Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Britse oud-chef 'Gelijkheid': moslims zijn niet gelijk

trevorrr100.jpgBelangwekkend Brits bijzonderheidje. Want het morele kartel heeft er een dissident bij: Trevor Philips. Voormalig hogepriester van Het Fatsoen, heden huisneger van het blank-protestantse cisgender islamofobe Cecil Rhodes-establishment, dixit natuurlijk de Britse Appa's Quincies en Sunnies. Wat wil? Er is een studie verschenen. "The most comprehensive survey of British Muslims ever conducted" (n=1081?), die als basis dient voor de woensdag te verschijnen Chanel 4-docu "What British Muslims Really Think". Die wordt natuurlijk aangekondigd al ware het Fitna redux, maar de bevindingen zijn even schokkend als voorspelbaar. Heel wat procentjes hebben een net iets te rabiate mening over homo's, vrouwen, joden, afvalligen, niet-moslims, sharia et al. Daar denkt Trevor het zijne van. "Indeed, a significant minority of Britain’s three million Muslims consider us a nation of such low morals that they would rather live more separately from their non-Muslim countrymen, preferably under sharia law. (...) All the while, girls are shipped off to have their genitals mutilated, young women and men are being pressured into marriages they do not want, and teenagers are being seduced into donning suicide vests or becoming jihadi brides. We have ‘understood’ too much, and challenged too little – and in doing so are in danger of sacrificing a generation of young British people to values that are antithetical to the beliefs of most of us, including many Muslims. In my view, we have to adopt a far more muscular approach to integration than ever, replacing the failed policy of multiculturalism."

Reaguursels

Inloggen

tijd om de mekkageest terug in de fles te doen en ons de komende 250 jaar te verlossen van het kwaad.

Bill Cosby | 12-04-16 | 23:28

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 01:44

Mijn fout, ik schreef over deze man:

www.nieuwwij.nl/nieuws/harry-kuitert-k...

Hilarisch genoeg zie ik daar een comment die door de beheerder van de site in de kladden is gegrepen. Die joker reaguurt op Joop nu onder de nick: Inez=Henk Veldman. Maar hij heeft nog een abc aan nicks, maar zijn retoriek is altijd te herkennen.
Enfin, ik had het over Harry Kuitert.

toetssteen | 12-04-16 | 22:59

No use to mankind.

Ronnie uit Helmond | 12-04-16 | 18:22

Uiteraard niet. Maar dat heeft er mee te maken dat dat ook op grote schaal gebeurt bij die andere extremistische religie met, zo mogelijk, nog langere tenen. We noemen dat ook wel joden.
TheEgg | 12-04-16 | 08:31

Ja hoor, daarom eisen joden ook al decennia lang halal vreten en gebedsruimtes, zitten de bajessen vol met joden, en plegen er joden aan de lopende band zelfmoordaanslagen.
Schei toch uit man...

Ravian | 12-04-16 | 16:43

@notamused | 12-04-16 | 12:34


Met bronvermelding!

omanders | 12-04-16 | 15:01

Ayatollah Khomeiny: “Onrein zijn elf dingen: urine, uitwerpselen, zaad, beenderen, bloed, honden, varkens, mannen en vrouwen die geen moslim zijn, wijn, bier en het zweet van een kameel die uitwerpselen eet.”
De islamitische doctrine zit vol met dit soort WIJ-ZIJ-denken, dit soort zondebokdenken, dit soort objectiveren en ontmenselijken van De Ander. Maar de goedmens, die aan de macht is, en die avond aan avond in de linkse kerk talkshows PAUW en DWDD de ene en absolute waarheid verkondigt van het politiek correctisme, is hier ideologisch totaal blind voor, en zal bij ook maar de geringste suggestie van twijfel onmiddellijk de eigen scherprechters in stelling brengen, om u duidelijk te maken dat u bent: een racist, fascist, nazi, islamofoob; een minderwaardig mens! En deze islamblindheid zit niet alleen bij PAUW en DWDD, maar zit ingevreten in eindeloos veel clubjes waar ex-CPN’ers en andere marksisties gestoorde babyboomers het voor het zeggen hebben, in politieke partijen en krantenredacties, filosofische faculteiten, filosofische cafe’s, eindeloos dialogiserende pastoraten, van respect respect over de grond kruipende zelfhaatinstituten, enzovoort. En dit is de reden dat ik voorzie dat de islam heel ver zal komen in het opleggen van de eigen, reeds eeuwen geleden al totaal bankroete, waanzinnig wrede en destructieve psychose, aan een postmoderne, deels hedonistische, cultuurrelativistische en nihilistische, maar nog altijd functionerende moderne open samenleving. (Bron citaat: Jean-Marie Xavière (keuze citaten, inleiding en noten), Citaten van Ayatollah Khomeiny. Over politieke, levensbeschouwelijke, sociale en godsdienstige vragen, Het Spectrum, Utrecht / Antwerpen, 1979, p. 45.)

notamused | 12-04-16 | 12:34

*applaudisseert

Oogst voor u zaait | 12-04-16 | 11:38

dosis | 12-04-16 | 01:28

Goed stuk dosis, chapeau !

Bolder | 12-04-16 | 11:04

MinPres Mark Rutte: "wij zijn met meer"
Ja duh.
Wij dragen geen bomgordels, slachten geen andersdenkenden af, maar worden wel vervolgd voor het uitspreken van onze mening: "minder, minder, minder"

Bolder | 12-04-16 | 10:57

Ik maak altijd graag deze vergelijking. Links lijkt de denken dat als ze de vossen maar gewoon het kippenhok inlaten, en maar genoeg kippenvoer op de grond neerleggen, ze de volgende morgen zullen zien dat de vossen gewoon ook kippen zijn geworden. En dat geloof houden ze koste wat kost vast. De werkelijkheid, zo weet ieder rationeel mens, is echter anders.

Adversary | 12-04-16 | 09:58

Nederland, Nederland als idee, als staat, zoals zij bestaat en bestond, is de natuurlijke vijand van de E.U.. De E.U. kan uiteindelijk niet leven bij de dominante idee van de natiestaten die het lichaam vormen van de E.U..
Ons parlement, die de soevereiniteit van de Hollandse bevolking vertegenwoordigd, is derhalve volksvijandig als het pro-E.U. is.

Zoltan | 12-04-16 | 09:45

dosis | 12-04-16 | 01:28
Legend! Jij moet meer gaan doen met je kennis!

alusion | 12-04-16 | 09:35

Goed doen, goed zijn, mensen het beste wensen en tolerant zijn over mensen hun eigenaardigheden, de gevoelens van mensen ontzien. Je zou kunnen zeggen dat dit was, en nog is, de dominante houding van het individu in Nederland naar zijn medemens onder voorbehoud van wederkerijheid.
Onder het plan Kalergi liggen premissen over de massa populatie in Europa die qua verschrikking hun gelijke kennen; de mens is slaaf, en hun oude elite (adel) hebben afgedaan. Qua raciaal aspect (idee 1925, praktische ideologie) kent het zijn gelijke uit de wereldgeschiedenis niet; behalve de afbraak van de instituten van de natiestaat die ervoor zorgen dat de burger, lees slaaf, loyaliteit heeft naar de natiestaat, moet de autochtone bevolking vermengd worden met Afrikanen en Aziaten. Dit zorgt voor de vernietiging van een 'Esprit Nationale'. Kolen en staal pact (realisatie 1950, idee uit 1923) zorgen dat de natiestaten in onderlinge samenwerking aan hun defensie werken.
Goed, ik loop al over van de totale walging. Voor ieder die zichzelf een beetje tijd gunt om in te zien welke onzichtbare krachten inbeuken op je priveleven met intactlating van je fysieke vrijheid:
www.paneuropa.org/
Ik zou graag iemand willen citeren die het mooi verpakt heeft in 1 zin, maar ik ken geen mooie zin om mijn geloof in het volgende uit te drukken:
Onder alle leidende ideologien in de wereld liggen totaal andere premissen ten grondslag.
Onze democratie= de kruiwagen voor plutocratie in samenwerking met een intellectuele elite en het Europese experiment waarin wij ons bevinden is afgrijselijk.

Zoltan | 12-04-16 | 09:33

@TheEgg | 12-04-16 | 08:58


Herstel: Joden hebben goeddeels dezelfde *religieuze* cultuur.

omanders | 12-04-16 | 09:25

Griekse minister waarschuwt voor radicalisering v/d migranten als ze niet doorgelaten worden a/d Macadonische grens. Dus als we ze niet door laten, niet ons hele land aan hun overgeven dan radicaliseren ze en gaan aanslagen plegen in EU. Het is gewoon oorlog! Ze komen hier naartoe om ons te vernietigen en EU over te nemen wat feitelijk onmogelijk is want ze kunnen niets behalve moorden. Het wordt tijd dat de linkse weg met ons mensen dit gaan beseffen voor onze samenleving en toekomst vernietigd is door deze misdadigers. Alle vluchtelingen direct terug naar waar ze vandaan gekomen zijn, daar opvangen en eventueel schrijnende gevallen maar alleen de vrouwen en kinderen hier georganiseerd naartoe halen. De mannen blijven daar om voor hun land en idealen te vechten.

johnelec | 12-04-16 | 09:18

Inderdaad daytripper,mooi dat je Pim aanhaalt met het " maar vergis je niet".
Ik kan me dat nog precies herinneren.
Ik weet ook niet wat de volgende stap is,daar hebben we de"visionairs" onder die haagse stolp toch voor?
Van Gutmenschen hoef je overigens ook helemaal niets te verwachten,die verkeren permanent in coma,zijn altijd onder de horizon als het om deze shit gaat.
Europa gaat naar de kloten als er niet opgetreden wordt,dat staat vast.

swassannuf | 12-04-16 | 09:14

@TheEgg | 12-04-16 | 08:58


Dat is an sich wel interessant: Joden hebben goeddeels dezelfde cultuur. Tribaal, zelfde spijswetten, en je komt vast en zeker wel met meer. Waarom zijn ze dan toch zo verschillend van Arabieren? Voor het antwoord moet je eens kijken WIE er in Israel aan de macht zijn: Ashkenaze Joden. En welke groep Joden in Israel zijn het grootst? Mizrahim, de joden afkomstig uit het Midden-Oosten.


Het legendarische, en aangetoonde, hoge IQ van de Joden komt enkel bij Ashkenaze Joden.

en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi_Jewis...

omanders | 12-04-16 | 09:13

@ omanders

Nogmaals dank!

@ the_Egg

Ik ga met u mee in de stelling dat de orthodoxe stromingen van beide zuilen elkaar in achterlijkheid weinig ontlopen. Het grote verschil is mijns inziens dat van de aanhangers van het jodendom de orthodoxe tak is beperkt tot enkele promilles van de gemeenschap, terwijl de islam de orthodoxie in zijn geheel nog niet ontstegen is (de soefies en alawieten wellicht uitgezonderd)

Lucioperca | 12-04-16 | 09:05

Inderdaad : de volgende fase is "a nation within a nation". Daar wordt nu ongetwijfeld door de Gutmensch nog lacherig over gedaan, maar vergis je niet, zou Pim F zeggen.
Deze natie binnen de natie gaat zich de komende 10 jaar ontwikkelen vanuit de ghetto's.
Volgende stap? wie het weet mag het zeggen.

daytripper | 12-04-16 | 08:58

@Lucioperca | 12-04-16 | 08:42
Ik zeg dat als je zeurt over genitale verminking bij jongetjes, dat je dan ook die andere achterlijke religie (tautologie) moet meenemen.
En net zoals niet elke moslim een extremist is (maar daarmee wel in de problemen komt met zijn omgeving), zo is niet elke jood verlicht.
Het is een beetje sneu hoe hier islam-is-fout _dus_ jodendom is goed wordt gepredikt.

TheEgg | 12-04-16 | 08:58

@Lucioperca | 12-04-16 | 08:06


Die meneer Salzman heeft het al eens eerder beargumenteerd: www.meforum.org/1813/the-middle-easts-...


Het verklaart heel mooi waarom de islam weliswaar een vector in het grote culturele conflict is tussen het Westen en de rest (Ik noem het maar even zo), maar niet de oorzaak. Islam is in feite in wetten neergelegde tribale cultuur en dus hoewel islam een vector is omdat het een drager van die cultuur is, is het niet de oorzaak.


Als je dingen zo gaat bekijken wordt het feit dat vrouwenbesnijdenis ook heel populair in niet-islamitisch Afrika is veel verklaarbaarder. En ook de neef-nicht huwelijken, die erfenissen binnen de "extended family houden worden verklaarbaar.


Dit levert echter een enorm probleem voor de moderne Westerse moraal: Immers, we staan zo bezien aan de vooravond van een enorm etnisch conflict. Dat vooruitzicht is vele malen schrikaanjagender dan het idee dat mensen met een achterlijke religie hun middeleeuwse ideeen proberen te behouden, een idee dat impliciet inhoudt dat als ze maar de vooruitgang omhelsen het allemaal opgelost is. Maar die theorie kan helemaal niet verklaren waarom het Midden-Oosten in de jaren zeventig ook al een bron van intense haat jegens het Westen en Joden was, terwijl toen juist *moderne* ideologieen als Marxisme, Arabisch Nationalisme en Baathisme en vogue waren.

Ik denk dat de populariteit van atheisme een rookgordjn is dat deze cultuur clash probeert te verbloemen, ideologisch accepteerbare schijnoplossingen te presenteren. Ja, ik durf zelfs te stellen dat ideologisch atheisme momenteel opium voor het volk is.

omanders | 12-04-16 | 08:58

dosis | 12-04-16 | 01:28
Mooie bijdrage.

nemoj me jebat | 12-04-16 | 08:51

TheEgg | 12-04-16 | 08:31
Doe normaal.
Achter de besnijdenis bij man of vrouw zit een heel andere filosofie.
Als jij besneden bent kun je (mits het goed verloopt, he) nog altijd gewoon lekker vrijen.
Bij een vrouw is daar geen sprake meer van.
PS In de Verenigde Staten worden de meeste mannen overigens ook besneden.

nemoj me jebat | 12-04-16 | 08:48

Wij mogen niet zeggen dat in de toekomst de treinen naar het oosten weer zouden moeten rijden. Zou zomaar kunnen dat wij dus in die treinen zitten dan...

Hadena | 12-04-16 | 08:45

EU en Islam een dodelijke combinatie
jouwgedachte | 12-04-16 | 08:18

Menselijkheid en islam ook!

eerstneukendanpraten | 12-04-16 | 08:43

We gaan lekker ten onder met zijn allen. Ik riep dit 15 jaar geleden al in mijn vrienden en kennissenkring en werd verketterd door iedereen en alles. Dezelfde mensen die mij nu gelijk geven maar in plaats van zoet smaakt dat zuur want wat heb je eraan. Ik had liever geen gelijk gekregen.

Professor Bacterie | 12-04-16 | 08:43

Ci Ty33 | 12-04-16 | 07:35
Nou, benieuwd of 'onze' jongens die aan het Duitse leger zijn toegevoegd ook ingezet gaan worden in de interne Duitse strijd. Dan weten we alvast dat het niet ondenkbeeldig is dat straks Bulgaarse, Roemeense en Italiaanse bataljons Brussel gaan helpen hier ten lande het volk onder de duim te houden als het door D66 zo gewenste EU leger gevormd is.

BlowingBubbles | 12-04-16 | 08:42

TheEgg | 12-04-16 | 08:31

Vergelijkt u nu werkelijk het verlichte jodendom met de islam? Die vergelijking sneed ten tijde van het Oude Testament wellicht hout, tegenwoordig lang niet meer.

Lucioperca | 12-04-16 | 08:42

@gaffelbaard | 11-04-16 | 21:54
Must see idd... Geeft ook een goed inkijkje in de Britse liberale keuken en hun denkwijzen, en dat is eigenlijk nog erger dan ik dacht. Veel erger. Wat hebben die gasten er een puinhoop van gemaakt zeg. Wegkijken zo goed als wettelijk vastleggen. Ik snap niet hoe mensen de realiteit zo erg weten te onderdrukken zonder 's avonds op bed te liggen en te denken, 'hier klopt toch iets niet'.

peterdh | 12-04-16 | 08:41

@the sable guy | 11-04-16 | 23:29
"All the while, girls are shipped off to have their genitals mutilated, " en bij de boys worden de genitals in veel groteren getale thuis gemutileerd maar dat wordt niet eens opgenoemd.

Uiteraard niet. Maar dat heeft er mee te maken dat dat ook op grote schaal gebeurt bij die andere extremistische religie met, zo mogelijk, nog langere tenen. We noemen dat ook wel joden.

TheEgg | 12-04-16 | 08:31

dosis | 12-04-16 | 01:28
Mag ik weten wat u rookte of dronk toen u dit schreef? Prachtig stuk!

BlowingBubbles | 12-04-16 | 08:27

Dit speelt Wilders in de kaart mensen... is er nog een tapijt ergens, waar we dit onder kunnen moffelen?

HetPhantom | 12-04-16 | 08:24

notamused | 11-04-16 | 23:39
Ik was al naar bed, heb niet het hele debat na zijn toespraak kunnen volgen, een deel wel. Inderdaad, Cliteur en zijn oubliek zitten natuurlijk nog wel in een ongemakkelijke situatie. Wat ze in feite aan het doen waren is erkennen dat bijvoorbeeld een Wilders gewoon keiharde punten heeft waar zelfs zij niet meer omheen kunnen. Ook deze lui zullen kinderen en kleinkinderen hebben die in tegenstelling tot hen wel op dagelijkse basis geconfronteerd worden met moslims. Ook zij zien natuurlijk de wereld om zich heen in een hoog tempo veranderen, en tot hun schande moeten ze erkennen: niet ten goede! De samenleving wordt nu geconfronteerd met het resultaat van hun multiculti wensdenken. En het was nog wel zo goed bedoeld! Ze hebben nog even tijd nodig om de waarheid te accepteren en te erkennen dat ze fout waren. Vergelijk het met u zelf die opeens na een heel leven zeker geweten te hebben dat 1+1=2 nu moet accepteren dat het 1+1=3 is.... Ik ben blij dat welbespraakte, an sich intelligente mensen zich nu ook beginnen te roeren.

BlowingBubbles | 12-04-16 | 08:20

EU en Islam een dodelijke combinatie

jouwgedachte | 12-04-16 | 08:18

@dosis | 12-04-16 | 01:28
Duidelijk verwoord en 100 procent mee eens!

LaatmaarLu? | 12-04-16 | 08:15

Is de wijkagent al langs geweest? Om te zeggen dat 'ie z'n bek moet houden?

His Lordship | 12-04-16 | 08:09

omanders | 12-04-16 | 06:39

Dank u voor dit interessante leesvoer!

Lucioperca | 12-04-16 | 08:06

@Lucioperca | 11-04-16 | 21:52


Het punt is dat ik denk dat als er gekozen moet worden - verzin maar welk scenario je wilt, maar Bosniërs kunnen je vertellen hoe het werkt - deze mensen voor de Salafisten en tegen de Europeanen kiezen.


www.iasc-culture.org/THR/archives/Fall...

omanders | 12-04-16 | 06:39

Anders EN dommer.

McMarx | 12-04-16 | 06:18

Er zijn veel zeer langzaam denkende onder ons, anders wordt je ook geen ambtenaar, onder die groepering zitten er het meest . Die denken nog steeds met
praatgroepjes dat soort lui om te kunnen turnen . Crimineel gedrag ,aanhangers van radicaal gedrag ,met d'r hele familie het land uit sturen ,zo doe je dat .
Radicaal ,ze houden er van .

fleurtje | 12-04-16 | 05:08

@Ars Vivendi | 11-04-16 | 23:48

Je moet blind zijn dit niet te zien

BudWijzer | 12-04-16 | 05:03

Pieter V | 11-04-16 | 22:27
De oorspronkelike werkstukjes van deze man ziin overigens het lezen meer dan waard:
Pan-Europa archive.org/details/PanEuropaCoudenho...
Praktischer Idealismus archive.org/details/Coudenhove-Kalerg...
.
De gedachten zijn op zich niet slecht denk ik. Coudenhoven-Kalergi was zelf van gemengde afkomst (Japan) en had zijn visie op rassenmenging en culturele identiteit vanuit zijn eigen omgeving en ontwikkeling opgebouwd.
Hij was echter vrijwel onbekend met Islamitische samenlevingen waardoor de bruikbaarheid van zijn ideeen sterk verkleind wordt in relatie tot volksvermenging en de opbouw van een multiculturele raciaal gemengde Pan-Europeesche samenleving met vooral Islamitische immigranten; een omissie in de waarneming van onze eminente politieke leiders waarvoor CK niet verantwoordelijk moet worden gemaakt.
.
Als reactie op het Derde Rijk is inmiddels bescherming en behoud van de oorpronkelijke blanke bevolking onbespreekbaar geworden; de enige logische uitkomst is het verleggen van de definitie van de Koomende Europeesche Mensch van Arier naar Mulat met als Leitkultur, de Islam.
Zo had onze vriend dat niet voorzien en verklaart tevens waarom het oorverdovend stil is rondom het gedachtengoed van Coudenhoven-Kalergi, wiens ideeen uit de oorspronkelijke contekst zijn gehaald door rassenvermenging te verwarren met multiculturalisme.
De schuldigen zijn een hele generatie van wensdenkende cultureel-Marxisten met duidelijke waarnemingsblokkades.

kindapaas | 12-04-16 | 04:51

@ mysteryposter | 12-04-16 | 04:07

Juist; het spel word op alle fronten gespeeld, er worden geen middelen onbenut gelaten, en de marionetten spelers zitten in Riyadh en Brussel.
In Riyadh zijn ze uit op islamitische wereld overheersing, en in Brussel zijn ze uit op de vernietiging van nationale en culturele identiteiten binnen Europa, zodat ze op de verpauperde puinhopen hun Europese heilstaat kunnen bouwen.

Ravian | 12-04-16 | 04:26

Jammer dat het geen ad artikel is. Had je hartverwarmend in kunnen vullen,

miko | 12-04-16 | 04:22

@ necrosis | 12-04-16 | 04:05

Ik kan persoonlijk eerlijk gezegd ook niet echt wakker liggen van wat “men” van mij denkt, maar voor degenen die middels ons “democratisch” systeem het probleem op moeten gaan lossen ligt dat helaas heel anders.

Ravian | 12-04-16 | 04:14

@ kindapaas | 12-04-16 | 03:54

+1

mysteryposter | 12-04-16 | 04:11

@ Ravian | 12-04-16 | 03:57

Mee eens. Jihad is er niet enkel via de vuist/zwaard, ook via geld, het woord en de pen. Veel beseffen niet hoe groot de organisaties zijn die direct of indirect de gewapende jihad ondersteunen.

mysteryposter | 12-04-16 | 04:07

Vroeger wist niemand wat die zogenaamde godsdienst inhield. Tegenwoordig weten we beter. De code is gekraakt.
mysteryposter | 12-04-16 | 03:52

Die ”we” zijn er helaas nog veel te weinig, en als het aan de politieke elite en hun NPO propaganda machine ligt dan blijft dat ook zo.

Ik wist overigens veertig jaar geleden al dat de islam niet deugde, ik heb nog echte geschiedenisles gehad op school...

Ravian | 12-04-16 | 04:06

@Ravian | 12-04-16 | 03:57
Ik ben al voor heel wat dingen 'weggezet', het zal me jeuken wat men vindt!

necrosis | 12-04-16 | 04:05

Altijd fijn om dit soort berichten te lezen, maar hebben Merkel, Rutte, Hollande, en zo nog een hele rits establishment-politici (en journalisten), niet ooit eens gezegd dat multiculturalisme mislukt is? Even het volk kalmeren en vervolgens weer vrolijk doorgaan met het oude beleid?

stampertje85 | 12-04-16 | 04:02

@necrosis | 12-04-16 | 03:42

Helaas nemen jij en ik die beslissing niet, en zal dus eerst een meerderheid van onze landgenoten er van overtuigd moeten worden dat het een mand vol rotte appels betreft.

Zolang dat besef er niet is kun je nu eenmaal niet over oplossingen praten zonder voor de rechtbank gedaagd en voor Nazi weggezet te worden.

Ravian | 12-04-16 | 03:57

Multiculturalisme is een uit de hand gelopen projekt van wensdenkers met een geringe realiteitszin als antwoord op de gebeurtenissen tijdens het Derde Rijk. Het simpele gevolg is dat het begrip "multicultuur" de facto dezelfde raciale en etnische uitgangspunten erkent als het Derde Rijk. De Arier als hoogst bereikbare rassenideaal is vervangen door de mulat, de bijbehorende mengcultuur is echter niet van de grond gekomen. De meeste moslims behoren al tot een gemengde bevolkingsgroep met een sterke groepsidentiteit. Dat dat niet gaat werken had van begin af aan duidelijk kunnen zijn.
.
Het lijkt er op dat de geforceerde volksvermenging met voornmelijk moslims eerder tot volksvervanging en identiteitsvervaging van de gastvolken leidt dan tot de totstandkoming van een multicultureel paradijs.
De nooit gestelde en moeilijk te beantwoorden vraag is of dit nu zo gepland is. Zelf neig ik te geloven in opzet aangezien men ook enkele miljoenen Aziaten had kunnen laten immigreren (Filippijnen, Myanmar, Laos, Cambodia, Vietnam, Indonesie, het tegenwoordige Asean kortom) die niet geplaagd worden door obessies rondom hun culturele identiteit.

kindapaas | 12-04-16 | 03:54

@ Ravian | 12-04-16 | 03:40

Vroeger wist niemand wat die zogenaamde godsdienst inhield. Tegenwoordig weten we beter. De code is gekraakt.

De gebeden die negatief over ons gaan, de doctrine in 3 boeken die negatief over ons gaat, de 5 pilaren, waarom migratie zo belangrijk is voor moslims (kalender begint bij de migratie van Mohammed, waarna de jihad en sharia ontstond), en veel meer info.

Wetenschappelijke statistisch benadering is een goed middel om in korte tijd een realistisch beeld te krijgen in de doctrine.

www.cspipublishing.com/statistical/

mysteryposter | 12-04-16 | 03:52

@Ravian | 12-04-16 | 03:29
Wie bepaalt wanneer de inhoud rot genoeg is om in zijn geheel weg te gooien?
Die keuze maak ik nog altijd zelf en koop zelf wel een nieuwe mand met verse appels.

necrosis | 12-04-16 | 03:42

@ mysteryposter | 12-04-16 | 03:33

Ik zou wel gek wezen…
Maar de kern van het hele probleem is gewoon dat veel te veel mensen niet willen inzien dat het niet om enkele rotte appels gaat.
En zolang dat besef er niet is gaan we ook niet van het moslim probleem af komen.
Wat dat betreft krijgt de affaire Molenbeek ook veel te weinig aandacht, das namelijk gewoon het bewijs dat het overgrote merendeel van de moslim gemeenschap uit terreur sympathisanten bestaat.
Persoonlijk ben ik er al lang van overtuigd dat de islam een kwaadaardige ideologie is die koste wat het kost opgeruimd dient te worden...

Ravian | 12-04-16 | 03:40

mysteryposter | 12-04-16 | 03:33
Scherp genoeg. NEE.

dosis | 12-04-16 | 03:36

@ Ravian | 12-04-16 | 03:29

Kleine aanscherping van de metafoor. Zou je een m&m eten uit een zak met m&m's, waarvan je weet dat 1 m&m dodelijk giftig is?

mysteryposter | 12-04-16 | 03:33

@ necrosis | 12-04-16 | 03:21


Das het onderwerp dat we kunnen aansnijden zodra eenmaal geaccepteerd is dat het een mand vol rotte appels betreft...

Ravian | 12-04-16 | 03:29

@Ravian | 12-04-16 | 03:14
Een mand vol rotte appels is een gezondheidsrisico wat ik niet neem.
Dan gaat die hele mand incl inhoud de vuilnisbak in.

necrosis | 12-04-16 | 03:21

@ ben kokhals | 12-04-16 | 03:05

Mooi ja :) Hij wilt het corrupte kiessysteem veranderen en weer echt democratisch maken. Na het auditen en decentraliseren van de fed, en dereguleren van gewone banken plan is dit denk ik wel nr2. in de lijst van zwaarwichtige redenen om op hem te stemmen.

mysteryposter | 12-04-16 | 03:18

Dat de islam niet deugt betekent niet dat geen enkele moslim deugt.
Dandruff | 11-04-16 | 23:33

Tsja, als het merendeel van de groep waartoe je behoort niet deugt moet je niet raar opkijken als ook jij op het gedrag van die groep afgerekend word.
Helaas heeft het antidiscriminatie denken inmiddels dermate absurde proporties aangenomen dat raciale en/of religieuze groepen niet meer aangesproken mogen worden op het gedrag van het merendeel van hun leden.
En als je een groep niet meer aan mag spreken op de problemen die deze groep veroorzaakt ga je die problemen ook nooit kunnen oplossen.
Het word tijd om eens te erkennen dat we hier niet over een paar rotte appels in de mand spreken maar over een mand vol rotte appels waar er misschien nog een paar van te redden zijn.
En die paar gaan we enkel kunnen redden als we de rotte exemplaren snel weggooien...

Ravian | 12-04-16 | 03:14

Een overheid die niet aan de ketting ligt, wil altijd meer staat en minder burger. Wanneer de overheid dat rechtstreeks vraagt is het antwoord van de burger: nee. dank u. Om te zorgen dat de burgers "help, doe iets" gaan roepen, dus vanzelf om meer staat gaan vragen en hun vrijheden inleveren, is een probleem nodig waar die vraag uit volgt. Hiermee is te verklaren waarom de staat syriegangers niet meteen retour stuurt, maar liever in huis wil houden. Dit is waarom boefjes met verblijfsvergunning niet worden uitgezet, maar meteen weer op de burger afgestuurd (enzovoorts). Zolang men dit maar laat gaan, en zich niet op de oorzaak richt, maar op het gevolg, kan men een oplossing wel "vergete".
.
PS: @mysteryposter | 12-04-16 | 02:58 Net die toespraak gezien. Hij zet de hele corrupte politieke bende te kijk. Schitterend!

ben kokhals | 12-04-16 | 03:05

To little to late i'm afraid.

trenthopper | 12-04-16 | 02:34

@klote land | 12-04-16 | 01:34
Kon niet pitten, zag je vraag. Order through disorder. Als je de bevolking van z'n plek wilt krijgen om nieuwe systemen te accepteren, dan moet je eerst een grote chaos creëren. Zo zullen Juncker, Van Baalen en Verhofstadt denken. Aanslagen om de 4 maanden, kazernes die nauwelijks bewaakt worden http://www.sbs6.nl/programmas/undercover-in-nederland/videos/qjpI1fgqdJIz/veiligheid-van-alle-militairen-in-gevaar , defensie die in Nederland slecht op orde is omdat al het geld op gaat aan bommen en missies. En toch steeds verder doorpakken in de 'aanval' (Oekraïne erbij, Turkije erbij, meer bommen op Irak en Syrië). Een normaal mens zou eerst de defensie op orde brengen (in eigen land), maar nee. We groeien ons uit de problemen. Steeds hardere criminaliteit en altijd de indruk blijven uitstralen dat de overheid beschermt, zodat we daar ooit op terug kunnen vallen. Ze laten het net zo lang escaleren, totdat het mis gaat en komen dan met de "oplossingen" (meer geld naar defensie, meer afluisteren, slimmere meters, gekleurdere media, meer censuur). Het houdt geen crimineel tegen en dat weten zij ook wel. Arabische maffia in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Amersfoort, Brussel, 'Berlin lost to Arab clans' kopt het op 11 april 2016 http://www.breitbart.com/london/2016/04/11/bombshell-report-berlin-lost-to-arab-clans-now-recruiting-physically-strong-young-migrants/ en morgen weet je zeker dat er weer iets is wat de overheid niet aan kan. De brave burger moet het allemaal accepteren, accepteren dat de hele sfeer naar de donder is. Maar pas deze maand wel op! Niet te laat je BTW-aangifte doen. 30 april valt op een zaterdag en dan maakt de bank het pas op de maandag erna over aan de belastingdienst (het geld is even 2 dagen zoek) en dan kun je anderhalve maand later zeker een brief verwachten dat je dit keer nog weg komt met een slechte aantekening, maar volgende keer ben je aan de beurt ... boete! Het is in sommige opzichten wel een k*tland geworden inderdaad. Dat overspoelen komt ze goed uit omdat de lonen er door laag blijven en het zorgt voor druk op de huizenmarkt (veel vraag, huurders moeten kopen). Leuker kunnen ze het niet maken! Het systeem is stuk.

Watching the Wheels | 12-04-16 | 02:29

-weggejorist-

Jinxs | 12-04-16 | 02:19

@Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 01:39
Simpel. Niet lullen maar poetsen: Iedereen met een reserve thuisland die tegen de lamp loopt, terugsturen naar het reserve thuisland. Meer dan 1 uit 1 gezin? Dan dat gezin er achteraan.

ben kokhals | 12-04-16 | 02:17

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 01:34
Ja, ik liep er al een tijdje mee rond. En dan gaat het zich ophopen, hè.

dosis | 12-04-16 | 02:14

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 01:39
Dat zal niet meevallen op een normale manier. Dat word een smerige barbaarse oorlog vrees ik. Maar van de vele metromannen in Europa verwacht ik niks.

klote land | 12-04-16 | 01:47

@toetssteen | 12-04-16 | 01:25
Dank voor je reactie, toetssteen. Ik kan er geen touw aan vastknopen, maar dat zal aan mij liggen. Excuus.
- out -

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 01:44

@klote land | 12-04-16 | 01:34
Verkeerde vraag. De goeie vraag is: hoe komen we van de islam af?

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 01:39

@dosis | 12-04-16 | 01:28
Goed gezegd! Lekker lang ook :)

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 01:34

Heb eigenlijk maar 1 vraag.
Waarom laten de grote leiders van de eu, de landen overspoelen met moslims?
Ze weten dondersgoed dat de pleuris gaat uitbreken. Of bestaat die club alleen uit gutmensch figuren. We financieren onze ondergang zelf, om gek van te worden.

klote land | 12-04-16 | 01:34

dosis | 12-04-16 | 01:28

+10 een plaatsing waard.

toetssteen | 12-04-16 | 01:32

Bram van Ojik | 12-04-16 | 01:15

Pijnlijk als u zich zou verdiepen in de Ierse slavernij. De Engelsen hebben de Ieren als slaven gebruikt en gedeporteerd. De IRA had alzo meer te maken met ehh f*** the English, we want to break free.

www.globalresearch.ca/the-irish-slave-...

toetssteen | 12-04-16 | 01:29

Ja, weet ik veel. Ik was er niet bij.

Wat ik wel weet is dit: uit naam van je zelfgekozen god iemand doodmaken is niet oké. Martelen, mishandelen, misbruiken, rigide leefregels opleggen aan iedereen die fysiek minder is – en bovendien doodsbang, want overal zitten verraders.
Bij iedere misstap wordt de reli-politie erbij gehaald – “hij zei dit over god,” en “zij droeg dat in tegenspraak met onze reli-regels; dood!”
Bang om je eigen gevoel te uiten – stel dat je niet in ‘onze’ god gelooft? Stel dat je van een man houdt? Stel dat je weet op welke manier je mensen moet genezen zonder een oud boek te raadplegen en daaruit gebeden te prevelen?

We waren zo blij dat we van de Spaanse Inquisitie af waren. De mannen in rode pakken die je uit de bedstee trokken, aan een houten rad vastbonden en martelden tot je dood ging. Of je iets bekende of niet. Of je iets had misdaan of niet. Of je überhaupt toerekeningsvatbaar was of niet. Brute tijden. Harde tijden. Bange tijden.

Maar dit was lang geleden. Er is niemand meer te vinden die zich de Inquisitie kan herinneren. Tenzij je de Monty Python-variant neemt, ja. Maar die telt niet, met hun ‘soft cushions’ en de kieteldood. En er is ook niemand meer bang voor. Sommige mensen zijn nog wel bang voor god op zich, maar laten zich niet meer de wet voorschrijven door zijn/haar zelfverklaarde reli-politie.

In een recenter verleden hadden we de nazi’s, de NSB’ers en andere misbaksels die in Nederland de knoet er over legden. Op school moesten we verplicht ‘De Aanslag’ van Harry Mulisch lezen. Daarin maakten we mee hoe een verzetsstrijder een tuinslang in zijn anus gepropt kreeg. De bad guys zetten de kraan aan en de man kotste uiteindelijk zijn eigen stront uit. Ik vond dat weerzinwekkend.
Mijn vader had boeken over WOII in de kast staan. Mijn broertjes en ik keken stiekem, als er geen ouders thuis waren, naar de foto’s van Auschwitz-overlevenden. Graatmagere stokpoppetjes in gestreepte pyjama’s. Ondanks dat we niet begrepen waar we naar keken, maakte het diepe indruk. Konden mensen elkaar dít aandoen?

Zeventig jaar lang hebben ‘we’ in Europa de relatieve vrede bewaard. Al die tijd hebben we gezegd tegen elkaar: ‘dit nooit meer’. En nu zien we het opnieuw gebeuren, voor onze neus, en we kijken weg. We willen niet zien dat er een beweging is ontstaan die onze waarden vertrapt, die onze leefregels met voeten treedt, die onze vooruitgang een halt wil toebrengen.
Vanuit het Midden Oosten komt er een golf van geweld, haat en agressie aangerold die wij niet kunnen tegenhouden. Dit maal gaat het gepaard met een propagandamachine die bijzonder ellendige beelden over ons uitstrooit. Na de eerste twee onthoofdingsfilmpjes dacht ik dat het dieptepunt was bereikt, maar de levende verbrandingen en onthoofdingen-met-explosief… shit.
Vergelijkingen met de nazi’s zijn zo wild nog niet.
Het is niet de eerste keer dat de strijdende facties van de islam hun vleugels uitslaan en proberen Europa onder te schijten. Vroeger, toen had je nog de Kruisvaarders. Die trokken zelf ten strijde om de moslimbarbaren achter de muren van Jeruzalem te houden. Nu wil Samsom een luchtbrug voor vluchtelingen openen, dezelfde vluchtelingen waarvan we inmiddels weten dat er terroristen tussen zitten.

Er wordt niets of niemand gecontroleerd. Er valt niets te controleren – de instroom is te groot, de politieke wil te klein en de publieke opinie te irrelevant om de duizenden IND-medewerkers in te zetten die we nodig hebben. Verhalen controleren, papieren controleren, mensen controleren. Wij kunnen dat niet, dat is nu wel duidelijk. En we gaan het ook niet doen. Om de een-of-andere reden willen onze politiek leiders, zij het nationaal dan wel op EU-niveau, geen enkele rem zetten op de instroom van schimmige figuren die zich tussen de gelukszoekers en vluchtelingen ophouden.
Maar gelukkig gaat Turkije dat nu voor ons doen.

Zo moeilijk hoeft het eigenlijk niet te zijn, die rem er op zetten. Sluit de grenzen. We hebben een klein landje dat fantastisch is aangeharkt – we kunnen iedere vierkante centimeter in de gaten houden. Als we bonnen kunnen uitschrijven voor ‘de afvalbak te vroeg aan de straat zetten’, dan kunnen we ook twee man extra in de grensbewaking zetten. Sluit de grens en hou hem dicht. Kappen met opnemen van zielige mensen uit Syrië en Irak – die hebben vijftien veilige landen gezien voor ze in Heumensoord hun koffers uitpakten. Ga terug. Zo lang we niet weten of er nog meer ‘lieve jongens’ tussen zitten die ‘kattenkwaad’ uithalen zoals in Parijs of Brussel, laten we er gewoon geen één meer binnen. Oh, en weet je wat, gratis tip voor België: al-Molenbeek leegtrekken en platwalsen. Knap genant, dat de hele wijk weet waar Europa’s Meest Gezochte Terinhond zit – en z’n bek houdt. Als dank kunnen deze mensen misschien gebruik maken van een bijna-vrijwillige herlokering naar een Marokko naar keuze.

Grenzen dicht, check. Sympathisanten er ook uit. Wettelijke basis voor uitzetting? Landverraad. Hoe kunnen we het aan onszelf verkopen dat we uitkeringen en subsidies verstrekken aan personen en organisaties die openlijk verkondigen dat ze de Nederlandse cultuur verachten? (Ja, waarom doen we dat eigenlijk nog?)
Deze mensen moeten we kwijt. Die hebben we niet nodig en ze zijn daadwerkelijk een langzaam vretend gevaar. Je hoeft mij niet te geloven, vraag het gerust aan Theo van Gogh.
In het verlengde daarvan krijgt iedere bezitter van een Nederlands én een paspoort van een moslimland de keuze om er één op te geven. Uiteraard volgt uitzetting als het Nederlandse paspoort wordt opgegeven. Doei. Ga je toch lekker ergens anders wonen.

