | 28-07-20 | 13:05 | 4

Ik hoor toch veel angsthazen weer krijsen om opgesloten te worden. De gekken.

Mark_D_NL | 28-07-20 | 13:08

De meerderheid wil dit, aldus Maurice.

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 13:13
▼ 1 antwoord verborgen

Helemaal klaar met mouth mask disease 19.
Besmettingentellers zijn vrijheidsvellers.

keestelpro | 28-07-20 | 13:04 | 3

Je kunt toch ook niet wegkijken, Kees?

Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 13:13

@Kuifje-naar-Brussel | 28-07-20 | 13:13:
Natuurlijk niet.
De maatregelen zoals ze nu gelden hebben er voor gezorgd dat de ziekenhuis en IC opnames binnen de perken gebleven zijn. Momenteel is het landelijk sterftecijfer zelfs weer helemaal normaal.
Dus die maatregelen hebben volstaan en het is ook prima om deze in stand te houden uit voorzorg.
Maar er is geen enkele noodzaak om die maatregelen aan te scherpen!
Op basis van wat? Besmettingen? Wat een onzin! Als iedere gezonde Nederlander vandaag verplicht getest werd had je er misschien wel 2 miljoen 'besmettingen' bij. En dan? Het hele land weer in het slot gooien?
We zijn knettergek aan het worden.
Die mensonterende mondkapjes zijn de hoofddoekjes van het coronisme.

keestelpro | 28-07-20 | 13:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken