Oh boy. Nu.nl cancelt video over cancel culture
Gecancelde mensen werden “te sympathiek” afgeschilderd
Bovenstaande video stond een paar dagen terug op Nu.nl, en legt de woke waanzin best goed uit, qua waarom “verkeerde” meningen te maken krijgen met (extreemlinkse) agressie, deplatforming en cancel culture. Kennelijk iets té goed, want de video is verwijderd van Nu.nl. De GeenStijl wist een kopietje te vinden, hierboven, maar vond ook het bewijs dat de (hoofd-)redactie van Nu.nl zich bemoeid heeft met de verwijdering: een van de geïnterviewden heeft screenshots gedeeld van zijn gesprek met de maker van de video, waaruit blijkt dat de video over cancel culture (‘oh ironie’) is verwijderd door Nu.nl, omdat het de slachtoffers van ontplatforming en censuur “te sympathiek” in beeld bracht. Fascinating. Wij wisten ook niet dat Nu.nl inmiddels een dependance van D’66 of NRC Cancelblad was...
Update: Hoofdredactie Nu: video “voldeed niet aan kwaliteitseisen”.
LOL: Ja wel soort van vervelend dat je geen ‘nu.nl’ in onze panelen kan tijpen nu he?
Social
Reaguursels
InloggenOp Nupunt stond een vacature.
Daar kon je, net als onder de artikelen in het openbaar op reageren! Dom, want nu kwam deze (no kidding) (LOL)reactie:
(naam weggelaten. naam NU aangepast, voor de rest de letterlijke tekst)
"Ik ga er van uit dat jullie een ruim diversiteitsbeleid voeren?
Mocht dat niet het geval zijn dan hoef ik waarschijnlijk niet te solliciteren want ik heb een politieke mening die zeker niet overeen komt met die van NU.
Maar ja als modern bedrijf zal NU waarschijnlijk zeker opkomen voor diversiteit van meningen en opvattingen"
OFFTOPIC
Kan ik ook ergens een lijst zien van al mijn gebakken tegels?
Google eens op 'DooieKapotte Geenstijl'
Het grappige is dat cancelculture groepjes helemaal niet zo groot zijn.
Maar de dames van HR en de Paarse Broeken zitten ook vaak in die twitter bubbel. Dat is hun sociale omgeving. En dus voeren zij al snel uit wat mensen in hun sociale bubbel vinden. Daarom worden "gecancelde" mensen zo snel ontslagen en trekken bedrijven en sponsoren hun handen er van af.
Mooie ontwikkelingen:
www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/...
Het was al wel langere tijd duidelijk dat nu punt halal een hele enge marxistisch club is. Bij het verhaal van de "Covington kids" werd in de comments ook geen enkel bewijs voor het tegendeel of zelfs maar nuance getolereerd.
Als aangedragen feiten niet in het deugverhaal passen/dat onderuit schoffelen, dan maken ze je het moeilijk. Lees: word je weggecensureerd.
Directe kritiek op een artikel, wordt beschouwd als rente vragen in de moskee...
De ironie.
Dat nu-punt-nl dit doet. Zijn zij nou zo dom of zijn wij nou zo slim?
Vroegah was NU een soort van neutrale nieuwsbron die vooral berichtjes van anderen overtikte. Tegenwoordig zijn ze net zo links als de rest van het slaafs met elkaar meelullende journaille.
Ijzersterk filmpje. Legt heel duidelijk de gevoelige zenuwen bloot van dat clubje. En de reactie daarop om het weg te halen spreekt boekdelen.
Wat een stumpers
Zo'n 8 jaar geleden was nu stip anaal mijn favoriete site. Overzichtelijk, altijd lekker snel laden, geen reclames in je kop, tv gids makkelijk en als je tijd over had lekker naar de oude nu jij waar alle meningen van links tot rechts in te vinden waren.
Toen werden reaguursels nog niet vooraf beoordeeld. Er was altijd weer de discussie tussen mensen die het beestje bij zijn naam noemden, en de blm-types van nu die gilden 'dat mag je niet zeggen'.
Nou, zulke dingen mag je dus inderdaad niet meer zeggen want je wordt weggecensureerd.
Goed filmpje. Zal wel veel kneuzen gekwetst hebben.
Steengoed filmpje... maar dat zegt dus blijkbaar genoeg.
Kan iemand mij misschien vertellen wat vandaag het verboden woord is? Ik kan niet reageren.
NUPUNTNL wordt gerund door iemand met een politieke agenda die niet zoveel geeft om objectieve berichtgeving.
Bijdragen worden er standaard vooraf "gemodereerd", wat zoveel betekent als dat ze niet geplaatst worden als je niet meehuilt met de linkse wolven.
Verrot tot op het bot.
Nu punt NL en andere media zijn met name infantiel.
Enkel een volwassen geest handelt verschillende meningen. Een geest op kind niveau, niet.
De samenleving infantiliseert....degenereert. Noem het hoe je wilt, progressie is het iig niet.
Off topic: Van waar toch steeds dat rare WeinstIEn,? Je hoort de Amerikaanse commentator duidelijk WeinstEIn zeggen...?
Is het tegenwoordig ook EinstIEn?
@klön | 01-07-20 | 09:38:
-
Nee, wel SpringstIEn.
@bisbisbis | 01-07-20 | 09:46:
Dat is te begrijpen, want SpringstEEn in schrift
@klön | 01-07-20 | 09:38:
-
Sorry, Klön, dat was een beetje flauw van mij. De emigranten die in de 19e eeuw in de VS aankwamen, spraken bepaald niet allemaal het Hoogduits van de -toen- opkomende middenklasse, waar de uitspraak [ʃtaɪn] is, maar ook heel vaak Laagduits, Luxemburgs of Jiddisch, waar de uitspraak (de o u d e r e uitspraak dan die van het huidige Hoogduits, trouwens) [ʃtɛːn] of [ʃtɛjn] is.
Volgens mij zeggen Amerikanen vaker Stien en Britten Stein. Elke keer als ik een Amerikaanse Beatles documentaire keek heette de manager epstIEN en de Beatles noemden hem altijd epstEin
@bisbisbis | 01-07-20 | 09:58: Interessante materie, maar het ging over de Amerikaanse uitspraak.
@klön | 01-07-20 | 10:17:
-
Probeer mijn tegel even iets begrijpender te lezen, alsjeblieft?
@Middensteun | 01-07-20 | 10:08: Dank!
Nog niet zo lang geleden werd ook hier china style censuur toegepast als het om een zekere gecancelde tv presentator ging.
Jammerhamster kan ik nog gewoon typen.
België heeft met staatssteun alle media in Nederland gekocht. Dat deden ze echt niet omdat ze ons zo aardig vinden. Lijkt me logisch dat ze ons land in chaos willen gooien ermee. Tijd voor verbod op nu punt ennel.
Slightly offtopic: ik vanochtend ineens weer iets over dat we blijkbaar ineens allemaal aan "afrofobie" lijden. My god. Geenstijl, zijn jullie dat stukje al aan het tikken? Hope so. Als je al niet gestoord was, wordt het je wel aangepraat.
Toch staat deze wakkere analyse van John Gray wel op nrc next.
www.nrc.nl/nieuws/2020/06/26/antiraci...
Een keer een fatsoenlijk stuk op het NRC. Het kan dus wel.
Ik snap wel dat ze het hebben weggehaald. Het was veel te goed en "nooit meer kijk ik daar punt nl" voelt heel goed aan dat zij zelf onder andere het onderwerp zijn.
Kwaliteitsnieuws kost geld en zit dus vaak achter een betaalmuur. De nieuwssite die niet genoemd mag worden en de staatsomroep hebben andere inkomstenbronnen, wat niet ten goede komt aan de kwaliteit en onafhankelijkheid...
Nupuntnl word betaald met belastinggeld en daarmee is die hele cancel cultuur dus per definitie nederlands overheidsbeleid.
Tijd voor Kamervragen dus.
Belastinggeld? Ik dacht dat 't van Sanoma is?
Nee het is verkocht aan de Persgroep
Nieuwssite N U is het grootste gezwel in het huidige medialandschap. Als je die hoofdredacteur Hoekman en zijn deugbrigade aanspreekt op zijn gekleurde, eenzijdige berichtgeving overleeft je reactie de censuur niet. Nu ook weer een podcast “Slavernijverleden was geen zwarte bladzijde maar hele bibliotheek”of dat Meldpunt promoten, je er dan zelf bij aansluiten en niet zeggen dat je het manifest hebt ondertekend. Hoekman is een marxistische, staatsgevaarlijke deugidioot.
En de redactie is helemaal 'wit'. Er is geen allochtoon te zien. Het zou leuk zijn om eens wat verrijking daar te zien. ^_^
Wat mij ook opviel is dat er geen filmpje werd gemaakt op het YT-kanaal Op1 www.youtube.com/c/Op1NPO/videos van een interview van ruim 25 minuten met Wilfred Genee. Het is nog wel terug te zien op www.npostart.nl/op1/28-06-2020/POW_04... van 48.40-1.14.27 minuten, dus misschien handig voor GS om er een kopietje van te maken. Vooral die interviewster was erg kritisch richting Wilfred. Ze wilde ook nog iets zeggen na de uitzending, zei ze vlak voor het slot als klifhanger. Benieuwd wat dat dan was dat het niet in dat live-interview kon.
Ik vond een paar dagen geleden al dat dat filmpje niet bij nupuntnl thuis kon horen, en niet omdat het filmpje slecht was.
Inderdaad. Een neutraal filmpje op Nu? De tanden vielen haast uit m'n bek. Gelukkig kan Mao zich weer terugdraaien in z'n graf.
Nupuntnl is vergif. Het is het voorbeeld van de liefde voor communisme. En ZO VEEL Nederlanders lezen het of hebben het slechts als hun enige nieuwsbron. Verschrikkelijk.
Ik word depri. Begin de dag wederom met racisme gedram.