En dan de olifant in de kamer. De islam in Nederland. Kunnen we dat verbieden of afschaffen? Ik weet het niet. Ik denk dat je hele rare situaties krijgt als je een hele religie in de ban wil doen. Maar ik denk wel dat we het moeten proberen. Binnen de vrijheid van godsdienst krijgt de islam alle ruimte om standpunten te prediken die een niet-gelovige op een boete of gevangenisstraf zou komen te staan.
Een imam mag zeggen dat homo’s, Joden en vrouwen minderwaardig zijn en als zodanig behandeld dienen te worden. Maar als je als politicus zegt dat je minder criminele Marokkanen in de stad wil hebben, sta je in een kogelwerend vest voor een bevooroordeelde rechter.
Wat. De. Neuk.
Hier ligt het grootste probleem. De houding van de islam ten opzichte van homo’s, Joden en vrouwen en de Nederlandse maatschappij in het algemeen. Dat is geen beste houding, geen houding waar we in Nederland trots op zouden zijn. Vrouwen zijn niet minderwaardig aan mannen – ze zijn vaak minder sterk maar kunnen beter organiseren en bovendien kinderen baren. Joden hebben we al zo lang in Nederland – of eigenlijk, de paar die we nog hebben zijn we zuinig op. En homo’s hebben we zo ongeveer zelf uitgevonden. Toegegeven, niet iedereen is gecharmeerd van de Gay Pride Canal Parade of hoe het dan ook heet. Maar hier mag het. En je mag homo zijn zonder van een flatgebouw afgegooid te worden. En als vrouw mag je autorijden – en daar mogen mannen dan weer grappen over maken (wat dat betreft missen ze écht wat in Saudi Arabië).
Ik wil geen islam in Nederland. Daarin ben ik ook heus niet de enige, maar je hoort het verdomd weinig. Ik wil hier geen islam, want de islam maakt alles kapot. Alles wordt lelijk onder de islam en krijgt een snor. Nou, dan is het maar niet bon ton om te zeggen of te schrijven. Ik maak er vast geen vrienden mee en m’n moeder zal het me ook niet in dank afnemen. Die gelooft nog steeds dat we allemaal hetzelfde doel nastreven: geluk en wijsheid. Maar de islam streeft onderwerping en onderdrukking na, ma. De kleur van de pyjama is anders – oranje in plaats van gestreept, maar evengoed een strafkamp, een dystopie.

Dus, heel kort samengevat: grenzen dicht, moslims eruit en moskeeën plat. We huisvesten hier geen intolerante haatreligie.
Kom maar terug als er een ‘nieuw testament’ voor de koran is geschreven.

dosis | 12-04-16 | 01:28

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 00:50

Kuitert is de man die na een lange zoektocht waardoor hij een spoor aan boeken achterliet een mooie inkijk gaf welke introspectie men moet doorlopen om in te zien dat religie niet van boven komt, maar van beneden.

Feitelijk is het dat wat de islamitische wereld moet, of zou moeten accepteren.
Maar het rare doet zich voor dat het Westen geen of lauw christen is, de socialistische knuffelgarde (te bewonderen op Joop als Jole modereert)van louter dwaasheid op de bidmat parkeert.
Islam, vrouwonvriendelijker kan bijna niet, is heilig.

Het socialisme is de grip op de 'prooi' kwijt. De elite moet constateren dat 'het volk' de kansen greep en ging studeren. En dan niet de softe vakken waar de bekende babbelkousen in grossieren, nee de bèta vakken.
Ineens verschoof het vlak van lalala denken, naar wiskundig denken door dat nare plebs.

Er zit achter deze verschuiving veel meer dan menigeen denkt en dan heb ik het nog niet eens over het monetaire systeem dat broke is en zoekt naar een nice war.

toetssteen | 12-04-16 | 01:25

@Bram van Ojik | 12-04-16 | 01:19
Zunne tikfaut gift toch hullemaal niks.

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 01:21

*ligt (facepalm @ self)

Bram van Ojik | 12-04-16 | 01:19

notamused | 12-04-16 | 00:52
Mooie tegel. Meneer Dandruff is volgens mij een gutgristen, ik moet wel zeggen dat het christendom erbij slepen niet helemaal fair is. Het evangelie als kern, root van het christelijk geloof kent geen heilige oorlog en doodstraffen. Daarom ging Luther terug naar de roots en hebben we nu Arie Boomsma met zijn geknuffel. De reden voor de Inquisitie, of een IRA bijv licht wat complexer dan terreur, onderdrukking en apartheid vanuit islam. Dat is namelijk gewoon de root van de Koran, Hadith etc.

Bram van Ojik | 12-04-16 | 01:15

@Duifje63335936 | 12-04-16 | 00:51
Ik weet ook hoe de Big Ben eruit ziet, maar ik ben nog nooit in Londen geweest. Dat kan tegenwoordig gewoon met dat malle internet.

pluk-87 | 12-04-16 | 01:12

@notamused | 12-04-16 | 00:52
Goed gezegd. De strategie tegen de politiek correcte elite moet zijn: steeds weer vragen wat ze nou zo goed vinden aan de islam. En dan net zo lang doorvragen tot er antwoorden komen.

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 01:10

Zelf niet religieus of gelovig, heb ik helemaal niks tegen religie. In de hoofden van demense dan hè? Niks op tegen om te bidden vóór het eten, of knielen voor je bedje als je gaat slapen. Maar religie moet in huis blijven. Niet op straat, niet ongevraagd aan mijn deur, niet op school en al helemaal niet in de politiek.
Dan mag ieder zijn almachtige in zijn hart dragen en daar moet het mee klaar zijn.

Graaf van Egmont | 12-04-16 | 01:10

Nou, een ouwe dan maar dan in een nieuw jasje:
"Ze moesten alle moslims ophangen."
"Ja, maar er zijn toch ook goede moslims?"
"Tuurlijk. Die hangen we dan apart"

Graaf van Egmont | 12-04-16 | 01:03

@Duifje63335936 | 12-04-16 | 00:51
Heb je zand in je shariadriehoek of zo?

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 00:57

@toetssteen | 12-04-16 | 00:43
De EU is de overtreffende trap van collaborerende overheid.

La Bailaora | 12-04-16 | 00:56

Duifje63335936 | 12-04-16 | 00:51
Men is het hier volledig met u eens, geen idee wat u bedoelt.

Bram van Ojik | 12-04-16 | 00:54

Dandruff | 11-04-16 | 23:33 Het is nog maar enkele eeuwen terug dat ketters risico liepen te eindigen op de brandstapel, en het was een zware strijd om eindelijk het niveau van beschaving te bereiken dat we dat soort straffen wreed en barbaars vinden. Tegenwoordig evenwel wordt een andere ideologie massaal geïmporteerd, waarvan de aanhangers in grote getale dergelijke straffen als wenselijk achten om ze toe te passen zodra zij daartoe de macht hebben. En tot dusver zie ik geen serieuze kracht die verhinderen gaat dat niet enige generaties verder inderdaad andersdenkenden onthoofd worden en dieven de handen geamputeerd en verkrachte vrouwen gestenigd, enzovoort. Afgezien van geïsoleerde enkelingen, zie ik geen serieuze beweging onder moslims naar rationaliteit, individualiteit, werkelijke interesse voor wetenschap, werkelijk respect voor mensenrechten, werkelijke interesse voor andere cultuur, enzovoort. Het zijn net groepsdieren die massaal gehersenspoeld worden in hun anti-mens-cult. En veel westerse culturen zijn dermate politiek correct zelfuitwissend, zie bijvoorbeeld Zweden, dat ze liever een islamitische hell hole lijken te worden, dan dat men vechten wil voor het behoud van de moderne westerse cultuur. Sterker zelfs: opkomen voor de moderne westerse cultuur van interesse voor wetenschap en respect voor mensenrechten is praktisch niet politiek correct en maakt je bijna een nazi. De islam is een ideologie van helemaal niks en geeft enkel wreedheid en afbraak en eeuwen van volhardende stompzinnigheid, maar politiek correct wordt er de rode loper voor uitgelegd. Uitkeringen, respect, subsidies, afschermen tegen de kritiek, kom binnen, kom binnen, open grenzen, wereld is van iedereen, niets is te dol voor de linkse kerk om met behulp van de islam maar zo snel als mogelijk zelfmoord te plegen. Met dank aan de VARA en NRC en Groen Links; lopen allemaal krom van de ‘morele superioriteit’, die mensen.

notamused | 12-04-16 | 00:52

-weggejorist-

Duifje63335936 | 12-04-16 | 00:51

@toetssteen | 12-04-16 | 00:41
De enige manier om terreurclubs te bestrijden is als de aanhang ze massaal verlaat.

Een light versie van de islam lijkt me minder effectief, al kan het tijdelijk de terreur verminderen, maar alleen als er massaal wordt overgestapt op die light versie.

Maar wij hebben dat niet in onze handen. Wel kunnen wij twee dingen doen: islam verbieden en het verlaten van islam belonen. Dat kan natuurlijk pas als de islamiserende elite terzijde is geschoven.

En who the fuck is Kuitert?

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 00:50

Lucioperca | 11-04-16 | 22:01
Kijk aan, het geloof komt niet te sprake. Wat klets je dan? Begin eens over Charlie Hebdo etc en het 'ja maar' komt naar bovendrijven. Zombie-solidariteit met Gaza. Geen dank voor je holle uitspraak.

Bram van Ojik | 12-04-16 | 00:46

Sultan Erdowie?,Erdowaar?, Erdogan noemt het gedicht van Böhmerman een misdaad tegen de menselijkheid.
Die achterlijke trut Merkel heeft alle begrip voor de sultan.
Begint de Duitse lente met Böhmerman?

Jan Dribbel | 12-04-16 | 00:46

Duifje63335936 | 12-04-16 | 00:38
Eens.

toetssteen | 12-04-16 | 00:46

La Bailaora | 12-04-16 | 00:16

Correct. Maar ja, je kunt de mensen fijn knechten. EU heeft dezelfde trekken.

toetssteen | 12-04-16 | 00:43

@Bram van Ojik | 12-04-16 | 00:02
Jep. Terrorisme zit in islam als een kuiken in een ei.

En dat gaat terug tot de wandaden die de profeet zelf gepleegd heeft. Wat voor goeds kan er komen van het navolgen van een antisemitische vrouwenhandelaar die massamoorden pleegde?

Heel vreemd, maar Marcouch en Abou Taleb geven nooit antwoord op die vraag.

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 00:43

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 00:30
Het is een illusie dat de mens zich zal ontworstelen aan religie. (wat mij betreft liever gisteren maar dat is mijn visie).
Dan maar beter een light versie accepteren/ een soort Kuitert versie.
Maar waarom doen vooral die Anja Meulenbelt clubjes nu ineens hun stinkende best om juist de Salafist te huggen? Wat doet die club met religie?
Peter Breedveld, ook al zo'n ehhh, voorbeeld.

Wat doet het crypto marxisme te knuffelen met uitgerekend de meest weerzinwekkende vorm van ideologie die het tweelingbroertje is van het nazisme? Wat men dan weer op onnavolgbare wijze in de schoenen ziet te schuiven van de boodschapper.

toetssteen | 12-04-16 | 00:41

1996, ik begon vol enthousiasme met mijn nieuwe baan , ambulanceverpleegkundige.
Ik werd destijds ingewerkt door een doorgewinterde collega.
Daar zat je 6 maanden aan vast maar die man was zo negatief over onze geintegreerde medemens die de islam aanhangen daar kon ik als groentje niet mee werken.
Ja ikheb hem gelijk moeten geven.
Het is liegen en bedriegen.
Laat ik de commentaren voor zijn, ik ben geboren en getogen in het schilderswijk.
En sta 100% achter de uitspraak van Wilders.
Ik ben geen islamofoob want een fobie is een irreele angst.

Duifje63335936 | 12-04-16 | 00:38

@mysteryposter | 12-04-16 | 00:28
Thx.

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 00:35

@Dandruff | 12-04-16 | 00:14
Natuurlijk zijn we het grotendeels eens :)

Wat de moslims in Nederland zouden moeten doen is zich organiseren en dan, op een dag, er met zijn allen tegelijk, of met driekwart van alle moslims hier, eruit stappen. Toedeledoki zeggen, dag met je handje, tegen Mohammed de Profeet en zijn imams, en tot nooit meer ziens. Dat zou helpen. Dan gebeurt er verder weinig en zijn ze ervanaf.

Wat Aboutaleb en Marcouch nu doen helpt geen reedt. Door moslim te blijven ondersteunen ze de islam. Ze zijn, naar mijn oordeel, deel van het probleem.

Lewis Lewinsky | 12-04-16 | 00:30

Maar mensen zijn gewoon mensen.
Die heb je in alle maten goed, kwaad of daar tussenin.
Dandruff | 11-04-16 | 23:45
.
Los van geesteszieken, klopt dit niet. Het ondermijnt ook juist de stelling dat iemands ideologie er toe doet. Slechte ideeën maken slechte mensen, die worden niet geboren. Als wij waren geboren in Saudi-Arabië hadden we er waarschijnlijk ook een verwerpelijke moraal op nagehouden.
.
Mag ik een gokje wagen: je bent net 20 geworden, van plan binnenkort weer naar de EO jongerendag te gaan. Als uiting van een doorgeslagen interpretatie van het 'andere-wang' principe zijn refugees meer dan welcome. "Soms moet je iets doen, zonder dat je weet wat je ervoor terugkrijgt" zoals new age domineetjes uitbraken. En als het dan misgaat, komt ieder geval de eindtijd dichterbij, niewaar!

Bram van Ojik | 12-04-16 | 00:25

de Fransen deden dat 40 jaar eerder ook.
@Dandruff | 12-04-16 | 00:14
Mao slachtte ook veel mensen af. Dat is niet ons probleem vandaag de dag.

Ons probleem vandaag de dag is islam (+collaborerende overheid).

La Bailaora | 12-04-16 | 00:16

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 23:59,

Als ik te optimistisch ben, ben jij dat ook, want ik zei ongeveer hetzelfde;
- de islam deugt niet;
- maar veel moslims deugen wel;
- in de praktijk is dat echter doorgaans irrelevant;
- daarom ben ik dus ook zo tegen islamisering;
- omdat dat de kans op deugende moslims sterk verkleint.

Veel problemen die je noemt zijn ook geen typische islam-problemen.
Niet alleen moslims zijn flink los gegaan in Algerije, de Fransen deden dat 40 jaar eerder ook. Dat is voor veel Franse betrokkenen een hoofdstuk waar ze liever niet over spreken. Ook in Nederland waren de politionele acties heel lang onbespreekbaar.
Zelfs over de holocaust (niet eens onze schuld) werd hier na de oorlog heel lang niet gesproken.

Kennelijk praten mensen niet zo graag over pijnlijke gebeurtenissen. Daarvoor hoef je dus geen moslim te zijn.

Dandruff | 12-04-16 | 00:14

theteach | 11-04-16 | 22:29

Ga nou geen HBOers journalistiek wetenschap proberen uit te leggen, dan krijg je dat ze het alleen toepassen wanneer het hen uitkomt... oh wacht.

Halveneger | 12-04-16 | 00:08

Dandruff | 11-04-16 | 23:51
Marcouch is een groot acteur.
Als hij echt was wat hij voorspiegelt te zijn, (dat wat men bij de PvdA maar al te graag wil geloven) had men al lang zijn strot afgesneden.

de honden blaffen... | 12-04-16 | 00:08

Dandruff | 12-04-16 | 00:00
Begrijpend lezen is een kunst. Oproepen tot massamoord, nee. Verre daarvan, just a matter of speech.
De ideologie die de islam is, moet met kracht verworpen worden. Om te voorkomen dat die ideologie juist de ongelovigen onderwerpt, als tweederangsburgers of als slachtoffer. De bewijzen in heel veel islamitische landen daarvoor zijn overweldigend. Zeker wanneer de vlam de pan in gaat, zoals in syrie, Algerije en Nigeria.

Glasgow Argus | 12-04-16 | 00:04

@Dandruff | 12-04-16 | 00:02
Als ie christenen beschermt gaat ie tegen islam in. Snap-ie?

La Bailaora | 12-04-16 | 00:04

@Watching the Wheels | 11-04-16 | 23:43
Dank je wel!
Slaap lekker!

Ars Vivendi | 12-04-16 | 00:02

Dandruff | 11-04-16 | 23:22
Jihad kent meerdere vormen dan de gewelddadige. Het niet inmengen met niet-moslims is al ook jihad. Vijf kinderen baren om de niet-moslims er op termijn uit te drukken ook. Kinderbijslag en zelfs uitkeringen trekken als vervanging van de jizya die de dhimmi volgens moslims verschuldigd is ook. Die Saudische blogger is een uitzondering, en natuurlijk alleen nog moslim bij monde anders was het meteen de doodstraf. En zo zijn er geen duizenden zoals je het laat klinken. Er zijn nauwelijks moslims die onze vrijheden zouden verdedigen. Het is altijd 'ja, maar'. De 'But-Brigade' zoals Salman Rushdie het zei. En het 'radicale' zal ook altijd de kop opsteken omdat het gewoon een plausibele uitleg van de Koran, Hadith etc aka de islam is. Twee weken terug zegt zo'n populaire Mocro rapper nog in de Volkskrant gewoon dat Charlie Hebdo Mohammed niet had mogen tekenen, eigen schuld. Daar kwam niet eens een 'ja, maar' bij. Denk je dat hij dat zou zeggen als zijn familie vrienden etc, zijn gemeenschap, daar anders over denkt? Laat je alsjeblieft niet inpakken door die geromantiseerde beelden van (de geschiedenis van) islam en tolerantie. Waar het goed gaat, is dat puur omdat de andere culturen geen dingen doen die hun moslim buurtjes boossss maken.

Bram van Ojik | 12-04-16 | 00:02

La Bailaora | 11-04-16 | 23:59,

Zo, dat is makkelijk.
Dus als een moslim iets goeds doet is het een ex-moslim?
Ook al weet ie dat zelf nog niet?

Dandruff | 12-04-16 | 00:02

@Dandruff | 11-04-16 | 23:51
Marcouch hoor je om de Nederlanders te pleasen. Verder niets.

Dat blijkt echt uit zijn daden, zoals met de poldermoskee.

Volgens mij is Marcouch een grote fan van Tariq Ramadan, heeft ie ook gezegd. Die lui vinden dat de 'slapers' nog niet wakker mogen worden. Is nog te vroeg. Vandaar dat ie ook op de rem trapt bij zijn eigen achterban. Kijk uit met Marcouch.

La Bailaora | 12-04-16 | 00:01

Glasgow Argus | 11-04-16 | 23:47,

Klets toch niet.
Alsof slechts 1% van de moslims een baan heeft?
En die wil je desondanks toch ophangen?

Naast "radicale nazi's" en "gematigde nazi's" waren er ook heel veel "Duitsers" die niks met het nazisme hadden; maar toch ook echt wel Duitsers waren. Zelfs vochten voor hun land.
Niemand gooit zijn afkomst op de composthoop.
Jij vindt kennelijk dat iedereen doodmaken daarom altijd de beste oplossing is. Dan hoef je je inderdaad niet bezig te houden met lastige zaken als controleerbare feiten, basale bewijslast en heldere logica.

Het lukt vanavond vast niet meer om jou daar van af te brengen.
Welterusten dan maar.

Dandruff | 12-04-16 | 00:00

@Dandruff | 11-04-16 | 23:22
Je bent te optimistisch. Neem de casus Algerije. Klein land met 30 miljoen inwoners waarvan 15 miljoen kinderen. Daar zijn 1 miljoen mensen vermoord in de jaren 90, omdat ze geen goede moslims waren volgens de moordenaars. Het aantal moordenaars daar was dus ook gigantisch.

Een onvoorstelbare reeks misdaden daar in de naam van de islam, waarover overal gezwegen wordt. Alleen Reve heeft er iets over gezegd, namelijk dit: *Islam helemaal geen religie. 't Is eigenlijk voornamelijk massamoord*.

Nee, niet alle moslims zijn slecht, maar de meeste zijn wel irrelevant. Hebben geen invloed op de loop der dingen. Ik roep ze op om eruit te stappen en ex-moslim te worden.

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 23:59

@Dandruff | 11-04-16 | 23:45
Die groep heeft islam eigenlijk al verlaten. Ze noemen zich nog net geen ex-moslim.

La Bailaora | 11-04-16 | 23:59

La Bailaora | 11-04-16 | 23:43,

Ik heb Marcouch ook heel vaak wèl gehoord.
Veel vaker zelfs dan de meeste "atheïstische" PvdA-ers.
Bijvoorbeeld over geweld tegen homo's, joden, of over extremisme in het algemeen. Marcouch werd niet voor niets door Fawaz van "hypocrisie", oftewel afvalligheid beschuldigd. Een fatwa dat dodelijk kan zijn; vandaar dat marcouch en Aboutaleb voor TV van Fawaz eisten dat die zijn woorden in zou trekken.

Nogmaals, moslims die extremisten tegenspreken lopen veel meer risico's dan kafirs die hetzelfde zeggen. Juist daarom wil ik die niet ongezien afserveren.

Dandruff | 11-04-16 | 23:51

@BudWijzer | 11-04-16 | 22:59
Dank, ik ben dus niet de enige die daar zo over denkt

Ars Vivendi | 11-04-16 | 23:48

Dandruff | 11-04-16 | 23:33
dat er altijd 1% is die het voor de rest verpest, inderdaad. die hangen we apart.
de uitzonderingen bevestigen de regel.
de jihad waar je in een eerdere tegel naar verwees hoeft niet altijd op gewelddadige wijze gevoerd te worden. het uitvreten van de gastheer, de overbevolking van publieke en medische diensten, de oververtegenwoordiging in "onschuldige" misdaad zoals autodiefstallen, winkelovervallen enzovoorts is net zo goed een onderdeel van de strijd tegen de vijand. de jihad dus.
dat in islamitische landen er vrijere geesten rondlopen, die de uitwassen van de maatschappij ook daar willen bestrijden, soit. de islam is vooral groot geworden in een stammenmaatschappij, waarbij de strijd tussen de verschillende stammen nogal eens een puntje is. de islam in een man, zoals de grote winston eens zei, is als rabiës in een hond. en die hond kan je dan ook nooit meer vertrouwen. gaat een moslim door verlichting heen, dan moet hij ook het ideologische systeem dat de islam vormt verwerpen. dan moet de inmiddels ex-moslim dat systeem ook met kracht verwerpen. gematigde islam bestaat net zo goed als er gematigd nazisme heeft bestaan. een relatief kleine gewelddadige voorhoede met heel veel volgers, die op hun beurt ook hele foute dingen doen tegen de ongelovigen. inherent in the system.

Glasgow Argus | 11-04-16 | 23:47

La Bailaora | 11-04-16 | 23:32,

Ik had het niet over "angsthazen", ik had het over moslims die met gevaar voor eigen leven tegen het moslimextremisme ingaan.
Zoals in Egypte, Indonesië en Nigeria, waar moslims christelijke kerken beschermden tegen islamitisch geweld.
www.nd.nl/nieuws/buitenland/moslimjon...
www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/...
www.eo.nl/geloven/nieuws/item/moslims...

Een dergelijke vorm van "verraad" naar de ummah vergt aanzienlijk meer moed dan anoniem op internet roepen dat geen enkele moslim echt deugt.
Ik onderstreep alles negatiefs wat er ooit gezegd is over de islam; ik kan werkelijk geen enkel procentje van een eventuele mogelijkheid op het bestaan van een positief aspect aan die religie ontdekken.
Maar mensen zijn gewoon mensen.
Die heb je in alle maten goed, kwaad of daar tussenin.

Dandruff | 11-04-16 | 23:45

@Ars Vivendi | 11-04-16 | 23:21
Printversie is nog wel te vinden, kijk even misschien is het dezelfde tekst http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-15317086.html ?
.
"Wir beschließen etwas, stellen das dann in den Raum und warten einige Zeit ab, was passiert", verrät der Premier des kleinen Luxemburg über die Tricks, zu denen er die Staats- und Regierungschefs der EU in der Europapolitik ermuntert. "Wenn es dann kein großes Geschrei gibt und keine Aufstände, weil die meisten gar nicht begreifen, was da beschlossen wurde, dann machen wir weiter - Schritt für Schritt, bis es kein Zurück mehr gibt."
.
Ik ga m'n mand opzoeken, morgen vroeg dag. Leuke avond nog!

Watching the Wheels | 11-04-16 | 23:43

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 23:15
Ik begrijp wat u bedoelt, laat dat helder zijn, maar tevens ben ik van mening dat er een verlichting mogelijk is als men stopt men die weerzinwekkende knuffelpartijen inzake islam straight. Alawieten (lees vrijwel seculier, maar zo 1 keer per jaar gaan ze naar een moskee en soms zelfs dat niet), laat men verrekken.
In mijn ogen is dat de SGP omhelzen en tegen de aanhangers van Kuitert zeggen: we willen terug naar de knechting van de mens en de vrouw in het bijzonder.

Lees: onze aandacht wordt te zeer gefocust op een religieus marxisme. Wellicht is het dat wat socialisten zo in het web lokt.

toetssteen | 11-04-16 | 23:43

@Dandruff | 11-04-16 | 23:33
Vooral Marcouch is een wolf in schaapskleren. Heel veel taqiya.

Zie de 'gematigde' poldermoskee en de radicale imam's die daar kwamen preken. En Marcouch zag dat het goed was (we hoorden hem niet).

La Bailaora | 11-04-16 | 23:43

Als je met die rapport een linkse Amsterdamse lul er mee om de oren slaat gaat hij dagje Schilderswijk harinkje happen of gaat die ze oude kleding uitdelen aan gelukzoekers als die in de avond thuis komt en een kopje munt thee drinkt er over opscheppen op Facebook hoe goed hij bezig is en dat er ook veel wel goed gaat deze lieden zijn nog een groter probleem dan de islam

Poldergek | 11-04-16 | 23:40

BlowingBubbles | 11-04-16 | 23:08 Het valt mij wel op dat Cliteur nauwelijks iets weet van de Europese geschiedenis (heeft joods-christelijke, Grieks-Romeinse en Germaans-Keltische bronnen) en ook nauwelijks iets weet van de islam (of dat fingeert) en verder allerlei mensen ‘humanist’ noemt (Spinoza, Socrates) die helemaal geen humanist zijn. Het is te hopen dat in de door hem gewenste ideeënstrijd mensen bereid zijn open te staan voor geschiedenis en feiten zoals die inmiddels gemeengoed zijn. In het vragenuurtje valt op dat helemaal op het eind nog iemand het nodig vindt te wijzen op de aanslagen van christenen op abortusklinieken. Net alsof je daarmee ineens alle terreur van de islam hebt weggerelativeerd. En daarvoor was al voorbij gekomen dat het oude testament vol met geweld zit (maar de islamitische doctrine is zeer veel erger). De westerse cultuur steekt zo vol zelfhaat, dat ik voorlopig nog steeds die islam een grote kans geef om grote delen van de westerse cultuur te slopen. En velen zullen er respectvol naar kijken, met tegelijk het nazi nazi wegdemoniseren van mensen die ervoor waarschuwen. Zie maar de VARA en NRC en andere centra van islamknuffelarij en culturele zelfhaat.

notamused | 11-04-16 | 23:39

Vind het wel mooi om te zien dat zoiets van een linkse neger komt. Dat impliceert toch dat het besef van een gefaald multicultureel ideaal, laat iedereen lekker zijn eigen cultuur houden. Misschien toch niet zo gek om te eisen dat ergens gaan wonen betekent dat je je aanpast naar de normen en waarden van je geadopteerde thuisland en niet andersom. Wel zo netjes.

WatZalIkErvanZeggen | 11-04-16 | 23:38

In mijn kennissenkring zitten Marokkanen, Turken en Egyptenaren die hun Verlichting al hebben gehad.
@Lucioperca | 11-04-16 | 21:46
LED?

Mark_D_NL | 11-04-16 | 23:38

@LinkseWreker | 11-04-16 | 23:20
https://youtu.be/sE2yz-L64ag?t=3 (Frans Halsema toch?), dat andere was die mooie pinksterdag https://youtu.be/TWs3wmYwxEA?t=3 "kan van een behanger zijn of iemand uit Den Haag". Wat een teksten joh :).

Watching the Wheels | 11-04-16 | 23:37

Zoals een rozenkweker rozen kweekt, zo kweekt politiek links een onderklasse want anders heeft men geen kiezers meer. Als een land floreert (zoals het onze ooit deed) is dat een bedreiging voor links en zullen ze instinctief de destructie (import kansloze moslims bijvoorbeeld) in gang proberen te zetten ter vergroting van de kansarme onderklasse.

Rest In Privacy | 11-04-16 | 23:37

Glasgow Argus | 11-04-16 | 23:07,

Als je mijn reacties nog nooit gelezen hebt kun je inderdaad zeggen dat ik een "gevaarlijke dromer" ben. Ik stel voor dat je mijn reacties wèl even leest voor je er wat over zegt.

Codewoord "Molenbeek" bevestigt inderdaad wat ik al om 22:28 uur zei; dat teveel islamisering ertoe leiden dat moslims steeds minder voor zichzelf, en steeds meer voor de ummah gaan denken. Een groepsdynamiek die je niet alleen bij moslims ziet, maar die door de fysieke dreiging van de islam wel veel sterker is.

Dat gezegd hebbend, zei ik ook al tegen Lewis dat er talloze voorbeelden zijn van moslims die met gevaar voor eigen leven het extremisme aan de kaak stelden, zelfs in streng islamitische landen zoals Saoedi Arabië, Pakistan en Iran. Maar ook hier; ik kan een hoop negatieve dingen zeggen over Marcouch en Aboutaleb, zoals over elke politicus. Maar zij schopten wel tegen de scheentjes van veel moslims, iets wat andere PvdA-ers nooit hebben gedurfd; uiteindelijk heb ik dan liever een Aboutaleb dan een Plasterk als burgemeester.

Dat de islam niet deugt betekent niet dat geen enkele moslim deugt.

Dandruff | 11-04-16 | 23:33

@Dandruff | 11-04-16 | 23:22
Gematigde moslims bestaan wel, maar die noemen zich vooral ex-moslim, zoals Ayaan of Wafa Sultan.

Verder zijn er nog wel echt gematigde moslims, voornamelijk 'angsthazen' binnen de islam, die zich er aan ontrekken, maar daar heb je dan niet veel aan. Die gaan islam niet stoppen.

Er is dan nog een hele groep die doet alsof ze niets met islam hebben, waarbij veel westerlingen dénken dat het gematigden zijn, zich ook ontrekken, maar straks als het puntje bij paaltje komt, voor islam zullen kiezen.

Mijn vrees is dat de laatste groep een stuk groter is dan de eerste 2 groepen.

La Bailaora | 11-04-16 | 23:32

"All the while, girls are shipped off to have their genitals mutilated, " en bij de boys worden de genitals in veel groteren getale thuis gemutileerd maar dat wordt niet eens opgenoemd. Deze man hangt blijkbaar nog steeds het marxistisch/feministische "blanke heteroseksuele mannen zijn disposable" denken aan.

Uitindelijk is het probleem trouwens niet de islam, maar het gebrek aan iq. In de zandbaklanden heeft de gemiddelde bevolking een iq van 83, en is dus even intelligent als de domste 5% van autochtone Britten. En die domste 5% is langs de hiergrnoemde maatstaven ook precies even vervelend als de gemiddelde zandbakkiër. Staat dus los van de islam. Interessant leesvoer: The bell curve (Herrnstein/Murray, 1994).

the sable guy | 11-04-16 | 23:29

koter | 11-04-16 | 22:49
Vraag je je wel eens af wat ze dan hier komen doen.
Of niet?

de honden blaffen... | 11-04-16 | 23:25

In mijn kennissenkring zitten Marokkanen, Turken en Egyptenaren die hun Verlichting al hebben gehad.
@Lucioperca | 11-04-16 | 21:46

KOmt de tijd dat je die woorden inslikt, eens zal je zien dat je die mensen nooit kunt vertrouwen.

Uit eigen ervaringen en door schade en schande wijs geworden is voor mij de maat meer dan vol en als ik de keuze zou hebben zou de Islam in Nederland een totaalverbod krijgen en de Koran verboden en verbrand.

LinkseWreker | 11-04-16 | 23:23

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 23:05,

Nee, die 3 voorbeelden laten zien dat onze inlichtingendiensten heel goed weten wie er radicaliseren. Maar daar uiteindelijk niks mee kunnen zolang er geen concrete aanleidingen zijn, en dan soms verkeerde conclusies trekken.

Mijn punt dat de meeste moslims *niet* door de inlichtingendiensten gevolgd worden blijft staan; net als mijn punt dat de meeste moslims van geboorte tot dood *niet* actief zijn in de jihad.

Sterker nog, er zijn de afgelopen decennia duizenden moslims geweest die in opstand kwamen tegen het extremisme; die dat vaak met hun leven moesten bekopen. Of ze incasseren 1.000 (!) stokslagen, zoals Raif Badawi in Saoedi Arabië.
Talloze andere moslims hebben hun nek uitgestoken voor niet-moslims, bijvoorbeeld door hindoes in India te helpen een verwoeste hindoetempel te herbouwen of te waken rond christelijke kerken in Egypte, om aanslagen te voorkomen.
Die moslims lopen aanzienlijk meer risico's in hun strijd tegen extremisme dan veel toetsenbordtijgers hier. Daarom mag je ze niet op één hoop gooien met het tuig waar we het over hebben.

Dat de islam niet deugt weet ik en zei ik dus ook al, maar dat betekent niet dat elke moslim niet deugt.

Dandruff | 11-04-16 | 23:22

heel, maar dan ook heel erg langzaam wordt men wakker uit de policor droom, en beseft men dat het een multiculti nachtmerrie is .......

Nebuchednezzar | 11-04-16 | 23:21

Zoals Leen Jongewaard jaren geleden al zong: Vluchten kan niet meer !!!

Met dank aan de knuffelidioten in den Haag en daarbuiten !!

LinkseWreker | 11-04-16 | 23:20

@Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 23:13
Het gedicht begon al wat eerder zie ik nu https://youtu.be/YC_IkwjJTkM?t=1 hij is gek dat hij daarop hapt door aangifte te doen, nou gaan ze hem helemaal slopen :).

Watching the Wheels | 11-04-16 | 23:18

@Lucioperca | 11-04-16 | 21:46

Oh, en tuurlijk is de snackbar eigenaar je kameraad, vriend!

verbanden | 11-04-16 | 23:16

@toetssteen | 11-04-16 | 23:04
Dandruff zegt terecht dat er geen gematigde islam is. En ik voeg daaraan toe dat het begrip gematigde moslim onzinnig is.

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 23:15

ff intunen op Pauw, Ruben L Oppenheimer laat vazal van Erdogan alle hoeken van de kamer zien.

Harry Turtle | 11-04-16 | 23:14

@Watching the Wheels | 11-04-16 | 23:11
Dank.

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 23:13

In mijn kennissenkring zitten Marokkanen, Turken en Egyptenaren die hun Verlichting al hebben gehad.
@Lucioperca | 11-04-16 | 21:46

Ja, ik ken mensen die mensen kennen die dat ook altijd beweren. Echt, zulke neeeeeeette moslims in hun vriendenkring. Liegbeest ben je.

verbanden | 11-04-16 | 23:12

@Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 22:56
Dit is dat gedicht waar Erdogan aangifte over heeft gedaan hihi ... https://youtu.be/YC_IkwjJTkM?t=43

Watching the Wheels | 11-04-16 | 23:11

@Dandruff
Ik zou de Ahmadiyya als gematigd omschrijven. Zij geloven niet in een gewapende jihad, geloven wel in veel Oosterse profeten (Buddha, Confucius, etcetera), vinden ook de Bijbel en de Torah heilig, vinden wetenschap belangrijk. Dat zijn die lui die op nieuwjaarsdag vuurwerk opruimen in Den Haag. Maar... zij worden vaak door de rest van de moslimgemeenschap gezien als ongelovige ketters.

Gualtiero | 11-04-16 | 23:10

@not amused, 21.53, inderdaad een mooie bijdrage. Tijd dat 'intellectueel' NL de ideologische strijd gaat voeren.

BlowingBubbles | 11-04-16 | 23:08

-weggejorist-

Poitiers732 | 11-04-16 | 23:07

Dandruff | 11-04-16 | 22:59
je bent een gevaarlijke dromer. codewoord: molenbeek. de ummah zorgt ervoor dat niemand spreekt, terwijl de moordenaar zijn gang kan gaan. maar kijk rustig weg, terwijl de maatschappij waar de EU zogenaamd voor staat, die van mensenrechten en individuele waarden wordt gemold, onder je eigen ogen. wanneer je het maar zou durven zien.

Glasgow Argus | 11-04-16 | 23:07

@Dandruff | 11-04-16 | 22:59
De drie voorbeelden laten zien dat het hele begrip "gematigde moslim" zinloos is.

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 23:05

Zelfs Johan Derksen had het vanavond over een marokkanen probleem in het voetbal.
Ook al in de voetbalwereld.

Jan Dribbel | 11-04-16 | 23:05

Dandruff | 11-04-16 | 22:28

Eens.

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 22:49

Yep, maar dat ondergraaft niet het comment van Dandruff. Sterker, het versterkt dat.
Immers, een bepaalde club vooral vooruitstrevende elitaire dwazen, is na het baas in eigen buik, ban de bra en paus in de ban naarstig op zoek naar een nieuw item dat dwars staat op de mores. Een recalcitrante puber die in tegen zijn een levenstaak heeft gevonden (op de Joop is dat bijvoorbeeld Han vd Horst, Jole zelf en op de andere panelen struikelt men over de zelfhaters zoals een vd Dunk en co).
Er waart een cultureel marxisme rond dat hand in hand gaat met een uitgespeeld monopoly spel, lees: het geldsysteem is toe aan een jubeljaar/update. Soort van take your losses en schone lei.
Mja, alleen met een leuke bloedige oorlog kan de shit weer vooruit worden geschoven.
Het is verdraaid nog toe net een casino.

toetssteen | 11-04-16 | 23:04

@Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 22:56
Het rijmt wel :) ...

Watching the Wheels | 11-04-16 | 23:01

Glasgow Argus | 11-04-16 | 22:38,

To the point, maar niet correct.

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 22:49,

Je noemt 3 "gematigde moslims". Die alledrie al vóór hun daad door inlichtingendiensten werden nagetrokken.
Waarom zou dat zijn geweest, denk je?

De meeste moslims worden helemaal niet nagetrokken door inlichtingendiensten. En sterven een natuurlijke dood, zonder ooit iemand te hebben vermoord.

Dandruff | 11-04-16 | 22:59

moslims zijn de nieuwe nazi's.

Ars Vivendi | 11-04-16 | 21:47

.
Muslims in Germany chant “Adolf Hitler” and “Allah hu Ackbar” in rapid succession
.
youtu.be/isRnEx4HIzQ

BudWijzer | 11-04-16 | 22:59

Poitiers732 | 11-04-16 | 22:55
voorlopig werkt het wel, want de fakkels en hooivorken staan in het vet en op het groene zoodje in den haag is het rustig...
en dat van die karel martel, tja, hoe zal ik het zeggen..

Glasgow Argus | 11-04-16 | 22:58

@Watching the Wheels | 11-04-16 | 22:53
Vooruit dan.

De gedigt Erdogan

Erdogan is geweldig
een ware moslim

een fantastische moslim
een geweldige moslim

wat een moslim is die man
die Erdogan
*kotz*

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 22:56

-weggejorist-

Poitiers732 | 11-04-16 | 22:55

Eigenlijk zou nu https://twitter.com/arjenlubach ook even helemaal los moeten gaan met een mooi gedicht over Erdogan.

Watching the Wheels | 11-04-16 | 22:53

de Voorzittert | 11-04-16 | 22:52
nee, dat duurt nooit drie dagen.

Glasgow Argus | 11-04-16 | 22:53

De oogkleppen gaan pas af als er 127 Nederlandse mannen, vrouwen en kinderen op 4 plekken tegelijk opgeblazen worden... (voor een dag of 3, daarna krijgt GS de schuld).

de Voorzittert | 11-04-16 | 22:52

raskol | 11-04-16 | 21:39
Nee het is Trevor Phillips, met dubbel l.

PrinsesStoepje | 11-04-16 | 22:49

"Indeed, a significant minority of Britain’s three million Muslims consider us a nation of such low morals..."

Kan niet zeggen dat ik het hiermee oneens ben. Engeland is inderdaad een Sodom en Gomorra en dit geldt voor veel westerse landen. Je kan veel van moslims vinden maar sommige punten van kritiek (op het Westen) die ze hebben zijn zeer begrijpelijk.

koter | 11-04-16 | 22:49

@Dandruff | 11-04-16 | 22:28
*er zijn zat gematigde moslims*.

De enige voorbeelden van gematigde moslims die ik ken zijn de volgende drie:

1. Mohammed Bouyeri. Is uitgebreid doorgelicht door de AIVD die hem het predikaat *gematigd* gaf. Twee weken later sneed hij de keel door van Theo van Gogh na hem doodgeschoten te hebben.

2. Mohammed Atta. Vriendelijke student. Nagetrokken door onlichtingendiensten die hem als *gematigd* omschreven. Stuurde vervolgens een gekaapt vliegtuig het WTC in.

3. Tamerlan Tsarnaev. Immigrant, bekeken door de Amerikaanse inlichtingendiensten die hem *gematigd* noemden. Sloeg in Boston toe tijdens de marathon met snelkookpanbommen.

Vertel mij niks over *gematigde moslims*.

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 22:49

Hoor je het ook eens van een ander.

Rest In Privacy | 11-04-16 | 22:48

We hebben het maar druk met die moslims. Erdogan heeft aangifte gedaan tegen een Duitser die een (al dan niet geslaagde) grap maakte die als de bliksem van het internet verwijderd moet worden http://www.welt.de/politik/deutschland/article154236921/Vor-allem-Merkel-steht-im-Fall-Boehmermann-bedroeppelt-da.html

Watching the Wheels | 11-04-16 | 22:48

"say no more"

stroopa | 11-04-16 | 22:48

Lucioperca | 11-04-16 | 21:52
Een moslim die de Verlichting heeft doorgemaakt stapt uit de islam. Die wenst niet langer een mohammedaan=volger van de gruwelprofeet mohammed te zijn. Hij/zij die blijft bij de koran kan nooit Verlicht zijn want de koran mag nooit gewijzigd cq gemoderniseerd worden, het geschrevene is immers het woord van hun allah, de voor hen enige ware.
Ook al lijken sommige moslims de ge-en verboden ietsjes losser te interpreteren wil dat nog niet zeggen dat ze de kwaadaardige leer van de struikrover en moordenaar mohammed niet meer volgen.

appelvink | 11-04-16 | 22:46

Poitiers732 | 11-04-16 | 22:40
de eu elite hoeft zich helemaal niet te verdiepen in de islam (wanneer ze dat zelf niet willen, althans). ze moeten alleen zorgen voor voldoende veiligheidsmaatregelen voor zichzelf en genoeg geld om de horde te beheersen.
er is helaas geen karel martel om de horde terug te slaan. of een jan sobieski.

Glasgow Argus | 11-04-16 | 22:44

Geert Linkers | 11-04-16 | 22:30
Jij bent af. SGP-ers snijden niet op klaarlichte dag de keel af van een soldaat, blazen zich niet op in metro's, gooien geen homo's van daken en besnijden hun dochters niet.

BlowingBubbles | 11-04-16 | 22:42

-weggejorist-

Poitiers732 | 11-04-16 | 22:40

Dandruff | 11-04-16 | 22:28
"een gematigde moslim is degene die de ongelovige vasthoudt terwijl een moslim radicaal hem de strot afsnijdt". niet zelf verzonnen, wel to the point

Glasgow Argus | 11-04-16 | 22:38

Pieter V | 11-04-16 | 22:27
de hele EU is gestoeld op de gedachte van de planmatige harvesting van tax farms. en dan is het makkelijk wanneer er geen dominante cultuur meer is, qua handhaving. multiculturalisme is een uitvloeisel van het cultureel marxisme, waarin het een constante strijd is van onderdrukten en onderdrukkers. het klassieke marxisme was gestoeld op klassenstrijd, maar de emancipatie van arbeiders dreef de voormalige onderdrukte klasse naar de burgerlijke partijen. en ze werden te mondig. dan is een systeem waarin iedereen tot een onderdrukte minderheid behoort makkelijker met subsidies te pacificeren. het plan kalergi-coudenhove is een van de voorbeelden waarop intensieve menshouderij succesvol kan worden vormgegeven. als halve belg-van oostenrijks-adellijke afkomst wel iemand met de juiste ingangen, de proto-EU eliteburger.

Glasgow Argus | 11-04-16 | 22:36

Trevor Philips hé....?

Oh, by the way, that's entirely your fault.

alexbl | 11-04-16 | 22:33

Ga bij de sgp achterban peilen en je krijgt net zulke percentages over vrouwen, homo's etc. Neemt niet weg dat er wel wat actiever tegen opgetreden mag worden.

Geert Linkers | 11-04-16 | 22:30

Wel belangwekkend dat deze Philips dit zegt, omdat hij in 1997 een rapport schreef over islamofobie. Volgens eigen zeggen was hij zelfs de uitvinder van dat woord.

Foolonthehill | 11-04-16 | 22:29

Is het kwartje nu nog steeds niet gevallen?
Pieter V | 11-04-16 | 22:27
.
Ja bij mij allang maar ja, dat telt niet....

Lupuslupus | 11-04-16 | 22:29

Houd eens op een steekproef van n=1081 te betwijfelen. In principe is dat een betrouwbare steekproef (= als je 100 keer dit onderzoek herhaalt, komt er 95x hetzelfde uit met een foutmarge van 5%). Het ergere is het volgende. Deze steekproef is wellicht niet representatief. Want slechts de moslims die mee wilden doen, hebben deze antwoorden gegeven. In dit geval betekent dat waarschijnlijk dat de resultaten bij een representatieve steekproef (de echte radicalen houden hun klep immers, net als in Molenbeek) nog veel negatiever zouden zijn geweest. Oftewel. Dit onderzoek is betrouwbaar maar de resultaten geven een overmatig positief beeld (vanuit Westers perspectief dan).

theteach | 11-04-16 | 22:29

Lucioperca heeft gelijk, er zijn zat gematigde moslims. Ik ken er ook zat. Toevallig zijn dat relatief vaak moslims die zich niet zo met de islam bezig houden, "muslims in name only". Nu kan dat ook nog; maar hoe meer Nederland islamiseert, hoe lastiger het voor die moslims wordt om zelf over dingen na te denken. Een fatwa wegens "hypocrisie" oftewel "geloofsafval" is zo gevat, vraag maar aan Marcouch.
Zo'n fatwa is in een islamitische omgeving dodelijk.

Probleem is dus dat er geen gematigde islam is.
Er is geen enkele invloedrijke islamitische geestelijke die vrede, vrijheid en tolerantie predikt. Als iemand mij 1 voorbeeld van het tegendeel kan geven, hoor ik het graag. Het is allemaal blinde haat en zo bruut mogelijk geweld, en dan als beloning voor die jihad het verkrachten van de vrouwen en kinderen van de overwonnenen.
Dat is de islam.
En daar valt voor niet-moslims niet mee te leven.
Voor normale moslims ook niet trouwens; de sharia maakt vooral islamitische slachtoffers, en hetzelfde geldt momenteel voor de jihad.

Dandruff | 11-04-16 | 22:28

@Lupuslupus | 11-04-16 | 22:12

Ik begrijp werkelijk niet dat niet iedereen zich verdiept heeft in het misdadige Coudenhoven-Kalergi plan uit de 20-er jaren van de vorige eeuw.
Dat plan om de autochtone bevolkingen in Europa te verdunnen met onvoorstelbare aantallen immigranten om op die manier de sociale cohesie in Europa te breken en een een voor de EU dictators "kneedbare en serviele" en tevens verarmde bevolking te kweken, niet meer in staat om zich te verzetten, is wat kennelijk door de EU wordt nagestreefd.

Zowel Van Rompuy als Angela Merkel hebben van het genootschap dat achter dat plan staat al onderscheidingen gekregen voor hun verdiensten.

De agressieve islamitische zombies die dood en verderf zaaien zijn daar natuurlijk uitstekend voor gekwalificeerd.
Het is alleen een beetje uit de hand gelopen.

Is het kwartje nu nog steeds niet gevallen?

Pieter V | 11-04-16 | 22:27

@replacing the failed policy of multiculturalism."
.
Nou succes dan maar. Heel misschien dat mijn achter-kleinkinderen het nog zullen meemaken maar ik geloof er geen barst van. De islam is al 1400 jaar bezig met de wereld te veroveren - zelfs in de VS is er al een stad waar de sharia gehanteerd wordt - en op de manier zoals het nu gaat - steeds maar weer toegeven en buigen - gaat het ze nog lukken ook.
.
Zet ze maar de voet dwars, sluit een paar moskeeën en je zult zien wat er gebeurt. Zelfs nu ze nog op hun wenken bediend worden zijn ze in vele wijken van vele steden al heer en meester. Dat zal alleen maar erger worden.
.
Europa wordt Yoegoslavië in het groot.

Lupuslupus | 11-04-16 | 22:26

-weggejorist-

Roadsurfer | 11-04-16 | 22:26

of AK

bossnl | 11-04-16 | 22:23

En het blijft maar doodsstil bij de NOS, NPO, Nieuwsuur, DWDD, Pauw en de vele andere op Noord-Koreaanse leest geschoeide "journalistiek".
Gelukkig hebben we deze nog ; time2wakeup.me/?p=3487
En natuurlijk RT, maar dat is logisch.

Dostranamus | 11-04-16 | 22:23

Een beetje moslim heeft een uzie een beetje Nederlander heeft stembiljet en koopt bij aldi

bossnl | 11-04-16 | 22:22

@Lupuslupus | 11-04-16 | 22:16
Dan was er dus om te beginnen geen vriendschap. Zoals jij al aangeeft door vriendschap tussen aanhalingstekens te zetten.

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 22:22

-weggejorist-

Poitiers732 | 11-04-16 | 22:22

@roze_bril Yo, als je zo begint ken ik er ook nog wel een paar :)

arzal3138 | 11-04-16 | 22:19

Onze regering zijn de nieuwe nazi's, met dat verschil dat ze een proxy leger van islamitische barbaren op ons afsturen in plaats van zelf te vechten. Laffe hypocriete honden zijn het.

marcoplarco | 11-04-16 | 22:18

Ik vrees dat ik u daarin gelijk moet geven. Er is geen plek op aarde waar islam géén problemen geeft. En ik ben op veel van die plekken geweest..

Lucioperca | 11-04-16 | 22:17

@arzal3138, in S-A zitten honderduizenden Syriers. Allemaal mannen... loonslaven. Met de nadruk op het laatste.

roze_bril | 11-04-16 | 22:16

Stel ze het gewoon een keer voor, Lucio, om de islam vaarwel te zeggen en ex-moslim te worden. Wat kan je gebeuren?
Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 22:05
.
Dat de "vriendschap" plotseling over is?

Lupuslupus | 11-04-16 | 22:16

@lovekila Jazeker volmondig net als de rijke Arabische landen, rust in eigenland, daarom zijn ze daar ook niet welkom om de hoek

arzal3138 | 11-04-16 | 22:14

Lucioperca | 11-04-16 | 21:52
Koesteren? Doen ze mij en de mijne ook niet. Jij ook niet trouwens, pis lekker op jezelf, flapdrol.

lovekila | 11-04-16 | 22:13

Wonderful-Life | 11-04-16 | 21:58
-
Amen!

blokje om | 11-04-16 | 22:13

moslims integreren nooit, de koran verbiedt dat met minimaal 14 teksten.De gehersenspoelde zullen nooit handelen tegen de koran. Met moslims en de rest van de wereld zal het nooit goed komen, onmogelijk.

Aboe la | 11-04-16 | 22:12

De landen stellen dat ze de vluchtelingen wel financieel en in hulpmiddelen helpen, maar om ‘demografische redenen’ geen vluchtelingen kunnen toelaten.

arzal3138 | 11-04-16 | 22:08
.
HET grote doel is om Europa te islamiseren - de voorhoedes zijn hier al - en dat werkt niet wanneer ze in de door u genoemde moslimlanden blijven hangen hè?

Lupuslupus | 11-04-16 | 22:12

Een mooie eerste stap zou zijn als ze daar stoppen met dat belachelijke accepteren van shariarechtbanken.

BlowingBubbles | 11-04-16 | 22:12

"Chanel 4-docu"

Huh? Het is toch Chanel no.5?

Tapu | 11-04-16 | 22:11

"Indeed, a significant mayority of Dutch’s sixteen million residents consider Muslims of such low morals that they would rather live more separately from their Muslim countrymen, preferably without any." Toch?

lovekila | 11-04-16 | 22:10

Wat opvalt in de migratiestromen van Syriërs is dat deze vrijwel nooit eindigen in één van de rijke Golfstaten in de regio. In een land als Saudi-Arabië met ruim 27 miljoen inwoners verblijven slechts 561 vluchtelingen. Dat is vreemd, aangezien in buurland Jordanië (8 miljoen inwoners) meer dan een half miljoen Syrische vluchtelingen verblijven. Ook Kuweit (614), Qatar (133) en Bahrein (311) nemen nauwelijks Syrische vluchtelingen op, terwijl al deze landen in de buurt liggen. Vanaf Zuid-Syrië is het ongeveer 2 uur rijden naar de grens met Saudi-Arabië. Een ritje naar Griekenland neemt vanaf Damascus toch al gauw 20 uur in beslag.

Waarom ondernemen honderdduizenden Syriërs de levensgevaarlijke reis naar Europa, terwijl er steenrijke landen om de hoek liggen? Op die vraag kan maar één antwoord mogelijk zijn: de Golfstaten houden de deur potdicht.

Officieel kunnen Syriërs asiel aanvragen in een Golfstaat, maar volgens hulporganisatie Amnesty International leidt zo’n aanvraag in de praktijk bijna nooit tot succes. Toen Qatar enkele jaren geleden enkele tientallen Syrische vluchtelingen opnam, was dit groot nieuws. Het was de eerste keer dat een Golfstaat over het hart streek en vluchtelingen opnam. De gastvrijheid van Qatar bleef overigens steken bij 133 vluchtelingen.

De actie van Qatar was bijzonder, want het is beleid van de Golfstaten om geen vluchtelingen op te nemen in eigen land. De Gulf Corporation Council, het overkoepelende orgaan van de Golfstaten, weigert het VN-vluchtelingenverdrag uit 1951 te ondertekenen. Anders dan bijvoorbeeld de landen van de Europese Unie (EU) erkennen de Golfstaten de internationale vluchtelingenstatus met bijhorende verplichtingen dus niet.

Terwijl de EU zichzelf heeft verplicht migranten een eerlijk asielproces te geven, kunnen Golfstaten iedere irreguliere migrant zonder pardon de grens overzetten.

De Golfstaten kopen hun schuldgevoel af door miljoenen over te maken naar hulporganisaties zoals de UNHCR. De landen stellen dat ze de vluchtelingen wel financieel en in hulpmiddelen helpen, maar om ‘demografische redenen’ geen vluchtelingen kunnen toelaten.

arzal3138 | 11-04-16 | 22:08

Lucioperca | 11-04-16 | 21:52
Nee, niet koesteren want dan krijgen we nog meer Troetel-Turken en Knuffel-Marokkanen. We hebben al Özcan Akyols en Ali B's genoeg. Indirect surfen die lekker mee op de roze wolk die gecreëerd is door de Goedmens.
Ze kunnen beter openlijk bewijzen dat ze onverholen en zonder voorbehoud achter NL staan, want onze Molenbeken zijn er namelijk ook in de grote steden. Het kaf moet eens duidelijk van het koren gescheiden worden.

Nelis SplitBloes | 11-04-16 | 22:08

gaffelbaard | 11-04-16 | 21:54
Dank voor de link!

_Fly66_ | 11-04-16 | 22:08

ojee. dus ik had toch gelijk.

Wutbürger_ | 11-04-16 | 22:06

Islam is gif voor de hersenen. Zo krachtig dat hele culturen er blijvend mee besmet reken. Het moet radicaal opgeruimd worden.

Fijnstoffer | 11-04-16 | 22:05

@Lucioperca | 11-04-16 | 22:01
LOL. Het geloof komt nooit ter sprake! Zoals ik al zei, jij bent naïef. Ubernaïef zelfs :)

Stel ze het gewoon een keer voor, Lucio, om de islam vaarwel te zeggen en ex-moslim te worden. Wat kan je gebeuren?

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 22:05

@Lucioperca | 11-04-16 | 21:59

Ja, leuk. Maar die zien ze dus als verraders. Ze worden uitgekotst of desnoods bedreigd door die gemeenschap. Je doet aan wensdenken. Maar je hebt helaas gelijk. Het is wij tegen zijn. Laat ik het zo zeggen, dat was mijn keuze niet. Maar als je goed kijkt naar de mechanismen van moslimgemeenschap in andere samenlevingen, dan is dat de enige uitkomst. Maar we kunnen onszelf ook voor de gek houden. Vind ik ook goed. Want ik ben nog wel in Nederland, maar heb mijn huis al ergens anders.

roze_bril | 11-04-16 | 22:03

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 21:55

Dit kan ik u eerlijk gezegd niet met zekerheid vertellen. Het geloof komt in onze interactie nooit ter sprake.

Lucioperca | 11-04-16 | 22:01

@Feynman | 11-04-16 | 21:46
Ik ben zo blij dat jij al die onzin op de NOS voor mij volgt en duid. Dank je.

Mark_D_NL | 11-04-16 | 22:01

@vrijlanselier
Who cares, nakomelingen van CDA66 stemmers zoeken het fijn zelf uit, Darwin.

compitaal | 11-04-16 | 22:01

Gualtiero | 11-04-16 | 21:49
Helemaal mee eens, niets is wat 't lijkt.

Musset | 11-04-16 | 22:00

roze_bril | 11-04-16 | 21:54

Het is nu een situatie van wij tegen zij. Daardoor trekken de zwakkere broeders naar elkaar toe in hun slachtofferrol. Als hun "broeders" die hier wél gewoon meedoen (de mensen waaraan ik refereer) veel succesvoller zijn, zet dat wellicht aan tot nadenken over de compatibiliteit van orthodoxe islam met onze maatschappij.

Lucioperca | 11-04-16 | 21:59

Tja. Captain Hindsight to the rescue.

Muggenmepper | 11-04-16 | 21:58

Islam = Onderdrukking.
Het westen = Vrijheid.

Conclusie = De islam en het westen gaan nooit samen.

Het is dus geen kwestie van en vrijheid en onderdrukking, dat kan simpelweg nooit samen gaan, net als water en olie, ze gaan ook niet samen. Het is dus of of. Of vrijheid. Of onderdrukking. Kiest u maar.

Ik kies voor vrijheid. Daarom, de islam moet verboden worden. Raar?! Nee. Want, vrijheid moet duurzaam zijn, vrijheid moet weerbaar zijn, vrijheid is niet van vanzelfsprekend, er werd keihard voor de vrijheid gevochten, wij moeten de vrijheid verdedigen, daarom moeten wij anti-vrijheid ideologieën geen vrijheid gunnen en dus verbieden.

Wonderful-Life | 11-04-16 | 21:58

Alle dieren zijn gelijk, maar sommige dieren zijn meer gelijk dan de anderen

telelezer | 11-04-16 | 21:56

Breitbart bracht het al.
Maar wat heeft dit soort positieve berichten voor zin als de grote verramsjing van het Avondland gewoon doorgaat?

De Vrijlansier | 11-04-16 | 21:56

@Lucioperca | 11-04-16 | 21:52
Zijn deze *succesvolle mensen* uit de islam gestapt?

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 21:55

Ars Vivendi | 11-04-16 | 21:51

Corrigerend vermogen zit er (nog) niet in. Ik bespeur eerder walging en ook schaamte naar hun orthodoxere geloofsgenoten. Het valt me ook op dat deze mensen vooral met Nederlanders om gaan.

Lucioperca | 11-04-16 | 21:55

Een moslim kun je wel uit een oorlog halen,... maar de oorlog kun je niet uit een moslim halen, naar mijn idee zijn het mensen, met een heel erg, mega groot, (IK) probleem, dat gebleer en geschreeuw van hun zich je wereldwijd overal!

arzal3138 | 11-04-16 | 21:55

@Lucioperca | 11-04-16 | 21:52

lol, "verandering zal van binnenuit moeten komen" Klinkt best leuk. Noem mij 1 voorbeeld.

roze_bril | 11-04-16 | 21:54

Kijktip!!!!

Trevor Philips:
Things we wont say about race that are true

Trevor Phillips confronts some uncomfortable truths about racial stereotypes, as he asks if attempts to improve equality have led to serious unwanted negative consequences

www.youtube.com/watch?v=Tb2iFikOwYU

gaffelbaard | 11-04-16 | 21:54

De moderne open samenleving, eigenlijk de menselijke creativiteit en humaniteit, moet zich verdedigen tegen de combinatie van linkse-weg-met-ons-maffia en totalitaire-alles-moet-kapot-islam. Het is heel mooi en moedig dat ook iemand als Paul Cliteur de kwestie op de agenda zet, in notabene de Socrateslezing in De Rode Hoed. www.youtube.com/watch?v=g0v-3QqZ3p4

notamused | 11-04-16 | 21:53

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 21:48

Neen, beslist niet. Heb hier ook gesprekken over met deze mensen. Ook binnen de "moslimgemeenschap" zijn er leden die niks om de sharia en aanverwante onzin geven. Niet geheel toevallig zijn dit ook allemaal succesvolle mensen. We zouden deze mensen moeten koesteren. De verandering zal van binnenuit moeten komen.

Lucioperca | 11-04-16 | 21:52

Al gezien, want trending op yahoo; mede mogelijk gemaakt door het racistische wereldbeeld van links. Een wit persoon was niet trending geweest.

Slogra | 11-04-16 | 21:51

*teveel lettertjes in vreemde taal*

compitaal | 11-04-16 | 21:51

In mijn kennissenkring zitten Marokkanen, Turken en Egyptenaren die hun Verlichting al hebben gehad.
@Lucioperca | 11-04-16 | 21:46
Vraag hen even of ze hun bek willen opentrekken tegen de rest van dat middeleeuwse vuilnis.

Ars Vivendi | 11-04-16 | 21:51

'It's the islam, stupid!'

_Fly66_ | 11-04-16 | 21:51

Ok, dit hadden we hier 8 jaar geleden al afgekaart. Leuk dat ze daar nu in Engeland ook achter komen.

roze_bril | 11-04-16 | 21:50

Piet Karbiet | 11-04-16 | 21:41
Illuminati!!!1!1

Gualtiero | 11-04-16 | 21:49

Geen woord Spaans bij.

LJBrinkhorst | 11-04-16 | 21:48

@Lucioperca | 11-04-16 | 21:46
Naïef.

Lewis Lewinsky | 11-04-16 | 21:48

ook hugo borst in het ad. en eerder al de opperleugenaar tony blair. dit soort renegaten moeten vooral gewantrouwd worden.

Glasgow Argus | 11-04-16 | 21:48

ook hugo borst in het ad. en eerder al de opperleugenaar tony blair. dit soort renegaten moeten vooral gewantrouwd worden.

Glasgow Argus | 11-04-16 | 21:47

moslims zijn de nieuwe nazi's.

Ars Vivendi | 11-04-16 | 21:47

Nu live op NPO2 een officier van justitie die zoveel onzin uitkraamt over de jihad, moslimstrijders en dat er een zuivere islam zou bestaan die precies in de Koran omschreven zou zijn dat ik even geen idee meer heb wat ik allemaal inhoudelijk zou moeten weerleggen. We praten naar schatting over ruim vier inhoudelijke fouten per volzin.

De meeste regels die salafisten aanhangen staan niet in de Koran. Het is de overlevering hoe de islam in de zevende eeuw beleden werd, alleen zijn daar helemaal geen betrouwbare bronnen van. Het is meer een verzameling extreme verzinsels met de Koran als muze.

Maar goed, dat zijn details. De jihad wil niet alleen een kalifaat in de zandbak, maar ook hier. Die strijd willen ze niet alleen daar voeren, nee ze voeren m ook echt hier. Ze zijn niet alleen bereidt minder orthodoxe moslims om te leggen, maar ook atheïsten, joden, hedonisten en christenen.

Als het OM al niet scherp op de korrel heeft wat het probleem is, en de AIVD nu gereanimeerd wordt van de vorige bezuinigingsronde, wie loopt er dan nu op de winkel te passen? Ard van der Steur? Sorry hoor, maar deze halfbakken onjuiste geïnformeerde sterke arm van justitie is het zoveelste faaldossier.

Met zulke vrienden hebben we geen vijanden nodig.

Feynman | 11-04-16 | 21:46

Er is maar 1 "approach to integration" en dat is islam verbieden en lui die niet mee willen doen, het land uit tyfen.

Fuck-a-duck | 11-04-16 | 21:46

In mijn kennissenkring zitten Marokkanen, Turken en Egyptenaren die hun Verlichting al hebben gehad. Dan worden het ineens aangename mensen. Er is hoop vrienden.

Lucioperca | 11-04-16 | 21:46

Ooh ooh ooh, en Derksen vanavond ook al los bij Voetbal Inside...

BlowingBubbles | 11-04-16 | 21:43

stond hier in 2007 al tegen te demonstreren op Place du Luxembourg in Brussel; niets veranderd kennelijk

Treurgrond | 11-04-16 | 21:42

Too little, too late...

Kelvin-Helmholtz | 11-04-16 | 21:41

He, die continentale crisis is allang bezig:
http://time2wakeup.me/?p=3487

200 demo's in Frankrijk, Lyon, Madrid, Brussel en Berlijn etc.
Bij de NOS is het stil.

Piet Karbiet | 11-04-16 | 21:41

Maar de linkse massa blijft wegkijken. Daar, hier, overal in Europa. We schieten er dus niks mee op dat er zo af en toe een paar wakker worden.

zuiderduin | 11-04-16 | 21:40

In de basis is iedereen gelijk. Maar zodra iemand een keuze maakt in het morele vlak zijn er al verschillen.
Een gelijke behandeling kun je dus alleen toezeggen aan mensen die zich op het zelfde morele niveau bevinden. Zo niet is er geen gelijkheid en is het gelijkheidsbeginsel nietig.

Andersdenkend | 11-04-16 | 21:40

Trevor Philips... -.-
serious?

Antitheus2 | 11-04-16 | 21:40

Trevor Philips, die van GTA?

raskol | 11-04-16 | 21:39

Wat nog een beetje mist is dat deze man zo'n beetje in z'n eentje de term islamofobie groot heeeft gemaakt of zelfs bedacht

rode peper | 11-04-16 | 21:39

Hoezee, de oogkleppen gaan af. Nu hier nog

deministerpresident | 11-04-16 | 21:37

De ogen gaan steeds verder open.

Schmutz Geilmacher | 11-04-16 | 21:37

Ah, het vorige topic ging over London. Wat heb ik gewonnen?

Botte Hork | 11-04-16 | 21:33

Beter laat dan nooit. Dat geldt natuurlijk ook voor GS want ik tipte jullie gistermiddag al hierover...

rode peper | 11-04-16 | 21:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken