Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BoJo benoemt 'problematische' vrouw tot chef Commission Racial Equality: heldin Munira Mirza

Prachtvolk, Pakistanen.

Nou, even voorstellen dan maar: Munira Mirza (wiki). Een geboren en getogen denktank-dame die van 2008 tot 2016 in meerdere hoedanigheden BoJo's cultureel- en kunstadviseur was. Het is eigenlijk gewoon een soort Kunstmeisje Kate, als we afgaan op haar essaybundel Culture Vultures: Is UK Arts Policy Damaging the Arts?, waarin geageerd wordt tegen die klamme diversiteitsdeken die de kunstwereld verstikt. Ze is van de school dat het allemaal wel meevalt met dat zogeheten institutionele racisme en dat de kuur erger is dan de vermeende kwaal. Dat bepleit ze in het bovenstaande fragmentje, het gehele uitermate aangename vraaggesprek na de breek.

Maar goed. Als hoofd van Bojo's policy unit is ze "leading much of the work to form the commission on race and ethnic disparities announced by Boris Johnson on Sunday after the global wave of Black Lives Matter protests, the Guardian has been told." En daar staat heel team BLM wiens narratief inderdaad niet terug te zien valt in de cijfers nu dus van te steigeren. Mirza lijkt namelijk iemand die, in tegenstelling tot BLM, niet geleid wordt door "a commitment to dismantle imperialism, capitalism, white-supremacy, patriarchy and the state structures (...)."

En dus is o.a. The Institute of Race Relations BOOS. "Any enquiry into inequality has to acknowledge structural and systemic factors. Munira Mirza’s previous comments describe a ‘grievance culture’ within the anti-racist field and she has previously argued that institutional racism is ‘a perception more than a reality. It is difficult to have any confidence in policy recommendations from someone who denies the existence of the very structures that produce the social inequalities experienced by black communities." Ook het VK's helderste licht Dianne Abbot vindt haar een afvallige. "A new race equalities commission led by Munira Mirza is dead on arrival. She has never believed in institutional racism."

En dan wil Mirza ook nog totale kleurenkoning Trevor Phillips, die de Britse moslimgemeenschap een 'staat binnen een staat' noemde, ook nog tot de commissie benoemen. Mirz, heerlijk ding, je kunt na de onderstaande brieven van aanbeveling al helemaal niet meer stuk voor ons, en het feit dat je niet op Twitter zit pleit al helemaal voor je. Eerste Pakistaanse premier wanneer?

"Dismay" volgens The Guardian

Een "racial gatekeeper" volgens communiste Shakur

We verdienen helemaal geen Mirza

Fijn hoor

Reaguursels

Inloggen

Als Boris Johnson nou écht geen racist was, zou hij gewoon een blanke vrouw aanstellen... of een zwarte.. nou ja, gewoon de beste.

Johan1235 | 18-06-20 | 09:07

Super gedaan van Boris: hij benoemd een gekleurde vrouw en doet daarmee precies wat links roept. Links is niet tevreden, want de gekleurde vrouw heeft een andere mening. En daarmee komt dus in één keer de hele slinkse agenda naar buiten: het heeft niet met racisme en discriminatie te maken, dat is alleen maar een bruikbaar alibi, omdat het inspeelt op de diepe angst van de westerse wereld om nogmaals in een ideologische wereldoorlog te landen. Ze willen gewoon marxisme onder de dekmantel van "social justice". Wat links daarmee niet ziet is dat ze hard op weg zijn daarmee een wereldwijd conflict te veroorzaken.

Gladiator Fap | 18-06-20 | 08:23

Er is al een vrouwelijk premier geweest in Pakistan: Benazir Bhutto.

Hendrik Zeevaarder | 18-06-20 | 07:12

Het heerlijke van de woke left reacties is dat al hun kaarten bloot komen te liggen. Er is maar één narratief en dat is het hunne. Wat weet een Paki met moslim achtergrond er nou van? De parallel met de reactie op Michael Moore’s nieuwste film dringt zich nadrukkelijk op. Links lijdt inmiddels zo erg aan de confirmation bias dat ze als een konijn in de lichtbak staan te staren. En de laatste intellectueel die ze nog over hadden schrijft nu voor de Telegraaf. Lol

Feitenpliesie | 18-06-20 | 07:08

Sowieso moeten blanke witte vrouwen hun mond houden, trouwen en kinderen baren is hun enige doel, ook na -tig jaar academische studie kiest 99% nog steeds om te stoppen met werken, of zo weinig uren te maken dat het een hobby blijft ... Goddomme, het loopt in panties en korte rokjes en hun bek vol plamuur over straat als “” student””, gelukkig is er tegengeluid! -enfin, leuk, kunst! Is etnische beter dan blanke kunst? Is de mening van vmbo-Sylvana belangrijk omdat ze een andere kleur heeft?
Wat heeft de mening van de kunstenaar voor invloed op het werk?!,
Geen enkele, het is slechte kunst, ookal is de kunstenaar Beelzebub of moeder Theresa. Het idee dat het goed uit goed ontstaat is een gotspe.

Analia von Solmsch | 18-06-20 | 00:30

Strategisch briljant gekozen. Laat de tegenpartij maar roepen dat deze vrouw racistisch en zo. Een blanke vrouw zou knielen en om vergeving smeken. Women of colour smeken niet, die drammen nog wat harder door. Andere cultuur en dat mag, want multicultureel.

Arachne | 18-06-20 | 00:21

Het is heel fijn als iemand met een migratie-achtergrond een genuanceerd geluid brengt. Wij durven dat niet meer. Wat ze zegt is helemaal waar, de situatie is complex en vergt een complexe aanpak. Identity-politics, wat iedereen in een hokje plaatst maakt meer kapot dan ons lief is.

Stigmatiseren wordt zeker ook door BLM aangejaagd. Schreeuwende mensen met een IQ onder de 60 punten gaan ons zeker niet helpen het probleem op te lossen.

De definitie van "hett probleem" is dan weer een topic op zich.

Joffri | 17-06-20 | 20:18

In het VK hebben ze Priti Patel. Minister van binnenlandse die niet zit te wachten op zielige BLM nonsens en dus wordt gehaat door Labour en hun aanhang want niet onderdanig genoeg. www.youtube.com/watch?v=ohXxmD78ZCo
Doet me denken aan: "This lady is not for turning."

Basil Fawlty | 17-06-20 | 17:45

Die Boris doet het echt stukken beter dan verwacht. Het leek me een druif, maar het is een strateeg. Ik hoop dat mevrouw Mirza niet onder de druk bezwijkt. Ayaan hebben ze destijds ook weg weten te pesten.

Ivoren Toren | 17-06-20 | 17:20

Kreeg vandaag mail van Quillette of ik kon helpen tegen de universiteits sjw-ers die Stephen Hsu willen laten ontslaan. Maar ik heb geen opleiding, misschien hier iemand? Wetenschappers mogen niet meer over IQ praten laat staan onderzoek doen. Mag ik links plaatsen?
infoproc.blogspot.com/2020/06/twitter...
en
docs.google.com/document/d/14n8AJuUpR...
hier mogen wetenschappers een tegenpetitie tekenen.

severalminutes | 17-06-20 | 16:43 | 1

"The Twitter mobs want to suppress scientific work that they find objectionable"

Komt op mij over als een Buikhuizen-affaire nummertje 2.
Aanvallers eenzelfde achtergrond. Wetenschap ontkennen vanwege ideologie.
Dieptriest.

Aanvuller | 17-06-20 | 18:12

Ik vind het een topwijf. Fan. Wie regelt één-tweetje met Jordan?

Joffri | 17-06-20 | 16:32 | 2

Goed idee. Samen in Room for Discussion,
een dubbel-interview of -gesprek!
SJW-ers en de UvA-warriors die helemaal gek worden....

Aanvuller | 17-06-20 | 18:05

Jezus, dat stukje van de Guardian us echt voor mijn bloeddruk. Het is zó politiek geschreven. En allemaal uit de overtuiging dat de baas van deze commissie moet geloven, zonder onderzoek, dat er institutioneel racisme is. GELOVEN!

De Eierbal | 17-06-20 | 16:23

Een geboren en getogen Denktank-dame.

Liet ik me toch even op het verkeerde been zetten....

Aanvuller | 17-06-20 | 16:19

Opiniërend stukje van een echte stoere neger waar d'r niet genoeg van kunnen hebben:
https://www.wyniasweek.nl/de-oorlog-om-aandacht-en-geld/

Joris Beltsin | 17-06-20 | 16:06

Zwakke leiders creëren barre tijden. Zie hier de Westerse Leiders. Zij heffen de vrije wereld, de gevormde democratieën zelf op.. Voorwaar een prestatie van formaat. Nog nooit in de geschiedenis van de mensheid is dit gebeurd. Chappeau.

De Evangelist | 17-06-20 | 15:24 | 3

Eh best wel vaak is dat gebeurd. Steeds als het (te) goed gaat.

Joris Beltsin | 17-06-20 | 16:10

@Joris Beltsin | 17-06-20 | 16:10: Nee hoor, Deze beweging is uniek. Alle andere rijken die vielen, vielen vanwege oorlog, ziekten, achterblijven of decadentie. Ik heb nog nooit van een groot rijk gehoord dat het ten onder ging, omdat het zichzelf minderwaardiger achtte, dan de geïmporteerde plunderaars. Als u wel een voorbeeld weet houd ik mij warm aanbevolen.

Grachus | 17-06-20 | 17:47
-weggejorist-
arbeid_loutert | 17-06-20 | 14:48 | 3

Rot op met dat rascistische black lives matter. All lives matter, punt.

drs. P | 17-06-20 | 14:40

Munira Mirza prikt de hele zeepbel door en dat is natuurlijk niet de bedoeling van die anarchistenclubjes.

Nehemia | 17-06-20 | 14:38 | 1

Ze had solidair moeten zijn met de slachtoffers met een kleurtje. Of zoiets.

Kuifje-naar-Brussel | 17-06-20 | 15:22

Tja. Boris vreet hier wel van 2 walletjes natuurlijk. Als je het al nodig acht om een dergelijke commissie te installeren, dan is het verstandiger om er een neutraal iemand op te zetten. Zij heeft toch wel heel duidelijk haar kleuren aan de mast gespijkerd op dit thema. Ik begrijp de reacties wel tot op zekere hoogte.

Gen. Maximus | 17-06-20 | 14:30 | 5

@Gomezlopez | 17-06-20 | 15:15: euh ja dat met die kleuren aan de mast was een poging tot een woordgrapje via letterlijke vertaling van een Engels spreekwoord. Ik snap dat ze veel van de intersectionele boxjes afvinkt. Dat doet bojo dan wel weer slim. Maar ik doelde op het feit dat ze nou niet helemaal onbevooroordeeld lijkt te staan tov het fenomeen dat ze moet gaan onderzoeken.

Ik ben het maar eens hè, hou me te goede, maar dan krijg je dus dit soort voorspelbaar gezeik vanuit linkse hoek.

Gen. Maximus | 17-06-20 | 16:23

@Gen. Maximus | 17-06-20 | 16:23: Maar het lijkt alsof iedereen die ook maar naar een bepaalde mening helt, meteen maar moet worden afgeschoten. Dit voornamelijk door links. Deze mevrouw wordt nu het werken onmogelijk gemaakt doordat activistische groeperingen die boe en bah roepen omdat ze niet dezelfde mening is toegedaan als zij. Want het is onmogelijk dat juist zij niet gelijk hebben.

Gomezlopez | 17-06-20 | 16:28

Omdat SJW'ers weer beginnen te krijsen betekent dat niet dat iemand niet objectief kan zijn. GL'ers/D66'ers vinden iedereen die niet hun gedachtegoed onmiddellijk en zonder voorbehoud onderschrijft een nazi. Dat gekrijs zegt dus helemaal niets. Eerder het tegendeel. namelijk dat deze mevrouw wel wat kan.

Grachus | 17-06-20 | 17:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop dat deze mevrouw gaat zorgen voor GOED onderzoek naar racisme.
want...
Als het al word onderzocht, dan is dat bijna altijd eenzijdig en niet objectief onderzoek.

Een voorbeeld:
In Trouw las ik dat volgens een rapport van het SCP maar liefst 30% van alle autochtonen Nederlanders wel eens racisme/discriminatie heeft ervaren (het percentage onder allochtonen is wel hoger).
Trouw schreef daar zelf trouwens letterlijk over "Autochtone Nederlanders hebben er weinig last van". Zo dan! Pardon! Is ruim 1 op de 4 NLers 'weinig'? Ik dacht van niet! Dat is best een hoog percentage!

Waar het 'mis' gaat is dat vervolgens allerlei groepjes met zulke cijfers (2013-2018) aan de wandel gaan en dan - natuurlijk - alleen nog over de resultaten die op allochtonen betrekking hebben schrijven. De NOS heeft namelijk geschreven over exact dezelfde cijfers en onderzoek van het SCP, maar resultaten die betrekking hebben op autochtonen lees je niet terug in de tekst (wel een grafiekje, maar ik heb het nu over de tekst) het nieuwsartikel van de NOS. Hoe noemde je zoiets ook weer? Tunnelvisie?

In dit verband is die tunnelvisie racisme te noemen. Tenminste, wel wanneer je in een nieuwsartikel over dat onderzoek het cijfer dan een bijna 30% van de autochtonen ook discriminatie/racisme ervaart bewust en opzettelijk weglaat.

Een ander voorbeeld:
De inspectie SZW heeft in 2019 uitzendbureaus gevraagd (dmv 'mystery calling') of zij NLse (autochtone) werknemers kon leveren.

Een echt goed beeld hadden ze pas dan gekregen als er OOK gevraagd zou zijn of de uitzendbureaus een buitenlandse werknemer kon leveren (dus: discriminatie van blanke NLers obv huidskleur/etniciteit), of een islamitische werknemer (dus: discriminatie obv religie). DAT is NIET onderzocht! Meer nog, alle uitzendbureaus die zich gespecialiseerd hebben op arbeidsmigranten zijn niet eens meegenomen in het onderzoek!
Tja, dan is de uitkomst van zo'n onderzoek niet alleen voorspelbaar, maar ook discriminerend omdat het slechts het eventuele voorkomen van maar bij 1 groepering onderzoekt, en alle andere groepen (in dit geval: autochtonen) er bewust en opzettelijk van uitsluit.

Een laatste voorbeeld:
De UvU heeft onderzoek gedaan naar de kans op een sollicitatiegesprek. Resultaat: De NLse namen hebben 30% meer kans. Wat het onderzoek mist? Dat ligt ook hier weer voor de hand. Hoe groot de kans is dat een NLse naam juist NIET uitgenodigd word obv de achternaam, is NIET onderzocht. Ook daar weer een vertekend beeld dat dan ontstaat.


Het is denk ik hard nodig, en zeker met het oog op de huidige actualiteiten en daaruit voortvloeiende behoefte naar goed en gedegen onderzoek naar de omvang van, dat in toekomstige onderzoeken (en beleid) ook de positie van autochtone NLers word meegenomen. Het feit dat ook buitenlanders (blanke NLers) discrimineren obv huidskleur/etniciteit/religie kan niet ontkend worden. Helaas stamt de enige aanwijzing die ik kon vinden daarover uit een bijna 20 jaar oud (WTF!!!!!) rapport: "Etnische
ondernemers (en met name de Turken en Marokkanen daaronder) richten
zich bij het rekruteren van personeel in belangrijke mate op de eigen
groepering. Van de Turkse en Marokkaanse ondernemers heeft zo’n 70%-
80% en van de Surinaamse en Antilliaanse zo’n 30-40% personeel uit de
eigen groepering in dienst." (bron: www.raadrvs.nl/documenten/publicaties... )

gaffelbaard | 17-06-20 | 14:17

Bij het lezen van de kop was ik al in mijn YT kijklijst op zoek naar de triggernometry aflevering met haar, maar die staat gewoon in het topic. Niets aan toe te voegen.
Prachtvrouw met prachthersens. Ze zegt precies waar het op staat.
En tja, de wokey wokey left kan het niet verkroppen dat “etnische minderheden” niet per definitie netjes gewoon in het intersectionele slachtofferhokje gepropt willen worden en links zijn, maar zelf nadenken.

Stormageddon | 17-06-20 | 14:15

"Prachtvolk, Pakistanen".

Weet niet of de honderden witte slachtoffers van de grooming gang rondom Birmingham er ook zo over denken maar goed.

Wel opvallend weer dat mossels zich alliëren met BLM en Labour, zoals ze dat ook doen in de states (mossel brotherhood claimt nu de BLM beweging samen met de Dems).

Ben benieuwd how lang de alliantie volhoud. De geallieerde #metoo feminazi fractie is al deaud door Sleepy Joe (believe all women except when they accuse Dems), Amber Heard en die vriendin van Anthony Bourdin.

Graaf_van_Hogendorp | 17-06-20 | 14:13

Je mag dus best een stelling objectief onderzoeken, als je het bij voorbaat maar categorisch met de eindconclusie eens bent. Het is dus echt een religie geworden, inclusief verkettering bij elke kleine van afwijking van de leer.

een_mike | 17-06-20 | 14:12

Slimme dame van kleur. Maar ja, als je er 'foute' opvattingen op na houdt, fout althans in de ogen van de BLM/SJW inquisities, dan ben je een verrader van je 'kleur', moet je geschandpaald worden, en het liefst met pek en veren de stad uitgedragen.

"Ze is van de school dat het allemaal wel meevalt met dat zogeheten institutionele racisme en dat de kuur erger is dan de vermeende kwaal."

Als je zoiets in Nederland durft te opperen, ben je automatisch een witte supremacist, een raciale onderdrukker met white privilege, die het 'systemische racisme' in stand houdt.

Nou, het zal allemaal wel. Van mij mag ZP langzaam maar zeker uitgefaseerd worden en vervangen door kleurenpietjes, hoor, als POC in Nederland dan minder ''pijn'' ervaren. (Maar ik ben wel blij dat ik in een buurt woon, waar geen naffers wonen).

Dr_Johnson | 17-06-20 | 14:12 | 1

Probleem met zwarte piet afschaffen, is dat het voor she nooit genoeg is. Dat hebben ze al bewezen, dus nooit toegeven en hun in het gezicht uitlachen.

Samarkand225 | 17-06-20 | 19:00

Ik herinner me dat ik in Amsterdam in de tram stapte en dat er een plek vrij was naast een overduidelijke moslima (grote hoofddoek). Omdat ik niet discrimineer, ging ik naast haar zitten. Waarna zij zich walgend van me afkeerde, en met haar rug naar mij toe ging zitten. Hoezo inclusief?

Kuifje-naar-Brussel | 17-06-20 | 14:07 | 16

@Nehemia | 17-06-20 | 14:40: Ik weet het. In islamitische landen haal ik er mijn schouders over op, maar in Nederland en België erger ik me daar rot aan.

Kuifje-naar-Brussel | 17-06-20 | 14:44

Wat racistisch van je dat je meteen aanneemt dat het om jouw kleur gaat.

Joffri | 17-06-20 | 16:31

Ik heb eind jaren '80/begin jaren '90 twee jaar gewerkt op een "school voor volwassenenonderwijs". Daar werd Nederlandse les gegeven aan mensen die hier in Nederland kwamen wonen. Waar men ook vandaan kwam, iedereen groette altijd netjes en vriendelijk terug behalve de kopvodden. Die deden allemaal gewoon of je lucht was, of je er niet was. Zo ontiegelijk onbeschoft dat volk.

Grachus | 17-06-20 | 18:08
▼ 13 antwoorden verborgen

Ondertussen is één ding wel duidelijk". Dat anti-rascisme geneuzel maakt onze planeet tot een "Living Hell" en zet uiteindelijk de mensen tegen elkaar op.

Geheel het tegengestelde is inmiddels bereikt want mensen die een andere huidskleur nooit hebben opgemerkt beginnen zich nu hevig aan te ergeren aan die "ethnic bullshit". Dus dat hebben ze mooi voor elkaar gekregen.

Ronnie02 | 17-06-20 | 14:07 | 1

Verdeel en heers.

K. Letskoek | 17-06-20 | 14:21

Uiteraard wordt deze mevrouw door de linksgekkies gelijk weer als een soort vrouwelijke Uncle Tom bestempeld en kaltgestellt, want niet de juiste mening. Maar een blanke mag al helemaal niet op zo'n post want die moet gewoon zijn / haar bek houden. Wat willen ze nou precies?

R.F.Pickering | 17-06-20 | 14:07 | 2

Een neger die bij voorbaat al ja en amen zegt.

Ivoren Toren | 17-06-20 | 17:32

@Ivoren Toren | 17-06-20 | 17:32: Heet dat niet in één woord "slaaf"? Ik vraag dit voor een gekleurde goede vriend van mij, die net ontplofte.

Gladiator Fap | 18-06-20 | 08:32

POC met een andere mening.
Ja hé! Dat is niet de bedoeling.
Haha! Het is nooit goed en het zal nooit goed zijn.
Zorg dat die tweedeling blijft hoor!
Lekker boos blijven.
Pfff die durven wat te zeggen over die boze blanke mannen van 50+.
Op links zijn ze vanaf 20 al totaal verzuurd, boos en ontevreden.

Ruimedenker | 17-06-20 | 14:05

Kwam net een (belachelijk) voorbeeld van zelfcensuur (anno 2020!) in ‘t NRC tegen:

Blijkbaar mag de naam van een schilderij, die sinds de jaren ‘70 tot 2015 (!) werd gehanteerd, zelfs niet eens meer in een NRC-artikel worden GENOEMD. Maar louter - heerlijk politiek-correct - worden weergegeven als “Het n*-tje”:
www.nrc.nl/nieuws/2020/06/17/maris-vr...

Dit terwijl steeds meer schuttingtaal, in zowel het Engels als het Nederlands (tezamen met spelling- en taalfouten ook trouwens), WEL de censuur doorstaat en in steeds meer NRC-artikelen z’n weg weet te vinden.

Zwaar kut dus, NRC..

Kompromat | 17-06-20 | 14:05

Mensen van zeur. Heb ik die term wel eens laten vallen?

de ondode dichter | 17-06-20 | 14:03 | 2

U is een woord-kunstenaar! XD

gaffelbaard | 17-06-20 | 14:34

Die ga ik onthouden.

Ivoren Toren | 17-06-20 | 17:32

Waren er maar meer topwijven als Ayaan en Munira. Van de deugwheelende Fleurtjes hoef je het doorgaans niet te hebben. Sad.

klimaatsloper | 17-06-20 | 14:03

Dat commentaar van the Institute of Race Relations (wat is dat voor een eng ding trouwens?) is echt hilarisch en zo terug te judo'en. Ze beweren dus dat het " moeilijk is om in gesprek te gaan met iemand die institutioneel racisme ontkent".
.
Maar: het is vooral moeilijk om een gesprek aan te gaan met iemand die maar blijft hameren op het institutioneel racisme, terwijl dat NIET op harde feiten/cijfers gebaseerd is. Ze kletsen zichzelf dus klem.

The Green*Machine | 17-06-20 | 14:02 | 1

Ze willen alleen in gesprek met mensen met het zelfde denkbeeld als zichzelf.
Iets dat eigenlijk standaard is in de policor linkse wereld.

2voor12 | 17-06-20 | 14:05

Kijk, ik denk dus dat die "Ash Sarkar" een punt heeft waar ze roept:

"Mirza is a racial gatekeeper. A person of colour who gives cover to ongoing blahblah"

Niet op de manier die zij denkt, misschien.
De achtergrond van Mirza is denktanks, en political advisor. Kijk die Wiki pagina maar door. Ik ken dat soort lui. Ik ken er aardig wat, zelfs.

Die lui van denktanks zijn 1 pot nat met veel rechtse politici:
ze kunnen beide geen droog brood verdienen in de vrije markt economie die ze zeggen te willen. Beide moeten ze overleven van donaties, omdat niemand wil betalen voor hetgeen ze verkopen.