Joris was zijn tijd ver vooruit!
Jammer dat zijn naam ook gejorist is; ik vind een Joriscultuur toch sympathieker klinken..
Cancel culture bijna gecancelled, dus cancellen de video omdat die de slachtoffers te sympathiek afschildert. Hypocriete sukkels!
Het is gewoon pesten! Wel janken als je derderangs kutpuber met zijn papperige soja muil en het karakter van een vaatdoek weggepest wordt maar als iemand met talent iets zegt wat jouw intolerante makkelijke gekwetste middelmatige egootje niet aankan, pest je ze gewoon anoniem weg met de meute.
De reden dat sommige figuren na canccelen ( altijd door zwakke karakters) populair blijven of nieuwe volgers krijgen is natuurlijk omdat ze iets zinnigs te zeggen hebben.
Iets dat de makkelijk gekwetste vooringenomen, zwakkelingen niet kunnen verdragen, zoals bijvoorbeeld zeggen dat er een biologisch zeer evident verschil is tussen mannen en vrouwen. Geen weerwoord, geen tegenargument dus mag niemand het meer zien. Maar ipv zelf gewoon weg te lopen moeten de lafbekjes met de meute meelopen. En keert die shit tegen ze dan is het huilen en de slachtoffer kaart trekken.
www.reactiongifs.com/lemming-drop/?ut...
Weer zo'n nieuwstypetje van de NPO school, word daar niet goed van.
Het overdreven klemtoon leggen, de trage spraak met pauses en het betweterig praten. Daar zijn er al een aantal van vooral bij de NPO en het staatsjournaal.
Heb nupuntennel al jaren gelden in de ban gedaan. Dat ze überhaupt nog mensen voor de microfoon kunnen krijgen die niet allang vuist diep in de eigen bubbel leven mag een wonder heten, de reactie van nupuntennel op het gebeurde is dat in ieder geval niet.
Typerend voor NU. Een uitstekend filmpje verwijderen. Ligt in het verlengde van hun ban op het ter discussie stellen of de oorzaak is van klimaatopwarming. Heb die hoofdredacteur een paar keer op de radio gehoord, volkomen mesjoche en NU dus gecanceld. Helpt niet. Via mijn iPhone media pop-ups blijft die ultralinkse meuk maar oppoppen.
Shit was al achterlijk, maar is nu full retard gegaan. Hoe kunnen we ons hier tegen weren? Het boycot-de-boycotters-lijstje wordt in een mum van tijd wel opmerkelijk lang.
Niet, vrees ik. Het raast als een storm over de westerse wereld. En gaat heel wat verder dan een filmpje op nu punt NL. In UK wordt een schilderij met blanke Jezus 'gecancelled', in VS is er een roep om de naam Yale te verwijderen , in Amsterdam kan Groot Wassink ongestraft roepen dat bedrijven (en burgers?) Genamed en shamed mogen worden, etc etc De voorbeelden zijn talloos.
Combi van mcarthyisme met de Culturele Revolutie van Mao. En voor heel veel mensen is dat niet goed afgelopen. Het begint eng te worden. Er is geen correctie meer.
@Bataafje | 01-07-20 | 07:35:
McCarthy bestreed juist de infiltratie van de instituten door communisten. Nu zitten de commies aan het stuur en cancelen alles wat ze niet bevalt.
"Het dictaat van de langste tenen". Daar zijn we inderdaad in beland. Die Belg verwoordde het treffend.
Het gaat niet om het spel maar om de knikkers.
"Wij wisten ook niet dat NUpunt inmiddels een dependance van D’66 of NRC Cancelblad was..."
Als dit niet bekend was (NUpunt is zelfs erger dan de NRC), dan heeft GS zitten wegkijken.
Maar aangezien GS de laatste is om weg te kijken, houd ik het op een ongelukkige beeldspraak.
Want van alle zogenaamde 'neutrale' media in Nederland, is NU veruit de minst neutrale! Die vooraan staat bij de deplatforming.
Die voorop loopt op het gebied van 'deug'censureren
Voorop loopt bij de selectie van de 'juiste' berichten
Voorop loopt in weglaten van 'ongewenst' nieuws
Voorop loopt in het 'vergeten' van specifieke informatie
Voorop loopt bij het weglaten van 'relevante' achtergronden
Kortom, NUpunt is dé 'neutrale' propaganda-site wat betreft islam en multicul!
Amen!
Ze hebben jaren geleden de user comments uitgeschakeld. Eerst kon iedereen reageren, maar nu kon niet overweg met de kritiek, beledigingen en nonsense die er geplempt werd. Ze hebben daarna nog een poging gedaan door alleen geregisteerde gebruikers te laten reageren, maar ook dat was geen succes. Ook niet omdat men toen al bijzonder vlug was met het verwijderen van kritiek, vooral onderbouwde kritiek.
Dat het wel kan om reagersels te hebben, bewijzen Joop en GS :)
@ScumbaggusMaximus | 01-07-20 | 07:15:
Als je een openingspost stuurt, met een 'verkeerde' mening, dan wordt deze vaak niet geplaatst.
Verzend je een openingspost met de 'verkeerde' mening, en voorzie je deze van goede bronnen (bijv. CBS), dan wordt je posting zelfs nagenoeg zeker weggecensureerd!
NUpunt is doodsbang voor 'andere' feiten. Maar al helemaal wanneer die feiten gestaafd worden!
China, Sovjet_unie, dat soort ideologieën hebben het niet zo op met andere meningen. En 'andere' feiten.
Ja. Maar over Bret Weinstein. Dat heeft hij toch flink aangedikt, dat verhaal over weg moeten gaan van zijn eigen campus. Het was al jaren traditie daar, de Day of Absence", op welke dag voorheen zwarte studenten zich off-campus bezinnen op hun positie in de samenleving. Dat jaar vonden ze dat het nu de beurt was aan de blanke studenten in van de campus te gaan met hetzelfde doel en waarom ook niet? Weinstein heeft dat opgeblazen tot enorme proporties en werd meteen door heel rechts Amerika op het schild gehesen als voorbeeld van de waanzin van de SJW cultuur. Dat is totaal geëscaleerd, zodat later diezelfde campus werd bestormd door rechtste groepen die vervolgens de studenten weer gingen bedreigen.
En uit de hand gelopen actiedag zeg maar, waarna sindsdien Weinstein een veelgevraagd spreker is in rechtste talkshows. Die kant van het verhaal mis ik dan weer in de steeds vaker opgevoerde Bret Weinstein..
Wat loop jij nou voor nepnieuws te verspreiden?
Bron landgenoten? Klinkt onwaarschijnlijk.
Volgens mis jij in het verhaal dat zwarte mensen op vrijwillige basis een dagje thuis bleven, met als doel voor degene die wel op campus waren om te zien wat voor gemis het was zonder de black community. In dit geval moesten witte mensen wegblijven om hun privilege op te geven. Toch al een heel ander sentiment.
Ideologisch gedreven? Je verdraait de waarheid. We hebben allemaal kunnen zien hoe lelijk de linkse hersenloze meute is.
Je liegt! Zit bewust de boel te verdraaien en info weg te laten. Wat een vals en achterbaks mannetje zeg.
@donkieshot | 01-07-20 | 03:24:
Bron is wikipedia.
Maar dat zal je wel niet willen geloven dan.
Het lijkt allemaal een ietje uit zijn verband gerukt verhaal te zijn.
En een paar verwarde studenten in een liberal arts college zijn niet zo exemplrisch voor alle colleges in de VS.
Ware het niet dat Weinstein door een horde SJW'ers werd opgejaagd en zich niet meer veilig op de campus kon vertonen, studenten fysiek werden geïntimideerd bij niet instemmen met SJW regels en docenten in die mate onder druk werden gezet dat ze 'white privilege' ellende moesten onderwijzen. De blauwdruk voor wat er nu in maatschappijen afspeelt.
@Beste_Landgenoten | 01-07-20 | 08:18:
je gaat af als een spreekwoordelijke gieter. Je hebt niet eens de moeite genomen om de filmpjes hierover te bekijken maar wel om een foute conclusie te trekken.
NU cancelt toch zelf allerhande comments in hun panelen?
Daar gaan ze zelfs prat op. Een ontkenning dat klimaatverandering door mensen komt, wordt verwijderd. Zelfs suggesties daartoe.
@Epistulae_Morales | 01-07-20 | 01:16: je mag daar ook enkel black live matters schrijven. All live matters schrijven, is daar verboden.
So much for freedom.
Wie zullen daar 'werken'? Net afgestudeerde antropologen OID? Met een extreme kijk op de samenleving? Eng clubje.
@Bataafje | 01-07-20 | 06:09: Hier ook verboden. Ik schreef dat de levens van ouderen en zieken er ook toe deden en hup... weggejorist! Waarom?
Dit is echt eng aan het worden.
Valt wel mee hoor. GeenStijl doet hetzelfde door reaguurders te verwijderen die andere reaguurders op hun teentjes deed doen trappen
Elke tijd heeft zijn eigen waanzin. Ga bij een schietvereniging, want de tijd van vervolgingen, inquisities en executies komt er weer aan.
@Epistulae_Morales | 01-07-20 | 01:18: onzin, GS censureert geen onwelgevallige meningen, nu punt nl wel.
.. het maakt niet uit hoe je de nieuwe fascisten noemt. Het is hetzelfde schoftentuig dat de ovens opstookte en dat nu doet door "netjes te cancellen" wat ze niet aanstaat.
Overdrijf je niet een beetje, Jan?
Inderdaad, dit zijn de nieuwe fascisten die met knokploegen en een digitale "kristallnacht" onwelgevallige uitschakelen
@Beste_Landgenoten | 01-07-20 | 01:21: nee, Jan overdrijft niet. En ook niet een beetje. Precies zo is het ook eind jaren '20 van de vorige eeuw begonnen, toen iemand besloot dat Joden gecanceld moesten worden.
Ik zie ruimte voor een nieuw format. It;s called Cancel TV: iedereen die gecanceld is, wordt daar gereplatformed. Gaat het medium geheid nieuw leven inblazen.
banned dot video
Ik snap werkelijk niet dat alle door deugers uitgekotste contentmakers (w.o. VI, PowNed, ongehoord NL, GeenstijlTV, TPO) niet een eigen kanaal oprichten. Adverteerder trekken die wel met de normale Nederlander willen geassocieerd worden. Daarna eens een oproep doen om voor deze club mensen een korting van 100% op kijk- en luisterbelasting te introduceren.
Ben benieuwd of we dan van al die BN-ers af geraken?
Laten we Nunl gewoon cancellen
Vandaag sprak ik een gemengd gekleurd stel, al 27 jaar samen.
Onlangs waren zij aangesproken op straat door een blanke vrouw; hoe góed het was dat zij zo samen waren!
Zij hebben zich zelden zo ongemakkelijk gevoeld..
Kuif roept je op het volgende topic.
@K1100 | 01-07-20 | 00:16:
Dank!!!
Tenenkrommend inderdaad.
@Kuifje-naar-Brussel | 01-07-20 | 00:27:
Ja, beschamend..
Ja dat is dievvolksziekte die in Nederland zo enorm om zich heen grijpt. Dommekuttenis...
Angst, intimidatie, onderdrukking, emotionele chantage, chaos, geweld.
Links stinktuig is geen haar beter dan de nazi’s of de fascisten waarvan ze zeggen ertegen te knokken.
Het ergst is nog dat een grote meute achter dit smerige gajes aanloopt, als ware het de normaalste zaak van de wereld.
Door hun deugobsessie hebben ze niet in de gaten achter een stel linkse nazisten aan te kruipen.
Een einddoel? Dat hebben ze niet, er is geen einddoel.
Enkel het destabiliseren van de westerse wereld, waarbij alle middelen geoorloofd zijn.
En de regeringen? Die zijn druk met hun eigen deugobsessie en blind geworden.
Manmanman wat een tijdperk. Een zieke subcultuur, dat vieze deugvolkje.
Einddoel: marxistische werelorde
*wereld
SJW, Antifa, BML, de moderne bruinhemden. In dienst van de globalisten/marxisten.
@FreeMarco | 01-07-20 | 01:06: Nee hoor, in navolging van China heeft het grootkapitaal geleerd dat monopolies gewoon via de staat af te dwingen zijn. Wij gaan eenzelfde Culturele Revolutie tegemoet. Al het oude afbreken en een monocultuur vestigen. Politiek niet op basis van klasse maar op basis van ras.
Het ultieme verdeel en heers.
Het werkt nog steeds nu%2enl
Goeie....., Ik wil bier! Wanneer gaat de kroeg open? Aan de url kun je ook al niet zien of je op het goede adres bent. Je zou er verward van raken en wie weet wat er dan gebeurt.
https://m.youtube.com/watch?v=4Fc67yQsPqQ
Tegenwoordig ben je een tot iets gemaakte.
Een tot slaaf gemaakte,
een tot belastingbetaler gemaakte,
een tot boze blanke man gemaakte,
een tot onderwijzer gemaakte,
een tot vrouw gemaakte zonder baarmoeder.
Pot vol blommen, het wordt steeds gecompliceerder.
"een tot belastingbetaler gemaakte" is niet juist. Zo wordt je geboren.
@K1100 | 01-07-20 | 00:10: je krijgt max. 5 werkdagen. Dan heb je je BSN te pakken...
Maar.. vanaf dat moment mag je wel in aandelen handelen.. dus..
Nu punt nl wilde laatst geen kritiek meer op de wetenschap dat er klimaatverandering plaatsvindt. Dat wordt niet meer geduld. Hoewel ik overtuigd ben dat dit gaande is, hoor ik graag tegenargumenten, zeker als die zinvol kunnen zijn. Hoor, wederhoor. Maar dat blieft dit extreem linkse bolwerk niet. De app direct van mijn foon verwijderd. Hoor nu voor het eerst weer over deze zelfgenoegzame club beïnvloeders.
Ter info vwb klimaattopic: klimaatgek.nl/wordpress/2020/06/26/an...
Dit soort zaken lees je gewoon niet op nupuntnl. Het bevragen van dingen en tot nieuwe inzichten kunnen komen ipv de deugvox pop verspreiden.
Cancel culture is echt een van de meest nasty dingen van deze tijd. Mensen en hun familie en werkgever lastig vallen vanwege een (vaak vermeende) verkeerde mening. Ze verdedigen zich dan vaak door te roepen dat vrijheid van meningsuiting wel bestaat, maar dat die ook consequenties heeft en dat mensen die moeten zullen dragen. Het wordt eens tijd dat ook het oproepen tot cancelen consequenties kan gaan hebben, door het mogelijk te maken degene die het doen aansprakelijk te stellen voor geleden schade. Kijken of het dan allemaal nog steeds zo lollig is.
Consequenties kunnen ook weer consequenties hebben, Toch?!
En we geloven de maker, omdat?
Het scenario dat de video kwalitatief inderdaad onder de maat is, en de maker daar een beetje boos/verongelijkt/verdrietig over is, kan toch ook gewoon? De video is misschien leuk voor hier, maar voor een neutrale nieuwswebsite lijkt hij mij behoorlijk eenzijdig. Of is het de bedoeling dat we gewoon het verhaal kiezen dat het meest in ons straatje is?
Welke neutrale nieuwswebsites ken jij?
Volksgericht, dit is een vorm van eigenrichting waarbij een bedrijf gechanteerd wordt door te dreigen met naming en shaming en zo gedwongen word de belangen van derden te schaden.
Feitelijk is het in gijzeling nemen van de VVMU.
Hebben jullie nou ook het gevoel dat je in een aflevering van Monty Python beland bent? Het begint allemaal absurde vormen aan te nemen.
Aan Monty Python heb ik me nooit geërgerd.
Ik heb meer het idee dat de wereld inderdaad in december 2012 is vergaan en wij allemaal in de hel zitten.
Eerder in een verhaal van Kafka
Weet jij wat Monty Python is? Ik heb je alvast aangegeven bij de deugpolitie!
The taliban is here....of de rode brigade, mccarthy...tal van voorbeelden. En geen een daarvan positief.
Sociale media is zich aan het ontwikkelen als een splinternieuwe maatschappelijke ziekte.
Lol. Ik was net op nu nl en zag de video wel staan maar hij opende niet. Kom ik op geenstijl, zie ik dit artikel. Het kan verkeren
Deze onverlichte middeleeuwen spelen alleen in de VS, Nederland (omdat wij zo nodig de VS in alles moeten imiteren EN omdat de zwarte 'gemeenschap' hier dankzij het gelijkheidsdenken even mondig mag en kan zijn als ieder ander) en een paar van het academisch denken lósgeslagen, verdwaasde universiteiten in Engeland en Duitsland. De rest van de wereld draait gewoon door.
-
En de conservatieve islam en de Noordafrikanen gaan er danzij een paar Ghanezen in Nederland straks gíllend van het lachen met de buit vandoor. Onaantastbaar, oncontroleerbaar, onhoudbaar. Want racisme.
Waar is Esther eigenlijk? Iemand enig idee?
youtu.be/iWpz7kT0XtI
youtu.be/LNcEQOVumYA
Voor zo'n lied kom ik graag slaapwandelend het café binnen! Eén wijntje dan.. en wat nootjesmix. We kunnen altijd praten over koetjes en kalfjes, maar gelukkig zit er ook meer in het vat.
youtu.be/JIOeuEetvdY
Proost!
Dit is niet de kroeg! Ofwel? De grens begint te vervagen.
@A.I. van Dee | 01-07-20 | 00:11:
We zijn al verplaatst:-)
Cancel-cultuur is dat je onder druk zegt dat het patat is (belachelijk) in plaats van friet.
En dat Helmond in Limburg ligt.
@zuurtjeregen | 30-06-20 | 23:53:
Helmond is de oudste stad van Nederland en Limburg en is ooit gesticht door de Romeinen.
Niemand zet mij onder druk.
Patat! Tot de dood er op volgt.
PatatPat!
Bij ons zeggen ze patates frites..
Iedereen weet toch dat van die dunne franse frietjes "frites" of "friet" is en van die dikkere stukken met aardappel structuur in de midden "patat" is? Mensen die dat ook frietjes noemen zijn verkeerd opgevoedert
Oh, en de man die hier niet genoemd mag worden: Robert Jetten tt=ns had weer een goed verhaal. Kijk maar op Jetten (tt=ns).nl
Ligt daar nou een blok boter te smelten op het GS-hoofd?
Ze moeten Jen$en maar eens uitnodigen voor een open gesprek in het chips nootjes bier café. Al is GeenStijl het niet met hem eens juist dan kan het een interessant gesprek worden. Niemand moet elkaar uitsluiten als gesprekspartner.
© Ronald van Raak (SP)
@keestelpro | 30-06-20 | 23:49: Ik ondersteun dit voorstel.
@keestelpro | 30-06-20 | 23:49: Woepie iemand die er een stijve van krijgt als hij zichzelf hoort praten. Klinkt reuze interessant. En van Raak is een stomme softie.
@knutsel_ | 30-06-20 | 23:55: Dit is nog eens een volwassen reactie. Goede argumenten, beschaafde toon.
@piloot47 | 30-06-20 | 23:59: Whatever you cunt.
@knutsel_ | 30-06-20 | 23:55:
Hoezo ze hebben Baudet toch ook uitgenodigd? :-)
@keestelpro | 30-06-20 | 23:49:
Alleen als ie een uur lang met zijn oude stem kan praten. Ik krijg gewoon keelpijn van hém horen praten terwijl ik zelf stil ben. Beetje zoals je adem inhouden als je een onderwaterscene ziet in de film
Leven en laten leven geldt niet meer.
Dat het nihilistisch-commerciële Nu tot een soort Joop is verworden is toch echt een van de meest cynische levenslopen op internet die ik meegemaakt heb.
idd
Wat dacht je van WNL en RTL. En Mark Rutte?
Alles waarvan je verwacht rechts te zijn wordt besmet met linkse indoctrinatie.
@keestelpro | 30-06-20 | 23:52: BNR radio ook, dat was liberaal maar kan nu zo fuseren met de NPO. Ik luister nooit meer sinds een paar jaar. (Sowieso geen radio of TV meer).
Nieuw dieptepunt...
“The academic world has been guilty. It encouraged the ethnicization of the social question by thinking that it was a good idea. However, the outcome can only be secessionist. It amounts to breaking the Republic in two ” De hier niet al te populaire Macron lijkt de enige Westerse leider die door heeft er speelt.
ik was al redelijk verbaasd dat ze dat plaatsten
Ja, zij zelf kennelijk ook.
Daarom zijn ze bij NUpunt nu hard bezig met een 'verbeterde' versie.
Aldus hoofd politburo GJ Hoekman himself.
Cancellijers.
Ik geloof niet in de cancelculturele samenleving.
@keestelpro | 30-06-20 | 23:44:
m.youtube.com/watch?v=eEep67akIn4
Appman.. sunny zegt cancel.
@RickTheDick | 30-06-20 | 23:58:
Die moet in het café
Ondertussen bij de NU redactie.
youtu.be/gmY_bniRT2U
puur propaganda om andere inzichten te verwijderen, het wordt steeds enger.
Voldeed niet aan de kwaliteitseisen en aan hoor en wederhoor volgens de hoofdredacteur. En dat is dan een uitspraak van een hoofdredacteur die kritiek op de opwarming van de aarde censureert. Los van wat je daar van vindt, deze man is totaal ongeloofwaardig. De MSM is doodziek.
Dat weten we toch al een tijdje?
Het viel mij op dat op deze site die we niet moeten benoemen, het in de Derksen discussie in de comments niet toegestaan was om het woord context te gebruiken. Ging regelrecht naar de moderator en werd niet geplaatst. Andere reacties gingen direct door. Toch apart.
Betalen. Winst. Niks geen berichtgeving. Adverteren.
De wereld is echt kapot aan het gaan zo. Ik ben benieuwd wanneer de tegenbeweging van de grond komt. Maar ik vrees dat dat nog wel eens erg lang kan gaan duren. Ondertussen lachen landen zoals Rusland ons hard uit. Men staat hier altijd vooraan met de vinger te wapperen als het gaat om onderdrukking, censuur en vrijheid van meningsuiting in die landen, maar ondertussen is het hier geen haar beter.
Rusland heeft het echt veel te druk met zichzelf om ons uit te lachen. Wat is dat toch voor rare vrees voor de lach van de Russen?
BLM slaat op een slim moment toe. De fatsoenlijke mens houdt zich aan de regeltjes dus nu kunnen ze brutaler zijn dan ooit.
Alleen daarom al: stop de 1,5 meter maatschappij!
Vervang Russen door Chinezen
Verdomme, wordt mn reaguursel nou gecancelled omdat ik nu punt nl met een . had geschreven?
Ja. Had ik ook. Zonde van alle energie.
Ondertussen bij de buren,
Het Vlaams Parlement: 'De VRT moet bijdragen aan de Vlaamse identiteit, waarbij de Vlaamse canon een rol kan spelen. De VRT moet een voorbeeldrol spelen in het gebruik van de standaardtaal. De radioprogramma’s moeten blijvende aandacht tonen voor Nederlandstalige muziek'
www.hln.be/showbizz/tv/vrt-moet-vedet...
"... as soon as I hear back from HER". #MGTOW
Geweldig , fuck de waanzin die nu gaande is , ik ga het morgen wel uitmelken via via . En ongelofelijk hoe de mafketels op nu punt nl met dit soort Orwelliaans geschraap denken weg te komen.
Hebben ze één keer een goed filmpje, verwijderen ze hem. Zot.
Was ook een beetje dom van nu . nl.
Kijk aan cancel culture doen is natuurlijk bon ton.
Maar het tot in de details uitleggen is alsof je als goochelaar al je trucs online gaat onthullen.
Dit is echt opnieuw een mondiale Marxistische revolutie. Nu niet door arbeiders, want die geloven het niet meer, maar door studenten c.s. Hier is jaren naar toe gewerkt. Feitelijk is het Westen al kapot. Zie je het nu niet, dan zul je het nooit zien.
Het is fascistinerend inderdaad! Het Marxisme was een opstand van de arbeiders tegen het groot kapitaal maar nu gebruiken deze beroepsgesubsideerden en uitkeringstrekkers hetzelfde Marxisme om de arbeiders te onderdrukken en nog wel gesponsord door het groot kapitaal!
De zogenaamde anti-fascisten zijn de fascisten.
De zogenaamde anti-racisten zijn de racisten.
De zogenaamde marxisten zijn de uitbuiters van de arbeiders.
Met andere woorden: de arbeiders betalen de 'marxisten' voor hun eigen ondergang.
Nee hoor, niet alleen studenten de revolutionairen zitten overal, maar zijn vooral actief in de onderwijs, overheid, mediawereld en top van grote bedrijven (PR, HR).
En elke keer als je net denkt dat het niet bizarder kan....
LOL Sinds wanneer doet NU aan kwaliteitseisen?
Ze hadden onbedoeld hun linkse strategie aan het grote publiek ontmaskerd.
Hopelijk heeft de maker van het filmpje morgen zijn baan nog.
Leuk voor GeenStijl om in de gaten te houden.
Haha was ook het eerste wat ik bedacht mbt die journalistieke treurnis daar.
Video doet mij denken aan een liedje:
They're out ta get me
They won't catch me
I'm fucking innocent
They won't break me
Ik laat mijzelf niet veranderen door anderen, Zij kunnen ook meer zoals ik worden. Maar ja ik vraag dat niet van ze en ik ga het ook niet afdwingen.
Heel mooi die tekst! Welk liedje is dat Patje? Oh ja proost natuurlijk!
@lezerzus | 30-06-20 | 23:35:
Hey lezerzus! Goed u te zien!
Out Ta Get Me - Guns 'n Roses -
m.youtube.com/watch?v=gORKiQ0h1ZA
Proost! (dacht het wel ja!)
@lezeres | 30-06-20 | 23:35:
Hoi Lezeres! Ik zag meteen dat jij het was aan dat grote goed gevulde glas wijn in je schattige handjes.
@lezeres | 30-06-20 | 23:35: Serieus? Copy paste de tekst in Google en je hebt je antwoord in minder moeite dan het kost om je vraag in te typen...
Omdat ik niet de slechtste ben: Out ta Get Me van Guns n Roses...
Omdat het (nog) kan... ook deze ... One in a million-GNR-
@Patje2011 | 30-06-20 | 23:40: Thanks lieve Patje en blijf natuurlijk proosten met je :-))
@Ordem | 30-06-20 | 23:57:
Mensen vielen echt over dat liedje maar ze begrepen het niet echt.
m.youtube.com/watch?v=JssuqXUTfsY
@keestelpro | 30-06-20 | 23:41: Hi lieverd, wat scherp gezien weer van je. Lol. (Ben inderdaad aan de wijn).
@hound83 | 30-06-20 | 23:45: tja, ben een beetje blond en zo. Oh wacht... dat klopt niet! Toch lief dat je me voorlicht ;-))
Liever nog terug naar de Republiek. Een voorbeeld voor de rest van de wereld.
Het volk nummer 1?
De koning stond in de grondwet gewoon op 1 hoor!
Koningshuis zit er sinds 1814.
Flikker op man, terug naar het turfsteken. Een jaar of 40 terug is al genoeg en dan met de kennis van nu opnieuw de beslissingen nemen.
@hound83 | 30-06-20 | 23:46: nu nog. Ons leger zweert zelfs nog trouw aan eerst koning en daarna vaderland.
Wat een heerlijke flauwekul!
Oh meid, ja! Dolletjes!
Fascistnating. Niet fascinating.
Leuke nominatie voor het woord vh jaar 2020.
Schrikbarend dat veel mensen en organisaties hun eigen stupiditeit niet meer kunnen zien. "waarom zou ik op mezelf reflecteren? Ik deug dus ik heb toch altijd gelijk."
In het linkse groepsdenken staat deugen voor gelijk hebben.
'Ik deug dus ik heb gelijk'. Geen wonder dat de rechtse man zo door hen gehaat wordt.
@keestelpro | 30-06-20 | 23:24: in een maatschappij waarin ik niet geminacht wordt door (links) domvolk voel ik me helemaal niet prettig. Ik heb dat gevoel nodig om ze steeds harder voor me te laten werken.
Waarom schrijven die NU figuren in de Engelse taal met elkaar.
Is dat trendy of zo ?
Waarom gebruikt u het Engelse woord trendy?
Is dat nieuwerwets of zo? ;-)
@keestelpro | 30-06-20 | 23:27: Touché! (And pardon my French...)
@keestelpro | 30-06-20 | 23:27: Wel stil houden s'il vous plait but I'll working at NU.
Omdat de Aziatische professor uit het filmpje aan het chatten is met de (waarschijnlijk) maker van dit filmpje.
deze vroeg zich namelijk af waarom het filmpje verwijderd is. (check de tweet onder de chat)
Jammer want filmpje was heel leerzaam.
Waarschijnlijk tè leerzaam.
Het legt namelijk uit dat 1 linkse looser niets voorstelt maar miljoenen linkse losers op social media 1 succesvolle persoonlijkheid (kapitalist in marxisten jargon genaamd) he-le-maal kapodt kunnen maken.
Cancel culture: het zoveelste zielige fenomeen dat is komen overwaaien uit Murica.
Strik erom. Complimenten!
REAGEER OOK