Ik zie daar niet iemand die gaat doorpakken, en zaken gaat veranderen.
Ik zie een luller.
Niet een poetser.

Volgens mij heeft Sarkar gelijk, misschien zonder dat ze het doorheeft:
Mirza lijkt mij een schild voor Boris om te verdedigen dat-ie niets verandert.

Maar goed, mischien is zij dus DE uitzondering.
Wie weet. Maar om nou te gaan lopen juichen... Nee. Dat dus niet.

HP-premium | 17-06-20 | 14:01 | 1

Dat 'lullen, niet poetsen' heeft u wellicht een punt. Dat herken ik ook wel met als meest prangende voorbeeld Joshua Livestro. Vent kan niks, maar af en toe een 'houzee EU" artikeltje schrijven en mijnheer krijgt weer duizenden euro's subsidie.

Grachus | 17-06-20 | 18:14

Toegegeven, ik geef alles en iedereen, het liefst mijn vrouw, de schuld van al mijn fouten en tekortkomingen.
Reken erop dat als ik een kleurtje had gehad jullie allemaal aan de beurt waren geweest.

zuurtjeregen | 17-06-20 | 14:01 | 1

Maar als ik dan een donkerder kleurtje had dan jij dan had ik weer van jou gewonnen.

2voor12 | 17-06-20 | 14:03

"Woke" links is compleet de weg kwijt, overal zien ze discriminatie, fascisme, seksisme en racisme. Ondertussen zien ze niet dat ze zijn geworden wat ze wilden bestrijden.

Barkruk2 | 17-06-20 | 14:00 | 1

Gaan alleen maar harder lopen schreeuwen, waar die akwasi bij beau een prachtig voorbeeld van was. Die doeber die tegen beau gaat zitten schreeuwen dat hij niet moet schreeuwen, terwijl beau nog nauwelijks zijn stem verheven heeft. Gelijk in die domme slachtofferrol.

En dan de helper whiteys op de nporadio1 in hun stuiptrekkingen nog net uit kunnen kramen "dat het zo goed is wat jongens als die Jerry doen".
Maar uiteindelijk worden zij ook gewoon in de rug gestoken door ze en de 'strijders' zullen hun eigen beweging slopen.
De wens is de vader van de gedachte ja, want met die politiek van tegenwoordig weet ik het allemaal niet...

Gazzerop | 17-06-20 | 14:20

Goed artikel, alleen een zeer storende fout: deze vrouw moet je specifiek een "people who menstruate" noemen van de VN.
Voor straf ga ik vanmiddag het nationaal monument omver trekken.

2voor12 | 17-06-20 | 14:00 | 1

Doe dan ook ff beeld van Bartje,bruine bonen bah,liever dat KFC junkfood.

De Profundus | 17-06-20 | 14:07

Max Pam had een goede column in de Volkskrant. Het ging over het feit dat je blijkbaar maar 1 soort opvatting over racisme mag hebben. Journalisten en wetenschappers die benadrukken dat het geweld en de rellen in de VS vooral met armoede te maken hebben en veel minder met kleur, moeten vrezen voor hun baan. De eenvormigheid in de journalistiek neemt daardoor toe, waardoor veel lezers hun vertrouwen in de media gaan verliezen (die laatste conclusie is van mij). Lezenswaardig stuk.

Kuifje-naar-Brussel | 17-06-20 | 13:59 | 2

Een neerwaartse spiraal
Mensen zijn wel of niet terecht boos.
MSM wil sensatie dus springt op de wagen.
Hun gevoel word gesterkt door wat politici die hier een slaatje uit willen slaan.
Artiesten gooien ook hun mening eruit want ze zijn aandachtsgeil.
Oorspronkelijke mensen denken zie je we hebben gelijk.
Voor je het weet is iedereen die niet met ze is tegen hun.

Barkruk2 | 17-06-20 | 14:07

@Barkruk2 | 17-06-20 | 14:07: Als ze het alleen om de sensatie te doen ging, dan hadden ze niet zo eenzijdig en vals hoeven te berichten. Integendeel dan werkt het juist beter om ook van de andere kant vlammende artikelen te publiceren. Dat gebeurt niet! De MSM heeft duidelijk en zonder enig voorbehoud gekozen voor Extreem-linkse en overige kartel denkbeelden. ALs het voor de sensatie was, waren ze tenminste nog onafhankelijk. Nou we hebben gezien hoe bij M Akwasi zijn geweldsoproep mocht witwassen. Hoe bij Buitenhof het zwart van de mensen zag en de extreem-linkse 'usual suspects' hun zegje mochten doen.

Grachus | 17-06-20 | 18:19

Toch wel interessant; Bojo denk dat er nog meer dat er naast de Homo sapiens nog meer mensenrassen zijn.

kees de short | 17-06-20 | 13:59

Hebben zij in ieder geval iets om weer de straat op te gaan. Zij wel.

roevka | 17-06-20 | 13:58

Wij hadden parlementarier Ayaan Hirshi Ali.
Maar die moest het land uit.
Die wel.

Piet Karbiet | 17-06-20 | 13:57 | 6

@Lood om oud ijzer | 17-06-20 | 14:11: Als Kamerlid had ze een voorbeeldfunctie.

Kuifje-naar-Brussel | 17-06-20 | 14:36

@Lood om oud ijzer | 17-06-20 | 14:11: Absoluut. Die is m.b.v. een linkse 'mob-justice' mentaliteit en door die machtsgeile Verdonk letterlijk 'kaltgestellt'.

Grachus | 17-06-20 | 18:24
▼ 3 antwoorden verborgen

‘Racism of lower expectations’ betreft ook zo’n mooi mantra. Wie een beetje nadenkt ziet dat het gewoon bedenksels van stieren schijt betreft. Tevens trachten dit soort bewegingen het polariseren als oorlogskunst te verheffen. Hierin zien we direct dat de hele hype een hallucinanten opneuk betreft: nl. de beweging beweert tegen uitsluiting te zijn door uitsluiting te promoten, nee zelfs af te dwingen. De emotie, de latente woede, de agressie. Het zit in de koppen zelf. Zelfhaat waar de ander voor moet wijken, moet inbinden en zichzelf voor moet vernederen. Dit kan alleen maar fout gaan. Immers, we doen niets wat ongeoorloofd is. Dus waarom zouden we wijken voor deze nieuwe vorm van terreur?

Sw.Dwaallicht | 17-06-20 | 13:57 | 2

Naar mijn mening is ´bigotry of low expectations´ de zowat de enige vorm van racisme die in onze samenleving is overgebleven en dat mag volledig op het conto van de linkse kerk geschreven worden. Het zijn immers de meest venijnige racisten die een gekleurd mens aan lagere standaarden houden - net zoals je dat met een kind of hond doet. Hier heb je zendtijd, een baantje, een uitkering , subsidie en aandacht zonder aan onze normen te voldoen want je hebt een kleurtje.

Joris Beltsin | 17-06-20 | 14:08

Angst, uitsluiting en haat zijn de drijvende gedachten achter links.
Dit leidt altijd richting zelfvernietiging, let maar eens op... Ze hoeven enkel nog een vijandsbeeld te creëren om de zelfhaat op af te reageren.

Sw.Dwaallicht | 17-06-20 | 14:42

tja labor zit ook vuistdiep in de diversiteitsclubjes dus is het ook vrij logisch dat die zelfde clubjes tegen alles zijn wat ook maar enigszins conservative is

Captain_Dipshit | 17-06-20 | 13:56

Het is ook nooit goed.

Mokum Kosher | 17-06-20 | 13:56 | 1

Dat zou een treffend mission statement van BLM zijn.

Joris Beltsin | 17-06-20 | 13:57

BLM. Islamisme. Polarisartie, SJW, Antifa-geweld. EU. Polarisatie.
Allemaal metastases van links.

appeltjesgroeneweide | 17-06-20 | 13:54 | 1

Nou van dit rijtje is de EU niet specifiek links. VVD'ers geilen ook op een almachtig gecentraliseerde superstaat die voorschrijf wat wel en niet mag en wat je behoort te denken. In woorden doen ze het soms wel eens anders voorkomen, maar in daden doen ze niet onder voor de gemiddelde D66 engnek.

Grachus | 17-06-20 | 18:28

tja, als je naar buiten gaat met het hele idee dat iedereen racistisch is, dan zal je ook alles als racisme aanmerken. Misschien is het beter dat ze eerst een beetje aan hun negatieve zelfbeeld gaan werken in plaats van alles te slopen.

yeps | 17-06-20 | 13:53 | 2

Tja, valt mij ook steeds meer op al die vreemde mensen in dit land.

roevka | 17-06-20 | 14:00

Als je met een vinger wijst......
... steken er 5000 hun vuist op.

De Profundus | 17-06-20 | 14:01

Logisch dat BLM boos is. Vroeger was een racist misschien iemand die mensen minderwaardig vond op basis van hun huidskleur en ze daar naar behandelde. Maar tegenwoordig, in het nieuwe normaal, is dat veranderd. Of je nu een racist bent of niet hangt maar van 1 ding af: de kleur van je huid.

Moeilijker dan dat is niet.

Ardberg | 17-06-20 | 13:50 | 2

En als je als zwarte politieagent een zwarte burger neerschiet dan ligt dat aan het instituut politie dat racistisch is. Simpel toch.

Joris Beltsin | 17-06-20 | 13:59

Dit is een hele goede tegel. Extreem to the point. Hulde.

Gladiator Fap | 18-06-20 | 08:37

Ik zou haar doen. Black Wives Matter.

Odin | 17-06-20 | 13:49

Wat citaatjes uit de Woke-geloofsgemeenschap:

"A new race equalities commission led by Munira Mirza is dead on arrival. She has never believed in institutional racism."

"Munira Mirza has doubted existance of institutional racism..."

Mirza 'gelooft' niet; zij is een vervloekte ongelovige.
En Mirza wáágt het om te twijfelen aan het bestaan van iets dat niet bestaat en waarvan gelovigen heilig geloven dat het wél bestaat.

De religieuze dwang-terreur en thought-control van de middeleeuwen is terug. Een tijdlang al. Inclusief de schandpaal en de inquisitie. Alsof de import van die andere middeleeuwse religie van dwingelandij en achterlijkheid, nog niet genoeg was.

Als je het wáágt te twijfelen aan De Waarheid van het Woke-geloof, zul je het zwaard in je nek voelen. In het gunstigste geval word je publiekelijk met een papieren puntmuts op, rondgereden op een strontkar en met rotte eieren en tomaten bekogeld - net als gedurende die andere "Culturele Revolutie" in Communistisch China onder Mao Zedong. Om tenslotte de rest van je miserabele leven te slijten als paria.

Over twintig, dertig jaar - als het te laat is dus - zullen redelijke mensen met Gezond Verstand, voor zover die nog bestaan, hoofdschuddend en meewarig terugkijken naar deze periode van collectieve ignorantie en waanzin. En zich ontdaan afvragen waarom een massieve tegenbeweging zo lang uitbleef.

Peter Emile | 17-06-20 | 13:49

Wat een leuk koppie heeft ze! Goede zet dus! Mooie vrouwen is altijd een goede zet als ze dan nog slim zijn ook is het dubbele win.

Dirk III | 17-06-20 | 13:47 | 2

Niet mee oneens hoor, maar wel oppassen.
Zo was die Alexandra Ocasio Cortez in de VS ook van die categorie; mooi en (schijnbaar) slim maar dat mens blijkt gewoon batshit-crazy te zijn.

Ze heeft waarschijnlijk goed/makkelijk kunnen leren, maar dat zegt werkelijk niets over hoe ze het 'in het echte leven' houdt.
Heb er zelf zovele meegemaakt: cum laude afstuderen maar als het om de praktijk ging konden ze beter koffie gaan zetten.

Gazzerop | 17-06-20 | 14:28

@Gazzerop | 17-06-20 | 14:28: Cum Laude afstuderen ja... in de vrijetijdskunde of communicatie"wetenschappen". Zo lust ik er nog wel ééntje. De term "hooggeschoold" is tegenwoordig erg aan inflatie onderhevig. Het voordeel van pretstudies is dat ze per definitie al vrijwel inhoudsloos zijn. Dan kun je er dus makkelijk een brok gewenste ideologie aanhangen. Probeer dat maar eens met theoretische natuurkunde. Maar daar blijft het links ideologischtuig liever weg, want "niet zo goed mee kunnen komen". Natuurlijk "rassies!", laat dat duidelijk zijn. Het is niet voor niks dat dictaturen het directe gevolg van ideologie zijn en niet van wetenschap en dat het eerste, dat die dictators doen, is het uit de weg ruimen van politieke tegenstanders en... intellectuelen. Échte intellectuelen dan, niet een paar witte buigkudtjes en wijfmannen met een IQ van 99 die een paar linkse riedeltjes napraten.

Gladiator Fap | 18-06-20 | 08:44

White privilege in een continent dat van oudser wordt bevolkt door blanken. In Afrika heb je black privilege. Nogal wiedes. Hier naar toekomen (of de ouders hebben dat gedaan) en dan gaan zeuren. Rascisme is niet goed, maar dat privilege gezeur komt met het keelgat uit. Vroeger zag ik op straat alleen mensen, nu zie ik kleuren.

Zatkniss | 17-06-20 | 13:46 | 3

Raak!...

Peter Emile | 17-06-20 | 13:51

Privilege van de meerderheid. Of je zoekt naar dingen die je herkent en kunt begrijpen. Want onbekende dingen zijn potentieel gevaarlijk. Dat is een diepgeworteld natuurinstinct dat nu uitgelegd wordt als racisme. Maar goed, de 'woke-gemeenschap' wordt hopelijk steeds meer ontmaskerd. Was het een witte man geweest aan het hoofd van deze commissie, dan was dat belachelijk. Nu is het een donkere vrouw. Wat wil je nou? Ah, iemand die precies gelooft wat jij gelooft. Gelooft! Bewijs je institutionele racisme dan eens. Waar in de wet hebben wij racistische instituten? Welke instituten mag je niet in als donkere man of vrouw? Zeg dan!

BBRDWR | 17-06-20 | 13:53

Privilege is toch ook iets waar je aanspraak op kunt maken? De bakker ziet mij al komen; ik mag voor want ik heb wit privilege.

amateurrr | 17-06-20 | 13:55

Ik ben een amerikaan met een Engels accent.

Poesman | 17-06-20 | 13:44

Oh god, waarom een vrouw? Domme zet. Die zijn superemotioneel. Ook poepen ze vaker op het werk. Sterker nog, het lijkt wel of ze thuis geen wc hebben. Schaamte voor remsporen? Hebben ze niet. En dan dragen ze ook nog een string.

RickTheDick | 17-06-20 | 13:43 | 3

Boris mag al lang blij zijn dat hij Linda de Mol niet heeft aangesteld. Of is het nou ongesteld?

Kuifje-naar-Brussel | 17-06-20 | 14:02

Het is briljant van Boris :-)

Gladiator Fap | 18-06-20 | 08:46

Slimme zet van Boris.

Deflatiemonster | 17-06-20 | 13:42

Links en feiten, olie en water. De hele BLM-beweging wasemt feitenloze overtuigingen, en dat heet religie. En dat het religie is druipt zoals altijd weer van de uitgekraamde teksten af: "... someone who denies the existence of the very structures...", en "She has never believed in...".

Het religieuze karakter verklaart ook de drang naar grote samenkomsten om samen openlijk het juiste geloof te belijden, de spiraal richting orthodoxie door een steeds engere interpretatie van de eigen visie, en daarbij behorend de excommunicatie van rekkelijken zoals J.K.R. door de preciezen, de beeldenstorm die voortvloeit uit diezelfde spiraal tot orthodoxie, de bekeringsdrang ("als je je niet expliciet uitspreekt tegen racisme ben je dus een afvallige racist"), enzovoorts. Religie is prima achter de voordeur/kerkdeur, maar zoals we van andere regressieve religies het aantasten van grondrechten niet zouden accepteren, zou ook bij de BLM-kerk precies daar de scheidslijn getrokken moeten worden, en zouden zaken als het ondermijnen van de vrijheid van meningsuiting (het censureren van filmpjes, het ontslaan van mensen met een andere mening, etc.) en het opzettelijk discrimineren (de witte cis-herero man is inherent racistisch) fel bestreden moeten worden.

Wetenschopper | 17-06-20 | 13:39

Voor dit soort vrouwen heb ik onwijs veel respect. Je komt uit een moslim milieu en je bent vrouw. Het doorzettingsvermogen om je tot dit niveau op te werken en de moed om je over omstreden zaken uit te spreken, op een genuanceerde, ontwikkelde, intelligente en welbespraakte manier... Diep respect. Mensen die kritiek hebben op deze vrouw zijn werkelijk te dom om te schijten.

Motleycrew | 17-06-20 | 13:38 | 2

Helemaal me eens, voor mensen zoals zij gaan alle deuren open. Ieder bedrijf heeft graag mensen met zo’n attitude in dienst, niks geen discriminatie. Maar daarom is het zo pijnlijk voor al degenen die klagen over racisme, ze worden met de neus op de feiten gedrukt dat het feit dat ze discriminatie ervaren wel eens aan henzelf kan liggen! Daarom zal er vanuit de activistische hoek ook heel veel haat zijn voor deze vrouw.

kunstliefhebber | 17-06-20 | 13:48

@kunstliefhebber | 17-06-20 | 13:48: Precies. Voor dit soort vrouwen ligt de wereld open, zij hebben geen last van "racisme" of "discriminatie" en hebben geen behoefte aan collectief slachtoffergedrag. Voor deze powervrouw speelt huidskleur geen enkele rol.

Motleycrew | 17-06-20 | 14:11

Nu al de beste GS openingszin van 2020!

Hetkanverkeren | 17-06-20 | 13:37

Kan iemand vertellen wat nou eigenlijk het doel is van BLM? Ik heb het gevoel wat we ook doen, het is volgens BLM nooit goed. Wat proberen ze nou eigenlijk te bereiken?

usb stok | 17-06-20 | 13:36 | 4

Haat en afgunst tegen de Westerse cultuur. Uit frustratie over het gebrek aan succes in het leven. Het is nu eenmaal makkelijker om anderen de schuld te geven dan in de spiegel te kijken!

kunstliefhebber | 17-06-20 | 13:52

Verdeeldheid zaaien, Amerikaanse toneelstukjes opvoeren en een soort crèche bieden voor verwende en verveelde kudt millenials die een totaal verknipt wereldbeeld gevoerd hebben gekregen.

Acar_ketimun | 17-06-20 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn genoeg mensen met een kleurtje die deze BLM-onzin niet pruimen. Ze komen alleen zelden in onze media, wij krijgen dagelijks hun afdankertjes voorgeschoteld zodat het racisme verder gevoed kan worden.

Joris Beltsin | 17-06-20 | 13:36 | 2

Precies. De meerderheid hoor. Op mijn werk is bijna de helft gekleurd en zij vinden het allen belachelijk, maar ja, misschien omdat zij allen moeten werken net als ik en geen zendtijd krijgen. De gasten die je op de pleinen ziet demonstreren zijn werkschuwe parasieten die alle aandacht opeisen en de msm (en d66, gl, sp en de rest) gaan daar lekker in mee.

Flip468 | 17-06-20 | 13:49

Er wordt inderdaad wel flink geselecteerd.

Kuifje-naar-Brussel | 17-06-20 | 14:02

Instititutioneel racisme is een geloof! Ze zeggen het zelf: "She has never believed in institutional racism."

van heinde en verre | 17-06-20 | 13:36

Je moet het die Boris Johnson toch nageven. Niet buigen voor het plebs maar vol ertegenaan. Waar vind je dat soort leiders verder nog (behalve in de VS)? Niet in Nederland in elk geval.

WodieBlumensind | 17-06-20 | 13:35

FYI: debat: "Don't mention the Eurobonds" gaat weer verder.

Abject | 17-06-20 | 13:34

Hm, ok. Lijkt op het eerste gezicht geen foute keuze.

Maar...

Mogen we nu eindelijk wat resultaten zien voordat er weer talloze uren in gestoken wordt om de een 1 of andere ineffectual dud op te hemelen? Ik snap dat zo'n O'Neill dat schrijft - die wordt per woord betaald. Maar voor mij geldt:

Wat ze zegt? Leuk.
Wat ze schijft? Leuk.
Maar gaan we nou eindelijk eens dingen zien veranderen in de goede richting?

Laten we wel zijn, er wordt al geouwehoerd over dit soort dingen sinds voor Fortuyn. En er is geen enkele winst geboekt dat ik me kan heugen.

Het enige goede dat er in die tijd is gebeurd, is Trump.
Boris....? Is een maybe. Geen runs on the board, vooralsnog. En hard op weg om een dud te worden.

HP-premium | 17-06-20 | 13:33

Paar BLM quotes:
Asking for facts of white supramecy is in itself racism
Investigating evidence for racism is in itself epistemic racism
Science, technology, engineering and math is white supramecy and racism.
Asian enable white supramecy and racism.

Waarom verspillen we überhaupt nog een letter aan dit soort onnozele haatzaaiers.

Joris Beltsin | 17-06-20 | 13:32 | 3

Waarom mogen wij ons niet superieur noemen?
Kijk naar wat 'wij' blanken de wereld hebben gegeven.
Kijk alleen al naar wie de Nobelprijs winnaars waren, zitten bar weinig mensen van kleur tussen.
Dus ik denk dat wij inderdaad superieur zijn en trots erop zouden mogen zijn.

Miezerig | 17-06-20 | 13:42

Het had zo van Pol Pot kunnen komen.

dihydrogenmonoxide | 17-06-20 | 13:52

Het is echt van het niveau van de twee regels:
Regel 1: Ik heb altijd gelijk
Regel 2: Als ik geen gelijk heb treed automatisch regel 1 in werking.

BekiekUtMoar | 17-06-20 | 14:05

Als er iets is waar BLM en woke links een hekel aan hebben, dan is het wel aan succesvolle zwarte/getinte vrouwen. Nog erger wordt het wanneerdeze vrouwen ook nog een sterke persoonlijkheid blijken te hebben en een mening die afwijkt van het alles-is-racisme narratief.

Terence Hill | 17-06-20 | 13:31 | 2

In Amerika hebben we Candace Owens. Ook zo'n topwijf.

aamert | 17-06-20 | 13:38

want dan blijkt het dat het wel mogelijk is om succesvol te zijn als minority. Als je maar hard werkt ipv alles en iedereen de schuld te geven van eigen falen door slechte opvoeding en weinig aspiraties, dan kun je wat bereiken.
Maar ja, dat kost inzet en werken

Olleke | 17-06-20 | 13:41

Een soort ayaantje, maar in plaats van dat ze impliciet uit het land wordt geknikkerd kan deze lekker aan de bak. Fuck de wokeys. Dit is Top kek

Schwanzeleber | 17-06-20 | 13:30

Ze zijn boos omdat hun eigen woordvoerders uit hun eigen belangenclubjes niet de macht krijgen. In Nederland schreeuwen ze ook moord en brand als een vrouw met baarmoeder of 'person of color' met een eigen mening in een positie van macht komt, dan worden ze beschimpt en verketterd.

GroetenVanUrk | 17-06-20 | 13:29 | 1

Och. Ze zijn boos op alles en iedereen met een wetenschappelijk onderbouwde kritiek op het onderwerp racisme.

gaffelbaard | 17-06-20 | 13:32

Ik snap werkelijk waar het probleem niet van die negers.
Ze hebben het hier in het westen in het blanke en moderne rijke westen 1000x makkelijker als dan hun broeders in eigen land van roots Afrika.
Zelfs aan het steun infuus of werkzaam in een low income shit baantje is het altijd nog een rijker leven als dan in Afrika.

Daar is je leven geen donder waard en krijg je een autoband om je nek bij het minste of geringste.
Ze zouden wat bescheidener moeten zijn en ons blanke dankbaar zijn, óók voor slavernij anders hadden ze nog in Afrika gezeten.

Maar prima sommige punten hoor maar nu overspelen ze hun hand met al hun absurde eisen.

Miezerig | 17-06-20 | 13:28

Wat een hoop Engelse citaten. Leest niet lekker weg tijdens de lunch...

overVecht | 17-06-20 | 13:25 | 4

Een korte samenvatting in het Nederlands was inderdaad beter geweest.

Kuifje-naar-Brussel | 17-06-20 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

En daarom niet toegeven, het is nooit genoeg. Maar gewoon er keihard tegenin.

Scepticus | 17-06-20 | 13:25

Ha, je mag natuurlijk niet het fenomeen racisme echt onderzoeken he? Je moet gewoon opschrijven wat de politiek correcte linkse en zwarte mensen vinden.

Hommel | 17-06-20 | 13:24

Mooie analyse door die Brendan O'Neill

BekiekUtMoar | 17-06-20 | 13:24

Ik ben dat marksistische gezever zo zat. Het lijkt goddomme de sixties wel.
Dat SJW gedoe is gewoon een rehash van het persoonlijke is het politieke.

postmodernismisdead | 17-06-20 | 13:24 | 1

Totdat men leert naar rede te luisteren zijn we gedoemd te blijven lijden onder communisme.

KutFilosoof | 17-06-20 | 13:25

Wat is de wereld toch eenvoudig door de ogen van de gemiddelde SJW. Iedereen buiten hun bubbel die niet toegeeft dat hij of zij een racist is, is een racist.

Wanneer wordt die BLM als strafbaar subversieve organisatie aangemerkt trouwens? Of mag iedereen zich zomaar organiseren met als doel de staatsstructuren te ondermijnen?

Professor Superhirn | 17-06-20 | 13:22

Dus dit is de Hirshi Ali van Engeland?
Heb nu al met haar te doen.

Abject | 17-06-20 | 13:21

De hardcore BLM-er heeft het gevoel dat iedereen tegen is, bedrijven, instituten, politieke partijen, clubs... etc. Zolang je niet één van hen bent, ben je tegen. De reactie op deze mevrouw zegt genoeg. Er is geen dialoog te voeren. En de media gaat er prat op. De toenemende of afnemende mate van polarisatie van het debat wordt er meer geld verdiend in de media. Bij toenemende mate van polarisatie alleen wat meer en is langer vol te houden, helaas. Ik geloof ook niet in een mediacomplot maar wel in een pervers verdienmodel dat polarisatie heet. Anyway: welkom Munira en veel succes met het publieke debat!

zevensprong | 17-06-20 | 13:19

Enfin, wat nogmaals en overduidelijk blijkt: het gaat niet om racisme. Het gaat niet om vrouwenrechten. Het gaat niet om trans-mensen. Het gaat niet om wat voor minderheid dan ook.

Het gaat alleen maar om de greep naar macht door de Internationale Socialisten. De ondermijning van het westen. Vernietiging van de structuur van onze samenleving. En de knechting van het volk.

Al die minderheden komen daar zelf ook nog wel achter, wanneer het te laat is.

Nog een aardige anekdote. De "rapper" Raz, die de Capitol Hill Autonomous Zone in Seattle aanvoert is net zo rijk als Akwasi. Voor miljoenen aan vastgoed, een autovloot bestaande uit Tesla, BMW, Jaguar. En een sponsorcontract vanuit een van de Arabische Golfstaten. Zijn wapenvergunning kreeg hij in recordtijd terug, ondanks een veroordeling in een zedenzaak. En u vraagt zich af waar deze man "spontaan" vandaan komt?

Glasgow Argus | 17-06-20 | 13:19

De klagers over racisme lijken wel door een behoorlijke portie wensdenken te worden gedreven.
Zodat de underdog-/slachtoffer-positie nog lang in stand kan blijven.
Een positie die, voor hun, diverse voordelen heeft.
Zolang de beschuldigden voor die verdachtmakende aantijgingen gevoelig blijven.

Kijkeensaan | 17-06-20 | 13:19

Dit soort types krijg je overal onder druk van de progressieve gelijkheidsstrijders. Elke groep zal een excuusvrouw/moslim/donkere/trans/homo/wat dan ook krijgen om het vinkje te kunnen zetten en tegenwicht te bieden aan de criticaster. In veel organisaties is dit al zo.

Het is een spelletje van tegengestelde wilskracht en tegengestelde belangen. Mensen lijken niet te snappen dat je anderen niet zo maar even kan veranderen zodat ze zich gaan gedragen naar jouw wensen. Doorgaans komt er een reactie uit een blinde hoek die je niet verwacht. Alleen de meest ervaren en getalenteerde leiders kennen die blinde hoeken op voorhand.

Nederland80 | 17-06-20 | 13:18

BoJo heeft trouwens geen goede weken achter de rug, politiek gezien. Hij heeft zich niet bepaald aan de kant geschaard van de mensen die nieuw op hem gestemd hebben (de blanke arbeiders). Het gaat voorlopig niet goed komen daar vrees ik.

JohnLocke | 17-06-20 | 13:16 | 1

Nee, dat klopt en je merkt ook de wrevel. Iets in de trant van: "80 zetels meerderheid in het Parlement, ga dat eens gebruiken! En treedt nou eens keihard op tegen het BLM-schorem!"
Maar misschien wordt het begin nu gemaakt.

staat het bier koud? | 17-06-20 | 13:31

Prima meissie toch?
En dat bericht van die Brendan is helemaal raak...
Nou, dan zijn we wel klaar hier

SterF... | 17-06-20 | 13:14

Het gaat nooit genoeg wezen totdat er een communistische heilstaat is.

JohnLocke | 17-06-20 | 13:14

Een intelligente vrouw die niets moet hebben van de racismekaart trekken. Voor zo iemand gaan alle deuren vanzelf open en is daarmee het levende bewijs dat het zogenaamde ‘institutioneel racisme’ simpelweg niet bestaat. Tja, dat is natuurlijk wel pijnlijk voor de linkse activisten.

kunstliefhebber | 17-06-20 | 13:14 | 1

Precies dit!

GuusHetSchaapje | 17-06-20 | 13:19

Die maffe Engelsen denken nog altijd als 150 jaar geleden toen India en de regionale moslimafscheidingen voor het Kingdom eeuwig wingewesten zouden zijn. Nou ze hebben Londen inmiddels overgenomen, figuurlijk(Mirza) en letterlijk(Money).
Kingdom come money cheat.

grindbak | 17-06-20 | 13:13

OT: ha dan toch meneer Teeuwen eens in het coronacafé.

Mag ik de eerste zijn die een vraag stelt? Zo ja: Wat vindt Hans Teeuwen eigenlijk van racisme?

Knufter | 17-06-20 | 13:13 | 1

Dat vindt hij een slechte uitvinding.

Kuifje-naar-Brussel | 17-06-20 | 13:26

Is er iemand van kleur aangesteld, is het weer niet goed. Het moet en zal een zwarte racist zijn, al het andere wordt door de linkse sjw's afgekeurd.

Flip468 | 17-06-20 | 13:13 | 3

Precies. Met Obama was een persoon van kleur de machtigste man op aarde. Was ook niet goed.

BASinnic | 17-06-20 | 13:18

@BASinnic | 17-06-20 | 13:18: Het is precies zoals die Brendan O'Neill hierboven in die Facebook screenshot ook al scherp opmerkt: de 'woke PC lefties' zijn nog dieper gezakt dan voorheen... De dame in kwestie wordt aangevallen door middle-class voornamelijk blanke sjw's die vinden dat zij (ook al is zij allochtone uit een islamitisch land) geen kritiek mag hebben op de islam. Kun je nagaan. Die nare zure 'witte' d'66 buurman van je die op de preekstoel van de imam gaat zitten en een fatwa over deze geweldige moedige vrouw gaat uitspreken. Wij hebben dit in Nederland ook al eens gehad met Ayaan Hirsi Ali. Eerst vond links het wel goed, maar toen iedereen wat moslim was begon te koken moest zij snel toevlucht zoeken bij Geert en Theo, want ook de PC VVD'ers wilden niet meer met haar gezien worden. Goed, uiteindelijk kotsten wij haar allemaal uit, omdat ze nogal leugens aan het verspreiden was, maar gelukkig maakt liegen in Amerika niets uit dus is ze uiteindelijk toch nog op haar plek terecht gekomen.

Flip468 | 17-06-20 | 13:26

@BASinnic | 17-06-20 | 13:18: Die bleek een gewone president te zijn die leider wilde zijn voor alle Amerikanen, niet alleen de zwarte gemeenschap. Was een teleurstelling voor tribale donkere mensen.

koeberg | 17-06-20 | 13:27

Heb een welvarende Pakistaanse familie als buren gehad.... nou maar goed dat die het in NL niet voor het zeggen hebben anders waren we van heel wat luie en criminele asielzoekers/allochtonen in ons landje afgeweest. En dat zou een waar gemis zijn al die diversiteit dat ons landje hard nodig heeft.

Hollandse_blauwe | 17-06-20 | 13:12 | 1

Dat zie ik ook bij succesvolle Marokkanen. Die vinden dat de Nederlandse overheid cq politie veel harder moet optreden.

Kuifje-naar-Brussel | 17-06-20 | 14:04

De eerste Pakistaanse premier was natuurlijk Ali Khan. Als eerste Pakistaanse premier van het Verenigd Koninkrijk zou ik eerder Rishi Sunak tippen, hoewel geboren uit Punjabi immigrants uit Oost Afrika, in Southampton.

Glasgow Argus | 17-06-20 | 13:12

De huidskleur van de kunstenaar is veel belangrijker dan de kwaliteit van de kunst.

koeberg | 17-06-20 | 13:11 | 1

Die kant gaat het wel op, als we niet uitkijken.

Kuifje-naar-Brussel | 17-06-20 | 13:13

Ze heeft een mooi kleurtje, dus dat is in ieder geval een pré.

Kuifje-naar-Brussel | 17-06-20 | 13:10

Als die lefties hiervan over hun nek gaan ben ik vóór !

Wijze uit het Oosten | 17-06-20 | 13:10 | 1

Vooralsnog even de kat uit de boom kijken met deze dame, maar voor nu is de vijand van mijn vijanden mijn vriend.

TijdelijkOptimist | 17-06-20 | 13:51

Het heeft ook wel iets enorm sneus. Het gehuil om wij willen er ook bij horen. Waarbij dan? De meeste mensen staan open voor iedereen (zijn geen racist). Grote groepen mensen die als onhandelbare brutale kleuters en pubers, alles in de war proberen te schoppen. Laten ze iets doen waar de mensen, waarvan zij vinden niet bij te horen, jaloers worden. Wat van kunnen leren.

SchimmelSchwanz | 17-06-20 | 13:10 | 1

Het is ook sneu. Het komt allemaal op hetzelfde neer (zoals je hier ook al wel meer kunt lezen): Mensen die niets van hun leven gemaakt hebben, en daar een ander de schuld van geven. Vooral millennials want die zijn ook nog groot gebracht met "je kunt alles worden wat je wil". Nee, dat kun je niet. Je moet aanleg/talent hebben, doorzetten, en ook nog eens mazzel hebben. En als er op 1 van drie punten iets mis gaat (in het geval van millennials meestal die eerste 2...) dan kunnen ze daar niet mee overweg. Dan moet iemand de schuld krijgen. Zo kun je misschien nog iets afdwingen. Toch nog ergens een beetje zelfrespect van de bodem schrapen. Ten kostte van anderen, maar dat maakt niet uit.

TheEgg | 17-06-20 | 13:33

'People of Colour', het blijft toch een rare gekunstelde uitdrukking.
Klinkt eerder als een afwijking dan een aanduiding van een groep mensen.
Ben benieuwd hoe lang deze term standhoudt. Kan niet lang duren of deze groep zelf vindt het weer kwetsend.
Mensen van kleur. Gewoon weer terug naar tot voor kort: kleurling.

leo de pejo | 17-06-20 | 13:08 | 10

buitenlander.

Piet Karbiet | 17-06-20 | 13:52

@leo de pejo | 17-06-20 | 13:31: .
Amina Mire, a Carleton University professor of sociology and anthropology whose speciality includes racialization

Daar gaat het dus mis. Het is een verdienmodel geworden voor de mensen die verder totaal nutteloos zijn in de maatschappij.
Kunnen geen schroef indraaien of een wiskundige vergelijking lezen.
Wat ga je dan doen, iets in de sociale hoek en dan ga je het sociale wetenschappen noemen, dit terwijl er vaak geen enkele wetenschap als in de definitie ervan aan te pas komt.
Maar goed, zij zijn het dus die de MSM voeren met hun bias,

BekiekUtMoar | 17-06-20 | 13:53
▼ 7 antwoorden verborgen

Waar is Jim Browning als je hem nodig hebt?

Guillermo | 17-06-20 | 13:07

Laat me raden, zij gaat alle rassen voortrekken behalve de blanke natuurlijk.

The Russian | 17-06-20 | 13:07 | 6

Jij mag nooit meer raden.

Acar_ketimun | 17-06-20 | 13:55

Hoho, we hebben afgesproken dat we het woord Blank niet meer gebruiken. Meneer from Russia steekt even een dikke vinger op tegen iedereen die met ziel en zaligheid vecht tegen geinstitutionaliseerd rascisme.

zuurtjeregen | 17-06-20 | 14:13

Ben je wel goed in Russisch roulette?

Grachus | 17-06-20 | 18:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen geslachtloos lelijk monster vol van (zelf)haat met teveel overgewicht die ook nog eens labiel.... pardon ik bedoel natuurlijk emotioneel flexibel is?

Die gaat het niet redden....

litebyte | 17-06-20 | 13:06 | 1

Lol

Grachus | 17-06-20 | 18:46

Onderwerp over de UK? Mag dat nog wel van de EU?

Captain Diehard | 17-06-20 | 13:04

Toch fijn, die Brexit.

kapotte_stofzuiger | 17-06-20 | 13:04 | 1

Ik overweeg met de dag sterker om een visa aan te vragen

marcoplarco | 17-06-20 | 15:00

Ze moet wel goed zijn als de gekwetsten zo vol op het orgel gaan.

Guusje Nadorst | 17-06-20 | 13:03 | 2

Gekwetsten gaan altijd en overal vol op het orgel........ ze hoeven dan niet te kijken naar hun eigen maatschappelijk falen maar kunnen dat dan met een gerust hart afwentelen op de in hun ogen racistische maatschappij.

Fatwabuster | 17-06-20 | 13:05

Het is niet alleen maar de 'gekwetsten'...
Ik denk dat we nu wel kunnen concluderen dat extreem links werkelijk meende dat ze een full scale revolutie aan het uitvoeren waren. Met medewerking van de door de 'lange mars door de instituties van de macht' geïnfecteerde media.
De bezem moet nu gewoon echt een keer door die media!

Aristotalloss | 17-06-20 | 13:28

Een belediging voor de Indiers dit.

van Oeffelen | 17-06-20 | 13:03 | 5

@van Oeffelen | 17-06-20 | 13:34:
Dus u denkt niet dat India zal denken: de vijand van mijn vijand is mijn vriendin? Dit lijkt me voor hun een hele leuke vriendin om te hebben, al was het maar om de baarden in Pakiland te klieren.

elfenstein | 17-06-20 | 14:01

@van Oeffelen | 17-06-20 | 13:34: Mensen van Indiase komaf in de UK willen liever niet als "Asians" worden aangemerkt daar er ook Pakistanen mee bedoeld worden. En waar Pakistanen het grootste schorem van de import zijn, zijn de Indiasen juist het tegenovergestelde. Ik denk dus dat de Indiërs deze nuchtere Pakistaanse mevrouw heel erg zullen waarderen.

Grachus | 17-06-20 | 18:51
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken